Zonder voorbeelden betreft dit ongefundeerde stemmingmakerij. Dit soort opmerkingen toont precies aan waarom er geen discussie meer te voeren valt.Pyrone89 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:25:
[...]
1. Elke vorm van kritiek op het veel te ruimhartige immigratie- en integratiebeleid, inclusief het misbruiken van een vluchtelingenverdrag uit 1952 die overduidelijk gemaakt was met kleine aantallen in gedachten uit compatible culturen, wordt door links als fascisme aangeduid.
Geregeld zelfs. Bron?Ze willen niet de ironie inzien van de schade die praktisch ongelimiteerde immigratie aanbrengt aan juist HUN achterban, ongeacht afkomst, en ook aan juist oprechte vluchtelingen die hier geregeld de beulen tegenkomen waarvoor ze juist zijn gevlucht.
Als je hier moeite mee hebt moet je niet bij partijen als de VVD of FvD zijn. Dit zijn allemaal zaken die een gevolg zijn van jarenlange afbraak op rechts.Of je nu een laag tot modaal betaalde Nederlander, Marokkaan of een vluchteling uit welk land dan ook bent je bent het grootste slachtoffer: hoge en rap stijgende woonkosten, rap stijgende dakloosheid, hoge belastingen, moeten korten of niet genoeg verhogen op uitkeringen doordat er teveel instroom is, slechtere leefbaarheid en getto-vorming (zie AD-artikel). De mensen die het al goed hadden die wonen toch wel in gegoede wijken, zien hun huizenprijzen stijgen, wonen ver van de nieuwkomers, hebben aandelen in bedrijven die nu meer consumenten en dus omzet hebben en goedkope arbeidskrachten die ze kunnen uitbuiten etc. Dat zijn traditioneel de achterban van de VVD. Dus dat die er ondanks de loze beloften geen moeite mee heeft is nog te begrijpen.
Dus je ziet allerlei problemen als gevolg van rechts beleid, je bent links ingesteld maar stemt rechts omdat je immigratie het grootste struikelpunt vindt.Maar traditioneel linkse partijen verkwanselen zelf de belangen van hun achterban en presenteren het als heel fatsoenlijk ook nog.Het is oprecht de enige reden voor mij (en ik denk velen) om niet op links georiënteerde partijen te stemmen. Terwijl als je mijn standpunten kent op sociaal-economisch gebied je direct zou denken: die stemt links. Maar om het in een metafoor te plaatsen: ik heb door dat het geen zin heeft om te gaan dweilen zolang de kraan van het probleem open staat. Die moet eerst dicht en dan pas kun je oprechte sociaal-economische verbeteringen realiseren. Dat lukt niet als je de grootbedrijven maar in de kaart blijft spelen met, in hun ogen, goedkope wegwerparbeidskrachten die na gebruik samen met het deel dat überhaupt nooit gaat werken ten laste komen van de maatschappij waar diezelfde grootbedrijven via slinkse trucs veel te weinig belasting voor afdragen.
Nou ja, enige wat ik daarop kan zeggen is: chapeau, hebben de populisten goed werk verricht want mensen tuimelen met open ogen in de val.
Juist ja. Ik gok eerder dat - zoals je zelf ook al laat zien - je populariteitspunten niet wint met 'links' beleid maar met populistisch beleid.2. Deugen is een scheldnaam geworden omdat het niks meer met fatsoen te maken heeft om, zelfs bij overduidelijke problemen, je kop in het zand te steken om heiliger dan de paus te doen terwijl door dit negeren het probleem alleen maar erger wordt. Daarmee stel je de eigen ego boven het landsbelang (waar nu eenmaal soms onpopulaire beslissingen nodig zijn voor the greater good), daar is niets fatsoenlijks aan, dat is simpelweg je baan als Nederlandse vertegenwoordiger niet uitvoeren omdat je populariteitspunten wilt scoren in eigen sociale kring.
Als het ongrondwettelijk was dergelijk beleid natuurlijk niet geïmplementeerd. Het is niet ongrondwettelijk, dus noem het dan ook niet zo. Dat je bedenkingen bij dit soort beleid hebt kan ik me ergens nog wel voorstellen. Anderzijds betreft dit ook weer een uitzonderlijk klein aantal functies waarin dit wordt toegepast dat ik me afvraag of we de prioriteiten niet verkeerd hebben liggen.3. Het absurde idee dat we discriminatie moeten oplossen met meer discriminatie en dat dan ineens wel toestaan omdat het in het ideologische kader past van de zittende macht. En dat dan met droge ogen 'positieve discriminatie' noemen. Het is puur ongrondwettelijk wat hier gebeurt en mensen die normaal zo'n grote mond over discriminatie hebben staan er nog voor te klappen ook (en het zelfs te promoten onder allemaal hippe termen als 'diversity').
Dat zou juist wél in strijd zijn met wetgeving.Gewoon heel simpel: beste persoon voor de baan. Als dat 10x achter elkaar een vrouw is, dan is dat een vrouw. Als dat 10x achter elkaar een transgender eskimo is, dan neem je 10x achter elkaar een transgender eskimo aan. Als dat 10x achter elkaar een blanke man is, dan neem je 10x achter elkaar een blanke man aan. De grondwet zegt niet 'discriminatie is verboden, tenzij het je ideologisch goed uitkomt en hip is', het zegt 'discriminatie op punten x is niet toegestaan'. Even gedachte-experiment: wat als Wilders ooit de zittende macht wordt en zijn ideologie kan gaan toepassen op wat als discriminatie geldt? Dan wordt dus het verkiezen van blanken ook al zijn die minder gekwalificeerd, boven gekwalificeerde Marokannen, 'positieve discriminatie' met de huidige praktijk als excuus.
Dan begrijp ik oprecht niet waarom je de onderkant van de samenleving verder wil afbreken. Of nu ja, kennelijk vind je positieve discriminatie en immigratie een nog veel groter kwaad. Nogal disproportioneel allemaal, maar soit.Punt dat ik wil maken: gewoon aan de grondwet houden, die is er voor een reden. Ook al komt het je ideologisch minder goed uit. En zeggen dat ik tegen emanciperende bewegingen ben op basis hiervan is het typische soort verdachtmaking uit vaak linkse hoek die discussies zo giftig maken: je kent mij niet en gaat bij voorbaat ad hominem wat ook nog eens heel duidelijk tegen de regels is. Het is een zwaktebod, als je argumenten niet goed genoeg zijn, om iemand dan maar van zaken als racist, fascist, vrouwenhater etc. te gaan beschuldigen. En dit gaat nu niet over Baudet (die het inderdaad zelf uitlokt) maar over jouw opmerking naar mij. En als je mij zou kennen zou je weten dat ik juist links ben, maar niet meega in discriminerende identiteitspolitiek en wel doorheb hoe schadelijk de immigratie- en integratiepolitiek is voor juist de onderste helft van de bevolking, ongeacht afkomst.