@
rasko
ik lees hier eigenlijk hetzelfde verhaal
https://www.reddit.com/r/...0_axle_lever_leaving_the/
als de as nog in andere kant gedraaid zit, dan moet je vooral -niet- gaan tikken, maar op de een of andere manier grip vinden om de as alsnog te kunnen draaien. Ergens anders lees ik dat iemen de as los krijgt met een schroevendraaier in de non-lever kant. daar beschadig je de as mogelijk wel mee.
Wat je ook zou kunnen doen is de hendel proberen vast te zetten, als ik het goed begrijp zit deze ook gewoon met schroefdraad vast, wat je dan moet bereiken is dat de schroefdraad van de hendel "vaster" komt de zitten dan de schroefdraad in de locknut aan de andere kant. Met gewoon draaien red je dat niet, dan draai je ze misschien even strak (op een gegeven moment ga je de as ook weer vaster draaien). Maar met een sterke locktite en wat geduld zou dit mischien wel kunnen werken. maak de schroefdraad van de hendel en as goed schoon en vetvrij, doe er wat locktite op en draai de hendel strak vast, liefst niet zo strak dat de as -nog- vaster komt te zitten.. wacht zo lang als de locktite aangeeft nodig te hebben en probeer dan of je hendel vaster zit dan de as
als je de hendel al van plan was af te schrijven, kan je er ook een gaatje in boren daar een pin doorheen steken om te kunnen draaien. of misschien met een goeie griptang, als je genoeg ruimte hebt om de as te pakken en je vork niet te beschadigen.
Ga je met locktite aan de slag, pak dan niet de standaard blauwe, die is bedoelt om weer redelijk eenvoudig los te krijgen, maar zoek een meer permanente bonding locktite (de rode dus)