Grappig die klachten over de Caputo gist. Ik heb nu 3-4x met de Dr. Oetker gist deeg gemaakt en dat ging altijd prima. Dit weekend de 1e keer met Caputo en het deeg was inderdaad minder. Ik dacht dat ik iets verkeerd had gedaan maar wellicht is het de gist.
Ik heb overigens een maandje geleden in een opwelling een Ooni Karu 2 gekocht. Ik at niet zo heel vaak Pizza maar sinds ik deze oven heb zit ik er helemaal in. Heel leuk om zelf deeg te maken en te bakken. Het gaat ook verassend goed, tot nu toe een Pizza of 20 gemaakt en nog geen enkele mislukt. Ook het lanceren in de oven gaat prima. Ik heb getest met briketten, houtskool en eikenhout en met dat laatste gaat het het beste voor Napolitaanse pizza.
Nu lekker gaan experimenteren om het deeg steeds wat beter te krijgen.
Ik heb overigens een maandje geleden in een opwelling een Ooni Karu 2 gekocht. Ik at niet zo heel vaak Pizza maar sinds ik deze oven heb zit ik er helemaal in. Heel leuk om zelf deeg te maken en te bakken. Het gaat ook verassend goed, tot nu toe een Pizza of 20 gemaakt en nog geen enkele mislukt. Ook het lanceren in de oven gaat prima. Ik heb getest met briketten, houtskool en eikenhout en met dat laatste gaat het het beste voor Napolitaanse pizza.
Nu lekker gaan experimenteren om het deeg steeds wat beter te krijgen.
[ Voor 50% gewijzigd door VulcanRaven op 26-08-2025 09:28 ]