Je zit n beetje in t verkeerde topic.JeroenTheStig schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:43:
De oud-ajacieden falen gigantisch hier.
Nou ja, Ericsson die er een potje van maakt is hier ook ontopic.
ja die ander schrijf je anders
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
In 2 races zijn er 3 Mercedes auto's gestopt tijdens de race met technisch problemen.
Zouden er problemen zijn met de 2.1 spec?
[ Voor 7% gewijzigd door FastFred op 01-07-2018 23:07 ]
Zit er nèt naar te kijken, een shot vanaf de Max tribune (einde vh filmpje).YakuzA schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:03:
Nog iemand die ergens het tripje van Lec door de grindbak in lap 2 heeft gevonden?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kF3CZAzGZvk]
edit: hoe het gebeurd staat er net weer niet op...
[ Voor 9% gewijzigd door DJTimo op 01-07-2018 23:13 ]
Wellicht.FastFred schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:06:
In 2 races zijn er 3 Mercedes auto's gestopt tijdens de race met technisch problemen.
Perez in Frankrijk was een waterpomp probleem. Of de pomp specifiek spec 2.1 is of een 'algemeen' ding, geen idee.
Hamilton was een brandstofdruk probleem. Wat er precies kapot ging, is dan de vraag. Opvoerpomp in de tank, brandstofleiding, hogedruk pomp, injector. Sommige onderdelen zullen wellicht spec 2.1 zijn, belasting zal met spec 2.1 wellicht ook anders zijn.
Zou dus een specifiek spec 2.1 probleem kunnen zijn of dom toeval.
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
- 425 km in de auto gezeten vandaag met mrs. nachtnet.
- Race volkomen gemist.
- topic terug gelezen. +1 tjes uitgedeeld.
To do.
- geposte video's kijken
- twitter feed terug lezen
- foto's copy pasten naar topic
- maandag raceopname terug kijken.
- Race volkomen gemist.
- topic terug gelezen. +1 tjes uitgedeeld.
To do.
- geposte video's kijken
- twitter feed terug lezen
- foto's copy pasten naar topic
- maandag raceopname terug kijken.
Bottas had ook nog een waterlek tijdens fp3 in Frankrijk.iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 23:11:
[...]
Wellicht.
Perez in Frankrijk was een waterpomp probleem. Of de pomp specifiek spec 2.1 is of een 'algemeen' ding, geen idee.
Hamilton was een brandstofdruk probleem. Wat er precies kapot ging, is dan de vraag. Opvoerpomp in de tank, brandstofleiding, hogedruk pomp, injector. Sommige onderdelen zullen wellicht spec 2.1 zijn, belasting zal met spec 2.1 wellicht ook anders zijn.
Zou dus een specifiek spec 2.1 probleem kunnen zijn of dom toeval.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
@nachtnet hier vandaag naar Scheveningen geweest voor helpen afbreken bij Volvo Ocean Race, 15:00 uur vertrek, 2 uur rijden naar Den Haag, een uur gedaan over de laatste 3km, vervolgens ruim een uur zitten wachten voor het terrein vrij gegeven werd, met 8 man een uurtje gewerkt waar 5 uur voor berekend was. Weer naar huis, onderweg een klapband, in 5 minuten andere band d'r onder op de vluchtstrook en weer verder kwart over 10 thuis
210667
Denk alleen dat RAI gaarne 1ste was geworden met blisters.iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:11:
[...]
Nou ja ik heb er wel genoeg over geschreven. Punt blijft, als iemand met 20 ronden te gaan blisters op z'n banden heeft en 't moet uitrijden, en daarbij moet inhouden in de snelle bochten 9 en 10, dan ben je niet de beste bandemanager van de race
RIC zijn DNF kwam door een probleem met de uitlaat.
https://www.motorsport.co...icciardo-failure-1054513/
https://www.motorsport.co...icciardo-failure-1054513/
Ik snap wel waarom Seb zo zat te lachen, die Ferrari’s zijn momenteel de sterkste, de 2.1 Mercedes upgrade geeft toch wel wat collateral damage. Als dit zo doorgaat zie ik Ferrari met de Wdc en wcc aan de haal gaan.
Wat een klasse van max overigens, een paar mazzeltjes (bottas out en banden bleven heel) maar zonder geluk vaart niemand wel in de F1. Ik vind hem wel degelijk verstandiger (lelijk woord in sport) rijden dan voorheen, hoop dat we nog wel spektakel blijven zien van hem, een Hamilton 2.0 zit ik niet op te wachten. Wat een timing heeft hij met zijn prestaties trouwens.
Overigens mooi van Grosjean en zelfs Ericsson, ik gunde die Grosjean wel een podium eigenlijk met al die Malheur die hij (overzichzelf) had.
Het mooiste was toen ric en max 1 en 2 lagen, dat was een fabelachtig podium geweest, maargoed, nu staat max wel een flink stuk 9mhoog in wdcstand haha.
Hè wat een heerlijke (race)dag! Volgende week weer ???
Wat een klasse van max overigens, een paar mazzeltjes (bottas out en banden bleven heel) maar zonder geluk vaart niemand wel in de F1. Ik vind hem wel degelijk verstandiger (lelijk woord in sport) rijden dan voorheen, hoop dat we nog wel spektakel blijven zien van hem, een Hamilton 2.0 zit ik niet op te wachten. Wat een timing heeft hij met zijn prestaties trouwens.
Overigens mooi van Grosjean en zelfs Ericsson, ik gunde die Grosjean wel een podium eigenlijk met al die Malheur die hij (overzichzelf) had.
Het mooiste was toen ric en max 1 en 2 lagen, dat was een fabelachtig podium geweest, maargoed, nu staat max wel een flink stuk 9mhoog in wdcstand haha.
Hè wat een heerlijke (race)dag! Volgende week weer ???
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
whahaha Kimi, lol lijkt wel of ie schoudervulling in dat pak van hem heeft
@nachtnet je maakt je naam nu wel waar.
Nog ff over de banden
Pirelli heeft aangeven dat met de temperaturen vandaag wil je met de soft banden geen blister krijgen je ze de eerste rondes rustig moet inrijden. Blijkbaar was Kimi dus idd een van de weinige zonder blisters, Vettel had ze ook en kon daardoor niet meer aanvallen.
Hamilton en Ricciardo waren in het begin direct aan het pushen op de soft dus de verklaring lijkt te kloppen.
Zie in Ted's notebook :
YouTube: Austria GP 2018 - Ted's Post Race NoteBook .... (Exclusive) :)
Hamilton en Ricciardo waren in het begin direct aan het pushen op de soft dus de verklaring lijkt te kloppen.
Zie in Ted's notebook :
YouTube: Austria GP 2018 - Ted's Post Race NoteBook .... (Exclusive) :)
VET weer met z'n blikje Red Bull

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Will Buxton lijkt me een beetje aangeschoten tijdens de post race edition van paddock pass.
Wat was het een feest in Oostenrijk!
YouTube: Party time on Verstappen grandstand during GP F1 2018 Austria
Nu weer onderweg naar huis.
YouTube: Party time on Verstappen grandstand during GP F1 2018 Austria
Nu weer onderweg naar huis.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Jos denkt er hetzelfde over:
https://www.ad.nl/formule...tijl-veranderen~a9f33919/
Hierboven werd het ook weer gezegd, Max zou verstandiger hebben gereden... In die races waar het mis ging, viel het kwartje bij zin actie gewoon naar de verkeerde kant. Max lag in deze race al vrij snel op kop en er hoefde niet meer te worden ingehaald. Dan is het “gewoon” steady op kop koersen. Nogal wiedes dat dat er verstandig en volwassenen uitziet. Dat heeft niets met rijstijl te maken. Wat had Max moeten doen om dat er onvolwassen of onverstandig uit te laten zien??
Hierboven werd het ook weer gezegd, Max zou verstandiger hebben gereden... In die races waar het mis ging, viel het kwartje bij zin actie gewoon naar de verkeerde kant. Max lag in deze race al vrij snel op kop en er hoefde niet meer te worden ingehaald. Dan is het “gewoon” steady op kop koersen. Nogal wiedes dat dat er verstandig en volwassenen uitziet. Dat heeft niets met rijstijl te maken. Wat had Max moeten doen om dat er onvolwassen of onverstandig uit te laten zien??
Toch denk ik dat er wat dingetjes bij de start waren waarbij je je zou kunnen afvragen of dat een verandering in rijstijl is. Bij de start in turn 1 leek hij eerder te remmen dan de drie heren voor hem, waarschijnlijk dus op basis van inschatting dat 3 naast elkaar waarschijnlijk niet goed zou gaan. Ook in turn 3 met Raikonnen, mogelijk dat hij daar als al die vorige voorvallen er niet waren geweest hij daar wat harder verdedigd had. Hij maakte wel erg makkelijk ruimte voor Raikonnen, en liet zich ook vrij eenvoudig het gras opdrukken. Mogelijk dat hij anders iets minder ruimte voor Raikonnen had gelaten om terug de baan op te komen.Oscar Mopperkont schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:50:
Jos denkt er hetzelfde over:
De uiteindelijke inhaalactie zelf was dan wel weer tricky. In zo'n bocht na eigenlijk zo'n klein foutje van Raikonnen hem ernaast zetten en met een klein tikje erlangs. Op basis daarvan zou je inderdaad zeggen dat hij zijn rijstijl niet heeft aangepast
Zo, partymode off. Nog even 11 uur naar huis rijden en dan slapen.
Wat een weekend. Het was al helemaal geweldig, maar met zo'n race er bij.. Perfect. En dat feestgeweld er na.. Het mocht duidelijk zijn dat ze (het circuit) dit niet gewend zijn en er niet op berekend zijn.
Mag ik alle Tweakers adviseren volgend jaar naar Oostenrijk te gaan?
Wat een weekend. Het was al helemaal geweldig, maar met zo'n race er bij.. Perfect. En dat feestgeweld er na.. Het mocht duidelijk zijn dat ze (het circuit) dit niet gewend zijn en er niet op berekend zijn.
Dat mag!LoeWn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:23:
Zo, partymode off. Nog even 11 uur naar huis rijden en dan slapen.
Ik was er vorig jaar, vond het allemaal wel meevallen met dat feestgeweld
psn drad83
https://www.telegraaf.nl/...-aan-recordreeks-hamilton
33 races achter elkaar in de punten gefinisht
33 jaar oud
Hmm.. Wat was er nog met 33?
33 jaar oud
Thirst – No driver has scored more points across the last 3 #GrandsPrix than @RedBullRacing's @Max33Verstappen (58). #F1 #MV33 #Verstappen #RedBull #AustrianGP pic.twitter.com/9yKxnlV8vl
— Mobil 1 The Grid (@Mobil1TheGrid) 1 juli 2018
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Blij dat ik de race later nog even gekeken heb, had wel door dat Max gewonnen had, maar heerlijke race, zoveel spanning of de motoren/bakken/banden het vol zouden houden.
Vooral de plof van Hulkenberg, lang niet zoveel rook gezien
Die rook is een ding (waarschijnlijk was laatste keer HAM in Maleisië 2016? Wat waarschijnlijk ook de onderbreking van zijn "in punten finishen streak" was en dat daarna 33 races zijn geweest). Maar de vlammen die eruit kwamen kan ik mij niet herinneren dat ik heb gezien sinds ik vanaf 2016 weer aan het kijken ben.Suicyder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:59:
GRO in Canada
Ik vond de vlammen die eruit gespuwd werden ook wel mooi.Suicyder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:59:
Heeft iemand meegekregen welk cijfer Tom Coronel heeft gegeven voor deze plof?
Nee die was te emo over de win van Max en de champagne in zijn nekPatrickPR schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:11:
[...]
Ik vond de vlammen die eruit gespuwd werden ook wel mooi.
Heeft iemand meegekregen welk cijfer Tom Coronel heeft gegeven voor deze plof?
Door zijn goede reeks heeft hij er (tot nu toe) het beste seizoen ooit van gemaakt.FlipFluitketel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:37:
https://www.telegraaf.nl/...-aan-recordreeks-hamilton
33 jaar oud
2015 49 punten, 19 wedstrijden = 2,58 pnt/wedstr.
2016 204/21 = 9,71 pnt/wedstr.
2017 168/20 = 8,40 pnt/wedstr.
2018 93/9 = 10,33 pnt/wedstr.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Waren er gisteren echt maar 56.000 kijkers voor Ziggo Sport???
https://www.televizier.nl...ar-bijna-niemand-ziet-het
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Het schijnt zo te zijn ja.Spotmatic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:18:
bron : https://kijkonderzoek.nl/...mid,133/file,dp-0-571-0-p
Live your life to the Max 1.
Alvast excuus als er al eerder geplaatste foto's tussen zitten:

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
In hun statistieken worden die andere ~500.000 Nederlanders die via een sky stream keken niet meegerekend, natuurlijkSpotmatic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:18:
En die 2.500.000 Nederlanders die naar Oostenrijk afgereisd warenDeKaerften schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:22:
[...]
In hun statistieken worden die andere ~500.000 Nederlanders die via een sky stream keken niet meegerekend, natuurlijk
Ik heb vroeger nog voor Jumbo gewerkt toen het nog van Eerd Foodgroup was. Weekendbaantje. in een ongebruikte hal stond toen een deel van zijn autocollectie. Wij kwamen daar wel eens kijken om te kwijlen... dan praat ik over 16-17 jaar gelden. Toen had hij al een paar oude F1 auto;s waaronder een oude Tyrell of Minnardi van Jos volgens mij. Zijn vader heeft overigens ook een mega collectie oude vrachtauto's. Ook erg leuk.Pos2007 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:06:
[...]
Er stonden maar liefst 75 formule1 auto’s. Van Schumacher tot die van Senna, Mansel en vele andere grootheden, te veel om hier op te noemen. Het was gewoon overweldigend
Quote van een bezoeker uit 2016
Even een scherp vraagje, ongeacht de teamfout bij Mercedes, was HAM toch wel uitgevallen door die motorproblemen?
Of heeft hij daar zelf een spreekwoordelijk vingertje in gehad?
Mechanische pech met de benzine druk. Daar heb je echt geen invloed op dus als hij wel gepit had onder de vcs dan was hij uit leidende positie uitgevallen.HyperTrophy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:27:
Even een scherp vraagje, ongeacht de teamfout bij Mercedes, was HAM toch wel uitgevallen door die motorproblemen?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Die kijkcijfers zijn altijd nattevingerwerk. Een klein deel van de bevolking heeft een kastje in huis en moet daar op geven welke zender ze kijken, en hoeveel mensen er kijken. Dan laten ze daar een bepaalde formule op los, en dan krijgen ze een schatting hoeveel mensen er zouden kijken naar een bepaald programma. Sowieso zaten er een heleboel fans die normaal thuis kijken nu in Oostenrijk, en door het mooie weer zaten er ongetwijfeld veel mensen op een terras e.d. te kijken. De race zal door (veel) meer mensen bekeken zijn, de voor en na beschouwing wellicht niet.Spotmatic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:18:
Edit: en er was natuurlijk voetbal

Onafhankelijk of hij was uitgevallen. De vraag bleef of hij überhaupt op podium zou eindigen, of in ieder geval met gemiste pitstop. Ze leken niet de pace te hebben waardoor HAM ook niet terug naar voren kwam, en daarnaast dat hij zijn banden oprookte, net zoals Ricciardo. Dus onafhankelijk van de uitvalbeurt van HAM had Verstappen waarschijnlijk sowieso gewonnen. (zonder uitvallen van Bottas is natuurlijk koffiedik kijken, de VSC heeft hem nu de gratis pitstop gegeven met een leuke track position, als Bottas wel mee deed was het een hele andere race en was het de vraag of Mercedes nog steeds zo'n grote problemen met de banden zou hebben).HyperTrophy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:27:
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Waarschijnlijk wel als het echt het verlies van hydraulische druk was. Dat kan ook zomaar einde PU zijn...HyperTrophy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:27:
Bottas zijn versnellingsbak was echt klaar, dus die kan een nieuwe pakken omdat hij de finish niet heeft gehaald.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Er was ook mooi weer, ik liep rond in de duinen aan de kust (of zat toen met drankje bij strandtentThomasG schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:34:
[...]
Die kijkcijfers zijn altijd nattevingerwerk. Een klein deel van de bevolking heeft een kastje in huis en moet daar op geven welke zender ze kijken, en hoeveel mensen er kijken. Dan laten ze daar een bepaalde formule op los, en dan krijgen ze een schatting hoeveel mensen er zouden kijken naar een bepaald programma. Sowieso zaten er een heleboel fans die normaal thuis kijken nu in Oostenrijk, en door het mooie weer zaten er ongetwijfeld veel mensen op een terras e.d. te kijken. De race zal door (veel) meer mensen bekeken zijn, de voor en na beschouwing wellicht niet.
Edit: en er was natuurlijk voetbal
En midden in de duinen of bij strandtent ga ik ook niet de ZiggoTV app aanslingeren, gezellig zou dat zijn

[ Voor 5% gewijzigd door Suicyder op 02-07-2018 09:38 ]
Er zullen ook veel mensen zijn die het opgenomen hebben en later gekeken. Mij werd verzocht niets te zeggen op Whatsapp
.
Daarnaast, de serie lucifer werd gecanceld wegens slechte kijkcijfers. Twitter ontplofte daarna en de lucifer hashtags waren dagen trending. Er bleken veel meer mensen te kijken dan hun meetgegevens aangaven. Inmiddels heeft Netflix de serie gered.
Ziggo zal precies weten wie kijkt, en dat zijn er vast meer dan wat het onderzoek aangeeft.
Daarnaast, de serie lucifer werd gecanceld wegens slechte kijkcijfers. Twitter ontplofte daarna en de lucifer hashtags waren dagen trending. Er bleken veel meer mensen te kijken dan hun meetgegevens aangaven. Inmiddels heeft Netflix de serie gered.
Ziggo zal precies weten wie kijkt, en dat zijn er vast meer dan wat het onderzoek aangeeft.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Laatste stukje naar huis doen we nu. Gisteren was fantastisch om er bij te zijn. Helaas geen zonnebrand mee en van 8 tot einde race f1 in de zon gezeten. Een Kreeft is hier niks bij. Gewoon blaren waar vocht uit komt, auww. Maar Max 1

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Gpblog meldt dat red bull de Renault van max terug schroefde na het uitvallen van Daniel. Pas de laatste 5 rondjes ging het weer op volle kracht.
Toch knap dat hij dat gaf wist te managen.
Daar staat geen 50k, maar:monster944 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:21:
[...]
Het schijnt zo te zijn ja.
Op zaterdag staat daar al 320k+ voor de quali met 20% marktaandeel, lijkt me sterk dat er dan minder naar de race kijkenDit kijkcijferrapport wordt niet gerapporteerd voor deze rapportagedag.
1453
AUTOSPORT F1 GP AUT KW
2,1 20,2 328.000
(verder zie je ook niet of die mensen naar kanaal 14 kijken of 401 etc)
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 02-07-2018 10:02 ]
PSN
Pas maar op zometeen krijg je commentaar dat Ferrari het terugschroeven nog beter managedeasing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:54:
Gpblog meldt dat red bull de Renault van max terug schroefde na het uitvallen van Daniel. Pas de laatste 5 rondjes ging het weer op volle kracht.
Bij verzoek dat je de volgende keer vermeldt dat ik de bedenker ben van de term 'GP2-chassis'iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:04:
[...]
Welke race keek jij dan1 Tag Heuer was zo sterk dat ie z'n versnellingsbak sloopte
En 1 zo'n GP2 chassis met Renault wordt nog 8e.
Gisteren de hele dag in de Efteling geweest en maar één keer m'n vingers in m'n oren hoeven te stoppen
Wonder boven wonder dus gisteravond kunnen kijken (en nagelsbijten) zonder dat er gespoilerd was...
Wel een paar mensen die dus op een bankje zaten te kijken of in de wachtrij stonden te kijken via de app. F1 leeft sinds Max toch echt wel meer dan het voorgaande decennium... (ja ja, ik weet het)
Wel een paar mensen die dus op een bankje zaten te kijken of in de wachtrij stonden te kijken via de app. F1 leeft sinds Max toch echt wel meer dan het voorgaande decennium... (ja ja, ik weet het)
Mooi he. Het is wordt steeds meer als voetbal, je kan er niet omheen. Het wordt alleen wel steeds belangrijker om live te kijken. Want dat nagelbijten als Max eerste staat en RIC uitvalt, daar kan je toch niet tegenop als je de uitslag al weet.TAA schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:06:
Gisteren de hele dag in de Efteling geweest en maar één keer m'n vingers in m'n oren hoeven te stoppenWonder boven wonder dus gisteravond kunnen kijken (en nagelsbijten) zonder dat er gespoilerd was...
Spotmatic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:18:
AldusKIJKCIJFERS ZIGGO SPORT
De kijkcijfers van Ziggo Sport van 1 juli zoals gepubliceerd op onze website en in onze app zijn niet correct. Dit betekent dat ook de top 25 meest bekeken programma's niet juist is. We streven ernaar de juiste cijfers zo snel mogelijk te publiceren. Onze excuses voor het ongemak.
Even naar het GP topic omdat het nog meer race specifiek is
Ted vertelde dat er sowieso nog zo'n swaps zijn geweest. Zowel bij Force India als bij Sauber. Beiden hadden eerder in de race al een swap gedaan omdat een van de rijders versere banden had (door niet te stoppen tijdens VSC), bij beide teams is op het eind die swap ook weer netjes teruggedraaid omdat het voor het verdere resultaat niet uitmaakte.Arrne schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:55:
[...]
Er was nog tot de laatste ronde een kans dat Raikkonen de race zou winnen voor Ferrari, als hij had moeten inhouden om Vettel voorbij te laten was die kans natuurlijk definitief gevlogen.
Al hadden ze het ook nog heel opzichtig na de laatste bocht ofzo kunnen doen.
Ik voeg Sauber aan je lijstje toe, Ericson heeft uiteindelijk het plekje ook weer terug gegeven aan Leclerc die dat niet meer verwachtte.RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:27:
Even naar het GP topic omdat het nog meer race specifiek is
[...]
Ted vertelde dat er sowieso nog zo'n swaps zijn geweest. Zowel bij Force India als bij Sauber. Beiden hadden eerder in de race al een swap gedaan omdat een van de rijders versere banden had (door niet te stoppen tijdens VSC), bij beide teams is op het eind die swap ook weer netjes teruggedraaid omdat het voor het verdere resultaat niet uitmaakte.
Volgens mij laten de nieuwe teamorder regels het niet toe om in de laatste paar ronden nog te swappen?
Wat mij betreft hadden ze best mogen swappen, Seb zal maar 3 punten te kort komen aan het eind van de rit..
Snap wel waarom ze het niet gedaan hebben; Kimi had goeie pace en de beste banden dus die had Max nog theoretisch kunnen achterhalen voor de winst. Als ze vroegtijdig waren geswapped was de kans sowieso verkeken geweest om Max te achterhalen.
Wat mij betreft hadden ze best mogen swappen, Seb zal maar 3 punten te kort komen aan het eind van de rit..
Snap wel waarom ze het niet gedaan hebben; Kimi had goeie pace en de beste banden dus die had Max nog theoretisch kunnen achterhalen voor de winst. Als ze vroegtijdig waren geswapped was de kans sowieso verkeken geweest om Max te achterhalen.
Teamorders zijn alleen verboden voor swappen op P1.Grimmie187 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:33:
Volgens mij laten de nieuwe teamorder regels het niet toe om in de laatste paar ronden nog te swappen?
PSN
mmm Ik snap eigenlijk nog steeds niet dat Ferrari niet even van plekje is gaan wisselen. Met 2-3 rondes te gaan was eigenlijk wel duidelijk dat zonder hulp van buitenaf Kimi er niet meer voorbij zou komen. Gat werd te langzaam kleiner en daardoor ook geen echte zware druk op Max waardoor hij ofwel een fout zou maken ofwel de band helemaal aan gort zou rijden.
Het betreft wel 3 punten wat Vettel nu laat liggen in een seizoen wat tot op heden erg close is.
Het zou geen populaire move zijn geweest maar wel een logische.
Het betreft wel 3 punten wat Vettel nu laat liggen in een seizoen wat tot op heden erg close is.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
je zou er dus geen probleem mee hebben dat, mocht RIC voor VER staan in het kampioenschap, er gevraagd wordt aan VER om RIC door te laten?L1nt schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:35:
mmm Ik snap eigenlijk nog steeds niet dat Ferrari niet even van plekje is gaan wisselen. Met 2-3 rondes te gaan was eigenlijk wel duidelijk dat zonder hulp van buitenaf Kimi er niet meer voorbij zou komen. Gat werd te langzaam kleiner en daardoor ook geen echte zware druk op Max waardoor hij ofwel een fout zou maken ofwel de band helemaal aan gort zou rijden.
Wijst er voor mij een beetje op dat ze RAI nog niet helemaal hebben losgelaten voor volgend seizoen en hem tevreden willen houden. Of ze willen de kritiek vermijden die er ongetwijfeld zou volgen mochten ze wel de swap gedaan hebben
RB heeft geen 1e + support rijder structuur zoals Ferrari.Kenhas schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:40:
[...]
je zou er dus geen probleem mee hebben dat, mocht RIC voor VER staan in het kampioenschap, er gevraagd wordt aan VER om RIC door te laten?
Dus de vergelijking gaat niet echt op.
Ik hoop dat ze idd Kimi betere strategieen geven dan: Probeer maar buiten te blijven en Bot en Ham op te houdenWijst er voor mij een beetje op dat ze RAI nog niet helemaal hebben losgelaten voor volgend seizoen en hem tevreden willen houden. Of ze willen de kritiek vermijden die er ongetwijfeld zou volgen mochten ze wel de swap gedaan hebben
PSN
Afhankelijk van de stand ja.Kenhas schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:40:
[...]
je zou er dus geen probleem mee hebben dat, mocht RIC voor VER staan in het kampioenschap, er gevraagd wordt aan VER om RIC door te laten?
Wijst er voor mij een beetje op dat ze RAI nog niet helemaal hebben losgelaten voor volgend seizoen en hem tevreden willen houden. Of ze willen de kritiek vermijden die er ongetwijfeld zou volgen mochten ze wel de swap gedaan hebben
Laten we realistisch zijn. Het gaat dit seizoen tussen Vettel en Hamilton. Ik zie de rest niet opeens een dusdanige sprong maken dat ze er weer helemaal bij zijn. Zoveel pech zie ik Vettel en Hamilton niet krijgen. Raikonen alleen al moet eigenlijk al 2x winnen om weer bij te zijn en in die races moeten die andere 2 nauwelijks punten pakken. Onwaarschijnlijk.
Dus als de stand zo zou zijn zou ik het logisch vinden dat Verstappen Daniel erlangs laat.
Of ik het leuk vind is wat anders.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik snap de keuze van Ferrari prima, er is ook gezegd ergens tijdens race of nabeschouwing "Ferrari kiest voor de teamorder bij fout van team en/of inhaalkansen, niet wanneer de coureur zelf fouten heeft gemaakt". En laten wij eerlijk wezen, in de 1e ronde verloor Vettel best veel (mede door tik van Grosjean in bocht 1).
Als ik het commentaar van Ericsson goed interpreteerde bij de Paddock Pass dan was hij daar dan ook niet zo blij mee... Leclerc verwachtte hem niet meer terug (maar gaf er wel een complimentje voor), en Ericsson wilde hem eigenlijk niet terug geven... Sauber is duidelijk zuinig op hun nieuwe aanwinst (voor zolang hij daar nog rijdt).Suicyder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:30:
[...]
Ik voeg Sauber aan je lijstje toe, Ericson heeft uiteindelijk het plekje ook weer terug gegeven aan Leclerc die dat niet meer verwachtte.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Sauber had ik er toch al staan?Suicyder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:30:
[...]
Ik voeg Sauber aan je lijstje toe, Ericson heeft uiteindelijk het plekje ook weer terug gegeven aan Leclerc die dat niet meer verwachtte.
Dat gold alleen voor P1, en na het multi21 debacle is die regel ook weer geschrapt. Teams verzinnen gewoon code taal er omheen en doen het dan wat minder opzichtig (en anders halen ze de eerste coureur/die moet wisselen in de voorlaatste ronde nog wel even de pits in).Grimmie187 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:33:
Wauw. Ik zie nu pas de WK stand. Nice. Het scheelt allemaal niks voor de derde plek.
3 > RAI 101
RIC 96
VER 93
BOT 92
3 > RAI 101
RIC 96
VER 93
BOT 92
[ Voor 28% gewijzigd door Jasphur op 02-07-2018 11:20 ]
Heeft iemand die +10 seconden penalty voor Stroll nog meegekregen trouwens? Hij schijnt blauwe vlaggen genegeerd te hebben terwijl hij probeerde zich te unlappen of zoiets. Hebben we daar toevallig nog beelden van?
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Dankzij het uitvallen van RIC, BOT en HAM (alle 0 punten) doet Max ineens weer mee voor het WDC. Een heel duur verlies voor de uitvallers dus...Jasphur schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:08:
Wauw. Ik zie nu pas de WK stand. Nice. Het scheelt allemaal niks voor de derde plek.
RIC 96
VER 93
BOT 92
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Wat dus aangeeft dat hij sowieso nog meedeed, aangezien een uitvalbeurt natuurlijk altijd nog een keer kan gebeuren in een seizoen dat nog niet op de helft is...Spotmatic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:14:
[...]
Dankzij het uitvallen van RIC, BOT en HAM (alle 0 punten) doet Max ineens weer mee voor het WDC. Een heel duur verlies voor de uitvallers dus...
Heerlijk! Van de drie seizoenen die ik F1 nu echt volg is dit tot nu toe toch nog wel de spannendste.ATS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:15:
[...]
Wat dus aangeeft dat hij sowieso nog meedeed, aangezien een uitvalbeurt natuurlijk altijd nog een keer kan gebeuren in een seizoen dat nog niet op de helft is...
Als hij nu China en Monaco gewonnen had....ATS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:15:
[...]
Wat dus aangeeft dat hij sowieso nog meedeed, aangezien een uitvalbeurt natuurlijk altijd nog een keer kan gebeuren in een seizoen dat nog niet op de helft is...

Dat blijkt achteraf een zeer kostbaar verlies te zijn geweest.
Je bedoelt of 4e plek of RAI mist in je lijstjeJasphur schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:08:
RIC 96
VER 93
BOT 92
Want daar had hij kans op de winst?asing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:17:
[...]
Als hij nu China en Monaco gewonnen had....![]()
Dat blijkt achteraf een zeer kostbaar verlies te zijn geweest.
ALS Hamilton en Vettel ieder nog 3x uitvallen wint Max vast de titel..
Nee, bedoel nog steeds 3de plaats. Rai heeft 101 punten. Was hem vergeten toe te voegen.RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:18:
[...]
Je bedoelt of 4e plek of RAI mist in je lijstjeDie staat nog erboven met uit mijn hoofd 101 of 102 punten of zoiets.
Zolang ze Ziggo Sport en niet Ziggo Sport Select gebruiken, zal je niet aan het volledige aantal komen. Ik ken er aardig wat met KPN (vanwege glasvezel ook) en dan krijg je niet de gratis zender mee.monster944 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:21:
[...]
Het schijnt zo te zijn ja.
Daarbij waren volgens mij ook aardig wat mensen die niet live hebben gekeken. Maar Nederlandse kijkcijfers zijn doorgaans toch al onbetrouwbaar, gezien ze nooit meer bij de bron tellen maar alleen wat testpersonen. Zijn die toevallig met vakantie of een dagje buiten, dan klopt er al geen hond meer van.
Een KPN of Ziggo kan zelf beter zien wie kijken en daar cijfers van bekend maken imo
Schijnt hele ronde blauwe vlaggen te hebben genegeerd omdat hij team orders had gekregen.ATS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:14:
Heeft iemand die +10 seconden penalty voor Stroll nog meegekregen trouwens? Hij schijnt blauwe vlaggen genegeerd te hebben terwijl hij probeerde zich te unlappen of zoiets. Hebben we daar toevallig nog beelden van?
even gemist dat de Finse Mervi Kallio voor ziggo post-race interviews heeft gedaan. (Jack zat bij de winnaars persco.)

Iemand een interview online gezien (door Mervi.) ?

In China reed hij voor RIC toen hij de brokkenpiloot ging uithangen (mislukte inhaalpoging op HAM en daarna de clash met Vettel). Die race had hij dus kunnen (/moeten) winnen. Uiteraard was het dan wel een andere race geworden en had Vettel ook veel meer punten gescoord.
In Monaco was RBR heer en meester en stond hij in de FPs ook direct achter RIC, dus zonder de crash in FP3 was hij daar onder normale omstandigheden ook minimaal 2e geworden.
Uiteraard ALS maar zo ver gegrepen is het niet, immers heeft RIC beide races wel gewonnen en ontliepen ze elkaar daar niet veel totdat VER fouten maakte.
Uberhaupt was er weinig nabeschouwing te zien buiten het "Holadiéé Max!!!!" wat er nu uit de studio kwam. Jammer, want er was echt nog wel iets meer over die race te zeggen dan de (toegegeven: mooie!) overwinning van Verstappen. Wat ik ook niet snap: waarom snelt Guido dan niet even naar dat vierkantje in plaats van Jack? Ziggo zal zich beter moeten voorbereiden op de situatie dat Max naar de perso moet en dus een tweede persoon moeten hebben die interviews kan doen. Je kan immers niet op twee plaatsen tegelijk zijn.nachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:25:
even gemist dat de Finse Mervi Kallio voor ziggo post-race interviews heeft gedaan. (Jack zat bij de winnaars persco.)
[afbeelding]
Dat verklaard meteen waarom Ricciardo zo blij was bij de post-race interview met Ziggonachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:25:
[afbeelding]
`ATS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:29:
[...]
Uberhaupt was er weinig nabeschouwing te zien buiten het "Holadiéé Max!!!!" wat er nu uit de studio kwam. Jammer, want er was echt nog wel iets meer over die race te zeggen dan de (toegegeven: mooie!) overwinning van Verstappen. Wat ik ook niet snap: waarom snelt Guido dan niet even naar dat vierkantje in plaats van Jack? Ziggo zal zich beter moeten voorbereiden op de situatie dat Max naar de perso moet en dus een tweede persoon moeten hebben die interviews kan doen. Je kan immers niet op twee plaatsen tegelijk zijn.
Zal Guido daar wel op mogen? Misschien speciale kaart nodig?
Hoe dan ook is het inderdaad zo dat Ziggo zal moeten investeren in de coverage, mee eens. Ik vind het ook een gouden zet dat Guido nu bij Olaf aanschuift. Twee ogen zien meer dan 1, en Guido heeft de ogen van een coureur. Misschien moet Jack ook langzaamaan een partner krijgen.
In China reed Ric achter hem, en Ric reed in hetzelfde tempo zo naar voren en won. Dus Max had makkelijk kunnen winnen. In Monaco was het nek aan nek, en het zou spannend worden wie van de twee pole zou pakken. Mocht Ver achter Ric belanden in de eerste paar rondjes, dan denk ik ze wel zouden wisselen nadat bij Ric de batterij eraan ging. En dan zwijg ik nog even over Baku waar het ook goed ging tot ze op elkaar zaten.
Hij had de concurrentie veel pijn kunnen doen in ieder geval. Volgend jaar ligt er een Honda achterin en die hebben bij mij nog niet echt de reputatie om snel en betrouwbaar te zijn. Dus als Max een kans had willen maken op de jongste wereldkampioen, dan was het dit jaar.
Je merkt alleen wel dat Olav er (nog) niet mee overweg kan dat er iemand naast hem zit. Hij heeft het jaren alleen gedaan, en vergeet dan dat Guido er ook zit. Maar dat doet hij ook niet met opzet.Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:41:
[...]
`
Zal Guido daar wel op mogen? Misschien speciale kaart nodig?
Hoe dan ook is het inderdaad zo dat Ziggo zal moeten investeren in de coverage, mee eens. Ik vind het ook een gouden zet dat Guido nu bij Olaf aanschuift. Twee ogen zien meer dan 1, en Guido heeft de ogen van een coureur. Misschien moet Jack ook langzaamaan een partner krijgen.
Ik zou eigenlijk liever zien dat Ziggo de nageschouwing gewoon in de pitstraat doet ipv in een studio, zoals dat bij Sky (?) zo is. En dan trekken ze er even een courreur en/of teambaas bij omdat die toevallig langs lopen, e.d.
Eindelijk weer eens een leuke race!
Top gereden van Vettel, ook al werd 'ie bij de start weer gepiepeld (en over de penalty zal ik maar niet beginnen).
Hamilton zat zoals vanouds weer te janken. Als het toch eens niet gaat zoals gepland... pff.
Hopelijk wederom een huzarenstukje in Engeland
Top gereden van Vettel, ook al werd 'ie bij de start weer gepiepeld (en over de penalty zal ik maar niet beginnen).
Hamilton zat zoals vanouds weer te janken. Als het toch eens niet gaat zoals gepland... pff.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gewoon heel die studio weg. Ik vorige week en deze week geporbeerd de studio te volgen.ThomasG schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:50:
[...]
Je merkt alleen wel dat Olav er (nog) niet mee overweg kan dat er iemand naast hem zit. Hij heeft het jaren alleen gedaan, en vergeet dan dat Guido er ook zit. Maar dat doet hij ook niet met opzet.
Ik zou eigenlijk liever zien dat Ziggo de nageschouwing gewoon in de pitstraat doet ipv in een studio, zoals dat bij Sky (?) zo is. En dan trekken ze er even een courreur en/of teambaas bij omdat die toevallig langs lopen, e.d.
Maar wat een slap en algemeen gelul. Waarom krijgen we niet de formatieronde te zien?
Tijdens het volkslied ga je reclame draaien? sorry, maar in mijn mening is het volkslied een onderdeel van de race. Net als het podium aan het einde van de race.
De straf was gewoon 100% terecht. Misschein dat Vettel er niks aan kon doen. Maar de straf was terecht voor wat er gebeurde.TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:52:
Voor de rest was het een goede race ja
[ Voor 18% gewijzigd door demonic op 02-07-2018 11:53 ]
Hij heeft het dit seizoen wel flink laten liggen inderdaad. Verstappen en Bottas hadden beiden een stuk hoger kunnen staan. De eerste als hij niet de fouten had gemaakt die hij heeft gemaakt en de tweede als zijn auto eens wat vaker heel zou blijven.asing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:49:
[...]
In China reed Ric achter hem, en Ric reed in hetzelfde tempo zo naar voren en won. Dus Max had makkelijk kunnen winnen. In Monaco was het nek aan nek, en het zou spannend worden wie van de twee pole zou pakken. Mocht Ver achter Ric belanden in de eerste paar rondjes, dan denk ik ze wel zouden wisselen nadat bij Ric de batterij eraan ging. En dan zwijg ik nog even over Baku waar het ook goed ging tot ze op elkaar zaten.
Dat is wel erg koffiedik kijken. Renault laat het ook al een aantal jaar niet echt zien en ik kan me toch niet voorstellen dat ze bij RB een keuze maken voor een motor die overduidelijk veel minder zou zijn. Het is een gok uiteraard, maar op voorbaat de gok al afserveren is erg voorbarig. Volgens mij heeft Verstappen overigens nog twee seizoenen om het record van Vettel af te pakken.Hij had de concurrentie veel pijn kunnen doen in ieder geval. Volgend jaar ligt er een Honda achterin en die hebben bij mij nog niet echt de reputatie om snel en betrouwbaar te zijn. Dus als Max een kans had willen maken op de jongste wereldkampioen, dan was het dit jaar.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Absoluut, Ferrari had het qua bandenmanagement het beste onder controle.iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:38:
[...]
Waarom deed hij het beter? Kimi had geen blisters en kon op het einde nog even de snelste ronde neerzetten. En die had ook geen plofje. Ik vind dat Max het goed gedaan heeft hoor, op de goede momenten de banden ontlasten, maar persoonlijk vind ik dat de Ferraris beter met hun banden om gingen.
Oooh man, wat een race! Gisteravond nog terug gekeken. Ik wilde alle social media en hier mijden als de pest, maar een RTL notificatie heeft de race voor me gespoiled (Ja ik weet het eigen schuld, heb deze ook maar gelijk uitgezet!)
Maar ondanks dat ik de uitslag al wist, wist ik niks van uitvallen Mercedes en de rest. Dus erg genoten van de race.
Ik ben ook blij dat Ziggo naar ons heeft geluisterd de vorige race, toen we al vroegen om Guido naast Olav haha
Ik denk niet dat het budget van Ziggo zodanig is dat ze net als Sky in de pitstraat de voor- en nabeschouwing kunnen doen. Ik vind de opzet nu prima, misschien een extra interviewer erbij, maar voor de rest goed.
Maar ondanks dat ik de uitslag al wist, wist ik niks van uitvallen Mercedes en de rest. Dus erg genoten van de race.
Ik ben ook blij dat Ziggo naar ons heeft geluisterd de vorige race, toen we al vroegen om Guido naast Olav haha
Ik denk niet dat het budget van Ziggo zodanig is dat ze net als Sky in de pitstraat de voor- en nabeschouwing kunnen doen. Ik vind de opzet nu prima, misschien een extra interviewer erbij, maar voor de rest goed.
Dat is meestal niet toevallig. Sky heeft mensen rondlopen om dit soort interviews te fixen. Mark Priestley doet dat bijvoorbeeld als hij aanwezig is bij een event. Ik denk dat voor het ter plekken kunnen maken van dit soort content er een zoveel grotere ploeg nodig is dat het voor Ziggo niet te doen is. Ze kunnen beter rustig opbouwen.ThomasG schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:50:
[...]
Je merkt alleen wel dat Olav er (nog) niet mee overweg kan dat er iemand naast hem zit. Hij heeft het jaren alleen gedaan, en vergeet dan dat Guido er ook zit. Maar dat doet hij ook niet met opzet.
Ik ben een leek hoor, maar mogen ze de banden nog een keer gebruiken? En heeft RB (VER) er last van dat ze de banden volledig opgebruikt hebben op een later moment?TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:55:
[...]
Absoluut, Ferrari had het qua bandenmanagement het beste onder controle.
Anders zou ik zeggen dat het materiaal maximaal is gebruikt en dus het beste is gemanaged door de winnaar.
[ Voor 13% gewijzigd door St@m op 02-07-2018 11:58 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Die van afgelopen race gaan gewoon de container inSt@m schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:57:
[...]
Ik ben een leek hoor, maar mogen ze de banden nog een keer gebruiken? En heeft RB (VER) er last van dat ze de banden volledig opgebruikt hebben op een later moment?
Nou ja, waarschijnlijk worden ze recycled maar toch. Die hoef je in deze staat niet opnieuw te gebruiken
Mee eens. Aan de andere kant merk je dat Guido hetzelfde heeft met Olaf, en zich snel laat overstemmen / de leiding teruggeeft. Daarin is Olaf erg uitbundig, en Guido (nog) iets ingetogen, en misschien wat technisch. Ze zullen aan elkaar moeten wennen.ThomasG schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:50:
[...]
Ik heb gisteren zeker de hele volksliederen gezien en gehoord. Ik kan me uit de overwinningen van Vettel ook geen reclames herinneren, enkel de oude herboren Schumacher-jingle. De Formation Lap heb ik ook in ieder geval een deel van gezien, ik weet niet zeker of het het volledige beeld is.demonic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:52:
[...]
Gewoon heel die studio weg. Ik vorige week en deze week geporbeerd de studio te volgen.
Maar wat een slap en algemeen gelul. Waarom krijgen we niet de formatieronde te zien?
Tijdens het volkslied ga je reclame draaien? sorry, maar in mijn mening is het volkslied een onderdeel van de race. Net als het podium aan het einde van de race.
210667
Je enthousiasme over Ferrari toont wel aan dat je een echte bent.....TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:52:
Eindelijk weer eens een leuke race!
Ik zal maar niet vragen wát dan210667 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:59:
[...]
Je enthousiasme over Ferrari toont wel aan dat je een echte bent.....
Ik heb het over HET volkslied, niet de volksliederen.Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:59:
[...]
Ik heb gisteren zeker de hele volksliederen gezien en gehoord. Ik kan me uit de overwinningen van Vettel ook geen reclames herinneren, enkel de oude herboren Schumacher-jingle. De Formation Lap heb ik ook in ieder geval een deel van gezien, ik weet niet zeker of het het volledige beeld is.
Het volkslied voor het begin van de race. Dat heb ik nog geen 1x gehoord bij Ziggo. Dat is het moment om naar de studio te gaan. (of nog erger, Jack die nog even 1 minuut door het volkslied blijft door praten om het daarna naar de studio te sturen)

210667 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:59:
Je enthousiasme over Ferrari toont wel aan dat je een echte bent.....
Een huzarenstukje?
[ Voor 20% gewijzigd door demonic op 02-07-2018 12:02 ]
Ze mogen binnen een weekend de meeste (niet alle) banden nog in de race gebruiken. Hebben ze bijvoorbeeld in de vrije training of kwalificatie een paar rondjes op een band gereden, dan mogen ze deze meestal nog inzetten in de race. Een aantal sets banden moeten al in de loop van het weekend ingeleverd worden, dus die zijn niet beschikbaar tijdens de race. Dat is om te zorgen dat teams niet binnen blijven staan tijdens die trainingen zodat er aktie op de baan is.St@m schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:57:
[...]
Ik ben een leek hoor, maar mogen ze de banden nog een keer gebruiken? En heeft RB (VER) er last van dat ze de banden volledig opgebruikt hebben op een later moment?
Anders zou ik zeggen dat het materiaal maximaal is gebruikt en dus het beste is gemanaged door de winnaar.
Na het weekend gaan alle banden terug naar Pirelli. Volgend weekend nieuwe banden voor iedereen (allemaal uit dezelfde fabrikagebatch).
Oh, die. Die zie je inderdaad nooit. Is dat bij andere zenders wel zo?demonic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:01:
[...]
Ik heb het over HET volkslied, niet de volksliederen.
Het volkslied voor het begin van de race. Dat heb ik nog geen 1x gehoord bij Ziggo. Dat is het moment om naar de studio te gaan. (of nog erger, Jack die nog even 1 minuut door het volkslied blijft door praten om het daarna naar de studio te sturen)
Aan de andere kant: Die hoor je op het circuit ook niet echt als je verkeerd staat.
210667
Bandenmanagment houdt volgens mij ook in dat je die banden optimaal gebruikt en tot de laatste ronde het uiterste er uit haalt. Als ze dat laatste nu hadden gedaan bij Ferrari was het misschien wel een 1 tweetje geworden. Nu kunnen ze zeggen: kijk eens hoe mooi mijn banden er nog uit zien, maar dat levert geen extra punten op.TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:55:
[...]
Absoluut, Ferrari had het qua bandenmanagement het beste onder controle.
Dus rag je banden er helemaal aan, als je de finish maar haalt. Doe je dat en kom je met blisters etc als 1ste over de streep, dan ben je pas een uitstekende bandenmanager.
Bij SkyUK wel. weet niet of het bij RTL en channel4 ook zo gaat.Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:03:
[...]
Oh, die. Die zie je inderdaad nooit. Is dat bij andere zenders wel zo?
Aan de andere kant: Die hoor je op het circuit ook niet echt als je verkeerd staat.
Maar het volkslied en het naar de grid rijden is iets dat eigenlijk op het circuit plaats moet vinden. Heel de studio hoort dan niet meer.
Begin technisch te lullen over de auto's. Zeker met Guido en Jack moet dat lukken. Wie heeft er een mogelijk probleem met X en wie met Y.
Waar moet bv. Vettel opletten omdat die verder naar achter staat, etcetra. Die voorspellingen over wie 1,2de,3de wordt van doornbos, tom en de gast die kunnen ook al 15 minuten eerder.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
- Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1