Bottas heeft niet de instructies gehad als tweede te eindigen. Hij heeft de instructies gehad Hamilton voorbij te laten in bocht 13. Dat dat heeft geresulteerd in als tweede eindigen is wat anders.FirePuma142 schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:44:
[...]
Hij kan hem gerust voorbij laten, maar BOT heeft de instructie als tweede te eindigen. Dat is een prachtig recept voor misverstanden. Het is echt niet zonder risico.
Dat HAM een groter verlangen heeft naar een nieuw WDC dan BOT een overwinning te bezorgen, dat geloof ik wel. Dat hij vandaag hartstikke klote vond geloof ik ook wel. Het een sluit het ander niet uit.
Het is pas gemeend van Hamilton als hij straks wereldkampioen wordt door dit moment, die kans lijkt klein want Vettel heeft dan nog een hoop goed te maken, en dan ook zo reageert als nu. Maar dat zullen we dus hoogstwaarschijnlijk nooit weten. Maar ik ben van mening dat hij het niet meent. Als hij het meende had hij de overwinning niet hoeven te pakken. Want als je alleen wilt winnen op eigen kracht dan is dat zo, en dan heeft het team daar niets over te zeggen.