https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Nope, binnen. Te glad onderweg (moet 17 kilometer over asfalt voordat ik er ben) en de routes zijn bevroren met sneeuw er op; niet mijn dingPeter_Aragorn schreef op zondag 7 februari 2021 @ 11:12:
Gaan er nog mensen lekker de sneeuw in zometeen?
Buiten het bos en bebouwing waaide het zo hard dat je gewoon van de weg geblazen werd dus maar een rustig rondje om het dorp gedaan over de paden en van de natuur genieten. De Kenda XC banden op m'n fiets zijn ook echt niet geschikt voor de sneeuw, m'n broer had het een stuk makkelijker de bultjes op met de Rocket Rons.
Update hier. Het is niet te doen 🤣Holk schreef op zondag 7 februari 2021 @ 12:58:
[...]
Nope, binnen. Te glad onderweg (moet 17 kilometer over asfalt voordat ik er ben) en de routes zijn bevroren met sneeuw er op; niet mijn ding
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
De routes zijn nog niet glad (grond is nog niet bevroren). Dat zal de komende dagen wel veranderen.
En met al die inspanning toch nog iets te warm gekleed.
YouTube: HOT(SNOW) LAP 🔥(❄️) - Unieke hoeveelheid sneeuw op de rode route MTB...
Gelukkig gisteren al stuk gefietst, toen was het overigens bizar rustig in Nijmegen, misschien door de lichte regen?
Wat een mooi felle kleur heeft jouw Bianchi zeg! Echt ontzettend gaaf.GWBoes schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:44:
Hier nog wel gefietst, maar na 10km de fiets weer binnen geparkeerd. Na een kilometer had ik de ijspegels al in de baard hangen.
Buiten het bos en bebouwing waaide het zo hard dat je gewoon van de weg geblazen werd dus maar een rustig rondje om het dorp gedaan over de paden en van de natuur genieten. De Kenda XC banden op m'n fiets zijn ook echt niet geschikt voor de sneeuw, m'n broer had het een stuk makkelijker de bultjes op met de Rocket Rons.
[Afbeelding]
HELDPaul! schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:40:
Voor de liefhebber: de alom bekende Lidl-montagestandaard is weer verkrijgbaar: https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Fietsmontagesteun/p100285065
Heb hem zojuist besteld, lijkt me wel handig met schoonmaken.
Had er bijna 1 van 150 euro besteld bij Bikester. Scheelt echt wel!!
Dat was dan ook het enige van de NS wat wel heeft gereden gisteren.Klitse schreef op zondag 7 februari 2021 @ 18:16:
Ik heb de NS ook nog even uitgelaten vandaag. Vond ie leuk.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar echt supergaaf om door de sneeuw te fietsen. Ik heb gisteren gereden met semi slicks. Ik moest uitwijken naar mijn oude MTB ivm vrijloop en die wordt tegenwoordig door een van de kinderen om naar school mee te fietsen. Maar dat ging prima. Iets meer dan 62km in de sneeuw gespeeld (en tussendoor wat foto's geschoten). Strava link
Mooie plaatjes ook
Dat zadel is cool, wil ik ook op mijn Bianchi. Ik zat te twijfelen om hem de sneeuw mee in te nemen, maar ik ben te bang voor pekel (moet over de openbare weg naar het bos). Misschien pak ik mijn oude single speed MTB nog even nu er nog sneeuw ligt.GWBoes schreef op zondag 7 februari 2021 @ 13:44:
Hier nog wel gefietst, maar na 10km de fiets weer binnen geparkeerd. Na een kilometer had ik de ijspegels al in de baard hangen.
[Afbeelding]
Ik zal het aan mijn dealer vragen, misschien wil hij mijn zadel wel omruilen. Wil ook nog een iets langere stuurpen, dus moet toch een keertje terug.GWBoes schreef op maandag 8 februari 2021 @ 11:35:
@Erapaz Is een Fizik Taiga, OEM zadel, dus kun je zo niet los ergens bestellen volgens mij. Beste kans is een Bianchi dealer vragen of hij nog een inruiler heeft liggen. Ik zit er prima op dus hier gaat hij er eerst nog niet af.
Paul! schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 18:40:
Voor de liefhebber: de alom bekende Lidl-montagestandaard is weer verkrijgbaar: https://www.lidl-shop.nl/CRIVIT-Fietsmontagesteun/p100285065
Heb hem zojuist besteld, lijkt me wel handig met schoonmaken.
Ik doe het onderhoud aan mijn fiets al jaren met sjorbanden aan de balken van de garage. Gaat eigenlijk best prima, maar soms wel onhandig vanwege het 'gewiebel' van de fiets.MichielK71 schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:58:
[...]
HELD![]()
Had er bijna 1 van 150 euro besteld bij Bikester. Scheelt echt wel!!
Daarom wel op zoek gegaan naar een montagestandaard en lang getwijfeld of ik voor zo'n Lidl-standaard zou gaan waar veel mensen zo tevreden over zijn, of toch echt voor kwaliteit en zo'n Park Tool. Toen ik de aanbieding van Vanbonsport voorbij zag komen (150 euro) heb ik gisteren toch besloten om deze te bestellen. Hij gaat toch 30 jaar mee en dan is het prijsverschil tussen deze en de Crivit minimaal
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
die van mij mag best vies worden, maar met dit weer naar buiten voor wat anders dan sneeuwballen gooien is echt niet mijn hobby. Daarnaast vermijd ik pekel ook liever, schoonmaken na modder kan je nog best uitstellen, met pekel is dat echt niet handig.cbr600f4i schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:39:
Het wordt tijd voor 'Het Grote Mooiboy MTB topic'Mensen die klagen dat hun mountainbike vies wordt, ik kom niet meer bij.
Het levert zeker mooie plaatjes op om in de sneeuw te fietsen, maar voor mij komen er teveel risico's bij en ik vind het niet nodig om die bewust te nemen. Maar ieder zijn ding!
(ik train wel lekker verder indoor met trainerroad
Heb een hidemybell/CloseTheGap op de MTB, navihouder met een belletje eronder, kost 25e ofzo.marteltor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:04:
[...]
Mooi hoor
Gebruiken jullie een bel? Is wel weer extra gewicht...
edit: zie nu ook dat je er een lamp aan kan klikken.
[ Voor 10% gewijzigd door raq op 09-02-2021 09:22 ]
De tijd leert of het tij keert
Herken dit probleem ook. Latex is veelal de boosdoener. Heb laatst een stuk of 10 ventielen via Ali besteld, kost een paar euro. Heb ze nog niet geprobeerd, maar kan weinig aan fout gaan.Galois schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 20:16:
[...]
Geen reden. Gemakzucht?
[...]
Hahaha, ja! Hahaha.
Maar jullie herkennen dit niet? Als dopjes hier tegen werken is het wel een goede reden om dopjes erop te zetten...
Handtekening
Mooie foto, jammer dat je in de nabewerking de vignettering wel erg zwaar hebt aangezet.drBunhead schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:20:
Het wekelijkse uitstapje naar kantoor biedt een goed excuus om de MTB te pakken met dit weer. Mooi stukje off road als woon-werk route gekozen.
[Afbeelding]
Ondanks de DHF en DHR toch nog lekker glibberen en glijden af en toe. Maar erg vermakelijk, hopelijk komend weekend tijd om de routes op te zoeken.
Valt het opMichielK71 schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Mooie foto, jammer dat je in de nabewerking de vignettering wel erg zwaar hebt aangezet.
[ Voor 6% gewijzigd door drBunhead op 09-02-2021 15:11 ]
sparks schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 18:46:
Ik word gek van die e-mtb’s, zit hte zwoegen op mijn leeftijd, komen ze je voorbij sjeesen met hun dikke buik.... kunnen ze daar geen aparte tracks voor aanleggen?
Ik zal even een duit in het zakje doen.cbr600f4i schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:39:
Het wordt tijd voor 'Het Grote Mooiboy MTB topic'Mensen die klagen dat hun mountainbike vies wordt, ik kom niet meer bij.
Mijn mountainbike na een ritje in Aken afgelopen weekend. Ik ben 25 zonder buikje mét E-bike.
[ Voor 15% gewijzigd door Wootism op 09-02-2021 16:36 ]
Ja, Maar die fiets van je heeft wel een beetje een bierbuikje.Wootism schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 16:34:
[...]
[...]
Ik zal even een duit in het zakje doen.
Mijn mountainbike na een ritje in Aken afgelopen weekend. Ik ben 25 zonder buikje mét E-bike.![]()
[Afbeelding]
Haha ook waarZanielGa schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 17:00:
[...]
Ja, Maar die fiets van je heeft wel een beetje een bierbuikje.
Hoe maken jullie de MTB schoon na een sneeuwrit?
Tuinslang is geen optie, want die is bevroren.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Oude lakens in de badkuip en gaanmagic_nl schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:35:
Vraagje:
Na elke rit.. Sneeuw eraf en droog maken... fiets je over wegen met pekel etc. Dan twee emmer methode. Dus niet anders dan normaal. ;-)magic_nl schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:35:
Vraagje:
MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)
Ik ben nog niet op het punt gekomen dat ik grip te kort kom met de huidige banden, wel vind ik het lastig om de juiste bandenspanning te bepalen. Ik fiets met binnenbanden en vind tubeless nu nog niet belangrijk. Qua routes fiets ik regelmatig in het bos (waar nu veel modder ligt en als het echt een blubber zooi is zoek ik meestal een ander stuk), aan de kust of op Westenschouwen.
Mijn ogen zijn gevallen op de Maxxis Ikon achter en Ardent voor. Ik zou graag naar Ikon voor en achter gaan maar ben toch bang dat ik dan te weinig grip ga hebben aan de voorkant. Ik zou eventueel de Ardent (als de paden er straks weer wat minder modderig bij liggen) kunnen omwisselen voor een Ikon.
De Maxxis Rekon zou ik ook eventueel voor kunnen pakken, al lijkt mij de Ardent net wat meer grip te bieden.
Daarnaast twijfel ik nog (als dit past, volgens mij wel) of ik de Ardent 2.25 wil of 2.40 (Rekon is volgens mij enkel 2.40). Wat adviseren jullie als het gaat om de combinatie en de bandenmaat van de Ardent (2.25 vs 2.40).
[ Voor 5% gewijzigd door R0y. op 10-02-2021 15:29 ]
ligt eraan of je nog een stuk over de weg moet, daar is het een gore pekel/modder/sneeuw slush op sommige plekken... Door een mooie verse laag sneeuw rijden is inderdaad anders.wisselwerking schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:41:
Met de huidige omstandigheden wordt de fiets niet erg vies. Hooguit wat sneeuw, maar dat is inderdaad sneeuw er af en droog maken. Niet zo heel veel bijzonders.
hoeveel ruimte heb je nu over (links/rechts/bovenkant). Als je een Boost vork hebt dan gaat 2.4 volgens mij wel, achter is het vaak wat krapper, zeker bij de chainstays (bij je bottom bracket zeg maar).R0y. schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:42:
Even een check voordat ik mijn bestelling ga plaatsen. Ik ben op zoek naar nieuwe banden op mijn CUBE Attention SL (2021), waarom? Looks (skinwall) maar hoop stiekem ook qua rolweerstand wat vooruit te gaan voor de rechte stukken. Momenteel heb ik de standaard banden er op namelijk Schwalbe smart sam.
Ik ben nog niet op het punt gekomen dat ik grip te kort kom met de huidige banden, wel vind ik het lastig om de juiste bandenspanning te bepalen. Ik fiets met binnenbanden en vind tubeless nu nog niet belangrijk. Qua routes fiets ik regelmatig in het bos (waar nu veel modder ligt en als het echt een blubber zooi is zoek ik meestal een ander stuk), aan de kust of op Westenschouwen.
Mijn ogen zijn gevallen op de Maxxis Ikon achter en Ardent voor. Ik zou graag naar Ikon voor en achter gaan maar ben toch bang dat ik dan te weinig grip ga hebben aan de voorkant. Ik zou eventueel de Ardent (als de paden er straks weer wat minder modderig bij liggen) kunnen omwisselen voor een Ikon.
De Maxxis Rekon zou ik ook eventueel voor kunnen pakken, al lijkt mij de Ardent net wat meer grip te bieden.
Daarnaast twijfel ik nog (als dit past, volgens mij wel) of ik de Ardent 2.20 wil of 2.40 (Rekon is volgens mij enkel 2.40). Wat adviseren jullie als het gaat om de combinatie en de bandenmaat van de Ardent (2.20 vs 2.40).
als de specs kloppen zitten er zx20 velgen op je fiets, in de specs staat niet de interne breedte, maar de naam doet 20 mm vermoeden.. dat ie niet heel breed en of een 2.4 band daar lekker op valt.. ik vermoed van niet:
/f/image/Yzv2tYLo28EUO2MjSu3XbJoc.png?f=fotoalbum_large)
(dan is het teveel als het linker plaatje)
Voor XC en lage rolweerstand is 2.4 denk ik teveel van het goede, 2.2 - 2.3 is de gebruikelijke maat.
Maar je gaat er altijd op vooruit, de smart sam is generiek een instap bandje
Bedankt! Ik kan inderdaad ook weinig vinden over de velgen kwa specs. De twijfel over de bandenmaat is puur voor de voorkant, op het zicht (zit nu 2.25 op) zou het moeten passen. Achter gaat sowieso een 2.2 worden.Prulleman schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:55:
[...]
ligt eraan of je nog een stuk over de weg moet, daar is het een gore pekel/modder/sneeuw slush op sommige plekken... Door een mooie verse laag sneeuw rijden is inderdaad anders.
[...]
hoeveel ruimte heb je nu over (links/rechts/bovenkant). Als je een Boost vork hebt dan gaat 2.4 volgens mij wel, achter is het vaak wat krapper, zeker bij de chainstays (bij je bottom bracket zeg maar).
als de specs kloppen zitten er zx20 velgen op je fiets, in de specs staat niet de interne breedte, maar de naam doet 20 mm vermoeden.. dat ie niet heel breed en of een 2.4 band daar lekker op valt.. ik vermoed van niet:
[Afbeelding]
(dan is het teveel als het linker plaatje)
Voor XC en lage rolweerstand is 2.4 denk ik teveel van het goede, 2.2 - 2.3 is de gebruikelijke maat.
Maar je gaat er altijd op vooruit, de smart sam is generiek een instap bandje
Ik las op sommige pagina's dat mensen de voorkeur hebben voor een iets grotere voorband omdat dat mogelijk de grip voor zou verbeteren, maar dus enkel als ik voor de combi Ardent/Ikon zou gaan (om nu even het "blubber seizoen" (als ik het zo mag noemen
Fully achter Ikon 2.35 en voor Forcaster 2.35. Velgmaat 30mm
Zelf diverse Maxxis banden liggen om mee te kunnen experimenteren. Ikons, Rekon, Rekon Race, Forcaster, Aspen.....
[ Voor 18% gewijzigd door Daan_ op 10-02-2021 15:59 ]
Twee emmer methode?Daan_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:39:
[...]
Na elke rit.. Sneeuw eraf en droog maken... fiets je over wegen met pekel etc. Dan twee emmer methode. Dus niet anders dan normaal. ;-)
Als in emmer met sop en emmer zonder?
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Wordt veel gebruikt bij auto wassen, maar werkt ook perfect bij fiets.magic_nl schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:22:
[...]
Twee emmer methode?
Als in emmer met sop en emmer zonder?
Emmer met warm water en sop en andere emmer lauw of ook warmwater.
(Net nog Rheden gereden, die steile klim na de afdaling bij het weiland is nu een ijsbaan, maar toch kun je er met deze banden fietsend boven komen..
Op mijn Canyon lagen ook Maxxis Ikons bij aflevering, vond ik niet zo'n prettige band. Best zwaar en stug. Bv. Racing Ray en Ralph, Wolfpack Race en Speed lopen lichter en zijn soepeler. En alleen in hele dikke modder ga je echt te kort komen.
Aan de andere kant, met die Maxxis zul je ook niet echt fout gaan..
Succes!
Niet. WD-40 er tegenaan en gaan met die banaan.magic_nl schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:35:
Vraagje:
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Hoe doet de Rekon race het aan de voorkant, of zou jij dan eerder een Ikon voor adviseren?Daan_ schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 15:57:
Banden keuze is best persoonlijk. Vind persoonlijk prettiger rijden met iets meer profiel voor. Bijvoorbeeld op de HT Ikon 2.20 achter. En voor Rekon 2.25. Nieuwe wielset heeft voor 28mm achter 25mm.
Fully achter Ikon 2.35 en voor Forcaster 2.35. Velgmaat 30mm
Zelf diverse Maxxis banden liggen om mee te kunnen experimenteren. Ikons, Rekon, Rekon Race, Forcaster, Aspen.....
De Rekon 2.25 (met skinwall) kan ik namelijk nergens vinden.
Persoonlijk vind ik de Maxxis Rekon Race EXO 2.25 prima rijden ook op wat technische stukken. Van de zomer wil ik eens proberen met een 2.35 voor en 2.25 achter... Houdt er tevens rekening mee dat velg breedte en bandenspanning etc. ook invloed heeft op de band en hoe deze zich gedraagd.R0y. schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:09:
[...]
Hoe doet de Rekon race het aan de voorkant, of zou jij dan eerder een Ikon voor adviseren?
De Rekon 2.25 (met skinwall) kan ik namelijk nergens vinden.
Onderstaande website heeft wat informatie staan m.b.t. Maxxis, maar banden keuze is en blijft persoonlijke keuze.
https://www.worldwidecycl...proven-to-make-you-faster
[ Voor 8% gewijzigd door Daan_ op 11-02-2021 11:32 ]
Als ik grip te kort kom o.i.d. kan ik altijd de voorband later alsnog bestellen. Vanavond even een bestelling de deur uit doen, bedankt iedereen!
Helder overzicht, bedankt:)Daan_ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:42:
[...]
Persoonlijk vind ik de Maxxis Rekon Race EXO 2.25 prima rijden ook op wat technische stukken. Van de zomer wil ik eens proberen met een 2.35 voor en 2.25 achter...
Onderstaande website heeft wat informatie staan m.b.t. Maxxis, maar banden keuze is en blijft persoonlijke keuze.
https://www.worldwidecycl...proven-to-make-you-faster
Ik rijd op mijn Canyon Exceed CF7 (XC hardtail) met Aspen 2.25 achter en Ikon 2.35 voor. Werkt prima voor mij. Ik fiets in alle omstandigheden (behalve sneeuw), en door goed mijn gewicht te verdelen op de fiets heb ik nooit grip-problemen ervaren.R0y. schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:34:
Oke het gaat dubbel Ikon worden.. De Rekon race (skinwall) is enkel op 2.35 op voorraad, zoals hierboven is aangegeven denk ik toch dat het slim is om max 2.5 te pakken.
Als ik grip te kort kom o.i.d. kan ik altijd de voorband later alsnog bestellen. Vanavond even een bestelling de deur uit doen, bedankt iedereen!
[...]
Helder overzicht, bedankt:)
Gewoon, mee onder de douchemagic_nl schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:35:
Vraagje:
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik ben echt blij om te zien dat mijn fietsen niet de enige zijn die gezellig mee mogen onder de douche/in bad.
[ Voor 41% gewijzigd door ZanielGa op 11-02-2021 18:14 ]
Ter info nog, weet niet of je al iets besteld hebt...R0y. schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:34:
Oke het gaat dubbel Ikon worden.. De Rekon race (skinwall) is enkel op 2.35 op voorraad, zoals hierboven is aangegeven denk ik toch dat het slim is om max 2.5 te pakken.
Die X-King is voor mijn gevoel iets te breed (valt qua vorm niet helemaal mooi, dus grip denk ik niet ideaall), dus zou zelf denk ik maximaal een 2.35 erom leggen; of gewoon een 2.25 als je bijv. voor een combinatie als Racing Ralph/Racing Ray zou gaan.
En zoals @Prulleman al aangaf: het verschil met die Smart Sam's ga je verwacht ik wel merken
[ Voor 4% gewijzigd door -Eraser- op 11-02-2021 18:57 ]
Setje Ikon’s besteld (2.2), mocht ik grip tekort komen pak ik voor er iets anders bij. Ik ben echt benieuwd wat ik er van ga merken, want voor mijn gevoel waren het prima banden (dat zeg ik als beginner-Eraser- schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 18:53:
[...]
Ter info nog, weet niet of je al iets besteld hebt...Ik heb zelf ook een Attention SL; wel het model uit 2018, maar zo te lezen met de zelfde wielen (en dus wielmaat). Achterop heb ik een Schwalbe Racing Ralph van 2.25 en voorop momenteel een Continental X-King 2.4.
Die X-King is voor mijn gevoel iets te breed (valt qua vorm niet helemaal mooi, dus grip denk ik niet ideaall), dus zou zelf denk ik maximaal een 2.35 erom leggen; of gewoon een 2.25 als je bijv. voor een combinatie als Racing Ralph/Racing Ray zou gaan.
En zoals @Prulleman al aangaf: het verschil met die Smart Sam's ga je verwacht ik wel merken
Zelf komende periode eens experimenteren met ander zadel. Ergon SM Pro (s/m) besteld. Zadel van HT is te glad en die van fully is het ook net niet. Benieuwd hoe de Ergon uitpakt.
[ Voor 57% gewijzigd door Daan_ op 12-02-2021 14:24 ]
Ja de verwachte levertijd is week .....Bij Mantel steed volgende week
Mijn voorkeur gaat uit naar de Cube Reaction Hybrid SL 625 29 iridium´n´black omdat ik al een Cube kathmandu hybrid sl 500 heren 2019 in gebruik heb en die bevalt buitengewoon goed.
Zijn er ervaringen met het kopen bij onze Oosterburen?
Woon zelf nog geen vijf km bij 12gobiking vandaan maar die heeft niets op voorraad en als je een verkoper spreekt dan is het vaag vaag.
Ik bestel regelmatig onderdelen bij bv bike-discount.de, maar ik heb ook weleens een kinder mtb bij bikester.nl besteld, die zitten volgens ook in DE, evenals bike24 en r2-bike.com.TecTo schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 17:13:
Probeer al een paar weken een emtb te kopen maar het is een overspannen markt. Nu zie ik dat er bij onze Oosterburen wat kortere levertijden zijn maar ze zijn niet op stock.
Ja de verwachte levertijd is week .....Bij Mantel steed volgende week![]()
Mijn voorkeur gaat uit naar de Cube Reaction Hybrid SL 625 29 iridium´n´black omdat ik al een Cube kathmandu hybrid sl 500 heren 2019 in gebruik heb en die bevalt buitengewoon goed.
Zijn er ervaringen met het kopen bij onze Oosterburen?
Woon zelf nog geen vijf km bij 12gobiking vandaan maar die heeft niets op voorraad en als je een verkoper spreekt dan is het vaag vaag.
Gaat allemaal prima, ze zijn goed gericht op de internationale markt, maar let op vaak duurt het al een weekje voor het binnen is, als het dan ook nog om een niet of slecht leverbare dure fiets gaat, zou ik er toch voor kiezen om ze even te bellen om wat meer zekerheid te krijgen. Ik denk dat je nog steeds minmaal op een paar weken moet rekenen
[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 12-02-2021 17:29 ]
En zoals Prulleman al aanhaalt kan het vanuit DE paar dagen langer duren. Dit komt ook mede door de COVID.
Heb zelf nog een Rockshox SID SL Ultimate in bestelling staan bij Bike24. Opvragen over levertijden kreeg ik netjes en snel antwoord.
Zelf nog erg tevreden over de CF 9.0 SL. Al is hier wel nodige vervangen; groepset, dropper, stuur/stem, zadel.
Alle is wel redelijk bevroren hier (meer ijs dan sneeuw), maar aangezien ik vorige week ook niet buiten gefietst heb vlieg ik inmiddels zo'n beetje bij de muren omhoog. Heb geen zin om op m'n snuffert te gaan
[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 13-02-2021 09:30 ]
Hier was hetdonderdag al goed te doen op de eerste helft van de lokale route waar de sneeuw goed aangereden was. De tweede helft was kennelijk minder bezocht en zelf een pad banen door de dikke poedersneeuw was wel lastiger.Ypuh schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:29:
De racefiets laat ik nog even staan, maar wil straks ff een rondje op de MTB. Is het vandaag alweer een beetje te doen in de sneeuw of beter om op de wegen te blijven?
Alle sneeuw is wel redelijk bevroren hier, maar aangezien ik vorige week ook niet buiten gefietst heb vlieg ik inmiddels zo'n beetje bij de muren omhoog. Heb geen zin om op m'n snuffert te gaan.
Op zich vind ik aangereden sneeuw met de mtb en bandjes op lekker lage druk goed te doen. En ik heb ook niet bepaald extreem noppige banden (Racing Ray/Ralph).
Ik doe dadelijk ook weer een rondje, alle “wandelaars” gaan nu toch rechtstreeks naar de vennen in het bos.
Gisteren op de gravelbike op de weg geweest en dat was ook goed te doen, ook op plekken waar nog sneeuw lag. Die fiets ziet nu echter wel wit van de pekel...
[ Voor 3% gewijzigd door Kluus op 13-02-2021 09:39 ]
Tja, ben benieuwd hoe ik hem aangeleverd krijg. Ben redelijk handig, maar nog niet eerder een fiets in elkaar moeten zetten. Neem aan dat er een prima handleiding bij zit.Daan_ schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:22:
Mooie fiets. Wel tip om bij in elkaar zetten of alles goed is voorzien van vet en vast gedraaid is. Canyon levert standaard een plastic wheel disch op de achterwiel. Deze is makkelijk te verwijderen. Dit is waarschijnlijk de reden dat ze cassette niet goed vast zetten.
Montagevet, om het vast te zetten, heb ik in huisje. Dat moet goed komen. Hoop niet dat ik heel speciaal gereedschap nodig heb, dan moet het lukken.
Voor de cassettes gebruik ik een Park tool FR-5.2 en FR-5.2GT. De 5.2 is al voldoende in samenwerking met kettingzweep. De tool voor de cassette kun je gebruiken met bahco, momentsleutel......
[ Voor 41% gewijzigd door Daan_ op 13-02-2021 11:08 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Kluus op 13-02-2021 11:29 ]
Was inderdaad leuk door de sneeuw. Wel 1x tegen de grond gegaan door een wegglijdend voorwiel op een stuk ijs en de diepe poedersneeuw is geen doorkomen aan, maar morgen weerKluus schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:34:
[...]
Hier was hetdonderdag al goed te doen op de eerste helft van de lokale route waar de sneeuw goed aangereden was. De tweede helft was kennelijk minder bezocht en zelf een pad banen door de dikke poedersneeuw was wel lastiger.
Cool, Ja, je moet wel een beetje een route hebben waar regelmatig gereden wordt. Hier was het ook weer wat beter aangereden dan donderdag. Morgen nog en dan zal het volgende week wel weer een bende worden.Ypuh schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 14:20:
[...]
Was inderdaad leuk door de sneeuw. Wel 1x tegen de grond gegaan door een wegglijdend voorwiel op een stuk ijs en de diepe poedersneeuw is geen doorkomen aan, maar morgen weer.
Dit ja, afstelling van de derailleur is prima. Dropperpost monteren was voor een vriend van me (vorig jaar een Neuron 6 gekocht) die niet super handig is (maar ook weer niet 2 linker handen heeft) het lastigste (had in eerste instantie de Cable routing verkeerd).Holk schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 13:11:
3 fietsen via Canyon gekocht en bij alle 3 is het stuur monteren, voorwiel erin, pedalen erop en klaar (dropperpost Lux was even een dingetje) Wel heb ik bij alle 3 de belangrijke boutjes even nagelopen en moest er lucht in de veringen maar ze zijn tot nu toe bovengemiddeld afgemonteerd. Vooral de afstelling van de derailleurs vond ik altijd erg goed, heb vrienden die bij LBS hun fietsen haalden waar dit soms heel slecht geregeld was
De 'handleiding' kan je weg mieteren, dat ding lijkt 10 jaar oud te zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door GoldenSample op 13-02-2021 19:08 ]
https://www.fiets.nl/2021...blijft-mijn-fiets-corona/Goofyduck384 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 08:58:
Het ‘lange’ wachten is begonnen, gisteren de Canyon Neuron 7 besteld.
Kan niet wacht tot half april 😎😎
[Afbeelding]
Succes! 🤡
Op de meeste fietspaden is ondertussen hier de sneeuw wel weg (en MTB-en valt er sowieso niet veel).wisselwerking schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:50:
Was vandaag weer leuk fietsen. Was pas laat van huis gegaan (14.15u) en merkte dat de zon goed zijn werk had gedaan (helaas). Ondergrond was op veel plekken al weer zacht geworden. Daarnaast had ik het ook gewoon warm tijdens het fietsen, terwijl ik toch niet zoveel aan had (thermoshirt, shirt met langen mouwen en windstopper). Morgenvroeg nog even MTB training geven en dan is het weer over met de winterpret. Jammer. Dit is toch wel een keer een leuke variatie op de lange herfst.
Maar op een paar fietsenpaden lag er om de 100 meter een meter of 10 "ijs", dus was al gesmolten en toen weer aangevroren. Dat was wel tricky en je krijgt niet echt een ritme.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Canyon houd zo ver zijn levertijden redelijk aan, over het algemeen zijn die redelijk conservatief en heb je je fiets eerder dan aangegeven. In deze tijd is Half April (wat waarschijnlijk begin april of zelfs eind maart wordt) best goed zelfs.
Mijn fiets is geleverd, alleen is ie nu een weekje dicht vanwege carnaval.
Dus nog even geduld, maar het einde is in zicht. Bijna #newbikeday.
Systeemspecificaties

Heerlijk driften. Leuk voor jong en oud
Na de training de kinderen even terug gebracht naar de startplek en toen nog wat kilometers door de sneeuw gedaan. Heerlijk. Erg rustig, want iedereen stond natuurlijk op het ijs. Uiteindelijk na 88km weer thuis.
En volgend weekend waarschijnlijk in korte broek als ik de temperaturen zo bekijk..
Mooi nieuws, maar, carnaval?magic_nl schreef op zondag 14 februari 2021 @ 11:31:
Eindelijk een positief bericht van m’n LBS.
Mijn fiets is geleverd, alleen is ie nu een weekje dicht vanwege carnaval.
Dus nog even geduld, maar het einde is in zicht. Bijna #newbikeday.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dz4sJTPIqMKZ2ALwWkZGZnTq.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/LlZ0HjELe2S6RYRJinHjqpZ0.jpg?f=user_large)
Fiets was lekker schoon gebleven.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Dat er niks gevierd wordt wil niet zeggen dat het zuiden geen vakantie heeft. Ik ben zelf ook gewoon vrij.
Systeemspecificaties
je hebt met een QR wat meer flex en dus ook dat je schijven wat sneller aanlopen, je wiel niet helemaal recht zit, geen Boost (op een enkel trek met QR boost na).Marty! schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:23:
Hi all! Lees al een tijd mee hier, maar nooit echt in de discussie gemengd. Nu ik zelf een vervanger van de MTB aan het zoeken ben kom ik op het volgende en ben ik benieuwd naar jullie gedachten; een van de ge-shortliste modellen heeft nog een quick release as aan de achterkant, in plaats van de steekassen. Dat is grofweg het enige nadeel wat ik kan vinden, maar houd me wel tegen in aanschaf hiervan. Any thoughts?
Als het verschil gaat tussen boost steeekas en QR zou ik zeker voor de Boost steekas gaan. Mocht je een keer willen upgraden naar een fancy wielset, dan is die met Boost een stuk waardevaster.
Ik weet niet wat het verschil in prijs is en of de rest van de specs gelijk is, ik weet niet of ik het gelijk een dealbreaker zou noemen.. Mijn cannondale FS-i 2018 frame heeft ook nog gewoon QR, en ik heb er verder geen last van (wiel is ook wel steviger door de AI offset en ik heb ook nog een asymetrische velg, de spaak spanning aan de driveside en non driveside is daardoor zo goed als gelijk..)
Het is dus een afweging en zonder alle factoren is die lastig door een ander te maken.
(ik zou zelf overigens bij mijn volgende fiets gewoon voor boost voor en achter gaan)
Tja het is natuurlijk ook een beetje de vraag over wat voor een categorie fiets we het hebben, voor meer XC gebruik is het minder snel een issue dan als je een Fully met 29-ers rijd en ook af en toe enduro dingen wilt rijden.Prulleman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:30:
[...]
je hebt met een QR wat meer flex en dus ook dat je schijven wat sneller aanlopen, je wiel niet helemaal recht zit, geen Boost (op een enkel trek met QR boost na).
Als het verschil gaat tussen boost steeekas en QR zou ik zeker voor de Boost steekas gaan. Mocht je een keer willen upgraden naar een fancy wielset, dan is die met Boost een stuk waardevaster.
Ik weet niet wat het verschil in prijs is en of de rest van de specs gelijk is, ik weet niet of ik het gelijk een dealbreaker zou noemen.. Mijn cannondale FS-i 2018 frame heeft ook nog gewoon QR, en ik heb er verder geen last van (wiel is ook wel steviger door de AI offset en ik heb ook nog een asymetrische velg, de spaak spanning aan de driveside en non driveside is daardoor zo goed als gelijk..)
Het is dus een afweging en zonder alle factoren is die lastig door een ander te maken.
(ik zou zelf overigens bij mijn volgende fiets gewoon voor boost voor en achter gaan)
@Marty! kan je je overweging delen? Welk(e) component(en) je uitruilt verschilt ook nogal. Een derailleur vervang je een stuk voordeliger als de low-range variant niet bevalt dan dat je een vork of demper wisselt.
@wisselwerking Leuk, goed ook voor de kinderen om gevoel te krijgen bij glijden op de fiets. Merk dat hier ook wel als ik met niet mountainbikers een rondje ga fietsen, de mensen die (bijvoorbeeld van de racefiets in matig weer) hier ervaring mee hebben doen het al heel snel een stuk beter dan mensen die dat niet hebben. Die blijven verder weg van de grens wat ze soms juist in de problemen brengt of schrikken just als het achterwiel (maar helemaal het voorwiel) een stapje opzij zet.
[ Voor 14% gewijzigd door GoldenSample op 15-02-2021 17:38 ]
Het betreft de keuze tussen XC HT fietsen:
1) XT/SLX afmontage, Judy vork (:-/ ) een QR achteras (met Boost). Ook tubeless ready
2: SLX afmontage met Fox 32 vork en steekassen met boost. Niet tubeless ready.
Gebruik zal dus qua drops en zware schokken op de as en dergelijke wel meevallen, maar qua toekomstbestendigheid en duurzaamheid neig ik toch meer naar nummer twee, ondanks dat deze 100 euro duurder is. Mijn huidige fiets heeft ook steekassen, en die zijn gewoon aan het buigen na wat tijd (geen boost, dat dan weer niet). Ook het idee dat een wiel potentieel er onder uit kan vallen bij het maken van een goede jump met Murphy's Law achterop, jeukt toch wat bij de aanschaf van een nieuwe fiets.
Wat GoldenSample ook zegt, een derailleur vervang je makkelijker dan een vork of zelfs een frame
[ Voor 29% gewijzigd door Marty! op 15-02-2021 18:09 ]
Over welke fietsen gaat het precies?Marty! schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:44:
Thanks voor de input!
Het betreft de keuze tussen XC HT fietsen:
1) XT/SLX afmontage, Judy vork (:-/ ) een QR achteras (met Boost). Ook tubeless ready
2: SLX afmontage met Fox 32 vork en steekassen met boost. Niet tubeless ready.
Gebruik zal dus qua drops en zware schokken op de as en dergelijke wel meevallen, maar qua toekomstbestendigheid en duurzaamheid neig ik toch meer naar nummer twee, ondanks dat deze 100 euro duurder is. Mijn huidige fiets heeft ook steekassen, en die zijn gewoon aan het buigen na wat tijd (geen boost, dat dan weer niet). Ook het idee dat een wiel potentieel er onder uit kan vallen bij het maken van een goede jump met Murphy's Law achterop, jeukt toch wat bij de aanschaf van een nieuwe fiets.
Wat GoldenSample ook zegt, een derailleur vervang je makkelijker dan een vork of zelfs een frame.
Op basis van je specs zou ik nummero 2 nemen (hecht zelf niet veel aan tubeless), want boost en betere vork.
Thanks voor t advies! Gaat over een (1) Trek X-caliber 9 en een (2) Stevens Sentiero.bas-r schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Over welke fietsen gaat het precies?
Op basis van je specs zou ik nummero 2 nemen (hecht zelf niet veel aal tubeless), want boost en betere vork.
1: https://www.trekbikes.com...iber/x-caliber-9/p/29760/
2: https://www.stevensbikes.....php?bik_id=35&lang=nl_NL
[ Voor 20% gewijzigd door Marty! op 16-02-2021 14:01 ]
Ga morgen een rondje doen op de Stevens!bas-r schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:22:
De fietsen zijn best verschillend qua geometrie. Heb je er een rondje op gefietst? Ik zou met deze specs afgaan op het gevoel welke lekkerder fietst. Het helpt ook als je meer vergelijkingsmateriaal hebt ...
De geometrie, met name zitbuishoek, stack, reach en balhoofdbuis-hoek vond ik wel aardig dicht bij elkaar zitten met een XL. Het frame van de Trek is wat meer slooping, maar qua ‘zit’ doet het niet heel veel aan elkaar onder dacht ik? De Trek wordt omschreven als geschikt voor snelheid. Wat is jouw visie t.o.v. van de geometrie verschillen?
Dit is dus die enkele trek met QR boost. Dit is serieus lastig als je ooit een andere wielset wilt of moet kopen. of als je bijvoorbeeld je MTB op een indoor trainer wilt zetten (Heroixx in "Het grote indoor cycling topic")Prulleman schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:30:
[...]
je hebt met een QR wat meer flex en dus ook dat je schijven wat sneller aanlopen, je wiel niet helemaal recht zit, geen Boost (op een enkel trek met QR boost na).
[...]
ik vind het een onbegrijpelijke keuze van Trek om dit te doen. Cannondale doet ook dingen, maar dan wordt het naast lastig er meestal ook wel beter op, dit is enkel lastig en niet beter dan de bestaande boost steekassen
Mijn LTHT (het frame waar Klitse nu op rijdt) was even zwaar en die was lomp genoeg om bikeparks mee te rijdenRudolf schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:21:
Ik vind de Trek best zwaar voor een zelfbenoemde racebak.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Maar mijn (jouw ex) NS is natuurlijk verder totaal niet te vergelijken met die trek. Totaal andere fietsen met een ander inzetbereik. Ik zou met die trek niet snel naar winterberg gaan met 69,5 graden balhoofd. Met de 65 van mijn NS (met 160mm CC Helm vork) absoluut wel. Die trek is bedoeld om hard te fietsen over XC parcoursen, en ja, daarvoor kan ie een stuk lichter, maar dat ligt ook voornamelijk aan de onderdelen die er op zitten. Geef je €1000 meer uit dan wordt ie al behoorlijk lichter. Of je dat in de praktijk merkt hangt ook van jezelf (en je gewicht) af. Ik in elk geval niet.Demo schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:02:
[...]
Mijn LTHT (het frame waar Klitse nu op rijdt) was even zwaar en die was lomp genoeg om bikeparks mee te rijdenOok jammer dat er nog steeds gepraat wordt over 'XT/SLX aandrijving', waarbij er dan een XT derailleur aan hangt (nutteloos) maar wel een SLX shifter terwijl de XT echt veel fijner schakelt, de crank uiteindelijk Deore is en er van die rare lange remhendels op zitten.
Hoewel het allemaal totaal niet uit maakt. Ik vind het wel interessant dat die Trek X-Caliber 9 dan het Topmodel is van de X-Caliber series met onderdelen die bedoeld zijn voor zwaar wedstrijdgebruik. Ik zou dan niet verwachten dat je er nog €1000 tegen aan moet gooien om hem een stuk lichter te maken.Klitse schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:56:
[...]
Die trek is bedoeld om hard te fietsen over XC parcoursen, en ja, daarvoor kan ie een stuk lichter, maar dat ligt ook voornamelijk aan de onderdelen die er op zitten. Geef je €1000 meer uit dan wordt ie al behoorlijk lichter. Of je dat in de praktijk merkt hangt ook van jezelf (en je gewicht) af. Ik in elk geval niet.
Ja, ik weet. Het is allemaal verkooppraatjes, maar toch.
Mijn Cube (Reaction Pro 2018) is net zo zwaar. Zolang je niet berg op hoeft te fietsen kun je er prima mee fietsen. En naar beneden helpt de zwaartekracht weer mee. Maar echt licht kun je het niet noemen inderdaad.Rudolf schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:21:
Ik vind de Trek best zwaar voor een zelfbenoemde racebak.
Ja maar die pretendeert ook nergens een wedstrijdracer te zijn. De tekst op de Trek site is gewoon zwaar misleidend.wisselwerking schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:08:
[...]
Mijn Cube (Reaction Pro 2018) is net zo zwaar. Zolang je niet berg op hoeft te fietsen kun je er prima mee fietsen. En naar beneden helpt de zwaartekracht weer mee. Maar echt licht kun je het niet noemen inderdaad.
Daar wil ik verder niet mee zeggen dat het een slechte fiets is voor een recreatieve rijder overigens.De X-Caliber 9 is het topmodel van de X-Caliber-familie. Het is een competitieve crosscountry-mountainbike met onderdelen die bedoeld zijn voor zwaar wedstrijdgebruik. Dankzij een RockShox Judy Silver voorvork met remote lockout, een 1x12 Shimano XT/SLX aandrijving en een cassette met breed bereik, is dit de juiste keuze voor singletrack-racers die niet kunnen wachten om aan hun wedstrijd te beginnen.
Wat zijn de meningen over die Stevens hier? Ik kan me wel vinden in de Fox 32 vork, die toch wat beter lijkt dan de standaard RS judy. Zelf hou ik wel van wat sneller rijden, maar daar lijkt deze geo zich dan weer wat minder voor te lenen. Het blijft overal wat compromissen sluiten lijkt het.
Over die rockshox judy silver hoor ik nooit echt goede verhalen over. Zou die fox 32 toch een stuk hoger schalen.
Bij trek betaal je gewoon veel voor het merk zelf.
Giant, Marin, Norco & Orbea hebben ook fietsen met boost141. Shimano heeft ook een goedkope hub met 141mm spacing. (FH-MT500-B). Voor de meeste hope en dt swiss hubs zijn andere endcaps verkrijgbaar.Prulleman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:08:
Ik zou die trek laten staan om de gekke as standaard..
[...]
Dit is dus die enkele trek met QR boost. Dit is serieus lastig als je ooit een andere wielset wilt of moet kopen. of als je bijvoorbeeld je MTB op een indoor trainer wilt zetten (Heroixx in "Het grote indoor cycling topic")
ik vind het een onbegrijpelijke keuze van Trek om dit te doen. Cannondale doet ook dingen, maar dan wordt het naast lastig er meestal ook wel beter op, dit is enkel lastig en niet beter dan de bestaande boost steekassen
Het is lastiger dan een standaard boost148 hub maar inmiddels is de Boost141 standaard er ook alweer een tijdje en is er wel spul beschikbaar aan het komen..
In deze prijs klasse is het een prima fiets, maar geen fiets in top segment. Dan kom je helaas in andere prijs klasse uit, maar wat is een wedstrijd fiets. De ene fietst een wedstrijd op fiets van 1000,- en de andere met fiets van 8000,- + euro.ZanielGa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 18:02:
[...]
Hoewel het allemaal totaal niet uit maakt. Ik vind het wel interessant dat die Trek X-Caliber 9 dan het Topmodel is van de X-Caliber series met onderdelen die bedoeld zijn voor zwaar wedstrijdgebruik. Ik zou dan niet verwachten dat je er nog €1000 tegen aan moet gooien om hem een stuk lichter te maken.
Ja, ik weet. Het is allemaal verkooppraatjes, maar toch.
En gewicht besparen kan aardig in de papieren lopen. Ben ik door de jaren heen wel achter gekomen. En je gaat er niet gelijk sneller of beter door fietsen.
Van de Fox 32 zijn ook verschillende versies. Van instap tot de wel bekende factory met kashima coating. Vermoed dat de Judy en de 32 elkaar niet zo heel veel ontlopen.steel123 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:12:
Volgens mij is de geo van beide fietsen nagenoeg gelijk of ik moet iets volledig over het hoofd zien?
Over die rockshox judy silver hoor ik nooit echt goede verhalen over. Zou die fox 32 toch een stuk hoger schalen.
Bij trek betaal je gewoon veel voor het merk zelf.
Frame met steekas (boost) zou ik persoonlijk verkiezen boven de QR. Het is makkelijker om set wielen te vinden voor steekas (boost) dan voor QR. Ben ik al achter gekomen toen ik voor fiets van mijn vrouw opzoek was.
[ Voor 51% gewijzigd door Daan_ op 16-02-2021 20:27 ]
Voor de rest wel prima bandjes om soms ook stukje weg te pakken, lekker stil en minder rolweerstan dan m'n rocket ron's.
Zou mijn pas zorgen maken als je heel vaak lek rijd. Dan buiten en binnen band eens goed controleren. Je kunt daarnaast ook tubeless overwegen.
Jaren terug overgestapt op tubeless. Gezien ik best vaak lek reed hier in het bos. (Doorns) Ja rijd nog steeds geregeld lek, maar gelukkig wordt dit gedicht door de latex. En bij thuis komst controleren of er geen doorns etc in zitten.
[ Voor 27% gewijzigd door Daan_ op 18-02-2021 16:08 ]
Advies over welk kledingstuk het beste bij je past en waar je het kan kopen, daarvoor kan je hier terecht: Het grote fietskleding topic
:strip_exif()/f/image/ZAH2gESqU0CaW3TSOJRmhUhe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GhORfuNBY8tbZpdzDpbHTPDG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wBra1MhR6TcPWKnhzx62p4fS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cusPvpIbkIgVXUSJW41TDvqz.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/6kxJe1JVBgkeRsVp8RF5Ovy0.png?f=fotoalbum_large)