Wat heb ik daaraan? Al die stomme muggen, wespen en vliegen. Even gechargeerd, maar zo wordt er wel gedacht. De beestjes zijn niet knuffelbaar, dus niet belangrijk. Als je ervan maakt dat onze arme koalas, bambi's e.d. uitsterven komt dat harder aan.
Het probleem van de HRA is breed uitgemeten, de reden dat mensen het niet willen horen is omdat ze de dupe worden van de afbouw. Schuld aan de HRA? Het is een regeling van bijna 150 jaar.
Betreft de afbouw, Rutte 1, zit helemaal en dan ook helemaal NIKS links aan vast.
En toch krijgen ze het voor elkaar om links de schuld te geven. Bijzonder, nietwaar? En links heeft 0 argumenten om dat de wereld uit te helpen. Die zitten en laten het over zich heen komen. Keer op keer.
Dit is krankzinnig. Rechts neemt een impopulaire beslissing en Links moet het verkopen?

Links verkoopt zichzelf compleet niet. Kijk naar dat gelul met Baudet nu, zijn achterban, maar ook de rest van NL, slikt het voor zoete koek. Baudet heeft gelogen, nu het zo gedraaid dat het alsnog de schuld van de NS en die vrouwen is.
Jij stemt niet rechts, maar blijkbaar heb je toch het idee dat de HRA problematiek van Links komt en je bent helaas niet de enige. Maar dat heeft niets te maken met dat Links dingen niet kan verkopen.. het heeft ermee te maken dat de Media rechts niet aanspreken op leugens.
k weet beter. Ik zit, zoals ik al zei, in een redelijk rechtse hoek voor wat betreft mijn omgeving, maar er toch ook een aantal overtuigd in het linker deel van het spectrum zitten.
Lave/Remain was vooral een rechts feestje, met de Rechtse Premier aan de ene kant en nog harder rechts aan de ander kant. Los van het feit dat links ook over beide kanten zat, waarom geef je links de verantwoordelijkheid voor de ramp die een Rechtse premier veroorzaakt.
Dit is echt weer een mooi stukje framing vanuit de media.
Wat heeft remain dan geroepen om indruk te maken? Leave kwam met 350 miljoen besparing per week op gezondheidszorg, 10 miljard minder bijdrage aan de EU. Remain heeft daar nooit een hard antwoord tegenover gezet. Remain had vrij makkelijk kunnen roepen dat een Brexit 1.000.000 banen zou kosten. Dat het banen kost is een feit, hoeveel blijft in het midden. Hoeveel kan je in het midden laten. Vuur moet je met vuur bestrijden. Een andere manier is er niet. Remain probeerde vuur met papier te bestrijden.
Farage gaf nota bene enkele uren na zijn overwinningsspeech al toe gelogen te hebben en nog worden ze niet afgestraft bij de verkiezingen die volgen. Over Corbyn werd al jaren geklaagd en die bleef zitten. Zo erg blijkbaar, dat mensen dus liever op Johnson stemden, dan op Corbyn. Dat is echt een links probleem.
Dat komt omdat dit gewoon een hard sell is, verwachten dat links dat wel kan verkopen is een utopie. Feiten tellen niet in deze discussie, dus is links redelijk machteloos.
Zijn ze machteloos? Of gewoon dom omdat ze niet meedoen in het spelletje? Iedereen speelt dat spelletje: PVV, VVD, 50+, etc. Ik ga voor het laatste. En dat ligt echt aan de Nederlandse politici, in dit geval. Immers, Van der Bellen in Oostenrijk is wel gewoon van de groenen.
Links is in jouw ogen laakbaar omdat ze niet zo goed kunnen liegen... tsja. Ik snap je wrevel, maar als ik je lijstje afga dan zie ik vooral een falende media en dat zelfs mensen als jij het ware verhaal niet weten op te pikken. En dat terwijl links er of niets mee te maken heeft of wanneer die feiten gewoon openlijk beschikbaar zijn (Co2 en Stikstof)..
Het valt me op dat de mensen die je plussen ondanks dat ze niet dom zijn ook met ogen open de propaganda slikken en denken dat links laakbaar is omdat ze de leugens van rechts maar niet weten te ontkrachten. Dat terwijl links door vooral de feiten aan te houden dat wel degelijk doet. Het is alleen niet een boodschap die prettig is.
Zoals we in het klimaattopic al eens besproken hebben, links had heel hard kunnen scoren door met een alternatief te komen op het 100 rijden. Maar nee, links koos ervoor om hem nog harder in te zetten. De PvdA kopte zelfs 80 km/h. Iedereen die ook maar iets van menselijke psychologie en menselijk handelen snapt, snapt dat dat niet handig is. De VVD gaat onderuit, CDA kwam ook niet lekker weg. En dan besluit de PvdA nog even harder de aandacht op zichzelf te vestigen. Een beetje als het typische halfgestoorde narcistische zusje die, op het moment dat de hoofdpersoon op een familiebijeenkomst bekend maakt te gaan trouwen, opeens ook gaat trouwen... Én ook nog zwanger is.
Zoals ik toen ook al zei en we met meerdere mensen over hebben zitten grappen: Waren GroenLinks, de PvdA en de SP met een alternatief plan gekomen waarin mensen wel 130 hadden kunnen rijden, dan had je de VVD in een halve crisis gestort. Die 130 was een van hun paradepaardjes. Dan had je de telegraafkoppen gehad: "Groenlinks haalt de VVD rechts in met radicaal plan om toch 130 te blijven rijden!" Maar nee, links blijft liever een beetje doormodderen, pappen en nathouden. En dat wreekt zich, immers luidt een gezegde al decennia: "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden." En ja, je had dan waarschijnlijk wat boeren boos gehad, maar nu heb je de hele working class telkens over de zeik. De worden met de nek aangekeken omdat ze op Schiphol voor een weekje all in resort in Turkije op een vliegtuig stappen, ze worden met de nek aangekeken omdat ze een oudere auto rijden die meer vervuilend is, ze worden met de nek aangekeken omdat ze hun huis niet kunnen isoleren. Dat zijn allemaal zaken waar ze direct last van hebben.
Typerend ook dat je mensen die mij plussen nu weg aan het zetten bent. De jijbak spelen. Maar met praten en eerlijk zijn wordt de oorlog niet gewonnen. Als jouw gesprekspartner alleen maar aan het schreeuwen is en door jou heen praat, kan je hem vragen stil te zijn of je gaat op een bepaald moment gewoon door hem heen praten. Ik heb beide geprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat stoïcijns door de ander heen blijven praten als je in een gesprek bezig bent, veel effectiever is dan beleefd vragen of je ook de beurt mag. Het is veel effectiever om iemand die jou loopt te meppen, op zijn bek te timmeren dan voor de 10e keer te vragen of hij daar alsjeblieft als het hem genegen is mee zou kunnen stoppen.
Tip uit de nachthoreca: Als je iemand die vervelend is wil laten zitten op een stoel terwijl jijzelf orde op zaken gaat stellen, zet je er 1-2 man bij en zeg je hun dat ze zijn knieschijf eraf mogen schoppen/in zijn maag mogen stompen als ie wel op wil staan. Die barman uit Amsterdam die een vent te lijf ging met lege Bacardifles nadat hij zijn glas naar het hoofd van deze barman gooide, kreeg veel meer respect van de onruststokers dan hij die rustig zei dat ie dat niet wilde.
Zoals ik al zei, je moet vuur met vuur bestrijden. Je wint het spel niet met de intellectueel uithangen als jouw tegenstander voor lompe zak kiest. Dat zagen we en dat zien we nog altijd. Trump, Brexit, Baudet. De grens opzoeken en eroverheen gaan. There are no rules in war and love.
[
Voor 3% gewijzigd door
Pizza_Boom op 07-02-2020 10:40
]