Hij is links en enigszins activistisch, dat klopt. Echter was hetgeen mij verbaasde dat hij daarom geen wetenschapper washexta schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 10:23:
[...]
Ik ben het volledig met je eens dat FvD dat doet. Het is bizar en ik verwacht dat ze er heel veel stemmen mee kwijt zijn. veel van dit soort acties doen me denken aan een artiest of streamer die dronken gaat twitteren/streamen, en met de halve kater besluit dat double down de beste optie is.
Als ze het hadden gehouden bij "de impact van Nederland is maar zozo, de kosten zijn veel te hoog, er worden foute keuzes gemaakt" etc. hadden ze er veel mee kunnen winnen.
Overigens is naar mijn mening Leo Lucassen ook een linkse activist. Wat dan verder niet uitsluit dat hij ook een wetenschapper is, maar wel zijn objectiviteit betreffende de onderwerpen (Professor of Global Labour and Migration History and director of the International Institute of Social History (IISH).) beïnvloedt.
Met links zijn is niets mis. Ik ben zelf niet links, maar ik denk dat je links én rechts nodig hebt. Niet teveel van het één, niet teveel van het ander.
Maar ik denk dat het helaas juist geen stemmen kost. Want de aanhangers van FvD en in mindere mate PVV vinden het juist geweldig dat er zo tegen die gevestigde orde wordt aangetrapt heb ik het idee. Als je op Twitter kijkt (ik heb een aantal FvD'ers in mijn timeline), dan zie je ze iedere keer weer dat een wetenschapper iets aangeeft roepen dat die links zijn, dat het cultuurmarxisten zijn, enzovoort.
Dat kost ze geen zetels denk ik. Helaas.
De wet van Murphy: Alles wat fout kan gaan zal fout gaan.