[F1 2018] Race 8 - GP van Frankrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 75.435 views

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

nachtnet

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 8

8. Grand Prix de France
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dorV31ya999khSQZhCCqBgJl/full.png

Data

vr 22 Jun
Free Practice 1:12:00     
Free Practice 2:16:00 
za 23 Jun
Free Practice 3:13:00 
Qualifying:16:00 
zo 24 Jun
Race:16:10 

CircuitCircuit Paul Ricard
LocatieLe Castellet, Frankrijk
Lengte5842 m*
Aantal race ronden53
Total race afstand309,626 km*
Laatste winnaarAlain Prost (Ferrari)(1990) 1:33:29.606**
Lap record1:39.914 - Keke Rosberg (1985)**
LinksFormula1.com Google maps

*Fom: 5861m Ronde-1, andere bronnen 5842m (raceafstand FOM 310.633KM)
**Keke rosberg reed op de lange layout. Alain Prost op de kortere baan.

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden:
  • UltraSoft (US) Paars
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero SuperSoft and one set Soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://www.motorlat.com/filemanager/source/marika/08-fr-selected-sets-per-driver-en_6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.motorlat.com/filemanager/source/marika/08-fr-preview-en1.jpg

Paul Ricard

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/267/19707769542_db67b59cf3_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.hieventsgroup.com/images/sport-sport-mecanique-formule1-grand-prix-de-france-le-castellet-paul-ricard-01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.parisposters.com/images/posters/large/SPO/SPO_196-circuit-paul-ricard-62-eme-grand-prix-de-france-f1-1976-depardieu-j.-d..jpg

[ Voor 2% gewijzigd door nachtnet op 19-06-2018 10:09 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En zo ziet de baan eruit. * DaniëlWW2 is zwaar niet onder de indruk...

Ja, dat was de RB13, dus het is een wonder dat er een rondje uit is gekomen zonder dat die kapot ging. :P
https://www.formula1.com/...ip/races/2018/france.html

Verder heb je geen idee hoe graag ik zou zien dat Gasly en Hartley, P7 en P8 kwalificeren en finishen, voor Renault, op dit Franse vermogenscircuit. :+

[ Voor 23% gewijzigd door DaniëlWW2 op 18-06-2018 09:12 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04-07 22:02
DaniëlWW2 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 00:28:

Ja, dat was de RB13, dus het is een wonder dat er een rondje uit is gekomen zonder dat die kapot ging. :P

Verder heb je geen idee hoe graag ik zou zien dat Gasly en Hartley, P7 en P8 kwalificeren en finishen, voor Renault, op dit Franse vermogenscircuit. :+
Beter blazen Ferarri en Mercedes op dit power circuit hun PU's op :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 18:18

Zo ziet die baan al een aantal jaren eruit....zwaar niet onder de indruk van de kennis van @DaniëlWW2 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bocht 8/9 wordt een killer!!

Vind het verder een ruk-circuit om te zien en om virtueel te rijden. Saai, een paar slome bochtjes en de run-off is niet "sloom" genoeg om fouten met een 1000pk wagen af te straffen.

Vraag me af wat voor regie we gaan krijgen" want op sommige stukken is de veilige afstand voor een camera dik 70m.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:50

RBH

Of het een leuke baan is of niet, ik vind het wel leuk dat er weer eens een "nieuwe" baan in het seizoen voorbij komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
MAX3400 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:28:

Vind het verder een ruk-circuit om te zien en om virtueel te rijden. Saai, een paar slome bochtjes en de run-off is niet "sloom" genoeg om fouten met een 1000pk wagen af te straffen.

Vraag me af wat voor regie we gaan krijgen" want op sommige stukken is de veilige afstand voor een camera dik 70m.
Van wat ik zag in de onboard van HAM is bocht 8/9 en praktisch onzichtbaar en er zijn op dat punt ook nog eens meerdere apex'en (is dit Nederlands?) ivm meerdere routes.

https://goo.gl/maps/3jXTUDPUPaR2

En wat betreft de regie: die zetten gewoon andere lenzen op camera's :)

[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 19-06-2018 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:38

dat zou fantastisch zijn
MAX3400 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:28:

het laatste stukje gaat nog wel daar zitten even een paar bochten achter elkaar maar verder kan ik het alleen maar met je eens zijn.

BTW ben ik de enige die bij die foto's van dat circuit met dat smalle afsnijstukje aan mariokart of wacky wheels moet denken?

[ Voor 5% gewijzigd door Snowhite0901 op 19-06-2018 08:33 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Jammer dat het niet Dijon-Prenois is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:31:
[...]

Van wat ik zag in de onboard van HAM is bocht 8/9 en praktisch onzichtbaar en er zijn op dat punt ook nog eens meerdere apex'en (is dit Nederlands?) ivm meerdere routes.

https://goo.gl/maps/3jXTUDPUPaR2

En wat betreft de regie: die zetten gewoon andere lenzen op camera's :)
Apexes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

Ik verwacht helaas niet zoveel van dit circuit..
Het ziet er ook echt niet uit. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
AzzKickah schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:40:
Ik verwacht helaas niet zoveel van dit circuit..
Het ziet er ook echt niet uit. :N
De baan an sich lijkt mij wel wat; een hoop vloeiende bochten. Wat het circuit echter om zeep helpt; is de entourage, de leegheid naast de baan. Zelfde probleem als de woestijnwedstrijden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik zit nou eens op Google Maps te kijken en ik zie echt helemaal geen tribunes of grote parkeerplaatsen! Op die ene aan de binnenzijde van de baan na.

Wordt dit een VIP feestje of mogen de plebs ook komen?

[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 19-06-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:15
Roamor schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:43:
[...]

De baan an sich lijkt mij wel wat; een hoop vloeiende bochten. Wat het circuit echter om zeep helpt; is de entourage, de leegheid naast de baan. Zelfde probleem als de woestijnwedstrijden dus.
Naja het is officieel een testcircuit natuurlijk dus de baan zelf zal wel in topconditie zijn maar de faciliteiten voor de bezoekers zullen misschien wat minder zijn. Verder zie je in al deze foto's natuurlijk nergens langs de baan nog tribunes. Ik neem aan dat er nog behoorlijk wat tijdelijke tribunes neer gezet gaan worden. Want de hoofdtribune komt uit het jaar kruis en daar past misschien 1000 man op en dan houdt het wel op.

Het circuit is dus zo ontworpen om de auto's zo goed mogelijk te kunnen testen en afstellen. Het asfalt is van hele hoge kwaliteit en de pitsfaciliteiten ook, officieel heet het ook de Paul Ricard (High Tech Test Track). Verder is de run-off natuurlijk immens groot want je wilt tijdens het testen geen risico op crashes en je wilt ook geen pottenkijkers vandaar dat langs het circuit op veel plekken een grote dijk ligt.

Maar ik neem aan dat de organisatie van de GP het nog wel aan gaat kleden, er is standaard namelijk ook nul reclame langs de baan dus er zullen vast nog wel wat grote tribunes, overpasses e.d. met reclame worden gebouwd. Anders wordt het nog doodser dan de Franse GP op Magny-Cours :+

[ Voor 32% gewijzigd door Davidshadow13 op 19-06-2018 08:52 ]

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 22:34

iichel

Gazoooo

bandjes info

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/161fmhur6r411.jpg

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:25
Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:46:
Ik zit nou eens op Google Maps te kijken en ik zie echt helemaal geen tribunes of grote parkeerplaatsen! Op die ene aan de binnenzijde van de baan na.

Wordt dit een VIP feestje of mogen de plebs ook komen?
De uitloopstroken zijn groot genoeg voor de auto's van alle bezoekers :)

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Jasphur er zijn zeker wel wat tribunes en stoeltjes geplaatst.

en de topicstart is voorzien van Banden info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Present, lekker hoor drie weekeinden achter elkaar F1 + WK voetbal + Tour de France, wordt lastig allemaal.

#luxeproblemen

[ Voor 7% gewijzigd door Jackson6 op 19-06-2018 08:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
@nachtnet Ik zal Twitter eens in de gaten houden voor recente op locatie foto's :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Df9U584XkAIX3O_.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Df4sJe3X4AEasXP.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dfq4GH6W4AAeW_X.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfaYmMZWkAAELnN.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DfaYmONWAAAX23l.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Df3-ScVX4AApv3V.jpg
Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:56:
@nachtnet Ik zal Twitter eens in de gaten houden voor recente op locatie foto's :P
Zie hier boven: uit de twitterfeed van GPdeFrance.

[ Voor 23% gewijzigd door nachtnet op 19-06-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Laatst online: 02-07 16:29
Is het realistisch te denken, mits kloppend, dat rb al vanaf deze gp met Hondas gaat rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-07 21:41
floriz87 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:58:
Is het realistisch te denken, mits kloppend, dat rb al vanaf deze gp met Hondas gaat rijden?
Nee, dat gaat hem niet worden. De auto is niet geschikt voor een Honda motor. Elke motor zit anders inelkaar dus zou het hele systeem van remmen tot versnellingsbak aangepast moeten worden. Daar is geen tijd voor en kost zoveel tijd dat ze echt pas met de Honda gaan rijden in 2019.

[ Voor 26% gewijzigd door Extigo op 19-06-2018 09:01 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 16:13
Bonjour à tous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:25
Nee.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:09
Nee

Wat wel realistisch is, mochten de geruchten waar zij, is dat Renault kinderachtig gaat doen qua updates de rest van het jaar, ondanks dat er gewoon betaald is/wordt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Suicyder schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:03:
[...]

Nee

Wat wel realistisch is, mochten de geruchten waar zij, is dat Renault kinderachtig gaat doen qua updates de rest van het jaar, ondanks dat er gewoon betaald is/wordt :+
inmiddels zijn het geen geruchten meer. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Dat gaat niet gebeuren en is zelfs onmogelijk, het halve chassis zal aangepast moeten worden om er een Honda in te kunnen hangen.

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:35
Mooi baantje voor RBR, gelukkig bijna geen rechte stukken :+
Saturnus schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:35:
Jammer dat het niet Dijon-Prenois is.
Ook wel een aardige baan, maar te kort voor de F1 en niet de juiste status. Rondetijden van onder de minuut hoeven van mij persoonlijk niet.

[ Voor 70% gewijzigd door TheBrut3 op 19-06-2018 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Present. Ik heb er wel zin in. Ik vind die baan ergens eigenlijk wel wat hebben, met die kleurtjes en wijde bochten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 10:12

TrekDr0p

QR niet scannen

Je gaat weg van huis, nog geen topic, je komt aan op je werk... huppa 2 pagina's :P ligt natuurlijk aan je instellingen maaaaar je snapt me wel :P
Ik heb er zin aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 24-02-2022
Ik heb ooit eens gehoord dat er op dit circuit geexpirimenteerd wordt met ebrasive paint op de runoff areas om er voor te zorgen dat je afgestraft word door extra bandenslijtage als je de baan verlaat. Klopt dit of was dit gewoon een broodje aap verhaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 16:48

AzzKickah

06-CENSORED

ImagineMeAndYou schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:49:
Ik heb ooit eens gehoord dat er op dit circuit geexpirimenteerd wordt met ebrasive paint op de runoff areas om er voor te zorgen dat je afgestraft word door extra bandenslijtage als je de baan verlaat. Klopt dit of was dit gewoon een broodje aap verhaal?
Nee joh is broodje aap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
ImagineMeAndYou schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:49:
Dit is correct en tevens juist. Het blauwe asfalt laat je nog enigszins meedoen met de race als je terugkomt op de baan, het rode asfalt beschadigd je banden dusdanig dat je als je de pit al haalt je het beste een nieuwe setje kan aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-07 23:12
Yeah, weer eens piet paraat! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
TrekDr0p schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:39:
Je gaat weg van huis, nog geen topic, je komt aan op je werk... huppa 2 pagina's :P ligt natuurlijk aan je instellingen maaaaar je snapt me wel :P
Ik heb er zin aan.
Kleine pagina's heb jij zeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Roamor schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:43:
[...]

Het circuit is vroeger van de kaart gehaald omdat de races echt te saai voor woorden waren, dus ik verwacht met de huidige auto's echt totaal geen spektakel. Volgen kunnen de auto's al niet, en nu is ergens in crashen ook al nagenoeg onmogelijk. Zolang ze elkaar niet keihard raken zal dit de eerste race worden die iedereen uitrijdt gok ik zo, in Q order.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Stoelpoot schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Kleine pagina's heb jij zeg :+
Ik rij ook in een kleine auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-07 00:05

Martinspire

Awesomeness

mark-k schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:56:
[...]

Het circuit is vroeger van de kaart gehaald omdat de races echt te saai voor woorden waren, dus ik verwacht met de huidige auto's echt totaal geen spektakel. Volgen kunnen de auto's al niet, en nu is ergens in crashen ook al nagenoeg onmogelijk. Zolang ze elkaar niet keihard raken zal dit de eerste race worden die iedereen uitrijdt gok ik zo, in Q order.
Volgens mij werden races eraf gehaald vanwege gebrek aan sponsoren/geld of veiligheid?

Verder is het nu gewoon een lap asfalt met een paar varianten erop getekend. Maar helaas hebben ze niet iets boeienders gemaakt wat staat voor meer inhalen...

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 19-06-2018 10:00 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 14:48

Damian

Insane Obtrusion

Hmm, geen baan voor Max, alhoewel Canada dat eigenlijk ook niet was... Ben benieuwd!

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Martinspire schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Volgens mij werden races eraf gehaald vanwege gebrek aan sponsoren/geld of veiligheid?

Verder is het nu gewoon een lap asfalt met een paar varianten erop getekend. Maar helaas hebben ze niet iets boeienders gemaakt wat staat voor meer inhalen...
Tussen 1971 en 1990 werd op het circuit veertien maal de Grand Prix van Frankrijk georganiseerd. Het zeer snelle parcours leende zich niet voor spannende wiel-aan-wielgevechten en werd daarom van de Grand Prixlijst afgevoerd.

MegaTronics in "[F1] Seizoen 2018 - deel 1"

Veiligheid kan de reden sowieso niet zijn, je kunt met n miljoen km uit de bocht vliegen en dan raak je nog niks.

[ Voor 8% gewijzigd door mark-k op 19-06-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Waar zijn de DRS zones eigenlijk? Of hebben we eindelijk eens een race zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
OK, helder, ik las ergens zulke spookverhalen, maar kon me al niet voorstellen dat dit technisch haalbaar zou zijn. Los gezien van het feit of het uberhaupt is toegestaan mid-season van motorleverancier te wisselen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
@nachtnet Kaartje aanpassen?

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/races/2018/france/_jcr_content/circuitMap.img.png/1527851769445.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

floriz87 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:03:
OK, helder, ik las ergens zulke spookverhalen, maar kon me al niet voorstellen dat dit technisch haalbaar zou zijn. Los gezien van het feit of het uberhaupt is toegestaan mid-season van motorleverancier te wisselen.
Is toegestaan, doe je wel niet meer mee voor de WCC. Het is wel enorm veel gepruts om van motorleverancier te wisselen in het seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DgChThSWkAAgbT5.jpg

Pre-race verbruikte powercomponenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

nachtnet schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:06:
[afbeelding]

Wel jammer dat Honda met TR hier zo slecht voorstaat. Betrouwbaarheid van onderdelen moet echt beter bij Honda willen ze meedoen met Red Bull voor de prijzen volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
[afbeelding]

Williams #1 :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:52:
[...]

Dit is correct en tevens juist. Het blauwe asfalt laat je nog enigszins meedoen met de race als je terugkomt op de baan, het rode asfalt beschadigd je banden dusdanig dat je als je de pit al haalt je het beste een nieuwe setje kan aan doen.
Ik vind het een interresante tussenoptie tussen asfalt runoff en grind. Je race is niet voorbij zoals dat met grind het geval is maar je betaalt wel een prijs, hoger dan gewoon je extra laptime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 10:42
[afbeelding]

Als je zo de statistieken kijkt is het inderdaad een goede move om naar Honda over te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Anoniem: 1036995 en @Sniffels Dat heeft volgens mij meer met het 'geluk' van GAS en HAR te maken dan de Honda onderdelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ligt het aan mij of zijn die dieprode vlakken niet de originele kleurstelling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
wordt vrijdag mogelijk een leuke teambosses persco.

Ik gok op Renault, RBR & McLaren.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1036995

Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:09:
@Anoniem: 1036995 en @Sniffels Dat heeft volgens mij meer met het 'geluk' van GAS en HAR te maken dan de Honda onderdelen :P
Leg uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
nachtnet schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:12:
wordt vrijdag mogelijk een leuke teambosses persco.

Ik gok op Renault, RBR & McLaren.. :+
Drivers wordt sowieso Alonso (ivm LM24) en ik denk Max en Sainz ofzo. Ook om dat vuurtje bij te stoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ze zijn allebei al een aantal keer geprakt door een ander team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Suicyder schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:14:
[...]

Drivers wordt sowieso Alonso (ivm LM24) en ik denk Max en Sainz ofzo. Ook om dat vuurtje bij te stoken
Ik denk geen van de bovengenoemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Suicyder
Franse GP, dus minstens GAS & OCO (naast ALO)

offtopic:
8)7 en die andere Franssoos vergeten :X GRO...

[ Voor 34% gewijzigd door nachtnet op 19-06-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 04-07 20:06
[...]

Ivm sinds 10 jaar weer een race in Frankrijk, gok ik eerder op Grosjean en Ocon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Tegenwoordig doen ze er 4 toch? dus dan GAS, OCO, ALO, en iemand van Renault gok ik (denk dan HUL).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
[...]

"So, a question to all 3: What do you think of Honda?" Alonso cries, Max laughs, Sainz cries.

"And another question to all 3: What do you think of Renault?" Alonso cries, Max cries, Sainz laughs. Vettel, in the pit box, suddenly starts laughing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Hmm ja jullie hebben gelijk.

Alonso (LM24) Grosjean/Ocon (als fransoos), Sainz (Renault rijder met connectie bij RBR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:29

pinda powerrr

Slow down...

Je suis "present"!

Leuk jongens, "nieuw" circuit, nieuws over de motorenswitch en de volgende is de geruchtenmolen over Ricciardo. Genoeg om over te kletsen!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Ik heb er zo nu even geen overzicht van, dus dit is uit mijn hoofd. Vergeef (en corrigeer) mij als het niet helemaal naar waarheid is. Maar zowel GAS als HAR zijn, soms door eigen schuld, redelijk vaak uitgevallen door een crash in een race, maar ook tijdens een Q en een vrije training dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:25:
[...]

Ik heb er zo nu even geen overzicht van, dus dit is uit mijn hoofd. Vergeef (en corrigeer) mij als het niet helemaal naar waarheid is. Maar zowel GAS als HAR zijn, soms door eigen schuld, redelijk vaak uitgevallen door een crash in een race, maar ook tijdens een Q en een vrije training dacht ik.
Hartley inderdaad de laatste 2 races (Leclerc en Stroll). Gasly durf ik niet te zeggen, behalve dat de eerste spec motor uit AUS opblies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Stoelpoot schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:31:
[...]

Hartley inderdaad de laatste 2 races (Leclerc en Stroll). Gasly durf ik niet te zeggen, behalve dat de eerste spec motor uit AUS opblies.
3 races toch? In Spanje ook nog door Grosjean :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Suicyder schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:33:
[...]

3 races toch? In Spanje ook nog door Grosjean :+
Dat was Gasly. Die weet ik nog wel, daar zat ik zelf bij. Maar dat was idd ook een geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Stoelpoot schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:31:
[...]

Hartley ook in China (race). En Gasly (race): Australië en Spanje.
En dan kan ik even niks terug vinden over fouten in de vrije trainingen en/of Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
Wel cool 3 raceweekenden achter elkaar. Ik kijk veel meer uit naar een race waar de kans groter is waar het kan gaan regenen zoals Engeland o.a. Weet iemand nog vorig jaar wanneer de 1e regenrace was?ik kan alleen Brazilie en die ene waar Max gesandwicht werd heugen.

Wanneer is op dit circuit voor het laatst geracet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bij GAS is de motor (turbo?) in AUS kapot gegaan en daarna hebben ze een betrouwbaarheidsupdate gekregen (GAS & HAR). Bij GAS is de motor ook weer gewisseld in Canada, eerst de nieuwe update, die problemen leek te geven (op basis van sensoren) maar in race hebben ze toen weer een nieuwe/zelfde spec erin gezet, maar die wat "problemen" gaf zou zijn gecontroleerd en zou niks mee aan de hand zijn.

Dus van de 4 motoren van GAS is er een daadwerkelijk stuk gegaan (in AUS). En de tweede heeft hij dan gewoon gebruikt van China tot Canada (nieuwe spec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zaterdag regon!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:40:
Weet iemand nog vorig jaar wanneer de 1e regenrace was?ik kan alleen Brazilie en die ene waar Max gesandwicht werd heugen.
Regenrace? Geen idee meer of Singapore de eerste was. Maar in ieder geval was er ook nog de natte kwalificatie in Monza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:40:
Wel cool 3 raceweekenden achter elkaar. Ik kijk veel meer uit naar een race waar de kans groter is waar het kan gaan regenen zoals Engeland o.a. Weet iemand nog vorig jaar wanneer de 1e regenrace was?ik kan alleen Brazilie en die ene waar Max gesandwicht werd heugen.

Wanneer is op dit circuit voor het laatst geracet?
1990 in de F1 voor het laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:58
mark-k schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:49:
[...]

1990 in de F1 voor het laatst.
28 jaar geleden zo dan. Beetje apart dat er nu wel weer wordt geracet dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:59:
[...]

Circuit is IIRC (gedeeltelijk) van Bernie, en dat de race er dit jaar zou zijn was volgens mij al bekend voor de Liberty Media overname. Waarschijnlijk heeft Bernie dat zelf dus nog even geregeld toentertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImagineMeAndYou
Jeroentjuh82 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:59:
[...]

Andere klasses rijden er wel nog jaarlijks toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Onbekend circuit voor mij, weinig racegames die deze track hebben, en gezien de enorme uitloop stukken bij veel bochten, ben ik benieuwd of we een Las Americas gevalletje krijgen.. tracklimits :P

Maarja, elk komend interview met maar iets richting RBR/STR zal nu wel over de overstap gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SinergyX schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:05:
Onbekend circuit voor mij, weinig racegames die deze track hebben, en gezien de enorme uitloop stukken bij veel bochten, ben ik benieuwd of we een Las Americas gevalletje krijgen.. tracklimits :P
Zal meevallen. Door het andere type asfalt wil je niet buiten de baan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:52:
Overdrijven is ook een vak :+

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Paul Ricard heeft een compleet (en permanent) sprinkler systeem in de baan ingebouwd om regen condities te emuleren.
https://www.circuitpaulri...logy-and-innovations.html

* nachtnet denkt: Zet maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 04-07 18:18
Nee

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:30
nachtnet schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:36:
Paul Ricard heeft een compleet (en permanent) sprinkler systeem in de baan ingebouwd om regen condities te emuleren.

Afbeeldingslocatie: https://img.memecdn.com/what-does-this-button-do_o_1951861.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Het is en blijft een testtrack he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online

Het valt me op dat er meer nieuwigheden zijn. Had ik nog niet eens naar gekeken. Bijvoorbeeld het missen van de bandenmuur. En het lampensysteem. Ik ben benieuwd of ze daarmee de vlaggen vervangen, of gewoon nog een vlaggenman neerzetten.

Vooral het missen van de bandenmuur vind ik jammer, dat ziet er altijd spectaculair uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Stoelpoot schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:39:
[...]

Het valt me op dat er meer nieuwigheden zijn. Had ik nog niet eens naar gekeken. Bijvoorbeeld het missen van de bandenmuur. En het lampensysteem. Ik ben benieuwd of ze daarmee de vlaggen vervangen, of gewoon nog een vlaggenman neerzetten.

Vooral het missen van de bandenmuur vind ik jammer, dat ziet er altijd spectaculair uit.
Die lichten en de tec-pro barriers zijn toch niet echt innovatie? Ik zie haast op elk circuit waar F1 komt zo'n led paneeltje waar bijvoorbeeld een blauw vlak wordt getoond met ook nog eens het nummer van de coureur die aan de kant moet. En dan zwaaien ze óók nog vlaggen. En tec-pro is ook gewoon een F1 standaard die ik terugzie op een hoop circuits.

Ben wel fan van dat sprinkler systeem :) Die mogen ze van mij at random aanzetten en standaard maken.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Stoelpoot schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:39:
Bijvoorbeeld het missen van de bandenmuur. En het lampensysteem. Ik ben benieuwd of ze daarmee de vlaggen vervangen, of gewoon nog een vlaggenman neerzetten.

Vlaggen kan je volgens mij nooit vervangen. Een systeem kan compleet uitvallen, mensen met vlaggen niet (die kunnen hooguit fouten maken). En volgens mij hebben alle F1 circuits al een lampensysteem hangen.

Verder zijn Tecpro's ook niet nieuw, er zijn veel meer circuits (CotA, Catalunya, Monaco, Singapore) welke deze (deels) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Bansheeben schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 11:50:
[...]
Ben wel fan van dat sprinkler systeem :) Die mogen ze van mij at random aanzetten en standaard maken.
Om tegelijkertijd de safety car naar buiten te rijden? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Crashen met een F1 wagen is dus wel degelijk mogelijk op Paul Riccard. Moet je wel je wiel verliezen.
Tip: niet knipperen met je ogen :P :+

[YouTube: https://youtu.be/UdWheuCT0FY]

[ Voor 9% gewijzigd door Jasphur op 19-06-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:09:
Crashen met een F1 wagen is dus wel degelijk mogelijk op Paul Riccard. Moet je wel je wiel verliezen.

[video]
Je ziet wel echt de remkracht van het rode, dan gaat hij echt ineens een stuk langzamer..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
Jasphur schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 12:09:

[video]
In race ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ben benieuwd hoe de strepen er uit gaan zien op tv.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Dat loopt daar gewoon overal over hit circuit...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
@Ari Gold Wat. Een. Chaos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Stiekem was dat Bernie zijn beste, volslagen gestoorde idee. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p

TrekDr0p

QR niet scannen

Net als Formule E zo een online stemming voor een boost heeft, hier een online stemming wanneer de sprinklers aan moeten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:51

Edd

TrekDr0p schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Net als Formule E zo een online stemming voor een boost heeft, hier een online stemming wanneer de sprinklers aan moeten _/-\o_
Ik zie gewoon Bernie zitten in zijn stoel met een glas Cognac in zijn handen en dan hard lachend een beetje lukraak op een knop drukken om de sprinklers aan en uit te zetten. >:)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het_Eendje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:10
Mooi eenzijdig ongeval van Jacques Villeneuve op 0:48, hij is dus ook jong geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jasphur
Grappig om dit eens te lezen.

Snipped uit: https://www.formula1.com/...gital-race-programme.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lkzJW6xDy88uJNuzHhnKJlWS/full.png

en misschien handig :P gezien het een nieuw circuit is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IEuwHiLtoTkUDR9jToyA2mtK/full.png

[ Voor 24% gewijzigd door Jasphur op 19-06-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:22
Edd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:13:
[...]

Ik zie gewoon Bernie zitten in zijn stoel met een glas Cognac in zijn handen en dan hard lachend een beetje lukraak op een knop drukken om de sprinklers aan en uit te zetten. >:)
Bernie lacht zich sowieso rot denk ik, las dat het nog slechter bereikbaar is dan Spa en beetje faciliteiten rond het circuit zijn van hem dus die loopt goed binnen komend weekend :+
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc. :)
-Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1