Ik zou graag wat aankoopadvies willen voor een mountainbike. Op dit moment heb ik een vrij karige mtb; een jaar of 3 geleden tweedehands gekocht op mp, geen vering, remblokjes op de velg (om even een indruk te geven). Superveel plezier van voor het geld, maar ik wil toch wel een stapje omhoog doen.
Ik denk erover om bij Decathlon een fiets te kopen aangezien ik goede ervaringen heb met hun producten en service, en ze bij mij in de buurt zitten.
Ik wil liever niet meer dan 700-800 euro uitgeven en daar komt mijn twijfel; Koop ik (bijvoorbeeld)
Deze fiets en zet ik er evt. nog een spatbord op en thats it, of koop ik een goedkoper model en hou ik ruimte over om nog een shifter, remschijf, etc te upgraden (bij decathlon)?
Ik heb hier totaal geen verstand van en ben daarom een beetje gaan googlen. De shifter die op het gelinkte model zit kan ik geen ervaringen mee vinden. Ik zie wel veel fora waarop mensen zweren bij bepaalde shifters, maar waar geen eenduidig beste soort uit komt. Ik zie wel dat de SRAM GX eagle goed wordt bevonden. Deze staat bij decathlon voor 40E op de site voor de shifter, en 100 voor het derailleur.
Zo kan ik hetzelfde geintje natuurlijk ook uithalen met andere onderdelen. Mijn vraag nu; wat is wijsheid om te doen binnen mijn budget?
Ik wil me ook bij Decathlon laten informeren, maar aangezien ik niet weet of ze op commissiebasis werken wil ik ook graag wat onafhankelijk advies

Ik verwacht uiteraard geen uitgrebeid plan met aanschaf en upgrades etc, maar een idee van wat beter is <dure fiets as-is vs. goedkope fiets + upgrades> of waar ik bij decathlonfietsen op moet letten zou fijn zijn.
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8