Welke, het is er maar 1YakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:19:
[...]
Welke van de vele artikelen op die website doel je op met je zeer vage post met linkdump?

https://www.formule1.nl/nieuws/uitloopstrook-koen-vergeer-hypocriet-gedoe/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Welke, het is er maar 1YakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:19:
[...]
Welke van de vele artikelen op die website doel je op met je zeer vage post met linkdump?
Ehm.. VER wint Japan en Mexico al?iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:14:
@Jasphur
5 races, 50 punten
VET alles winnen
HAM alles 2e en 1x 3e
In je dromen misschien
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Wat bedoel je nu eigenlijk?Tarabass schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:48:
[...]
Voor de punten uiteraard. Ik wil het ook niet goedpraten. Ik vind het belachelijk dat dit gebeurde.Ik vind dat dit soort dingen absoluut niet thuishoren in een sport, welke dan ook. Voor mij is F1 een krachtmeting tussen teams en tussen rijders. De teams strijden om de beste auto/motor en strategieën. De rijders tussen intelligentie, uithoudingsvermogen en talent/inzicht. En die twee zouden elkaar niet mogen kruisen.
Ik denk dat Mercedes al van te voren Hamilton voor Bottas wilde krijgen middels pitstops. En als dat niet lukte dat Hamilton op eigen kracht Bottas zou verslaan. Maar de problemen met de auto van Hamilton zorgde ervoor dat dit niet leek te gebeuren. Als een wanhoopsdaad hebben ze toen moeten beslissen (zo vinden ze zelf) de wissel te laten plaatsvinden. Maar ik denk niet dat het om die 7 puntjes te doen was. Ik denk echt dat het te doen was om andere factoren zoals ik al omschreef en dat de extra punten een positief bijverschijnsel waren.
Maar stel nou dat ze terug gewisseld werden aan het eind van de race. Dat zou ook een hoop vragen doen rijzen. En dat zou ook een belachelijke situatie zijn, als de coureur zelf dit niet wil omdat hij denkt sneller te zijn (zoals we al eerder zagen bij Mercedes).
Twee dingen:demonic schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:28:
[...]
een beuk is zo uitgedeeld. Dus als Kimi binnenkort HAM van de baan tikt.
I called it!
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Je ninja edit was een uurtje te laatBasvanS schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:54:
[...]
Welke, het is er maar 1![]()
https://www.formule1.nl/nieuws/uitloopstrook-koen-vergeer-hypocriet-gedoe/
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wat mij betreft:Tarabass schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:48:
[...]
Voor de punten uiteraard. Ik wil het ook niet goedpraten. Ik vind het belachelijk dat dit gebeurde.Ik vind dat dit soort dingen absoluut niet thuishoren in een sport, welke dan ook. Voor mij is F1 een krachtmeting tussen teams en tussen rijders. De teams strijden om de beste auto/motor en strategieën. De rijders tussen intelligentie, uithoudingsvermogen en talent/inzicht. En die twee zouden elkaar niet mogen kruisen.
Ik denk dat Mercedes al van te voren Hamilton voor Bottas wilde krijgen middels pitstops. En als dat niet lukte dat Hamilton op eigen kracht Bottas zou verslaan. Maar de problemen met de auto van Hamilton zorgde ervoor dat dit niet leek te gebeuren. Als een wanhoopsdaad hebben ze toen moeten beslissen (zo vinden ze zelf) de wissel te laten plaatsvinden. Maar ik denk niet dat het om die 7 puntjes te doen was. Ik denk echt dat het te doen was om andere factoren zoals ik al omschreef en dat de extra punten een positief bijverschijnsel waren.
Maar stel nou dat ze terug gewisseld werden aan het eind van de race. Dat zou ook een hoop vragen doen rijzen. En dat zou ook een belachelijke situatie zijn, als de coureur zelf dit niet wil omdat hij denkt sneller te zijn (zoals we al eerder zagen bij Mercedes).
Oude/nieuwe vleugel.iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 09:55:
RIC die z'n voorvleugel beschadigt in de 1e ronde --> https://streamable.com/0d78i
Verklaart wel waarom die zo'n eind achter VER gefinisht is. Maar P6 was het waarschijnlijk toch wel gebleven.
Testing, one, two ...
1 van de flaps is er helemaal uit gebeukt die voor de Y250 zorgt, zal dus idd wel aardig wat effect hebben.hardware-lover schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:35:
[...]
Oude/nieuwe vleugel.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
PSN
Zeker weten? Volgens mij wint Ham in jouw rekenvoorbeeld nog steeds met 12 punten.iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:14:
@Jasphur
5 races, 50 punten
VET alles winnen
HAM alles 2e en 1x 3e
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dan wint Ham nog steeds. Het ging @Jasphur erom wat er nodig was dat Vet nog WDC zou kunnen wordenautje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:56:
HAM mag inderdaad 4 keer 3e en 1 keer 2e worden, als VET alles wint. Aangezien BOT sowieso niet voor HAM mag eindigen, hoeft HAM maar één keer RAI achter zich te houden. Maar dat verpest Ferrari waarschijnlijk zelf wel.
Moet RBR zich er natuurlijk niet mee bemoeien(maar die zitten eerder Ferrari dan Mercedes in de weg, denk ik).
Lang verhaal kort: HAM moet minstens een keer uitvallen om het nog enigzins spannend te maken.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Dan gebruiken ze Kimi gewoon om Hamilton van de baan te beukenautje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:56:
HAM mag inderdaad 4 keer 3e en 1 keer 2e worden, als VET alles wint. Aangezien BOT sowieso niet voor HAM mag eindigen, hoeft HAM maar één keer RAI achter zich te houden. Maar dat verpest Ferrari waarschijnlijk zelf wel.
Moet RBR zich er natuurlijk niet mee bemoeien(maar die zitten eerder Ferrari dan Mercedes in de weg, denk ik).
Lang verhaal kort: HAM moet minstens een keer uitvallen om het nog enigzins spannend te maken.
Zie: Just_I in "[F1 2018] Race 16 - GP van Rusland"ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Dan gebruiken ze Kimi gewoon om Hamilton van de baan te beuken
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Niks gaat VET nog helpen om het WDC te halen, hij had zich gisteren al neergelegd bij zijn verlies toen hij HAM er voorbij liet.TinusTegengas schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Dan wint Ham nog steeds. Het ging @Jasphur erom wat er nodig was dat Vet nog WDC zou kunnen worden
PSN
Wat is eigenlijk de regel als ze gelijk eindigen. Dus VET wint alles, en HAM wordt 5x 3e? Meeste gewonnen races, neem ik aan? Dat zou dan VET worden (10 vs. 8 overwinningen).TinusTegengas schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Dan wint Ham nog steeds. Het ging @Jasphur erom wat er nodig was dat Vet nog WDC zou kunnen worden
Van Reddit:autje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:11:
[...]
Wat is eigenlijk de regel als ze gelijk eindigen. Dus VET wint alles, en HAM wordt 5x 3e? Meeste gewonnen races, neem ik aan? Dat zou dan VET worden (10 vs. 8 overwinningen).
Most wins,
Most 2nd,
Most 3rd,
Most 4th's etc.
Countback until one driver has more wins, 2nds, 3rds, 4th etc. In 2007 Alonso and Hamilton tied on points, tied on wins but Hamilton had 5 2nd places to Alonso's 4 2nd places so beat him in the official championship standings.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Stand is nu idd.Pathogen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:09:
[...]
Nee, dat gaat Max al een tijdje niet meer halen
Toch is dat een beetje oneerlijk
I satnd corrected. Verschil tussen 1 en 3 is 10 punten, tussen 1 en 2 maar 7.TinusTegengas schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:51:
[...]
Zeker weten? Volgens mij wint Ham in jouw rekenvoorbeeld nog steeds met 12 punten.
Verschil nu 50 punten voor Ham.
Komende races:
Vet 125 punten
Ham 72+15=87 punten
125-87=38 verschil, waar Vet er minstens 50 nodig heeft.
Of reken ik nu verkeerd?
Gemiddeld genomen doen ze het natuurlijk even goed. Want dat is een kwestie van aantal punten / aantal races. Het wordt dus pas oneerlijk als een van beide minder races heeft gereden. Wat jij bedoelt komt eerder in de buurt van constanter gepresteerd en minder uitschieters.ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:18:
[...]
Toch is dat een beetje oneerlijkWant als je evenveel punten haalt met minder 2e plaatsen heb je het gemiddeld genomen dus beter gedaan
Daar hebben ze Grosjean voor in de reserve ferrari.ThomasG schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:01:
[...]
Dan gebruiken ze Kimi gewoon om Hamilton van de baan te beuken
alles kan off-topic
Is dat niet iets wat iedereen overkomt? Stilstand is achteruitgang, dus ze moeten door ontwikkelen. En zeker met de beperkte middelen (CFD / windtunnel / testen on track) is de kans dan groot dat je denkt dat iets werkt maar later blijkt dat dat toch niet zo is. Het gaat hier misschien om een of ander minuscuul flapje of wat dan ook, iets wat op een totale race misschien een paar tienden verschil maakt.Bastie-88 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:27:
Red Bull weer een foutje gemaakt op aero gebied![]()
Vorig jaar sloegen ze daar ook al de plank mis.
Wat is je punt? Of probeer je gewoon te trollen?
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Testing, one, two ...
Dan zou ik MAG nemen, daar verwacht iedereen het toch al vanAnkona schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:37:
[...]
Daar hebben ze Grosjean voor in de reserve ferrari.
Mooie sandwichautje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:04:
[...]
Dan zou ik MAG nemen, daar verwacht iedereen het toch al van.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Nope, lees de rest ook even aub.naitsoezn schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:47:
[...]
Zijn punt is dat het bij RBR na afloop van een slecht weekend altijd direct PU zeuren is. Dit terwijl ze soms onverklaarbaar dichter bij de top zitten op powercircuits en/of andersom. Dit soort berichten tonen wel aan dat ook niet altijd al hun eigen zaken perfect op orde heeft.naitsoezn schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:47:
[...]
Ik denk zomaar dat VET zijn fout inzag, moving under brakeYakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:11:
[...]
Niks gaat VET nog helpen om het WDC te halen, hij had zich gisteren al neergelegd bij zijn verlies toen hij HAM er voorbij liet.
Als hij er nog in geloofde zou hij wel harder zijn best hebben gedaan om HAM achter zich te houden. IMHO.
Leclerc ook. Dat verminderd de waarde wel een beetje...Exocet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:00:
Max krijgt een 10 dit keer van Sky, normaal alleen voor Hamilton weggelegd
https://www.skysports.com...russian-gp-driver-ratings
En daar krijgt Bottas een 10? In 10 in aan de kant gaan?En vanaf AMuS ook:
https://www.auto-motor-un...ernoten-gp-russland-2018/
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Vettel heeft in een interview gezegd dat ie in bocht 3 niet zag waar Hamilton zat toen ie daarna door hem voorbij werd gereden, hij zag hem niet in de spiegel.FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:42:
[...]
Ik denk zomaar dat VET zijn fout inzag, moving under brake
Dat de commissarissen dit anders zagen, had hij geen idee van ( op het moment )
Vandaar dat hij zich de straf zou willen besparen, door HAM gewoon voorbij te laten.
Natuurlijk achteraf speculeren, maar zou hij de positie gehouden hebben, had hij wss 5sec penalty gekregen hebben
Testing, one, two ...
Tja "heeft gezegd"hardware-lover schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:56:
[...]
Vettel heeft in een interview gezegd dat ie in bocht 3 niet zag waar Hamilton zat toen ie daarna door hem voorbij werd gereden, hij zag hem niet in de spiegel.
Je hebt de uitslag gezien van de race? Als ie een 10 seconden straf zou hebben gekregen (welke niet terecht zou zijn geweest als je de beelden van de voorkant hebt bekeken tijdens die actie), dan was Raikkonen gewoon even wat meer van zijn gas gegaan, en was ie alsnog 3e geworden.FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:03:
[...]
Tja "heeft gezegd"
Ik kan dat niet op waarde inschatten, de coureurs zullen echt wel overleg gehad hebben over hun antwoorden.
Voor hetzelfde geld krijgt hij achteraf nog een protest, en + 10 seconden, staat hij alsnog 6e
Je kan zomaar gelijk hebben, dat is niet de kwestie, maar ik vond het frappant, dat hij de actie afblockte, maar op het rechte stuk duidelijk direct zijn gas liftte, en HAM niet meer in de weg zat.
Testing, one, two ...
Ik heb inderdaad de uitslag gezien, maar dat was op DAT moment voor HEM niet duidelijk .....hardware-lover schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:06:
[...]
Je hebt de uitslag gezien van de race? Als ie een 10 seconden straf zou hebben gekregen (welke niet terecht zou zijn geweest als je de beelden van de voorkant hebt bekeken tijdens die actie), dan had Raikkonen gewoon even wat meer van zijn gas gegaan, en was ie alsnog 3e geworden.
Onder normale omstandigheden rijden ze met zijn zessen de rest van het veld bijna op één ronde, en van Red Bull was dit keer (nogmaals, onder normale omstandigheden), niet veel te duchten. Als ie een eventuele straf zou hebben willen ontlopen dan zou ie dat openlijk hebben gedaan via de radio. Vettel deed niets fout, en dat dacht ie zelf eigenlijk ook.FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:08:
[...]
Ik heb inderdaad de uitslag gezien, maar dat was op DAT moment voor HEM niet duidelijk .....
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 01-10-2018 17:31 ]
Testing, one, two ...
Wat mij betreft moeten ze de regels voor de auto's dusdanig strakstellen dat het kampioensschap een strijd is tussen minimaal 5-6 teams en niet tussen 2 teams of sterker nog, dat 2 rijders uit 1 team mogen uitmaken wie er wint zoals het voor mijn gevoel de afgelopen jaren is. Wanneer was het zo dat er tien rijders kampioen konden worden. Heeft dat uberhaupt ooit plaatsgevonden?Pathogen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:16:
[...]
Wat mij betreft:
F1 hoort een strijd te zijn tussen auto's die het neusje van de zalm zijn en coureurs die het neusje van de zalm kunnen besturen.
Er zou niet zoiets als een WCC moeten bestaan. De teams proberen de allerbeste auto te maken om een rijder kampioen te maken.
Eigenlijk zou men juist niet naar 3 auto per team moeten willen, maar één.
Dit dus.
Dan gaan dus alle fabrieksteams weg, of je dat moet willen?Pathogen schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:16:
[...]
Wat mij betreft:
F1 hoort een strijd te zijn tussen auto's die het neusje van de zalm zijn en coureurs die het neusje van de zalm kunnen besturen.
Er zou niet zoiets als een WCC moeten bestaan. De teams proberen de allerbeste auto te maken om een rijder kampioen te maken.
Eigenlijk zou men juist niet naar 3 auto per team moeten willen, maar één.
Wanneer moet dat overleg plaats vinden? Bij de coureurs die buiten de top 3 finishen zal dat sowieso niet zijn, die stappen uit de auto, wegen, lopen door naar het paddock en daar worden ze al opgewacht om naar het vierkantje gegaan (vaak genoeg dat je bij de interviews op de achtergrond nog volksliederen of whatever hoort). En de top 3 moet meteen naar podium, dan persconferentie, en dan door naar vierkantje. En zo'n gesprek voer je natuurlijk ook niet over de boordradio waarop in ieder geval de andere teams meeluisteren (FIA zal dat wellicht alleen doen na "protest" van de teams, boordradio is in ieder geval 100% open).FreshMaker schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:03:
[...]
Tja "heeft gezegd"
Ik kan dat niet op waarde inschatten, de coureurs zullen echt wel overleg gehad hebben over hun antwoorden.
Hij beweegt niet twee keer, maar gaat wel naar rechts, trekt dan weer iets rechter (maar blijft naar rechts gaan) en als hij ziet dat Hamilton nog steeds rechts erlangs wilt gooit hij het stuur nog eens naar rechts.iichel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:22:
mbt Vettel vs Hamilton en het blok dat Vettel zette...
https://streamable.com/6u9o9
Het kan zijn dat de video te vroeg begint, maar ik zie er geen twee manoeuvres in. Moving under brakign allicht, maar dat mag tegenwoordig weer.
Aan de andere kant had dit ook heel fout kunnen aflopen! Het is maar goed dat Hamilton niet toch in het gat dook, want dan zat hij met 320+ in de muur.RobertMe schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:27:
[...]
Hij beweegt niet twee keer, maar gaat wel naar rechts, trekt dan weer iets rechter (maar blijft naar rechts gaan) en als hij ziet dat Hamilton nog steeds rechts erlangs wilt gooit hij het stuur nog eens naar rechts.
Het is hard verdedigen, maar niet perse fout. Hetzelfde ook als met Bottas en Ricciardo in China. Bottas gaat naar de binnenkant, Ricciardo blijft naar de binnenkant gaan, Bottas gooit nog harder de deur dicht, maar laat wel ruimte. Dat ruimte laten doet Vettel nu dan niet, maar IMO is het ook niet echt fout. Tegen het randje, maar niet erover.
Hoe het ook had kunnen aflopen hebben we in Baku gezienDj-sannieboy schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:52:
[...]
Aan de andere kant had dit ook heel fout kunnen aflopen! Het is maar goed dat Hamilton niet toch in het gat dook, want dan zat hij met 320+ in de muur.
[ Voor 21% gewijzigd door Kaaswagen op 01-10-2018 19:03 ]
It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.
Hamilton moet een keer uitvallen of een gigantische fuckup begaan, anders is de WK strijd gewoon klaar, Vettel heeft geen directe invloed meer.Jasphur schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:13:
Welk rekenwonder hier kan mij de posities die VET moet halen vertellen voor de aankomende races om toch nog WDC te worden? Dat HAM dan twee keer moet uitvallen is ook een scenario he
Dit dus, deze race was de laatste kans voor Vettel om echt nog invloed te houden op de WK strijd. Die kans heeft-ie dus niet kunnen gebruiken.YakuzA schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:11:
[...]
Niks gaat VET nog helpen om het WDC te halen, hij had zich gisteren al neergelegd bij zijn verlies toen hij HAM er voorbij liet.
Als hij er nog in geloofde zou hij wel harder zijn best hebben gedaan om HAM achter zich te houden. IMHO.
VER was vanaf zo ongeveer Hongarije al kansloos voor de WK strijd, o.a door zijn eigen fouten begin dit seizoen, maar zeker ook door het gebrek aan vermogen waarmee ze nou eenmaal te dealen hebben.nachtnet schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:17:
[...]
Stand is nu idd.
• 306 punten HAM
• 158 punten VER
met nog 5 races te gaan kan VER die 148 punten niet meer
inlopen. Had echter HAM deze race een DNF gehad, dan had VER nog een (theoretische) kans op een WDC gehad.
[ Voor 44% gewijzigd door Destruction op 01-10-2018 19:06 ]
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq