Ik heb nu bijna een jaar de braai en er zijn zeker in het begin heel wat gerechten minder goed gelukt. De laatste tijd wordt dat steeds minder omdat je echt leert met de temperaturen te werken en wat welke hoeveelheid kooltjes doet. Door het werk wat je eraan hebt tijdens de garing hebben we zelf besloten om een extra borrel en eetplek bij de braai te gaan realiseren (hij staat aan de zijkant van de tuin).Koffie schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:36:
Afgelopen weekend eens voor het eerste geoefend met de nieuwe churraso spiezen. In de vriezer lag nog een supermarkt picanha, prima voor een eerste sessie dus. Als je het dan verkloot is het wat minder erg![]()
Waar ik eerlijk gezegd niet zo bij het stilgestaan: het is best wel werken. Je wil je spiezen toch best wat vaker van positie en plek wisselen (of misschien moet ik beter leren met de kolen te gaan schuiven).
Al met al was het echt wel leuk bbq'en zo en de picanha smaakte prima.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Ja een braai is (leuk) werken. Dat is miet even erop gooien en een half uur later eens komen kijken.Asyl schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 09:59:
[...]
Ik heb nu bijna een jaar de braai en er zijn zeker in het begin heel wat gerechten minder goed gelukt. De laatste tijd wordt dat steeds minder omdat je echt leert met de temperaturen te werken en wat welke hoeveelheid kooltjes doet. Door het werk wat je eraan hebt tijdens de garing hebben we zelf besloten om een extra borrel en eetplek bij de braai te gaan realiseren (hij staat aan de zijkant van de tuin).
Gelukkig niet mijn eerste braai, dus ik heb wel wat ervaring
Bij onze vorige woning hadden we een overkapte buitenkeuken met braai (nickname: het braaihok) deze keer hebben we inderdaad loung/borrel/eetplek bij de buitenkeuken getrokken (nicname: de braaikamer).
Zo heb je tijdens het braaien toch meer contact met famlie/bezoek en ben jij niet de hele tijd verdwenen om ergens achterin de tuin te bbq'en.
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik heb in allerhande kookwinkels, best lang gezocht naar een press met voldoende gewicht van RVS, maar zonder succes. Vrijwel altijd zijn ze van gietijzer vaak met een houten handvat, maar dat leek me een minder handig materiaal en ik vond ze eigenlijk altijd te licht.Mollos_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:18:
Ik heb inderdaad al wel een burger press maar die heeft niet voldoende gewicht om het uit zichzelf goed vlak te houden. Laatst al wel op zoek geweest naar goede gewichten maar ben er nog niet helemaal uit. Welke fancy press heb jij? Goede tip!
Uiteindelijk heb ik die van Andy Cooks gekocht. https://www.andy-cooks.com/products/protein-press Deze weegt anderhalve kilo en werk werkt heel erg goed. Het enige nadeel is dat er stoom onder kan ontstaan wat met name voor steaks niet zo bevorderlijk is bij het bakken. Voor de groente maakt dat minder uit. Het grote voordeel is dat je deze gewoon in de Kamado met de klep dicht kan gebruiken, wat ik met een houten handvat minder snel zou doen. Zo lang je een overhandschoen aan hebt kan de press de hitte makkelijk aan, na gebruik is de vaatwasser ook prima.
Ondertussen heb ik ook een product gevonden dat dit nadeel niet heeft. Maar van deze press heb je er dan weer minimaal 3 nodig om een beetje gewicht te hebben, en dat loopt nogal in de papieren.
[ Voor 8% gewijzigd door NLS_ op 14-05-2026 16:19 ]
Zo, m’n eerste kamadosessie ooit zit er op. Had een wokkel in t midden van de volle mand gedaan. In de tussentijd de sparerib ontvliezen. Duurde allemaal wat langer, dus toen ik terug kwam had ik al een klein kampvuurtje. Kamado meteen naar 250…. Na 50min was de temp incl platesetter stabiel voor de 2,5u rooksessie.
Foto’s
Sparerib in angus & oink porky white rub
Na 2,5uur roken
Na uurtje folie
Na 30min lakken klaar
Eten maar!
Erg goed gelukt! Prima balans tussen bite en fall of the bone. En qua sappigheid ook goed. Trots!
Foto’s
Sparerib in angus & oink porky white rub
Na 2,5uur roken
Na uurtje folie
Na 30min lakken klaar
Eten maar!
Erg goed gelukt! Prima balans tussen bite en fall of the bone. En qua sappigheid ook goed. Trots!
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
Yes, ik heb 2 chefpresses. Komt er nog wel eentje bij idd. Wel duurNLS_ schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:17:
[...]
.
Ondertussen heb ik ook een product gevonden dat dit nadeel niet heeft. Maar van deze press heb je er dan weer minimaal 3 nodig om een beetje gewicht te hebben, en dat loopt nogal in de papieren.
[YouTube: chef´s press]
Kan je er niet gewoon een zware gietijzeren pan oid op leggen? Op de press dus
[ Voor 11% gewijzigd door 418O2 op 14-05-2026 20:05 ]
Ik zou zelf nooit deze combi gemaakt hebben geloof ik, maar die kroketjes zien er wel goed uit ☺️
Ja ik heb het product gezien maar vind het toch nog erg prijzig voor wat het is. Helaas is de chef's press wel de enige met ventilatie. Maar voor een goede set van 3 stuks ben je wel makkelijk 120 euro kwijt. Ik ben bang dat ik het daar nog niet voldoende voor gebruik.NLS_ schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 16:17:
[...]
Ik heb in allerhande kookwinkels, best lang gezocht naar een press met voldoende gewicht van RVS, maar zonder succes. Vrijwel altijd zijn ze van gietijzer vaak met een houten handvat, maar dat leek me een minder handig materiaal en ik vond ze eigenlijk altijd te licht.
Uiteindelijk heb ik die van Andy Cooks gekocht. https://www.andy-cooks.com/products/protein-press Deze weegt anderhalve kilo en werk werkt heel erg goed. Het enige nadeel is dat er stoom onder kan ontstaan wat met name voor steaks niet zo bevorderlijk is bij het bakken. Voor de groente maakt dat minder uit. Het grote voordeel is dat je deze gewoon in de Kamado met de klep dicht kan gebruiken, wat ik met een houten handvat minder snel zou doen. Zo lang je een overhandschoen aan hebt kan de press de hitte makkelijk aan, na gebruik is de vaatwasser ook prima.
[YouTube: chef´s press]
Verder zijn inderdaad een hoop van die gewichten met een houten handvat inderdaad, dan is die protein press wel erg mooi van jou! Ik zal mij eens in gaan lezen, thanks voor de tips. Ik heb wel een burger press van metaal, maar daar zit weinig gewicht aan.
Bewust + Bourgondisch - Hier schrijf ik ik over koken en eten
Nou, na lang lurken mag ik me hier dan toch echt melden. Met een Hemelvaartsaanbieding mijn setup geupgrade naar een Weber Master Touch 5750. Helaas is het nog niet echt weer om er volop van te gaan genieten dit weekend
Waarom denk je dat iedereen hier overkappingen bouwtNiku schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:06:
Nou, na lang lurken mag ik me hier dan toch echt melden. Met een Hemelvaartsaanbieding mijn setup geupgrade naar een Weber Master Touch 5750. Helaas is het nog niet echt weer om er volop van te gaan genieten dit weekend
Ik dacht ook dat ik het niet veel zou gebruiken, maar dat bleek anders. Dit is echt zo´n keukenhulp dat ik vaak gebruik als het voorhanden is. Als ik iets moet bakken dat niet helemaal 100% recht is altijd, maar bijvoorbeeld ook als gewicht bij het sous vide koken. Het werkt super eenvoudig en helpt echt.Mollos_ schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 09:00:
[...]
Ja ik heb het product gezien maar vind het toch nog erg prijzig voor wat het is. Helaas is de chef's press wel de enige met ventilatie. Maar voor een goede set van 3 stuks ben je wel makkelijk 120 euro kwijt. Ik ben bang dat ik het daar nog niet voldoende voor gebruik.
Deze begrijp ik niet.Niku schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 17:06:
Wat heeft het weer te maken met BBQ?
Denk dat het weer voor het grootste deel van de worstje/hamburger/speklap-bbq-ers wel onderdeel van het proces is. Ze hebben gewoon nog niet ingezien dat je met de bbq veel meer kan dan dat. Een 3 gangen diner met toetje bijvoorbeeld, onafhankelijk van wat voor weer je hebt
In mijn geval maak ik zeker wel meer en spannender gerechten dan dat, maar ik vind het ook niet fijn als de kamado in de stromende regen staat. Of ‘ie daar nou tegen moet kunnen of niet.Tazzy schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:56:
Denk dat het weer voor het grootste deel van de worstje/hamburger/speklap-bbq-ers wel onderdeel van het proces is. Ze hebben gewoon nog niet ingezien dat je met de bbq veel meer kan dan dat. Een 3 gangen diner met toetje bijvoorbeeld, onafhankelijk van wat voor weer je hebt
En voor een overkapping ben ik langzaam de chef des huizes aan het inmasseren 😅
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Beste tweakers, ik ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een mooie Kamado bbq. De bekende merken inmiddels in beeld en merk dat ik qua kleurstelling de BGE het mooiste blijf vinden ipv mat/glanzend zwart. Maar met een verhuizing is de BGE wat heftig voor het budget:) De Keij Kamado in het groen ziet er ook mooi uit. Nu kwam ik onderstaande Kamado tegen, is iemand bekend met deze webshop en/of deze specifieke Kamado? Op het oog mooie materialen al scheelt het inclusief belastingen qua prijs uiteindelijk niet zoveel van een Keij.
Van Gennep Kamado
Van Gennep Kamado
Bij de Makro hebben ze een vergelijkbare uitvoering van Tarrington House.Brando001 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:52:
Beste tweakers, ik ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een mooie Kamado bbq. De bekende merken inmiddels in beeld en merk dat ik qua kleurstelling de BGE het mooiste blijf vinden ipv mat/glanzend zwart. Maar met een verhuizing is de BGE wat heftig voor het budget:) De Keij Kamado in het groen ziet er ook mooi uit. Nu kwam ik onderstaande Kamado tegen, is iemand bekend met deze webshop en/of deze specifieke Kamado? Op het oog mooie materialen al het scheelt het inclusief belastingen qua prijs uiteindelijk niet zoveel van een Keij.
Van Gennep Kamado
21", met 2 halve platesetters en een divide en conquer, nu in de aanbieding voor €471
Bedankt, gevonden in de folder!205Gutmann schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:59:
[...]
Bij de Makro hebben ze een vergelijkbare uitvoering van Tarrington House.
21", met 2 halve platesetters en een divide en conquer, nu in de aanbieding voor €471
[ Voor 13% gewijzigd door Brando001 op 16-05-2026 15:16 ]
zag ook deze voorbij komen; https://voordeelshop.ah.nl/bbq/668/grill-guru-kamado-large/401274/grill-guru-kamado-large/401295/
Geen idee of dit wat is, maar zal wel allemaal bijna zelfde fabriek als die van makro zijn; https://voordeelshop.ah.nl/bbq/668/blue-kamado-bbq-large/394337/blue-home-kamado-bbq-large-zwart/394365/
Heeft wel een gasket ipv vilt van die van de makro:)
[ Voor 3% gewijzigd door Terrie op 16-05-2026 15:55 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ik heb jaren lang 2 x per week de BBQ aangehad zonder overkapping.Argarath schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:47:
[...]
In mijn geval maak ik zeker wel meer en spannender gerechten dan dat, maar ik vind het ook niet fijn als de kamado in de stromende regen staat. Of ‘ie daar nou tegen moet kunnen of niet.
Je hoeft er toch niet continue naast te staan?
Die van de Makro heeft ook een glasfiber pakking.Terrie schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 15:54:
[...]
zag ook deze voorbij komen; https://voordeelshop.ah.nl/bbq/668/grill-guru-kamado-large/401274/grill-guru-kamado-large/401295/
Geen idee of dit wat is, maar zal wel allemaal bijna zelfde fabriek als die van makro zijn; https://voordeelshop.ah.nl/bbq/668/blue-kamado-bbq-large/394337/blue-home-kamado-bbq-large-zwart/394365/
Heeft wel een gasket ipv vilt van die van de makro:)
Verder ze lijken ze redelijk identiek, 46 VS 47 cm grilloppervlak, maar dat kan ook in de afronding zitten.
Die van Makro heeft een firebox uit losse elementen en een aslade mocht dat een deal breaker zijn.
Ik lees overal dat de bloggers verwijzen naar Van Beekum specerijen. Is dit omdat het heel speciaal is? Of zit er voor hun gewoon een verdienmodel achter?
En in hoeverre is een potje standaard paprikapoeder van de supermarkt (huismerk of de A-merken) daadwerkelijk anders dan een potje van Van Beekum?
Uiteraard zijn de prijzen bij grote hoeveelheden wel interessant(er)...
En in hoeverre is een potje standaard paprikapoeder van de supermarkt (huismerk of de A-merken) daadwerkelijk anders dan een potje van Van Beekum?
https://kruidenbestellen....ruiden-en-specerijen.htmlMiKeZZa schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:04:
Ik lees overal dat de bloggers verwijzen naar Van Beekum specerijen. Is dit omdat het heel speciaal is? Of zit er voor hun gewoon een verdienmodel achter?
Ik bestel meestal daar. Prima prijzen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Hier net de groene Keij kamado (Legend Large) binnen gekregen. Kreeg een veto op de aanvankelijk gewenste blauwe, dus is het groen geworden. Lekker compleet en leuke upgrade tov mijn ruim 10 jaar oude auplex.Brando001 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 14:52:
Beste tweakers, ik ben mij aan het oriënteren op de aanschaf van een mooie Kamado bbq. De bekende merken inmiddels in beeld en merk dat ik qua kleurstelling de BGE het mooiste blijf vinden ipv mat/glanzend zwart. Maar met een verhuizing is de BGE wat heftig voor het budget:) De Keij Kamado in het groen ziet er ook mooi uit. Nu kwam ik onderstaande Kamado tegen, is iemand bekend met deze webshop en/of deze specifieke Kamado? Op het oog mooie materialen al scheelt het inclusief belastingen qua prijs uiteindelijk niet zoveel van een Keij.
Van Gennep Kamado
Staat nog in de doos omdat ik nog bezig ben met het maken van een overkapping en de buitenkeuken.
:strip_exif()/f/image/k0MTM0WZra66FH1fwuC2uN3M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oW4lrEKiCuadEVqe0Arr74Sy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1i7kPzdyAO8GM6IndSUgrFrs.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel via marktplaats voor een prikkie deze rotisserie opgepikt. Dus die kan ik nu gebruiken op de auplex en straks op de Keij. Deze spit is 1 keer gebruikt, dus nog gloednieuw eigenlijk. Alleen nog een keer zo'n mandje oppikken van de The Spit on Fire.
Ik zie het. In vergelijk met Van Beekum op de kleinere porties zeker betaalbaar. Alleen Van Beekum heeft grotere hoeveelheden, die maken het hier en daar interessant(er).Dennis1812 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:32:
[...]
https://kruidenbestellen....ruiden-en-specerijen.html
Zal eens kijken, maar goeie optie!
De Keij staat ook op mijn lijstje als kanshebber. Benieuwd naar je ervaringen straksbvsteyn schreef op zondag 17 mei 2026 @ 10:06:
[...]
Hier net de groene Keij kamado (Legend Large) binnen gekregen. Kreeg een veto op de aanvankelijk gewenste blauwe, dus is het groen geworden. Lekker compleet en leuke upgrade tov mijn ruim 10 jaar oude auplex.
Staat nog in de doos omdat ik nog bezig ben met het maken van een overkapping
De chef des huizes ben je toch zelf?Argarath schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 12:47:
[...]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal | Xbox Series X |
Die is nieuw voor me, ik zie idd lagere prijzen dan bij van Beekum. Ga hen de volgende keer ook eens proberen.Dennis1812 schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:32:
[...]
https://kruidenbestellen....ruiden-en-specerijen.html
Ik bestel doorgaans mijn kruiden bij van Beekum. Je kunt de kruiden in grotere hoeveelheden kopen wat makkelijk is wanneer je regelmatig zelf je rubs maakt. En van Beekum is dan weer een stuk goedkoper dan de Appie.
This train carries saints and sinners
Als bloggers/vloggers een merk noemen is het altijd lastig beoordelen of dat oprechte tevredenheid is of gestimuleerd door giften of zelfs sponsoring. Maar in het geval van Van Beekum kende ik hem al veel langer en hoor daar ook vaker mensen over.MiKeZZa schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:04:
Ze hebben prima spullen, en ook handige mixen en accessoires voor worst en dergelijke bijvoorbeeld. En inderdaad ook grotere hoeveelheden qua kruiden.
Qua kwaliteit is het gewoon goed, maar ik denk dat als je het bijvoorbeeld over paprikapoeder hebt het elkaar allemaal niet zo ontloopt. Ik haal ook gewoon veel bij de tropische supermarkt om de hoek. Daar kost een bakje één euro en kan ik zo mee nemen, dus voor kleinere hoeveelheden ga ik niet naar Van Beekum.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Haha dan ken je mijn vrouw nog niet
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
Zo nou tijdje volgen ook een kamado gekocht die zojuist bezorgd is (monolith classic pro 2.0).
Na het openen van de doos valt meteen op dat heel veel haarscheurtjes zichtbaar zijn al is dat blijkbaar niet erg. Maar deksel is ook op 1 punt (licht?) beschadigd.
Het is nogal gedoe om dat hele ding retour te krijgen. Zou dit kwaad kunnen en wat zouden jullie doen/adviseren?
Na het openen van de doos valt meteen op dat heel veel haarscheurtjes zichtbaar zijn al is dat blijkbaar niet erg. Maar deksel is ook op 1 punt (licht?) beschadigd.
Het is nogal gedoe om dat hele ding retour te krijgen. Zou dit kwaad kunnen en wat zouden jullie doen/adviseren?
![]() | ![]() |
zo te zien kleine chip van het glazuur, kan denk ik geen kwaad maar als het in het zicht zit kan ik me voorstellen dat het niet sjiek is. Ik zou contact opnemen met de verkoper en kijken wat die zegt.
Moette doen.
wow, wat een teleurstelling, ik zou hem toch retour doen, ziet er toch niet uit, zeker omdat het volgens mij geen goedkope isPhrancK schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:29:
Zo nou tijdje volgen ook een kamado gekocht die zojuist bezorgd is (monolith classic pro 2.0).
[Afbeelding] [Afbeelding]
Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...
Die haarscheurtjes (wat volgens mij in de keramische laag zit en geen echte scheurtjes zijn) heb ik ook, dat is vrij normaal volgens mij. Die chip is wat minder fraai, daar zou ik, zoals reeds gezegd, even contact over opnemen.
Afhankelijk van hoeveel het je stoort zou je ook kunnen nadenken over korting. Het retour doen scheelt de verkopende partij ook een boel handeling. Maar als het je teveel stoort is dat natuurlijk geen optiePhrancK schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:29:
XXXVI
https://www.werkenmetmerk...ille_reparatie_tip/p/466/
Dit raden grill Guru en bastard aan als reparatiemiddel. Ik zou wat korting voorstellen en dat je dit dan zelf regelt. Als je daarmee leven kan in elk geval. Ik zou me er zelf niet zo druk om maken
Dit raden grill Guru en bastard aan als reparatiemiddel. Ik zou wat korting voorstellen en dat je dit dan zelf regelt. Als je daarmee leven kan in elk geval. Ik zou me er zelf niet zo druk om maken
De craquelé (haarscheurtjes) zijn vrij normaal, dat stukje wat niet goed geglazuurd is niet, ik heb bij de Bastard een klein potje (soort nagelak potje) met iets wat lijkt op het glazuur (zal het wel niet zijn want dan moet je afbakken, edit: wat @418O2 hierboven post dus emaille).
https://www.bbqexperiencecenter.nl/gebruik-onderhoud/wat-is-craquele/
Maar ik zou zeker informeren bij de verkoper, die moet het oplossen, mogelijk krijg je dat potje dan gratis of wordt het vergoed, of hebben ze een andere oplossing.
https://www.bbqexperiencecenter.nl/gebruik-onderhoud/wat-is-craquele/
Maar ik zou zeker informeren bij de verkoper, die moet het oplossen, mogelijk krijg je dat potje dan gratis of wordt het vergoed, of hebben ze een andere oplossing.
[ Voor 22% gewijzigd door watercoolertje op 20-05-2026 10:49 ]
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Dat is craquelé en voorkom je niet in het glazuur van de keramiek. Dat hoort er bij. Mijn nieuwe bastard core heeft dat ook, al valt het minder op (kan ook aan het licht liggen). Als je kamado het nu niet heeft, dan komt het wel na de eerste paar sessies. Dat komt omdat het keramiek en de glossy toplaag anders reageren op de hitte. Maar kan me wel voorstellen dat je het vervelend vindt als je het niet wist. Je kunt altijd nog voor een matte kamado gaan (in feite kun je die Monolith weer retour sturen), maar dan moet je wel naar een ander merkt gaan.PhrancK schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:29:
Zie hier nog wat uitleg/tips van the bastard hierover. Blijkbaar is er wel een polish die het minder zichtbaar maakt. Ik stoor me er niet zo aan, maar een fijne polish/schoonmaakmiddel voor de dure kamado kan ook geen kwaad. Blijkbaar ook goed spul om de poedercoat van het onderstel mee te behandelen. Wellicht dat ik dat nog eens koop. Ik zie overigens wel dat als je dat spul van Grill Guru koopt het de helft kost
Op bbqgenootschap wordt hier ook over gepost, zie hier. Noskos (bbq goeroe) bevestigt ook dat het normaal is, en dat zowel zijn glimmende bastard als big green egg het ook hebben. Reddit staat er ook vol mee.
Anyway, dit weekend mooi weer, dus het volgende op de planning om te gaan maken:
- Broodje hamburger van waterbuffel gehakt
- Drumsticks met gegrilde zoete aardappel en gegrilde cherrytomaatjes
- Bavette met gegrilde groene asperges
[ Voor 25% gewijzigd door Hulleman op 20-05-2026 11:38 ]
Misschien dan toch maar eens over nadenken. Goed contact met de hitte is wel belangrijk. Hopen dat het goede weer er inderdaad aan komt, dan heb ik wat te doen in het pinksterweekend. Weer eens die barbecue aan.NLS_ schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 21:05:
[...]
Ik dacht ook dat ik het niet veel zou gebruiken, maar dat bleek anders. Dit is echt zo´n keukenhulp dat ik vaak gebruik als het voorhanden is. Als ik iets moet bakken dat niet helemaal 100% recht is altijd, maar bijvoorbeeld ook als gewicht bij het sous vide koken. Het werkt super eenvoudig en helpt echt.
Bij sous-vide heb ik nooit zo'n last van drijven, maar daar klem ik het meestal in mijn Ikea Pannenhouder, en door het vacuum apparaat is de lucht wel uit de zakken.
Bewust + Bourgondisch - Hier schrijf ik ik over koken en eten
Dank voor de reacties. Gaat me niet om die craquelé maar puntje/stukje wat eruit is, is op 2 plekken overigens (zag net nog andere).
Heb contact opgenomen met leverancier nu even kijken hoe en wat
Heel benieuwd waar ze mee komen. Ik weet niet hoe de kwaliteit van dit merk is en hun houding daaromtrent, maar ik vind het als consument niet acceptabel. Er is gewoon iets 'kapot'. Kan me ook niet voorstellen dat dit op de echt langere termijn bevorderlijk is. Dus het lijkt mij een garantieding.PhrancK schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 12:12:
Dank voor de reacties. Gaat me niet om die craquelé maar puntje/stukje wat eruit is, is op 2 plekken overigens (zag net nog andere).
Het maakt niets uit als je het fixt.MiKeZZa schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:32:
[...]
Heel benieuwd waar ze mee komen. Ik weet niet hoe de kwaliteit van dit merk is en hun houding daaromtrent, maar ik vind het als consument niet acceptabel. Er is gewoon iets 'kapot'. Kan me ook niet voorstellen dat dit op de echt langere termijn bevorderlijk is. Dus het lijkt mij een garantieding.
Ok. Maar is dat een acceptabele status voor een nieuw product? Wat mij betreft mag je wat anders verwachten.
Ik zou zelf genoegen nemen met korting (100 euro ofzo) en wat koud emaille om het te fiksen. Maar je kan ook een nieuwe deksel vragen. Of alles terugsturen. Net wat je wil en de leverancier wil doenMiKeZZa schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 13:51:
[...]
Ok. Maar is dat een acceptabele status voor een nieuw product? Wat mij betreft mag je wat anders verwachten.
Mja, het is vergelijkbaar met bijvoorbeeld een kras op de voet van een nieuwe TV. Als ik een nieuwe TV van 2000 euro koop en er een kras in de voet zit, breng ik hem terug. Ookal beïnvloedt het de werking niet.
Ben benieuwd hoe de leverancier het oplost.
Vind ik iets heel anders. Maar dat maakt niet uit, je moet kijken of je er samen uitkomt en anders stuur je hem terug.Esumontere schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:00:
[...]
Mja, het is vergelijkbaar met bijvoorbeeld een kras op de voet van een nieuwe TV. Als ik een nieuwe TV van 2000 euro koop en er een kras in de voet zit, breng ik hem terug. Ookal beïnvloedt het de werking niet.
Ben benieuwd hoe de leverancier het oplost.
Hoe is dit anders dan? Het is cosmetische schade aan een gloednieuw product in een vergelijkbare prijscategorie. Ik heb het niet over de craquelé, maar over de afgebroken stukjes emaille.418O2 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 14:00:
[...]
Vind ik iets heel anders. Maar dat maakt niet uit, je moet kijken of je er samen uitkomt en anders stuur je hem terug.
[ Voor 4% gewijzigd door Esumontere op 20-05-2026 14:19 ]
Ik denk dat iedereen zijn eigen afweging maakt. Als ik ongeveer 15 of 1600 uitgeef en er zitten 2 beschadigingen op, dan neem ik geen genoegen met een korting. De leverancier regelt het dan maar en heb gelijk ook ?? bij een kwaliteitscontrole
Ik blijf me irriteren en heb geen zin in opmerkingen van anderen... kijk er zit.een beschadiging op je nieuwe kamado...
Ik blijf me irriteren en heb geen zin in opmerkingen van anderen... kijk er zit.een beschadiging op je nieuwe kamado...
Dat is normaal en ontkom je niet aan met die “glazuur” laag. Hebben al mijn glimmende kamado’s ook. Dat pitje is een ander verhaal en zou ik zeker aankaarten bij de verkoper. Terugsturen hoeft niet maar hij zou je zeker korting of wat andere spullen moeten kunnen aanbieden voor die schade.PhrancK schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:29:
Dan moet je dat van ze vragen, het is allemaal niet zo moeilijkLayumi schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 17:04:
Ik denk dat iedereen zijn eigen afweging maakt. Als ik ongeveer 15 of 1600 uitgeef en er zitten 2 beschadigingen op, dan neem ik geen genoegen met een korting. De leverancier regelt het dan maar en heb gelijk ook ?? bij een kwaliteitscontrole
Je reageert nu op iemand anders😅418O2 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 18:14:
[...]
Dan moet je dat van ze vragen, het is allemaal niet zo moeilijk
Ik zie door de houtskool bomen even het bos niet meer. Ik heb mijn Weber Master Touch in een relatief kleine tuin staan en wil daarom zo ‘schoon’ mogelijk stoken om geen commentaar van de buren te krijgen. Welk houtskool past daar het beste bij wat jullie betreft? Qua briketten heb ik Ecobrasa, maar voor het snelle grillwerk zoek ik naar geschikt houtskool.
Rook is vooral suboptimaal aansteken. Denk dat je met een starter al gauw goed zit. Alleen dan geen houtskool met al te grote stukken nemenNiku schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 21:39:
Ik zie door de houtskool bomen even het bos niet meer. Ik heb mijn Weber Master Touch in een relatief kleine tuin staan en wil daarom zo ‘schoon’ mogelijk stoken om geen commentaar van de buren te krijgen. Welk houtskool past daar het beste bij wat jullie betreft? Qua briketten heb ik Ecobrasa, maar voor het snelle grillwerk zoek ik naar geschikt houtskool.
In het specifieke geval van Van Beekum, heb ik het idee dat het allemaal sponsorwerk is. Dat merk is zo extreem commercieel en schreeuwerig in hun socials. Tijdje terug nog zo'n reclamefilmpje waarin iemand (eigenaar?) even wou laten zien wat voor auto hij rijdt.MiKeZZa schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 21:04:
Eerder heb ik wel eens het assortiment bekeken, toen verkochten ze vooral rubs met buitengewoon veel zout. Ik ben daarop afgehaakt. Meer PR dan smaak wat mij betreft.
Paprikapoeder (of andere losse kruiden/specerijen) haal ik meestal bij Amazing Oriental (Aziatische supermarkt) of op de markt. Paprikapoeder van de Supermarkt is niet wezenlijk anders dan die van Van Beekum of andere merken.
Volgens mij creer je eigenlijk meer rook met een starter.418O2 schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 22:14:
[...]
Rook is vooral suboptimaal aansteken. Denk dat je met een starter al gauw goed zit. Alleen dan geen houtskool met al te grote stukken nemen
Wanneer je een bergje kolen maakt en daar 2-3 bundels half insteekt je daarmee de minste rook maakt.
De houtskaal gaat dan aan van boven naar beneden.
Minste rook ervaar ik bij aansteken met de gasbrander (su-v gun). Wellicht dat van die elektrische hetelucht dingen (looft lighter) ook goed werken, daar heb ik geen ervaring mee.
Wokkels (en veel andere aanmaakblokjes) walmen van zichzelf sowieso al wat.
Wokkels (en veel andere aanmaakblokjes) walmen van zichzelf sowieso al wat.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Zo'n elektrische lighter (ik heb die van Grill guru) rookt inderdaad bijna niet. Van die wokkels(met was oid) die roken altijd meer.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Klopt! Vergeet elke keer dat die er ook nog zijn. Maken wel weer redelijk wat geluid natuurlijkTerrie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:13:
Zo'n elektrische lighter (ik heb die van Grill guru) rookt inderdaad bijna niet. Van die wokkels(met was oid) die roken altijd meer.
Eens, ik gebruik mijn one-minute lighter (looft is een merk die ze - vrij duur - op de markt heeft gebracht) en dat rookt nauwelijks. Tenzij er nog een half opgebrand stukje rookhout in de kolen ligtTerrie schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:13:
En bewaar je kolen goed droog. Een losse zak in de schuur kan al makkelijk vocht oppikken en dat merk je ook.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De WGA is in de aanbieding op Amazon.nl https://www.amazon.nl/Weber-Go-Anywhere-Houtskoolbarbecue-Draagbare-Ge%C3%ABmailleerde/dp/B00GYUN5ZM?ref_=ast_sto_dp, nu twijfel ik of het echt een meerwaarde is omdat ik ook een Outr Medium 40 cm heb die opzich ook wel mee te nemen is. Heeft de WGA dan alsnog erg veel voordeel?
@impactftw ja een wga tilt iets makkelijker en is veel makkelijker voor het snelle bbq werk, dat is neem ik aan waarom je hem mee wil nemen?
Moette doen.
Jep ff snel als je bij iemand wil gaan BBQen die geen BBQ heeft of mee op kameraden weekendozzynator schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:54:
@impactftw ja een wga tilt iets makkelijker en is veel makkelijker voor het snelle bbq werk, dat is neem ik aan waarom je hem mee wil nemen?
En daarbij zijn er veel veel (third party) accessoires voor de wga. Ook wel een leuk ding voor naast de kamado, als je wat groente wil maken terwijl je low and slow wil ofzo. Of even een steak wil afgrillen
[ Voor 51% gewijzigd door 418O2 op 21-05-2026 11:14 ]
Dat laatste durf ik best te betwisten, er is onderzoek gedaan naar zaken als bijv. paprikapoeder van bijvoorbeeld Verstegen en ook andere grote merken, zit vol met pesticiden waarvan meerdere niet toegestaan zijn in de EU, het zit er wél in. Dat gezegd hebbende, daarom koop ik het ook liever bij de toko/Turkse supermarkt. Niet dat het daar niet in zit. Dat kan ik immers niet aantonen maar ik heb wel eens begrepen dat het juist in die grotere hoeveelheden die je daar kunt kopen nogal eens mee lijkt te vallen. Verstegen komt er hier in elk geval niet meer in. Zeker als het om mix gaat, betaal je voor 70% zout en rotzooi.Gadgeteer schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:10:
[...]
In het specifieke geval van Van Beekum, heb ik het idee dat het allemaal sponsorwerk is. Dat merk is zo extreem commercieel en schreeuwerig in hun socials. Tijdje terug nog zo'n reclamefilmpje waarin iemand (eigenaar?) even wou laten zien wat voor auto hij rijdt.
Eerder heb ik wel eens het assortiment bekeken, toen verkochten ze vooral rubs met buitengewoon veel zout. Ik ben daarop afgehaakt. Meer PR dan smaak wat mij betreft.
Paprikapoeder (of andere losse kruiden/specerijen) haal ik meestal bij Amazing Oriental (Aziatische supermarkt) of op de markt. Paprikapoeder van de Supermarkt is niet wezenlijk anders dan die van Van Beekum of andere merken.
Adjust non olet, plerumque...
Heb je daar enig bewijs van?
Ben zelf erg fan van van Beekum. Zou valt vaak wel mee (niet veel anders dan andere merken) en ze hebben ook heel veel zoutloze mix tegenwoordig
Ben zelf erg fan van van Beekum. Zou valt vaak wel mee (niet veel anders dan andere merken) en ze hebben ook heel veel zoutloze mix tegenwoordig
nog vers van de pers418O2 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:17:
https://www.foodwatch.org...nd-in-rice-tea-and-spices
Een WGA of vergelijkbaar is gewoon veel lichter om mee te nemen en heb je relatief veel "Real estate" waar zo'n mini Kamado vooral veel aardewerk is en weinig oppervlak. Op vakantie, voor wat lekkere kippendij saté, ga ik niet een kamado pakken maar zoneer ik een WGA imitatie. Op vakantie ga ik écht niet low & slow dingen doen en ik verklaar mensen die dat wél doen met zo'n mini-kamado voor gek of heel hardcore.impactftw schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 10:51:
De WGA is in de aanbieding op Amazon.nl https://www.amazon.nl/Weber-Go-Anywhere-Houtskoolbarbecue-Draagbare-Ge%C3%ABmailleerde/dp/B00GYUN5ZM?ref_=ast_sto_dp, nu twijfel ik of het echt een meerwaarde is omdat ik ook een Outr Medium 40 cm heb die opzich ook wel mee te nemen is. Heeft de WGA dan alsnog erg veel voordeel?![]()
[Afbeelding]
Adjust non olet, plerumque...
https://www.tubantia.nl/binnenland/onderzoek-verboden-pesticiden-in-paprikapoeder-rijst-en-thee-van-nederlandse-supermarkten~a9307de2/418O2 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:17:
En de originele bron: https://www.foodwatch.org/nl/current-nieuws/verboden-pesticiden-in-rijst-thee-en-kruiden-bij-albert-heijn-en-jumbo
[ Voor 20% gewijzigd door Esumontere op 21-05-2026 11:36 ]
Probleem is dat je als consument niet kunt zien/ ruiken in welke producten die pesticiden zitten. Zo kun je volgens mij als leek ook niet beoordelen of het paprikapoeder van de toko beter of slechter is dan die van Van Beekum. Ik zie alleen (behoorlijke) prijsverschillen. Ook bij de toko verkopen ze paprikapoeder in zakken van een kilo in prijs variërend van 11,65 tot 17,85. Welke beter/ slechter is en welke wel/ geen pesticiden? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat je een dief van je eigen portemonnee bent wanneer je kruiden in de supermarkt koopt.Esumontere schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:35:
[...]
https://www.tubantia.nl/binnenland/onderzoek-verboden-pesticiden-in-paprikapoeder-rijst-en-thee-van-nederlandse-supermarkten~a9307de2/
En de originele bron: https://www.foodwatch.org/nl/current-nieuws/verboden-pesticiden-in-rijst-thee-en-kruiden-bij-albert-heijn-en-jumbo
En tav de opmerking over het hoge zoutgehalte bij van Beekum: dat geldt voor nagenoeg alle rubs die je koopt. Een groot deel van de rubs is zout en suiker. Dat is juist voor mij de reden om grotere hoeveelheden kruiden te kopen. Dan kan ik zelf de rubs maken en zelf beslissen hoeveel suiker en zout ik toevoeg.
This train carries saints and sinners
Gelukkig is Verstegen een outlier en is het praktisch gezien niet "erg", maar ik zal het nu zeker niet meer kopen (niet dat ik ooit iets van ze heb gekocht)
Inderdaad.. nagenoeg alle. Die nagenoeg alle koop ik dus niet.sjors123 schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 11:57:
[...]
Probleem is dat je als consument niet kunt zien/ ruiken in welke producten die pesticiden zitten. Zo kun je volgens mij als leek ook niet beoordelen of het paprikapoeder van de toko beter of slechter is dan die van Van Beekum. Ik zie alleen (behoorlijke) prijsverschillen. Ook bij de toko verkopen ze paprikapoeder in zakken van een kilo in prijs variërend van 11,65 tot 17,85. Welke beter/ slechter is en welke wel/ geen pesticiden? Ik weet het niet. Ik weet alleen dat je een dief van je eigen portemonnee bent wanneer je kruiden in de supermarkt koopt.
En tav de opmerking over het hoge zoutgehalte bij van Beekum: dat geldt voor nagenoeg alle rubs die je koopt. Een groot deel van de rubs is zout en suiker. Dat is juist voor mij de reden om grotere hoeveelheden kruiden te kopen. Dan kan ik zelf de rubs maken en zelf beslissen hoeveel suiker en zout ik toevoeg.
Ook hier maken we graag zelf onze rubs. Maar we kopen ook wel kant en klare als we iets vinden met een lager zoutpercentage. In Groningen (vast ook wel elders in het land) staat op de markt (Vismarkt) ook altijd een kraam met kruiden. Deze verkoopt alles zoutloos. Ook hier halen we geregeld een voorraadje verschillende rubs.
Mijn ervaring is dat het beter is tot 96 graden te laten liggen.MiKeZZa schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:37:
Afgelopen weekend pulled pork. De stale duurde wel erg lang dus uiteindelijk met 92 er afgehaald en wat moeizaam te pullen.
maar smaakte wel erg lekker.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Altijd boter zacht.
En het voordeel van de WGA is dat als je het rooster in tweeën slijpt je er de mini firestarter met een zakje briketten in kan doen. Ernaast nog plek voor wat aanmaak blokjes, handschoenen en tang en thermometer en je hebt 1 koffertje met alles wat je nodig hebt (behalve vlees en bier)
Helaas mag je waar wij naar toe gaan met vakantie niet meer op kolen stoken, dus was zelf op zoek naar een leuke aanbieding voor een WGA op gas maar die aanbiedingen komen niet zo vaak langs helaas.
Helaas mag je waar wij naar toe gaan met vakantie niet meer op kolen stoken, dus was zelf op zoek naar een leuke aanbieding voor een WGA op gas maar die aanbiedingen komen niet zo vaak langs helaas.
Hoe lang heb je het er uiteindelijk op gehad?MiKeZZa schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 19:37:
Afgelopen weekend pulled pork. De stale duurde wel erg lang dus uiteindelijk met 92 er afgehaald en wat moeizaam te pullen.
maar smaakte wel erg lekker.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Hier speel ik wel eens vals door het vlees al op tijd in te pakken in folie (nog voor de stall) maar als we niets op de planning hebben, probeer ik het vlees er 's morgens / 's nachts al op tijd op te leggen. Soms even vervelend wanneer de wekker ergens rond een uur of 4 of 5 in de ochtend afgaat maar zo creëer ik wel tijd om de hele sessie zonder inpakken te doen. Zodra de (vorige dag voorbereide) bbq de juiste temp heeft, gaat rookhout tussen de kolen en vlees erop. Thermometer instellen en weer op bed.
Uurtje of 9. Was de vorige keren meer dan voldoende. Maar nu was het haasten en iets vaker dan me lief is de temp checken.Gadgeteer schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:33:
[...]
Hoe lang heb je het er uiteindelijk op gehad?
Hier speel ik wel eens vals door het vlees al op tijd in te pakken in folie (nog voor de stall) maar als we niets op de planning hebben, probeer ik het vlees er 's morgens / 's nachts al op tijd op te leggen. Soms even vervelend wanneer de wekker ergens rond een uur of 4 of 5 in de ochtend afgaat maar zo creëer ik wel tijd om de hele sessie zonder inpakken te doen. Zodra de (vorige dag voorbereide) bbq de juiste temp heeft, gaat rookhout tussen de kolen en vlees erop. Thermometer instellen en weer op bed.
In het topic Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 worden bij woningen waarbij de tech er af spat, foto's geplaatst met de opmerking 'Welke Tweaker....?'
In dit geval moet ie eigenlijk in dit topic want:

Welke Tweaker...?
(link naar bericht: https://gathering.tweaker...message/85315018#85315018)

Welke Tweaker...?
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Uurtje of 9 niet echt heel lang. Haal hier voor pulled porc (meestal 2 tot 2,5 kilo) makkelijk 12 uur of langer.MiKeZZa schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:42:
[...]
Uurtje of 9. Was de vorige keren meer dan voldoende. Maar nu was het haasten en iets vaker dan me lief is de temp checken.
Wanneer ik een snellere manier gebruik (vroegtijdig inpakken) dan zit ik al snel op 8-9 uur en is het resultaat echt wel iets minder dan gewoon.
Wel verschilt het per stuk vlees. Soms 10 uur voor 2 kilo, soms 12 uur voor 2 kilo.. Geen touw aan vast te knopen.
Ligt wel heel erg aan welk vlees je gebruikt. Procureur is na een uur of 8 al boterzacht, boston butt moet echt veel langer.Gadgeteer schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:54:
[...]
Uurtje of 9 niet echt heel lang. Haal hier voor pulled porc (meestal 2 tot 2,5 kilo) makkelijk 12 uur of langer.
Wanneer ik een snellere manier gebruik (vroegtijdig inpakken) dan zit ik al snel op 8-9 uur en is het resultaat echt wel iets minder dan gewoon.
Wel verschilt het per stuk vlees. Soms 10 uur voor 2 kilo, soms 12 uur voor 2 kilo.. Geen touw aan vast te knopen.
Ik doe pulled pork gewoon een dag van te voren. Scheelt een hoop gedoe met dingen op tijd af hebben.
Warm om het de volgende dag weer op, smaakt altijd perfect
Warm om het de volgende dag weer op, smaakt altijd perfect
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Bijzonder matige apparaten voor de afbouw imo.TheOmen schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:51:
In het topic Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2026 worden bij woningen waarbij de tech er af spat, foto's geplaatst met de opmerking 'Welke Tweaker....?'
[Afbeelding]
Welke Tweaker...?
Dat had ik idd ook anders verwacht. Als je zo'n complete afbouw hebt, waarom dan als hoofdtoestel een middenklasse gasbbq? En een medium (gok ik) kamado. Lijkt wel een bge te zijn.
Dan zou je daar toch eigenlijk een L of XL kamado verwachten (of andere inbouw kolenbbq), met evt een kookplaat ernaast voor het gemak en de bijgerechten. En als je dan al gasbbq doet, dan zijn er ook wel mooiere inbouwtoestellen te krijgen.
Ik vind het een prachtige buitenkeuken qua inrichting en voorzieningen, maar door de keuze van bbq's net niet af.
Middenklasse gasbbq?Raymond schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:34:
[...]
Dat had ik idd ook anders verwacht. Als je zo'n complete afbouw hebt, waarom dan als hoofdtoestel een middenklasse gasbbq? En een medium (gok ik) kamado. Lijkt wel een bge te zijn.
Dan zou je daar toch eigenlijk een L of XL kamado verwachten (of andere inbouw kolenbbq), met evt een kookplaat ernaast voor het gemak en de bijgerechten. En als je dan al gasbbq doet, dan zijn er ook wel mooiere inbouwtoestellen te krijgen.
Ik vind het een prachtige buitenkeuken qua inrichting en voorzieningen, maar door de keuze van bbq's net niet af.
Wat is er mis met Napoleon?
En waarom zou je daar een L of XL kamado verwachten?
Misschien kookt hij/zij daar alleen bijgerechten op en kookt hij/zij hoofdzakelijk graag op gas.
Je zou idd wel een dikke sizzleplaat enzo verwachten. Ondertussen wel een dikke horeca afzuiginstallatie. Lijkt allemaal wel goed afgewerkt, dat wel!Raymond schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:34:
[...]
Het is van Napoleon een middenklasse model, je hebt van napoleon ook "hogere" lijnen. En er is voor gekozen om een losse bbq ertussen te plaatsen (rogue serie lijkt het). Terwijl Napoleon ook hele mooie inbouw bbq's heeft. Dat zou mijn eerste keuze zijn, zeker als je voor de rest alles zo mooi hebt opgebouwd.ASS-Ware schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:37:
[...]
Middenklasse gasbbq?
Wat is er mis met Napoleon?
En waarom zou je daar een L of XL kamado verwachten?
Misschien kookt hij/zij daar alleen bijgerechten op en kookt hij/zij hoofdzakelijk graag op gas.
[ Voor 9% gewijzigd door Raymond op 22-05-2026 10:49 ]
Denk dat ze dat al hadden en de rest er om hebben gebouwd.Raymond schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 10:47:
[...]
Het is van Napoleon een middenklasse model, je hebt van napoleon ook "hogere" lijnen. En er is voor gekozen om een losse bbq ertussen te plaatsen (rogue serie lijkt het). Terwijl Napoleon ook hele mooie inbouw bbq's heeft. Dat zou mijn eerste keuze zijn, zeker als je voor de rest alles zo mooi hebt opgebouwd.
Het was procureur...Esumontere schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 09:05:
[...]
Ligt wel heel erg aan welk vlees je gebruikt. Procureur is na een uur of 8 al boterzacht, boston butt moet echt veel langer.
Bijzonder, ik maak toch regelmatig grote stukken procureur (2 kg+) klaar voor pulled pork en ze hebben er nog nooit langer dan 9 uur op gelegen tot een kern van 93 °C. Ik hou mijn kamado dan rond de 110 - 120 °C. Toch een ander type varken wellicht.
[ Voor 6% gewijzigd door Esumontere op 22-05-2026 10:59 ]
uiteindelijk blijft het een tussenwoning....TheOmen schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 08:51:
[Afbeelding]
Welke Tweaker...?
Moette doen.
Dank voor de reacties, adviezen en meningen .PhrancK schreef op woensdag 20 mei 2026 @ 09:29:
Even kort ter afsluiting gezien het nog redelijk wat reacties triggerde. Winkel en monolith zelf hebben er naar gekeken. Voor die 2 plekjes sturen ze een lakstift om het weg te werken en plancha twv 80 euro voor het ongemak. Kan ik dit weekend iig lekker aan de slag met al t vlees wat ik al in huis had gehaald
Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/cJ3aYzVazHLpr2B6fSLaEqro.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UqOIODYF2MfEq8qXfzK8N1MY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nN9VG3vplGtzxEfzVJE8HuOa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BHgRWM3EOa3Z27KPDMDQ03qn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u1EeuQUgf3gptYwp5HeGzc1O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UuRvXv4NEqhwxPQhsWUm8FQN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BOj7PfI7apNHADSvkipaP99k.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/vAJvtLuIUZy5SetHLi1MF0DQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MRdglNdtXarw6lTS1aTWY7Rt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/F3qwFFXB7eKuBQXDCiRYK6oL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Y8uCA6k8MRVDQ3P2V4qkf64p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YuS8Uq8eY9cmH3zLAkK9VzOp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jmNCOTh48AEA2ET81FdaS2c1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R1uUIu26ihDXtjllMs3dc3wC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PWqWZ1roJ8FY0FJJPdKeLVUQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9sVkQzCbBoTH5Cwdb421Vkhj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/amyVc8Wz9yjdH9hRC00HMKSp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZjA1RjUjRhH4u4EqXD4OSL3R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QaUBczRMt21raE6g1gFtXlmg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bkPDaixGej5wwpXOEn3FyteM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9uYE5ZubZjB3dBHhCwKeW4Zg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rUEZsq1pkCHYEq7PfYj8tCiq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RymjYlVSdLsdYZL0fHRTwNb1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/whg9BItVM3HmwkibMdBCKZhB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/QGdg6duTls68KrhJccRSeJ3A.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fG1z0ijdOoIv0dR1JzMXbVHn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AGa8TfdmpIj8yUWgFXMoerZr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/w4cxBuDeY6mga56k5xR6f9ZU.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/4VvfkxsWhT4A85YNKC7xJAAn.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FWLldWdbB3qYY52hIH1HGgln.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sJ8VvTmKvFE9nfyxrz1dS5Ka.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/03ni1Su1cVhi8xQMAZMT44OW.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Kb4dEX4mvESrin5jeZV2ivpo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nHj462UEp3i9rU0mdXCityhn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2RjPJoXdNBzOlqXI1HDgNaOs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/b70H0kAVVzYPi5L1m570u7Rx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BUahse5LKiJbxqMim40yOQ2D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/M4WhgMrg2TLK3TvDpkaOdMEs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PACc9mi2Sd9fLv4AytJZXhJp.jpg?f=fotoalbum_large)