Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 16 - GP van Rusland Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:
  • 47.993 views
Spotmatic schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:09:
[...]

Nou, jouw naam botst een beetje met de tijdzone van Suzuka. Veel plezier met de race om 07.10 uur 's-ochtends! :P
Fp1 & 3 zijn wel nacht genoeg :+

nachtnet zonder hoofdletter

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-11 12:17
YakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:11:
[...]

Ric had daar nooit moeten zitten, hij ging Turn 2 in voor de TR auto's, hoe komt hij daar achter terecht?
(had ik zondag gemist)
Volgens mij is hij in die lange linker doordraaier (bocht 3?) van de baan geduwd en heeft daardoor wat plaatsen verloren

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Nu online
nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:12:
[...]

Fp1 & 3 zijn wel nacht genoeg :+
Om 7 uur is het ook nog donker! telt ook als nacht

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ATS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:06:
[...]

Gooi maar open dat topic dan 8)
Nog iets meer dan 21 uur wachten. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
  • Nu online
Heeft iemand beelden gevonden van Hartley? Ik heb alleen die van gasly gezien

En gasly had brokstukken tegen zijn vizier aan
https://www.formule1.nl/n...het-er-doorheen-zou-gaan/

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

nog maar een keertje:

Jezus, ik zie nu pas het 'verval' van SAI!

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16:39
basvn schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:34:
Heeft iemand beelden gevonden van Hartley? Ik heb alleen die van gasly gezien
Beide hadden zo'n identiek probleem dat zelfs de regie het niet meer wist, denk ik :P In ieder geval zijn er een aantal replays geweest waarbij de ene keer Gasly in beeld stond en de andere keer Hartley. Maar gezien de betonnen bak om het circuit heen kon ik zo snel niet zien welke nu van Hartley was (in T2) of Gasly (T4).

Jasphur wijzigde deze reactie 01-10-2018 11:05 (33%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-11 12:13
Poe, Ericsson en Sainz hebben wel een slecht weekend gehad zo te zien...
Ik heb wel gebaald van de STR's, maar "gelukkig" had het niet met de PU te maken. Verder toch nog even goed vermaakt met de inhaalrace gisteravond (herhaling even zijdelings op de telefoon aangezet).

De snelheid waarmee VER terug naar de subtop stoomde was bizar. De manier waarop BOT werd weggezet als schlemiel van de race was ook bizar.

Overigens, BOT wist natuurlijk donders goed dat hij die plek nooit terug zou krijgen. Anders had hij de opmerking al véél eerder gemaakt. Dit was puur een radio call om zijn onvrede te uiten danwel een toneelstukje te spelen richting de rest van het veld dat dit toch eigenlijk niet het plan was.

Sjongejonge wat liep díe er awkward bij aan het eind van de race...

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• Clown1
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 07:27
Leuke race gezien. Heb me wel vermaakt. Kan zo genieten van Max als racer. Op een of andere manier drukt hij bijna altijd zijn stempel op de race, door iets te doen wat niemand had kunnen voorspellen. In dit geval door in 8 ronden door het veld te knallen.

Wel jammer om te zien dat Ricciardo zo wordt afgebrandt. Heeft, als je naar het overzicht hier boven kijkt, gewoon een goede race gereden. Heeft zich in 12/13 ronden gewoon naar P6 gereden met een kapotte voor vleugel. Hij rijdt iets voorzichtiger dan Max. Maar daar werd ie in het begin van het seizoen om geroemd. Resultaat halen. Nu is het ineens onkunde ten op zichte van Max. Denk dat Max iets beter is. Maar niet zoveel als dat de cijfers wel eens doen lijken.

• RobertMe
Clown1 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:14:
Leuke race gezien. Heb me wel vermaakt. Kan zo genieten van Max als racer. Op een of andere manier drukt hij bijna altijd zijn stempel op de race, door iets te doen wat niemand had kunnen voorspellen. In dit geval door in 8 ronden door het veld te knallen.

Wel jammer om te zien dat Ricciardo zo wordt afgebrandt. Heeft, als je naar het overzicht hier boven kijkt, gewoon een goede race gereden. Heeft zich in 12/13 ronden gewoon naar P6 gereden met een kapotte voor vleugel. Hij rijdt iets voorzichtiger dan Max. Maar daar werd ie in het begin van het seizoen om geroemd. Resultaat halen. Nu is het ineens onkunde ten op zichte van Max. Denk dat Max iets beter is. Maar niet zoveel als dat de cijfers wel eens doen lijken.
Het probleem bij VER vs RIC vergelijkingen is ook dat ze bij wijze van altijd om plaats 5 en 6 vechten. Zie ook afgelopen race. Ze zijn gemiddeld genomen slechter dan Ferrari en Mercedes, maar veel beter als de rest. Daardoor is het verschil tussen beiden ook altijd zo klein. Stel dat Red Bull een veel slechtere auto had waardoor ze in het middenveld zouden rijden zouden de verschillen tussen de coureurs ook veel meer opvallen. Immers liet VER in de STR ook al veel van zijn inhaalkunsten zien waar SAI meestal iets achter bleef. Waar je nu ziet dat de meeste coureurs Verstappen en Ricciardo er gewoon langs laten en ze dus ook daardoor vrij snel op hun "natuurlijk" plaatsen van P5 en P6 zitten. Als het middenveld er wel voor had gereden en had verdedigd had ik nog steeds verwacht dat Verstappen P5 zou zijn geworden en daar halverwege de race zou zijn beland, maar dat Ricciardo het daar moeilijker mee zou hebben gehad (ook zonder schade).

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:24
Is deze al voorbij gekomen: Kan me hier wel bij aansluiten denk ik:

https://www.formule1.nl/nieuws/uitloopstrook-koen-vergeer-hypocriet-gedoe/

BasvanS wijzigde deze reactie 01-10-2018 12:53 (36%)

• JB
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:24

JB

Cédric roelt!

iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:55:
RIC die z'n voorvleugel beschadigt in de 1e ronde --> https://streamable.com/0d78i

Verklaart wel waarom die zo'n eind achter VER gefinisht is. Maar P6 was het waarschijnlijk toch wel gebleven.
Dat verklaard het voor een deel. Na de nieuwe neus reed ie niet sneller. Alleen de pit duurde langer...

Mijn boefje is liev!

• basvn
  • Nu online
@Spotmatic hoe was het gister?!

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-11 12:15
JB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:27:
[...]

Dat verklaard het voor een deel. Na de nieuwe neus reed ie niet sneller. Alleen de pit duurde langer...
Max ging er ook niet meer voor op de paarse band. Er viel voor hem niets te winnen door er eens goed voor te gaan zitten.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Clown1
RobertMe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:21:
[...]

Het probleem bij VER vs RIC vergelijkingen is ook dat ze bij wijze van altijd om plaats 5 en 6 vechten. Zie ook afgelopen race. Ze zijn gemiddeld genomen slechter dan Ferrari en Mercedes, maar veel beter als de rest. Daardoor is het verschil tussen beiden ook altijd zo klein. Stel dat Red Bull een veel slechtere auto had waardoor ze in het middenveld zouden rijden zouden de verschillen tussen de coureurs ook veel meer opvallen. Immers liet VER in de STR ook al veel van zijn inhaalkunsten zien waar SAI meestal iets achter bleef. Waar je nu ziet dat de meeste coureurs Verstappen en Ricciardo er gewoon langs laten en ze dus ook daardoor vrij snel op hun "natuurlijk" plaatsen van P5 en P6 zitten. Als het middenveld er wel voor had gereden en had verdedigd had ik nog steeds verwacht dat Verstappen P5 zou zijn geworden en daar halverwege de race zou zijn beland, maar dat Ricciardo het daar moeilijker mee zou hebben gehad (ook zonder schade).
Ricciardo kan ook behoorlijk inhalen. Laat remmen en der voorbij. Doet het gewoon wat gecontroleerder. Max neemt meer risico. Wat geweldig is om te zien, maar het heeft hem ook punten gekost. Ik denk nog steeds dat het verschil niet enorm is. Maakt niet uit in wat voor auto ze rijden.

Edit: Het had voor beiden geen zin om te pushen. Viel niks meer te halen behalve een DNF. Max had P5 al in de eerste ronde geclaimd door de goede start.

Clown1 wijzigde deze reactie 01-10-2018 11:36 (5%)

• JB

JB

Cédric roelt!

ATS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Max ging er ook niet meer voor op de paarse band. Er viel voor hem niets te winnen door er eens goed voor te gaan zitten.
Wat het verschil tussen beiden alleen maar groter maakt. Ik denk dat RIC ook al voor een deel bezig is met volgend seizoen, maar Max rijd hem gewoon het snot voor de ogen.

Mijn boefje is liev!

• iichel
JB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:33:
[...]

Wat het verschil tussen beiden alleen maar groter maakt. Ik denk dat RIC ook al voor een deel bezig is met volgend seizoen, maar Max rijd hem gewoon het snot voor de ogen.
En daarnaast heb ik het idee dat beide Red Bull coureurs geen onnodige risicos aan het nemen waren. Snelste ronde zat er denk ik wel in, maar die pakte Bottas op 30 rondjes oude softs...

• JB

JB

Cédric roelt!

iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:34:
[...]

En daarnaast heb ik het idee dat beide Red Bull coureurs geen onnodige risicos aan het nemen waren. Snelste ronde zat er denk ik wel in, maar die pakte Bottas op 30 rondjes oude softs...
Die zat er zeker in maar Max gaf ook duidelijk aan waarom ie niet meer voor de zachtste compound ging bij zijn late pit. "Je rijd links voor aan gort". Leuk voor de statistieken maar onnodig risico. Max is in alle opzichten wel wat ingedamd gelukkig, waardoor ie ook minder brokken maakt.

JB wijzigde deze reactie 01-10-2018 11:37 (12%)

Mijn boefje is liev!

• basvn
  • Nu online
ATS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Was bij beide rijders zo. Hoger als p5&p6 zou het niet meer worden.
Of Max moest op de hypers gaan, een ronde of 13 voor het eind, en die helemaal tot t randje rijden, om heel misschien Kimi te kunnen pakken

Ben overigens wel benieuwd naar de reactie van PER. Die was (wederom) zo stellig dat hij MAG wel even zou inhalen. Vond de pitwall "En je hebt niet de hele dag te tijd" + de berichten dat de tijd op was wel verfrissend.

PER scoort al een poosje geen karma-punten bij mij. :N

• RobertMe
Clown1 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Ricciardo kan ook behoorlijk inhalen. Laat remmen en der voorbij.
De auto kan dat, niet Ricciardo perse. Ik denk dat elke goede coureur dat in de Red Bull wel kan. Die dive bombs hoeft Ricciardo volgend jaar waarschijnlijk niet te proberen, of hij kegelt eraf.

• JB

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

De auto kan dat, niet Ricciardo perse. Ik denk dat elke goede coureur dat in de Red Bull wel kan. Die dive bombs hoeft Ricciardo volgend jaar waarschijnlijk niet te proberen, of hij kegelt eraf.
Maar RIC is wel een type die dat ook durft, net als Max en Lewis. Ik zie dat Bottas bijvoorbeeld niet zo snel doen met al je guts.

Mijn boefje is liev!

en de titelrace lijkt mij echt wel over. Ik zie HAM echt niet 2x uitvallen in de komende 5 races.

VER kan geen WDC meer worden -O-

• Clown1
RobertMe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

Daarom ook het woordje ''ook''. Heb echt wel een oranje bril. Merk alleen dat bij veel mensen de coureurs echt zo goed zijn als ze de laaste race of paar races hebben gereden. Terwijl er duizend dingen kunnen mee spelen. (motivatie)

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 19:27
Over de TR die problemen hadden, volgens de post-race discussie op Ziggo, zou het mogelijkerwijs kunnen liggen aan een verkeerde software. Er was een shot te zien waarbij de aangegeven baan Hongarije zou zijn in plaats van Rusland. Zou wel verklaren waarom ze allebei een vergelijkbaar probleem hadden.

• iichel
Lijkt me sterk; ik vermoed eerder een mechanisch probleem. Hartley had het over een 'long pedal' in de paddock pass.

De remmen hebben in principe geen sturende electronica (ABS, ESP, TCS), alleen sensoren + BBW op de achteras. Die BBW (brake by wire) heeft een compleet apart circuit voor de actuator, remleidingen en wellicht z'n eigen remcylinder. Die staat niet in verbinding met het rempedaal van de coureur.

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:15

Tarabass

Webmaster

Als ik er langer over nadenk, met de boordradio van Hamilton in het achterhoofd over zijn haperende motor, denk ik niet dat het ze vooral om de punten was te doen dat ze wisselde. Ik denk namelijk dat Hamilton in de vuile lucht, de Mercedes presteert dan sowieso slecht, teveel motorproblemen ervoer. Ik denk dat ze de wissel hebben gedaan om én te voorkomen dat Hamilton zijn banden zou oprijden als hij zich zou houden aan de benodigde rondetijden én om de auto van hem schonere lucht te geven en daardoor de motor te besparen. Dat hij dan die paar extra punten krijgt is mooi meegenomen. Ik denk dat de blisters een halve waarheid is om te roepen dat er gewisseld moet worden en dat ze op die manier niet naar buiten hoeven te brengen dat ze het vertrouwen opgeven in de huidige PU die achterin ligt.

• JB

JB

Cédric roelt!

Vond het trouwens wel weer discutabel wat VET deed bij HAM bij inhaalactie na pit. Voor het kampioenschap prima om geen tijdpenalty te geven ook al is de spanning er al zo goed als uit maar aan de andere kant vraag ik me af als VER dit had gedaan... De uitleg van VET vond ik ook een beetje zielig met "ja ik kon niet precies zien waar ie zat"... Neem je verlies en geef gewoon toe dat je (ook) "moving under breaking" beheerst.

Mijn boefje is liev!

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Sir_Lion schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:47:
Over de TR die problemen hadden, volgens de post-race discussie op Ziggo, zou het mogelijkerwijs kunnen liggen aan een verkeerde software. Er was een shot te zien waarbij de aangegeven baan Hongarije zou zijn in plaats van Rusland. Zou wel verklaren waarom ze allebei een vergelijkbaar probleem hadden.
Dat kan de oorzaak zijn, maar is wel knullig dat je daar pas tijdens de race achterkomt. Hier had je toch al eerder een probleem mee moeten hebben gedurende het raceweekeind. Wellicht stond software nog in SPEC-C stand, waar ze de motoren van SPEC-B erin geplaatst hadden.

Vond het al zo frappant dat GAS niet van zijn plek kwam tijdens de start.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:43

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Ze mogen wel iets doen aan het kleurgebruikt voor RBR, niet bijzonder goed leesbaar op deze achtergrondkleur

[Oo[:::|:::]oO]

• iichel
Tarabass schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:50:
Als ik er langer over nadenk, met de boordradio van Hamilton in het achterhoofd over zijn haperende motor, denk ik niet dat het ze vooral om de punten was te doen dat ze wisselde.

...
Mja, deels mee eens, maar dan blijft er 1 vraag... waarom ze dan niet terug gewisseld hebben in de laatste ronde/bocht?
Ik ben op zich wel fan van Mercedes, wat die gasten voor elkaar gekregen hebben qua techniek in het hybride tijdperk, super. Maar deze acties.. meh.

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16-11 21:36
nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:45:
en de titelrace lijkt mij echt wel over. Ik zie HAM echt niet 2x uitvallen in de komende 5 races.

Misschien komt er nog een actie ala ROS / HAM in Spanje 2016 :P

Ik geef toe dat als alles 'normaal' verloopt het wel bekeken is, maar er kan nog van alles gebeuren.

• basvn
  • Nu online
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Mja, deels mee eens, maar dan blijft er 1 vraag... waarom ze dan niet terug gewisseld hebben in de laatste ronde/bocht?
Risico dat Vettel ze beide zou inhalen?
(zat uiteindelijk 5seconden tussen bottas en vettel)
Maar als die boordradio niet was geweest van Bottas, had vettel er denk dichter op gebleven

JB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:51:
Vond het trouwens wel weer discutabel wat VET deed bij HAM bij inhaalactie na pit. Voor het kampioenschap prima om geen tijdpenalty te geven ook al is de spanning er al zo goed als uit maar aan de andere kant vraag ik me af als VER dit had gedaan... De uitleg van VET vond ik ook een beetje zielig met "ja ik kon niet precies zien waar ie zat"... Neem je verlies en geef gewoon toe dat je (ook) "moving under breaking" beheerst.
Charlie over VET/HAM actie
https://m.gpupdate.net/nl...-wel-met-kleine-hapering/

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:54
redfoxert schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:01:
[...]

Helemaal niet. Dat is gewoon eerlijk zijn tegen je personeel (rijders). Vooraf moet vast staan dat het team belang voorop gaat, no matter what. Als dat betekent dat de andere rijder als eerste over de finish moet komen dan is dat zo en dat moet vooraf bespreekbaar zijn.

Anderzijds had BOT imo gewoon de deur dicht moeten houden en laat HAM er maar voor werken. Hij heeft er namelijk zelf ook het hele weekend keihard voor gewerkt, om dan in de laatste ronden je collega te laten strijken met de "eer". HAM was het hele weekend niet sneller dan BOT die gewoon een ijzersterk weekend had. Jammer dat Mercedes op deze manier kleur bekend maar het is zeker niet nieuw in de sport, kijkend naar Ferrari als een van de vele voorbeelden met Barrichello en Schumacher.
En wie zegt dat dit niet besproken is vooraf? Alle scenarios worden besproken voor de wedstrijd. Dat zal dus ook wel het geval geweest zijn met het scenario dat de auto's rijden in de volgorde waarin ze gestart zijn, wat het meest voor de hand liggend scenario is

Hamilton niet sneller dan Bottas ? Behalve de fout van Hamilton in Q3 dacht ik toch dat Bottas in iedere sessie trager was (maar kan daarin verkeerd zijn)

• Pathogen
nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:45:

Nee, dat gaat Max al een tijdje niet meer halen ;)

Welk rekenwonder hier kan mij de posities die VET moet halen vertellen voor de aankomende races om toch nog WDC te worden? Dat HAM dan twee keer moet uitvallen is ook een scenario he :P

• RobertMe
JB schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:51:
Dat niet zien waar die zat ging volgens mij over T3 waar HAM hem half aan de buitenkant inhaalde, waardoor die bij T4 echt erlangs zat/kon. Volgens mij wist hij op het rechte stuk wel 100% waar Hamilton zat.

• iichel
@Jasphur
5 races, 50 punten
VET alles winnen
HAM alles 2e en 1x 3e

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Welke van de vele artikelen op die website doel je op met je zeer vage post met linkdump? :P

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Dat is dus de willekeur, de volgende keer vinden ze het wel twee bewegingen.
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:14:
@Jasphur
5 races, 50 punten
VET alles winnen
HAM alles 2e en 1x 3e
Niet heel erg onmogelijk, toch?

• iichel
Jasphur schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Niet heel erg onmogelijk, toch?
Zeker niet onmogelijk, 1x een DNF van Hamilton en het ziet er anders uit. Maar Vettel heeft het niet in eigen hand.

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:25:
[...]

Zeker niet onmogelijk, 1x een DNF van Hamilton en het ziet er anders uit. Maar Vettel heeft het niet in eigen hand.
een beuk is zo uitgedeeld. Dus als Kimi binnenkort HAM van de baan tikt.
I called it!

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:30
Veel beter dankzij de autocorrectie! Al was het een domper dat er maximaal 5 deelnemers konden zijn. (Verkeerde PC met verkeerde licentie gebruikt). Ik zal later even een voorbeeldje plaatsen :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Tarabass
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 18:15

Tarabass

Webmaster

iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:52:
[...]

Ik ben op zich wel fan van Mercedes, wat die gasten voor elkaar gekregen hebben qua techniek in het hybride tijdperk, super. Maar deze acties.. meh.
Voor de punten uiteraard. Ik wil het ook niet goedpraten. Ik vind het belachelijk dat dit gebeurde.Ik vind dat dit soort dingen absoluut niet thuishoren in een sport, welke dan ook. Voor mij is F1 een krachtmeting tussen teams en tussen rijders. De teams strijden om de beste auto/motor en strategieën. De rijders tussen intelligentie, uithoudingsvermogen en talent/inzicht. En die twee zouden elkaar niet mogen kruisen.

Ik denk dat Mercedes al van te voren Hamilton voor Bottas wilde krijgen middels pitstops. En als dat niet lukte dat Hamilton op eigen kracht Bottas zou verslaan. Maar de problemen met de auto van Hamilton zorgde ervoor dat dit niet leek te gebeuren. Als een wanhoopsdaad hebben ze toen moeten beslissen (zo vinden ze zelf) de wissel te laten plaatsvinden. Maar ik denk niet dat het om die 7 puntjes te doen was. Ik denk echt dat het te doen was om andere factoren zoals ik al omschreef en dat de extra punten een positief bijverschijnsel waren.

Maar stel nou dat ze terug gewisseld werden aan het eind van de race. Dat zou ook een hoop vragen doen rijzen. En dat zou ook een belachelijke situatie zijn, als de coureur zelf dit niet wil omdat hij denkt sneller te zijn (zoals we al eerder zagen bij Mercedes).

• BasvanS
YakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:19:
[...]

Welke van de vele artikelen op die website doel je op met je zeer vage post met linkdump? :P
Welke, het is er maar 1 :X

https://www.formule1.nl/nieuws/uitloopstrook-koen-vergeer-hypocriet-gedoe/

• BasvanS
@Jasphur
5 races, 50 punten
VET alles winnen
HAM alles 2e en 1x 3e
Ehm.. VER wint Japan en Mexico al?

• iichel
BasvanS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

Ehm.. VER wint Japan en Mexico al?
In je dromen misschien :P

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-11 14:54
Tarabass schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Voor de punten uiteraard. Ik wil het ook niet goedpraten. Ik vind het belachelijk dat dit gebeurde.Ik vind dat dit soort dingen absoluut niet thuishoren in een sport, welke dan ook. Voor mij is F1 een krachtmeting tussen teams en tussen rijders. De teams strijden om de beste auto/motor en strategieën. De rijders tussen intelligentie, uithoudingsvermogen en talent/inzicht. En die twee zouden elkaar niet mogen kruisen.

Ik denk dat Mercedes al van te voren Hamilton voor Bottas wilde krijgen middels pitstops. En als dat niet lukte dat Hamilton op eigen kracht Bottas zou verslaan. Maar de problemen met de auto van Hamilton zorgde ervoor dat dit niet leek te gebeuren. Als een wanhoopsdaad hebben ze toen moeten beslissen (zo vinden ze zelf) de wissel te laten plaatsvinden. Maar ik denk niet dat het om die 7 puntjes te doen was. Ik denk echt dat het te doen was om andere factoren zoals ik al omschreef en dat de extra punten een positief bijverschijnsel waren.

Maar stel nou dat ze terug gewisseld werden aan het eind van de race. Dat zou ook een hoop vragen doen rijzen. En dat zou ook een belachelijke situatie zijn, als de coureur zelf dit niet wil omdat hij denkt sneller te zijn (zoals we al eerder zagen bij Mercedes).
Wat bedoel je nu eigenlijk?
Eerste zin : Voor de punten uiteraard.
beetje verder : Ik denk echt dat het te doen was om andere factoren zoals ik al omschreef en dat de extra punten een positief bijverschijnsel waren

Dus het was niet voor de punten ? Indien je dat bedoelde, wat zijn die andere factoren dan?
Ik heb eigenlijk niets meegekregen dat er problemen waren met de auto van Hamilton waardoor ie Bottas niet kon passeren. Als ik kijk hoe hij Vettel voorbij gegaan is, lijkt me er toch niet echt veel problemen te zijn geweest. Er was ergens sprake van een blister op een band maar dat heb ik Hamilton nooit horen zeggen. Maar we krijgen dan ook niet alles te horen

Het is jammer dat dit gebeurt maar dat krijg je nu eenmaal als er miljoenen op het spel staan. Had het mooier gevonden, had Hamilton de plaats terug gegeven (zoals ie een tijd geleden gedaan heeft). Hamilton ervoor laten om een buffer te maken met Vettel en om in clean air te rijden, kan ik nog begrijpen. Ik begrijp waarom de plaats niet werd terug gegeven maar heb er geen begrip voor

• Just_I
  • Laatst online: 16:12

Just_I

What did you just say?

demonic schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:28:
[...]

een beuk is zo uitgedeeld. Dus als Kimi binnenkort HAM van de baan tikt.
I called it!
Twee dingen:
1. Zie ik Kimi niet doen, ook niet als dat aan hem gevraagd word.
2. Mocht het gedaan worden en de opzet is duidelijk zichtbaar/word bewezen word Ferrari als team gediskwalificeerd. Een veel te groot risico dat Ferrari never nooit gaat nemen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

PSN

• Exocet
  • Niet online
Max met di Resta over zijn openingsronde:

• Pathogen
Tarabass schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Wat mij betreft:

F1 hoort een strijd te zijn tussen auto's die het neusje van de zalm zijn en coureurs die het neusje van de zalm kunnen besturen.
Er zou niet zoiets als een WCC moeten bestaan. De teams proberen de allerbeste auto te maken om een rijder kampioen te maken.
Eigenlijk zou men juist niet naar 3 auto per team moeten willen, maar één.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:55:
RIC die z'n voorvleugel beschadigt in de 1e ronde --> https://streamable.com/0d78i

Verklaart wel waarom die zo'n eind achter VER gefinisht is. Maar P6 was het waarschijnlijk toch wel gebleven.
Oude/nieuwe vleugel.

A smile a day....

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

1 van de flaps is er helemaal uit gebeukt die voor de Y250 zorgt, zal dus idd wel aardig wat effect hebben.

PSN

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:40
@Jasphur
5 races, 50 punten
VET alles winnen
HAM alles 2e en 1x 3e
Zeker weten? Volgens mij wint Ham in jouw rekenvoorbeeld nog steeds met 12 punten.
Verschil nu 50 punten voor Ham.
Komende races:
Vet 125 punten
Ham 72+15=87 punten
125-87=38 verschil, waar Vet er minstens 50 nodig heeft.
Of reken ik nu verkeerd?

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• autje
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10-11 22:57
HAM mag inderdaad 4 keer 3e en 1 keer 2e worden, als VET alles wint. Aangezien BOT sowieso niet voor HAM mag eindigen, hoeft HAM maar één keer RAI achter zich te houden. Maar dat verpest Ferrari waarschijnlijk zelf wel :P.

Moet RBR zich er natuurlijk niet mee bemoeien :) (maar die zitten eerder Ferrari dan Mercedes in de weg, denk ik).

Lang verhaal kort: HAM moet minstens een keer uitvallen om het nog enigzins spannend te maken.

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:40
autje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:56:
HAM mag inderdaad 4 keer 3e en 1 keer 2e worden, als VET alles wint. Aangezien BOT sowieso niet voor HAM mag eindigen, hoeft HAM maar één keer RAI achter zich te houden. Maar dat verpest Ferrari waarschijnlijk zelf wel :P.

Moet RBR zich er natuurlijk niet mee bemoeien :) (maar die zitten eerder Ferrari dan Mercedes in de weg, denk ik).

Lang verhaal kort: HAM moet minstens een keer uitvallen om het nog enigzins spannend te maken.
Dan wint Ham nog steeds. Het ging @Jasphur erom wat er nodig was dat Vet nog WDC zou kunnen worden ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
autje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:56:

Dan gebruiken ze Kimi gewoon om Hamilton van de baan te beuken :+
ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Zie: Just_I in "[F1 2018] Race 16 - GP van Rusland"

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

TinusTegengas schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
[...]

Dan wint Ham nog steeds. Het ging @Jasphur erom wat er nodig was dat Vet nog WDC zou kunnen worden ;)
Niks gaat VET nog helpen om het WDC te halen, hij had zich gisteren al neergelegd bij zijn verlies toen hij HAM er voorbij liet.
Als hij er nog in geloofde zou hij wel harder zijn best hebben gedaan om HAM achter zich te houden. IMHO.

PSN

• autje
TinusTegengas schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
[...]

Wat is eigenlijk de regel als ze gelijk eindigen. Dus VET wint alles, en HAM wordt 5x 3e? Meeste gewonnen races, neem ik aan? Dat zou dan VET worden (10 vs. 8 overwinningen).
autje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Wat is eigenlijk de regel als ze gelijk eindigen. Dus VET wint alles, en HAM wordt 5x 3e? Meeste gewonnen races, neem ik aan? Dat zou dan VET worden (10 vs. 8 overwinningen).
Van Reddit:
Most wins,
Most 2nd,
Most 3rd,
Most 4th's etc.

Countback until one driver has more wins, 2nds, 3rds, 4th etc. In 2007 Alonso and Hamilton tied on points, tied on wins but Hamilton had 5 2nd places to Alonso's 4 2nd places so beat him in the official championship standings.

Pathogen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:09:
[...]

Nee, dat gaat Max al een tijdje niet meer halen ;)
Stand is nu idd.

• 306 punten HAM
• 158 punten VER

met nog 5 races te gaan kan VER die 148 punten niet meer
inlopen. Had echter HAM deze race een DNF gehad, dan had VER nog een (theoretische) kans op een WDC gehad.

• ThomasG
  • Nu online
Toch is dat een beetje oneerlijk :+ Want als je evenveel punten haalt met minder 2e plaatsen heb je het gemiddeld genomen dus beter gedaan 8)7

• iichel
TinusTegengas schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:51:
[...]

Zeker weten? Volgens mij wint Ham in jouw rekenvoorbeeld nog steeds met 12 punten.
Verschil nu 50 punten voor Ham.
Komende races:
Vet 125 punten
Ham 72+15=87 punten
125-87=38 verschil, waar Vet er minstens 50 nodig heeft.
Of reken ik nu verkeerd?
I satnd corrected. Verschil tussen 1 en 3 is 10 punten, tussen 1 en 2 maar 7.
25
18
15
...

Als Vettel alles wint en Hamilton 3e wordt overal, wint Vettel met gelijke punten maar meer zeges.

• RobertMe
ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:18:
[...]
Toch is dat een beetje oneerlijk :+ Want als je evenveel punten haalt met minder 2e plaatsen heb je het gemiddeld genomen dus beter gedaan 8)7
Gemiddeld genomen doen ze het natuurlijk even goed. Want dat is een kwestie van aantal punten / aantal races. Het wordt dus pas oneerlijk als een van beide minder races heeft gereden. Wat jij bedoelt komt eerder in de buurt van constanter gepresteerd en minder uitschieters.

Bv over 2 races:
Rijder A wint een race en heeft 1 DNF, dat is dus 25 punten
Rijder B wordt 3e en 5e? en heeft daarmee ook 25 punten.
Gemiddeld presteren ze net zo goed, 12,5 punt per race, alleen is rijder B constanter omdat de afwijkingen van het gemiddelde lager zijn.

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 14-11 20:35
Red Bull weer een foutje gemaakt op aero gebied :X
Vorig jaar sloegen ze met de RB13 ook al de plank mis.

Bastie-88 wijzigde deze reactie 01-10-2018 15:36 (3%)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 16:25
ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Daar hebben ze Grosjean voor in de reserve ferrari.

alles kan off-topic

• RobertMe
Bastie-88 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:27:
Red Bull weer een foutje gemaakt op aero gebied :X
Vorig jaar sloegen ze daar ook al de plank mis.
Is dat niet iets wat iedereen overkomt? Stilstand is achteruitgang, dus ze moeten door ontwikkelen. En zeker met de beperkte middelen (CFD / windtunnel / testen on track) is de kans dan groot dat je denkt dat iets werkt maar later blijkt dat dat toch niet zo is. Het gaat hier misschien om een of ander minuscuul flapje of wat dan ook, iets wat op een totale race misschien een paar tienden verschil maakt.

• iichel
Hurr durr Red Bull best chassis :+

On a more serious note... Ben wel benieuwd naar wat ze teruggedraaid hebben. De Ferrari style spiegels hebben ze nog steeds. Waarschijnlijk zal het de voorvleugel zijn, of wellicht de bargeboards. Voor dit weekend zijn er nog niet zoveel foto's van de aero setup te vinden.

Wellicht dat ze de interne aero aangepast hebben voor de C-spec power unit en daar weer op teruggekomen zijn.

Maar ik denk dat het gaat om de voorvleugel, ze hebben wat verschillende versies met een andere bovenste flap getest de laatste races. Die bepaalt de flow naar de bargeboards, voorste splitter en uiteindelijk de vloer/diffuser. Doordat ze enorm veel rake op de RB14 hebben (richting 2.0 graden) moet alles van de voorvleugel precies kloppen, of de vloer werkt niet goed (het hele kaartenhuis splitter, bovenkant van de vloer, bargeboards etc valt spreekwoordelijk in elkaar).
De bargeboards zijn ooit van 3 naar 4 elementen gegaan, die zitten er nog wel als dusdanig op.

Mooi dat ze het lek boven hebben. Teruggaan naar een oud concept is logisch, het meerendeel van de resources van Milton Keynes zal wel bezig zijn met met de RB15/2019 aero regulations. Dat gaat een compleet andere auto zijn met de Honda PU en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen. Zie McLaren hoe het goed kan gaan, ziel STR hoe het redelijk goed kan gaan.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:43:
Hurr durr Red Bull best chassis :+
Wat is je punt? Of probeer je gewoon te trollen?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

https://www.auto-motor-un...analyse-gp-russland-2018/
...
Doch wieso überhaupt ist der RB14 wieder ein so schnelles Auto? Zwischenzeitlich hinkte man in dieser Saison Mercedes und Ferrari deutlich hinterher. Und in Russland kamen keine sichtbaren Updates an das dunkelblaue Auto. „Wir haben einige unserer jüngsten Aerodynamik-Modifikationen revidiert. Da lagen wir auf dem falschen Weg“, erklärt der Doktor. „Jetzt reisen wir mit einem richtig guten Gefühl nach Suzuka und Mexiko. Dort sollten wir wieder stark sein.“
...
But why is the RB14 such a fast car again? In the meantime, limped Mercedes and Ferrari significantly behind this season. And in Russia, no visible updates came to the dark blue car. "We have revised some of our recent aerodynamic modifications. We were on the wrong track, "explains the doctor. "Now we travel with a really good feeling to Suzuka and Mexico. There we should be strong again. "

A smile a day....

• Exocet
  • Niet online
Max krijgt een 10 dit keer van Sky, normaal alleen voor Hamilton weggelegd :)
https://www.skysports.com...russian-gp-driver-ratings

En vanaf AMuS ook:
https://www.auto-motor-un...ernoten-gp-russland-2018/

• autje
Ankona schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:37:
[...]

Daar hebben ze Grosjean voor in de reserve ferrari.
Dan zou ik MAG nemen, daar verwacht iedereen het toch al van ;).

• basvn
  • Nu online
autje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:04:
[...]

Dan zou ik MAG nemen, daar verwacht iedereen het toch al van ;).
Mooie sandwich :X

• iichel
AGee schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

Nope, lees de rest ook even aub.

• yorkick
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 19:16
AGee schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:47:
[...]

Zijn punt is dat het bij RBR na afloop van een slecht weekend altijd direct PU zeuren is. Dit terwijl ze soms onverklaarbaar dichter bij de top zitten op powercircuits en/of andersom. Dit soort berichten tonen wel aan dat ook niet altijd al hun eigen zaken perfect op orde heeft.

Ik moet wel zeggen dat @iichel soms een beetje te ver gaat, want ik blijf er wel van overtuigd dat met iets meer vermogen RBR inderdaad wel de beste auto had gehad dit jaar.

kimi | iRacing Profiel

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Niks gaat VET nog helpen om het WDC te halen, hij had zich gisteren al neergelegd bij zijn verlies toen hij HAM er voorbij liet.
Als hij er nog in geloofde zou hij wel harder zijn best hebben gedaan om HAM achter zich te houden. IMHO.
Ik denk zomaar dat VET zijn fout inzag, moving under brake
Dat de commissarissen dit anders zagen, had hij geen idee van ( op het moment )

Vandaar dat hij zich de straf zou willen besparen, door HAM gewoon voorbij te laten.
Natuurlijk achteraf speculeren, maar zou hij de positie gehouden hebben, had hij wss 5sec penalty gekregen hebben

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 16-11 12:15
Exocet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:00:
Max krijgt een 10 dit keer van Sky, normaal alleen voor Hamilton weggelegd :)
https://www.skysports.com...russian-gp-driver-ratings
Leclerc ook. Dat verminderd de waarde wel een beetje...
En daar krijgt Bottas een 10? In 10 in aan de kant gaan? 8)7

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:42:
[...]
Ik denk zomaar dat VET zijn fout inzag, moving under brake
Dat de commissarissen dit anders zagen, had hij geen idee van ( op het moment )

Vandaar dat hij zich de straf zou willen besparen, door HAM gewoon voorbij te laten.
Natuurlijk achteraf speculeren, maar zou hij de positie gehouden hebben, had hij wss 5sec penalty gekregen hebben
Vettel heeft in een interview gezegd dat ie in bocht 3 niet zag waar Hamilton zat toen ie daarna door hem voorbij werd gereden, hij zag hem niet in de spiegel.

A smile a day....

• FreshMaker
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:56:
[...]

Vettel heeft in een interview gezegd dat ie in bocht 3 niet zag waar Hamilton zat toen ie daarna door hem voorbij werd gereden, hij zag hem niet in de spiegel.
Tja "heeft gezegd"
Ik kan dat niet op waarde inschatten, de coureurs zullen echt wel overleg gehad hebben over hun antwoorden.
Voor hetzelfde geld krijgt hij achteraf nog een protest, en + 10 seconden, staat hij alsnog 6e

Je kan zomaar gelijk hebben, dat is niet de kwestie, maar ik vond het frappant, dat hij de actie afblockte, maar op het rechte stuk duidelijk direct zijn gas liftte, en HAM niet meer in de weg zat.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:03:
[...]
Tja "heeft gezegd"
Ik kan dat niet op waarde inschatten, de coureurs zullen echt wel overleg gehad hebben over hun antwoorden.
Voor hetzelfde geld krijgt hij achteraf nog een protest, en + 10 seconden, staat hij alsnog 6e

Je kan zomaar gelijk hebben, dat is niet de kwestie, maar ik vond het frappant, dat hij de actie afblockte, maar op het rechte stuk duidelijk direct zijn gas liftte, en HAM niet meer in de weg zat.
Je hebt de uitslag gezien van de race? Als ie een 10 seconden straf zou hebben gekregen (welke niet terecht zou zijn geweest als je de beelden van de voorkant hebt bekeken tijdens die actie), dan was Raikkonen gewoon even wat meer van zijn gas gegaan, en was ie alsnog 3e geworden.

A smile a day....

• FreshMaker
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:06:
[...]

Je hebt de uitslag gezien van de race? Als ie een 10 seconden straf zou hebben gekregen (welke niet terecht zou zijn geweest als je de beelden van de voorkant hebt bekeken tijdens die actie), dan had Raikkonen gewoon even wat meer van zijn gas gegaan, en was ie alsnog 3e geworden.
Ik heb inderdaad de uitslag gezien, maar dat was op DAT moment voor HEM niet duidelijk .....

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:08:
[...]
Ik heb inderdaad de uitslag gezien, maar dat was op DAT moment voor HEM niet duidelijk .....
Onder normale omstandigheden rijden ze met zijn zessen de rest van het veld bijna op één ronde, en van Red Bull was dit keer (nogmaals, onder normale omstandigheden), niet veel te duchten. Als ie een eventuele straf zou hebben willen ontlopen dan zou ie dat openlijk hebben gedaan via de radio. Vettel deed niets fout, en dat dacht ie zelf eigenlijk ook.

hardware-lover wijzigde deze reactie 01-10-2018 17:31 (4%)

A smile a day....

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:01

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Pathogen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Wat mij betreft:

F1 hoort een strijd te zijn tussen auto's die het neusje van de zalm zijn en coureurs die het neusje van de zalm kunnen besturen.
Er zou niet zoiets als een WCC moeten bestaan. De teams proberen de allerbeste auto te maken om een rijder kampioen te maken.
Wat mij betreft moeten ze de regels voor de auto's dusdanig strakstellen dat het kampioensschap een strijd is tussen minimaal 5-6 teams en niet tussen 2 teams of sterker nog, dat 2 rijders uit 1 team mogen uitmaken wie er wint zoals het voor mijn gevoel de afgelopen jaren is. Wanneer was het zo dat er tien rijders kampioen konden worden. Heeft dat uberhaupt ooit plaatsgevonden?

Zou dat de F1 niet bijzonder spectaculair en spannend maken? Elke race weer een gevecht tussen tien toppers ipv 2?

Dit dus.

• Arjantje72
  • Laatst online: 16-11 04:50
Pathogen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:16:
[...]

Wat mij betreft:

Dan gaan dus alle fabrieksteams weg, of je dat moet willen?

• RobertMe
FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:03:
[...]

Tja "heeft gezegd"
Wanneer moet dat overleg plaats vinden? Bij de coureurs die buiten de top 3 finishen zal dat sowieso niet zijn, die stappen uit de auto, wegen, lopen door naar het paddock en daar worden ze al opgewacht om naar het vierkantje gegaan (vaak genoeg dat je bij de interviews op de achtergrond nog volksliederen of whatever hoort). En de top 3 moet meteen naar podium, dan persconferentie, en dan door naar vierkantje. En zo'n gesprek voer je natuurlijk ook niet over de boordradio waarop in ieder geval de andere teams meeluisteren (FIA zal dat wellicht alleen doen na "protest" van de teams, boordradio is in ieder geval 100% open).

Daarnaast hebben ze natuurlijk ook maar kleine spiegels op die auto's dus veel zicht naar achteren hebben ze al niet, en in een bocht is het zich naar achteren natuurlijk nog slechter.

• iichel
mbt Vettel vs Hamilton en het blok dat Vettel zette...

https://streamable.com/6u9o9

Het kan zijn dat de video te vroeg begint, maar ik zie er geen twee manoeuvres in. Moving under brakign allicht, maar dat mag tegenwoordig weer.

• RobertMe
iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:22:
mbt Vettel vs Hamilton en het blok dat Vettel zette...

https://streamable.com/6u9o9

Het kan zijn dat de video te vroeg begint, maar ik zie er geen twee manoeuvres in. Moving under brakign allicht, maar dat mag tegenwoordig weer.
Hij beweegt niet twee keer, maar gaat wel naar rechts, trekt dan weer iets rechter (maar blijft naar rechts gaan) en als hij ziet dat Hamilton nog steeds rechts erlangs wilt gooit hij het stuur nog eens naar rechts.

Het is hard verdedigen, maar niet perse fout. Hetzelfde ook als met Bottas en Ricciardo in China. Bottas gaat naar de binnenkant, Ricciardo blijft naar de binnenkant gaan, Bottas gooit nog harder de deur dicht, maar laat wel ruimte. Dat ruimte laten doet Vettel nu dan niet, maar IMO is het ook niet echt fout. Tegen het randje, maar niet erover.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:27:
[...]

Hij beweegt niet twee keer, maar gaat wel naar rechts, trekt dan weer iets rechter (maar blijft naar rechts gaan) en als hij ziet dat Hamilton nog steeds rechts erlangs wilt gooit hij het stuur nog eens naar rechts.

Het is hard verdedigen, maar niet perse fout. Hetzelfde ook als met Bottas en Ricciardo in China. Bottas gaat naar de binnenkant, Ricciardo blijft naar de binnenkant gaan, Bottas gooit nog harder de deur dicht, maar laat wel ruimte. Dat ruimte laten doet Vettel nu dan niet, maar IMO is het ook niet echt fout. Tegen het randje, maar niet erover.
Aan de andere kant had dit ook heel fout kunnen aflopen! Het is maar goed dat Hamilton niet toch in het gat dook, want dan zat hij met 320+ in de muur.

• RobertMe
Dj-sannieboy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:52:
[...]

Aan de andere kant had dit ook heel fout kunnen aflopen! Het is maar goed dat Hamilton niet toch in het gat dook, want dan zat hij met 320+ in de muur.
Hoe het ook had kunnen aflopen hebben we in Baku gezien :+

Maar sowieso, al was het fout afgelopen, dan hadden ze beiden eraf gelegen en had Hamilton nog steeds een 40 punten voorsprong op Vettel.

Overigens dook Hamilton in principe het gat nog steeds in. Pas nadat Vettel de deur helemaal dicht gooide ging hij meteen er achteruit. Waarschijnlijk ook wetende dat hij nooit kon remmen zo kort achter Vettel. Wederom, zie Baku

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-11 22:12
Lol, als Max de nummer 2 bij Mercdes was geweest was het allemaal heel anders gelopen

YouTube: Max Verstappen's Classic Charge | 2015 Singapore Grand Prix

EDIT: Vettel vs Ham dit seizoen is in theorie voorbij, maar Vettel is eerder van verder teruggekomen, dus hij zal hoop houden. Hamilton gaat het echter niet meer weggeven.

Kaaswagen wijzigde deze reactie 01-10-2018 19:03 (21%)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• RobertMe
Wat me overigens opviel in Paddock pass was dat Hartley iets vertelde in de trant van "bij de start was ik Gasly langs, en even daarna Ricciardo. Maar die moest ik weer langs laten maar daar zal ik verder maar niks van zeggen." Leek dus sterk op een team order om de Red Bulls geen strobreed in de weg te leggen. Wat van de andere kant ook weer niet zo gek is. Zie bv ook Ocon in Monaco die zo ongeveer op de rem ging staan om Hamilton er langs te laten.

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 17:59

Destruction

(ex-)Automonteur

Jasphur schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:13:
Welk rekenwonder hier kan mij de posities die VET moet halen vertellen voor de aankomende races om toch nog WDC te worden? Dat HAM dan twee keer moet uitvallen is ook een scenario he :P
Hamilton moet een keer uitvallen of een gigantische fuckup begaan, anders is de WK strijd gewoon klaar, Vettel heeft geen directe invloed meer.

Punten HAM: 306
Punten VET: 256
Punten verschil: 50

Overwinning: 25 punten
2e plaats: 18 punten
3e plaats : 12 punten

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat een Mercedes (HAM) lager dan p3 pakt, tenzij hij uitvalt.

Als Vettel de resterende races wint en Hamilton p2 pakt is Hamilton kampioen met 396 punten, met 15 punten voorsprong op VET.
YakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:11:
[...]

Dit dus, deze race was de laatste kans voor Vettel om echt nog invloed te houden op de WK strijd. Die kans heeft-ie dus niet kunnen gebruiken.
nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:17:
[...]

Stand is nu idd.

• 306 punten HAM
• 158 punten VER

met nog 5 races te gaan kan VER die 148 punten niet meer
inlopen. Had echter HAM deze race een DNF gehad, dan had VER nog een (theoretische) kans op een WDC gehad.
VER was vanaf zo ongeveer Hongarije al kansloos voor de WK strijd, o.a door zijn eigen fouten begin dit seizoen, maar zeker ook door het gebrek aan vermogen waarmee ze nou eenmaal te dealen hebben.

Zonder die fouten had-ie nu misschien #4 of #3 in de WK stand gestaan, maar met deze RB-Renault zich met VET en HAM kunnen bemoeien... Ik denk van niet.

Destruction wijzigde deze reactie 01-10-2018 19:06 (44%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• basvn
  • Nu online

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Topicstarter
Yep, deze keer eindigen we met de Best Of Team Radio:

YouTube: Best Of Team Radio | 2018 Russian Grand Prix

Morgen op naar Japan!

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True