Demo schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:49:
[...]
Het lijkt er op dat er een non-boost steekas gebruikt is voor een boost frame + wiel. Dan kom je 6 mm draad tekort. Ik vind dat een bijzonder hoog prutsgehalte...
Kun je de as opmeten? Waarschijnlijk is de as 161 mm lang en zou je 167 moeten hebben.
Mijn dinsdag verliep wat anders, maar heb hem opgemeten. Is dan inderdaad een 161/162mm model.
Edit:
Zat eens te kijken naar een leuke investering voor m'n vakantiegeld. Tubeless! Mijn huidige tough tom en rapid rob wegen schijnbaar 800 gram per band en dan nog een biba van 200+ gram. Ik zat zelf te denken aan een Conti cross king protection voor (2.2 breed, er is ook nog een 2.3 breed, zit een beetje in dubio) en conti race king protection achter. Beiden wegen rond de 600 gram (behalve de 2.3 cross king, die is 130gr zwaarder). Da's dus 400 gram draaiend gewicht en denk ik wel een merkbare, leuke upgrade voor deze zomer. Ben van plan wat langere routes op te zoeken in Nederland...
Waarom race king? zeer lage rolweerstand (ik ben lui) en grip achter boeit me niet veel, die verlies ik wel vaker

Voor de cross king om toch wat grip te houden. In de modder rij ik niet veel. Niet goed voor de routes en ik ben toch een beetje nepfietser

Als het kan rij ik er toch om heen en mijn thuishavens (duinen) hebben amper last van modder.
Ik heb Cube EX21 velgen, iemand ervaring hiermee en tips? Heb al wat youtube-videos gekeken over do's dont's. Wat ik nog niet zeker weet is: welke sealant. Mijn oog viel op de orange seal endurance, 240ml ofzo met slangetje. Je moet het bijvullen af en toe schijnbaar, via de ventielschacht lijkt me dan toch het beste. Kan je die fles na openen goed bewaren of is er zodra er zuurstof bijkomt een reactie? Ik neem sowieso wel mijn biba mee voor het geval ik een groter lek heb, maar tot nog toe niet meegemaakt. Enkel een uitstekend stuk ijzer jaren terug, voor en achter plat in 3 secondes

Daar doe je ook niks tegen.
Oh, hier een database met rolweerstanden van diverse banden. Mocht iemand een betere combi weten hoor ik het graag.
https://www.bicyclerollin.../mtb-reviews?orderby=rr25
[
Voor 40% gewijzigd door
Nox op 07-04-2021 23:38
]