Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 8 - GP van Frankrijk Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:
  • 68.398 views

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:57
schade aan de RB14 #3

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-07 15:16

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
Lekker symmetrisch ook 8)7 apart...

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
P.O. Box schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:58:
RIC heeft sowieso 1 bijna volledige ronde ontzettend veel last gehad van die twee Williams knakkers die het verschil tussen de blauwe lijnen en de blauwe vlaggen niet zagen. Dat was ook zo rond rondje 45-47.... daar heeft hij zeker 2 a 3 seconden verloren op RAI... dus ook op VER neem ik aan (aangezien VER in de grafiek staat)
Klopt, in ronde 45, en even daarvoor moest ie ook Ericsson en Hartley voorbij, dat zal ook niet geholpen hebben. Raikkonen kon daardoor extra snel inlopen, maar zonder die achterblijvers zou ie Ricciardo ook wel te pakken hebben gekregen verwacht ik, die was gewoonweg te snel op zijn ultrasofts.

A smile a day....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 16-07 16:50
quote:
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Ik vond het geen optocht, maar saaitjes was het wel. De race is vermoedelijk uiteindelijk een beetje gered door de startcrash waardoor Vettel en Bottas terug moesten komen door het veld. Echter viel mij het aantal echte gevechten vies tegen en was 90% van de inhaalacties een eenvoudige DRS inhaalactie/uitremactie op het rechte stuk aan de achterkant (bocht 8 IIRC?). Dat de inhaalacties zo makkelijk waren maakte het dan toch wel weer saai aangezien er geen echte spanning was. Je wist van tevoren dat de inhaalactie zou lukken, onafhankelijk van snelheidsverschillen reed iedereen elkaar zo langs.
Dit zijn inmiddels 95% van de races.

DRS werkt vaak averechts, omdat je met een dergelijk snelheidsverschil er toch wel voorbij komt.
Als Max niet meer zou rijden haakt 90% van de Nederlandse kijkers af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 22:44

mark-k

AKA markkNL

quote:
sjaool schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:54:
[...]

Het is Frankrijk en daarom geen alcoholreclame op de wagens.
Lol, en dat in het land dat zichzelf profileert als de grootste wijnproducent/consument en uiteraard ook champagne. Beetje hypocriet als je t mij vraagt.

• P.O. Box
  • Laatst online: 05:12
quote:
hardware-lover schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:17:
[...]

Klopt, in ronde 45, en even daarvoor moest ie ook Ericsson en Hartley voorbij, dat zal ook niet geholpen hebben. Raikkonen kon daardoor extra snel inlopen, maar zonder die achterblijvers zou ie Ricciardo ook wel te pakken hebben gekregen verwacht ik, die was gewoonweg te snel op zijn ultrasofts.
het ging me meer om het feit dat op die manier ook zijn rondetijden te verklaren zijn in de rondes 45-47...

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-07 15:09
quote:
ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:15:
[...]

Lekker symmetrisch ook 8)7 apart...
1 plaatje zal wel gespiegeld zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-07 15:16

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
floriz87 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:29:
[...]

uhh :p kijk eens naar de stats links.

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Pierre schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:25:
Blijf het toch wel bijzonder vinden dat Vettel maar 5 sec straf krijgt, ze meten nog steeds met 2 maten daar bij de FIA ;w
Binnen de race wel consequent, want GRO zijn lompere beuk tegen OCO die een retire voor OCO was geweest als hij niet 2 bochten later door GAS geraakt was was ook maar 5 sec.

Maar idd, ik had toch wel een 10 sec verwacht als er een straf kwam. Stop&Go / Drive through zou ik dan wel weer wat veel gevonden hebben, shit happens nou eenmaal in de eerste bocht. Het was knullig van VET, maar ook echt geen bewussie.

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 15-07 15:09
quote:
ArcticWolf schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:30:
[...]

uhh :p kijk eens naar de stats links.
Nouja, dat is een overlay, camera zou gespiegeld kunnen zijn. Maar dan moeten de letters op de auto ook gespiegeld zijn }:O . Heel vaag, bedriegelijk plaatje denk ik.

• lmno31
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-07 15:43
quote:
[...]

Als ik naar die zwarte uitstulping aan de zijkant van de air-intake kijk niet. Die zit bij beide plaatjes aan de rechterkant van de auto.

D50|Sigma 18-50|Sigma 70-300-APO

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22:34
De schade was aan beide kanten. Dezelfde twee flapjes. Hier artikeltje met foto's: https://www.motorsport.co...damage-french-gp-1047504/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
[...]

Lol sure alleen de vleugel dan, want de rest van de afbeelding is wel nog gewoon te lezen. RIC gaf zelf al aan dat zowel links als rechts exact hetzelfde afgebroken was dus het plaatje klopt gewoon wel hoor. Zal toch ergens een fabricagefoutje geweest zijn lijkt me dan.

Edit: snap niet dat ze die wing niet aangepakt hebben bij de pitstop aangezien hij toen al schade had. Of zouden ze het toen nog niet gezien hebben en zou de pitstop anders veel te lang geduurd hebben?

mark-k wijzigde deze reactie 25-06-2018 12:36 (19%)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-07 17:09

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
mark-k schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:34:
[...]

Lol sure alleen de vleugel dan, want de rest van de afbeelding is wel nog gewoon te lezen. RIC gaf zelf al aan dat zowel links als rechts exact hetzelfde afgebroken was dus het plaatje klopt gewoon wel hoor. Zal toch ergens een fabricagefoutje geweest zijn lijkt me dan.

Edit: snap niet dat ze die wing niet aangepakt hebben bij de pitstop aangezien hij toen al schade had. Of zouden ze het toen nog niet gezien hebben en zou de pitstop anders veel te lang geduurd hebben?
Captain Hindsight zou idd een nieuwe voorvleugel hebben gemonteerd tijdens de pitstop :)

Het zal er misschien mee te maken hebben dat RIC zijn front wing op de maximale stand stond ivm zijn hogere downforce setup.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 23:21
quote:
[...]

Voor zijn pitstop reed RIC zo'n 5 seconden achter VER, en dus in schone lucht. Toen was er niets aan de hand. Na de pitstop kwam hij in traffic, en had hij er last van. Dat hij er last van zou krijgen wisten ze tijdens de pitstop nog niet, en ze probeerden om hem voor VET te krijgen, dus geen vleugel wissel (achteraf gezien kwam hij bij de pitstop alsnog achter VET). En nog een keer pitten zou teveel tijd kosten.

ThomasG wijzigde deze reactie 25-06-2018 13:10 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
https://www.formula1.com/...h-grand-prix-edition.html

Als je dit verhaaltje over Max leest, is het toch erg knap dat ie de ellendige start van het seizoen zo heeft weten om te draaien.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
[...]

[knip]
Dat moet dan later nog gebeurd zijn, dat ze rechtsvoor ook verdwenen zijn later in de race, want direct na zijn stop zat rechtsvoor er nog helemaal op?

hardware-lover wijzigde deze reactie 25-06-2018 16:25 (1%)
Reden: zou zomaar kunnen, het fabricage gedeelte...

A smile a day....

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
hardware-lover schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:20:
[...]

Dat moet dan later nog gebeurd zijn, dat ze rechtsvoor ook verdwenen zijn later in de race, want direct na zijn stop zat rechtsvoor er nog helemaal op?
De linkerkant was er voor de stop afgevallen, de rechter erna idd.

Ik zou me alleen kunnen voorstellen dat ze de damage nog niet gezien hadden voor de stop en daarom gen wissel gedaan hebben bij de pitstop.

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16-07 16:59
quote:
mark-k schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:25:
[...]

De linkerkant was er voor de stop afgevallen, de rechter erna idd.

Ik zou me alleen kunnen voorstellen dat ze de damage nog niet gezien hadden voor de stop en daarom gen wissel gedaan hebben bij de pitstop.
Of dat de schade wel mee viel, en het tijdsverlies niet dusdanig groot was, dat het ''uit kan'' om te verwisselen. nieuwe vleugel kost 7 seconden toch? dus 5 meer als een normale pitstop

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
basvn schreef op maandag 25 juni 2018 @ 16:27:
[...]

Of dat de schade wel mee viel, en het tijdsverlies niet dusdanig groot was, dat het ''uit kan'' om te verwisselen. nieuwe vleugel kost 7 seconden toch? dus 5 meer als een normale pitstop
dan*

Juist als je van tevoren die schade ziet zou je het toch mee willen nemen met de pitstop lijkt me. Als het nog wat erger wordt moet je er een volledige stop voor doen ipv een paar seconden langer wachten. Volgens mij gebeurde het ook maar een paar ronden voor de stop en daar zag je RIC ook wat meer tijd verliezen dan voorheen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
ik kan me voorstellen dat RBR de keuze maakt om liever een snelle stop te doen en track position houden, dan een lange stop en moeten rijden om in te halen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
quote:
nachtnet schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:16:
Ik zie nu trouwens pas dat SIR 51! ronden (96% van de race afstand) op 1 band heeft gereden.. 8)7
Lastig sturen op één band

Acties:
  • +7Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
* Terugkijken op de race is DaniëlWW2 een dag later vooral opgelucht dat Max weer eens fijn 18 punten binnen heeft gehaald zonder drama. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 17:08:
* Terugkijken op de race is DaniëlWW2 een dag later vooral opgelucht dat Max weer eens fijn 18 punten binnen heeft gehaald zonder drama. :+
Het drama komt meestal van de reageerders in dit topic.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iichel
schade aan de diffuser en brake duct bij Bottas:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:42
Amazing.. Best crowd ever.. yadayadayadayada... :+

Team Radio van Frankrijk:

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Hopelijk vertrekt Alonso volgend jaar gewoon uit de F1, ben zijn gezeik nu wel een beetje zat eigenlijk :)
Genoeg talent dat zijn plek in kan nemen als McLaren niet dat belachelijke bedrag elke kaar aan hem moet overschrijven.
Kunnen ze dat geld beter in de ontwikkeling van de auto stoppen.

Max goed bezig nu, hopelijk kan die elk weekend een podiumpje scoren vanaf nu.
Dat zal wel niet gebeuren maar toch (y)

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 01:06

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
ScrooLoose schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:30:
Hopelijk vertrekt Alonso volgend jaar gewoon uit de F1, ben zijn gezeik nu wel een beetje zat eigenlijk :)
Genoeg talent dat zijn plek in kan nemen als McLaren niet dat belachelijke bedrag elke kaar aan hem moet overschrijven.
Kunnen ze dat geld beter in de ontwikkeling van de auto stoppen.

Max goed bezig nu, hopelijk kan die elk weekend een podiumpje scoren vanaf nu.
Dat zal wel niet gebeuren maar toch (y)
Zet Alonso in een ferari of Mercedes en hij wint gewoon wedstrijden hoor. En vorig jaar heeft die echt veel pech gehad. Mclaren is echt gezakt hoor. Jammer want ik gun het hem wel.

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Lees Film reviews!

• pro_6or
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 16-07 17:05

pro_6or

amateur_60r

quote:
Rainbow_Dash schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:49:
[...]

Zet Alonso in een ferari of Mercedes en hij wint gewoon wedstrijden hoor. En vorig jaar heeft die echt veel pech gehad. Mclaren is echt gezakt hoor. Jammer want ik gun het hem wel.
Was ook een lompe actie van Vettel, ik snap hem wel, dit was de enige overtake die evt nog wat weerstand zou bieden (zie Hamilton Alonso Mexico vorig jaar) dus maar meteen ernaast geknald. Alo is en blijft top.

een treffende spreuk

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Rainbow_Dash schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:49:
[...]

Denk dat niemand er aan twijfelt dat hij 1 van de beste zo niet DE beste coureur is maar die beste man gaat echt nooit meer in een top team rijden tenzij McLaren iets uit de hoge hoed tovert dit jaar waardoor ze aansluiting krijgen met de top3.

Inderdaad jammer maar laat hem nu maar lekker voor die Triple Crown gaan dan kan Lando Norris zijn stoeltje krijgen (y)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:57
Kimi was ook behoorlijk onder de indruk van de trofee

PSN: KADR777

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
Lasmibalsingh schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:14:
Kimi was ook behoorlijk onder de indruk van de trofee

[afbeelding]
Man man man, is hij ooit ergens van onder de indruk? Wat mij betreft mag LEC zijn plek z.s.m. innemen, als is het maar om verlost te zijn van de robot genaamd Kimi.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iichel
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:54:
[...]

Man man man, is hij ooit ergens van onder de indruk? Wat mij betreft mag LEC zijn plek z.s.m. innemen, als is het maar om verlost te zijn van de robot genaamd Kimi.
ik vind het prachtig, die droge Kimi. Ieder z'n ding.

• ThomasG
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:54:
[...]

Het is ook wel een erg lelijke en goedkope troffee. Je kunt zelfs nog plek zien waar de twee delen aan elkaar gemaakt zijn. Alsof het plastic kinderspeelgoed is..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
rol ducttape in zn hand nog, die aap.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
quote:
ThomasG schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:20:
[...]
Het is ook wel een erg lelijke en goedkope troffee. Je kunt zelfs nog plek zien waar de twee delen aan elkaar gemaakt zijn. Als het plastic kinderspeelgoed is..
[afbeelding]
Als was het de mooiste bokaal van het seizoen, dan had hij er nog zo bij gestaan. Heb je gezien hoe hij er hij zat bij de persconferentie? Ik heb die vent werkelijk waar nog nooit zien (glim)lachen. Daarbij, als hij al wat zegt, komt er weinig zinnigs uit en dan ook nog eens monotoon. Ik zal ‘m voor geen goud missen als hij weg is!

Dj-sannieboy wijzigde deze reactie 25-06-2018 21:28 (5%)

• iichel
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:26:
[...]

Als was het de mooiste bokaal van het seizoen, dan had hij er nog zo bij gestaan. Heb je gezien hoe hij er hij zat bij de persconferentie? Ik heb die vent werkelijk waar nog nooit zien (glim)lachen. Daarbij, als hij al wat zegt, komt er weinig zinnigs uit en dan ook nog eens monotoon. Ik zal ‘m voor geen goud missen als hij weg is!
here you go

stel hem de juiste vragen en hij leeft helemaal op. stel hem waardeloze, saaie vragen en je krijgt een passend antwoord.

iichel wijzigde deze reactie 25-06-2018 21:29 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ThomasG
quote:
Dj-sannieboy schreef op maandag 25 juni 2018 @ 21:26:
[...]

Als was het de mooiste bokaal van het seizoen, dan had hij er nog zo bij gestaan. Heb je gezien hoe hij er hij zat bij de persconferentie? Ik heb die vent werkelijk waar nog nooit zien (glim)lachen. Als hij al wat zegt, komt er weinig zinnigs uit en dan ook nog eens monotoon.
Dat is ook typisch fins, ze zijn heel prive qua emoties. Häkkinen, Bottas, idem dito. En het is ook wel een beetje een running gag. Ze hoeven er niet allemaal bij te lopen als bling-bling courreurs, of wel?

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
En bij deze hang ik hier een slotje aan. Morgenochtend om 8:00 gaat het Oostenrijk topic open. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc. :)
-Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True