Ik heb ook een klein succesje geboekt. Ik heb zelf geen BBQ ivm appartement, maar bij vaders staat wel een simpel BBQ setje. We hebben al genoeg hobby's, dus de hobby "BBQ's gemaakt door Feeën bij het overvliegen van het ISS" slaan we hier over.
Maar dat geeft niet, want vuur is vuur.
Ik zag hier al een aantal keer een pizza voorbij komen die ik ook wel zou lusten. Dus vandaag aan de slag gegaan en pizza gebakken.
Ik dacht altijd dat je daar allemaal speciale ovens en stenen enzo voor nodig hebt, maar dat is dus niet perse zo

.
We hebben gebruikt
- Klein vierkant Weber BBQ ding
- Poffertjesplaat
- Vuur
De pizza is gebouwd
- Pizza bodem van Jumbo
- Tomatensaus met verse knoflook
- Verschillende paddo's
- Mozzarella en nog een ander jonge kaas die de kaasboer in de aanbieding had
- Klein beetje achterham
Vervolgens eerst de buurt uitroken.
Dan de poffertjes plaat erop
Dan even wachten tot je bier op is, want dan zal de temperatuur vast in orde zijn, en de pizza plaatsen inclusief bakpapier (dit was een tip van een andere user hier. Heel even bakken met bakpapier, en dan het bakpapier er onderuit trekken. Dat was een top tip om inzakkende bodems te voorkomen bij dit soort poffertjespannen

) (Wel de deksel erop doen natuurlijk)
Ennnnnn LEKKER MAN! nondeknetters dju allememaggies. Het leek wel of ik in Italie ergens een verse Pizza aan het eten was. Heerlijk en perfect gebakken.
En vervolgens heb ik nog een ander idee hier ergens uit het topic gejat door gehakt te omwikkelen met spek. Ik heb het opgevuld met wat klein gesneden groente en wat tomatensaus. Beetje knoflook er nog doorheen. Afgetopt met wat mozzarella. Dat was ook een super tip!
Dat pizza bakken gaat een wekelijks dingetje worden denk ik. Man wat was dat ding lekker zeg.