Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 12 - GP van Hongarije + testdagen Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:
  • 61.526 views

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19:33
Zo! Vanmiddag helaas geen tijd om de race te kijken, dus zojuist teruggekeken. Op zich geen hele bijzondere race, wel met enkele opvallende momenten.
-Een renault kapot, werd voor het weekend al gejynxt en jawel :(
-Als Hamilton pole heeft, pakt ie nagenoeg zeker de overwinning. Lijkt gewoon een ontzettende diva in de auto, want als ie in moet halen, begint ie heel hard te miepen.
-Indrukwekkende pace van RAI vandaag
-Arme VAN. Eindelijk een goede pace te pakken, moet je gedwongen stoppen
-Tot slot: de race pace van Gasly. Goed om te zien dat die Honda gewoon lekker meekan. Geeft de burger wel een beetje moed.

Voor RBR is dit inderdaad een seizoen wat je gewoon kan vergeten. 2e seizoenshelft wordt zeker nog interessant, want ik zie HAM echt niet zomaar overal winnen.

Iedereen een hele fijne zomerstop! :Y

PSN: iRoyalFlushh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:11
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 19:44:
Nu voordat ik gelynch word wil ik gezegd hebben dat ik onderhand nauwelijks meer een emotionele reactie heb als de Renault van Max of Ricciardo zijn auto weer eens kapot gaat. Het is onderhand zo gewoon geworden dat er iets kapot gaat, dat het me weinig meer doet.
Precies zoals ik er ook in sta en stond. Zolang ze nog met een Renault rijden is het niets en het zal ook niets meer worden. Ik was dus ook niet bijzonder teleurgesteld met de uitval van Max. Vandaar dat ik voor de race ook gekscherend had gezegt dat Renault de lijst met cheatcodes maar aan RBR moet geven. Fuck de motor, alle beveiligingen eraf. Uitvallen? Prima, maar dan wel tot het motortje echt niet meer kan en niet omdat een of ander lullig sensortje iets meer Ohms teruggeeft dan normaal. Nee, het ding moet lekker ploffen! :P

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21:35

Jasphur wijzigde deze reactie 29-07-2018 21:01 (33%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 20:20
quote:
Spotmatic schreef op zondag 29 juli 2018 @ 20:44:
[...]

Precies zoals ik er ook in sta en stond. Zolang ze nog met een Renault rijden is het niets en het zal ook niets meer worden. Ik was dus ook niet bijzonder teleurgesteld met de uitval van Max. Vandaar dat ik voor de race ook gekscherend had gezegt dat Renault de lijst met cheatcodes maar aan RBR moet geven. Fuck de motor, alle beveiligingen eraf. Uitvallen? Prima, maar dan wel tot het motortje echt niet meer kan en niet omdat een of ander lullig sensortje iets meer Ohms teruggeeft dan normaal. Nee, het ding moet lekker ploffen! :P
He, ik ben ook voor ploffende motoren, maar niet voor ploffende Renaults. Ben je vorig jaar al vergeten? Niet alleen de kwaliteit gaat met de Franse slag, ook de kwantiteit :|

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 16:37

Martinspire

Awesomeness

quote:
Huh? Wat is daar aan de hand dan? Volgens mij mis ik iets?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +5Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:37

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

quote:
Bwahaha, wat een baas is Ricciardo ook

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:57
quote:
Bij die eerste moest ik eerst drie keer kijken tot ik doorhad dat het de laatste bocht en pit entry was. Ik dacht eerst dat iemand een fotoshop had gemaakt en was op zoek naar de clue. Zoiets als ‘in een renault voelt het alsof je altijd de buitenbocht moet nemen’ of iets dergelijks :P

PSN: Jeroen_the_stig

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
Martinspire schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:10:
[...]

Als je goed kijkt zie je Ted van Sky daar staan, ik zag het op Sky (Ted's notebook) en hij stond naar het publiek te zwaaien en te filmen dus dan gaan ze extra los :+

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:08
quote:
Martinspire schreef op zondag 29 juli 2018 @ 21:10:
[...]

Olav vertelde volgens mij dat er een dj kwam na de wedstrijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
alexbl69 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:03:
[...]
Olav vertelde volgens mij dat er een dj kwam na de wedstrijd.
DJ Tiesto zeker?

Laat die naamsverbasteringen gewoon achterwege.

AGee wijzigde deze reactie 30-07-2018 08:56 (15%)

A smile a day....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17-06 17:48
Max weer ongecensureerd

Coïtus ergo sum

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:00

TrekDr0p

Lazy arze

De race niet gezien, te drukke dag.
Net de bijna 500 posts gelezen die er gemaakt waren na 12:00, moet toegeven dat het topic spannender klinkt dan de race geweest moet zijn :+
Straks misschien nog even een samenvatting kijken, of niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 21:24
Net pas de race gezien. Ricci is al vaaaak uitgevallen, vandaag was het dan toch uiteindelijk Max zijn beurt. Wat een blamage voor Renault zeg, zo vaak uitvallen. Hoe vaak is Renault zelf trouwens uitgevallen dit jaar met motorische probs?? gezien de fantastische pace van ricci denk ik dat max nog wel het podium had kunnen halen! Wat heerlijkd at honda het vandaag toch lekker deed trouwens, krijg je zin van voor 2019!!! Jeee!!

Nu lekker vakantie, nog 2 daagjes werken en dan hoppakee bijna 3 weken genieten. En dan kijken we weer naar Francorchamps

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19:51
quote:
Tommy The Cat schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:32:
Waarom heeft BOT geen drs? Geldt toch ook bij achterblijvers?
Deze observatie is tijdens de ‘racechat’ wellicht ondergesneeuwd. Dit viel mij op toen Bottas achterliggers voorbij moest.
Vettel had drs door Bottas, maar Bottas niet. Volgens mij zat hij dicht genoeg op zijn voorganger.

https://www.formula1.com/...rag_Reduction_System.html

Tommy The Cat wijzigde deze reactie 30-07-2018 00:25 (26%)

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 20:06
quote:
*knip* Niet op reageren.

Ontopic
Vond de race enorm saai en het circuit deed zijn imago echt eer aan. Erg blij dat het voorbij was en ik denk dat ik na de zomerstop mijn f1 zondagmiddagen geen prioriteit meer ga geven over andere zaken. Dan volg ik het wel via de Ziggo Go app en als het echt een gedenkwaardige race was, kijk ik hem avonds wel terug. Meer dan 75% van de tijd zit je echt naar een optocht te kijken.

Hopelijk dat er wat veranderingen die op de planning staan echt invloed gaan hebben. I know....wishful thinking.

AGee wijzigde deze reactie 30-07-2018 08:59 (7%)
Reden: Quote aangepast

Gamert in hart en nieren! BF5 stats (and improving): [GoT] Loondijke

Acties:
  • +6Henk 'm!

• iichel
Vettel vangt een vlieg --> https://streamable.com/q2lg1
"This is you after Spa Lewis"

• DutchOwnage
  • Laatst online: 17-06 15:09
Vond Max het hele weekend al een beetje geïrriteerd overkomen eerlijk gezegd. Strak koppie, heb 'm niet op een glimlach kunnen betrappen. Ook erg kort tegen Jack op de grid, waar die normaal toch wel iets losser en spraakzamer is.

Hij ziet denk ik érg op tegen de rest van het seizoen, wetende dat Renault niet zal verbeteren en het gat met Ferrari en Mercedes alleen maar zal oplopen. Ook op de circuits waar ze traditioneel goed gaan (Singapore e.d) is dat geen vanzelfsprekendheid meer. Eerlijk gezegd, en dat vindt ik echt heel jammer, zie ik het vrij somber in voor de rest van het seizoen.

En dan ook nog zéér waarschijnlijk achteraan starten op Spa want MGU-K en wss nog andere zooi wisselen en daarna naar het ow zo "fijne" Monza. Ga er maar aan staan.

DutchOwnage wijzigde deze reactie 30-07-2018 09:36 (11%)

• Jasphur
Zelfs ik vond dit een saaie race. Het was nog wel even spannend met VET. Ik wilde echt heel graag dat hij tweede zou worden en dat lukte gelukkig. Maar toen het Bottas-treintje verlengt met een derde wagon (RAI) werd mijn inziens toch wel heel erg duidelijk wat er nu 'mis' is met de vuile lucht die van de wagens afkomt.

En heeft Mercedes die verwijderbare flapjes er nou nog afgetrokken bij 1 van de pitstops?

@DaniëlWW2 Word dit ook het topic voor de testdagen?

Jasphur wijzigde deze reactie 30-07-2018 09:52 (7%)

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Jasphur schreef op maandag 30 juli 2018 @ 09:49:
@DaniëlWW2 Word dit ook het topic voor de testdagen?
Ach, waarom niet. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:
Ik heb weer eens een serie aan Honda vs Renault reacties naar het algemene topic geschopt. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:24

Bansheeben

There never was any cake...

Zou het dit seizoen andersom zijn? Dat Ric in het eerste gedeelte alle mechanische pech te verduren krijgt en Max in het tweede deel?

Wat is Renault toch een bagger bende. En die Abiteboul elke keer maar excuses verzinnen. Ik ben er weer even klaar mee. En dat is maar goed ook want het duurt nog een maandje voor Spa :')

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Loondijke
Volgend jaar zal imho een beginjaar zijn met Honda waar we misschien podiums en 1 of 2 overwinningen. Honda heeft met McLaren gewoon volledig de plank misgeslagen, maar dat had vooral met McLaren te maken, de vrijheid die ze kregen en de wagen van McLaren zelf (die gewoon bagger was, kijk maar naar de prestaties nu met Renault. De snelheid voorgaande jaren was niet volledig aan de motor toe te wijden, maar combi McL-Honda).
Uiteindelijk geloofden zij samen (of was het McL dat haar zin wilde doorduwen?) in een verkeerd concept, wat na 2 jaar helemaal van de tafel is gegooid en daarna hebben zij het nog 1 jaar opnieuw geprobeerd (wat uiteraard niet werkt, om iets in 1 jaar weer opnieuw te ontwikkelen).

Nu met RB hebben ze een andere samenwerking voor ogen. Daarnaast heeft Honda nu 5 jaar getest met de nieuwe motorformule en weten ze echt wel wat wel en niet kan. Dit zie je ook aan de Honda motor dit jaar; vergelijkbaar met Renault met nog veel meer ruimte voor verbetering.

Honda is een motorbouwer pur sang. Zij moeten gewoon motorleverancier blijven en niet een eigen team willen runnen. Dat zijn 2 totaal verschillende werelden. Daarom is dit niet te vergelijken met hun eigen team in '99 en hoe Toyota met heel veel geld niks heeft bereikt. Honda is een succesvol motorleverancier die echt wel weet hoe het moet.

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Bansheeben schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:06:
Zou het dit seizoen andersom zijn? Dat Ric in het eerste gedeelte alle mechanische pech te verduren krijgt en Max in het tweede deel?
Gezien de pechbeurten die Max al ten deel zijn gegaan, denk ik dit niet. Zou wel een vreemde karma zijn.
quote:
Wat is Renault toch een bagger bende. En die Abiteboul elke keer maar excuses verzinnen. Ik ben er weer even klaar mee. En dat is maar goed ook want het duurt nog een maandje voor Spa :')
Een ding scheelt, volgend jaar met Honda kan het alleen maar beter worden. De kans dat het slechter wordt acht ik zeer klein en als de prestaties hetzelfde blijven zoals ze nu zijn, is er alsnog geen groot probleem voor Honda.

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur
Rijders voor de tests:
[dag 1] en [dag 2]

Mercedes
Onzeker, maar waarschijnlijk George Russell en/of Valtteri Bottas of Lewis Hamilton.
Maar er is ook een kans dat Russel beide dagen rijdt.

Ferrari
Antonio Giovinazzi en Kimi Raikkonen

Red Bull Racing
Daniel Ricciardo en Jake Dennis (oorspronkelijk Dan Ticktum, maar vanwege te weinig punten op zijn licentie gaat dat niet door)

Renault
Nico Hulkenberg en Artem Markelov

Force India
Nicholas Latifi en Nikita Mazepin

Sauber
Marcus Ericsson en Antonio Giovinazzi

Williams
Oliver Rowland en Robert Kubica

McLaren en Toro Rosso zijn nog niet bekend.
Bij Toro Rosso gaat waarschijnlijk Lando Norris een dag rijden.

Haas doet niet mee met deze tests.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
CH4OS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:18:
[...]
Gezien de pechbeurten die Max al ten deel zijn gegaan, denk ik dit niet. Zou wel een vreemde karma zijn.

[...]
Een ding scheelt, volgend jaar met Honda kan het alleen maar beter worden. De kans dat het slechter wordt acht ik zeer klein en als de prestaties hetzelfde blijven zoals ze nu zijn, is er alsnog geen groot probleem voor Honda.
Max heeft nog niet veel mechanische uitval beurten gehad dit jaar ten opzichte van Ricciardo toch? Het waren vooral race incidenten en hier en daar foutjes van Max zelf.

Feit blijft iig dat dit weer een shit race was met als enige highlight de Bottas shitshow. Nu vind ik de laatste tijd elke race waar mister #blessed wint jammer, maar ik ben m'n respect voor Ham dan ook een beetje kwijt geraakt met zijn gezeik als ie niet 1e ligt...

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 14:30
quote:
Bansheeben schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:26:
[...]

Max heeft nog niet veel mechanische uitval beurten gehad dit jaar ten opzichte van Ricciardo toch? Het waren vooral race incidenten en hier en daar foutjes van Max zelf.

Feit blijft iig dat dit weer een shit race was met als enige highlight de Bottas shitshow. Nu vind ik de laatste tijd elke race waar mister #blessed wint jammer, maar ik ben m'n respect voor Ham dan ook een beetje kwijt geraakt met zijn gezeik als ie niet 1e ligt...
}:O Dit weekend heeft ie volgens mij gewoon weer bewezen over de beste combinatie te beschikken en dik ook. Ferrari en Bottas zijn i.i.g. weer even op hun plek gezet.

Wel fijn voor het WK dat Vettel i.i.g. 2e is geworden en net uit is gevallen door Bottas. Anders had ie het kampioenschap kunnen vergeten (En deed Bottas nu een Raikonnetje? :P)
quote:
CH4OS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:31:
Met de acties van Bottas vraag ik mij echt af wat hij in de F1 danwel een Mercedes doet. Als de druk te hoog wordt, geeft hij gewoon plaatsen cadeau. Wat dat betreft rijdt Bottas echt te soft. Alonso had denk ik beter naar Mercedes kunnen lopen voor een stoeltje op de Hockenheimring ipv naar Ferrari. ;)

Goed, de banden waren dan ruk aan het worden, maar met op tijd pitten, had ie ultra's kunnen pakken en had 'ie op zich nog best veel tijd goed kunnen maken.
Deze race liet Bottas wel even spierballen zien :P, timing was alleen een beetje slecht :*) Maar maakte de race toch weer een beetje spannend

Crashhill wijzigde deze reactie 30-07-2018 10:33 (28%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Met de acties van Bottas vraag ik mij echt af wat hij in de F1 danwel een Mercedes doet. Als de druk te hoog wordt, geeft hij gewoon plaatsen cadeau. Wat dat betreft rijdt Bottas echt te soft. Alonso had denk ik beter naar Mercedes kunnen lopen voor een stoeltje op de Hockenheimring ipv naar Ferrari. ;)

Goed, de banden waren dan ruk aan het worden, maar met op tijd pitten, had ie ultra's kunnen pakken en had 'ie op zich nog best veel tijd goed kunnen maken.

CH4OS wijzigde deze reactie 30-07-2018 10:32 (20%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:19

Suicyder

31gaming.nl

quote:
Alonso had denk ik beter naar Mercedes kunnen lopen voor een stoeltje op de Hockenheimring ipv naar Ferrari. ;)
Meh Alonso moet lekker naar Indycar / Endurance series gaan. Hij krijgt geen frontseat meer voor overwinningen en dat hele team van McLaren dat zich naar zijn hand zet is ook onzin voor iemand die maximaal nog 1,5 jaar rijdt voor je.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Suicyder schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:34:
Meh Alonso moet lekker naar Indycar / Endurance series gaan. Hij krijgt geen frontseat meer voor overwinningen en dat hele team van McLaren dat zich naar zijn hand zet is ook onzin voor iemand die maximaal nog 1,5 jaar rijdt voor je.
Ik denk dat als Alonso het materiaal mee heeft, hij nog best wel even mee kan, naast zijn Endurance-programma, waar voor hem de buit toch al binnen is en men ALO vooral gebruikt als marketingtool. ;)
ALO weet in elk geval beter wat winnen is dan BOT dat doet, heb ik zo het idee, aangezien hij 2x wereldkampioen is geweest.

Al kan die discussie denk ik beter in [F1] Seizoen 2018 - deel 2. :)

CH4OS wijzigde deze reactie 30-07-2018 10:48 (21%)

• TrekDr0p
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:00

TrekDr0p

Lazy arze

Mag deze nog hier?

https://racingnews365.nl/...pen-eigen-schuld-red-bull

Renault die RBR zelf de schuld geeft voor uitvallen van Max

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:

Ja, alleen met een pitstop voor US had ie dus die plekken opgegeven. En we weten inmiddels toch wel dat inhalen schier onmogelijk is als je auto niet 4 seconde per rondje sneller is... Ik vond eigenlijk dat Bottas uitzonderlijk hard z'n best deed om de ferrari's achter zich te houden. Reed verdedigend goede lijnen. Alleen jammer dat het zo moest eindigen. Vond het eerlijk gezegd ook niet superslim van Ricciardo om 'm via de buitenkant te willen pakken, terwijl hij wist dat Bottas te kampen zou hebben met onderstuur door z'n kapotte vleugel. Zelfs Horner wist dat het een risico met zich meebracht net voor het moment dat het gebeurde.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:05
quote:
TrekDr0p schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:01:
Mag deze nog hier?

https://racingnews365.nl/...pen-eigen-schuld-red-bull

Renault die RBR zelf de schuld geeft voor uitvallen van Max
Niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien maar ik vond RBR/Max/Horner/Tweakers wel erg snel om gisteren Renault weer aan de schandpaal te nagelen?

Er is/was nog helemaal niets bekend over een mogelijke oorzaak van het uitvallen van Max en iedereen stond al met zn hooivorken bij Cyril voor de deur.

Ik ga wel heel hard lachen als nu inderdaad blijkt dat het probleem bij RBR zelf lag.. _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:13
quote:
Alonso had denk ik beter naar Mercedes kunnen lopen voor een stoeltje op de Hockenheimring ipv naar Ferrari. ;)
En opnieuw met Hamilton als teammaat ?
Dat is in 2007 (?) al eens gebeurd, en het is toen niet goedgekomen. :) Alonso & Hamilton in hetzelfde team, dat zie ik nooit meer gebeuren.

• demo31051987
  • Laatst online: 15:34

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:07:
[...]

Niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien maar ik vond RBR/Max/Horner/Tweakers wel erg snel om gisteren Renault weer aan de schandpaal te nagelen?

Er is/was nog helemaal niets bekend over een mogelijke oorzaak van het uitvallen van Max en iedereen stond al met zn hooivorken bij Renault voor de deur.

Ik ga wel heel hard lachen als nu inderdaad blijkt dat het probleem bij RBR zelf lag.. _O-
Even mijn oranje-bril af. Het is inderdaad de fout van RBR zelf. Zij kiezen ervoor om met oudere parts te rijden om geen grid-straf te krijgen. Natuurlijk is het de fout van Renault dat Max inmiddels al aan z'n 3e MGU-K zit omdat de eerste paar snel faalde. Dus eigenlijk zijn ze beiden fout van het uitvallen van Max.

Ik vond het ook al snel van Horner om Renault op het matje te roepen. Ik begrijp dat Max in het heetst van de strijd dingen roept die hij beter niet kan roepen, maar Horner had beter moeten weten en eerst de controles af moeten wachten.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
Mwah, het pleit Renault zeker weten niet vrij. De oude MGU-K is/was dus niet goed, en RBR stelt terecht dat je daarvan dan ook mag verwachten dat die het goed doet.

RBR betaalt flink wat miljoenen, dan mag je vanaf het begin ook een goed product verwachten waar ze bijvoorbeeld temperaturen onder controle hebben. Niet dat Renault pas na de 6e race (Monaco) hiermee komt. Ze weten bij Renault net zo goed hoe het werkt met vervangende onderdelen installeren en gridstraffen.

Edit: Trouwens zie ik dat die MGU-K pas beschikbaar was bij Oostenrijk voor de Renault-teams. Niks Monaco. Dat maakt het dus niet de 6e, maar de 9e race dat ze dus een MGU-K leverden hadden waarbij ze de temperaturen dus onder controle hadden.

Nat-Water wijzigde deze reactie 30-07-2018 11:32 (86%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:
[...]

Het blijft tweezijdig. Was het niet zo dat Ric in Duitsland niet alle onderdelen kon vervangen omdat Renault ze niet beschikbaar stelde?
Wat betreft de MGU-K, kansen genoeg gehad die te vervangen.

Uiteindelijk zijn zowel RBR als Renault eigenwijs in hun doen en laten. Dit zal nog veel vaker gaan botsen dit jaar. Maar als het wel werkelijk een kapotte MGU-K is, ben ik van mening dat meneer Horner excuses aan zal moeten bieden aan Renault (gebeurd niet). Daarentegen moet Renault gewoon onderdelen leveren zolang het contract nog loopt (dus ook welke ze niet kregen in Duitsland eerder).

Ben blij dat dat gehuil na dit jaar over is.

• Grimmie187
quote:
Suicyder schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:12:
[...]

Het blijft tweezijdig. Was het niet zo dat Ric in Duitsland niet alle onderdelen kon vervangen omdat Renault ze niet beschikbaar stelde?
Wat betreft de MGU-K, kansen genoeg gehad die te vervangen.

Uiteindelijk zijn zowel RBR als Renault eigenwijs in hun doen en laten. Dit zal nog veel vaker gaan botsen dit jaar. Maar als het wel werkelijk een kapotte MGU-K is, ben ik van mening dat meneer Horner excuses aan zal moeten bieden aan Renault (gebeurd niet). Daarentegen moet Renault gewoon onderdelen leveren zolang het contract nog loopt (dus ook welke ze niet kregen in Duitsland eerder).

Ben blij dat dat gehuil na dit jaar over is.
Eens dat beide partijen natuurlijk schuld hebben maar als je maar vaak genoeg bijt in de hand die je voedt snap ik heel goed dat Renault zegt: we hebben ons eigen team wat eerst onderdelen krijgt en daarna komt RBR misschien een keer aan de beurt.. :w

Acties:
  • +8Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
Die mgu-k die ze veeeeeeeeeel te laat en op een verkeerd moment beschikbaar hadden?

Ja, dit pleit Renault helemaal vrij, not...

Het lijstje beperkt zich natuurlijk ook niet tot alleen deze race.

Hoe vaak zijn beloftes niet nagekomen in de afgelopen jaren?

Ik snap de frustratie wel...

V&A - P30 Pro - Seagate 500GB Thin ST500LT012 / Intel Core i3-4130 Boxed

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:15:
[...]

Eens dat beide partijen natuurlijk schuld hebben maar als je maar vaak genoeg bijt in de hand die je voedt snap ik heel goed dat Renault zegt: we hebben ons eigen team wat eerst onderdelen krijgt en daarna komt RBR misschien een keer aan de beurt.. :w
Maar Red Bull is de hand die Renault voedt. Red Bull betaalt Renault toch voor die PU?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Bansheeben schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:18:
[...]

Maar Red Bull is de hand die Renault voedt. Red Bull betaalt Renault toch voor die PU?
Ja zo kun je het ook zien maar op het moment heeft RBR Renault harder nodig dan andersom..

Het maakt allemaal niet echt meer uit omdat dit huwelijk toch al definitief kapot is maar ik vond het toch vreemd dat nog voordat Max zijn auto goed en wel stil stond Horner al aan het schreeuwen was richting Renault.. ;)

• iichel
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:21:
[...]

Ja zo kun je het ook zien maar op het moment heeft RBR Renault harder nodig dan andersom..

Het maakt allemaal niet echt meer uit omdat dit huwelijk toch al definitief kapot is maar ik vond het toch vreemd dat nog voordat Max zijn auto goed en wel stil stond Horner al aan het schreeuwen was richting Renault.. ;)
Classic Horner :P

PS, PU talk beter hier?
[F1] Seizoen 2018 - deel 2

@DaniëlWW2

iichel wijzigde deze reactie 30-07-2018 11:24 (9%)

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:

Kom op. Bottas rijdt een goed seizoen, waarin hij in het begin zelfs meer punten had kunnen hebben dan Hamilton als hij niet was uitgevallen of team-ordered. Hij is nog niet op het hoge niveau, maar daarom is hij ook tweede rijder. Maar ik zie hem echt een gigantische groei te hebben doorgemaakt sinds vorig jaar.

Overigens: Ik zie dat dit nu ook over de testdagen gaat. Hierbij dus: Ik kan niet wachten om Gasly in de RB13 van Ricciardo te zien :+

Stoelpoot wijzigde deze reactie 30-07-2018 11:29 (7%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• freaky35
  • Laatst online: 21:03
quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:15:
[...]

Renault gaat nu echt niet meer hard bezig voor Red Bull, die gaan doen , precies wat ze in het contract verplicht zijn. Dat Horner zo loopt te schreuwen helpt daaraan ook niet mee.
Die verstandhouding is gewoon zo verstoord

Red Bull kan dit beter als een verloren seizoen beschouwen en zich richten op de nieuwe seizoen en wagen. Want ze zullen ook denk komende seizoen waarschijnlijk wel met een achterstand beginnen.

Je kan niet van Honda verwachten nu dat ze ineens een motor hebben gemaakt die gelijkwaardig of beter is als de Ferreri of Mercedes motoren. Dus volgend jaar zal vooral ook een jaar worden dat ze moeten verbeteren. En belangrijkste ook dat het esn betrouwbare motor is.

Dat is tenminste hoe ik nu het zie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
freaky35 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:31:
[...]

Renault gaat nu echt niet meer hard bezig voor Red Bull, die gaan doen , precies wat ze in het contract verplicht zijn. Dat Horner zo loopt te schreuwen helpt daaraan ook niet mee.

Red Bull kan dit beter als een verloren seizoen beschouwen en zich richten op de nieuwe seizoen en wagen. Want ze zullen ook denk komende seizoen waarschijnlijk wel met een achterstand beginnen.

Je kan niet van Honda verwachten nu dat ze ineens een motor hebben gemaakt die gelijkwaardig of beter is als de Ferreri of Mercedes motoren. Dus volgend jaar zal vooral ook een jaar worden dat ze moeten verbeteren. En belangrijkste ook dat het esn betrouwbare motor is.

Helemaal mee eens, als Jos nou gewoon eens een bordje pasta gaat eten met Maurizio in Maranello kan Max misschien nog eens voor een fatsoenlijk team rijden.. :Y)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 17-06 07:18
quote:
[...]

Volgens mij focussed rbr zich al volledig op het volgende seizoen. Vorig jaar kwamen er veel updates uit voor het rbr aeropakket. Daarmee dichtte ze ook de gaten van de motor. Nu lijken ze alle winst te willen halen uit de renault motor. Newey en zijn team kijken niet echt meer naar de auto van dit jaar verwacht ik. Ze focussen op die wagen die gebouwd moet worden rondom een geheel nieuwe powerunit.

Dat max in de regen niet kon presteren is gewoon niet des redbulls en ook niet des max'. Maar op zich een logisch gevolg als er niet verder ontwikkeld is aan een regensetup voor deze wagen.

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:37:
[...]

Helemaal mee eens, als Jos nou gewoon eens een bordje pasta gaat eten met Maurizio in Maranello kan Max misschien nog eens voor een fatsoenlijk team rijden.. :Y)
Ja dan hebben we eindelijk eens goed vergelijkings materiaal voor Vettel's Grazie Ragazzi :+

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:47

DaMarcus

DaModerator Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Hier lijkt Vettel wel goed overweg te kunnen met Max, die twee in een team moet goedkomen :+

Onze Iceman toont geen emotie naar buiten maar de blik van Seb spreekt boekdelen; je eerste overwinning vergeet je nooit meer en hij gunt 'm Verstappen van harte.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Bansheeben schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:03:
Ja, alleen met een pitstop voor US had ie dus die plekken opgegeven. En we weten inmiddels toch wel dat inhalen schier onmogelijk is als je auto niet 4 seconde per rondje sneller is...
Vind ik lichtelijk overdreven kijkend hoe RIC dat deed gedurende de race vanaf de start. Later met BOT idd even moeten uitkijken misschien, maar hij was er vóór de bocht ook al voorbij geweest. ;) Daarom dat Mercedes BOT influisterde om de plek terug te geven. Maar toen kwam de bocht met onderstuur. BOT was daar echt gewoon aan het horken.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Bansheeben

Bansheeben

quote:
DaMarcus schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:45:

Hier lijkt Vettel wel goed overweg te kunnen met Max, die twee in een team moet goedkomen :+

Onze Iceman toont geen emotie naar buiten maar de blik van Seb spreekt boekdelen; je eerste overwinning vergeet je nooit meer en hij gunt 'm Verstappen van harte.
Find yourself a girl who looks at you the way Seb looked at Max (in 2016).

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 21:20
quote:
DaMarcus schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:45:

Ze kunnen goed met elkaar overweg, maar achter de schermen heeft Vettel wel een clausule in zn contract dat alleen Raikkonen naast hem mag rijden. Iemand als Ricciardo of Max komt er niet in naast Seb.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:36
quote:
[...]

Misschien moet je eens met Alonso praten over de betrouwbaarheid en de snelheid van de Honda motor O-)

Met de Renault was het niet zo best maar met de Honda zal het er zeker niet beter op worden volgend jaar .

Max moet maar eens kijken of ie na volgend jaar gewoon een fabrieks team kontrakt kan krijgen bij Ferrari of Mercedes wil hij nog verderop komen .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Hehe. Net op radio 2 een fragment van de ongecensureerde boordradio

• Mr Brightside
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 21:32
quote:
leekers schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:06:
[...]

Misschien moet je eens met Alonso praten over de betrouwbaarheid en de snelheid van de Honda motor O-)

Met de Renault was het niet zo best maar met de Honda zal het er zeker niet beter op worden volgend jaar .

Max moet maar eens kijken of ie na volgend jaar gewoon een fabrieks team kontrakt kan krijgen bij Ferrari of Mercedes wil hij nog verderop komen .
Helemaal mee eens. Tot aan de nieuwe motorformule ga je als rijder geen kampioen worden met Red Bull.
Max zal ook wel spijt hebben tot hij tot eind 2020 vast zit bij Red Bull. Bottas gaat namelijk denk ik vervangen worden in 2020 door een betere coureur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Chiron schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Ze kunnen goed met elkaar overweg, maar achter de schermen heeft Vettel wel een clausule in zn contract dat alleen Raikkonen naast hem mag rijden. Iemand als Ricciardo of Max komt er niet in naast Seb.
Dat sowiezo niet.
Waarschijnlijk wel een clausule dat hij inspraak heeft op wie de 2e rijder is en dat evt kan blokkeren als Fer dat wil veranderen.

YakuzA wijzigde deze reactie 30-07-2018 12:19 (3%)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
YakuzA schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Dat sowiezo niet.
Waarschijnlijk wel een clausule dat hij inspraak heeft op wie de 2e rijder is en dat evt kan blokkeren als Fer dat wil veranderen.
Klopt, is al lang aangegeven dat dat een broodje aap verhaal is (o.a. door Vettel zelf). Dat is ook een van de voornaamste redenen waarom ze afscheid van Alonso hebben genomen, die zag zichzelf namelijk als capo di capi bij Ferrari en wilde alleenrecht over wie er naast hem kwam te rijden. Dat is hem duur komen te staan (en terecht)..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 14:30
Uiteindelijk is Ferrari toch nog steeds het team waar iedere rijder voor zou willen rijden? Helaas denk ik dat we Max nooit gaan zien in het rood. Kans is groter op een zilver pakske met een grote ster er op :P.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Jasphur schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:12:
Hehe. Net op radio 2 een fragment van de ongecensureerde boordradio
Staat ook op internet intussen; https://streamable.com/bz97r

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:28
Max is op social media al terug aan het krabbelen op zijn uitspraken van gisteren. :P

• freaky35
  • Laatst online: 21:03
quote:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat mclaren bij het bouwen van de auto te veel de eigen visie volgde qua koeling voor de motor. Waardoor de motor te weinig koeling kreeg en daardoor ook stuk ging.

Met Renault doen ze het ook niet veel beter dit jaar ze hebben ook al vaak problemen gehad ermee.

En zie torro rosso dit jaar , zoveel langs de kant staan als MC laren vorig jaar dat doet dat team niet.

Ik ben het absoluut met je eens dat hij naar Ferrari of Mercedes zal moeten gaan om kampioen te worden in de f1 . Dat zie ik voor zowel RIC (als die blijft dan)als MAX niet gebeuren de komende paar jaar bij Red Bull

freaky35 wijzigde deze reactie 30-07-2018 12:43 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: december 2013
  • Nu online
quote:
Arrne schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:36:
Max is op social media al terug aan het krabbelen op zijn uitspraken van gisteren. :P
Link dat dan ook even :P

Ik gok dat je deze bedoeld. Volgens mij neemt hij vooral de hoeveelheid fucks terug, en verder niets over wat hij van de motor vindt.
quote:
Looking back on yesterday the disappointment is still there. However, I should not have used the words I did in the heat of the moment. Emotions were running high after a good start to the race.
These frustrations came for a reason, after another unexpected engine failure which have been happening too often over the past few years. We came to Budapest with high expectations and not being able to be competitive made it hard to swallow for us. I will go into the summer break hoping we will be back stronger after it.

Nat-Water wijzigde deze reactie 30-07-2018 12:50 (40%)

Naar verhalen over Van Gogh luister ik maar met een half oor.

• hansvk
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17-06 13:45
quote:
[...]

[...]
Ik denk dat je de afgelopen tijd niet goed hebt opgelet (leest het topic [F1] Seizoen 2018 - deel 2 eens goed door waar deze discussie eigelijk thuis hoort)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
Bansheeben schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:03:
[...]

Ja, alleen met een pitstop voor US had ie dus die plekken opgegeven. En we weten inmiddels toch wel dat inhalen schier onmogelijk is als je auto niet 4 seconde per rondje sneller is... Ik vond eigenlijk dat Bottas uitzonderlijk hard z'n best deed om de ferrari's achter zich te houden. Reed verdedigend goede lijnen. Alleen jammer dat het zo moest eindigen. Vond het eerlijk gezegd ook niet superslim van Ricciardo om 'm via de buitenkant te willen pakken, terwijl hij wist dat Bottas te kampen zou hebben met onderstuur door z'n kapotte vleugel. Zelfs Horner wist dat het een risico met zich meebracht net voor het moment dat het gebeurde.
Ik vond het van Ricci ook wel dom. Hij had beter kunnen terugkruisen om zo bij de volgende bocht Bottas te pakken. Team had hem hier ook beter in moeten coachen want die konden dit ook wel zien. Overigens vond ik de schade bij Bottas nog meevallen. Hij had nog genoeg voorsprong op P6 om eventueel een pitstop te doen en ik denk dat Mercedes daar ook op speelde (nee heb je, ja kun je krijgen). En vergeet niet hoe erg zijn banden eraan waren.

Achteraf gezien had ie met ultra's wel meer punten gepakt denk ik. Maar dan hadden ze hem echt 20 ronden voor het einde moeten laten pitten en niet 10 of 5.

Overall vond ik de actie van Vettel op Bottas erger. Die hield gewoon totaal niet rekening met Bottas. Had ie zijn neus daar moeten steken? Mogelijk niet, maar er was geen reden voor Vettel om hem zo af te snijden. Hij kwam er toch wel voorbij. En wetende dat de banden van Bottas op waren, was een remactie zo dichtbij altijd met veel risico.
quote:
[...]

Van Max kan ik het begrijpen. Horner en RBR vond ik wel wat raar, maar hoe dan ook vond ik het wel prima dat ze zich eens uitlaten. Het was duidelijk dat dit mede kwam omdat de 2018 versie niet voor hun beschikbaar was gemaakt. Kan Renault wel doen alsof ze maar een penalty hadden moeten pakken, maar daar koop je niks voor. Het had beschikbaar moeten zijn toen die dingen eerder dit seizoen al de geest gaven.
quote:
Er is/was nog helemaal niets bekend over een mogelijke oorzaak van het uitvallen van Max en iedereen stond al met zn hooivorken bij Cyril voor de deur.
Volgens mij geeft Renault aan dat ze de nieuwe versie hadden moeten gebruiken en daar dus een gridpenalty voor hadden moeten nemen. Nu lijkt me dat een non-argument als hetgeen je wel levert de geest geeft. Vergeet niet, die dingen zitten al sinds 2016 in die auto en als je ze dan anno 2018 nog niet veilig hebt, lijkt me de onvrede van Red Bull gewoon volkomen terecht.
quote:
[...]

De vraag gaat niet om of ze Ferrari en Mercedes gaan verslaan maar of ze beter zijn dan Renault. Als het gat niet 40 pk maar 25 pk is, dan is dat al winst voor ze, al moeten ze nog steeds gaan compenseren in aero. Prima, doen ze al jaren maar het gat is nu gewoon groter geworden.

De vraag is echter of Honda Renault al heeft ingehaald en of ze dat aan het begin van het volgende seizoen gaan doen met een motor die eventueel betrouwbaarder is. Vooralsnog lijkt de Honda prima te gaan, zeker de laatste paar races en doen ze het wisselen vooral om nieuwe dingen te testen. Toch zou ik graag wel zien dat 1 van de rijders niet telkens een nieuwe motor schroeft, maar echt eens wat meerdere races en tests met dezelfde motor gaat doen om de lange termijn betrouwbaarheid goed te zetten.

Ik vind het trouwens opvallend dat niemand het heeft over hoe Raikkonen weer werd opgeofferd deze race. Die knul moet dat toch ook helemaal beu zijn. Die vroege pitstop om Vettel er voorbij te krijgen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Martinspire schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:03:
Ik vind het trouwens opvallend dat niemand het heeft over hoe Raikkonen weer werd opgeofferd deze race. Die knul moet dat toch ook helemaal beu zijn. Die vroege pitstop om Vettel er voorbij te krijgen...
RAI liet VET al passeren in de eerste ronde (VET hoopte door te kunnen steken langs BOT toen hij buitenom ging), daar was de pitstop echt niet voor nodig. RAI aasde op een undercut op BOT, zodat 'ie HAM en BOT kon ophouden en VET een gat kon slaan en hij zonder problemen of positie verlies kon pitstoppen later in de race. Daarom zaten er best veel rondes tussen de eerste stops van RAI en VET.

CH4OS wijzigde deze reactie 30-07-2018 13:33 (13%)

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Arrne schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:36:
Dat is meer voor de buhne meer niet. Zijn gevoel zal echt niet anders zijn dan gisteren. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Dat mensen Vettel willen bestraffen in het BOT-VET incident snap ik niet.
Op het moment dat Bottas remt zit hij met zijn linkervoorwiel op de kerbstone, daardoor blokkeert hij.
Een rijdersfout / race incident als je het mij vraagt.

http://thenewswheel.com/wp-content/uploads/2018/07/2018-Hungarian-GP-Vettel-and-Bottas-Collide.png

Het stofwolkje komt van de kerbstone af.

kevlar01 wijzigde deze reactie 30-07-2018 13:43 (13%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
quote:
freaky35 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:42:
[...]

Ik heb altijd begrepen dat mclaren bij het bouwen van de auto te veel de eigen visie volgde qua koeling voor de motor. Waardoor de motor te weinig koeling kreeg en daardoor ook stuk ging.

Met Renault doen ze het ook niet veel beter dit jaar ze hebben ook al vaak problemen gehad ermee.
Precies; McL had geen partner samenwerking met Honda, maar een "wij willen het zo" houding. En dat werkt niet met een motorbouwer in een nieuw tijdperk. Zij wilde ook een hele kleine motor geloof ik. De motor van Honda kreeg uiteindelijk trillingen, waardoor hij ook weer stuk ging. Maar de samenwerking kon stukken beter en vruchtbaarder.

Je ziet het nu ook; Zelfs met een Renault motor staan ze achteraan de grid: hoeveel van de snelheid van McL-Honda lag daadwerkelijk aan de krachtbron?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 20:28
quote:
kevlar01 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:41:
Op het moment dat Bottas remt zit hij met zijn linkervoorwiel op de kerbstone, daardoor blokkeert hij.
Race incident inderdaad, al nam Vettel een groot risico. Persoonlijk, Bottas zit hier niet volledig fout, Vettel wist dat Bottas met oudere banden rond reed met weinig grip. Als Vettel de bocht wijder had genomen was er niks gebeurd en zat Vettel er ook voor. Bottas kon het niet langer volhouden om ervoor te blijven. Ik snap dat de bocht krap nemen meer kans geeft om ervoor te komen, maar in deze onnodig. Het risico dat Vettel erdoor ook schade kreeg was vrij groot. Ook al zat Bottas niet op de kerb was het alsnog misgegaan. Zijn banden waren duidelijk op.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jasphur
quote:
Pannekoek81 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Race incident inderdaad, al nam Vettel een groot risico. Persoonlijk, Bottas zit hier niet volledig fout, Vettel wist dat Bottas met oudere banden rond reed met weinig grip. Als Vettel de bocht wijder had genomen was er niks gebeurd en zat Vettel er ook voor. Bottas kon het niet langer volhouden om ervoor te blijven. Ik snap dat de bocht krap nemen meer kans geeft om ervoor te komen, maar in deze onnodig. Het risico dat Vettel erdoor ook schade kreeg was vrij groot. Ook al zat Bottas niet op de kerb was het alsnog misgegaan. Zijn banden waren duidelijk op.
Dan zou je ook kunnen zeggen dat RIC wist dat BOT minder DF had en niet buitenom had moeten gaan, toch?

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:
Jasphur schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:57:
[...]

Dan zou je ook kunnen zeggen dat RIC wist dat BOT minder DF had en niet buitenom had moeten gaan, toch?
Ja en nee, volgens die mening had BOT ook niet diep in moeten remmen (ben ik ook van mening), hij wist dat dat niet zou werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Jasphur schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:57:
Tja, als BOT wist dat ie minder DF had, waarom dan een bocht zo aansnijden, als RIC hem toch al voorbij was? :? Dan had BOT ook gewoon zijn verlies moeten nemen en RIC, net als bij VET en RAI hem voor moeten laten gaan.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

quote:
CH4OS schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:19:
[...]
RAI liet VET al passeren in de eerste ronde (VET hoopte door te kunnen steken langs BOT toen hij buitenom ging), daar was de pitstop echt niet voor nodig. RAI aasde op een undercut op BOT, zodat 'ie HAM en BOT kon ophouden en VET een gat kon slaan en hij zonder problemen of positie verlies kon pitstoppen later in de race. Daarom zaten er best veel rondes tussen de eerste stops van RAI en VET.
Vettel ging door omdat hij op Soft reed en Raikkonen op ultra's gestart was. Waarom die dan Bottas niet mocht aanvallen snap ik niet, maar kon daardoor ook niet zo lang mee. Ferrari deed er goed aan om Raikkonen gewoon op een 2 stop te zetten, maar behalve het uitlokken van Mercedes, deed hij niet veel meer.
quote:

[afbeelding]
[afbeelding]
Je kunt op de curbstone letten, maar ik kijk nog naar zijn rechtsvoor en linksachter van Vettel. Waar had Bottas precies heen gemoeten? Vettel dwingt hem daar toch naast de baan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:

[afbeelding]
[afbeelding]
Is er ook een foto van net voor ze de bocht in gingen? Het lijkt net alsof Vettel hem het beton op forceert (of remmen), benieuwd hoe dat eruit ziet voor dit punt.

Al met al blijft het een race accident, waarbij Vettel zelf meeste risico liep, geen punten was zeker einde WK geweest.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
quote:
Martinspire schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:06:
[...]
Waar had Bottas precies heen gemoeten? Vettel dwingt hem daar toch naast de baan?
Iets eerder van het gas af?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

quote:
Martinspire schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:06:
Vettel ging door omdat hij op Soft reed en Raikkonen op ultra's gestart was. Waarom die dan Bottas niet mocht aanvallen snap ik niet, mgaar kon daardoor ook niet zo lang mee.
Misschien omdat dat gewoonweg niet kon, omdat BOT toen wél de deur dicht gooide en het voor VET sowieso nagenoeg onmogelijk was om ook nog BOT in te halen.

CH4OS wijzigde deze reactie 30-07-2018 14:16 (9%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

quote:
Suicyder schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:09:
[...]

Is er ook een foto van net voor ze de bocht in gingen? Het lijkt net alsof Vettel hem het beton op forceert (of remmen), benieuwd hoe dat eruit ziet voor dit punt.

Al met al blijft het een race accident, waarbij Vettel zelf meeste risico liep, geen punten was zeker einde WK geweest.
Geen foto, wel filmpje:

rond @0:18

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder

Suicyder

31gaming.nl

quote:
kevlar01 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:20:
[...]

Geen foto, wel filmpje:
[video]
rond @0:18
Dank, fout Bottas, die remt in zonder ruimte. Hij zit er volgens mij achter voordat Vettel begint met het sturen. Ondanks het risico wat genomen wordt :)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Loondijke
Dit kan echt niet aan Vettel worden toegewijd. Bottas had gewoon eerder moeten remmen en niet zo'n idiote lijn moeten kiezen, alsof hij hem er nog wel even naast kon zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Suicyder schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:23:
[...]
Dank, fout Bottas, die remt in zonder ruimte. Hij zit er volgens mij achter voordat Vettel begint met het sturen. Ondanks het risico wat genomen wordt :)
Alles wat Bottas gisteren bij anderen deed was fout, hij zat op het vuile gedeelte bij Vettel, dus had het eigenlijk alleen nog maar slechter af kunnen lopen dan nu het geval was, hij had de bocht nooit kunnen halen, ook al had Vettel hem de ruimte daarvoor gegeven. Zelfs toen ze tegen hem zeiden dat ie de positie aan Ricciardo moest geven weigerde hij dat via de radio, hij zag er geen reden voor om het te doen. Nee, beslist niet het sterkste optreden van Bottas. De opmerking van Best Wingman is hem daarna ook in het verkeerde keelgat geschoten, het is duidelijk (als het dat al niet was), voor welke positie in de race hij zijn rondjes moet draaien, iig achter Hamilton, zoals Raikkonen achter Vettel, het is niet anders.

A smile a day....

• Wognummer
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:09
deze had ik nog niet gezien

https://www.nu.nl/formule...red-bull-baas-horner.html

zou wel ackward zijn als ze dat nieuwe onderdeel al aangeboden hebben gekregen maar niet gebruikt omdat het niet in de auto zou passen

maar het word idd een vechtscheiding :P

Wognummer wijzigde deze reactie 30-07-2018 14:40 (38%)

http://wow.olli.la/screens/lock.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15:47

DaMarcus

DaModerator Harde Waren / Consumentenelektronica