Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 137 ... 283 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:25
Volgens mij kun je alleen voor XTR cassettes losse kransjes kopen bij Shimano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb ze voor een 10 speed XT cassette ook wel eens los gekocht, maar kan voor een 12 speed anders zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 14:26
Losse krasjes voor een slx of XT cassette 12 speed zijn gewoon te koop.
Heb zelf 2 krasjes vervangen bij een XT cassette. Rij nu met m'n 3e ketting en zo'n 4000km.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GsWO2RNLH3A5K35Bug6WXkeQf7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XckBZNDY7nXkCeuXoT3CCKXB.jpg?f=fotoalbum_large

Zo nieuwe fiets ingereden. Zeist lag er prima bij :). Cube reaction pro die m’n 2017 Bulls copperhead 27,5 vervangt. Nice

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:26
Iemand dit soort pedalen al geprobeerd? Dus plaatjes die je op je spd pedalen klikt, maakt het wat makkelijker om wheelies te oefenen enzo....

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005002023091878.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb uiteindelijk van m'n zwager dus een MTB gekregen die op zijn werk was achtergebleven waar nog wel het één en ander aan moet gebeuren.

In het achterwiel zit echter een flinke slag. Ik heb begrepen dat dit aan de spaakspanning of de lagers/hub kan liggen. De spaakspanning is denk ik weliswaar aan de lage kant (sommige spaken hebben een soort weerstand weer je doorheen kunt duwen), maar dit weet ik niet zeker. Verder weet ik ook niet hoe ik kan testen of de lagers/hub nog ok zijn (kan dat ook niet echt vinden op internet)

De slag zit overigens op verschillende punten. Op sommige punten zit de slag links en op andere punten zit de slag juist rechts. Voordat ik begin met de spaakspanning te veranderen (genoeg duidelijke filmpjes), wil ik eerst zeker weten dat het niet aan de lagers/hub ligt. Ik ben namelijk een beetje bang om het juist erger te maken, terwijl het probleem helemaal niet veroorzaakt wordt door de spaakspanning.

Mijn vraag:
1. Is het overduidelijk uit mijn tekst dat de spaakspanning te laag is?
2. Hoe kan ik de lagers/hubs testen? Klopt het dat er geen zijdelingse speling in mag zitten?

[ Voor 25% gewijzigd door hoi1234 op 23-05-2021 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als er een slag in je velg zit, is het vrij logisch dat niet alle spaken dezelfde spanning hebben. Door de slag is immer de afstand tussen de naaf en de velg niet overal meer gelijk. Als je niet weet wat je doet, moet je daar vooral ook niet mee gaan lopen klooien. De kans dat je het erger maakt is vrij groot. Een beetje fietsenmaker lost dit voor 3 tientjes op.

Speling aan je lagers/hub veroorzaakt geen slag in je wiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
@hoi1234 Bij speling kan je een niet draaiend wiel een beetje heen en weer bewegen als je de velg of band pakt. Als er geen speling op de naaf zit voelt dit gewoon strak/stabiel.
Als dat in orde is en je draait je wiel en je ziet de velg heen en weer gaan, dan heb je een slag (soms is het ook alleen de band!).

Een kleine zijdelingse slag is er prima uit te draaienz een grote wordt vaak lastigerz je moet dan een compromis vinden tussen gelijkmatige spaak spanning en een recht wiel. Bij een spanning die teveel afwijkt hen je zo weer de volgende slag te pakken.

Let op, je spanning links en rechts is niet gelijk, zeker achter is de kant van de cassette veel strakker. Voor is het de schijfrem kant (bij velg remmen is je voorwiel links en rechts wel gelijk).

Spaak spanning te laag kan je op internet niet over oordelen, maar je kan wel zelf voelen of het aan 1 kant wel een beetje gelijk is.

Strava

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JvS schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:11:
[Afbeelding]

Zo nieuwe fiets ingereden. Zeist lag er prima bij :). Cube reaction pro die m’n 2017 Bulls copperhead 27,5 vervangt. Nice
Zo zag mijn fiets er echt niet uit na het ritje van vanmorgen. Heel erg veel plassen, het had ook best veel geregend gisteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D6WVnNTTWelH7lJmOsPpTJmyDfA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sBcGYjlTjscnnqA6pFSPO1YA.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-09 18:38
Gisteren voor het eerst (een deel) van Rheden gereden. Wat een prachtige route zeg, tot nu toe mijn favoriet van Nederland.

Dat het een 2 richting route is snap ik overigens helemaal niets van. Dit mag best afgeschaft worden imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07:39
Paul! schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:40:
Tijd voor een video:
[YouTube: MTB Wheelies and hops practice]

Afgelopen weekend uurtje gaan klooien op een plak asfalt. Ben niet ontevreden over mijn pogingen. En het is nog best wel intensief....

Iemand nog tips om mijn techniek te verbeteren?
Ik moet zeggen dat je je fiets al aardig onder controle hebt (ik doe het je niet na).
Wellicht kun je nog iets afkijken van Jeroen van Eck YouTube: YouTube .
Hij plaatst vaak filmpjes over het techniek en legt dit haarfijn uit.
Voor de rest is het vooral doen en gaan!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 14:11
Zaterdag een ritje richting mantel gemaakt.
Met de kennis die ik hier heb opgedaan ben ik daar ook wat advies gaan inwinnen.
Ze hadden daar een paar Terra Trail banden liggen dus deze maar meteen meegenomen.
Gezien ik nog een paar extra dagen vrij heb is het plan om dinsdag en/of woensdag richting Lage Vuursche te gaan dus ik had geen zin (lees geduld) om op de wat goedkopere banden van het internet te wachten.

Tijdens de terugrit naar huis was het weer compleet omgeslagen en was het zowaar droog.
Dus we keken elkaar aan en zeiden, waarom gaan we niet direct door naar Lage Vuursche?!
Dus zo gezegd zo gedaan, fiets opgehaald en zijn we de nieuwe banden eronder gaan leggen en alle het andere losse grut van de fiets afgehaald. Zie hier het resultaat;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVJT_OgfnzR-klp8QzYHGRvHdqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aFStLZNj0jcmmNwZCYv7HA7J.jpg?f=fotoalbum_large

Nou, toen gingen we richting Lage Vuursche. Merkte dat ik het wel spannend vond want ik wist niet zo goed wat me te wachten stond.
We zijn niet helemaal naar het begin punt gereden maar we zijn iets verderop het pad opgegaan.
Op de eerste 50 meter was mijn beeld al compleet anders dan wat ik ervan verwacht had.
Ik verwachte wat slinger padjes door het dorp heen maar niets was minder waar!
Wel gek, ik kom al m'n hele leven in Lage Vuursche, toegegeven, met name voor de midgetgolf baan en de pannenkoeken maar ik heb nooit geweten dat dit er was!

Maar wat was het vet zeg! Echt een super middag.
Vond het ook wel een tikje pittiger dan ik had verwacht, maar dat maakt het ook alleen maar leuker, dan heb ik de motivatie om ervoor te vechten dat het steeds beter gaat!
En voor zover ik kan inschatten deed de fiets het ook uitstekend. Heb geen enkel moment het gevoel gehad dat iets niet lukte of ging omdat mijn fiets de beperkende factor was.
Leuk moment ook in de eerste 10 minuten, redelijk snel stuk op de baan dus kon lekker doortrappen, hoorde ik ineens wat geritsel vanuit de bosjes dus ik dacht daar zijn snellere fietsen, laat ik even zorgen dat ze erlangs kunnen, toen sprong er ineens een hertje uit de bosjes en die volgde tientallen meter langs de baan mee.
Al met al een goede 2/2.5 uur onderweg geweest. Moe en voldaan.
Ga zeker deze week nog een keer terug!

