Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 133 ... 280 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Prulleman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:25:
[...]

als je in de category 240 zit te denken (of in een vergelijkbare prijsklasse), dan zijn de meeste wel met microspline te vinden. Wellicht wordt de keuze eerder beperkt door beschikbaarheid.
De nieuwe DT 350 is gelijk aan de oude 240, dus geef daar geen extra geld aan uit. Tenzij je de nieuwe DT 240 EXP wilt hebben, die zijn weer wat lichter. Aldus https://www.velozine.nl/n...atchet-ln-pallen-vaarwel/

[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 03-05-2021 17:33 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
ah, dan zijn de 350 hubs dus best interessant geworden :) zijn ze echt 100% identiek?? (@zonoskar )

oja, van het weekend nog een rondje met mijn zoontje gedaan, deze keer Dorst + Cadettenkamp. Scheelde ook dat er nog een vriendje mee was, dan is het wat makkelijker vol te houden, maar het ging best lekker, Dorst op 2 klimmetjes na alles gereden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wHPn8R484XTZ1Mw95LASMB8RNEA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PkkzCVR47ywfojGkr7jmdsc8.png?f=fotoalbum_large

stiekem wel een beetje trots :)

https://www.strava.com/activities/5223647615

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
rasko schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:24:
Iemand een ervaring met een vastzittende quickrelease thru axle?

Bij het vastdraaien/losdraaien beweegt enkel de 'hendel', de steekas draait niet mee.
Kan wel de 'hendel' los draaien van de steekas, maar weet niet of we daar wat mee opschieten..
bij het willen losdraaien draai ik (in openstaande stand) de hendel weer aan de steekas, maar op gegeven moment zit deze weer vast en draait de steekas niet mee (terwijl deze dan juist los zou moeten draaien)

Beetje een vage omschrijving misschien, maar iemand enig idee?

Edit: Merkte het op tijdens het fietsen; hendel van QR hing los, maar de as zat nog vast..
heb je een foto/ type/ voor-achter, er zijn zoveel verchillende systemen

ik weet dat @JvS het ook heeft gehad met zijn steekas voor, dat was een vrij bijzonder type (met een soort stent achtig paraplutje) van een SR suntour vork, die is er uiteindelijk met wat geweld uitgekomen (op de juist plek voorzichtig tikken)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:19

JvS

Ik heb hem zelf ook

rasko schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:24:
Iemand een ervaring met een vastzittende quickrelease thru axle?

Bij het vastdraaien/losdraaien beweegt enkel de 'hendel', de steekas draait niet mee.
Kan wel de 'hendel' los draaien van de steekas, maar weet niet of we daar wat mee opschieten..
bij het willen losdraaien draai ik (in openstaande stand) de hendel weer aan de steekas, maar op gegeven moment zit deze weer vast en draait de steekas niet mee (terwijl deze dan juist los zou moeten draaien)

Beetje een vage omschrijving misschien, maar iemand enig idee?

Edit: Merkte het op tijdens het fietsen; hendel van QR hing los, maar de as zat nog vast..
Ja ik heb mijn steekas losgekregen door hem uit elkaar te halen en het buisje met een houtje en een hamer eruit te tikken, voorzichtig.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-07 12:03
Prulleman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:02:
[...]

heb je een foto/ type/ voor-achter, er zijn zoveel verchillende systemen

ik weet dat @JvS het ook heeft gehad met zijn steekas voor, dat was een vrij bijzonder type (met een soort stent achtig paraplutje) van een SR suntour vork, die is er uiteindelijk met wat geweld uitgekomen (op de juist plek voorzichtig tikken)
fototjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W3xEOMSiY69DKm3tmvrShrLU1u0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ym0OuBQqpW3n7qogeRTXOUNq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7OzMtEp9V3F8obn2XM6FD_Kpyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wizrgog7XenlbOCeMwGrrOAR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGNQ4L8XVxbQ6wKvMtaHGZ0T3Go=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuzJ9iZpmv9uUo8bWVdWX1AF.jpg?f=fotoalbum_tile
JvS schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:09:
[...]

Ja ik heb mijn steekas losgekregen door hem uit elkaar te halen en het buisje met een houtje en een hamer eruit te tikken, voorzichtig.
Misschien een stomme vraag; welke kant op tikken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@rasko dit is wel een heel ander systeem, dus ik weet niet of rammen hier de juiste optie is. maar normaal gesproken gaat ie richting de kant van de hendel eruit..

[ Voor 18% gewijzigd door Prulleman op 03-05-2021 18:46 ]

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 23:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
Prulleman schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:46:
@rasko dit is wel een heel ander systeem, dus ik weet niet of rammen hier de juiste optie is. maar normaal gesproken gaat ie richting de kant van de hendel eruit..
normaal wel alleen nu gaat alleen de hendel eraf en blijft de rest zitten haha :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMxLYcIBmtRhVEc9VZvfZdlVeAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eqq4qdmA9gMTL8qvLk6tpprg.jpg?f=fotoalbum_tile

Dit is het; zit in een FOX 36 Factory FLOAT 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:29
Wie heeft er nou tijd om de handleiding te lezen. Gekke Sjoewe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
ZanielGa schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:52:
[...]

En weet je wat misschien nog wel het ergste is,, niet eens bij stilgestaan/aan gedacht..
daar gaan we eerst maar eens mee beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
ZanielGa schreef op maandag 3 mei 2021 @ 18:52:
[...]

T'is idd maar een Fox36 Factory, een nieuwe kost slechts 150 tientjes :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:43

Kluus

Gang is alles

rasko schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:00:
[...]

En weet je wat misschien nog wel het ergste is,, niet eens bij stilgestaan/aan gedacht..
Fwiw mijn lowly Fox 32 Rhytm vork heeft hetzelfde systeem en lis ziet de as er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wntl1-ZQc7eFF0_tMSBcWnB_vtw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7W2xe96sIpndWTYkoozNmuke.jpg?f=user_large

De andere kant zit dus geschroeft (zoals je ook op jouw foto ziet... Ik denk niet dat tikken gaat werken.

Maar de hele hendel gaat er dus af (foto?)? Wat als je nou dat dingetje wat de afstelbare moer tegen houd demonteerd? Dan kan je hem misschien met schroefdraad en al aan de andere kant eruit duwen (zonder tikken ;)).

Dit ding dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyBtu6SmhWB56-mlyV0Vhjwf5SI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/k8NMtALm7O5i7g7Xxoghh1cX.jpg?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Kluus op 03-05-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
Kluus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:26:
[...]

Fwiw mijn lowly Fox 32 Rhytm vork heeft hetzelfde systeem en lis ziet de as er zo uit:

[Afbeelding]

De andere kant zit dus geschroeft (zoals je ook op jouw foto ziet... Ik denk niet dat tikken gaat werken.

Maar de hele hendel gaat er dus af (foto?)? Wat als je nou dat dingetje wat de afstelmoer tegen houd demonteert? Dan kan he hem misschien met schroefdraad en al aan de andere kant eruit duwen.

Dit ding dus:
[Afbeelding]
Ja beetje last resort ding. eerst maar eens even gewoon de handleiding volgen ;D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rasko schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:37:
[...]

Ja beetje last resort ding. eerst maar eens even gewoon de handleiding volgen ;D
Ja moet je zeker eerst even kijken maar de manual gaat er wel vanuit dat je steekas intact is. Zoals ik het lees is dat bij jou niet het geval, want de qr hendel moet niet van de as af kunnen, maar misschien begrijp ik het probleem nog verkeerd.

Anyway dat houdertje van de asmoer zit met een klein imbusboutje vast dus dat kan je redelijk veilig proberen. Even onthouden op welke stand de moer zit (dus met die nummertjes).

[ Voor 8% gewijzigd door Kluus op 03-05-2021 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:03
rasko schreef op maandag 3 mei 2021 @ 19:00:
[...]

https://www.youtube.com/watch?v=frwLp7hJOVQ
Mischien heb je hier wat aan.
https://www.youtube.com/watch?v=1U674WmrgUo
Anders even verder op Youtube zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door ouwefreaker op 03-05-2021 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@rasko
ik lees hier eigenlijk hetzelfde verhaal
https://www.reddit.com/r/...0_axle_lever_leaving_the/

als de as nog in andere kant gedraaid zit, dan moet je vooral -niet- gaan tikken, maar op de een of andere manier grip vinden om de as alsnog te kunnen draaien. Ergens anders lees ik dat iemen de as los krijgt met een schroevendraaier in de non-lever kant. daar beschadig je de as mogelijk wel mee.

Wat je ook zou kunnen doen is de hendel proberen vast te zetten, als ik het goed begrijp zit deze ook gewoon met schroefdraad vast, wat je dan moet bereiken is dat de schroefdraad van de hendel "vaster" komt de zitten dan de schroefdraad in de locknut aan de andere kant. Met gewoon draaien red je dat niet, dan draai je ze misschien even strak (op een gegeven moment ga je de as ook weer vaster draaien). Maar met een sterke locktite en wat geduld zou dit mischien wel kunnen werken. maak de schroefdraad van de hendel en as goed schoon en vetvrij, doe er wat locktite op en draai de hendel strak vast, liefst niet zo strak dat de as -nog- vaster komt te zitten.. wacht zo lang als de locktite aangeeft nodig te hebben en probeer dan of je hendel vaster zit dan de as :)

als je de hendel al van plan was af te schrijven, kan je er ook een gaatje in boren daar een pin doorheen steken om te kunnen draaien. of misschien met een goeie griptang, als je genoeg ruimte hebt om de as te pakken en je vork niet te beschadigen.

Ga je met locktite aan de slag, pak dan niet de standaard blauwe, die is bedoelt om weer redelijk eenvoudig los te krijgen, maar zoek een meer permanente bonding locktite (de rode dus)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Met rode locktite heb ik het ook al wel eens campa qr asjes waarvan een van de dopjes onterrecht was los gekomen gerepareert, daarna kon ik er gewoon weer met mijn volle gewicht ophangen om de kant die wel los moest los te krijgen, dus dat is inderdaad een optie.

Maar probeer echt eerst eens dat plaatje te verwijderen wat de nut op zijn plek houd, want daarmee krijg je die nut er normaal gewoon uit. Ik heb dat zelf nooit geprobeert met een asje er in maar als je verder alleen maar gladde as en geen knop meer, zou het er mijns inziens zo uit moeten glijden aan de andere kant. Sowieso het proberen waard denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
@Kluus
In principe is de steekas nog wel intact; de hendel zit met schroefdraad vast dus kan er gewoon af. Alleen is dat normaal niet de bedoeling/ niet nodig.

@ouwefreaker
Thanks voor de filmpjes, wat beeld wat hoort bij de manual is altijd fijn. heb voornamelijk zitten zoeken of 'QR stuck' etc. dus deze had ik nog niet gezien!

@Prulleman
Dat topic had ik ook gevonden en gelezen ja. Ook verschillende topics over de locktite en het boren gezien. Als ik de hendel met de schroefdraad erop draai, zou deze vast moeten komen te zitten en dan draai je uiteindelijk de steekas los, dus zou deze niet vaster moeten komen te zitten. Alleen de steekas zit zo 'diep' dat de hendel eerst vast komt te zitten tegen de vork voordat deze volledig in de steekas zit en deze losdraait.

Vanavond eerst een proberen door de schroefdraad schoon te maken, dan gewoon de manual volgen en dan zien we waar het gaat eindigen. Hopelijk niet tot het boren etc. al ben ik niet zo bang voor de steekas zelf, maar weer voor de vork.

Wordt vanavond vervolgt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

rasko schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:36:
@Kluus
In principe is de steekas nog wel intact; de hendel zit met schroefdraad vast dus kan er gewoon af. Alleen is dat normaal niet de bedoeling/ niet nodig.
Ja dat klopt, maar met “niet intact” bedoel ik de situatie die @Prulleman beschrijft. De hele kop kan er af toch, dus ook het deel wat de as aan de hendel kant tegen houd? Je houd dan alleen de gladde as over?

Normaal hoort dit vaster te zitten dan de schroefdraad van de steekas. Dus dat bedoel ik met niet intact. Je krijgt dit, zonder loctite, niet makkelijk weer vaster dan de kant waar ‘ie in de nut zit.

[ Voor 23% gewijzigd door Kluus op 04-05-2021 08:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Kluus @rasko de locknut (ding met de getalletjes voor de stand van de hendel aan de andere kant) zit in principe los, Als de as eruit is en het kapje eraf, dan valt de locknut er zo uit, maar als de as erin zit, dan moet de as er dus richting de verkeerde kant uit.
Als de as zonder hendel nu inderdaad glad is, dan zou die er zo aan de verkeerde kant uit moeten komen. als dat niet door het gat past dan je een andere manier verzinnene, maar dit is zeker de moeite waard

(ik herhaal een beetje wat kluus zegt, in andere woorden, maar zijn verhaal hierboven zou dus goed kunnen kloppen)

[ Voor 11% gewijzigd door Prulleman op 04-05-2021 08:48 ]

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik heb het nu maar eens bij mezelf uitgeprobeert en het zou moeten werken, het hele plaatje hoeft er niet eens af, gewoon los, en aan de kant schuiven. Sorry voor het gefriemel met de imbus sleutel maar met een hand werken en de andere filmen werkt niet echt samen voor mij ;).

YouTube: Fox fork release axle nut

Bij mij kan ‘ie er natuurlijk niet helemaal af omdat de kop er nog op zit aan de andere kant, maar je snapt waarschijnlijk het idee zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Als de as kapot mag, dan zou je de as in een bankschroef kunnen zetten en de vork kunnen draaien. Met zo'n lange hefboom, dan komt 'ie er wel uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kluus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:02:
Ik heb het nu maar eens bij mezelf uitgeprobeert en het zou moeten werken, het hele plaatje hoeft er niet eens af, gewoon los, en aan de kant schuiven. Sorry voor het gefriemel met de imbus sleutel maar met een hand werken en de andere filmen werkt niet echt samen voor mij ;).

Bij mij kan ‘ie er natuurlijk niet helemaal af omdat de kop er nog op zit aan de andere kant, maar je snapt waarschijnlijk het idee zo.
Klasse filmpje :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

Ik had het halve filmpje friemelen met een imbussleutel op een los hangende fiets wel kunnen knippen, maar ik wilde de pijn een beetje delen! :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Kluus wel vernieuwend deze stijl. Echt heel anders dan al die gelikte bike build videos op YT!

Lekker raw zeg maar :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

zonoskar schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:32:
[...]

De nieuwe DT 350 is gelijk aan de oude 240, dus geef daar geen extra geld aan uit. Tenzij je de nieuwe DT 240 EXP wilt hebben, die zijn weer wat lichter. Aldus https://www.velozine.nl/n...atchet-ln-pallen-vaarwel/
Nice, ratchet was inderdaad de voornaamste reden om naar 240 te kijken voor mij, dus dit is goed nieuws!

Edit: @Prulleman check ook mijn andere werk: YouTube: Tacx Neo EDCO body zit vast :+
Achja, het is maar bedoeld om een punt over te brengen, daar werkt zo'n filmpje goed voor ;).

[ Voor 19% gewijzigd door Kluus op 04-05-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-07 16:56
Kluus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:02:

https://gopro.com/en/us/s...lus-floaty/ASLBM-003.html :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:52
Heeft er hier iemand ervaring met Magped pedalen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 18:44
Strider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:02:
Ik heb daar onlangs een beetje naar gezocht en wat ik las was dat het het slechtste van 2 werelden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Michaelg heeft ze ook gehad, maar is inmiddels ook weer over op SPD.

het ligt er misschien ook aan vanuit welke kant je het bekijkt:
- wil je flatpedals met meer retentie
- wil je SPD waar je makkelijker uitkomt
- wil je SPD waarmee je makkelijker inklikt
- wil je SPD waar je ook zonder "in te klikken" grip hebt

(geen idee in welk geval het wel geschikt is, maar zeker niet in alle 4 tegelijk :D)

[ Voor 70% gewijzigd door Prulleman op 04-05-2021 12:25 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:02:
Yep de Magped Enduro, ben er blij mee. Gebruik nu alleen nog flats als ik wil focussen op techniek.

De magpeds zijn daar vergevingsgezinder in. Wat weer als voordeel heeft dat je in een rockgarden niet gelijk van de fiets afstuitert. Tegelijkertijd zit je niet zo vast aan de fiets als met SPD, waardoor het mij vertrouwen geeft om de grenzen op te zoeken. Een bail-out is (bijna) net zo makkelijk als met flats namelijk.

Voor mij is het de gulden middenweg naast beide gangbare opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
drBunhead schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:03:
[...]

Yep de Magped Enduro, ben er blij mee. Gebruik nu alleen nog flats als ik wil focussen op techniek.

De magpeds zijn daar vergevingsgezinder in. Wat weer als voordeel heeft dat je in een rockgarden niet gelijk van de fiets afstuitert. Tegelijkertijd zit je niet zo vast aan de fiets als met SPD, waardoor het mij vertrouwen geeft om de grenzen op te zoeken. Een bail-out is (bijna) net zo makkelijk als met flats namelijk.

Voor mij is het de gulden middenweg naast beide gangbare opties
Welke schoenen gebruik jij hiervoor?

Merk jij nu ook dat je met Magpeds sneller kunt sprinten, kun je er dus mee trekken?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Welke schoenen gebruik jij hiervoor?

Merk jij nu ook dat je met Magpeds sneller kunt sprinten, kun je er dus mee trekken?
Five Ten Hellcat Pro.

Verder doe ik niet aan sprinten, mij te vermoeiend. Ik laat liever zwaartekracht zijn werk doen.

Je kunt redelijk aan de pedalen trekken, maar je kunt ze zeker niet vergelijken met een SPD. Daar zal volle bak sprintjes trekken echt veel beter mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
drBunhead schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:32:
[...]

Five Ten Hellcat Pro.

Verder doe ik niet aan sprinten, mij te vermoeiend. Ik laat liever zwaartekracht zijn werk doen.

Je kunt redelijk aan de pedalen trekken, maar je kunt ze zeker niet vergelijken met een SPD. Daar zal volle bak sprintjes trekken echt veel beter mee gaan.
Dat is nu jammer, heb jij ook de 200nm versie?

Ik wil bij een klimmetje gewoon aan mijn pedalen kunnen trekken, maar ik wil niet het gevoel krijgen dat ik ieder moment kan los schieten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 16:42:
[...]

Dat is nu jammer, heb jij ook de 200nm versie?

Ik wil bij een klimmetje gewoon aan mijn pedalen kunnen trekken, maar ik wil niet het gevoel krijgen dat ik ieder moment kan los schieten.
Ik heb inderdaad de 200 versie.

Je kunt er wel aan trekken, maar volle bak zoals met SPD zal niet gaan. Beetje afhankelijk van hoeveel power je kunt leveren natuurlijk.

Ondanks dat ik heel blij ben met de pedalen beschouw ik ze ook niet als een vervanger voor SPD. Het is echt een alternatief ernaast. Voor mij is klimmen echt een noodzakelijk kwaad en doe ik dat op mijn gemakje, dus ik ervaar dit niet als een probleem. Ik vind het fijn om vast te zitten als het technisch (rockgardens, roots etc) steil en stuiterend naar beneden gaat, maar toch niet zo vast dat ik in de knoei kom als het mis gaat. SPD leverde mij daar een soort mentale blokkade op, die heb ik met flats en de magpeds niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• rasko
Nou dat was een klusje van niks :P

Begonnen met Axle nut eraf te halen en daarna de QR hendel eraf. Toen zonder enige moeite de steekas eruit kunnen duwen.
Axle nut zat natuurlijk nog op de draad van steekas, deze kon met 2 vingers losgedraaid worden. Dus ook nooit te vast gezeten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5j6TCCFc_YTbC92_RIXS5w9PRcw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYhcumqukQqkC91vtG6B3d0A.jpg?f=fotoalbum_tile

Alles schoon gemaakt, wat blijkt; tussen de steekas en de QR hendel zat in het smeer een klein kiezel steentje/korrel. Die zat dus in de weg om de QR hendel fatsoenlijk te kunnen aandraaien..

Axle nut terug geplaatst, wiel erin, steekas er door en geen enkele moeite om het weer degelijk in elkaar te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e6cpca6jF86rXs1Lew-nSvzYnhk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JwXgrED7BXuu2js06DGjqsuo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pIprWvn5IN7-dqbAQ-1DnBlUWEM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ec9FwnhuyiXnriWp9ZztrvUR.jpg?f=fotoalbum_tile

Draait weer als een zonnetje! :*)

Thanks voor alle input :*) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

@rasko top, fijn dat het op deze manier gelukt is. Dat je die axle nut er daarna met de hand af kon draaien is op zich niet vreemd omdat dan de druk er af is. Zit de kop met de hendel nu weer vast genoeg zodat je de as vanaf nu weer aan de hendel los kan draaien? Anders even de tip van @Prulleman checken met wat loctite op die schoefdraad waar de hendel op vast zit. Ik heb een soortgelijk "probleem" eens opgelost met nummer 2701, dan komt het echt nooit meer los :-D.

Aan de andere kant, als het nu weer goed gaat, mooi laten zitten zo.

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 04-05-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy-time1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:27
Mijn schoonvader heeft een oude Gazelle Reynolds 853 MTB staan (M-Bike Gold Line, bouwjaar onbekend) Hij wil hem gaan verkopen. Ik kan maar zeer weinig vinden op internet wat zo’n fiets nog waard is. Heeft een van jullie misschien een idee wat hij hier nog voor kan vragen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J82-OJYRazaMn2qpNIqXlAcqfEI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtwssG4Yxmi2iMOdBaJ3f4Rl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:09

Rmg

Jimmy-time1 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:40:
Mijn schoonvader heeft een oude Gazelle Reynolds 853 MTB staan (M-Bike Gold Line, bouwjaar onbekend) Hij wil hem gaan verkopen. Ik kan maar zeer weinig vinden op internet wat zo’n fiets nog waard is. Heeft een van jullie misschien een idee wat hij hier nog voor kan vragen?

[Afbeelding]
Het is echt gekte op het moment, een 26 inch Decathlon fietsen staan tweedehands voor 180 euro op marktplaats.

Hij ziet er schoon uit dus of goed onderhouden of weinig mee gereden, stevige (lucht?)vork.. ik zou hem zonder schaamte voor 350 op marktplaats smijten. En als ie niet in de weg staat nog wel voor 400 ook. Zakken met de prijs kan altijd nog.

Na wat verder googlen lijkt het ook nog eens een stalen frame te zijn, als je de juiste vintage fietsengek vindt..

[ Voor 5% gewijzigd door Rmg op 04-05-2021 20:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@Jimmy-time1 een stalen Reynolds frame kan inderdaad nog wel wat extra waarde hebben voor de liefhebber. Ik heb er geen verstand van , .maar het is zeker de moeite om wat onderzoek te doen ipv zomaar te verkopen als een gedateerde fiets

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-07 19:56

steel123

Cryman9

Van een hele oude giant ATX 840 wil ik de body vervangen die totaal versleten is. Echter weet ik niet welk type dit is en kan dit ook nergens vinden. Wil er deze week wel mee langsgaan bij de LBS. Maar dacht misschien weet iemand hier het te zeggen.
Het is een 8 speed cassette in elk geval.
Als ik bij verschillend sites kijk kom ik bij de volgende body's:
https://www.bike-componen...ersal&overlay=comparetool
Echter lijken ze allemaal net niet. Ook zijn er 3 out of stock.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wxbk4L53LgRVlLvu4BdlJldGJ7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0o0Vn3PYP96F5PcceVA5DS3E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WROvV3QSGLRRrbBhMCHT3HsSikI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXfVLVe9BpJl9h6XSsmsI1w6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:01
Hoe de body op de naaf zit is niet iets universeels zoals hoe de cassette op de body zit. Je moet dus een body zien te vinden die specifiek voor je naaf is.
Als dit één of ander obscuur, no name en OEM naaf is wordt het een moeilijke zoektocht. Als het de originele naaf van Giant is heb je denk ik nog de meeste kans bij een fietsenmaker die al een langere tijd Giant dealer is.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
@steel123 deze lijkt erop
https://a.aliexpress.com/_mM4PGmZ
(Qua schroefdraad in ieder geval)
Deze lijkt er ook op
https://www.ebay.de/itm/2...d=5338722076&toolid=10001
Maar zoals @GWBoes zegt het blijft een gok, want het kan met andere zijn qua schroefdraad etc.

Er zijn echter wel wat universele freehubs die door veel oem naven gebruikt worden. De vraag is echter of dit er 1 van is..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:50
Rmg schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:55:
[...]

Het is echt gekte op het moment, een 26 inch Decathlon fietsen staan tweedehands voor 180 euro op marktplaats.

Hij ziet er schoon uit dus of goed onderhouden of weinig mee gereden, stevige (lucht?)vork.. ik zou hem zonder schaamte voor 350 op marktplaats smijten. En als ie niet in de weg staat nog wel voor 400 ook. Zakken met de prijs kan altijd nog.

Na wat verder googlen lijkt het ook nog eens een stalen frame te zijn, als je de juiste vintage fietsengek vindt..
Yeah ik probeer een fiets te kopen maar nieuwe fietsen zijn bijna allemaal uitverkocht. Het is inderdaad een gekte op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
mark777 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:53:
[...]

Yeah ik probeer een fiets te kopen maar nieuwe fietsen zijn bijna allemaal uitverkocht. Het is inderdaad een gekte op dit moment.
Als je wat fietsenhandels binnenloopt kan je nog wel tegenkomen hoor. Ik heb anderhalve week gezocht en had wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasko
Kluus schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 18:23:
@rasko top, fijn dat het op deze manier gelukt is. Dat je die axle nut er daarna met de hand af kon draaien is op zich niet vreemd omdat dan de druk er af is. Zit de kop met de hendel nu weer vast genoeg zodat je de as vanaf nu weer aan de hendel los kan draaien? Anders even de tip van @Prulleman checken met wat loctite op die schoefdraad waar de hendel op vast zit. Ik heb een soortgelijk "probleem" eens opgelost met nummer 2701, dan komt het echt nooit meer los :-D.

Aan de andere kant, als het nu weer goed gaat, mooi laten zitten zo.
Ja had e.e.a. even getest, blijft nu netjes zitten. Mocht het nogmaals gebeuren gaat er inderdaad loctite gebruikt worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:31

Daan_

Alles op zijn tijd !!

[...]

Vorig jaar begin mei is run op fietsen begonnen. Onderdelen zijn ook steeds slechter leverbaar. In deze tijd is het geluk hebben dat je nieuwe fiets vind. Die aan je wensen voldoet.

En als je tweedehands fiets koopt. En je moet er wat aan vervangen dan is het maar hopen dat je de onderdelen nog ergens op voorraad vind. Ook verstandig om dit van te voren te onderzoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door Daan_ op 05-05-2021 16:44 ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drBunhead
  • Niet online
Het is goed zoeken naar onderdelen inderdaad. Ik ben van plan een nieuwe fiets op te bouwen, op dit moment komen er onderdelen van een stuk of 9! leveranciers en dan mis ik nog steeds een voorvork en dropper post.. Er heerst echt een schaarste op het moment.

(als iemand ergens een OneUp dropper 210mm met inbouwmaat 30.9, of een 29 Rockshox Lyrik Ultimate 150mm in Boxxer red op voorraad weet, dan hou ik mij aanbevolen)

Edit: Inmiddels bij winkel 10 de vork gevonden 8) Fiets kost straks een vermogen aan verzendkosten nu alle parts vanuit alle windstreken weg moet komen

[ Voor 15% gewijzigd door drBunhead op 06-05-2021 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
Toch raar dat bijvoorbeeld bij Canyon de kleinere maten eerder leverbaar zijn dan de gangbare M/L/XL's,
schakel materiaal is precies het zelfde.

Fietsenbouwers wijzen makkelijk naar de onderdelenschaarste maar dat is echt niet het enige probleem, ze hebben hun eigen frames ook niet klaar liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
Een vraagje aan de ervaren mensen hier: Ik heb onlangs mijn ketting vervangen omdat ik met de chainchecker zag dat deze versleten was. Nieuwe ketting er op en sinds dien niets dan problemen. Alles netjes afgesteld maar ik blijf houden dat de ketting een soort van over springt. Betekend dit dan altijd dat je cassette versleten is? Ik heb ongeveer 2500km gereden met het geheel.

[ Voor 6% gewijzigd door DennisLMB op 06-05-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robindk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:58
DennisLMB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:33:
Een vraagje aan de ervaren mensen hier: Ik heb onlangs mijn ketting vervangen omdat ik met de chainchecker zag dat deze versleten was. Nieuwe ketting er op en sinds dien niets dan problemen. Alles netjes afgesteld maar ik blijf houden dat de ketting een soort van over springt. Betekend dit dan altijd dat je cassette versleten is? Ik heb ongeveer 2500km gereden met het geheel.
Yep, dan ben je net te laat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
DennisLMB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:33:
Yes, soms helpt het om met de nieuwer ketting gewoon een paar ritten te rijden om de boel een beetje op elkaar in te laten slijten.
De b tension zo strak mogelijk tunen kan ook helpen (dit kan er voor zorgen dat de ketting net 1 tandje meer aangrijpt op de kleine kransjes)

Als dat niet werkt de oude ketting terug zetten en nog 2k verder rijden :)
Of een andere cassette als je er 1 kan vinden

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-07 21:25
[...]

Tip: zoek ook in Duitsland. Ik ben ook 3 maanden op zoek geweest, veel fietsenzaken afgebeld in Nederland. Zonder succes, kreeg overal te horen: komen er over paar maanden nog paar binnen maar allemaal gereserveerd. En nabestellen mochten zijn niet eens meer.
Heb uiteindelijk via Duitse partij met HEEL veel geluk een Cube Reaction Pro 2021 kunnen bestellen (precies de MTB die ik wou na veel research), hadden er nog precies 1 op voorraad en precies in mijn framemaat. Volgende week komt die binnen.

[ Voor 6% gewijzigd door Axel op 06-05-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin-l
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ergens eind vorig jaar heb ik op een wat oudere fiets het mountainbiken ontdekt. Nu ik de smaak te pakken heb, begin ik langzaamaan opzoek te gaan naar een wat serieuzere fiets. M'n budget ligt maximaal op €1250, en het liefst heb ik dan iets met een 1X groep, verdere harde eisen qua specifieke groepen/voorvork e.d. heb ik niet. Gebruik zal voornamelijk zijn binnen Nederland op de mtb routes en in het bos, dus het hoeft niet te gek allemaal.

Ik heb er geen haast mee, maar toevallig zag ik dat een aantal fietsen van Canyon in juli al zouden moeten binnenkomen, dus dat zou natuurlijk mooi meegenomen zijn. Heeft iemand hier ervaring met de Grand Canyon 7 of de Stoic 3, en is dit aan te raden voor een beginner?

Eventuele andere opties zijn bijvoorbeeld de Cube Reaction Pro of Trek X-Caliber 8, maar daarvan is de levertijd dus een stuk langer. Zijn fietsen als deze het wachten waard ten opzichte van één van de twee modellen van Canyon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
Prulleman schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Yes, soms helpt het om met de nieuwer ketting gewoon een paar ritten te rijden om de boel een beetje op elkaar in te laten slijten.
De b tension zo strak mogelijk tunen kan ook helpen (dit kan er voor zorgen dat de ketting net 1 tandje meer aangrijpt op de kleine kransjes)

Als dat niet werkt de oude ketting terug zetten en nog 2k verder rijden :)
Of een andere cassette als je er 1 kan vinden
Ja ik heb inmiddels de oude terug gezet. Problemen direct verholpen.

Gek eigenlijk, want als ik geen chainchecker had gebruikt had ik waarschijnlijk nog wel even probleemloos doorgereden.

Nu ga ik me oriënteren op een compleet nieuwe drivetrain voor als het echt moet. Ik heb nu SRAM GX en overweeg direct maar naar XX1 te gaan in de hoop dat alles wat langer mee gaat en het de meerpijs waard is. Toevallig ook mensen hier die ervaring hebben met deze overstap?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De Grand Canyon is een klassieke mountainbike zoals we in NL zouden zeggen. De Stoic is echter meer op afdalingen gericht en heeft een speelser karakter. Niet dat je daarmee niet de NLse rondjes kunt fietsen hoor, maar de fiets is tot meer in staat. Dus mocht je ook wel eens overwegen om een bikepark te bezoeken is zo'n Stoic een erg goede keuze.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robindk
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:58
DennisLMB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:16:
[...]

Gek eigenlijk, want als ik geen chainchecker had gebruikt had ik waarschijnlijk nog wel even probleemloos doorgereden.

Nu ga ik me oriënteren op een compleet nieuwe drivetrain voor als het echt moet. Ik heb nu SRAM GX en overweeg direct maar naar XX1 te gaan in de hoop dat alles wat langer mee gaat en het de meerpijs waard is. Toevallig ook mensen hier die ervaring hebben met deze overstap?
Ik ben van GX naar X01 gegaan.
Die gaat zeker langer mee.
Maar omdat die X01 zo duur is, vervang ik ook sneller de ketting.
de volgende keer dat ik hem ga vervangen, bestel ik direct 2 kettingen en ga ik ze afwisselen.
Ik heb nu zo'n ketting-tang gekocht, waarmee het vervangen echt 2 seconden werk is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
robindk schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Ik ben van GX naar X01 gegaan.
Die gaat zeker langer mee.
Maar omdat die X01 zo duur is, vervang ik ook sneller de ketting.
de volgende keer dat ik hem ga vervangen, bestel ik direct 2 kettingen en ga ik ze afwisselen.
Ik heb nu zo'n ketting-tang gekocht, waarmee het vervangen echt 2 seconden werk is geworden.
Ja die ketting tang heb ik ook, ideaal! En ik heb het idee dat die quick links ook aardig wat keren geopend en gesloten kunnen worden.

Dus ik ga inderdaad ook wisselen. Ik las gisteren een ervaring van iemand met een XX1 set met drie kettingen die er al 10K kilometers op had zitten. Als dat klopt ben ik inderdaad goedkoper uit als met GX en ga ik ook voor drie kettingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
Het enige wat ik nog lichtelijk verwarrend vind is dat SRAM aangeeft dat X01 meer geschikt is voor Enduro (want slijtvaster) en XX1 voor Cross Country (minder gewicht). Maar je zou toch zeggen dat je fiets tijdens Cross Country over het algemeen wat smeriger word en dus harder slijt? En daar mee doel ik vooral op de Nederlandse banen. Toch vrij vaak modderig/zanderig.

[ Voor 13% gewijzigd door DennisLMB op 06-05-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

DennisLMB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:16:
[...]

XX1 is wel pak duurder en of dit heel veel beter is? Fiets op de fully (Neuron) met XX1 AXS afmontage en met goed onderhoud kun je er heel wat KM-ters uithalen, maar uit GX ook. De coating is wel stuk beter op de XX1. Die van GX slijt heel snel, maar cassette zelf (tanden) gaan best lang mee…. En voor 2x GX cassette koop ik XX1. En de XX1 is niet gelijk 2x beter. ;-)

Het is en blijft slijtage onderdeel. 359,— voor slijtage onderdeel is best boel centjes. Als je beetje zoekt zijn er nog wel eens leuke aanbiedingen te vinden. Zo van de week XX1 10-50 gold voor 300,- aangeschaft als reserve.

Wat bij mij meespeelde om over te stappen was gewicht besparing bij volledige XX1 afmontage. En kleurtje. Fiets is al zo saai grijs/zwart. Coating slijt heel stuk minder snel en cassette gaat stukje langer mee. (Maar niet 2x langer mee)
DennisLMB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:42:
Het enige wat ik nog lichtelijk verwarrend vind is dat SRAM aangeeft dat X01 meer geschikt is voor Enduro (want slijtvaster) en XX1 voor Cross Country (minder gewicht). Maar je zou toch zeggen dat je fiets tijdens Cross Country over het algemeen wat smeriger word en dus harder slijt? En daar mee doel ik vooral op de Nederlandse banen. Toch vrij vaak modderig/zanderig.
Hier doelt men vooral op de crank en derailleur. Die van X01 kunnen wat meer impact hebben. Slijtage van X01 cassette en XX1 is zelfde ;-)

Edit:
Wisselen van kettingen vind ik persoonlijk te veel gedoe. Wissel enkel als slijtage meter dit aangeeft. En haal net zoveel KM-ters eruit als met wisselen om de 200 a 300km. Oude kettingen bewaar ik wel. Als nieuwe ketting overslaat dan rijd ik cassette op met de oude kettingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Daan_ op 06-05-2021 12:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:08

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Gisteren slecht weer voorspeld, dus op mijn vrije dag een keer niet gaan fietsen. Halverwege de middag begon het op te klaren en ik zat niet helemaal lekker in mijn vel, dan is de beste remedie om te gaan fietsen dus snel de singlespeed achter in de auto gedonderd en naar Zeist gereden.
De laatste tijd probeer ik, zeker op de singlespeed, wat meer op flow te rijden en vaak lukt het dan om kilometers de rem niet aan te raken :D (zonder de gemiddelde snelheid al te veel te laten zakken natuurlijk) Tot ik bij die ene bocht kwam waar ik van schrik altijd even in de rem knijp omdat er in de buitenbocht een hoog opstaande boomwortel zit. Dit keer heel bewust van de rem afgebleven... net iets te wijd gegaan, wortel geraakt en met een mooie OTB aan een bodemonderzoek begonnen :X Snel weer op de fiets geklommen, zolang ik het in beweging kon houden ging het eigenlijk prima maar na de autorit naar huis is m'n bovenbeen lekker stijf en pijnlijk. Leuk zo'n hobby :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
SRAM quicklinks zijn officieel voor eenmalig gebruik dus om de 300km ofzo wisselen zou ik dan ook niet aanraden.

Wat het beste helpt tegen slijtage bij mij is dat ik gewoon ben gestopt met het fietsen in echte modder, dan wacht ik wel een weekje ipv alles in de soep te fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
GrooV schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:57:
SRAM quicklinks zijn officieel voor eenmalig gebruik dus om de 300km ofzo wisselen zou ik dan ook niet aanraden.

Wat het beste helpt tegen slijtage bij mij is dat ik gewoon ben gestopt met het fietsen in echte modder, dan wacht ik wel een weekje ipv alles in de soep te fietsen
Ik heb er altijd een extra bij me dus als 'ie het een keer onderweg begeeft dat is dat ook geen probleem. Persoonlijk denk ik dat , door hoe het werkt, het geen kwaad kan om het veelvoudig te doen.

Voor mij is het fietsen ook echt om fit te blijven, en dat mag best wat kosten. Als je het puur voor de fun doet of het geld er echt niet aan uit kan geven dan snap ik wel dat je modderige dagen mijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
zonoskar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:26:
De Grand Canyon is een klassieke mountainbike zoals we in NL zouden zeggen. De Stoic is echter meer op afdalingen gericht en heeft een speelser karakter. Niet dat je daarmee niet de NLse rondjes kunt fietsen hoor, maar de fiets is tot meer in staat. Dus mocht je ook wel eens overwegen om een bikepark te bezoeken is zo'n Stoic een erg goede keuze.
Ik weet niet of klassiek wel het juiste woord is, de huidige Grand Canyon is vrij slack met een balhoofdhoek van 67.5 graden + een 120mm, 34mm vork. Die is echt tot veel meer instaat wat betreft afdalingen dan de Grand Canyon van een paar jaar geleden: ​70 graden met een 100mm, 32mm vork.

Ik vind een Cube Reaction Pro meer een klassieke mountainbike.
Balhoofdbuishoek van 69 graden, 100mm veerweg en 32mm poten vork.

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Oke, daar heb je wel een punt. Canyon deelt de Grand Canyon in bij de XC bikes en de trail bikes. Dat laatste had ik overheen gelezen. Maar het punt blijft, de Stoic is een heel andere bike, meer speels, slacker en langere reach, steilere zithoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18:50
Axel schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Tip: zoek ook in Duitsland. Ik ben ook 3 maanden op zoek geweest, veel fietsenzaken afgebeld in Nederland. Zonder succes, kreeg overal te horen: komen er over paar maanden nog paar binnen maar allemaal gereserveerd. En nabestellen mochten zijn niet eens meer.
Heb uiteindelijk via Duitse partij met HEEL veel geluk een Cube Reaction Pro 2021 kunnen bestellen (precies de MTB die ik wou na veel research), hadden er nog precies 1 op voorraad en precies in mijn framemaat. Volgende week komt die binnen.
Bedankt voor de Tip. Ik heb net een fiets besteld bij 12go biking. Merida Crossway 100 2021 Ze hadden nog een paar in mijn maat op voorraad gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

GrooV schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:57:

Zeker met een tang waarmee je kan openen en sluiten gaan die wel een paar keer mee hoor. Ik trap nu de ketting er ruim onder 0.4% af dus heb er 2 'ingesleten' liggen en de 3e zit er op (met nog maar 1500km verspreid over de 3 kettingen oid er op :X) toen ketting 3 er op ging leek hij wat door te trappen maar heb het idee dat dat sowieso (deels) aan de afstelling ligt, die krijg ik nooit helemaal 100% en hij springt wel eens een kransje om bij drops & blijf altijd klikkende geluiden houden ivm het schrapen langs de tanden van een kransje groter.. Waarschijnlijk is de kooi niet 100% (derailleurpad was het niet namelijk en ook met het tweaken van de limits krijg ik het niet 100%).

Voor een nieuwe casette ga ik gewoon weer voor een GX maar dan met een XO1 ketting (liggen beide al klaar), die lijken een stuk langer mee te gaan.
zonoskar schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:39:
Oke, daar heb je wel een punt. Canyon deelt de Grand Canyon in bij de XC bikes en de trail bikes. Dat laatste had ik overheen gelezen. Maar het punt blijft, de Stoic is een heel andere bike, meer speels, slacker en langere reach, steilere zithoek.
Jup, Stoic is erg slack al voor een hardtail. In een Trail Fully zit je meestal rond de 65-66 -67 gradenbalhoofdhoek tegenwoordig. De Stoic zit dus aan de 'Enduro' kant van een trail fiets waar een Grand Canyon beetje Trail/XC is. Andere fiets met een ander doel, als je af en toe een bikepark in wilt kan je dat met een Stoic overwegen, met een Grand Canyon ben je wel echt enorm gelimiteerd.

Voor de meeste gewone stervelingen dan, er zijn zat mensen die op een Grand Canyon sneller een jumpline over komen dan jij en ik de flowtrail op een downhill kanon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Nu online
Na de aanschaf van een PM op m'n racefiets, zou ik toch ook graag wat meer inzichten krijgen in de power op de MTB... nu ben al ik al enige tijd aan het rondkijken, maar levertermijnen (icm kieskeurigheid) zijn toch nog wel de grootste uitdaging heb ik het idee...

Mijn oog valt op een ''Quarq Sram XX1 Eagle Dub SL Boost MTB Powermeter'' (is alleen al lange tijd niet leverbaar en lijkt over 2 weken beschikbaar te komen).

Zijn er nog gelijkwaardige alternatieven (buiten Rotorbike) voor een cranck based powermeter (icm SRAM Dub + BOOST) die ik misschien over het hoofd zie?

(powermeter functionaliteit in pedalen of naaf is uitgesloten in mijn zoektocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

RR46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:22:
Na de aanschaf van een PM op m'n racefiets, zou ik toch ook graag wat meer inzichten krijgen in de power op de MTB... nu ben al ik al enige tijd aan het rondkijken, maar levertermijnen (icm kieskeurigheid) zijn toch nog wel de grootste uitdaging heb ik het idee...

Mijn oog valt op een ''Quarq Sram XX1 Eagle Dub SL Boost MTB Powermeter'' (is alleen al lange tijd niet leverbaar en lijkt over 2 weken beschikbaar te komen).

Zijn er nog gelijkwaardige alternatieven (buiten Rotorbike) voor een cranck based powermeter (icm SRAM Dub + BOOST) die ik misschien over het hoofd zie?

(powermeter functionaliteit in pedalen of naaf is uitgesloten in mijn zoektocht)
Welke crankset heb je nu? Zelf ben ik een poos op zoek geweest naar een Stages, maar loop/liep tegen dezelfde leveringsproblemen aan. Inmiddels weer gaan twijfelen of ik het wel nodig heb op de MTB :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Nu online
@Kluus Momenteel SRAM NX Eagle Dub (30T)...

ik wil (afzonderlijk van de PM of onderhoud) het voortandwiel wijzigen naar een 32 of 34 (twijfel ik nog een beetje over?), en dacht zo e.e.a. te kunnen combineren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 09:30
Daan_ schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:00:
[...]

XX1 is wel pak duurder en of dit heel veel beter is? Fiets op de fully (Neuron) met XX1 AXS afmontage en met goed onderhoud kun je er heel wat KM-ters uithalen, maar uit GX ook. De coating is wel stuk beter op de XX1. Die van GX slijt heel snel, maar cassette zelf (tanden) gaan best lang mee…. En voor 2x GX cassette koop ik XX1. En de XX1 is niet gelijk 2x beter. ;-)

[...]

Wisselen van kettingen vind ik persoonlijk te veel gedoe. Wissel enkel als slijtage meter dit aangeeft. En haal net zoveel KM-ters eruit als met wisselen om de 200 a 300km. Oude kettingen bewaar ik wel. Als nieuwe ketting overslaat dan rijd ik cassette op met de oude kettingen.
Welke slijtage meter gebruik je voor de GX / XX1?
Ik heb inmiddels een nieuwe ketting voor mijn GX gekocht maar deze trapte direct door op de casette bij < .7 slijtage.. (Mijn meter heeft alleen 0.7 en 1)
Dus waarschijnlijk bij 0.5?

Daarnaast... was ik al even aan het rondneuzen naar een nieuwe GX cassette.. Maar die zijn ook lekker in prijs gestegen zeg en slecht leverbaar. Een GX cassette is nu ook al snel 180€. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Waarom als ik vragen mag?
Slechte ervaringen mee?
Recentelijk heeft Garmin de Rally XC200 SPD uitgebracht, ideaal als je wel eens van fiets wilt wisselen qua PM.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AntonT
  • Laatst online: 20:56

AntonT

One Ton!

Gewoon in Duitsland bestellen. R2 bike en Bike24 hebben ze allebei gewoon op voorraad. Als ze de combi niet hebben kan je net zo makkelijk de cranks + spider los kopen. Let op dat het verschil tussen boost/non-boost alléén in de spider zit. Oh en mijn beginnersfout: de spider werkt alleen met de speciale XX1 crankarm (de spider zit met 8 bouten vast ipv de standaard 3 bij gewone SRAM chainrings).

Ik gebruik al een paar jaar met volle tevredenheid een Quarq PM. Garantie is ook goed. Een clubgenoot had de batterijhouder tijdens een race afgebroken (die vond het niet leuk om als bashguard gebruikt te worden) en kreeg gewoon een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

BraX schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:46:
[...]

Welke slijtage meter gebruik je voor de GX / XX1?
Ik heb inmiddels een nieuwe ketting voor mijn GX gekocht maar deze trapte direct door op de casette bij < .7 slijtage.. (Mijn meter heeft alleen 0.7 en 1)
Dus waarschijnlijk bij 0.5?

Daarnaast... was ik al even aan het rondneuzen naar een nieuwe GX cassette.. Maar die zijn ook lekker in prijs gestegen zeg en slecht leverbaar. Een GX cassette is nu ook al snel 180€. ;w
Gebruik tegenwoordig deze —> https://www.parktool.com/...ecker-cc-2?category=Chain

Maar deze deed het ook altijd goed —> https://www.parktool.com/...tor-cc-3-2?category=Chain

Ik wissel zelf bij 0.75 en al cassette nagenoeg op is hergebruik ik de kettingen weer… En vervang ik deze als deze de 0.5 nog net niet aan tikt.

Koop het meeste bij Bike24, Bike components, Bike Discount, R2 Bike. Vorige week XX1 10-50 gold cassette voor 300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Nu online
Greyfox schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:47:
[...]

Waarom als ik vragen mag?
Slechte ervaringen mee?
Recentelijk heeft Garmin de Rally XC200 SPD uitgebracht, ideaal als je wel eens van fiets wilt wisselen qua PM.
Nee, zeker geen slechte ervaring mee, twijfel ook niet aan de techniek ;-) Maar ik ben geen voorstander van wisselen tussen fietsen (+ hier is ook geen noodzaak voor). En dan vind ik het naar rato een vrij duur stukje techniek, wat bij MTB ook nog eens extra kwetsbaar is.
AntonT schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:07:
[...]

Gewoon in Duitsland bestellen. R2 bike en Bike24 hebben ze allebei gewoon op voorraad. Als ze de combi niet hebben kan je net zo makkelijk de cranks + spider los kopen. Let op dat het verschil tussen boost/non-boost alléén in de spider zit. Oh en mijn beginnersfout: de spider werkt alleen met de speciale XX1 crankarm (de spider zit met 8 bouten vast ipv de standaard 3 bij gewone SRAM chainrings).

Ik gebruik al een paar jaar met volle tevredenheid een Quarq PM. Garantie is ook goed. Een clubgenoot had de batterijhouder tijdens een race afgebroken (die vond het niet leuk om als bashguard gebruikt te worden) en kreeg gewoon een nieuwe.
Thnx voor de reactie en tips! Boost verschillen was ik me van bewust idd en heb ook al gekeken om het los te bestellen. Ondanks het iets duurder is (los), is dat altijd een back-up optie... R2 kende ik nog niet :)

Het garantie geval, was dit via Quarq zelf of via de desbetreffende webshop?

@Kluus winkelwagentje al gevuld? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

R2 Bike zeker goede winkel. Daar tijd geleden de SID SL Ultimate aangeschaft. Alleen verzendkosten zijn daar wel hoog als je op NL adres laat bezorgen (ongeveer tientje). Geluk dat wij NL als DE adres hebben dus. Scheelt weer hoge verzendkosten en gelijk lagere BTW ;-)

Was retour beleid van de winkels is ook goed. Je krijgt een retour label en kunt kosteloos terug sturen. Bestel zelf nagenoeg niks meer bij Mantel. Dat is winkel waar ik als allerlaatste kijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Daan_ op 06-05-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

+1, ook zeer goede ervaringen mee

MSX 2 rulez more

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:45
Kluus schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:24:
[...]

Welke crankset heb je nu? Zelf ben ik een poos op zoek geweest naar een Stages, maar loop/liep tegen dezelfde leveringsproblemen aan. Inmiddels weer gaan twijfelen of ik het wel nodig heb op de MTB :+.
Na je rit je data analyzeren is het geld al waard joh 😅😅. Uren plezier van!

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus

Kluus

Gang is alles

RR46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:08:
...
@Kluus winkelwagentje al gevuld? 8)
Nope, ik “moet” de 175mm variant hebben en die is net weer niet op voorraad zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AntonT
  • Laatst online: 20:56

AntonT

One Ton!

RR46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Het garantie geval, was dit via Quarq zelf of via de desbetreffende webshop?
Zijn garantie was via LBS geloof ik, maar die hebben het naar SRAM gestuurd.

Ik heb ook een dergelijke situatie gehad. Carbon arm was losgekomen van de aluminium basis op een XX1 crankarm (zat minimale maar zeer irritante speling in). Vermoedelijk was daardoor ook de Quarq (oud model) stuk gegaan. Uiteindelijk onder garantie nieuwste model cranks + PM gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 15:49
Michaelg schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:49:
[...]

Na je rit je data analyzeren is het geld al waard joh 😅😅. Uren plezier van!
Dat lukt me zonder powermeter ook al, alle segmentjes analyseren om top10s te halen, en hopelijk binnenkort wat kommetjes 😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Laatst online: 04-07 19:57
Vandaag de Rocket Ron Speed Addix (rode streep) voor op m'n fiets gelegd in plaats van de standaard Rapid Rob die er op lag. Ik heb hem vroegtijdig vervangen nadat ik met de Rapid Rob een paar keer ineens de grip aan de voorkant kwijt was en dus onvrijwillig bodemonderzoek heb gedaan.

Het viel me op dat de Rocket Ron Speed Addix compleet anders aanvoelt qua rubbersamenstelling en dat de noppen zelf ook veel soepeler zijn. De reviews zijn positief dus ik ben heel benieuwd of het nu beter gaat :9

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 418O2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HPWzcV1TNWwP_G4Bll6JdpBCyYc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SItt9hLAMymvEgtWpMEL8kYW.jpg?f=fotoalbum_large
Eerste ritje gedaan in de buurt vandaag. Lekker door de bagger gebaggerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11
Demo schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:11:
Tot ik bij die ene bocht kwam waar ik van schrik altijd even in de rem knijp omdat er in de buitenbocht een hoog opstaande boomwortel zit. Dit keer heel bewust van de rem afgebleven... net iets te wijd gegaan, wortel geraakt en met een mooie OTB aan een bodemonderzoek begonnen :X Snel weer op de fiets geklommen, zolang ik het in beweging kon houden ging het eigenlijk prima maar na de autorit naar huis is m'n bovenbeen lekker stijf en pijnlijk. Leuk zo'n hobby :P
Komt bekend voor, vorig jaar in Ede op die manier een rij ribben gekneusd. Naar huis fietsen ging nog wel, maar daarna...

Helaas gebeurd zoiets heel soms, maar daarna gewoon weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:11
Insert12 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 22:54:
Vandaag de Rocket Ron Speed Addix (rode streep) voor op m'n fiets gelegd in plaats van de standaard Rapid Rob die er op lag. Ik heb hem vroegtijdig vervangen nadat ik met de Rapid Rob een paar keer ineens de grip aan de voorkant kwijt was en dus onvrijwillig bodemonderzoek heb gedaan.

Het viel me op dat de Rocket Ron Speed Addix compleet anders aanvoelt qua rubbersamenstelling en dat de noppen zelf ook veel soepeler zijn. De reviews zijn positief dus ik ben heel benieuwd of het nu beter gaat :9
Die Rapid Rob is bij mijn weten een budget Racing Ralph, dus geschikter als achterband.
Dacht dat je meestal voor wel iets wilt hebben met iets meer grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
RobbieT schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:54:
[...]

Die Rapid Rob is bij mijn weten een budget Racing Ralph, dus geschikter als achterband.
Dacht dat je meestal voor wel iets wilt hebben met iets meer grip.
Ik wil iets meer grip inderdaad, vandaar de Rocket Ron ipv de Rapid Rob :P

De Rapid Rob lag er voor en achter op toen ik hem nieuw kocht in januari. Ik merkte af en toe al wel dat ie onverwacht een beetje begon te glijden aan de voorkant maar dacht dat het vooral aan m'n techniek lag. Na wat lezen blijkt het ook gewoon een bagger band te zijn. Door de valpartijen ben ik het vertrouwen in die band ook gewoon een beetje kwijt en dan is het een mooie reden voor wat nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
Tenzij je echt op het scherpst van de snede rijdt, zou ik niet meteen de oorzaak in het materiaal zoeken, maar eerder even je verdiepen in het aanleren van bochtentechniek. Als dat niet goed is kan je grip blijven toevoegen totdat je het probleem mechanisch omzeilt, maar dat is wel een beetje om de olifant in de kamer heen werken...

Daarmee zeg ik niet dat de Rapid Rob geen schijtband is, maar zelfs daarmee moet je op een normaal tempo gewoon een rondje kunnen maken op de gemiddelde NL MTB-trail zonder dat je bang hoeft te zijn om uit de bocht te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Door omstandigheden is mijn bestelling van de Canyon Exceed CF 6 in maart niet doorgegaan.

Gisteren besloten opnieuw te bestellen maar hij is nog niet op voorraad. De CF 7 wél (tenminste, levering over een week of zes/zeven). Ik ben erg te spreken over Shimano XT en onbekend met SRam GX Eagle maar zie dat de CF 7 ook een betere vork en carbon wielen heeft.

@bas-r Jij hebt een CF7, tevreden mee en waarom voor die gekozen ipv de CF6?

Als iemand anders nog belangrijke verschillen weet of tips heeft dan verneem ik het ook graag. Beslissing staat wel vast dat het of een CF 6 of 7 gaat worden (heb geen haast want rijd nog op een fijne bike).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40
Dit valt onder vraag en aanbod

[ Voor 87% gewijzigd door Outerspace op 08-05-2021 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Sjoewe schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:51:
Tenzij je echt op het scherpst van de snede rijdt, zou ik niet meteen de oorzaak in het materiaal zoeken, maar eerder even je verdiepen in het aanleren van bochtentechniek. Als dat niet goed is kan je grip blijven toevoegen totdat je het probleem mechanisch omzeilt, maar dat is wel een beetje om de olifant in de kamer heen werken...

Daarmee zeg ik niet dat de Rapid Rob geen schijtband is, maar zelfs daarmee moet je op een normaal tempo gewoon een rondje kunnen maken op de gemiddelde NL MTB-trail zonder dat je bang hoeft te zijn om uit de bocht te schuiven.
Het lukt me ook zeker om op normaal tempo een rondje te maken op de Rapid Rob en werken aan m'n techniek blijf ik ook doen. De afgelopen maanden heb ik vooral op techniek gefocust omdat het me opviel dat anderen soepeler en vlotter bochten doorkwamen dan ik. Dan is het wel net zo prettig om een band te hebben die niet bij het minste beetje mul zand begint te schuiven en dat gebeurde me nu net te vaak. Op een gegeven moment is het vertrouwen dan weg en wil je wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

418O2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:37:
[Afbeelding]
Waar heb je bagger kunnen vinden? Bij 'ons' in het bos is het kurk droog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
418O2 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 23:37:
[Afbeelding]
Zonde om zo'n fiets na wat modder meteen bij het afval te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zonoskar schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:15:
[...]

Waar heb je bagger kunnen vinden? Bij 'ons' in het bos is het kurk droog.
Het heeft hier de afgelopen week genoeg geregend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

418O2 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:24:
[...]

Het heeft hier de afgelopen week genoeg geregend
Het zakt hier in het zuiden zo snel de bodem in dat als je niet meteen na een bui gaat fietsen alles weer redelijk droog is. Natuurlijk hier en daar wel een plas, maar daar kun je zelfs met trail respect gewoon omheen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zonoskar schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 16:33:
[...]

Het zakt hier in het zuiden zo snel de bodem in dat als je niet meteen na een bui gaat fietsen alles weer redelijk droog is. Natuurlijk hier en daar wel een plas, maar daar kun je zelfs met trail respect gewoon omheen fietsen.
O, ik had er ook wel omheen gekund hoor :) Maar ik ga niet op de mtb om vervolgens om plassen heen te gaan. Ik heb ook al heel lang niet op een mtb gezeten, dus het leek me ook wel goed voor de techniek. Je zit dan toch wat meer in sporen en moet vaker corrigeren in rare putten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
Vandaag lag het er hier toch wel lekker bij. De regen van de afgelopen nachten heeft veel goed gedaan! (Net ff Dorst en cadettenkamp gereden en het lag er serieus snel bij). Maar met het vooruitzicht van 25+ graden zal het weer snel achteruit gaan.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:50
vorige week met 2x 1.3 bar op pad geweest, kon m’n maten nauwelijks bijhouden. Wel redelijk grip maar heb nu ook wel de nadelen ondervinden met een te lage spanning... kostte meer energie dan ik op voorhand dacht (of slechte benen?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:52

MJV

Arend_Akelig schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:02:
vorige week met 2x 1.3 bar op pad geweest, kon m’n maten nauwelijks bijhouden. Wel redelijk grip maar heb nu ook wel de nadelen ondervinden met een te lage spanning... kostte meer energie dan ik op voorhand dacht (of slechte benen?).
Probeer achter eens wat meer druk (bijv. 1.6) dan voor. En grip is ook erg afhankelijk van de ondergrond, op bijvoorbeeld los zand helpt weinig druk maar weinig, maar heb je er wel nadeel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:50
MJV schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:08:
[...]

Probeer achter eens wat meer druk (bijv. 1.6) dan voor. En grip is ook erg afhankelijk van de ondergrond, op bijvoorbeeld los zand helpt weinig druk maar weinig, maar heb je er wel nadeel van.
Ik rij meestal 1.65 ong voor en achter maar vind het soms teveel stuiteren.. ben een beetje aan het uittesten laatste tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Prulleman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:12:
Vandaag lag het er hier toch wel lekker bij. De regen van de afgelopen nachten heeft veel goed gedaan! (Net ff Dorst en cadettenkamp gereden en het lag er serieus snel bij). Maar met het vooruitzicht van 25+ graden zal het weer snel achteruit gaan.
Vanmorgenvroeg SB013 veel plassen, morgen Dorst (grote ronde) weer eens checken 👍
Pagina: 1 ... 133 ... 280 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic