Burnt ends? Of waar kijk ik naar?Technofreakz schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 17:12:
Ik ben gisteren ook weer druk geweest.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelf vanavond bavette gemaakt;
Ingrediënten:
150 gr Spekblokjes
2 Jalapeño’s
200 gram Geraspte Cheddar
200 gram Kruiden Roomkaas
100 gram Crème Fraîche
:strip_exif()/f/image/O0Dz1u6Yxr5a4Wi7uP1iQrg2.jpg?f=fotoalbum_large)
Terwijl de BBQ opwarmt alvast alles, behalve de spekblokjes, in een kommetje.
:strip_exif()/f/image/NVafrRkRM6hgTf2Id2zhoU29.jpg?f=fotoalbum_large)
De spekblokjes een kleur geven.
:strip_exif()/f/image/XtKvCza9GlAREoYeuqOUXnVQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan de rest er bij.
:strip_exif()/f/image/Rzi2Gh40JZeOFN2ubZsMhoxa.jpg?f=fotoalbum_large)
Even roeren en door, na 15 min:
:strip_exif()/f/image/kHIKqjBcZqLf0qvaEVqAaZ7w.jpg?f=fotoalbum_large)
Even proeven.
:strip_exif()/f/image/I03lbEebZuWBxwso1XhC8kRa.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn bordje.
:strip_exif()/f/image/iXuHOO4Eu0FKCQQJ1WJkohlc.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij vonden het te zout, misschien de volgende keer geen spekblokjes er in doen.
Wel lekker gegeten.
Werkt mooi toch? Leuke accessoire, 2 in 1ASS-Ware schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 18:39:
Tijd om het deksel van de DO eens te testen als skillet.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
De naturel tortillachips van AH zijn ontzettend zout. Wellicht de volgende keer beter van een ander merk kopen? Denk dat je spekjes wel gaat missen in dit gerecht.ASS-Ware schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:09:
Naar een video van BBQJunkieNL, Jalapeño Popper Dip.
Ingrediënten:
150 gr Spekblokjes
2 Jalapeño’s
100 gram Crème Fraîche
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan de rest er bij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even proeven.
[Afbeelding]
Mijn bordje.
[Afbeelding]
Wel lekker gegeten.
Lag voor 8 euro voor 1100 gram in de restantenbak dus dat proberen we uit. Eerst 20 uur op 57 graden sous-vide en toen nog even direct op 250 graden afgegrillt. De anders kritische schoonvader was tevreden 👍
Verder de sappen uit de zak met wat juspoeder aangemaakt (foei!) en aardappelgratin met gegrilde groenten.
Geen foto 's gemaakt helaas...
[ Voor 6% gewijzigd door Stufferdt op 30-08-2026 22:47 ]
😀😀😀
Bavette? Volgens mij kijk ik daar niet naar?!MiKeZZa schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:51:
[...]
Burnt ends? Of waar kijk ik naar?
[Afbeelding]
Grappig, want dat vonden wij nou juist niet.Esumontere schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 22:39:
[...]
De naturel tortillachips van AH zijn ontzettend zout. Wellicht de volgende keer beter van een ander merk kopen? Denk dat je spekjes wel gaat missen in dit gerecht.
Heb er ook een paar zonder die dip geprobeerd.
Pics or it didn't happen.Stufferdt schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 22:47:
Hier een stuk procureur van King Size Vlees van de Jumbo. als steaks gegrilld. Goed dikke plakken gesneden zodat ze niet te snel uitdrogen.
Lag voor 8 euro voor 1100 gram in de restantenbak dus dat proberen we uit. Eerst 20 uur op 57 graden sous-vide en toen nog even direct op 250 graden afgegrillt. De anders kritische schoonvader was tevreden 👍
Verder de sappen uit de zak met wat juspoeder aangemaakt (foei!) en aardappelgratin met gegrilde groenten.
Geen foto 's gemaakt helaas...
Volgens mij wel 🤣 Maar ik heb hem uit de vriezer gepikt zonder label dus geen 100% zekerheid. Maar gebaseerd op wat ik me herinner wat er lag, waar het op leek én hoe het smaakte was het echt bavette.barrymossel schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 23:53:
[...]
Bavette? Volgens mij kijk ik daar niet naar?!
Of gewoon echte cheddar gebruiken, maakt het ook lekkerder denk ik. Ziet er wel lekker uit.ASS-Ware schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:09:
Ingrediënten:
150 gr Spekblokjes
2 Jalapeño’s
100 gram Crème Fraîche
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan de rest er bij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even proeven.
[Afbeelding]
Mijn bordje.
[Afbeelding]
Wel lekker gegeten.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bakvet van spekjes is uiteraard ook enorm zout. Geen idee of je dat hebt weggelaten of meegenomen in het recept...?ASS-Ware schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 19:09:
Ingrediënten:
150 gr Spekblokjes
2 Jalapeño’s
100 gram Crème Fraîche
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan de rest er bij.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Even proeven.
[Afbeelding]
Mijn bordje.
[Afbeelding]
Wel lekker gegeten.
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Idd de opstelling zo maken dat de pizzasteen zo hoog mogelijk, indirect op de kamado ligt. Ik heb een Bastard Medium, dus gebruik ik platesetters, dan het grillrooster en dan gebruik ik een metalen rek om de pizzasteen hoger te plaatsen. Vooraf al het as verwijderen en kolenmand volledig vullen.verstappen33 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:23:
Vraagje, ik maak af en toe pizza's op mijn Kamado Joe Classic III.
Maar ik loop altijd tegen het probleem dat ik te weinig hitte heb van boven, nu overweeg ik een DoJoe aan te schaffen, of toch maar een dedicated Pizza over zoals een Ooni aan te schaffen..
Mijn voorkeur gaat uit naar een Ooni, die is veel zuiniger in gebruik qua houtskool (of evt op gas), en is makkelijker heter te stoken en de hitte komt echt van boven.
Maar ik ben ook wel benieuwd naar juli ervaring.
Dan schuiven volledig open en in het begin haal ik de Top cap eraf. In no time is de dome dan 300+ graden, 350 ofzo heb ik hem meestal.
Wat ik heb aangeschaft hiervoor is zo'n infrarood thermometer om de steen goed te kunnen meten en te kunnen bijsturen als deze te heet is. Die probeer ik dan rond de 300 graden te houden (afhankelijk van persoonlijke voorkeur). Dit doe ik door bv. de pizzasteen te draaien (soms is de ene kant heter dan de andere kant). Of de Top cap weer terug te plaatsen.
Dan brand je de kolen er wel snel doorheen. 1 pizza sessie (4 pizza's) kost me meestal een volle mand kolen, maar ik eet en bak tegelijk, dus kan efficienter. Hiermee lukt het mij aardig goed mooie krokante pizza's te maken.
Heb ik er niet uitgehaald, goed punt.WeirdScience schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:48:
[...]
Bakvet van spekjes is uiteraard ook enorm zout. Geen idee of je dat hebt weggelaten of meegenomen in het recept...?
Ik heb ook een infrarood thermometer, dat gaat allemaal prima. En de dome krijg ik ook wel richting de 500-600 graden als het moet.Sjoerd001 schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 15:51:
[...]
Idd de opstelling zo maken dat de pizzasteen zo hoog mogelijk, indirect op de kamado ligt. Ik heb een Bastard Medium, dus gebruik ik platesetters, dan het grillrooster en dan gebruik ik een metalen rek om de pizzasteen hoger te plaatsen. Vooraf al het as verwijderen en kolenmand volledig vullen.
Dan schuiven volledig open en in het begin haal ik de Top cap eraf. In no time is de dome dan 300+ graden, 350 ofzo heb ik hem meestal.
Wat ik heb aangeschaft hiervoor is zo'n infrarood thermometer om de steen goed te kunnen meten en te kunnen bijsturen als deze te heet is. Die probeer ik dan rond de 300 graden te houden (afhankelijk van persoonlijke voorkeur). Dit doe ik door bv. de pizzasteen te draaien (soms is de ene kant heter dan de andere kant). Of de Top cap weer terug te plaatsen.
Dan brand je de kolen er wel snel doorheen. 1 pizza sessie (4 pizza's) kost me meestal een volle mand kolen, maar ik eet en bak tegelijk, dus kan efficienter. Hiermee lukt het mij aardig goed mooie krokante pizza's te maken.
Wat ik afgelopen weekend geprobeerd heb is dat ik de eerst de dome goed heet gestookt heb (dus geen platesetters of pizzasteen erin, gewoon een lege bbq zodat de hitte goed in de dome kon komen..
Toen de dome 10-15 minuten op 450-500 graden stond de platesetter + pizzasteen erin. Gewacht tot de steen 250 graden was (na 10-15 minuten) begonnen met pizza's bakken.
Het ging beter dan verwacht, de bovenkant was sneller gaar, maar ik heb wel bijna 4-5kg kolen verbruikt voor 4 pizza's,
Maar het voelde niet echt goed om de platsetter en steen koud erop te leggen (temp schok).
Komende winter ben ik jarig, misschien dat ik mezelf wel even trakteer op een echte pizza oven.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Ik heb ook lange tijd pizza's in mijn kamado gebakken (inmiddels een Arc XL) en dat ging eigenlijk altijd prima. Ik deed het wel iets anders dan jij. Inderdaad de kolenmand vol en dan schuif onder en topvent helemaal open. Wanneer de bbq een temperatuur van ca 125 graden had bereikt ging de pizzasteen erin (platesetter + moeren + pizzasteen) en plaatste deze zo hoog mogelijk in de kamado. Dan de temperatuur naar 425 - 450 graden brengen en wachten tot de pizzasteen 375+ graden was en dan pizza erop. Ik denk dat 250 graden voor de steen te koud is. Iedere keer dat je de kamado opent verliest deze, en dus ook de steen, warmte en komt deze weer onder de 250 graden. Dat is wat mij betreft veel te laag voor een goede pizza. Afhankelijk van het deeg dat je gebruikt (Romeins/ napolitaanse stijl) is dat 325 - 450 graden.verstappen33 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 08:30:
[...]
Ik heb ook een infrarood thermometer, dat gaat allemaal prima. En de dome krijg ik ook wel richting de 500-600 graden als het moet.
Wat ik afgelopen weekend geprobeerd heb is dat ik de eerst de dome goed heet gestookt heb (dus geen platesetters of pizzasteen erin, gewoon een lege bbq zodat de hitte goed in de dome kon komen..
Toen de dome 10-15 minuten op 450-500 graden stond de platesetter + pizzasteen erin. Gewacht tot de steen 250 graden was (na 10-15 minuten) begonnen met pizza's bakken.
Het ging beter dan verwacht, de bovenkant was sneller gaar, maar ik heb wel bijna 4-5kg kolen verbruikt voor 4 pizza's,
Maar het voelde niet echt goed om de platsetter en steen koud erop te leggen (temp schok).
Komende winter ben ik jarig, misschien dat ik mezelf wel even trakteer op een echte pizza oven.
Ik heb de dome overigens nooit tot 500 - 600 graden gebracht, maar dat lijkt me ook niet goed voor de pizza. De boventemperatuur wordt dan te heet, waardoor de bovenkant van de pizza veel sneller klaar is dan de bodem.
Ten slotte: Ik heb een keer bij een vriend pizza's gemaakt met de DoJoe. Ziet er gaaf uit, maar grootste nadeel is wat mij betreft dat je deze niet kunt afsluiten. Dus wanneer je klaar bent met bakken heb je maar beperkte mogelijkheden om de temperatuur nog te regelen. Zou dat geld dan liever in een echte pizza-oven stoppen. Ik heb daar nog geen seconde spijt van.
This train carries saints and sinners
De sweetspot lag bij mij zo rond de 450 om te bakken. Ga je daar overheen dan wordt de steen ook te snel te heet.
De brandstof gaat wel hard inderdaad, een volle mand is zo op. Bak je met een beetje tussentijd dan kom je niet verder dan vier pizza's, dus als je er meer wilt moet je al meer voorbereiden en ze achter elkaar bakken.
Overigens vind ik dat brandstofverbruik niet zo boeien, ik doe dat toch niet elke week dus op jaarbasis valt dat reuze mee.
Wil je het wel echt regelmatig doen dan zou ik een echte pizzaoven doen denk ik.
Zelf overweeg ik een pizzaplaat voor in de oven in de keuken. Die kan tot 300 en dan kan je ook al beter bakken dan 'gewoon'. Minder investering voor die af en toe dat ik het doe, en in de winter een stuk aantrekkelijker.
Met een beetje vriesweer is je pizza vanaf de kamado/pizzaoven tot aan de huiskamer alweer bijna bevroren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan lijkt me een oplossing als die van KJ erg goed, deksel blijft dicht.
Nee dat zit hem in het feit dat je gewoon continu schuif en ventiel helemaal open hebt, hij blijft vol gas branden. Ook met DoJoe zou ik dat nog steeds doen want anders zakt hij snel terug qua temperatuur.ASS-Ware schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:35:
Is het niet deels zo dat je enorm veel brandstop verbruikt omdat de dome steeds open gaat en je daarbij veel warmte verliest?
Dan lijkt me een oplossing als die van KJ erg goed, deksel blijft dicht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt. En eigenlijk heb je met de DoJoe drie gaten: de schuif en topvent en de ingang van de DoJoe. Die is ook niet misselijk klein.Gonadan schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 13:38:
[...]
Nee dat zit hem in het feit dat je gewoon continu schuif en ventiel helemaal open hebt, hij blijft vol gas branden. Ook met DoJoe zou ik dat nog steeds doen want anders zakt hij snel terug qua temperatuur.
Burnt ends inderdaad.MiKeZZa schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 18:51:
[...]
Burnt ends? Of waar kijk ik naar?
[Afbeelding]
Als je de DoJoe gebruikt blijft de topvent dicht, maar ja, je hebt nog steeds veel airflow, maar die airflow komt wel bovenop je pizza..sjors123 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:32:
[...]
Klopt. En eigenlijk heb je met de DoJoe drie gaten: de schuif en topvent en de ingang van de DoJoe. Die is ook niet misselijk klein.
Ik denk dat ik op jaar basis 12-15x een pizza sessie hou, we zijn niet een heel groot gezin, met 4-5 pizzas's hebben we ruim voldoende, en in de zomer wanneer we soms ook gasten hebben dan is het hooguit 10 pizza's.
Ik ga gewoon even de aanbiedingen van bijvoorbeel Ooni in de gaten houden.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Daar staat echter tegenover dat door die topvent dicht de temperatuur lager blijft, en officieel mag een DoJoe ook maar 370 max. Dus écht Napolitaans kan je vergeten met zo'n ding, je kamado kan zonder heter en dat compenseert de voordelen van een DoJoe makkelijk.
Overigens kan je bij de zonder DoJoe methode ook het ventiel boven tijdelijk grotendeels sluiten om extra hitte op de bovenkant te krijgen, dan kan ook nog helpen voor je toppings. Heb het zelf nooit geprobeerd, niet nodig gehad.
Maar met jouw hoeveelheid sessies is een echte pizzaoven een nobrainer denk ik. Kan je echt alle kanten op.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zag een grill guru M voor €250,- en de L was €450,-
Beide gewoon nieuw met garantie.
Kon mij zelf niet inhouden, en heb deze meegenomen. Zal deze binnenkort eens uitproberen met saté.
:strip_exif()/f/image/ShopVoNCVnTdPaEFUf4ThtLR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Technofreakz op 02-09-2026 19:47 ]
Product met 1 functie vind ik altijd wat jammer. Zeker voor het formaat.
Op elektriciteit zo te zien? Vind juist de kolen bij sate echt wat toevoegen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Volgens mij is de elektriciteit voor het draaien van de spiesen en niet voor het grillen zelf.Dennis1812 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:39:
er kunnen meerdere soorten vlees aan de stokken, deze draaien elektrisch en de hitte komt door kolen.Dennis1812 schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:39:
Leuk ding maar voornamelijk te gebruiken voor dus sate.
Product met 1 functie vind ik altijd wat jammer. Zeker voor het formaat.
Saté (of hoe je het ook wilt schrijven) betekent ook niet meer dan vlees aan een spies. Dus in die zin is de term 'één product' wel wat discutabel.Technofreakz schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:48:
[...]
er kunnen meerdere soorten vlees aan de stokken, deze draaien elektrisch en de hitte komt door kolen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De letterlijke betekenis van het woord saté is een bamboe prikker met kleine stukjes vlees, vis of tofu.Gonadan schreef op woensdag 2 september 2026 @ 21:40:
[...]
Saté (of hoe je het ook wilt schrijven) betekent ook niet meer dan vlees aan een spies. Dus in die zin is de term 'één product' wel wat discutabel.
Dan doen we er picanha steaks op, dat zijn geen kleine stukjes en het zijn ook geen bamboe prikkers.
Klaar.
Klopt. Die van de Jumbo zijn ook zo zout. Die van Plus eigen merk zijn een stuk minder zout.Esumontere schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 22:39:
[...]
De naturel tortillachips van AH zijn ontzettend zout. Wellicht de volgende keer beter van een ander merk kopen? Denk dat je spekjes wel gaat missen in dit gerecht.
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 03-09-2026 07:48 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Mooie deal gescoord! Hopelijk heb je er veel plezier van. Laat de fotos van shashlik en andere mooie creaties maar komen.Technofreakz schreef op woensdag 2 september 2026 @ 19:45:
Bij de Makro gaan de bbq’s weer de deur uit ivm de kerst spullen.
Ik zag een grill guru M voor €250,- en de L was €450,-
Beide gewoon nieuw met garantie.
Kon mij zelf niet inhouden, en heb deze meegenomen. Zal deze binnenkort eens uitproberen met saté.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Niet iedereen heeft zo’n enorme achtertuin als jijGonadan schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 12:24:
in de winter een stuk aantrekkelijker.
Met een beetje vriesweer is je pizza vanaf de kamado/pizzaoven tot aan de huiskamer alweer bijna bevroren.
Ik zit ook een beetje in dubio voor pizza’s. Ik heb vrienden en familie met een Ooni (gas en hout). Echt perfecte pizza’s komen daaruit en die dingen zijn echt zo op temperatuur. Met een kamado duurt dat gewoon wel een tijdje om em echt goed heet te stoken. Gevoelsmatig veel gedoe, voor weinig bakplezier.
Moette doen. Pan America ST 2026 en CBF1000F '12
Een oven is een kwestie van aansteken, meer hoef je er niet aan te doen.
Had ik maar zo'n grote tuin, dan had ik ook een mooie overkapping gehad wat het winterbakken een stuk aantrekkelijker zou maken. Dan had ik ook allang een pizza-oven op vaste plek gehad.Hulleman schreef op donderdag 3 september 2026 @ 07:56:
[...]
Niet iedereen heeft zo’n enorme achtertuin als jij![]()
Ik zit ook een beetje in dubio voor pizza’s. Ik heb vrienden en familie met een Ooni (gas en hout). Echt perfecte pizza’s komen daaruit en die dingen zijn echt zo op temperatuur. Met een kamado duurt dat gewoon wel een tijdje om em echt goed heet te stoken. Gevoelsmatig veel gedoe, voor weinig bakplezier.
Mijn kamado staat overdekt maar ik zelf niet als ik bezig ben. En met winters weer met wind en/of regen is het allemaal toch wat minder aantrekkelijk. Zeker wanneer je moet gaan uitkijken dat je topping of zelfs pizza niet de struiken in waait.
Dus ik ga ook nog voor een leuke plaat voor binnen, eens kijken wat dat in de praktijk doet.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scherp gezien & het staat ook beschreven op de gele sticker.-pollem- schreef op woensdag 2 september 2026 @ 20:47:
[...]
Volgens mij is de elektriciteit voor het draaien van de spiesen en niet voor het grillen zelf.
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Bakconstructie opbouwen? Gewoon Pizza steen er op en gaan…🔥Gonadan schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:27:
Als je alleen het opwarmen telt wel ja, maar er komt wel meer bij kijken. Vullen, bakconstructie opbouwen, goed door warmen. Al met al ben je wel even bezig. En achteraf moet je weer opruimen.
Een oven is een kwestie van aansteken, meer hoef je er niet aan te doen.
Ik bak er zelfs 2 tegelijk met het Big Green Egg Multi Level Rack System
:strip_exif()/f/image/WG9S6w9KCtVemCBZcxCunEEi.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat kan ook, maar dan krijg je niet de kwaliteit die ik zoek.iMode schreef op donderdag 3 september 2026 @ 11:50:
[...]
Bakconstructie opbouwen? Gewoon Pizza steen er op en gaan…🔥
Ik bak er zelfs 2 tegelijk met het Big Green Egg Multi Level Rack System
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat valt zeker mee jaozzynator schreef op donderdag 3 september 2026 @ 08:05:
Valt toch wel mee? Die van mij is met alles open in 20 minuten op 300°. In die tijd alles even klaar zetten en gaan.
Maar zoals eerder gezegd is 300 graden eigenlijk niet warm genoeg voor een pizza. En mijn ervaring is dat het nog wat langer duurt voordat de pizzasteen op temperatuur is.
Mijn beste tot nu toe en dat van Hollandse koe.
Eerst trimmen en injecteren en SPG rub.
:strip_exif()/f/image/qqp4iDEAUjc0jOEE4siFdd0Q.jpg?f=fotoalbum_large)
Na een nachtje koelkast vanmorgen half 8 op de bbq
:strip_exif()/f/image/F7hrwDrVawNtdkCnzk9sNCtl.jpg?f=fotoalbum_large)
Na bijna 4 uur op eikenhout gerookt te hebben, ingepakt met de sappen van het weggesneden vet aangelengd met runderbouillon
:strip_exif()/f/image/4gMepABxSGRAmGewcB3bsG2e.jpg?f=fotoalbum_large)
Na 7 uur de priktest en nog even een uurtje langer omdat hij nog niet door de priktest kwam
Daarna uitdampen en weer ingepakt in de oven van 65graden tot etenstijd.
:strip_exif()/f/image/IsXJCaRclICHAjJDiVUNasJQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Resultaat was echt suppersappig en smaakvol!
Een goede grap mag vrienden kosten.
Dat is inderdaad zeker waar. Het is vaak lastig om een flink stuk er goed op te krijgen. Zeker als je ook ondertussen gewoon lekker bezig ben met koken. We hebben er zaterdag met 4 volwassenen en 3 kinderen van gegeten en zondag met 3 volwassenen en 3 kinderen. Het was een hele kluif!Tomatoman schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 22:41:
De foto’s van @JackBigBoss zijn weer eens een mooi voorbeeld hoezeer je je kunt vergissen hoe groot een stuk vlees op een foto in werkelijkheid is. Op foto 1 en 2 zie je dat het een serieuze brisket is, op foto 3 lijkt hij opeens heel klein en op foto 4 zie je dan weer dat dit niet bepaald een eenpersoons maaltijd is. Hoe dan ook, lekker hoor
[ Voor 4% gewijzigd door JackBigBoss op 07-09-2026 08:03 ]
Frikandellen kunnen ook in spek gerold worden ;-)Muse schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:46:
Gisteren heb ik varkenshaas in ontbijtspek klaargemaakt. Blijft toch een makkelijk, maar heerlijk recept.
Naturel bereid (mijn vrouw is geen fan van sterke kruiden en BBQ-sauzen) en geserveerd met verse champignonroomsaus.
Ik heb alleen een foto van de bereiding, niet van het eindresultaat.
[Afbeelding]
Goeie! Helemaal niet aan gedacht. Maar dat zal mijn dochter zeker lekker vinden!ASS-Ware schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:03:
[...]
Frikandellen kunnen ook in spek gerold worden ;-)
Alles is lekker in spekASS-Ware schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:03:
[...]
Frikandellen kunnen ook in spek gerold worden ;-)
Ik weet niet of ik daar bij m'n eigen fust ook zo over denk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toch leukWiLLoW_TieN schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:43:
I know…budget instap model…klein 🫡
Maar NU bij de AH €79,99
[Afbeelding]
Inmiddels:
Float like a butterfly, sting like a bee.
Geen geld eigenlijk. Met 25,5kg is ie ook nog mee te nemen op weekendjes wegWiLLoW_TieN schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:43:
I know…budget instap model…klein 🫡
Maar NU bij de AH €79,99
[Afbeelding]
Denk oprecht dat een weber go anywhere dan een betere keus isHulleman schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:58:
[...]
Geen geld eigenlijk. Met 25,5kg is ie ook nog mee te nemen op weekendjes weg
Ja sowieso, was ook meer gekheid418O2 schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:13:
[...]
Denk oprecht dat een weber go anywhere dan een betere keus is
Die krijg ik 28-10 voor mijn verjaardag 😆418O2 schreef op maandag 7 september 2026 @ 18:13:
[...]
Denk oprecht dat een ‘Weber Go Anywhere’ dan een betere keus is
Mental Note ; Om hem dan even te showen 👌🏻
Check het topic en de marktplaats man met toffe accesoires. Top hack is het rooster in tweeën zagen, dan kan er een kleine starter bij inWiLLoW_TieN schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:07:
[...]
Die krijg ik 28-10 voor mijn verjaardag 😆
Mental Note ; Om hem dan even te showen 👌🏻
Poh dat ziet er goed uit! Maar hoe bepaal je of je hem eraf haalt ? De flat is toch eerder klaar dan de point ? Of doe je ergens tussenin ?JackBigBoss schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 20:55:
Vandaag weer brisket!
Mijn beste tot nu toe en dat van Hollandse koe.
Eerst trimmen en injecteren en SPG rub.
[Afbeelding]
Na een nachtje koelkast vanmorgen half 8 op de bbq [Afbeelding]
Na bijna 4 uur op eikenhout gerookt te hebben, ingepakt met de sappen van het weggesneden vet aangelengd met runderbouillon
[Afbeelding]
Na 7 uur de priktest en nog even een uurtje langer omdat hij nog niet door de priktest kwam
Daarna uitdampen en weer ingepakt in de oven van 65graden tot etenstijd.
[Afbeelding]
Resultaat was echt suppersappig en smaakvol!
1 keer zelf een point gemaakt en toen merkte ik al dat de dunnere stukken toch wat droog waren geworden.
De flat is eerder op kerntemperatuur als de point inderdaad. Als hij op 93 graden is ga ik checken op weerstand als ik erin prik met een kernthermometer. Als hij zo zacht als boter is dan kan hij eraf. Het is belangrijk dat je hem op tijd inpakt met voldoende vocht erbij. Dat gaat uitdrogen tegen. Ook het injecteren van tevoren helpt daartegen. En goed rusten! Dat is echt cruciaal.Rox92 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 18:36:
[...]
Poh dat ziet er goed uit! Maar hoe bepaal je of je hem eraf haalt ? De flat is toch eerder klaar dan de point ? Of doe je ergens tussenin ?
1 keer zelf een point gemaakt en toen merkte ik al dat de dunnere stukken toch wat droog waren geworden.
Thanks voor de tips! 4 oktober ga ik voor het eerst een whole Packer van 4.5 kg maken. Ben benieuwd.JackBigBoss schreef op woensdag 9 september 2026 @ 19:48:
[...]
De flat is eerder op kerntemperatuur als de point inderdaad. Als hij op 93 graden is ga ik checken op weerstand als ik erin prik met een kernthermometer. Als hij zo zacht als boter is dan kan hij eraf. Het is belangrijk dat je hem op tijd inpakt met voldoende vocht erbij. Dat gaat uitdrogen tegen. Ook het injecteren van tevoren helpt daartegen. En goed rusten! Dat is echt cruciaal.
Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl
klopt, helemaal eens.Paganstars schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:30:
ik kijk eigenlijk heel weinig naar temperatuur bij briskets, veel meer naar probe tenderness, ik heb briskets gehad die op 93 zacht waren, maar ook bij 105.
Nice, we zien de foto's wel verschijnenRox92 schreef op woensdag 9 september 2026 @ 20:21:
[...]
Thanks voor de tips! 4 oktober ga ik voor het eerst een whole Packer van 4.5 kg maken. Ben benieuwd.
:strip_exif()/f/image/r2y7GWemTqVpSRSigGowA5cE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/obDSp7YMX43Jbk565f2J3ZPt.jpg?f=fotoalbum_large)
Toen ik m’n bbq ging schoonmaken zag ik dat het puntje van de tempratuurmeter van mijn treager weg is.
Na tests blijkt deze gewoon nog te werken en een nieuwe bestellen zit een levertijd op van minimaal 1 week, en ik al 5kg spareribs heb ontdooid maar besloten iets op de draaibank te fabriceren. Vast gezet met hittebestendige siliconenkit.
Heb je een receptje voor de kip?ASS-Ware schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:10:
Vandaag pigshots.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En bacon candy chicken bites.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samen op de BBQ.
[Afbeelding]
Mijn bordje.
[Afbeelding]
Heerlijk gegeten.
Hij is gebaseerd op deze:
YouTube: Bacon Candy Chicken Bites Recipe | Football Food
100 g bruine basterdsuiker
2 eetlepels Killer Hogs The BBQ Rub (± 15–20 g)
25 g turbinado suiker (ruwe rietsuiker)
½ theelepel cayennepeper (± 1 g)
Ik heb het wat simpeler gehouden, 100 g bruine bastersuiker en 3 eetlepels No Rubbish Chicken Rub.
Veel te veel voor 400 gram kip, overigens.
Recept ooit gevonden en een beetje aangepast.
500 gram gemengd gehakt
30 gram geraspte cheddar
1 ei losgeklopt
40 gram paneermeel
80 ml melk
5 tenen knoflook
1,5 theelepels peterselie gedroogd
1 theelepel zeezout
1 theelepel zwarte peper versgemalen
1 theelepel oregano gedroogd
6 ballen van gemaakt
Indirect op de Weber bij zo’n 180-200C tot een kern van 75C, halverwege omgedraaid, 25 min.
:strip_exif()/f/image/8Lzn7iUZxHoXUCP3a2ML9FTH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MBiEiUrWYHpXuapIk42XFbzb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AP6MkpjynQxc9ta2pw71YX3O.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2kQUMXE9Bc7ZZdlnBLx2FKU3.jpg?f=fotoalbum_large)
Lekker gegeten.
Smaak was erg lekker. Mooie rooksmaak, goede bite en de dikke stukken vlees mooi sappig.
:strip_exif()/f/image/DJxnOedNNCuKqtRRhXVmvp2p.jpg?f=fotoalbum_large)
Na het roken de aardappels erop.
:strip_exif()/f/image/vVm8Qn40rGcuDu3fThKeVM3z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FeJ1cJAJJPpBNGykV6DHEsBg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WqoaqqAwKFt1oeJznhPkjNfh.jpg?f=fotoalbum_large)
De caprese salade staat niet op de foto.
Voor aanbiedingen e.d.: Barbecue aanbiedingen- & kortingscodetopic. Over messen kan je hier terecht: Welke keukenmessen - Deel 2
De discussie over hoe geweldig een A++, A+, A, B, C merk wel niet is, is uitgespeeld. Laat iedereen gewoon in zijn waarde en steek niet altijd de loftrompet uit hoe geweldig *insert* merk is. De "someone is wrong on the internet" hoeft hier niet plaats te vinden, net zo min als fanboyism
:strip_exif()/f/image/kXOCCLeL3Nw8vUKsMEPYyCNq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iNXr5QCaeixngAk078f3wlas.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PdZyxEegKYKNvshRzHMmjKAu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/I7g4vdxpcHM4obxKWFzHcQ63.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/svBdtgoOc5NrWBIio8f8c0IK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2JFDb2esjfoIdx64NbCj7nLe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/18C7oOsubHHu4Z384MncJil9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zBvYr6s08Id7ItnUp60ALcX7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DOWW1aO39Wh3lrS0w2LGwr0V.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AMIZi0HLBQ4M8iUMOG2U4fqz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UXIrSmGLQInPsJG1brgU1UrS.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UETB0Ci5GoDBudjjHFaA5DS2.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/DObcravX508tDRcWnMyDTd6a.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/pBTJ4a7zp9AzUI36uLaC4yuN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/z8ZMJ6fIhl1ATaBhp674d3Pf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RJjjZvMj61KKM4Rymw2yPaY5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ODRVurCv8xVHvQQjyHSx4IqD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dqL5RCEVaP555p2Py0BAoZQi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8HHDj6KEN9zSboQamY8WTXJe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GM1arnHKoB4vnoMLlzufTFhj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9mXpRfewesyMGdaxGHoUq8Gu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t4CQpLRrjHdWCzxy8Hlof0wV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LJwCqBKPy4UMq1FPnm1s355g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ByYvSUC1dzzNpTbUEFndlkwH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RlUFPLpIXLh879y9LCYbcHOm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gPEB2yR8NrmYeFErbhpDNBC0.jpg?f=fotoalbum_large)