En toen was het gister feest dat ik bij m'n ouders laminaat ging leggen. Daar had m'n rug wel een mening over.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Vanmorgen om 6:15 op de fiets. Bij vetrek droog, na 5 minuten begon het wat te druppelen maar zette niet door. Voor de verandering eens de route bij Grolloo gedaan. Weinig spannend en halverwege ergens mijn eigen pad maar weer gekozen. Na iets meer dan 2 uurtjes weer thuis. Weer 42 km in de benen. Ik hou ervan die vroege vogel cross.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-09 21:27
Iemand een idee hoe lang je last blijft houden van een gekneusde rib? Bloedirritant en na 10 dagen weinig verbetering te voelen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:51

charrel

Cortisol4life..

Holk schreef op maandag 24 mei 2021 @ 11:41:
Iemand een idee hoe lang je last blijft houden van een gekneusde rib? Bloedirritant en na 10 dagen weinig verbetering te voelen…
Euhm, maanden. Je kan ze beter breken weet ik uit meerdere ervaringen. Na een week of 6 kon ik wel weer de normale dingen doen na een kneuzing van een aantal ribben maar ik heb er denk ik wel 2 jaar een gevoelige plek aan over gehouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:40

Investig8or

What goes up, could come down

JvS schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:11:
[Afbeelding]

Bedankt voor de heads-up! Blijkt dat Zeist niet veel verder is voor mij dan Lage/Hoge Vuursche waar ik "normaal" fiets, dus ik ben gisterenavond gelijk een rondje Zeist+Austerlitz gegaan. Voor de afwisseling niet verkeerd, ik vond de Zeist ronde wel leuker dan de Austerlitz ronde. Volgende keer wat vroeger, want het laatste deel was redelijk donker (wat ook een ervaring op zich is...). En een andere parkeerplek vinden, want dat betaald parkeren bij het Jagershuys hoeft van mij ook niet elke keer.
Flix20 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:47:
Met de kennis die ik hier heb opgedaan ben ik daar ook wat advies gaan inwinnen.
Ze hadden daar een paar Terra Trail banden liggen dus deze maar meteen meegenomen.
Gezien ik nog een paar extra dagen vrij heb is het plan om dinsdag en/of woensdag richting Lage Vuursche te gaan dus ik had geen zin (lees geduld) om op de wat goedkopere banden van het internet te wachten.

Tijdens de terugrit naar huis was het weer compleet omgeslagen en was het zowaar droog.
Dus we keken elkaar aan en zeiden, waarom gaan we niet direct door naar Lage Vuursche?!
Dus zo gezegd zo gedaan, fiets opgehaald en zijn we de nieuwe banden eronder gaan leggen en alle het andere losse grut van de fiets afgehaald. Zie hier het resultaat;
[Afbeelding]

Nou, toen gingen we richting Lage Vuursche. Merkte dat ik het wel spannend vond want ik wist niet zo goed wat me te wachten stond.
We zijn niet helemaal naar het begin punt gereden maar we zijn iets verderop het pad opgegaan.
Op de eerste 50 meter was mijn beeld al compleet anders dan wat ik ervan verwacht had.
Ik verwachte wat slinger padjes door het dorp heen maar niets was minder waar!
Wel gek, ik kom al m'n hele leven in Lage Vuursche, toegegeven, met name voor de midgetgolf baan en de pannenkoeken maar ik heb nooit geweten dat dit er was!

Vond het ook wel een tikje pittiger dan ik had verwacht, maar dat maakt het ook alleen maar leuker, dan heb ik de motivatie om ervoor te vechten dat het steeds beter gaat!
En voor zover ik kan inschatten deed de fiets het ook uitstekend. Heb geen enkel moment het gevoel gehad dat iets niet lukte of ging omdat mijn fiets de beperkende factor was.
Leuk moment ook in de eerste 10 minuten, redelijk snel stuk op de baan dus kon lekker doortrappen, hoorde ik ineens wat geritsel vanuit de bosjes dus ik dacht daar zijn snellere fietsen, laat ik even zorgen dat ze erlangs kunnen, toen sprong er ineens een hertje uit de bosjes en die volgde tientallen meter langs de baan mee.
Al met al een goede 2/2.5 uur onderweg geweest. Moe en voldaan.
Ga zeker deze week nog een keer terug!

En toen was het gister feest dat ik bij m'n ouders laminaat ging leggen. Daar had m'n rug wel een mening over.
Ik heb er nog recentelijk een rondje gedaan op een 25 jaar oude mtb (uiteraard zonder vering) en het is op zich best te doen daar met die oude fiets of een hybride, zeker voor een eerste paar keer ( ik ben duidelijk ook nog de beperkende factor :X ). Controleer je fiets wel regelmatig, ik kan me voorstellen dat jouw fiets iets minder tegen "mishandeling" kan en eerder wat dingen mis kunnen gaan. Beetje in de gaten houden dan heb je langer plezier (en word je later vast verleid tot het kopen van een "echte"mtb ;)).

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 21:27

dano_nl

Meh

Iemand toevallig tips waar richting de Veluwe een leuke route is waar je ook een goeie mtb kan huren?

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:35

Roozzz

Plus ultra

dano_nl schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:09:
Iemand toevallig tips waar richting de Veluwe een leuke route is waar je ook een goeie mtb kan huren?
Wat is richting Veluwe? Is dat Veluwezoom, Ede/Otterlo, Oosterbeek/Arnhem, Ermelo/Harderwijk, Apeldoorn? Allemaal prima routes/gebieden met een eigen karakter. Maar net wat je zoekt...

En op alle plaatsen zijn er prima verhuurders te vinden :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
charrel schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:13:
[...]

Euhm, maanden. Je kan ze beter breken weet ik uit meerdere ervaringen. Na een week of 6 kon ik wel weer de normale dingen doen na een kneuzing van een aantal ribben maar ik heb er denk ik wel 2 jaar een gevoelige plek aan over gehouden...
-O- :/ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Laatst online: 21:52
Goofyduck384 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:01:
Klopt ja, voornamelijk in stilstand, of wanneer ik bijna stil sta en dan op de voorvork leun en dan ook met de voorrem flink rem. Vervorming zou best kunnen, want het klinkt niet echt piepend. En ook zeker geen last van bij normaal fietsen.
Bovenstaande klopt niet helemaal merk ik nu. Ging gisteravond even beetje oefenen op een stoppie / endo. En bij het remmen met de voorrem hoor ik dan toch wel flink wat geluid (nog steeds wel bij hele lage snelheid en druk erop). Heb geprobeerd het geluid even op video te zetten:

[Video: https://i.imgur.com/dTkcymO.mp4]

Is dit normaal? Zo niet, wat is het en hoe is dit te verhelpen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Goofyduck384 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:19:
[Video]

Klinkt als vettige blokken. Enige remedie is remblokjes vervangen en de schijf grondig schoonmaken met iso alcohol of remmen reiniger. Je kan nog proberen je blokjes een paar minuten flink opstoken in een gasvlam, maar dat helpt meestal maar 50%.

@Holk Een paar dagen is echt te weinig. Zoals al gezegd, reken op een paar maanden, tot half jaar.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Goofyduck384 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:19:
[...]

