Gisteren mijn fiets opgehaald en ze hebben het gerammel in het frame met de kabels goed verholpen bij Mantel. Ik snap ook niet waarom ze dit bij Trek niet direct goed vastzetten (of opvullen). Het is nu een beetje gek, zo stil over hobbels knallen
De derailleur heb ik ze ook naar laten kijken, maar was nog niet overtuigd, hij tikte nog een beetje. Ik kijk het even aan, even een stukje op het asfalt rijden en anders zelf weer met de hier eerder gedeelde tutorial nalopen.
Opzich liep hij hiervoor ook niet verkeerd, na mijn eerste poging tot instellen, maar sloeg op sommige hobbelige stukken van de 7 naar 6 (of 8 naar 7), geen idee welke versnelling ik exact zit.
Betreft het dakdrager verhaal hierboven:
Ik heb geen trekhaak genomen omdat het geen porum is op een auto als deze, maar ook omdat deze nog maar 2 jaar in mijn bezit is (zakelijke lease) ga ik er geen trekhaak meer op doen. Totale kosten vallen dan ook heel erg mee tegenover trekhaak + fatsoenlijke fietsendrager achterop.
Ik gebruik deze, met de Thule "voeten" die erbij horen. Zoals hier vermeld werd, kun je die dan weer vervangen voor de volgende. Ondanks dat het zo best wel een hoogte wordt. En met de zadelhoogte van mijn Trek ik moet opletten of de tunnels en bruggen hoog genoeg zijn(

), staan ze echt zo vast als een huis.
Eventueel kunnen er zelfs nog 3 op.
Een maat van me heeft er ook nog achter gereden op de snelweg, of bijv wanneer ik een rotonde wat sportiever neem, dan op een seniorentempo, ook geen kik. Natuurlijk merk je de wind wel en hoor je dat ook wel.
Hier een foto van de setup: