Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 143 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:59
Ik kan me herinnerene dat dit een jaar of 15 geleden ook al zo was. Van groen naar zwart. Dus wat er daarna is gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
coldasice schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 15:49:
Vandaag rondje Vijlen gedaan in een uur en 30min maar dat viel niet mee in de hitte…. Wel erg mooie route, pittige klimmetjes en lastige afdalingen, weinig singeltrack maar verder wel genoten 😁😁
Grappig hoe laat heb je hem gedaan? Ik heb deze vanmorgen om 07:00 gedaan zodat ik net voor de meeste hitte terug was!

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:17
HKLM_ schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Grappig hoe laat heb je hem gedaan? Ik heb deze vanmorgen om 07:00 gedaan zodat ik net voor de meeste hitte terug was!
Leuk inderdaad :D ik fietste 7:26 weg bij Hoog Vaals en ben begonnen bij Epenerbaan, dus rond 7:35 was ik daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:53
coldasice schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 20:26:
[...]

Leuk inderdaad :D ik fietste 7:26 weg bij Hoog Vaals en ben begonnen bij Epenerbaan, dus rond 7:35 was ik daar.
:D haha ik zit ook in hoog vaals momenteel.

Maar leuk topic dames en heren! Ik MTB nu ongeveer twee maandjes voornamelijk en zal dit topic in de gaten houden en zo nu en dan nuttig proberen bij te dragen :)

[ Voor 22% gewijzigd door HKLM_ op 19-06-2021 20:46 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:07
Het idee op de langere termijn is dat wanneer de moeilijkheidsgraad op de routes een beetje ingeburgerd raakt, dat het ook mogelijk moet zijn om echt meer uitdagende features in de routes te verwerken, zoals sprongetjes en niet-rolbare drops etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:50
Ik heb sinds 2 maanden het mountainbiken opnieuw ontdekt, op mijn 9 jaar oude instap hardtail. Voorheen deed ik gewoon wat heuveltjes en bospaden, nu eigenlijk alleen nog single track.
Helemaal besmet met het MTB virus *O*

Nu voel je hem al aankomen, ik wil een betere fiets!
De Canyon 8 zou ik graag willen echter zoals met zowat alles is deze pas eind dit jaar leverbaar.
Kennen jullie wellicht iets vergelijkbaars wat nog redelijk te verkrijgen is(als in binnen nu en een maand)? Ik zoek alleen nieuw spul, 2e hands doe ik liever niet, zeker gezien de huidige prijzen. Dan wacht ik liever nog tot einde jaar op een Canyon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 09:12
Marsman83 schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:38:
Ik heb sinds 2 maanden het mountainbiken opnieuw ontdekt, op mijn 9 jaar oude instap hardtail. Voorheen deed ik gewoon wat heuveltjes en bospaden, nu eigenlijk alleen nog single track.
Helemaal besmet met het MTB virus *O*

Nu voel je hem al aankomen, ik wil een betere fiets!
De Canyon 8 zou ik graag willen echter zoals met zowat alles is deze pas eind dit jaar leverbaar.
Kennen jullie wellicht iets vergelijkbaars wat nog redelijk te verkrijgen is(als in binnen nu en een maand)? Ik zoek alleen nieuw spul, 2e hands doe ik liever niet, zeker gezien de huidige prijzen. Dan wacht ik liever nog tot einde jaar op een Canyon.
Bel eens wat winkels af in de omgeving. Ik weet dat onder andere Cannondale een grote shipment heeft afgeleverd bij verschillende winkels. Verder is het ook gewoon wat geluk hebben. Wachttijd is bijna niet te voorkomen in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Marty! schreef op zondag 20 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Bel eens wat winkels af in de omgeving. Ik weet dat onder andere Cannondale een grote shipment heeft afgeleverd bij verschillende winkels. Verder is het ook gewoon wat geluk hebben. Wachttijd is bijna niet te voorkomen in deze tijd.
Thanks voor de tip!
Heb de onderstaande Cannondale Trail SL 3 gevonden op voorraad. Is dat iets?

https://www.cannondale.co...kes/trail/29-m-trail-sl-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vanmorgen weer vroeg uit de veren voor en rondje. GPX van de veldslag om Norg van 80 Km ingeladen en daar een aantal stukken van gereden. Wel iets teveel asfalt naar mijn smaak. Erg veel nattigheid onderweg. Probeer onder een laaghangende tak door te duiken, maar raak deze alsnog. Resultaat: in 1 x kleddernat :+ Toch bijna 50 km in de benen en na het douchen verrast met ontbijt door de kinderen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
Marsman83 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Thanks voor de tip!

Ligt er helemaal aan wat voor een fiets je zelf in gedachten hebt. Heb je je al een beetje verdiept in de verschillen in bijv. XC en Trail fietsen? Ook, als je het fietsen helemaal leuk vindt gaan er geheid upgrades komen aan je fiets. Als het budget het toelaat is het fijn om een fiets te hebben waar dat makkelijk kan. Verder hangt het helemaal af van wat je verwacht van je fiets. Een mindere afmontage dan die Cannondale Trail 3 zou ik sowieso niet voor gaan (Judy vork, Deore drivetrain).
Ga eens een dagje scrollen in dit topic en/of op mountainbike.nl, dan kom je veel nieuwe en handige info tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Marty! schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Ligt er helemaal aan wat voor een fiets je zelf in gedachten hebt. Heb je je al een beetje verdiept in de verschillen in bijv. XC en Trail fietsen? Ook, als je het fietsen helemaal leuk vindt gaan er geheid upgrades komen aan je fiets. Als het budget het toelaat is het fijn om een fiets te hebben waar dat makkelijk kan. Verder hangt het helemaal af van wat je verwacht van je fiets. Een mindere afmontage dan die Cannondale Trail 3 zou ik sowieso niet voor gaan (Judy vork, Deore drivetrain).
Ga eens een dagje scrollen in dit topic en/of op mountainbike.nl, dan kom je veel nieuwe en handige info tegen.
Het zal voornamelijk single track in Nederland zijn. Wellicht af en toe wat afdalingen wat verder weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:33

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Marsman83 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Thanks voor de tip!

Prima fiets die alles heeft wat je van een hard tail verwacht. Luchtvering hydraulische remmen en 1x12 versnellingen.
Kan het beter? Zeker, maar de vraag is of dat nu nodig is.
En als deze op voorraad is, zou ik er gewoon voor gaan (ken natuurlijk jouw budget niet).

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
magic_nl schreef op zondag 20 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Prima fiets die alles heeft wat je van een hard tail verwacht. Luchtvering hydraulische remmen en 1x12 versnellingen.
Kan het beter? Zeker, maar de vraag is of dat nu nodig is.
En als deze op voorraad is, zou ik er gewoon voor gaan (ken natuurlijk jouw budget niet).
Budget is tot max 1500euro, vandaar dat ik de Grand Canyon 7 of 8 in gedachte had.
Ik hoef echt niet op volle snelheid over een track, af en toe wat jumps en drops mee doen, gewoon voor de fun.
Hoe vergelijkt zo'n Cannondale Trail SL3 zich met de Canyons?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:27

Rmg

Marsman83 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Budget is tot max 1500euro, vandaar dat ik de Grand Canyon 7 of 8 in gedachte had.
Ik hoef echt niet op volle snelheid over een track, af en toe wat jumps en drops mee doen, gewoon voor de fun.
Imo is het verschil tussen xc fietsen in die prijscategorie vrij klein, bijna allemaal een Judy airfork, Deore of SX drivetrain, mt200 remmen en soms een halve graad verschil op de headtube of seattube

Het leuke van zo'n canyon is dat ie al een dropper heeft. Verder is het een categorie (xc van rond de 1200 euro) waarin (imo) weinig verschil zit en je niet echt een buil aan kan vallen. Grand Canyon, trek x-caliber, trail sl3, Cube attention/reaction. Ik wil niet zeggen 1 pot nat maar het is wel allemaal erg vergelijkbaar.

De enige fiets die er echt uit springt in deze prijscategorie is de stoic, die wel echt anders is, en al echt meer een vlakkere xc-trailbike is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Marsman83 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 15:28:
[...]

Ik heb die sl3, volgens mij maakt het weinig uit in verhouding.

Heb vanwege een breuk echter nog niet echt kunnen fietsen, maar vind het een mooie fiets om te zien en is gewoon goed uitgerust

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8R5i-IGscJ7-8JR7U3Z0bMgej6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1AGNAbXiYrXuY1EAonhRKe5L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
@zonoskar https://www.rtlnieuws.nl/...m3mgg5sH3azy7P8NX_gesqNu0

Succes! Laat even weten hoe het was.

[ Voor 10% gewijzigd door Marty! op 20-06-2021 17:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:07

Roozzz

Plus ultra

@Marty! beter niet :+ Te druk in bossen rond Leersum, Staatsbosbeheer plaatst dranghekken - https://nos.nl/l/2385900

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
Roozzz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:04:
@Marty! beter niet :+ Te druk in bossen rond Leersum, Staatsbosbeheer plaatst dranghekken - https://nos.nl/l/2385900
[opa modus]
Vroeger klommen we daar gewoon overheen!
[/opa modus]
/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Holk schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:08:
[...]

[opa modus]
[/opa modus]
/s
Mag ook, maar uit het artikel begrijp ik dat men zonder meer boetes uitschrijft. Maar dat is vast alleen omdat mensen tegenwoordig overbezorgd zijn en vroeger alles beter was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
disregard

[ Voor 133% gewijzigd door Marty! op 20-06-2021 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Holk schreef op zondag 20 juni 2021 @ 17:08:
[...]

[opa modus]
[/opa modus]
/s
Tegenwoordig heb je wat goodwill nodig om routes te kunnen openen en open te mogen houden.
Hoge GInkel is inmiddels ook voorgoed gesloten. Hopelijk blijft het daarbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:43
Holten gaat ook deels dicht: https://www.tubantia.nl/r...en-en-nutteloos~ac27d5ee/

Gek genoeg een deel waar veel openbare fietspaden inzitten. Worden die beesten alsnog dood gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:12

Kluus

Gang is alles

Sjoewe schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 23:06:
Het idee op de langere termijn is dat wanneer de moeilijkheidsgraad op de routes een beetje ingeburgerd raakt, dat het ook mogelijk moet zijn om echt meer uitdagende features in de routes te verwerken, zoals sprongetjes en niet-rolbare drops etc.
Op zich wel mooi als een bepaalde afdaling met drop die hier nu vanwege “gevaar” gesloten is weer als rood open zouden mogen. En zeker als er inderdaad extra features kunnen worden gemaakt.

Ik vraag me alleen wel af hoe veel er dan toch de makkelijke routes zullen nemen, zelfoverschatting en niet willen onderdoen zijn toch vrij aanwezige eigenschappen bij mensen merk ik…

Ik vraag me ook af of het “probleem” niet vanzelf wat gaat afnemen als de Corona crisis meer en meer achter de rug is.

[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 20-06-2021 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justin-l
  • Laatst online: 15:41
Gisteren de nieuwe fiets even getest op Hoge en Lage Vuursche. Wat een wereld van verschil met de oude mtb. Kan niet wachten om er weer mee op uit te gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGrTxInPoJB8UG3SuE9J5eJoVdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YWgxCXdupU6WUoW3OkvEcYHU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Ik denk dat ik toch maar wacht op de Grand Canyon 7 of 8, dat is toch de fiets die mij het meeste aanspreekt.
Volgens hun calculatie zou ik met mijn 1.72m een S frame nodig hebben. Die kan alleen met 27,5" wielen, de M heeft wel 29" wielen.
Is het de moeite om toch de M te pakken vanwege de grotere wielen?
Wat zou het verschil in frame maat in de praktijk doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Kluus schreef op zondag 20 juni 2021 @ 20:04:
Ik vraag me alleen wel af hoe veel er dan toch de makkelijke routes zullen nemen, zelfoverschatting en niet willen onderdoen zijn toch vrij aanwezige eigenschappen bij mensen merk ik…
Gaat ook niet van de ene op de andere dag, en een paar YOLO's houd je altijd, maar uiteindelijk went men er wel aan, net als bij skipistes. Het is ook een manier om bij de terreineigenaars wat ruimte te kweken. Nu moeten de routes voor iedereen geschikt zijn, dus als er gewonden vallen door trail features, dan worden ze uit de route gehaald. Maar als jij straks met een week MTB ervaring je arm breekt op een zwarte route, dan kan je ook beter op de eigen verantwoordelijkheid wijzen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:08

fmb

Marsman83 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:06:
Ik denk dat ik toch maar wacht op de Grand Canyon 7 of 8, dat is toch de fiets die mij het meeste aanspreekt.
Volgens hun calculatie zou ik met mijn 1.72m een S frame nodig hebben. Die kan alleen met 27,5" wielen, de M heeft wel 29" wielen.
Voor het verschil tussen S en M zou je moeten kijken naar de detail frame afmetingen zelf. Bijv. de afstand tussen zadel en stuur (lengte van “de stang”). Deze is denk ik ook de meest belangrijk, de hoogte van de zadelbuis kun je wel wat mee “smokkelen” door je zadel lager te zetten, maar dan is vervolgens je frame eigenlijk weer te hoog.

Heb je kans om een proefritje te maken? Dat geeft uiteindelijk de beste vergelijking.

Zelf rij ik nog op 26”, maar die fiets is ook al wel 10 jaar oud. Tov vrienden ben ik wat wendbaarder op technische stukjes maar heb ik wat meer moeite om snelheid te behouden (ik zeg dan altijd maar dat dat aan de bandenmaat ligt _/-\o_ ). Je hoeft dus niet per see 29” te kiezen, 27,5” lijkt mee een mooie maat voor je gezien je lengte, en aan je gebruikersnaam te zien ben je wel uitgegroeid. ;)

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torakk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08-2022
@Marsman83 Het lijkt me iig wel dat je met jouw lengte een beetje op de grens zit. Wat je zou kunnen doen is 1,75m invullen in die calculator en kijken wat ie dan zegt. als daar M uitkomt dan zou ik zelf denken dat je net zo goed M kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
fmb schreef op maandag 21 juni 2021 @ 08:47:
[...]

Voor het verschil tussen S en M zou je moeten kijken naar de detail frame afmetingen zelf. Bijv. de afstand tussen zadel en stuur (lengte van “de stang”). Deze is denk ik ook de meest belangrijk, de hoogte van de zadelbuis kun je wel wat mee “smokkelen” door je zadel lager te zetten, maar dan is vervolgens je frame eigenlijk weer te hoog.

Heb je kans om een proefritje te maken? Dat geeft uiteindelijk de beste vergelijking.

Zelf rij ik nog op 26”, maar die fiets is ook al wel 10 jaar oud. Tov vrienden ben ik wat wendbaarder op technische stukjes maar heb ik wat meer moeite om snelheid te behouden (ik zeg dan altijd maar dat dat aan de bandenmaat ligt _/-\o_ ). Je hoeft dus niet per see 29” te kiezen, 27,5” lijkt mee een mooie maat voor je gezien je lengte, en aan je gebruikersnaam te zien ben je wel uitgegroeid. ;)
Die lengte tussen zadel en stuur, moet dat ongeveer de lengte van je armen zijn?
Uitgegroeid in de lengte ben ik zeker ;) breedte helaas niet dus daarom volop aan het mountainbiken :)

Momenteel heb ik ook 26" en heb idd ook een lagere snelheid dan mijn vrienden. Misschien toch maar voor S gaan en 27,5", wendbaarder en speelser rijden is toch meer mijn ding dan puur snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
[...]

Op zich wel mooi als een bepaalde afdaling met drop die hier nu vanwege “gevaar” gesloten is weer als rood open zouden mogen. En zeker als er inderdaad extra features kunnen worden gemaakt.

Ik vraag me ook af of het “probleem” niet vanzelf wat gaat afnemen als de Corona crisis meer en meer achter de rug is.
Waarom zou dit in Nederland niet goed gaan? In het buitenland wordt dit al jaren gebruikt en het werkt. Post-corona zullen al een hele stapel aan minder helder nadenkende mtb-ers verdwijnen gok ik, en dat zijn gelijk hopelijk alle helmloze fietsers.

Het is gewoon jammer dat onder het motto van idiot-proof maken dat alle leuke uitdagende stukken verdwijnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sytheon
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:57
Marsman83 schreef op zondag 20 juni 2021 @ 23:06:
Ik heb zelf een GC8 XL met 1,90 (zou volgens de calculator een L moeten hebben) en die past wel aardig maar lijkt vooral op zicht erg groot. Ik had met een L ook wel uit de voeten gekund, met een iets langere stuurpen en het zadel wat naar achteren. Ik merk vooral dat de afstand tussen het zadel en stuur niet heel lang voelt terwijl ik lange benen heb met een korter bovenlichaam. Als je relatief korte benen hebt zou ik even checken wat de minimum zadelhoogte is, die is met dropper best hoog, en in mijn ervaring is de bovenbuisafstand dus relatief kort. Als je lang bovenlichaam+armen hebt, kan je een maatje groter overwegen. Verder is het voorkeur, kleinere maat, zeker met kleinere wielen, is iets wendbaarder en speelser, groter is stabieler en sneller buiten scherpe bochten.

[ Voor 5% gewijzigd door Sytheon op 21-06-2021 09:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@drBunhead ik ben het helemaal met je eens, dus ik hoop ook dat dit gaat helpen hiervoor inderdaad. Het is inderdaad zoals @Sjoewe ook zegt, je doet wel een stapje meer om mensen te beschermen en zo creeer je ook de mogelijkheid om wat onderscheid te maken in niveau.

Ik denk wel dat veel MTB'ers in Nederland zullen denken van "Het is Nederland, wat kan hier gebeuren", terwijl je in het buitenland doorgaans een grotere (of in ieder geval duidelijkere) "Penalty for failure" hebt ;). Maar goed als er daadwerkelijk uitdagende features worden toegevoegd op dit soort kan het wel werken, dus daar hoop ik dan ook op! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 21-06-2021 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
justin-l schreef op zondag 20 juni 2021 @ 22:22:
Gisteren de nieuwe fiets even getest op Hoge en Lage Vuursche. Wat een wereld van verschil met de oude mtb. Kan niet wachten om er weer mee op uit te gaan.

[Afbeelding]
Fiets ook ontvangen zie ik ;) Ik na wat geklungel bij PostNL ook eindelijk.
Heb je je voorvork gechecked? Die van mij stond op 50 PSI (veel te laag)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ttSZwyLLtgSDhA4-u52R5BHE_V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXvaq0T7hsbPIFrrhf17Y8GS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Torakk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08-2022
Nou het is ook een beetje dat je als je aan een route begint (voor het eerst) je nog niet doorhebt wat je te wachten staat. bij een skipiste kijk je naar beneden en dan heb je zoiets van: nope. maar met mountainbiken zit je al middenin de nope. als dat logisch klinkt. enige waarschuwing zou wel chill zijn voor degenen die dat willen. de rest heeft er sws lak aan en gaan gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:32

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Vind persoonlijk waarschuwingsbordjes als drop, steile afdaling niet verkeerd. Net als kleurcoderingen van de route. Het is enkel een indicatie dat iets meer vraagt van je technische vaardigheden op de fiets.

Niet iedereen heeft de technische vaardigheden of de ambitie om drops/jumps/steile afdalingen met drops. Hier zou kleur codering/waarschuwingsbordje kunnen helpen. Beter waarschuwen dat men zelf keuze kan maken dan deze uitdagingen verwijderen ;-)

Afgelopen weekend Malden Groen gefietst met mijn vrouw. Mooie beginners route van 10km met paar uitdagende stukjes voor de minder ervaren mountainbiker. En dat zijn er meer dan we soms denken.

Mijn vrouw vond Malden groen erg leuk en soms nog best uitdagend als minder ervaren mountainbiker. En ik heb mij ook wel vermaakt. Had stiekem best wel wat airtime.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
Onder het mom van drops aangeven; reed vorige week Area51 in Otterlo, maar als je daar de route niet kent mag er ook wel een bordje bij voor een drop die vrijwel gelijk na een klim komt. Had niet genoeg snelheid, viel even tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Laatst online: 15:41
Naranya schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Jazeker, bij mij ging alles gelukkig redelijk soepel met PostNL.

De voorvork had ik nog niet gecheckt, ik moet sowieso nog even kijken naar een geschikte pomp. Goede tip in ieder geval, dat ga ik voor de volgende rit in ieder geval even checken. En nog bedankt voor de url/Distill, ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat ik zo snel al op een nieuwe fiets zou zitten. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Holk
Helemaal voor bordjes met gevaarlijke situaties zoals drops etc. Zolang ze maar op tijd staan aangegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Ik weet dat banden een lastig iets is, maar toch even pijlen;

Mijn voorband ga ik vervangen door de Maxxis Ardent EXO TLR. maar ik ben er nog niet in uit welke (TLR) band ik achter ga leggen. Dit is met het oog op o.a Duchenne (Ardennen), maar ik wil er ook nog wel mee in Nederland blijven rijden.

Iemand advies voor een mooi bandje dat bij die Ardent past? Bedankt!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Ardent Race wellicht?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Naranya schreef op maandag 21 juni 2021 @ 09:18:
[...]

Dat is vrij normaal als je fiets laat bezorgen dat je zelf vork en dempers op juiste spanning (SAG) moet zetten. Er zijn winkels die deze op spanning zetten, maar dan vragen ze van te voren je gewicht. En stellen ze deze af op basis van tabel, maar dan kan men niet garanderen dat de SAG goed is ;-)

Meeste fabrikanten/winkels leveren een shockpomp bij de fiets, zodat je dit zelf kunt doen. Canyon levert bijvoorbeeld een shockpomp bij de fietsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
TommyGun schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:27:
Ik weet dat banden een lastig iets is, maar toch even pijlen;

Mijn voorband ga ik vervangen door de Maxxis Ardent EXO TLR. maar ik ben er nog niet in uit welke (TLR) band ik achter ga leggen. Dit is met het oog op o.a Duchenne (Ardennen), maar ik wil er ook nog wel mee in Nederland blijven rijden.

Iemand advies voor een mooi bandje dat bij die Ardent past? Bedankt!
de Ardent Race is volgens mij wel een mooie voor achter:
https://www.mantel.com/ma...-maxxspeed-tubeless-ready
toch wat lagere rolweerstand (wat wel prettig is bij zoveel uur trappen, dan gaat het namelijk niet alleen om de grip bij hogere snelheden, maar eerder om de inspanning over lange tijd),
Ook all round genoeg als je niet van te voren weet of het nat of droog is.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@drBunhead @Prulleman Zo eenvoudig kan het zijn :) Dank! Ga er naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ben zelf tevreden met Ikon als achter band. Voldoende grip en rolweerstand is ook meer dan prima.

Op de HT Ikon 2.2 (achter) en Rekon 2.25 (voor). Voldoende grip, maar de 2.2 kan iets te smal zijn voor sommige.

Fully wat bredere band. Ikon 2.35 (achter) en een Forkaster 2.35.

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 21-06-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Zie trouwens dat de Ardent Race er in 29X2.35 en 29X2.20 is. De binnenmaat van mijn velg is 25mm, volgens mij kunnen beide dan? De Ardent EXO heb ik in 2.25 (dat is mijn huidige achterband ook).

EDIT; @Daan_ ik rijd ook fully, 2.35 achter is dan de 'betere' keuze?

[ Voor 15% gewijzigd door TommyGun op 21-06-2021 14:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Had beter ook velg breedte kunnen benoemen. Op de (trail) fully heb ik 30mm brede velgen en de HT 25mm achter en 28mm voor.

Persoonlijk fiets ik liever met goed rollende band achter (minder profiel) Breedte is gelijk aan die van voor of zelfs iets smaller zoals op mijn HT. Maar achter band niet bredere dan de voorband. Wil juist genoeg grip voor hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Daan_ op 21-06-2021 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:40
[...]

Las dat ze bijvoorbeeld op de Holterberg het principe nu om gaan draaien. Dus geen moeilijke passage met een chickenrun, maar juist een moeilijke passage parallel aan de route.

Blijkbaar werkt dat psychologisch gezien beter. Dus ja, ik verwacht wel dat meer mensen de standaardroute blijven volgen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Ik ben dit jaar overgestap van Racing Ray/Ralph 2.25's naar Ikons 2.35 en rolweerstand merk ik niks van, maar met name de hoeveelheid grip is zoveel gestegen. Of dit ligt aan de breedte, of aan het type band (of aan beide). Maar ik ben echt heel blij met de Ikons.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56
Holk schreef op maandag 21 juni 2021 @ 11:20:
Helemaal voor bordjes met gevaarlijke situaties zoals drops etc. Zolang ze maar op tijd staan aangegeven :)
Ik ben er ook helemaal voor. Ik heb laatst de drop gezien die @Daan_ aangaf bij het hek bij Coatink op route Mook en daar ben ik met mijn matige ervaring toch maar even afgestapt… Ik kan mij heel goed voorstellen dat het ongelukken scheelt als die dingen op tijd aangegeven worden.

[ Voor 3% gewijzigd door daanb14 op 21-06-2021 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naranya
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:23
Daan_ schreef op maandag 21 juni 2021 @ 14:29:
[...]

Dat is vrij normaal als je fiets laat bezorgen dat je zelf vork en dempers op juiste spanning (SAG) moet zetten. Er zijn winkels die deze op spanning zetten, maar dan vragen ze van te voren je gewicht. En stellen ze deze af op basis van tabel, maar dan kan men niet garanderen dat de SAG goed is ;-)

Meeste fabrikanten/winkels leveren een shockpomp bij de fiets, zodat je dit zelf kunt doen. Canyon levert bijvoorbeeld een shockpomp bij de fietsen.
Wist ik niet (eerste nieuwe fiets) maar merkte het wel dat 'ie veel te soft stond, dus zelf maar een voorvork pomp gekocht inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
Ik heb laatst een mountainbike op de kop getikt die vooral stil heeft gestaan de afgelopen jaren, een Ideal Hillmaster. Ik heb letterlijk 20 jaar geleden op een mountainbike gezeten toen ik nog 15 was en meer dan 15 jaar niet op een fiets gezeten. Zondag 10km op asfalt gefietst en dat beviel eigenlijk wel heel erg, dus ik wil stapsgewijs verder en straks ook wat meer offroad gaan, alleen ik vraag mij even af hoe verder, wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik ga sowieso stapsgewijs mijn conditie wat opbouwen, ik ga 2x per week hardlopen dus conditie is het probleem an sich niet, maar het zijn andere spieren. Langzaam wil ik dan het aantal km's en met name hoogtemeters opbouwen. Als iemand hier nog tips heeft graag.

Verder ben ik benieuwd wat voor een absolute beginner de must haves zijn als je straks het bos in wil. Ik woon vlakbij Spaarnwoude dus dat zal mijn eerste uitstapje gaan worden binnenkort. Wat heb ik nodig in het begin qua onderhoud van de fiets, en wat qua bare essential gear aan kleding / bescherming?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Een helm.

Heel veel meer heb je niet per se nodig, hoewel een fietsbroek en shirt het comfort zullen verhogen! Mocht je het leuk blijven vinden kan je op jacht naar fietsschoenen en specifieke pedalen, handschoenen, bril etc. Maar voor nu is dat luxe :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:17

Sherlock

No Shit

Je begint met een helm, daarna komt een fiets. Die fiets heeft in elk geval deugdelijke remmen en banden nodig. De rest komt later :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Er staat me wel bij dat spaarnwoude vrij pittig is om mee te beginnen, maar nooit geweest dus niet zeker. Iemand die dit kan inschatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik heb hem nog niet gereden, maar zo te zien is het wel een uitdagend rondje.
https://www.mtbroutes.nl/noord-holland/spaarnwoude
De hoofdroute kent een aantal afkortingen, aangegeven met het internationale MTB teken in het rood met in het rode driehoekje een wit driehoekje. Op de kaart zijn de afkortingen aangegeven in het groen. Volg je de afkortingen (Beginners-/ kinderroute) dan is de lengte 5 Kilometer.

De start van de route is bij de 3 gestapelde betonnen “Lego” stenen met het rode MTB teken. Je start direct met een klein klimmetje gevolgd door een pittige afdaling. Vervolgens rijdt je over 2 houten bruggetjes en de volgende klim dient zich aan.

Het parcours is gevarieerd door kleine klimmetjes, gevolgd door pittige afdalingen, houten bruggetjes, schelpenpaadjes en gras. De paden zijn single track aangelegd, daardoor zijn er speelse routes gemaakt, met op de top van de heuvels prachtige uitkijkpunten.
Lekker beginnen met de beginnersroute!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

bolleh schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:39:
Ik heb laatst een mountainbike op de kop getikt die vooral stil heeft gestaan de afgelopen jaren, een Ideal Hillmaster. Ik heb letterlijk 20 jaar geleden op een mountainbike gezeten toen ik nog 15 was en meer dan 15 jaar niet op een fiets gezeten. Zondag 10km op asfalt gefietst en dat beviel eigenlijk wel heel erg, dus ik wil stapsgewijs verder en straks ook wat meer offroad gaan, alleen ik vraag mij even af hoe verder, wellicht kunnen jullie mij helpen.

Ik ga sowieso stapsgewijs mijn conditie wat opbouwen, ik ga 2x per week hardlopen dus conditie is het probleem an sich niet, maar het zijn andere spieren. Langzaam wil ik dan het aantal km's en met name hoogtemeters opbouwen. Als iemand hier nog tips heeft graag.

Verder ben ik benieuwd wat voor een absolute beginner de must haves zijn als je straks het bos in wil. Ik woon vlakbij Spaarnwoude dus dat zal mijn eerste uitstapje gaan worden binnenkort. Wat heb ik nodig in het begin qua onderhoud van de fiets, en wat qua bare essential gear aan kleding / bescherming?
Blader het topic eens door. Daar zul je al enorm veel tips vinden.
Basis:
* Helm
* handschoenen (vind ik persoonlijk prettig)
* broek met zeem (zie fietskleding topic)
* Multi tool
* bidon met water
* en zo zijn er nog wel meer dingen die je kunt bedenken.

En iets wat je echt kan helpen. Volg een MTB clinic ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:22
Top dank allemaal :)

Overigens bedoel ik niet gelijk het MTB stuk in Spaarnwoude maar het stuk Houtrak Spaarnwoude, daar heb je een bos met wandel / fiets paden die niet zo heel spannend zijn zeg maar. Het MTB stuk Spaarnwoude is in Oosterbroek Spaarnwoude, dat ligt een klein stukje verderop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Roozzz schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 08:46:
Er staat me wel bij dat spaarnwoude vrij pittig is om mee te beginnen, maar nooit geweest dus niet zeker. Iemand die dit kan inschatten?
Die is helemaal aangepakt; losse grind is even een ding en de hoogtemeters :) Verder wel pittig in de klimmen, lekker rustig afdalen en wennen aan de fiets

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tabletop voor het eerst op laagste stand in elkaar gezet. En straks na het werk eens kijken of ik langzaam maar zeker deze kan springen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3G5SrPzHvrYaioZIIItQNAze4W0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zBFf2ZUGdhtGZt32F0ka3ag9.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Daan_ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:44:
Tabletop voor het eerst op laagste stand in elkaar gezet. En straks na het werk eens kijken of ik langzaam maar zeker deze kan springen....

[Afbeelding]
Ziet er uit als een mooie kleine tafel om op te oefenen, maar als je de smaak te pakken krijgt denk ik dat ie veel te klein (kort) is. Maar dan maak je er gewoon een gapjump van 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Klitse schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Ziet er uit als een mooie kleine tafel om op te oefenen, maar als je de smaak te pakken krijgt denk ik dat ie veel te klein (kort) is. Maar dan maak je er gewoon een gapjump van 8)
Denk dat ik het voorlopig zo houd. Net 30min uitgeprobeerd en super leuk om te doen.(y)

[ Voor 17% gewijzigd door Daan_ op 22-06-2021 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:07
Wat kost zoiets nou?

Als kind/puber hadden we zelf zoiets in elkaar geknutseld van hout. Als inmiddels dertiger zie ik mezelf zoiets niet hier in de woonwijk op straat gebruiken. Maar als je de ruimte hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Paul! schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 18:40:
Wat kost zoiets nou?

Als kind/puber hadden we zelf zoiets in elkaar geknutseld van hout. Als inmiddels dertiger zie ik mezelf zoiets niet hier in de woonwijk op straat gebruiken. Maar als je de ruimte hebt ;)
https://mtbhopper.com/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Mooi @Daan_, moet inderdaad wel lukken toch.

Wij hebben aan het einde van de straat een skatebaantje waar ook een mooie (best flinke) tafel is maar ik durf mijn “kunsten” nog niet onder de neus van de hangjeugd daar te vertonen :+. Mooi dat je dit op je eigen terrein kan opzetten :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Kluus Kan ik mij voorstellen dat je niet comfortabel voelt in zo’n skatepark. Zou het zelfde hebben. Bike park een uitkomst? Daar vaak geen hangjongeren...

Zijn we ook erg blij mee dat we de nodige ruimte hebben om met zelf gemaakte parcourtjes te oefenen.

[ Voor 142% gewijzigd door Daan_ op 23-06-2021 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Kluus schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 20:20:
Mooi @Daan_, moet inderdaad wel lukken toch.

Wij hebben aan het einde van de straat een skatebaantje waar ook een mooie (best flinke) tafel is maar ik durf mijn “kunsten” nog niet onder de neus van de hangjeugd daar te vertonen :+. Mooi dat je dit op je eigen terrein kan opzetten :D.
We hebben hier in de buurt een pumptrack, daar is het van 10 tot 20 uur rete druk. Dus die pik ik 's ochtends wel eens mee voor een paar rondjes. Geen pottenkijkers en de hele baan voor mezelf 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Daan_ schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 21:09:
@Kluus Kan ik mij voorstellen dat je niet comfortabel voelt in zo’n skatepark. Zou het zelfde hebben. Bike park een uitkomst? Daar vaak geen hangjongeren...

Zijn we ook erg blij mee dat we de nodige ruimte hebben om met zelf gemaakte parcourtjes te oefenen.
Haha jawel, maar ik heb geen bikepark aan het einde van mijn straat ;). Ik wil nog wel een keer naar Mook fietsen binnenkort, dus dat komt er nog wel van! Ik moet gewoon nog even zoals @pjlgt een goed moment 's-morgens vinden om hem even mee te pikken aan het einde van mijn rondje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:27
Bam, de trekker overgehaald voor een Spectral MTB. Deze roadie gaat zich begeven op het wijde broeken en modderige fietsen terrein.

De fiets laat nog even op zich wachten dus dat geeft me mooi de tijd om research te doen naar kleding en accessoires. Ik ben voornemens om de banden gelijk tubeless te maken, heb daar goed ervaringen mee op de racer. Maar wat neem je nou allemaal mee aan spare parts? Toch nog een bandje, grotere co'2 patronen, pluggen? En waar vervoer je dat in?

En ik zie 2 soort SPD pedalen. Die in de vorm van een volwaardig (non clipless) pedaal met in het hart clips voor je cleats. En pedalen met alleen de clips voor de cleats, heel minimalistisch zeg maar. Wat is het verschil en waarom zou ik voor het 1 of het andere kiezen? Iemand hier die met beide rijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Een roadie met een spectral, wauw das wel even andere koek! Meestal moet dat de meest Spartaanse hardtail worden :+ Maar mooie fiets hoor! Waar ben je van plan hem uit te gaan laten?

Dat bepaalt ook een beetje wat je nodig hebt. In echt "spectral terrein" heb ik typisch een rugzak met eten, drinken, pompje, pluggen, multitool, quicklink, derailleurhanger en binnenband bij me. Oh en een ehbo setje... In nl is dat meestal wat beperkter en duw ik het meestal gewoon in mijn shirt. Ik rij flats, dus over spd nuances laat ik me niet uit ;)

Er zijn ook wat mooie opties om multitool, pluggen etc inn je fiets mee te nemen. Denk aan in je headset of handvat. Ter overweging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
Haha, dat was ook mijn eerste gedachte :)

Maar mooie fiets voor de wat heftigere omgevingen. Is het een weloverwogen keuze geweest? (Voor we hier een discussie starten over welke fiets optimaal is voor welke omstandigheden, doelen, omgeving,...)

Op langere ritten, of ritten wat verder van huis neem ik altijd een rugzakje mee (met drinkzak, tools, spares, eten, telefoon, sleutels etc). Lokaal deed ik dat ook, maar tegenwoordig alleen als ik langer dan 2 uur onderweg ben.

Qua pedalen... Op een spectral zouden de kale SPD pedalen wel een beetje misstaan denk ik. Die zie je meer op xc fietsen, ik zou meer voor een trail pedaal gaan. Het voordeel is dat je wat meer grip hebt als je niet ingeklikt bent. (Voor echte grip zonder inklikken heb je echte flats en speciale schoenen nodig, want het blijft een beetje behelpen).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 13:43
/dagboek

Wielrennen met vrienden vaker overgeslagen, ik voel er niks voor om op de openbare weg tegen auto's te moeten concurreren :p .
Mountainbike was in mijn gedachte altijd al min of meer interval, waarbij je vaker wat rustiger aan kunt doen. En dat gevoel klopt wel. Afgelopen week kon ik een fiets van een vriend lenen.
Met een aantal andere vrienden meegefietst (maar ben fysiek een stuk fitter dan de meeste van hun, excuses).
Dat beviel prima na 1,5 uurtje fietsen (geloof maar 10-20km met stukken verhard) net over de grens..
Eerste opmerking aan mezelf is: eerder beginnen met remmen :+ , bij de grootste daling kon ik alleen nog maar acceleren met de rem er op, meer remmen zou vallen betekenen met hele grote keien.

Nu is de fiets welke ik leen een Cube pro series 2014 ( iig dat kan ik van de fiets aflezen, bijzonder moeilijk terug te vinden eerlijk gezegd). Hier is maar een aantal keer op gefietst, maar heb de clickers voor gewone pedalen gewisseld, ivm zoeken van schoenen.
De banden vertellen mij dat het een 26 inch fiets is (57-559 schwalbe 26 x 2.25).
Ik lees dat 26 inch tegenwoordig niet meer zo gangbaar is.
Ik ben zelf aan de kleine kant, met binnenbeen lengte ca 71cm val ik in de wat kleinere categorieën (ik ben ~170cm lang).
Dus het lijkt mij niet zo'n probleem om 26 inch banden te hebben. Ik verwacht ook niet veel rechte snelheid te (willen) hebben. Dat lees ik als groot voordeel van grotere bandenmaat.
Het afstellen van het zadel (hoogte) vond ik het vervelendst, en heb er na 4 dagen nog last van eerlijk gezegd.
Helaas liet mijn zadel vaker los tijdens het fietsen, het speedclip mechanisme lijkt niet meer echt strak te sluiten, heb hem wat strakker afgestelt zodat hij niet meer helemaal dicht gaat, maar denk dat ik het heb verbogen...
Hierdoor heb ik 5 x mijn zadel opnieuw moeten afstellen tijdens het fietsen. En nu staat het weer fout :+ .

Ga nog een hoop filmpjes kijken over voornamelijk de fiets afstellen, dus komt wel goed.
Beviel goed de eerste keer in ieder geval 8) .
Morgenavond een stukje solo.
CO2 patronen binnenkort ook maar even scoren. Er zit een hele onderhoudsset voor onderweg bij, maar niks om een band op te pompen :+ .

/dagboek O-)

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Roozzz schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:24:
Een roadie met een spectral, wauw das wel even andere koek! Meestal moet dat de meest Spartaanse hardtail worden :+ Maar mooie fiets hoor! Waar ben je van plan hem uit te gaan laten?

Dat bepaalt ook een beetje wat je nodig hebt. In echt "spectral terrein" heb ik typisch een rugzak met eten, drinken, pompje, pluggen, multitool, quicklink, derailleurhanger en binnenband bij me. Oh en een ehbo setje... In nl is dat meestal wat beperkter en duw ik het meestal gewoon in mijn shirt. Ik rij flats, dus over spd nuances laat ik me niet uit ;)

Er zijn ook wat mooie opties om multitool, pluggen etc inn je fiets mee te nemen. Denk aan in je headset of handvat. Ter overweging.
Qua spullen mee is het ook net wat je wilt, heb zelf een pomp op m'n frame naast m'n bidon met de Multitool in de pomp, bidon in de bidon houder, hippack met blaas en bandenlichters (als ik geen hippakc mee heb prop ik die naast m'n bandje), bandje zit met een strap op m'n frame en in m'n bottom bracket zitten wat tywraps, ijzerdraad en wat losse meuk.

Alternatief voor EDC als het niet in je pomp zit (oneup pomp die ik heb is met edc 100+ euro namelijk) had ik anders in m'n steerertube gepropt. Rijd niet tubeless maar als dat wel het geval geweest had, had ik de plugs ook in de pomp gestopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

alaintje schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:19:
/dagboek

CO2 patronen binnenkort ook maar even scoren. Er zit een hele onderhoudsset voor onderweg bij, maar niks om een band op te pompen :+ .

/dagboek O-)
CO2 en tubeless gaan vaak niet zo goed samen met latex.

Heb zelf alles in Camelbak Chase Bike Vest. Past 1,5L water in en pompje, multi tool, binnenband, klein ehbo kitje etc… Gebruik dit ook voor korte ritjes. Bidon laatste laatste 10mnd niet meer gebruikt. Houders dan ook van de fietsen gehaald. ;-)

Multitool: Gebruik ik een Topeak ratchet rocket NTX+. Zit alles op om onderweg te kunnen sleutelen. Verder repair kit voor tubeles, Extra quicklinks, tie wraps, Op de fietspomp gorilla tape gewikkeld.

SPD vs flats is persoonlijke keuze. Persoonlijk fiets ik op mijn trail fully liefst met flats. (Crankbrothers Stamp 7 gecombineerd met 5Ten freerider) Met fully ben ik ook wat meer aan het experimenteren met springen etc. En dat kan ook ingeklikt, maar daarmee heb ik juist verkeerde techniek aangeleerd. Bijvoorbeeld trekken aan de pedalen.

Voor mij persoonlijk is keuze voor flats puur weer de juiste techniek aan leren. Haal daar tevens voordeel uit als ik op pad ga met de HT die nu voorzien is van SPD.En als ik van mijn pedaal schiet. Dan ligt het niet aan het materiaal, maar aan mijn eigen techniek.

Wil je ingeklikt fietsen op je fully. Dan zou ik zoals al is aangehaald kijken naar klikpedaal met meer opervlakte dan de SPD. VInd ik persoonlijk toch wat prettiger als je gaat springen, hogere drops etc. gaat doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Daan_ op 24-06-2021 08:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

/dagboek
Het afstellen van het zadel (hoogte) vond ik het vervelendst, en heb er na 4 dagen nog last van eerlijk gezegd.
Helaas liet mijn zadel vaker los tijdens het fietsen, het speedclip mechanisme lijkt niet meer echt strak te sluiten, heb hem wat strakker afgestelt zodat hij niet meer helemaal dicht gaat, maar denk dat ik het heb verbogen...
Hierdoor heb ik 5 x mijn zadel opnieuw moeten afstellen tijdens het fietsen. En nu staat het weer fout :+ .
/dagboek O-)
Even hier over, ik had dat met één van de fietsen hier thuis ook. Uiteindelijk heb ik zadelbuisklem uit elkaar gehaald en alle bagger die zich in de loop der tijden in het schroefdraad en er tussen had opgehoopt verwijderd. Ook de zadelpen goed schoongemaakt en de zadelbuis zo goed als mogelijk (opgepropte doek er in draaien). Nu gaat het weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Zit wat stukjes te lezen op mtb.nl. De discussie is, kan een 2.25 band wel op een 30mm. Nu ik nieuwe banden nodig heb, denk ik... is dan een 2.35 band niet slimmer? of is dit iets van vroeger, en maakt het niet meer uit qua vorm. De discussie is, dat de band dan platter zou zijn, en dus feitelijk minder grip levert.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:10
Ik verbaas me er altijd over dat mensen zoveel meenemen tijdens een rit. Ik fiets inmiddels 12 jaar en heb nooit iets bij me. ja 1 of 2 bidons (afhankelijk van weer en afstand) mijn telefoon en een banaan of sultana. Net wat past in mn fiets shirtje.

In die 12 jaar een keer een lekke band gehad en een keer dat een schakel van mn ketting knapte (gelukkig kon ik nog fietsend naar huis)

Ik fiets gemiddeld 2 keer per week tussen de 30-50 km per rit.

En dan zal je zien dat ik na dit bericht vanavond lek rijdt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
Martinus schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:59:
Zit wat stukjes te lezen op mtb.nl. De discussie is, kan een 2.25 band wel op een 30mm. Nu ik nieuwe banden nodig heb, denk ik... is dan een 2.35 band niet slimmer? of is dit iets van vroeger, en maakt het niet meer uit qua vorm. De discussie is, dat de band dan platter zou zijn, en dus feitelijk minder grip levert.
30 mm is niet van vroeger, dus of 2.25 op 30 mm een goed idee is, is ook een recent dilemma.

Maar niet alleen velgen veranderen, de banden ook. een tijdje terug kwam maxxis bv met de term wide trail voor banden die geoptimaliseerd waren voor brede velgen. Nu is dit standaard en worden de oude banden (iig voor 2.4 en breder) niet eens meer gemaakt.

Persoonlijk denk ik dat 2.35 lekkerder valt op een 30 mm velg dan een 2.25 band. Dan zit je zeg maar goed in de range, voor 2.25 zit je met 30 mm aan de top end (25-30 mm).

Je wilt inderdaad niet dat een band te plat wordt, overdreven gezien rij je dan op rechte stukken op je zij noppen, en gooi je de fiets plat de bocht in heb je geen noppen meer..(of wel meer weerstand als je het niet wilt en minder grip als je dat wel wilt.)
Het is echter niet zwart/wit en met 2.25 op 30 mm kom je hooguit richting het grijze gebied.

Maar verder is het ook nog wel afhankelijk van een hoop andere zaken (rijstijl, ondergrond, gewicht, doel, ...)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Prulleman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:13:
[...]

30 mm is niet van vroeger, dus of 2.25 op 30 mm een goed idee is, is ook een recent dilemma.

Maar niet alleen velgen veranderen, de banden ook. een tijdje terug kwam maxxis bv met de term wide trail voor banden die geoptimaliseerd waren voor brede velgen. Nu is dit standaard en worden de oude banden (iig voor 2.4 en breder) niet eens meer gemaakt.

Persoonlijk denk ik dat 2.35 lekkerder valt op een 30 mm velg dan een 2.25 band. Dan zit je zeg maar goed in de range, voor 2.25 zit je met 30 mm aan de top end (25-30 mm).

Je wilt inderdaad niet dat een band te plat wordt, overdreven gezien rij je dan op rechte stukken op je zij noppen, en gooi je de fiets plat de bocht in heb je geen noppen meer..(of wel meer weerstand als je het niet wilt en minder grip als je dat wel wilt.)
Het is echter niet zwart/wit en met 2.25 op 30 mm kom je hooguit richting het grijze gebied.

Maar verder is het ook nog wel afhankelijk van een hoop andere zaken (rijstijl, ondergrond, gewicht, doel, ...)
ja precies dat, dat platte.. met mn gewicht gaat dat mis. (zwaarder is meer druk).
Dus volg jouw (en vele anderen) advies en koop netjes 2.35.

no comment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman

[...]

[...]
Zoals hierboven aangegeven, goed schoonmaken en opnieuw monteren met bv carbon pasta, dit is een montage paste met kleine deeltjes erin die voor meer grip zorgen.

Verder zou ik de klem met de hendel vervangen door eentje met een bout, die kan je dan met een moment sleutel vastzetten, normaal gesproken zou 5 Nm genoeg moeten zijn, 6,7 zou nog kunnen, maar zakt ie dan nog, dan is je frame gewoon te wijd... (of je pen te smal). Dat los je niet op met harder klemmen, dan maakt je de boel alleen maar sneller stuk

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Laatst online: 13:43
Daan_ schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:51:
[...]

CO2 en tubeless gaan vaak niet zo goed samen met latex.
...
Ah beginnersfoutje. Er zit een reserve binnenband bij de fiets, dus ik ging er automatisch vanuit dat ik een binnenhand heb. Maar voor nood kan er natuurlijk een binnenband in een tubeless lijkt me. Even nakijken of het idd in een tubeless is :) .
Er zaten trouwens geen bandenlichters bij, dus heb er maar even drie bij gestopt, just in case :p .
Sherlock schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Even hier over, ik had dat met één van de fietsen hier thuis ook. Uiteindelijk heb ik zadelbuisklem uit elkaar gehaald en alle bagger die zich in de loop der tijden in het schroefdraad en er tussen had opgehoopt verwijderd. Ook de zadelpen goed schoongemaakt en de zadelbuis zo goed als mogelijk (opgepropte doek er in draaien). Nu gaat het weer prima :)
Hmm ja mechanisme was behoorlijk smerig. Het stof kan de wrijving natuurlijk nadelig beinvloeden. Ga dat vnv even doen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Hier een interessant verhaal over de dikte van je band t.o.v. de breedte van je velg.

https://www.theproscloset...out-the-perfect-rim-width

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
Er zijn een hoop misverstanden wbt sealant en CO2, ik hou dit inmiddels aan https://roadbikeaction.co...-inflate-a-tubeless-tire/

Samenvatting, het is niet zo slecht als iedereen zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

GrooV schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:51:
Er zijn een hoop misverstanden wbt sealant en CO2, ik hou dit inmiddels aan https://roadbikeaction.co...-inflate-a-tubeless-tire/

Samenvatting, het is niet zo slecht als iedereen zegt
Ik lees daar juist dat t niet lekker samenwerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:28
Firestorm schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:53:
[...]

Ik lees daar juist dat t niet lekker samenwerkt
SKS Seal werkt gewoon met CO2 https://www.sks-germany.com/nl/producten/seal-your-tyre/

Stan's/Schwalbe niet

Daarnaast kan je het gewoon in geval van nood gebruiken, thuis ff je sealant controleren

[ Voor 14% gewijzigd door GrooV op 24-06-2021 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Ventiel hoog, langzaam CO2 toevoegen en het komt wel goed in een noodgeval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
mike0001 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:59:
Ik verbaas me er altijd over dat mensen zoveel meenemen tijdens een rit. Ik fiets inmiddels 12 jaar en heb nooit iets bij me. ja 1 of 2 bidons (afhankelijk van weer en afstand) mijn telefoon en een banaan of sultana. Net wat past in mn fiets shirtje.

In die 12 jaar een keer een lekke band gehad en een keer dat een schakel van mn ketting knapte (gelukkig kon ik nog fietsend naar huis)

Ik fiets gemiddeld 2 keer per week tussen de 30-50 km per rit.

En dan zal je zien dat ik na dit bericht vanavond lek rijdt :P
Ik ben zo'n persoon die de halve fietsenmakerswinkel meeneemt. Maar ben ook de persoon die meermaals anderen uit de brand heeft geholpen met het maken van hun fietsen. Lokaal, misschien overkill maar ken ze die lekker een dagje naar Leersum rijden om 5 kilometer in de trial een gebroken ketting te hebben en naar huis kunnen. Failing to prepare is preparing to fail is mijn motto

(en de rugzak heeft een 2.5 liter waterblaas en de voornaamste reden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 16:31

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

@Holk Zo zit ik er ook in, qua gewicht zet t allemaal geen zoden aan de dijk en is het geen moeite om het mee te nemen.
Lijstje: binnenband, multitool, pompje, proppen+gereedschap, bandenlichters, plakkers+solutie, pakje zakdoeken, repen, water en soms een extra shirt. Alles bij elkaar in een rugzak (lichtgewicht ding), maar overweeg wel om een heuptas oid aan te schaffen voor bij warmer weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Holk schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:30:
[...]

Ik ben zo'n persoon die de halve fietsenmakerswinkel meeneemt. Maar ben ook de persoon die meermaals anderen uit de brand heeft geholpen met het maken van hun fietsen. Lokaal, misschien overkill maar ken ze die lekker een dagje naar Leersum rijden om 5 kilometer in de trial een gebroken ketting te hebben en naar huis kunnen. Failing to prepare is preparing to fail is mijn motto
Dit. Heb één ritje gemaakt zonder reserveband - eerste rit op mijn vorige fiets, mij nog onbekende banden een keer testen voordat ik ze tubeless zou maken, de binnenbanden zouden dan mijn spares worden. Op het verste punt van Leersum (Snakerun, stond geparkeerd bij Breeveen) lek gereden en tot overmaat van ramp begon het ook nog te regenen. Gelukkig stopte er na 500 meter lopen twee vriendelijke bikers die mij van een biba konden voorzien, pomp had ik wel bij me maar dat duurde ze te lang dus kreeg er ook nog een CO2-patroon bij :D
Op de UHR ga ik nog wel eens met enkel m'n multitool op zak, maar voor zoiets als het Drielandenpunt gaat bij mij ook de halve garage in de tas en de andere helft in een krat achterin :P Maatje van me heeft een Caddy, die neemt voor een dagje Winterberg zelfs reservewielen mee.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Demo schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:22:
[...]
Dit. Heb één ritje gemaakt zonder reserveband - eerste rit op mijn vorige fiets, mij nog onbekende banden een keer testen voordat ik ze tubeless zou maken, de binnenbanden zouden dan mijn spares worden. Op het verste punt van Leersum (Snakerun, stond geparkeerd bij Breeveen) lek gereden en tot overmaat van ramp begon het ook nog te regenen. Gelukkig stopte er na 500 meter lopen twee vriendelijke bikers die mij van een biba konden voorzien, pomp had ik wel bij me maar dat duurde ze te lang dus kreeg er ook nog een CO2-patroon bij :D
Op de UHR ga ik nog wel eens met enkel m'n multitool op zak, maar voor zoiets als het Drielandenpunt gaat bij mij ook de halve garage in de tas en de andere helft in een krat achterin :P Maatje van me heeft een Caddy, die neemt voor een dagje Winterberg zelfs reservewielen mee.
Dat is natuurlijk de classic, rijd zelf ook amper lek (afkloppen) maar dus wel met binnenbanden, toen ik die shit los in een rugzak had miste ik de doodenkele keer dat ik het nodig had ook wel eens wat. :F
Voor langere biketrips ver weg ben ik ook eigenlijk altijd wel bang dat ik shit sloop en dan geen goed vervangingsonderdeel vinden kan (of het op zondag gebeurt), iets wat nu natuurlijk een aardig grote kans is.

Neem op meer daagse fiets trips een gereedschapskoffer vol mee, met wat gereedschap maar vooral reserveren onderdelen. Remblokken, buitenband, ingesleten ketting, bleedkit, olives, schakelkabels etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Voor de lokale ronde om de hoek neem ik alleen een fles water mee. Die is ook niet zo spectaculair (of lang) en op loopafstand mocht er iets mis gaan.

Alles verder weg of wat langere routes dan neem ik een framebag met multitool, pomp, tubeless plugs en spare derailleur hanger, zipties, tape en een binnenband mee naast de fles water. Als ik een (halve) dag in het zadel zit dan heb ik de framebag bij me + een ondershirt/protectieshirt met plek voor een waterzak en pockets voor snacks mee in plaats van een bidon.

[ Voor 5% gewijzigd door drBunhead op 24-06-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

GoldenSample schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:12:
Neem op meer daagse fiets trips een gereedschapskoffer vol mee, met wat gereedschap maar vooral reserveren onderdelen. Remblokken, buitenband, ingesleten ketting, bleedkit, olives, schakelkabels etc.
Ook een goeie ja! Met twee kettingen rijden en nummer twee als reserve meenemen én ingeremde remblokjes... Versleten blokken willen vervangen door verse exemplaren terwijl je in de middle of nowhere staat, of een splinternieuwe ketting monteren die vervolgens gaat overslaan als een gek is natuurlijk ook vragen om lelijke woorden..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik heb een rugtas met waterzak die ik standaard meeneem, daar zit ook dit altijd in:

- Multitool, met bandenlichters en chaintool
- Pomp
- Twee tubes
- Tubeless Pluggenset
- Twee quicklinks
- Klein EHBO-setje
- Warmte deken
- Allergiemedicatie
- 50 euro cash
- Vignetten
- Opvouwbaar windjasje

Als ik verder van huis ga zet ik ook altijd een bakje met gereedschap en wat reserve-onderdelen en extra banden achter in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
Ik fiets ook altijd met rugzak met de belangrijkste tools, tot nu toe een keer co2 patroon nodig gehad toen ik mijn voorband van de velg had gedrukt bij een valpartij.
Onnodig? Ja vaak wel,maar ik ben wel graag zelf redzaam bij kleine problemen, ook al fiets ik alleen in NL en ben ik max 20-30 km van mijn auto/startpunt verwijderd.
Ander voordeel is de waterzak in de rugzak, dat drink je toch wat makkelijker tussendoor. In mijn bidon zit meestal zoete drank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
En toch fietst het naar mijn mening zonder rugzak zoveel prettiger dan met. Ik prop dan ook van alles in een zadeltas of achterin mijn shirt. Een kleine heuptas staat nog wel op het verlanglijstje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Bij een lokaal rondje gaat er alleen een bidon mee en een banaantje of reepje.

Bij een langere tocht gaat meestal de camelbak mee en daar zit standaard in: een zakmes, multitooltje, bandafnemers, lucht (pompje of CO2) en een binnenbandje. Als er iets anders kapot gaat dan een band dan kan ik het toch niet fixxen met mijn 2 linkerhanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjoewe
Lycrashirts met zakken zijn voor wielrenners :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!
En zadeltas is lastig met dropper.

Heuptasje zou nog een mooie tussenstap zijn voor lokale rondjes.
Heb ook wel eens mijn flipbelt van het hardlopen gebruikt, maar als je dan zou vallen weet je zeker dat je telefoon stuk is, of dat je een afdruk van de multitool in je heup hebt zitten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Laatst online: 14:36

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Paul! schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:12:
Ik fiets ook altijd met rugzak met de belangrijkste tools, tot nu toe een keer co2 patroon nodig gehad toen ik mijn voorband van de velg had gedrukt bij een valpartij.
Onnodig? Ja vaak wel,maar ik ben wel graag zelf redzaam bij kleine problemen, ook al fiets ik alleen in NL en ben ik max 20-30 km van mijn auto/startpunt verwijderd.
Ander voordeel is de waterzak in de rugzak, dat drink je toch wat makkelijker tussendoor. In mijn bidon zit meestal zoete drank.
Ik heb in het verleden ook altijd met een rugzak gereden met daarin spares, tools, eten, e.d. Sinds ik een nieuwe fiets heb met een opbergruimte in downtube (geniaal!) fiets ik lokale rondjes zonder rugzak:
- Tubeless plugset in het stuur (Granite Stash Tubeless Flat Tyre Repair Kit)
- Multi-tool + chain tool + chain link in de balhoofdbuis (Bontrager BITS Integrated MTB tool)
- Binnenband, 25gr CO2 patroon + head, bandenlichters, tie wraps in de down tube
- Bidon in frame
- Reepje in zak shirt

Als ik wat verder / langer / gevaarlijker weg ga neem ik een rugzak mee (EVOC FR Trail) met daarin:
- Back protector + evt knie protectors
- 3L drinkzak
- Eten
- Gereedschap (extra multi tool, leatherman, pomp, vorkpomp, valve core verwijderaar)
- Onderdelen (extra binnenband, plakset incl buitenband patch, remblokken, derailleurhanger)
- EHBO setje (incl muggenspul en teek verwijderaar en warmtedeken)
- Klein slot
- Regenjas

Overigens laatst in Nijmegen een lekke band gehad welke de sealant niet meer dicht kreeg. Ik toen een plug gebruikt en een CO2 patroon om de band op te pompen. De Stan's sealant heeft er niet van geleden en gebruik ik nog steeds. Wel bij thuiskomst de CO2 eruit gelaten en de band gewoon opgepompt.

[ Voor 9% gewijzigd door -bolio- op 24-06-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg

Rmg

Multitool (incl quicklink) aan bottlecage, pomp aan fiets, nukeproof strap met CO2, pomphoofd, baconstrips, Biba, bandenlichters en een paar tywraps aan het frame.

Ik ben aardig voorzien in het geval van bood maar dus geen tassen voordeel is dat het altijd op de fiets zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 22:12
Paul! schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 14:34:
En zadeltas is lastig met dropper.
Werkt prima met een zadeltasje als deze of deze. :)
Pagina: 1 ... 143 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic