Het grote mountainbike topic (deel 14) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 115 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:37
RaptorK schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:43:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de mtb route in de Broekpolder (Vlaardingen)?

Ik heb zelf een tijdje terug een mountainbike gekocht. Hier in Delft heb ik een leuk stukje gevonden achter de Ikea. Stelt vergeleken met de echte routes denk ik weinig voor, maar voor mij als beginner best leuk om een beetje te oefenen.

De Broekpolder is relatief dichtbij (35 minuten met de fiets en anders kan ik m'n mtb in de auto gooien) en met het mooie weer deze dagen leek het me leuk om die route eens te proberen. Maar als echte beginner vroeg ik me af of dat wel te doen is. Op dat stukje in Delft durf ik vaak al niet te hard te rijden, want ik weet gewoon nog niet zo goed wat wel en niet kan. Volgens mij is de Broekpolder relatief vlak en heb je altijd wel redelijk goed zicht op wat komen gaat, maar ik dacht ik vraag het eens aan jullie.
Ik vind Vlaardingen een erg mooie route om op te beginnen. Hij is niet te lang zodat je niet een heel eind terug hoeft als het genoeg is geweest. Technisch is die niet erg moeilijk, maar er zijn een heel aantal optionele features als je begint te wennen en er is ook een TTF parkje om wat andere dingen te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:25
Prulleman schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:15:
[...]

ja, lijkt me een prima deal, GX heb je niet zomaar in die prijsklasse, zeker niet icm met een carbon frame.
Wielen zijn ook wel OK denk ik (hoewel niet iedereen fan is van mavic, is het wellicht beter dan een noname setje).
Ik denk dat je niet zomaar meer bang voor je buck krijgt bij andere merken..

de HT angle is zelfs voor een XC hardtail redelijk modern met 68 graden.

En het gewicht is echt uitzonderlijk laag. bij de meeste merken ga je met een 29er hardtail richting of over de 3k voor een fiets onder de 11 kg
Ja precies, ik zag dat ze ook een fully hebben, die vind ik er toch wel stukken minder uitzien. Maar voor € 2000 ga je denk ik geen betere fully vinden. Reviews zijn ook goed.

Jammer dat ze niet op voorraad zijn.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bubble-BE
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-06 14:36
Strider schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 18:15:
[...]

Ja precies, ik zag dat ze ook een fully hebben, die vind ik er toch wel stukken minder uitzien. Maar voor € 2000 ga je denk ik geen betere fully vinden. Reviews zijn ook goed.

Jammer dat ze niet op voorraad zijn.
Er komt een nieuw model van uit in april/mei, ik wacht vol ongeduld nu mijn Lux onverwacht van eigenaar veranderd is. :( Zelfs als ik nog andere remmen en een dropper bij de €2200 reken, vind ik geen 12kg fully in die prijsklasse.

Info: https://www.vojomag.nl/ne...ngen-en-enkele-evoluties/

Ook een budgettopper is de xc 500 s = zelfde frame carbon/alu als de 900, maar dan met goedkopere vork/wielen etc en maar met NX, voor €1800.

Op 25 maart stellen ze ook een soort limited edition voor, benieuwd wat dat wordt. :P

Alleen hopen dat er genoeg voorraad is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 16:48

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Strider schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:09:
[...]

Zijn de Vaults nu veel betere pedalen als bijvoorbeeld de Shimano PD-MX80 Saint Flat Pedals? Want volgens mij hebben de PD's ook best wel lange pinnen.

///////////////////////////////

Zijn er Tweakers die ervaring hebben met de Decathlon XC 900 ?

Het is een XC fiets (10.5kg) met een carbonnen frame en best wel een aardige afmontage voor € 1710,-

Ik zou zelf niet zo snel bij Decathlon kijken, maar de specs zien er best wel netjes uit.
Ik rij een dik half jaar met een setje Vaults icm een paar FiveTen Freerider schoenen. Kwa grip is het echt ongelofelijk. Herpositioneren van de schoen is er niet bij zonder je voet van het pedaal te halen.

Waar ik minder over te spreken is de duurzaamheid. Na een half jaar met niet al te veel modder begint er al speling te ontstaan op de assen van de Vaults. De XT Trail SPD pedalen waar ik eerst mee reed waren na ruim 5 jaar nog speling vrij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorK
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-05 19:03
ZanielGa schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 17:42:
[...]

Ik vind Vlaardingen een erg mooie route om op te beginnen. Hij is niet te lang zodat je niet een heel eind terug hoeft als het genoeg is geweest. Technisch is die niet erg moeilijk, maar er zijn een heel aantal optionele features als je begint te wennen en er is ook een TTF parkje om wat andere dingen te oefenen.
Top, goed om te weten. Ik denk dat ik dat donderdag maar eens ga proberen. Het is 35 minuten fietsen daar naartoe. Ik dacht eerst dat het misschien wat veel zou zijn om een lang stuk te fietsen en dan ook nog eens een trail te doen en weer terug, maar ik heb de afgelopen dagen vaak zo'n 2 uur of langer gefietst en dat ging prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 13:48
Ik mountainbike nu net een week. Heb afgelopen weekend op het Rutbeek in Enschede rond gereden en dat verliep allemaal prima. Dit weekend wil ik proberen om naar Hellendoorn te gaan. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Is dit een route die voor een relatief beginneling te doen is?

https://www.mtbroutes.nl/overijssel/hellendoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:11

Quakie

quakelen

@RaptorK veel plezier! parcours ligt er redelijk goed bij. Een groot gedeelte van het bos is helaas ziek dus ze zijn aan het snoeien. Geen een rondje is hetzelfde! Bijv gisteren was tijdens mijn eerste rondje stuk afgesloten (zonder omleiding) en half uur later weer open. Ook hier en daar ook wat omleidingen door het winterweer. Kijk daar alstublieft door heen want dat gebeurt niet zo vaak :). Schotse Hooglanders zijn trouwens nu verzameld door voer locatie. Dit is direct naast route. Gisteren lagen dus meerdere op route dus moest er om heen...Bij mij zorgt dit juist voor een glimlach.

[ Voor 20% gewijzigd door Quakie op 23-02-2021 23:28 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:02
Kaasdipje schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:05:
Ik mountainbike nu net een week. Heb afgelopen weekend op het Rutbeek in Enschede rond gereden en dat verliep allemaal prima. Dit weekend wil ik proberen om naar Hellendoorn te gaan. Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Is dit een route die voor een relatief beginneling te doen is?

Snelheid aanpassen aan je techniek en rustig aan beginnen. Dan komt het helemaal goed.

Hij wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:51

Rutbeek met of zonder de skiheuvel?
Helledoorn is leuk. Je zult wat pittige klimmetjes en afdalingen tegenkomen, maar als de skiheuvel lukt, lukt dit ook. Doe het inderdaad rustig aan en afstappen is geen schande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-06 13:48
jan390 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:58:
[...]

Rutbeek met of zonder de skiheuvel?
Helledoorn is leuk. Je zult wat pittige klimmetjes en afdalingen tegenkomen, maar als de skiheuvel lukt, lukt dit ook. Doe het inderdaad rustig aan en afstappen is geen schande.
Met skiheuvel en dat verliep prima. Vond dat het mooiste stuk van de rit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
Vandaag de routes gereden op het landgoed Den Treek - Henschoten. Indrukwekkend mooi al vraag je het aan mij! Routes lagen er mooi bij al zijn er nog wel wat sporen hier en daar door de natte periode. Maar geen plassen oid.

Voor de geïnteresseerden, let op ondanks dat het op de Utrechtse Heuvelrug is heb je een apart vignet nodig. Ik heb een dagkaart gekocht voor 5 euro. Elke cent waard!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMQHtY4utkzk6JVI9w2b56rQivc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMMb49I2Z5bULekALJjmvQPK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisLMB
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-04 06:14
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de mtb route in de Broekpolder (Vlaardingen)?

Ik heb zelf een tijdje terug een mountainbike gekocht. Hier in Delft heb ik een leuk stukje gevonden achter de Ikea. Stelt vergeleken met de echte routes denk ik weinig voor, maar voor mij als beginner best leuk om een beetje te oefenen.

