Het BBQ hardware, mod, recepten en creaties topic - deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 179 ... 333 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-06 10:10

CeesKees

I rest my Kees

barrymossel schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:51:
Zo hebben de rookplankjes toch nog nut. Gerookte camembert:

[Afbeelding]
Heerlijk! Maar...

[Afbeelding]
... onmogelijk om te eten. :+
Ik krijg er gewoon trek van als ik deze zo zie… heb je een linkje naar het recept?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 16:02

jabberwock

XBL:Jabberwocks

barrymossel schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 18:51:
Zo hebben de rookplankjes toch nog nut. Gerookte camembert:

[Afbeelding]
Heerlijk! Maar...

[Afbeelding]
... onmogelijk om te eten. :+
Ontbijtkoek in dippen! Echt doen! :P :P :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 16:07

copykat

Good copy isn't bad

checkdiz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Dat is een beetje het nadeel van de hype eromheen.
M.i. is men beter af door met een eenvoudig barbecue model te beginnen en dan door ervaring te begrijpen waar de nadruk op moet liggen bij een volgende barbecue. Kan net zo goed zijn dat je op een mooie ketel met scharnierend deksel uitkomt, of juist een offset smoker.
ik heb jaren ge bbq't en gedacht "laat maar" want sateetjes zwart fikken op verjaardagen is alles wat ik doe met zo'n 25 euro bak zonder deksel.
daarna gekeken voor gas buiten koken unit (2-3pits met zijbrander) niet gedaan omdat "ze" allemaal "roesten".
wat met 300,- best slecht is.
dan maar Weberkogel GBS? zo'n uitgebreide met gietijzer enzo.. (elke keer weer in de winkel "wil ik dit ding in de tuin hebben staan blinken als een verdwaalde UFO? eh neeeeee! )

uiteindelijk maar een compact HabbieBabbie kamado gekocht en 1jaar me de tering gezocht naar accessoires die in de vuurpot en schaal paste. (Wijze les koop geen kloon van een kloon)
Wel ontdekt dat ik "kamado-en" koken dus op zo'n ding wel leuk vind.

Het moment dat ik echt een groter oppervlak nodig heb (regelmatig meer eters te gelijkertijd) dan koop ik nog steeds niet de hoofdprijs maar wel kwalitatief goed georganiseerd. (nette kwaliteit, voldoende accessiores en ook na x jaar nog passende nieuwe accessiores mogelijk. (dus schaal en vuur pot van de keus op diameter goed na meten op verschillen met de KJ richtlijnen want die blijven. (chinese parallel kopieën zijn daar op gebaseerd namelijk)

Dus of KJ's uitlopers of een merk die passend is op deze KJ's

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:21

aex351

I am the one

checkdiz schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:39:
[...]

Dat is een beetje het nadeel van de hype eromheen.
M.i. is men beter af door met een eenvoudig barbecue model te beginnen en dan door ervaring te begrijpen waar de nadruk op moet liggen bij een volgende barbecue. Kan net zo goed zijn dat je op een mooie ketel met scharnierend deksel uitkomt, of juist een offset smoker.
Een goede basis kan ook erg prettig zijn. Ik ben ook pas begonnen en ik ben 'toevallig' uitgekomen op een Napoleon gas barbecue. Terwijl ik eigenlijk een houtskool barbecue wilde.

En wat je merkt is dat het allemaal echt goed in elkaar zit. Een Canadese familiebedrijf. Er is echt over nagedacht. Kwalitatief lijkt het ook goed in elkaar te zitten. Ze bieden elke accessoire aan die je maar nodig hebt en ook heel veel informatie en filmpjes.

Dat soort dingen zijn erg fijn voor een beginner. Ik ben er nog steeds erg enthousiast over.

Een van de redenen waarom ik juist zo enthousiast ben over Napoleon is omdat veel houtskool barbecues gewoon puur overgeprijsde spul is, en ingekochte zooi van China. Zoals Boretti een Nederlands bedrijf die doen alsof ze Italiaans zijn. Dat kan ik dus echt niet waarderen.

En zo zie ik het een beetje met die kamado's ook. Overgeprijsde zooi omdat men denkt dat je daar direct restaurant kwaliteit eten vanaf komt rollen. Wat natuurlijk niet zo is.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-06 22:58
Zit net ff met mijn oom in Amerika te whatsappen en die heeft ook een kamado gekocht. Dus volgende keer als ik bij hem op bezoek ben ga ik denk ik zo'n amerikaanse mega supermarkt leegkopen met alle verschillende soorten 'cuts' die hier in Nederland een stuk lastiger te krijgen zijn en lekker barbecueën :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-05 23:06
Ozzie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:28:
Zit net ff met mijn oom in Amerika te whatsappen en die heeft ook een kamado gekocht. Dus volgende keer als ik bij hem op bezoek ben ga ik denk ik zo'n amerikaanse mega supermarkt leegkopen met alle verschillende soorten 'cuts' die hier in Nederland een stuk lastiger te krijgen zijn en lekker barbecueën :)
Wat voor cuts kan je niet vinden dan?
Je hebt tegenwoordig tientallen online slagerijen die ongeveer wel alles verkopen wat er is van een koe/varken/kip/wild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Denniz0229 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:32:
[...]

Je hebt tegenwoordig tientallen online slagerijen die ongeveer wel alles verkopen wat er is van een koe/varken/kip/wild.
Mja maar ik ben niet zo van de online slagerijen. Maar je heb gelijk, online kan je alles kopen wat je wil. Ik hou er alleen van om gewoon keuze te hebben en zelf iets te kunnen uitzoeken.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
Ozzie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Mja maar ik ben niet zo van de online slagerijen. Maar je heb gelijk, online kan je alles kopen wat je wil. Ik hou er alleen van om gewoon keuze te hebben en zelf iets te kunnen uitzoeken.
Kan ik me voorstellen, maar kwaliteit is bij de meeste echt super goed en meestal voor betere prijzen als de lokale slager.
Als die sowieso geen cuts kan leveren die jij wilt op bestelling is het al niet een hele goeie slager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:52
CeesKees schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 19:36:
[...]

Ik krijg er gewoon trek van als ik deze zo zie… heb je een linkje naar het recept?
Zeker! https://www.bbqexperience...ert-gerookt-op-cederhout/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:31
Ozzie schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Lokale slagers kunnen vaak ook wel wat voor je betekenen als je het vraagt hoor. Ik bestel ook nooit wat online, maar met de Hanos en de marktslager hier red ik het wel

[ Voor 10% gewijzigd door 418O2 op 25-08-2021 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:40:
[...]

Lokale slagers kunnen vaak ook wel wat voor je betekenen als je het vraagt hoor. Ik bestel ook nooit wat online, maar met de Hanos en de marktslager hier red ik het wel
Bij de lokale slager in ons dorp haal ik echt alleen als het snel moet. Hufter liet m'n dochter van 7 1,5 euro betalen voor een meter opbindtouw voor m'n bavetterollade. En z'n vlees is ook niet heul goed.

Met zo'n mentaliteit sponsor ik liever echte ondernemers zoals meatfish.nl (bij ons in de regio) die na een mailtje ook vanalles (snel) kunnen regelen. En bij ons dus gratis bezorgd, ook wel fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
barrymossel schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

Bij de lokale slager in ons dorp haal ik echt alleen als het snel moet. Hufter liet m'n dochter van 7 1,5 euro betalen voor een meter opbindtouw voor m'n bavetterollade. En z'n vlees is ook niet heul goed.

Met zo'n mentaliteit sponsor ik liever echte ondernemers zoals meatfish.nl (bij ons in de regio) die na een mailtje ook vanalles (snel) kunnen regelen. En bij ons dus gratis bezorgd, ook wel fijn...
Zo boos om 1.5 euro...

Maar niet elke slager is zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:52

Dennis1812

Amateur prutser

Mijn slager geeft dat stukje inmiddels zo aan mij mee. Maar ik gok dat een nieuwe klant daar ook voor mag betalen.

Het is een winkel. Bij de Blokker was het ook niet gratis.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 11:17
copykat schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 14:25:
[...]

Grappig die tip vd jenever kwam van de makro beverwijk.🙂
Ik begreep eerst goedkope jenever er over gieten dan de brine en kruiden en suiker toevoegen uurtje of wat in de koeling.
Dan droog deppen.

Maar zou t beter zijn voor de smaak om na brine en kruiden de boel afte spoelen en dan te begieten met alcohol voordat je laatste kruiden er over strooit?
. Alcohol bevrijd smaak toch door open trekken vd celwanden?
Zover heb ik er niet over nagedacht ;)
Als die alcohol dat doet, dan trekt de rum smaak er toch in? Pekelen droogt daarna alleen uit, dan blijft de smaak toch in de vis??

We kunnen het ook een keer andersom proberen ;) Omdat het kan. 2 zalm moten en dan beide in een andere volgorde bereiden.

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

barrymossel schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 21:58:
[...]

In zou dan ook vooral benieuwd zijn wat de herkomst van bijvoorbeeld het rundvlees is.

Het Nederlandse rundvlees dat hier in Nederland aan consumenten verkocht wordt is vooral van een os. Het rundvlees van de Nederlandse koe wordt exporteert of in restaurants gebruikt. Dit mag overigens.

Dit is ook de reden waarom we veel buitenlandse rundvlees importeren. Deze is dan wel van de koe.

Kortom, volgens de huidige regelgeving mag het goedkopere vlees van een os verkocht worden als koe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn slager heeft lokaal vlees, ze kunnen je zelfs vertellen van welke boerderij het komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@barrymossel
Tip loop even de alberthein in rolletje opbindtouw.
https://www.ah.nl/product...ah-bindtouw-50-meter-rood

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• barrymossel
418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:14:
[...]

Zo boos om 1.5 euro...

Maar niet elke slager is zo
I know achteraf. Maar sorry hoor, ik was net geweest voor een bavette en had verteld wat ik ermee ging doen. Vergeten te vragen voor dat touwtje en dus m'n dochter gestuurd met een tientje in d'r hand. Nou, dan vind ik het gênant als ze voor zo'n stukje geld vragen terwijl bij de HEMA om de hoek 2,50 vragen voor 50 meter.

Het is altijd: koop lokaal, steun de middenstand. Sure, maar niet als ze zich als hufters gedragen. Ik betaal best meer als de kwaliteit en service beter zijn. Maar daarom bestel ik voortaan online als het niet de dag zelf er moet zijn.

En idd @418O2 het ging om maar 1,50. Net heb ik houtskool gekocht wat 3 euro te duur was per zak. Dát is pas erg!!!? ;) Oplichters!!! (Maar ben hen was de rol touw 'maar' 4,95 per rol van 80 meter)..
.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

@barrymossel
Wellicht had je het gratis meegekregen als je vast klant was, maar aangezien je steeds online besteld ben je geen vaste klant. Die mensen moeten ook leven, als ze aan elke onbekende gratis stuff gaan uitdelen (zelf al is het maar een touw) dan gaan ze dicht.

Als de Hema om de hoek zit, waarom ben je dan niet daarheen geweest met 2,5 euro? Dan had je nu genoeg touw voor een paar jaar...

* Yalopa is hevige supporter koop lokaal..

You don't need eyes to see, you need vision

• barrymossel
Yalopa schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 07:44:
@barrymossel
Wellicht had je het gratis meegekregen als je vast klant was, maar aangezien je steeds online besteld ben je geen vaste klant. Die mensen moeten ook leven, als ze aan elke onbekende gratis stuff gaan uitdelen (zelf al is het maar een touw) dan gaan ze dicht.

Als de Hema om de hoek zit, waarom ben je dan niet daarheen geweest met 2,5 euro? Dan had je nu genoeg touw voor een paar jaar...

* Yalopa is hevige supporter koop lokaal..
offtopic:
De HEMA had het helaas niet op voorraad. En je kan het ook omdraaien. Als je goede service verleent, krijg je misschien wat meer vaste klanten. Maar goed, verder met BBQ!

Vandaag hoop ik m'n ribs te ontvangen zodat deze - vloeken in de kerk - sous vide gegaard kunnen worden voor morgen. Dan morgenmiddag zalm roken, daarna 1-2 bavetterollades en erna spareribs afgrillen. Moet lukken. Ik wilde nog moinkballs maken, maar op m'n verjaardag wil ik zo min mogelijk stress. Volgende keer gaan de ribs ook gewoon op de BBQ, maar dat durfde ik nu met alles tegelijk nog niet aan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:55

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ik wist niet dat goede service gelijk stond aan gratis dingen weggeven. Ik bestel normaal van beef&steak, eigenlijk altijd tevreden maar het is ook wel prijzig. Vandaag een bestelling gedaan bij bbquality. 1100 gram procureur en 900 gram Spareribs dikbevleesd voor 22.70 euro. Op beef&steak zit dat op 33,65 euro.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• aex351

aex351

I am the one

418O2 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:13:
Mijn slager heeft lokaal vlees, ze kunnen je zelfs vertellen van welke boerderij het komt.
Maar je weet dus niet of het vlees dat je koopt van een koe of van een os afkomstig is. Ik ken maar weinig mensen die zich bewust zijn van het gegeven dat het merendeel van het Nederlandse rundvlees dat in Nederland verkocht wordt afkomstig is van een os.
MrVegeta schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:26:
Ik wist niet dat goede service gelijk stond aan gratis dingen weggeven. Ik bestel normaal van beef&steak, eigenlijk altijd tevreden maar het is ook wel prijzig. Vandaag een bestelling gedaan bij bbquality. 1100 gram procureur en 900 gram Spareribs dikbevleesd voor 22.70 euro. Op beef&steak zit dat op 33,65 euro.
Het rundvlees bij dit bedrijf lijkt ook hoofdzakelijk allemaal 'import' te zijn. En het Nederlandse rundvlees dat ik tegen ben gekomen zijn van oude melkkoeien. Niet perse iets mis mee. Maar je kan niet spreken over een kwaliteitsslager lijkt mij dan. Maar je ziet dus wel dat de prijs van Nederlands rundvlees duurder is.

Waar zijn de slagers die ook daadwerkelijk Nederlandse rundvlees van een koe (en geen os) aan Nederlanders verkoopt.

[ Voor 52% gewijzigd door aex351 op 26-08-2021 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Maar je weet dus niet of het vlees dat je koopt van een koe of van een os afkomstig is. Ik ken maar weinig mensen die zich bewust zijn van het gegeven dat het merendeel van het Nederlandse rundvlees dat in Nederland verkocht wordt afkomstig is van een os.

[...]

Het rundvlees bij dit bedrijf lijkt ook hoofdzakelijk allemaal 'import' te zijn. En het Nederlandse rundvlees dat ik tegen ben gekomen zijn van oude melkkoeien. Niet perse iets mis mee. Maar je kan niet spreken over een kwaliteitsslager lijkt mij dan. Maar je ziet dus wel dat de prijs van Nederlands rundvlees duurder is.

Waar zijn de slagers die ook daadwerkelijk Nederlandse rundvlees van een koe (en geen os) aan Nederlanders verkoopt.
Ik koop mijn vlees altijd bij De Groene Weg: https://www.degroeneweg.nl/
Geen idee of het verkooppraatje van de website écht klopt, maar ik vind het vlees in ieder geval vele malen smakelijker dan wat je in de supermarkt kunt kopen. Ik zou dan wel voor echt gewoon het vlees gaan, De Groene Weg verkoopt bijv. ook kant-en-klare maaltijden, maar die vind ik te smakeloos of juist weer te zout :P

What's a cube to you?

• aex351

aex351

I am the one

Rizzi schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Ik koop mijn vlees altijd bij De Groene Weg: https://www.degroeneweg.nl/
Geen idee of het verkooppraatje van de website écht klopt, maar ik vind het vlees in ieder geval vele malen smakelijker dan wat je in de supermarkt kunt kopen. Ik zou dan wel voor echt gewoon het vlees gaan, De Groene Weg verkoopt bijv. ook kant-en-klare maaltijden, maar die vind ik te smakeloos of juist weer te zout :P
Ja, maar dat is het denk ik ook. Er zit denk ik nogal wat kwaliteitsverschil is tussen rundvlees van een Nederlandse koe versus een os. En dan ligt het denk ik ook nog aan het type koe en/of os. En import vlees, wat gewoon lang diepgevroren is geweest. Het is toch ironisch te noemen dat we rundvlees uit Ierland importeren wat gelabeld wordt als beter vlees dan ons eigen verse Nederlandse rundvlees. Laat staat Uruguay/Argentinië/Amerika/Japan, wat ik allemaal voorbij zie komen. Volgens mij is India één van de grootste rundvlees exporteurs. Dus je kan wel bedenken waar veel supermarkt vlees dan uit bestaat.

Heel veel jaar geleden was er bijvoorbeeld op tv een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over dat rundvlees / gehakt soms wel al 3 jaar oud kan zijn voordat het op je bord ligt, en afkomstig uit Afrika. Denk vanwege diverse klachten/lobby is die aflevering niet meer online beschikbaar. Maar dat was wel een ding.

Dit is ook precies de reden waarom rundvlees - naar mijn inziens - vaak beter is in Nederlandse restaurants. Omdat die ook daadwerkelijk rundvlees van een Nederlandse koe inkopen.

En ondertussen zit het gewone volk te proberen om van een geïmporteerde biefstukje thuis wat van te maken. Waarbij ze het vlees bijna rauw eten omdat het anders net kauwgum wordt en/of met veel saus om er toch nog wat smaak aan te geven.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 12:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Denniz0229 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 20:32:
[...]

Het nadeel van die online gespecialiseerde slagers is dat de prijs vaak ook wat euh .. exclusiever is ;)
dat gezegd hebbende : ik heb een shitload cadeaubonnen van Beef&Steak, iemand leuke suggesties (al dan niet om er een leuk filmpje van te maken)?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-06 23:35
aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Ja, maar dat is het denk ik ook. Er zit denk ik nogal wat kwaliteitsverschil is tussen rundvlees van een Nederlandse koe versus een os. En dan ligt het denk ik ook nog aan het type koe en/of os. En import vlees, wat gewoon lang diepgevroren is geweest. Het is toch ironisch te noemen dat we rundvlees uit Ierland importeren wat gelabeld wordt als beter vlees dan ons eigen verse Nederlandse rundvlees. Laat staat Uruguay/Argentinië/Amerika/Japan, wat ik allemaal voorbij zie komen. Volgens mij is India één van de grootste rundvlees exporteurs. Dus je kan wel bedenken waar veel supermarkt vlees dan uit bestaat.

Heel veel jaar geleden was er bijvoorbeeld op tv een aflevering van de Keuringsdienst van Waarde over dat rundvlees / gehakt soms wel al 3 jaar oud kan zijn voordat het op je bord ligt, en afkomstig uit Afrika. Denk vanwege diverse klachten/lobby is die aflevering niet meer online beschikbaar. Maar dat was wel een ding.

Dit is ook precies de reden waarom rundvlees - naar mijn inziens - vaak beter is in Nederlandse restaurants. Omdat die ook daadwerkelijk rundvlees van een Nederlandse koe inkopen.

En ondertussen zit het gewone volk te proberen om van een geïmporteerde biefstukje thuis wat van te maken. Waarbij ze het vlees bijna rauw eten omdat het anders net kauwgum wordt en/of met veel saus om er toch nog wat smaak aan te geven.
En zie hier (ongeveer) de grootste reden voor veel stikstof problematiek en dergelijke. Er zijn slechts enkele landen waar veel vlees vandaan komt, en de rest importeert het gewoon en gebruikt het eigen vlees niet of nauwelijks. We verplaatsen de boel veel te veel, hetgeen allerlei problemen met zich mee brengt.

We hebben hier in de buurt een boerderij waar je vlees van de boer kan kopen, vers, niet gevroren. Dat is ook een stuk beter dan het supermarkt vlees. Waar het vooral om gaat is 'massa' creëren (zoals met alles), want dan is het goedkoper. Soms moeten we niet op die paar stuivers meer kijken, en kiezen voor kwaliteit, op lange termijn heeft iedereen daar meer aan.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Koffie schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Het nadeel van die online gespecialiseerde slagers is dat de prijs vaak ook wat euh .. exclusiever is ;)
dat gezegd hebbende : ik heb een shitload cadeaubonnen van Beef&Steak, iemand leuke suggesties (al dan niet om er een leuk filmpje van te maken)?
Ik heb wel een leuke suggestie. Doneer wat van die cadeaubonnen aan mij :p

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Denniz0229
[...]

tja, ik heb hier in de buurt een slager die een kleine dry-age kast heeft, maar dat is ook aan de prijs hoor.
als ik de prijzen van bbquality vergelijk met wat de slager durft te vragen dan ben ik online goedkoper uit.
beefensteak is inderdaad een van de duurdere, maar wel gegarandeerd goed.

wat is leuk..., je heb denk al genoeg gemaakt. ik ga van het weekend iberico bacon maken.
maar er is genoeg leuks te vinden bij beefensteak, dus we zien het filmpje wel verschijnen :9

• aex351

aex351

I am the one

Denniz0229 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

tja, ik heb hier in de buurt een slager die een kleine dry-age kast heeft, maar dat is ook aan de prijs hoor.
als ik de prijzen van bbquality vergelijk met wat de slager durft te vragen dan ben ik online goedkoper uit.
beefensteak is inderdaad een van de duurdere, maar wel gegarandeerd goed.

wat is leuk..., je heb denk al genoeg gemaakt. ik ga van het weekend iberico bacon maken.
maar er is genoeg leuks te vinden bij beefensteak, dus we zien het filmpje wel verschijnen :9
Ja dat snap ik wanneer ze online import vlees verkopen. Lekker goedkoop. Kan je net zo goed naar de supermarkt gaan. Exact hetzelfde. Je hebt online misschien iets meer keus en keus uit grotere stukken. Maar kwaliteit is dan toch exact hetzelfde.

Ik zou toch echt opzoek gaan naar rundvlees van een Nederlandse koe (geen os) wil je kwaliteit.

• Denniz0229
aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:23:
[...]

Ja dat snap ik wanneer ze online import vlees verkopen. Lekker goedkoop. Kan je net zo goed naar de supermarkt gaan. Exact hetzelfde. Je hebt online misschien iets meer keus en keus uit grotere stukken. Maar kwaliteit is dan toch exact hetzelfde.

Ik zou toch echt opzoek gaan naar rundvlees van een Nederlandse koe (geen os) wil je kwaliteit.
misschien moet je er zelf even een keer bestellen voordat je zegt dat het supermarkt kwaliteit is :9
en wat is er mis met geïmporteerd vlees? een Nederlandse graskoe wordt ik niet gelukkig van, liever iets met wat meer vet of een Nederlands dubbeldoel. mag jij vertellen waar ik dat in de supermarkt vind.

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
[...]

tacos al pastor ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Denniz0229 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:27:
[...]

misschien moet je er zelf even een keer bestellen voordat je zegt dat het supermarkt kwaliteit is :9
en wat is er mis met geïmporteerd vlees? een Nederlandse graskoe wordt ik niet gelukkig van, liever iets met wat meer vet of een Nederlands dubbeldoel. mag jij vertellen waar ik dat in de supermarkt vind.
Import is geen vers rundvlees. Ik heb liever gewoon vers rundvlees van een goede Nederlandse koe als ik voor de keuze zou staan.

Nederlandse rundvlees staat ik het buitenland bekend om de hoge kwaliteit.

Beef&Steak verkoopt nauwelijks Nederlands rund. En dat terwijl ze pretenderen een Nederlandse kwaliteitsslager te zijn. En hetgeen dat ze verkopen is vlees van afgedankte melkkoeien. Niets mis mee overigens. Het merendeel is import van ze. Kortom, kiloknallers. Hoe verschilt dat met een supermarkt?

Edit: ben ondertussen even online aan het kijken. Een slager/boer zoals dit lijkt mij dan stukken beter https://www.ekovleesbeste...rie/biologisch-rundvlees/. Rundvlees van hun eigen koeien. Je kan mij niet wijsmaken dat import diepvries rund beter is.

[ Voor 13% gewijzigd door aex351 op 26-08-2021 12:56 ]

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoe kom je er zo bij dat het vlees van afgedankte melkkoeien komt? Ik heb overigens nooit het idee gehad dat beef&steak hun vlees uit nederland haalt. Bij de meeste producten staat gewoon de afkomst toch?

• aex351

aex351

I am the one

-

[ Voor 99% gewijzigd door aex351 op 26-08-2021 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rizzi
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

[...]

Edit: ben ondertussen even online aan het kijken. Een slager/boer zoals dit lijkt mij dan stukken beter https://www.ekovleesbeste...rie/biologisch-rundvlees/. Rundvlees van hun eigen koeien. Je kan mij niet wijsmaken dat import diepvries rund beter is.
offtopic:
Dank voor de tip, ik ga hier absoluut een keer langsrijden!

What's a cube to you?

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Sorry maar echt alles wat je vandaag roept is gebaseerd op jouw eigen aannames en raken kant noch wal. Zou je iets met feiten kunnen onderbouwen 8)7 ?

edit: dat je zo snel je bericht weer weggehaald hebt zegt natuurlijk voldoende.

[ Voor 13% gewijzigd door .SnifraM op 26-08-2021 13:22 ]

lol+lol=hihi

• aex351

aex351

I am the one

.SnifraM schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

Sorry maar echt alles wat je vandaag roept is gebaseerd op jouw eigen aannames en raken kant noch wal. Zou je iets met feiten kunnen onderbouwen 8)7 ?
Zou je iets specifieker kunnen zijn? welke aannames precies.

• Denniz0229
[...]

Import is geen vers rundvlees. Ik heb liever gewoon vers rundvlees van een goede Nederlandse koe als ik voor de keuze zou staan.

Nederlandse rundvlees staat ik het buitenland bekend om de hoge kwaliteit.

Beef&Steak verkoopt nauwelijks Nederlands rund. En dat terwijl ze pretenderen een Nederlandse kwaliteitsslager te zijn. En hetgeen dat ze verkopen is vlees van afgedankte melkkoeien. Niets mis mee overigens. Het merendeel is import van ze. Kortom, kiloknallers. Hoe verschilt dat met een supermarkt?

ik snap dat ik het je niet kan wijsmaken, vandaar dat ik ook net zei dat je het is zou moeten proberen.
kwaliteit ligt ver boven de supermarkt, en dat het bevroren is vind ik alleen maar fijn, anders zou ik het alsnog zelf invriezen. over smaakverlies door bevriezen is al genoeg te vinden, maar dat is niet aantoonbaar zo ver mijn ervaringen gaan.

maar smaken kunnen verschillen, misschien vind jij een Nederlandse koe wel gewoon beter als een ierse black angus o.i.d. dat kan en is ook niets mis mee. ik vind bijvoorbeeld wagyu totaal zijn geld niet waard en eet liever 2 kilo ribeye van een dubbeldoel als een stukje a5 wagyu.

maar ik vind wel dat je het moet proberen om er over te kunnen oordelen en alle online slagers allemaal goedkope importslagers noemen houd voor mij in dat je het nooit heb geprobeerd.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-06 13:51
@aex351
Gokje: Os vs koe bijvoorbeeld (Wikipedia: Os (rund))
Of Supermarkt en online slager: "Kan je net zo goed naar de supermarkt gaan. Exact hetzelfde."

[ Voor 3% gewijzigd door robkrekel op 26-08-2021 13:27 ]

• Ozzie
aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:22:
[...]

Zou je iets specifieker kunnen zijn? welke aannames precies.
Zoals in je weggehaald post, terwijl op die pagina bij alle steaks precies stond aangegeven waar ze vandaan kwamen. Overigens is de goedkoopste die daar stond 4,95/150g. Wat neerkomt op 33 euro/kg. Dat is nou niet echt goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

.SnifraM schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:20:
[...]

edit: dat je zo snel je bericht weer weggehaald hebt zegt natuurlijk voldoende.
:z Ik reageerde op de post erboven, daarin stond aangegeven dat de afkomst overal erbij stond op de website van Beef & Steak. Ik zag dat niet op mijn mobiele browser :/. Dus ja dan haal ik mijn foutieve opmerking over dat het niet altijd erbij staat ook weer weg he (binnen de 10 seconden nadat ik mijn post had gemaakt). Want het draagt verder ook niets bij aan de discussie over geïmporteerde diepvries rundvlees.
robkrekel schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:27:
@aex351
Gokje: Os vs koe bijvoorbeeld (Wikipedia: Os (rund))
Of Supermarkt en online slager: "Kan je net zo goed naar de supermarkt gaan. Exact hetzelfde."
Over rund versus os, daar was een hele aflevering van de Keuringsdienst van Waarde nog aan toegewijd. Wellicht is er op het internet nog bronmateriaal over te vinden, maar de conclusie was helder. Het is niet alsof ik dit ter plekke verzin. Maar het is wel een industrie standaard in Nederland. Nederlands rundvlees wordt ge-exporteerd, omdat buitenlanders meer geld over hebben voor goed vlees. En wij Nederlanders importeren goedkoop buitenlands diepvries rundvlees van koeien en gebruiken de Nederlandse os als alternatief.

Als je logisch nadenkt dan heb je hier verder geen bronmateriaal bij nodig. Wat denk je dat met al die baby-koeien (kalfjes <3) gebeurd die geen 'vrouwtje' zijn. Die verdwijnen niet zomaar hoor. Heb je ooit een velden vol stieren gezien? :) Nee, die worden omgetoverd tot os en gebruikt voor rundvlees.

Edit:
Hier een mooi voorbeeld. Deze boer verkoopt een vleespakket: https://www.boerjoep.nl/het-vleespakket/ allemaal van zijn eigen boerderij. Je zou denken dat dit vlees is van een koe. Immers, hij is een boer, eigen koeien, noem het maar op. Maar niets is minder waar. https://foodini.nl/inspiratie/vleespakket-boer-joep/
Joep verkoopt gevarieerde vleespakketten waarin de hele os tot zijn recht komt. Niet alleen de luxe stukjes die alle mensen (denken te) willen eten, maar een mooie verdeling: entrecote, ribeye, ossenhaas, rosbief, biefstuk, hamburgers, worstjes, tartaar, gehakt en meer. Het pakket is ongeveer 10kg en past precies in één vriezerlade.

[ Voor 56% gewijzigd door aex351 op 26-08-2021 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:59:
[...]
Hier een mooi voorbeeld. Deze boer verkoopt een vleespakket: https://www.boerjoep.nl/het-vleespakket/ allemaal van zijn eigen boerderij. Je zou denken dat dit vlees is van een koe. Immers, hij is een boer, eigen koeien, noem het maar op. Maar niets is minder waar. https://foodini.nl/inspiratie/vleespakket-boer-joep/

[...]
Wederom 1 van jouw foute aannames waar ik het net ook al over had. Je strooit allerlei dingen in het rond zonder enige feitelijke onderbouwing. Jij krijgt blijkbaar de indruk dat het om koeien gaat terwijl er toch vrij duidelijk wat anders op zijn website staat.
Boer Joep is een duurzame boer gevestigd in de polder tussen Egmond aan den hoef en Alkmaar. De ossen lopen minimaal twee en een half jaar vrij rond in de weide en stallen waarbij ze opgroeien tot volwassen ossen. Na twee en een half jaar is de os slacht klaar en wordt hij naar een kleinschalige slager in Noord-Holland gebracht. Daar word alles vacuüm verpakt en direct ingevroren om zo de smaak van het vlees te behouden.
Hoevaak ben jij in dit stuk koe tegengekomen? }:O

Wellicht kunnen we deze hele 'al-het-vlees-wat-je-online-koopt-is-bij-voorbaat-kiloknaller-troep'-discussie achterwege laten en het weer lekker over BBQ'en gaan hebben. :+
Luuk1983 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:04:
Tot nu toe heb ik er geen spijt van gehad! Het in wel een ketel, maar met enkele eigenschappen die ook van de Kamado Joe kamado's afkomen. Ik heb in de tussentijd spareribs, ribeye (reverse sear) en flat ribs gemaakt. Ik zal daar binnenkort ook wat over delen.
Kun je op die kettle joe ook goed pizza's bakken of kom je dan in de knel met de max 260gr van die sloroller ? Wellicht weer op te lossen door er een aparte plate setter in te leggen ipv de sloroller.

[ Voor 27% gewijzigd door .SnifraM op 26-08-2021 14:33 ]

lol+lol=hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:36
.SnifraM schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:28:
Kun je op die kettle joe ook goed pizza's bakken of kom je dan in de knel met de max 260gr van die sloroller ? Wellicht weer op te lossen door er een aparte plate setter in te leggen ipv de sloroller.
Geen idee, maar de sloroller kan er natuurlijk gewoon uit. Mij lijkt het dat je voor het bakken van pizza andere accessoires gebruikt. Maar nog geen ervaring mee :9 gaat vast nog wel komen!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• aex351

aex351

I am the one

.SnifraM schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Wederom 1 van jouw foute aannames waar ik het net ook al over had. Je strooit allerlei dingen in het rond zonder enige feitelijke onderbouwing. Jij krijgt blijkbaar de indruk dat het om koeien gaat terwijl er toch vrij duidelijk wat anders op zijn website staat.

[...]

Hoevaak ben jij in dit stuk koe tegengekomen? }:O

Wellicht kunnen we deze hele 'al-het-vlees-wat-je-online-koopt-is-bij-voorbaat-kiloknaller-troep'-discussie achterwege laten en het weer lekker over BBQ'en gaan hebben. :+

[...]

Waar staat op de website van boerjoep dat het vlees van een os is? Er staat alleen bij 'rundvlees'. Mensen maken de aanname dat het van een koe is. Het is gewoon pure consumentenmisleiding. Wat zich overigens niet beperkt tot deze boer hoor - arme boerjoep :P .

[ Voor 3% gewijzigd door aex351 op 26-08-2021 14:42 ]

• .SnifraM
  • Niet online
Luuk1983 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:36:
[...]

Geen idee, maar de sloroller kan er natuurlijk gewoon uit. Mij lijkt het dat je voor het bakken van pizza andere accessoires gebruikt. Maar nog geen ervaring mee :9 gaat vast nog wel komen!
Ik dacht aan een pizzasteen op de sloroller te leggen, maar als je dan boven de 260gr gaat stoken zal dat niet goed zijn voor die sloroller. Zonder sloroller zal de pizzasteen direct boven het vuur komen te liggen, lijkt me ook niet echt handig. Hoe zou iemand anders dit doen? Losse platesetter in die kettle leggen (ipv de sloroller) en dan de pizzasteen op het rooster? Of denk ik hier veel te moeilijk...

lol+lol=hihi

• Luuk1983
.SnifraM schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Ik dacht aan een pizzasteen op de sloroller te leggen, maar als je dan boven de 260gr gaat stoken zal dat niet goed zijn voor die sloroller. Zonder sloroller zal de pizzasteen direct boven het vuur komen te liggen, lijkt me ook niet echt handig. Hoe zou iemand anders dit doen? Losse platesetter in die kettle leggen (ipv de sloroller) en dan de pizzasteen op het rooster? Of denk ik hier veel te moeilijk...
Kan de pizzasteen niet direct boven de kolen? Dat zou ik wel verwachten eigenlijk?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Niet online
aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:41:
[...]

Waar staat op de website van boerjoep dat het vlees van een os is? Er staat alleen bij 'rundvlees'. Mensen maken de aanname dat het van een koe is. Het is gewoon pure consumentenmisleiding. Wat zich overigens niet beperkt tot deze boer hoor - arme boerjoep :P .
Betweter..

https://www.boerjoep.nl/#Overboerjoep
Scroll even omlaag tot je in ossenletters ( :P ) 'De ossen van boer joep' in je beeldscherm ziet staan.

En hier stond mijn verhaaltje (ik geef je gelijk, die is wat ver weg gestopt, maar prima te vinden als je even wat consumenten onderzoek doet op een site alvorens iets te kopen).
https://www.boerjoep.nl/vlees-kopen-van-de-boer/

lol+lol=hihi

• .SnifraM
  • Niet online
Luuk1983 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:43:
[...]

Kan de pizzasteen niet direct boven de kolen? Dat zou ik wel verwachten eigenlijk?
Ja goede vraag, weet ik ook niet... ben benieuwd hoe anderen dit doen. :?

lol+lol=hihi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
[...]

Ligt natuurlijk aan je kwaliteit steen.
Ik heb het een aantal keer gedaan en de steen is nog heel.
Ik warm hem wel altijd meteen mee op met de kolen, dus niet eerst je bbq tot 300 stoken en dan pas de steen erop, maar meteen de steen erop zodat deze ook langzaam warm word.
En er is natuurlijk verschil tussen 5cm en 25cm van de kolen, maar wat ik op video zie is dat bij een kettle joe een prima afstand zonder de slo roller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Over pizza stenen gesproken, iemand bekend met de zogenoemde pizza steel?
Lijkt me makkelijk, geen gedoe met pizza stenen die *knap* zeggen

edit: Inmiddels een pareltje op tweakers forum gevonden, genaamd Het Grote Zelf Pizza Bakken Topic :)

[ Voor 27% gewijzigd door checkdiz op 26-08-2021 15:21 ]

• aex351

aex351

I am the one

.SnifraM schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:45:
[...]

Betweter..

https://www.boerjoep.nl/#Overboerjoep
Scroll even omlaag tot je in ossenletters ( :P ) 'De ossen van boer joep' in je beeldscherm ziet staan.

En hier stond mijn verhaaltje (ik geef je gelijk, die is wat ver weg gestopt, maar prima te vinden als je even wat consumenten onderzoek doet op een site alvorens iets te kopen).
https://www.boerjoep.nl/vlees-kopen-van-de-boer/
Ja, maar serieus. Als je ziet hoeveel moeite je moet doen om 'gewoon' even rundvlees van een Nederlandse koe te kopen. Dan is dat toch absurd. Ik weet niet of het inmiddels veranderd is, maar bij gehakt hoefde ze niet eens te vermelden wat de herkomst was.

Gehakt wordt even tot 2 jaar in de diepvries opgeslagen :/

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:04:
[...]

Ja, maar serieus. Als je ziet hoeveel moeite je moet doen om 'gewoon' even rundvlees van een Nederlandse koe te kopen. Dan is dat toch absurd. Ik weet niet of het inmiddels veranderd is, maar bij gehakt hoefde ze niet eens te vermelden wat de herkomst was.

[YouTube: Gehakt - Keuringsdienst van Waarde Classic] Gehakt wordt even tot 2 jaar in de diepvries opgeslagen :/
www.grutto.nl
Opgelost.
Niet zo moeilijk dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 08:38
[...]

Vers rundvlees is ook niet te eten ivm Rigor mortis. Een koe moet een week of 2 afsterven, daarna ga je het vlees nog wet (vacuum) of dry-agen: https://www.cultiviz.nl/vlees/rijpen/

Wet aging van Nederlands vlees wordt gewoon in een koelcel gedaan. Wet aging van vlees uit het buitenland is vaak tijdens het vervoer.

Al met al zal de versheid tussen die twee (bij rund!!) niet uitmaken.

Bekijk anders deze aflevering van KvW maar eens:

https://www.npo3.nl/keuri...rde/27-09-2018/KN_1701390
[...]

Op de Kamado wordt de pizzasteen dan wel heel heet.. Ik leg de deflector plates op het rooster, daarop 4 proppen Aluminium Folie en daarop de pizzasteen (zodat er hete lucht onder de steen door kan).

[ Voor 45% gewijzigd door Sahi_NL op 26-08-2021 15:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denniz0229
aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:04:
[...]

[YouTube: Gehakt - Keuringsdienst van Waarde Classic] Gehakt wordt even tot 2 jaar in de diepvries opgeslagen :/
Wat is precies het probleem, van wat ik er van kan vinden zijn de verschillen miniem tussen mannelijk en vrouwelijk rundvlees.
Maar jij vraagt je slager specifiek naar vrouwelijk maagd vlees?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-06 16:44
aex351 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Nogal wat bewering die wat lastig te staven zijn met feiten. Op het CBS zie je dat we ongeveer 40% zelf gebruiken van het rundvlees
https://www.cbs.nl/nl-nl/...-vleesexporteur-van-de-eu

Verder is nederland ongeveer een net zo grote exporteur in rundvlees als india, aanzienlijk kleiner dan zuid amerika
https://www.worldstopexpo...beef-exporting-countries/

verder is maar 12% van de rundvlees productie van een stier, de rest van de koe... vermoedelijk omdat de rest als kalfsvlees eerder verkocht wordt....

• slazh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-06 16:38

slazh

Here To Stay

Voor diegene met een Grizzly: de regenhoezen zijn weer te bestellen bij Welkoop 👍🏻

• barrymossel
[...]

Geen ervaring, maar wat ik gelezen heb: platesetter en pizzasteen op het rooster. Anders zou de pizza snel verbranden aan de bodem.

• Luc45
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 14-06 11:38
Ik doe zowel de platesetters als de pizzasteen er in, werkt prima. Heb het niet zonder geprobeerd, maar wellicht verbrand hij dan te makkelijk inderdaad.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
slazh schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:22:
Voor diegene met een Grizzly: de regenhoezen zijn weer te bestellen bij Welkoop 👍🏻
Een regenhoes? Waarom heb je die nodig?

* Chevy454 heeft zin een lekkere medium rare ribeye maar mag niet ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Chevy454 op 26-08-2021 18:00 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Luuk1983
Toevallig in deze video legt Ralph verschillende methodes uit. In dit geval gaat de pizzasteen direct op het rooster boven de kolen: YouTube: PIZZA op de Big Green Egg! Zelf pizza maken op de BBQ | Prosciutto

Maar het kan ook indirect dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

coldasice schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

Nogal wat bewering die wat lastig te staven zijn met feiten. Op het CBS zie je dat we ongeveer 40% zelf gebruiken van het rundvlees
https://www.cbs.nl/nl-nl/...-vleesexporteur-van-de-eu

Verder is nederland ongeveer een net zo grote exporteur in rundvlees als india, aanzienlijk kleiner dan zuid amerika
https://www.worldstopexpo...beef-exporting-countries/
eh was in India de koe niet heilig? natuurlijke dood vlees of zo?
verder is maar 12% van de rundvlees productie van een stier, de rest van de koe... vermoedelijk omdat de rest als kalfsvlees eerder verkocht wordt....
Ik heb de hele discusie niet geheel gelezen maar is t smaaktechisch echt een probleem dat rundvlees gecastreerde stier is? (Os) Het is toch logisch dat in de melkveehouderij de stieren veel minder waard zijn levend? je hebt maar 1 goede (gentechnisch) nodig de rest kan je dikmesten en slachten.
Koeien moeten volgens mij eerst kalveren voordat ze melk geven en kunstmatige inseminatie met geslachts bepaling is volgens mij ook duur of verboden.
Dus elke stier is vlees en elke koe een potentiële melkkoe.
Castreren zorg er voor dat ze minder agressief worden en niet per ongeluk inteelt veroorzaken vrij logisch allemaal toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

copykat schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

[...]

Ik heb de hele discusie niet geheel gelezen maar is t smaaktechisch echt een probleem dan rundvlees gecastreerde stier is? (Os) Het is toch logisch dat in de melkveehouderij de stieren veel minder waard zijn levend? je hebt maar 1 goede (gentechnisch) nodig de rest kan je dikmesten en slachten.
Koeien moeten volgens mij eerst kalveren voordat ze melk geven en kunstmatige inseminatie met geslachts bepaling is volgens mij ook duur of verboden.
Dus elke stier is vlees en elke koe een potentiële melkkoe.
Castreren zorg er voor dat ze minder agressief worden en niet per ongeluk inteelt veroorzaken vrij logisch allemaal toch?
Maar een maagd is lekkerder toch :+ 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Kalverliefde?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kalfsvlees zullen we maar geen discussie over starten?
Wel lekker overigens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:19

Mystikal

It never hurts to help!

De WGA doet goed dienst hier in Spanje. Na wat zalm en en ander standaard werk vandaag een lange sessie gedaan met ribs van de lidl. 3-2-1 met rub en appelsap. Ketting was wat aan de dikke kant, maar ribs waren echt uitmuntend!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISfNyfMi9MozrYmNcHSdpus3PFE=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xpqct9u8LRJeCU4i6O2XZb1t.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 45% gewijzigd door Mystikal op 26-08-2021 18:41 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Luuk1983 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:00:
Toevallig in deze video legt Ralph verschillende methodes uit. In dit geval gaat de pizzasteen direct op het rooster boven de kolen: YouTube: PIZZA op de Big Green Egg! Zelf pizza maken op de BBQ | Prosciutto

Maar het kan ook indirect dus.
Met de magic van video kan alles ;)

Maar ervaring leert dat 2 stenen met wat ruimte ertussen het beste werkt.
Een pizzabodem ( steen ) moet zo'n 300/400C zijn, maar ook de bovenhitte moet fors uitstralen.
Wat het grootste probleem is, is dat als je zo'n steen direct hebt, die makkelijk 500+ kan worden.
Dan heb je donkerbruine crackers als pizzabodem ( of zwart )

Been there, done that .....

De bodem moet niet zoveel hebben, is maar een dun deegje.
Maar de toppings willen wel hitte ( kaas smelten, salami beetje crispy )
Op een steen van 500+ graden gaat je dat niet lukken.
Dennis1812 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:19:
[...]

Maar een maagd is lekkerder toch :+ 8)7
Verkeerde topic ;)

Het fenomeen incel: oorzaak en de gevolgen

[ Voor 13% gewijzigd door FreshMaker op 26-08-2021 18:58 ]

• coldasice
copykat schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 18:17:
[...]

Only the boneless meat of buffalo, meat of goat and sheep and birds are permitted for export.

maar wil je alle details, kun je het epistel op wiki doorlezen:
Wikipedia: Cattle slaughter in India

• aex351

aex351

I am the one

Denniz0229 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:30:
[...]

Wat is precies het probleem, van wat ik er van kan vinden zijn de verschillen miniem tussen mannelijk en vrouwelijk rundvlees.
Maar jij vraagt je slager specifiek naar vrouwelijk maagd vlees?
Het probleem is dat het vaak veelal niet duidelijk is wat de afkomst van het vlees is en/of het van een koe of een os is. Als dat allemaal niets zou uitmaken dan kan je dus ook prima af met vlees van de supermarkt. Toch is er verschil.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• coldasice
Ik ben wel klaar met deze discussie over os en koe, teruglezend over je draadje over houtskool bbqs, reviews en dat de bbq wereld nergens verstand van heeft en enkel marketing praat is, denk ik toch niet dat we hier uit gaan komen. No hard feelings, iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar overtuigen gaan we hier toch niet. Laten we het weer lekker over bbq en andere dingen hebben 👍🏼👍🏼

• aex351

aex351

I am the one

coldasice schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:16:
Ik ben wel klaar met deze discussie over os en koe, teruglezend over je draadje over houtskool bbqs, reviews en dat de bbq wereld nergens verstand van heeft en enkel marketing praat is, denk ik toch niet dat we hier uit gaan komen. No hard feelings, iedereen mag zijn eigen mening hebben, maar overtuigen gaan we hier toch niet. Laten we het weer lekker over bbq en andere dingen hebben 👍🏼👍🏼
Dan reageer je toch niet. Het ging puur over de herkomst en kwaliteit van het vlees. En dat veel van de online slagerijen erg ondoorzichtig daarin zijn. Dat heeft weinig met overhalen of overtuigen te maken.

In elk geval. Hier nog een goede slagerij die koeien van de Veluwe gebruikt:
https://uitdebosch.gildeslager.nl/specialiteiten#one

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Als ik een beetje google dan is vaars, koei zonder gekalft te hebben t malst. (2jaar)
Koeien vlees is meer gemarmerd, vettiger, dan stierenvlees.
Stieren is meer droge spiervezels. Minder smaak blijkbaar.
Ossen zitten er tussen in, door de meer vrouwelijke hormonen, aka minder mannelijke hormonen, is er meer vet tussen de vezels.

Of te wel ossenvlees is goedkoper en toch redelijk t zelfde van smaak vandaar dat dat aangeboden word als rundvlees. Wat wij consumenten blijkbaar vertalen naar koeienvlees.
Maar rund is geslachtsloos. Net als paard.

Ik vind dat inderdaad het wel op t label moet staan of t stier, os of koe of vaars of kalfs vlees is.
Maar of we ossenvlees nu moeten zien als mindere kwaliteit en dus een vorm van "belazeren" is misschien wat te ver gaand.
Net zoals altijd grasgevoerd en blabla natuurkoe ik een beetje met een korreltje zout neem.

Belangrijk is weinig groeihormonen en weinig antibiotica tijden t opgroeien. Beweging zorgt voor spierweefsel en rijk voedsel voor vetten. Dus een goede combinatie van voedsel en ruimte om te bewegen zal de vleessmaak ten goede komen. Ik zou dat graag ook op t label terug zien. Os of koe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

copykat schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 23:14:
Als ik een beetje google dan is vaars, koei zonder gekalft te hebben t smalst. (2jaar)
Koeien vlees is meer gemarmerd, vettiger, dan stierenvlees.
Stieren is meer droge spiervezels. Minder smaak blijkbaar.
Ossen zitten er tussen in, door de meer vrouwelijke hormonen, aka minder mannelijke hormonen, is er meer vet tussen de vezels.

Of te wel ossenvlees is goedkoper en toch redelijk t zelfde van smaak vandaar dat dat aangeboden word als rundvlees. Wat wij consumenten blijkbaar vertalen naar koeienvlees.
Maar rund is geslachtsloos. En als paard.

Ik vind dat inderdaad het wel op t label moet staan of t stier, os of koe of vaars of kalfs vlees is.
Maar of we ossenvlees nu moeten zien als mindere kwaliteit en dus een vorm van "belazeren" is misschien wat te ver gaand.
Net zoals altijd grasgevoerd en blabla natuurkoe ik een beetje met een korreltje zout neem.

Belangrijk is weinig groeihormonen en weinig antibiotica tijden t opgroeien. Beweging zorgt voor spierweefsel en rijk voedsel voor vetten. Dus een goede combinatie van voedsel en ruimte om te bewegen zal de vleessmaak ten goede komen. Ik zou dat graag ook op t label terug zien. Os of koe
Inderdaad. Het is een beetje hetzelfde met kibbeling. De meeste vragen simpelweg om 'kibbeling' bij de visboer. Zonder stil te staan bij de gebruikte vissoort. Afhankelijk van de situatie wil ik er nog wel eens naar vragen, en vraag ik specifiek om kabeljauw. Terwijl de gemiddelde persoon waarschijnlijk genoegen neemt met pangafilet, zonder dat ze hier bij stilstaan.

Het punt waar ik tegenaan liep is dat rundvlees verkocht wordt met de gedachtegoed dat het van een koe is. Terwijl dat vaak niet het geval is. Waarbij het bovendien vaak ook geïmporteerde diepvries rund is. Ondertussen zit je in een steak restaurant en denk je, wow dit is goed! Dit wil ik thuis ook. Maar dan kan je dus niet reproduceren zonder dit te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Kibbeling zijn de wangetjes van de kabeljauw (edit vroeger was dat afval te klein om te verkopen en werd er een snack van gemaakt met kruiden en zo. Nu is het een luxe artikel.) en als t van kabeljauw filet is gemaakt ook goed.
Maar witvis, koolvis bijv. niet, dat zijn vissticks . Dat proef je meteen als ze t niet gemaskeerd hebben met megaveel kruiden.
Ik vraag t altijd want t is duur genoeg.

Ik snap je punt over "eerlijkheid" maar helaas is bij verkoop nooit eerlijkheid als hoofd eigenschap, de hoofd eigenschap is profit. Winst. En de balans is omzet volume.
Als je te oneerlijk bent, dan verlies je omzet en dus ook winst. En schaarse brengt t slechte naar boven.
Kijk maar naar de huizen markt, als je niks vraagt vertellen ze ook niks en dat is wettelijk gewoon toegestaan.
Ontkennen dat je t wist is voldoende. Zelfs Rutte doet t.
Accepteren en niks kopen van wie je t niet gunt dat is eigenlijk t enige machtsmiddel die je hebt.

(edit, klinkt misschien wat cynisch en dat is het ook, maar alle miljonairs hebben ergens de boel belazert of met te hoge prijzen of met te lage salarisen aan personeel of met teweinig betalen aan leveranciers. En dat noemen ze dan slimme zakeman.)

Ik probeer altijd mee gelaten wegen of ik het gevoel heb dat er eerlijke handel is voor zover mogelijk.
Beschaaft verdelen van de lasten en lusten.
Met vlees is het vrij lastig te beoordelen of de donor netjes behandeld is tijden het leven maar je moet wel die intentie hebben vind ik.

[ Voor 31% gewijzigd door copykat op 27-08-2021 09:38 . Reden: Betere argumentatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Moeilijker dan je denkt. Sympathieke club en goed vlees, maar... Een kennis van mij bestelt er met enige regelmaat en ik krijg de indruk dat hij vaak de volle mep betaalt maar minder geleverd krijgt. Dit omdat hij alles naweegt, en hier schrokken we van.

Ik zal eens vragen of hij het hier toe wil lichten.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 27-08-2021 08:27 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Boudewijn schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:25:
[...]

Moeilijker dan je denkt. Sympathieke club en goed vlees, maar... Een kennis van mij bestelt er met enige regelmaat en ik krijg de indruk dat hij vaak de volle mep betaalt maar minder geleverd krijgt. Dit omdat hij alles naweegt, en hier schrokken we van.

Ik zal eens vragen of hij het hier toe wil lichten.
Dat klopt. Is het ook in het post je maaltijd topic overgegaan.
Ik heb ook minder ontvangen. Alles nagewogen naar aanleiding van een tip in de HK.
Dit wordt wel weer gecompenseerd met geld teruggave. Maar netjes is het niet.
Al blijven het wel koeien uit NL. En dat was het hele punt waar het pagina's lang over ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:25
aex351 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:43:
[...]

Het punt waar ik tegenaan liep is dat rundvlees verkocht wordt met de gedachtegoed dat het van een koe is. Terwijl dat vaak niet het geval is. Waarbij het bovendien vaak ook geïmporteerde diepvries rund is. Ondertussen zit je in een steak restaurant en denk je, wow dit is goed! Dit wil ik thuis ook. Maar dan kan je dus niet reproduceren zonder dit te weten.
De gedachtegang dat rundvlees van de koe is verbaast me erg. Lijkt me toch heel heel erg voor de hand dat rundvlees van een rund komt toch?

Je aanname dat diepvries niet goed is onderschrijf ik totaal niet. Geen idee waarop je dat baseert, ik heb een compleet andere ervaring. ( Ras, voeding, gezondheid leefomgeving e.d. spelen een enorme rol qua smaak). Natuurlijk wel flash frozen voor het beste resultaat.
En de veronderstelling dat een goede restaurant steak per definitie niet ingevroren is geweest lijkt me uit de lucht gegrepen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 16:28
Chevy454 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:59:
[...]

Een regenhoes? Waarom heb je die nodig?

* Chevy454 heeft zin een lekkere medium rare ribeye maar mag niet ;(
Ik ben geen expert, maar vermoed dat dit tegen de regen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

spank_mojoo schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:58:
[...]

Sommigen vinden het onzin om je +2500 euro aankoop onder een hoes van 70 euro te leggen. Wat een wereld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

MrVegeta schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Sommigen vinden het onzin om je +2500 euro aankoop onder een hoes van 70 euro te leggen. Wat een wereld :p
Dan heb je je Grilly Grill bij de verkeerde winkel gekocht denk ik.. als je er 2.5k voor betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Dennis1812 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Dan heb je je Grilly Grill bij de verkeerde winkel gekocht denk ik.. als je er 2.5k voor betaald hebt.
Met alles wat er bij komt, zal niet alles schelen. Goed, 2k dan, punt blijft hetzelfde. Of gaat die specifiek over de Grizzly?

[ Voor 5% gewijzigd door MrVegeta op 27-08-2021 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dat stond wel in de post die aangaf dat ze voorradig waren. Vandaar mijn reactie.

Mea culpa

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
8:15 - de deurbel ....
Goedemorgen buur .....
"Hallo ... Hedde gij de BBQ aanstaan ?"
Euh ja ... en er zit ook een portie pulled pork voor jou bij, wees niet ongerust ....

"Mooi, want we wisten al niet wat te eten vandaag"

Tof, zulke buurtjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
FreshMaker schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:33:
8:15 - de deurbel ....
Goedemorgen buur .....
"Hallo ... Hedde gij de BBQ aanstaan ?"
Euh ja ... en er zit ook een portie pulled pork voor jou bij, wees niet ongerust ....

"Mooi, want we wisten al niet wat te eten vandaag"

Tof, zulke buurtjes ;)
Om 8:15 de BBQ al aan, toe maar! Ik ga van het weekend ook pulled pork proberen te maken, dat is de eerste keer. Nog suggesties qua rub?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Als ik pulled pork de dag zelf bereid staat hij soms om 6 of 7 uur al aan 😅.

Dan zet ik hem de avond vooraf helemaal klaar. Dan wekkertje vroeg --> wokkels aansteken --> koffie zetten--> koffie op? Deksel dicht en verder op temperatuur komen --> ontbijtje --> vlees erop

Prima routine en heerlijk 1 met het vuur, complete stilte buiten (weekend in elk geval) en rust in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dennis1812 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:40:
Als ik pulled pork de dag zelf bereid staat hij soms om 6 of 7 uur al aan 😅.

Dan zet ik hem de avond vooraf helemaal klaar. Dan wekkertje vroeg --> wokkels aansteken --> koffie zetten--> koffie op? Deksel dicht en verder op temperatuur komen --> ontbijtje --> vlees erop

Prima routine en heerlijk 1 met het vuur, complete stilte buiten (weekend in elk geval) en rust in huis.
Ik heb een stuk van ongeveer 900 gram, enige indicatie hoe lang dat duurt? Ik snap dat het van van alles afhangt en dat het niet in 2 uurtjes klaar is, maar ik heb nog geen idee of ik eerder met een uur of 6 of met een uur of 12 rekening moet houden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRD07
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:09
Luuk1983 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:36:
[...]

Om 8:15 de BBQ al aan, toe maar! Ik ga van het weekend ook pulled pork proberen te maken, dat is de eerste keer. Nog suggesties qua rub?
Southern Succor Pork Rub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Luuk1983 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Ik heb een stuk van ongeveer 900 gram, enige indicatie hoe lang dat duurt? Ik snap dat het van van alles afhangt en dat het niet in 2 uurtjes klaar is, maar ik heb nog geen idee of ik eerder met een uur of 6 of met een uur of 12 rekening moet houden 8)7
Dat is maar een klein stukkie. Uur of 8 / 9 beginnen is dan wel prima. Liever te vroeg klaar dan te laat.
6 tot 8 uur? Ongeveer?
En dan rusten voor 45min en nog pullen.

Meestal maak ik 5-6kg tegelijk. Ik houd wel van wat voorraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Dennis1812 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:31:
[...]

Dat klopt. Is het ook in het post je maaltijd topic overgegaan.
Ik heb ook minder ontvangen. Alles nagewogen naar aanleiding van een tip in de HK.
Dit wordt wel weer gecompenseerd met geld teruggave. Maar netjes is het niet.
Al blijven het wel koeien uit NL. En dat was het hele punt waar het pagina's lang over ging.
Dus als je er op vertrouwd dat ze de betaalde dienst na komen en dat ze hun afspraak na komen word je belazert? En als ze er op gewezen worden in gebreken te zijn met te weinig leveren voor de betaling dan is teveel terug betalen hun gevoel van boete doening.....?
Absurd!
Ik zou hier dus nooit iets kopen.
Dan vind ik os of koe nog gewoon iets van als je dat wilt weten vraag je er naar en anders geniet je gewoon van je vlees. Dan is geen misleiding maar detailkennis van voedsel.
Te weinig leveren is op grote hoeveelheden gewoon gratis geld maken. En in mijn ogen dus diefstal.

Edit: Kilo prijzen of 100gram prijzen is toch ook nawegen? En dan betalen voor t stuk vlees?
Ik vind het geen enkel excuus om minder te leveren. Weegschaal calibreren.
Gewicht naar beneden afronden met prijzen als je überhaupt wilt afronden.

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 27-08-2021 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

Dat is maar een klein stukkie. Uur of 8 / 9 beginnen is dan wel prima. Liever te vroeg klaar dan te laat.
6 tot 8 uur? Ongeveer?

4 schouders er momenteel op liggen ...
4x 3 kilo ruwweg, allemaal doorgesneden, voor meer bark-oppervlak

En ja, normaal ga ik er ook wel rond 6u mee beginnen, maar vakantie, en geen zin om op te staan gooide roet in het eten :+

@Luuk1983
Ik heb een redelijke interpretatie van deze
https://amazingribs.com/t...-memphis-dust-rub-recipe/

Het meeste heb ik altijd wel in huis, en met wat improvisatie kom je een heel eind, het is geen doodstraf om iets te vergeten / meer of minder te gebruiken.
Sterker nog, ik heb zelfs al eens de pittige kipkruiden van stegeman gebruikt, en niemand klaagt - want verse pulled pork is altijd wel lekker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
spank_mojoo schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:58:
Als dit tegen de regen is, hoe doe je het dan met de ventilatie? Schimmel enzo?
Zie foto eerder waarbij de oorzaak aan de regenhoes lag...

Ergo: gewoon dat ding vaker gebruiken want die regenhoes gaat tegen je werken als je die niet vaak gebruikt

[ Voor 24% gewijzigd door Chevy454 op 27-08-2021 09:59 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Luuk1983 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:41:
[...]

Ik zou van 4 tot 6 uur uitgaan, zonder rusttijd. Dus in totaal ben je dan max ~7 uur bezig. Je kan beter te vroeg klaar zijn dan te laat in ieder geval :) Gewoon inpakken en paar uur laten rusten, eventueel in een koelbox leggen zodat het warm blijft of ik had laatst de oven binnen op 50 graden gezet en het daar een uur of 4 in laten rusten. Of in een paar handdoeken inpakken isoleert ook wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Dennis1812 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:47:
[...]

6 tot 8 uur? Ongeveer?

Ja het is inderdaad een klein stukje, maar prima om mee te beginnen leek mij. T was ook maar waar ik zo snel aan kon komen. Na alle discussies hier over slagers en soorten vlees moet ik mij nog eens verdiepen in waar ik mijn vlees vandaan ga halen. De lokale slager is niks. Tot nu toe heb ik het spul van beef en steak en das wel prima, alleen duur. Sparen ribs of buikspek haal ik ook wel gewoon bij de Jumbo, omdat het makkelijk is en helemaal niet verkeerd. Alleen ga je daar geen groot rack vinden of een procureur van 2 kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Luuk1983 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Ja het is inderdaad een klein stukje, maar prima om mee te beginnen leek mij. T was ook maar waar ik zo snel aan kon komen. Na alle discussies hier over slagers en soorten vlees moet ik mij nog eens verdiepen in waar ik mijn vlees vandaan ga halen. De lokale slager is niks. Tot nu toe heb ik het spul van beef en steak en das wel prima, alleen duur. Sparen ribs of buikspek haal ik ook wel gewoon bij de Jumbo, omdat het makkelijk is en helemaal niet verkeerd. Alleen ga je daar geen groot rack vinden of een procureur van 2 kilo.
Bij de appie kan je online wel grotere stukken bestellen.
Persoonlijk ben ik fan van hanos/sligro voor grotere stukken vlees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:58:
[...]

Hanos en Sligro, als je toegang heb / kan regelen is fantastisch
Hier kan je bij Sligro zelfs doorlopen, als je de stocard-pas laat zien.

Verder bestel ik voornamelijk bij BBQuality en Aalvink.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik haal nu bij een markt slager en een vaste slager en makro.
Vast duurder dan online.
Koop niet elke week dus dan is t minder erg. Zolang ik maar t gevoel heb te krijgen wat ik vraag. Dan kan ik zelf bepalen of ik t wil betalen.
Zalm bijv. Koop ik bij makro, 13 euro/kg tegen 20 euro visboer.
Halve zijde voor 21 euro of 30-plus euro is me toch wat te gortig om lokalen te sponsoren.

Er zijn steeds meer online slagers te vinden. Tik maar eens vlees online in in google.
Blijft lastig, prijzen vs kwaliteit, tis gewoon proberen en geluk hebben iets te krijgen wat gemiddeld is.
Pech met slecht is niet meer kopen, geluk met erg goed is denken dat dit altijd de kwaliteit is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Sligro is een halve zijde ( vers op het ijs ) ook zo rond de 19€
Zo nu en dan heeft Lidl deze liggen voor 21€
Dat vind ik prima, want als ik naar Sligro ga, kom ik met meer thuis dan alleen die zalm ;)

( gisteren ALLEEN 4 schouders halen ....
Nou, nee dus ...
gerookte zalm ( portieverpakking 400gr - 6€ )
Ohja, die chili-knoflook mix ( Kum Lee, soort sambal/basispasta )
Nou, dan ook maar 2 flessen olie, en op de Alcoholafdeling paar mixjes en flesje Gin
Lekker, snoepjes en chocolade ...
Kan limonade siroop 5l
Niet allemaal even zozeer goedkoper dan bij AH / Jumbo, maar wel grootverpakking ... in verhouding voordeliger ... hhmmm tja ;)

Dus uiteindelijk een volle fiat500, want mijn auto bij dealer :( ) en door de 200€ aan zooi ...
ipv de 4 schouders, dis in de aanbieding stonden 5€/kilo ( wat normaal rond de 50€ had moeten zijn )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@FreshMaker mannen en boodschappenlijstjes..
Daarom mag ik nooit mee met boodschappen doen....😋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Gewoon vaker naar de Sligro gaan, hoef je niet in een keer heel veel te kopen :)

Zo heb ik het in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ozzie schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:22:
Gewoon vaker naar de Sligro gaan, hoef je niet in een keer heel veel te kopen :)

Zo heb ik het in ieder geval opgelost.
En toch reken ik elke keer 100+ euro af als ik denk ik ga vaker.
Zie elke keer weer wel wat nieuws of anders lekkers.

Dus ik heb een limiet gesteld hoeveel ik uitgeef daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Straks zalm roken. Zes kleine mootjes. Hoeveel chunks kersenhout zal ik gebruiken? 1? 2? Of zelfs 3?
Pagina: 1 ... 179 ... 333 Laatste

Let op:
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2

De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism