Bansheeben schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:03:
[...]
Ja, alleen met een pitstop voor US had ie dus die plekken opgegeven. En we weten inmiddels toch wel dat inhalen schier onmogelijk is als je auto niet 4 seconde per rondje sneller is... Ik vond eigenlijk dat Bottas uitzonderlijk hard z'n best deed om de ferrari's achter zich te houden. Reed verdedigend goede lijnen. Alleen jammer dat het zo moest eindigen. Vond het eerlijk gezegd ook niet superslim van Ricciardo om 'm via de buitenkant te willen pakken, terwijl hij wist dat Bottas te kampen zou hebben met onderstuur door z'n kapotte vleugel. Zelfs Horner wist dat het een risico met zich meebracht net voor het moment dat het gebeurde.
Ik vond het van Ricci ook wel dom. Hij had beter kunnen terugkruisen om zo bij de volgende bocht Bottas te pakken. Team had hem hier ook beter in moeten coachen want die konden dit ook wel zien. Overigens vond ik de schade bij Bottas nog meevallen. Hij had nog genoeg voorsprong op P6 om eventueel een pitstop te doen en ik denk dat Mercedes daar ook op speelde (nee heb je, ja kun je krijgen). En vergeet niet hoe erg zijn banden eraan waren.
Achteraf gezien had ie met ultra's wel meer punten gepakt denk ik. Maar dan hadden ze hem echt 20 ronden voor het einde moeten laten pitten en niet 10 of 5.
Overall vond ik de actie van Vettel op Bottas erger. Die hield gewoon totaal niet rekening met Bottas. Had ie zijn neus daar moeten steken? Mogelijk niet, maar er was geen reden voor Vettel om hem zo af te snijden. Hij kwam er toch wel voorbij. En wetende dat de banden van Bottas op waren, was een remactie zo dichtbij altijd met veel risico.
Van Max kan ik het begrijpen. Horner en RBR vond ik wel wat raar, maar hoe dan ook vond ik het wel prima dat ze zich eens uitlaten. Het was duidelijk dat dit mede kwam omdat de 2018 versie niet voor hun beschikbaar was gemaakt. Kan Renault wel doen alsof ze maar een penalty hadden moeten pakken, maar daar koop je niks voor. Het had beschikbaar moeten zijn toen die dingen eerder dit seizoen al de geest gaven.
Er is/was nog helemaal niets bekend over een mogelijke oorzaak van het uitvallen van Max en iedereen stond al met zn hooivorken bij Cyril voor de deur.
Volgens mij geeft Renault aan dat ze de nieuwe versie hadden moeten gebruiken en daar dus een gridpenalty voor hadden moeten nemen. Nu lijkt me dat een non-argument als hetgeen je wel levert de geest geeft. Vergeet niet, die dingen zitten al sinds 2016 in die auto en als je ze dan anno 2018 nog niet veilig hebt, lijkt me de onvrede van Red Bull gewoon volkomen terecht.
freaky35 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:31:
[...]
Je kan niet van Honda verwachten nu dat ze ineens een motor hebben gemaakt die gelijkwaardig of beter is als de Ferreri of Mercedes motoren. Dus volgend jaar zal vooral ook een jaar worden dat ze moeten verbeteren. En belangrijkste ook dat het esn betrouwbare motor is.
De vraag gaat niet om of ze Ferrari en Mercedes gaan verslaan maar of ze beter zijn dan Renault. Als het gat niet 40 pk maar 25 pk is, dan is dat al winst voor ze, al moeten ze nog steeds gaan compenseren in aero. Prima, doen ze al jaren maar het gat is nu gewoon groter geworden.
De vraag is echter of Honda Renault al heeft ingehaald en of ze dat aan het begin van het volgende seizoen gaan doen met een motor die eventueel betrouwbaarder is. Vooralsnog lijkt de Honda prima te gaan, zeker de laatste paar races en doen ze het wisselen vooral om nieuwe dingen te testen. Toch zou ik graag wel zien dat 1 van de rijders niet telkens een nieuwe motor schroeft, maar echt eens wat meerdere races en tests met dezelfde motor gaat doen om de lange termijn betrouwbaarheid goed te zetten.
Ik vind het trouwens opvallend dat niemand het heeft over hoe Raikkonen weer werd opgeofferd deze race. Die knul moet dat toch ook helemaal beu zijn. Die vroege pitstop om Vettel er voorbij te krijgen...