Moette doen.
Was ook een groot succes qua smaak.
![]() | ![]() |
Bewust + Bourgondisch - Hier schrijf ik ik over koken en eten
Ga ik de volgende keer proberen.ozzynator schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:59:
Ik heb injecteren ook eens geprobeerd. Ik vind het bij pp niet zo veel uitmaken eerlijk gezegd. Het lekkerst blijft toch, vind ik, er op en dan zonder inpakken naar het eind. Lekker wat bark wat je met inpakken toch minder hebt.
En dan spray je dus ook niet in?
Dat doe ik nu wel, elke 30 min.
Sprayen is voor opname rooksmaak + bark
Injecteren is voor sap/smaak binnenkant, zou zelf beiden doen
Jaja, ben er druk mee bezig ;-)PhrancK schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:41:
volgens mij spray je wel nog.
Sprayen is voor opname rooksmaak + bark
Injecteren is voor sap/smaak binnenkant, zou zelf beiden doen
Nee, ik maak mn rookhout goed nat en meer niet. Vroeger, voordat ik mn kamado had, zette ik in de Weber altijd een bakje water, maar dat doe ik nu ook niet meer.ASS-Ware schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:32:
[...]
Ga ik de volgende keer proberen.
En dan spray je dus ook niet in?
Dat doe ik nu wel, elke 30 min.
Moette doen.
Waarom maak je je rookhout nat?ozzynator schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:58:
[...]
Nee, ik maak mn rookhout goed nat en meer niet. Vroeger, voordat ik mn kamado had, zette ik in de Weber altijd een bakje water, maar dat doe ik nu ook niet meer.
Wil je stoom?
Verdampend water is niet gelijk stoom he... Stoom ontstaat als je verdampend water druk laat opbouwen. Als je rook vochtig is, neemt het vlees het beter op is mijn ervaring.ASS-Ware schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 14:59:
[...]
Waarom maak je je rookhout nat?
Wil je stoom?
Moette doen.
Ik zie wel vaker dat men het hout nat maakt zodat het niet acuut in de fik vliegt als je het tussen de kolen gooit en dat je meer tijd hebt voor dat je alles moet sluiten. Maar ik weet niet of dat qua eindresultaat echt wat boeit, ik maak me nooi zo druk over dat soort details.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoelang heeft het geduurd voordat het stuk procureur van dit gewicht de juiste temperatuur had?ASS-Ware schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 02:08:
Vandaag, eh, inmiddels gisteren, weer eens pulled pork gemaakt en deze keer de avond van tevoren geïnjecteerd en gerubt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het resultaat mocht er wezen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het was erg lekker, maar van het injecteren heb ik niets gemerkt.
Beetje zelfde vraag als hierboven:ASS-Ware schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 02:08:
Vandaag, eh, inmiddels gisteren, weer eens pulled pork gemaakt en deze keer de avond van tevoren geïnjecteerd en gerubt.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het resultaat mocht er wezen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het was erg lekker, maar van het injecteren heb ik niets gemerkt.
Merkte je verschil in bereidingstijd door het injecteren?
Het zou vooral sneller moeten gaan. Ik meen dat ik een maandje geleden er zo’n 8,t uur over heb gedaan om naar 96 graden te gaan.
Waarmee geïnjecteerd?ASS-Ware schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 11:41:
[...]
Ik heb gisteravond 2,5kg procureur geïnjecteerd en gerubt en vanmorgen in de kamado gelegd.
We gaan het meemaken.
BBQ op 107C, na 5 uur in de stall met een kern van 65C, toen ingepakt en bij een kern van 98C pas boterzacht en dat was na 10 uur en 25 min.Nieksc schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 09:37:
[...]
Hoelang heeft het geduurd voordat het stuk procureur van dit gewicht de juiste temperatuur had?
Nee, de vorige van rond de 2,5kg was na iets meer dan 9 uur boterzacht bij een kern van 96C.elektriekert schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:08:
[...]
Beetje zelfde vraag als hierboven:
Het zou vooral sneller moeten gaan. Ik meen dat ik een maandje geleden er zo’n 8,t uur over heb gedaan om naar 96 graden te gaan.
Tsja. wat is de exacte wetenschap? Ik vind vooral de rooktijd zinvol en die heb ik meestal op een lage temperatuur van de BBQ, maar het interesseert met weinig of de BBQ nu op 110 of op 125 staat. Wat ik wel weet is dat ie met 125 wat sneller, (uren) eerder klaar is.elektriekert schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:08:
[...]
Beetje zelfde vraag als hierboven:
Daarbij laat ik deze tot ongeveer 75/78 graden on-ingepakt op de BBQ en daarna wordt ie in alu-folie (een wat dikkere) .. ingepakt met allerlei vocht. Van Saus tot cola tot appelsap etc..
en dan wordt het nog minder van belang voor mij hoe de temperatuur is ..
zodra deze dan >95 is .. dan is tie klaar ..
ik denk dat ik een PP met 4 a 5 uur wel klaar heb .. (en ja het is misschien voor de pro's, vloeken in de kerk . .maar als je een hele berg saus over hele smeuig vlees gooit .. dan is dat eerder het geheim dan very slow iets laten garen .. Maar ik heb er niet voor gestudeerd. Ik kijk altijd hoe men geniet .. en dat is voor mij voldoende
There are no secrets, only information you do not yet have
Ik heb hem vaak ook wat warmer, 120 of zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Persoonlijk vind ik te veel BBQ saus over de pulled pork te overheersend en proef je het vlees veel minder.Gonadan schreef op zondag 12 juli 2026 @ 11:14:
Een berg saus laat ik liever achterwege maar hetzelfde stuk garen in vijf uur of in zeven uur ga je geen verschil in proeven zolang je dezelfde kerntemperatuur bereikt.
Ik heb hem vaak ook wat warmer, 120 of zo.
[ Voor 5% gewijzigd door impactftw op 12-07-2026 12:36 ]
Ik maak het meestal met minimaal saus en laat het dan aan de gasten om zelf bij te voegen als ze dat lekker vinden.impactftw schreef op zondag 12 juli 2026 @ 12:35:
[...]
Persoonlijk vind ik te veel BBQ saus over de pulled pork te overheersend en proef je het vlees veel minder.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik doe er nooit saus bij en laat dat aan de eters over.Gonadan schreef op zondag 12 juli 2026 @ 15:36:
[...]
Ik maak het meestal met minimaal saus en laat het dan aan de gasten om zelf bij te voegen als ze dat lekker vinden.
Die lunchbox, daar doe ik van harte aan mee. Maar ik stop er nooit boterhammen in.
Voor morgen heb ik gegrilde groenten die ik daarna heb ingemaakt in olie, wat restjes barbecuevlees en aardappelsalade.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/5EQt3hX7Ju7Racg3l0uFWca5.jpg?f=user_large)
Vorige week had ik een keer serranoham met meloen in mijn lunchtrommel en ook een keer een traditionele Griekse fetasalade - niet met van die miezerige blokjes koeienkaas ui Nederland maar een mooi stuk van Griekse schapenmelk.
Een goede grap mag vrienden kosten.
Als toetje nog een chocolate chip cookie uit een kleine skillet met wat Ben en Jerry's ijs, maar die was zo snel op dat ik geen foto kon maken...
![]() | ![]() |
Nat maken doet men ook niet bij vis roken, anders wordt het ook een vorm van stomen. Hier ook altijd kurkdroog en goed smoren kan je mooi gecontroleerd roken. Laatst ook eens koud roken geprobeerd met rookmot en zalm dan is de smaak ook totaal anders ipv de zilte eiken fuikpalen die ik standaard gebruik.Gonadan schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 15:10:
Vraag me af of dat echt wat doet voor de luchtvochtigheid, het is inderdaad wel zo dat je vlees de rook beter op neemt als het vlees vochtig is.
Ik zie wel vaker dat men het hout nat maakt zodat het niet acuut in de fik vliegt als je het tussen de kolen gooit en dat je meer tijd hebt voor dat je alles moet sluiten. Maar ik weet niet of dat qua eindresultaat echt wat boeit, ik maak me nooi zo druk over dat soort details.
Tegenwoordig barbecue ik vooral met KISS methode al die poeha op de 0,01 graad is echt niet nodig en kruiden maar vooral saus ben ik ook zuinig mee en laat ieder zijn eigen keus maken ipv USA stijl alles volbaggeren waardoor je eigenlijk een mooi stuk kwaliteitsvlees verpest, dat kan je beter doen met goedkoper vlees want het verschil proef je dan toch niet meer door de overdaad aan saus en kruiden.
Ook een van de motivaties waardoor ik niks meer met de barbecue site doe, want voor bare minimum is geen interesse enkel de alsmaar gekkere combinaties.
[ Voor 24% gewijzigd door Hari-Bo op 12-07-2026 23:26 ]
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Gegrilde zeebaars met wat knoflook/citroen/peterselie in het buikje, en gegrilde gele courgette met feta en crispy chili olie, beiden van de BBQ. Daarbij een aardappelsalade met ui en jalapeño, en een tomatensalade met bosui en peterselie.
Ik heb een Weber Master Touch kolenbarbecue en heb nu 2 keer geprobeerd dit recept te maken, honing mosterd beenham om te leren omgaan met indirecte hitte. Beide keren liep ik tegen wat obstakels aan maar uiteindelijk lukte het wel. Ik wil graag weten wat ik kan doen om mijn proces nog beter te laten verlopen. Ik heb zowel een kernthermometer in het vlees gestopt als eentje op een klemmetje ernaast om de omgevingstemperatuur te meten.
De eerste keer gebruikte ik kleine vierkante kokosbriketten en kreeg ik de temperatuur wel op 160 graden, maar toen het vlees erin ging en de deksel open daalde de temperatuur te veel en kwam die nooit meer hoog genoeg dus moest ik gaan stuntelen met briketten toevoegen wat weer lang duurde voordat die aangingen. Ik had toen opgeschreven dat ik er volgende keer meer in moest doen. Ondertussen overgestapt naar de Weber kokosbriketten en tevens meer erin gedaan (35 stuks, had ik achteraf gezien niet moeten doen) en toen werd de temperatuur 230 graden, veel te veel dus. Ik had één van de twee kolenmandjes (beide aan één kant) eruit gehaald en zelfs nog wat kolen extra eruit gehaald.
Hierna het vlees aan de andere kant gelegd, rookbakje met houtsnippers erbij, alle kolen weer erin maar de luchttoevoer zo goed als dicht gedraaid om de temperatuur te dimmen. Uiteindelijk kwam het wel rond de 160, toen schuifje op een mini kiertje gezet, maar toen ik het ging insmeren met het mengsel van mosterd, honing en appelsap ging de temperatuur weer naar 180. Ik heb het daar maar op gelaten en de beenham was in een uur klaar wat volgens het recept anderhalf uur zou moeten duren.
Een paar vragen:
- Hoe het beste de bbq starten? Ik had nu alle briketten in de kolenstarter gegooid, maar 160 graden is volgens mij een grensgeval tussen alle briketten gelijk aan, of met een Minion methode langzaam onaangestoken briketten te laten aangaan in de bbq zelf
- Ik had het rookgat boven het vlees gedraaid maar de rookgaten helemaal open. Rookbox direct op de kolen aan de overkant van het vlees. Ik heb het idee dat de rook dan direct boven het vlees af naar buiten stroomt zonder het vlees echt te raken. Ik zie tegenstrijdige berichten of die gaatjes helemaal of half open moeten. Hoe gaat dat in zijn werk?
- Hoe vang je de temperatuurschommelingen op wanneer het (koude) vlees wordt toegevoegd of wanneer je gaat insmeren? Temperatuur iets hoger laten gaan vlak van tevoren, of gewoon wachten tot het weer terug op temperatuur komt?
Ik heb daar laatst wel een artikel over gelezen op een van de vele bbq-sites. Daar werd het afgeraden. Totaal zinloos volgens die site (helaas kan ik 'm zo snel niet terugvinden). Echter spreken de diverse sites elkaar ook vaak tegen. Het lijkt vaker een persoonlijke ervaring dan een prof die feiten verteld.ozzynator schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 13:58:
[...]
Nee, ik maak mn rookhout goed nat en meer niet. Vroeger, voordat ik mn kamado had, zette ik in de Weber altijd een bakje water, maar dat doe ik nu ook niet meer.
Kleine kanttekening; We hebben het hier uiteraard over 'chunks' en niet over snippers.
Echter, Chatgpt zegt het volgende erover:
- Droog rookhout begint sneller te smeulen en produceert een schone, dunne blauwe rook. Die geeft de beste rooksmaak.
- Nat rookhout moet eerst het water verdampen voordat het gaat roken. Dat levert vaak meer witte stoom en minder schone verbranding op. De rook wordt daardoor niet per se beter of intenser.
Moette doen.
Ik maak het vaak vooraf wel nat, om te zorgen dat het pas gaat roken als ik de bbq weer dicht heb. Het is me te vaak overkomen dat het rookhout al is weggefikt (omdat er te makkelijk zuurstof bij kan komen), voordat ik de bbq weer netjes heb afgesloten. Het werkt voor mij als een soort vertraging, die me genoeg tijd geeft om de bbq goed in te richten met het voedsel dat ik het rooksmaakje wil meegeven.Stoorzendert schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:52:
[...]
Ik heb daar laatst wel een artikel over gelezen op een van de vele bbq-sites. Daar werd het afgeraden. Totaal zinloos volgens die site (helaas kan ik 'm zo snel niet terugvinden). Echter spreken de diverse sites elkaar ook vaak tegen. Het lijkt vaker een persoonlijke ervaring dan een prof die feiten verteld.
Kleine kanttekening; We hebben het hier uiteraard over 'chunks' en niet over snippers.
Echter, Chatgpt zegt het volgende erover:
- Droog rookhout begint sneller te smeulen en produceert een schone, dunne blauwe rook. Die geeft de beste rooksmaak.
- Nat rookhout moet eerst het water verdampen voordat het gaat roken. Dat levert vaak meer witte stoom en minder schone verbranding op. De rook wordt daardoor niet per se beter of intenser.
Ook hier geldt voor mij: gebruik basis ingredienten, dus geen specifieke BBQ saus maar bijv. een 'classic' dus neutraal. Voeg daar meuk bij door wat jij wil.Gonadan schreef op zondag 12 juli 2026 @ 15:36:
[...]
Ik maak het meestal met minimaal saus en laat het dan aan de gasten om zelf bij te voegen als ze dat lekker vinden.
Zo pak ik altijd de classic bbq van heinz met korean bbq saus van heinz .. en dan hier en daar wat afijken met wat je dan ook wil. Dat is in de basis de 'glaze' die over het vlees gaat
maar dan ook toegevoegd wordt wanneer deze wordt ingepakt
Hiermee wordt / blijft het vlees lekker sappig en wat je er dan later mee doet ..
Natuurlijk kan je het weg laten en het in zijn eigen vlees/vocht verder doorlaten garen en dat vocht later er weer doorheen doen. Maar gooi het niet weg
There are no secrets, only information you do not yet have
Wij hadden laatst voor het eerst Courgette van de BBQ op. Ingetjept met olie, toen ie eraf kwam wat kruiden erover, knoflook, balsamico en Parmezaanse kaas.Dirtbiter schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:19:
Tussen al het kamado en urenlang roken geweld, een eenvoudige zondagavond BBQ![]()
Gegrilde zeebaars met wat knoflook/citroen/peterselie in het buikje, en gegrilde gele courgette met feta en crispy chili olie, beiden van de BBQ. Daarbij een aardappelsalade met ui en jalapeño, en een tomatensalade met bosui en peterselie.
[Afbeelding]
Dat was me toch lekker
Die foto van jou ziet er ook erg goed uit!
[ Voor 3% gewijzigd door elektriekert op 13-07-2026 14:42 ]
Sorry hoor, maar als het rookhout op is na rookhout er in doen en het deksel sluiten, dan heb je of een wel heel klein stukje rookhout of je bent heel lang bezig met sluiten.Raymond schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:32:
[...]
Ik maak het vaak vooraf wel nat, om te zorgen dat het pas gaat roken als ik de bbq weer dicht heb. Het is me te vaak overkomen dat het rookhout al is weggefikt (omdat er te makkelijk zuurstof bij kan komen), voordat ik de bbq weer netjes heb afgesloten. Het werkt voor mij als een soort vertraging, die me genoeg tijd geeft om de bbq goed in te richten met het voedsel dat ik het rooksmaakje wil meegeven.
Een beetje chunk rookt zo'n 30 minuten.
Leg c.a. 6-10 brandende briketten aan de ene kant en leg er koude briketten tegenaan.striner schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:30:
Hi tweakers,
Ik heb een Weber Master Touch kolenbarbecue en heb nu 2 keer geprobeerd dit recept te maken, honing mosterd beenham om te leren omgaan met indirecte hitte. Beide keren liep ik tegen wat obstakels aan maar uiteindelijk lukte het wel. Ik wil graag weten wat ik kan doen om mijn proces nog beter te laten verlopen. Ik heb zowel een kernthermometer in het vlees gestopt als eentje op een klemmetje ernaast om de omgevingstemperatuur te meten.
De eerste keer gebruikte ik kleine vierkante kokosbriketten en kreeg ik de temperatuur wel op 160 graden, maar toen het vlees erin ging en de deksel open daalde de temperatuur te veel en kwam die nooit meer hoog genoeg dus moest ik gaan stuntelen met briketten toevoegen wat weer lang duurde voordat die aangingen. Ik had toen opgeschreven dat ik er volgende keer meer in moest doen. Ondertussen overgestapt naar de Weber kokosbriketten en tevens meer erin gedaan (35 stuks, had ik achteraf gezien niet moeten doen) en toen werd de temperatuur 230 graden, veel te veel dus. Ik had één van de twee kolenmandjes (beide aan één kant) eruit gehaald en zelfs nog wat kolen extra eruit gehaald.
Hierna het vlees aan de andere kant gelegd, rookbakje met houtsnippers erbij, alle kolen weer erin maar de luchttoevoer zo goed als dicht gedraaid om de temperatuur te dimmen. Uiteindelijk kwam het wel rond de 160, toen schuifje op een mini kiertje gezet, maar toen ik het ging insmeren met het mengsel van mosterd, honing en appelsap ging de temperatuur weer naar 180. Ik heb het daar maar op gelaten en de beenham was in een uur klaar wat volgens het recept anderhalf uur zou moeten duren.
Een paar vragen:
- Hoe het beste de bbq starten? Ik had nu alle briketten in de kolenstarter gegooid, maar 160 graden is volgens mij een grensgeval tussen alle briketten gelijk aan, of met een Minion methode langzaam onaangestoken briketten te laten aangaan in de bbq zelf
- Ik had het rookgat boven het vlees gedraaid maar de rookgaten helemaal open. Rookbox direct op de kolen aan de overkant van het vlees. Ik heb het idee dat de rook dan direct boven het vlees af naar buiten stroomt zonder het vlees echt te raken. Ik zie tegenstrijdige berichten of die gaatjes helemaal of half open moeten. Hoe gaat dat in zijn werk?
- Hoe vang je de temperatuurschommelingen op wanneer het (koude) vlees wordt toegevoegd of wanneer je gaat insmeren? Temperatuur iets hoger laten gaan vlak van tevoren, of gewoon wachten tot het weer terug op temperatuur komt?
Onder en boven knijpen.
Mocht de temperatuur te laag zijn, dan wat meer lucht geven.
Vlees aan de andere kant leggen.
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Had ik inderdaad ook gelezen.franssie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:26:
Julius Jaspers schrijft dat natmaken kan, maar dat het voor de smaak niet per se uitmaakt.
Ik heb zelf beiden geprobeerd en heb inderdaad nooit verschil geproefd. Het hout gaat er ook niet langer van mee.
Heb je een recept hiervan?bvsteyn schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:28:
Brioche broodjes gemaakt en dan is er direct reden om de bbq weer aan te steken. 🤔 …eigenlijk altijd wel een reden voor natuurlijk. 😉 Maar goed deze broodjes smaken heerlijk met een snelle smash burger met Big Mac saus, gekarameliseerde uien, sla en augurk. Uiteraard eerst de broodjes even getoast. Lekker met een little gem met balsamico van de bbq. Genieten!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I'm Mickey Mouse. They don't know who's inside the suit.
De foto hieronder is mid cook. Heb hem inmiddels een aantal keren bekeken, het blijft een genot om naar te kijken.
“Temple of Ribs”
[ Voor 9% gewijzigd door xirerf op 14-07-2026 07:45 . Reden: Link naar plaatje werkte niet ]
Gaat het ook niet om, je hebt iets meer tijd om dingen goed te leggen voordat je tranen in je ogen krijgt. Dat is het voordeel, niets qua smaak of zo.Esumontere schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:23:
[...]
Had ik inderdaad ook gelezen.
Ik heb zelf beiden geprobeerd en heb inderdaad nooit verschil geproefd. Het hout gaat er ook niet langer van mee.
Opschieten is minder werk, dus meestal wordt dat het gewoon.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Tenzij je het hout eerst in de barbecue legt en dan bovenhands nat probeert te gooien geloof ik nooit dat het stomen wordt.Hari-Bo schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:19:
[...]
Nat maken doet men ook niet bij vis roken, anders wordt het ook een vorm van stomen. Hier ook altijd kurkdroog en goed smoren kan je mooi gecontroleerd roken. Laatst ook eens koud roken geprobeerd met rookmot en zalm dan is de smaak ook totaal anders ipv de zilte eiken fuikpalen die ik standaard gebruik.
Dat kleine beetje vocht in de buitenlaag kan daar nooit genoeg voor zijn.
Eens. Ik volg ook steeds minder. Alles wat normaal is ken je onderhand wel en al doet gekkigheid heb ik helemaal geen zin in.Tegenwoordig barbecue ik vooral met KISS methode al die poeha op de 0,01 graad is echt niet nodig en kruiden maar vooral saus ben ik ook zuinig mee en laat ieder zijn eigen keus maken ipv USA stijl alles volbaggeren waardoor je eigenlijk een mooi stuk kwaliteitsvlees verpest, dat kan je beter doen met goedkoper vlees want het verschil proef je dan toch niet meer door de overdaad aan saus en kruiden.
Ook een van de motivaties waardoor ik niks meer met de barbecue site doe, want voor bare minimum is geen interesse enkel de alsmaar gekkere combinaties.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Eens tot op zekere hoogte. Voor steaks, procureur, etc. ben ik het er helemaal mee eens. Maar, de curry die ik nu al een paar keer gemaakt het op de kamado valt niet helemaal onder KISS maar is wel fantastisch lekker. Beetje spielerij kan ook nooit kwaad he.Gonadan schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:30:
[...]
Eens. Ik volg ook steeds minder. Alles wat normaal is ken je onderhand wel en al doet gekkigheid heb ik helemaal geen zin in.
Ook met dat soort dingen heb je simpel, wat meer moeite en daardoor ook speciaal, en dat ze van gekkigheid niet meer eten waarmee de video te vullen en dan maar iets van verzinnen.Esumontere schreef op maandag 13 juli 2026 @ 22:23:
[...]
Eens tot op zekere hoogte. Voor steaks, procureur, etc. ben ik het er helemaal mee eens. Maar, de curry die ik nu al een paar keer gemaakt het op de kamado valt niet helemaal onder KISS maar is wel fantastisch lekker. Beetje spielerij kan ook nooit kwaad he.
Het is met name die laatste categorie die ik steeds meer zie, terwijl ik de middelste het leukst vind.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uw foto werkt hier nietxirerf schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:08:
Dit weekend voor het eerst een BBQ verzorgt voor 10+ gasten. Chicken wings, hamburgers en spare ribs in drie verschillende rubs (2x SPG, 2x standaard rub van Hanos, 2x rub op basis van paprika poeder, bruine suiker, peper, zout, knoflookpoeder, uienpoeder, oregano). De gasten waren erg enthousiast!
De foto hieronder is mid cook. Heb hem inmiddels een aantal keren bekeken, het blijft een genot om naar te kijken.
“Temple of Ribs”
[[url="blob:https://gathering.tweakers.net/80d2bbf3-5110-4359-87b7-69405b4d55fe"]Afbeelding[/url]]
Haha, kijken hoeveel ribs er op de bbq passen. Gaat mooi zo.xirerf schreef op maandag 13 juli 2026 @ 20:08:
Dit weekend voor het eerst een BBQ verzorgt voor 10+ gasten. Chicken wings, hamburgers en spare ribs in drie verschillende rubs (2x SPG, 2x standaard rub van Hanos, 2x rub op basis van paprika poeder, bruine suiker, peper, zout, knoflookpoeder, uienpoeder, oregano). De gasten waren erg enthousiast!
“Temple of Ribs”
[Afbeelding]
Afgelopen vrijdag wat buurmannen op bezoek en diverse snacks op de bbq gemaakt. Van de moinkballs een foto gemaakt. Die vielen goed in de smaak!
:strip_exif()/f/image/ljH1Rfaq0CMcN7ndJIMuB3ya.jpg?f=fotoalbum_large)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Zorg dat je op tijd begint met ontdooien van zo'n hele doos ribben.Technofreakz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:16:
Sneak preview
Dit gaat zaterdag op de treager, dit gaat mijn eerste run met de treager worden.
Heb in het verleden wel een weber smokefire gehad en een gmg Daniel boone.
[Afbeelding]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Mijn ervaring is dat ik (had een 10kg spare rib doos van de sligro) ze gewoon bevroren op de BBQ kan gooien, door het low en slow maakt dat eigenlijk niet zo veel uit of ze wel/niet ontdooit zijn. Enige wat lastiger is is een rub gebruiken als het bevroren is. En wat nog lastiger is is ze van elkaar zien te krijgen als de Sligro 'bespaard' op 3 velletjes ultradun niks kostende stukjes plastic folie.Orion84 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:16:
[...]
Zorg dat je op tijd begint met ontdooien van zo'n hele doos ribben.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Dat kan ook inderdaad. Ontvliezen is ook wat lastig, maar over nut en noodzaak daar van lopen de meningen sowieso ook uiteen.watercoolertje schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:30:
[...]
Mijn ervaring is dat ik (had een 10kg spare rib doos van de sligro) ze gewoon bevroren op de BBQ kan gooien, door het low en slow maakt dat eigenlijk niet zo veel uit of ze wel/niet ontdooit zijn. Enige wat lastiger is is een rub gebruiken als het bevroren is. En wat nog lastiger is is ze van elkaar zien te krijgen als de Sligro 'bespaard' op 3 velletjes ultradun niks kostende stukjes plastic folie.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ja de ene keer doe ik dat wel, de andere keer niet, maar dan moet je inderdaad nog doen nadat ze al (kort) op de bbq liggen (want dan lukt bevroren helemaal niet).Orion84 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:31:
[...]
Dat kan ook inderdaad. Ontvliezen is ook wat lastig, maar over nut en noodzaak daar van lopen de meningen sowieso ook uiteen.
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Ze liggen sinds gistermiddag in de koelkast.Technofreakz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:16:
Sneak preview
Dit gaat zaterdag op de treager, dit gaat mijn eerste run met de treager worden.
[Afbeelding]
Dat zou dus helemaal goed moeten komen.
compacte hoeveelheid vleesspul kan zelfs enkele dagen een beetje bevroren blijven in de koelkast, maar na 3dagen moet het toch enigszins van elkaar te krijgen zijn, afhankelijk van koelkast temp. Als je de horeca temp koelkast aanhoud voor vlees soms maar 0,5 graden, dan is het nog bevroren verwacht ik. Heb je de haccp van 4 graden dan moet het enigszins goed komen wellicht. Als ze vanavond nog te hard zijn, verplaats ze naar boven in de koelkast en niet tegen achterwand aan, dat is de warmste plekTechnofreakz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 09:59:
[...]
Ze liggen sinds gistermiddag in de koelkast.
Dat zou dus helemaal goed moeten komen.
En wat vonden de wilde hamburgers ervan?ASS-Ware schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 21:50:
Mams kwam vandaag eten en wilde hamburgers.
Heb dat vandaag niet gedaan en na het omwikkelen erin hestoken, maar dan weet je niet precies waar dikste vlees stuk is. Hoe pakken jullie dit aan?
Ik vind dat ook een geklooi, maar ik probeer de probe er in te houden.Jthem schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 01:15:
Laten jullie de thermometer in het vlees zitten en wikkelen jullie dan bucher paper eroverheen?
Heb dat vandaag niet gedaan en na het omwikkelen erin hestoken, maar dan weet je niet precies waar dikste vlees stuk is. Hoe pakken jullie dit aan?
Met de Meater wordt wel het signaal erg slecht als de probe in de folie zit.
Ik haal de thermometer eruit. Dan wikkel ik het in folie in en steek ik de thermometer er weer in. Met low and slow is kerntemperatuur een indicatie wanneer het ongeveer klaar is. Uiteindelijk bepaalt de prik test of het echt klaar is.Jthem schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 01:15:
Laten jullie de thermometer in het vlees zitten en wikkelen jullie dan bucher paper eroverheen?
Dat is heel erg afhankelijk van het stuk vlees.Rox92 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 08:19:
[...]
Ik haal de thermometer eruit. Dan wikkel ik het in folie in en steek ik de thermometer er weer in. Met low and slow is kerntemperatuur een indicatie wanneer het ongeveer klaar is. Uiteindelijk bepaalt de prik test of het echt klaar is.
Ik ging er even vanuit dat het low and slow vlees is en dat is bijna allemaal op prik test gebaseerd wanneer het klaar is. Ik wikkel mijn steaks namelijk niet in folie in op de bbqEsumontere schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 09:35:
[...]
Dat is heel erg afhankelijk van het stuk vlees.
Spareribs, pork belly, gehaktbrood, kip, picanha.... Allemaal stukken vlees die je los & slow bereidt, maar die je niet met een priktest kunt testenRox92 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:01:
[...]
Ik ging er even vanuit dat het low and slow vlees is en dat is bijna allemaal op prik test gebaseerd wanneer het klaar is. Ik wikkel mijn steaks namelijk niet in folie in op de bbq
[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 18-07-2026 11:03 ]
Vind mijn Traeger nog steeds fantastisch, gewoon set & forget. Perfect.Technofreakz schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:16:
Sneak preview
[Afbeelding]
Zoek nog een methode om burgers juicy te houden. Ik denk dat ik gewoon dikke burgers erop moet leggen, dat ze wel 1.5 uur erop kunnen zonder droog te worden.
Grappig. Kip en picanha doe ik altijd hot and fast en spareribs en pork belly doe ik gewoon een prik test mee. Blijkt maar weer dat er meer wegen naar Rome leiden.Esumontere schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:02:
[...]
Spareribs, pork belly, gehaktbrood, kip, picanha.... Allemaal stukken vlees die je los & slow bereidt, maar die je niet met een priktest kunt testen
Pak jij pork belly, gehaktbrood, kip en picanha in dan?Esumontere schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 11:02:
[...]
Spareribs, pork belly, gehaktbrood, kip, picanha.... Allemaal stukken vlees die je los & slow bereidt, maar die je niet met een priktest kunt testen
Dat heb ik nog nooit gedaan.
Dat is een goed punt, dat doe ik inderdaad niet. Het ging er meer om dat je bij die stukken vlees geen priktest doet om te bepalen of het gaar is.ASS-Ware schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:56:
[...]
Pak jij pork belly, gehaktbrood, kip en picanha in dan?
Dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik doe dan wel een priktest, en kijk op het schermpje van mijn thermapen.Esumontere schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 14:59:
[...]
Dat is een goed punt, dat doe ik inderdaad niet. Het ging er meer om dat je bij die stukken vlees geen priktest doet om te bepalen of het gaar is.
Dat soort dingen doe je toch ook niet permanent een thermometer in?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
8* sunpower max5ac 415 enphase iq7A & 13 jinko 420wp enphase iq8+ ; Zappi ; ME LN 3,5kW; Homey Pro2026
Dat doe ik absoluut wel.Gonadan schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 16:10:
[...]
Ik doe dan wel een priktest, en kijk op het schermpje van mijn thermapen.![]()
Dat soort dingen doe je toch ook niet permanent een thermometer in?
Hoe doen jullie dit met de draadloze probe en vlees wat je direct grilt en regelmatig moet omdraaien?ASS-Ware schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 01:42:
[...]
Ik vind dat ook een geklooi, maar ik probeer de probe er in te houden.
Met de Meater wordt wel het signaal erg slecht als de probe in de folie zit.
Volvo EX40 Ultra Twin Motor MY26 | 13,2 kWp ZZW
Opzich snap ik indd priktest en na infolieen erin doen wel maar je merkt dat na butcher paper je bijna niet meer ziet wat dikste stuk is.
Lees je wel terug?Jthem schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:22:
Maar zou de draadloze probe in vlees kunnen blijven en dan butcherpaper eroverheen of zou dat valse waardes aan gaan geven.
Opzich snap ik indd priktest en na infolieen erin doen wel maar je merkt dat na butcher paper je bijna niet meer ziet wat dikste stuk is.
Sowieso, over welk soort vlees heb je het?
En iemand heeft al wat gezegd over een draadloze probe.
Dan gewoon de probe er in laten zitten, de Meater Pro kan hele hoge temperaturen aan.impactftw schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 20:54:
[...]
Hoe doen jullie dit met de draadloze probe en vlees wat je direct grilt en regelmatig moet omdraaien?
Haha neej lees over alles heen...natuurlijk lees ik terugbarrymossel schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:47:
[...]
Lees je wel terug?
Sowieso, over welk soort vlees heb je het?
En iemand heeft al wat gezegd over een draadloze probe.
Alleen zijn de meningen verdeeld natuurlijk. En welk vlees maakt in feite niet uit. Probe erin of eruit
Gaat om of pulled pork of brisket
Heerlijk , welke methode gebruikt ?Technofreakz schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 18:09:
[Afbeelding]
Ze zijn zeer goed gelukt en al bijna op.
Altijd goed! Maar kijkt wel weinig vlees op te zitten? Of vertekend door de foto wellicht.Technofreakz schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 18:09:
[Afbeelding]
Ze zijn zeer goed gelukt en al bijna op.
Hier gaan komende week ook weer ribs gemaakt worden.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Even alle ruis en persoonlijke voorkeuren negerend, een antwoord op je vraag:Jthem schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 21:22:
Maar zou de draadloze probe in vlees kunnen blijven en dan butcherpaper eroverheen of zou dat valse waardes aan gaan geven.
Ja die kan er prima in blijven, dat zal voor de kerntemperatuurmeting niets uit maken. Hooguit klopt je omgevingstemperatuur niet meer maar die meting is lang niet zo relevant en toch vaak al gevoelig voor factoren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
:strip_exif()/f/image/wqj7qWQGaMLgWwZiXZbvQkZe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jrjnEuPhYx1Zc2n4S2E1SB2v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9WXIA5y4kz46r0RoK9TNKD6v.jpg?f=fotoalbum_large)
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
De avond van tevoren schoongemaakt, in de rub gezet en terug in de koelkast gedaan voor een nachtje.
:strip_exif()/f/image/ykBHxvHIIGWoFVfag0RBtCOW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YvK58JTT7X4oXn72kqqpxiVZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/whmcJgaMRP167rx4gLI8HV6C.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ltHEHBPdiozOAKe082PHl7Rp.jpg?f=fotoalbum_large)
De BBQ op 110C, 2 uurtjes.
:strip_exif()/f/image/FSABUfWuRbGQCcvG79J2ausB.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ingepakt en terug op de BBQ, 3 uur.
:strip_exif()/f/image/ClpFFlhOUBE3HHAaZybDWuMs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0jp5W9EBPu7B2OtcxKY0Ghcb.jpg?f=fotoalbum_large)
Vervolgens uitgepakt, saus er op en 45 min terug op de BBQ.
:strip_exif()/f/image/1LoV2ncnR5NknyoltT2HCV6Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WAbRiB5lGIKbJaBJAyzhGqld.jpg?f=fotoalbum_large)
Even testen of ze mals zijn.
YouTube: Ribs
Mijn bordje.
:strip_exif()/f/image/4OSeuH1yvl4yEWgw3PH6tLt0.jpg?f=fotoalbum_large)
Heerlijk gegeten.
Heel tof om te zien!ASS-Ware schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:09:
Ik heb vorige week wat dikbevleesde ribs gekocht bij de Makro, dus tijd om die eens lekker te gaan bereiden.
De avond van tevoren schoongemaakt, in de rub gezet en terug in de koelkast gedaan voor een nachtje.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De BBQ op 110C, 2 uurtjes.
[Afbeelding]
Toen ingepakt en terug op de BBQ, 3 uur.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vervolgens uitgepakt, saus er op en 45 min terug op de BBQ.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even testen of ze mals zijn.
YouTube: Ribs
Mijn bordje.
[Afbeelding]
Heerlijk gegeten.
Vandaag voor het eerst pulled chicken gemaakt met een Dutch oven. Presentatie valt tegen maar de smaak was onovertroffen al zeg ik het zelf.
De spareribs volgens de 3-2-1 methode. Vielen nog niet zo mooi van het bot af als bij jou maar oefening baart kunst. Al met al geslaagde bbq avond
Pulled chicken uit de Dutch oven staat hier ook nog op het lijstje.PHPResource schreef op zondag 19 juli 2026 @ 22:38:
[...]
Heel tof om te zien!
Vandaag voor het eerst pulled chicken gemaakt met een Dutch oven. Presentatie valt tegen maar de smaak was onovertroffen al zeg ik het zelf.
De spareribs volgens de 3-2-1 methode. Vielen nog niet zo mooi van het bot af als bij jou maar oefening baart kunst. Al met al geslaagde bbq avond
[Afbeelding]
Vandaag kophaas in de rode marinade. Opgebakken krieltjes straks erbij en genieten maar.
:strip_exif()/f/image/aujMyxpoDDyP6O9dYXjy4HJN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vgSO3zbfwumlxp9pboeiUprG.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 57% gewijzigd door Jthem op 22-07-2026 19:57 ]
Een goede grap mag vrienden kosten.
Ik was blij verrast en vond deze best goed.Tomatoman schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 08:06:
@ASS-Ware: hoe was de kwaliteit van dat vlees? Duits vlees, maar dan wel weer dry aged – dit zou kunnen variëren van taai en smakeloos tot behoorlijk goed.
Dus bestaat er een electrische BBQ / grillplaat welke fatsoenlijk en stabiel regelt? Dit hoeft geen 1000 euro te kosten lijkt me maar de Weber's van 300 euro regelen nog erg slecht lees ik in de reviews.....
Grootste nadeel is de hitte spiraal is op grilstand terug te zien op je plak vlees. Voor stukjes en hamburgers, worstjes prima maar ik denk dat ik voor een duurder stuk vlees als ribeye liever er een skillet op zet of mn kamado aanslinger.
Ideaal voor ff snel wat kleins grillen omdat t opstoken vd kamado large onzinnig is voor 4 hamburgers en een gebakken eitje maar zoals ik al melde uiteindelijk is t een opgevoerde gourmetschaal met deksel.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Die zag ik ook maar ook daarvan een review dat die thermostaat slecht regelde. Hoe ervaar jij die? Blijft hij redelijk stabiel zonder grote "pauzes"?copykat schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:14:
@Tadango ik heb weber lumin compact. Gietijzer emailleerd tweedelig rooster. En je kan stomen en een planchetplaat er op zetten. Is traploos instelbaar maar eigenlijk een geglorifyde gourmetschaal.
Grootste nadeel is de hitte spiraal is op grilstand terug te zien op je plak vlees. Voor stukjes en hamburgers, worstjes prima maar ik denk dat ik voor een duurder stuk vlees als ribeye liever er een skillet op zet of mn kamado aanslinger.
Ideaal voor ff snel wat kleins grillen omdat t opstoken vd kamado large onzinnig is voor 4 hamburgers en een gebakken eitje maar zoals ik al melde uiteindelijk is t een opgevoerde gourmetschaal met deksel.
Hij is wat "ruw" als in traploos is niet lineair. Nadeel van electra is dat een thermostaat vaak een aan-uit-aan-uit-aan-uit blokgolf aansturing heeft omdat t hitte element een bepaalde weerstand heeft die met 230vac een bepaalde gloeihitte genereert. Met bijv. Een electrische oven uit je keuken kan je de stroom begrenzen zodat er mede door de geringere warmte leak in de oven een continu temperatuur gehouden kan worden, maar zo'n blok is daar gewoon te klein voor. Die gebruikt een thermostaat en een blokschakeling vol aan en uit als temp bereikt is, soort delta T die elke keer weer energie toevoegt als er naar een bepaalde temp is gezakt. Dus de roostertemperatuur is een soort sinusgolf op zn best. Dus een dikke gietijzeren planchetplaat en electra is t stabielst denk ik.Tadango schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 22:21:
[...]
Die zag ik ook maar ook daarvan een review dat die thermostaat slecht regelde. Hoe ervaar jij die? Blijft hij redelijk stabiel zonder grote "pauzes"?
[ Voor 3% gewijzigd door copykat op 24-07-2026 23:30 ]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/fw2xCvzpf22bl2m0L50dm7BK.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/JEXOhNBGeWh7KiTQM7E4aGAW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/WoclFC4koHIiCfGNlEL0rCr5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RvTzvnitioLloln4drYP8eTr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ehWfp5RKv7VECXAb2uxeNaW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BEqEfqBWspMf7eSj8loAFW32.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5FZHGpKpKIl2vKSyLhaIByEq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UkbyztR5SofbK5nuGNZJf1Cp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/y2zqzW0kuz6hNi84SbDKzqZU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sgnCHdyTfRoXD1E6P8WlSTbV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/d8MP0xd2stfEp33JcsFPcOLa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2HWhY9DjjWmwMRAClZI9zSqs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bnIA7HjAT5sxTxWVnzUN1VuR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kG4JEtpGIbyCODRFdYpldKwn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DF8jbWnaWvss6Jdegsx9tCRk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/V1HHkDKKBF4lsSM6FQpt1QNg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L7Q5qw1IMOznmGBMOzHXAqvs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i6wSPO7MIXp6Rc4qX5N0Mqiu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/u7jCBSw6YEUGcXbDSA1QgBR3.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/MPjQKlATCf9JMC4e08d69AyD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rpe4qs63VApTGp2EengfV4X8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xoXW1yDr9nR2naUljIokULF6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Yuyy0FbwxFoL0EFZhDYw1lQD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fI8R9BJmsX0p8tXH5aab3pNi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RJIlw46NrZvSkQx2z5D1SMXF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TW54X2GXhEgOfGHKn3KgNsoN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z0hZ0j2bO5nnEYq0kh4A08BH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3VUi7qJFFGqyC7RtIt94fDnp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zEuHUxH5LLYWQubU0FunepEu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gLWvno5pDQSdqLcgZqOo82oB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D0g4569c1iAjDweqPclxIOI8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xJinNcGnlIzCDXr5J2n7HlcF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Zw4K21cBe6vshCQ891AzRDrE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TIMxtyRrJoQFpA1ugtXm9n5G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jqeCwxThUghifZUUsnUq1O9z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sXXqdAM3sc6CNpS3eUXTpTQr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XLspDe23JGVXb0SmSpbVjjXS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yTKTs7F4Si3Edsj1r911vYEB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UecyYTds57Z7ijvcwgxrkggs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i8GamP4cqZatltKX38Bq3Pbq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qumVkdiY3i2aXDlniQaHiElH.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/HBIvFDVSvyhuGRIewJZ4nzoK.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ctPbXaWEfFMEzYXC0TBfs8F9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0EeHMN0BNg2hvGzS9OTY0FE7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VTncx3STRYjUpMuJcD6Kzd30.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uqZNedwQZ58PFrJ8BJJ3KTp2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mNAB9EhCxWnPQvpW4m06pcN1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/o84iLyHxRIoQgyPybv3EvH6f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/patLdCN3IVhx7uZqRL5ANONe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qMJZJ3qbukQKp2pdxmkcGVUU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ndnySO6P47ANZr1c2qmqRItr.jpg?f=fotoalbum_large)