Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 12 - GP van Hongarije + testdagen Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste
Acties:
  • 61.568 views

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 15:28
Russel gaat twee volle dagen testen voor Mercedes.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
Jasphur schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:36:
Hoop voor hem dat volgend jaar FI nog bestaat voor zijn F1 stoeltje.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-09 21:57

Martinspire

Awesomeness

quote:
Jasphur schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:36:
Hebben Bottas en Hamilton iedereen de tyfus gewenst om vervolgens op vakantie te gaan? :D

Martinspire - PC, PS4, X1

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10:35
quote:
Martinspire schreef op maandag 30 juli 2018 @ 19:27:
[...]

Hebben Bottas en Hamilton iedereen de tyfus gewenst om vervolgens op vakantie te gaan? :D
Of zoals Ricciardo, iedereen vragen of die zijn plek wil innemen bij de tests :P

Maar ik neem aan dat er ook nu weer een verplichting is m.b.t. het laten testen van junioren/talenten? Volgens mij was er andere jaren in ieder geval een regel dat bij alle in- (& post?) season tests er een bepaald aantal dagen getest moest worden door een coureur die minder als 3? 4? races had gereden in F1. Volgens mij was dat ook nog een dingetje m.b.t. Giovinazzi, omdat die een aantal races heeft ingevallen voor Wehrlein zou die niet meer mogen deelnemen aan de testdagen als junior/talent, omdat hij dan teveel races gereden zou hebben.

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18-09 13:41
Yep, da's precies hoe het zit. :)

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
Best of team radio

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 04:32

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
kevlar01 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:41:
Dat mensen Vettel willen bestraffen in het BOT-VET incident snap ik niet.
Op het moment dat Bottas remt zit hij met zijn linkervoorwiel op de kerbstone, daardoor blokkeert hij.
Een rijdersfout / race incident als je het mij vraagt.

[afbeelding]
[afbeelding]
Het stofwolkje komt van de kerbstone af.
Het gaat wmb om de manier waarop Vettel naarbinnen snijdt. Waar moet Bottas heen dan? Moet die in het niets oplossen :? De argumenten dat Bottas dan maar eerder had moeten remmen zijn ook kul. IMO was de inhaalactie op dat punt nog niet afgelopen omdat hij er nog niet volledig voorbij was (hence het contact), Vettel fout.

Of is het ook zo, dat wanneer ik jou op de snelweg inhaal, voor jou invoeg en daarbij de linker voorhoek van je bumper raak, dat dat dan jouw fout is omdat jij dan maar had moeten remmen :?

Fout gedrag van Vettel, en minstens net zo fout gedrag van de FIA. Dat een straf voor een WK kandidaat deze evt. uit de titelstrijd zou gooien is NIET het probleem van de FIA, maar van die WK kandidaat zelf. Het wordt tijd dat ze daar ook eens tot dat besef komen :/

De straf die Bottas kreeg voor het inrijden op Ricciardo daarentegen... Tsja, wel passend bij eerder gegeven straffen, maar niet genoeg. Reden? Omdat een straf per definitie pijn hoort te doen, en dat deed deze straf absoluut niet bij Bottas. Hij heeft er niks op verloren, en die 2 strafpunten op z'n licentie... Hij heeft er dus nu 2. Maakt geen f*ck uit :')

Destruction wijzigde deze reactie 30-07-2018 20:45 (12%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
And a lot of f*ck’s were given d:)b

PSN

• Grimmie187
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 21:02
quote:
Destruction schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:35:
[...]

Het gaat wmb om de manier waarop Vettel naarbinnen snijdt. Waar moet Bottas heen dan? Moet die in het niets oplossen :? De argumenten dat Bottas dan maar eerder had moeten remmen zijn ook kul. IMO was de inhaalactie op dat punt nog niet afgelopen omdat hij er nog niet volledig voorbij was (hence het contact), Vettel fout.

Of is het ook zo, dat wanneer ik jou op de snelweg inhaal, voor jou invoeg en daarbij de linker voorhoek van je bumper raak, dat dat dan jouw fout is omdat jij dan maar had moeten remmen :?

Fout gedrag van Vettel, en minstens net zo fout gedrag van de FIA. Dat een straf voor een WK kandidaat deze evt. uit de titelstrijd zou gooien is NIET het probleem van de FIA, maar van die WK kandidaat zelf. Het wordt tijd dat ze daar ook eens tot dat besef komen :/

De straf die Bottas kreeg voor het inrijden op Ricciardo daarentegen... Tsja, wel passend bij eerder gegeven straffen, maar niet genoeg. Reden? Omdat een straf per definitie pijn hoort te doen, en dat deed deze straf absoluut niet bij Bottas. Hij heeft er niks op verloren, en die 2 strafpunten op z'n licentie... Hij heeft er dus nu 2. Maakt geen f*ck uit :')
Je bent vrijwel de enige die hier schuld van Vettel in ziet en je maakt er vaak geen geheim van wat je van hem vindt. Zou het daar misschien niet iets mee te maken kunnen hebben?.. ;)

Je argument kracht bijzetten met vergelijkingen over personenautos op de snelweg vind ik dan weer kul overigens.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:57:
[...]

Je bent vrijwel de enige die hier schuld van Vettel in ziet en je maakt er vaak geen geheim van wat je van hem vindt. Zou het daar misschien niet iets mee te maken kunnen hebben?.. ;)

Je argument kracht bijzetten met vergelijkingen over personenautos op de snelweg vind ik dan weer kul overigens.
Jij bent Ferrari fan, draagt openlijk een rode bril. Zou dat van invloed kunnen zijn op je mening? ;)

Over kul argumenten gesproken... Onderbouw je verhaal dan ook eens?

Het maakt voor mij niet uit welke rijder het doet, bij de FIA maakt dat blijkbaar wel uit. Als het bijvoorbeeld Max of Ricciardo zou zijn geweest die dat deden was er zeer waarschijnlijk wel een straf gevolgd. En terecht. Maar Vettel doet mee voor het WK en de FIA is bang dat een evt. straf daarop invloed heeft :')

Destruction wijzigde deze reactie 30-07-2018 21:09 (21%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Honda CBR600F '91 | Gravity is a myth, earth sucks.

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 10:32
quote:
Destruction schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:05:
[...]

Jij bent Ferrari fan, draagt openlijk een rode bril. Zou dat van invloed kunnen zijn op je mening? ;)

Over kul argumenten gesproken... Onderbouw je verhaal dan ook eens?

Het maakt voor mij niet uit welke rijder het doet, bij de FIA maakt dat blijkbaar wel uit. Als het bijvoorbeeld Max of Ricciardo zou zijn geweest die dat deden was er zeer waarschijnlijk wel een straf gevolgd. En terecht. Maar Vettel doet mee voor het WK en de FIA is bang dat een evt. straf daarop invloed heeft :')
Vergelijking met auto's op de snelweg is gewoon kul, dus dat maakt je verhaal al niet geloofwaardig.
Gewoon een racing incident, willen allebei niks toegeven en dan kan het in tranen eindigen. Hoort bij het racen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
epo schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:14:
[...]

Vergelijking met auto's op de snelweg is gewoon kul, dus dat maakt je verhaal al niet geloofwaardig.
Gewoon een racing incident, willen allebei niks toegeven en dan kan het in tranen eindigen. Hoort bij het racen.
Dat is helemaal geen kul, het plaatst jullie mening in perspectief. En dan is het ineens kul. Dan is het dus kul dat dit de fout van Bottas zou zijn, werkelijk de enige reden die ik voor die mening kan verzinnen is verblind worden door een rode bril, een groot Ferrari hart en de vurige wens dat Vettel WK wordt, kostte wat het kost.

Ik als neutraal kijker ben die mening niet toegedaan, en Vettel had hier gewoon straf moeten krijgen. Nogmaals, waar had Bottas dan naartoe gemoeten :? We hebben niet de techniek om iemand in het niets te laten verdwijnen, Vettel kan met al zijn ervaring ook wel nagaan dat Bottas daar rijdt en hem gewoon wat meer ruimte geven, no way dat Bottas weer terug had kunnen aanvallen dus die lompe actie van Vettel was totaal onnodig.

Destruction wijzigde deze reactie 30-07-2018 21:18 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
[...]

Misschien kun je de link uit mijn vorige post eens doorlezen. Ik vond het ook wel dubieus, maar volgens de race ‘regels’ mag Vettel wel gewoon insturen. Was niet helemaal netjes omdat hij hem duidelijk scherper aanstuurt dan normaal.
YakuzA in "[F1 2018] Race 12 - GP van Hongarije + testdagen"

PSN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
YakuzA schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:17:
[...]

Misschien kun je de link uit mijn vorige post eens doorlezen. Ik vond het ook wel dubieus, maar volgens de race ‘regels’ mag Vettel wel gewoon insturen. Was niet helemaal netjes omdat hij hem duidelijk scherper aanstuurt dan normaal.
YakuzA in "[F1 2018] Race 12 - GP van Hongarije + testdagen"
Da's wel een hele bijzondere situatie dan. Een regel die gewoon toestaat dat je dit doet en daarmee mogelijk een (zware) crash veroorzaakt :?

Goed, blijft het morele aspect over. Vettel had er niets mee verloren als hij Bottas meer ruimte had gegeven. Hij zat er hoe dan ook toch voor. Om dan zo agressief in te sturen en risico's te lopen op een lekke band of zelfs een crash... |:( Mijn mening veranderd het dus niet, Vettel is hier gewoon fout. Is-ie dat niet in de geest van de sporting rules, dan is-ie het wel op morele gronden. Hij hoort gewoon beter te weten met zijn ervaring en titels, dan dit soort gedrag. Als iemand zoiets bij hem flikt zit-ie te janken over de radio, maar zelf doet-ie het dus gewoon...

Destruction wijzigde deze reactie 30-07-2018 21:23 (23%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
Destruction schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:20:
[...]
Da's wel een hele bijzondere situatie dan. Een regel die gewoon toestaat dat je dit doet en daarmee mogelijk een (zware) crash veroorzaakt :?

Goed, blijft het morele aspect over. En ja, moreel gezien had Vettel er niets mee verloren als hij Bottas meer ruimte had gegeven. Hij zat er hoe dan ook toch voor.
Klopt. Het was niet zo netjes van Vettel en hij nam het risico van een lekke band.
Aan de andere kant had bottas het gewoon beter moeten weten op banden die ruim 1,5 sec/ronde langzamer zijn is dit gewoon een onhandige actie om toch nog te proberen je neus ertussen te drukken ipv focussen op verdedigen tov Räikkönen.

PSN

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
mnarijnm schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:27:
[...]

Be a men en kijk de hele race >:)
Wees een mannen?

Mi Notebook Air 13" 7200U --- Pocophone F1 --- Synology DS213 --- RPi3 met LibreElec --- Nvidia Shield Tablet

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Destruction schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:20:
[...]

Goed, blijft het morele aspect over. Vettel had er niets mee verloren als hij Bottas meer ruimte had gegeven. Hij zat er hoe dan ook toch voor. Om dan zo agressief in te sturen en risico's te lopen op een lekke band of zelfs een crash... |:( Mijn mening veranderd het dus niet, Vettel is hier gewoon fout. Is-ie dat niet in de geest van de sporting rules, dan is-ie het wel op morele gronden. Hij hoort gewoon beter te weten met zijn ervaring en titels, dan dit soort gedrag. Als iemand zoiets bij hem flikt zit-ie te janken over de radio, maar zelf doet-ie het dus gewoon...
Ik wil niet op de man spelen maar komop, al je posts druipen van de Vettel/Ferrari haat en dan ben je zogenaamd neutrale fan? Ik ben kennelijk niet diegene die je dit mag zeggen maar het beinvloed je mening net zo hard als de mijne.. :p

Bottas remt gewoon te laat op versleten banden en rijdt zijn voorganger bijna uit de wedstrijd omdat hij zn verloren positie niet wil opgeven. Dan ben je per definitie schuldig en doet het er helemaal niet toe of Vettel een veiligere wijde lijn had kunnen kiezen. Exact hetzelfde incident als Max en Ricciardo vorig jaar waar Max terecht voor werd bestraft. Bottas komt er echter zoals gewoonlijk weer mee weg..

Grimmie187 wijzigde deze reactie 30-07-2018 21:57 (3%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Grimmie187 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 21:50:
[...]

Ik wil niet op de man spelen maar komop, al je posts druipen van de Vettel/Ferrari haat en dan ben je zogenaamd neutrale fan? Ik ben kennelijk niet diegene die je dit mag zeggen maar het beinvloed je mening net zo hard als de mijne.. :p

Bottas remt gewoon te laat op versleten banden en rijdt zijn voorganger bijna uit de wedstrijd omdat hij zn verloren positie niet wil opgeven. Dan ben je per definitie schuldig en doet het er helemaal niet toe of Vettel een veiligere wijde lijn had kunnen kiezen. Exact hetzelfde incident als Max en Ricciardo vorig jaar waar Max terecht voor werd bestraft. Bottas komt er echter zoals gewoonlijk weer mee weg..
En Vettel is nergens mee weg gekomen? ;)

Wat ik tegen Ferrari heb komt met name door hun politieke spelletjes, hoe ze overduidelijk elke race weer Kimi een totaal verneukte strategie geven, om vervolgens publiekelijk te klagen over zijn prestaties |:( 8)7 Hoe ze maar blijven zeuren "Als wij onze zin niet krijgen gaan we weg!" maar dat toch telkens niet doen :') Hoe ze gaan klagen als een ander team iets heeft wat zij zelf (kennelijk) niet kunnen maken...

Voor sommige mensen is Ferrari een heel bijzonder merk, ik heb daar niets mee, zo bijzonder vindt ik het allemaal niet. Het zijn de gedragingen vanuit Ferrari zelf die ervoor zorgen dat ik 'ze' gewoon niet moet. Tel daarbij op hoevaak Vettel met acties weg komt, mede ingegeven door het feit dat de FIA bang is het WK te beïnvloeden (nee, geen FIArari geroep van mijn kant).

Inderdaad, Max is vorig jaar terecht bestraft, al zit er imo nog wel een verschil tussen ondersturen en daardoor aanrijden of aanrijden omdat je gewoon totaal niet instuurt (Bottas, gisteren). Ik denk dat we het eens zijn dat in die specifieke situatie die straf gewoon een lachertje was.

Maar als ik volgens jou alleen en uitsluitend Ferrari/Vettel haat post.... Ik ben benieuwd, kun je dat eens laten zien? Ik zie de post met quotes (van al mijn posts in de F1 topics, uiteraard) graag tegemoet :)

Ik ben een neutraal kijker in de zin dat ik de F1 volg als petrolhead*, technicus. Ik ben geen fan van een specifiek team of een specifieke coureur. En dat ben ik ook nog nooit geweest.

Voor de duidelijkheid: Prima dat jij het merk Ferrari prachtig vindt, dat je fan bent van het F1 team en Vettel. Ik kijk er echter met een andere bril naar. Hetgeen ik op Ferrari tegen heb is hetgeen men zelf heeft laten zien/horen, op voorhand was die "haat" er niet.

*Clarkson approved, ik heb tenslotte een tijdje een Alfa gehad

Destruction wijzigde deze reactie 30-07-2018 22:28 (11%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

@Destruction ik ben geen fan van Vettel noch Bottas.
Mij ging het erom dat hij remde op de kerb, daardoor blokkeerde en tegen Vettel aankwam. Waarschijnlijk deels doordat Vettel hem daartoe dwong. Vandaar race incident, beide net zo schuldig.
En ja, Vettel had beter iets meer ruimte kunnen laten.

De actie tegenover Ricciardo was m.i. roekelozer en verdiende achteraf wel de straf.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 10:24
quote:
[...]
Een straf is een straf en moet niet afhankelijk zijn van de impact. Als er op zo'n actie 10 sec en 2 punten staat en dat ook is wat ze normaal hiervoor geven is dat nu eenmaal zo. Je kunt moeilijk iemand zonder strafpunten er b.v 5 geven en iemand die er al 5 heeft maar 1 omdat daar de impact groter is ? Of de ene keer 10 sec. geven en de volgende keer 1 minuut omdat iemand toevallig meer voorsprong had ?

Oftewel in tegenstelling tot wat de FIA vaak doet is dit eens wel een consequente straf en zouden ze dat eens vaker moeten doen. Het iedere keer wel/niet straffen uitdelen afhankelijk van wie het is en wat de impact zal zijn moeten ze juist eens mee ophouden.

Het zou heel simpel moeten zijn, als coureur A zich schuldig maakt aan overtreding B volgt daarop straf C, punt! De FIA moet dan alleen kijken of er een overtreding is of niet.

[removed]

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
redwing schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:35:
[...]

Een straf is een straf en moet niet afhankelijk zijn van de impact. Als er op zo'n actie 10 sec en 2 punten staat en dat ook is wat ze normaal hiervoor geven is dat nu eenmaal zo. Je kunt moeilijk iemand zonder strafpunten er b.v 5 geven en iemand die er al 5 heeft maar 1 omdat daar de impact groter is ? Of de ene keer 10 sec. geven en de volgende keer 1 minuut omdat iemand toevallig meer voorsprong had ?

Oftewel in tegenstelling tot wat de FIA vaak doet is dit eens wel een consequente straf en zouden ze dat eens vaker moeten doen. Het iedere keer wel/niet straffen uitdelen afhankelijk van wie het is en wat de impact zal zijn moeten ze juist eens mee ophouden.

Het zou heel simpel moeten zijn, als coureur A zich schuldig maakt aan overtreding B volgt daarop straf C, punt! De FIA moet dan alleen kijken of er een overtreding is of niet.
In grote lijnen zijn we het gewoon eens :)

Maar mijn punt is dat een coureur die een regel overtreedt en daarop bestraft wordt, daar pijn van zou moeten hebben. In dit geval (en er zijn meer voorbeelden) wordt geen pijn geleden. Daar schieten straffen dan een beetje hun doel voorbij. Maar het lijkt me ook lastig om daar meer passende maatregelen voor te bedenken.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• albino71
  • Niet online
Ik vind juist dat er al op elke race slakje een emmer zout wordt gestrooid.

Laat ze racen, laat ze verdedigen, dat maakt het spannend en mooi.

Ja, dan gaat het af en toe mis, klopt, maar des te meer je de boel inperkt, des te saaier wordt het.

Och, ik hoop echt dat het volgend jaar qua inhalen en volgen makkelijker wordt, want dit is bagger.

Brawn e.c. wilde van drs af, maar in plaats daarvan hebben we meer drs zones.

Te koop....

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:31
quote:
[...]

Wait what? Inhaalactie? Bottas heeft nooit een inhaalactie ingezet. Niet eens iets wat erop lijkt. Hij had daar gewoon NIET moeten rijden. En dus wel eerder moeten remmen.
quote:
Ga je nou echt de F1 op een circuit wat bedoeld is voor racen vergelijken met een situatie op de openbare weg? Really?
quote:
Ik krijg vooral het gevoel dat jij een aversie hebt tegen Ferrari en Vettel.

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

quote:
Loondijke schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Wait what? Inhaalactie? Bottas heeft nooit een inhaalactie ingezet. Hij had daar gewoon NIET moeten rijden. En dus wel eerder moeten rijden.
Whut? Hoe maak jij ervan dat Bottas daar met een inhaalactie bezig was? Vettel was daar met een inhaalactie bezig, en niemand anders. En die inhaalactie is pas echt voorbij als hij er 100% voor zit. Aangezien hij Bottas raakte toen hij instuurde naar de apex, zat hij er dus nog niet 100% voor.
quote:
[...]

Ga je nou echt de F1 op een circuit wat bedoeld is voor racen vergelijken met een situatie op de openbare weg? Really?
Om e.e.a in perspectief te plaatsen? Ja, zeker. Waarom zou je dat niet doen?
quote:
[...]

Ik krijg vooral het gevoel dat jij een aversie hebt tegen Ferrari en Vettel.
Ferrari fan? I rest my case.

Nee, serieus. Ik ga hier niet meer op in. Mijn mening (die blijkbaar niet alleen mijn mening is) wordt er niet anders van, echt onderbouwd tegenwoord heb ik ook nog niet gezien, waardoor de zin van een discussie geheel verloren gaat. Als dan mijn post ook nog eens totaal verkeerd wordt uitgelegd staat wel vast dat het geen zin heeft om met fanboys in gesprek te gaan. Jammer.

Destruction wijzigde deze reactie 30-07-2018 22:58 (8%)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:
Zo is het weer genoeg geweest met de persoonlijke verwijten...

Nog wat extra radio van Verstappen voordat het weer eens misging. Het lijkt erop dat het team het net iets eerder doorhad dat er potentieel iets mis kon gaan, en toen ging het. Verder wat procedures van de start, gewoon leerzaam. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 07:31
quote:
Destruction schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:57:
[...]

Whut? Hoe maak jij ervan dat Bottas daar met een inhaalactie bezig was? Vettel was daar met een inhaalactie bezig, en niemand anders. En die inhaalactie is pas echt voorbij als hij er 100% voor zit. Aangezien hij Bottas raakte toen hij instuurde naar de apex, zat hij er dus nog niet 100% voor.
Noem het een inhaalactie. Noem het een terugkomactie. Je begrijpt wat ik bedoel. Als je achter iemand rijdt (1 meter) is het makkelijk om je te verremmen (op bijvoorbeeld een betonnen curb) en degene voor je te raken. Dit houdt niet om dat je nog naast hem zit. Als hij ernaast had gezeten en verremde, dan had zijn voorwiel Vettel in de rondte geduwd. Degene die achterop rijdt in deze situatie is gewoon degene die fout zit.

Is het handig van Vettel? Niet echt, want hij bent best een risico. Maar het is niet zijn fout.
quote:
[...]

Om e.e.a in perspectief te plaatsen? Ja, zeker. Waarom zou je dat niet doen?
Omdat je dan appels met peren vergelijkt. Heeft gewoon echt totaal niks met elkaar te maken.

Ga dan niet door. Zie ook de modbreak. :/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 30-07-2018 23:27 (21%)

Gamert in hart en nieren! iRacing stats: (and improving): Loondijke

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ga dan niet door. Zie ook de modbreak. :/

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 30-07-2018 23:42 (109%)

Acties:
  • +10Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:57

sjaool

Every life should have 9 cats

Over straffen gesproken, wordt het nu niet eens een keer tijd om de tijdstraffen af te schaffen en te vervangen door een aantal plekken straf? De tijdverschillen tussen de verschillende posities zijn inmiddels zo groot dat een tijdstraf totaal geen impact meer heeft.

"When you grow up your heart dies"

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:37
quote:
sjaool schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 00:07:
Over straffen gesproken, wordt het nu niet eens een keer tijd om de tijdstraffen af te schaffen en te vervangen door een aantal plekken straf? De tijdverschillen tussen de verschillende posities zijn inmiddels zo groot dat een tijdstraf totaal geen impact meer heeft.
Op deze manier straffen heeft geen enkele zin niet terugzetten of tijdstraf helpt .
De FIA moet eens een onafhankelijke wedstrijdleiding in gaan stellen die geen enkele band met hun heeft en gewoon disqualificaties uit kan delen tijdens de wedstrijd .
Op die manier zullen ze wel wat anders gaan denken de heren coureurs en zijn we ook af van het beetje straffen van Hamilton en Vettel elke keer die beiden bevoordeeld worden door de FIA .

Laten we even gewoon realistisch zijn en wat Vettel deed verleden jaar tov Hamilton met die ramacties had hem gewoon een schorsing van een paar GP moeten opleveren .

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
Ja laten we vooral heel streng gaan straffen! Dan weten we zeker dat we naar een leuke optocht zitten te kijken.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• redwing
  • Laatst online: 10:24
quote:
Destruction schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:37:
[...]

In grote lijnen zijn we het gewoon eens :)
Weet ik, maar het ging me juist over dat stuk waar we het niet (helemaal) eens zijn ;)
quote:
Maar mijn punt is dat een coureur die een regel overtreedt en daarop bestraft wordt, daar pijn van zou moeten hebben. In dit geval (en er zijn meer voorbeelden) wordt geen pijn geleden. Daar schieten straffen dan een beetje hun doel voorbij. Maar het lijkt me ook lastig om daar meer passende maatregelen voor te bedenken.
Dit stuk dus, een straf moet naar mijn idee simpelweg consequent zijn en daar komt helaas bij dat hij niet altijd pijn zal doen. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook zeggen dat hij geen pijn doet omdat Bottas meestal netjes rijdt, anders had ie meer punten gehad en had ie er wel last van kunnen hebben :)

[removed]

• Jasphur
Het is rustig daar.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
Toro Rosso rijdt op dinsdag met Sean Gelael (thnx @Grimmie187 !) en woensdag met Hartley of Gasly.
Toro Rosso test ook de 2019 pirelli banden met vandaag Hartley en morgen Gelael.

https://www.grandprix247....g-testing-driver-line-up/

iichel wijzigde deze reactie 31-07-2018 09:49 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Bij Toro Rosso zit Sean Gelael vandaag in de auto in ieder geval.

• FastFred
  • Laatst online: 21-09 21:43
Bij Haas valt niks te testen want ze ontwikkelen zelf toch niks? Kopen alles van Ferrari? Of is daar een andere reden?

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

• Jasphur
quote:
Ah tof Norris twee volle dagen ook.

@FastFred De officiële reden
quote:
"Rather than testing, we prefer to evaluate the data we have collected over the last few weeks. We think the data allows us to better tailor our cars to the drivers, which is more efficient than testing in Hungary," he added.

Jasphur wijzigde deze reactie 31-07-2018 09:04 (46%)

• Stoelpoot
  • Registratie: september 2012
  • Niet online
quote:
FastFred schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:00:
Bij Haas valt niks te testen want ze ontwikkelen zelf toch niks? Kopen alles van Ferrari? Of is daar een andere reden?
Haas skipt in ruil voor meer tijd in de after-season tests.

• YakuzA
  • Nu online

YakuzA

quote:
Stoelpoot schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:03:
[...]
Haas skipt in ruil voor meer tijd in de after-season tests.
In je link staat letterlijk dat het voor extra tijd in de 2 weken summer shutdown is ;)

PSN

• Jasphur
@iichel Nog technische tips waar we op moeten letten met deze testdagen?

Jasphur wijzigde deze reactie 31-07-2018 09:24 (31%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20-09 09:37

koli-man

Bartender!!!!

quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:03:
[modbreak] Zo is het weer genoeg geweest met de persoonlijke verwijten...[/modbreak]

Nog wat extra radio van Verstappen voordat het weer eens misging. Het lijkt erop dat het team het net iets eerder doorhad dat er potentieel iets mis kon gaan, en toen ging het. Verder wat procedures van de start, gewoon leerzaam. :)
[video]
Ik kan me die frustratie zo goed voorstellen en daarmee dus ook dat commentaar wat Max geeft. Ik vind dat zo´n gelul dat ze tegenwoordig zo voorzichtig moeten zijn met hun commentaar. Kom op, emotie willen we toch ook zien. Ik genoot ook toen Dumoulin vorige week donderdag zo kwaad was tijdens die etappe die Roglic gewonnen had. Eerlijke reacties zijn gewoon mooi. En een fackje meer of minder....boeje

Misschien moet de F1 de commentaren achteraf gewoon uitzenden met piepjes enzo, tijdens de wedstrijd vind ik dat eigenlijk niet zo nodig. Het kan zelfs dat concurrerende teams er belangrijke info uit kunnen halen.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:23:
@iichel Nog technische tips waar we op moeten letten met deze testdagen?

[afbeelding]
Of de RB14 er drastisch anders uit ziet wat betekend dat er een Honda achterin ligt? :+

En STR ging sowieso met een nieuwe spec. Honda rijden? Dus dat lijkt me nog wel iets om op te letten. Hoe zit het met snelheid, betrouwbaarheid etc daarvan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
quote:
koli-man schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Ik kan me die frustratie zo goed voorstellen en daarmee dus ook dat commentaar wat Max geeft. Ik vind dat zo´n gelul dat ze tegenwoordig zo voorzichtig moeten zijn met hun commentaar. Kom op, emotie willen we toch ook zien. Ik genoot ook toen Dumoulin vorige week donderdag zo kwaad was tijdens die etappe die Roglic gewonnen had. Eerlijke reacties zijn gewoon mooi. En een fackje meer of minder....boeje

Misschien moet de F1 de commentaren achteraf gewoon uitzenden met piepjes enzo, tijdens de wedstrijd vind ik dat eigenlijk niet zo nodig. Het kan zelfs dat concurrerende teams er belangrijke info uit kunnen halen.
Volgens mij is al het radio verkeer openbaar en te beluisteren voor alle teams. Maar dat weet ik niet zeker.

• RobertMe
quote:
koli-man schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:28:
[...]

Het radioverkeer tussen de auto en pits moet al onversleuteld zijn, dus concurrerende teams doen al jaren dat gewoon afluisteren (daarom dat er ook wordt gesproken over plan A, B, C, ... zodat de concurrentie alsnog de strategie niet weet). Daarnaast is via F1 TV (niet beschikbaar in Nederland) de boordradio ook live bij de onboard streams. Daarom dat de originele audio inclusief alle fucks ook gewoon overal op internet te vinden is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iichel
@Jasphur ik heb even rondgekeken ik weet niet zo goed waar je op moet letten. In de loop van de dag zullen er wel wat fotos op de liveblogs komen: http://www.skysports.com/f1/live-blog

2019 FW van Force India:

Red Bull en Renault ook bezig met aero aan de voorkant:

Williams met 2019 style FW

Toro Rosso rijdt een dubbel programma; Pirelli banden (2019 prototype) en hun eigen auto.
Vandaag STR + Pirelli: Hartley, morgen Gelael
Vandaag STR: Gelael, morgen Gasly of Hartley

Testing thread: https://www.f1technical.n...hp?f=1&t=27067&start=2340
Wellicht dat er per auto nog wat te melden is: https://www.f1technical.net/forum/viewforum.php?f=12

iichel wijzigde deze reactie 31-07-2018 09:47 (23%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Ik vind die nieuwe FI nose wing echt wel tof. En ik denk dat sponsoren dat ook wel vinden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
beter dan deze constructie iig!

FxPro dus. Online broker. Wikipedia: FxPro – Wikipedia

iichel wijzigde deze reactie 31-07-2018 10:00 (27%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur
RBR nou ook met ‘19 spec nose wing?
Of lijkt dat maar zo?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
yep kijk maar naar de 2018 spec (met alle outwash tunnels/flaps):

benieuwd of we ook nog 2019 spec achtervleugels gaan zien :)

• Jasphur
Echt zoveel beter. Ben zeer benieuwd naar de resultaten. En ik hoor graag wat RIC er van vindt.

• iichel
Ik denk dat het in combinatie met de huidige autos zwaar k*t zal rijden.

Die hele auto is (iedere 2018 auto) is afhankelijk van de outwash van de FW. Nu komen er allerlei ongewenste luchtstromen aan de binnenkant van die band langs, waardoor de bardgeboards, sidepods, vloer en diffuser allemaal minder goed werken.

En de 'dirty air' van de voorband (tire wake) komt nu op de zijkant van je vloer. Zeker met een auto met veel rake wil je daar mooie schone vortices hebben om de diffuser/vloer af te dichten. Die heb je nu ook niet.

• Jasphur
Mercedes ook met de ‘19 specs.
Video in de tweet.

https://twitter.com/merce.../1024208465781293057?s=21

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 13:36

Damian

Insane Obtrusion

quote:
Die wing end plates zijn net zo ingewikkeld als nu.. lijkt mij geen 2019 vleugel...

• Jasphur
quote:
Damian schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:24:
[...]

Die wing end plates zijn net zo ingewikkeld als nu.. lijkt mij geen 2019 vleugel...
Je hebt gelijk. De Mercedes nose wing was altijd al wat breder vanuit het midden. My bad.

Jasphur wijzigde deze reactie 31-07-2018 10:27 (37%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
W09 (2018) en W08 (2017):

Budapest testing:

Je ziet aan de buitenkant van de FW nog steeds de outwash flaps zitten (elementen die de lucht naar buiten forceren). Die elementen worden in 2019 verboden. Dit is dus een 2018 vleugel, geen 2019 versie.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-09 14:50
quote:
De vleugel zou toch ook smaller worden? Dat zie ik hier niet terug

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 07:32
quote:
LoeWn schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:34:
[...]
De vleugel zou toch ook smaller worden? Dat zie ik hier niet terug
De vleugel wordt juist breder, niet smaller!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-09 14:50
Ah vandaar. :+ thanks

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb het door @iichel Maar vind die van FI er zo 'plat' uitzien in vergelijking met de Williams.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
quote:
RedBull. Williams en Force India testen hun 2019 voorvleugel tijdens de test op de hongaroring vandaag. Breder, simpelen en geen winglets
https://twitter.com/Olav_Mol/status/1024205255763013632

http://www.aquablog.nl | Alles over aquascaping

• iichel
Nog een plaatje van de FW41:

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

https://www.f1today.net/n...bij-mercedes-in-drie-jaar
Dit begrijp ik niet. Hij laat zich (wederom) in de slotfase van de race door een aantal man inhalen.
Hij heeft echt wel betere races gereden dan in Hongarije als je het mij vraagt.

Vwb de tests: zouden ze ook met de nieuwe 2019 vleugels testen door dicht achter elkaar te rijden?

kevlar01 wijzigde deze reactie 31-07-2018 10:46 (14%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
@kevlar01 Voordat ze dat kunnen testen moeten ze ook de rest van aero aanpassen :) Dus dat zal deze test niet gaan gebeuren.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Spotmatic
quote:
kevlar01 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:46:
Dit begrijp ik niet. Hij laat zich (wederom) in de slotfase van de race door een aantal man inhalen.
Vanuit Mercedes gezien was het een goede race van BOT, aangezien hij VET en RAI lekker lang op heeft kunnen houden, zodat HAM in de punten uit kon lopen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
quote:

Vwb de tests: zouden ze ook met de nieuwe 2019 vleugels testen door dicht achter elkaar te rijden?
mbt Bottas: laten inhalen is wellicht wat te weinig credit voor hem. Hij zat behoorlijk lang op z'n softs, iets van 55 ronden. Da's langer dan wie dan ook. Je zag hem in verschillende bochten best veel snap overstuur hebben (achterkant breekt uit bij het uitkomen van een bocht/accelereren). Dus de 2 Ferraris op best verse banden erachter houden was een lastige missie.
Maar ik ben het met je eens dat hij betere races gehad heeft.

mbt 2019 vleugels, ik denk dat ze eerst een fundamenteel begrip willen ontwikkelen van de vleugels en correlaties track/windtunnel/CFD willen voordat ze gaan testen of ze kunnen volgen (als ze het uberhaupt al doen).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Bottas had ook een idioot lange stint op die softs.
Hij had Raikonen gecovered, maar hij deed een 2 stop. Eigenlijk had Bottas dit dan ook moeten doen.
Achteraf makkelijk lullen natuurlijk.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grimmie187
quote:

Is gewoon een goedmakertje van Toto nadat hij hem na de race publiekelijk Hamilton zijn knecht heeft genoemd..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

quote:
Grimmie187 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:55:
[...]

Is gewoon een goedmakertje van Toto nadat hij hem na de race publiekelijk Hamilton zijn knecht heeft genoemd..
Eigenlijk bevestigd hij het juist weer. Hij heeft nl inderdaad de Ferraris goed opgehouden, dus een goede race gereden. Vooral voor Hamilton....

• erik91
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 21-09 19:22
quote:
In die comments
quote:
Kimi Drykkonen
_O- _O-

• Jasphur

Acties:
  • +3Henk 'm!

• demo31051987
  • Laatst online: 20-09 15:22

demo31051987

a.k.a. Extigo

quote:
Ik vind die nieuwe vleugels er wel erg goed uitzien. Gewoon strak, zonder al die rare opstaande randjes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
demo31051987 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:20:
[...]

Ik vind die nieuwe vleugels er wel erg goed uitzien. Gewoon strak, zonder al die rare opstaande randjes.
Mja, het past niet echt bij de bargeboards, t-wings, winglets, neuzen, halo-wings e.d. Ik hoop dus dat de anti-aero wijzigingen niet al te ver gaan, omdat ik dat toch wel een gaaf onderdeel van de sport vind. Iets minder zoals nu met de voorvleugels is wel een goede ontwikkeling.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
quote:
Stoelpoot schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:22:
[...]

Mja, het past niet echt bij de bargeboards, t-wings, winglets, neuzen, halo-wings e.d. Ik hoop dus dat de anti-aero wijzigingen niet al te ver gaan, omdat ik dat toch wel een gaaf onderdeel van de sport vind. Iets minder zoals nu met de voorvleugels is wel een goede ontwikkeling.
Liever dat close racen voor tig ronden weer mogelijk is, zonder je banden te slopen, dan wat winglets waarvan je tijdens de race toch weinig ziet.

• Spotmatic
quote:
hjs schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:25:
[...]
Liever dat close racen voor tig ronden weer mogelijk is, zonder je banden te slopen, dan wat winglets waarvan je tijdens de race toch weinig ziet.
Gepaste afstand blijft echter wel nodig, want de kans wordt groter dat ze elkaars front wings eraf rijden.

• hjs
  • Niet online
quote:
Spotmatic schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:27:
[...]

Gepaste afstand blijft echter wel nodig, want de kans wordt groter dat ze elkaars front wings eraf rijden.
Centimeter of 20?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
kevlar01 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 10:53:
Bottas had ook een idioot lange stint op die softs.
Hij had Raikonen gecovered, maar hij deed een 2 stop. Eigenlijk had Bottas dit dan ook moeten doen.
Achteraf makkelijk lullen natuurlijk.
Vond het toch meer bijzonder te zien dat Gasly gewoon 32 rondjes op US heeft gereden, terwijl de window dacht 16-22 was.

En doe mij maar nieuwe vleugel, geen overkill meer aan mini-wings en splitters, gewoon back to basic en een schone auto hebben. Ik vind bv die nieuwe voor Indycar zoveel mooier dan huidige F1 wagens.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Jasphur
Benieuwd of de flapjes aan de wagen zelf dan nu ook afnemen. Iemand een idee hoe de achtervleugels eruit gaan zien?

• Stoelpoot
  • Niet online
quote:
hjs schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:25:
[...]

Dat zeker, dat zeker. Maar ik vind ook dat de "perfect aero" een deel van de sport is, en teams als RBR daar voordeel uit moeten kunnen blijven halen, en de Mercs nadeel hadden in het verleden. Het is een deel van de uitdaging. Verminderen mag, maar met enige mate.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-09 18:10

Vuvuzela

My spire is forming

quote:
Jasphur schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:28:
Benieuwd of de flapjes aan de wagen zelf dan nu ook afnemen. Iemand een idee hoe de achtervleugels eruit gaan zien?
10cm wijder en heel klein beetje hoger, en de horizontale sleuven aan de zijkant verdwijnen.

I served in a company of heroes.

• Jasphur
quote:
Vuvuzela schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:31:
[...]

10cm wijder en heel klein beetje hoger, en de horizontale sleuven aan de zijkant verdwijnen.
Zijn dat de nieuwe regels of is dat een logisch gevolg op de neusvleugel?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 21-09 18:10

Vuvuzela

My spire is forming

quote:
Jasphur schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:32:
[...]
Zijn dat de nieuwe regels of is dat een logisch gevolg op de neusvleugel?
2019 regels. De bargeboards worden ook een stuk lager maar mogen verder naar voren. (15cm lager dus en 10cm meer naar voren)

Hier in 2 minuten duidelijk wat er precies anders zal zijn:
https://api.motorsport.tv/embed/jspAZCn2

Vuvuzela wijzigde deze reactie 31-07-2018 11:36 (5%)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
Zat geld voor verf daar bij Williams

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 09:54
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:29:
Zat geld voor verf daar bij Williams

[afbeelding]
Misschien "testen" ze een nieuwe sponsor voor 2019 :+
(omdat Martini stopt aan het einde van 2018)

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 23:13
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:59:
[...]

Als FI wegt valt is het roze met blauw natuurlijk wel geschikt voor BWT :P

• Jasphur
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 13:59:
[...]

wèèè, blijf het jammer vinden. Vind het de meest iconische livery van en in alle autosporten :)

Edit: ohja, het is natuurlijk ook vervelend voor Williams :P

Jasphur wijzigde deze reactie 31-07-2018 14:20 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Wat klopt hier niet? :+

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 10:25
mclaren op plek 2

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:37

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het zegt zo bar weinig, aantal met andere neus, de focus van het testen zal wel compleet breed zijn dat er weinig kan zeggen over rondetijden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 09:57

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:
Vallen Alonso en Van Doorne even lekker door de mand. Stelletje slackers... :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 09:54
quote:
Weinig rondjes voor Mercedes :?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Grimmie187
quote:
Inmiddels 1.17.8 voor Giovinazzi. Antonio is aardig aan het stampen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:39:
[...]

Weinig rondjes voor Mercedes :?
En Mercedes zit nog steeds op behoorlijk weinig rondjes. In een tweet van een half uur geleden zeiden ze dat ze klaar waren voor ronde 36. Vraag mij af welk testprogramma zij aflopen. Of dat Russel rustig aan wilt doen, omdat hij morgen ook weer moet rijden. Maar je zou zeggen dat hij dat wel zou moeten kunnen uithouden.

• Zahariac
  • Laatst online: 10:44
quote:
Veruit de meeste rondjes voor Honda? Dat klopt juist wel!!! In ieder geval positief voor de spec 3 (als die er al in lag).

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Er staat een McLaren in de top tien. :+
Verder sinds wanneer gebruikt Torro Rosso dezelfde kleuren als Mercedes. Of Ferrari en Sauber? Of Ricciardo met STR kleuren? :P

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 31-07-2018 15:58 (20%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
Zahariac schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:52:
[...]

Veruit de meeste rondjes voor Honda? Dat klopt juist wel!!! In ieder geval positief voor de spec 3 (als die er al in lag).
STR staat 2x erop omdat zij ook de Pirelli bandentests doen dit keer. En als ik het goed heb gelezen/herinnerd van een eerdere post reed Hartley in de auto voor Pirelli. Dus dan is het de auto van afgelopen zondag (met andere motor/versnellingsbak/...) en that's it. Pirelli tests moeten namelijk met de gewone auto gebeuren en verder mag er niks getest worden. Lijkt mij dus niet dat ze dan wel een compleet nieuwe spec. motor erin mogen leggen.

Overigens staat Gelael met 68 ronden dan nog steeds op de 2e / 3e plek met alleen Ricciardo met meer ronden.

RobertMe wijzigde deze reactie 31-07-2018 16:01 (7%)

• Zahariac
  • Laatst online: 10:44
quote:
RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:00:
[...]

STR staat 2x erop omdat zij ook de Pirelli bandentests doen dit keer. En als ik het goed heb gelezen/herinnerd van een eerdere post reed Hartley in de auto voor Pirelli. Dus dan is het de auto van afgelopen zondag (met andere motor/versnellingsbak/...) en that's it. Pirelli tests moeten namelijk met de gewone auto gebeuren en verder mag er niks getest worden. Lijkt mij dus niet dat ze dan wel een compleet nieuwe spec. motor erin mogen leggen.
Bedankt voor de uitleg! En jammer. Maar alsnog zijn het aardig wat rondjes.

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 06-09 15:46

Bansheeben

There never was any cake...

quote:
De kleuren?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21-09 20:30

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

quote:
RobertMe schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:00:
[...]

Overigens staat Gelael met 68 ronden dan nog steeds op de 2e / 3e plek met alleen Ricciardo met meer ronden.
Het is juist andersom :), Hartley voert de tests uit voor STR en Gelael voor Pirelli, zie:
quote:
All the teams run one car in testing, apart from Haas (which isn’t here) and @ToroRosso, which is running two cars. @BrendonHartley is doing the official test today, while @gelaelized is testing Pirelli’s 2019 prototype tyres
bron

Ik las op live blogs dat er meer verwarring was.

MuVo wijzigde deze reactie 31-07-2018 16:52 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
MuVo schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:49:
[...]

Het is juist andersom :), Hartley voert de tests uit voor STR en Gelael voor Pirelli, zie:

[...]

bron

Ik las op live blogs dat er meer verwarring was.
Dan klopt deze post van @iichel dus ook niet. En kunnen we @Zahariac zijn optimisme voortzetten met dat STR met de (nieuwe?) Honda motor by far de meeste ronden heeft gereden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 11:00
quote:
Jasphur schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 14:13:
[...]

wèèè, blijf het jammer vinden. Vind het de meest iconische livery van en in alle autosporten :)

Edit: ohja, het is natuurlijk ook vervelend voor Williams :P
Als ze Gulf binnen harken zou een verbetering van livery nog mogelijk zijn naar mijn idee ;).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
quote:
XyritZz schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 17:02:
[...]

Als ze Gulf binnen harken zou een verbetering van livery nog mogelijk zijn naar mijn idee ;).
Oe! Ja goede!

Het heeft geregend daar trouwens.

Jasphur wijzigde deze reactie 31-07-2018 19:06 (11%)

Pagina: 1 ... 20 21 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Sport

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True