Bovenstaande klopt niet helemaal merk ik nu. Ging gisteravond even beetje oefenen op een stoppie / endo. En bij het remmen met de voorrem hoor ik dan toch wel flink wat geluid (nog steeds wel bij hele lage snelheid en druk erop). Heb geprobeerd het geluid even op video te zetten:

[Video]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
zonoskar schreef op maandag 24 mei 2021 @ 15:28:
Klinkt als vettige blokken. Enige remedie is remblokjes vervangen en de schijf grondig schoonmaken met iso alcohol of remmen reiniger. Je kan nog proberen je blokjes een paar minuten flink opstoken in een gasvlam, maar dat helpt meestal maar 50%.
Fiets is net 2 maanden oud. Nu al vervangen lijkt me niet echt nodig dan toch?
Dat het vettig kan zijn geworden, zou ik me kunnen voorstellen (zal vast wat wax of fietsenreiniger op gekomen zijn tijdens het wassen van de fiets, ik wist niet dat dit heel slecht is).
Zal het dan komende week wel loshalen en cleanen met remmenreiniger, zoals in het filmpje hierboven beschreven is. Mijn Engels is echt slecht: zie ik het goed dat ik de blokken en disc daarna echt moet opschuren met schuurpapier? Is dat echt goed voor de remblokken en de disc? Die moeten toch heel glad blijven lijkt me? Opschuren geeft toch groeven etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leeftijd van de fiets heeft echt níks te maken met al dan niet werken van de schijfremmen.
Je kunt een fiets van een uur al vernaggelen als je wat olie op je schrijfremmen krijgt en het in je blokken laat trekken.

De reden dat ze opschuren is om te proberen de olie die ín de bovenste laag is getrokken, te verwijderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Goofyduck384 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:33:
Fiets is net 2 maanden oud. Nu al vervangen lijkt me niet echt nodig dan toch?
Fiets kan 2 dagen oud zijn. Als er olie op de blokken komt is het vervangen of aanklooien. Daarom ook nooit met doeken of vingers aan de schijven zitten. Alleen keukenrol gebruiken met iso alcohol of remmen reiniger. En bij het smeren van de ketting geen spray gebruiken (of anders je schijf afdekken) en geen wax op de schijven spuiten.

Het komt ooit voor dat de remklauw lekt, waardoor er olie op de blokken komt. In dat geval zou ik zeker nu nieuwe blokken nemen en dan proberen olie uit de buurt van de remblokken te houden. Mocht je over 2 maanden weer dit probleem hebben, dan kun je naar de fietsenmaker, wellicht krijg je dan onder garantie nieuwe remklauwen. Ik heb dit ooit gehad, maar ik was blijven aanklooien met remblokken schoonmaken. Toen ik er achter kwam dat er olie lekte, was de garantie termijn verstreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Yep.. been there done that.. uiteindelijk heb ik het met afschuren enkel tijdelijk goed gekregen.. na opnieuw inremmen lijkt het dan goed, maar de volgende rit is het toch weer ruk. Bespaar jezelf de moeite en koop een paar setjes en zorg dat je wat op voorraad hebt liggen.

@Holk zelf vorig jaar (volgens mij) een rib licht gekneusd. Met name 's nachts lang last van gehad (wakker worden om te draaien enzo..) denk een maand of 2-3..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-09 06:54
Prima bandjes he? Welke maat is het geworden? 35mm schat ik zo in?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Gisteren Helmond en Vlierden gereden met een delegatie, was erg leuk maar helaas een valpartij en kapot wiel van iemand uit de groep dus veel stil gestaan en geholpen. (gelukkig gaat het goed met de persoon maar op een onbekende route zo de plassen induiken met je voorwiel is oppassen geblazen)

Al met al een leuke ochtend gehad! Het eerste lusje is lekker technisch met kleine klimmetje en afdalingen en leuke bochten. Vlierden wat uitgestrekter maar zeker leuk om te rijden.

De Trek Procaliber voelt na drie ritje erg vertrouwd en er valt nog véél meer uit te halen dan dat ik nu doe. Nu alweer zin om ermee op pad te gaan!

Ik had ook een pomp meegenomen en ben gaan testen met lage druk (achter 1.5 bar en voor 1.3). Voelde als te slap toen ik de banden met mijn hand indrukte maar iemand die al lang tubeless rijd verzekerde mij dit te testen.

En ja hoor.. Wat ben ik blij met mijn hardtail die tov van mijn vorige fiets als een fully voelt _/-\o_

Ik had niet verwacht dat dit zoveel doet voor het comfort en zit nu 100% in het tubeless kamp d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Prulleman schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:46:
Yep.. been there done that.. uiteindelijk heb ik het met afschuren enkel tijdelijk goed gekregen.. na opnieuw inremmen lijkt het dan goed, maar de volgende rit is het toch weer ruk. Bespaar jezelf de moeite en koop een paar setjes en zorg dat je wat op voorraad hebt liggen.
Ok. En wat doe ik dan met de schijf? Die gewoon cleanen met remmenreiniger en opschuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Goofyduck384 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:07:
[...]

Ok. En wat doe ik dan met de schijf? Die gewoon cleanen met remmenreiniger en opschuren?
Remmenreiniger inderdaad. Schuren zou niet nodig moeten zijn

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Prulleman schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:46:

@Holk zelf vorig jaar (volgens mij) een rib licht gekneusd. Met name 's nachts lang last van gehad (wakker worden om te draaien enzo..) denk een maand of 2-3..
Vooral dat slapen is ruk. Draai in de nacht op die zij en word dan wakker… maar maanden, kak! En het was zo’n lullige val, uitklikken aan de verkeerde kant en omvallen op een boomstronk.. argh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 14:11
kleinelievewolff schreef op maandag 24 mei 2021 @ 16:56:
[...]
Prima bandjes he? Welke maat is het geworden? 35mm schat ik zo in?
40mm

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
D-Ed schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:00:
Gisteren Helmond en Vlierden gereden met een delegatie, was erg leuk maar helaas een valpartij en kapot wiel van iemand uit de groep dus veel stil gestaan en geholpen. (gelukkig gaat het goed met de persoon maar op een onbekende route zo de plassen induiken met je voorwiel is oppassen geblazen)

Al met al een leuke ochtend gehad! Het eerste lusje is lekker technisch met kleine klimmetje en afdalingen en leuke bochten. Vlierden wat uitgestrekter maar zeker leuk om te rijden.

De Trek Procaliber voelt na drie ritje erg vertrouwd en er valt nog véél meer uit te halen dan dat ik nu doe. Nu alweer zin om ermee op pad te gaan!

Ik had ook een pomp meegenomen en ben gaan testen met lage druk (achter 1.5 bar en voor 1.3). Voelde als te slap toen ik de banden met mijn hand indrukte maar iemand die al lang tubeless rijd verzekerde mij dit te testen.

En ja hoor.. Wat ben ik blij met mijn hardtail die tov van mijn vorige fiets als een fully voelt _/-\o_

Ik had niet verwacht dat dit zoveel doet voor het comfort en zit nu 100% in het tubeless kamp d:)b
Mooiste rondje heb je gemist. Bakels bos. Volgende keer zeker meenemen!

edit. Ohnee wacht, dat is Helmond. Wij pakken Liessel altijd nog mee. Dat is ook een mooi rondje.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudolf op 24-05-2021 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rudolf schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:17:
[...]

edit. Ohnee wacht, dat is Helmond. Wij pakken Liessel altijd nog mee. Dat is ook een mooi rondje.
Stond zeker op de planning maar ivm de vertraging kwam dat niet lekker uit en in de middag staat het gezin ook weer te wachten ;)

Maar we komen er zeker terug en dan twee keer het eerste lusje en dan door naar de volgende twee. Of op het einde nog een extra rondje Helmond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Holk schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Vooral dat slapen is ruk. Draai in de nacht op die zij en word dan wakker… maar maanden, kak! En het was zo’n lullige val, uitklikken aan de verkeerde kant en omvallen op een boomstronk.. argh!
Sterkte! Vorig jaar begin oktober ook mijn rib gebroken met MTB op een simpel stukje.. Ben er vier maanden mee bezig geweest. Twee voor fysiek herstel en twee maanden mentaal weer een beetje vertrouwen krijgen.. Had misschien ook met de combinatie van andere stress te maken maar gelukkig nu weer volle bak drie keer in de week op de fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 13:35
Holk schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Goh hoe herkenbaar, ik kan je hand schudden...

Vorige week bleef ik ff met m'n trapper hangen op een boomstronkie na een inhaalactie en daar ging ik. Ik heb nog wel m'n rondje afgemaakt (op adrenaline denk ik) maar ik heb er ook een (lichte?) gekneusde rib aan over gehouden.

Moet wel zeggen dat het bij mij na een week nu wel weer beter te verdragen is, alleen met slapen en inspanning is het nog vervelend. :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:42
Ik ben een maand terug ook hard op mijn ribben gevallen. Gebroken of gekneusd weet ik niet (niet naar zkh geweest), maar ik voelde me de dagen erna wel helemaal een kneus. Na een week weer een rondje gefietst (niet echt fijn) en na 2 weken nog eens (beter). Het ging de eerste week met de dag beter, maar ik zit inmiddels op een soort plateau waarbij de pijn vooral zeurderig is, maar zeker na inspanning nog steeds aanwezig. Hoesten, niezen en lachen gaat gelukkig wel weer pijnloos. Slapen ging na 2 weken best weer goed, maar ook dat blijft niet ideaal. Pijn is een groot woord, maar ik word er wel wakker van. Ik fiets wel weer geregeld en neem dan voor het slapen een pijnstiller. Dat voelt qua algehele pijnervaring overdreven, maar helpt echt een stuk met doorslapen.

Maar goed, ik denk dat de ene gekneusde rib de andere niet is dus of je heel veel hebt aan individuele ervaringen weet ik niet. Maar ik wilde toch een iets positiever verhaal brengen dan 'maanden last' ;)

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:42
Leuk man! Totdat het weer echt mul wordt daar ga je denk ik veel lol hebben van die bandjes!

Hij wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Kan erg verschillen, bij mij valt het (afkloppen) tot nu toe meestal wel mee (keer of 3 gehad) wat verbetering bij mij komt meestal na een week, vooral als het wat pijnlijker is (maar dan is de verbetering beter merkbaar, dat je wel in meer dan 1 houding slapen kan bijvoorbeeld). Als het niet heel ernstig is merkte ik vaak met een week of 3 echte verbetering. Dat het met sommige bewegingen/druk pijnlijk blijft kan maanden duren hoewel ik tot nu toe altijd met een week of 6 echt 99% goed was waar ik enkel bij specifiek op een stukje van m'n ribben nog wat pijn had.

Scheelt ook een beetje of je net een beweging maakt die het triggerd. Toen ik van het voorjaar er weer een keer goed af gestuiterd was had ik na een week of 4 opzich maar beperkt last, tenzij ik in de auto een grote stuuruitslag maakte, dat deed nog flink zeer.

[ Voor 3% gewijzigd door GoldenSample op 25-05-2021 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Oké, ben in goed gezelschap merk ik :)
Fietsen gaat wel, op de racer dan. Maar putten en gaten zijn pijnlijk dan, grappen ook (lachen). Wilde weer de MTB op maar voorzie dat dit nog wel even moet wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sterkte man. Klinkt bijna alsof een rib langer kan duren dan een sleutelbeen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Vorig jaar mijn sleutelbeen banden gescheurd (AC Lux) en mijn rib gekneusd.
Na drie dagen zat ik weer op de indoor trainer. Geen pijn aan me sleutelbeen, maar met diep ademhalen was het vooral me rib die pijn deed.
Al met al zo'n maand echt last van mijn ribben gehad.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 12:58

Meneer iCy

swarma

Iemand enig idee of er nog een werkende code is voor de adidas store icm five ten schoenen? Wil five ten schoenen gaan aanschaffen en ben natuurlijk een nederlander, hoe goedkoper hoe beter.

Heb al bij een alternatieve site Bike Inn gezien dat ze daar zonder code al goedkoper zijn.

Ik zoek eigenlijk deze: https://www.adidas.nl/fiv...bike-schoenen/FW2835.html

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:56

Kluus

Gang is alles

De indoor trainer is ook echt wel een uitkomst met dit soort blessures. In oktober ook behoorlijk onderuitgegaan in een zeer diep uitgesleten spoor (naast ook een gekneusde rib vooral mijn rechterhand gesloopt, die is nu nog steeds niet 100%!). Misschien was het ook mentaal, maar die indoor sessies leken mij, naast het onderhoud van de conditie, ook te helpen bij het algemene herstel. Alsof na iedere sessie de boel net een fractie minder stijf en pijnlijk was.

Dat spoor zit nog steeds in de route (is wel een alternatief pad, dus niet iedereen komt daar), ooit wel eens gestopt om te proberen het goed te maken maar zonder schep lukt dat niet echt.

[ Voor 14% gewijzigd door Kluus op 25-05-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
Zaterdag m'n Strava challenge gehaald, kreeg 30% korting op het hele Isostar assortiment.
Heb nu drinkpoeder van Powerbar maar als die op is dit eens uitproberen:

Hydrate & Perform Cranberry
Energy Sport Bars Multifruits & Cereal 3PACK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:41

Sherlock

No Shit

Meneer iCy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:40:
Iemand enig idee of er nog een werkende code is voor de adidas store icm five ten schoenen? Wil five ten schoenen gaan aanschaffen en ben natuurlijk een nederlander, hoe goedkoper hoe beter.

Heb al bij een alternatieve site Bike Inn gezien dat ze daar zonder code al goedkoper zijn.

Ik zoek eigenlijk deze: https://www.adidas.nl/fiv...bike-schoenen/FW2835.html
Ik heb toevallig gisteren deze bij Mantel besteld:
https://www.mantel.com/ad...eerider-2021-mtb-schoenen

Met guaranteed fit, wat ik wel fijn vind bij schoenen die ik nog niet 'ken'.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 17:20

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Kluus schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:46:
De indoor trainer is ook echt wel een uitkomst met dit soort blessures. In oktober ook behoorlijk onderuitgegaan in een zeer diep uitgesleten spoor (naast ook een gekneusde rib vooral mijn rechterhand gesloopt, die is nu nog steeds niet 100%!). Misschien was het ook mentaal, maar die indoor sessies leken mij, naast het onderhoud van de conditie, ook te helpen bij het algemene herstel. Alsof na iedere sessie de boel net een fractie minder stijf en pijnlijk was.

Dat spoor zit nog steeds in de route (is wel een alternatief pad, dus niet iedereen komt daar), ooit wel eens gestopt om te proberen het goed te maken maar zonder schep lukt dat niet echt.
Dat wordt dan zoiets op de rug binden de volgende keer...
https://www.obelink.nl/re...MQDvcRGcfcY0aAvZ_EALw_wcB

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Michaelg schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 08:22:
Vorig jaar mijn sleutelbeen banden gescheurd (AC Lux) en mijn rib gekneusd.
Na drie dagen zat ik weer op de indoor trainer. Geen pijn aan me sleutelbeen, maar met diep ademhalen was het vooral me rib die pijn deed.
Al met al zo'n maand echt last van mijn ribben gehad.
Dan heb je een AC-luxatie (Tossy) 1 zeker. Ik heb een Tossy 3 en ben een half jaar bezig geweest met ‘revalideren’… en nog steeds een hangende schouder / pianotoets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-09 07:16
Rudolf schreef op maandag 24 mei 2021 @ 19:17:
[...]

Als je niet zo ver wilt fietsen is het Zandbos ook nog een leuk alternatief. Hier wordt het laatste half jaar ook veel aan de route gewerkt. Er zijn nu meer single tracks met korte bochtjes en de flow wordt naarmate de tijd vordert beter op deze stukken.
Je moet wel wat voorzichtig zijn. De ondergrond is soms wat los en er zijn soms diepe kuilen langs de route.

Een combinatie van deze routes is iets boven de 30 kilometer. Wat het een prima route maakt om nog even aan het eind van de dag mee te pakken als je in de buurt woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Iemand ervaring met de Impact Pro schoenen van de Five Ten serie?
https://www.adidas.nl/fiv...7525.html?forceSelSize=46

Kom met korting en al uit op 97,50 euro

[ Voor 51% gewijzigd door Meneer iCy op 25-05-2021 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-09 10:03
Holk schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:12:
[...]

Dan heb je een AC-luxatie (Tossy) 1 zeker. Ik heb een Tossy 3 en ben een half jaar bezig geweest met ‘revalideren’… en nog steeds een hangende schouder / pianotoets
Ja ik heb ook een Tossy 3. Maar op dag 3 kon ik alweer op de indoor trainer (stuur andersom gezet zodat hij stuk hoger kwam). En na 2 weken ook weer buiten op de racer zonder echt pijn. Maandje later weer op de MTB zonder pijn. Uiteindelijk wel een half jaar gekost voordat ik weer echt kracht had in mijn linker schouder, en nog steeds is dat niet optimaal. Dat de sportscholen flinke tijd gesloten zijn geweest helpt dan ook niet echt, want ik was weer druk bezig om het weer wat aan te sterken. Met name de kracht boven me hoofd heeft flinke klap gehad.

De piano toetst zal overigens nooit meer weg gaan.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• robindk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 12:01
Dit weekend mocht ik mijn nieuwe wielset ophalen bij Wheeltec. *O*

Het zijn aluminium "dukes" geworden met Hope4 Pro naven.
Gelijk paar Schwalbe Racing Ralph en Racing Ray bandjes laten monteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IsDu9c9xcaLSf9DFVcL776wsNsU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvDKBLUQGAnjqALk2jGJR3NZ.jpg?f=fotoalbum_large

Ben er erg blij mee.
Afgelopen zondag met 1.4 Bar voor en 1.6 Bar achter gereden (reed met Nobby Nics op 1.6 en 1.8)
Wielen voelen echt een stuk lichter met accelereren en de vering lijkt gewoon beter te werken.
Alsof je op luchtkussentjes fietst, zonder dat je banden gaan "oprullen" in de bochten.

Hopelijk zijn ze ook wat sterker dan de Bontrager wielen die ik had... 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Meneer iCy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 09:43:
Iemand ervaring met de Impact Pro schoenen van de Five Ten serie?
https://www.adidas.nl/fiv...7525.html?forceSelSize=46

Kom met korting en al uit op 97,50 euro
Het is FiveTen, daar zul je jezelf nooit een buil aan vallen. Zelf vind ik de normale (non-pro) Freerider de perfecte prijs-kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Sjoewe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:38:
[...]

Het is FiveTen, daar zul je jezelf nooit een buil aan vallen. Zelf vind ik de normale (non-pro) Freerider de perfecte prijs-kwaliteit verhouding.
Daar neig ik ook naar toe, maar de impact pro krijg ik voor vrijwel dezelfde prijs krijgen maar vermoed dat deze te stevig zijn voor nederland.

Helaas zijn de reguliere five ten of de pro niet met korting te bestellen op de adidas site. ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:22
PM/crankset is reeds ontvangen gisteren...

Nu alleen nog de volgende uitdaging, een BB vinden... Aanvankelijk was ik van plan om een ''SRAM Dub Pressfit 92'' te kopen (prijs/kwaliteit prima verhouding) maar bij de grote bekende shops nergens meer uit te halen... *zucht*

Goede vervanger (voor de SRAM Dub Pressfit 92) waarbij de lagers b.v. afzonderlijk te vervangen zijn, is ook een optie, iemand nog iets liggen of een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
D-Ed schreef op maandag 24 mei 2021 @ 17:00:

Wat voor tijden heb jij in Helmond met de Procaliber gefietst? :Y)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
@RR46 en de LBS? aangezien door corona iedereen massaal online is gaan kopen lijkt het erop dat de LBS vaak nog meer voorraad heeft

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Wat voor tijden heb jij in Helmond met de Procaliber gefietst? :Y)
Ik heb die segmenten niet los bijgehouden maar alles bij elkaar (35km) 19.5km per uur in ieder geval. Weinig spannends volgens mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
robindk schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:37:
Dit weekend mocht ik mijn nieuwe wielset ophalen bij Wheeltec. *O*

Het zijn aluminium "dukes" geworden met Hope4 Pro naven.
Gelijk paar Schwalbe Racing Ralph en Racing Ray bandjes laten monteren:

[Afbeelding]

Ben er erg blij mee.
Afgelopen zondag met 1.4 Bar voor en 1.6 Bar achter gereden (reed met Nobby Nics op 1.6 en 1.8)
Wielen voelen echt een stuk lichter met accelereren en de vering lijkt gewoon beter te werken.
Alsof je op luchtkussentjes fietst, zonder dat je banden gaan "oprullen" in de bochten.

Hopelijk zijn ze ook wat sterker dan de Bontrager wielen die ik had... 7(8)7
Mooie bike man! Afgelopen weekend ook met de tubeless mogelijkheden aan het experimenteren geslagen en ik herken je 'luchtkussentjes' ervaring (op een hardtail zelfs).

Wat voor spatbordje gebruik je voor? Aangezien ik een nieuwe bike heb en een natte zomer verwacht toch maar eens aan wat minimale bescherming gaan denken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Demo
  • Laatst online: 16-09 13:38

Demo

Probleemschietende Tovenaar

coldasice schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:10:
Iemand dit soort pedalen al geprobeerd? Dus plaatjes die je op je spd pedalen klikt, maakt het wat makkelijker om wheelies te oefenen enzo....

https://m.nl.aliexpress.com/item/1005002023091878.html
Dat lijkt me gigantisch zuigen. Het klikmechanisme van SPD verdwijnt normaal in je schoenzool, nu sta je er bovenop met nog een halve centimeter extra er tussen. Je staat dus veel hoger boven de as dan bij een echt flatpedal. Bij wheelies geeft dat niet zo'n heel groot risico, maar ik denk dat je bij een manual of stoppie maar het minste verkeerd hoeft te doen om er vanaf te glijden en dan zit dat ding in je scheenbeen of je kuit.
Investig8or schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:19:
[...]

Bedankt voor de heads-up! Blijkt dat Zeist niet veel verder is voor mij dan Lage/Hoge Vuursche waar ik "normaal" fiets, dus ik ben gisterenavond gelijk een rondje Zeist+Austerlitz gegaan. Voor de afwisseling niet verkeerd, ik vond de Zeist ronde wel leuker dan de Austerlitz ronde. Volgende keer wat vroeger, want het laatste deel was redelijk donker (wat ook een ervaring op zich is...). En een andere parkeerplek vinden, want dat betaald parkeren bij het Jagershuys hoeft van mij ook niet elke keer.
Bij het Beauforthuis tegenover er in, of bij Winkelcentrum Kerkebosch, of in het Laantje zonder Eind, Laantje van Hagens, Heidestein, Bornia, P de Traay, keuze genoeg, afhankelijk waar je vandaan komt :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Meneer iCy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Daar neig ik ook naar toe, maar de impact pro krijg ik voor vrijwel dezelfde prijs krijgen maar vermoed dat deze te stevig zijn voor nederland.

Helaas zijn de reguliere five ten of de pro niet met korting te bestellen op de adidas site. ;(
Ik weet niet welke maat je hebt (want niet alles is in stock) maar ik bestel ze zelf altijd bij Bike Components en daar kosten de gewone Freeriders altijd zo rond de 85 euro, dus dat is al een stukje goedkoper dan bij Adidas zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Sjoewe schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Ik weet niet welke maat je hebt (want niet alles is in stock) maar ik bestel ze zelf altijd bij Bike Components en daar kosten de gewone Freeriders altijd zo rond de 85 euro, dus dat is al een stukje goedkoper dan bij Adidas zelf.
Die zijn gewoon goed qua webshop? Ook mbt garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Meneer iCy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:45:
[...]

Die zijn gewoon goed qua webshop? Ook mbt garantie?
Prima ervaringen, sowieso met de grote duitse shops (Bike24, Rose, Bike-Discount) goede ervaringen. Bike Mail Order kan soms iets minder zijn maar met wat geduld kom je er altijd prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

GoldenSample schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:48:
[...]

Prima ervaringen, sowieso met de grote duitse shops (Bike24, Rose, Bike-Discount) goede ervaringen. Bike Mail Order kan soms iets minder zijn maar met wat geduld kom je er altijd prima uit.
Toevallig Bike Inn ook ervaring mee? Lees wat negatieve verhalen omtrent garantie afhandeling. Bij BC zijn de zwart rode niet op voorraad in mijn maat (46, normale schoenen heb ik 45).

Die van Mantel vind ik de kleuren niet van mooi :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Meneer iCy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Toevallig Bike Inn ook ervaring mee? Lees wat negatieve verhalen omtrent garantie afhandeling. Bij BC zijn de zwart rode niet op voorraad in mijn maat (46, normale schoenen heb ik 45).

Die van Mantel vind ik de kleuren niet van mooi :+ .
Nope helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robindk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 12:01
D-Ed schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:22:
[...]

Mooie bike man! Afgelopen weekend ook met de tubeless mogelijkheden aan het experimenteren geslagen en ik herken je 'luchtkussentjes' ervaring (op een hardtail zelfs).

Wat voor spatbordje gebruik je voor? Aangezien ik een nieuwe bike heb en een natte zomer verwacht toch maar eens aan wat minimale bescherming gaan denken..
Thanks!

ik heb gewoon een paar goedkope plastic spatbordjes op Aliexpress gekocht.
Ik vind het belachelijk om in NL 15 euro voor een stukje plastic en wat tiewraps te betalen.
Ze werken prima om het grove vuil uit je voorvork en je gezicht te houden, er komt altijd wel wat langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Meneer iCy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 11:53:
[...]

Dat is een Spaanse toko, heb er even een wat mindere ervaring mee want de helm die ik een maand geleden besteld heb zou met een week leverbaar zijn en staat inmiddels op 25 juni... Nou had ik het ook niet helemaal verwacht want hij is nergens meer te krijgen, maar ze bleven tot twee dagen na de opgegeven leverdatum beweren dat ie toen geleverd zou worden (5 of 6 mei) om het vervolgens steeds een paar dagen door te schuiven en nu weer te roepen dat hij er over een maand pas is. Nou heb ik er ook niet echt haast mee en ergens anders bestellen is ook geen optie dus ik laat het nog maar even.
Als ze aangeven direct uit voorraad te kunnen leveren zou ik het wel doen, heb er zelf ook Fiveten's vandaan voor een hele scherpe prijs.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Ik hoop dat we echt snel weer wat toertochten kunnen gaan rijden. Ik heb momenteel echt weinig motivatie om op de mtb te stappen, mede door het slechte weer en omdat ik geen doel heb. Laatste 4 ritten zijn zelfs op de racefiets geweest. Hoe houden jullie de motivatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Door gewoon te gaan fietsen?! Als ik iets mijd dan zijn het juist toertochten... Teveel volk wat denkt dat alles een wedstrijd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demo

Demo

Rudolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:04:
Ik hoop dat we echt snel weer wat toertochten kunnen gaan rijden. Ik heb momenteel echt weinig motivatie om op de mtb te stappen, mede door het slechte weer en omdat ik geen doel heb. Laatste 4 ritten zijn zelfs op de racefiets geweest. Hoe houden jullie de motivatie?
Ik denk dat ik de vraag niet begrijp :P Mountainbiken is mijn hobby en het leukste wat ik me kan bedenken om te doen, als ik tijd heb gooi ik de fiets in de auto en als ik tijd teveel heb (of geen auto) fiets ik naar een plaatselijke route. Als het droog is met de fully en als het kloteweer (geweest) is met de singlespeed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

pjlgt schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:07:
Door gewoon te gaan fietsen?! Als ik iets mijd dan zijn het juist toertochten... Teveel volk wat denkt dat alles een wedstrijd is.
Snap wel dat de drempel om te gaan lastig is, heb ik ook wel eens (zal ook wel een karakter dingetje zijn), wat bij mij helpt is met een maatje afspreken te gaan fietsen. Nu heeft hij echter een slepende blessure aan z'n polsen (Nooit gaan hardlopen, als je dan valt krijg je dit soort dingen :+ ), wat ik nu doe is mensen vertellen dat ik ga mountainbiken. Heb dus inderdaad externe druk nodig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy

Meneer iCy

swarma

Demo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:04:
[...]
Dat is een Spaanse toko, heb er even een wat mindere ervaring mee want de helm die ik een maand geleden besteld heb zou met een week leverbaar zijn en staat inmiddels op 25 juni... Nou had ik het ook niet helemaal verwacht want hij is nergens meer te krijgen, maar ze bleven tot twee dagen na de opgegeven leverdatum beweren dat ie toen geleverd zou worden (5 of 6 mei) om het vervolgens steeds een paar dagen door te schuiven en nu weer te roepen dat hij er over een maand pas is. Nou heb ik er ook niet echt haast mee en ergens anders bestellen is ook geen optie dus ik laat het nog maar even.
Als ze aangeven direct uit voorraad te kunnen leveren zou ik het wel doen, heb er zelf ook Fiveten's vandaan voor een hele scherpe prijs.
Heb ze net besteld en heb er ook geen extreme haast bij. Wordt volgende week geleverd volgens de site. Heb nu nog SPD pedalen/schoenen + mijn voet is nog aan het herstellen. Hoop volgende week te kunnen fietsen weer, want het is helaas alweer een tijdje geleden. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudolf
Demo schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:09:
[...]
Ik denk dat ik de vraag niet begrijp :P Mountainbiken is mijn hobby en het leukste wat ik me kan bedenken om te doen, als ik tijd heb gooi ik de fiets in de auto en als ik tijd teveel heb (of geen auto) fiets ik naar een plaatselijke route. Als het droog is met de fully en als het kloteweer (geweest) is met de singlespeed.
Ik fiets al bijna 20 jaar. Heb de routes hier in de buurt wel een beetje gezien. Misschien wat vaker eens in de auto stappen en ergens anders naar toe gaan inderdaad. Zit alleen een beetje krap in mijn tijd door gezin en werk, dus dan moet ik op zondag om 6u m'n nest uit. :D

Zoals met alles in m'n leven moet ik altijd wel een beetje een doel hebben. Dus bijvoorbeeld een grote tocht in de Ardennen of een xx uurs race ofzo. Momenteel wordt er gewoon niks georganiseerd, en dat is begrijpelijk. Niet dat ik verder heel competitief ingesteld ben hoor, verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
Rudolf schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:20:
[...]

Ik fiets al bijna 20 jaar. Heb de routes hier in de buurt wel een beetje gezien. Misschien wat vaker eens in de auto stappen en ergens anders naar toe gaan inderdaad. Zit alleen een beetje krap in mijn tijd door gezin en werk, dus dan moet ik op zondag om 6u m'n nest uit. :D

Zoals met alles in m'n leven moet ik altijd wel een beetje een doel hebben. Dus bijvoorbeeld een grote tocht in de Ardennen of een xx uurs race ofzo. Momenteel wordt er gewoon niks georganiseerd, en dat is begrijpelijk. Niet dat ik verder heel competitief ingesteld ben hoor, verre van.
Misschien wat mensen om je heen verzamelen? Ik fiets graag alleen maar ondertussen is er een flinke groep vrienden die ook erg actief zijn gevormd. Maakt afspreken leuker en gezelliger. Er zitten een paar KOM jagers tussen maar ook lui op een 26 inch bike die achteraan sukkelen en dat prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
@Rudolf niks mis met een beetje afwisseling toch? Ik doe zelf ook weleens een rondje op de racefiets en nog vaker een indoor workout. Dus ff niet op de MTB kan best.

Het mooie van "echt trainen" is dat het mountainbiken er (voor mij althans) ook leuker van wordt. Je bent ineens niet meer gesloopt als je een wat langere rit hebt gedaan. Simpele rondjes zijn op hoge snelheid een stuk interessanter. Etc.
Dat soort voordelen blijven voor mij motiverend genoeg om te blijven trainen, ook zonder Ardennen marathons ( die zijn in 2020 en 2021 allemaal gecanceld... eerst volgende event voor mij is de 6 uur van 't Zand op 3 oktober!)

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Toertochten doe ik sowieso niet, veel te druk. Doelen maak je toch zelf: Alle routes aftikken, 52 routes in 52 weken, minimaal zoveel routes per provincie, rijden op tijd, techniek verbeteren op de lastigere routes, Droptechniek verbeteren, enz, enz.

Al inmiddels wat routes gereden in NL en door heel NL heb ik routes waar ik jaarlijks wel weer terug naar wil. Met de langere avonden wordt het ook weer makkelijker om ergens heen te rijden, mooie route(s) te fietsen en weer terug. Heerlijk om zo de verschillende routes/natuur te zien in Nederland en mezelf weer te verheugen op welke route ik deze week weer ga rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door jan390 op 25-05-2021 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 13:23
Daarom fiets ik liever met zijn 2en. De ene keer heeft de ene geen zin en de andere keer de ander. En zo MOET je eigenlijk wel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

Wij gaan steeds vaker verder weg met de MTB. De lokale rondjes hier in zuid oost brabant heb ik ook wel gezien onderhand. Die rijdt ik eigenlijk alleen nog savonds door de week en soms in het weekend als ik te weinig tijd heb.
Nu heb ik geen kinderen en is mountainbike een van mijn grootste hobbies op het moment. Dus de hele dag weg(incl auto rit naar de route) zijn voelt voor mij als een perfecte weekend besteding.

En wij hebben een groep van 11 mensen (vrienden+vrouwelijke aanhang), dus is er altijd wel iemand die mee wil. Het grote niveauverschil in de groep houdt het ook lekker afwisselend. Als ik vaker dan 1x per week alleen moet fietsen dan wordt het voor mij ook al heel snel saai.

[ Voor 4% gewijzigd door steel123 op 25-05-2021 15:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prulleman
chimera2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Daarom fiets ik liever met zijn 2en. De ene keer heeft de ene geen zin en de andere keer de ander. En zo MOET je eigenlijk wel gaan.
juist daarom fiets ik meestal alleen, zin en tijd afstemmen is niet makkelijk :)
(zeker niet als je in de "jonge gezinnen" leeftijd zit..)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
chimera2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:05:
[...]

Dat is ergens ook niet helemaal de juiste motivatie, MTB'en is geen verplichting toch. Er zijn genoeg andere sporten.

Als ik er geen zin in heb MTB ik gewoon niet.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
Strider schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Dat is ergens ook niet helemaal de juiste motivatie, MTB'en is geen verplichting toch. Er zijn genoeg andere sporten.

Je bedoelt dat dat voor jou niet de juiste motivatie is, maar kan dat voor @chimera2 juist wel de reden zijn om te gaan fietsen. ;)
Voor mij gold het zelfde toen ik nog naar de gym ging en ik in mijn eentje ook minder snel zou gaan.
Maar gelukkig tijdens de crisis het fietsen ontdekt en met een mtb en racefiets genoeg motivatie om meerdere keren in de week lekker naar buiten te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:31
Ik ga juist weer alleen omdat de meeste mensen wel constant shit-excuusjes hebben :P Ieder zijn ding he.

daarbij fiets ik ook liever alleen omdat ik dan zelf kan bepalen hoe lang ik ga.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Strider schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:17:
[...]

Tja dat is natuurlijk persoonlijk. Als ik dat met alles doe lig ik alleen maar op de bank vanwege 'geen zin' en voel ik me daarom helemaal beroerd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst wat hoogte meters gefietst, 550m over 40km in Limburg (Windraak). Dat viel toch best wel tegen, ik heb tijdens de klimmetjes meerdere malen het gevoel gehad dat mijn borstband echt veels te strak zat en dat mijn borstkas echt te klein aanvoelde. Daar heb ik normaal eigenlijk nooit last van, terwijl ik toch wel altijd volle bak ga.
Over motivatie gesproken, ik denk dat ik op bepaalde punten gewoon was afgestapt als ik alleen was, maar dat was ik niet :+

Tips hoe je daar beter in kunt worden, zonder naar Limburg toe te gaan? Ik vond het beklemmende gevoel rond mijn borst best wel vervelend.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Mijn vrouw heeft zelfde als wij route rijden met nodige hoogte meters. Heb toen route gemaakt met aantal klimmetjes achter elkaar. Dit was al mooie training. Daarnaast is ze ook in lichter verzet omhoog gaan fietsen. Dus minder stompen. Al had ze zelf niet gevoel dat ze dat deed. Ze is nu sneller boven, stapt niet meer af tijdens het klimmen. Hersteld ook stuk sneller na het klimmen.

Er zijn meerdere plekken waar je leuk kunt fietsen met hoogte meters. Mtbroutes.nl heeft er wel aantal routes met hoogtemeters. Heb zelf nog wel aantal routes in Reichswald liggen.

[ Voor 57% gewijzigd door Daan_ op 25-05-2021 18:11 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:06
Strider schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:59:
Ik heb afgelopen weekend voor het eerst wat hoogte meters gefietst, 550m over 40km in Limburg (Windraak). Dat viel toch best wel tegen, ik heb tijdens de klimmetjes meerdere malen het gevoel gehad dat mijn borstband echt veels te strak zat en dat mijn borstkas echt te klein aanvoelde. Daar heb ik normaal eigenlijk nooit last van, terwijl ik toch wel altijd volle bak ga.
Over motivatie gesproken, ik denk dat ik op bepaalde punten gewoon was afgestapt als ik alleen was, maar dat was ik niet :+

Tips hoe je daar beter in kunt worden, zonder naar Limburg toe te gaan? Ik vond het beklemmende gevoel rond mijn borst best wel vervelend.
(veel) lichter verzet, hogere cadans en rustig tempo omhoog. Eerste keren zul je het gevoel hebben dat je gepasseerd gaat worden door een of ander omaatje met een rollator. Maar zodra je eenmaal je ritme hebt gevonden gaat het klimmen een stuk makkelijker.

En ik weet niet waar je woont, maar er is vast wel een vuilnisbelt route in de buurt om hoogtemeters te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty!
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:12
Misschien is het wat om op zoek te gaan naar nieuwe paadjes en singletrails in de buurt en op basis daarvan nieuwe routes te maken? Het valt me op hoeveel 'verstopte' tracks er wel niet hier en daar liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
https://www.gpscyclingtracks.net

Hier vind je ook leuke routes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Appie
  • Laatst online: 15-09 21:22

Appie

F1RST Racing

Meneer iCy schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:39:
[...]

Ik rij met 5Ten Hellcat Pro (clipless) and freeriders (flats) en ook nog met Racing Concepts (RC) Powerlines.
Die impacts zijn goede schoenen met meer voet/enkel bescherming - als je veel met rockgarden rijd of in het bos met veel wortels, zeker aan te raden.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Torakk
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-08-2022
zonoskar schreef op zondag 23 mei 2021 @ 21:29:
[...]

Zo zag mijn fiets er echt niet uit na het ritje van vanmorgen. Heel erg veel plassen, het had ook best veel geregend gisteren.
[Afbeelding]
Ho even. Dat is staal. O+
Is dat zon project12?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 22:22
Prulleman schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:57:
@RR46 en de LBS? aangezien door corona iedereen massaal online is gaan kopen lijkt het erop dat de LBS vaak nog meer voorraad heeft
LBS is dicht ivm COVID uitbraak bij personeel en andere in de omgeving hebben het niet voorradig (zeggen ze)...

Maar...reeds voorzien na aardig wat telefoontjes, zou vandaag opgestuurd worden! Met een beetje geluk arriveert vandaag of morgen ook het juiste gereedschap (voor DUB) en dan kunnen we een dezer dagen sleutelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:51

Typhone

Who Dares Wins

418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:38:
Ik ga juist weer alleen omdat de meeste mensen wel constant shit-excuusjes hebben :P Ieder zijn ding he.

daarbij fiets ik ook liever alleen omdat ik dan zelf kan bepalen hoe lang ik ga.
Hehe herkenbaar. Ik ga vanaf komend weekend na bijna 3/4 jaar voor het eerst weer rondjes maken. Verhuisd, huis gebouwd en de fietsen niet in de buurt gehad en uiteindelijk het fietsen helemaal op een laag pitje gezet. Mis het inmiddels wel dus ein-de-lijk weer eens knallen.

Alleen nog even kijken wat mijn nieuwe thuisroute gaat worden (dat was Mierlo) maar dat zal Mariahout, Best of Helmond gaan worden ;). Ook in fiets in de regel altijd alleen of iemand moet aan willen haken met mij maar mezelf overgeven aan een groep o.i.d. of een clubje zit er niet in. De zondagochtend mijd ik ook altijd als de pest.

[ Voor 12% gewijzigd door Typhone op 26-05-2021 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demo

Demo

Torakk schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Is dat zon project12?
Goed gezien :) Ik moet ook eens nieuwe foto's van mijn stalen ros maken, die heeft weer wat aanpassingen gehad. Ik begin alleen meestal zo enthousiast te fietsen als ik in het bos ben dat ik vergeet om plaatjes te schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
Ik fiets in principe elke week een keer. Of zaterdagochtend of zondagochtend.
Ook altijd met een vriend. Zetten de wekker en zorgen dat we om 08:30 of 09:00 bij een trail binnen max 45 min rijden vanaf ons huis zijn.
Meestal zijn we dan 1 tot 2 uur aan het biken.

Dit jaar 21 ritten gedaan dus so far so good gezien het weeknummer ook 21 is :+

En dat kost geen enkele motivatie eigenlijk. Intrinsieke motivatie noemen ze dit toch? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Lensent op 26-05-2021 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Is het normaal dat bij een Canyon Neuron AL uit begin 2020 (3000km) al de lagers vervangen moeten worden? Volgens Canyon zijn dit allemaal slijtage onderdelen

Fiets weggebracht voor vork en demper onderhoud maar ze zagen gelijk dat er veel te veel speling op zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:50

Rmg

GrooV schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:28:
Is het normaal dat bij een Canyon Neuron AL uit begin 2020 (3000km) al de lagers vervangen moeten worden? Volgens Canyon zijn dit allemaal slijtage onderdelen

Fiets weggebracht voor vork en demper onderhoud maar ze zagen gelijk dat er veel te veel speling op zat
Hangt een beetje af van de rijcondities en het schoonmaak & invet regime.

3000Km houd al in dat de vork al een paar (kleine en grote) servicebeurten heeft moeten meemaken. Na 3000km een paar lagertjes klinkt mij niet schokkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 09:37

Daan_

Alles op zijn tijd !!

GrooV schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 10:28:

Ja dit kan gebeuren helaas. Zelfde had ik met balhoofd lagers van mijn Scott. Fiets net jaar oud en zo'n 5000km meegefietst. Maar wel in wind in weer....

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Dropper had ook al veel te veel speling, incl vork/demper grote beurten wordt het wel een heel duur onderhoudsbeurtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Torakk schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 09:04:
[...]

Is dat zon project12?
Ja, dat is zo'n Project12. Zie https://www.velozine.nl/specials/velove-dennis-project12/ en https://www.mountainbike....ewtopic.php?f=14&t=143871 (al zijn vrijwel alle foto's daar verdwenen omdat ik vergeten was de hosting te betalen. Nu is mijn .nl domain ook nog eens gekaapt door een reseller :()

@Demo Ik schiet meestal plaatjes net voordat ik het bos uitkom en de weg naar huis op draai. Moet je wel je telefoon/camera meenemen natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 26-05-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

Strider schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:59:

Hoogtemeters trainen zonder bergen is natuurlijk altijd lastig. Maar genoeg plekken in NL waar je flink wat hoogtemeters hebt, bijvoorbeeld een oude vuilnisbelt. Weet niet waar je ergens woont.
Heb je toevallig ook nog bij het Watersley NK parcours gekeken? Dat is wel echt een leuk uitdagend stukje.
Pagina: 1 ... 137 ... 283 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic