Afgelopen dagen weer kei- en keihard gewerkt in de tuin en rond het braaihok.
Nog geen jaar geleden verhuisd, dus we zijn nog steeds niet 100% klaar, maar na deze week komt daar eindelijk verandering in.
Omdat mijn bbq hoek nu af is, en we aan een buitenkeuken zijn begonnen kom ook eindelijk het laatste gedeelte uit de opslag gehaald worden (jeej .. opslag is nu definitef opgezegd).
Direct een hoop shit richting de stort gebracht en ook een hoop voorwerk gedaan voor het aanleggen van het teras wat morgen zal starten.
Maar we zijn hier in het bbq topic, dus laten we het over bbq hebben
Ik heb dus de Ikea Batskar gekocht. Drie stuks waarvan 1 met gat voor wasbak. Zoals op de foto's is te zien heb ik er 2 met de rug naar elkaar en dan op de kopsekant nog eentje.
De 2 met de rug tegenelkaar zijn al vastgeschroefd aan de houten wand, nog even kijken hoe ik die op de kopsekant ook aan de andere 2 vast kan maken.
Ze staan al waterpas en als ik klaar ben waterleiding en afvoer kan ik ook de deurtjes erin hangen.
So far heel tevreden over de batskar. Ze zijn behoorlijk stevig en zeker als ze gevuld zijn met spullen komen ze niet meer zo makkelijk van hun plaats.
Gat maken voor een kraan word een speciaal snijding meegeleverd (helaas niet een simpel eenmalig gebruik boortje om een 10mm gat daarvoor voor te boren).
Voor de wasbak leveren ze aparte beugeltjes mee, dus niet die van de wasbak zelf gebruiken.
Ikea gaat er vanuit dat het een simpele buitenkeuken word waar je water gewoon uit een tuinslang aansluit en de afvoer op het gras laat lopen.
Gelukkig zit er bij de wasbak zelf een volwaardige afvoerset met sifon. Ik heb de voorgestelde kraan (Kallsjon) gebruikt, deze heeft slechts 1 toevoer (geen warm water dus) en kan met een bijgeleverde gardena koppeling aangesloten worden, maar je kunt ook gewoon de G1/2 schroefdraar gebruiken.
Ik heb er een tyleenkoppeling opgeschroefd.
Tijd voor een nieuwe sig..