Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 16 - GP van Rusland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:
  • 47.363 views

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 14-07 10:38

Tarabass

Webmaster

The Killer schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:44:
[...]

Hij kan hem gerust voorbij laten, maar BOT heeft de instructie als tweede te eindigen. Dat is een prachtig recept voor misverstanden. Het is echt niet zonder risico.

Dat HAM een groter verlangen heeft naar een nieuw WDC dan BOT een overwinning te bezorgen, dat geloof ik wel. Dat hij vandaag hartstikke klote vond geloof ik ook wel. Het een sluit het ander niet uit.
Bottas heeft niet de instructies gehad als tweede te eindigen. Hij heeft de instructies gehad Hamilton voorbij te laten in bocht 13. Dat dat heeft geresulteerd in als tweede eindigen is wat anders.

Het is pas gemeend van Hamilton als hij straks wereldkampioen wordt door dit moment, die kans lijkt klein want Vettel heeft dan nog een hoop goed te maken, en dan ook zo reageert als nu. Maar dat zullen we dus hoogstwaarschijnlijk nooit weten. Maar ik ben van mening dat hij het niet meent. Als hij het meende had hij de overwinning niet hoeven te pakken. Want als je alleen wilt winnen op eigen kracht dan is dat zo, en dan heeft het team daar niets over te zeggen.

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Tarabass schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:56:
[...]

Want als je alleen wilt winnen op eigen kracht dan is dat zo, en dan heeft het team daar niets over te zeggen.
Wat ik zo bizar vind aan deze beslissing is dat je Bottas z'n overwinning afneemt (BOT niet happy), HAM laat winnen op een manier die hij niet wil (HAM niet happy) en dit voor Mercedes marketingtechnisch ook geen handige zet is. Ik vind het ook niet erg getuigen van vertrouwen in je eigen team als je de voorsprong nog niet groot genoeg vond. Zouden die 7 extra punten nu echt het verschil gaan maken? Wat een trieste "viering" van de overwinning zeg :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• The Killer
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Tarabass schreef op zondag 30 september 2018 @ 20:56:
[...]

Bottas heeft niet de instructies gehad als tweede te eindigen. Hij heeft de instructies gehad Hamilton voorbij te laten in bocht 13. Dat dat heeft geresulteerd in als tweede eindigen is wat anders.
Nee, dat is het niet. Of dacht je dat BOT na de teamorders van vandaag racevrijheid had om HAM aan te vallen en te passeren? In praktische zin is het: eindig achter HAM, buiten onverwachte omstandigheden, in realiteit tweede dus.
Als hij het meende had hij de overwinning niet hoeven te pakken. Want als je alleen wilt winnen op eigen kracht dan is dat zo, en dan heeft het team daar niets over te zeggen.
Het een sluit het ander niet uit. Het is echt niet zo zwart wit als je het stelt. Conflicterende gevoelens zijn een ding en vandaag was daar een prachtig voorbeeld van.

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Grrrrrene schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:10:
[...]

Wat ik zo bizar vind aan deze beslissing is dat je Bottas z'n overwinning afneemt (BOT niet happy), HAM laat winnen op een manier die hij niet wil (HAM niet happy) en dit voor Mercedes marketingtechnisch ook geen handige zet is. Ik vind het ook niet erg getuigen van vertrouwen in je eigen team als je de voorsprong nog niet groot genoeg vond. Zouden die 7 extra punten nu echt het verschil gaan maken? Wat een trieste "viering" van de overwinning zeg :X
Tja, maar in Mexico is de gemiddelde F1-fan het allemaal weer vergeten, het komt volgend jaar nog 1x ter sprake door Mol van "vorig jaar moest Bottas gas terug nemen voor Hamilton" en verder hoor je er niks meer over.

Echter, kampioenschap nummer zoveel voor Hamilton en Mercedes, dat blijft wel plakken. Volgend jaar krijg je dan iedere race te horen "huidig kampioen....".

Op korte termijn niet leuk voor Mercedes, op lange termijn alleen maar goede dingen.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:57
RobinHood schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:26:
[...]

Tja, maar in Mexico is de gemiddelde F1-fan het allemaal weer vergeten, het komt volgend jaar nog 1x ter sprake door Mol van "vorig jaar moest Bottas gas terug nemen voor Hamilton" en verder hoor je er niks meer over.

Echter, kampioenschap nummer zoveel voor Hamilton en Mercedes, dat blijft wel plakken. Volgend jaar krijg je dan iedere race te horen "huidig kampioen....".

Op korte termijn niet leuk voor Mercedes, op lange termijn alleen maar goede dingen.
We hebben het anders nog steeds regelmatig over barichello die schumi erlangs moest laten. :p

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-06 21:02
Grrrrrene schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:10:
[...]

Toch kan er meer spelen.
Zoals allocatie van ontwikkeling van de auto.

Mercedes en Ferrari hebben mede doordat het kampioenschap zo lang zo spannend is geweest bijzonder lang de 2018 auto doorontwikkeld.

Nu nog deze 7 punten extra in het gezicht van Ferrari, (en de huidige staat van de Mercedes auto) betekend denk ik dat er niet heel veel meer ontwikkeld hoeft te worden aan de Mercedes voor 2018.

Als gevolg daarvan kun je als Mercedes ook kiezen veel meer ontwikkelingskracht te richten op 2019 terwijl je daarmee niet je kampioenschap van 2018 hoeft te riskeren.

F1 teams zijn zoveel groter dan alleen de twee coureurs die we op tv zien.

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 18:33
Ik heb de post race interviews gemist... Heeft iemand toevallig al het interview van ziggo voorbij zien komen met Jack? Zojuist al wel even die van SKY kunnen zien.

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
[...]

Nouja, we zijn dit ook niet vergeten toch?

Alsof hij hem zonder die 7 extra punten niet zou winnen.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• RobinHood
  • Niet online
iichel schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:28:
[...]

We hebben het anders nog steeds regelmatig over barichello die schumi erlangs moest laten. :p
Ja, maar dat was ook praktisch iedere race gedonder, en nog 10x zo smerig omdat dat letterlijk in de laatste bocht gebeurde :X

En Schumi had imho ook wel de uitstraling van een lul :X Dat helpt ook niet echt.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:25
[...]

Yep, maar dat is ook precies waarom Hamtilton er absoluut geen moeite mee heeft om deze overwinning te pakken. Niks mis mee en totaal logisch, maar hij moet nu niet gaan doen alsof hij het er zo moeilijk mee heeft, want dat is gewoon bullshit. Ik had echt enorm respect voor hem gehad als hij Bottas vandaag had laten winnen. Nu nog altijd wel respect voor hem, niet daarvan, maar het is jammer dat 'ie dan met zo'n opmerkingen komt. Je moet toch wel wat beters kunnen verzinnen.

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 20-06 21:02
Snowdog schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:30:
[...]

Yep, maar dat is ook precies waarom Hamtilton er absoluut geen moeite mee heeft om deze overwinning te pakken. Niks mis mee en totaal logisch, maar hij moet nu niet gaan doen alsof hij het er zo moeilijk mee heeft, want dat is gewoon bullshit.

Ik had echt enorm respect voor hem gehad als hij Bottas vandaag had laten winnen. Nu nog altijd wel respect voor hem, niet daarvan, maar het is jammer dat 'ie dan met zo'n opmerkingen komt. Je moet toch wel wat beters kunnen verzinnen.
Als deze keuze om te wisselen/ overwinning van Lewis zorgt dat het MercedesJ team meer van haar ingenieurs kan alloceren naar de ontwikkeling van de wagen van 2019.

Dit zodat ook voor 2019 Lewis en Bottas een betere auto hebben die hun kansen voor ook dan het wereldkampioenschap vergroten.

Lewis dubbele gevoel snap ik wel. Het is fijn dichter bij het WK te komen, maar het is ook heel menselijk om dat dubbele gevoel te hebben als iemand je laat winnen.

Het is jammer dat ook op dit forum er mensen herhaaldelijk een aanval doen op het karakter van Lewis door keer op keer de oprechtheid van Hamilton in twijfel te trekken.

Ik zie liever een sporter die oprecht deelt wat hij voelt en meemaakt, dan een rijder die er alles aan doet om zoveel mogelijk van die gevoelens en zienswijzen privé te houden.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:35

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Reken maar dat deze teamorder Mercedes nog heel veel jaren blijft achtervolgen. Die zijn de pers en de fans echt niet na volgend jaar vergeten. Deze zal altijd in het rijtje met de Ferrari teamorder voorbij blijven komen, zeker omdat het gezien de voorsprong van Hamilton in het wereldkampioenschap een totaal overbodige teamorder was.

Hierom snap ik de beslissing van Hamilton om hem voorbij te gaan ook niet echt. Hamilton heeft naar mijn mening genoeg macht binnen Mercedes om tegen een teamorder in te gaan. Dan hoeft hij na de race ook niet de pers te woord te staan dat hij op deze manier niet wilde winnen.

Als het nu om een beslissende fase was binnen het constructeurskampioenschap of het wereldkampioenschap van Hamilton zou gaan had ik het nog wel begrepen. Nu was deze teamorder totaal overbodig.

"When you grow up your heart dies"

• Snowdog
  • Laatst online: 21:25
3x3 schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:45:
[...]

Als deze keuze om te wisselen/ overwinning van Lewis zorgt dat het MercedesJ team meer van haar ingenieurs kan alloceren naar de ontwikkeling van de wagen van 2019.

Dit zodat ook voor 2019 Lewis en Bottas een betere auto hebben die hun kansen voor ook dan het wereldkampioenschap vergroten.

Lewis dubbele gevoel snap ik wel. Het is fijn dichter bij het WK te komen, maar het is ook heel menselijk om dat dubbele gevoel te hebben als iemand je laat winnen.

Het is jammer dat ook op dit forum er mensen herhaaldelijk een aanval doen op het karakter van Lewis door keer op keer de oprechtheid van Hamilton in twijfel te trekken.

Ik zie liever een sporter die oprecht deelt wat hij voelt en meemaakt, dan een rijder die er alles aan doet om zoveel mogelijk van die gevoelens en zienswijzen privé te houden.
Welke oprechtheid? De "best fans ever" oprechtheid?

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:34
Of deze "gemaakte" overwinning snel vergeten wordt durf ik te betwijfelen. Buiten Schumacher / Barrichello hebben we natuurlijk ook nog de:
Fernando is faster than you. Confirm you understood that message
En volgens mij was dat zelfs nog in de tijd dat teamorders om een overwinning niet mochten?

En het "Multi 21" schandaal was natuurlijk ook in dezelfde lijn.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:07
PR-technisch is de wissel niet echt van een leien dakje gegaan, zoveel is wel duidelijk. Persoonlijk ben ik er geen fan van, maar snap het idee er achter wel. Druist echter in tegen het gevoel van sport wat je hebt. De beste hoort te winnen, en dat is niet altijd het geval.

Maar wel veel plezier kunnen halen uit Max zijn race. Kundig gedaan en uiteindelijk volwassen naar de streep gebracht. Ricciardo had downforce-problemen begreep ik, maar lijkt me weer een smoes zoals we die al eerder gehoord hebben. Wordt gewoon op kwaliteit geklopt op dit moment.

Maar grootste farce dit weekend is Toro Rosso. Daar zal intern toch echt eens flink tegen de kooi gerammeld moeten worden...

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• RobertMe
Wom schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:00:
Maar wel veel plezier kunnen halen uit Max zijn race. Kundig gedaan en uiteindelijk volwassen naar de streep gebracht. Ricciardo had downforce-problemen begreep ik, maar lijkt me weer een smoes zoals we die al eerder gehoord hebben. Wordt gewoon op kwaliteit geklopt op dit moment.
Een 100% smoes zal het niet zijn. Ze zullen niet voor de lol bij z'n pitstop de voorvleugel vervangen hebben, en volgens Sky miste er ook een plane (uit de voorvleugel), dus er was wel degelijk iets. Daarnaast had Horner het post race over verlies van "30 points" aan downforce. Of dat veel of weinig is weten we echter niet (maar werd wel voor gedaan als veel).

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 00:25

Destruction

(ex-)Automonteur

Dit was inderdaad echt belachelijk. Natuurlijk had Schumacher hier ook kunnen zeggen "Ik blijf erachter, bekijk het maar". Maar om de een of andere reden komt Schumacher hier meer gemeend op me over dan Hamilton vanmiddag, bij Schumacher lijkt het er meer op alsof hij het als een team beslissing ziet maar het er zelf niet mee eens is.

Hamilton heeft imo minimaal de schijn tegen, bij elke race "best fans" roepen e.d, het komt nogal gemaakt over. Niet oprecht. Er is per seizoen 21 keer een "best fans", er kunnen geen "best fans" zijn als er niet ook soms minder goede fans zijn.

Olav zei het over Bottas, maar Hamilton had hier ook net kunnen doen alsof de radio niet goed werkte, hij die boodschap niet had gehoord en gewoon achter Bottas blijven rijden.

Destruction wijzigde deze reactie 30-09-2018 22:25 (25%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Tja, wie herinnert zich nog dat Ronnie Peterson contractueel nr. 2 was en achter Andretti moest blijven? Voetnoot in de historie waar Andretti oppermachtig was en WK werd.

Hoe braaf Hamilton met teamorders is, weten we nog in de laatste race van 2016.

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Wom
  • Registratie: januari 2002
Zeker waar dat hij er last van indervind, maar bijna 50 seconden na Max finishen komt toch niet alleen daar door gok ik? Al is een groot verschil in de eerste ronde gemaakt. Die was bij RIC ook niet al te best en bij VER juist top.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Jammer dat ik de quote van Toto niet meer terug kan vinden, maar hij was iets in de trant van "Liever nu een klootzak dan (aan het eind van het seizoen) een sukkel".

Heeft hij natuurlijk drie keer gelijk in, hoewel het 1 het ander niet uitsluit (zie de vorige tactische missers).
Zelfkennis is een groot goed, dat valt dan weer te waarderen.

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:35

sjaool

Every life should have 9 cats

Press conference en post race interviews... voor zolang het duurt. ;)

"When you grow up your heart dies"

• iichel
Notebook *O*

• RobinHood
  • Niet online
Er is een reden waarom ik de "gemiddelde F1-fan" zei, en niet "iedereen" of "wij". ;)

Natuurlijk, mensen die de sport echt volgen vergeten dit niet zomaar, maar als ik tegen iemand die vooral kijkt omdat Max nu meerijdt "multi 21" zeg, denkt ie dat ik praat over multivitamines.

En da's toch echt wel een beetje de gemiddelde F1 fan, veel mensen willen gewoon auto's rondjes op een circuit zien rijden en geven geen fuck om al het politieke gedoe eromheen, niks mis mee natuurlijk, zo was ik er eerder ook, totdat ik erachter kwam dat al dat "gedoe" interessanter is dan de race zelf, maar de race ook interessanter maakt voor mij om te volgen. Al zou ik mezelf nog echt geen fan noemen, de sport zelf is gewoon vreselijk saai imho, met zo af en toe een uitzondering zoals dit jaar Monza, nee, ik volg het voor de drama :P WEC vond ik veel spannender, maar is dit jaar nog saaier dan F1, dus volg ik het nauwelijks

Dus ja, "wij" zullen dit over 30 jaar nog aan de kleinkinderen vertellen, maar Henk uit Bolsward die de TV uitzet wanneer Max stilstaat zal het aan zijn reet roesten denk ik zo.

• wowly
  • Laatst online: 16-07 14:59
Aardige race, vooral door een staaltje maxperformance. Als je kijkt hoe ongelofelijk veel risico het is om door een compleet veld te moeten rijden heeft hij het gedaan met een heleboel gezond verstand en racecraft. Ja genieten.

Mercedes; ik snap het prima, het team wil wdc worden, en aangezien bottas niet voor sebastian staat moet ie zijn gepruil voor zich houden en harder gaan rijden vooral in het begin van het seizoen. Zeker weten dat hij dan de preffered driver zou zijn. En Mercedes moet hier duidelijk in zijn. Niet vantevoren zeggen dat ze mogen racen en dan tijdens de race bottas laten denken dat er weer een swicthback aan zit te komen. PR van likmevestje.

Leclerc is nog beter dan ik dacht, begint erop te lijken dat (als ik mijn oranje bril ff afzet) hij minstens zo goed is als Max. Dat wordt nog wat volgend jaar in de Ferrari! Hopenlijk dat de Honda erbij zit, anders verwacht ik dat leclerc het beter gaat doen dan Max...

De Hulk blijft echt fantastisch, tijdens het interview met Jack OPNIEUW weer laten zien dat deze reporter gewoon wegmoet. Om te janken als je het vergelijkt met andere reporters. Olaf deed het deze keer trouwens wel aardig moet ik toegeven. Wat doet die frank trouwens in de studio, een non-liefhebber? Zet er dan gewoon Huub stapel neer of die dame van vorige keer.

Wat een malloterie daar met die Poetin trouwens....... om je kapot te schamen FIA....

Allors, volgend weekend wel een leuke race, JAPAN!!!

• iichel
Post Race Paddock Pass

• Mudi
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21-05 04:08
Grrrrrene schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:29:
[...]

Nouja, we zijn dit ook niet vergeten toch?
Totaal verschillende situaties

- 6de race van het jaar, nog 11 races te gaan. Schumacher stond voor de race 21 punten voor Montoya (equivalent aan >50 punten in huidig systeem). En Ferrari had overduidelijk de dominante wagen. Teamorders waren niet nodig.

- 16de race, nog 5 te gaan. Bottas zo goed als onmogelijk om WK te worden. Hamilton heeft een comfortabele marge maar 1 DNF kan de situatie omkeren. Ferrari had tot 2 races terug de betere wagen. Teamorders op zijn plaats.
Alsof hij hem zonder die 7 extra punten niet zou winnen.
En wat als hij die toch nodig zou hebben tegen het einde van het seizoen? Liever teveel punten dan te weinig zeker?
Het is kl*te voor Bottas maar de call was een no-brainer en elk team zou het uitvoeren. We hebben dit seizoen Ferrari genoeg bekritiseerd omdat ze het juist niet gedaan hebben (remember Hockenheim of Monza).

Ik moet wel zeggen dat Mercedes de situatie niet goed heeft aangepakt. Ze konden op voorhand afspreken dat Bottas Hamilton de optie geeft om P1 over te nemen maar volgend jaar moet Hamilton bij de eerste 1-2 de P1 positie overdragen aan Bottas. Voor Bottas zou dit gunstiger zijn want dit jaar is al verloren en Hamilton kan zelf beslissen of hij de optie wil inlichten of anders gezegd deze overwinning nodig heeft. Denkt Hamilton de extra 7 punten niet nodig te hebben en loopt het op het einde toch nog mis, dan is hij volledig verantwoordelijk. Zo vermijdt je al de miserie als gevolg van teamorders.

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 22:20
iichel schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:38:
[...]

Valt dat niet onder traction control?
Het komt dichtbij ja, maar het is legaal.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:13

TrekDr0p

Lazy arze

Als Renault zo door gaat worden ze geen #4
Wat een treurige bedoeling

• Amphiebietje
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:08

Amphiebietje

In de blubber

TrekDr0p schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:02:
Ze willen gewoon eerste worden als je van de andere kant begint te tellen. :+

• RobertMe
wowly schreef op zondag 30 september 2018 @ 23:12:
De Hulk blijft echt fantastisch, tijdens het interview met Jack OPNIEUW weer laten zien dat deze reporter gewoon wegmoet. Om te janken als je het vergelijkt met andere reporters.
Op basis hiervan het interview opgezocht. Hulkenberg geeft hierin aan dat zowel de auto als motor te langzaam zijn. Zou hij dit ook al tegen Abiteboul hebben durven te zeggen? Misschien dat die man Red Bull dan wel eens gaat geloven.

• alexbl69
  • Laatst online: 23:29
Nat-Water schreef op zondag 30 september 2018 @ 19:35:
YouTube: Persconferentie na de GP van Rusland | Formule 1 | 30/09/2018

Da's wel een van de droevigste persconferenties die ik heb gezien. Mooi om te zien dat Lewis het overduidelijk ook niet met de swap eens is.
Ach, die arme Lewis toch. Hij heeft het ook niet eenvoudig... Krijg bijna tranen in mijn ogen van emotie...

Natuurlijk had hij dit niet moeten accepteren. Maar dan niet met zo'n obligate mea culpa tijdens de persconferentie, maar op de baan! Hij had zo groot moeten zijn om tegen z'n team te zeggen: "WTF guys, this is not how I want to become World Champion! Swap us back!".

Hamilton heeft nu een voorsprong van 50 punten op Vettel, dat waren er 43 geweest als Bottas 'gewoon' gewonnen had. Mercedes heeft nu al 3 races op rij beter gescoord dan Ferrari, en er is geen enkele indicatie dat Vettel het Hamilton nog moeilijk zal kunnen maken.

Hij zal het WDC dus ongetwijfeld weer met een straatlengte voorsprong winnen, maar de glans gaat er door dit soort geintjes wel flink vanaf. Het is Oostenrijk 2002 all over the place. Schumacher won dat jaar het WDC met het dubbele puntenaantal van de nummer 2, zijn teamgenoot Barrichello. Met 144 punten had hij bijna 3 keer zoveel punten als de nummer 3, Montoya met 50 punten.

Maar iedereen herinnert zich dat jaar alleen nog maar door de race in Oostenrijk, waar Barrichello hem 10 meter voor de finish voor moest laten gaan. Een schande voor Schumacher, Ferrari en de motorsport.

Ondertussen heb ik oprecht medelijden met de Finse autosportfans. Waarom je als Fin de F1 überhaupt nog zou volgen is mij een raadsel. Je hebt 2 landgenoten bij de 2 absolute topteams zitten. Coureurs die - in potentie - toch echt nog wel potten zouden kunnen breken, maar die ook beide overduidelijk 2e rijder zijn.

Doordat de racestrategie enkel in het teken van de nummer 1 staat, en de Finse nummer 2 rijder veelal als buffer wordt ingezet, heeft deze in de regel geen schijn van kans om te winnen.

En dan is er eindelijk een weekend waarin de Finse nummer 2 sneller is. Hij verslaat de 'nummer 1' in de kwalificatie en rijdt er ook tijdens de race de hele tijd voor. Maar dan wordt alle vreugde abrupt beëindigd omdat jouw landgenoot simpelweg de rem in moet trappen om de nummer 1 alsnog voor te laten.

Ik zou als Fin de TV voor 3 jaar uitzetten, lekker wodka gaan zuipen en gaan genieten van de leuke Finse dames die her en der rondlopen ;).

iRacing Profiel

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-07 16:59
RACEWEEK!! :)F :)F

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• Swaxie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 12-07 19:22
alexbl69 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:18:
[...]

Hamilton heeft nu een voorsprong van 50 punten op Vettel, dat waren er 43 geweest als Bottas 'gewoon' gewonnen had. Mercedes heeft nu al 3 races op rij beter gescoord dan Ferrari, en er is geen enkele indicatie dat Vettel het Hamilton nog moeilijk zal kunnen maken.
Met alle respect, en ik zal wel weer een hele lading shit over me heen krijgen. Maar ook Hamilton kan van de baan geduwd worden. En dat kan in 1 in 2 of misschien 3 races gebeuren, weg punten. Die 7 punten heeft hij (misschien) nog heel hard nodig. ik begrijp het goed als ik eerlijk ben.

Vergelijk het eens met voetbal. In de bekerwedstrijd worden vaak de reserves opgesteld. Je kan in de bekerwedstrijd 5 goals maken in 1 wedstrijd, in de eerstvolgende competitiewedstrijd zal de reservespeler gewoon weer op de bank zitten.

• Mrs Redhair
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Het is een team, maar eigenlijk is het geen teamsport, maar zijn het twee egoïsten in de raceautos.

• jmderonde
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 18:26
We hebben het nu vooral over de 7 punten die HAM misschien later in het seizoen nog hard nodig heeft, maar wat volgens mij erg zwaar meegetelde in de beslissing om positie te wisselen is het feit dat VET dichterbij kwam. Het is kortweg teveel risico om HAM/VET voor positie te laten vechten. Daarom BOT als buffer en dáárom had BOT verwacht om aan het einde van de race die positie weer terug te kunnen krijgen.

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-07 17:09
Even heel dat Mercedes-verhaal daargelaten, ik heb best, voor Sochi, begrippen naar een vermakelijke race gekeken.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• ATS
Ik snapte de wissel op zich. Maar wat mij betreft had Hamilton om zijn positie te houden serieus weg moeten rijden van Bottas. Met 10+s voorsprong ga je niet meer terugwisselen, maar dat hadden ze in dit geval wel moeten doen toen duidelijk werd dat Bottas dicht genoeg bij bleef.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• JB
  • Laatst online: 21:45

JB

Cédric roelt!

TrekDr0p schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:02:
Ook vrij apart dat de Hulk zo uitgesproken is mbt dat ze gewoonweg niet snel genoeg zijn. Bij kwalificatie zei ie dat al maar ook gisteren weer. Abietenboel legt het natuurlijk weer heel anders uit. Mooi ook dat Max dit vrijdag zo keurig maar gewoon recht voor de raap corrigeerde mbt kritiek op hem. Gisteren meer dan 35 sec achter op RIC op gegeven moment, echt mega kansloos... :X

Mijn boefje is liev!

• RobertMe
ATS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:33:
Ik snapte de wissel op zich. Maar wat mij betreft had Hamilton om zijn positie te houden serieus weg moeten rijden van Bottas. Met 10+s voorsprong ga je niet meer terugwisselen, maar dat hadden ze in dit geval wel moeten doen toen duidelijk werd dat Bottas dicht genoeg bij bleef.
Grap is vervolgens dat hij nooit 10 seconden weg zal rijden. Simpelweg omdat er geen reden voor is en het niet in de strategie past. Geen idee wie ik dat dit weekend heb horen zeggen. Maar teams berekenen van tevoren gewoon welke ronde tijden ze moeten rijden voor een 1-stopper en daarvan zal ook niet worden afgeweken. Als Hamilton harder ging rijden kon of Bottas volgen (want dezelfde auto en ook hij laat dan de streef tijden vallen), of Hamilton moest nog een keer extra pitten omdat de banden voor het einde van de race op waren.

Dit werkt ook als strategie (veel langzamer rijden dan kan) omdat geen enkel team een tweede stop wil maken, doordat track position zo belangrijk is. Als een team dus denkt sneller te zijn door een twee-stopper te doen vallen ze een keer extra terug in het veld, en doordat inhalen zo moeilijk is kom je dan niet eens meer terug op je originele plek, laat staan verder naar voren. Daardoor dat ze dus collectief langzamer rijden.

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
Ik las ergens op Reddit dat Toto liever nu de boeman was, dan de idioot op het einde van het seizoen (als hij de beker misloopt op een paar punten).Begrijpelijk. Maar de manier waarop had gewoon veel netter gekund, en had je niet met dit gezeur gezeten. Je kon deze situatie namelijk vooraf zien aankomen, en dit was blijkbaar niet voroaf met de coureurs besproken. Ik snap heel goed dat Lewis hier dan vervolgens een dubbel gevoel aan overhoudt (je wilt de beste zijn omdat je dat dan ook echt bent, en niet omdat je voorbijgelaten wordt..).

Race verder was vermakelijk m.u.v. de laatste ronden - toen werd het nogal eentonig.

Nat-Water wijzigde deze reactie 01-10-2018 09:51 (3%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:17
Is het lastig om als teambaas vooraf te zeggen: "Ja, gefeliciteerd met je pole, maar vergis je niet: afhankelijk van hoe de race zich ontvouwt zullen wij je vragen om Lewis voor te laten. Daar kun je je nu maar beter op voorbereiden."

Of is dat gewoon mijn Hollandse directheid?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Jasphur
Spotmatic schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:54:
Is het lastig om als teambaas vooraf te zeggen: "Ja, gefeliciteerd met je pole, maar vergis je niet: afhankelijk van hoe de race zich ontvouwt zullen wij je vragen om Lewis voor te laten. Daar kun je je nu maar beter op voorbereiden."

Of is dat gewoon mijn Hollandse directheid?
Ja

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• iichel
RIC die z'n voorvleugel beschadigt in de 1e ronde --> https://streamable.com/0d78i

Verklaart wel waarom die zo'n eind achter VER gefinisht is. Maar P6 was het waarschijnlijk toch wel gebleven.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat is maar goed ook. Kunnen we dit achter ons laten en ons op het prachtige Suzuka richten. :Y

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:55:
RIC die z'n voorvleugel beschadigt in de 1e ronde --> https://streamable.com/0d78i
WTF was dat? Een vogel misschien? Het ziet er zo raar uit en het beweegt. Iets van een auto verder naar voor gevallen?

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

• iichel
Ik gok iets van Sainz z'n auto na dit incident https://gfycat.com/DisguisedWickedCommongonolek

• RobertMe
redfoxert schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

WTF was dat? Een vogel misschien? Het ziet er zo raar uit en het beweegt. Iets van een auto verder naar voor gevallen?
Ik zou bijna zeggen een front wing endplate. Ziet er nogal hoekig uit. Maar als het idd een endplate is zou je ook verwachten dat iemand een stop heeft gemaakt voor een nieuwe vleugel.

• redfoxert
  • Registratie: december 2000
  • Niet online
Helemaal niet. Dat is gewoon eerlijk zijn tegen je personeel (rijders). Vooraf moet vast staan dat het team belang voorop gaat, no matter what. Als dat betekent dat de andere rijder als eerste over de finish moet komen dan is dat zo en dat moet vooraf bespreekbaar zijn.

Anderzijds had BOT imo gewoon de deur dicht moeten houden en laat HAM er maar voor werken. Hij heeft er namelijk zelf ook het hele weekend keihard voor gewerkt, om dan in de laatste ronden je collega te laten strijken met de "eer". HAM was het hele weekend niet sneller dan BOT die gewoon een ijzersterk weekend had. Jammer dat Mercedes op deze manier kleur bekend maar het is zeker niet nieuw in de sport, kijkend naar Ferrari als een van de vele voorbeelden met Barrichello en Schumacher.

Intel i5-2500K/GB Z68X-UD3H-B3/GB R9 290/2x8096MB Crucial Ballistix DDR3-1600/Crucial MX200 500GB/25" Dell 2515H

DaniëlWW2 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:56:
[...]

Dat is maar goed ook. Kunnen we dit achter ons laten en ons op het prachtige Suzuka richten. :Y
Prima sluit-message..

* nachtnet heeft zin in de komende races, Japan, USA, MeXico, Brazilie.

nachtnet zonder hoofdletter

• ATS
DaniëlWW2 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:56:
[...]

Gooi maar open dat topic dan 8)

• Spotmatic
nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:05:
[...]

Prima sluit-message..

* nachtnet heeft zin in de komende races, Japan, USA, MeXico, Brazilie.
Nou, jouw naam botst een beetje met de tijdzone van Suzuka. Veel plezier met de race om 07.10 uur 's-ochtends! :P

• YakuzA
  • Laatst online: 23:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verklaart wel waarom die zo'n eind achter VER gefinisht is. Maar P6 was het waarschijnlijk toch wel gebleven.
Ric had daar nooit moeten zitten, hij ging Turn 2 in voor de TR auto's, hoe komt hij daar achter terecht?
(had ik zondag gemist)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Spotmatic schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

Nou, jouw naam botst een beetje met de tijdzone van Suzuka. Veel plezier met de race om 07.10 uur 's-ochtends! :P
Fp1 & 3 zijn wel nacht genoeg :+

• iichel
YakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Ric had daar nooit moeten zitten, hij ging Turn 2 in voor de TR auto's, hoe komt hij daar achter terecht?
(had ik zondag gemist)
Volgens mij is hij in die lange linker doordraaier (bocht 3?) van de baan geduwd en heeft daardoor wat plaatsen verloren

• basvn
nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:12:
[...]

Fp1 & 3 zijn wel nacht genoeg :+
Om 7 uur is het ook nog donker! telt ook als nacht

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ATS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:06:
[...]

Gooi maar open dat topic dan 8)
Nog iets meer dan 21 uur wachten. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
Heeft iemand beelden gevonden van Hartley? Ik heb alleen die van gasly gezien

En gasly had brokstukken tegen zijn vizier aan
https://www.formule1.nl/n...het-er-doorheen-zou-gaan/

nog maar een keertje:

• Jasphur
Jezus, ik zie nu pas het 'verval' van SAI!

• RobertMe
basvn schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:34:
Heeft iemand beelden gevonden van Hartley? Ik heb alleen die van gasly gezien
Beide hadden zo'n identiek probleem dat zelfs de regie het niet meer wist, denk ik :P In ieder geval zijn er een aantal replays geweest waarbij de ene keer Gasly in beeld stond en de andere keer Hartley. Maar gezien de betonnen bak om het circuit heen kon ik zo snel niet zien welke nu van Hartley was (in T2) of Gasly (T4).

• Jasphur

Jasphur wijzigde deze reactie 01-10-2018 11:05 (33%)

• Pathogen
  • Laatst online: 16-07 17:00
Poe, Ericsson en Sainz hebben wel een slecht weekend gehad zo te zien...
Ik heb wel gebaald van de STR's, maar "gelukkig" had het niet met de PU te maken. Verder toch nog even goed vermaakt met de inhaalrace gisteravond (herhaling even zijdelings op de telefoon aangezet).

De snelheid waarmee VER terug naar de subtop stoomde was bizar. De manier waarop BOT werd weggezet als schlemiel van de race was ook bizar.

Overigens, BOT wist natuurlijk donders goed dat hij die plek nooit terug zou krijgen. Anders had hij de opmerking al véél eerder gemaakt. Dit was puur een radio call om zijn onvrede te uiten danwel een toneelstukje te spelen richting de rest van het veld dat dit toch eigenlijk niet het plan was.

Sjongejonge wat liep díe er awkward bij aan het eind van de race...

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Clown1
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-07 11:52
Leuke race gezien. Heb me wel vermaakt. Kan zo genieten van Max als racer. Op een of andere manier drukt hij bijna altijd zijn stempel op de race, door iets te doen wat niemand had kunnen voorspellen. In dit geval door in 8 ronden door het veld te knallen.

Wel jammer om te zien dat Ricciardo zo wordt afgebrandt. Heeft, als je naar het overzicht hier boven kijkt, gewoon een goede race gereden. Heeft zich in 12/13 ronden gewoon naar P6 gereden met een kapotte voor vleugel. Hij rijdt iets voorzichtiger dan Max. Maar daar werd ie in het begin van het seizoen om geroemd. Resultaat halen. Nu is het ineens onkunde ten op zichte van Max. Denk dat Max iets beter is. Maar niet zoveel als dat de cijfers wel eens doen lijken.

• RobertMe
Clown1 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:14:
Leuke race gezien. Heb me wel vermaakt. Kan zo genieten van Max als racer. Op een of andere manier drukt hij bijna altijd zijn stempel op de race, door iets te doen wat niemand had kunnen voorspellen. In dit geval door in 8 ronden door het veld te knallen.

Wel jammer om te zien dat Ricciardo zo wordt afgebrandt. Heeft, als je naar het overzicht hier boven kijkt, gewoon een goede race gereden. Heeft zich in 12/13 ronden gewoon naar P6 gereden met een kapotte voor vleugel. Hij rijdt iets voorzichtiger dan Max. Maar daar werd ie in het begin van het seizoen om geroemd. Resultaat halen. Nu is het ineens onkunde ten op zichte van Max. Denk dat Max iets beter is. Maar niet zoveel als dat de cijfers wel eens doen lijken.
Het probleem bij VER vs RIC vergelijkingen is ook dat ze bij wijze van altijd om plaats 5 en 6 vechten. Zie ook afgelopen race. Ze zijn gemiddeld genomen slechter dan Ferrari en Mercedes, maar veel beter als de rest. Daardoor is het verschil tussen beiden ook altijd zo klein. Stel dat Red Bull een veel slechtere auto had waardoor ze in het middenveld zouden rijden zouden de verschillen tussen de coureurs ook veel meer opvallen. Immers liet VER in de STR ook al veel van zijn inhaalkunsten zien waar SAI meestal iets achter bleef. Waar je nu ziet dat de meeste coureurs Verstappen en Ricciardo er gewoon langs laten en ze dus ook daardoor vrij snel op hun "natuurlijk" plaatsen van P5 en P6 zitten. Als het middenveld er wel voor had gereden en had verdedigd had ik nog steeds verwacht dat Verstappen P5 zou zijn geworden en daar halverwege de race zou zijn beland, maar dat Ricciardo het daar moeilijker mee zou hebben gehad (ook zonder schade).

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:53
Is deze al voorbij gekomen: Kan me hier wel bij aansluiten denk ik:

https://www.formule1.nl/nieuws/uitloopstrook-koen-vergeer-hypocriet-gedoe/

BasvanS wijzigde deze reactie 01-10-2018 12:53 (36%)

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat verklaard het voor een deel. Na de nieuwe neus reed ie niet sneller. Alleen de pit duurde langer...

Mijn boefje is liev!

• basvn
@Spotmatic hoe was het gister?!

• ATS
JB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:27:
[...]

Dat verklaard het voor een deel. Na de nieuwe neus reed ie niet sneller. Alleen de pit duurde langer...
Max ging er ook niet meer voor op de paarse band. Er viel voor hem niets te winnen door er eens goed voor te gaan zitten.

• Clown1
RobertMe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:21:
[...]

Het probleem bij VER vs RIC vergelijkingen is ook dat ze bij wijze van altijd om plaats 5 en 6 vechten. Zie ook afgelopen race. Ze zijn gemiddeld genomen slechter dan Ferrari en Mercedes, maar veel beter als de rest. Daardoor is het verschil tussen beiden ook altijd zo klein. Stel dat Red Bull een veel slechtere auto had waardoor ze in het middenveld zouden rijden zouden de verschillen tussen de coureurs ook veel meer opvallen. Immers liet VER in de STR ook al veel van zijn inhaalkunsten zien waar SAI meestal iets achter bleef. Waar je nu ziet dat de meeste coureurs Verstappen en Ricciardo er gewoon langs laten en ze dus ook daardoor vrij snel op hun "natuurlijk" plaatsen van P5 en P6 zitten. Als het middenveld er wel voor had gereden en had verdedigd had ik nog steeds verwacht dat Verstappen P5 zou zijn geworden en daar halverwege de race zou zijn beland, maar dat Ricciardo het daar moeilijker mee zou hebben gehad (ook zonder schade).
Ricciardo kan ook behoorlijk inhalen. Laat remmen en der voorbij. Doet het gewoon wat gecontroleerder. Max neemt meer risico. Wat geweldig is om te zien, maar het heeft hem ook punten gekost. Ik denk nog steeds dat het verschil niet enorm is. Maakt niet uit in wat voor auto ze rijden.

Edit: Het had voor beiden geen zin om te pushen. Viel niks meer te halen behalve een DNF. Max had P5 al in de eerste ronde geclaimd door de goede start.

Clown1 wijzigde deze reactie 01-10-2018 11:36 (5%)

• JB

JB

Cédric roelt!

ATS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Max ging er ook niet meer voor op de paarse band. Er viel voor hem niets te winnen door er eens goed voor te gaan zitten.
Wat het verschil tussen beiden alleen maar groter maakt. Ik denk dat RIC ook al voor een deel bezig is met volgend seizoen, maar Max rijd hem gewoon het snot voor de ogen.

Mijn boefje is liev!

• iichel
JB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Wat het verschil tussen beiden alleen maar groter maakt. Ik denk dat RIC ook al voor een deel bezig is met volgend seizoen, maar Max rijd hem gewoon het snot voor de ogen.
En daarnaast heb ik het idee dat beide Red Bull coureurs geen onnodige risicos aan het nemen waren. Snelste ronde zat er denk ik wel in, maar die pakte Bottas op 30 rondjes oude softs...

• JB

JB

Cédric roelt!

iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:34:
[...]

En daarnaast heb ik het idee dat beide Red Bull coureurs geen onnodige risicos aan het nemen waren. Snelste ronde zat er denk ik wel in, maar die pakte Bottas op 30 rondjes oude softs...
Die zat er zeker in maar Max gaf ook duidelijk aan waarom ie niet meer voor de zachtste compound ging bij zijn late pit. "Je rijd links voor aan gort". Leuk voor de statistieken maar onnodig risico. Max is in alle opzichten wel wat ingedamd gelukkig, waardoor ie ook minder brokken maakt.

JB wijzigde deze reactie 01-10-2018 11:37 (12%)

Mijn boefje is liev!

• basvn
ATS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Was bij beide rijders zo. Hoger als p5&p6 zou het niet meer worden.
Of Max moest op de hypers gaan, een ronde of 13 voor het eind, en die helemaal tot t randje rijden, om heel misschien Kimi te kunnen pakken

Ben overigens wel benieuwd naar de reactie van PER. Die was (wederom) zo stellig dat hij MAG wel even zou inhalen. Vond de pitwall "En je hebt niet de hele dag te tijd" + de berichten dat de tijd op was wel verfrissend.

PER scoort al een poosje geen karma-punten bij mij. :N

• RobertMe
Clown1 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Ricciardo kan ook behoorlijk inhalen. Laat remmen en der voorbij.
De auto kan dat, niet Ricciardo perse. Ik denk dat elke goede coureur dat in de Red Bull wel kan. Die dive bombs hoeft Ricciardo volgend jaar waarschijnlijk niet te proberen, of hij kegelt eraf.

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

De auto kan dat, niet Ricciardo perse. Ik denk dat elke goede coureur dat in de Red Bull wel kan. Die dive bombs hoeft Ricciardo volgend jaar waarschijnlijk niet te proberen, of hij kegelt eraf.
Maar RIC is wel een type die dat ook durft, net als Max en Lewis. Ik zie dat Bottas bijvoorbeeld niet zo snel doen met al je guts.

Mijn boefje is liev!

en de titelrace lijkt mij echt wel over. Ik zie HAM echt niet 2x uitvallen in de komende 5 races.

VER kan geen WDC meer worden -O-

• Clown1
RobertMe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Daarom ook het woordje ''ook''. Heb echt wel een oranje bril. Merk alleen dat bij veel mensen de coureurs echt zo goed zijn als ze de laaste race of paar races hebben gereden. Terwijl er duizend dingen kunnen mee spelen. (motivatie)

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 01:37
Over de TR die problemen hadden, volgens de post-race discussie op Ziggo, zou het mogelijkerwijs kunnen liggen aan een verkeerde software. Er was een shot te zien waarbij de aangegeven baan Hongarije zou zijn in plaats van Rusland. Zou wel verklaren waarom ze allebei een vergelijkbaar probleem hadden.

• iichel
Lijkt me sterk; ik vermoed eerder een mechanisch probleem. Hartley had het over een 'long pedal' in de paddock pass.

De remmen hebben in principe geen sturende electronica (ABS, ESP, TCS), alleen sensoren + BBW op de achteras. Die BBW (brake by wire) heeft een compleet apart circuit voor de actuator, remleidingen en wellicht z'n eigen remcylinder. Die staat niet in verbinding met het rempedaal van de coureur.

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

Als ik er langer over nadenk, met de boordradio van Hamilton in het achterhoofd over zijn haperende motor, denk ik niet dat het ze vooral om de punten was te doen dat ze wisselde. Ik denk namelijk dat Hamilton in de vuile lucht, de Mercedes presteert dan sowieso slecht, teveel motorproblemen ervoer. Ik denk dat ze de wissel hebben gedaan om én te voorkomen dat Hamilton zijn banden zou oprijden als hij zich zou houden aan de benodigde rondetijden én om de auto van hem schonere lucht te geven en daardoor de motor te besparen. Dat hij dan die paar extra punten krijgt is mooi meegenomen. Ik denk dat de blisters een halve waarheid is om te roepen dat er gewisseld moet worden en dat ze op die manier niet naar buiten hoeven te brengen dat ze het vertrouwen opgeven in de huidige PU die achterin ligt.

• JB

JB

Cédric roelt!

Vond het trouwens wel weer discutabel wat VET deed bij HAM bij inhaalactie na pit. Voor het kampioenschap prima om geen tijdpenalty te geven ook al is de spanning er al zo goed als uit maar aan de andere kant vraag ik me af als VER dit had gedaan... De uitleg van VET vond ik ook een beetje zielig met "ja ik kon niet precies zien waar ie zat"... Neem je verlies en geef gewoon toe dat je (ook) "moving under breaking" beheerst.

Mijn boefje is liev!

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Sir_Lion schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:47:
Over de TR die problemen hadden, volgens de post-race discussie op Ziggo, zou het mogelijkerwijs kunnen liggen aan een verkeerde software. Er was een shot te zien waarbij de aangegeven baan Hongarije zou zijn in plaats van Rusland. Zou wel verklaren waarom ze allebei een vergelijkbaar probleem hadden.
Dat kan de oorzaak zijn, maar is wel knullig dat je daar pas tijdens de race achterkomt. Hier had je toch al eerder een probleem mee moeten hebben gedurende het raceweekeind. Wellicht stond software nog in SPEC-C stand, waar ze de motoren van SPEC-B erin geplaatst hadden.

Vond het al zo frappant dat GAS niet van zijn plek kwam tijdens de start.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 20:41

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Ze mogen wel iets doen aan het kleurgebruikt voor RBR, niet bijzonder goed leesbaar op deze achtergrondkleur

[Oo[:::|:::]oO]

• iichel
Tarabass schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:50:
Als ik er langer over nadenk, met de boordradio van Hamilton in het achterhoofd over zijn haperende motor, denk ik niet dat het ze vooral om de punten was te doen dat ze wisselde.

...
Mja, deels mee eens, maar dan blijft er 1 vraag... waarom ze dan niet terug gewisseld hebben in de laatste ronde/bocht?
Ik ben op zich wel fan van Mercedes, wat die gasten voor elkaar gekregen hebben qua techniek in het hybride tijdperk, super. Maar deze acties.. meh.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:45:
en de titelrace lijkt mij echt wel over. Ik zie HAM echt niet 2x uitvallen in de komende 5 races.

Misschien komt er nog een actie ala ROS / HAM in Spanje 2016 :P

Ik geef toe dat als alles 'normaal' verloopt het wel bekeken is, maar er kan nog van alles gebeuren.

• basvn
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Mja, deels mee eens, maar dan blijft er 1 vraag... waarom ze dan niet terug gewisseld hebben in de laatste ronde/bocht?
Risico dat Vettel ze beide zou inhalen?
(zat uiteindelijk 5seconden tussen bottas en vettel)
Maar als die boordradio niet was geweest van Bottas, had vettel er denk dichter op gebleven

• Jasphur
JB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:51:
Vond het trouwens wel weer discutabel wat VET deed bij HAM bij inhaalactie na pit. Voor het kampioenschap prima om geen tijdpenalty te geven ook al is de spanning er al zo goed als uit maar aan de andere kant vraag ik me af als VER dit had gedaan... De uitleg van VET vond ik ook een beetje zielig met "ja ik kon niet precies zien waar ie zat"... Neem je verlies en geef gewoon toe dat je (ook) "moving under breaking" beheerst.
Charlie over VET/HAM actie
https://m.gpupdate.net/nl...-wel-met-kleine-hapering/

• Kenhas
  • Laatst online: 16-07 12:57
redfoxert schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:01:
[...]

Helemaal niet. Dat is gewoon eerlijk zijn tegen je personeel (rijders). Vooraf moet vast staan dat het team belang voorop gaat, no matter what. Als dat betekent dat de andere rijder als eerste over de finish moet komen dan is dat zo en dat moet vooraf bespreekbaar zijn.

Anderzijds had BOT imo gewoon de deur dicht moeten houden en laat HAM er maar voor werken. Hij heeft er namelijk zelf ook het hele weekend keihard voor gewerkt, om dan in de laatste ronden je collega te laten strijken met de "eer". HAM was het hele weekend niet sneller dan BOT die gewoon een ijzersterk weekend had. Jammer dat Mercedes op deze manier kleur bekend maar het is zeker niet nieuw in de sport, kijkend naar Ferrari als een van de vele voorbeelden met Barrichello en Schumacher.
En wie zegt dat dit niet besproken is vooraf? Alle scenarios worden besproken voor de wedstrijd. Dat zal dus ook wel het geval geweest zijn met het scenario dat de auto's rijden in de volgorde waarin ze gestart zijn, wat het meest voor de hand liggend scenario is

Hamilton niet sneller dan Bottas ? Behalve de fout van Hamilton in Q3 dacht ik toch dat Bottas in iedere sessie trager was (maar kan daarin verkeerd zijn)

• Pathogen
  • Laatst online: 16-07 17:00
nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:45:

Nee, dat gaat Max al een tijdje niet meer halen ;)

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Jasphur
Welk rekenwonder hier kan mij de posities die VET moet halen vertellen voor de aankomende races om toch nog WDC te worden? Dat HAM dan twee keer moet uitvallen is ook een scenario he :P

• RobertMe
JB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:51:
Dat niet zien waar die zat ging volgens mij over T3 waar HAM hem half aan de buitenkant inhaalde, waardoor die bij T4 echt erlangs zat/kon. Volgens mij wist hij op het rechte stuk wel 100% waar Hamilton zat.

• iichel
@Jasphur
5 races, 50 punten
VET alles winnen
HAM alles 2e en 1x 3e

• YakuzA
  • Laatst online: 23:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Welke van de vele artikelen op die website doel je op met je zeer vage post met linkdump? :P

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dat is dus de willekeur, de volgende keer vinden ze het wel twee bewegingen.

• Jasphur
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:14:
@Jasphur
5 races, 50 punten
VET alles winnen
HAM alles 2e en 1x 3e
Niet heel erg onmogelijk, toch?

• iichel
Jasphur schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Niet heel erg onmogelijk, toch?
Zeker niet onmogelijk, 1x een DNF van Hamilton en het ziet er anders uit. Maar Vettel heeft het niet in eigen hand.

• demonic
  • Laatst online: 23:05
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Zeker niet onmogelijk, 1x een DNF van Hamilton en het ziet er anders uit. Maar Vettel heeft het niet in eigen hand.
een beuk is zo uitgedeeld. Dus als Kimi binnenkort HAM van de baan tikt.
I called it!

• Spotmatic
Veel beter dankzij de autocorrectie! Al was het een domper dat er maximaal 5 deelnemers konden zijn. (Verkeerde PC met verkeerde licentie gebruikt). Ik zal later even een voorbeeldje plaatsen :)

• Tarabass

Tarabass

Webmaster

iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Ik ben op zich wel fan van Mercedes, wat die gasten voor elkaar gekregen hebben qua techniek in het hybride tijdperk, super. Maar deze acties.. meh.
Voor de punten uiteraard. Ik wil het ook niet goedpraten. Ik vind het belachelijk dat dit gebeurde.Ik vind dat dit soort dingen absoluut niet thuishoren in een sport, welke dan ook. Voor mij is F1 een krachtmeting tussen teams en tussen rijders. De teams strijden om de beste auto/motor en strategieën. De rijders tussen intelligentie, uithoudingsvermogen en talent/inzicht. En die twee zouden elkaar niet mogen kruisen.

Ik denk dat Mercedes al van te voren Hamilton voor Bottas wilde krijgen middels pitstops. En als dat niet lukte dat Hamilton op eigen kracht Bottas zou verslaan. Maar de problemen met de auto van Hamilton zorgde ervoor dat dit niet leek te gebeuren. Als een wanhoopsdaad hebben ze toen moeten beslissen (zo vinden ze zelf) de wissel te laten plaatsvinden. Maar ik denk niet dat het om die 7 puntjes te doen was. Ik denk echt dat het te doen was om andere factoren zoals ik al omschreef en dat de extra punten een positief bijverschijnsel waren.

Maar stel nou dat ze terug gewisseld werden aan het eind van de race. Dat zou ook een hoop vragen doen rijzen. En dat zou ook een belachelijke situatie zijn, als de coureur zelf dit niet wil omdat hij denkt sneller te zijn (zoals we al eerder zagen bij Mercedes).
Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True