Roamor schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:43:
[...]
De baan an sich lijkt mij wel wat; een hoop vloeiende bochten. Wat het circuit echter om zeep helpt; is de entourage, de leegheid naast de baan. Zelfde probleem als de woestijnwedstrijden dus.
Naja het is officieel een testcircuit natuurlijk dus de baan zelf zal wel in topconditie zijn maar de faciliteiten voor de bezoekers zullen misschien wat minder zijn. Verder zie je in al deze foto's natuurlijk nergens langs de baan nog tribunes. Ik neem aan dat er nog behoorlijk wat tijdelijke tribunes neer gezet gaan worden. Want de hoofdtribune komt uit het jaar kruis en daar past misschien 1000 man op en dan houdt het wel op.
Het circuit is dus zo ontworpen om de auto's zo goed mogelijk te kunnen testen en afstellen. Het asfalt is van hele hoge kwaliteit en de pitsfaciliteiten ook, officieel heet het ook de Paul Ricard (High Tech Test Track). Verder is de run-off natuurlijk immens groot want je wilt tijdens het testen geen risico op crashes en je wilt ook geen pottenkijkers vandaar dat langs het circuit op veel plekken een grote dijk ligt.
Maar ik neem aan dat de organisatie van de GP het nog wel aan gaat kleden, er is standaard namelijk ook nul reclame langs de baan dus er zullen vast nog wel wat grote tribunes, overpasses e.d. met reclame worden gebouwd. Anders wordt het nog doodser dan de Franse GP op Magny-Cours
[
Voor 32% gewijzigd door
Davidshadow13 op 19-06-2018 08:52
]