Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 16 - GP van Rusland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:
  • 47.361 views

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:07

vhal

ಠ_ಠ

En uitgerekend nu dat ik deze fase niet kan zien... :D

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 22:49
Bottas gaat er nog eens een nachtje goed over slapen. Ramt de volgende twee races HAM eraf en de titelstrijd ligt weer helemaal open :Y

PSN: iRoyalFlushh

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Maurice079 schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:03:
Bottas gaat er nog eens een nachtje goed over slapen. Ramt de volgende twee races HAM eraf en de titelstrijd ligt weer helemaal open :Y
Kan Ocon in 2019 toch ook Formule 1 rijden. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Destruction schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:02:
Nouja, aan de ene kant weet Bottas heus wel wat zijn rol is binnen Mercedes, maar hij was kennelijk in de veronderstelling (gelaten) dat hij P1 terug zou krijgen. Dan mag hij zich best een beetje genaaid voelen wmb.
Ik heb het dan ook niet over Bottas, maar over slijmbal HAM en huilie Toto.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:37

SuBBaSS

-has Ryzen

Exocet schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:02:
[...]

Dat was ook zo, dat zou helemaal idioot zijn als ie dat gedaan had
:D Nou en of!

Wmb. had hij hem meteen rectaal bij hem ingebracht. >:)

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:04:
[...]

Dat kan ie sowieso als Toto hem laat gaan. Marko heeft gezegd dat Ocon bij TR mag rijden ipv Hartley, maar niet als ie onder Mercedes contract staat.

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 22:37
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:04:
[...]

Maar of hij er ook blij van zal worden, als je weet dat je zo opgeofferd gaat worden...

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-06 18:42

TommyGun

Stik er maar in!

Waar kan ik tekenen? :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Transportman schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:05:
[...]

Maar of hij er ook blij van zal worden, als je weet dat je zo opgeofferd gaat worden...
Of geen kans maken bij MERC, bij 3rde rangs rijden, of een 2018 RB met 2019 honda motor bij STR. Je kan het slechter treffen.. RAI & RIC hebben stuk slechter :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:24
Ari Gold schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 12:43:
Laten we even wat positiever doen over deze race ja? :P

Misschien wordt het dit keer spannend.

Veel waren ook negatief over Baku en dat pakte toen ook anders uit tijdens de race. :)
:>

Bwoah

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Nu online
Destruction schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:02:
[...]

Nouja, aan de ene kant weet Bottas heus wel wat zijn rol is binnen Mercedes, maar hij was kennelijk in de veronderstelling (gelaten) dat hij P1 terug zou krijgen. Dan mag hij zich best een beetje genaaid voelen wmb.
We zullen helaas nooit weten hoe het zou zijn gelopen als hij niet door flinke pech wat punten had laten liggen in het begin. Had zomaar een Rosberg scenario kunnen zijn.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:27

Destruction

(ex-)Automonteur

Het maakt mij niet uit wie er uiteindelijk WK wordt, maar het feit dat HAM vanaf nu gewoon P2 kan worden achter Vettel en dan het WK pakt is natuurlijk niet wat je wil, ik in elk geval niet :/

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik denk trouwens dat ze misschien verwachten dat HAM een nieuwe motor nodig gaat hebben omdat die problemen gaf en het daarmee ongunstig is om nu extra punten weg te geven terwijl ze het maximale kunnen pakken, en om die reden Bot pech heeft vandaag.

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
C:\WINDOWS\system32\mspaint.exe :+

• pinda powerrr
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 00:27

pinda powerrr

Slow down...

ScrooLoose schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:07:
[...]

C:\WINDOWS\system32\mspaint.exe :+
Tweakers opmerking incoming:

Ik gebruik geen Windows, maar Ubuntu/Linux :+

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:46
Voor in de playlist van Bottas:

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
iichel schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:59:
[...]

Maar ik denk niet dat RIC bijzonder gemotiveerd is nog.
Dat is wel echt spelen met je carrière, het niet op kunnen brengen.

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:32

dr.lowtune

(o\ | /o)

Toto onder de indruk van Max! (Op rtl)

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:24
dr.lowtune schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:09:
Toto onder de indruk van Max! (Op rtl)
Hopelijk gaat ie nooit naar Mercedes. :+

Bwoah

• WhatsappHack
  • Niet online
Dat persmokkel van Max blijft ook leuk om te zien

• Mugwump
  • Nu online
The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:09:
[...]

Ach, hij is 29 en heeft net een dik contract getekend. In de statistieken staat hij gewoon één plekje achter Verstappen. Dat zou ik niet spelen met je carrière willen noemen. Het is niet alsof hij na drie ronden zijn auto in de pitbox parkeerde, het terras op liep en een biertje bestelde.

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 05:24
The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:09:
[...]

Heeft al een contract getekend hoor, maar goed. Geloof er niks van dat hij er geen zin meer in heeft en geloof ook niet dat hij zich zou neerleggen met een verlies vs Verstappen. Meer zat er vandaag gewoon niet in voor hem denk ik, mede dankzij de schade :P

• Jorick
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-06 18:47
ATS schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:00:
[...]

Max hield zijn vleugel ondanks al die acties heel...
Hoorde tijdens de race over de boordradio dat RIC schade had opgelopen door rondvliegend rommel dus in hoeverre hij daar zelf iets aan kon doen weet ik niet (overigens ook niet of hij er veel/weinig last van had).

Maar om eerlijk te zijn kan ik nou niet super enthousiast worden van een Red Bull die van achteren naar de vijfde of een zesde plek weet te rijden, dat is toch wel het minste wat ze met die auto moeten doen. Het is jammer om te zien dat het gat met de rest van het veld zo gigantisch groot is. Als ze dan ook nog vooraan het veld met teamorders gaan strooien dan blijft er qua entertainment waarde van zo'n race weinig over. Hopelijk zien we volgende week een leukere race.

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:37

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

Toen werd je wakker en zag je in 2018 te leven ;) ... vroeger daarentegen.... >:) O+

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
WhatsappHack schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:11:
Opletten! Daar is ze weer!

PSN: Jeroen_the_stig

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Nu online
Jorick schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:16:
[...]

Hoorde tijdens de race over de boordradio dat RIC schade had opgelopen door rondvliegend rommel dus in hoeverre hij daar zelf iets aan kon doen weet ik niet (overigens ook niet of hij er veel/weinig last van had).

Maar om eerlijk te zijn kan ik nou niet super enthousiast worden van een Red Bull die van achteren naar de vijfde of een zesde plek weet te rijden, dat is toch wel het minste wat ze met die auto moeten doen. Het is jammer om te zien dat het gat met de rest van het veld zo gigantisch groot is. Als ze dan ook nog vooraan het veld met teamorders gaan strooien dan blijft er qua entertainment waarde van zo'n race weinig over. Hopelijk zien we volgende week een leukere race.
Ik sluit me erbij aan dat je daar an sich niet gelijk een feestje over hoeft te vieren (RBR die naar plek 5 of 6 gaat). De snelheid waarmee Max echter door het veld ging was, vond ik, wel heel mooi om te zien. Het was echt rammen en met een speels gemak. Terecht Driver of the Day.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Alfa90_Buttje
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 00:37

Alfa90_Buttje

VRRROOOAAARRRP

^ met hierboven :)

AMD Ryzen 7 2700X | ASRock X470 Taichi | 16GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX2070 Windforce 8GB GDDR6 | 31TB Areca Powered | Windows 10 x64 | Oculus Rift Bundle (Rift + Touch)

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

haha hulk!

Ze wisten van te voren al dat ze niet voor RPFI en haas konden komen..
die auto is echt bagger slecht dan.. want met de motor is nog wel wat te doen..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Grrrrrene
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:11:
Persmokkel, serieus? :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
basvn schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:35:
haha hulk!

Ze wisten van te voren al dat ze niet voor RPFI en haas konden komen..
die auto is echt bagger slecht dan.. want met de motor is nog wel wat te doen..
Die motor is ook niet zo best hoor. Het is dat er een team met die motor rijdt die wel een uitzonderlijke auto kan bouwen. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Gizmo_mokum
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:36:
[...]

Die motor is ook niet zo best hoor. Het is dat er een team met die motor rijdt die wel een uitzonderlijke auto kan bouwen. ;)
Imagine, RBR chassic met Mercedes power. Nachtmerrie van Wolff. Daarom moet RBR ook shoppen bij Honda/Renault

• iichel
  • Registratie: maart 2010
Gizmo_mokum schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:53:
[...]

Imagine, RBR chassic met Mercedes power. Nachtmerrie van Wolff. Daarom moet RBR ook shoppen bij Honda/Renault
Plus dat Red Bull nou niet altijd de meest positieve PR met zich mee brengt als het ze niet bevalt :+

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• alexbl69
  • Laatst online: 23:19
Ricciardo zit echt wel ff in de put nu. Z'n teamgenoot rijdt hem het snot voor de ogen, hij wordt door z'n team meer en meer buitengesloten van alle 'geheimen', en het enige interessante dat hij vandaag gezien heeft waren de auto's van z'n nieuwe team welke kansloos op 1 of 2 ronden achterstand binnen komen waggelen.

Benieuwd wat hij inmiddels van volgend jaar verwacht.

iRacing Profiel

• The Killer
  • Niet online
Mugwump schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:12:
[...]

Ach, hij is 29 en heeft net een dik contract getekend. In de statistieken staat hij gewoon één plekje achter Verstappen. Dat zou ik niet spelen met je carrière willen noemen. Het is niet alsof hij na drie ronden zijn auto in de pitbox parkeerde, het terras op liep en een biertje bestelde.
Als je dit seizoen duidelijk geen partij bent voor je teamgenoot, dan moet je bij Renault van hele goede huize komen om dat smetje op je blazoen weg te poetsen. Ricciardo is in 2018 van MER en FER prospect naar REN gegaan, dat is al een neerwaartse spiraal.

• Grrrrrene
  • Niet online
The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:58:
[...]

Als je dit seizoen duidelijk geen partij bent voor je teamgenoot, dan moet je bij Renault van hele goede huize komen om dat smetje op je blazoen weg te poetsen. Ricciardo is in 2018 van MER en FER prospect naar REN gegaan, dat is al een neerwaartse spiraal.
Volgens mij was het Doornbos die voor de wedstrijd zei wat ik al een beetje denk: het zou me niks verbazen als HUL aardig met hem mee kan komen bij Renault, zo niet beter blijkt te zijn. Ik weet niet wat er met RIC is gebeurd, maar hij is sinds race 5-6 dit seizoen, toen Max zichzelf hervond na een rommelige start, zichzelf niet meer.

• Mugwump
  • Nu online
The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:58:
[...]

Maar dat was niet wat er gesteld werd. De claim was dat het desastreus voor zijn carrière zou zijn indien RIC het hier ietwat zou hebben laten lopen.

Hij is natuurlijk geleidelijk aan overvleugeld door Verstappen. In kwalificaties is hij hard voorbij gestreefd en de enige reden dat hij qua punten relatief minder ver achter loopt is omdat Verstappen veel te onstuimig was in het begin van het seizoen. Vergeet niet dat de halve F1 wereld in Verstappen een potentiële meervoudige wereldkampioen ziet. RIC rijdt echt niet zo slecht.

Vergeet ook niet dat Renault een duidelijke eigen keuze was. Hij had gewoon bij Red Bull kunnen blijven, maar dan was het wel duidelijk dat hij tweede coureur zou zijn geweest en ik denk dat voor Mercedes of Ferrari hetzelfde had gegolden. Volgens mij ook met een heel lucratief contract, dus van een neerwaartse spiraal spreken lijkt me wat kort door de bocht. Het is een bewuste keuze.

• Snowdog
Grrrrrene schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:08:
[...]

Volgens mij was het Doornbos die voor de wedstrijd zei wat ik al een beetje denk: het zou me niks verbazen als HUL aardig met hem mee kan komen bij Renault, zo niet beter blijkt te zijn. Ik weet niet wat er met RIC is gebeurd, maar hij is sinds race 5-6 dit seizoen, toen Max zichzelf hervond na een rommelige start, zichzelf niet meer.
Aangezien Max meestal maar marginaal beter is dan Ric, zou dat ook betekenen dat de Hulk op het niveau van Max zit. Ik weet het niet. Ik verwacht eigenlijk toch wel dat Ric daar de team battle gewoon gaat winnen, als dat niet het geval is, dan komt Max wat mij betreft ook weer wat lager op de ladder te staan :P

• sjaool
  • Laatst online: 02:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:23:
[...]

Aangezien Max meestal maar marginaal beter is dan Ric...
Ik weet het niet hoor maar volgens mij heb je de laatste races niet gekeken. Het is niet de eerste keer dat Max Daniel op een flinke achterstand heeft gereden. ;)

"When you grow up your heart dies"

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Ondanks enige vertraging op de lijn, Ziggo Go app op de iPad in Ballorig via hotspot op mn telefoon, een boeiende race kunnen zien! Max als een heet mes door de boter in het veld en daarna wat mooie acties.

Daar waar VER een dikke straf had gekregen als hij de VET actie op HAM had uitgehaald, krijgt VET geen penalty. Goed dat ze het niet doen (want racen!) maar inconsistent als de pest is het wel.

Ik heb me goed vermaakt en de kids ook (in de ballenbak!)

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05:37
Wat denken we, als RBR hier geen gridstraffen had moeten pakken, wat zou de uitslag dan geweest zijn? Nog steeds P5 & P6?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Snowdog
sjaool schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:25:
[...]

Ik weet het niet hoor maar volgens mij heb je de laatste races niet gekeken. Het is niet de eerste keer dat Max Daniel op een flinke achterstand heeft gereden. ;)
Het zit bij RIC vaak ook niet mee, in normale races valt het wel mee naar mijn mening. Hij lijkt idd wel sneller, maar echt groot zou ik het verschil niet noemen.
Spotmatic schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:26:
Wat denken we, als RBR hier geen gridstraffen had moeten pakken, wat zou de uitslag dan geweest zijn? Nog steeds P5 & P6?
Ik zou zeggen P4 en P6.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Ja. Want dan hadden ze Q3 meegedaan, en dus een andere bandenstrategie gehad waardoor het voordeel wat er nu was kleiner zou zijn geweest. Buiten het feit dat de snelheid gewoon minder is.

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

• sjaool
  • Laatst online: 02:05

sjaool

Every life should have 9 cats

Normaal gesproken wel maar Max was zo ontketend dat een P3 mij helemaal niet vreemd had geleken. Met zijn racepace had hij volgens mij RAI en BOT wel op pure wilskracht kunnen inhalen. Maar we zullen het nooit weten. :)

"When you grow up your heart dies"

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 26-06 19:02
Ik denk niet dat ze in Q3 voor de Ferrari's of Mercs zouden komen. En op de baan inhalen van die auto's is er ook niet bij.

TheS4ndm4n#1919

• redfoxert
  • Niet online
Hangt helemaal van de quali af en dus track position. Ik denk dat Max wel een P3 had kunnen qualificeren maar zou het dan best moeilijk gehad hebben in de eerste paar ronden. VET was behoorlijk snel weg tov de Mercedessen.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• Snowdog
Denk dat we ook niet moeten vergeten dat de Mercs (en Ferrari) wel degelijk wat snellere race pace hadden ondanks dat ze meereden in het Verstappen treintje. Ze hadden natuurlijk ook wel nieuwere banden, maar toen Verstappen de pits indook ging het tempo nog wel een stukje omhoog. Denk dat Raikonen wel te pakken was geweest, maar verder was er denk ik weinig eer te behalen.

• Nat-Water
  • Nu online
De spanning van het seizoen gaat trouwens wel uit als een nachtkaars. Hamilton gaat de beker pakken, Vettel 2e, Bot 3 en Rai 4. Ver en Ric 5 en 6. Middenveld wordt nog wel leuk.

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
P2/3 denk ik.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 05:37
Vandaag pleit er dan toch voor om als RBR als 11e en 12e te willen starten, elke race op een circuit die "RBR niet ligt"? Immers dan heb je vrije bandenkeuze en hoef je nog maar 6 andere rijders in te halen ipv 16. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Snowdog
Spotmatic schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:39:
Vandaag pleit er dan toch voor om als RBR als 11e en 12e te willen starten, elke race op een circuit die "RBR niet ligt"? Immers dan heb je vrije bandenkeuze en hoef je nog maar 6 andere rijders in te halen ipv 16. ;)
Heb daar ook wel eens over nagedacht, maar denk niet dat het zo werkt :P
Kost waarschijnlijk toch nog altijd te veel tijd om de mensen voor je in te halen, je hebt extra kansen op brokken als verder achteraan start en een nieuw setje banden hoeft niet altijd een voordeel te zijn (dat bewijst de 2e stint vandaag wel). Uiteindelijk moet je toch 2 compounds gebruiken.

edit: en Red Bull is qua race pace ook absoluut niet de snelste auto (normaal gesproken), vandaag zat het even allemaal mee en omdat ze VER niet voorbij kwamen of probeerden in te halen en leek het allemaal wat positiever dan het daadwerkelijk was (imo).

Snowdog wijzigde deze reactie 30-09-2018 16:44 (15%)

• YakuzA
  • Laatst online: 00:26

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

WhatsappHack schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:07:
Ik denk trouwens dat ze misschien verwachten dat HAM een nieuwe motor nodig gaat hebben omdat die problemen gaf en het daarmee ongunstig is om nu extra punten weg te geven terwijl ze het maximale kunnen pakken, en om die reden Bot pech heeft vandaag.
Als het Ham niet bevalt miept ie over vanalles, rare vibraties, banden etc.
Het zal dus wel niet zoveel voorstellen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• WhatsappHack
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:42:
[...]

Dat deed ie ook, hij klaagde dat de motor steeds haperde. ;)

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 23:32

dr.lowtune

(o\ | /o)

alexbl69 schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:57:

Benieuwd wat hij inmiddels van volgend jaar verwacht.
20mio op de bank :7

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 06:51
(jarig!)
Iemand toevallig beeld hiervan?

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Mugwump
  • Nu online
YakuzA schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:42:
[...]

Ook als hij probleemloos aan de leiding rijdt doet hij dat. Lijkt meer een soort van algehele paranoia. :P

• Jasphur
(jarig!)
Mugwump schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:11:
[...]

Ook als hij probleemloos aan de leiding rijdt doet hij dat. Lijkt meer een soort van algehele paranoia. :P
Ik ben nog steeds van mening dat het een soort codetaal is oid :P

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Grrrrrene
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:23:
[...]

Aangezien Max meestal maar marginaal beter is dan Ric, zou dat ook betekenen dat de Hulk op het niveau van Max zit. Ik weet het niet. Ik verwacht eigenlijk toch wel dat Ric daar de team battle gewoon gaat winnen, als dat niet het geval is, dan komt Max wat mij betreft ook weer wat lager op de ladder te staan :P
Wat is marginaal volgens jou? Hij wint bijna iedere kwalificatieronde, als er geen issues zijn, finisht vrijwel consequent voor z'n teamgenoot de afgelopen 7-8 races, RIC is gewoon geknakt. Vorig seizoen was RIC nog het kwalificatiebeest, dat soms een wonderlijke ronde uit de hoge hoed kon toveren. Dit seizoen krijgt hij de setup niet voor elkaar, maakt kleine foutjes tijdens zijn rondes en kan het tempo gewoon niet volgen.

Laten we het anders zeggen: Max was marginaal sneller dan SAI en het is nu niet bepaald zo dat SAI HUL helemaal zoek rijdt. Ik denk dat het best een interessant gevecht wordt. Ik zeg niet dat HUL veel beter is dan RIC, maar ik denk dat het wel spannend wordt.

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 06:26
Grrrrrene schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:13:
[...]

Wat is marginaal volgens jou?
VER kwalificeert op P5 en RIC op P6. Hetzelfde bij de races, P5 en P6. Marginaal beter/slechter dus.

Dat dat komt doordat Red Bull in een vacuum rijdt, iets achter de topteams en ver voor het midfield moet je dan uiteraard vergeten.

/s

• Snowdog
Grrrrrene schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:13:
[...]

Wat is marginaal volgens jou? Hij wint bijna iedere kwalificatieronde, als er geen issues zijn, finisht vrijwel consequent voor z'n teamgenoot de afgelopen 7-8 races, RIC is gewoon geknakt. Vorig seizoen was RIC nog het kwalificatiebeest, dat soms een wonderlijke ronde uit de hoge hoed kon toveren. Dit seizoen krijgt hij de setup niet voor elkaar, maakt kleine foutjes tijdens zijn rondes en kan het tempo gewoon niet volgen.

Laten we het anders zeggen: Max was marginaal sneller dan SAI en het is nu niet bepaald zo dat SAI HUL helemaal zoek rijdt. Ik denk dat het best een interessant gevecht wordt. Ik zeg niet dat HUL veel beter is dan RIC, maar ik denk dat het wel spannend wordt.
De tijd dat VER tegen SAI reed is wel al een hele poos geleden en het feit dat SAI tegenover VER nog als vrij positief te boek staat, komt vooral door de beginperiode. Aan het einde van hun teamgenootschap was VER (imo) verreweg de betere.

Het gat tussen RIC en VER is een stuk kleiner imo en zelfs nu is het verschil tussen de twee in kwalificatie vaak vrij klein ondanks dat VER wel vaker wint dezer dagen. Als de Hulk RIC ook zou verslaan dan denk ik niet dat dat verschil groter zou zijn en dus zou dat op eenzelfde verschil als RIC en VER wijzen waarop in onwetenschappelijk zou concluderen dat VER en de Hulk op ongeveer eenzelfde niveau acteren. Dat zou mij persoonlijk wel enigszins tegenvallen van VER.

Ik verwacht verder ook niet dat RIC de Hulk helemaal weg gaat rijden ofzo, maar ik verwacht wel dat hij de snellere coureur van de twee is.

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:16:
[...]

VER kwalificeert op P5 en RIC op P6. Hetzelfde bij de races, P5 en P6. Marginaal beter/slechter dus.

Dat dat komt doordat Red Bull in een vacuum rijdt, iets achter de topteams en ver voor het midfield moet je dan uiteraard vergeten.
Nou, je geeft in het klein zelf al aan waarom het kijken naar posities dus niks zegt. In Singapore was VER nota bene 0.8s sneller ofzo in Q3. RIC had geen idee waar dat door kwam. Het gat met de nummers 7 t/m 20 is zo groot dat vlak achter VER of ruim achter VER 9 van de 10 keer gewoon p6 betekent. Ook in de race trouwens.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

• Mugwump
  • Nu online
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:25:
[...]

De tijd dat VER tegen SAI reed is wel al een hele poos geleden en het feit dat SAI tegenover VER nog als vrij positief te boek staat, komt vooral door de beginperiode. Aan het einde van hun teamgenootschap was VER (imo) verreweg de betere.

Het gat tussen RIC en VER is een stuk kleiner imo en zelfs nu is het verschil tussen de twee in kwalificatie vaak vrij klein ondanks dat VER wel vaker wint dezer dagen. Als de Hulk RIC ook zou verslaan dan denk ik niet dat dat verschil groter zou zijn en dus zou dat op eenzelfde verschil als RIC en VER wijzen waarop in onwetenschappelijk zou concluderen dat VER en de Hulk op ongeveer eenzelfde niveau acteren. Dat zou mij persoonlijk wel enigszins tegenvallen van VER.

Ik verwacht verder ook niet dat RIC de Hulk helemaal weg gaat rijden ofzo, maar ik verwacht wel dat hij de snellere coureur van de twee is.
Het verschil tussen VER en RIC klein in kwalificaties?
Het gemiddelde gat tussen die twee is het grootste na het verschil tussen Gasly en Hartley, zie deze statistieken:
https://www.racefans.net/.../2018-f1-qualifying-data/

• Snowdog
Mugwump schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:58:
[...]

Het verschil tussen VER en RIC klein in kwalificaties?
Het gemiddelde gat tussen die twee is het grootste na het verschil tussen Gasly en Hartley, zie deze statistieken:
https://www.racefans.net/.../2018-f1-qualifying-data/
Nouja, ik ga uit van mijn eigen intuitie, niet van dergelijke "useless statistics". In een normale kwalificatie waar beiden geen problemen hebben is het verschil tussen de twee vaak rond de 0.1s. Als jij denkt dat het werkelijke verschil tussen de twee ongeveer een halve seconde is, dan kan ik je alleen aanraden om wat vaker de kwalificatie te kijken.

• Mugwump
  • Nu online
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:01:
[...]

Nouja, ik ga uit van mijn eigen intuitie, niet van dergelijke "useless statistics". In een normale kwalificatie waar beiden geen problemen hebben is het verschil tussen de twee vaak rond de 0.1s. Als jij denkt dat het werkelijke verschil tussen de twee ongeveer een halve seconde is, dan kan ik je alleen aanraden om wat vaker de kwalificatie te kijken.
Zo, wat een misplaatste hautaine houding zeg.
Ik heb even de 'normale kwalificaties waar beiden geen problemen hebben' voor je op een rijtje gezet:
Australie - 0,3s voor VER
China - 0,15s voor VER
Baku - 0,1s voor RIC
Spanje - verwaarloosbare voorsprong VER
Canada - 1,2s voor VER
Frankrijk - 0,2s voor VER
Silverstone 0,5s voor VER
Spa - 0,2s voor VER
Italië - 0,35 voor VER
Singapore 0,65 voor VER

• iichel
Snel uit m'n hoofd gemiddeld 3-4 tiende. Da's netjes maar niet wereldschokkend.

• Mugwump
  • Nu online
iichel schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:18:
Snel uit m'n hoofd gemiddeld 3-4 tiende. Da's netjes maar niet wereldschokkend.
In totaal nu 0.58s in het voordeel van Verstappen in kwalificaties waar ze beiden een tijd hebben neergezet. Al komt dat enerzijds doordat VER zo consistent beter is en anderzijds ook wel door een uitschieter als Canada, waar als ik het me goed herinner Verstappen al met een nieuwe spec motor reed en Ricciardo nog niet.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max zijn eerste drie ronden onboard:
https://streamable.com/j3bh0

Postrace met Max bij Sky:
https://streamable.com/kmhim

En Max brak de laatste ronden af om de PU te sparen...
https://www.motorsport.co...e-to-save-engine/3186513/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 30-09-2018 18:23 (37%)

• iichel
Mugwump schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:21:
[...]

In totaal nu 0.58s in het voordeel van Verstappen in kwalificaties waar ze beiden een tijd hebben neergezet. Al komt dat enerzijds doordat VER zo consistent beter is en anderzijds ook wel door een uitschieter als Canada, waar als ik het me goed herinner Verstappen al met een nieuwe spec motor reed en Ricciardo nog niet.
Ik kom op 3,5s in 10 races = 0,35 per race?

• Grrrrrene
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:01:
[...]

Nouja, ik ga uit van mijn eigen intuitie, niet van dergelijke "useless statistics".
LOL, je gaat van je eigen gevoel uit (waarmee je aantoonbaar fout zit), maar niet van op feiten gebaseerde statistieken, want die zijn nutteloos? Ik heb nog nooit zoiets raars gelezen. Als je de extremen eruit filtert (de situaties waarin een van beiden een probleem heeft, waardoor de ander veel sneller was), is VER gewoon consequent sneller en het verschil is best wel groot (vind ik). Dan kun je 0.3-0.4s bagatelliseren, maar het IS gewoon veel tijd en de enige reden dat het nauwelijks consequenties heeft is dat het gat met de volgende teams zo onnoemelijk groot is.

Kijk naar deze race: VER is sneller dan RIC, maar dat heeft een oorzaak: RIC reed schade op brokstokken die nog op de baan lagen. De 48 (?) seconde voorsprong is dus wat geflatteerd, hoewel die na het wisselen van de voorvleugel nog steeds op liep. Misschien had RIC ook schade aan de vloer, geen idee, maar zo'n race mag je dus niet meetellen als "wat is VER toch enorm veel sneller". En voor je het gaat terugzoeken: ja, tijdens de race wist ik niet dat hij schade had en riep ik idd dat Max wel heel veel sneller was, pas bij de pitstop zag ik de nieuwe vleugel en snapte ik waar (een deel) van het snelheidsverschil vandaan kwam.
In een normale kwalificatie waar beiden geen problemen hebben is het verschil tussen de twee vaak rond de 0.1s. Als jij denkt dat het werkelijke verschil tussen de twee ongeveer een halve seconde is, dan kan ik je alleen aanraden om wat vaker de kwalificatie te kijken.
De feiten (die nutteloze statistieken) spreken je bewering tegen.

• Snowdog
Mugwump schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:21:
[...]

Een nieuwe motor levert geen 1,2s op, anders had RB op dit moment wel het wereldkampioenschap veilig gesteld. Ik heb zelf absoluut niet het idee dat een goede VER lap op dit moment een goede RIC lap met 3-4 tienden de baas is. Ik kan me niet meer herinneren wat een eventueel probleem zou kunnen zijn geweest en ik heb er ook weinig zin in om al die info terug te gaan zoeken, maar mijns inziens is het verschil tussen de twee gewoon klein en ik denk niet dat het HUL gaat lukken om RIC te verslaan. Mocht dat wel gebeuren en RIC heeft geen pech, dan zou me dat tegenvallen.

Het doet me wel een beetje denken aan de mensen die vinden dat RIC vorig seizoen beter was dan VER omdat hij meer punten had in het kampioenschap. Makkelijk om met zo'n statistiek punten aan te dragen en je kan er eigenlijk niks tegenin brengen. Ik vond Max vorig jaar toch echt een vele malen beter seizoen hebben dan RIC though.

• Mugwump
  • Nu online
iichel schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:26:
[...]

Ik kom op 3,5s in 10 races = 0,35 per race?
Excuus, de statistiek die ik aanhaalde bekeek het verschil na elk Q deel, niet enkel het eindresultaat.

• Snowdog
Grrrrrene schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:26:
[...]

LOL, je gaat van je eigen gevoel uit (waarmee je aantoonbaar fout zit), maar niet van op feiten gebaseerde statistieken, want die zijn nutteloos? Ik heb nog nooit zoiets raars gelezen. Als je de extremen eruit filtert (de situaties waarin een van beiden een probleem heeft, waardoor de ander veel sneller was), is VER gewoon consequent sneller en het verschil is best wel groot (vind ik). Dan kun je 0.3-0.4s bagatelliseren, maar het IS gewoon veel tijd en de enige reden dat het nauwelijks consequenties heeft is dat het gat met de volgende teams zo onnoemelijk groot is.

Kijk naar deze race: VER is sneller dan RIC, maar dat heeft een oorzaak: RIC reed schade op brokstokken die nog op de baan lagen. De 48 (?) seconde voorsprong is dus wat geflatteerd, hoewel die na het wisselen van de voorvleugel nog steeds op liep. Misschien had RIC ook schade aan de vloer, geen idee, maar zo'n race mag je dus niet meetellen als "wat is VER toch enorm veel sneller". En voor je het gaat terugzoeken: ja, tijdens de race wist ik niet dat hij schade had en riep ik idd dat Max wel heel veel sneller was, pas bij de pitstop zag ik de nieuwe vleugel en snapte ik waar (een deel) van het snelheidsverschil vandaan kwam.

[...]

De feiten (die nutteloze statistieken) spreken je bewering tegen.
Absoluut niet, vandaag was Max sneller dat moge duidelijk zijn. De statistieken nemen echter genoeg vreemde uitslagen mee waardoor het gemiddelde enorm wordt beinvloed. Canada 1,2s? Denk je dat VER onder normale omstandigheden ooit 1,2s sneller zou zijn dan RIC? En Singapore was ook gewoon een rare uitslag waarin Daniel al aangaf dat zijn banden niet in de juiste temperatuurrange kwamen. Het is niet alsof de man niet op stratencircuits kan rijden (zie Monaco). Dit soort stats zijn gewoon enorm misleidend.

• RobertMe
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:33:
[...]

Absoluut niet, vandaag was Max sneller dat moge duidelijk zijn. De statistieken nemen echter genoeg vreemde uitslagen mee waardoor het gemiddelde enorm wordt beinvloed. Canada 1,2s? Denk je dat VER onder normale omstandigheden ooit 1,2s sneller zou zijn dan RIC? En Singapore was ook gewoon een rare uitslag waarin Daniel al aangaf dat zijn banden niet in de juiste temperatuurrange kwamen. Het is niet alsof de man niet op stratencircuits kan rijden (zie Monaco). Dit soort stats zijn gewoon enorm misleidend.
Dat de banden niet op temperatuur kwamen maakt toch niet uit? Ja tuurlijk maakt het uit in de vergelijking. Maar zomaar "de banden kwamen niet op temperatuur" is ook raar. Waarom was dat zo? Omdat Ricciardo niet wist hoe ze goed op temperatuur te krijgen (en dus "onkunde") of omdat het een rariteit in de band zelf was (fout van Pirelli), of omdat de setup van de auto niet goed was? (fout van RIC/team).
Twee van deze drie redenen waarom dat zo kon zijn zijn dus toe te wijzen aan Ricciardo. In al die gevallen is hij dus zelf schuld aan het grote verschil.

Daarnaast zullen de meeste coureurs in vage situaties wijzen naar iets anders. Dat doe ik zelf als programmeur ook, als iets vaags gebeurd roep ik eerst dat het de fout van iemand anders is en ga dan pas kijken waarom dat gebeurd om dan mogelijk tot de conclusie te komen dat het alsnog m'n eigen fout was :+

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Misschien moet je nog even opnieuw lezen wat ik zeg, ik zeg nml letterlijk:
Als je de extremen eruit filtert (de situaties waarin een van beiden een probleem heeft, waardoor de ander veel sneller was)
Zo'n situatie als in Canada of Singapore neem je dan niet mee. Dat is overigens heel normaal bij statistische getallen, om de "outliers" eruit te filteren. Om het in perspectief te zetten: waarom vindt iedereen dan wel dat Leclerc veel beter is dan Magnussen of Alonso veel beter dan Vandoorne? Of anders verwoord: als er nauwelijks verschil zou zijn, hoe kan Max dan 14 van de 16 races beter kwalificeren dan zijn teamgenoot? Als het verschil werkelijk gemiddeld zo'n 0.1s zou zijn, zou RIC er veel vaker voor staan :)

• Mugwump
  • Nu online
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:27:
[...]

Een nieuwe motor levert geen 1,2s op, anders had RB op dit moment wel het wereldkampioenschap veilig gesteld. Ik heb zelf absoluut niet het idee dat een goede VER lap op dit moment een goede RIC lap met 3-4 tienden de baas is. Ik kan me niet meer herinneren wat een eventueel probleem zou kunnen zijn geweest en ik heb er ook weinig zin in om al die info terug te gaan zoeken, maar mijns inziens is het verschil tussen de twee gewoon klein en ik denk niet dat het HUL gaat lukken om RIC te verslaan. Mocht dat wel gebeuren en RIC heeft geen pech, dan zou me dat tegenvallen.
Niet altijd, maar het komt dus regelmatig voor. Het verschil in race pace is hier ook al wel eens voorbij gekomen.
En vergeet ook niet dat consistent minimaal 3-4 tienden pakken echt een heel fors gat is in de F1. Als je dat hebt, dan is de conclusie vaak dat de tweede rijder geen blijvertje is.
Het doet me wel een beetje denken aan de mensen die vinden dat RIC vorig seizoen beter was dan VER omdat hij meer punten had in het kampioenschap. Makkelijk om met zo'n statistiek punten aan te dragen en je kan er eigenlijk niks tegenin brengen. Ik vond Max vorig jaar toch echt een vele malen beter seizoen hebben dan RIC though.
Ik wil het nog wel wat sterker stellen, ook dit seizoen is het krachtsverschil nog wat beperkt in de stand om het WK omdat Verstappen in het begin van het seizoen veel te onstuimig was. RIC wint China en Monaco. China had Verstappen sowieso moeten winnen, maar dat vergooide hij met slechte inhaalpogingen.
In Monaco had hij in ieder geval met RIC moeten strijden om de overwinning als hij zijn auto niet zo dom in een muur had gezet in VT3. Dan had ook in het WDC het verschil er heel anders uitgezien.
Dus uiteindelijk staat RIC er nog relatief goed op omdat het gewoon een volwassen, stabiele coureur is en zijn teamgenoot, zeker aan het begin van het seizoen, een soms nog wat onstuimig talent.

• iichel
[...]

Aan de ene kant mee eens. Ik geloof niet dat RIC echt 1.2s langzamer is in canada. Banden opwarmen is echter wel een vaardigheid van de coureur.

Aan de andere kant, objectieve vergelijkingen kun je alleen maken met harde getallen. Eventueel outliers eruit halen.

• Snowdog
RobertMe schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:39:
[...]

Dat de banden niet op temperatuur kwamen maakt toch niet uit? Ja tuurlijk maakt het uit in de vergelijking. Maar zomaar "de banden kwamen niet op temperatuur" is ook raar. Waarom was dat zo? Omdat Ricciardo niet wist hoe ze goed op temperatuur te krijgen (en dus "onkunde") of omdat het een rariteit in de band zelf was (fout van Pirelli), of omdat de setup van de auto niet goed was? (fout van RIC/team).
Twee van deze drie redenen waarom dat zo kon zijn zijn dus toe te wijzen aan Ricciardo. In al die gevallen is hij dus zelf schuld aan het grote verschil.

Daarnaast zullen de meeste coureurs in vage situaties wijzen naar iets anders. Dat doe ik zelf als programmeur ook, als iets vaags gebeurd roep ik eerst dat het de fout van iemand anders is en ga dan pas kijken waarom dat gebeurd om dan mogelijk tot de conclusie te komen dat het alsnog m'n eigen fout was :+
Of misschien wel door de positie op de baan die voor VER gunstiger was. Het ligt niet altijd aan de coureur, maar de oorzaak kan ook elders liggen. Met de argumenten kan die jij aandraagt kan je ook stellen dat een RIC vorig jaar terecht de team battle heeft gewonnen en dat is naar mijn mening niet het geval. Als jij het daar wel mee eens bent, dan kan ik je redenatie nog enigszins volgen, maar ik heb het idee dat de gemiddelde persoon die hier reageert het daar ook niet mee eens is.

• Snowdog
Grrrrrene schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:39:
[...]

Misschien moet je nog even opnieuw lezen wat ik zeg, ik zeg nml letterlijk:

[...]

Zo'n situatie als in Canada of Singapore neem je dan niet mee. Dat is overigens heel normaal bij statistische getallen, om de "outliers" eruit te filteren. Om het in perspectief te zetten: waarom vindt iedereen dan wel dat Leclerc veel beter is dan Magnussen of Alonso veel beter dan Vandoorne? Of anders verwoord: als er nauwelijks verschil zou zijn, hoe kan Max dan 14 van de 16 races beter kwalificeren dan zijn teamgenoot? Als het verschil werkelijk gemiddeld zo'n 0.1s zou zijn, zou RIC er veel vaker voor staan :)
Nouja, dat is in dit geval niet gebeurd (aka is dus wel meegenomen), dus daar hoeven we het niet over te hebben denk ik. Verder is het idd mooi dat VES zo goed kwalificeert, maar bv dit weekend pakt hij hem ook met een onregelmatigheid. Daarnaast heeft Daniel ook al een aantal keren pech gehad, waardoor hij geen echte poging heeft gedaan om de kwali battle te winnen. Volgens mij heeft hij er sowieso ook 3 gewonnen toch? Doet er verder niks aan af dat Max ook Monaco (of Bahrein) zomaar had kunnen winnen zonder een domme fout, maar toch.

Ik heb zelf ook wel het idee dat Max de snellere is van de twee, maar ik heb niet het idee dat Max veel sneller is en 3 tot 4 tiende lijkt me echt veel te veel eer voor Max. Ik kan geen gegevens aandragen waarom ik dat idee heb. Ik heb gewoon het idee dat als ze allebei een goede auto hebben en alles meezit dat Max net wat sneller is (over het algemeen). Een gat van 0.3-0.4s is gewoon vrij fors in F1 begrippen en ik heb niet het idee dat hij met zo'n speels gemak RIC verslaat.

Tot slot heeft Leclerc zichzelf nog maar te bewijzen (denk ik), ik vind hem tot dusverre vrij overrated en zoveel heeft hij ook weer niet laten zien. Het is niet alsof de Sauber van dit jaar een absolute crapbak is en met Ericsson als teamgenoot weet je het gewoon niet. Dat Alonso veel beter is dan Vandoorne lijkt me echter wel duidelijk (sorry Belgische mensen hier :()

• iichel
Bedenk dat Leclerc dit jaar voor het eerst F1 rijdt en Ericsson al 5(?) seizoenen meegaat.

• Snowdog
iichel schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:56:
Bedenk dat Leclerc dit jaar voor het eerst F1 rijdt en Ericsson al 5(?) seizoenen meegaat.
Zeker waar en Leclerc heeft zeker vooruitgang geboekt, waar hij in het begin van het seizoen nog een paar keer fouten maakte (spins e.d.), omdat hij te veel van de auto vroeg. Maar ik vind het tot dusverre niet super bijzonder en hij heeft wel geluk dat hij nu direct bij Ferrari mag instappen.

Had eigenlijk het idee dat Ocon ook enorm goed was, maar dat lijkt er nu ook wel een beetje vanaf, dus je weet het nooit I guess. Hoewel Ocon natuurlijk niet slecht is ofzo, maar heb wel het idee dat er een paar coureurs zijn die er toch echt wel bovenuit steken.

• Mugwump
  • Nu online
iichel schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:56:
Die rijdt vandaag bovendien gewoon 'best of the rest', terwijl zijn teamgenoot op de 13e plek eindigt. Dat zijn hele waardevolle punten voor die teams.
Maar ik denk dat je de overstap naar een topteam ook niet moet onderschatten. Bij Verstappen zie je de ontwikkeling ook duidelijk. Ondanks zijn spectaculaire entree bij Red Bull was Ricciardo hem in de kwalificatie nog wel de baas in het eerste seizoen, nu is Verstappen gewoon structureel beter.
Ik denk dat Leclerc ook nog wel even tijd nodig heeft om zich aan te passen en te ontwikkelen bij Ferrari, al zou ik het fantastisch vinden als hij gelijk meekan met Vettel (al vrees ik dan wel een beetje voor de spanning in het kampioenschap met een zo duidelijke pikorde bij Mercedes).

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 23:00
Het verschil in achtervleugel tussen de Mercs en Ferrari was ook best groot

• Grrrrrene
  • Niet online
pilskes schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:01:
Het verschil in achtervleugel tussen de Mercs en Ferrari was ook best groot

[Afbeelding]
Ik vind die van Ferrari er zo ouderwets uit zien, zo hoog...?

• Nat-Water
  • Nu online
YouTube: Persconferentie na de GP van Rusland | Formule 1 | 30/09/2018

Da's wel een van de droevigste persconferenties die ik heb gezien. Mooi om te zien dat Lewis het overduidelijk ook niet met de swap eens is.

• Jasphur
(jarig!)

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 26-06 12:28
Nat-Water schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:35:

Da's wel een van de droevigste persconferenties die ik heb gezien. Mooi om te zien dat Lewis het overduidelijk ook niet met de swap eens is.
Achteraf is heel makkelijk kletsen. Hij had gewoon voor start/finish van zijn gas moeten gaan als hij dat meende. Bottas zat er dicht genoeg op om terug te swappen als hij dat gewild had. Ik geloof hem niet.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• RobertMe

Als hij het er overduidelijk niet mee eens was dan had hij in de laatste bocht op de rem moeten gaan staan. Zoals ze in Hongarije 2017 wel hebben gedaan (Bottas moest Hamilton erlangs laten om Hamilton een kans te geven, dat lukte niet, en in laatste ronde, laatste bocht, heeft Hamilton Bottas toen weer langs gelaten).

• pilskes
RIC heeft eigenlijk niks meer laten zien na het bekend worden van zijn switch naar Renault.
Laatste 4 races :
Max: 53 punten
Ric: 16 punten

pilskes wijzigde deze reactie 30-09-2018 19:45 (52%)

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:23

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Wat is er met RIC aan de hand? Is het vertrouwen even weg? Staat de auto meer dan bij Max in de spaart stand? Bedoel, het verschil.... is dit de man of de machine?

Cogitationis poenam nemo patitur

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:46
Toch nog een troostprijs voor Bottas -O-

Bullet NL schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:50:
Wat is er met RIC aan de hand? Is het vertrouwen even weg? Staat de auto meer dan bij Max in de spaart stand? Bedoel, het verschil.... is dit de man of de machine?
Ik krijg gewoon het idee dat hij dit jaar al heeft opgegeven en met zijn hoofd half bij Renault zit.

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 23:07

vhal

ಠ_ಠ

Met nog 5 races te gaan zal het ws iets zijn met /care en 2018 uitzitten. Daarnaast zal hij ongetwijfeld niet alles meer te horen/weten krijgen nu het bekend is dat hij naar Renault gaat.

Wel heeft hij met twee wins een voorsprong op Verstappen, dat dan weer wel :+

• Snowdog

Als 'ie t er echt niet zo mee eens was had hij zelf wel Bottas laten winnen, gewoon damage control dus.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Niks moois aan, hypocriete krokodilletranen. Een beetje kerel toont ruggegraat en gaat niet huilie doen.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Nat-Water
  • Nu online
gambieter schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:58:
[...]

Niks moois aan, hypocriete krokodilletranen. Een beetje kerel toont ruggegraat en gaat niet huilie doen.
Dat geloof ik niet. Lewis is wel een sportman, en die wilt wel serieus winnen.

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 11-06 21:39

Tarabass

Webmaster

Ja, daar zou hij inderdaad wel een oscar voor mogen krijgen 8)7

• redfoxert
  • Niet online

• pilskes
Aantal ronden aan de leiding GP Sochi:

Verstappen: 24
Hamilton: 14
Bottas: 11
Raikkonen: 4

• The Killer
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:57:
[...]

Als 'ie t er echt niet zo mee eens was had hij zelf wel Bottas laten winnen, gewoon damage control dus.
Coureurs kunnen niet met elkaar praten, en op dit circuit zonder communicatie de nummer twee voorbij laten zonder risico dat de nummer drie voorbij komt is geen sinecure: als de standing order HAM BOT is en niet BOT HAM gaat BOT echt HAM niet inhalen zonder ondubbelzinnige instructie.

• Snowdog
The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:30:
[...]

Coureurs kunnen niet met elkaar praten, en op dit circuit zonder communicatie de nummer twee voorbij laten zonder risico dat de nummer drie voorbij komt is geen sinecure: als de standing order HAM BOT is en niet BOT HAM gaat BOT echt HAM niet inhalen zonder ondubbelzinnige instructie.
Niet mee eens, Hamilton wist echt wel hoe 't ervoor stond en hij is ook wel in staat om Bottas voorbij te laten zonder dat Vettel eens kans heeft, zeker als hij weet dat Vettel al tig tientallen rondes achter Bottas aanrijdt zonder een kans te maken om in te halen.

Makkelijk excuus, maar blijft weinig van heel vrees ik. Hamilton is gewoon blij met deze overwinning en dat is ook niet zo vreemd (zoals Vettel ook al aangaf). Gewoon maximaal aantal punten uitlopen, maar ga dan niet zo zielig doen om te zeggen dat je het er niet mee eens bent.

• The Killer
  • Niet online
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:33:
[...]

Niet mee eens, Hamilton wist echt wel hoe 't ervoor stond en hij is ook wel in staat om Bottas voorbij te laten zonder dat Vettel eens kans heeft, zeker als hij weet dat Vettel al tig tientallen rondes achter Bottas aanrijdt zonder een kans te maken om in te halen.

Makkelijk excuus, maar blijft weinig van heel vrees ik. Hamilton is gewoon blij met deze overwinning en dat is ook niet zo vreemd (zoals Vettel ook al aangaf). Gewoon maximaal aantal punten uitlopen, maar ga dan niet zo zielig doen om te zeggen dat je het er niet mee eens bent.
Hij kan hem gerust voorbij laten, maar BOT heeft de instructie als tweede te eindigen. Dat is een prachtig recept voor misverstanden. Het is echt niet zonder risico.

Dat HAM een groter verlangen heeft naar een nieuw WDC dan BOT een overwinning te bezorgen, dat geloof ik wel. Dat hij vandaag hartstikke klote vond geloof ik ook wel. Het een sluit het ander niet uit.
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True