[F1 2018] Race 15 - GP van Singapore Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:
  • 63.266 views

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
hardware-lover schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:39:
Ik hoop dat Verstappen zich niet teveel op laat fokken door "het product achterin", want zijn focus moet straks 100% op het circuit liggen anders hangt ie hem voor het einde van Q3 ergens in de muur. Ik kan me de frustratie wel voorstellen maar helaas moet ie het ermee doen. Ricciardo zullen we beslist niet horen klagen, dus een referentie voor de ervaring van Verstappen met de C-spec motor op dit circuit krijgen we niet.

Zouden ze het misschien toch met geel gaan proberen in Q2, want de Hyper leek het niet werkelijk heel lekker te doen onder de RB14?
Als de meesten de race kunnen uitrijden op 1 set ultras verlies je veeeeel te veel tijd als je de softs gebruikt in de race, dus lijkt me niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:18
Edd schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:38:
Tja... Het chassis is een seconde los van de andere Renault-aangedreven teams.. Dus of het daaraan ligt? Denk het niet..
Dat het chassis goed zal zijn voor RB daar twijfel ik niet aan. Dat hebben ze vaak genoeg bewezen.

Het probleem is echter wel dat het chassis samen moet werken met een motor om een auto te creëren. Op dit moment lijkt het er gewoon op dat het niet samen werkt en dan vind ik dat je dit niet alleen op de motor kan afschuiven.

Om in de Tweakers termen te blijven -> als je een i5 processor op een AMD moederbord schroeft dan kan je het ook niet aan de processor verwijten dat het systeem niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:45

iichel

Gazoooo

AlxRoelofs schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:43:
[...]

Dat het chassis goed zal zijn voor RB daar twijfel ik niet aan. Dat hebben ze vaak genoeg bewezen.

Het probleem is echter wel dat het chassis samen moet werken met een motor om een auto te creëren. Op dit moment lijkt het er gewoon op dat het niet samen werkt en dan vind ik dat je dit niet alleen op de motor kan afschuiven.

Om in de Tweakers termen te blijven -> als je een i5 processor op een AMD moederbord schroeft dan kan je het ook niet aan de processor verwijten dat het systeem niet werkt.
Tsja, toch zijn hier genoeg mensen die Red Bull de hemel in prijzen en Renault het liefst collectief de brandstapel op jagen.

Overigens ben ik het persoonlijk compleet met je eens. Een auto is slechts zo goed als de motor en het chassis samen. En die integratie daarvan is de taak van Red Bull.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Grimmie187 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:39:
[...]

Volgens mij constateren we alleen maar? Verder is Newey niet een soort oppergod ontwerper en de rest van de teams kneuzen, hij heeft er in het verleden ook vaak genoeg naast gezeten.. :p
Heb je mij horen zeggen dat Newey een oppergod (of iets in die trant) is? Leg me geen woorden in de mond aub ;) . Sommigen hier hebben imho gewoon té snel hun (negatieve) woordje klaar, vooral als het niet om hun favoriete team of coureur gaat.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

KillerBee schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:46:
[...]

Heb je mij horen zeggen dat Newey een oppergod (of iets in die trant) is? Leg me geen woorden in de mond aub ;) . Sommigen hier hebben imho gewoon té snel hun (negatieve) woordje klaar, vooral als het niet om hun favoriete team, PU of coureur gaat.
Om het even compleet te maken d:)b

• Grimmie187
KillerBee schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:46:
[...]

Heb je mij horen zeggen dat Newey een oppergod (of iets in die trant) is? Leg me geen woorden in de mond aub ;) . Sommigen hier hebben imho gewoon té snel hun (negatieve) woordje klaar, vooral als het niet om hun favoriete team of coureur gaat.
Net zo goed als niemand hier zegt dat ze het beter weten dan Newey maar slechts constateren dat de auto niet naar verwachting werkt op dit circuit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grimmie187 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:27:
[...]

Volgens mij zeggen we het hetzelfde? Ik heb persoonlijk alleen nog niet zoveel vertrouwen in Honda volgend jaar aangezien RBR zelf al gezegd heeft dat het een overgangsjaar wordt.
Min of meer, maar dat komt omdat ik mijn argument halverwege de reactie niet af heb gemaakt. Ben niet erg scherp vandaag. :P

Waar ik eigenlijk naartoe wil is hoe slecht dit eigenlijk voor de sport is. We hebben nu eenmaal drie topteams die het budget en de mensen hebben om voor de winst te gaan. Een van die teams is kreupel geslagen door factoren buiten hun controle en dat is gewoon waardeloos voor de sport of de kijkers. Zeker omdat de andere twee topteams een overduidelijke nummer 1/2 strategie hanteren. Het gaat dus altijd tussen dezelfde twee en de rest is veldvulling. Is een van die twee merkbaar sneller dan de ander, dan is de race in de regel een saaie optocht. Daar wil ik vanaf maar dat gaat niet lukken zolang RBR met een sub par PU moet werken.

Ik verwacht ook echt niet dat RBR-Honda er meteen in Australië bij zal staan. Mag van mij wel hoor, maar ik reken er niet op. Ik merk dat ik zelf ook behoorlijk gefrustreerd begin te raken hoe de races nu verlopen. Je kan zowat maanden van te voren voorspellen wie gaat winnen, wie tweede zal zijn en wie derde. Komt er eens een race die de boel om kan gooien, Singapore, en dan lijkt RBR hier zelfs veroordeeld te zijn tot een bijrol, puur omdat ze vermogen missen en weer problemen hebben met de PU.

Ik kan me dus wel goed inleven in hoe Max zich moet voelen. Verder zit ik zelf ook constant tussen de hoop op Honda en de waarschijnlijke realiteit dat Honda waarschijnlijk ergens halverwege tussen Renault aan de ene kant, en Ferrari en Mercedes aan de andere kant zal zitten. Dat zou ik al nemen. Alles zodat het eens wat spannender wordt. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Grimmie187 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:54:
[...]

Net zo goed als niemand hier zegt dat ze het beter weten dan Newey maar slechts constateren dat de auto niet naar verwachting werkt op dit circuit.
Whehe, wel grappig hoe je probeert iets kroms recht te praten ;) .
Die 'constateringen' zijn toch net iets meer dan dat, ze suggereren dat het ook wel aan iets anders zou moeten liggen dan aan de motor, aan wat het dan óók of wél moet liggen, zeggen de forum engineers er dan weer niet bij, dit laten ze dan voor het gemak aan onze fantasie over.

Het is nogal makkelijk om vanaf de zolderkamer dit soort uitspraken te doen, terwijl ze er daar in Singapore rete hard aan werken en wel iets meer know how hebben van de materie, dan ons forummers, denk je ook niet?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:55:
[...]

Min of meer, maar dat komt omdat ik mijn argument halverwege de reactie niet af heb gemaakt. Ben niet erg scherp vandaag. :P

Waar ik eigenlijk naartoe wil is hoe slecht dit eigenlijk voor de sport is. We hebben nu eenmaal drie topteams die het budget en de mensen hebben om voor de winst te gaan. Een van die teams is kreupel geslagen door factoren buiten hun controle en dat is gewoon waardeloos voor de sport of de kijkers. Zeker omdat de andere twee topteams een overduidelijke nummer 1/2 strategie hanteren. Het gaat dus altijd tussen dezelfde twee en de rest is veldvulling. Is een van die twee merkbaar sneller dan de ander, dan is de race in de regel een saaie optocht. Daar wil ik vanaf maar dat gaat niet lukken zolang RBR met een sub par PU moet werken.

Ik verwacht ook echt niet dat RBR-Honda er meteen in Australië bij zal staan. Mag van mij wel hoor, maar ik reken er niet op. Ik merk dat ik zelf ook behoorlijk gefrustreerd begin te raken hoe de races nu verlopen. Je kan zowat maanden van te voren voorspellen wie gaat winnen, wie tweede zal zijn en wie derde. Komt er eens een race die de boel om kan gooien, Singapore, en dan lijkt RBR hier zelfs veroordeeld te zijn tot een bijrol, puur omdat ze vermogen missen en weer problemen hebben met de PU.

Ik kan me dus wel goed inleven in hoe Max zich moet voelen. Verder zit ik zelf ook constant tussen de hoop op Honda en de waarschijnlijke realiteit dat Honda waarschijnlijk ergens halverwege tussen Renault aan de ene kant, en Ferrari en Mercedes aan de andere kant zal zitten. Dat zou ik al nemen. Alles zodat het eens wat spannender wordt. :/
TL;DR, niks nieuws in de F1. Iedereen wil winnen maar verschillen zijn vaak gewoon groot tussen teams. Reden: geld en politiek.

*knip* dat zou je dus niet meer doen.

[ Voor 1% gewijzigd door naitsoezn op 15-09-2018 14:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
iichel schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:45:
[...]
Overigens ben ik het persoonlijk compleet met je eens. Een auto is slechts zo goed als de motor en het chassis samen. En die integratie daarvan is de taak van Red Bull.
Absoluut waar. Maar dan nog is er een maximum aan wat je kan bereiken om het maximale uit het totaal pakket te halen. De Mercedes klantenteams kunnen kijken naar Mercedes en Haas en Sauber kunnen kijken naar Ferrari om te zien wat de benchmark is.
Je mag immers verwachten dat het team dat chassis en motor beiden maakt die integratie het beste voor elkaar heeft.

Dat zou echter betekenen dat Renault de benchmark is....en dat zijn ze bij lange na niet.
Met de informatie die we hebben is het logisch om de "schuld" bij Renault te leggen.
Zelf kunnen ze het namelijk niet beter. En de concurrent die vorig jaar nog riep het beste chassis te hebben ligt zelfs nog verder achter.

Ron Dennis had gewoon gelijk toen hij zei dat je in de huidige F1 alleen kampioen kan worden als je fabrieksteam ben of in ieder geval die status. Dat slaat niet alleen op het feit dat de fabrikanten liever niet hebben dat een klantenteam sneller is, maar ook op die integratie die optimaal moet zijn.

Volgend jaar hebben RBR en STR dan ook gewoon dezelfde achterkant. Met een Honda motor die samen met die achterkant ontwikkeld is.
Geen verrassingen over een nieuwe spec die flinke aanpassingen vereist. Geen MGU-K die je niet wil inbouwen omdat het je halve auto overhoopt gooit. En zelf invloed op welke aanpassingen er wel aan de PU gedaan worden.

RBR doet dus precies wat je van ze verlangt: Zorgen voor de optimale integratie. En die ligt duidelijk ergens anders dan bij Renault.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• iichel

iichel

Gazoooo

sanderb schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:02:
[...]

Absoluut waar. Maar dan nog is er een maximum aan wat je kan bereiken om het maximale uit het totaal pakket te halen. De Mercedes klantenteams kunnen kijken naar Mercedes en Haas en Sauber kunnen kijken naar Ferrari om te zien wat de benchmark is.
Je mag immers verwachten dat het team dat chassis en motor beiden maakt die integratie het beste voor elkaar heeft.

....

RBR doet dus precies wat je van ze verlangt: Zorgen voor de optimale integratie. En die ligt duidelijk ergens anders dan bij Renault.
Je zit met de komische situatie dat bij het Renault fabrieksteam het budget gewoon beduidend lager ligt dan bij het klantenteam Red Bull, zal een factor 3 tussen zitten. En de realiteit in F1 is dat rondetijd vaak gewoon 'te koop' is door er een paar 100 miljoen extra tegenaan te gooien. Dus da's een enigszins vertekende vergelijking.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
KillerBee schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:59:
[...]

Whehe, wel grappig hoe je probeert iets kroms recht te praten ;) .
Die 'constateringen' zijn toch net iets meer dan dat, ze suggereren dat het ook wel aan iets anders zou moeten liggen dan aan de motor, aan wat het dan óók of wél moet liggen, zeggen de forum engineers er dan weer niet bij, dit laten ze dan voor het gemak aan onze fantasie over.

Het is nogal makkelijk om vanaf de zolderkamer dit soort uitspraken te doen, terwijl ze er daar in Singapore rete hard aan werken en wel iets meer know how hebben van de materie, dan ons forummers, denk je ook niet?
Onzin, er wodt gewoon door een aantal mensen terecht opgemerkt dat het misschien niet alleen aan de motor ligt. Wat is daar zo krom aan? Heeft niets te maken met hoe hard er gewerkt wordt in Singapore..

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tja, ze zullen bij Renault wel zeggen dat het komt door de Spec C motor en die was in hun ogen niet stabiel.

Eigenlijk vreemd dat zo'n bedrijf als Renault gewoon niet in staat is 3 upgrades van een motor in één seizoen op te leveren. Heb de indruk dat de Honda de laatste tijd een stuk stabieler is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
Of het is gewoon zo dat ze qua vermogen zover achter komen te liggen dat het niet meer met het chassis te compenseren valt...
Want je ziet wel degelijk dat ze de laatste races steeds extremer moeten compenseren met het chassis waardoor, de juist zo gunstige eigenschappen van het RBR chassis, teniet worden gedaan.

Maar de manier van reageren begint al een beetje trollerig te worden.. wat ik toch erg jammer vind..

[ Voor 15% gewijzigd door Shaggie_NB op 15-09-2018 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Shaggie_NB schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:30:
Of het is gewoon zo dat ze qua vermogen zover achter komen te liggen dat het niet meer met het chassis te compenseren valt...
Want je ziet wel degelijk dat ze de laatste races steeds extremer moeten compenseren met het chassis waardoor de juist zo gunstige eigenschappen van het RBR chassis teniet worden gedaan.
Tsja in de situaties waar motorvermogen een hele kleine rol speelt falen ze nog steeds:
- In de regen
- Op een stratencircuit

Tsja.

Kan niet wachten tot de Q begint. Kunnen we deze discussie weer achter ons laten :P

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Grimmie187 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:24:
[...]

Onzin, er wodt gewoon door een aantal mensen terecht opgemerkt dat het misschien niet alleen aan de motor ligt. Wat is daar zo krom aan? Heeft niets te maken met hoe hard er gewerkt wordt in Singapore..
Zwakke opmerking...
Het is imo pas 'terecht' als je er dan ook een alternatieve verklaring voor hebt, die heb ik hier niemand zien noemen. We houden allemaal graag van onderbouwing, dus waarom niet ook bij een dergelijke opmerking? (of: JUIST bij dit soort opmerkingen, die meer in de buurt lijken te komen van een aantijging).

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
iichel schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:32:
[...]

Tsja in de situaties waar motorvermogen een hele kleine rol speelt falen ze nog steeds:
- In de regen
- Op een stratencircuit
Dat bedoel ik toch met die gunstige eigenschappen die teniet worden gedaan...
Maar dat weet jij goed. Maar toch reageer je zo..?

• iichel

iichel

Gazoooo

Shaggie_NB schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:35:
[...]

Dat bedoel ik toch met die gunstige eigenschappen die teniet worden gedaan...
Maar dat weet jij goed. Maar toch reageer je zo..?
Kun je me misschien dan uitleggen hoe die motor het chassis teniet doet? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Klaar voor de Q.
Wel jammer dat de azijn in de aanbieding is vandaag...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

iichel schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:36:
[...]

Kun je me misschien dan uitleggen hoe die motor het chassis teniet doet? :)
Een motor heeft 2 belangrijkste eigenschappen: Performance en Driveability. RBR moet het hebben van dat laatste en als dat dus ook ontbreekt, verlies je dus veel voordeel uit je goede chassis.

Honda heeft aangegeven niet alleen te focussen op performance, maar ook zwaar in te zetten op driveability. Daar zal Max ook wel blij mee zijn, want hij heeft daar, met zijn kart-achtige rijstijl, veel voordeel bij.

Gasly had daar een tijdje terug ook nog wat over te zeggen:
https://www.autosport.com...onsistent-than-17-renault

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 15-09-2018 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

We gaan beginnen, veel plezier allemaal.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
We gaan beginnen. Kijken of iemand het aandurft geen HS te gebruiken. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09 16:38

basvn

Breezand - NHN

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:55:
We gaan beginnen. Kijken of iemand het aandurft geen HS te gebruiken. :)
Denk dat ze hem alleen in Q1 niet gebruiken (topteams) daarna allemaal wel. scheelt te veel met elkaar

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14:13
Bosmonster schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:48:
[...]

Een motor heeft 2 belangrijkste eigenschappen: Performance en Driveability. RBR moet het hebben van dat laatste en als dat dus ook ontbreekt, verlies je dus veel voordeel uit je goede chassis.

Honda heeft aangegeven niet alleen te focussen op performance, maar ook zwaar in te zetten op driveability. Daar zal Max ook wel blij mee zijn, want hij heeft daar, met zijn kart-achtige rijstijl, veel voordeel bij.

Gasly had daar een tijdje terug ook nog wat over te zeggen:
https://www.autosport.com...onsistent-than-17-renault
Ik zou zelfs nog een 3e belangrijke eigenschap toevoegen: Durability.

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:07
Huh. Zit er geen live timing meer in de app?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:41
alexbl69 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:58:
Huh. Zit er geen live timing meer in de app?
Welke app? Lijkt me wel leuk om te volgen zonder in de buurt te zijn van TV namelijk.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• alexbl69
hoevenpe schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:59:
[...]

Welke app? Lijkt me wel leuk om te volgen zonder in de buurt te zijn van TV namelijk.
'Formula 1' app

Edit: live timing heeft hij nog wel, maar is wel bagger geworden :(

[ Voor 13% gewijzigd door alexbl69 op 15-09-2018 15:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:48
Jack bij Ziggo: Honda komt vanaf volgende race met een grote nieuwe update waarbij ze Renault voorbij gaan in performance.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En Grosjean is op de baan. We zijn echt begonnen. :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Wie zet hem als eerste in de muur?

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:54

Kiwi

Gadgetfreak

basvn schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:01:
Wie zet hem als eerste in de muur?
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:01:
En Grosjean is op de baan. We zijn echt begonnen. :Y

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Voor iedereen die onaangenaam verrast is door de nieuwe layout in F1 app voor Live Timing en Driver Tracker EN die nog een oude Apple device hebben liggen een kleine verrassing:
Montoya200x in "[F1] Seizoen 2018 - deel 2"

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Geef hem eens het voordeel van de twijfel. :P

Maar Ferrari is ook op de baan net zoals STR, FI, Williams, Haas en Sauber. :)

[ Voor 18% gewijzigd door DaniëlWW2 op 15-09-2018 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Ik denk dat niemand tijdens de Q de muur in gaat. :7

Dus alleen in T7 track limits dit weekend?

[ Voor 32% gewijzigd door TheBrut3 op 15-09-2018 15:05 ]

• Sir_Lion
Ik vraag me wel af met welke Renault powered team ik de Honda motoren mee moet vergelijken. Renault's Chassis e.d. zou eigenlijk nog beter moeten zijn dan die van Torro Rosso. Niet? Met McLaren valt duidelijk gewoon niet te vergelijken, die zitten echt wel onderaan van all Renault powered teams. Dus waar zou Torro Rosso dan moeten vallen? Met die verbeterde motor dan wel.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kimi had vrij baan volgens de driver tracker net zoals de beide FI's, Vettel absoluut niet.

• hoevenpe
Wat een stilte hier, wie gaat eruit vliegen voorlopig? Hoe ver zitten de RB's van de kop af?

(geen tv in de buurt)

• Sir_Lion
Lijkt erop dat Bottas zowel Ric als Ver een beetje in de weg zit.

Maar Ric rijdt wel P1 momenteel!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:13
hoevenpe schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:09:
Wat een stilte hier, wie gaat eruit vliegen voorlopig? Hoe ver zitten de RB's van de kop af?

(geen tv in de buurt)
RIC nu op P1 met 1:38:1

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14:10
Keurig van RIC hoor!

PSN: xMaurice93

• basvn

basvn

Breezand - NHN

hoevenpe schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:09:

(geen tv in de buurt)
ric snelste 2e sector. voorlopig p1, en max p3

• Sir_Lion
En VER op ~0.6s op RIC met P4.

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Lion op 15-09-2018 15:10 ]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max zat dat hele rondje achter Bottas en Ricciardo had vrij baan. Nou, dan krijg je ook wat. :P

• hoevenpe
Aha, maar helaas nog geen party-mode...

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max is ook aan het stampen maar zit nu achter Hamilton.
S1: 26,8
S2: 38
Daarna naar binnen.

Ricciardo had:
S1: 26,9
S2: 37,7
S3: 33,4

In de snelle S1 scoorde beide Ferrari's 26,7.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
ERI 6 tiende langzamer dan LEC

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:46

Spotmatic

Ken sent me

RIC is 1 seconde sneller dan in FP3. Of zegt dat weer niks. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
Wat neemt Mercedes hier een risico zeg. Ongekend haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 12:46

Spotmatic

Ken sent me

Arme VAN. Weer laatste.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Ari Gold
Bijna HAM in de elimination zone. :+

• Rivanov
  • Nu online
LOL Hamilton

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Shit Hamilton zou er nog even uitvliegen in Q1

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• alexbl69
Apk van de oude app

Edit: weggehaald i.v.m. niet toegestaan.

[ Voor 78% gewijzigd door alexbl69 op 16-09-2018 08:53 ]

• Ari Gold
SIR kust ook even de muur..

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Maurice079 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:19:
Wat neemt Mercedes hier een risico zeg. Ongekend haha
Vind het eigenlijk wel jammer dat hij er nog in zit..
Had een mooie spannende race kunnen worden dan!

(word het waarschijnlijk evengoed wel )

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:01
Magnussen en Vandoorne beide 1 seconde langzamer dan hun teamgenoot.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Live timings Q1. :)

Ricciardo:
S1: 26,9
S2: 37,7
S3: 33,4

Vettel:
S1: 26,7
S2: 37,8
S3: 33,6

Kimi:
S1: 26,7
S2: 38
S3: 33,7

Max:
S1: 26,8
S2: 37,9
S3: 33,8

Ferrari wint op de snelle S1, en in S3 is RBR gewoon sterker. S2 is close.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Max zit vandaag in de tow van RIC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:16
Ferrari denkt 'wat jullie op ultras kunnen, dat kunnen wij beter' :p

• Maurice079
Ferrari heeft lef. Op de ultra's

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:18

pinda powerrr

Slow down...

Ben nog op tijd thuis, ff quali kijken. Heb echt alles gemist hiervoor... }:|

Waiting on the world to change

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:54

Kiwi

Gadgetfreak

Gaat wel rap :P

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:01
Flink wat onderstuur voor Kimi in sector 2 op de ultra's.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Sir_Lion
1:37.244 van HAM... Jeeeeetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Bam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Max P1! 1:37:214

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Lekker Max.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Maurice079
Dit gaat FER niet redden.

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Die tijd van Max had ik niet verwacht! 1:37.214 P1

• Ari Gold
Rai gaat al naar binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
Wuuuut, waar komt dat ineens vandaan!? Fantastisch Max! Nu nog zoiets in Q1... op P1 staan dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Max had nu wel vrije lucht en hoppa. :D

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Gaat max hem dan toch pakken? *O* :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Die zat lekker in de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice079
Neen. Vettel pakt hem :)

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 20:56

TinusTegengas

Formula Racing

Sir_Lion schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:32:
Wuuuut, waar komt dat ineens vandaan!? Fantastisch Max! Nu nog zoiets in Q1... op P1 staan dan.
Beter in q3 ;)

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
Denk dat een van de Ferrari's hem toch gaat afpakken als ze naar de HS gaan.

• Sir_Lion

• MikeyMan
  • Laatst online: 13:08

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ferrari duikt er makkelijk onder.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Red Bulls binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ari Gold schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:33:
[...]

Denk dat een van de Ferrari's hem toch gaat afpakken als ze naar de HS gaan.
Hoop dat vet een foutje maakt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnI4vtdVsAAEWw_.jpg

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Alleen Bottas is nog op de baan. Nu moet Ferrari komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnI4z7SX0AEJm0B.jpg

• Ari Gold
Beide Ferrari's naar de HS.

• TheBrut3
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:35:
Alleen Bottas is nog op de baan. Nu moet Ferrari komen.
RAI rijdt ook rond.

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:35
Ferrari toch net niet?

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

De nieuwe F1 app ziet er erg lekker uit! Met driver tracker. :-)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ja nu maar ik heb hier twee schermen en op een van die schermen een driver tracker aan staan. ;)

Tijden tot dusver. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vMfif9eQ2k9p3MYHXXGJou3a/full.jpg

• Ari Gold
Komt ie..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-09 19:50

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Netjes Rai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dat worden gewoon 1:36s in Q3.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vettel zit in verkeer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Jammer dat GRO niet net wat meer in de weg reed.

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Ocon reedt in de neutraal

Bensimpel

Positieve meneer

Ik voorspel p3 voor max,

1 vet, 2 rai, 3 ver, 4 ham.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 13:29

ricardo246

Life's what you make it!

VER is bloed snel in S2

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Grosjean rijdt in de weg van Vettel:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnI6LYSWwAMKqYv.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Niet online
Max was "on fire" in Q2!!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DnI6ST8X0AEo8FS.jpg
Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.