[F1 2018] Race 9 - GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:
  • 90.208 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:00

Edd

RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:47:
[...]

Kun je er ook eentje maken met Guido vs Giedo :+
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/CJtrcqKC0Ne6GQ7c7krvV8R3/full.png

:+

[ Voor 5% gewijzigd door Edd op 02-07-2018 16:54 ]

-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LzT4ZfVho5gPxOP8pMJjpLUj/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

nachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:50:
Prima race terug gezien, beslissend was de dubbele dubbele pitstop tijdens VSC. Wederom Mercedes die daar niet scherp genoeg durft te beslissen voor een stop. (en daarmee de race verliest (ongeacht mechanische malheur.))
Is dit niet de schuld dat ze maar één strategisch team hebben per team? Neem aan dat ze twee technische teams hebben en één strategisch team. Het strategisch team was nog bezig met verwerking van feit dat BOT uitviel en hierdoor de VSC veroorzaakte. Ze konden daarom niet snel genoeg schakelen tussen de beide wagens die ze hadden rijden.

Denk dat het overigens qua keuze niets had uitgemaakt gezien de latere uitvalbeurt van HAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-05 22:59
Woudloper schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Is dit niet de schuld dat ze maar één strategisch team hebben per team? Neem aan dat ze twee technische teams hebben en één strategisch team. Het strategisch team was nog bezig met verwerking van feit dat BOT uitviel en hierdoor de VSC veroorzaakte. Ze konden daarom niet snel genoeg schakelen tussen de beide wagens die ze hadden rijden.

Denk dat het overigens qua keuze niets had uitgemaakt gezien de latere uitvalbeurt van HAM.
Wachten op de video van Mercedes om daar achter te komen.
"2018 Austian Grand Prix F1 Debrief"

De franse video:
YouTube: 2018 French Grand Prix F1 Debrief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:53
RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:38:
[...]

Gezien op 10 Grosjean staat met 3,19 seconden en Vettel niet in het lijstje voor komt moet die van Vettel dus nog slechter zijn geweest, heeft hij dus om en nabij een seconde verloren.
Misschien wel meer. Mij stond bij dat Vettel ook moest wachten op Raikonen. Dat zit hier dus eigenlijk niet eens bij.

Iemand een filmpje van de pit van Ferrari trouwens? Kan er geen beeld van vinden. Alleen te zien op de 'achtergrond' van het filmpje van de pit stop van RBR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21

iichel

Gazoooo

Woudloper schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:55:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het uitvallen van BOT nog uitmaakte voor het pitten van HAM, qua bezetting van de resources.
Ik denk dat Merc gewoon nog niet in de window was voor een 1-stopper (rondje 15 was het geloof ik terwijl ze op SS ongeveer 28 ronden wouden doen en dan naar soft). De Mercedes is historisch een auto die erg veel van z'n banden vraagt. Ik denk dat ze 'm gewoon niet aandurfden, 56 rondjes op de soft. Achteraf ook terecht, met de blisters van HAM.

En omdat je voorop rijdt, kun je niet afwachten wat de mensen voor je doen. Als je wel gaat, en een 2-stopper moet doen, en de rest doet een 1 stop + track position, werd het wellicht ook lastig voor Mercedes.

Ik snap de call van mercedes op dat moment wel.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:03

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Dat is inderdaad wel een leuke uitdaging. :P

In ieder geval al een voor Guido... :+

Afbeeldingslocatie: https://www.dieselcrew.com/wp-content/uploads/2009/08/guido.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:53
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:00:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat het uitvallen van BOT nog uitmaakte voor het pitten van HAM, qua bezetting van de resources.
Ik denk dat Merc gewoon nog niet in de window was voor een 1-stopper (rondje 15 was het geloof ik terwijl ze op SS ongeveer 28 ronden wouden doen en dan naar soft). De Mercedes is historisch een auto die erg veel van z'n banden vraagt. Ik denk dat ze 'm gewoon niet aandurfden, 56 rondjes op de soft. Achteraf ook terecht, met de blisters van HAM.

En omdat je voorop rijdt, kun je niet afwachten wat de mensen voor je doen. Als je wel gaat, en een 2-stopper moet doen, en de rest doet een 1 stop + track position, werd het wellicht ook lastig voor Mercedes.

Ik snap de call van mercedes op dat moment wel.
bij Gpupdate nog wat meer info. Te lang getwijfels bij Mercedes en waren bang dat Red Bull of Ferrari maar 1 rijder binnen zouden halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
LoeWn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:06:
[...]

bij Gpupdate nog wat meer info. Te lang getwijfels bij Mercedes en waren bang dat Red Bull of Ferrari maar 1 rijder binnen zouden halen.
Normaal gaan ze ook niet stuk, dus ik snap wel dat ze niet de volle aandacht voor de vsc hebben maar bezig zijn met bottas en wat daar mis ging. Net als dat red bull ineens bezorgd was toen Ricciardo stuk ging.

Het gekke is alleen dat ze altijd rekening houden met een sc of vsc en die beslissing is in feite al genomen voor het gebeurt. Dat wordt allemaal doorgerekend. Dus die beslissing kunnen ze zo nemen. Alleen twijfelen kan je race verpesten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!
asing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:17:
[...]

Normaal gaan ze ook niet stuk, dus ik snap wel dat ze niet de volle aandacht voor de vsc hebben maar bezig zijn met bottas en wat daar mis ging. Net als dat red bull ineens bezorgd was toen Ricciardo stuk ging.
Zoals @Woudloper zegt zit er gewoon één strategisch team (met als hoofd James Vowles) en die opereren apart van de engineers van de coureurs. Dus de engineers van Bottas waren misschien bezig met het uitzoeken wat er met gebeurd was, maar tegelijkertijd konnen de strategisten gewoon verder werken voor Hamilton. Enige dingetje is wellicht dat het team van Hamilton ook bezig was met Bottas en James daardoor niet met 'Bonno' kon communiceren om de call door te geven. Maar zoals we gemerkt hebben kan James Vowles ook direct met de coureur communiceren, als het echt moet.
Het gekke is alleen dat ze altijd rekening houden met een sc of vsc en die beslissing is in feite al genomen voor het gebeurt. Dat wordt allemaal doorgerekend. Dus die beslissing kunnen ze zo nemen. Alleen twijfelen kan je race verpesten.
Dat is dus inderdaad het gekke. Maar hopelijk dat we met de debrief video er nog achter zullen komen. Normaliter zou het in ieder geval vrij helder moeten zijn. (V)SC binnen pit window is meteen stoppen. Maar misschien dat Mercedes ook daar weer te slim wil zijn? Teveel aan de computer overlaten. Hetzelfde als in Australië waar ze verrast waren dat Vettel ineens na zijn stop bij (V)SC voor hen de baan op kwam en hun verklaring 'glitch in computer' was.

Edit:
Volgens Ted was het trouwens vrij helder dat zowel RBR als Ferrari voor een double stacked pitstop gingen. Beide teams hadden namelijk de twee sets banden al klaar liggen. Als Mercedes dus even de pitlane af had gekeken hadden ze dus geweten dat ze een veilige stop konden maken zonder dat ze in problemen kwamen met track position.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 02-07-2018 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 17:55:
[...]

Edit:
Volgens Ted was het trouwens vrij helder dat zowel RBR als Ferrari voor een double stacked pitstop gingen. Beide teams hadden namelijk de twee sets banden al klaar liggen. Als Mercedes dus even de pitlane af had gekeken hadden ze dus geweten dat ze een veilige stop konden maken zonder dat ze in problemen kwamen met track position.
Daar worden nog wel eens spelletjes mee gespeeld :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Ja, meestal doordat het team naar buiten gaat maar de rijder niet komt. Maar je hebt ook wel een dat de rijder naar binnen gaat, en het team niet klaar staat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

ThomasG schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:15:
[...]
Ja, meestal doordat het team naar buiten gaat maar de rijder niet komt. Maar je hebt ook wel een dat de rijder naar binnen gaat, en het team niet klaar staat :+
Save it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:42
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:07:
[...]

Ze hadden bij Ferrari en Red Bull de keuze dan gehad. Had Hamilton de pit in gereden hadden ze kunnen reageren door bijvoorbeeld Ricardo en Vettel buiten te houden. Dan nog is het rekenen, wat het resultaat had geweest geen idee. Opeens was de leiding in de wedstrijd niet de meest fijne positie.

Vondt trouwens het excuus van de heer Coronel gister echt onzin. Die kraamde dat iedereen bij Mercedes naar Bottas zat te kijken. En toen was plots Hamilton alweer voorbij start finish. Wat een onzin was dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Die laatste categorie waren de Red Bull coureurs in 2016 inderdaad goed in. Slecht geplande stop van Ricciardo in Monaco waarbij het team nog de juiste banden aan het zoeken was. En Verstappen die in USA ineens de pits in reed terwijl hij niet naar binnen was geroepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:07

pinda powerrr

Slow down...

[...]
Officeel is het verboden dat het team naar buiten komt, maar de rijder niet. Heeft te maken met veiligheidsregels in de pitlane. Geen mensen op de pitlane, die niet aan het werk zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pinda powerrr schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:20:
[...]

Officeel is het verboden dat het team naar buiten komt, maar de rijder niet. Heeft te maken met veiligheidsregels in de pitlane. Geen mensen op de pitlane, die niet aan het werk zijn.
Maar de decoy is een vorm van werken? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:39:
[...]

Maar de decoy is een vorm van werken? :+
Als het werkt, dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DoeEensGek schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:17:
[...]

Ze hadden bij Ferrari en Red Bull de keuze dan gehad. Had Hamilton de pit in gereden hadden ze kunnen reageren door bijvoorbeeld Ricardo en Vettel buiten te houden. Dan nog is het rekenen, wat het resultaat had geweest geen idee. Opeens was de leiding in de wedstrijd niet de meest fijne positie.

Vondt trouwens het excuus van de heer Coronel gister echt onzin. Die kraamde dat iedereen bij Mercedes naar Bottas zat te kijken. En toen was plots Hamilton alweer voorbij start finish. Wat een onzin was dat.
Ik zou niet weten waar Hamilton exact op de baan zat toen de Vsc officieel werd gemaakt.
Jij blijkbaar wel?

Als Ham net voor T8/9 zat kan ik me voorstellen dat het een split second was. Verder werd de vsc opgeheven toen hij bij T8 was in de ronde erna.
Hij kreeg dus ook geen 2e kans om het te fixen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Hij schijnt ongeveer een halve ronde de tijd gehad hebben tussen start VSC en pit entry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

YakuzA schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:58:
[...]

Ik zou niet weten waar Hamilton exact op de baan zat toen de Vsc officieel werd gemaakt.
Jij blijkbaar wel?

Als Ham net voor T8/9 zat kan ik me voorstellen dat het een split second was. Verder werd de vsc opgeheven toen hij bij T8 was in de ronde erna.
Op Sky was het moment te zien dat de VSC borden aan gingen op de onboard van HAM.
Die gingen aan op die onboard bij de pit ingang echter krijgen teams dit al eerder te horen wat ook bevestigd werd op Sky.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daargelaten wanneer de VSC specifiek in ging, vanaf het moment dat BOT stil viel kon je voorspellen dat er mogelijk een (V)SC ging komen. Vanaf dat moment kun je dan dus al beginnen te rekenen. Op het moment dat de (V)SC in gaat moet je eigenlijk dus al weten of je wel of niet gaat pitten. Vervolgens hoef je nog maar op de radio te komen om de daadwerkelijke pitcall door te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Humma Kavula schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:02:
[...]

Op Sky was het moment te zien dat de VSC borden aan gingen op de onboard van HAM.
Die gingen aan op die onboard bij de pit ingang echter krijgen teams dit al eerder te horen wat ook bevestigd werd op Sky.
Kortom, bij Merc hadden ze dus een seconde of 5 a 10 om de beslissing te maken.
Bij RB en Fer hadden ze een seconde of 20 a 30 extra?

/edit: ze hadden dus bij Merc een 30 sec, maar ze twijfelden te hard :)

[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 02-07-2018 20:09 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:05:
Daargelaten wanneer de VSC specifiek in ging, vanaf het moment dat BOT stil viel kon je voorspellen dat er mogelijk een (V)SC ging komen. Vanaf dat moment kun je dan dus al beginnen te rekenen. Op het moment dat de (V)SC in gaat moet je eigenlijk dus al weten of je wel of niet gaat pitten. Vervolgens hoef je nog maar op de radio te komen om de daadwerkelijke pitcall door te geven.
Het zou me niet verbazen als al die scenarios van tevoren allang uitgerekend zijn.
"The VSC came out, we had half a lap to react, and we didn't. Fact. This is where we lost the race."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
YakuzA schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:06:
[...]

Kortom, bij Merc hadden ze dus een seconde of 5 a 10 om de beslissing te maken.
Bij RB en Fer hadden ze een seconde of 20 a 30 extra?
Nou, volgens mij zat VER zo'n 5 sec of 8 sec (uit mijn hoofd) achter HAM, dus 20 a 30 extra lijkt me wat overdreven... of herinner ik me dat gewoon verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

P.O. Box schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:09:
[...]

Nou, volgens mij zat VER zo'n 5 sec of 8 sec (uit mijn hoofd) achter HAM, dus 20 a 30 extra lijkt me wat overdreven... of herinner ik me dat gewoon verkeerd?
Nee hoor je zit goed, 5 seconden. Heb nagekeken ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 02-07-2018 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:06:
[...]

Het zou me niet verbazen als al die scenarios van tevoren allang uitgerekend zijn.

[...]
Teams zullen daar ook wel een "lopend" draaiboek voor hebben. Dus dat realtime berekend wordt wat te doen bij een (V)SC. Alleen zullen ze neem ik aan nog steeds even kijken naar de daadwerkelijke situatie op de baan kijken en niet puur op de computer vertrouwen.

Hetzelfde als dat Mercedes in Australië faalde dat Hamilton te ver achter Vettel zat, de (V)SC kwam en Vettel door de "goedkope" pitstop Hamilton voor bleef. Toen gaf Mercedes aan dat het een fout in de software was die het maximale gat verkeerd had berekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
P.O. Box schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:09:
[...]

Ongeveer 5 seconden op race pace toch? Dus bij de VSC werd dat meteen om en nabij verdubbelt. Dat is dus ook een beetje het voordeel, doordat het tempo omlaag gaat hebben de strategen ook wat meer tijd om de situatie te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:10:
[...]

Hetzelfde als dat Mercedes in Australië faalde dat Hamilton te ver achter Vettel zat, de (V)SC kwam en Vettel door de "goedkope" pitstop Hamilton voor bleef. Toen gaf Mercedes aan dat het een fout in de software was die het maximale gat verkeerd had berekend.
Yep, hetzelfde in Monaco 2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Bij vriend Sainzt ligt het ook nooit aan hemzelf : https://www.motorsport.co...ssues-says-sainz-1054754/

Gewoon te hard gepushed in de eerste rondes, Sainzt is altijd vrij snel nerveus dus next time wat rustiger Carlos.

[ Voor 19% gewijzigd door epo op 02-07-2018 20:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Edd

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 08:50
YakuzA schreef op maandag 2 juli 2018 @ 19:58:
[...]

Jij blijkbaar wel?

Even mezelf schaamteloos quoten vanuit de hoofddraad:

Heb het moment net tussen de middag nog even nagekeken, maar volgens mij hadden ze veel meer tijd om te overleggen.

Er kwam een paar minuten na het 'incident' een herhaling waarbij het leek dat Hamilton vlak voor pit-entry reed toen de VSC begon. Maar als je naar de daadwerkelijk beelden kijkt zit er ruim een minuut tussen het begin van VSC en het shot dat Max als eerste van het treintje de pits in reed.

Bij het begin van de VSC reed hij ongeveer 5 seconden achter Hamilton, dus het kan nooit zo zijn dat ze direct bij het begin van VSC naar binnen zijn gereden. De teams hebben er 1 ronde over na kunnen denken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:02:
[...]

Even mezelf schaamteloos quoten vanuit de hoofddraad:

Heb het moment net tussen de middag nog even nagekeken, maar volgens mij hadden ze veel meer tijd om te overleggen.

Er kwam een paar minuten na het 'incident' een herhaling waarbij het leek dat Hamilton vlak voor pit-entry reed toen de VSC begon. Maar als je naar de daadwerkelijk beelden kijkt zit er ruim een minuut tussen het begin van VSC en het shot dat Max als eerste van het treintje de pits in reed.

Bij het begin van de VSC reed hij ongeveer 5 seconden achter Hamilton, dus het kan nooit zo zijn dat ze direct bij het begin van VSC naar binnen zijn gereden. De teams hebben er 1 ronde over na kunnen denken.
Toto Wolff gaf zelf aan dat er ongeveer een halve ronde over nagedacht is bij Mercedes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:38

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 05:58
DoeEensGek schreef op maandag 2 juli 2018 @ 18:17:
[...]

Lammers benoemde dit ook als mogelijkheid. Zou wel gek zijn, want een heel professioneel team per coureur neem ik aan. Anderzijds: het blijft mensenwerk (die de data aflezen/interpreteren..).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Stel dat HAM met de VSC naar binnen was gegaan, dan was hij inderdaad voor Max gekomen. Maar dan had HAM alsnog die extra pitstop moeten nemen ivm slijtage van de banden.

Dus dat foutje van Mercedes heeft Max verder niks extra's gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StealthyPeanut schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:
Stel dat HAM met de VSC naar binnen was gegaan, dan was hij inderdaad voor Max gekomen. Maar dan had HAM alsnog die extra pitstop moeten nemen ivm slijtage van de banden.

Correct, Verstappen heeft grotendeels gewonnen door het uitvallen van Bottas (VSC etc), Hamilton staat er los van. Enige wat een dingetje kon zijn was als Hamilton had gestopt dat hij dan niet zo hard hoefde te pushen en daardoor mogelijk niet de softs zo snel stuk had gereden. Zoals hier al is langsgekomen hielp het (mogelijk?) om de banden de eerste ronden rustig in te rijden. Nu moest Hamilton meteen doorrijden omdat hij Raikonnen langs wou en/of bij Vettel bij wegrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
StealthyPeanut schreef op maandag 2 juli 2018 @ 21:54:

Verstappen vertelde in een interview (of was het de persco?) al dat het lijntje tussen de banden heel houden en kapot rijden heel dun was. Hij had de luxe om zijn eigen tempo te kunnen bepalen, de jongens achter hem werden door elkaar gedwongen afwisselend offensief en defensief te rijden.

Wellicht dat Hamilton z'n banden ook voldoende had kunnen sparen als hij in die positie was gebracht.

We'll never know.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Als HAM wel had gepit was het iig een andere wedstrijd geweest. Met de bandenslijtage als grote factor was het alsnog een grote mogelijkheid geweest dat VER de race zou winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Even dit hier gooien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TxfWdjUTELDYBl5ktBVQwwjv/full.png

Wanneer hebben Williams of McLaren weer jubilea? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
nachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:07:
Even dit hier gooien:

[afbeelding]

Wanneer hebben Williams of McLaren weer jubilea? :+
Volgens wiki staat de teller voor Williams op 698 en voor McLaren op 835 (met 829 starts :? ).

Maar hoewel Haas en Force India correct zijn, staat het aantal races voor Sauber op nog 'maar' 383.

Edit: op de Engelstalige wiki zijn het er wel 450 ;).

Maar goed, in Duitsland dus Stroll en Sirotkin in de punten _/-\o_ .

[ Voor 12% gewijzigd door alexbl69 op 02-07-2018 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:16:
Maar hoewel Haas en Force India correct zijn, staat het aantal races voor Sauber op nog 'maar' 383.

Wel als je de jaren meerekent dat ze als BMW Sauber door het leven zijn gegaan.
Die staan apart vermeld op Wikipedia (althans NL-versie)

[ Voor 23% gewijzigd door Edd op 02-07-2018 22:24 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:16
Verschil komt omdat op de Nederlandse Wikipedia BMW Sauber als een ander team gerekend wordt.

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:16:
[...]

Volgens wiki staat de teller voor Williams op 698 en voor McLaren op 835 (met 829 starts :? ).

Maar goed, in Duitsland dus Stroll en Sirotkin in de punten _/-\o_ .
Wikipedia: Sauber zegt 450 (incl de 70 starts als BMW Sauber.)

Ik reken hem iig wel goed. Dus in Hongarije Duitsland halen de Williams dubbele punten.? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 20:10:
[...]

Teams zullen daar ook wel een "lopend" draaiboek voor hebben. Dus dat realtime berekend wordt wat te doen bij een (V)SC. Alleen zullen ze neem ik aan nog steeds even kijken naar de daadwerkelijke situatie op de baan kijken en niet puur op de computer vertrouwen.
Ik denk dat ze zoiets gebruiken i.c.m. bepaalde scenario's die kunnen gebeuren. "Stel er komt een SC of VSC tussen rondje X en X+Y, dan doen we ...", etc.
Dan vertrouw je dus teveel op computers en hoe mensen die programmeren. Dat gezegd hebbende: deze call was voor Ferrari en Mercedes natuurlijk veel eenvoudiger te maken, aangezien zij volgden. Wat Toto zegt is nml gewoon waar: beide teams hadden op dat moment de mogelijkheid 1 rijder naar binnen te halen en de ander achter HAM aan te laten rijden. De ene rijder kon dan een undercut doen, de ander kon HAM ophouden als hij ook naar binnen zou zijn gedoken (vooral Ferrari zou RAI zoiets laten doen natuurlijk).

Maar goed, stoppen was een redelijke no-brainer. Ik dacht nog even dat Merc hoopte op een (V)SC later in de race, maar dat leek me sterk gezien dat in Oostenrijk niet bepaald vaak voorkomt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deelnemen aan een raceweekend betekend niet dat ze ook op zondag gestart zijn. Bv 2005 op Indianapolis toen alleen de teams op Bridgestone banden zijn gestart. Die race heeft McLaren niet meegedaan/gestart.

Zo was er ook wat 'discussie' over de 250 races van Alonso laatst. Indianapolis heeft hij toen dus niet gereden, 1 of 2 jaar terug nog uitgevallen in een formatieronde etc. Hij heeft in zijn carrière dus ook in verschillende raceweekenden meegedaan zonder uiteindelijk op de grid te staan toen de lampen uit gingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Vroeger: Ja vroeger waren er soms meer teams en wagens dan er plaatsen op de grid zijn. Er moest ge-pre-kwalificeerd worden.

Is een heel twitterkanaal vol mee:
https://twitter.com/DNPQ_

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:29:
Vroeger: Ja vroeger waren er soms meer teams en wagens dan er plaatsen op de grid zijn. Er moest ge-pre-kwalificeerd worden.

Is een heel twitterkanaal vol mee:
https://twitter.com/DNPQ_
En daarnaast wellicht ook nog de 107% regel waardoor ze niet meededen in de race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366118

En dan nog vind ik 450 starts erg laag voor mijn gevoel, ik kijk sinds de jaren '80 en volgens mij was Sauber er altijd bij als team, tuurlijk veel meer races in een seizoen tegenwoordig maar toch

goh 1993 pas..waren er nog meer teams in de jaren 80 met een blauwe livery?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 366118 op 02-07-2018 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Anoniem: 366118 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:54:
Ligier F1, ff hard nadenken of er nog meer consistent blauw hadden in hun livery.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Anoniem: 366118 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 22:54:
En dan nog vind ik 450 starts erg laag voor mijn gevoel, ik kijk sinds de jaren '80 en volgens mij was Sauber er altijd bij als team, tuurlijk veel meer races in een seizoen tegenwoordig maar toch

genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/736x/1e/39/9d/1e399d70096e9b73f7c659e568b7ef78.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.mementoexclusives.com/images/thumbnails/800/800/product/2/MM81-1988_leyton_house_car.jpg?t=1513603770
Ligier, Tyrrell, Leyton House etc.

[ Voor 12% gewijzigd door nachtnet op 02-07-2018 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Prost had ook een blauwe auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366118

Ja in de war met Ligier, opa wordt ook een dagje ouder :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Die reed in de jaren 80 nog gewoon mee in bv de McL (rood/wit) :Y)
( Prost F1 is van de jaren 90, '97 first entry )

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Beetje raar om zo’n Ajax stempel op je filmpje te drukken :)
Krijg er meteen hooligan ideeën bij.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:02
Sowieso was Sauber de eerste jaren zwart en niet blauw :P

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En slotje erop. Morgen om 8:00 gaan we naar Silverstone. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.