Ik bak nu een half jaar met de Action pizza oven. Zoals hier al eerder aangehaald is dat een prima toestel voor het geld (peanuts!) en transformeert het hoe je pizza's bakt. We hebben sindsdien geen pizzeria meer bezocht.
Maar nu loop ik toch wat tegen de beperkingen aan (vooral max temp, snelheid van achtereen bakken) en ben ik aan het kijken naar een upgrade.
Hoewel ik onlangs nagenoeg de trekker had overgehaald op een Ooni Koda 2 Pro ben ik na nog maar eens een interne overlegronde met mezelf

toch maar weer afgestapt van het gasoven idee.
Ik heb geen beschutte buitenruimte waar ik een gasoven kan zetten en dat is niet optimaal. Komt daarbij nog de beperking van de seizoenen (zoals ik hier ook van gebruikers gelezen heb) waarmee ik op die dagen toch weer binnen sta te bakken op een basisoven. Ik ben ook meer het type praktische bakker die niet zoveel heeft met de charmes van een gas- of houtoven en alles wat erbij komt kijken.
Dus...focus weer verlegd naar een goede elektrische oven die ik het hele jaar door kan gebruiken en die ik desnoods buiten kan plaatsen voor een baksessie met familie.
Na het uitgebreid doorzoeken van dit topic heb ik een shortlist met 3 toestellen;
- Effeuno P134H 509 Pro
- Macte Voyager Twin
- Tentazione Max GT3
De Macte staat misschien het laagst op mijn lijst, ik heb er nogal wisselende ervaringen inzake bouwkwaliteit over gelezen. De Tentazione is mij in dit topic opgevallen en wat ik ervan kan vinden lijkt wel positief. De prijs is ook een interessante meevaller tov de P134H. De GT3 is via
deze site te koop voor 599€ inclusief een 3cm biscotto. Dat is toch 200€ minder dan wat je voor een P134H minimaal betaalt en bij de Effuno zit dan ook geen "echte" biscotto als ik het goed heb. Nog een troef voor de GT3 is het groter bakoppervlak van 41,5 x 41,5cm tov 35 x 40cm van de Effuno.
Ik kies bewust voor een lage oven (die van de action is intern niet hoger) omdat ik verder geen bakker ben en aan de extra hoogte van een P134HA niets heb.
Specs en prijs gezien heeft de GT3 momenteel een streep voor, maar de Effeuno is kiezen (en betalen) voor een bekende naam. Ik geef niet veel om de looks, de GT3 ziet er wat industriëler uit en de P134H is wat gewoner qua looks op het aanrecht.
Gebruikers van de Tentazione GT3 (of GT4) die er al wat langer mee werken hier aanwezig?