Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 142 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Investig8or schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:26:
[...]

[...]

[...]

[...]

Allen bedankt voor de reacties :), ik ben compleet nieuw met tubelessbanden dus geen idee wat normaal is.

Maar zou dus zomaar te weinig latex kunnen zijn. Is er een bepaald merk/type aan te raden en hoeveel moet er per band in?
………………..
Gebruik zelf Stan's NoTubes en werkt afgelopen jaren hier meer dan prima. Op de fles/verpakking van meeste latex fabrikanten staat op hoeveel zij adviseren in de band te doen.

Tevens is het verstandig eens in 4 a 6 maanden te controleren of latex nog goed is en of vervangen moet worden. Na verloop van tijd word het waterig en verliest het zijn werking. Persoonlijk vervang ik elke 4 a 6 maanden de latex.

Controleer zo nu en dan ook of er nog genoeg latex in de band zit.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 20:00
@Investig8or 60ml bij Schwalbe uit mijn hoofd (voor Mtb), zit ook zo'n flesje bij wat je hier handig voor kunt gebruiken.

En wat @Daan_ ook al zegt, regelmatig (om de paar maanden) toch even checken, bijvullen of zelfs compleet vervangen. Zeker als de ''melk'' enkele malen zijn werk gedaan heeft, kan toch soms best veel uit komen...

Maw, koop maar direct een groot verpakking van pakweg 500ml ;-) Altijd handig om in huis te hebben als je tubeless rijdt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
60 ml is voor een 29 band vrij weinig, zeker voor een wat gemiddeld (2.25) brede band of een echt brede band.
hier gaat het om een trekking fiets, dan zal 60 inderdaad wel genoeg zijn.

Zelf gooi ik 90 ml in 2.25 29" banden

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Prulleman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:05:
60 ml is voor een 29 band vrij weinig, zeker voor een wat gemiddeld (2.25) brede band of een echt brede band.

Ik heb inderdaad ook vrij brede, 2.6", banden, daarom doe ik wat (een stuk) meer. Bovendien better safe than sorry in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Prulleman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:05:

Heb zelf 2x 120ml gedaan, toen was het flesje ook op. Zat 240ml in een flesje :+

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

RR46 schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:03:
@Investig8or 60ml bij Schwalbe uit mijn hoofd (voor Mtb), zit ook zo'n flesje bij wat je hier handig voor kunt gebruiken.

En wat @Daan_ ook al zegt, regelmatig (om de paar maanden) toch even checken, bijvullen of zelfs compleet vervangen. Zeker als de ''melk'' enkele malen zijn werk gedaan heeft, kan toch soms best veel uit komen...

Maw, koop maar direct een groot verpakking van pakweg 500ml ;-) Altijd handig om in huis te hebben als je tubeless rijdt :)
Zeker verstandig om extra in huis te hebben. Om bij te kunnen vullen of vervangen. Hier een Stans fles 946ml staan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
ja.. dat zijn zeker geen dingen om per 1 of 2 units te kopen..
hier ook gewoon een fles staan

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:57
Sorry, lang klaagverhaal: TLDR: Canyon is willekeurig en ontransparant met het bestel- en leverproces. En ik moet daardoor nog langer wachten op mijn fiets.

Ben helemaal klaar met Canyon. Als iemand een goed alternatief weet voor de Grand Canyon 8 (L/XL) die op redelijke termijn leverbaar is, heel graag

Fiets zou, na een eerste vertraging van 4 weken, deze week verzonden worden. Krijg email dat het nog eens 6 weken wordt vertraagd. Heel erg jammer, maar ik heb begrip voor de situatie met huidige tekorten, kunnen zij ook niet veel aan doen.

Echter stuurt een vriend van mij op datzelfde moment een berichtje dat zijn fiets vervroegd geleverd wordt, deze week, in plaats van over 6 weken. Het gaat om dezelfde fiets, in dezelfde maat. Orders moeten dus op de een of andere manier omgewisseld zijn.

Ik neem contact op met de klantenservice hoe dat kan. Krijg een standaard verhaaltje, en support kan alleen bedenken dat die persoon dan eerder besteld zou moeten hebben. Dat is niet waar, ik heb echter wel een keer support gevraagd de order om te wisselen voor een fiets die volgens de website eerder beschikbaar zou zijn. Misschien dat in hun systeem dan toch zijn originele order als 'eerder' dan mijn aanpassing zien. Maar ze kunnen niks voor mij doen.

Gisteravond zie ik echter gewoon weer fietsen op de website beschikbaar staan die dieze week geleverd kunnen worden, in mijn maat. Ik probeer die te bestellen, maar was te laat.

Kon het niet laten om toch maar weer contact met de klantenservice te zoeken, hoe het dan zat met hun beleid op 'bestelvolgorde' te leveren. Kreeg er een vaag verhaal uit dat ze voor retouren of geannuleerde orders 'soms' niet de bestelvolgorde aanhouden. Wederom kunnen ze niks doen.

Het bestel- en uitleverproces is totaal ontransparant en zit uiteindelijk met een verwachte levertijd van 14 weken na bestelling na 2 keer toe vertraging, terwijl anderen blijkbaar na 2-3 weken de fiets geleverd krijgen. En als ik zelf probeer een fiets te bestellen uit geannuleerde orders in overleg met de support wordt ik ook achterin de rij gezet. Ik vind het schandalig

Als er ergens iets vergelijkbaars beschikbaar is, al kost het 200 euro meer, zou ik dat er graag voor over hebben om mijn geld niet naar canyon te sturen, maar volgens mij zijn vrijwel alle andere fietsen pas eind van het jaar weer leverbaar dus zit ik er soort van aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Prulleman schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:33:
ja.. dat zijn zeker geen dingen om per 1 of 2 units te kopen..
hier ook gewoon een fles staan
Ik ben zelfs bij de remvloeistof van Shimano maar voor een liter gegaan nadat ik 3 van die kleine flesjes had verbruikt :X
Voor tubeless heb ik een paar rollen kapton tape besteld, dat is wat Spank verkoopt om hun velgen tubeless te maken, maar dan kost het 12 euro voor 8 meter (vier rondjes om een velg heen) vs 10 euro voor 33 meter als je het als verbruiksmateriaal voor de 3D-printer bestelt :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51
bas-r schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:26:
Wat vinden jullie van deze?
Zadelpensluiting van mijn Canyon Exceed CF7 is exotisch (inbus 3) en zit vast. Muurvast. Ik ben zelf 4 afgebroken inbussleutels verder, mijn lbs ook eentje en wilde het uitboren niet wagen.
Nu is hetzelfde bij Canyon Eindhoven geconstateerd. Ze zijn waarschijnlijk vergeten vet te gebruiken bij de montage (fiets is 6 maanden oud).

Nu krijg ik onder garantie een nieuw frame, nieuwe zadelpen (Carbon ipv Alu :) ), en gaan ze de rest van de onderdelen overzetten.

Ben benieuwd hoe dat laatste gaat. Er stond ook een onheilspellend zinnetje in de mail over een offerte voor versleten/defecte onderdelen. En dat terwijl ik de afgelopen maand al de headsetlagers, bottombracket + lagers, plus wiellagers heb vervangen. Ook al aan de tweede ketting bezig.

Zolang ze mijn bel en GoPro mount maar meeverhuizen 😁
Grap duurt een maand. Gelukkig heb ik nog een andere fiets…
Update: gisteren mijn omgebouwde Canyon opgehaald. Blijkbaar hadden ze toch een alu zadelpen gevonden. Op het stuur wat te strak zat en versnellingen die slecht waren afgesteld lijkt het allemaal ok.

Ik ben wel tevreden met de service van Canyon. Geen factuur van ze gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Sytheon schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:00:
Sorry, lang klaagverhaal: TLDR: Canyon is willekeurig en ontransparant met het bestel- en leverproces. En ik moet daardoor nog langer wachten op mijn fiets.

Ben helemaal klaar met Canyon. Als iemand een goed alternatief weet voor de Grand Canyon 8 (L/XL) die op redelijke termijn leverbaar is, heel graag

Fiets zou, na een eerste vertraging van 4 weken, deze week verzonden worden. Krijg email dat het nog eens 6 weken wordt vertraagd. Heel erg jammer, maar ik heb begrip voor de situatie met huidige tekorten, kunnen zij ook niet veel aan doen.

Echter stuurt een vriend van mij op datzelfde moment een berichtje dat zijn fiets vervroegd geleverd wordt, deze week, in plaats van over 6 weken. Het gaat om dezelfde fiets, in dezelfde maat. Orders moeten dus op de een of andere manier omgewisseld zijn.

Ik neem contact op met de klantenservice hoe dat kan. Krijg een standaard verhaaltje, en support kan alleen bedenken dat die persoon dan eerder besteld zou moeten hebben. Dat is niet waar, ik heb echter wel een keer support gevraagd de order om te wisselen voor een fiets die volgens de website eerder beschikbaar zou zijn. Misschien dat in hun systeem dan toch zijn originele order als 'eerder' dan mijn aanpassing zien. Maar ze kunnen niks voor mij doen.

Gisteravond zie ik echter gewoon weer fietsen op de website beschikbaar staan die dieze week geleverd kunnen worden, in mijn maat. Ik probeer die te bestellen, maar was te laat.

Kon het niet laten om toch maar weer contact met de klantenservice te zoeken, hoe het dan zat met hun beleid op 'bestelvolgorde' te leveren. Kreeg er een vaag verhaal uit dat ze voor retouren of geannuleerde orders 'soms' niet de bestelvolgorde aanhouden. Wederom kunnen ze niks doen.

Het bestel- en uitleverproces is totaal ontransparant en zit uiteindelijk met een verwachte levertijd van 14 weken na bestelling na 2 keer toe vertraging, terwijl anderen blijkbaar na 2-3 weken de fiets geleverd krijgen. En als ik zelf probeer een fiets te bestellen uit geannuleerde orders in overleg met de support wordt ik ook achterin de rij gezet. Ik vind het schandalig

Als er ergens iets vergelijkbaars beschikbaar is, al kost het 200 euro meer, zou ik dat er graag voor over hebben om mijn geld niet naar canyon te sturen, maar volgens mij zijn vrijwel alle andere fietsen pas eind van het jaar weer leverbaar dus zit ik er soort van aan vast.
Ondanks dat mijn ervaring ook niet super was met Canyon. Hebben ze na wat gedoe altijd gefixed. Zelf zou ik geen fiets meer kopen of aanbieden voor onderhoud bij Mantel. Hier was mijn ervaring enorm slecht, maar andere hebben weer goede ervaring. Gras is ergens anders altijd groener. ;-)

Dit kan je op dit moment overal gebeuren. Als jij wijziging doet op een bestelling dan zien negen van de tien bedrijven dit als nieuwe bestelling. Hoe vervelend dit ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
Daan_ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:37:
[...]

Ondanks dat mijn ervaring ook niet super was met Canyon. Hebben ze na wat gedoe altijd gefixed. Zelf zou ik geen fiets meer kopen of aanbieden voor onderhoud bij Mantel. Hier was mijn ervaring enorm slecht, maar andere hebben weer goede ervaring. Gras is ergens anders altijd groener. ;-)

Dit kan je op dit moment overal gebeuren. Als jij wijziging doet op een bestelling dan zien negen van de tien bedrijven dit als nieuwe bestelling. Hoe vervelend dit ook is.
Kan zijn, maar vanwaar dan dat verhaal van 'we leveren op bestelvolgorde' en dat ook niet te doen? Als ze consistent zo handelen prima, maar nu voel ik me afgescheept met een lulverhaal.

Maargoed, wou misschien vooral even wat frustratie van me af typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Weet niet hoe het gegaan is en hoe het verwerkt is in systeem bij Canyon, maar dit kan je helaas overal gebeuren.

Soort gelijke gehad met voorvork SID SL Ultimate bij één van de grote webwinkels in DE . Werd door wijziging ook weer achteraan geplaatst. Systeem zag dit als nieuwe orde. Frustrerend, maar niks aan te doen…. Ja even stoom afblazen en geduld hebben. En heb je er helemaal geen vertrouwen meer in elders kijken.

[ Voor 18% gewijzigd door Daan_ op 15-06-2021 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37

Vervelend en klinkt inderdaad niet helemaal correct... :/

Het is niet direct een oplossing, maar mijn Canyon en die voor een vriend heb ik kunnen bestellen na een melding door Distill web monitor (Chrome extensie) die de webpagina elke 2 minuten in de gaten hield en checkt voor veranderingen. Succes in ieder geval en als je hem straks hebt zul je er vast en zeker veel plezier aan hebben. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
Fuwor schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Vervelend en klinkt inderdaad niet helemaal correct... :/

Het is niet direct een oplossing, maar mijn Canyon en die voor een vriend heb ik kunnen bestellen na een melding door Distill web monitor (Chrome extensie) die de webpagina elke 2 minuten in de gaten hield en checkt voor veranderingen. Succes in ieder geval en als je hem straks hebt zul je er vast en zeker veel plezier aan hebben. :9
Thanks, heb hem zelf ook al gebruikt, maar toen is die order wel naar achter verschoven. Kan het allicht nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 08:28

Bij Mantel komt nog genoeg binnen, je kan alleen niet van te voren reserveren. Site F5'en en dan kan je hem op laten sturen of afhalen, bij afhalen stellen ze hem ook helemaal af dus dat is wel een plus

Voorbeeld, levering in juli https://www.mantel.com/trek-x-caliber-8&spec[]=7678

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
GrooV schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Bij Mantel komt nog genoeg binnen, je kan alleen niet van te voren reserveren. Site F5'en en dan kan je hem op laten sturen of afhalen, bij afhalen stellen ze hem ook helemaal af dus dat is wel een plus

Thanks, zal het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Ik had veel eerder naar flats (of SPD met platform) over moeten stappen. Had in het begin altijd even last van mijn voet, wat later in de rit wel verdwijnt. Dit heb ik nu totaal niet met flats. Gewoon lekker doorknallen zonder schoen onderweg met regelmaat losser en dan weer strakker te zetten. Kan ook zijn dat de Five Ten's wat breder zijn dan de Giro Privateer R en het euvel daar weg komt. Inmiddels al 3 ritten gemaakt in het bos met de five ten / one up combinatie en bevalt mij wel erg goed.

Heb overigens bij de eerste rit 1,5 week geleden direct al mijn kuit beschadigd. Wou van de stoeprand af springen en fiets mee trekken, sjah dat trekken werd hem niet natuurlijk. Zit er beetje ingebakken, want ik vergat ff dat ik niet vast zat en anders moet leren fietsen. Direct weer naar huis om een doek voor het bloeden te nemen en daarna het rondje gefietst.

Zijn overigens Freerider Pro's geworden, kameraad is gestopt met MTB-en en heb zijn (letterlijk maar 2 keer gebruikte) schoenen kunnen overnemen voor een prikkie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:24

Sherlock

No Shit

Ik ben ook recentelijk overgestapt van SPD naar platform. Behoorlijk wennen, maar dat betekent dat ik het nu (nog) goed aan kan leren in plaats van inderdaad je fiets omhoog te trekken aan de pedalen. En de Five Ten's rijden wel lekker relaxed ja!

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Radon als merk eens checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
Lensent schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:07:
[...]

Radon als merk eens checken?
Zal ik eens naar kijken, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Sytheon schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:16:
[...]

Zal ik eens naar kijken, bedankt
https://www.bike-discount...7.0-1054819?varid=1054828 bijvoorbeeld wat ik even snel heb gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

SnakeDoc88 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:28:
[...]

Mailtje gestuurd aan info@cubestores.nl, wordt kostenloos opgestuurd d:)b
Jammer genoeg hebben die geen voorraad, en wordt het onderdeel pas eind augustus weer verwacht.
Enig idee wat de juiste artikelomschrijving of beter nog artikelnummer van Cube is?
Wellicht dat ze dan elders te vinden zijn.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
magic_nl schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:40:
[...]

Jammer genoeg hebben die geen voorraad, en wordt het onderdeel pas eind augustus weer verwacht.
Enig idee wat de juiste artikelomschrijving of beter nog artikelnummer van Cube is?
Wellicht dat ze dan elders te vinden zijn.
Zoeken op Cable Entry of Cable Grommet wil nog wel eens iets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
GrooV schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Inderdaad, deze link in Distill of gewoon F5'en.
Zo heb ik vorige week nog een Cube Attention SL (Large) kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sytheon
Dat is inderdaad wel een mooie. Op het moment wel tenminste 6 weken levertijd en er lijkt geen XL bij te staan, maar zal Distill er eens op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Appie

F1RST Racing

drBunhead schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Welke variant van de POC VPD heb je?
VPD Air (knee/elbow) - het is hier behoorlijk warm in de zomer (30+ graden met hoge humidity) en deze ademen beter. Met velco straps blijven ze goed zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qcOtXzuLGWvo1IWjWLsA6InWSGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsNGfluVfUR2Vuike8SoVzt6.jpg?f=fotoalbum_large
GoldenSample schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:16:
[...]

Again, zoek iets gemaakt voor het doel, die 2.0 VPD is flink dik en zul je meer merken dan een meer trail focussed beschermer. Daarnaast verschilt het ook erg per persoon hoe iets zit. Heb zelf bijvoorbeeld flinke bovenbenen en niet zo bijzondere kuiten waardoor ik qua bovenbeen vaak een grotere maat nodig heb dan bij de kuiten, dit soort verhoudingen wisselen ook per merk en soms zelfs per model.
^ - this is waar, ik heb redelijk dikke boven benen en dikke kuiten wat ervoor zorgt date ze goed blijven zitten.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:41
Naranya schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:52:
[...]

Inderdaad, deze link in Distill of gewoon F5'en.
Zo heb ik vorige week nog een Cube Attention SL (Large) kunnen bestellen.
Dat is mij net ook gelukt. Had de pagina een half uurtje geleden toegevoegd in Distill, en gelijk kwam die Cube Attention SL voorbij. Thanks voor de tip!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De MTB Hopper net ontvangen drie flinke dozen. Alleen nog wachten op de Balance.

De hopper zit in elkaar. Was wel even puzzelen. Straks eens verder met uitproberen. Van het weekend met de extension de tafel proberen te bouwen. Die extension zit nog in de doos. ;-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bCghctv7ubwVzSW8bac5nJiVO58=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TDhDlZuGmLLQKKqeYEb85ITh.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPotiwnc8PRo81AMvtVMFdg-HO8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MPQqwVq9nlUB0xJaoA6avoXz.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 83% gewijzigd door Daan_ op 15-06-2021 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Daan_ schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 16:27:
De MTB Hopper Coach Mono net ontvangen drie flinke dozen. Al nog wachten op de Balance.

Eerste Coach (doos) zit in elkaar. Was wel even puzzelen. Straks de rol bare variant eens uitproberen. De andere coach met tussen verbinding bouw ik van de week wel op als ik meer tijd heb. ;-)
Ziet er cool uit, erg handig voor het oefenen van jumps etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Vandaag echt hard onderuit gegaan op Vlaardingen bij een afdaling. Vrij eng, want ik weet nog steeds niet wat er fout ging/ik fout heb gedaan. Volgens mij sloeg het voorwiel weg dus misschien te zwak vastgehouden :?

Kurkdroog natuurlijk dus een flink beschadigde knie en wat heerlijk grote schaafwonden op mijn rechterarm(zal jullie de foto’s besparen :+).

Met mijn linkerarm kan ik zo goed als niks dus ff laten checken bij de dokter en alles lijkt heel. Schijnt dat de spieren nog zwaar gespannen zijn en verder wat kneuzingen.

Zet je weer aan het denken natuurljk, maar rijden er hier ook mensen met kniebescherming en lange mouwen? Dat had waarschijnlijk de helft van mijn verwondingen gescheeld.

Al moet ik zeggen dat ik ook beschadigingen heb tussen mijn knokkels met goede handschoenen (dichte versie)

[ Voor 4% gewijzigd door Beakzz op 15-06-2021 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Beakzz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:45:
Vandaag echt hard onderuit gegaan op Vlaardingen bij een afdaling. Vrij eng, want ik weet nog steeds niet wat er fout ging/ik fout heb gedaan. Volgens mij sloeg het voorwiel weg dus misschien te zwak vastgehouden :?

Kurkdroog natuurlijk dus een flink beschadigde knie en wat heerlijk grote schaafwonden op mijn rechterarm(zal jullie de foto’s besparen :+).

Met mijn linkerarm kan ik zo goed als niks dus ff laten checken bij de dokter en alles lijkt heel. Schijnt dat de spieren nog zwaar gespannen zijn en verder wat kneuzingen.

Zet je weer aan het denken natuurljk, maar rijden er hier ook mensen met kniebescherming en lange mouwen? Dat had waarschijnlijk de helft van mijn verwondingen gescheeld.

Al moet ik zeggen dat ik ook beschadigingen heb tussen mijn knokkels met goede handschoenen (dichte versie)
Afhankelijk van waar ik fiets heb ik wel eens kniebeschermers om ja. Lange mouwen (of 3/4) ook. Soms zelfs elleboog beschermers. Vooral wanneer ik weet dat ik mn grenzen ga verleggen. Op een simpel rondje op mijn thuisparcours natuurlijk niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Op het simpele rondje van mijn thuisparcours afgelopen week toch flink hard gevallen.. Ongeluk zit (zeker met MTB) toch in een verdraaid klein hoekje helaas..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Het kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar het blijft een afweging van de risico's. Je kunt ook altijd op safe gaan en je kniebeschermers ook aantrekken als je naar de supermarkt loopt maar dat doet ook geen mens. Dus je moet voor jezelf de afweging maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Investig8or schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:26:

Maar zou dus zomaar te weinig latex kunnen zijn. Is er een bepaald merk/type aan te raden en hoeveel moet er per band in?
Houdt er rekening mee dat niet alle soorten latex gezellig met elkaar spelen. Sommige reageren op elkaar en dan heb je een bal gedroogde sealant in je band. Je kan waarschijnlijk het best even in de shop vragen welke erin zit als je dezelfde wilt gebruiken, als je andere gaat gebruiken is het het veiligst om de oude latex eruit te halen voor je de nieuwe toevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Klitse schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:02:
Het kan altijd gebeuren natuurlijk. Maar het blijft een afweging van de risico's. Je kunt ook altijd op safe gaan en je kniebeschermers ook aantrekken als je naar de supermarkt loopt maar dat doet ook geen mens. Dus je moet voor jezelf de afweging maken.
Is ook zo idd. Deze valpartij ook compleet aan mijzelf te danken.. Bleef te lang in het wiel van kameraad hangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

Beakzz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 17:45:

Ik rijd (ook Vlaardingen) bijna heel het jaar met lange broek met daaronder knie beschermers. Dit is meer voor bescherming knie tegen frame dan voor het vallen... Lange mouwen heb ik denk ik 3/4 van de tijd aan...
En jouw valpartij heb ik zelf ook wel eens mee gemaakt. Binnen split second lig je.. Totaal geen idee waarom......
Hoe is het parcours trouwens nu? Is er al gemaaid? Twee weken stond het zo hoog dat je pad niet meer zag. Ik vind hem dan niet fijn om te rijden... Kom je gewoon nog mensen tegen met geen helm.. Mensen komen uit bosjes vallen (letterlijk ;) )...is volgens mij ook weer iemand opgehaald (brandweer plus ambulance)..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Quakie schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 18:20:
[...]

Ik rijd (ook Vlaardingen) bijna heel het jaar met lange broek met daaronder knie beschermers. Dit is meer voor bescherming knie tegen frame dan voor het vallen... Lange mouwen heb ik denk ik 3/4 van de tijd aan...
En jouw valpartij heb ik zelf ook wel eens mee gemaakt. Binnen split second lig je.. Totaal geen idee waarom......
Hoe is het parcours trouwens nu? Is er al gemaaid? Twee weken stond het zo hoog dat je pad niet meer zag. Ik vind hem dan niet fijn om te rijden... Kom je gewoon nog mensen tegen met geen helm.. Mensen komen uit bosjes vallen (letterlijk ;) )...is volgens mij ook weer iemand opgehaald (brandweer plus ambulance)..
Gortdroog, her en der een verdwaalde wandelaar ( ging 1x net goed) maar het pad was niet overgroeid naar mijn idee

Ik heb vaak de neiging om boos te worden op wandelaars. Zeker als je bijna een hartaanval krijgt als ze achter een snelle bocht staan, maar hoe kan iemand die niet mountainbike nou zien dat het niet bedoeld is om te wandelen? Die tekentjes snapt echt niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Rmg

Beakzz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 19:50:
[...]

Ik heb vaak de neiging om boos te worden op wandelaars. Zeker als je bijna een hartaanval krijgt als ze achter een snelle bocht staan, maar hoe kan iemand die niet mountainbike nou zien dat het niet bedoeld is om te wandelen? Die tekentjes snapt echt niemand.
Sowieso mogen ze daar wandelen.
Dat het niet verstandig is een 2e.

Grote kans dat bij de ingang van het park/bos staat. Dat fietsen alleen op de gemarkeerde paden mag, ruiters ook, wandelaars op alle paden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
Rmg schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 20:51:
[...]

Sowieso mogen ze daar wandelen.
Dat het niet verstandig is een 2e.

Grote kans dat bij de ingang van het park/bos staat. Dat fietsen alleen op de gemarkeerde paden mag, ruiters ook, wandelaars op alle paden.
Oh serieus? Dat is echt vragen om ongelukken dan. Zeker als ze tegen het verkeer inlopen. Afdalingen en onoverzichtelijke bochten... heel vreemd

En dan ga ik nog niet eens hard met mijn conditie en zonder ebike

[ Voor 5% gewijzigd door Beakzz op 15-06-2021 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Rmg

Beakzz schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 21:04:
[...]

Oh serieus? Dat is echt vragen om ongelukken dan. Zeker als ze tegen het verkeer inlopen. Afdalingen en onoverzichtelijke bochten... heel vreemd

En dan ga ik nog niet eens hard met mijn conditie en zonder ebike
Jep, dat is (helaas) het overkoepelende beleid van Staatsbosbeheer dus 90% van de routes.
Wandelen, fietsen en paardrijden

Op de toegangsborden staat informatie over toegangsregels voor wandelaars, fietsers en ruiters.

'Vrij wandelen op wegen en paden' betekent dat er alleen gewandeld mag worden (dus niet toegankelijk voor fietsers en ruiters).
'Vrije toegang op wegen en paden' betekent dat er in het hele gebied gewandeld, gefietst of paardgereden mag worden.
Als er in een gebied op een deel van de paden gefietst of paardgereden mag worden, staat er als hoofdregel 'Vrij wandelen op wegen en paden' met als toevoeging 'Geen toegang: - met fietsen en/of paarden buiten de daarvoor aangegeven route'.
https://www.staatsbosbeheer.nl/Contact/toegangsregels

Als wandelaars onhandig in een bocht staan vertel ik ze dat ze op een MTB route lopen (zie bordjes) en beter goed uitkijken bij bochten en verder een fijne dag/succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Bij de Drunense Duinen staat duidelijk aangegeven dat wandelaars er niet mogen komen in taal die iedereen snapt (verbodsbordje met een wandelaar er in). Die pijlen kennen niet MTBers inderdaad niet.

Bij mijn lokale routes mogen wandelaars ook op de route komen en op sommige plekken gebeurt dat ook, maar nog nooit gevaarlijke situaties gehad eigenlijk. Het werkt hier wel twee kanten op, er is een wel vaste route maar we mogen nog altijd overal in het bos rijden. Zolang het vrijheid blijheid is en iedereen een beetje netjes met elkaar om gaat ga ik niet klagen. :D

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 15-06-2021 22:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:58

Quakie

quakelen

In Vlaardingen moet je het echt weten. Het ligt in een polder met diverse paden. Vaak ligt naast route een wandelpad. Begin punt is ook zoeken en daar heb je denk ik als leek ook niet door dat het een mtb parcours is.

Korte opsomming wat ik in vijf jaar ben tegen gekomen:
Wandelaars
Ruiters
Mensen met honden
Mensen op gewone fietsen zonder helm
Mensen met kinderen op gewone fietsen zonder helm
Mensen op race fietsen.

Kortom ik kijk nergens meer van op

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Klitse schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Prachtig frame. Ook nog even met een schuin oog naar gekeken toen ik iets staal wou opbouwen.
Toevallig vanochtend een update vanuit Engeland mogen ontvangen. 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wWy3Z6e14YkQ5KgRpJ9OUFt7qyE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ozZW1g1h48Lim00vt9bUMSG.jpg?f=fotoalbum_large

Moet nog wel wat afwerking gebeuren, plus natuurlijk nog langs de spuiter. Maar het ziet er al goed uit, ik hoop dat ik niet al te veel last ga krijgen van "importgedoe". Kan niet wachten :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@drBunhead dacht even dat ze de chainstays hadden omgedraaid ofzo, het lijkt net of het chainring clearance stuk aan de linkerkant wel zit en aan de rechterkant niet. Maar op de site zie je beter dat het aan beide kanten een vergelijkbaar ontwerp is (dus ook meer voor banden clearance denk ik in combinatie met een meer symetrsich design)

Maar mooi ding hoor!!, welke kleur gaat erop?

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 13:30:
@drBunhead dacht even dat ze de chainstays hadden omgedraaid ofzo, het lijkt net of het chainring clearance stuk aan de linkerkant wel zit en aan de rechterkant niet. Maar op de site zie je beter dat het aan beide kanten een vergelijkbaar ontwerp is (dus ook meer voor banden clearance denk ik in combinatie met een meer symetrsich design)

Maar mooi ding hoor!!, welke kleur gaat erop?
Maagdelijk wit; met wat RockShox Boxxer Red in de decals om het te matchen met de vork.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
drBunhead schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Toevallig vanochtend een update vanuit Engeland mogen ontvangen. 8)

[Afbeelding]

Moet nog wel wat afwerking gebeuren, plus natuurlijk nog langs de spuiter. Maar het ziet er al goed uit, ik hoop dat ik niet al te veel last ga krijgen van "importgedoe". Kan niet wachten :9~
Daar mag toch wel een NSFW waarschuwing bij hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo

Demo

ZanielGa schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 17:42:
Daar mag toch wel een NSFW waarschuwing bij hoor.
Nou inderdaad, zit ik weer eens een dagje op kantoor, krijg je toch ineens ongemakkelijke situaties :D
Erg sexy frame @drBunhead !

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Thanx heren, ben er tot nu toe heel blij mee hoe het gaat. Kan niet wachten om de fiets downhill te sturen.

Zal de volgende keer
spoiler: tags
Toekomstige foto's van een stalen frame
gebruiken.

Iemand toevallig bekend met de huidige levertijden van OneUp? Zit al twee maand te wachten op een 210mm dropper :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:05:
Thanx heren, ben er tot nu toe heel blij mee hoe het gaat. Kan niet wachten om de fiets downhill te sturen.

Zal de volgende keer
gebruiken.

Iemand toevallig bekend met de huidige levertijden van OneUp? Zit al twee maand te wachten op een 210mm dropper :(
2 maanden al? :o
Dan ben ik blij dat ik er nog net een op voorraad heb weten te bestellen een paar weken terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Waar, ligt ook aan de inbouw maat trouwens.

Geloof dat 34.9 nog wel her en der op voorraad was. Ik heb echter 30.9 nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:16:
Waar, ligt ook aan de inbouw maat trouwens.

Geloof dat 34.9 nog wel her en der op voorraad was. Ik heb echter 30.9 nodig...
Ja 34.9 komt wat minder voor. Ik moest een 31.6 180mm . Gelukkig ligt die hier al een tijdje klaar, te wachten op een frame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Balance vandaag binnen gekregen. Nu beetje te warm om te testen. Hopelijk morgen.... Van weekend wil kennis er mee spelen. Ben benieuwd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dVJ_FxhWWj3nJxSWC_YiNnIlZy0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BwcylSqKO1rYA1S34lpG0IKc.jpg?f=user_large

Gister avond klein uurtje met kennis met de coaches gespeeld. 1 als rolbaar jumpje (laagste stand) en andere als oprit voor dropje gebruikt. Had nog eikenhouten plank liggen van 2mtr. Drop was niet zo hoog +/- 40cm. Hoog genoeg voor ons ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Waarvoor is de balance bedoeld? Is deze om manuals te trainen? Of is het een complexe standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 14:37:
Balance vandaag binnen gekregen. Nu beetje te warm om te testen. Hopelijk morgen.... Van weekend wil kennis er mee spelen. Ben benieuwd

[Afbeelding]

Gister avond klein uurtje met kennis met de coaches gespeeld. 1 als rolbaar jumpje (laagste stand) en andere als oprit voor dropje gebruikt. Had nog eikenhouten plank liggen van 2mtr. Drop was niet zo hoog +/- 40cm. Hoog genoeg voor ons ;-)
Ziet er wel solide uit, maar ik vraag me altijd af of het zin heeft om met zo'n ding te oefenen omdat stilstand toch wat anders is dan op snelheid een manual doen. Dus ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Klitse Het is vooral om je op juiste manier op achter wiel te krijgen om vervolgens balans punt te vinden en kunnen behouden. Doordat je stilstaat en fiets vast staat kun je je eerst hier op focussen om vervolgens volgende stap te maken zonder bord.

Manual lukt wel, maar langer vast houden en juiste balans vinden is nog een uitdaging.

Edit: had ook ergens gezien dat je hem ook kon gebruiken om te balanceren op voorwiel.

[ Voor 37% gewijzigd door Daan_ op 17-06-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17
Vandaag rondje Vijlen gedaan in een uur en 30min maar dat viel niet mee in de hitte…. Wel erg mooie route, pittige klimmetjes en lastige afdalingen, weinig singeltrack maar verder wel genoten 😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Zal de volgende keer
gebruiken.

Welke breedte heb je nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Meneer iCy schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 16:07:
[...]

Welke breedte heb je nodig?
30.9mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Zal de volgende keer
gebruiken.

Kijk ook even bij bike-components willen nog wel eens iets wel op voorraad hebben.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vanochtend vroeg uit de veren. Had zo iets voor het weer zo warm is. Was om 5:45 bij Bikepark Mook. Eerst paar keer de drops gedaan en toen rondje blauw Mook. Heerlijk weer voor rustig rondje Mook. Had onderweg een klein buitje om af te koelen.

Was ook nog lekker rustig met wandelaars en honden uitlaaters ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Sdbsz1X-4LpGdW0OigaJ9dBLK4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItSZzLgcsmhPaCYaYuxQTbGk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4HyBMKZVCAZczsui3vJ-jQIEu-c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxqpUZJrelKsCjp7kKvID3W5.jpg?f=fotoalbum_tile

Vanavond nog klein rondje Reichswald om het af te leren :)

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 18-06-2021 20:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 07:45:
Vanochtend vroeg uit de veren. Had zo iets voor het weer ze warm wordt lekker rondje op fiets om de dag goed te starten. Was om 5:45 bij Bikepark Mook. Eerst paar keer middelste drop gedaan en toen rondje blauw Mook. Heerlijk weer voor rustig rondje Mook. Had onderweg een klein buitje om af te koelen.

Was ook nog lekker rustig met wandelaars en honden uitlaaters ;-)

[Afbeelding][Afbeelding]

Vanavond nog klein rondje Reichswald om het af te leren :)
Lijkt me heerlijk fietsen zo vroeg, jammer dat ik geen ochtendmens ben ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klitse schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 08:12:
[...]

Lijkt me heerlijk fietsen zo vroeg, jammer dat ik geen ochtendmens ben ;) .
Zeker de moeite waard om eens vroeg op de fiets te zitten O-) Naast dat het lekker rustig is zie je ook nog eens wat. Kom best wel wat wild tegen.

Zit liefste vroeg op de fiets als het kan. En rondje hoeft ook niet super groot te zijn voor mij. Vandaag was het 20km.

[ Voor 14% gewijzigd door Daan_ op 18-06-2021 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Daan_ schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 09:35:
[...]

Zeker de moeite waard om eens vroeg op de fiets te zitten O-) Naast dat het lekker rustig is zie je ook nog eens wat. Kom best wel wat wild tegen.

Zit liefste vroeg op de fiets als het kan. En rondje hoeft ook niet super groot te zijn voor mij. Vandaag was het 20km.
Dat eerste is ook zo mooi aan vroeg fietsen, al kun je ook genoeg zien als je juist laat fietst. Probleem daarvan is alleen dat je altijd moet zorgen dat je terug bent voor het donker is.

En lange tochten zijn ook niet mijn ding. Ik fiets ter ontspanning en voor de fun. En ik haal geen fun uit lange tochten. Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
Ik hou ook van vroeg starten, maar dan meestal om 08:30.
Langere tochten haal ik juist veel voldoening uit, mezelf proberen te pushen. Niet om de Strava records, maar om te kijken wat me lukt :)

Maar gemiddeld fiets ik ergens tussen de 20 en 40 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
GoldenSample schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 17:46:
[...]

Kijk ook even bij bike-components willen nog wel eens iets wel op voorraad hebben.
Niemand heeft wat op voorraad. Via Dialed-In net te horen gekregen dat levering tot half augustus op zich kan laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Mochten er mensen plannen hebben om Leersum en Amerongen te doen komend weekend; kan niet

https://www.facebook.com/...7/posts/1640811552776637/

[ Voor 27% gewijzigd door Holk op 18-06-2021 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Holk schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:51:
Mochten er mensen plannen hebben om Leersum en Amerongen te doen komend weekend; kan niet

Heb je ook een samenvatting voor de mensen zonder Facebook?

(Ik gok bomen overlast, zag wat in het nieuws over Leersum en storm)

[ Voor 9% gewijzigd door ZanielGa op 18-06-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
ZanielGa schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:57:
[...]

Heb je ook een samenvatting voor de mensen zonder Facebook?
Ah.
Windhoos is over Leersum getrokken en heeft in het dorp veel bomen doen omwaaien. Maar ook op de routes Leersum en Amerongen zijn veel bomen omgevallen of beschadigd. Er moet veel opgeruimd worden en bekeken worden wat veilig is en wat niet. Tot nader orde gesloten, beide routes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Holk schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:58:
[...]

Ah.
Windhoos is over Leersum getrokken en heeft in het dorp veel bomen doen omwaaien. Maar ook op de routes Leersum en Amerongen zijn veel bomen omgevallen of beschadigd. Er moet veel opgeruimd worden en bekeken worden wat veilig is en wat niet. Tot nader orde gesloten, beide routes
Dank je. Klinkt alsof ze een hoop werk voor de boeg gaan hebben dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 13:45

BrammT

The one and only!

Zijn er hier ook wel tweakers die elkaar eens opzoeken om een rondje te fietsen?

Bij enige toeval valt mijn fietsgroepje voor aanstaande zondag uit elkaar (blessure, onderweg voor werk, uitje met vriendin, etc) en ik ben niet zo'n enorme alleenfietsert...

Dus als er een of meerdere mensen zin hebben om een rondje te fietsen in de middag en/of avond... Ik woon in de Achterhoek en wij rijden normaliter alles af van de regio Nijmegen, Arnhem, Haaksbergen, Markelo, Rijssen, Lochem etc. Alles in die contreien ligt met de auto op maximaal ca. een uur van huis en is voor mij te doen... :)

Mooiste zou zijn 'iemand die een beetje doortrapt'. Ik heb geen idee wanneer je snel genoemd mag worden, maar mijn eigen vrienden blijf ik tegenwoordig zonder al te grote moeite wel goed voor. (Komt nu ook deels door mijn nieuwe fiets, moet ik eerlijk toegeven)

Enige voorbehoud is dat ik 's ochtends en helemaal aan het begin van de middag (deze keer) niet kan.

(Dit bericht per abuis zostraks in het fietskledingtopic geplaatst... 8)7 )

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Holk schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 20:51:

Ik vraag me werkelijk af wat voor watjes daar op de Heuvelrug rijden. Eerst blaadjes van de route blazen in de herfst, als het geregend heeft kan je niet fietsen want 'te nat' en nu liggen er een paar bomen om en het is te gevaarlijk om te fietsen? Pff.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

BrammT schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:08:
Zijn er hier ook wel tweakers die elkaar eens opzoeken om een rondje te fietsen?

Bij enige toeval valt mijn fietsgroepje voor aanstaande zondag uit elkaar (blessure, onderweg voor werk, uitje met vriendin, etc) en ik ben niet zo'n enorme alleenfietsert...

Dus als er een of meerdere mensen zin hebben om een rondje te fietsen in de middag en/of avond... Ik woon in de Achterhoek en wij rijden normaliter alles af van de regio Nijmegen, Arnhem, Haaksbergen, Markelo, Rijssen, Lochem etc. Alles in die contreien ligt met de auto op maximaal ca. een uur van huis en is voor mij te doen... :)

Mooiste zou zijn 'iemand die een beetje doortrapt'. Ik heb geen idee wanneer je snel genoemd mag worden, maar mijn eigen vrienden blijf ik tegenwoordig zonder al te grote moeite wel goed voor. (Komt nu ook deels door mijn nieuwe fiets, moet ik eerlijk toegeven)

Enige voorbehoud is dat ik 's ochtends en helemaal aan het begin van de middag (deze keer) niet kan.

(Dit bericht per abuis zostraks in het fietskledingtopic geplaatst... 8)7 )
Zou zeggen plaats het eens op Mountainbike.nl. Daar hebben ze een apart forum onderdeel hiervoor.

Fiets zelf vooral Mook en Reichswald, maar ben niet de juiste persoon. Gezien ik fiets voor de fun en niet om te racen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:25
zonoskar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Ik vraag me werkelijk af wat voor watjes daar op de Heuvelrug rijden. Eerst blaadjes van de route blazen in de herfst, als het geregend heeft kan je niet fietsen want 'te nat' en nu liggen er een paar bomen om en het is te gevaarlijk om te fietsen? Pff.
Het gaat meer om de bomen/takken die (nog) niet op de grond liggen. Wel zo fijn om dat eerst te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
zonoskar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:13:
[...]

Beetje heel erg respectloos naar de trial crew en de mensen die de veiligheid van jou als fietser willen waarborgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Schijnen nogal dikke bomen omgewaaid te zijn. Daar zou ik zeker ff niet fietsen, je weet niet wat er nog op vallen staat.
https://www.mountainbike....ic.php?p=2611296#p2611296

[ Voor 21% gewijzigd door Klitse op 18-06-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Ik gok dat dit gewoon een gevalletje Sarcasme komt niet over op een forum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Holk schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:33:
[...]

Beetje heel erg respectloos naar de trial crew en de mensen die de veiligheid van jou als fietser willen waarborgen.
Ik vind het betutteling. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. De trail crew doet goede zaken daar, maar soms lijkt het wel alsof ze teveel geld hebben voor van alles.

Jaar of 10-15 geleden was er een dikke storm in het zuiden, ik ben toen wel over 50 omgevallen bomen heen geklauterd. Of onderdoor gekropen, sommigen waren best dik.

[ Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 18-06-2021 21:42 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
zonoskar schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 21:39:
[...]

Ik vind het betutteling. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. De trail crew doet goede zaken daar, maar soms lijkt het wel alsof ze teveel geld hebben voor van alles.

Jaar of 10-15 geleden was er een dikke storm in het zuiden, ik ben toen wel over 50 omgevallen bomen heen geklauterd. Of onderdoor gekropen, sommigen waren best dik.
Edit: Laat ook maar, moeite niet waard om tegen te praten

[ Voor 14% gewijzigd door Holk op 18-06-2021 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:13
[...]

Wees blij dat er mensen omkijken naar de veiligheid daar. Doen ze ook om eventuele vallende takken verder van jouw hoofd te houden (y). Voor jou wellicht betutteling, maar als je een zware tak op je dak krijgt vindt je het jammer dat er niet naar gekeken is.. Beetje kort door de bocht dus. Als je onder bomen door wil kruipen is mountainbiken niet de meest voor de hand liggende hobby.

[ Voor 3% gewijzigd door Marty! op 18-06-2021 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:00
Kijk maar even op ad.nl, Het zijn niet , maar een paar blaadjes of takjes.
Het is triest , Vandaag voor deze ramp heerlijk daar nog de 2 route`s gereden, blijkbaar zeer veel geluk gehad en net op tijd weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

Hmm, ik las ook enkel sarcasme in de post van zonoskar.
Hier heeft het ook wel eens flink gewaaid en nadat ik al over 15 bomen geklauterd was kwam ik bij een stuk waar ik het pad niet eens meer kon vinden, terwijl het mijn thuis route was. Zoveel omgewaaide bomen. Daar ben ik maar omgedraaid en terug naar huis gegaan.

Heeft geen zin om daar nu dit weekend heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Het ligt toch ook aan de aard van de routes denk ik, "wij" in (zuid)-oost Brabant zijn gewoon wat meer natuurlijke routes gewend, als daar iets om valt wordt er een weg omheen of overheen gevonden (en dat is dan het nieuwe pad), of als het echt niet anders kan komt een paar dagen een boswachter (of beheer crew van de gemeente) met een kettingzaag. En inderdaad als er blaadjes liggen liggen er blaadjes, als er modder ligt ligt er modder, soit.

UHR zijn routes met een uitgedachte flow (vaak heuvelaf) waar jan en alleman en hun kinderen met de auto op af komt. Ik begrijp op zich wel dat er dan op een andere manier naar veiligheid gekeken moet worden, als je halverwege je snakerun in een bocht ineens een dikke boom hebt liggen bijvoorbeeld. Bovendien is het aan de foto's te zien echt goed los gegaan. :o

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 19-06-2021 09:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:44

Roozzz

Plus ultra

Dit heeft niets met meer of minder natuurlijke routes te maken, of betutteling vanuit de trail crew ( 8)7), het bos is een ravage. Stukken met eeuwenoude beuken zijn letterlijk kaalgeslagen. Daar valt niet te lopen, laat staan fietsen. En dan staat er ook nog het nodige op scherp. Het is nu een kwestie van puinruimen en risico's voor alle bezoekers wegnemen. Daar is de brandweer en staatsbosbeheer druk mee bezig.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Roozzz schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 08:36:
Dit heeft niets met meer of minder natuurlijke routes te maken, of betutteling vanuit de trail crew ( 8)7), het bos is een ravage. Stukken met eeuwenoude beuken zijn letterlijk kaalgeslagen. Daar valt niet te lopen, laat staan fietsen. En dan staat er ook nog het nodige op scherp. Het is nu een kwestie van puinruimen en risico's voor alle bezoekers wegnemen. Daar is de brandweer en staatsbosbeheer druk mee bezig.
Maar dan heb je het ook over een ander type bosbeheer, hier in de regio zijn het allemaal gemeentebossen met verschillende stukken privaat eigendom, hier zit geen staatsbosbeheer of natuurmonumenten. Betreden van het bos kan altijd en is ten alle tijden op eigen risico. Ik kan me ookniet voorstellen dat ze dat af zouden sluiten, wij hebben ook wel eens een storm gehad :+. Ik denk dat het in de omgeving van @zonoskar niet anders is.

Maar goed, dat het momenteel ernstig is op de heuvelrug begrijp ik best en de acties die daarop ondernomen zijn in dit geval ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Kluus op 19-06-2021 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Kluus schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Maar dan heb je het ook over een ander type bosbeheer, hier in de regio zijn het allemaal gemeentebossen met verschillende stukken privaat eigendom, hier zit geen staatsbosbeheer of natuurmonumenten. Betreden van het bos kan altijd en is ten alle tijden op eigen risico. Ik kan me ookniet voorstellen dat ze dat af zouden sluiten, wij hebben ook wel eens een storm fehad :+. Ik denk dat het in de omgeving van @zonoskar niet anders is.

Maar goed, dat het momenteel ernstig is op de heuvelrug begrijp ik best en de acties die daarop ondernomen zijn in dit geval ook.
Daar ga ik niet in mee, dit wordt wel degelijk gedaan. Ongeacht wie er eigenaar is, er is een zorgplicht om te zorgen voor een veilige situatie in Nederland. Dat is geen sbb of nm idee, en geldt ook voor private landgoederen en gemeentelijke bossen. De afgelopen jaren heb ik diverse dwingende adviezen zien langskomen om vooral het bos te mijden vanuit zowel gemeenten als landgoederen. Met wat zoekwerk vind ik die vast ook terug in Brabant of de consequenties van stormen vallen daar erg mee :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Roozzz dat zal het wel zijn dan, ik heb ook geen idee van de daadwerkelijke schade bij de UHR (behalve dat deze dus groot is). Daarom heb ik ook absoluut geen negatief oordeel over de beslissing, zoals ik al gezegd heb kan ik mij daar gewoon in vinden.

In ieder geval wens ik de onderhoudscrew de komende dagen veel succes om de boel weer in orde te maken daar, dat er maar weer snel veilig gereden en anderzijds gerecreerd kan worden. ;)

En eerlijk is eerlijk, ik kan me inderdaad ook geen windhoos van dien orde herinneren hier.

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 19-06-2021 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty!
Betreden is altijd op eigen risico. Een keer een omgewaaide of dode boom kom je altijd wel tegen, hoort erbij. Echter dit kaliber van schade is gewoonweg niet verantwoord om lang te laten liggen.
Dat men blaadjes weghaalt en routes sluit bij waterschade/overlast is een keuze. Die wordt denk ik meer gemaakt voor het behoud van de route, en niet dat dit onveilig zou zijn. Dit soort schade staat daar toch los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:54
Kluus schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Maar dan heb je het ook over een ander type bosbeheer, hier in de regio zijn het allemaal gemeentebossen met verschillende stukken privaat eigendom, hier zit geen staatsbosbeheer of natuurmonumenten. Betreden van het bos kan altijd en is ten alle tijden op eigen risico. Ik kan me ookniet voorstellen dat ze dat af zouden sluiten, wij hebben ook wel eens een storm gehad :+. Ik denk dat het in de omgeving van @zonoskar niet anders is.

Ik denk dat jij in een ander zuidoost Brabant woon dan waar ik woon. Wel degelijk Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, aangelegde paden (of denk je dat die vanzelf ontstaan en zonder onderhoud zo goed blijven).
Enkele jaren geleden (na een storm) ook 50+ bomen op de route. Geen doorkomen aan. Gelukkig zit hier een fanatieke trailcrew die alles snel had opgeruimd. Ook dit is iets wat zij melden om te voorkomen dat mensen, voor niets, afreizen naar de route en/of eventuele ongelukken van omvallende bomen voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

jan390 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Ik denk dat jij in een ander zuidoost Brabant woon dan waar ik woon. Wel degelijk Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, aangelegde paden (of denk je dat die vanzelf ontstaan en zonder onderhoud zo goed blijven).
Enkele jaren geleden (na een storm) ook 50+ bomen op de route. Geen doorkomen aan. Gelukkig zit hier een fanatieke trailcrew die alles snel had opgeruimd. Ook dit is iets wat zij melden om te voorkomen dat mensen, voor niets, afreizen naar de route en/of eventuele ongelukken van omvallende bomen voorkomen.
Noordoost Brabant hier (zuid tussen haakjes en blijkbaar had ik het verkeerd mtb verantwoordelijke voor het bosbeheer aldaar). Het maakt ook verder niets uit, het ging me enkel om de regelgeving omtrend dit soort incidenten en ik dacht dat dat zou verschillen, @Roozzz heeft al aangegeven dat dat niet zo is.

Ik snap ook wel dat al die paden onderhouden worden, zowel de flow trails als de natural trails daar ging het mij ook helemaal niet om. Het was sowieso niet mijn bedoeling om trailcrews te becritiseren, hun werk wordt absoluut gewaardeerd. Dus als mijn berichten zo over kwamen spijt me dat want dat was zeker niet de bedoeling. :>

[ Voor 21% gewijzigd door Kluus op 19-06-2021 11:19 . Reden: Er een iets samenhangender verhaal van gemaakt ;). ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Kluus schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:53:
[...]
Ik snap ook wel dat al die paden onderhouden worden, zowel de flow trails als de natural trails daar ging het mij ook helemaal niet om. Het was sowieso niet mijn bedoeling om trailcrews te becritiseren, hun werk wordt absoluut gewaardeerd. Dus als mijn berichten zo over kwamen spijt me dat want dat was zeker niet de bedoeling. :>
No worries, zo zag ik hem ook niet. Maar ik zag wel een hardnekkig misverstand, dus vandaar :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Demo

Demo

[...]

Heb je überhaupt foto's of video's gezien van hoe Leersum (het hele dorp) erbij ligt op dit moment? Een mede-vrijwilliger is de hei op gevlucht omdat 'de bomen als lucifers begonnen te breken'. Er is met een helikopter gezocht naar mogelijke slachtoffers die nog in het bos konden zijn en jij noemt het betutteling? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Demo schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:19:
[...]
Heb je überhaupt foto's of video's gezien van hoe Leersum (het hele dorp) erbij ligt op dit moment? Een mede-vrijwilliger is de hei op gevlucht omdat 'de bomen als lucifers begonnen te breken'. Er is met een helikopter gezocht naar mogelijke slachtoffers die nog in het bos konden zijn en jij noemt het betutteling? |:(
Ik heb gezien wat er gebeurd is, en het is allemaal heel erg. Maar je moet niet doen alsof het nu nog 'gevaarlijk' is in het bos. Er kan ten allen tijden een boom omvallen, er is nu niet meer kans dan vorige week zondag. Ik ben in het bos wel eens achter een tak blijven hangen en die brak af, daar had ik mega mazzel, tak woog misschien wel 80 kilo en die viel achter me op de grond. Die hing schijnbaar nog aan 2 draadjes, want het ging met heel weinig kracht. Dat was gewoon in een periode dat er niets aan de hand was.

Dat je er nu weg moet blijven is vanzelfsprekend, bij het opruimen van de gevallen bomen kan de crew geen rijders gebruiken. Nog maar te zwijgen van dat het echt geen pretje is om over zoveel bomen te moeten klauteren. Maar goed, gevaarlijker is het er echt niet. Dus onder het mom van minder, minder betutteling had het faceboek artikel moeten zeggen dat er flinke werkzaamheden zijn en dat de route slecht begaanbaar is en dat je daarom een paar weken elders moet fietsen. Niet omdat het gevaarlijk is. Anders kun je beter ophouden met mountainbiken, want dat is gevaarlijk.

Stiekem ben ik gewoon jaloers op die crew daar, ik heb in het zuiden (rond Eindhoven) nog nooit iets aan onderhoud gezien. En als het er wel is, misschien op de route Best. Verder lijkt het hier gewoon zijn gangetje te gaan, bomen blijven soms maanden lang liggen, heck er ligt er nog eentje van de storm van 2019 op de route in Eersel. Die heeft wel voor een leuk alternatief paadje gezorgd, dus ik ga er vanuit dat deze blijft liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
https://nos.nl/l/2385784

Heel veel bla bla hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
zonoskar schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Ik heb gezien wat er gebeurd is, en het is allemaal heel erg. Maar je moet niet doen alsof het nu nog 'gevaarlijk' is in het bos. Er kan ten allen tijden een boom omvallen, er is nu niet meer kans dan vorige week zondag. Ik ben in het bos wel eens achter een tak blijven hangen en die brak af, daar had ik mega mazzel, tak woog misschien wel 80 kilo en die viel achter me op de grond. Die hing schijnbaar nog aan 2 draadjes, want het ging met heel weinig kracht. Dat was gewoon in een periode dat er niets aan de hand was.

Dat je er nu weg moet blijven is vanzelfsprekend, bij het opruimen van de gevallen bomen kan de crew geen rijders gebruiken. Nog maar te zwijgen van dat het echt geen pretje is om over zoveel bomen te moeten klauteren. Maar goed, gevaarlijker is het er echt niet. Dus onder het mom van minder, minder betutteling had het faceboek artikel moeten zeggen dat er flinke werkzaamheden zijn en dat de route slecht begaanbaar is en dat je daarom een paar weken elders moet fietsen. Niet omdat het gevaarlijk is. Anders kun je beter ophouden met mountainbiken, want dat is gevaarlijk.

Stiekem ben ik gewoon jaloers op die crew daar, ik heb in het zuiden (rond Eindhoven) nog nooit iets aan onderhoud gezien. En als het er wel is, misschien op de route Best. Verder lijkt het hier gewoon zijn gangetje te gaan, bomen blijven soms maanden lang liggen, heck er ligt er nog eentje van de storm van 2019 op de route in Eersel. Die heeft wel voor een leuk alternatief paadje gezorgd, dus ik ga er vanuit dat deze blijft liggen.
Bijzondere gedachte. De routepaaltjes komen er vanzelf en als ze verdwijnen komen ze ook vanzelf terug. De afwatering gaat ook vanzelf, Kombochten ontstaan uit het niets, Matjes tegen het zachte zand groeien uit de grond. Je hebt inderdaad wel een aantal 1.0 routes in de buurt die minder onderhouden worden, maar ga er maar vanuit dat er toch wel behoorlijk wat vrijwilligers zijn die hier hun tijd aan besteden. Zeker in regio Eindhoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marty!
Ik had me aan moeten sluiten bij @Holk, dit is een zinloze discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:13
zonoskar schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 16:36:
[...]

Los over de discussie van beheer van de paden, er is wel degelijk een verschil voor of na een storm in een bos. Tijdens een storm vallen er vaak enkele bomen om (bij naaldhout moet het daar zeker niet extreem hard voor waaien). Helaas vallen die bomen vaak niet op de grond, maar op een andere (hele) boom of op andere gevallen bomen. Na een storm blijft dit dan zo liggen, en heb je dus soms meerdere bomen die op andere bomen steunen. In deze situatie heb je maar een kleine gewone wind nodig om die combinatie van bomen te doen vallen (aangezien zo'n enkele boom dat eigenlijk niet aankan). Dus dan is het zelfs zonder storm gevaarlijk.
Bij bossen die volledig onderhouden worden, zullen ze naar dit soort situaties kijken en deze oplossen. Ik woon zelf in België en rij zelf zelden op officiële MTB paden (die zijn hier simpelweg maar weinig). Soms zijn paadjes ook gewoon ontstaan doordat MTB'ers, wandelaars en ruiters steeds vaker over hetzelfde paadje gaan (dat zie je bv. doordat de paadjes niet op kaarten staan (ook niet OSM), dwars door grachten gaan zonder duiker, doordat ze gewoon midden aan de kant van het bos beginnen en doordat ze in de lente snel dichtgroeien met brandnetels etc.). Die worden maar zelden onderhouden (af en toe verdwijnen er omgevallen bomen) en dan heb je dus wel de mogelijkheid dat na een storm er gevaarlijke situaties ontstaan die niet opgelost worden.
TL;DR; als een bos onderhouden wordt (i.f.v de mens, niet zo zeer de natuur wat hier zeker wel gebeurd) is het wel degelijker gevaarlijker in het bos kort na een storm.

Hier een mooie foto van het gebrek aan onderhoud (die boom heeft daar zo halfrot een paar jaar gestaan, er staan nog andere gelijkaardige bomen):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U0tpnrMOr9e_7KaBCgSOAvv_2IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgqKJaZT0ECOBjHLhyb5EEMw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Zoemteen bij jeugdjournaal. Blijkbaar krijgen de MTB routes in NL kleurcodes voor de moeilijkheidsgraad. Wat een kneitergoed idee zeg, echt inventief.

En dat gaan ze doen door bij de route een los gekleurd borgdje te hangen

[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 19-06-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
maartend schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:09:
Zoemteen bij jeugdjournaal. Blijkbaar krijgen de MTB routes in NL kleurcodes voor de moeilijkheidsgraad. Wat een kneitergoed idee zeg, echt inventief.

En dat gaan ze doen door bij de route een los gekleurd borgdje te hangen
Zie https://www.ntfu.nl/home/...-kleurt-mtb-routes-veilig. Limburg had deze al ingevoerd, de wielersportbond voert hem nu overal in.

Routewaardering staat niet alleen op de route maar natuurlijk ook op mtbroutes.nl,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:07
In nijmegen zie je ze ook al bij sommige routepaaltjes.
Die moeilijkheidsgraad vind ik soms wel subjectief. Soms is zwart voor mij prima te doen, soms ook vrij pittig.
Pagina: 1 ... 142 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic