Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 15 - GP van Singapore Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:
  • 57.248 views

• Boinkie
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 14:29
Gekkenhuis schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:11:
[...]

If you want something ...

[Afbeelding: RB dames]

Deze bedoelen jullie denk ik :+
De linker is Julia McCredie. De rechter ben ik de naam van kwijt. Beide verantwoordelijk voor gasten en hospitality tijdens races en in Milton Keynes.

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 09:06
Ari Gold schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:06:
[...]

Dat wordt ook een beetje uit proportie getrokken..
Ja, het is zeker positief dat er meer diversiteit komt in traditionele mannenomgevingen. Een van de oorzaken echter dat het lastig blijft voor vrouwen in traditionele mannenberoepen is de manier waarop er vervolgens gereageerd wordt door de mannen. Ik vind dit echt niet kunnen en zeker niet thuis horen in dit F1 topic.

Voorbeeldje uit dit topic:
MazeWing schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:45:
Hebben we inmiddels namen van die 2 Red Bull dames net na de finish. Vooral die rechtse was de moeite waard :9~
Gekkenhuis schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:11:
[...]

If you want something ...

[Afbeelding: RB dames]

Deze bedoelen jullie denk ik :+
MazeWing schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:23:
[...]

Thnx. En nu de vraag: hoe heet die rechtse >:)

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:En zo is het weer genoeg met vrouwen in de Formule 1.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 08:46

MazeWing

passionate & cynical

@Erapaz Laat alsjeblieft heel die #SJW ver ver weg uit dit topic.

Er wordt na de race pas over dit soort dingen gepraat. Daarnaast nemen ze absoluut niet het topic over, maar wordt er op een grappige manier over gepraat, zonder ook maar 1 moment de vrouwen in kwestie te beledigen. Daarnaast weet ik zeker dat beide dames het absoluut niet erg vinden als er aan de andere kant van de wereld over hen wordt gepraat.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: OnePlus 7 Pro Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• Just_I
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 19-10 22:56

Just_I

What did you just say?

Grrrrrene schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:09:
[...]

Niet helemaal mee eens. Het feit dat het niet uitmaakt of je man of vrouw bent, zolang je je werk maar doet, doet niet af aan mijn mening ('t is geen feit :P) dat ik het leuk vind om te zien dat er meer vrouwen technische functies krijgen in de F1. Heel vroeger mochten ze met een bordje op de grid staan, mochten ze koffie schenken in de hospitality units, werkten ze in de fabriek als secretaresse of liepen ze mee met de coureurs als ze een interview gaven om dat op te nemen. Kortom: vrouwen worden eindelijk als volwaardige collega's gezien die ook op technisch gebied mee kunnen komen met mannen (dat konden ze al, maar vanwege allerlei stigma's was het best lastig om daar binnen te komen).

Toen ik werktuigbouwkunde ging studeren waren er 5 vrouwen die zich voor die studie hadden ingeschreven op 120 eerstejaars 8)7 Tegenwoordig kom ik steeds meer (jonge) vrouwen tegen in de techniek en ik vind dat oprecht leuk om te zien. Niet om allerlei "tietuh!" of "lekker wijf"-opmerkingen, maar gewoon omdat allemaal mannen onder elkaar in mijn ogen veel minder leuk is dan een gezonde mix met wat vrouwen erbij :)

Wat is er mooier dan dat er nu meisjes geïnteresseerd zijn in de F1 die niet stereotyp secretaresse, dierenarts of iets in de zorg gaan worden, maar hun eigenlijke droom najagen en proberen ingenieur of monteur te worden in de autosport, juist omdat ze voorbeelden (rolmodellen) zien op tv? Het enige wat nog mist is een vrouwelijke coureur.
Dat vrouwen inde techniek gewaardeerd worden prima, maar ga dan niet dingen roepen die deze vrouwen als lustobject neerzetten. Daar gaat het me om.
Zo een zelfde mening heb ik over dat pitspoesen ge-ouwehoer.

Never mind...

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:53
Weer tijd voor F1..

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Grrrrrene
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Volgens mij nog niet gepost, if so: sue me :P

Perez over z'n penalty "I may have closed the door too soon". No shit, hij zat nog vol langszij 8)7 Dat hij Ocon niet heeft gezien vind ik ook niet erg geloofwaardig. Je hebt spiegels, hij zat er op enig moment gewoon voor, dan zie je toch een andere band naast jouw voorband? Die kun je echt wel zien hoor.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Edd
  • Laatst online: 12:53
Met zijn leuke actie tegen Sirotkin heeft Perez trouwens ook nog 3 Penalty Points kado gekregen. Hij staat nu in totaal op 5 Penalty Points.

EDIT:
GRO heeft er ook trouwens 2 bijgekregen en staat nu op 9..

Edd wijzigde deze reactie 16-09-2018 18:48 (19%)

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• pilskes
  • Registratie: april 2009
  • Nu online
Nette race van Max!

• Ankh
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 11:02

Ankh

|Proud dad of Bart

Grrrrrene schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:34:
Perez over z'n penalty "I may have closed the door too soon". No shit, hij zat nog vol langszij 8)7 Dat hij Ocon niet heeft gezien vind ik ook niet erg geloofwaardig. Je hebt spiegels, hij zat er op enig moment gewoon voor, dan zie je toch een andere band naast jouw voorband? Die kun je echt wel zien hoor.
Ze zien amper aan de zijkanten.. Vandaar dat Ferrari volgens mij met een gesplitste spiegel rijdt, zodat er meer te zien is aan de zijkant. Maar goed, dat was nog niet handig van hem :-)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:43
Enkel het eerste halve uur kunnen zien, maar dankzij alle linkjes en info in dit topic ben ik helemaal bij. Bedankt daar voor! 👍

VER en HAM sterk. Vettel valt me wat tegen, meer van gehoopt. Verder veel verschillen gezien die de onderlinge verdeling goed weergeven. Echt een rijderscircuit gebleken.

Perez zijn frustratie begreep ik enkel niet zo goed. Foute call van team, maar SIR deed wat hij moest doen leek mij?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11:41
Ankh schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:54:
[...]

Ze zien amper aan de zijkanten.. Vandaar dat Ferrari volgens mij met een gesplitste spiegel rijdt, zodat er meer te zien is aan de zijkant. Maar goed, dat was nog niet handig van hem :-)
Zijkanten klopt, maar hun voorwielen zien ze wel, dus als iemand anders ze (bijna) langs is en dus iets naar voren "uitsteekt" zouden ze die hun voorhanden ook moeten zien.

• Grrrrrene
  • Niet online
Ankh schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:54:
[...]

100% zeker dat ze hun eigen voorwielen zien, dus iemand die voor jouw voorwielen rijdt zie je ook. Perez is een erg smerige rijder, of zijn we Spa 2017 vergeten waarin hij z'n teamgenoot ook niet zag en hem in de pitwall drukte? Dat kan een keer gebeuren in een vlaag van onoplettendheid, maar dit begint een trend te worden die hem niet siert. Je ziet hem ook (zoals Robert Doornbos bij Ziggo analyseerde) z'n stuur "openen", oftewel: hij stuurde bewust naar buiten, wat heel raar is als je de apex probeert te raken.

Grrrrrene wijzigde deze reactie 16-09-2018 19:26 (11%)

• Grrrrrene
  • Niet online
[YouTube: https://youtu.be/p5By5gm5YA0]
De persconferentie met Lewis, Max en Sebastian.

Edit: geen idee waarom de video-tag niet werkt :?

Grrrrrene wijzigde deze reactie 16-09-2018 19:37 (31%)

• Dacuuu
  • Laatst online: 14:23
Blaadje blaadje blaadje blaas eens?

https://youtu.be/p5By5gm5YA0 @ 22:40

Dacuuu wijzigde deze reactie 16-09-2018 19:40 (22%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13:50
De boardradio van Horner met VER direct na de finisch nog niet gehoord. Iemand die terug gevonden?
Zat ook niet in de uitzending van Ziggo.

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:35:
[YouTube]
De persconferentie met Lewis, Max en Sebastian.

Edit: geen idee waarom de video-tag niet werkt :?
Ziggo laat je geen video's embedden. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Grrrrrene
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:54:
[...]

Ziggo laat je geen video's embedden. ;)
Nouja, dan moeten jullie maar op een linkje klikken :P Vond HAM en VER wel relaxed, VET was duidelijk nog wat chagrijnig van de uitslag. Ik heb het idee dat hij echt geen kans meer ziet om het kampioenschap naar hem toe te trekken.

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 12:43
VET is altijd chagrijnig als hij zijn zin niet krijgt.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-10 17:28
Dat geldt voor iedere coureur, of nog breder, voor iedere topsporter.

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 01:32

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

RB kan niet terug naar spec B toch? Er was een regel ingevoerd dat iedereen dezelfde mogelijkheden krijgt om te voorkomen dat een motorleverancier specificaties achter kan houden. Dan zou het een bestaande motor moeten zijn die opnieuw ingezet wordt.

Maar goed, de bak van RB is ook niet het wondertje der betrouwbaarheid, zit daar ook niet een probleem dan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• iichel
Señor Sjon schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:08:
RB kan niet terug naar spec B toch? Er was een regel ingevoerd dat iedereen dezelfde mogelijkheden krijgt om te voorkomen dat een motorleverancier specificaties achter kan houden. Dan zou het een bestaande motor moeten zijn die opnieuw ingezet wordt.

Maar goed, de bak van RB is ook niet het wondertje der betrouwbaarheid, zit daar ook niet een probleem dan?
Ja hoor ze mogen gewoon een motor uit de pool halen die ze al hebben, of een nieuwe B-spec erin stoppen. Dat mag allemaal.

Het meerendeel van de Red Bull uitvalbeurten is gewoon hun eigen materiaal dat stuk gaat, maar ze geven gewoon graag renault de schuld als dat terecht is, maar over eigen falen is Red Bull nooit zo uitbundig.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Dacuuu schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:38:
Blaadje blaadje blaadje blaas eens?
Ja, tegen Lewis zeggen; "You're just too good", waarop Max antwoord met: "ah, thanks mate" en deze erachteraan, typisch nederlands wat mij betreft en ik kan daar smakelijk om lachen.

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Grrrrrene
  • Niet online
Die logica snap ik niet? Welke mogelijkheden zou Renault achterhouden als RBR met dezelfde PU gaat rijden als Renault en McLaren zelf?

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:10:
[...]

Ja hoor ze mogen gewoon een motor uit de pool halen die ze al hebben, of een nieuwe B-spec erin stoppen. Dat mag allemaal.

Het meerendeel van de Red Bull uitvalbeurten is gewoon hun eigen materiaal dat stuk gaat, maar ze geven gewoon graag renault de schuld als dat terecht is, maar over eigen falen is Red Bull nooit zo uitbundig.
Bahrein:
Ric in R (ERS)
Ver in Q (mapping)

Baku
Ric/Ver (crash)

Monaco
Ric in R (ERS vanaf ronde 19 uitgevallen)

Oostenrijk
Ric in R (uitlaat)

Engeland
Ver in R (remmen)

Duitsland
Ric in R (motor, na gridpenalty vanwege... motorwissel).

Hongarije
Ver in R (motor)

België
Ric in R (crash)

Monza
Ric in R (koppeling)

Singapore
Ver in R en Q (veel storingen, wel 2e).

Het lijstje bij Mercedes en Ferrari is wel 'ietsje' korter voor een WDC-challenge. Die hebben 7 DNF's over 4 auto's.

@Grrrrrene
Een jaar of 2-3 gereden hield Mercedes altijd een nieuwere versie voor zichzelf t.o.v. klantenteams. Die liepen altijd een iterarie achter. Dat mag niet meer.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 16-09-2018 20:21 (9%)

• Grrrrrene
  • Niet online
Señor Sjon schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:18:
[...]

Singapore
Ver in R en Q (veel storingen, wel 2e).
Diezelfde problemen had RIC ook toch? Alleen logischerwijs is hij wat minder uitgesproken over de problemen met de Renault-PU :P
Het lijstje bij Mercedes en Ferrari is wel 'ietsje' korter voor een WDC-challenge.

@Grrrrrene
Een jaar of 2-3 gereden hield Mercedes altijd een nieuwere versie voor zichzelf t.o.v. klantenteams. Die liepen altijd een iterarie achter. Dat mag niet meer.
Dat klopt, maar nu loopt RBR (de klant) nota bene een iteratie _voor_ (Renault en McLaren gebruiken zelf nog de spec B ). Die regel waar je het over hebt staat het teruggaan naar spec B niet tegen.

Grrrrrene wijzigde deze reactie 16-09-2018 20:23 (3%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zondag 16 september 2018 @ 18:34:

[YouTube: Post Race Interviews & Analysis - 2018 Singapore GP]

Het einde met Eddie Jordan vond ik opvallend en interesant. Hij is zo ongeveer de ultieme teambaas plotdeskundige die jarenlang van alles uit wist te halen om zijn team maar draaiende te houden. Hij is er zelfs rijk mee geworden en dat kunnen weinig teambazen/eigenaren zeggen.

Wat zegt Jordan nu? Nou Max, kijk eens naar Vettel. Vettel krijgt al het geld maar wint geen kampioenschappen. Max, blijf dus lekker lang bij RBR. Ben ik het helemaal mee eens. :Y

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:18

Tuurlijk wel. Wat in de reglementering staat is dat iedereen moet beschikken over dezelfde mogelijkheden. Dit omdat in het verleden bijvoorbeeld de geruchten gingen dat Mercedes motormappings had die extra performantie kon geven maar waar Force India en Williams niet over beschikten. Alsook dat zij vaak als eersten met een nieuwe versie van een motor rondreden terwijl de klantenteams er enkele races op moesten wachten. Sinds dit seizoen moet dus iedereen kunnen beschikken over dezelfde spec motor en dezelfde software. Zowel het fabrieksteam als de klantenteams.

De reglementering verplicht je evenwel niet om de meest recente versie van een motor ook effectief te gebruiken. De fabrikant moet hem enkel ter beschikking stellen. Renault en McLaren rijden op dit moment met de B-spec rond en zijn niet van plan de C-spec te gaan gebruiken dit seizoen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Grrrrrene
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:26:
[...]

Wat zegt Jordan nu? Nou Max, kijk eens naar Vettel. Vettel krijgt al het geld maar wint geen kampioenschappen. Max, blijf dus lekker lang bij RBR. Ben ik het helemaal mee eens. :Y
Mocht hij RBR verlaten, zou ik alleen Mercedes overwegen als optie. Maar dan ook alleen als Honda het niet voor elkaar krijgt de komende jaren. Ik zie Max niet als rijder die (nu al) voor het grote geld gaat. Hij verdient leuk, rijdt dikke auto's, woont in een prachtig appartement in Monaco... Hij heeft alles wat z'n hartje begeert, behalve een concurrerende auto. Max gaat in deze fase uiteraard voor het sportieve resultaat. Als hij richting de 30 gaat kan hij altijd miljoenen gaan harken bij een ander team, maar voorlopig zit hij hier prima :)

• iichel
Señor Sjon schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:18:
[...]

Bahrein:
Ric in R (ERS)
Ver in Q (foot oscillation) en in R (crash)

Baku
Ric/Ver (crash 2x)

Monaco
Ric in R (ERS vanaf ronde 19 uitgevallen) --> en gewonnen
VER crash in Q --> P20 starten

Oostenrijk
Ric in R (uitlaat) --> red bull part

Engeland
Ver in R (remmen) --> red bull part

Duitsland
Ric in R (motor, na gridpenalty vanwege... motorwissel).

Hongarije
Ver in R (motor)

België
Ric in R (crash)

Monza
Ric in R (koppeling) --> RB adv tech

Singapore
Ver in R en Q (veel storingen, wel 2e). --> geen DNF, geen positie verloren

Het lijstje bij Mercedes en Ferrari is wel 'ietsje' korter voor een WDC-challenge. Die hebben 7 DNF's over 4 auto's.
3 mechanische DNF door renault tegenover 7 niet-renault DNF. valt best mee :)
Daarnaast is het wel bekend dat Red Bull de motor zeer marginaal koelt, Mobil 1 brandstof en olie gebruikt (afgeraden door renault) en bewust in Singapore met een als onbetrouwbaar bestempelde motor rondrijden. En de teamchef een PhD in stirring shit heeft.

iichel wijzigde deze reactie 16-09-2018 20:32 (12%)

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:31
Grrrrrene schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:29:
[...]

Mocht hij RBR verlaten, zou ik alleen Mercedes overwegen als optie. Maar dan ook alleen als Honda het niet voor elkaar krijgt de komende jaren. Ik zie Max niet als rijder die (nu al) voor het grote geld gaat. Hij verdient leuk, rijdt dikke auto's, woont in een prachtig appartement in Monaco... Hij heeft alles wat z'n hartje begeert, behalve een concurrerende auto. Max gaat in deze fase uiteraard voor het sportieve resultaat. Als hij richting de 30 gaat kan hij altijd miljoenen gaan harken bij een ander team, maar voorlopig zit hij hier prima :)
Dat lijkt me een beetje koffiedik kijken. In 2021 krijgen we weer een flinke wijziging van het reglement. Nou zullen Ferrari en Mercedes dan niet opeens onderaan bungelen, maar het is met gezegd dat Mercedes dan ook het te kloppen team zal zijn.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• RobertMe
Waren het in Engeland wel de remmen zelf? Sloeg aan de achterkant vast, dus lijkt mij eerder engine breaking (MGU-K of gewoon afremmen op de motor als je ook een straatauto laat uitrollen en terugschakeld). En dus alsnog (mogelijk) Renault.

En Bahrein Q is zoveel over geschreven... Eerst was het de auto (al dan niet motor), toen trilde Verstappen z'n voet, en volgens mij is daarna weer een nieuwe verklaring gekomen.

• iichel
Mugwump schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:34:
[...]

Dat lijkt me een beetje koffiedik kijken. In 2021 krijgen we weer een flinke wijziging van het reglement. Nou zullen Ferrari en Mercedes dan niet opeens onderaan bungelen, maar het is met gezegd dat Mercedes dan ook het te kloppen team zal zijn.
Op dit moment is het nog maar de vraag of die 2021 motor er gaat komen, of dat de huidige configuratie (V6T + MGU-K + MGU-H) blijft.

• iichel
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:35:
Waren het in Engeland wel de remmen zelf? Sloeg aan de achterkant vast, dus lijkt mij eerder engine breaking (MGU-K of gewoon afremmen op de motor als je ook een straatauto laat uitrollen en terugschakeld). En dus alsnog (mogelijk) Renault
Jammer maar geen koelkast, maar Renault was hier niet schuldig.
“Then after the second Safety Car I braked for Turn 16 and the pedal just literally went to the floor, the rear brakes locked up and I spun off the track. We will now start to investigate what actually happened.
https://www.foxsports.com...8343a1962f2bff-1537122966

Da's duidelijk een probleem met de hydraulische kant van de remmen.

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 14:31
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:35:
[...]

Op dit moment is het nog maar de vraag of die 2021 motor er gaat komen, of dat de huidige configuratie (V6T + MGU-K + MGU-H) blijft.
Ik had het ook nergens over een motor, ik had het over veranderingen. ;)
Maar inderdaad ook qua wijzigingen blijft het koffiedik kijken.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

• iichel
Mugwump schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:43:
[...]

Ik had het ook nergens over een motor, ik had het over veranderingen. ;)
Maar inderdaad ook qua wijzigingen blijft het koffiedik kijken.
Ah ja bij 2021 dacht ik meteen aan motor :D de aero regulations zijn nog nergens echt besproken op wat concepten na

• Grrrrrene
  • Niet online
Mugwump schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:34:
[...]

Tuurlijk is dat koffiedik kijken, maar welk team heeft het nu keer op keer het best voor elkaar en is het stabielst aan de top? Als ik Max was en ik wilde wat meer verdienen (daar ging het me om), zou ik alleen Mercedes als "gok" durven nemen. Ferrari is te wisselvallig, teveel emotie en politieke spelletjes, etc. De rest is veel te langzaam om een kans op overwinningen bij te hebben.

• RobertMe
Grrrrrene schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:45:
[...]

Tuurlijk is dat koffiedik kijken, maar welk team heeft het nu keer op keer het best voor elkaar en is het stabielst aan de top? Als ik Max was en ik wilde wat meer verdienen (daar ging het me om), zou ik alleen Mercedes als "gok" durven nemen. Ferrari is te wisselvallig, teveel emotie en politieke spelletjes, etc. De rest is veel te langzaam om een kans op overwinningen bij te hebben.
Als Honda bij komt kan Red Bull ook een leuke plek zijn met aero changes. Maar tegelijkertijd sloegen ze in 2017 de plank ook mis (/correlation issues). Maar qua aero zal volgend jaar ook een interessant jaar worden gezien de regelwijzigingen die er dan al komen.

iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:37:
[...]

Jammer maar geen koelkast, maar Renault was hier niet schuldig.

[...]

https://www.foxsports.com...8343a1962f2bff-1537122966

Da's duidelijk een probleem met de hydraulische kant van de remmen.
Is dat zo? Je hoort wel vaker dingen als brake pedal getting long/pedal to the floor en zo, maar ik heb dat nog nooit in een zin gehoord met hydrologisch probleem. Daarnaast is achter sowieso een brake by wire systeem (omdat je daar juist op motor/MGU-K remt), en zitten er maar extreem kleine achterremmen op, die vrijwel niet gebruikt worden omdat het grootste deel van de 'remkracht' uit de motor komt.

En bij een hydrologisch probleem van de remmen verwacht ik juist ook dat de remmen het niet meer doen, niet dat ze vastslaan.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Bahrain Q zal nooit boven water komen wat daar precies gebeurde, maar al vanaf wintertesting werd er geklaagd dat de drivability van de Renault een stuk minder was.

Je bent wel heel erg van het mooie weer in het oog van de orkaan. ;) Er zijn telkens problemen, groot tot klein. De ERS problemen van Ric waren op elk ander circuit een uitvalbeurt geweest. Ik was nog de geplofte motor in FP China voor Ric vergeten. Toen moesten ze alles wisselen omdat ombouw teveel tijd zou kosten. Of de actie dat Ric in Duitsland geen nieuwe ICE kreeg bij zijn gridpenalty, iets wat normaal gesproken altijd doorgewisseld wordt.

Het is wel heel makkelijk om de brandstof de schuld te geven, ik vertrouw heel weinig wat uit de mond van Cyril komt.

• iichel
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:57:

[...]

Is dat zo? Je hoort wel vaker dingen als brake pedal getting long/pedal to the floor en zo, maar ik heb dat nog nooit in een zin gehoord met hydrologisch probleem. Daarnaast is achter sowieso een brake by wire systeem (omdat je daar juist op motor/MGU-K remt), en zitten er maar extreem kleine achterremmen op, die vrijwel niet gebruikt worden omdat het grootste deel van de 'remkracht' uit de motor komt.

En bij een hydrologisch probleem van de remmen verwacht ik juist ook dat de remmen het niet meer doen, niet dat ze vastslaan.
long brake pedal = probleem met master brake cylinder danwel een lek verderop richting/in slave cylinders (remklauwen). heeft niks met de ERS te maken.
Señor Sjon schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:57:
Bahrain Q zal nooit boven water komen wat daar precies gebeurde, maar al vanaf wintertesting werd er geklaagd dat de drivability van de Renault een stuk minder was.

Je bent wel heel erg van het mooie weer in het oog van de orkaan. ;) Er zijn telkens problemen, groot tot klein. De ERS problemen van Ric waren op elk ander circuit een uitvalbeurt geweest. Ik was nog de geplofte motor in FP China voor Ric vergeten. Toen moesten ze alles wisselen omdat ombouw teveel tijd zou kosten. Of de actie dat Ric in Duitsland geen nieuwe ICE kreeg bij zijn gridpenalty, iets wat normaal gesproken altijd doorgewisseld wordt.

Het is wel heel makkelijk om de brandstof de schuld te geven, ik vertrouw heel weinig wat uit de mond van Cyril komt.
In Bahrein was gewoon Max z'n eigen schuld, dat heeft Red Bull gewoon gezegd, voet ging naar beneden, duidelijk op de telemetrie.

Het halve topic hier vervloekt renault al voordat de race begonnen is, terwijl de RB14 zelf nou niet echt het toppunt van betrouwbaarheid maar daar heeft niemand het over :P dat vind je niet selectief :D
Ik neem wat Horner en Red Bull roept liever met een kilo zout. Die hebben wel een reputatie van eenzijdige verslaglegging.

Maargoed, ik weet ook wel dat ik in de minderheid ben, als ik niet alles bij Renault neerleg. Maakt me dat wat uit? nope :) Is het een beetje vermoeiend aan het worden elke keer, deze discussie? Zeker.

iichel wijzigde deze reactie 16-09-2018 21:02 (48%)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Als engine braking niet of matig werkt worden de minuscule achterremmen van tegenwoordig binnen no time gekookt.

• iichel
Señor Sjon schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:59:
Als engine braking niet of matig werkt worden de minuscule achterremmen van tegenwoordig binnen no time gekookt.
Als dat zo is, zet je gewoon je brake balance naar voren en gooi je renault voor de wolven, as usual. Da's niet gebeurd dus ik geloof er niet zoveel van dat de K gefaald heeft.

• iichel
Paddock Pass post race

• RobertMe
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:04:
[...]

Als dat zo is, zet je gewoon je brake balance naar voren en gooi je renault voor de wolven, as usual. Da's niet gebeurd dus ik geloof er niet zoveel van dat de K gefaald heeft.
Waarom is Verstappen dan meteen erna uit gevallen? Volgens mij was die echt kapot. En wat er gebeurd bij een kapotte MGU-K weet Ricciardo alles van.
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:58:
[...]

In Bahrein was gewoon Max z'n eigen schuld, dat heeft Red Bull gewoon gezegd, voet ging naar beneden, duidelijk op de telemetrie.
Klopt 100% dat RBR dat heeft gezegd. Maar RBR heeft een aantal keren de verklaring aangepast, en wat de laatste verklaring was weet ik niet meer. Maar dat trillen van voet/pedaal is volgens mij wel in het weekend zelf gezegd, terwijl ik meen dat er een paar dagen later een nieuwe verklaring was.
Het halve topic hier vervloekt renault al voordat de race begonnen is, terwijl de RB14 zelf nou niet echt het toppunt van betrouwbaarheid maar daar heeft niemand het over :P dat vind je niet selectief :D
Ik neem wat Horner en Red Bull roept liever met een kilo zout. Die hebben wel een reputatie van eenzijdige verslaglegging.

Maargoed, ik weet ook wel dat ik in de minderheid ben, als ik niet alles bij Renault neerleg. Maakt me dat wat uit? nope :) Is het een beetje vermoeiend aan het worden elke keer, deze discussie? Zeker.
Het is nu ook niet alsof Renault zo'n goede reputatie heeft. Als je vanaf 2014 kijkt zullen technische uitvalbeurten echt meerendeel aan de motor hebben gelegen. En dan hebben we het nog niet over andere dingen als:
  • Onderdelen op de fabriek vergeten
  • Van oude onderdelen nieuwe motoren maken omdat er geen reserve onderdelen zijn
  • Motoren die kapot op het circuit aankomen

• iichel
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:16:
[...]

Waarom is Verstappen dan meteen erna uit gevallen? Volgens mij was die echt kapot. En wat er gebeurd bij een kapotte MGU-K weet Ricciardo alles van.
Bron graag. Met een kapotte K wint Tricky Ricky gewoon Monaco :D

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11:20

sjaool

Every life should have 9 cats

redfoxert schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:30:
[...]

Mevrouw links heeft een fors litteken in dr nek, wonder whats the story behind that one :)
Dat is een ketting. Ik heb namelijk nog nooit een litteken met een schaduw gezien. ;)

"When you grow up your heart dies"

• RobertMe
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:20:
[...]

Bron graag. Met een kapotte K wint Tricky Ricky gewoon Monaco :D
Ja, want Monaco. Zoals je schreef, brake bias aanpassen en door. Maar zonder MGU-K mis je wel (extreem) veel vermogen waardoor doorrijden geen zin heeft. Dit is ook iets wat CH na Monaco zei. Elke andere race hadden ze hem de auto laten parkeren om zoveel mogelijk heel te houden. Maar dit was Monaco, waar inhalen onmogelijk is en daarnaast had Ricciardo nog een overwinning in Monaco te goed.

• iichel
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:23:
[...]

Ja, want Monaco. Zoals je schreef, brake bias aanpassen en door. Maar zonder MGU-K mis je wel (extreem) veel vermogen waardoor doorrijden geen zin heeft. Dit is ook iets wat CH na Monaco zei. Elke andere race hadden ze hem de auto laten parkeren om zoveel mogelijk heel te houden. Maar dit was Monaco, waar inhalen onmogelijk is en daarnaast had Ricciardo nog een overwinning in Monaco te goed.
Dat ben ik met je eens. Maar dan graag nog een bron dat op Silverstone de MGU-K bij VER kapot ging :) Niet een wishful interpretatie.

• beukbeuk
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 27-11-2018
Wat eigenlijk een teleurstellende race vandaag..

Zelfs met een kapotte Mgu-k kun je Monaco winnen en dat is precies het probleem met de huidige generatie auto's en instelling van de coureurs op een stratencircuit zoals ook vandaag, inhalen is onmogelijk en coureurs proberen het niet eens meer.

Slim gereden van Hamilton, hij reed ruim 2 seconden per rondje langzamer op Hypers dan zijn longrun op vrijdag, daardoor spaarde hij zijn bandjes voor een 1-stopper en als bonus bleef het veld achter de top 6 nog in de window van de coureurs achter hem, en toen hij vaart moest maken voor de undercut van Vettel bleek de Mercedes gewoon ruim de snelste auto te zijn. Eng hoe makkelijk hij weer weg reed bij Max nadat ze Grosjean voorbij waren.

Grappig trouwens die onboard van Hamilton, hij zei: "ik heb nog veel leven in mijn bandjes"; Mol hoort uiteraard niets maar komt later met: " De bandjes zijn bijna op", Ik al vloeken om zoveel onkunde maar even later zegt Ferrari precies hetzelfde tegen Vettel als Olav Mol. Blijkbaar worden de onboards door de fom/fia als tekst uitgeschreven en zat daar dus de fout, Ferrari ging compleet blind op de tekst en luistert dus niet live met de onboard mee, ik vind dat zeer opmerkelijk omdat je potentieel belangrijke informatie/beslismomenten dus met een vertraging ( en kans op slechte vertaling) binnenkrijgt.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Paarlen voor de zwijnen, dus weg ermee

hardware-lover wijzigde deze reactie 17-09-2018 00:11 (89%)
Reden: In de hitte van de strijd wordt niet alles gelezen 😏

A smile a day....

• RobertMe
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:25:
[...]

Dat ben ik met je eens. Maar dan graag nog een bron dat op Silverstone de MGU-K bij VER kapot ging :) Niet een wishful interpretatie.
https://www.crash.net/f1/...sed-verstappen-retirement
It looks like a suspected BBW, the brake by wire system we have,” Horner explained. “So that in turn caused him to spin into the left hander. We damaged the clutch from that point and therefore the car ended up stuck in gear.
Een hydraulisch issue, wat je als oorzaak noemde, kunnen we daarmee in ieder geval uitsluiten ;)
En ik weet dat je nu gaat zeggen dat hij dus is uitgevallen door een kapotte koppeling, maar dat was een gevolg van en niet de oorzaak van de BBW failure en dus lockup met spin.

• iichel
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:40:
[...]

https://www.crash.net/f1/...sed-verstappen-retirement

[...]

Een hydraulisch issue, wat je als oorzaak noemde, kunnen we daarmee in ieder geval uitsluiten ;)
En ik weet dat je nu gaat zeggen dat hij dus is uitgevallen door een kapotte koppeling, maar dat was een gevolg van en niet de oorzaak van de BBW failure en dus lockup met spin.
Verklaart nog steeds niet het long brake pedal waar VER het over had.

• Harrie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:22

Harrie

NederVlaming

Heeft Cyril eigenlijk nog niet gereageerd? Ik vermoed dat hij ook wel een mening heeft na het vele geklaag van Max dit weekend?

Wellicht dat RBR hun gearbox eens na moet kijken ofzo :+

• RobertMe
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:44:
[...]

Niet om het een of ander, maar je doet nu wel heel erg hard je best om te bewijzen dat het door RBR zelf zou komen. Maar er is niemand die direct heeft gesteld dat het een fout van Renault was, waar jij wel meteen schreef 'long pedal = hydrolisch probleem = fout van Red Bull'. Die stelling kunnen we intussen dus wel ontkrachten gezien het een BBW failure was.

Ik ben nu dus wel benieuwd naar een bron die wel zegt dat het een fout van Red Bull was. 'en dus niet een wishfull interpretatie'

/Robert out

• iichel
RobertMe schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:51:
[...]

Niet om het een of ander, maar je doet nu wel heel erg hard je best om te bewijzen dat het door RBR zelf zou komen. Maar er is niemand die direct heeft gesteld dat het een fout van Renault was, waar jij wel meteen schreef 'long pedal = hydrolisch probleem = fout van Red Bull'. Die stelling kunnen we intussen dus wel ontkrachten gezien het een BBW failure was.

Ik ben nu dus wel benieuwd naar een bron die wel zegt dat het een fout van Red Bull was. 'en dus niet een wishfull interpretatie'

/Robert out
Nogmaals, een lang rempedaal is gewoon het remsysteem dat kapot is. Dat hele systeem werkt op oliedruk. Dat systeem maakt Red Bull. Dan kun je wel suggesties doen naar BBW (= MGU-K = Renault) en vervolgens roepen dat niemand dat stelt, maar dan snap je zelf niet waar je het over hebt qua techniek en kun je beter inderdaad stoppen met deze discussie.

De president van turkije heeft het over een mogelijke terugkeer naar Istanbul park? (op het eind)

https://streamable.com/csu5k

Whiting over Per/Gro incident met Salo en Buxton

https://streamable.com/u2miy

GRO heeft 2 penalty points gekregen, nog 3 in de komende 4 races en een race ban
https://www.fia.com/file/72835/download?token=2WXwwmMk
https://f1statblog.co.uk/f1-penalty-points/

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 13:18
Renault heeft gewoon erkend dat het een software probleem is van de nieuwe spec-c motor. Hebben zelfs nog vannacht (voor de race) gewerkt om het op te lossen.

• iichel
MAG lap record (niet track record, track record is in de race, lap record is in Q + race) onboard:

https://streamable.com/345p3

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Om stiekem beetje off-topic te gaan, ik weet dat het in Singapore heet was, maar bij NASCAR is het nu in de auto 158 Fahrenheit wat op 68 Celcius uit komt, race is in Las Vegas, het is dus een heet weekend. :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• beukbeuk
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:44:
[...]

Direct na de race had hij het over BBW, een "long brake pedal" bestaat al jaren niet meer in F1

hier een linkje met uitleg over bbw
http://www.racecar-engine...ed-what-is-brake-by-wire/

Probleem met een kapotte mgu-k in Monaco is erg irritant, je raakt heel veel remvermogen kwijt, je moet je rembalans aanpassen na zoveel mogelijk de voorrem, je kan de extra energie die de mgu-k normaal oplevert niet gebruiken. Echter heb je relatief een lage topsnelheid en weinig harde rempunten op Monaco en kun je desondanks met een kapotte mgu-k zelfs de race winnen.

Op elk ander circuit op de kalender betekent kapotte mgu-k dat je onherroepelijk op het eerste moment dat je op topsnelheid moet gaan remmen voor een haakse bocht je omgekeerd het circuit afstuitert. De huidige remmen van een F1 auto zijn niet goed genoeg om de auto (op volle snelheid) te stoppen want daar is de primair de mgu-k voor bedoeld, liever snelheid omzetten in energie (mgu-k) dan snelheid omzetten in hitte (rem)

hier nog meer leesvoer
http://www.racecar-engine...-1-brake-by-wire-systems/

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:00
Netjes 2de van Max maar op 8 seconden en Vettel op 40 seconden!!!!! Wat een GAAP wedstrijd. Max zat op een gegeven moment achter Hamilton door wat achterliggers, maar binnen een halve ronde was dat gat 3 seconden.... Hoezo dominant en saai....gelijk naar het einde snel forward en niks leuks gezien, behalve saai....

aveenhuysen wijzigde deze reactie 16-09-2018 22:23 (13%)

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• iichel
beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:18:
[...]

Direct na de race had hij het over BBW, een "long brake pedal" bestaat al jaren niet meer in F1

hier een linkje met uitleg over bbw
http://www.racecar-engine...ed-what-is-brake-by-wire/

Probleem met een kapotte mgu-k in Monaco is erg irritant, je raakt heel veel remvermogen kwijt, je moet je rembalans aanpassen na zoveel mogelijk de voorrem, je kan de extra energie die de mgu-k normaal oplevert niet gebruiken. Echter heb je relatief een lage topsnelheid en weinig harde rempunten op Monaco en kun je desondanks met een kapotte mgu-k zelfs de race winnen.

Op elk ander circuit op de kalender betekent kapotte mgu-k dat je onherroepelijk op het eerste moment dat je op topsnelheid moet gaan remmen voor een haakse bocht je omgekeerd het circuit afstuitert. De huidige remmen van een F1 auto zijn niet goed genoeg om de auto te stoppen want daar is de primair de mgu-k voor bedoeld, liever snelheid omzetten in energie (mgu-k) dan snelheid omzetten in hitte (rem)

hier nog meer leesvoer
Zelf linkje even lezen? ;)
To achieve this, the braking system has two hydraulic circuits, with a separate master cylinder for the front brakes, and another for the rear. The front brakes operate conventionally; where the driver pushes the pedal with a force of 160Kg, applying pressure to the fluid in the Master cylinder. This fluid is used to actuate the 6 pistons within the front caliper’s which clamps the brake pads to the carbon disc; reducing the speed of the wheels through friction. The rear brakes however, have an additional master cylinder which is electronically controlled. Therefore, during braking, fluid is moved through the rear master cylinder as normal, however the MGU-K then determines the amount of pressure applied to the rear caliper’s. In this way, the energy from the rear brakes is recovered, but once the 2MJ limit has been reached, the rear brakes operate conventionally.
Vooraan gewoon schijfremmen remmen zoals op onze autos. Master brake cylinders (2) naar de slave cylinders (remklauwen)

Achter worden de remmen brake by wire aangestuurd. De gewenste remdruk wordt gebalanceerd tussen de K en de schijfremmen. Die schijfremmen ook worden aangstuurd door een elektrische actuator.

Long pedal is niet veel anders dan het wegvallen van de tegendruk op het pedaal in de master brake cylinders. En dat kan wel degelijk met een BBW systeem op de achteras.

• beukbeuk
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:22:
[...]

Zelf linkje even lezen? ;)

[...]

Vooraan gewoon schijfremmen remmen zoals op onze autos. Master brake cylinders (2) naar de slave cylinders (remklauwen)

Achter worden de remmen brake by wire aangestuurd. De gewenste remdruk wordt gebalanceerd tussen de K en de schijfremmen. Die schijfremmen worden aangstuurd door een elektrische actuator.

Long pedal is niet veel anders dan het wegvallen van de tegendruk op het pedaal in de master brake cylinders. En dat kan wel degelijk met een BBW systeem op de achteras.
http://www.auto-dictionary.com/Racing.htm#L
LONG PEDAL
Commonly refers to a car's gas pedal because of the design. Also used to describe a brake pedal when brakes wear out because the driver has to push the pedal harder and further to slow down.
een remschijf in de hededaagse F1 verslijt gemiddeld 1mm in een race (lees de links ;) )

Een long pedal bestaat dus echt niet meer in de F1

• iichel
beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:29:
[...]

http://www.auto-dictionary.com/Racing.htm#L

[...]

een remschijf in de hededaagse F1 verslijt gemiddeld 1mm in een race (lees de links ;) )

Een long pedal bestaat dus echt niet meer in de F1
Tenzij er een lek of defect optreedt in het hydraulische circuit... :7

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 02:17

Martinspire

Awesomeness

Hier is trouwens de hele post-race van F1 Live: https://twitter.com/F1/status/1041332984874524672
Mag imo ook wel gewoon elke race hier geplaatst worden :P

Mika Salo
Can't remember his Twitter password

is wel goud trouwens _O-

Martinspire wijzigde deze reactie 16-09-2018 22:35 (20%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• beukbeuk
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:31:
[...]

Tenzij er een lek of defect optreedt in het hydraulische circuit... :7
Max noemde BBW als oorzaak.

Hier nog een mooie uitleg en de verandering in 2014

ttps://www.formula1.com/en/latest/features/2015/6/under-pressure---why-brake-systems-feel-the-strain-in-canada.html

• iichel
beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:37:
[...]

Max noemde BBW als oorzaak.

Hier nog een mooie uitleg en de verandering in 2014

ttps://www.formula1.com/en/latest/features/2015/6/under-pressure---why-brake-systems-feel-the-strain-in-canada.html
Not really, hij had het over een long pedal. iichel in "[F1 2018] Race 15 - GP van Singapore"

Maar we gaan nu wel erg offtopic.

iichel wijzigde deze reactie 16-09-2018 22:42 (9%)

• YakuzA
  • Laatst online: 13:37

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:18:
[...]
Op elk ander circuit op de kalender betekent kapotte mgu-k dat je onherroepelijk op het eerste moment dat je op topsnelheid moet gaan remmen voor een haakse bocht je omgekeerd het circuit afstuitert. De huidige remmen van een F1 auto zijn niet goed genoeg om de auto (op volle snelheid) te stoppen want daar is de primair de mgu-k voor bedoeld, liever snelheid omzetten in energie (mgu-k) dan snelheid omzetten in hitte (rem)

hier nog meer leesvoer
Makkelijk gezegd, maar de mgu-k zal niet meer dan een 30-35% van de remkracht leveren, als primaire rem aanmerken is dan ook wel wat overdreven.
Een F1 auto haalt net zoals een normale straatauto rond de 55-60% van de remkracht uit de voorrem.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• iichel
YakuzA schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:43:
[...]

Makkelijk gezegd, maar de mgu-k zal niet meer dan een 30-35% van de remkracht leveren, als primaire rem aanmerken is dan ook wel wat overdreven.
Een F1 auto haalt net zoals een normale straatauto rond de 55-60% van de remkracht uit de voorrem.
Een F1 wagen remt met maximaal ongeveer 2000kW (https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=19647). Brake balance is inderdaad ongeveer 55/45 (+-5%). De MGU-K mag maximaal 120kW opnemen van 900kW. Da's ongeveer 13% van de remkrcaht achter, of 6% van de totale rem-effort, buiten lift and coast. beukbeuk verkondigt onzin :P

Zonder werkende K komt een F1 wagen prima tot stilstand, 6% minder remkracht is prima te managen en compenseren.

iichel wijzigde deze reactie 16-09-2018 22:50 (15%)

• beukbeuk
YakuzA schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:43:
[...]

Ja je hebt gelijk, primair klopt niet in mijn zin.

maar dat een f1 auto zonder mgu-k niet meer voldoende remkracht heeft is duidelijk en dat was wat ik als boodschap wou geven

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10:14

TrekDr0p

Lazy arze

Volgens mij zitten een paar mensen in het verkeerde topic.

Geen problemen gezien vandaag bij de REN motor op de mapping van VER tijdens de SC en kort na de pits.

• iichel
Onboard bij PER tijdens contact met SIR

https://gfycat.com/VillainousWatchfulDowitcher

Repeat van de impact: https://gfycat.com/FreeHarmlessDutchshepherddog

iichel wijzigde deze reactie 16-09-2018 23:20 (29%)

• sjaool

sjaool

aveenhuysen schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:22:
Netjes 2de van Max maar op 8 seconden en Vettel op 40 seconden!!!!! Wat een GAAP wedstrijd. Max zat op een gegeven moment achter Hamilton door wat achterliggers, maar binnen een halve ronde was dat gat 3 seconden.... Hoezo dominant en saai....gelijk naar het einde snel forward en niks leuks gezien, behalve saai....
Als je alleen naar HAM, VER en VET hebt gekeken kan ik mij voorstellen dat je de race saai vond. Keek je naar het hele veld dan was dit best een vermakelijke race hoor. ;)

sjaool wijzigde deze reactie 16-09-2018 23:48 (8%)

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Genoeg met de welles-nietes over RBR en Renault. Het is hier zwaar offtopic en elk klein detail erbij blijven halen is zinloos.

• ATS
  • Laatst online: 18-10 09:55
TheBrut3 schreef op zondag 16 september 2018 @ 17:14:
[...]

Hoeft niet, als meer benzine zoveel snelheid kan opleveren dat je met de extra pitstop nog sneller bent.
Maar dat is dus niet het geval. Ze rijden nu al niet met maximum. Met de huidige formule kunnen die enorme toerentallen gewoon niet uit. 10kg brandstof is al zo'n 0,3 seconden op Singapore...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 14:14
beukbeuk schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:25:
Wat eigenlijk een teleurstellende race vandaag..

Grappig trouwens die onboard van Hamilton, hij zei: "ik heb nog veel leven in mijn bandjes"; Mol hoort uiteraard niets maar komt later met: " De bandjes zijn bijna op", Ik al vloeken om zoveel onkunde maar even later zegt Ferrari precies hetzelfde tegen Vettel als Olav Mol. Blijkbaar worden de onboards door de fom/fia als tekst uitgeschreven en zat daar dus de fout, Ferrari ging compleet blind op de tekst en luistert dus niet live met de onboard mee, ik vind dat zeer opmerkelijk omdat je potentieel belangrijke informatie/beslismomenten dus met een vertraging ( en kans op slechte vertaling) binnenkrijgt.
Of dit het geval betwijfel ik want Mol gaf tijdens de race ook een paar keer aan de boordradio niet goed te hebben verstaan. FOM heeft wel een aparte pitstraatkanaal waar een groot gedeelte van de boordradio's met enige vertraging op worden uitgezonden. Foutje kan gebeuren bij Mol maar bij Ferrari moet het inderdaad beter geregeld zijn.

PSN: KADR777

• erik91
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 06:24
Het lijkt er op dat we @Jasphur niet meer terug gaan zien in de F1 topics? Het is nu overduidelijk en neem aan dat @DaniëlWW2 actie gaat ondernemen? :+ :+ :+

Gefeliciteerd Jasphur ^)

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

aveenhuysen schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:22:
Jup, het enige wat echt interessant was was de eerste ronde en kijken hoe incompetent Perez was met inhalen.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12:07
iichel schreef op zondag 16 september 2018 @ 22:46:
[...]

Een F1 wagen remt met maximaal ongeveer 2000kW (https://www.f1technical.net/forum/viewtopic.php?t=19647). Brake balance is inderdaad ongeveer 55/45 (+-5%). De MGU-K mag maximaal 120kW opnemen van 900kW. Da's ongeveer 13% van de remkrcaht achter, of 6% van de totale rem-effort, buiten lift and coast. beukbeuk verkondigt onzin :P

Zonder werkende K komt een F1 wagen prima tot stilstand, 6% minder remkracht is prima te managen en compenseren.
Maar kan het niet zo zijn dat, wanneer je normaal probeert te remmen met de normale rembalans, maar ineens zonder werkende K dat de complete balans verstoord is en je achterstevoren staat?

Of is dat effect niet groot genoeg?

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• iichel
Loondijke schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:03:
[...]

Maar kan het niet zo zijn dat, wanneer je normaal probeert te remmen met de normale rembalans, maar ineens zonder werkende K dat de complete balans verstoord is en je achterstevoren staat?

Of is dat effect niet groot genoeg?
En niet werkende k zorgt voor teveel rembalans voor. Dat kan nooit zorgen voor rear-locking.

Williams wint weer eens iets *O*

iichel wijzigde deze reactie 17-09-2018 08:30 (16%)

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19-10 18:38
erik91 schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:33:
Het lijkt er op dat we @Jasphur niet meer terug gaan zien in de F1 topics? Het is nu overduidelijk en neem aan dat @DaniëlWW2 actie gaat ondernemen? :+ :+ :+

Gefeliciteerd Jasphur ^)
Rusland kan ik gewoon weer zien. Als VER dan uitvalt ga ik mijzelf wel even achter mn oren krabben.

Ik ga nu eens alles terugkijken van afgelopen weekend.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• iichel
erik91 schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:33:

Gefeliciteerd Jasphur ^)
Stiekem is @Jasphur gewoon Daniil Kvyat :+

• ArthurMorgan
  • Niet online
Jasphur schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:37:
[...]

Rusland kan ik gewoon weer zien. Als VER dan uitvalt ga ik mijzelf wel even achter mn oren krabben.

Als hij uitvalt gaan we je vervolgen voor landverraad, dus ik zou er nog maar eens over nadenken >:)

I got a bad feeling about this.

• Swaxie
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-10 15:57
Jasphur schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:37:
[...]

Hij krijgt een nieuwe motor in Rusland(de oude) dus ik vermoed dat er wel weer iets mis gaat :'(

• Grrrrrene
  • Niet online
Swaxie schreef op maandag 17 september 2018 @ 09:20:
[...]

Hij krijgt een nieuwe motor in Rusland(de oude) dus ik vermoed dat er wel weer iets mis gaat :'(
Nouja, 't is een spec B, dus ik mag hopen dat Renault die onderhand een beetje kent en er tegen FP1 geen onderdelen in Frankrijk blijven liggen die in Rusland hadden moeten zijn :P

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

iichel schreef op maandag 17 september 2018 @ 08:05:
[...]

En niet werkende k zorgt voor teveel rembalans voor. Dat kan nooit zorgen voor rear-locking.

[Afbeelding]

Williams wint weer eens iets *O*
Apart, de stop van Verstappen was rechtsvoor rommelig. Ik dacht dat ie trager was.

• YakuzA
  • Laatst online: 13:37

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Señor Sjon schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:00:
[...]
Apart, de stop van Verstappen was rechtsvoor rommelig. Ik dacht dat ie trager was.
Het wiel rechtsvoor ging idd niet in 1x om de brake-drum heen, toch netjes dat de stop dan toch nog zo snel was (vooral met de aanstormende Vettel)

YakuzA wijzigde deze reactie 17-09-2018 10:03 (3%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-10 13:58

TommyGun

Stik er maar in!

Niet kunnen kijken, maar ook niets gemist zo te zien. Ik kijk al uit naar Rusland (NOT :z )

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Lensent
  • Registratie: mei 2015
  • Nu online
Jammer dat die fastest pitstop punten niet daadwerkelijk meetellen voor het constructeurskampioenschap. Is toch een team-effort.

En de snelste ronde moet dan een punt/punten opleveren voor de coureur.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

YakuzA schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:03:
[...]

Het wiel rechtsvoor ging idd niet in 1x om de brake-drum heen, toch netjes dat de stop dan toch nog zo snel was (vooral met de aanstormende Vettel)
Plus het gebok bij in/uitrijden maakte het denk ik closer dan eerder gerekend.

• Grrrrrene
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:10:
[...]

Plus het gebok bij in/uitrijden maakte het denk ik closer dan eerder gerekend.
Nog een geluk dat de pit-exit hier aan de binnenbocht zit, anders was VET er alsnog voor gekomen. In Brazilië (bijvoorbeeld) was dit niet gelukt :P

• aveenhuysen
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 12:00
sjaool schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:44:
[...]

Als je alleen naar HAM, VER en VET hebt gekeken kan ik mij voorstellen dat je de race saai vond. Keek je naar het hele veld dan was dit best een vermakelijke race hoor. ;)

[YouTube: F1 2018 Singapore GP - Ted's Race Notebook]
Daar heb je dan wel gelijk, maar dit soort battles moet toch ook aan de kop plaatsvinden. Nummer 3 op 40 seconden is toch ook gewoon saai.... Zelfde als superbikes met dominantie van John Rea rijdt iedereen met 2 vingers in de neus op achterstand. En niet een seizoen maar al het 3de seizoen en de komende 2 seizoenen ook. Dus ook saai geworden.

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• sjaool

sjaool

TommyGun schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:06:
Niet kunnen kijken, maar ook niets gemist zo te zien. Ik kijk al uit naar Rusland (NOT :z )
Als Ferrari fan zijnde mag je blij zijn dat je niet gekeken hebt. Voor de anderen was het nog wel enigzins vermakelijk. Maar dat laatste is mijn persoonlijke mening. De heer Perez heeft mij met zijn acties in ieder geval een plek in F1 poule gekost. :-(

• FunkyTrip
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 12:08

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Grrrrrene schreef op zondag 16 september 2018 @ 20:29:
[...]

't is wel een beetje mijn schrikbeeld: Max die tot ver over zijn dertigste F1 blijft rijden, maar nooit kampioen wordt ondanks dat hij altijd een van de beste rijders zal zijn, puur en alleen omdat hij nooit het mazzeltje van de combi 'beste auto en een van de beste rijders' toebedeeld krijgt. De combi die noodzakelijk is om #1 te worden. Hamilton wordt immers ook alleen maar kampioen in een mercedes.

FunkyTrip wijzigde deze reactie 17-09-2018 10:32 (6%)

Dit dus.

• RobertMe
FunkyTrip schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:32:
[...]

't is wel een beetje mijn schrikbeeld: Max die tot ver over zijn dertigste F1 blijft rijden, maar nooit kampioen wordt ondanks dat hij altijd een van de beste rijders zal zijn, puur en alleen omdat hij nooit het mazzeltje van de combi 'beste auto en een van de beste rijders' toebedeeld krijgt. De combi die noodzakelijk is om #1 te worden. Hamilton wordt immers ook alleen maar kampioen in een mercedes.
Voordeeltje is dat in 2020 alle contracten aflopen. Misschien had Verstappen wel naar Mercedes gewild/gekund, maar niet gedaan omdat hij dan tweede rijder naast Hamilton zou zijn. Die had immers nog een langer contract en Mercedes zal hem niet snel eruit gooien met een contract. In 2020 lopen zowel het contract van Verstappen als Hamilton (als vrijwel elke andere coureur) af dus wellicht dat Mercedes dan de deur wagenwijd open zet voor Verstappen en ala die komt Hamilton laat gaan.
Ook een beetje het probleem wat Ricciardo had dus. De topteams hadden geen 'eerste rijder' stoeltje beschikbaar.

• Derby
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
[...]
Is het zo erg geen kampioen te worden van een kampioenschap waar het meer op mazzel aan komt dan rijders kwaliteiten?

If you do not wish to be contacted, do not check this box. euhm...right

• RobertMe
Derby schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:40:
[...]

Is het zo erg geen kampioen te worden van een kampioenschap waar het meer op mazzel aan komt dan rijders kwaliteiten?
Verstappen doet maar om één reden mee, en dat is winnen. Daarnaast weet niemand wie er tweede is geworden in welk jaar dan ook, of dat er betere coureurs waren dan de uiteindelijke WDC maar die langzamer materiaal had.

• iichel
RobertMe schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:54:
[...]

Verstappen doet maar om één reden mee, en dat is winnen. Daarnaast weet niemand wie er tweede is geworden in welk jaar dan ook, of dat er betere coureurs waren dan de uiteindelijke WDC maar die langzamer materiaal had.
Alonso kwam er vaak dichtbij :o

• Chief
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19-10 09:34
Toch wel leuk om bij het GP van Singapore te zijn omdat een race in de avonduren er toch wel spectaculair uitziet. Persoonlijk ben ik alleen de vrijdag en zondag geweest en de racedag is natuurlijk een slag drukker ;). Dit jaar was de concert line-up niet heel spectaculair en de race zelf ook niet maar kansrijk dat ik volgend jaar weer een dagje meepik aangezien ik toch op dit eiland woon :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• ATS
  • Laatst online: 18-10 09:55
Lensent schreef op maandag 17 september 2018 @ 10:08:
Jammer dat die fastest pitstop punten niet daadwerkelijk meetellen voor het constructeurskampioenschap. Is toch een team-effort.

En de snelste ronde moet dan een punt/punten opleveren voor de coureur.
Lijkt me geen goed initiatief. Je ziet nu al dat te haastige pitstops zorgen voor unsafe releases. Dat is gewoon gevaarlijk, en daar een directe (punten) beloning tegenover zetten stimuleert dat alleen nog maar verder.
[...]

Nou, ik denk dat Ham dit jaar ook in een Ferrari een heel goede kans had gehad.

ATS wijzigde deze reactie 17-09-2018 11:25 (36%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True