De Broekpolder is relatief dichtbij (35 minuten met de fiets en anders kan ik m'n mtb in de auto gooien) en met het mooie weer deze dagen leek het me leuk om die route eens te proberen. Maar als echte beginner vroeg ik me af of dat wel te doen is. Op dat stukje in Delft durf ik vaak al niet te hard te rijden, want ik weet gewoon nog niet zo goed wat wel en niet kan. Volgens mij is de Broekpolder relatief vlak en heb je altijd wel redelijk goed zicht op wat komen gaat, maar ik dacht ik vraag het eens aan jullie.
Dit is mijn thuisroute. Erg leuk om te beginnen! Ik las in de MTBroutes app echter wel dat er een hoop stukken afgesloten zijn vanwege onderhoud. Dus misschien handig daar even te kijken voor je er heen fietst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Eraser-
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:08
Rmg schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb pearl izumi X-Alp Flow's zijn ook via de factory store goedkoop (oude serie) te krijgen als je maat er nog is

https://shop.pearlizumi-e...w-40-blue-1519190428940-0

Ben er erg tevreden over, speciaal stuk profiel voor je pedalen, stevige zool, lopen ook nog prima en ik krijg er ook geen koude voeten in in de winter. Heb ze gereden met stamp 1's
Thanks voor de tip nog (y) heb ze uiteindelijk niet daar besteld, maar bij Hibike.de (iets andere maten/kleur, ook in de aanbieding, voor 39,90: komen nog beetje extra btw en verzendkosten bij --> 46,47 euro totaal).

Ben benieuwd hoe ze zijn in vergelijking met mijn huidige schoenen, vooral in de zomer O-) (Freerider ELC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:33

ik denk wel dat je een keer af moet stappen ;-) Er is 1 hele steile klim.

Kijk ook eens naar Rijssen, die vind ik zelf mooier, en is voor een beginneling goed te doen, zeker omdat er veel flowtracks inzitten. Hellendoorn is ook mooi uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Holten en Markelo zijn ook mooi voor beginners. Mooie singletracks die afgewisseld worden door rechte stukken.

[ Voor 40% gewijzigd door Insert12 op 24-02-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 18:39
Ja persoonlijk zou ik eerst wat comfortabler worden op de fiets voordat je Hellendoorn gaat doen. Zitten toch echt wel wat veradelijke afdalingen in waar je als beginner toch flink onderuit kunt gaan.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
kort vraagje:

Na het omhoogzetten van mijn zadel (naar de juiste hoogte voor mij) merk ik nu na een paar weken (>200km offroad) fietsen dat ik wat last begin te krijgen van één schouder en mij onderrug; vermoedelijk omdat het stuur nu net wat te laat voor me zit (mijn tweedehands mountainbikeje heeft eigenlijk net een te klein frame voor mijn lengte).
Ik wil het eens gaan proberen met een wat verhoogd stuur. Daarvoor zie ik eigenlijk twee mogelijkheden:
1. een stuurpen die meer 'omhoog' gaat, zoals deze
Afbeeldingslocatie: https://cdn.starwebserver.se/shops/ettansmopeder/files/cache/18-bhs-2509_grande.jpg
of een 'draaibare' stuurpen waarvan je de hoek zelf kunt instellen;
2. mijn bestaande stuurpen gebruiken, maar een 'riser' eronder zetten, zoals deze
Afbeeldingslocatie: https://alexnld.com/wp-content/uploads/2015/05/SKU162472-1.jpg

Mijn gevoeg zegt dat zo'n riser niet echt handig is.. al is het maar omdat je een extra 'point-of-failure' introduceert.. maar is dat ook zo?

Heeft iemand een ervaring waarmee hij één van bovenstaande producten kan aan- of juist afraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Ik weet niet hoeveel je precies om hoog wilt, maar anders is een riser bar ook nog een optie.
Even een willekeurige optie van Renthal https://www.renthal.com/cycle/handlebars/fatbar-40

en met de 2 opties die je zelf geeft zou ik eerder gaan voor een stuurpen met wat meer rise als dat vreemde opzetstukje. Daar zou ik namelijk zelf meer vertrouwen in hebben. Geen ervaring mee maar gewoon een gevoel;.

[ Voor 37% gewijzigd door ZanielGa op 24-02-2021 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
breew schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:30:
kort vraagje:

Na het omhoogzetten van mijn zadel (naar de juiste hoogte voor mij) merk ik nu na een paar weken (>200km offroad) fietsen dat ik wat last begin te krijgen van één schouder en mij onderrug; vermoedelijk omdat het stuur nu net wat te laat voor me zit (mijn tweedehands mountainbikeje heeft eigenlijk net een te klein frame voor mijn lengte).
Ik wil het eens gaan proberen met een wat verhoogd stuur. Daarvoor zie ik eigenlijk twee mogelijkheden:
[Afbeelding]
2. mijn bestaande stuurpen gebruiken, maar een 'riser' eronder zetten, zoals deze
[Afbeelding]

Mijn gevoeg zegt dat zo'n riser niet echt handig is.. al is het maar omdat je een extra 'point-of-failure' introduceert.. maar is dat ook zo?

Heeft iemand een ervaring waarmee hij één van bovenstaande producten kan aan- of juist afraden?
Het kan ook zijn dat de klachten na verloop van tijd minder worden. Jouw lichaam moet ook wennen aan een dergelijke positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
ZanielGa schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:45:
Ik weet niet hoeveel je precies om hoog wilt, maar anders is een riser bar ook nog een optie.
Even een willekeurige optie van Renthal https://www.renthal.com/cycle/handlebars/fatbar-40

en met de 2 opties die je zelf geeft zou ik eerder gaan voor een stuurpen met wat meer rise als dat vreemde opzetstukje. Daar zou ik namelijk zelf meer vertrouwen in hebben. Geen ervaring mee maar gewoon een gevoel;.
dat zegt mijn gevoel ook...
riser bar kan ook wel, maar is weer duurder en ik wikl eigenlijk niet teveel meer in deze fiets investeren (op slijtage onderdelen na).
wisselwerking schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:08:
[...]

Het kan ook zijn dat de klachten na verloop van tijd minder worden. Jouw lichaam moet ook wennen aan een dergelijke positie.
dat kan ik wel voorstellen. Maar toch zou ik dan verwachten (hopen) dat het met een maand fietsen, 2 à 3x per week, wel af zou moeten gaan nemen inmiddels. Schouder wordt eerder vervelender dan minder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
breew schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:13:
[...]

riser bar kan ook wel, maar is weer duurder en ik wikl eigenlijk niet teveel meer in deze fiets investeren (op slijtage onderdelen na).
[...]

dat kan ik wel voorstellen. Maar toch zou ik dan verwachten (hopen) dat het met een maand fietsen, 2 à 3x per week, wel af zou moeten gaan nemen inmiddels. Schouder wordt eerder vervelender dan minder...
Dan is een riser zeker de moeite waard om te proberen. Vriend van mij heeft dat ook nodig om pijnvrij te kunnen fietsen. Die heeft die eerste variant.

Overigen kunnen schouder/rugklachten ook ontstaan door niet actief genoeg en/of te verkrampt op de fiets te zitten. Zeker voor mountainbike is het versterken van de core wel een aanrader. Ook al benoemd in het racefiets topic, maar ik doe dagelijks opdruk- en plankoefeningen. Dat scheelt voor mij een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
wisselwerking schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:17:
[...]

Overigen kunnen schouder/rugklachten ook ontstaan door niet actief genoeg en/of te verkrampt op de fiets te zitten. Zeker voor mountainbike is het versterken van de core wel een aanrader. Ook al benoemd in het racefiets topic, maar ik doe dagelijks opdruk- en plankoefeningen. Dat scheelt voor mij een heleboel.
dat kan natuurlijk nooit kwaad ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

breew schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:13:
[...]

[...]

Wat is de positie van je stuur? die wat draaien zodat je handen er wat rechter (of juist iets schuiner) op staan kan het verscil ook maken.
Verder 100% een andere stem (of een riserbar) en niet een verlenging van steerertube.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaptorK
@DennisLMB

Bedankt nog voor de tip. Ik heb de app niet, maar op de website zie ik reacties van vandaag en een aantal dagen geleden waarbij werd gezegd dat er wel omleidingen zijn, welke goed zijn aangegeven. Ik denk dat ik het morgen gewoon maar ga proberen. Als het niks is, heb ik in ieder geval wel een lekker stuk gefietst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Zit alweer even naar een Garmin Edge 830 te kijken, maar navigatie is eigenlijk vooral van toegevoegde waarde voor een rondje op de weg. MTB routes staan doorgaans prima aangegeven.

Iemand die hiervoor zijn Android telefoon gebruikt en GPX bestanden in een simpele turn-by-turn navigatie app gebruikt? Positieve ervaringen hier met OsmAnd wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:51
Ik gebruik Osmand (en Locust) en de gpx files van mtbroutes.
De telefoon zelf heb in mijn zak van mijn shirt. Ik gebruik deze alleen om mijn auto te parkeren (dicht) bij de route, de route te vinden. en voor de zeldzame gevallen dat ik de paaltjes/route een keer mis. Werkt het, meer dan, goed voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:14

Daan_

Alles op zijn tijd !!

breew schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:30:
kort vraagje:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Je geeft aan dat je frame al te klein is. Vermoed dat je het niet gaat oplossen met stuur hoger. Plaats anders een foto terwijl je op de fiets zit.
JBS schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:40:
Zit alweer even naar een Garmin Edge 830 te kijken, maar navigatie is eigenlijk vooral van toegevoegde waarde voor een rondje op de weg. MTB routes staan doorgaans prima aangegeven.

Iemand die hiervoor zijn Android telefoon gebruikt en GPX bestanden in een simpele turn-by-turn navigatie app gebruikt? Positieve ervaringen hier met OsmAnd wellicht?
Bedoel je telefoon op het stuur?

Gebruik een Garmin 830 vooral om rit op te nemen. En op scherm cadans, snelheid, hartslag, duur, etc. informatie…

Van de week een Garmin 130 ontvangen voor mijn vrouw. Ondanks dat die klein is geeft deze redelijk goed de informatie weer. Geen kaart, maar wel route aanwijzingen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

@Daan_ Klopt. Telefoon op 't stuur.

Klinkt interessant die 130, maar als ik voor een los apparaatje ga, wil ik ook dat ie kaartweergave heeft, de mogelijkheid om te plannen op het apparaatje zelf, etc. :)

M'n smartwatch houdt m'n route al bij met de Strava app, dus die wens is eigenlijk ook al gecovered.

[ Voor 19% gewijzigd door JBS op 24-02-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Bubble-BE schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:17:
[...]

Er komt een nieuw model van uit in april/mei, ik wacht vol ongeduld nu mijn Lux onverwacht van eigenaar veranderd is. :( Zelfs als ik nog andere remmen en een dropper bij de €2200 reken, vind ik geen 12kg fully in die prijsklasse.

Info: https://www.vojomag.nl/ne...ngen-en-enkele-evoluties/

Ook een budgettopper is de xc 500 s = zelfde frame carbon/alu als de 900, maar dan met goedkopere vork/wielen etc en maar met NX, voor €1800.

Op 25 maart stellen ze ook een soort limited edition voor, benieuwd wat dat wordt. :P

Alleen hopen dat er genoeg voorraad is!
Ga jij van een Canyon Lux naar een Decathlon Rockrider :D :D?

Ik heb nog even wat gezocht op de limited edition, vorig jaar was dit de XC940 LTD

- Rockshox Sid Select, 100 mm
- Sram X01, 12-Speed
- Carbon: Reynolds TR 249c, Boost, 622x25
- 9.8 kg
- Limited edition: 400 numbered copies.

Voor maar liefst € 2300,- 8)7

Ik verwacht eigenlijk niet dat zo'n limited edition ook in Nederland verkocht gaat worden, waarschijnlijk alleen in Frankrijk en die zijn denk ik ook vrijwel meteen uitverkocht.Volgens vojamag binnen 3 minuten :')
Ik ben helaas geen limited edition voor de fully tegen gekomen. Eigenlijk vind ik de Rockrider HT heel veel mooier en moderner dan de Rockrider fully. De achtervering ophanging lijkt echt outdated te zijn, echt jammer is dat. Veel te onderhoudsgevoelig en niet mooi, dit wil je niet meer zien bij een XC fully.

XC940 LTD :9~
Afbeeldingslocatie: https://media.alltricks.com/hd/12893495d9c5bb6ef9048.32013425.jpg

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1654702/k$6f40111e85d75e0109fc7e231caeb741/sq/29+Full+Suspension+Carbon+Mountain+Bike+XC+900+S+Red+Black.jpg?f=700x700

Afbeeldingslocatie: https://esmtb.com/wp-content/uploads/2019/06/decathlon_rockrider_xc_900s_06.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breew
  • Nu online
Daan_ schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Je geeft aan dat je frame al te klein is. Vermoed dat je het niet gaat oplossen met stuur hoger. Plaats anders een foto terwijl je op de fiets zit.
Ik merk dat ik, nu het zadel omhoog is gegaan (heb klikpedalen erop gezet, en kreeg last van knie bij zadel in oude stand, stond ook te laag volgens 'richtlijn') merk ik dat ik dat ik met bollere rug fiets, en met meer opgetrokken schouders... Mijn verwachting is (wellicht geheel ten onrechte) dat een wat hoger stuur me wat meer ontspannen (meer rechte rug, lage schouders) laat zitten.

Oude zadelstand (dus eigenlijk te laag), zonder klikpedalen geen last van pijntjes... Maar dan vloog op de trails soms een voet van het pedaal dat leverde dan weer andere pijntjes op -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als ik het zo lees dan versterkt het vermoede dat verhogen van stuur je niet gaat helpen. Zelfs andere klachten gaat veroorzaken. Advies blijft plaats een foto als je op de fiets zit. Als fiets echt te klein is dan ben ik bang dat beste advies is koop een fiets in de juiste maat.

Wat is de maat van je fiets en je lengte?

Als je van de pedalen stuitert met flats dan kan dit te maken hebben met je techniek. Of gebruikte pedaal schoen combinatie.

Fiets zelf liefst met flats. Op de fully Stamp 7 en op de HT wissel ik af tussen SPD en Stamp 3. Schoenen 5Ten freerider en freerider Pro. Heb zelden tot geen last van dat ik van pedalen stuiter. Of dat ik sneller ben met SPD.

[ Voor 7% gewijzigd door Daan_ op 25-02-2021 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Rmg schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb pearl izumi X-Alp Flow's zijn ook via de factory store goedkoop (oude serie) te krijgen als je maat er nog is

https://shop.pearlizumi-e...w-40-blue-1519190428940-0

Ben er erg tevreden over, speciaal stuk profiel voor je pedalen, stevige zool, lopen ook nog prima en ik krijg er ook geen koude voeten in in de winter. Heb ze gereden met stamp 1's
Schoenen intussen binnen. Prettige pasvorm en kwaliteit lijkt ook prima, zeker voor dit geld! Dank voor de tip. Nog niet mee gefietst dus over de grip kan ik nog niets zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Misschien mis ik de hype maar wat maakt die rockrider z'n goede deal tov. een Neuron?

Als je in het buitenland rijd is het al snel een must, hier in Duitsland is het om te janken, als er al routes zijn is de bewegwijzering pet..

Rijd zelf met Komoot of OsmAnd op een iPhone (daar zijn wat meer/betere houders voor en is m'n waterdichte werk telefoon ipv m'n niet waterdichte privé android telefoon :+) maar verschilt niet/amper van android. OsmAnd is niet heel erg overzichtelijk in bediening maar goed dat is maar af en toe een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:08

Ik rij met een 830 op MTB. Ik kijk nooit meer voor de bordjes. Dat rijdt me een eind heerlijk. Nooit meer de angst iets te missen en vaak laat ik het ding zelf routes maken.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

JBS schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:56:
@Daan_ Klopt. Telefoon op 't stuur.

Klinkt interessant die 130, maar als ik voor een los apparaatje ga, wil ik ook dat ie kaartweergave heeft, de mogelijkheid om te plannen op het apparaatje zelf, etc. :)

M'n smartwatch houdt m'n route al bij met de Strava app, dus die wens is eigenlijk ook al gecovered.
Persoonlijk zou ik dan kijken naar navigatie van Garmin of soort gelijke. Heb afgelopen jaren heel wat keren mensen sip naar hun telefoon zien kijken omdat ze gevallen waren of iets tegen de fiets kwam, waardoor deze kaduk was. Wil je een mount op je fiets dan is de "quad lock" een optie, maar persoonlijk zou ik het niet doen.

Of je moet enkel gravel padden fietsen zonder uitdagende en dicht begroeide stukjes er tussen? Dan zou ik een telefoon op het stuur aandurven.

Garmin werkt bijvoorbeeld ook samen met Strave/komoot etc. Die date wordt netjes doorgestuurd als je deze koppelt. Al werk ik zelf enkel met de Garmin software....

• Insert12
  • Nu online
breew schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:59:
[...]

Ik merk dat ik, nu het zadel omhoog is gegaan (heb klikpedalen erop gezet, en kreeg last van knie bij zadel in oude stand, stond ook te laag volgens 'richtlijn') merk ik dat ik dat ik met bollere rug fiets, en met meer opgetrokken schouders... Mijn verwachting is (wellicht geheel ten onrechte) dat een wat hoger stuur me wat meer ontspannen (meer rechte rug, lage schouders) laat zitten.

Oude zadelstand (dus eigenlijk te laag), zonder klikpedalen geen last van pijntjes... Maar dan vloog op de trails soms een voet van het pedaal dat leverde dan weer andere pijntjes op -O-
Ik had hetzelfde idee twee maanden terug en heb die stuurverhoger die je eerder postte op m'n mtb gehad, maar het hielp niks. Mijn idee was ook dat ik met een hoger stuur een betere zitpositie zou hebben. Uiteindelijk heb ik een andere fiets gekocht in de goede maat. Nu heb ik helemaal nergens last meer van.

Doordat je frame te klein is staan je armen waarschijnlijk ook redelijk recht onder je bovenlichaam. Daar voel je niks van tot je op een fiets in de voor jou goede framemaat hebt gefietst. Dan merk je ineens dat je armen meer naar voren staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-06 18:34
Op de racefiets heb ik al heel lang een Garmin 810, vooral voor de data, maar ook soms als navigatie. Op zich werkt dat prima, mits je de Open Street Map kaarten erin zet. Op de MTB heb ik dat ook geprobeerd maar turn-by-turn werkt daar niet echt voor mij, dat je ergens rechtsaf moet kan vaak alsnog 3 opties betekenen, of wanneer je op de stiekeme lokale paadjes rijdt, heb je vaak dat ze helemaal niet op de kaarten staan. In dichtbeboste gebieden zoals de Ardennen gebruik ik soms de 810 nog wel eens met een breadcrumb-spoor, dat gaat nog wel, omdat je dan beter ziet waar je naar toe moet en sneller ziet wanneer je fout zit.
In de bergen gebruik ik meestal gewoon m'n komoot op m'n mobiel in m'n broekzak. Je hebt daar sowieso minder paden, dus aan de voet van de berg is het even kijken welk pad je omhoog moet volgen, en eenmaal boven is het een kwestie van even kijken waar je weer omlaag moet. Een hele enkele keer stop ik onderweg nog even om te checken als er een splitsing is, maar eigenlijk wijst het zichzelf wel meestal.
Merk ook wel dat ik daardoor met m'n hoofd meer bij de trail blijf. Je wilt toch het liefste ver vooruit kijken op de MTB, zo'n piepende unit op je stuur vindt ik best afleidend. Plus stiekem is het best leuk om soms te verdwalen :)

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:44
Hier een tevreden Garmin 530 gebruiker. Vooraf moet je routes inladen maar dat zou eventueel ook onderweg kunnen op je mobiele telefoon. Moet eerlijk zeggen dat ik nog niet veel gebruik heb gemaakt van de route functie maar vooral de gegevens die het ding produceert i.c.m. sensoren. HIT o.b.v. hartslag etc.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:47
er is ook een fietscomputer topic ;)
ONWdolf in "Het grote fietscomputer topic"

Ik heb ook een 530, voor NL routes gebruik ik de navigatie functie eigenlijk niet, soms als ik ergens voor het eerst ben en niet precies weet of alle bordjes goed staan, of met een hoop geknutsel meerdere routes aan elkaar knopen, zodat je op de juiste plek de overgang pakt, maar fijner is als iemand anders dat al heeft gedaan, dat is namelijk best een rotklus. Op de racefiets is het een stuk nuttiger, dan pak je garmin connect en zeg je maak een route van 60 km richting zuid ivm met de wind en je hebt een mooi rondje wat je kan fietsen, of je pakt komoot en je krijgt een iets beter rondje. Ik heb ook in de Ardennen gereden met een edge 25, voorloper van de 130, met breadcrum trails en ook dat gaat eigenlijk best prima, je moet af en toe een keer omdraaien en kijken welke afslag je gemist hebt, maar het is prima om op die manier simpel een rondje te rijden en weer bij de auto uit te komen

Strava

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wilde nog wachten op de nieuwe vork (SID SL Ultimate), maar deze laat nog even op zich wachten. Wordt waarschijnlijk april. Van weekend maar eens tijd nemen om de HT volledig op te bouwen. Fully is leuk, maar de HT echt gemist. O-)

De AXS dropper gaat tijdje naar de fiets van mijn vrouw. Zadelpen terug plaatsen en hoop morgen de Woolf Tooth oval HG+ (RF clinch) 32T te krijgen. Dan fiets afstellen en wordt het tijd om eerste rondes op de HT te gaan maken van dit jaar.

Gister SRAM Oval 32T geplaatst op de fully. Heerlijk om weer met oval te fietsen op de korte klimmetjes. Persoonlijke vind ik dit toch net iets prettiger dan de standaard. De SRAM rond 30T, 32T en Race Face HG+ 32T toch maar de deur uit doen....

[ Voor 38% gewijzigd door Daan_ op 25-02-2021 21:08 ]

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 14:50
Ik teken mijn routes met de Strava Route Builder op de pc, die tegenwoordig voor MTB gebruik stukken beter is dan een tijd geleden. De "manual" functie werkt nu bijv. veel beter, waardoor je ook prima stukken kunt tekenen waar op de kaart geen (compleet) pad/weg is ingetekend. Ander voordeel is de "heatmap" overlay van de Route Builder kaart, die je een goede indicatie geeft van de (on)mogelijkheid om een bepaald pad te fietsen.

En dan qua navigeren... gouden tip is het op je Garmin uitschakelen van alle routeaanwijzingen, waarschuwingen, correcties, etc. Dus je laadt je route, start je rit en ziet vervolgens de kaart met daarop de lijn van je route, maar je apparaat laat jou verder met rust. Dus af en toe een blik op dat ding werpen als je op een bepaald punt twijfelt waar je heen moet, verder niets.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-06 16:57

Hegeman

Weet van alles wat

Bakkenist schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:09:
Ik teken mijn routes met de Strava Route Builder op de pc, die tegenwoordig voor MTB gebruik stukken beter is dan een tijd geleden. De "manual" functie werkt nu bijv. veel beter, waardoor je ook prima stukken kunt tekenen waar op de kaart geen (compleet) pad/weg is ingetekend. Ander voordeel is de "heatmap" overlay van de Route Builder kaart, die je een goede indicatie geeft van de (on)mogelijkheid om een bepaald pad te fietsen.

En dan qua navigeren... gouden tip is het op je Garmin uitschakelen van alle routeaanwijzingen, waarschuwingen, correcties, etc. Dus je laadt je route, start je rit en ziet vervolgens de kaart met daarop de lijn van je route, maar je apparaat laat jou verder met rust. Dus af en toe een blik op dat ding werpen als je op een bepaald punt twijfelt waar je heen moet, verder niets.
Deze tip ga ik vaker gebruiken, een aantal keren al zowat de Garmin van m'n fiets getrokken omdat die maar bleef mekkeren. 1 waypoint gemist en normaal navigeren was er niet meer bij. Hele tijd geouwehoer dat ik moet omkeren omdat ik dat waypoint nog moest halen terwijl de MTB bordjes voor mij al de route aangaven.

• Paul!
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:33
Heeft die garmin niet de functie het waypoint te skippen? Dat gebruik ik op mijn Zumo-motornavigatie regelmatig. Zet ook altijd de track op de kaart aan, dan heb je dat altijd als backup voor als de instructies het nalaten of je twijfelt.
In NL zijn de meeste routes wel prima uitgezet en vind ik navigatie overbodig, maar waar geen routes liggen is het wel fijn om navigatie op je stuur te hebben en niet na 2 bochten je telefoon te moeten halen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:52

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Vandaag was het eindelijk new bike day voor mij.
Ik heb m'n Cube Analog kunnen ophalen.
Nu nog wat accesoires monteren, en dan (helaas pas zaterdag vanwege tijdsgebrek) een ronde maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXSp82biKV_wy5D3A6SWmmeTv_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKfKliqPR2pKCcBanl9B9TZ8.jpg?f=fotoalbum_large

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Bubble-BE
Strider schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 21:57:
[...]
Ga jij van een Canyon Lux naar een Decathlon Rockrider :D :D?
Ja, dat lijkt me wel. :D

Toon me een model dat in de buurt komt qua prijs en specs? Ik vind er geen.

Scott spark 960 (Deore/SLX) +2,5kg
Scott spark 950 (NX/GX) +2kg + €700
Orbea OIZ H30 (Deore) +1,5kg - H20 (Deore/XT) +1,5kg + €500
Kona Hei Hei AL (Deore/SLX) + 1,7kg + €300

De grootste kanshebbers zijn dan de Radon Skeen 9.0 (SLX/XT) +1,7kg +€400 maar die heeft meteen goeie remmen en een dropper of Rose Trill Hill 1 (NX) +€500, maar beide hopeloos uitverkocht. Als die in de komende 2-3 maanden weer beschikbaar komen, dan ga ik weer stevig nadenken.

Het enige jammere aan de Rockrider is de externe kabelvoering, dat is blijkbaar om onderhoud door de Deca-techniekers makkelijker te maken. Dat is misschien zelf aan te passen, maar voor we ééntje in detail kunnen bekijken, weten we dat natuurlijk niet.
De achtervering ophanging lijkt echt outdated te zijn, echt jammer is dat. Veel te onderhoudsgevoelig en niet mooi, dit wil je niet meer zien bij een XC fully.
Een horizontale demper is toch net wat moderner dan de grote groep van fully's met zo'n rechtopstaande? Of hoe bedoel je dit juist?

De Lux jaargang 2019 was echt een topper, zeker met een andere remmenset en een dropper. Maar het huidig model met de huidige prijs vind ik al vele minder. En mijn Lux is gewoon gepikt, hé, ik heb hem niet verkocht of zo.

[ Voor 3% gewijzigd door Bubble-BE op 25-02-2021 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
  • Laatst online: 13-06 10:27

Noordwijk is ook erg leuk, helemaal als je weet hoe je de complete route moet fietsen. Ik heb eventueel wel een Strava activiteit waarin je de hele route kan zien.

• Prulleman
Bubble-BE schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 14:28:

[...]

Een horizontale demper is toch net wat moderner dan de grote groep van fully's met zo'n rechtopstaande? Of hoe bedoel je dit juist?
Heeft weinig met modern of ouderwets te maken.
Voordeel van horizontale is dat je 2 bidons kwijt kan, zeker voor xc marathon een behoorlijk voordeel.

Wat je wel als "modern" kan bestempelen is een flex pivot bij de achteras. Vroeger zat daar meestal een scharnier punt. Bij veel nieuwe cc modellen zit er wat flex ingebouwd in het carbon.
(Scalpel is een extreem voorbeeld, maar veel andere modellen hebben het subtieler)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Prulleman schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:17:
[...]
(Scalpel is een extreem voorbeeld, maar veel andere modellen hebben het subtieler)
Ik wild eal zeggen. Maar idd, de scalpel heeft het al heel lang. En daarmee ik ook.

• NewbieNeo
  • Laatst online: 13-06 21:56
stijnislike schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Noordwijk is ook erg leuk, helemaal als je weet hoe je de complete route moet fietsen. Ik heb eventueel wel een Strava activiteit waarin je de hele route kan zien.
Als je die wilt delen graag!
Ik ben er best vaak langs gefietst, maar heb het mtb gedeelte nog niet eerder geprobeerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
maartend schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:18:
[...]

Ik wild eal zeggen. Maar idd, de scalpel heeft het al heel lang. En daarmee ik ook.
Ja, laatste is wel mooi doorontwikkeld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIx66Pp0ix599N2bHpdSvrYq8os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y9gT49yLPCDFf6HyVyRvXAaj.jpg?f=fotoalbum_large

Strava

• maartend
Prulleman schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:22:
[...]

Ja, laatste is wel mooi doorontwikkeld.
[Afbeelding]
Mooi eigenlijk, zeg. Echt zo mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Nu online
NewbieNeo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:20:
[...]

Ik ben er best vaak langs gefietst, maar heb het mtb gedeelte nog niet eerder geprobeerd.
Hoe ik hem ‘altijd’ rij zijn het 15 secties met in totaal 14 kilometer aan route, wel met fietspad er tussen. Ik rij “deel 3” en “deel 4” twee keer, “deel 2” anderhalf. In Noordwijk staat de route op de weg geschilderd, de driehoek met twee bollen #tip

• Bubble-BE
Prulleman schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:17:
[...]
Voordeel van horizontale is dat je 2 bidons kwijt kan, zeker voor xc marathon een behoorlijk voordeel.
Ja, daar ga ik een oplossing voor moeten zoeken heb ik gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Staar je niet blind op het geclaimde gewicht van de Rockrider, voor 2000 euro kun je geen fiets van 12 kg neerzetten. Of het is een wet noodle waar niet mee te fietsen valt. Het is niet voor niets dat die Scott 14 kg weegt (ik reken even de dropper er af, dat heeft die RR ook niet). Vork, wielen, aandrijving zijn gewoon zwaarder in het bidget segment.
[...]

De grootste kanshebbers zijn dan de Radon Skeen 9.0 (SLX/XT) +1,7kg +€400 maar die heeft meteen goeie remmen en een dropper of Rose Trill Hill 1 (NX) +€500, maar beide hopeloos uitverkocht. Als die in de komende 2-3 maanden weer beschikbaar komen, dan ga ik weer stevig nadenken.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Strider
[...]

Het enige jammere aan de Rockrider is de externe kabelvoering, dat is blijkbaar om onderhoud door de Deca-techniekers makkelijker te maken. Dat is misschien zelf aan te passen, maar voor we ééntje in detail kunnen bekijken, weten we dat natuurlijk niet.

[...]

De Lux jaargang 2019 was echt een topper, zeker met een andere remmenset en een dropper. Maar het huidig model met de huidige prijs vind ik al vele minder. En mijn Lux is gewoon gepikt, hé, ik heb hem niet verkocht of zo.
Persoonlijk vind ik de horizontale demper constructie bij de Rockrider geen porum.
Naast dat je maar 1 bidon kwijt kunt, externe kabelvoering, heb je volgens mij ook nog eens 1 scharnier extra. Het ziet er ook lelijk en lomp uit :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WVEwuZa.png

Het valt mij nu op dat de XC940 ook gedeeltelijk een externe kabelvoering heeft (achterrem).
Toch blijft de XC940 wel gewoon een hele mooie fiets.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/91Z4YzT.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0pKJLNu.jpg

Meer pics

BlaBlaBla

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Kan niet wachter dat het langer licht blijft. Vandaag maar weer net als afgelopen dagen kort rondje Reichswald gedaan. 18km 270hm. Leuke klimmetjes waar je natuurlijk ook lekker naar beneden mag knallen. Uurtje beweging naar dag achter het bureau zitten en je beeldscherm staren wel fijn… (GPX download)

[ Voor 15% gewijzigd door Daan_ op 25-02-2021 19:51 ]

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Vandaag even op en neer naar een route hier in de buurt en de route zelf natuurlijk.. Net binnen het uur uit en thuis. Heerlijk uitleven en de kop leeg.

• SnakeDoc88
  • Laatst online: 14-06 23:53
magic_nl schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:13:
Vandaag was het eindelijk new bike day voor mij.
Ik heb m'n Cube Analog kunnen ophalen.
Nu nog wat accesoires monteren, en dan (helaas pas zaterdag vanwege tijdsgebrek) een ronde maken.

[Afbeelding]
Nice! Ik verwacht die van mij ook een deze dagen. Zat zwaar te twijfelen tussen groen en zwart. Uiteindelijk toch voor de saaie keuze gegaan, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

SnakeDoc88 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:19:
[...]

Nice! Ik verwacht die van mij ook een deze dagen. Zat zwaar te twijfelen tussen groen en zwart. Uiteindelijk toch voor de saaie keuze gegaan, ben benieuwd!
Ik heb juist bewust voor groen gekozen omdat er zoveel zwarte mtb’s rondrijden. En ik vind de skinwalls er goed bij staan.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:52
magic_nl schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:48:
[...]

Ik heb juist bewust voor groen gekozen omdat er zoveel zwarte mtb’s rondrijden. En ik vind de skinwalls er goed bij staan.
Heb je er lang op moeten wachten, of recent besteld? Volgens de LBS (nouja, 2 dorpen verder) was er moeilijk aan te komen op korte termijn. Vandaar dat we zaterdag een Giant Talon 29 1 ophalen, redelijk vergelijkbare fiets, deze stond in ieder geval in stock.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

NoepZor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:49:
[...]

Heb je er lang op moeten wachten, of recent besteld? Volgens de LBS (nouja, 2 dorpen verder) was er moeilijk aan te komen op korte termijn. Vandaar dat we zaterdag een Giant Talon 29 1 ophalen, redelijk vergelijkbare fiets, deze stond in ieder geval in stock.
De levertijd was niet geweldig.
Eind augustus / begin september besteld.
Oorspronkelijke levering zou 1 oktober zijn.
Maar dat is (vanwege gebrek aan onderdelen) een paar keer uitgesteld.
Dus het was een kwestie van geduld hebben.
Bij mij was het ter vervanging, dus ik zat niet zonder.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:52
Dat is wel een hele tijd. Bij Mantel staat de verwachte levertijd op volgende week. Het zou dus kunnen dat er ineens een hele vracht komt, maar ik ben er wel lichtelijk bang voor :) Ik heb zelf ook al een goede MTB (Giant Fathom), dus ik hoef gelukkig zelf niet te wisselen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeDoc88
magic_nl schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:57:
[...]

De levertijd was niet geweldig.
Eind augustus / begin september besteld.
Oorspronkelijke levering zou 1 oktober zijn.
Maar dat is (vanwege gebrek aan onderdelen) een paar keer uitgesteld.
Dus het was een kwestie van geduld hebben.
Bij mij was het ter vervanging, dus ik zat niet zonder.
Ik heb die van mij vorige week besteld bij Lucky-bike.de, beetje een impuls aankoop (niet de fiets, maar we de shop) omdat ik zag dat hij daar op voorraad was terwijl in NL de meeste shops geen verwachte datum hadden. Had toen nog niet alle reviews gelezen van de shop :X Kreeg maandag bericht hij is verzonden, hoop dat alles goed gaat...

Eerste MTB dus ga dit topic eens lekker doorscrollen :)

update: Zojuist verrast door de transporteur, binnen een week na bestelling netjes afgeleverd _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door SnakeDoc88 op 26-02-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
NewbieNeo schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:20:
[...]

https://www.strava.com/activities/4816150076

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnislike
Holk schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:29:
[...]

Hoe ik hem ‘altijd’ rij zijn het 15 secties met in totaal 14 kilometer aan route, wel met fietspad er tussen. Ik rij “deel 3” en “deel 4” twee keer, “deel 2” anderhalf. In Noordwijk staat de route op de weg geschilderd, de driehoek met twee bollen #tip
Ik kom op 24 kilometers, volgens mij kennen veel niet de hele route, ik kwam er eigenlijk zelf laatst ook pas achter dat er nog een heel stuk verderop ligt (voorbij het meertje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
stijnislike schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:05:
[...]

Ik kom op 24 kilometers, volgens mij kennen veel niet de hele route, ik kwam er eigenlijk zelf laatst ook pas achter dat er nog een heel stuk verderop ligt (voorbij het meertje).
Je mist het Van Vossenpad, De Zilk en Houthakkerstrail aan de andere kant van de N206 nog ;). En in het bosje achter de frietkot bij deel 4 kun je freewheelen. 14 km is puur de route, minus de verbinding.

https://strava.app.link/YEVklKSHbeb

Even de weg er naar toe en terug eraf slopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longrun
  • Laatst online: 06-04-2024
Heyy,

Ik heb weer een beginnersvraag, van de week weesten fietsen in dorst met mijn zoontje op die mtb track. Nu wil ik een nieuw goedkoop fietsje scoren om af en toe daar te rijden, ik heb zero ervaring. Kan ik met een goed gevoel 1 van de volgende fietsen aanschaffen of is dit echt niks?
https://www.decathlon.nl/...192872?mc=8400335&c=GRIJS
https://www.decathlon.nl/...r-microshift/_/R-p-305496
https://www.decathlon.nl/...grijs-geel/_/R-p-X8583820

Het virus is niet toegeslagen ik zoek gewoon iets waar ik een baantje mee kan pakken en hoef niet op de seconden te rijden. Vraag is eigenlijk alleen is het een verstandige keus is in mijn situatie want als ik internet moet geloven moet je minimaal een fiets van €700 hebben om een baantje te kunnen pakken. Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen om mij een goed gevoel te kunnen geven als ik zo'n budget bike haal. :9

[ Voor 6% gewijzigd door Longrun op 26-02-2021 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:01
Longrun schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:56:
Heyy,

Ik heb weer een beginnersvraag, van de week weesten fietsen in dorst met mijn zoontje op die mtb track. Nu wil ik een nieuw goedkoop fietsje scoren om af en toe daar te rijden, ik heb zero ervaring. Kan ik met een goed gevoel 1 van de volgende fietsen aanschaffen of is dit echt niks?

Het virus is niet toegeslagen ik zoek gewoon iets waar ik een baantje mee kan pakken en hoef niet op de seconden te rijden. Vraag is eigenlijk alleen is het een verstandige keus is in mijn situatie want als ik internet moet geloven moet je minimaal een fiets van €700 hebben om een baantje te kunnen pakken. Hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen om mij een goed gevoel te kunnen geven als ik zo'n budget bike haal. :9
Het voldoet allemaal prima om lol te hebben in het bos. Vergeet de helm niet!
Duurder = lichter, sneller en minder rammelen maar het grootste verschil zit tussen je oren.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

@Longrun Zijn allemaal prima fietsen in deze prijs klassen. Ja er is altijd beter te krijgen, maar dan gaat helaas prijskaartje omhoog. Duurder betekend niet gelijk meer plezier of duurzamer.

Denk dat belangrijkste is dat fiets lekker fietst en zit. Ga met je zoontje langs winkel (maak afspraak) om proef te zitten/fietsen. En laat je zoontje kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:26

Rmg

Longrun schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:56:
Heyy,

De ST100 en ST120 zijn hetzelfde frame/geo. De 50 euro zit in de schijfremmen en de 1x.

De ST520 Zit er tussen in met zn 3x en schijfremmen. Als ik zo kijk naar de oppervlakkige verschillen is de ST520 in sommige dingen net iets "moderner". De kortere stem zonder rise bijvoorbeeld, daardoor zit je 'iets' actiever. Ook heeft ie een breder stuur (supermodern :P), en is ie een kilotje of wat lichter.

Je komt er prima mee door het bos

Wel vind ik dit weer grappig :P
TESTS
Onze ingenieurs laten al onze producten steeds testen door ervaren mountainbikers, in echte omstandigheden. Die tests zijn een aanvulling op het testwerk in onze laboratoria, ze dienen om onze producten nog eens extra te keuren voor ze in verkoop gaan.

GEBRUIKSAANWIJZING
Niet geschikt voor XC, All Mountain, Enduro en BMX-en.
Ik zou zeggen bidonhouder er op, wat decathlon sportdrank er in :+ en je kan daar prima een hoop plezier mee hebben.
Longrun schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:22:
Bedankt voor jullie adviezen, krijg er al een goed gevoel bij _/-\o_ Het gaat voor mijzelf 192cm en 95kg. Mijn zoontje heeft vorig jaar een ST100 gekregen en kan daar dus goed mee uit de voeten.

Is het verstandig om voor de 1x9 te gaan? Wilde sowieso al wel schijfremmen eigenlijk.
Dus blijven er nog 2 over. de ST120 of de ST520
Persoonlijk zou ik voor ST520 gaan :P maar dat is voor 80% op looks gebaseerd.
95Kg is ook wel een beetje het max van die vork trouwens.

[ Voor 28% gewijzigd door Rmg op 26-02-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longrun
Bedankt voor jullie adviezen, krijg er al een goed gevoel bij _/-\o_ Het gaat voor mijzelf 192cm en 95kg. Mijn zoontje heeft vorig jaar een ST100 gekregen en kan daar dus goed mee uit de voeten.

Is het verstandig om voor de 1x9 te gaan? Wilde sowieso al wel schijfremmen eigenlijk.
Dus blijven er nog 2 over. de ST120 of de ST520

[ Voor 7% gewijzigd door Longrun op 26-02-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubble-BE
zonoskar schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 17:05:
Staar je niet blind op het geclaimde gewicht van de Rockrider, voor 2000 euro kun je geen fiets van 12 kg neerzetten. Of het is een wet noodle waar niet mee te fietsen valt. Het is niet voor niets dat die Scott 14 kg weegt (ik reken even de dropper er af, dat heeft die RR ook niet). Vork, wielen, aandrijving zijn gewoon zwaarder in het bidget segment.
Het gewicht zal natuurlijk wel wat optimistisch zijn, maar ik vind in al m'n zoektochten geen meldingen dat het véél meer zou zijn. In een van de feedback berichten zie ik 11kg van iemand die carbon wielen, zadel- & stuurpen en stuur heeft gemonteerd.

Met de Reba en GX cassette doet die het in ieder geval beter qua gewicht dan de andere budget aanbiedingen.

Hij geeft trouwens maar 4 vd 5 sterren...omdat hij de DUB crank niet loskreeg. Dat voelt inderdaad aan alsof je de bout kapot trekt. Wat een rotsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:57
@Longrun Leuke vraag.
Ik heb in het verleden af en toe weleens een mountainbike tochtje gemaakt met een gehuurde fiets. Ben dus nog een absolute beginner.
Gisteren bij Amerongen de 18km route gedaan. Ook op een gehuurde fiets. Was heel erg leuk. Nu begint het toch wel te kriebelen om zelf een fiets aan te schaffen.
De fietsen die jij aangeeft zien er goed uit. Prijstechnisch ook prima te doen.
Ik ga me er eens meer in verdiepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

In dit topic op Mountainbike.nl haal je wel wat informatie waarop te letten als je eerste fiets wil kopen of volgende stap wil zetten met een fiets..... wel wat ouder topic, maar gros is nog steeds van toepassing)
https://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=29213

[ Voor 12% gewijzigd door Daan_ op 26-02-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Holk schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Je mist het Van Vossenpad, De Zilk en Houthakkerstrail aan de andere kant van de N206 nog ;). En in het bosje achter de frietkot bij deel 4 kun je freewheelen. 14 km is puur de route, minus de verbinding.

https://strava.app.link/YEVklKSHbeb

Even de weg er naar toe en terug eraf slopen
Ah, dat is goed om te weten, wel leuk, al die 'nieuwe' stukjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

NoepZor schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:18:
Dat is wel een hele tijd. Bij Mantel staat de verwachte levertijd op volgende week. Het zou dus kunnen dat er ineens een hele vracht komt, maar ik ben er wel lichtelijk bang voor :) Ik heb zelf ook al een goede MTB (Giant Fathom), dus ik hoef gelukkig zelf niet te wisselen.
Ik heb het niet zo op de status van Mantel 'Volgende week'. Da's makkelijk om te laten staan.
Kan mooi iedere week opschuiven. Overigens geldt dat alleen voor de zwarte variant in alle maten.

Als ik bij Mantel nu een groene die ik heb (17") wil, dan is de verwachting 28 juni - 4 juli, dus een maand of vier.
Dat geldt ook voor 23". Maar 19" en 21" is helemaal niet leverbaar.

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Levertijden zijn gewoon drama momenteel. Ik moet ook wachten tot mei tot mijn nieuwe frame er is. Gelukkig had ik mijn NS frame al gescoord waar ik de onderdelen op kon zetten dus fiets ik gewoon door en kan ik de tijd mooi besteden aan het zoeken van de juiste onderdelen. En dan hopelijk ergens in mei de nieuwe opbouwen. Voor mijn NS is zijn nieuwe wielen en een vork besteld zodat ik deze 29er kan gaan rijden. Het nieuwe frame is weer 27,5" dus daar gaan de huidige wielen in.

Maar wachten duurt lang en ik sta niet bekend om mijn geduld. (En mijn rug mist de achtervering).

[ Voor 6% gewijzigd door Klitse op 26-02-2021 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Daan_ schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:14:
@Longrun Zijn allemaal prima fietsen in deze prijs klassen. Ja er is altijd beter te krijgen, maar dan gaat helaas prijskaartje omhoog. Duurder betekend niet gelijk meer plezier of duurzamer.
Het feit dat Decathlon die fietsen niet geschikt zijn voor XC, enduro en BMX vindt, wil zeggen dat Decathlon er dus niet achter staat. Dit zijn fietsen voor jongeren om stoer mee naar school te kunnen fietsen. Ze kunnen wel wat oneffen terrein hebben, maar als je wat meer tourtjes door de bossen gaat fietsen is een betere fiets aan te bevelen. Dat gaat inderdaad wat meer kosten helaas. De vraag is dus, wil je 250 euro afschrijven om er achter te komen of je vaker door de bossen gaat raggen, of koop je liever meteen een wat betere fiets (denk dan aan ca 800-900 euro).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeDoc88
magic_nl schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:47:
[...]

Ik heb het niet zo op de status van Mantel 'Volgende week'. Da's makkelijk om te laten staan.
Kan mooi iedere week opschuiven. Overigens geldt dat alleen voor de zwarte variant in alle maten.

Als ik bij Mantel nu een groene die ik heb (17") wil, dan is de verwachting 28 juni - 4 juli, dus een maand of vier.
Dat geldt ook voor 23". Maar 19" en 21" is helemaal niet leverbaar.
Ik heb zojuist mijn Cube Analog 19 inch binnengekregen, besteld in Duitsland via lucky-bike.de. Daar zijn nog een hoop MTB's op voorraad. Wisselende reviews van de shop, maar ik heb er een goede ervaring mee! Binnen een week na bestelling netjes afgeleverd, samen met de transporteur uitgepakt en gecontroleerd op eventuele transportschade.
Van het weekend lekker testen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longrun
zonoskar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Het feit dat Decathlon die fietsen niet geschikt zijn voor XC, enduro en BMX vindt, wil zeggen dat Decathlon er dus niet achter staat. Dit zijn fietsen voor jongeren om stoer mee naar school te kunnen fietsen. Ze kunnen wel wat oneffen terrein hebben, maar als je wat meer tourtjes door de bossen gaat fietsen is een betere fiets aan te bevelen. Dat gaat inderdaad wat meer kosten helaas. De vraag is dus, wil je 250 euro afschrijven om er achter te komen of je vaker door de bossen gaat raggen, of koop je liever meteen een wat betere fiets (denk dan aan ca 800-900 euro).
Duidelijk, heb net de ST520 besteld en ga het uit proberen. Verwacht nog wel een restwaarde van minimaal €150 na 1 jaar max. 1x per week gemiddeld in de bossen te hebben gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

zonoskar schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:13:
[...]

Kennis heeft paar maanden terug Decatlon fiets gekocht. De adviezen die ze kreeg was koop minimaal fiets met, 29 wielen. luchtvering van merk Rockshox, fox, XT of NX afgemonteerd etc... Hoe goed bedoeld deze adviezen ook waren. Dit paste niet in haar budget. Niet iedereen heeft de ruimte om budget op te rekken.... persoonlijk ben ik het eens dat men beter een fiets in iets hoger segment kan kopen. Indien het budget het toelaat.

Nu heeft ze een Decathlon fiets van zo'n 400,- (1x9 en 27,5) Waar ze heel veel plezier van heeft. Ja de fiets rammelde af en toe wat. En dit alles was op te lossen. Ze doet geen gooi en smijt werk met de fiets. Lekker rustig Touren of de gravel padden en zo nu en dan singel.

---
Net mail gehad dat mijn voorvork (SID SL Ultimate) nog wat langer op zich laat wachten. Het wordt nu mei. Fabrikanten hebben het moeilijk om te kunnen voldoen aan de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Daan_ Je vraagt natuurlijk wel advies bij fanatiekelingen. Voor het gebruik van de fiets op rustige tourtjes in de bossen is er niets aan te merken op die Decathlon fietsen. Maar zoals velen hier uit ervaring weten is dat het begint met wat rustig door de bossen fietsen. En dan steeds sneller en ruiger. Totdat zo'n Decathlon fiets eigenlijk niet meer voldoet (vooral de vork en banden/wielen). Steek je dan euro's in het upgraden van zo'n Decathlon fiets, of koop je alsnog een fiets van 900 euro (en de fanatiekelingen vinden dat eigenlijk nog net te laag, liever begin je bij 1300 euro)? Daarom adviseert 'men' liever een fiets waar je ook wat ruiger gebruik kunt verwachten dan het initieel beoogt gebruik.

Advies om een luchtvork ondersteun ik nog steeds, maar helaas vindt je dat niet vaak terug op fietsen onder de 1200 euro. Maar qua afmontage zou tegenwoordig vrijwel alles redelijk moeten voldoen en als het kapot is, kun je wat hoogwaardigers monteren (of hetzelfde, wat je wilt). Het vervangen van een vork gaat je makkelijk 400-900 euro kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Ben zelf voor de millennium begonnen met een instapper. Fiets kosten 300 gulden. En jaren plezier van gehad. Als ik nu terug kijk en dan kijk waar ik nu op mag fietsen (ht en fully). Dan zijn onderdelen als cassette nog duurder dan mijn eerste fiets, maar had toen net zoveel plezier als nu met mijn HT en fully... En ben blij dat ik begonnen ben met de instapper dan verder sparen voor betere fiets. (wie weet was ik nu nog aan sparen) O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Daan_ op 26-02-2021 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
Dat is inderdaad het lastige als je een vraag stelt aan mensen die vrij fanatiek zijn of qua fietsen of qua materiaal (of zelfs beiden). Voor het gros van de mensen die een rondje doen is een Decathlon fiets met dat budget wel voldoende, maar vaak loont het wel de moeite om net wat hoger te gaan zitten dan het absolute minimum. Maar als het budget dat niet toelaat dan moet je gewoon voor een goedkopere fiets gaan. En als dan blijkt dat je helemaal verslaafd bent, dan komt dat budget er vaak ook wel. Heeft vaak ook met prioriteiten te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longrun
Bedankt mannen/ vrouwen, het budget is geen probleem wil best wel €1500 spenderen voor een fiets maar dan moet ik wel zeker weten of ik het na 1jaar nog wel doe. Ik heb superveel interesses maar de meeste zijn echt impulsen. Daardoor heb ik liever €150 afschrijving dan €700 in 1jaar als ik er daarna geen veelvuldig gebruik van maak.
Hij staat morgen klaar en ga hem dan ophalen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZanielGa
Holk schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:52:
[...]

Meeste stukken kende ik wel, maar dat deel aan de andere kant van de 206 is nieuw voor mij. Ben ook wel eens in het frikandellenbos geweest, maar daar kon ik niet zo veel van maken. (Maarja, zoals je al zegt, het is daar dus al freewheelen)
Daan_ schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:46:
[...]

Kennis heeft paar maanden terug Decatlon fiets gekocht. De adviezen die ze kreeg was koop minimaal fiets met, 29 wielen. luchtvering van merk Rockshox, fox, XT of NX afgemonteerd etc... Hoe goed bedoeld deze adviezen ook waren. Dit paste niet in haar budget. Niet iedereen heeft de ruimte om budget op te rekken.... persoonlijk ben ik het eens dat men beter een fiets in iets hoger segment kan kopen. Indien het budget het toelaat.
Mensen kijken gewoon anders naar hoe fietsen gebruikt worden. De mensen die advies geven kijken vaak toch naar wat serieuzer gebruik en voor wat langere termijn. En daarvoor is een "ondergrens" van de vaak gestelde €800,- niet heel raar voor een nieuwe fiets. Natuurlijk kan er echt wel iets gekocht worden met een lager budget maar dat is wel vaak iets dat snel aan vervanging toe is.

En budget is inderdaad een erg beperkende factor, soms is er gewoon geen rek en moeten er concessies gedaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Helemaal mee eens. Was ook altijd van voor iets meer heb je betere fiets, maar afgelopen jaar meerdere mensen in mijn omgeving die met een fiets tussen de 400 en 600 heel veel plezier hebben.

Denk dat goed is om ons meer te verplaatsen in de vraag steller. ;-)

Krijg zelf zo nu te horen. Waarom heb je twee fietsen. Heb je wel twee fietsen nodig. Tja ieder zijn wensen. (Omdat het kan) ;-)

[ Voor 23% gewijzigd door Daan_ op 26-02-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZanielGa
Daan_ schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:48:
Krijg zelf zo nu te horen. Waarom heb je twee fietsen. Heb je wel twee fietsen nodig en waarom perse XTR, XX1 AXS en carbon velgen etc. Iedere zijn wensen en keuzes.
Waarom heb je 2 fietsen? Dat zijn er veels te weinig. Je moet er minimaal 3 hebben. Liefst 4 of meer.
Daan_ schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:48:

Denk dat goed is om ons meer te verplaatsen in de vraag steller. ;-)
Maar je kan niet altijd in iemand zijn portomonee kijken en voor veel mensen is het echt een liefhebberij en je stelt dan bepaalde eisen aan materiaal. In het begin maakt 100 euro meer of minder zo veel uit. Ik denk dat het na ongeveer 1000 euro weinig meer uit maakt of je 100 euro extra besteed of niet. Het zijn dan vaak wat kleine upgrades. En voor liefhebbers is er toch echt een minimum waar iets aan moet voldoen. Die minimum is wat je voor anderen ook eigenlijk wenst.

[ Voor 46% gewijzigd door ZanielGa op 26-02-2021 19:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RaptorK
Vandaag een gedeelte van de Broekpolder route gedaan. Was erg leuk, maar op sommige stukken toch best pittig. Qua conditie kan ik alles prima aan, maar ik moet denk echt nog een beetje techniek onder de knie krijgen. Ik ben zulke scherpe bochten niet echt gewend en het is best wel anticiperen op wat er komen gaat. Ik merk dat ik soms net niet snel genoeg kan schakelen voor een stukje uphill zeg maar.

Maar al met al de eerste keer op een echte mtb route voor mij. Absoluut voor herhaling vatbaar. En de Broekpolder is voor mij dus prima aan te rijden. Terugweg wel iets moeilijker dan heen denk ik haha.

En kon het niet laten om af en toe te stoppen en te genieten van deze mooie beesten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnqQzpKxszXzz9iWM3qKrMKDEf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q2ldvSVVaWGGgYPYUSgFq5Wm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCA4n_wOfU-J58kFpFY7sWrZzqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HNnqY4LIJjr4soQybUE2aU8O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MXlld41izw8gzlyMPreXsohtUuA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ONZFlls5YrfMtJqizdKXZUK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door RaptorK op 26-02-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RaptorK schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:31:
Vandaag een gedeelte van de Broekpolder route gedaan. Was erg leuk, maar op sommige stukken toch best pittig. Qua conditie kan ik alles prima aan, maar ik moet denk echt nog een beetje techniek onder de knie krijgen. Ik ben zulke scherpe bochten niet echt gewend en het is best wel anticiperen op wat er komen gaat. Ik merk dat ik soms net niet snel genoeg kan schakelen voor een stukje uphill zeg maar.

Maar al met al de eerste keer op een echte mtb route voor mij. Absoluut voor herhaling vatbaar. En de Broekpolder is voor mij dus prima aan te rijden. Terugweg wel iets moeilijker dan heen denk ik haha.

En kon het niet laten om af en toe te stoppen en te genieten van deze mooie beesten:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verder vooruit kijken, moet het soms nogsteeds tegen mezelf zeggen. Maakt je bochten techniek ook veel beter. Vertrouwen dat met de dichtstbijzijnde obstakels je perifere zicht het wel oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Nu online
Vanmiddag de route van Hardenberg gefietst. Die heeft me positief verrast, echt een erg leuke route. Er was net een nieuw stuk single track in gebruik genomen zo te zien, er lag nog veel geel zand en zwarte grond rondom. Verder mooie single tracks die afgewisseld worden door wat rechte stukken.

Wel lagen er een aantal flinke modderpoelen. Normaal knal ik er wel doorheen, maar deze waren me te groot. Zo groot dat ik er maar omheen ben gelopen, dwars door de bosjes heen. Niet helemaal de bedoeling natuurlijk maar ik zou geheid op m'n plaat zijn gegaan als ik er door heen was gefietst.

Die ga ik zeker nog eens vaker doen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Insert12 op 26-02-2021 23:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Longrun
Nou, hier een korte review van de Decathlon Rockrider ST520. Ik heb de route Dorst in 43min gedaan |:( en Apple watch gaf 9km aan (puur de route). 2x korte onderbreking gedaan van max 2min (deze zijn dus inbegrepen in de 43min) om mijn hartslag naar een respectabel niveau terug te brengen, dus aan de conditie moet echt gewerkt worden.

Ik denk als je echt beginner bent en een superslechte conditie hebt net zoals ik, dat je geen betere fiets kunt kopen (budgettechnisch gezien). Vooral als je voor je zelf nog wilt ontdekken of je het leuk vindt.
Je zal misschien wat meer moeten opletten en anticiperen wanneer je moet schakelen omdat dat misschien niet zo snel en vlekkeloos gaat als in het duurdere segment maar als beginner hecht je daar toch weinig waarde aan. Dit is gewoon een leuk fietsje om een jaartje MTBen uit te proberen denk ik. Ik vermoed dat ik binnenkort nog wel een rondje op dezelfde baan ga doen om te kijken of ik mijn tijd en dus conditie kan verbeteren. (y)

Bedankt voor iedereen zijn advies iig *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:01
Longrun schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 17:47:
[knip]
Bedankt voor iedereen zijn advies iig *O*
Heel veel plezier er mee! Als je het zo leuk vind dat je binnen een jaar meer dan 3000km in het bos hebt gefietst, komt er vanzelf een hipper model in je schuur.

Heb je er al een helm bij? Zo niet, koop een helm!

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Insert12
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/evzBHhIL_7jiIKMWs86mSpHPRAA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WYWhkiEgy9BUNT7TWC5Y8P6L.jpg?f=fotoalbum_large

Het was vanmorgen weer prachtig mooi op de Sallandse Heuvelrug :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Nu online
Insert12 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:29:
[Afbeelding]

Het was vanmorgen weer prachtig mooi op de Sallandse Heuvelrug :*)
Dan heb je beter beeld dan hier (Ootmarsum/Vasse), daar is het zicht een meter of 100 door de mist

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik stond om 08:15 bij Harderwijk. Na 300m zijn we omgekeerd en naar huis gegaan hahaha. -1 graden en geen mutsje voor onder de helm was niet te doen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 28 februari 2021 @ 10:54:
Ik stond om 08:15 bij Harderwijk. Na 300m zijn we omgekeerd en naar huis gegaan hahaha. -1 graden en geen mutsje voor onder de helm was niet te doen.
Zou inderdaad mooi zijn als ze daar iets op verzinnen. Een soort voorspelling ofzo, dat je vantevoren kunt zien wat voor weer het in de toekomst gaat worden.

Ach... misschien ooit

:+

Heerlijk rondje Nijmegen Rood/Paars gedaan vanochtend. Helaas wel een ambulance richting het Traumapad zien rijden.... hopelijk viel het mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Smultie op 28-02-2021 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Smultie schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:00:
[...]

Zou inderdaad mooi zijn als ze daar iets op verzinnen. Een soort voorspelling ofzo, dat je vantevoren kunt zien wat voor weer het in de toekomst gaat worden.

Ach... misschien ooit

:+

Heerlijk rondje Nijmegen Rood/Paars gedaan vanochtend. Helaas wel een ambulance richting het Traumapad zien rijden.... hopelijk viel het mee.
Ja dat zou mooi zijn ja ;).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorK
GoldenSample schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:46:
[...]

Verder vooruit kijken, moet het soms nogsteeds tegen mezelf zeggen. Maakt je bochten techniek ook veel beter. Vertrouwen dat met de dichtstbijzijnde obstakels je perifere zicht het wel oplost.
Ja klopt, maar ik vind het best spannend om dus niet op de dichtstbijzijnde obstakels te letten. En ik heb wat dat betreft gewoon nog weinig expertise over het terrein in het algemeen. Als in: "Kan ik over die steen heen of niet?" of "Moet ik om die boomstronk heen of kan ik daar wel over heen?". Heb ook geen idee of sommige dingen slecht zijn voor je banden en dergelijke.

Oefenen dus denk ik :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
RaptorK schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 20:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien kun je een volgende keer iets meer (als in 50 meter) afstand houden. Zeker moeders met kalf zijn heel onvoorspelbaar.

De meeste ongelukken met grote grazers zijn 9 van de 10 keer te voorkomen met meer afstand houden.
Pagina: 1 ... 115 ... 279 Laatste

Let op:
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic