[F1 2018] Race 9 - GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 31 Laatste
Acties:
  • 90.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

210667 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:04:
[...]

Bandenmanagment houdt volgens mij ook in dat je die banden optimaal gebruikt en tot de laatste ronde het uiterste er uit haalt. Als ze dat laatste nu hadden gedaan bij Ferrari was het misschien wel een 1 tweetje geworden. Nu kunnen ze zeggen: kijk eens hoe mooi mijn banden er nog uit zien, maar dat levert geen extra punten op.

Dus rag je banden er helemaal aan, als je de finish maar haalt. Doe je dat en kom je met blisters etc als 1ste over de streep, dan ben je pas een uitstekende bandenmanager.
Ik denk dat Ferrari de overwinning voor RedBull wel prima vond, en ze geen onnodige risico's wilden nemen. Immers lagen de Mercedessen er al naast ;). Er zijn al te vaak banden geploft in de slotface van een race (niet dit jaar overigens)... dat wil je niet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:56
Mugwump schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:54:
Dat is wel erg koffiedik kijken. Renault laat het ook al een aantal jaar niet echt zien en ik kan me toch niet voorstellen dat ze bij RB een keuze maken voor een motor die overduidelijk veel minder zou zijn. Het is een gok uiteraard, maar op voorbaat de gok al afserveren is erg voorbarig. Volgens mij heeft Verstappen overigens nog twee seizoenen om het record van Vettel af te pakken.
Ik heb even wat gezocht voor je :

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgyTPFcWsAAANhL.jpg

Er zijn 2 coureurs die met kop en schouders boven de rest staan in dit lijstje en dat zijn Carlos en Brendon.

Als je de woorden van Red Bull proeft, dan merk je dat ze in zee gaan met Honda om wat ze zouden kunnen en de faciliteiten en middelen die ze hebben. Niet om hoe goed die motor nu is want die is niet zo denderend. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:58:
[...]

Die van afgelopen race gaan gewoon de container in :)

Nou ja, waarschijnlijk worden ze recycled maar toch. Die hoef je in deze staat niet opnieuw te gebruiken ;)
Ik zal het je nog gekker vertellen : ALLE banden gaan de shredder in. Ook de niet gebruikte. Wij moeten ons zorgen maken als de DOT code van de banden onder je auto aangeven dat de band 10 jaar oud is, in de F1 willen ze de banden gewoon vers hebben.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

asing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:10:
[...]

Ik zal het je nog gekker vertellen : ALLE banden gaan de shredder in. Ook de niet gebruikte. Wij moeten ons zorgen maken als de DOT code van de banden onder je auto aangeven dat de band 10 jaar oud is, in de F1 willen ze de banden gewoon vers hebben.
Ze mogen de afgetrapte banden naar mij sturen O-)

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

asing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:17:
[...]

Als hij nu China en Monaco gewonnen had.... :X

Dat blijkt achteraf een zeer kostbaar verlies te zijn geweest.
Ja en als Hamilton de ene race wat meer geluk had gehad en Vettel de andere.

Achteraf is mooi wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 12:44

Stoffel

Engineering the impossible

[...]

Ik zie anders regelmatig vrij recente F1 banden aangeboden worden als souvenirs op eBay. Laatst zag ik bijvoorbeeld een 2017 velg + band van Max voorbijkomen. Misschien dat er hier en daar eens eentje verwijnt ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-05 16:13
Tijdens discussies als Max betrokken was bij een akkefietje waren vaak de argumenten van de 'verdedigers': "ja maar dit brengt ten minste wat spanning en actie op de baan."

De laatste drie races heeft hij weinig dat soort actie of spanning gebracht, maar gewoon prachtraces gereden met een goed resultaat. Hoop dat vooral Max zelf in ziet dat gewoon rustig en strak rijden, met als het kan een goede actie, onder de streep het meeste oplevert.

Heb het idee dat na Monaco RIC in een mindere fase terecht is gekomen, misschien ziet hij in dat hij nu veel meer een waardige tegenstander heeft in Max, nu hij ook met meer verstand rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
asing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:06:
[...]

[afbeelding]

Er zijn 2 coureurs die met kop en schouders boven de rest staan in dit lijstje en dat zijn Carlos en Brendon.

Als je de woorden van Red Bull proeft, dan merk je dat ze in zee gaan met Honda om wat ze zouden kunnen en de faciliteiten en middelen die ze hebben. Niet om hoe goed die motor nu is want die is niet zo denderend. ;)
Carlos = Pierre? :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
asing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:06:
[...]

[afbeelding]

De cijfers van Hartley zijn ook een beetje vertekend. Hij heeft deze GP een strategische motor wissel gedaan om een extra motor in zijn pool te krijgen. Hij verloor daar maar 1 plek mee en er was niets mis met zijn motor, dus is het de volgende keer als er iets fout gaat "gratis" omdat die motor al in zijn pool zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Franco10 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:22:
Tijdens discussies als Max betrokken was bij een akkefietje waren vaak de argumenten van de 'verdedigers': "ja maar dit brengt ten minste wat spanning en actie op de baan."

De laatste drie races heeft hij weinig dat soort actie of spanning gebracht, maar gewoon prachtraces gereden met een goed resultaat. Hoop dat vooral Max zelf in ziet dat gewoon rustig en strak rijden, met als het kan een goede actie, onder de streep het meeste oplevert.

Heb het idee dat na Monaco RIC in een mindere fase terecht is gekomen, misschien ziet hij in dat hij nu veel meer een waardige tegenstander heeft in Max, nu hij ook met meer verstand rijdt.
Op zich had ie gisteren precies een zelfde akkefietje, wat nu de afgelopen races meer dan een paar keer is fout gegaan. Als ie Kimi eraf had getikt of zn voorvleugel had gesloopt, was precies dezelfde discussie ontstaan.

Met andere woorden; hij heeft z'n rijstijl niet (of hooguit minimaal!) aangepast, en haalt daar nu wel resultaat mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
Whoops :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
:)

Hier lijkt het nu wel goed te staan (is in elk geval een reëler aantal van 754.000):

https://kijkonderzoek.nl/.../Itemid,133/file,d1-0-0-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:53

basvn

Breezand - NHN

Extra DRS zone in Silverstone

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:19
alexbl69 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:14:
[...]

Door zijn goede reeks heeft hij er (tot nu toe) het beste seizoen ooit van gemaakt.

2015 49 punten, 19 wedstrijden = 2,58 pnt/wedstr.
2016 204/21 = 9,71 pnt/wedstr.
2017 168/20 = 8,40 pnt/wedstr.
2018 93/9 = 10,33 pnt/wedstr.
En zonder z'n gepruts in de eeste races, had hij nu eerste gestaan. Dus mooi dat dit z'n beste seizoen is, maar relateif is het gewoon nog een zwak begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:42

Damian

Insane Obtrusion

DRS in een bocht :D

dat is nieuw :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Damian schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:56:
[...]

DRS in een bocht :D

dat is nieuw :D
Kijken hoeveel er dan uit vliegen! als ze opeens veel minder downforce hebben *O* *O*

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 18-05 22:59
basvn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:57:
[...]

Kijken hoeveel er dan uit vliegen! als ze opeens veel minder downforce hebben *O* *O*
Stroll: "I lost the car, don't know what happend."
engineer: "You left the DRS open".
Grosjean: "No, I think Ericsson hit me!".

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

monster944 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:11:
[...]

Ze mogen de afgetrapte banden naar mij sturen O-)
Denk dat je binnen n dag geen plek meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

mark-k schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:03:
[...]

Denk dat je binnen n dag geen plek meer hebt.
Ik denk dat ze er een gouden handel mee kunnen hebben (Pirelli) door ze te verkopen.

Ik zou er graag 1 willen als tafel (zoals bij Ziggo)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-06 22:31
nachtnet schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:25:
even gemist dat de Finse Mervi Kallio voor ziggo post-race interviews heeft gedaan. (Jack zat bij de winnaars persco.)

[afbeelding]

Iemand een interview online gezien (door Mervi.) ?
Ah vandaar dat er plotseling kwalitatief goede interviews werden uitgezonden op Ziggo.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

HyperTrophy schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:27:
Even een scherp vraagje, ongeacht de teamfout bij Mercedes, was HAM toch wel uitgevallen door die motorproblemen?
Of heeft hij daar zelf een spreekwoordelijk vingertje in gehad?
Waarom zou hij. Aan het eind van het seizoen kan blijken dat je alle mogelijke punten die je kan halen nodig heb gehad. Waarom zou hij dan vrijwillig stoppen? Of bedoel je de vraag niet zo?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pas08
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 12:56
basvn schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:05:
[...]

Ik denk dat ze er een gouden handel mee kunnen hebben (Pirelli) door ze te verkopen.

Ik zou er graag 1 willen als tafel (zoals bij Ziggo)
In 2006 bezocht ik mijn eerste gp, in Duitsland op Hockenheim. Bij de ingang van de pitstraat (tijdens de pitwalk op donderdag) lagen destijds een aantal bandjes die je gratis mee mocht nemen.

Toen niet gedaan omdat je dat ding dan meezeult door de pitstraat, maar achteraf wel een beetje spijt van.

Dit heb ik daarna niet meer gezien (Nurburgring, Spa en Oostenrijk)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-06 21:28
[...]

Dat heeft niet zoveel te maken met 'vers zijn', dat is omdat alle banden die in een race gebruikt worden uit dezelfde productiebatch moeten komen. Je wil niet dat een kleine variatie in het productieproces ervoor zorgt dat een team voordeel heeft over een ander team.

Dat ze de shredder in gaan zal er ook wel mee te maken hebben dat ze niet willen dat de teams de banden uitgebreid laten analyseren in een laboratorium o.i.d. om daarmee voordeel te kunnen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

demonic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 12:06:
[...]
Bij SkyUK wel. weet niet of het bij RTL en channel4 ook zo gaat.
Maar het volkslied en het naar de grid rijden is iets dat eigenlijk op het circuit plaats moet vinden. Heel de studio hoort dan niet meer.

Begin technisch te lullen over de auto's. Zeker met Guido en Jack moet dat lukken. Wie heeft er een mogelijk probleem met X en wie met Y.
Waar moet bv. Vettel opletten omdat die verder naar achter staat, etcetra. Die voorspellingen over wie 1,2de,3de wordt van doornbos, tom en de gast die kunnen ook al 15 minuten eerder.
Jij zou graag de FIA sat feed willen kijken, daar komen de zaken zo langs zoals jij die aanhaalt, zonder reclame-onderbrekingen en ze hebben hun "eigen" gridbeelden. Als het de moeite waard is, v.w.b. race, dan bekijk ik deze ook nog wel eens wat later in de week. Met 9 audio-streams en 7 verschillende talen kun je ook nog dát commentaar selecteren wat jij het prettigst vind, of je kiest voor circuit audio only, zonder commentaar en daarbij natuurlijk in een uitstekende beeldkwaliteit.

Overigens hadden de meeste commentatoren blijkbaar niet in de gaten dat het onderzochte incident tussen Raikkonen en Verstappen om het akkefietje na bocht 3 ging en niet om het raken van de wielen bij het inhalen van Verstappen op Raikkonen. Dat is nooit een issue in onderzoek geweest door de scheidsrechters (volgens Tedje Davidson).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:21

iichel

Gazoooo

DaMarcus schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:04:
[...]

Bij verzoek dat je de volgende keer vermeldt dat ik de bedenker ben van de term 'GP2-chassis' :+
Denied >:)

@ATS helaas geen beelden van STR.

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:17
hardware-lover schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:20:
[...]

Jij zou graag de FIA sat feed willen kijken, daar komen de zaken zo langs zoals jij die aanhaalt, zonder reclame-onderbrekingen en ze hebben hun "eigen" gridbeelden. Als het de moeite waard is, v.w.b. race, dan bekijk ik deze ook nog wel eens wat later in de week. Met 9 audio-streams en 7 verschillende talen kun je ook nog dát commentaar selecteren wat jij het prettigst vind, of je kiest voor circuit audio only, zonder commentaar en daarbij natuurlijk in een uitstekende beeldkwaliteit.

Overigens hadden de meeste commentatoren blijkbaar niet in de gaten dat het onderzochte incident tussen Raikkonen en Verstappen om het akkefietje na bocht 3 ging en niet om het raken van de wielen bij het inhalen van Verstappen op Raikkonen. Dat is nooit een issue geweest voor de scheidsrechters (volgens Tedje).
Over welk incident ging het dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-06 17:55

skate master

Autodesk Educator Expert

DoeEensGek schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Daar waar Raikkonen terug komt op de baan en Verstappen met een wiel van de track pusht.

[ Voor 0% gewijzigd door skate master op 02-07-2018 13:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Verkeerde link.

[ Voor 98% gewijzigd door monster944 op 02-07-2018 13:30 ]

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
DoeEensGek schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:23:
[...]

Tussen bocht 2 en 3 drukte Raikkonen, nadat hij eerder al uit de bocht vloog, Verstappen bijna van de baan af (waardoor Bottas ook weer ineens op plek 2 kwam). Dat stond er ook bij, maar toch gingen we er allemaal vanuit dat om het wheel-banging ging, terwijl dat in bocht 4 was. De under investigation ging om turn 3, dat stond volgens mij ook zo op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ik heb blijkbaar niet voldoende Karma, vraag me af wat voor enorme limiet dat dan heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
mark-k schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:26:
[...]

Ik heb blijkbaar niet voldoende Karma, vraag me af wat voor enorme limiet dat dan heeft.
Verkeerde link gebruikt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KFmXPCnakYFSURsKAZULkH7R/full.png
[...]

Jij zou graag de FIA sat feed willen kijken, daar komen de zaken zo langs zoals jij die aanhaalt, zonder reclame-onderbrekingen en ze hebben hun "eigen" gridbeelden.
Of je zend gewoon de race uit ipv slap gelul in de studio van mensen die het toch allemaal net niet gemaakt hebben...

[ Voor 27% gewijzigd door demonic op 02-07-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
oops.

[ Voor 97% gewijzigd door demonic op 02-07-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:53
asing schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:33:
[...]

Mechanische pech met de benzine druk. Daar heb je echt geen invloed op dus als hij wel gepit had onder de vcs dan was hij uit leidende positie uitgevallen.
Niet helemaal, want HAM viel uit nadat hij twee stops had gemaakt. Hij had hooguit wat langer aan de leiding gereden als ook hij tijdens de VSC naar binnen was gegaan, maar uiteindelijk had hij dat niet vol kunnen houden omdat hij nog een tweede pitstop moest maken.

Maar wat een race, genieten! Mooi dat het dubbeltje nu weer de goede kant op valt voor Max. Want de touche met RAI in de eerste ronde had hem natuurlijk ook z'n voorvleugel kunnen kosten. Dan was de kritiek weer niet van de lucht geweest.

Op naar Silverstone! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

demonic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:28:
[...]

[...]

Verkeerde link gebruikt

[afbeelding]

[...]

Of je zend gewoon de race uit ipv slap gelul in de studio van mensen die het toch allemaal net niet gemaakt hebben...
Dacht dat er een DRS zone in een bocht was?

Edit: Oh je bedoelt het stukje tussen de rode lijntjes.

[ Voor 6% gewijzigd door mark-k op 02-07-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 16:28
[...]

Overigens hadden de meeste commentatoren blijkbaar niet in de gaten dat het onderzochte incident tussen Raikkonen en Verstappen om het akkefietje na bocht 3 ging en niet om het raken van de wielen bij het inhalen van Verstappen op Raikkonen. Dat is nooit een issue geweest voor de scheidsrechters (volgens Tedje).
Geen idee in hoeverre dit al besproken is hier, maar ik vond het toch wat vreemd dat Verstappen daarvoor niet bestraft werd (incident in bocht 4 of 6, weet even niet precies, iig een lefthander). Raikkonen had daar wel degelijk nadeel van. Zouden ze het incident dat ze wel bestudeerd hebben (bocht 3) hebben uitgemiddeld tegen dit incident, zonder dat verder te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
floriz87 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Geen idee in hoeverre dit al besproken is hier, maar ik vond het toch wat vreemd dat Verstappen daarvoor niet bestraft werd (incident in bocht 4 of 6, weet even niet precies, iig een lefthander). Raikkonen had daar wel degelijk nadeel van. Zouden ze het incident dat ze wel bestudeerd hebben (bocht 3) hebben uitgemiddeld tegen dit incident, zonder dat verder te noemen?
Waarschijnlijk ja.

Maar ook niet vergeten. Voor verstappen was er niet meer ruimte aan de binnenkant. En dus had rai meer ruimte moeten laten. Daarbij kwam dat Rai op dat moment zoiezo al moeite had. (hij was al aan het glijden enzo). (kijk anders de perso is terug. daar zegt Rai ook gewoon dat het een goede actie was)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• T-homas
  • Laatst online: 25-11-2024
floriz87 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Zelfs RAI vindt het prima:
“Ik denk dat we er het beste uitgehaald hebben: we reden elkaar er niet uit en probeerden te duelleren in zo’n snelle bocht. Het is niet makkelijk naast elkaar te blijven rijden in zo’n geval. Soms gebeurt dit. Het was niet ideaal voor mij, maar het was wel eerlijk genoeg.”
https://www.f1today.net/n...ronde-was-niet-onsportief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

demonic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:43:
[...]

Waarschijnlijk ja.

Maar ook niet vergeten. Voor verstappen was er niet meer ruimte aan de binnenkant. En dus had rai meer ruimte moeten laten. Daarbij kwam dat Rai op dat moment zoiezo al moeite had. (hij was al aan het glijden enzo). (kijk anders de perso is terug. daar zegt Rai ook gewoon dat het een goede actie was)
Dat RAI meer ruimte had moeten laten, ben ik niet met je eens. VER had z'n voorwiel ter hoogte van RAI z'n achterwiel (immers, daar hadden ze contact) en RAI reed min of meer op de racing line. Je wordt als coureur toch niet verplicht om de deur voor een coureur achter je open te zetten 8)7

https://streamable.com/2x3lv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gé Brander schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:06:
[...]

Waarom zou hij. Aan het eind van het seizoen kan blijken dat je alle mogelijke punten die je kan halen nodig heb gehad. Waarom zou hij dan vrijwillig stoppen? Of bedoel je de vraag niet zo?
totaal ongefundeerd ( feitelijk ) meer gevoelskwestie, misschien is het voor hem qua rijstijl enorm wennen wanneer hij niet voor in de schone lucht rijd en op 1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:52
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:50:
[...]

Dat RAI meer ruimte had moeten laten, ben ik niet met je eens. VER had z'n voorwiel ter hoogte van RAI z'n achterwiel (immers, daar hadden ze contact) en RAI reed min of meer op de racing line. Je wordt als coureur toch niet verplicht om de deur voor een coureur achter je open te zetten 8)7

Je wordt niet verplicht om de deur open te zetten, maar als die open is mag je hem niet sluiten terwijl iemand naast je zit. En de voorvleugel geldt daarbij al als stelregel. Als de voorvleugel naast de ander is mag je niet zomaar meer de deur dicht gooien. Aangezien ze elkaar op de banden raakten zat Verstappen er dus zelfs al meer naast dan de voorvleugel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:51:
[...]

Je wordt niet verplicht om de deur open te zetten, maar als die open is mag je hem niet sluiten terwijl iemand naast je zit. En de voorvleugel geldt daarbij al als stelregel. Als de voorvleugel naast de ander is mag je niet zomaar meer de deur dicht gooien. Aangezien ze elkaar op de banden raakten zat Verstappen er dus zelfs al meer naast dan de voorvleugel.
Die stelregels zijn al een paar jaar de deur uit gegooid, net als de 'verstappen rule'; meer dan 1 move maken om te verdedigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:57
Pas08 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:11:
[...]

In 2006 bezocht ik mijn eerste gp, in Duitsland op Hockenheim. Bij de ingang van de pitstraat (tijdens de pitwalk op donderdag) lagen destijds een aantal bandjes die je gratis mee mocht nemen.

Toen niet gedaan omdat je dat ding dan meezeult door de pitstraat, maar achteraf wel een beetje spijt van.

Dit heb ik daarna niet meer gezien (Nurburgring, Spa en Oostenrijk)
Op Zandvoort kan je ook nog wel eens afgeragde banden scoren.

Uiteraard niet van die lompe F1 units. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:50:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel, als Rai verder naar links was gegaan (duer dicht gooien) had hij een driver van de track geduwd.
Ver zat wel degelijk langs hem! hoe ver doet er niet toe.

Nu was er geen crash, Rai reed uberhaupt al op de limiet, glibberen en glijden. En nadien zelf gezegd dat het mooi racen was.
(overigens, ik bedoelde eigenlijk meer. Dat Rai niet meer ruimte mocht nemen, omdat VER daar zat. Rai had niet meer ruimte hoeven te geven. was alleen verstandig?:P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 10:17
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:52:
[...]

Die stelregels zijn al een paar jaar de deur uit gegooid, net als de 'verstappen rule'; meer dan 1 move maken om te verdedigen.
Tis alleen niet verstandig om over een vleugel heen te rijden. Je band vind dat zeker niet fijn.

@skate master @ThomasG dank, Olav had het wel over noted nog een tijd voor de balk in beeld kwam. Zijn de officiële meldingen ergens terug te vinden? Om te zien wat precies genoteerd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Ik weet wel vrij zeker dat als Max Kimi dusdanig geraakt had, dat Kimi tollend de grindbak in ging, dat er wel een penalty zou komen. En niet voor Red 7 :P Volgens mij kwamen beide coureurs daar goed weg.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27

beany

Meeheheheheh

Ik was er gister bij op de Red Bull ring. Mooie wedstrijd met een geweldig resultaat.

Waar ik wel wat moeite mee had was hoe de oranje fans zich soms gedroegen. Het enorme BOE geroep als Vettel tijdens de driver parade voorbij kwam, het 'bedanken' van Bottas toen hij recht voor onze neus uitviel, het uitschelden van Ferrari fans die met een vlag langs liepen... Het was een mooi feest en de sfeer was erg goed, maar die hooligan momentjes mogen van mij weg blijven. Ik schaamde me soms dat ik tussen de oranje fans zat. Dit was overigens op de tribune bij bocht 4 (noord tribune, overdekt). Geen idee of dit ook op de andere tribunes gebeurde.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:57
DoeEensGek schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:57:
[...]

Tis alleen niet verstandig om over een vleugel heen te rijden. Je band vind dat zeker niet fijn.

@skate master @ThomasG dank, Olav had het wel over noted nog een tijd voor de balk in beeld kwam. Zijn de officiële meldingen ergens terug te vinden? Om te zien wat precies genoteerd is?
Weet niet of er een overzichtje terug te vinden is van de balken die op TV te zien zijn geweest...

De beslissingen van de stewards zijn altijd terug te vinden op de website van de FIA, voor afgelopen weekend zie: https://www.fia.com/event...eventtiming-information-7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Nu online
DoeEensGek schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:57:
[...]

Steward Decision - 01.07 Offence Doc42- K.Räikkönen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:59:
Ik weet wel vrij zeker dat als Max Kimi dusdanig geraakt had, dat Kimi tollend de grindbak in ging, dat er wel een penalty zou komen. En niet voor Red 7 :P Volgens mij kwamen beide coureurs daar goed weg.
Vanzelfsprekend, maar nu vond men het zelfs niet eens een review waard blijkbaar. Sainz heeft wel een straf gekregen voor het op het gras duwen van Ocon in de eerste ronde, en Raikkonen kwam daar mee weg, maar dat was duidelijk minder dan wat Ocon werd aangedaan.

Edit: ik zie nu hierboven dat dát niet eens het issue was.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 02-07-2018 14:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 20:14
demonic schreef op maandag 2 juli 2018 @ 13:56:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel, als Rai verder naar links was gegaan (duer dicht gooien) had hij een driver van de track geduwd.
Ver zat wel degelijk langs hem! hoe ver doet er niet toe.
Dat doet er wel degelijk toe en de regel is in ieder geval niet zo dat als je voorvleugel naast iemand zn achterwiel zit dit 'er langs' betekent.. ;)

Punt is dat als het contact wat steviger was geweest en Kimi eraf was gegaan er wel degelijk een penalty was gekomen voor Max, namelijk causing a collision.

Feit is dat het contact minimaal was en Kimi zelf op het randje verdedigde 2 bochten eerder, dus tegen elkaar wegstrepen en terecht geen straffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Die inhaalactie waarbij Bottas van P4 naar P2 ging (hier op 1.56 min te zien), wel bijzonder dat hij daar zoveel meer snelheid had!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

P.K. schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:02:
[...]

Weet niet of er een overzichtje terug te vinden is van de balken die op TV te zien zijn geweest...

De beslissingen van de stewards zijn altijd terug te vinden op de website van de FIA, voor afgelopen weekend zie: https://www.fia.com/event...eventtiming-information-7
Die meldingen zijn terug te lezen in de live tracker (commentary tab).
15:23: Turn 3 incident involving cars 7 (RAI) and 33 (VER) noted.
15:30: Turn 3 incident involving cars 7 (RAI) and 33 (VER) under investigation.
15:37: Turn 3 incident involving cars 7 (RAI) and 33 (VER) no further action.
Verder geen meldingen over andere incidenten met RAI en VER.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Laatst online: 25-11-2024
Grimmie187 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:03:
[...]

Dat doet er wel degelijk toe en de regel is in ieder geval niet zo dat als je voorvleugel naast iemand zn achterwiel zit dit 'er langs' betekent.. ;)

Punt is dat als het contact wat steviger was geweest en Kimi eraf was gegaan er wel degelijk een penalty was gekomen voor Max, namelijk causing a collision.

Feit is dat het contact minimaal was en Kimi zelf op het randje verdedigde 2 bochten eerder, dus tegen elkaar wegstrepen en terecht geen straffen.
Het is vooral leef en laat leven. Het moet wel racen blijven en af en toe keer een "touché" is prima, houdt de spanning er toch lekker in. En ook als het was mis gegaan en RAI ging eraf heeft hij er ook niks aan als Max een gridstraf krijgt. Dus ik denk dat het prima was zoals het is gegaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Dit leest iets makkelijker. ;)
Maar dit ging niet over het contact tussen Max en Kimi aangezien dat niet eens door de stewards is onderzocht. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/1z4bgaf.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door sjaool op 02-07-2018 14:16 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Bigfoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:07:
[...]
Die inhaalactie waarbij Bottas van P4 naar P2 ging (hier op 1.56 min te zien), wel bijzonder dat hij daar zoveel meer snelheid had!
Niet heel bijzonder omdat Kimi van buiten de baan kwam en dus minder snelheid had, en Max op het gras duwde waardoor die minder snelheid had.
;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-06 21:08
Dj-sannieboy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:00:
Max heeft continu vooraan gereden dus kon wat meer aan banden management doen. Heb je gezien hoe de banden van Max eruit zagen aan het eind? Die van de Ferrari’s leken daarentegen nog vrij nieuw.
Banden na de race, met dank aan Fabrega via Twitter:

Banden Max:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhCDDTAXUAo5zSg.jpg

Banden Kimi:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhCDCVSX4AAEuOW.jpg

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 10:52

Bosmonster

*zucht*

U123456 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:20:
[...]
Banden na de race, met dank aan Fabrega via Twitter:

Banden Max:
[afbeelding]

Banden Kimi:
[afbeelding]
Daar is niks aan te zien helaas. Dat is een dikke laag marbles bij beiden.

Misschien als je goed kijkt zie je bij Max de gatenkaas een beetje in het midden, die je bij Kimi niet ziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 02-07-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

Dat ie een halve ronde ervoor Max bijna van de baan duwde (en met 2 wielen in het gras) zegt ie er ook niet bij. Was gewoon compensatie, niets meer, niets minder.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 20:14
Martinspire schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:37:
[...]

Dat ie een halve ronde ervoor Max bijna van de baan duwde (en met 2 wielen in het gras) zegt ie er ook niet bij. Was gewoon compensatie, niets meer, niets minder.
Ach, gelukkig ging het niet met 300+ zoals op Spa 2016.. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Grimmie187 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:42:
[...]

Ach, gelukkig ging het niet met 300+ zoals op Spa 2016.. :Y)
Als ik het mij goed herinner zat RAI daar helemaal niet naast VER. RAI koos een kant en VER verdedigde die kant (waarna RAI alsnog via de andere kant kon (proberen) in te halen, hij zat er immers niet naast en kon alle kanten op). Nu in Oostenrijk vliegt RAI eerst terug de baan op terwijl dat stuk baan al "bezet" is, en duwt vervolgens ook nog die ander van de baan af. Compleet andere situatie dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:56

SuBBaSS

-has Ryzen

Dat was natuurlijk een fijne race om te (moeten) missen (not). En zo ging het dus ook bij mij. :(

Gelukkig alles bij-gekeken en gelezen. Wat een race! _/-\o_
Wel even heel wat anders dan de voorspelbare optocht/ resultaten.
En prachtig voor RB/Max/de fans daar natuurlijk!
Maar goed, zoals gewoonlijk schiet het allemaal weer naar een uiterste door (gepraat over Max en de WDC-titel), terwijl een maand geleden het nog een en al kommer en kwel zou zijn met hem.

*knip* Doe maar niet.

[ Voor 26% gewijzigd door naitsoezn op 02-07-2018 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

-nvm-

[ Voor 99% gewijzigd door iichel op 02-07-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Je weet dat dat de auto en dus banden van Ricciardo zijn? :) Dat Ricciardo een stuk meer problemen had met zijn banden was toch wel bekend, anders maakte hij die extra stop niet.

Edit:
Never mind this too then :P

[ Voor 3% gewijzigd door RobertMe op 02-07-2018 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Dat zijn grotere blisters dan ik me herinner... Gelukkig, anders was het nagelbijten toch echt in vingerkootje-bijten veranderd.

Oh wacht het was RIC gelukkig. Had ik moeten zien, dat geel (of de afwezigheid daarvan) is toch duidelijk zichtbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door Stoelpoot op 02-07-2018 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Dat zijn grotere blisters dan ik me herinner... Gelukkig, anders was het nagelbijten toch echt in vingerkootje-bijten veranderd.

Oh wacht het was RIC gelukkig. Had ik moeten zien, dat geel (of de afwezigheid daarvan) is toch duidelijk zichtbaar.
Nummer 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

beany schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:00:
Ik was er gister bij op de Red Bull ring. Mooie wedstrijd met een geweldig resultaat.

Waar ik wel wat moeite mee had was hoe de oranje fans zich soms gedroegen. Het enorme BOE geroep als Vettel tijdens de driver parade voorbij kwam, het 'bedanken' van Bottas toen hij recht voor onze neus uitviel, het uitschelden van Ferrari fans die met een vlag langs liepen... Het was een mooi feest en de sfeer was erg goed, maar die hooligan momentjes mogen van mij weg blijven. Ik schaamde me soms dat ik tussen de oranje fans zat. Dit was overigens op de tribune bij bocht 4 (noord tribune, overdekt). Geen idee of dit ook op de andere tribunes gebeurde.
Ik zat op de Red Bull tribune en daar was ook het boe geroep bij Vettel en vond het ook erg kinderachtig. Nederlanders kunnen altijd een mooi feestje maken maar gaan helaas soms iets te ver.

Verder een erg mooi feestje op de tribunes en een waanzinnig spannende race (in elk geval vanaf de tribune). Erg blij dat ik er bij was!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

was idd RIC. My bad.

Max had iig wel blisters en ik vond het oprecht spannend of hij het zou halen of niet. Ik hoopte op een zege van Kimi tbh :P

Afbeeldingslocatie: https://images2.gazzettaobjects.it/methode_image/2018/07/01/Motori/Foto%20Motori%20-%20Trattate/AFP_16X5FK-U202182049561N6H-U28025202253790G-620x349@Gazzetta-Web_articolo.jpg?v=201807011917
Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:19:
[...]

Dat vind ik zo rot om naar te kijken. Je ziet het altijd vanuit een andere hoek, dus altijd anders kijken, sommigen lijken op elkaar, en je moet van elke coureur onthouden welk nummer 'ie heeft itt geel of niet. Bovendien is het op het circuit al helemaal niet te zien.
Nee dit was gewoon mijn fout. Ik ken alle nummers wel... ik wist ook wel dat VER reed met een speciale Jumbo helm. Googlen op Verstappen Austria Tires toverde dit tevoorschijn.

[ Voor 44% gewijzigd door iichel op 02-07-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Dat vind ik zo rot om naar te kijken. Je ziet het altijd vanuit een andere hoek, dus altijd anders kijken, sommigen lijken op elkaar, en je moet van elke coureur onthouden welk nummer 'ie heeft itt geel of niet. Bovendien is het op het circuit al helemaal niet te zien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

beany schreef op maandag 2 juli 2018 @ 14:00:

Ik ga al behoorlijk wat jaren naar (F1-)races en altijd is (was) het gezellig, maar sinds de komst van de voetbal Tokkies (sorry... ik generaliseer inderdaad en er zullen genoeg sportieve fans zijn) is het er niet beter op geworden. Daarom laat ik bijv. Spa ook links liggen qua F1. Het gaat vaak alleen maar om bier zuipen en 'stoer' doen. Nu las ik ook verhalen over Le Mans bijvoorbeeld (steeds meer tuig, racen met auto's/scooters op de campings, vuurwerk afsteken etc.) dus het is natuurlijk een veel groter (internationaler) probleem, maar opvallend is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:22:
[...]

Ik ga al behoorlijk wat jaren naar (F1-)races en altijd is (was) het gezellig, maar sinds de komst van de voetbal Tokkies (sorry... ik generaliseer inderdaad en er zullen genoeg sportieve fans zijn) is het er niet beter op geworden. Daarom laat ik bijv. Spa ook links liggen qua F1. Het gaat vaak alleen maar om bier zuipen en 'stoer' doen. Nu las ik ook verhalen over Le Mans bijvoorbeeld (steeds meer tuig, racen met auto's/scooters op de campings, vuurwerk afsteken etc.) dus het is natuurlijk een veel groter (internationaler) probleem, maar opvallend is het wel.
Dat is inderdaad erg jammer. Zelf naar Spanje geweest dit jaar, daar was dat gelukkig niet zo, hoewel we daar ook gewoon in het gras tussen het rood, grijs, geel, oranje en blauw (oud Renault petje, echt waar) zaten. Er zijn veel meer coureurs die het net als Max echt verdienen. Het zou de sport ook echt bederven als dat de norm wordt ipv de uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:17:
was idd RIC. My bad.

Max had iig wel blisters en ik vond het oprecht spannend of hij het zou halen of niet. Ik hoopte op een zege van Kimi tbh :P

[afbeelding]

[...]

Nee dit was gewoon mijn fout. Ik ken alle nummers wel... ik wist ook wel dat VER reed met een speciale Jumbo helm. Googlen op Verstappen Austria Tires toverde dit tevoorschijn.
Waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:31:
[...]

Dat is inderdaad erg jammer. Zelf naar Spanje geweest dit jaar, daar was dat gelukkig niet zo, hoewel we daar ook gewoon in het gras tussen het rood, grijs, geel, oranje en blauw (oud Renault petje, echt waar) zaten. Er zijn veel meer coureurs die het net als Max echt verdienen. Het zou de sport ook echt bederven als dat de norm wordt ipv de uitzondering.
Ik ben ook niet zo van de tribunes ala Max-only. Gewoon met z'n allen door elkaar; dat is veel gezelliger. En natuurlijk wordt er regelmatig gejuicht als een concurrent uit valt; dat hoort erbij. Dat is ook gewoon een stukje adrenaline. Maar uitschelden en zo? Neh. Zeker geen andere fans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Waarom niet? ik ben fan van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Waarom niet? ik ben fan van hem.
O. Ik dacht dat je fan was van Ricciardo :o .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:33:
[...]

Ik ben ook niet zo van de tribunes ala Max-only. Gewoon met z'n allen door elkaar; dat is veel gezelliger. En natuurlijk wordt er regelmatig gejuicht als een concurrent uit valt; dat hoort erbij. Dat is ook gewoon een stukje adrenaline. Maar uitschelden en zo? Neh.
Even juichen kan ik inderdaad nog wel begrijpen. Maar wat je toch vaak ziet is dat het die mensen ook echt niet uitmaakt als iemand uitvalt, dat ze er alleen maar voor Max zitten. Ik merk dat veel oudere (pre-Max) fans het dan toch zonde vinden dat bvb Bottas, die een goed weekend had, door een mechanische fout uitviel.

Ik zat zelf ook net zo hard te hopen dat Leclerc en Ericsson allebei in de punten kwamen. Man wat gaat dat team goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

floriz87 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:36:
[...]

O. Ik dacht dat je fan was van Ricciardo :o .
Ook. En van Bottas, Leclerc, Alonso, Vandoorne en Grosjean :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:36:
[...]

Even juichen kan ik inderdaad nog wel begrijpen. Maar wat je toch vaak ziet is dat het die mensen ook echt niet uitmaakt als iemand uitvalt, dat ze er alleen maar voor Max zitten. Ik merk dat veel oudere (pre-Max) fans het dan toch zonde vinden dat bvb Bottas, die een goed weekend had, door een mechanische fout uitviel.

Ik zat zelf ook net zo hard te hopen dat Leclerc en Ericsson allebei in de punten kwamen. Man wat gaat dat team goed.
Ja precies, ik gunde het Bottas ook niet (Hamilton daarentegen O-) maar dat is dan ook meer voor het WK).

Het is toch ook leuker om te winnen d.m.v. een goede strategie en/of inhaalacties, i.p.v. uitvalbeurten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:45
Wat vond men eigenlijk van Alonso? Ja hij is 8e geworden in de McLaren. Maar was jammeren dat hij geen/weigerde 71 ronden achteraan ging rondrijden niet wat te ver weer?
Ik vind het nogal lomp, ja goede coureur en hij haalt weer punten. Betwijfel alleen of ik fatsoenlijk ermee samen zou kunnen werken als hij eigenlijk je auto zo blijft afkraken, niet constructief ofzo.
Tuurlijk de auto is niet goed, maar respect is ook wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:37:
[...]

WHUT?! OK, over smaak valt niet te twisten :P .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:38:
[...]

Ja precies, ik gunde het Bottas ook niet (Hamilton daarentegen O-) maar dat is dan ook meer voor het WK).

Het is toch ook leuker om te winnen d.m.v. een goede strategie en/of inhaalacties, i.p.v. uitvalbeurten?
Exact. Hamilton, ja dat was ook jammer, hoewel ik wel een beetje moe werd van het gezeur omdat hij een keertje stoeltjesdans had met Max.

Een goede, hard gevochten winst is het leukste om te zien (op de gevolgen voor nagels na, uiteraard).
Suicyder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:40:
Wat vond men eigenlijk van Alonso? Ja hij is 8e geworden in de McLaren. Maar was jammeren dat hij geen/weigerde 71 ronden achteraan ging rondrijden niet wat te ver weer?
Ik vind het nogal lomp, ja goede coureur en hij haalt weer punten. Betwijfel alleen of ik fatsoenlijk ermee samen zou kunnen werken als hij eigenlijk je auto zo blijft afkraken, niet constructief ofzo.
Qua coverage erg vervelend, inderdaad. Ik had mogelijk een andere indruk gehad als er meer focus lag op z'n fantastische inhaalrace, maar met de kopgroep constant in actie was dat uiteraard lastig.

[ Voor 39% gewijzigd door Stoelpoot op 02-07-2018 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

floriz87 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:40:
[...]

WHUT?! OK, over smaak valt niet te twisten :P .
Laten we dat dan ook maar niet doen :)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Kom op zeg mensen. We hebben een prachtige race gezien vol met spektakel, actie, drama etc. Dan gaan we een dag later nog steeds maar eindeloos door over wie wel of niet zijn banden perfect heeft gehouden over meer dan 50 rondjes, of een klein miserabel incidentje dat de stewards niet eens hebben onderzocht, en beide coureurs afdeden als niks. Vervolgens moet er tot in den treuren doorgegaan worden over wat voor conclusies daar uit gehaald moeten worden.

Heb het nou gewoon eens over de race op een positieve en constructieve manier. Zoek beelden op van inhaalacties die we niet hebben gezien, heb het over Sauber die twee auto's in de punten kreeg of over Alonso van de pitsstaat naar P8 terwijl hij op vrijdag alleen maar heeft lopen testen.

Elke keer het eindeloze gedoe over een miserabel detail wat niet uitmaakt. Dit is dus precies hoe dit topic steeds veranderd in een wedstrijdje moddergooien. Op deze manier gaan de racetopics in het vervolg gewoon op zondagavond al dicht.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 30-04 13:26
ook ik heb voorkeuren voor andere rijders dan alleen VER. RAI, RIC, ALO, bijvoorbeeld. HAM boeit me niet heel veel, een beetje te nep en gemaakt (best fans!, bijvoorbeeld), en VET vind ik echt een kwal, en zie ik echt liever achteraan dan op t podium. iedereen heeft het over VER die z'n rijstijl moest aanpassen, maar dat geld nog veel meer voor VET. :P

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

@DaniëlWW2 ik vind het wel meevallen qua moddergooien. Sterker nog, ik zie de afgelopen pagina's niet eens schokkende dingen wat dat betreft. Het mag toch wel over de banden gaan? Ik vind dat wel interessant in ieder geval, geeft toch aan dat de ene coureur (of team) beter omgaat met de banden dan de ander. En niet iedereen begint al met posten direct na de race ;)

Maar goed gedaan van Sauber.

En van Alonso.

Sorry, meer details heb ik niet :X

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 02-07-2018 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 08:52
Prima race terug gezien, beslissend was de dubbele dubbele pitstop tijdens VSC. Wederom Mercedes die daar niet scherp genoeg durft te beslissen voor een stop. (en daarmee de race verliest (ongeacht mechanische malheur.))

+2 voor de strategisten van RBR & FER.

Verder prima race waarbij eindelijk 3 teams duidelijk meedoen voor de winst (podium had een hele ronde voorsprong op de nummer 4.)

Als de rest van het seizoen zo blijft gaan.. Prima.

enige sidenote:
* nachtnet begint na een 2 F1 race weekeindes (+ Lemans etc) echt wel even GP moe te worden.
* nachtnet moet er niet aan denken om morgen alweer in het Silverstone topic te posten..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:48:
@DaniëlWW2 ik vind het wel meevallen qua moddergooien. Sterker nog, ik zie de afgelopen pagina's niet eens schokkende dingen wat dat betreft. Het mag toch wel over de banden gaan? Ik vind dat wel interessant in ieder geval, geeft toch aan dat de ene coureur (of team) beter omgaat met de banden dan de ander. En niet iedereen begint al met posten direct na de race ;)

En van Alonso.

Sorry, meer details heb ik er niet van :X
Ik ben het hiermee eens. Ik heb zelf ook wel meegedaan aan deze discussies en ik probeer geen loze statements te maken als 'X was de beste!'. Als ik dit zie, dan wil ik er daarentegen wel op ingaan met nummers, getallen, regels en de interpretatie daarvan.

Ik vind het prima als eenieder hier op z'n eigen manier de race kijkt en ik weet zeker dat een groot het vooral kijkt omdat Verstappen het goed doet en daar alleen maar op let. Echter is de sport ook voornamelijk technisch, tactisch en mechanisch en als je dat begrijpt kan het een extra dimensie krijgen en daarmee ook het kijkgenot doen stijgen. Ik support op het moment een beetje de verkeerde autos, maar desondanks vond ik het een erg interessante race met een verrassende winnaar.

Een discussietopic hoort een beetje discussie te hebben en zolang dit goed gebeurt heb ik er wel plezier van. Ik hoop de rest ook. Een inhoudelijke discussie ga ik echt niet uit de weg. En dat niet iedereen het met me eens is, dat stimuleert alleen maar een inhoudelijke discussie. :9

[ Voor 4% gewijzigd door iichel op 02-07-2018 15:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:48:

En van Alonso.

Sorry, meer details heb ik niet :X
Ik zeg het ook niet omdat ik discussies wil afkappen. Ik zeg het omdat ik de afgelopen maanden nu te vaak hem moeten zien waar dit soort discussies naartoe leiden. Kimi en Max met de banden, het kleine tikje, en het bijna van de baan duwen is de aanleiding voor een dieper fenomeen. Dat fenomeen is dat discussies over kleine dingetjes in dit topic die te lang lopen, bijna onherroepelijk naar het negatieve gaan en eindigen in verwijten over en weer. Dat wil ik nu gewoon eens voor zijn. :/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
Die dubbele pitstop onder VSC van RB was toch wel weer netjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Rudolf schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:13:
Die dubbele pitstop onder VSC van RB was toch wel weer netjes hoor.
Netjes? Het was gewoon prachtig. Ook mooi hoe het tegelijk ging met die rooie rakkers. Dat zullen we niet gauw een tweede keer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:16:
[...]

Netjes? Het was gewoon prachtig. Ook mooi hoe het tegelijk ging met die rooie rakkers. Dat zullen we niet gauw een tweede keer zien.
Ik meen dat Vettel daar wel tijd verloor.

Hier zegt 'ie ook; https://www.formula1.com/...conference---austria.html
I think overall the pace was really good. I mean, I was obviously losing a lot with the pitstop, the double-stop that we did, which was the right call – but I probably had to come back from the longest way. I think the speed was good so I’m happy with the race but obviously it could have been better today. So I’m not entirely happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Suicyder schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:40:
In de auto lijkt hij inderdaad vaak negatief, daarbuiten vind ik hem juist opvallend beschaafd en positief reageren. Wellicht dat we het op de adrenaline kunnen afschrijven?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:18:
[...]

Ik meen dat Vettel daar wel tijd verloor.

Hier zegt 'ie ook; https://www.formula1.com/...conference---austria.html

[...]
Ietsjes ja, zei Olaf of Guido ook geloof ik. Oh well, ik vind het al een hele prestatie dat het uberhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Ietsjes ja, zei Olaf of Guido ook geloof ik. Oh well, ik vind het al een hele prestatie dat het uberhaupt kan.
Hij verloor er ietsje tijd mee, maar ook weer niet zo heel veel toch? Ik had niet de indruk dat RIC last had van een tragere stop overigens, dat leek heel smooth te gaan. En ja, dat is heel knap.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 10:06
ThomasG schreef op maandag 2 juli 2018 @ 09:34:
[...]
Die kijkcijfers zijn altijd nattevingerwerk. Een klein deel van de bevolking heeft een kastje in huis en moet daar op geven welke zender ze kijken, en hoeveel mensen er kijken. Dan laten ze daar een bepaalde formule op los, en dan krijgen ze een schatting hoeveel mensen er zouden kijken naar een bepaald programma. Sowieso zaten er een heleboel fans die normaal thuis kijken nu in Oostenrijk, en door het mooie weer zaten er ongetwijfeld veel mensen op een terras e.d. te kijken. De race zal door (veel) meer mensen bekeken zijn, de voor en na beschouwing wellicht niet.

Edit: en er was natuurlijk voetbal 8)7
Volgens mij is dat met het hele digitale TV verkeer niet meer zo. Die kastjes die BNN of Geenstijl oid ooit eens wilde manipuleren voor een Tijd voor Max (oid) in de top3 te krijgen bestaan volgens mij niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ATS schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:22:
[...]

Hij verloor er ietsje tijd mee, maar ook weer niet zo heel veel toch? Ik had niet de indruk dat RIC last had van een tragere stop overigens, dat leek heel smooth te gaan. En ja, dat is heel knap.
De DHL fastest pitstop heeft hierboven ergens gestaan. RIC stond volgens mij net iets boven VER, beide 2,5s. Maar bij een double stacked stop is het ook iets wat de coureur goed uit moet voeren lijkt me. Je wilt ook niet te hard komen aanrijden, vervolgens een full stop moeten maken en dan weer dat stukje doorrijden als je voorganger weg is. Maar tegelijkertijd moet je ook opletten dat je niet teveel afremt en verkeer achter je ophoud want dan krijg je daar weer een straf voor. Maar met de huidige pitstops waarbij alleen banden worden gewisseld is het natuurlijk wel iets makkelijker om het gat te hebben van eenzelfde duur als de pitstop tijd (~2,5 seconde dus). Vroeger met bijtanken zag je bij zo'n double stacked pitstop wel nog eens dat de tweede coureur echt een aantal seconden moest wachten.

Edit:
RIC heeft natuurlijk wel twee stops gemaakt, is het de vraag of de snelste bij hem dan niet de tweede was.

Edit2:
Blijkbaar ben ik in de war met die van Frankrijk.

Dit is die van Oostenrijk:
Afbeeldingslocatie: https://inmotion.adrivo.com/images/960/uploads/940x530/5b39e99e588d6.jpg

Verstappen met een stop van 2.32 seconden is gewoon heel strak, en dan ook nog eens double stacked. Hoe lang die van Ricciardo duurde tijdens de VSC valt dan alleen niet direct te zeggen op basis van dit plaatje, of dit die 2.18 seconde stop was of dat de 2,18 seconde stop was toen hij terug ging naar de supersofts.

Gezien op 10 Grosjean staat met 3,19 seconden en Vettel niet in het lijstje voor komt moet die van Vettel dus nog slechter zijn geweest, heeft hij dus om en nabij een seconde verloren.

[ Voor 31% gewijzigd door RobertMe op 02-07-2018 16:44 ]

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Stoelpoot schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:20:
[...]

Nog maar eens een keertje voor de duidelijkheid. :+

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/25i575e.jpg

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:45:
[...]

[afbeelding]
Kun je er ook eentje maken met Guido vs Giedo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

iichel schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:37:
[...]

Ik hou me in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

RobertMe schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:38:
[...]

De DHL fastest pitstop heeft hierboven ergens gestaan. RIC stond volgens mij net iets boven VER, beide 2,5s. Maar bij een double stacked stop is het ook iets wat de coureur goed uit moet voeren lijkt me. Je wilt ook niet te hard komen aanrijden, vervolgens een full stop moeten maken en dan weer dat stukje doorrijden als je voorganger weg is. Maar tegelijkertijd moet je ook opletten dat je niet teveel afremt en verkeer achter je ophoud want dan krijg je daar weer een straf voor. Maar met de huidige pitstops waarbij alleen banden worden gewisseld is het natuurlijk wel iets makkelijker om het gat te hebben van eenzelfde duur als de pitstop tijd (~2,5 seconde dus). Vroeger met bijtanken zag je bij zo'n double stacked pitstop wel nog eens dat de tweede coureur echt een aantal seconden moest wachten.

Edit:
RIC heeft natuurlijk wel twee stops gemaakt, is het de vraag of de snelste bij hem dan niet de tweede was.
Dat tijdsverschil was sowieso te klein om met het blote oog te zien tijdens het TV kijken, en al helemaal in zo'n chaotische situatie... Een tiende meer of minder is het issue niet meestal, dat zit binnen de normale variatie van een pitstop.
Overigens begrijp ik uit het boek van Mark Priestley dat in die tijd de stops sowieso al minder prioriteit hadden, en dat zeker het banden wisselen niet zo geperfectioneerd was als het nu is (tanken duurde toch langer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
sjaool schreef op maandag 2 juli 2018 @ 16:45:
[...]

[afbeelding]
Huh? Ik dacht dat er een sneeuwpop in de studio zat. Ik kreeg al medelijden met Guido dat hij in zo'n koude ruimte moest zitten.

Of zou Olaf eindelijk in de zomer hebben gezeten in Spanje? :+
Pagina: 1 ... 30 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.