Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 141 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Flix20 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 18:32:
[...]

Net na de zandbakken en je rechtdoor meer zand hebt, en linksaf omhoog de bosjes ingaat?
Die is alleen de laatste keer bij mij goed gegaan omdat ik het punt semi herkende van wacht eens...

[...]

In eerste instantie ook helemaal niet bij stil gestaan 'want het is toch gewoon fietsen'
Beetje naief gestart dus.
Stomme is dat de andere sporten die ik beoefen ook helmen nodig heb dus ik het totaal niet erg vind of iets.

Wat schoonmaak borstel betreft;
Is dit een beetje wat je zoekt, of echt way overkill en overpriced
Dat maar dan voor 1/3e van de prijs, de linker 2 heb ik vrijwel het zelfde bij de action vandaan voor de rechter heb ik oude tandenborstels en een erg harde borstel.
D-Ed schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:17:
Ik zweet nogal tijdens inspanning en zeker tijdens het biken dus mijn rugzak ingeruild voor de EVOC Hip Pack Pro die zojuist is binnengekomen..

Check ik de bestelling op Amazon.nl en zie dat hij net een stuk goedkoper te krijgen is :F Dus voor de mensen die ook zaten te lonken naar deze hip pack, grijp nu je kans want hij is nu 18% in prijs verlaagd..
verwacht niet erg veel ruimte maar ben zeer tevreden er mee, tijdje terug gekocht via de Spaanse amazon (kwam gewoon uit Duits warehouse, woon in DE namelijk) voor 100 euro incl. blaas.

Heb z'n stretch veter over de buitenkant gekruist zodat ik makkelijk daar een jasje onder kan steken wanneer nodig.

[ Voor 30% gewijzigd door GoldenSample op 10-06-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
GoldenSample schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:55:
[...]

Dat maar dan voor 1/3e van de prijs, de linker 2 heb ik vrijwel het zelfde bij de action vandaan voor de rechter heb ik oude tandenborstels en een erg harde borstel.

[...]

verwacht niet erg veel ruimte maar ben zeer tevreden er mee, tijdje terug gekocht via de Spaanse amazon (kwam gewoon uit Duits warehouse, woon in DE namelijk) voor 100 euro incl. blaas.

Heb z'n stretch veter over de buitenkant gekruist zodat ik makkelijk daar een jasje onder kan steken wanneer nodig.
Zonder water optie genomen, met 1 bidon aan de pack kom ik er wel volgens mij ;) Dit weekend maar eens testen :9

Overigens is de prijs nu nog een paar euro's gezakt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

D-Ed schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:18:
[...]

Zonder water optie genomen, met 1 bidon aan de pack kom ik er wel volgens mij ;) Dit weekend maar eens testen :9

Overigens is de prijs nu nog een paar euro's gezakt
Kan altijd later nog :P
Vind zelf de combi: Pack + bidon aan het frame wel fijn. In die bidon kan ook eventuele sportdrank etc. en dan heb ik ook voor langere/warmere ritten zat water bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Flix20 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 17:21:
[...]
Ondertussen ook tot de conclusie gekomen dat ik hier absoluut mee door ga en dit weekend een helm op de kop ga tikken.
Voel me ondertussen flink bezwaard om zonder rond te fietsen als één v/d weinige.
Een helm hoeft niet duur te zijn.
En beter een goedkope helm dan geen helm.
https://www.decathlon.nl/...300956?mc=8500051&c=ZWART

Natuurlijk zijn er betere dan bovenstaand model.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
magic_nl schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 00:29:
[...]

Een helm hoeft niet duur te zijn.
En beter een goedkope helm dan geen helm.
https://www.decathlon.nl/...300956?mc=8500051&c=ZWART

Natuurlijk zijn er betere dan bovenstaand model.
M'n hoofd is me wel iets meer dan een tientje waard O-)
Alleen even uitzoeken wat een gulden middenweg is zo in het segment rondom de €100,-

[ Voor 10% gewijzigd door Flix20 op 11-06-2021 09:15 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:25
Alle helmen op de Europese markt moeten aan dezelfde norm voldoen en dus dezelfde tests doorstaan. Dus een helm van 20 euro is nooit onveiliger dan een helm van 80 euro. Het verschil zit in de afwerking en zaken als ventilatie, comfort en looks. Kleine kanttekening is dat duurdere helmen vaak wel iets als MIPS hebben, dat beter beschermd tegen de torsie die ontstaat tussen de helm en de grond bij het vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 11-06-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Rmg

Flix20 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:14:
[...]

M'n hoofd is me wel iets meer dan een tientje waard O-)
Alleen even uitzoeken wat een gulden middenweg is zo in het segment rondom de €100,-
MIPS of vergelijkbare tech (WaveCell) heeft wel meetbaar voordeel tegenover een standaard helm met alleen EPS.

Boven de 100/150 euro betaal je voor randvoorwaarden(Crash replacement bijv.), comfort, en merk (naar mijn mening)

https://helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html
https://helmets.org/

zijn nog 2 goeie sites om ff te kijken

[ Voor 11% gewijzigd door Rmg op 11-06-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Sjoewe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:19:
Alle helmen op de Europese markt moeten aan dezelfde norm voldoen en dus dezelfde tests doorstaan. Dus een helm van 20 euro is nooit onveiliger dan een helm van 80 euro. Het verschil zit in de afwerking en zaken als ventilatie, comfort en looks. Kleine kanttekening is dat duurdere helmen vaak wel iets als MIPS hebben, dat beter beschermd tegen de torsie die ontstaat tussen de helm en de grond bij het vallen.
Alle fiets helmen in europa moeten voldoen aan de norm EN 1078. Iedere helm heeft dus dezelfde tests voor EN 1078 doorstaan, wat echter niet wil zeggen dat alle helmen dezelfde veiligheid hebben. De ene helm kan de test immers net halen, terwijl een andere helm ver voorbij aan de eisen van de test gaat.

Of het nodig is of niet kan ik niet beoordelen, maar ik bezuinig er in ieder geval niet op. Virginia Tech test helmen op veiligheid en daar komen wel degelijk verschillen uit, zie: https://helmet.beam.vt.edu/bicycle-helmet-ratings.html

Dat gezegd hebbende, spreekt het voor zich dat het dragen van een helm van 10 euro die aan EN 1078 voldoet per definitie veiliger is dan geen helm dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sayang1991
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Iemand hier ervaring met de levertijden bij 12go biking? Ben op de markt om eindelijk (einde van het jaar...) een trek x-caliber 9 aan te schaffen. Nu komt de levertijd van augustus/september mij eigenlijk nog best goed uit i.v.m. het fietsplan. Maar heb ook geen zin om tot januari te gaan wachten als het even kan.

Tevens ook nog een vraag i.v.m. de maten, volgens alle richtlijnen heb ik een maatje L nodig (1.79m) maar ik twijfel toch over de ML aangezien ik nu van een 50cm stevens af kom met 26" wielen. Deze is 10 jaar geleden aangeschaft dus het een en ander zal wel veranderd zijn, maar kan nergens een zaakje vinden waar ik iets vergelijkbaars eens kan "passen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
-bolio- schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Of het nodig is of niet kan ik niet beoordelen, maar ik bezuinig er in ieder geval niet op
Dit. En 'ervaring'. Reed tot vorig jaar ook met een relatief goedkope BBB van een euro of 50, maar kwam er bij een val op snelheid achter dat deze aan de achterkant bij de nek/onderkant schedel 0 bescherming gaf. Als je dan in mijn geval een boom opvangt met dat deel van je lichaam ga je voor de volgende helm toch even nadenken of je dat gedeelte ook mee wilt nemen. Rij dus nu met een POC Tectal wat waarschijnlijk overkill is, maar mocht ik het nodig hebben vertrouw ik er op dat deze goed z'n werk doet, ook in het lagere deel van mijn hoofd. Zeker bij MTB, waar je ook tegen bomen of stenen aan kunt vallen iit een racefiets waar die kans veel kleiner is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
sayang1991 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:46:
Iemand hier ervaring met de levertijden bij 12go biking? Ben op de markt om eindelijk (einde van het jaar...) een trek x-caliber 9 aan te schaffen. Nu komt de levertijd van augustus/september mij eigenlijk nog best goed uit i.v.m. het fietsplan. Maar heb ook geen zin om tot januari te gaan wachten als het even kan.

Tevens ook nog een vraag i.v.m. de maten, volgens alle richtlijnen heb ik een maatje L nodig (1.79m) maar ik twijfel toch over de ML aangezien ik nu van een 50cm stevens af kom met 26" wielen. Deze is 10 jaar geleden aangeschaft dus het een en ander zal wel veranderd zijn, maar kan nergens een zaakje vinden waar ik iets vergelijkbaars eens kan "passen".
Een paar maanden geleden heeft een maatje van mij een Trek gehuurd bij Trek Eindhoven. Ik dacht iets van €40,- Als je in de buurt woont even checken? Of kijken bij een andere dealer of ze dat ook doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Ik heb dit weekend de 5500km aangetikt met een Sram GX Eagle groep en enkele ketting. Loopt nog steeds goed en stil, zonder ooit een keer over te slaan. Begin nu af en toe een kraakje te horen bij het aanzetten en de ketting is aardig opgerekt, dus ga binnenkort wel alles vervangen. Maar ik ben echt aangenaam verrast door de GX groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
5500km is inderdaad prima. Ik rij ook GX en tot nu toe geen problemen ondervonden. Al zit ik op wat minder km's. Mijn kettingen (2) zijn ook nog lang niet op dus hoop nog vele km's te kunnen maken. Mijn 2e fiets krijgt ook een GX groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
sayang1991 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:46:

qua levertijden kan niemand iets zinnigs zeggen, behalve dat het overal klote en onzeker is, tenzij het op voorraad ligt en je het zo mee kan nemen. Trek kan wel aangeven dat ze een x aantal fietsen in augustus kunnen leveren, maar als shimano of sram niet over de brug komt met onderdelen, dan kan trek het niet waar maken en dus 12go ook niet.

kortom -alles is onzeker tenzij het in de winkel staat (en niet gereserveerd is door een ander)

Qua maat zit je denk ik tussen en M en L in, beide zouden dus kunnen en de beste keuze hangt af van verder lichaamsverhoudingen (lange benen of lang boven lichaam/armen) en voorkeur.

Check ook eens je binnenbeenlengte, misschien dat je daarmee een duidelijker beeld krijgt voor de beste maat

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01:00
Wat vinden we hier van 't merk Sonder eigenlijk? Kan er niet zoveel meningen over vinden.Zit te kijken voor een 'bikepacking fiets'

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Jampot007 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 11:30:
Wat vinden we hier van 't merk Sonder eigenlijk? Kan er niet zoveel meningen over vinden.Zit te kijken voor een 'bikepacking fiets'
Leuk merk. Mensen op het MTB-forum die er één hebben zijn er volgens mij allemaal positief over.
Voor bikepacking zou je ook nog kunnen kijken naar een Surly, ik geloof dat hun fixie-frame ongeveer het enige is waar géén 500 nokjes op gesoldeerd zijn om bagageruimte te creëren. Helaas betaal je voor een losse Karate Monkey frameset bijna net zoveel als Sonder voor een SX Eagle afgemonteerde Frontier vraagt :X (en dan is Surly nog niet eens een duur merk)

[ Voor 6% gewijzigd door Demo op 11-06-2021 12:01 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
-bolio- schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 09:31:
[...]

Alle fiets helmen in europa moeten voldoen aan de norm EN 1078. Iedere helm heeft dus dezelfde tests voor EN 1078 doorstaan, wat echter niet wil zeggen dat alle helmen dezelfde veiligheid hebben.
True, maar in elk geval voldoen ze aan een minimale veiligheidseis, uiteraard is er nog zoiets als "extra" veilig, of "beter beschermd". Mijn punt is dat goedkoop niet slecht/onveilig is. Wat het enigszins bemoeilijk is dat de EU maar één enkele veiligheidscategorie kent. Dus er is bijvoorbeeld geen apart testcriterium voor enduro/downhill helmen ten opzichte van bijvoorbeeld een helm voor op de racefiets. Volgens de norm zijn beide even veilig, maar in de praktijk natuurlijk niet. In de Amerikaanse norm is dat onderscheid er bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Sjoewe schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:02:
[...]

True, maar in elk geval voldoen ze aan een minimale veiligheidseis, uiteraard is er nog zoiets als "extra" veilig, of "beter beschermd". Mijn punt is dat goedkoop niet slecht/onveilig is. Wat het enigszins bemoeilijk is dat de EU maar één enkele veiligheidscategorie kent. Dus er is bijvoorbeeld geen apart testcriterium voor enduro/downhill helmen ten opzichte van bijvoorbeeld een helm voor op de racefiets. Volgens de norm zijn beide even veilig, maar in de praktijk natuurlijk niet. In de Amerikaanse norm is dat onderscheid er bijvoorbeeld wel.
Sinds de ontdekking van CTE zijn ze in de US heel erg bezig met hersenletsel en het voorkomen hiervan.
De onderzoeken van VT zijn mij ook niet onbekend.
Bij ons in football worden helmen die niet de top score halen bij VT zelfs verboden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
ik zou voor op de MTB ook altijd letten op de bescherming van de achterkant van je hoofd. De meeste wielrenhelmen hebben minder "bedekking" richting je nek.

even 2 random voorbeelden
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLyeri7B_1oftW_c2R65H8mTfFU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Y9vthNITzyKBQTW9wr0B6ysv.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wbOEL-qvXjjTuPHjh-ip_Fb8lnk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RDi3x3uO4tJp4vVux4BouRUq.png?f=user_large
op de weg heb je minder opstakels waar je op kan landen, als je in het terrein onderuit gaat, kan je zomaar met je achterhoofd op een uitstekende steen of stronk terecht komen.

dus even los van allerlei dure extra opties (al dan niet veiligheid gerelateerd zoals mips enzo), zou ik minimaal voor een helm gaan die geschikt is voor de discipline die je doet. dus geen road helm op de mtb, geen xc helm voor enduro, geen enduro helm voor dh.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
De ASTM F1952 norm voor downhill-helmen bestaat al wel wat langer dan de (terechte) aandacht voor CTE. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:48
Eens met @Prulleman over de dekking op het achterhoofd. Mijn fietsmaatje viel en raakte een boomstronk. Als hij een wielerhelm had gedragen had hij zeker een wond gehad. (hij droeg een poc tectal dacht ik). Nu was de zij/achterkant alleen gedeukt.
Verder zou ik wel een mips helm nemen, de prijs daarvan is niet meer dusdanig meer dan een niet-mips helm.
Even m'n eigen merk promoten, Lazer. Heeft prima helmen in het middensegment

[ Voor 4% gewijzigd door Arthur23 op 11-06-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
als je nog niet overtuigd ben, lees dit eens en kijk het filmpje
https://www.ad.nl/binnenl...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

samenvatting, gast kreeg een flesje tegen zijn achterhoofd, net onder zijn helm en wordt nooit meer de oude.

Uitzonderlijke situatie uiteraard maar wel vergelijkbaar met een valpartij in het terrein.
Wat mij betreft is het aannemelijk dat dit met een mtb helm beter was afgelopen

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Een MIPS helm van een gerenommeerd merk voor onder de 80 euro. Nou is dat niet goedkoop, maar een setje banden is net zo duur.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Ik heb de gewoonte om oude wielrenhelmen “op te maken” op de mtb, mits ze nog in orde zijn uiteraard. Maar als ik dit zo lees is het inderdaad geen slecht idee om eens een mtb helm te kopen met meer achterhoofd bescherming…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
zonoskar schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 16:17:
Een MIPS helm van een gerenommeerd merk voor onder de 80 euro. Nou is dat niet goedkoop, maar een setje banden is net zo duur.
In lijn van dit advies ben ik verder gaan zoeken.
Zo ben ik op de Giro Compound MIPS gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Giro maakt prima helmen. Heb er een tijdje een gehad, zitten goed. Zelf nu over naar een Troy Lee A1. En die zit nog net iets beter, maar kost ook gelijk een stuk meer. Als je nog geen helm hebt of meer bescherming zoekt dan een wielerhelm maar je wilt niet te veel uitgeven dat zijn die Giro's haast onverslaanbaar. Komen ook regelmatig goed uit de tests.

Inmiddels zelf weer begonnen met het zoeken naar het volgende project nadat ik een mooie jong gebruikte 2x11 XT groep inclusief XT remmen voor een hele scherpe prijs kon krijgen.
Nu dus op zoek gegaan naar een frame voor mijn vrouw (maat S). Mocht iemand nog iets moois weten voor max 300 euro hou ik me aanbevolen. (27.5", 120-130mm)

[ Voor 31% gewijzigd door Klitse op 11-06-2021 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Flix20 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:35:
[...]

In lijn van dit advies ben ik verder gaan zoeken.
Zo ben ik op de Giro Compound MIPS gekomen.
Bell FourFourty een vergelijkbare optie, soms voor iets minder dan geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:13
De helmen van POC zijn ook wat lager aan de achterkant. Als je niet all the way voor de POC Tectal look wil gaan met klep op je helm, dan zitten er daar ook nog andere geschikte in het assortiment. Wel prijzig merk.

Spaart hier zelf nog even door :')

[ Voor 3% gewijzigd door Marty! op 12-06-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Loop van de week maar even richting een fietszaak om het eea te passen.
Niets zo erg dan een niet lekker zittende helm.

Mocht iemand nog een tip hebben wat winkel betreft, beetje midden van het land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 21:01
Klitse schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:06:
Inmiddels zelf weer begonnen met het zoeken naar het volgende project nadat ik een mooie jong gebruikte 2x11 XT groep inclusief XT remmen voor een hele scherpe prijs kon krijgen.
Nu dus op zoek gegaan naar een frame voor mijn vrouw (maat S). Mocht iemand nog iets moois weten voor max 300 euro hou ik me aanbevolen. (27.5", 120-130mm)
Dartmoor Hornet? Wordt wel een vork vanaf 140 mm voor geadviseerd… O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
-Eraser- schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:18:
[...]
Dartmoor Hornet? Wordt wel een vork vanaf 140 mm voor geadviseerd… O-)
Wel even naar gekeken maar kon geen roze vinden ;)
Maar even serieus, Dartmoor maakt prijstechnisch hele interessante frames, ik vind alleen de kleuren niet mooi, zeker niet voor mijn vrouw.
Overigens mag het gewoon 2e hands zijn. Een nieuwe Dartmoor zit ook aan de bovenkant (of net er overheen) van het budget.

[ Voor 8% gewijzigd door Klitse op 12-06-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEDfan
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03:03
Flix20 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:11:
Ondertussen in de laatste 2 weken een kleine 5 tal maal Lage vuursche en één maal deels Hoge vuursche gepakt te hebben met de Dual sport.
Na iedere keer de fiets met de waterslang en borstel schoon gemaakt geloof ik nu ook dat het maar eens tijd wordt om een fiets specifiek schoonmaak set te kijken. Hoewel ik altijd wel een beetje een afkeer heb tegen specifieke merken omdat je vaak meer voor het merk betaald, zie ik hier de meerwaarde wel in om echt in de hoekjes en gaatjes te komen.

Gister heb ik dan ook de beperkingen van mijn fiets ondervonden.
Door het mulle zand wat nu, met name in het begin van de baan ligt, is er bijna geen doorkomen aan met mijn banden. Hij blijft zich maar ingraven, ook in de bochten waar je soms met een aardige snelheid op af komt.
Ik heb recent deze set gekocht https://www.bike-discount...ces-with-mesh-bag-1162858 . De inhoud was toen net wat anders (i.p.v. de bandenborstel deze https://www.bike-discount...ain-cleaning-brush-631982 kettingborstel).
Ik vind het een heel handige set en zeker als je de prijs (ik heb €20 betaald) vergelijkt met de merk producten (muc-off, park tool etc). Het is trouwens gewoon een set geimporteerd vanuit China, dus je zou kunnen proberen deze te zoeken op Allie, maar dat is mij de moeite niet waard (zeker gezien de prijs en de onzekerheid van import/btw).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vandaag half 7 op de fiets om twee rondjes Mook en Bikepark te doen. Gestart bij de drops van het Bikepark. De middelste keer of acht gedaan en paar keer de hoogste. Om vervolgens rondjes blauw te doen. Wat reetjes gespot. Twee mountainbikers in het wild gezien ;-)

Stukje langs het gaas op is een dropje die je kunt rollen, maar is daar nu zo mul en wortels steken uit. Kan goed begrijpen dat het daar wel eens misgaat. Zo ook vanochtend. Kwam man tegen die daar koprol had gemaakt. Been goed open. Gelukkig wat pleisters, jodium bij me. Meneer even opgelapt net als zijn fiets. Stuur recht gezet etc. En door…

[ Voor 24% gewijzigd door Daan_ op 12-06-2021 16:30 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Daan_ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:07:
Vandaag half 7 op de fiets om twee rondjes Mook en Bikepark te doen. Gestart bij de drops van het Bikepark. De middelste keer of acht gedaan en paar keer de hoogste. Om vervolgens rondjes blauw te doen. Wat reetjes gespot. Twee mountainbikers in het wild gezien ;-)

Stukje langs het gaas op is een dropje die je kunt rollen, maar is daar nu zo mul en wortels steken uit. Dat daar wel eens misgaat. Zo ook vanochtend. Kwam man tegen die daar koprol had gemaakt. Been goed open. Gelukkig wat pleisters, jodium bij me. Meneer even opgelapt net als zijn fiets. Stuur recht gezet etc.
Dat doe je goed _/-\o_

Gisteren rondje Dorst en net na het eerste technische stukje hing ik achter in het wiel van een maatje.. Ik dacht even aan te zetten om er langs te kunnen en hij dacht net hetzelfde maar dan andersom om mij erlangs te laten en ging in de remmen.. Ik zat er dus al te dicht op en ging vol op mijn plaat. Knie open, licht gekneusde rib..

Wat water eroverheen en rustig aan doorgereden maar besloten niet alle drie de lussen te pakken. Vanaf de eerstvolgende keer zit er ook een mini EHBO setje in mijn hip pack/rugzak mét ontsmettingsmiddel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Geloof dat ik ook een nieuwe kebelgeleider van Cube nodig heb…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RlioFHl-qS3troYMISBja-kQq1I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PWHaEfBBaMgknE632HTr9aRu.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe hebben anderen dat geregeld?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
magic_nl schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:41:
[Afbeelding]

Misschien moeten die dingen gewoon in bulk ingekocht worden. Met 200 van die dingen zijn de mensen op het forum toch wel een maandje of 6 voorzien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Geloof dat ik ook een nieuwe kebelgeleider van Cube nodig heb

Externe kabelbegeleiding. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Moet die niet gewoon even op de juiste plek worden gezet en weer aangedraaid worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klitse schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 17:04:
[...]

Externe kabelbegeleiding. 8)
Gewoon goede fiets kopen 8)7

Zou zelf zeggen neem eens contact op met de winkel waar de fiets gekocht is. Wat zeggen die? Als die nog niet zo oud is?

Ze zijn via Cube dealer ook te bestelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Daan_ op 12-06-2021 17:11 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:59
Vandaag om 4:30 opgestaan om net na zonsopkomst de Posbank op te kunnen rijden voor een combi-rondje Rheden + Apeldoorn.Waarom zo vroeg? Ik moest met mijn dochter de hockeyfinale kijken, en die begon om 12:30u ;-)
Uiteindelijk om iets over half zes op de fiets kunnen stappen op de parkeerplaats bij De Steeg. Meteen al de eerste zwijnen gespot. Pas 3 uur later kwam ik de eerste andere ATB-er tegen. Heerlijk rondje zo.
In totaal 3 buizerds, 1 ree en 3 zwijnenfamilies (incl biggetjes) aan het pad gehad.

Apeldoorn is niet echt technisch en heeft nauwelijks singletrack, maar met het mulle zand en toch nog behoorlijk wat klimmen kun je je er prima op stuk bijten. De route was ook een stuk rustiger dan Rheden, waar (toen ik om 9:30 daar weer de route op kwam) meteen allemaal atb-ers tegenkwam.

Totaal 102km met 825 hoogte meters in 4:40u (excl elk uur een eetpauze van ca. 5 minuutjes). Uiteindelijk om 12:15 gedoucht en de fiets schoongemaakt en ingevet weer inde schuur staan.. dus precies op tijd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
Daan_ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 14:07:

Stukje langs het gaas op is een dropje die je kunt rollen, maar is daar nu zo mul en wortels steken uit. Kan goed begrijpen dat het daar wel eens misgaat. Zo ook vanochtend. Kwam man tegen die daar koprol had gemaakt. Been goed open. Gelukkig wat pleisters, jodium bij me. Meneer even opgelapt net als zijn fiets. Stuur recht gezet etc. En door…
Is dat dat afdalinkje pal aan het hek bij de Coatink? Dat kan een vies afdalinkje zijn inderdaad. Vooral als je nog geen vertrouwen in je fiets hebt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 13:45

BrammT

The one and only!

Lange tijd hier niets meer gepost, maar daar ben ik dan weer.., ben namelijk zo trots als een hond met 7 lullen met de jong gebruikte fiets die ik vanmiddag gekocht heb... *;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nk6vgAHY3RPNzg8-CqPrG9aoX1E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NXx4jVALxNFaQRwaihw6pNHG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NPZIE4rtClHGVibxGr_WDf33hvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHzrDhoinLQ0yOD2yyuJkxAc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jRnk3k0kDeelzxPmTvAyDm79SBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y54MQ7MZBQbTI37cYVaBZhXO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0FOs51dOZqs0Gt-DTCCNwmf1NaQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkwiFQy2NIdCs2K6vjjgMwND.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xpj9PPkkIcMRl3jrisKL-fXz3L0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t1HPsxJf9xkj1vjeY8ucG7QI.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen de eerste meters maken, wat zal dat een enorme stap zijn, komende van een verouderde 26 inch mountainbike... *O*

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Wow! Wat een mooi ding zeg! Goede afmontage ook zeg. Rockshox SID BRAIN met GX Eagle groepset. Welkom bij de Specialized-club. Al ben ik nu wel jaloers met mijn Stumpjumper uit 2011...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

daanb14 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Is dat dat afdalinkje pal aan het hek bij de Coatink? Dat kan een vies afdalinkje zijn inderdaad. Vooral als je nog geen vertrouwen in je fiets hebt.
Klopt… Ook al ben je ervaren kan je daar nat gaan. Meneer was zeker geen onervaren mountainbiker. Hij wist dat de drop er zat, maar niet dat er nu zand mul is en de wortels zo uitstaken. En is over het stuur gegaan en naar beneden gegleden.

Ik was al gewaarschuwd door kennis die wist dat daar meerdere in problemen waren gekomen. Ben daar dan ook wat rustiger rollend overheen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
Fijn om te weten als ik morgen weer ga. Aankomende dinsdag of woensdag kan ik met de Stumpjumper langs bij CycleXperience om te kijken of ik goed op de fiets zit. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 07:20
Mailtje gestuurd aan info@cubestores.nl, wordt kostenloos opgestuurd d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
[Afbeelding]

Ik reed een tijd geleden langs een fietsenmaker die adverteerde met cube.. zooi van die nieuwe dingen mee gekregen.

Onlangs de cube store een mail gestuurd en netjes via de post een verbeterd model ontvangen. Nog niet gemonteerd want dan moeten alle kabels weer los..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

SnakeDoc88 schreef op zondag 13 juni 2021 @ 07:28:
[...]

Mailtje gestuurd aan info@cubestores.nl, wordt kostenloos opgestuurd d:)b
Kijk dat is een nette service.

Net bos wielren rondje erop zitten in het Reichswald. Even uurtje op wat meer tempo fietsen en korte intervalletjes gedaan.

Fiets laatste tijd vooral op de fully. Vandaag de HT weer eens afgestoft en voorzien van SPD en vaste zadelpen. Was wel weer wenen. Kan de keren niet telen hoevaak ik naar knopje van de dropper met mijn duim ging. O-) Fiets nu net onder de 9 kilo met pedalen.

Blijf mij toch verbazen of mensen die zonder helm aan mountainbiken zijn. Vandaag meerdere groepjes tegen gekomen met mensen zonder helm en volledig in Lycra en ingeklikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Sommige mensen moet het eerst een keer fout gaan voor ze het door hebben dat een helm niet voor de lol op je hoofd zit.

In dat kader heb ik mezelf net getrakteerd op een nieuwe fullface. Mijn huidige is een wat ouder model en die heeft de grond ook al eens van dichtbij gezien, dus vaderdag was een mooi moment om die te vervangen . Ook wel nodig gezien ik steeds vaker gekke dingen aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Spreek ze er gewoon op aan. Of tik in het voorbijgaan even op mijn helm en vraag dan waar die van hen is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:51
Daan_ schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 21:26:
[...]

Klopt… Ook al ben je ervaren kan je daar nat gaan. Meneer was zeker geen onervaren mountainbiker. Hij wist dat de drop er zat, maar niet dat er nu zand mul is en de wortels zo uitstaken. En is over het stuur gegaan en naar beneden gegleden.

Ik was al gewaarschuwd door kennis die wist dat daar meerdere in problemen waren gekomen. Ben daar dan ook wat rustiger rollend overheen gegaan.
Ik maak daar juist wat extra vaart om over die wortels en eerst met mijn achterwiel de grond te raken. Gaat voorlopig nog goed 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Klitse schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:49:
Sommige mensen moet het eerst een keer fout gaan voor ze het door hebben dat een helm niet voor de lol op je hoofd zit.

In dat kader heb ik mezelf net getrakteerd op een nieuwe fullface. Mijn huidige is een wat ouder model en die heeft de grond ook al eens van dichtbij gezien, dus vaderdag was een mooi moment om die te vervangen . Ook wel nodig gezien ik steeds vaker gekke dingen aan het doen ben.
Nice, wat is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Fox Rampage. Ik heb niet heel vaak zo'n ding op dus wou niet enorm veel geld uitgeven. Deze leek me voor €150 een mooie. Voor downhill/bikeparks lijkt me deze prima. Voor al t andere volstaat mijn TLD A1.

[ Voor 109% gewijzigd door Klitse op 13-06-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Nieuwe model is inderdaad wel een mooie helm. :)

Men, het jeukt echt enorm om weer een dagje te gaan shredden in het bikepark O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Sjoewe schreef op zondag 13 juni 2021 @ 13:22:
Nieuwe model is inderdaad wel een mooie helm. :)

Men, het jeukt echt enorm om weer een dagje te gaan shredden in het bikepark O+
Same, maar eerst wachten tot ik mn nieuwe fully kan opbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Rampage is een hele fijne helm. Rij ik al aantal jaar mee. Ik ga nu voor een Bell Super DH, net wat makkelijker met reizen. Dan heb ik een full face voor de bikeparks en half shell voor de normale trails.

Wat duurt wachten op een frame lang. Hopelijk over een maandje een stalen long travel hardtail in de schuur staan als waardige vervanger van de Santa Cruz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:19:
Rampage is een hele fijne helm. Rij ik al aantal jaar mee. Ik ga nu voor een Bell Super DH, net wat makkelijker met reizen. Dan heb ik een full face voor de bikeparks en half shell voor de normale trails.

Wat duurt wachten op een frame lang. Hopelijk over een maandje een stalen long travel hardtail in de schuur staan als waardige vervanger van de Santa Cruz.
Wachten duurt inderdaad lang. Ik wacht al sinds februari op een nieuw frame. Gelukkig heb ik nog een fiets.

Welk frame komt er bij jou? Staal en LTHT klinkt alvast goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Klitse schreef op zondag 13 juni 2021 @ 19:22:
[...]

Wachten duurt inderdaad lang. Ik wacht al sinds februari op een nieuw frame. Gelukkig heb ik nog een fiets.

Welk frame komt er bij jou? Staal en LTHT klinkt alvast goed!
Ik zit te wachten op een Coal Pony. Relatief nieuwe Britse frame bouwer.

Komende van een carbon trail fully (Santa Cruz 5010) is het wel een beetje een sprong in het diepe, maar was gelijk verkocht toen ik deze tegenkwam. Progressieve geometrie zonder te ver door te slaan, 29" wielen en 150mm aan veerweg. Veel meer moet ik niet nodig hebben (hoop ik).

https://www.coalbicycles.com/

De oude fiets is wel al verkocht, dus het is lijdzaam toekijken hoe alles weer opengaat zonder zelf weg te kunnen.

Welk frame ga jij opbouwen?

[ Voor 9% gewijzigd door drBunhead op 13-06-2021 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:16:
[...]

Coal Pony.

Welk frame ga jij opbouwen?
Prachtig frame. Ook nog even met een schuin oog naar gekeken toen ik iets staal wou opbouwen.

Voor mij is deze onderweg.
Bijna alle onderdelen liggen al klaar. Alleen moet ik ook nog even op een vork wachten. Mijn huidige vork gaat in dit frame maar mijn NS Eccentric krijgt dan dus een nieuwe vork. Die wordt hopelijk een dezer dagen ook verzonden (DT Swiss F535). En dan kan mijn CaneCreek Helm eerst voor een onderhoudsbeurt voor hij in dit frame komt.

[ Voor 39% gewijzigd door Klitse op 13-06-2021 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Daan_ schreef op zondag 13 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Kijk dat is een nette service.

Net bos wielren rondje erop zitten in het Reichswald. Even uurtje op wat meer tempo fietsen en korte intervalletjes gedaan.

Fiets laatste tijd vooral op de fully. Vandaag de HT weer eens afgestoft en voorzien van SPD en vaste zadelpen. Was wel weer wenen. Kan de keren niet telen hoevaak ik naar knopje van de dropper met mijn duim ging. O-) Fiets nu net onder de 9 kilo met pedalen.

Blijf mij toch verbazen of mensen die zonder helm aan mountainbiken zijn. Vandaag meerdere groepjes tegen gekomen met mensen zonder helm en volledig in Lycra en ingeklikt.
Apart fenomeen ja, zouden het toch de Corona rijders zijn. Ondanks "volledig Lycra en ingeklikt" (ja, ik voel me aangesproken ;)) kunnen het geen wielrenners zijn. Als er iets is wat de MTB- en wielerwereld gemeen hebben, behalve twee wielen, is het wel de grote afkeer van de helmlozen (en terecht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Klitse schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:19:
[...]

Prachtig frame. Ook nog even met een schuin oog naar gekeken toen ik iets staal wou opbouwen.

Voor mij is deze onderweg.
Bijna alle onderdelen liggen al klaar. Alleen moet ik ook nog even op een vork wachten. Mijn huidige vork gaat in dit frame maar mijn NS Eccentric krijgt dan dus een nieuwe vork. Die wordt hopelijk een dezer dagen ook verzonden (DT Swiss F535). En dan kan mijn CaneCreek Helm eerst voor een onderhoudsbeurt voor hij in dit frame komt.
Ook een heel mooi frame, zelf lange tijd een Paradox en Prime hoog in de shortlist gehad. Is de Canecreek ook echt zo goed als op geroepen wordt? Ik ben zelf voor een Lyrik Ultimate gegaan. Topvork en dat rood past fantastisch bij het witte Coal frame :)

Ben heel benieuwd hoe alles straks in elkaar zal passen,het wordt mijn eerste keer zelf een fiets opbouwen. Hopelijk gaat het soepel en kan ik dan de fiets in het pittoreske bikepark in Holten gaan uitproberen.

[ Voor 10% gewijzigd door drBunhead op 13-06-2021 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Die CaneCreek komt pas tot leven als je hem op zn donder geeft. Dat is nog niet gelukt aangezien ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om naar Winterberg oid te gaan. Dat komt hopelijk wel deze zomer.

Ik ben ook heel benieuwd naar de DT Swiss F535. Schijnt een goeie vork te zijn maar DT Swiss is de marketing voor dat ding een beetje vergeten geloof ik, want je ziet ze bijna niet.

Lyrik ultimate is natuurlijk gewoon erg goed, daar kun je niet mis mee gaan, ik hou echter van een beetje apart doen.
Fiets zelf opbouwen is het allermooiste. Ik koop niet gauw weer een hele fiets denk ik.

En Holten is altijd goed. Das voor mij ook regelmatig plaats bestemming in het weekend. 20min rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
Vandaag dus een betaallink van Canyon binnen gekregen; gaat om een Neuron CF8 in kleur “Non forest”, die altijd al lastig leverbaar leek.

Zit alleen onverwacht in buitenland voor werk nu (nog 6-7 weken)… zou hem eventueel bij familie kunnen laten bezorgen, maar dan zit je toch weer met een verstreken bedenktermijn… :z

Bij Canyon NL laten bezorgen en afhalen na zo’n periode lijkt ook niet mogelijk, helaas.
Wat zouden jullie doen? Laten komen en hopen dat alles klopt (incl. maat), of toch maar annuleren en hopen dat er later dit jaar weer meer beschikbaar komt? O-) (ik neig naar het laatste)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Laten komen. En als het niet is wat je er van verwacht, gewoon op marktplaats zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kluus schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:38:
[...]

Apart fenomeen ja, zouden het toch de Corona rijders zijn. Ondanks "volledig Lycra en ingeklikt" (ja, ik voel me aangesproken ;)) kunnen het geen wielrenners zijn. Als er iets is wat de MTB- en wielerwereld gemeen hebben, behalve twee wielen, is het wel de grote afkeer van de helmlozen (en terecht).
Of Corona fietsers, wielrenners of anders zijn is mij om het even. Zet dan wel even zo’n bescherm deksel op je hoofd ;-)

Voorheen gaf ik nog wel eens hint, maar fiets tegenwoordig langs en heb zo iets van; Succes d:)b Eigenverantwoordelijkheid, maar verbaasde mij van weekend vooral dat ik er meerdere tegen kwam die zo verstandig waren….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

daanb14 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 20:56:
Wow! Wat een mooi ding zeg! Goede afmontage ook zeg. Rockshox SID BRAIN met GX Eagle groepset. Welkom bij de Specialized-club. Al ben ik nu wel jaloers met mijn Stumpjumper uit 2011...
Gisteren eerste rondje gedaan (Lochem+Vorden)...

Wat een dier van een fiets... Eigenlijk in geen enkel opzicht meer vergelijkbaar met mijn oude trouwe fietsje. Wat overigens ook gewoon een fijne fiets is/was.

De voorvork is een geschenk uit de hemel, de snelheid waarmee ik nu over boomwortels heen vlieg, alsof ze er niet zijn! Ligt uiteraard ook aan het feit dat een 29 inch wiel makkelijker over obstakels heen wil dan een 26 inch wiel, maar deze demper verricht toch echt het meeste werk. _/-\o_

Die fiets is bepakt en bezakt ongeveer 3.5 KG minder dan de oude en dat is ook heel goed te merken, je gooit 'm door het bos heen alsof het niks is..

Ik was altijd van het principe dat je uiteindelijk - ongeacht de fiets- toch zelf moet trappen. Op zich is dat niet veranderd, maar het helpt toch zeker meer dan ik dacht. Gisteren al diverse PR's gereden op de route. Met name in de 2e helft toen ik de fiets een beetje begon te kennen. We waren met zijn tweeën, qua niveau laatste weken toch redelijk gelijk. Gistermiddag heeft hij de hele middag mijn fiets van achteren kunnen bekijken. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Daan_ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:07:
[...]

Of Corona fietsers, wielrenners of anders zijn is mij om het even. Zet dan wel even zo’n bescherm deksel op je hoofd ;-)

Voorheen gaf ik nog wel eens hint, maar fiets tegenwoordig langs en heb zo iets van; Succes d:)b Eigenverantwoordelijkheid, maar verbaasde mij van weekend vooral dat ik er meerdere tegen kwam die zo verstandig waren….
Gisteren Nijmegen (rood en paars) gereden en op gegeven moment een man die 2 meiden techniek aan het leren was tegengekomen. Dames hadden netjes een helm op, maar de "trainer" was op zijn slippers en zonder helm op pad. Goed voorbeeld! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Daan_ schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:07:
[...]

Ja precies, je hebt ook gelijk, ik heb het verder ook opgegeven ;). Laatst kwam ik zelfs (op de racefiets) een groepje van een man of drie, vier tegen, allemaal zonder helm en in alleen een zwembroek, op de racefiets, kop over kop rijden... 8)7

Ik heb het al in het andere topic geroepen, maar aangezien mijn inspiratie (en een paar jaar positieve ervaring) van de MTB komen drop ik het ook nog even hier. Van het weekend al mijn fietsen tubeless gemaakt, zowel de gravel bike (die ik vooral voor woon-werk gebruik) als mijn racefiets. Gisteren eerste ervaring op 25mm tubeless slicks en dat reed wel erg lekker! :D

Nu ben ik vooral benieuwd hoe de latex zich houd met lek rijden op die druk maar de ervaringen van anderen zijn daar tegenwoordig ook positief.

