[F1 2018] Race 14 - GP van Italië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste
Acties:
  • 71.937 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Verwijderd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:13:
[...]

Zucht idd...Dan heb je aan Alonso de verkeerde, zucht dat is precies wat ik bedoel.
Alonso moet sowieso uit de weg met zijn GP2 auto, hij doet niet mee en hij doet al een lange tijd niet meer mee omdat hij gewoon complete teams kapot maakt. Bij Ferrari is hij gelukkig nog op tijd de deur uitgeschopt, maar zie McLaren...
Magnussen moet gewoon een gat laten vallen voordat ze aan hun snelle ronde beginnen. Zoals Alonso ook deed t.o.v. zijn voorligger. Magnussen deed dit niet goed en verziekte zo de ronde van Alonso. En dus ook van zichzelf, want met een uitremactie in T1 verlies je al 2-3 tiende. Dat ga je nooit goed maken op deze baan met zulke close tijden.

Dat Alonso hem terug pakt vind ik schitterend. Zou Max ook hebben gedaan O+ .

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 01-09-2018 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

Jeetje, is het al maandag ofzo? Welles/nietes... }:|

Eens met @Jasphur RAI! *O*

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 22:10
MAG/ALO: wat gebeurde er voor de laatste bocht tussen die twee? Had ALO MAG nog even snel ingehaald om daarna voorop te kunnen rijden op de startlijn? In dat geval had MAG later moeten klagen dat ALO hem een streek leverde, en niet alsnog met power en slipsteek hem moeten inhalen. Zou dan ook een enorme streek zijns niet ALO omdat MAG naar q3 kon en hij sowieso niet. Als MAG er al achter reed was het stom van hem en had ie voor de laatste bocht al moeten liften.

Max knap gedaan met zijn goede chassis en nu een iets betere motor dan voorheen. Hopelijk blijft de motor heel. Nu Kimi voor Vettel staat verwacht ik mayhem in de eerste of tweede bocht, zeker als Hamilton en Bottas, zoals ze nu aangeven, bij de start plekjes goed willen maken. Alsof dat lukt trouwens met de supertstarts van Ferrari de laatste wedstrijden.

Morgen een verjaardag tijdens de race, misschien kan ik m toch live kijken (whoepsie)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Grrrrrene schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:27:
[...]

Als Max dit had gedaan (Of STR? Waarom noem je die? Heeft die een grote fanclub hier?), was de reactie hetzelfde gedaan: dom, je moet je gat voor Parabolica al pakken, niet op het rechte stuk in de snelle ronde. Dan weet je dat je, ook al had Alonso zijn plek opgegeven, zijn ronde verkloot (en die van jezelf ook: de snelste lijn is niet de binnenkant aanhouden).
Omdat zowel VER als STR vaak puur op reputatie worden beoordeeld, al is het maar in het begin, dan objectief en per geval.

MAG zat volgens mij niet of nauwelijks naast de ideale lijn, die ligt een stuk meer naar binnen dan ik me in ieder geval kon herinneren. ALO kreeg gewoon een blinde vlek voor zijn ogen, remt te laat en neemt op kinderachtige wijze wraak.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:12
Net de onboard van Alonso gezien van het akkefietje met Magnussen. Wanneer leert Magnussen nu eens dat je gewoon een gat moet laten vallen i.p.v. nog even vlak voor de laatste bocht een andere auto inhalen die net wil beginnen aan een snelle ronde? Ik heb hem dit vaker zien doen. I.m.o. volledig terecht hoe Alonso hem een oor aannaait door de slipstream te pakken en hem uit te remmen in de eerste chicane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
FirePuma142 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:58:
[...]

Omdat zowel VER als STR vaak puur op reputatie worden beoordeeld, al is het maar in het begin, dan objectief en per geval.

MAG zat volgens mij niet of nauwelijks naast de ideale lijn, die ligt een stuk meer naar binnen dan ik me in ieder geval kon herinneren. ALO kreeg gewoon een blinde vlek voor zijn ogen, remt te laat en neemt op kinderachtige wijze wraak.
MAG zou met dat momentum nooit een snelle ronde kunnen zetten. Iedereen in een hotlap zit in T1 bijna op het gras, alvorens ze maar binnen gaan sturen. Dus de auto van MAG heeft dat momentum totaal niet.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/21bvt4l.jpg

Zo moeilijk is het allemaal niet. Degene die achterop rijdt met kwali moet een gat laten vallen.

Waarom hier ALO als schuldige wordt aangewezen is mij een raadsel.

En dan ALO ook nog even afzeiken door te zeggen dat hij een blinde vlek voor zijn ogen kreeg? Die man is de meest ervaren F1 rijder van het veld. Die weet exact hoe het spelletje gespeeld wordt en wat hij doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

• Monaco 2016 Magnussen zette zichzelf en Kvyat tegen de muur
  • Spanje 2016 Magnussen vs Palmer, pushing of the track
  • Hongarije 2017 had Magnussen een conflict met Hulkenberg over onsportief rijgedrag.
  • Maleisië 2017 Magnussen drukt alonso van de baan.
  • België 2017 Magnussen vs Perez - > Naaiactie van Magnussen
  • Mexico 2017 - Magnussen VS Perez - > Naaiactie van Magnussen.
  • Azerbeidzjan 2018 Magnussen VS Gasly -> Magnussen reed Gasly praktisch in de muur.
En zo zijn er veel, veel meer incidenten.

De FIA hoeft niet percé te handhaven op al Magnussen's onsportieve gedrag, Sommig gedrag is reglementair maar onsportief. Ik hoop wel dat andere rijders hem wat meer op zijn plek gaan zetten. Het is elke race raak met hem.soms ook meer dan de FOM toont.

[ Voor 9% gewijzigd door 3x3 op 02-09-2018 00:51 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:55

Amphiebietje

In de blubber

Roamor schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:25:

Alonso heeft imho wel een handje van om erg denigrerend richting andere rijders te doen (Petrov anyone?).
Magnussen: Disrespectful Alonso "thinks he's a god"

Morgen MAG/ALO crash als MAG ALO een poepie probeert te laten ruiken? :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

StealthyPeanut schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:12:
[...]

MAG zou met dat momentum nooit een snelle ronde kunnen zetten. Iedereen in een hotlap zit in T1 bijna op het gras, alvorens ze maar binnen gaan sturen. Dus de auto van MAG heeft dat momentum totaal niet.

Zo moeilijk is het allemaal niet. Degene die achterop rijdt met kwali moet een gat laten vallen.

Waarom hier ALO als schuldige wordt aangewezen is mij een raadsel.

En dan ALO ook nog even afzeiken door te zeggen dat hij een blinde vlek voor zijn ogen kreeg? Die man is de meest ervaren F1 rijder van het veld. Die weet exact hoe het spelletje gespeeld wordt en wat hij doet.
Wie wijst ALO als schuldige aan? Ik niet. Hij wordt gepiepeld en lost dat op onvolwassen en kinderachtige wijze met blokkerende wielen over een sausage kerb heen op. Als dat geen blinde vlek is, maar exact zoals bedoeld is het nog veel erger, als meest ervaren rijder moet hij beter weten en zeker beter doen.

Het is niet ingewikkeld hoor: MAG fout, ALO fout. Mag best gezegd worden. Dat er dan mensen zijn die vinden dat ALO dit netjes oplost, daar begrijp ik helemaal niks van. Er is helemaal niks netjes aan. Nul. Racecraft van een natte washand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31
FirePuma142 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:23:
[...]

Wie wijst ALO als schuldige aan? Ik niet. Hij wordt gepiepeld en lost dat op onvolwassen en kinderachtige wijze met blokkerende wielen over een sausage kerb heen op. Als dat geen blinde vlek is, maar exact zoals bedoeld is het nog veel erger, als meest ervaren rijder moet hij beter weten en zeker beter doen.

Het is niet ingewikkeld hoor: MAG fout, ALO fout. Mag best gezegd worden. Dat er dan mensen zijn die vinden dat ALO dit netjes oplost, daar begrijp ik helemaal niks van. Er is helemaal niks netjes aan. Nul. Racecraft van een natte washand.
Ik weet het niet hoor, maar als je de beelden terug kijkt, raakt Alonso geen sausage kerbs...
Complete onboard van Alonso:
YouTube: Alonso totally destroyed Kevin Magnussen's qualifying in Monza 2018
Al is de titel een beetje misleidend voor sommigen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door JustSomeone op 01-09-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

6
JustSomeone schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:30:
[...]

Ik weet het niet hoor, maar als je de beelden terug kijkt, raakt Alonso geen sausage kerbs...
Complete onboard van Alonso:
YouTube: Alonso totally destroyed Kevin Magnussen's qualifying in Monza 2018
Linkervoorwiel 1:28. Hij stuitert er zelfs van omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Laatst online: 00:31
FirePuma142 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:36:
6
[...]

Linkervoorwiel 1:28. Hij stuitert er zelfs van omhoog.
Vind ik geen sausage kerb, die ligt daarvoor links
en hij stuitert amper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JustSomeone schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:39:
[...]

Vind ik geen sausage kerb, die ligt daarvoor links
en hij stuitert amper...
Geen sausage kerb? Say what? Hoe dan ook supergecontroleerde move binnen de track limits. Even de ALO-bril afzetten hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:30
Fout is van Magnussen (vooral van zijn team). Hij had achter Alonso een gat moeten trekken. Er waren nog meer dan 30 seconden over op de klok dus er was tijd genoeg om een gat te laten vallen. Door Alonso in te halen terwijl Alonso een gat aan het creeeren was, moest Alonso dus nog meer van zijn gas af en was de kans wel dat hij er niet meer door zou komen.

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 12:59
Uiteindelijk is het gewoon zo als de stewards beslist hebben. Er is niet één iemand fout. De inhaalactie van Magnussen is fout, maar die van Alonso is nog veel fouter.

Overigens vind ik het wel, ook gezien het verleden van Magnussen, gerechtigheid. Maar dat maakt Alonso niet ineens heilig of dat het zijn actie rechtvaardigd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3x3

3x3

FirePuma142 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:23:
[...]

Als je dit niet zo oplost als Alonso het doet blijft een jongen als Mag dit onsportieve gedrag vertonen.

Prima gedaan door Alonso, ook in het algemene belang van racen / kwalificeren mogelijk maken. Want het is keer, op keer op keer dat Magnussen zijn onsportieve gedrag vertoond, daarmee mensen een eerlijke kwalificatie kans ontneemt of in gevaar brengt.

Alonso heeft dit zonder contact heel netjes opgelost. Wel ten koste van zijn eigen lap, maar die was toch al actief, onsportief & bewust vern**kt door K-Mag

In de karting eindig je met het herhaaldelijke van Mag tijdens de race of kwalificatie vanzelf een keer in de banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

RobertMe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:55:
Uiteindelijk is het gewoon zo als de stewards beslist hebben. Er is niet één iemand fout. De inhaalactie van Magnussen is fout, maar die van Alonso is nog veel fouter.

Overigens vind ik het wel, ook gezien het verleden van Magnussen, gerechtigheid. Maar dat maakt Alonso niet ineens heilig of dat het zijn actie rechtvaardigd.
Waarom zou je niet mogen inhalen als je je snelste racetijd wilt neerzetten?

Zeker met de wetenschap dat anno 2018 achter iemand rijden meestal tijdverlies betekend.

Het was Magnussen die de ongeschreven regel brak dat je in de kwalificatie elkaar wat ruimte geeft, hij koos voor close racing met Fernando, iets dat Alonso niet uit de weg ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

3x3 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 20:58:
[...]

Als je dit niet zo oplost als Alonso het doet blijft een jongen als Mag dit onsportieve gedrag vertonen.

Prima gedaan door Alonso, ook in het algemene belang van racen / kwalificeren mogelijk maken. Want het is keer, op keer op keer dat Magnussen zijn onsportieve gedrag vertoond, daarmee mensen een eerlijke kwalificatie kans ontneemt of in gevaar brengt.

Alonso heeft dit zonder contact heel netjes opgelost. Wel ten koste van zijn eigen lap, maar die was toch al actief, onsportief &
bewust vern**kt door K-Mag

In de karting eindig je met het herhaaldelijke van Mag tijdens de race of kwalificatie vanzelf een keer in de banden.
Dus conflicten on track zelfstandig oplossen, in de zin van oog om oog, tand om tand is een goed idee zolang het een opvoedkundig doel heeft? Wat is dat nu?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:32

Edd

Een dick-move wordt beantwoord met een dick-move.

Tijd voor wat anders. De vergelijking tussen de snelste ronde van RAI met die van MON uit 2004

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
3x3 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:04:
[...]

Waarom zou je niet mogen inhalen als je je snelste racetijd wilt neerzetten?

Zeker met de wetenschap dat anno 2018 achter iemand rijden meestal tijdverlies betekend.

Het was Magnussen die de ongeschreven regel brak dat je in de kwalificatie elkaar wat ruimte geeft, hij koos voor close racing met Fernando, iets dat Alonso niet uit de weg ging.
Bedoel je daar op Magnussen of Alonso? Gezien je andere reactie vermoed ik Alonso, en dan sluit ik me aan bij @FirePuma142. Waarom oog om oog willen 'opvoeden'. Wat Alonso doet heeft maar één doel, en dat is (ook) Magnussen zijn kwalificatie verpesten.

Als je op Magnussen doelde, dan had hij i.p.v. daar inhalen óf een gat moeten laten vallen, óf veel eerder moeten inhalen. Nu was het gewoon een naaistreek van jewelste en verpest hij Alonso zijn ronde.

Overigens vraag ik me ook af wat er gebeurd was als Alonso dit niet had gedaan. Had Magnussen dan een straf gekregen/kunnen krijgen, en welke dan? Een five place grid penalty? Want dat zou het nog leuker maken. Magnussen was waarschijnlijk maximaal 6e geworden, dus met 5 plekken straf 11e, wat hij nu ook is. Had hij lager als 6e gekwalificeerd was hij dus van een lagere plek als nu gestart.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 22:52

pinda powerrr

Slow down...

pinda powerrr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:34:
Jeetje, is het al maandag ofzo? Welles/nietes... }:|
Ik quote mijzelf maar even....kan dat kansloos "ik heb gelijk" spelletje ophouden?

/me verlaat het topic tot morgen maar even :(

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:15
FirePuma142 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:06:
[...]

Dus conflicten on track zelfstandig oplossen, in de zin van oog om oog, tand om tand is een goed idee zolang het een opvoedkundig doel heeft? Wat is dat nu?
Tja, racen blijft een gevecht en aangezien Magnussen duidelijk niet leert van zijn fouten is deze actie van Alonso misschien wel een keer goed. En zelfs nu zie je dat Magnussen ipv naar zo'n eigen aktie te kijken alleen loopt te klagen over Alonso. En dat terwijl hij toch echt eerst Alonso zijn lap verkloot.

De wedstrijdleiding laat dat in zijn uitspraak ook wel zien. Magnussen doet eerst iets stoms waarna Alonso hem terug pakt. Beide akties zijn niet netjes maar worden tegen elkaar weggestreept en dus verder geen straffen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

pinda powerrr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:12:
[...]

Ik quote mijzelf maar even....kan dat kansloos "ik heb gelijk" spelletje ophouden?

/me verlaat het topic tot morgen maar even :(
Jammer dat je het zo ervaart, het kan niet anders dat er verschillende meningen zijn en daar mag toch gerust over gesproken worden? Juist een van de redenen om een topic als dit te volgen, interactie. Anders wordt het een vrij saaie Reddit-content copy.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Alonso's kwalificatie ronde werd beperkt door het (onsportief & reglementair) inhalen van Mag, de kwalificatie ronde van Mag net zo goed door het (onsportief en reglementair) van Alonso.

Wat dat betreft staan ze gelijk, en zijn ze even gemeen.

Waarin Magnussen meer de boeman is dan Alonso, is dat hij de keuze maakt om de ongeschreven regel om andere racers de ruimte geven tijdens de kwalificatie te doorbreken.

Magnussen zocht de confrontatie en brak de mores dus heeft geheel aan zichzelf te wijten dat hij daar als grote verliezer uit kwam.

Daarbovenop, is het grootste verwijt aan Magnussen niet alleen dat het nu onsportief is maar vooral dat het herhaaldelijke, keer op keer voorkomt.

Zijn gedrag is herhaaldelijk onsportief en gevaarlijk naar andere rijders. Dat hoeft het niet te zijn om punten binnen te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Edd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:09:

Tijd voor wat anders. De vergelijking tussen de snelste ronde van RAI met die van MON uit 2004
[video]
Dacht eerst dat het met camera stabilisatie te maken had. Maar kijkend naar de helmen zie je toch duidelijk verschil in demping/vering van de auto. Lijkt wel een Citroen C6 tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

PWM schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:40:
[...]

Dacht eerst dat het met camera stabilisatie te maken had. Maar kijkend naar de helmen zie je toch duidelijk verschil in demping/vering van de auto. Lijkt wel een Citroen C6 tegenwoordig
Actieve aerodynamica mag niet.
Actieve rake wel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Over Alo vs Mag kan ik heel simpel zijn: Magnussen had een gat achter zich van een seconde of 4-5 naar Raikkonen die achter hem reed. Aka: hij had makkelijk een gat kunnen laten vallen, maar in plaats daarvan kiest 'ie ervoor om vlak voor de laatste bocht ineens voor zijn voorganger te gaan rijden. Met zo'n lang recht stuk die daarna komt kan je verwachten dat iemand je slipstreamend in komt halen die maar vlak achter je ligt. Oftewel: oliedom van Magnussen maar ook van Haas.
Edd schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:09:

[video]
Eigenlijk is de snelheidswinst vooral te danken aan DRS en de bredere banden: in sector 1 is Montoya een stuk sneller (bochten waar je niet perse de grip hoeft te hebben), daarna komen de bochten waar je met bredere slicks (Montoya reed in die tijd op gegroefde banden omdat die toen verplicht waren) een stuk harder doorheen komt en grip dus veel uitmaakt. Alhoewel de topsnelheid van Montoya hoger is duurt het wel langer voordat die bereikt is door het gebrek aan DRS.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Bart-Willem schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:48:
[...]

Eigenlijk is de snelheidswinst vooral te danken aan DRS en de bredere banden: in sector 1 is Montoya een stuk sneller (bochten waar je niet perse de grip hoeft te hebben), daarna komen de bochten waar je met bredere slicks (Montoya reed in die tijd op gegroefde banden omdat die toen verplicht waren) een stuk harder doorheen komt en grip dus veel uitmaakt. Alhoewel de topsnelheid van Montoya hoger is duurt het wel langer voordat die bereikt is door het gebrek aan DRS.
Komt de betere acceleratie niet juist door hybride?

AFAIK is het:
Sneller door de bochten door: bredere auto, echte slicks (geen groeven), bredere banden
Langzamer op rechte stukken door: zwaardere auto, grotere auto (meer drag)

Puur op snelheid waren de V8s, V10s, etc beter. De hybrides werden wel steeds sneller maar konden nog niet tippen aan de oude V8s. Nu door de nieuwe 2017 regels is de bochtensnelheid flink toegenomen en daardoor dat de ronden records nu wel verbroken worden. Maar hybride & DRS staan daar los van, anders werden de records in 2016 ook al verbroken maar dat gebeurde toen lang niet zo vaak als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RobertMe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:54:
[...]

Nee, want dan had Raikkonen wel voor gelegen in de eerste sector. :P
Puur op snelheid waren de V8s, V10s, etc beter. De hybrides werden wel steeds sneller maar konden nog niet tippen aan de oude V8s. Nu door de nieuwe 2017 regels is de bochtensnelheid flink toegenomen en daardoor dat de ronden records nu wel verbroken worden. Maar hybride & DRS staan daar los van, anders werden de records in 2016 ook al verbroken maar dat gebeurde toen lang niet zo vaak als nu.
Qua topsnelheid is 2016 zelfs wat beter (of nagenoeg gelijk) aan de V8's, kijk maar naar Baku: werd daar niet met gemak 360 of meer gehaald? :P Wel met DRS uiteraard. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Bart-Willem op 01-09-2018 22:06 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bart-Willem schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:03:
[...]

Nee, want dan had Raikkonen wel voor gelegen in de eerste sector. :P
Geen idee hoe lang de eerste sector is, maar ze verliezen dan toch juist ook op het lange start/finish stuk. Door de zwaardere auto en grotere drag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

RobertMe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:07:
[...]

Geen idee hoe lang de eerste sector is, maar ze verliezen dan toch juist ook op het lange start/finish stuk. Door de zwaardere auto en grotere drag dus.
Da's vrij lastig te zeggen met dat filmpje: bij start/finish zijn ze gelijk gezet en dan is het niet een heel lang stuk tot de eerste bocht (volgens mij is einde Parabolica naar start-finish iets langer).

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:04

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Het is eerder zo dat het asfalt tegenwoordig vlakker is.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:44
RobertMe schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 21:54:
[...]

AFAIK is het:
Sneller door de bochten door: bredere auto, echte slicks (geen groeven), bredere banden
Langzamer op rechte stukken door: zwaardere auto, grotere auto (meer drag)

Het minimum gewicht van een auto in 2004 was 605 kilo tijdens Q, en 600 kilo door het hele event. Dat is incl coureur. Dat is nu 733 kilo. Dat is een slordige 130 kg extra, wat neerkomt op meer dan 20% meer.

Daarnaast heeft een F1 auto meer grip gekregen met slicks zonder groeven die ook nog breder zijn, en de maten van de auto zijn toegenomen. Ook levert de V6 turbo met alles erbij inmiddels bijna 1000 PK. De V10 was in 2004 in staat tot 940 PK.

Het verschil : de huidige motoren hebben veel koppel beschikbaar in de lage toeren, hebben meer downforce en meer grip. Het enige wat ze langzamer maakt is de obesitas van al dat extra hybride spul. Al dat zorgt ervoor dat je nu vol gas door maggots en beckets kan waar dat vroeger onmogelijk was. En daar wint de huidige F1 auto zoveel dat ze ineens sneller zijn dan de V10.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11:29
Alonso was de snelste in de kwalificatie, in de snelheidsmeting dan. Dat kwam voornamelijk door de slipstream van Magnussen en waarschijnlijk had hij een max deployment setting aan.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DmBOyvAW0AETrJl.jpg

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 21:21

iichel

Gazoooo

Tag Heuer stelt wel teleur. Of zou dat chassis gewoon teveel drag hebben :9

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edd

Edd

iichel schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:14:
Tag Heuer stelt wel teleur. Of zou dat chassis gewoon teveel drag hebben :9
Misschien moeten ze maar eens bij McLaren vragen hoe ze een chassis moeten bouwen. :P

-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoewel ik het hem van harte gun, verwacht ik niet dat Raikkonen morgen de race gaat (lees mag) winnen, het zou mij hogelijk verbazen mocht het werkelijk wel het geval zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
hardware-lover schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:39:
Hoewel ik het hem van harte gun, verwacht ik niet dat Raikkonen morgen de race gaat (lees mag) winnen, het zou mij hogelijk verbazen mocht het werkelijk wel het geval zijn.
Vettel die HAM afsnijd. (of andersom) allebei kapotte voorvleugel en lekke band.

Kimi wint, Bot 2de en Verstappen derde. _/-\o_

mensen mogen dromen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 22:10
Als ik de snelheden zo zie vermoed ik dat de rake toch veel drag geeft. Zeker omdat max met vrijwel geen vleugel reed. Alonso en Carlos hebben immer s dezelfde motor ?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
wowly schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:46:
Als ik de snelheden zo zie vermoed ik dat de rake toch veel drag geeft. Zeker omdat max met vrijwel geen vleugel reed. Alonso en Carlos hebben immer s dezelfde motor ?
Ferrari rijdt de afgelopen seizoenen ook met meer en meer rake. Maar daar merk je verder niks van :p

Daarnaast staan dus 4 van de 6 Renault powered teams bij elkaar met maar 1,6 KM/u ertussen. Ga er dus maar vanuit dat Alonso een geweldige slipstream heeft gehad en Sainz ook een aardige slipstream had, waar de overige vier het zonder moesten doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:47:
Alonso was de snelste in de kwalificatie, in de snelheidsmeting dan. Dat kwam voornamelijk door de slipstream van Magnussen en waarschijnlijk had hij een max deployment setting aan.

[afbeelding]
Daar kom ik weer :+

Gasly had voor zover ik weet geen slipstream }:O

*O* Honda *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 02-09-2018 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Snelste ronde op Monza vergelijk tussen Kimi en Pablo.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
wowly schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:46:
Meer rake geeft ook wat extra luchtweerstand, maar het is echt niet het enorme verschil in rondetijd tussen bijvoorbeeld Max en Bottas, laat staan Hamilton. Alonso heeft in ieder geval overduidelijk een gigantische tow gehad in Q1. Daar wees ik uren geleden ook al op. Zie:
DaniëlWW2 in "[F1 2018] Race 14 - GP van Italië"

Sainz waarschijnlijk ook omdat hij Hulkenberg opeens ruim verslaat. 0,8sec is te veel tussen twee auto's zonder externe factoren. Sainz zal dus ook een enorme tow in Q3 hebben gehad. Zelfs dan nog was hij nog 0,7sec langzamer dan de snelste ronde van Max in Q2.

Met meer rake kan je wel iets anders doen wat zelden word besproken. Omdat je veel meer downforce aan de achterkant van de auto geneert, kan je ook wegkomen met minder achtervleugel zonder dat je auto uit balans raakt. Daarom zien we RBR met zulke bizar kleine vleugels rijden en rijdt Ferrari regelmatig ook met kleinere achtervleugels dan Mercedes. Mercedes kan haar achtervleugels niet zomaar trimmen en dat lijkt Ferrari hier een verdiende 1-2 opgeleverd te hebben. Ondanks de iets hogere topsnelheid van de Mercedes omdat minder luchtweerstand zal opwekken, was de Ferrari sneller omdat ze veel meer downforce hebben en de paar bochten in Monza sneller en strakker konden nemen.

Dat kan je heel goed zien met Kimi zijn ronde. Kimi wil graag een auto hebben waar hij met een vloeiende beweging kan insturen en een bocht kan nemen. Deze Ferrari geeft hem dit en dan is hij echt bloedsnel. Kimi kan ook alleen maar zo vloeiend insturen omdat hij veel downforce heeft om die enorme snelle bochten zo goed te nemen. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Mijn sympathie voor Ferrari zal wel echt afnemen als ze morgen ,bij hun thuisrace Kimi op een strategie zetten die ervoor zorgt dat hij zijn kansen op de 1e plek misloopt.

[ Voor 89% gewijzigd door 3x3 op 02-09-2018 01:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:52
3x3 schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:12:
Mijn sympathie voor Ferrari zal wel echt afnemen als ze morgen ,bij hun thuisrace Kimi op een strategie zetten die ervoor zorgt dat hij zijn kansen op de 1e plek misloopt.
Nouja, het lijkt me nogal logisch dat Kimi die race nooit gaat winnen als Vettel in de buurt is..
Maar gok dat ze dat gewoon via de radio mededelen :P

[ Voor 6% gewijzigd door Snowdog op 02-09-2018 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:50

vhal

ಠ_ಠ

Snowdog schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:18:
[...]
Nouja, het lijkt me nogal logisch dat Kimi die race nooit gaat winnen als Vettel in de buurt is..
Maar gok dat ze dat gewoon via de radio mededelen :P
Het zal ws afhankelijk zijn van wat HAM doet maar ws gaat het wel “iets” mis tijdens een pitstop of is de auto “opeens” miraculeus “stuk”...

Maar goed, ik gun hem wel die overwinning 8)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
NotSoSteady schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:54:
Alonso had Magnussen moeten laten gaan, hadden ze het maar beter moeten timen.
Stomme dickhead move van Mag zijn hersens misschien in die crash achtergebleven ?

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:03
leekers schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:00:
[...]

Stomme dickhead move van Mag zijn hersens misschien in die crash achtergebleven ?
Nvm

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
3x3 schreef op zondag 2 september 2018 @ 01:12:
Mijn sympathie voor Ferrari Formule 1 zal wel echt afnemen als ze morgen ,bij hun thuisrace Kimi op een strategie zetten die ervoor zorgt dat hij zijn kansen op de 1e plek misloopt.
Heb het gefixed voor je. Er is een overduidelijke wereldkampioen in het kampioenschap en ik ben echt zeker dat elk ander team op één of andere manier er ook voor zou zorgen dat Vettel op 1 zou rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

StealthyPeanut schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:22:
[...]

Heb het gefixed voor je. Er is een overduidelijke wereldkampioen in het kampioenschap en ik ben echt zeker dat elk ander team op één of andere manier er ook voor zou zorgen dat Vettel op 1 zou rijden.
Voor Mercedes is het vorig jaar en dit jaar niet nodig geweest om Bottas vanaf een eerste positie in de race op te offeren voor wat puntjes voor Lewis.

Wel in situaties waar Bottas achter Hamilton reed. Zoals Hongarije. Toen werd Bottas gewoon gebruikt.

Waar huidig wereldkampioen Hamilton wel onderstaande acties deed zoals Bottas zijn plek terug geven vorig jaar ook onder druk van de kamioensstrijd heb ik bij Ferrari nog niet gezien.

Dit soort acties van een rijder maken wel het verschil tussen een grote kampioen en een hele, hele grote kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 09:11
3x3 schreef op zondag 2 september 2018 @ 08:56:
[...]

Voor Mercedes is het vorig jaar en dit jaar niet nodig geweest om Bottas vanaf een eerste positie in de race op te offeren voor wat puntjes voor Lewis.

Wel in situaties waar Bottas achter Hamilton reed. Zoals Hongarije.

Waar huidig wereldkampioen Hamilton wel onderstaande acties deed zoals Bottas zijn plek terug geven vorig jaar ook onder druk van de kamioensstrijd heb ik bij Ferrari nog niet gezien.

[video]

Dit soort acties van een rijder maken wel het verschil tussen een grote kampioen en een hele, hele grote kampioen.
Ondertussen heet Toto allang aangegeven om vanaf nu (of de volgende race) dat toch ook te gaan doen als de situatie daarom vraagt.

Vincere Per Belli

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Voor het geval het nog niet gepost was, wat voor parabolica gebeurde tussen Alo en Mag: https://streamable.com/kmhy4

[ Voor 8% gewijzigd door iichel op 02-09-2018 09:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:21
iichel schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:02:
Voor het geval het nog niet gepost was, wat voor parabolica gebeurde tussen Alo en Mag: https://streamable.com/kmhy4
Allebei echt koekenbakkers. Get your head out of your ass.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
iichel schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:02:
Dit maakt het verhaal wel heel anders in het nadeel voor KMag. Wat een prutser zeg.

Ik had deze video nog niet gezien. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-09 12:44
[...]

HANS systeem kan ermee te maken hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Lensent schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:24:
[...]

Dit maakt het verhaal wel heel anders in het nadeel voor KMag. Wat een prutser zeg.

Ik had deze video nog niet gezien. Thnx!
Eens. Daarom krijgt hij ook steeds het nadeel van de twijfel. Prutser.

Alonso zijn engineer waarschuwt hem hier ook niet voor. Dus het kwam voor hem ook echt uit het niets.

Sidenote: grappig om een normale teamradio van Alonso en zijn engineer te horen. Rustig. Simpele boodschappen. Goede voorbereiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

BlauweFles schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:33:
[...]

Eens. Daarom krijgt hij ook steeds het nadeel van de twijfel. Prutser.

Alonso zijn engineer waarschuwt hem hier ook niet voor. Dus het kwam voor hem ook echt uit het niets.

Sidenote: grappig om een normale teamradio van Alonso en zijn engineer te horen. Rustig. Simpele boodschappen. Goede voorbereiding.
Nou, ik vind het best apart dat de enigeer alleen vooruit kijkt, en niet over wat er achter hem gebeurt praat.
En 'warm je banden even op'? De man rijdt al 17 jaar F1. Denk dat ie er wel uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BlauweFles schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:33:
[...]
Alonso zijn engineer waarschuwt hem hier ook niet voor.
Omdat het normaal ook geen enkel probleem moet zijn. Iedereen heeft een gat van 2-3s tussenin en ineens komt die idioot Magnussen er tussendoor om de fastlap van Alonso te verneuken. Het is een ongeschreven regel dus bestraffen was inderdaad een moeilijk geval geweest maar serieus, wat een mongolen actie van MAG was dit nu de onboard video van ALO ook te bekijken is.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 12:31
Als er geen gekke dingen gebeuren(crashes of technische mankementen) zal het voor Max wel weer niemandsland worden. Steady op P5 met Bottas voor hem uit zicht en een Haas achter 'm uit zicht. Vooraan kan het nog wel eens wat worden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Fijn race straks allemaal!

Ik hoop op:
1. RAI
2. VET
3. BOT
4. HAM
5. [Insert rijder met Ferrari motor.]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18

swv

Jasphur schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:12:

Ik hoop op:
1. RAI
2. VET
3. BOT
4. HAM
Je houdt je briefje op z’n kop. Het wordt
1. HAM
2. BOT
3. VET
4. RAI
Mercedes is straks Ferrari te slim af >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
Jasphur schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:12:

Ik hoop op:
1. RAI
2. VET
3. BOT
4. HAM
Verstappen wordt gewoon 5e

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
hoevenpe schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:18:
[...]

Verstappen wordt gewoon 5e
Hoe kan dat zijn als deze in rondje 33 zijn motor opblaast ? :+

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 14:41
1. VET
2. RAI
3. HAM
4. BOT
5. VER

RAI krijgt in de laatste ronde een teamorder om VET voorbij te laten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Wat zou het geweldig zijn als Vettel en Kimi elkaar er vanaf beuken zoals de merc's in Barca....

Ik denk dat de halve tribunes meteen leeglopen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 12:31
Gaat echt niet gebeuren, daarvoor is de verstandhouding tussen Kimi en Seb te goed plus dat het niet in Kimi zijn aard ligt. En al helemaal niet in Ferrari land, dan kan je per direct je contract inleveren, bij wijze van spreken :9

[ Voor 30% gewijzigd door DutchOwnage op 02-09-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

redfoxert schreef op zondag 2 september 2018 @ 09:40:
[...]

Omdat het normaal ook geen enkel probleem moet zijn. Iedereen heeft een gat van 2-3s tussenin en ineens komt die idioot Magnussen er tussendoor om de fastlap van Alonso te verneuken. Het is een ongeschreven regel dus bestraffen was inderdaad een moeilijk geval geweest maar serieus, wat een mongolen actie van MAG was dit nu de onboard video van ALO ook te bekijken is.
Mee eens, die Magnussen heeft dit jaar al zo veel domme acties laten zien (in Baku, Singapore etc)
Naderhand gaat ie ook nog klagen over Alonso(te verwachten natuurlijk)

https://www.gpupdate.net/...et-wachten-tot-hij-stopt/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/40536737_2232065403555569_8311571800131633152_n.jpg?_nc_cat=0&oh=fef75a9b0fae40b34cc5059f42c4a2a0&oe=5C335945

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:58
Zal wel een eenzame race worden voor de Aston Martin Red Bull Racing TAG Heuer powered by Renault Spec C wagen van Max. De top 4 is veel te snel, de rest is te langzaam. Al met hij eerst de start overleven met Crash aan zijn zijde.

Zou mooi zijn als VET, HAM en BOT elkaar er uit rijden in de eerste bocht en dan RAI, VER en RIC op het podium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik verwacht wel een hoop melee tijdens de start, ondanks wat er allemaal in Spa is gebeurd. Hoop dat RAI en VER eruit blijven. Gun RAI wel weer eens een overwinning.
Ben ook wel benieuwd hoe Max zn banden t houden. Denk dat hij door de lage downforce meer gaat glijden. Waarschijnlijk kiest hij daarom ook voor zoveel Soft banden ipv Supersoft.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 22:31
RAI, VET, BOT en HAM botsen in de eerste bocht. Daarna gaat Max in de lead, maar die valt helaas uit in ronde 8 door een kapotte spec3 motor. Daarna gaat RIC na een prachtige inhaal race aan de leiding, helaas valt deze ook uit tegen het einde met een kapotte spec3 motor. Daarom mijn voorspelling: Ocon pakt verassend de overwinning!

:+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik ga jullie allen een goede race wensen. Helaas zitten we in de auto dus live kijken gaat niet lukken.

iichels race pointers:
- bocht 1 ronde 1 wordt spannend. Ik voorspel contact in het middenveld, vleugeltjes, banden.
- na de start zal de top 5 niet in die volgorde ronde 1 afmaken
- zal Ferrari Kimi 'laten winnen'?
- wat gaat Bottas voor Hamilton doen? Opofferingsstrategie om de Ferrari's achter te houden op een lange stint?
- 1-stop SS -> S
- wie wordt best of the rest? Renault? Force India? Of herpakt Haas zich?
- McLaren? Wtf?
- Williams top 10?
- Hoe snel en betrouwbaar zijn de Honda en Renault C-specs?

Wat is de snelste GP tot nu toe? Met het absolute ronderecord, nu ook de snelste GP?

Allerlei vragen om u wakker te houden tijdens de GP van Italië :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:58
Zouden de F1 coureurs dezelfde monsterlijk lelijke fruitschalen krijgen als ze bij de GP3 en F2 krijgen? :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kimi was er volgens mij wel blij mee. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Griffx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 09:52
Hopen op een mooie race met een paar ploffende ferrari motoren. En dan Ham, Ver, Raik.

PC Specs

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:55

Amphiebietje

In de blubber

MAG besluit bij de start aan ALO te laten zien dat ook hij een "God" kan zijn, neemt veel te veel risico, outbraked iedereen behalve de kopgroep bij de eerste chicane, en ramt vervolgens beide Ferraris en Mercedessen en nog wat anderen er af in een mega-crash die Spa 1998 doet verbleken.

LEC wint de race.

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Tss jullie hebben het weer helemaal mis...
1. RIC
2. STR
3. BOT
4. MAG
5. RAI
6. VET, HAM en VER

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Odessa schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:50:
1. RIC
2. STR
3. BOT
4. MAG
5. RAI
6. VET, HAM en VER
Zijn dit de uitvallers? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Odessa
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mja, dat zou ook zomaar kunnen natuurlijk. :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Odessa schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:50:
1. RIC
2. STR
3. BOT
4. MAG
5. RAI
6. VET, HAM en VER
Drie man op plek 6, dat wordt een spektakel op de finishlijn!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Laatst een hele discussie dat Nederlanders niet mogen juichen als er een andere coureur uitvalt en dat andere fans dit niet zouden doen.

Onderstaande plaatje is er 1 van een totaal andere categorie :+.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2ut2pex.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:35
StealthyPeanut schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:59:
Laatst een hele discussie dat Nederlanders niet mogen juichen als er een andere coureur uitvalt en dat andere fans dit niet zouden doen.

Onderstaande plaatje is er 1 van een totaal andere categorie :+.

[afbeelding]
Ik wou net zeggen..is die echt op Ham gericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Bestla

Kvinne

* Bestla een voorspelling doet

1 VET
2 VER
3 HAM
4 RAI
5 GAS

Gewoon wat geks. De waarheid is vaak nog gekker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 23:13
Ari Gold schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:04:
[...]

Ik wou net zeggen..is die echt op Ham gericht?
Niet op Bottas in ieder geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
iichel schreef op zondag 2 september 2018 @ 11:43:
Wat is de snelste GP tot nu toe? Met het absolute ronderecord, nu ook de snelste GP?
Shortest race without a red flag 1 h 14 min 19.838 s Italy 2003 Italian Grand Prix

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

DutchOwnage schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:28:
Gaat echt niet gebeuren, daarvoor is de verstandhouding tussen Kimi en Seb te goed plus dat het niet in Kimi zijn aard ligt. En al helemaal niet in Ferrari land, dan kan je per direct je contract inleveren, bij wijze van spreken :9
Zoiets als Singapore vorig jaar kan toch gebeuren ? heeft niks met verstandhoudingen te maken.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

Nog even de start van afgelopen jaar gekeken.. Het kan goed gaan als rijders zich defensief opstellen, wat vorig jaar met stroll en de FI's het geval was.

Het interessante zal worden hoe agressief Bottas de 1e bocht in gaat... Als ik Mercedes was, dan zou ik wel weten wat de insteek is voor bocht 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dentist schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:21:
Nog even de start van afgelopen jaar gekeken.. Het kan goed gaan als rijders zich defensief opstellen, wat vorig jaar met stroll en de FI's het geval was.

Het interessante zal worden hoe agressief Bottas de 1e bocht in gaat... Als ik Mercedes was, dan zou ik wel weten wat de insteek is voor bocht 1.
Nee! Dat zou ik de grootste naaistreek uit de geschiedenis van de autosport vinden. Ik hoop dan ook dat als dat echt expres gedaan wordt, er zware consequenties gaan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:22
Jasphur schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:23:
[...]

Nee! Dat zou ik de grootste naaistreek uit de geschiedenis van de autosport zijn. Ik hoop dan ook dat als dat echt expres gedaan wordt, er zware consequenties gaan vallen.
Bottas komt er anders vrijwel altijd mee weg als hij andere van de baan kegelt in bocht 1. Dat is geloof ik al 2 keer gebeurt en daar heeft hij nooit een straf voor gekregen. Dus statistisch gezien heeft het kans van slagen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:04

Spotmatic

Ken sent me

[...]

Nee! Dat zou ik de grootste naaistreek uit de geschiedenis van de autosport vinden. Ik hoop dan ook dat als dat echt expres gedaan wordt, er zware consequenties gaan vallen.
Bewijs maar dat het geen startincident is...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik bijgelovig zou zijn, dan zou ik geen goed gevoel hebben bij de race voor vanmiddag 😏
Gelukkig ben ik dat niet, toch....🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ThomasG schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:25:
[...]
Bottas komt er anders vrijwel altijd mee weg als hij andere van de baan kegelt in bocht 1. Dat is geloof ik al 2 keer gebeurt en daar heeft hij nooit een straf voor gekregen. Dus statistisch gezien heeft het kans van slagen :+
Twee keer? Ik zou nog eens opnieuw tellen :+ Ik kom sowieso op Spa 2018, Baku 2017, en Barcelona 2017 uit. En dan ben ik er vast nog een aantal vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@Spotmatic ja dat gaat dus niet :+
Maar daar word het niet minder een naaistreek door

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

[...]

Wat is expres? Het is een beetje als Verstappen vorig jaar - je hebt een ander risico-profiel als je voor de winst gaat dan als je voor het kampioenschap vecht. Ik ga er niet vanuit dat Bottas opdracht krijgt om iemand eraf te kegelen, maar wel om voor een positie te gaan waar mogelijk. Hamilton moet vooral uit het gedrang blijven en optimaliseren.

Ik verwacht dan ook dat Bottas agressiever start dan Hamilton. Dat betekent vooral voor Vettel dat hij moet kiezen: defense op Bottas, en ruimte aan Hamilton geven, of zich focusen op hamilton, en daarmee track position riskeren tov Bottas.

Interessante eerste paar minuten van de race iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleintjopie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 13-03-2022
Hmm ik verwacht voor in het veld wel het enige die en trek werk bij de start. Ik heb het idee dat VET iets zenuwachtiger is omdat hij niet de pole heeft en tussen RAI en HAM instaat. Ook zal BOT agressiever starten als HAM, met het kampioenschap in het achterhoofd. En ik denk dat HAM niet zo snel positie afgeeft.

Kortom ik hoop op een hectische start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Waarom zou Bottas aggreasiever moeten starten? Als hij vervolgens bv een Ferrari in de rondte tikt is er een geote kans dat Hamilton zal moeten uitwijken, wat tijd (en posities?) kost. Daarnaast is er ook een kans dat Hamilton erbij betrokken raakt en dus (ook) schade oploopt.

Als Bottas te wild de eerste bocht in gaat levert het gewoon extra chaos op waar Hamilton zich ook omheen moet manoeuvreren en dus ook meer kans op 'pech' (plaatsverlies of schade).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-07 21:50
Hopelijk een mooie/mega crash in de eerste chicane :D

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ik verwacht eerder dat Grosjean nog wel eens voor wat schade in T1 kan zorgen bij de Mercs. Ferrari zal gewoon wegrijden bij de start en voor de 2e chicane zal VET aan RAI voorbij gaan.
Max zal moeten proberen uit de melee te blijven en overleven in de eerste ronde, daarna kan hij op racepace terugkomen naar P3/4

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46

Bestla

Kvinne

Bestla schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:06:
* Bestla een voorspelling doet

1 VET
2 VER
3 HAM
4 RAI
5 GAS

Gewoon wat geks. De waarheid is vaak nog gekker.
Even aanhaken op BOT en een start. Ik ga er gewoon van uit DAT er schade gaat zijn na de start. Wie tegen wie opknalt of een neusvleugel verliest zal naar de pits moeten en dan is het maar de vraag wie boven komt drijven na 75 minuten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist

Dentist

Next patient please...

RobertMe schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:54:
Waarom zou Bottas aggreasiever moeten starten? Als hij vervolgens bv een Ferrari in de rondte tikt is er een geote kans dat Hamilton zal moeten uitwijken, wat tijd (en posities?) kost. Daarnaast is er ook een kans dat Hamilton erbij betrokken raakt en dus (ook) schade oploopt.
1) Omdat Bottas geen downside heeft wbt het kampioenschap (vglk met start Singapore vorig jaar)
2) Omdat Hamilton bij een cleane start kansloos is voor een plek hoger dan p3.
Als Bottas te wild de eerste bocht in gaat levert het gewoon extra chaos op waar Hamilton zich ook omheen moet manoeuvreren en dus ook meer kans op 'pech' (plaatsverlies of schade).
Zelfs bij chaos, waarbij Hamilton en Vettel naar laatste plaatsen geworpen zouden worden, zou Hamilton de winnaar zijn.

Er zijn 2 opties waarbij Hamilton zou verliezen: 1) cleane start, 2) als Hamilton uitvalt en de rest niet. Optie 2 geldt niet voor Bottas. De benefits voor Mercedes van track position (tussen de ferrari's in) zijn groot, zelfs als dat met enig duw en trek-werk geregeld moet worden.
Pagina: 1 ... 12 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.