ATS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:22:
[...]
Hij verloor er ietsje tijd mee, maar ook weer niet zo heel veel toch? Ik had niet de indruk dat RIC last had van een tragere stop overigens, dat leek heel smooth te gaan. En ja, dat is heel knap.
De DHL fastest pitstop heeft hierboven ergens gestaan. RIC stond volgens mij net iets boven VER, beide 2,5s. Maar bij een double stacked stop is het ook iets wat de coureur goed uit moet voeren lijkt me. Je wilt ook niet te hard komen aanrijden, vervolgens een full stop moeten maken en dan weer dat stukje doorrijden als je voorganger weg is. Maar tegelijkertijd moet je ook opletten dat je niet teveel afremt en verkeer achter je ophoud want dan krijg je daar weer een straf voor. Maar met de huidige pitstops waarbij alleen banden worden gewisseld is het natuurlijk wel iets makkelijker om het gat te hebben van eenzelfde duur als de pitstop tijd (~2,5 seconde dus). Vroeger met bijtanken zag je bij zo'n double stacked pitstop wel nog eens dat de tweede coureur echt een aantal seconden moest wachten.
Edit:
RIC heeft natuurlijk wel twee stops gemaakt, is het de vraag of de snelste bij hem dan niet de tweede was.
Edit2:
Blijkbaar ben ik in de war met die van
Frankrijk.
Dit is die van
Oostenrijk:
Verstappen met een stop van 2.32 seconden is gewoon heel strak, en dan ook nog eens double stacked. Hoe lang die van Ricciardo duurde tijdens de VSC valt dan alleen niet direct te zeggen op basis van dit plaatje, of dit die 2.18 seconde stop was of dat de 2,18 seconde stop was toen hij terug ging naar de supersofts.
Gezien op 10 Grosjean staat met 3,19 seconden en Vettel niet in het lijstje voor komt moet die van Vettel dus nog slechter zijn geweest, heeft hij dus om en nabij een seconde verloren.
[
Voor 31% gewijzigd door
RobertMe op 02-07-2018 16:44
]