[ Voor 27% gewijzigd door Kluus op 14-06-2021 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Klitse schreef op zondag 13 juni 2021 @ 21:35:
Die CaneCreek komt pas tot leven als je hem op zn donder geeft. Dat is nog niet gelukt aangezien ik nog niet in de gelegenheid ben geweest om naar Winterberg oid te gaan. Dat komt hopelijk wel deze zomer.

Ik ben ook heel benieuwd naar de DT Swiss F535. Schijnt een goeie vork te zijn maar DT Swiss is de marketing voor dat ding een beetje vergeten geloof ik, want je ziet ze bijna niet.

Lyrik ultimate is natuurlijk gewoon erg goed, daar kun je niet mis mee gaan, ik hou echter van een beetje apart doen.
Fiets zelf opbouwen is het allermooiste. Ik koop niet gauw weer een hele fiets denk ik.

En Holten is altijd goed. Das voor mij ook regelmatig plaats bestemming in het weekend. 20min rijden :)
De DT wordt inderdaad ook goed beoordeeld in reviews, maar daar hoor je heel weinig meer van tegenwoordig. Ik wilde zelf eerst een DVO Diamond, gezien de DVO Topaz heel goed is bevallen op de Santa Cruz. Kon echter een goede deal krijgen op de Lyrik, dus toch maar voor de "saaie" optie gegaan.

Holten is zeker heel goed, mooi bereikbaar vanuit Enschede en het is een goede speeltuin om je skills te oefenen. mis alleen nog een iets langere run met kombochten vanaf de start torens. Wat dat betreft jammer dat bikepark Mook net te ver weg ligt om "even" snel heen te gaan.

Zal volgende keer als ik in Holten ben eens goed opletten of ik een Banshee weet te spotten 8) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:06:
[...]

De DT wordt inderdaad ook goed beoordeeld in reviews, maar daar hoor je heel weinig meer van tegenwoordig. Ik wilde zelf eerst een DVO Diamond, gezien de DVO Topaz heel goed is bevallen op de Santa Cruz. Kon echter een goede deal krijgen op de Lyrik, dus toch maar voor de "saaie" optie gegaan.

Holten is zeker heel goed, mooi bereikbaar vanuit Enschede en het is een goede speeltuin om je skills te oefenen. mis alleen nog een iets langere run met kombochten vanaf de start torens. Wat dat betreft jammer dat bikepark Mook net te ver weg ligt om "even" snel heen te gaan.

Zal volgende keer als ik in Holten ben eens goed opletten of ik een Banshee weet te spotten 8) :+
Als jij uit Enschede komt ben je vast ook regelmatig op het Hulsbeek te vinden? Vind ik ook altijd leuk om een beetje rond te klooien.

Ik had zelf een DVO Diamond besteld voor in mijn NS maar de levertijd daarvan werd me uiteindelijk toch wat te lang (september op zijn vroegst) dus toen maar gaan zoeken naar een alternatief. Toen de DT Swiss voor een scherpe prijs voorbij kwam bij RCZ toch die maar besteld. Nu afwachten hoe lang dat gaat duren.

[ Voor 5% gewijzigd door Klitse op 14-06-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Bij het Hulsbeek reed ik ook regelmatig rondjes inderdaad.

Is minder geworden toen ze de leukere dingen gingen afsluiten ivm te veel "corona rijders" die een trauma heli / ambulance nodig hadden. Erg jammer dat de nieuwe afdaling vorig jaar gelijk eruit gehaald werd. Zaten een aantal uitdagende opties tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:03:
Bij het Hulsbeek reed ik ook regelmatig rondjes inderdaad.

Is minder geworden toen ze de leukere dingen gingen afsluiten ivm te veel "corona rijders" die een trauma heli / ambulance nodig hadden. Erg jammer dat de nieuwe afdaling vorig jaar gelijk eruit gehaald werd. Zaten een aantal uitdagende opties tussen.
Bedoel je die met al die rockgarden opties? Die kun je toch gewoon nog rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Dat is volgens mij die inderdaad. Zal vast nog te rijden te zijn, maar is toch niet meer op de route aangesloten? Of het moet inmiddels weer veranderd zijn, ben er al een tijd niet meer geweest. Maar ook een aantal north-shore elementen waren afgesloten. Terwijl al die TTF's de route voor mij leuk maakten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Wat zijn jullie tips tegen nipple rash van de bretels van mijn bibshort?
Laatste ritjes plak ik maar pleisters over mn perky puntjes want anders heb zijn ze na een uurtje rood en schraal geschuurt. Niet tof.

Ik overweeg een uberluchtig ondershirt zoals dit https://www.decathlon.nl/.../R-p-623?mc=8296143&c=WIT maar met mijn Rogelli Brisk er overheen wordt het met 25+ graden toch wel weer teveel van het goede...

Of kan ik iets doen met de binnenkant van de bretels om schuren tegen te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Een heel klein beetje vaseline smeren hielp mij altijd toen ik nog deed hardlopen (bij fietsen heb ik er geen last van).

Edit: overigens rijd ik buiten altijd met ondershirt. Of het nou 0 of 30 graden is. Wel verschillende type ondershirts voor de verschillende temperaturen natuurlijk:).

[ Voor 41% gewijzigd door Michaelg op 14-06-2021 11:07 ]

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
@Lensent Ik had precies hetzelfde en heb toen ook dat ondershirt van decathlon gehaald.
Vind ik echt ideaal, want naast dat het nipple rash voorkomt heb je ook minder last van een plakkerig shirt doordat het zweet veel beter wordt verspreid door het ondershirt en daardoor sneller verdampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Draag gewoon altijd een ondershirt. Afhankelijk van de temperatuur een model met lange/korte/geen mouwen. En voor als het echt warm is, een mesh variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
pjlgt schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:11:
Draag gewoon altijd een ondershirt. Afhankelijk van de temperatuur een model met lange/korte/geen mouwen. En voor als het echt warm is, een mesh variant.
Het lijkt exact hetzelfde als die van Decathlon, alleen dan 2x zo duur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
pjlgt schreef op maandag 14 juni 2021 @ 07:53:
Laten komen. En als het niet is wat je er van verwacht, gewoon op marktplaats zetten.
Ook een optie inderdaad, in de huidige markt… :P nog eens over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:46:
Dat is volgens mij die inderdaad. Zal vast nog te rijden te zijn, maar is toch niet meer op de route aangesloten? Of het moet inmiddels weer veranderd zijn, ben er al een tijd niet meer geweest. Maar ook een aantal north-shore elementen waren afgesloten. Terwijl al die TTF's de route voor mij leuk maakten.
Zit inderdaad niet meer aan de route vast. Maar ik fiets die route vooral om bij de features te komen die ik vervolgens een paar keer achter elkaar doe (zoals bijvoorbeeld de wallride).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrammT

BrammT

The one and only!

Lensent schreef op maandag 14 juni 2021 @ 11:02:
Wat zijn jullie tips tegen nipple rash van de bretels van mijn bibshort?
Laatste ritjes plak ik maar pleisters over mn perky puntjes want anders heb zijn ze na een uurtje rood en schraal geschuurt. Niet tof.

Ik overweeg een uberluchtig ondershirt zoals dit https://www.decathlon.nl/.../R-p-623?mc=8296143&c=WIT maar met mijn Rogelli Brisk er overheen wordt het met 25+ graden toch wel weer teveel van het goede...

Of kan ik iets doen met de binnenkant van de bretels om schuren tegen te gaan?
Ik ben er achter gekomen dat bij de wat duurdere bibshorts (Assos Mille GT in dit geval) de bretels wat verder naar buiten zitten.
Daar lijkt dus wat beter over nagedacht, want die lopen dus over de buitenzijde van mijn borstspieren, maar nog ver genoeg naar binnen om niet in/tegen de oksels aan te komen.

Ik fiets graag met slechts 1 laag aan wanneer het warm is, dus dat was een fijn bijkomend voordeel..
In principe kan dit trouwens op de goedkopere shorts ook prima zitten, maar bij deze ben ik het toevallig van de week tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Klitse schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:20:
[...]

Zit inderdaad niet meer aan de route vast. Maar ik fiets die route vooral om bij de features te komen die ik vervolgens een paar keer achter elkaar doe (zoals bijvoorbeeld de wallride).
Doe ik meestal ook inderdaad, zal de volgende keer de rockgardens eens proberen op te zoeken.

Wallride is een leuke ja. Exit is soms een beetje tricky alleen, dat boompje staat nog wel eens in de weg.

Wil de wallride nog keer dusdanig kunnen pakken dat ik er uit kan gaan springen, maar dan zal ik nog wel meer snelheid moeten hebben vrees ik. Ga nu wel al lekker hoog en met een goede hoek, maar op het einde schiet ik dan nog naar beneden toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
drBunhead schreef op maandag 14 juni 2021 @ 12:43:
[...]

Doe ik meestal ook inderdaad, zal de volgende keer de rockgardens eens proberen op te zoeken.

Wallride is een leuke ja. Exit is soms een beetje tricky alleen, dat boompje staat nog wel eens in de weg.

Wil de wallride nog keer dusdanig kunnen pakken dat ik er uit kan gaan springen, maar dan zal ik nog wel meer snelheid moeten hebben vrees ik. Ga nu wel al lekker hoog en met een goede hoek, maar op het einde schiet ik dan nog naar beneden toe.
Die boom staat inderdaad hinderlijk in de weg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bikeparktime!
Reschenpass/3-länderendurotrails, flink anders dan een sterker geprepareerd/kunstmatiger park met gladde trails maar ook heel vet. Niet echt actie foto's maar ter inspiratie;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXw_C5wNhhZFM2_FOTY-ebVdaqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hv3xZqblrNH7OFtcndn3sLeB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SSqHURCGv_1BjJUISoNw-hAqbYM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdVhC0tOs7BMo7x1PkFD9oT4.jpg?f=fotoalbum_large

Geen crashes, wel klein deukje in de helm schaal van m'n fiets die omviel toen m'n helm aan het stuur hing :/ naja had het maar geen helm moeten worden en is geen grote klapper dat het foam, buiten het puntje waar hij op het stuur hing, is ingedeukt.

Alles zat prima, kniebeschermers die wat klein leken waren prima (enkel een paar kleine blaartjes van de rits op één kuit na 2 dagen), elleboog beschermers, Fullface, goggles + insert op sterkte en protectie vest zaten allemaal prima.

[ Voor 19% gewijzigd door GoldenSample op 14-06-2021 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:10:
Bikeparktime!
Reschenpass/3-länderendurotrails, flink anders dan een sterker geprepareerd/kunstmatiger park met gladde trails maar ook heel vet.

Geen crashes, wel klein deukje in de helm schaal van m'n fiets die omviel toen m'n helm aan het stuur hing :/ naja had het maar geen helm moeten worden en is geen grote klapper dat het foam, buiten het puntje waar hij op het stuur hing, is ingedeukt.

Alles zat prima, kniebeschermers die wat klein leken waren prima (enkel een paar kleine blaartjes van de rits op één kuit na 2 dagen), elleboog beschermers, Fullface, goggles + insert op sterkte en protectie vest zaten allemaal prima.
Welke kneepads gebruik je? Ik ben nog opzoek naar een trail/enduro set. De huidige zijn niet echt geschikt om lange dagen mee te trappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind de Fox Enduro-range erg prettig voor dit doeleinde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

drBunhead schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Welke kneepads gebruik je? Ik ben nog opzoek naar een trail/enduro set. De huidige zijn niet echt geschikt om lange dagen mee te trappen.
Ion k-pakt zip maar zijn ook niet voor dat doel gemaakt. Heb hier niet heel veel uphil-vlak gefietst dus heb ze om gehouden, al zou ik een lange uphil sectie doen zou ik ze af doen wat met de Rits makkelijk gaat.

Denk dat je dan meer een trail pad zoekt. ION air of een IXS Traze bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Sjoewe schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:26:
Ik vind de Fox Enduro-range erg prettig voor dit doeleinde.
Heb je geen last van het afzakken? Zie dat ze alleen slide-on zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als je de juiste maat hebt blijven ze prima zitten. Zit een goede grip rand aan.Blijft ook goed, heb ze zelf al drie jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35

Investig8or

What goes up, could come down

Kluus schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:40:
[...]

Ja precies, je hebt ook gelijk, ik heb het verder ook opgegeven ;). Laatst kwam ik zelfs (op de racefiets) een groepje van een man of drie, vier tegen, allemaal zonder helm en in alleen een zwembroek, op de racefiets, kop over kop rijden... 8)7

Ik heb het al in het andere topic geroepen, maar aangezien mijn inspiratie (en een paar jaar positieve ervaring) van de MTB komen drop ik het ook nog even hier. Van het weekend al mijn fietsen tubeless gemaakt, zowel de gravel bike (die ik vooral voor woon-werk gebruik) als mijn racefiets. Gisteren eerste ervaring op 25mm tubeless slicks en dat reed wel erg lekker! :D

Nu ben ik vooral benieuwd hoe de latex zich houd met lek rijden op die druk maar de ervaringen van anderen zijn daar tegenwoordig ook positief.
Ik heb (op mijn andere fiets) ook tubeless en ben er nog niet happy mee. Blijkt namelijk dat de banden leeglopen door de zijkanten heen (dus door de band, niet velgrand) aan beide kanten over de gehele omtrek... Vraag me af of de latex dit op zou moeten lossen (en er dus te weinig in zit) of dat dit niet kan en de banden gewoon rukkie zijn. Nieuw gekocht, dus gaat sowieso even gemeld worden bij de eerste beurt binnenkort. O-)

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Klinkt alsof je banden versleten zijn, of niet Tubeless Ready zijn. Veel oudere Schwalbe banden hebben daar last van. Je kan het "zweten" soms oplossen met extra latex, maar een goede nieuwe TLR band gaat het wel echt fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Investig8or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Ik heb (op mijn andere fiets) ook tubeless en ben er nog niet happy mee. Blijkt namelijk dat de banden leeglopen door de zijkanten heen (dus door de band, niet velgrand) aan beide kanten over de gehele omtrek... Vraag me af of de latex dit op zou moeten lossen (en er dus te weinig in zit) of dat dit niet kan en de banden gewoon rukkie zijn. Nieuw gekocht, dus gaat sowieso even gemeld worden bij de eerste beurt binnenkort. O-)
hoeveel tijd heb je het gegeven? soms duurt het even voor de latex alles goed heeft bedekt en is doorgedrongen in alle kleine poriën. Mijn eerste setje tubeless had ook even een weekje nodig om op druk te blijven (goedkope oude racing ralphs). Mijn 2e setje bleef zonder latex ook al op druk (de duurdere nieuwe ray/ralph combinatie).

Uiteindelijk, zeker de achterband, kan naar verloop van tijd weer gaan lekker op de sidewalls, vaak is de latex dan te waterig (of gewoon uitgedroogd) en helpt vervangen. maar op een gegeven moment kan de band ook gewoon klaar zijn.

Je geeft aan dat het een nieuwe is, dus het laatste is niet van toepassing, dus hoe lang geleden zijn ze tubeless gemaakt en welke latex zit erin en hoor je het nog klotsen? als je het niet hoort klotsen is het te weinig :)
Welke banden zijn het? vaak hebben merken een goedkopere en duurdere serie (bij schwalbe performance en evolution bv) de goedkopere (die je helaas zelfs bij duurdere fietsen standaard vaak meegeleverd krijgt) doen het vaak toch iets minder goed.. (niet alleen qua tubeless, maar ook qua grip en rolweerstand, hooguit slijten ze minder snel, maar ik zou altijd voor de duurdere band kiezen)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@Investig8or Op mijn Gravel Bike heb ik inderdaad ook G-One performance en daarbij had de ene band ook heel veel last van zweten en de andere niet. Blijkbaar scheelt die kwaliteit onderling erg veel. Ik heb die zwetende band een avond horizontaal gelegd op een emmer, en toen ik naar bed ging opgepompt en op de andere kant gelegd, volgende dag was het opgelost. Overigens had ik die banden al enige tijd offroad gebruikt met biba's, dus ze waren sowieso zo lek als een mandje door andere gaatjes en scheurtjes, maar dat zweten is wel te onderscheiden.

Op de racefiets heb ik een hogere lijn (Pro One) en daar heb ik er inmiddels 3 tubeless gemaakt omdat een ban een fabricagefout had en op de MTB ook (evolution) daar heb ik dat beide niet gehad. Maar op fiets forum zie ik nu toevallig ook iemand die het heeft met de Pro One's, dus ymmv, geef het wat tijd inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 14-06-2021 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:52
Investig8or schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:34:
[...]

Ik had ook gezeik met mijn nieuwe wielen dat deze continue bleven lekken. Bijna 4 weken met rijden, oppompen, schudden, stuiteren, platleggen the works. Anderhalf uur en ze waren merkbaar zacht (oké, het gaat wel snel bij 1.0/1.2 bar). Shop zegt kan een paar dagen duren maar vond het laatst wel lang genoeg. De Stans vervangen voor Muc Off, kort geschud, even rond gedraaid en de volgende dag bleven ze gewoon op spanning.

Waarom het voor mij niet werkte was waarschijnlijk omdat Stans heel erg dun is vergeleken met Muc Off. Het kwam gewoon niet goed bij de velgrand van een 2.8 band omdat het te snel naar beneden liep.

Het is zoals @Prulleman al zegt, hoe lang heb je het de tijd gegeven. Als het nog niet zo heel lang is de banden oppompen en dan schudden. Eventueel op bijvoorbeeld een emmer plat leggen zodat de sealant beter bij de zijwangen kan komen. Banden ook wat harder oppompen en dat gewoon een stukje gaan rijden wil ook vaak helpen omdat de latex dan ook goed rond gaat.

Maarja, er zit toch wel een grens aan hoe lang je geduld hebt voor ze dicht moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03:19
Sjoewe schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:50:
Klinkt alsof je banden versleten zijn, of niet Tubeless Ready zijn. Veel oudere Schwalbe banden hebben daar last van. Je kan het "zweten" soms oplossen met extra latex, maar een goede nieuwe TLR band gaat het wel echt fixen.
Mwah, ik heb dit euvel ook al gehad met nieuwe Conti's... (zelfs op een compleet nieuwe wielset). Zweet via de wangen van de band...

Zo heb ik een set conti's, met 2 verschillende breedtes (2,3 en 2,2), bij de ene is dit heel erg en de andere nauwelijks tot niet? Beide nieuw gekocht, TLR etc. etc.

Ach ja, hoe dan ook, voor iedere rit pomp/check ik de banden druk naar wat ik denk dat die dag/rit fijn is... Bij een niet tubelessband zou ik dat ook doen... De voordelen van een tubeless Mtb band wegen bij lange na niet op tav dit kleine nadeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:22

Appie

F1RST Racing

drBunhead schreef op maandag 14 juni 2021 @ 13:50:
[...]

Ik rij met POC VPD's - die zitten goed met trappen. Ik rij er regelmatig 20+ Miles/ (35km+) mee zonder problemen.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Appie schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:01:
[...]

Ik rij met POC VPD's - die zitten goed met trappen. Ik rij er regelmatig 20+ Miles/ (35km+) mee zonder problemen.
Welke variant van de POC VPD heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

drBunhead schreef op maandag 14 juni 2021 @ 21:51:
[...]

Welke variant van de POC VPD heb je?
Again, zoek iets gemaakt voor het doel, die 2.0 VPD is flink dik en zul je meer merken dan een meer trail focussed beschermer. Daarnaast verschilt het ook erg per persoon hoe iets zit. Heb zelf bijvoorbeeld flinke bovenbenen en niet zo bijzondere kuiten waardoor ik qua bovenbeen vaak een grotere maat nodig heb dan bij de kuiten, dit soort verhoudingen wisselen ook per merk en soms zelfs per model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35

Investig8or

What goes up, could come down

Allen bedankt voor de reacties :), ik ben compleet nieuw met tubelessbanden dus geen idee wat normaal is.

Zoals gezegd geen MTB (dus een tikkie offtopic), maar om iets meer informatie te geven: het gaat om een nieuwe fiets (Giant Fasttour SLR2, gekocht in november vorig jaar) waar CrossCut Metro 2 TLS banden op zitten. Dus ik had geen invloed op de bandenkeuze, latex keuze en hoeveelheid en geen idee of dit goede zijn. Ik heb wel wat latex eruit zien komen wat een gaatje in het loopvlak heeft gedicht, dat was in ieder geval wit en leek me nogal dun. Dat klotsen is wel interessant, want dat hoor ik helemaal niet. Ik heb de wielen wel een paar uur op een emmer gelegd en het lijkt (vooral voor) iets beter geworden, maar achter is na twee weken stilstaan weer bijna op de velg. Bijpompen is logisch, maar dit lijkt me wel erg snel... Ik heb dubro op de wangen gesmeerd en er zijn dus overal in klustertjes luchtbelletjes te zien op de wang, lijkt wel schimmel :+ .

Maar zou dus zomaar te weinig latex kunnen zijn. Is er een bepaald merk/type aan te raden en hoeveel moet er per band in?

Om het nog een beetje on-topic te trekken: mijn "oudje" (Giant Revel... lijk wel een Giant fanboy :O) op het rondje Hoge+Lage Vuursche. In de loop der jaren allerlei onderdelen vervangen met als laatste het frame (dat is het nieuwste onderdeel uit 2011 :D ) en werkt voor mij goed, mijn techniek en conditie is toch de limiterende factor :Y.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rQwQ4oPuPsUct67WxV6vLgcIxcw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AsOOqZzROzT4sBGa7F2KkkMy.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door Investig8or op 15-06-2021 09:37 ]

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
GoldenSample schreef op maandag 14 juni 2021 @ 22:16:
[...]

Again, zoek iets gemaakt voor het doel, die 2.0 VPD is flink dik en zul je meer merken dan een meer trail focussed beschermer. Daarnaast verschilt het ook erg per persoon hoe iets zit. Heb zelf bijvoorbeeld flinke bovenbenen en niet zo bijzondere kuiten waardoor ik qua bovenbeen vaak een grotere maat nodig heb dan bij de kuiten, dit soort verhoudingen wisselen ook per merk en soms zelfs per model.
Ik weet dat de 2.0 VPD meer downhill is, echter heeft POC ook de VPD Air en de VPD System / System lite in het assortiment. Welke relevanter zouden moeten zijn, vandaar mijn vraag.

Op dit moment met name de 100% Teratec+, FOX Enduro 3DO Pro en TLD Stage in overweging aan het nemen. Dit zijn echter allemaal straploze designs en gevoelsmatig ben ik daar een beetje huiverig voor, dan helpen ervaringen van anderen zeker om een goed beeld te genereren. Zeker gezien de meeste kneepads in dit segment vergelijkbare sleeve constructies hebben en bij gebrek aan knee protectors in de LBS passen lastig is.
Investig8or schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 09:26:

Zoals gezegd geen MTB (dus een tikkie offtopic), maar om iets meer informatie te geven: het gaat om een nieuwe fiets (Giant Fasttour SLR2, gekocht in november vorig jaar) waar CrossCut Metro 2 TLS banden op zitten. Dus ik had geen invloed op de bandenkeuze, latex keuze en hoeveelheid en geen idee of dit goede zijn. Ik heb wel wat latex eruit zien komen wat een gaatje in het loopvlak heeft gedicht, dat was in ieder geval wit en leek me nogal dun. Dat klotsen is wel interessant, want dat hoor ik helemaal niet. Ik heb de wielen wel een paar uur op een emmer gelegd en het lijkt (vooral voor) iets beter geworden, maar achter is na twee weken stilstaan weer bijna op de velg. Bijpompen is logisch, maar dit lijkt me wel erg snel... Ik heb dubro op de wangen gesmeerd en er zijn dus overal in klustertjes luchtbelletjes te zien op de wang, lijkt wel schimmel :+ .

Maar zou dus zomaar te weinig latex kunnen zijn. Is er een bepaald merk/type aan te raden en hoeveel moet er per band in?
Ik doe meestal 100-150 ml sealant per band erin. Zelf heel tevreden over de normale Stan's sealant, maar Muc-off of Peaty's sealant worden ook vaak als erg goed beschouwd. Wat ik na installatie wel vaak doe is het wiel veel heen en weer schudden/ draaien om overal in de band sealant te laten komen en een soort laagje van sealant overal aan de binnenkant van de band te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door drBunhead op 15-06-2021 09:51 ]

Pagina: 1 ... 141 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic