Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 8 - GP van Frankrijk Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste
Acties:
  • 68.445 views

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 17:28
quote:
Formula one schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:08:
Iemand linkje van persconferentie?
klein stukje vanaf 4:30
YouTube: F1 2018 French GP - Post Race Interviews

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:14
quote:
Blijkbaar ook nu te vinden bij onze vrienden van Ziggo:
YouTube: Persconferentie na GP Frankrijk met Verstappen, Hamilton en Raikkonen

Waarom wil die niet embedden :?
@Rivanov hieronder, wel apart dat het dan anders werkt als bij FOM videos die je wel kunt embedden maar niet kunt afspelen. Dan heb je tenminste nog een preview :p

RobertMe wijzigde deze reactie 24-06-2018 21:16 (31%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:20

Rivanov

Apple freak

quote:
Alstublieft

@RobertMe omdat Ziggo dat niet wil,

Rivanov wijzigde deze reactie 24-06-2018 21:11 (6%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:29

franssie

Save the albatross

quote:
nachtnet schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:47:
[...]

Niemand die de naaimachine grap maakt?: Valt toch tegen hier :+
<>
Op facebook maakte iemand die opmerking ook al maar ik snap 'm niet, toch niet omdat Carolijn Brouwer een vrouw is hoop ik?

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 15:49
quote:
iichel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:44:
[...]

De onderste draagarm lijkt gebroken te zijn. Wellicht een kerb of contact met een andere auto.

[afbeelding]
Volgens mij de bovenste draagarm die gebroken is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
quote:
devil-strike schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:18:
[...]

Volgens mij de bovenste draagarm die gebroken is.

[afbeelding]
Op deze foto lijkt het inderdaad de bovenste te zijn. d:)b
Ik vond het wiel links nogal dichtbij de diffuser zitten, in vergelijking met gezonde rechterwiel. Vandaar dat ik dacht aan de onderste draagarm (daardoor naar binnen getrokken). Blijkbaar zit het (virtuele) draaipunt dus op zo'n plaats dat het wiel naar binnen draait en schuift bij een gebroken bovenste draagarm.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 22:44
Zojuist de gehele Post Race Press Conference gekeken.

Moet wel zeggen, wat is Raikonnen toch een stijve hark...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:41
quote:
Sir_Lion schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:24:
Zojuist de gehele Post Race Press Conference gekeken.

Moet wel zeggen, wat is Raikonnen toch een stijve hark...
En Max en Lewis kunnen het prima met elkaar vinden.

PSN: Jeroen_the_stig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 10:24

sjaool

Every life should have 9 cats

Met dank aan een post op Reddit.

@RichardOrlinski created the #Pirelli Trophy for the #FrenchGP

De gorilla is dus Wild Kong.
quote:
WILDKONG
Mond open op enge tanden, de harsgorilla roept zichzelf onoverwinnelijk uit door met zijn dreigende vuisten op zijn torso te slaan. Herinterpreterend het fantastische schepsel van King Kong, vraagt ​​Richard Orlinski ons naar onze archaïsche angsten over onze animaliteit. Maar het woeste beest is in staat tot tederheid. Dus waar is de barbaarsheid?

Aan de kant van het dier of de moderne beschaving die het doodt op de top van zijn wolkenkrabber?

sjaool wijzigde deze reactie 24-06-2018 21:51 (54%)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobertMe
FOM weet weer wat de gemoederen bezig houd:
Vettel crash:

HAM/VER "analyze" m.b.t. crash:

En voor de volledigheid de highlights:

Nu ik de onboard van Vettel nog eens bekijk. Snijdt Bottas de bocht ook niet erg kort aan? Lijkt hem redelijk kort op de apex willen in te sturen, wetende dat Vettel nog half in de binnenkant zit. Wellicht dat hij de bocht dus beter wat ruimer had kunnen nemen/later insturen (maarja: achteraf kijk je de koe in de kont).

RobertMe wijzigde deze reactie 24-06-2018 22:01 (34%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
franssie schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:13:
[...]

Op facebook maakte iemand die opmerking ook al maar ik snap 'm niet, toch niet omdat Carolijn Brouwer een vrouw is hoop ik?
offtopic:
Iets met Hybride motoren die als naaimachines klinken… overstemt het geluid van de race/naaimachines de race/naaimachines iig niet :9

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:58

Martinspire

Awesomeness

quote:
RobertMe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:59:
FOM weet weer wat de gemoederen bezig houd:
Vettel crash:
[video]

HAM/VER "analyze" m.b.t. crash:
[video]

En voor de volledigheid de highlights:
[video]

Nu ik de onboard van Vettel nog eens bekijk. Snijdt Bottas de bocht ook niet erg kort aan? Lijkt hem redelijk kort op de apex willen in te sturen, wetende dat Vettel nog half in de binnenkant zit. Wellicht dat hij de bocht dus beter wat ruimer had kunnen nemen/later insturen (maarja: achteraf kijk je de koe in de kont).
Met de remfout van Vettel ging ie die bocht nooit goed halen met iemand ernaast. Ik denk dat vooral de remfout zwaarder veroordeeld had moeten worden

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +7Henk 'm!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• iichel
quote:
Martinspire schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:10:
[...]
Met de remfout van Vettel ging ie die bocht nooit goed halen met iemand ernaast. Ik denk dat vooral de remfout zwaarder veroordeeld had moeten worden
+1. Bottas laat 'm genoeg ruimte. Vettel blokkeert, onderstuurt en daardoor maakt hij contact.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:44

mark-k

AKA markkNL

quote:
miekol schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:26:
[...]

Als ik me niet vergis verremde hij zich nogal toen VER of RIC er langs moesten en hij nog half in gevecht was met iemand. In de slowmo herhaling zag je dat er al weinig meer over was van die band op dat moment. Maar misschien dat ie daarna nog wel gepit heeft.
Toen RIC achterna gezeten werd door RAI en de achterblijvers VAN STR SIR waren.
quote:
Klopt dit plaatje wel? Want Max is toch op n gegeven moment achter Kimi gekomen toen hij wel al gepit had en Kimi nog niet (met zn mega stint op de paarse).

Ik lees echt als n blinde vandaag, is maar tot rondje 20...

mark-k wijzigde deze reactie 24-06-2018 22:14 (32%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobertMe
quote:
mark-k schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:12:
[...]

Klopt dit plaatje wel? Want Max is toch op n gegeven moment achter Kimi gekomen toen hij wel al gepit had en Kimi nog niet (met zn mega stint op de paarse).

Ik lees echt als n blinde vandaag, is maar tot rondje 20...
Het plaatje klopt, maar is niet wat je verwacht :+ Zo te zien is het maar tot lap 20

Edit:
Niet snel editten als ik reageer (en dan wel bijgewerkte bericht quote :/ )

RobertMe wijzigde deze reactie 24-06-2018 22:16 (9%)

Acties:
  • +3Henk 'm!
Ik zie nu trouwens pas dat SIR 51! ronden (96% van de race afstand) op 1 band heeft gereden.. 8)7

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18-10 11:57

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

quote:
nachtnet schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:16:
Ik zie nu trouwens pas dat SIR 51! ronden (96% van de race afstand) op 1 band heeft gereden.. 8)7
Ja geweldige strategie van Williams :') pakte ook goed uit bij Stroll

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

Acties:
  • +3Henk 'm!
quote:
ArcticWolf schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:17:
[...]

Is ook vooral een verbazing richting Pirelli. Band gaat veel te lang mee. neem voor 2019 maar setjes SS/US & HS mee naar ieder circuit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
Ik snap dat ook vaak niet, als het nou de hardste band is okee (geen idee wat SIR had), maar HAR heeft volgens mij meer dan 40 rondjes op de Ultrasoft gereden. Die dingen zijn dan toch ook allang op en dan heb je toch helemaal niks meer daarna.
quote:
nachtnet schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:19:
[...]
Is ook vooral een verbazing richting Pirelli. Band gaat veel te lang mee. neem voor 2019 maar setjes SS/US & HS mee naar ieder circuit.
Klopt, banden klappen alleen als je echt een debiel bent qua remmen en veel te lang door gaat op banden met enorme flat spots.

mark-k wijzigde deze reactie 24-06-2018 22:21 (29%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
ArcticWolf schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:17:
[...]

Moed der wanhoop? Sauber zag je dit vorig jaar ook vaker doen. Snelle stop (bv achter SC dan na start) en dan proberen uit te rijden. Uiteraard lukte het Sauber ook nooit echt om daar succes mee te behalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
quote:
mark-k schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:20:
[...]

Ik snap dat ook vaak niet, als het nou de hardste band is okee (geen idee wat SIR had), maar HAR heeft volgens mij meer dan 40 rondjes op de Ultrasoft gereden. Die dingen zijn dan toch ook allang op en dan heb je toch helemaal niks meer daarna.
Hartley is gestart op nieuwe US en heeft daar 38 ronden op gereden, Kimi en Grosjean beide op 34 op gebruikte US

nachtnet in "[F1 2018] Race 8 - GP van Frankrijk"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
iichel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:21:
[...]

Hartley is gestart op nieuwe US en heeft daar 38 ronden op gereden, Kimi en Grosjean beide op 34 op gebruikte US

nachtnet in "[F1 2018] Race 8 - GP van Frankrijk"
Hamilton heeft toch helemaal geen US gebruikt? Kimi heeft wel veel gereden op zijn setje quali US.

Edit, bahbah die ninja edits van tegenwoordig :P

mark-k wijzigde deze reactie 24-06-2018 22:23 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:42
quote:
Dat snap ik niet, dan moet die Williams wel perfect uitgebalanceerd zijn om op één band rondjes te rijden :+

Inderdaad bizar. Waar is de tijd gebleven dat het gros meer dan één stop maakt (buiten regen races en SC)?

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +3Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
De Grand Prix is 5 uur geleden afgelopen....

iRacing Profiel

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-10 16:18
quote:
Ergens wel benieuwd hoeveel schade BOT dan écht had, aangezien hij wel even de snelste ronde kon rijden.. :+

Acties:
  • +8Henk 'm!

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:38

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
quote:
[...]
Het slaat echt nergens op dat je op de zachtste compound nog steeds vrij probleemloos 60% van de race uit kan rijden inderdaad.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online
quote:
[...]
ik had nog hoop na vrijdag toen Max zei dat de US na 2 rondjes al op waren.... RAI dacht daar duidelijk anders over vandaag....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 16-10 18:36
quote:
RobertMe schreef op zondag 24 juni 2018 @ 21:10:
[...]

Blijkbaar ook nu te vinden bij onze vrienden van Ziggo:

Waarom wil die niet embedden :?
@Rivanov hieronder, wel apart dat het dan anders werkt als bij FOM videos die je wel kunt embedden maar niet kunt afspelen. Dan heb je tenminste nog een preview :p
lol, Hamilton koos altijd Kimi als hij GP speelde op de Playstation (zodat hij tegen Schumi als teammate speelde), grappig :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pCOW
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
wat vinden we er dan van dat als er bij de vleugel van RIC dingen afbreken hij er meteen last van heeft, terwijl VER met een missende wing-end plate lekker door bleef knallen in Spanje....

D80 / Tokina 12-24 f/4 / Tamron 24-75 f/2.8 / Sigma 30mm f/1.4 / Nikon 18-135mm / Nikon 50mm f/1.8 / Nikon 50mm f/1.2 / Nikon 70-300 VR / SB-800 / statief-plu-swifel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
quote:
pCOW schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:12:
wat vinden we er dan van dat als er bij de vleugel van RIC dingen afbreken hij er meteen last van heeft, terwijl VER met een missende wing-end plate lekker door bleef knallen in Spanje....
Lastig te zeggen als je niet weet wat er bij Ricciardo afgebroken is :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 22:36
quote:
iichel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Zijn ego :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 15:38
quote:
Dat idee kreeg ik ook wel een beetje. Bij zon beetje elk interview melden dat hij tot dat moment sneller dan Verstappen was laat wel merlen waar de angel zat dit weekend ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edd
quote:
iichel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:13:
[...]

Als je de Ted's Notebook had gekeken die ik postte, dan had je het geweten :P

Maar blijkbaar zijn de 2 bovenste flappen van zijn voorvleugel afgebroken. Dat scheelt wel wat downforce lijkt me

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iichel
quote:
Edd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:22:
[...]

Maar blijkbaar zijn de 2 bovenste flappen van zijn voorvleugel afgebroken. Dat scheelt wel wat downforce lijkt me
Ah, post dat dan :+ :9

Max miste een endplate, dat is niet zo spannend. RIC miste een paar bovenste flappen dus, dat speelt een rol bij DF en bij de vortex die de 'wake' van het voorwiel weg moet zuigen + lucht evt moet conditioneren voor bargeboards en vloer.

(na F2, F1, Indy en NASCAR had ik even genoeg autosport gezien vandaag)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:58

Martinspire

Awesomeness

quote:
alexbl69 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 22:36:
De Grand Prix is 5 uur geleden afgelopen....

[afbeelding]
Ik sta er niet van te kijken, maar vind dat ook weer niet heel erg raar. Bovendien gaat niet iedereen op hetzelfde moment naar huis toe. Veel mensen blijven nog even hangen, even pitstraat of andere activiteiten doen. Misschien even eten en whatever.

Sowieso zou ik niet in die rij gaan staan op de parkeerplaats. Je gaat niet vooruit, dan liever op de baan rondhangen oid.

Maar goed, ik had de auto ergens neergezet en was het laatste stuk gaan fietsen...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 01:06
quote:
iichel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:28:
[...]

Ah, post dat dan :+ :9

Max miste een endplate, dat is niet zo spannend. RIC miste een paar bovenste flappen dus, dat speelt een rol bij DF en bij de vortex die de 'wake' van het voorwiel weg moet zuigen + lucht evt moet conditioneren voor bargeboards en vloer.

Ach je weet toch niet hoe het echt zit, ze hebben altijd wel een 'excuus' waarom driver X niet zo snel reed als driver Y. Maar goed, het zal hier wellicht die 3e plaats hebben gekost, maar veel meer zat er ook niet in. Heb een beetje hezelfde met Bottas en z'n damaged floor, hoe groot het effect echt was is maar gokken. Hij was iig een stukje minder snel dan Vettel, maar dat had ik zonder damaged floor ook wel verwacht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iichel
quote:
Snowdog schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:31:
[...]

Ach je weet toch niet hoe het echt zit, ze hebben altijd wel een 'excuus' waarom driver X niet zo snel reed als driver Y. Maar goed, het zal hier wellicht die 3e plaats hebben gekost, maar veel meer zat er ook niet in. Heb een beetje hezelfde met Bottas en z'n damaged floor, hoe groot het effect echt was is maar gokken. Hij was iig een stukje minder snel dan Vettel, maar dat had ik zonder damaged floor ook wel verwacht.
Je hebt helemaal gelijk. Soms posten teams nog wel hoeveel zij schatten het gekost heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: mei 2017
quote:
pCOW schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:12:
Wat ik vooral zag was dat VER initieel wat wegreed bij RIC, RIC terugkwam, VER voor de pitstop ging, waarna hij de hele run op softs sneller leek. Ik weet even niet precies in welke ronde RIC een beschadigde voorvleugel opliep, maar de banden hebben volgens mij ook duidelijk een rol gespeeld. Ze reden beiden met een andere setup. Dat zal ook wel enige invloed hebben op hoe goed je met een bepaalde set banden uit de voeten kunt.

How many Prolog programmers does it take to change a lightbulb? Yes.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Edd
De laatste voor vandaag.
quote:
iichel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:28:
En de DTM, F3 en GP3 dan? Zeker gemist? En de NASCAR is nog niet afgelopen... Dat noemt zich autosport-fan? :+ ;)

• alex3305
  • Laatst online: 21:56
quote:
Edd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:42:
De laatste voor vandaag.
[video]

[...]

En de DTM, F3 en GP3 dan? Zeker gemist? En de NASCAR is nog niet afgelopen... Dat noemt zich autosport-fan? :+ ;)
Die duffe Amerikaanse categorieën sla ik bewust over. Maar mijn todo-autosport-kijk-lijstje wordt wel steeds langer :X. De enige twee klasse die ik dit weekend gemist heb zijn Formula E en MotoGP.

Bij Ricciardo heb ik vaker overigens het gevoel dat wanneer hij minder presteert dan Max, dat het vaak een probleem met de auto is. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij niet de waarheid spreekt, zeker wel. Maar het lijkt soms wel alsof hij een beetje de concentratie verliest halverwege de race en daardoor wat kleine foutjes maakt. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat zulke plaatjes zomaar afbreken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 01:06
quote:
alex3305 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 00:17:
[...]

Die duffe Amerikaanse categorieën sla ik bewust over. Maar mijn todo-autosport-kijk-lijstje wordt wel steeds langer :X. De enige twee klasse die ik dit weekend gemist heb zijn Formula E en MotoGP.

Bij Ricciardo heb ik vaker overigens het gevoel dat wanneer hij minder presteert dan Max, dat het vaak een probleem met de auto is. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij niet de waarheid spreekt, zeker wel. Maar het lijkt soms wel alsof hij een beetje de concentratie verliest halverwege de race en daardoor wat kleine foutjes maakt. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat zulke plaatjes zomaar afbreken.
Is andersom ook vrijwel altijd het geval. Telkens als RIC duidelijk sneller is dan VER in de race is er ook een of ander euvel dat ervoor zou zorgen. Dat is gewoon een beetje F1 eigen, altijd een beetje de eigen coureur verdedigen en je weet nooit hoe serieus het 'probleem' was (en daarmee wil ik niet zeggen dat RIC geen probleem had vandaag).

• RobertMe
quote:
Mugwump schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:36:
[...]

Wat ik vooral zag was dat VER initieel wat wegreed bij RIC, RIC terugkwam, VER voor de pitstop ging, waarna hij de hele run op softs sneller leek. Ik weet even niet precies in welke ronde RIC een beschadigde voorvleugel opliep, maar de banden hebben volgens mij ook duidelijk een rol gespeeld. Ze reden beiden met een andere setup. Dat zal ook wel enige invloed hebben op hoe goed je met een bepaalde set banden uit de voeten kunt.
Twee ronden voor zijn pitstop zou het zijn afgebroken. Dus dat geeft dan ook het vertekende beeld m.b.t. snelheid op de soft band.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 18:38

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 18:16
quote:
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 06:32:
[...]

Twee ronden voor zijn pitstop zou het zijn afgebroken. Dus dat geeft dan ook het vertekende beeld m.b.t. snelheid op de soft band.
http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Daniel%20Ricciardo

Het zou natuurlijk kunnen maar twee ronden voor zijn pit lopen de tijden van RIC nauwelijks op, iig niet meer dan dat die van VER ook oplopen. Met name na de pitstop krijgt Max wel zijn softs aan de praat en is ineens een seconde per rondje sneller. Max reed al met andere vleugel en liet zijn voorvleugel ook nog bijstellen tijdens zijn stop, lijkt me waarschijnlijker dat het daar in zit.

• Malfunctions
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 13-10 13:26
quote:
Edd schreef op zondag 24 juni 2018 @ 23:22:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om de bovenste 2 flappen van je voorvleugel eraf te rijden. Bij elke soort botsing zou je juist verwachten dat die aan de onderkant het eerst afbreken, toch? :?

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
Malfunctions schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:33:
[...]

Ik ben erg benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt om de bovenste 2 flappen van je voorvleugel eraf te rijden. Bij elke soort botsing zou je juist verwachten dat die aan de onderkant het eerst afbreken, toch? :?
Fabricagefout? Maar bij een sport als F1 zou je verwachten dat dat niet snel voorkomt (of gevonden wordt voordat de vleugel daadwerkelijk de fabriek verlaat).

Alhoewel, was er niet een vermoeden dat er iets van rotzooi op de baan lag? Misschien dat dat door de lucht vloog en zo de vleugel heeft beschadigd.

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
quote:
__fred__ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 07:58:
[...]

http://en.mclarenf-1.com/...en&dr2=Daniel%20Ricciardo

Het zou natuurlijk kunnen maar twee ronden voor zijn pit lopen de tijden van RIC nauwelijks op, iig niet meer dan dat die van VER ook oplopen. Met name na de pitstop krijgt Max wel zijn softs aan de praat en is ineens een seconde per rondje sneller. Max reed al met andere vleugel en liet zijn voorvleugel ook nog bijstellen tijdens zijn stop, lijkt me waarschijnlijker dat het daar in zit.
Was minimale aanpassing volgens VER, je ziet op beeld iemand ff snel met een sleutel iets rommelen. Max reed met een soort Monaco vleugel(tje). Weet niet of deze al gepost was (via AMuS / f1technical.net):

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:02
Hmm… gezien de data die @__fred__ gepost heeft zou ik zeggen dat die vleugelschade een onzinverhaal is. Pas vanaf ronde 41 is Ricciardo beduidend langzamer dan Verstappen, daarvoor valt het verschil mee met een uitschieter hier en daar.
Ik vond het interview bij Will Buxton dhr. Ricciardo krom staan van frustratie, het is gewoon in zijn gezicht af te lezen. Het was prima tot Monaco, nu heeft zijn teamgenoot een paar beter ritjes en zit er frustratie, kansen genoeg nog.

Of wellicht is er wat afstand tussen Ricciardo en het team i.v.m. het contractgebeuren. Dat zal allicht effect hebben en heeft snel duidelijkheid nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: juni 2012
  • Nu online
quote:
loekf2 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:39:
[...]

Was minimale aanpassing volgens VER, je ziet op beeld iemand ff snel met een sleutel iets rommelen. Max reed met een soort Monaco vleugel(tje). Weet niet of deze al gepost was (via AMuS / f1technical.net):

[afbeelding]
lijkt alsof die van ric veel schuiner staat (dus meer df)?

• iichel
quote:
Snowhite0901 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:43:
[...]

yep!

Acties:
  • +2Henk 'm!
Leesvoer:
MotorSport Monday - Issue 271 +55min

• ThomasG
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 21:32
quote:
Snowhite0901 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 08:43:
[...]

RIC heeft ook een andere, veel hogere, vleugel. Bij VER zie je 2 van die vingerachtige dingen aan de zijkant, RIC heeft er 3. Die van VER is wel iets af te stellen naar meer downforce, maar niet naar zoveel als die van RIC.

• Joster
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-10 16:18
quote:
iichel schreef op zondag 24 juni 2018 @ 20:35:
[...]

Raakte Vettel Alonso eigenlijk wel? Hier is het lastig te zien.
Alonso was er in elk geval niet blij mee: https://www.gpfans.com/nl...oop-dat-hij-schade-heeft/

• iichel
Even terugblikkend op de race, er waren wat wisselende verwachtingen. Het zou een beetje een optocht worden, een beetje saai en slaapverwekkend.

Hoe vonden we het?
Is iemand nog door z'n wekker heen geslapen? Hebben we genoeg actie en genoeg inhaalacties gezien?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17-10 13:58

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
Franco10 schreef op zondag 24 juni 2018 @ 18:36:
Interessant om te lezen hoe iedereen het oordeel over VET klaar heeft. Ja het was zijn fout maar dit had niet met rare racelijnen of niet bestaande gaatjes induiken te maken; hij had een beregoeie start, werd afgeknepen door HAM en verremde zich. Dus ja fout, maar niet door te veel risico of rare acties, gewoon verremmen.
Helemaal mee eens. De straf was dan ook zwaar genoeg (achteraan beginnen én 5 seconden penalty... gelukkig van laatstgenoemde geen last gehad uiteindelijk). De race was verder wel vermakelijk (vergeleken met Monaco en Canada althans, niet dat het echt spannend was of zo...). Eindelijk eens een fatsoenlijke strategie van Ferrari. Helaas reed Hamilton weer simpel weg, en zonder dat incident met Bottas was het wederom 1-2 geworden. Zucht... Wat dat betreft moet Ferrari echt aan de bak, anders wordt Hongarije een herhaling van vorig jaar...

TommyGun wijzigde deze reactie 25-06-2018 09:51 (4%)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +5Henk 'm!

• ThomasG
quote:
iichel schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:46:
Even terugblikkend op de race, er waren wat wisselende verwachtingen. Het zou een beetje een optocht worden, een beetje saai en slaapverwekkend.

Hoe vonden we het?
Is iemand nog door z'n wekker heen geslapen? Hebben we genoeg actie en genoeg inhaalacties gezien?
De races worden een beetje voorspelbaar. 2 van de top 6 rijders raken elkaar, een Toro Rosso val uit door de schuld van een ander. En natuurlijk: Stroll crashed :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobertMe
quote:

Hoe vonden we het?
Ik vond het geen optocht, maar saaitjes was het wel. De race is vermoedelijk uiteindelijk een beetje gered door de startcrash waardoor Vettel en Bottas terug moesten komen door het veld. Echter viel mij het aantal echte gevechten vies tegen en was 90% van de inhaalacties een eenvoudige DRS inhaalactie/uitremactie op het rechte stuk aan de achterkant (bocht 8 IIRC?). Dat de inhaalacties zo makkelijk waren maakte het dan toch wel weer saai aangezien er geen echte spanning was. Je wist van tevoren dat de inhaalactie zou lukken, onafhankelijk van snelheidsverschillen reed iedereen elkaar zo langs.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
ThomasG schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:52:
[...]
De races worden een beetje voorspelbaar. 2 van de top 6 rijders raken elkaar, een Toro Rosso val uit door de schuld van een ander. En natuurlijk: Stroll crashed :+
Je vergeet Grosjean te noemen... ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:06

vhal

ಠ_ಠ

quote:
ThomasG schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:52:
[...]
En natuurlijk: Stroll crashed :+
Ach ja, als je vanaf ronde 1 pit voor nieuwe banden om de race mee uit te rijden in een Martini bestelbus, dan wordt het wel lastig ja als je in gevecht bent met je teamgenoot en je een keer verremt of wat dan ook. Hoe dan ook, 47 ronden met een en dezelfde band is eigenlijk te debiel voor woorden en daar kan je niet alleen Stroll over beschuldigen. Dat Sirotkin er zelfs 51 mee deed is al 8)7

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 20:33
quote:
vhal schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:01:
[...]

Ach ja, als je vanaf ronde 1 pit voor nieuwe banden om de race mee uit te rijden in een Martini bestelbus, dan wordt het wel lastig ja als je in gevecht bent met je teamgenoot en je een keer verremt of wat dan ook. Hoe dan ook, 47 ronden met een en dezelfde band is eigenlijk te debiel voor woorden en daar kan je niet alleen Stroll over beschuldigen. Dat Sirotkin er zelfs 51 mee deed is al 8)7
Die ene pitstop meer of minder maakt ook niet meer uit als je toch al achteraan rijd..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:06

vhal

ಠ_ಠ

quote:
basvn schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:02:
[...]
Die ene pitstop meer of minder maakt ook niet meer uit als je toch al achteraan rijd..
dat deed Alonso wel maar we weten hoe dat af is gelopen :+ :P

Mijn auto heeft een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jasphur
quote:

Hoe vonden we het?
Prima race gezien. Maar ik vraag mij af of de race ook zo prima was als de chaos van ronde 1 niet was gebeurd.

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

• basvn
quote:
vhal schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:03:
[...]

dat deed Alonso wel maar we weten hoe dat af is gelopen :+ :P
heeft wel 90% van de race gereden, waardoor hij wel geplaatst is als 16e :X

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
vhal schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:01:
[...]

Ach ja, als je vanaf ronde 1 pit voor nieuwe banden om de race mee uit te rijden in een Martini bestelbus, dan wordt het wel lastig ja als je in gevecht bent met je teamgenoot en je een keer op keer verremt of wat dan ook. Hoe dan ook, 47 ronden met een en dezelfde band is eigenlijk te debiel voor woorden en daar kan je niet alleen Stroll over beschuldigen. Dat Sirotkin er zelfs 51 mee deed is al 8)7
FTFY. Stroll weet toch nooit wat er aan de hand is, die had door z'n team teruggefloten moeten worden.

• RobertMe
quote:
mark-k schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:07:
[...]

FTFY. Stroll weet toch nooit wat er aan de hand is, die had door z'n team teruggefloten moeten worden.
Blijkbaar wist het team ook van niks? Waar je bij andere teams ziet dat ze een camera op in ieder geval de voorbanden hebben gericht (vanuit de spiegels) heeft Williams zoiets blijkbaar niet? Want dat die band bijna aan flarden was gereden was toch wel erg duidelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:54:
[...]

Ik vond het geen optocht, maar saaitjes was het wel. De race is vermoedelijk uiteindelijk een beetje gered door de startcrash waardoor Vettel en Bottas terug moesten komen door het veld. Echter viel mij het aantal echte gevechten vies tegen en was 90% van de inhaalacties een eenvoudige DRS inhaalactie/uitremactie op het rechte stuk aan de achterkant (bocht 8 IIRC?). Dat de inhaalacties zo makkelijk waren maakte het dan toch wel weer saai aangezien er geen echte spanning was. Je wist van tevoren dat de inhaalactie zou lukken, onafhankelijk van snelheidsverschillen reed iedereen elkaar zo langs.
Mee eens.
quote:
Alonso is een geweldige coureur, maar in de F1 is 'ie toch wel een beetje een zeikerd geworden.
Hij moet het maar bij de WEC houden, gaat 'm beter af ;)

• Jasphur
quote:
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Blijkbaar wist het team ook van niks? Waar je bij andere teams ziet dat ze een camera op in ieder geval de voorbanden hebben gericht (vanuit de spiegels) heeft Williams zoiets blijkbaar niet? Want dat die band bijna aan flarden was gereden was toch wel erg duidelijk.
Dat zijn volgens mij geen camera’s maar warmte sensoren.

• iichel
quote:
[...]

Die cameras zijn vaak infrarood en kunnen ze een beeld mee vormen van de temperatuur van het oppervlak, maar veel meer ook niet.

Ik heb 2 lock-ups van Stroll gezien, 1 van vlak voor z'n lekke band en 1 van toen hij voor Vandoorne reed. Die leken niet dusdanig ernstig dat hij een flatspot had, waarschijnlijk een combinatie van flatspot + gewone slijtage.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

quote:
[...]

Je moet als team gewoon een coureur die niet snapt dat rook van de bandjes tijdens remmen niet hoort op tijd naar binnen halen ipv 90 procent van de race op 1 set laten rijden. Een indiaan had nog aan de rooksignalen van stroll kunnen aflezen dat hij moest pitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobertMe
quote:
Jasphur schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:10:
[...]

Dat zijn volgens mij geen camera’s maar warmte sensoren.
Dan zijn het infraroodcamera's :P en lijkt mij dat je daarop ook ziet dat de band bijna eraan is.

Alternatief is trouwens dat teams foto maken van aan de pitwall. IIRC was het Spanje 2016 al dat RBR aangaf dat ze zagen dat de banden nog goed genoeg waren? En daarnaast dan Spanje 2018 na de lichte touche van Verstappen op Stroll dat de boordradio werd uitgezonden van "can you take a picture on the straight?". Teams hebben dus wel degelijk de middelen om een goed beeld (ook foto/camera) van de banden te krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:02
quote:
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:13:
[...]

Dan zijn het infraroodcamera's :P en lijkt mij dat je daarop ook ziet dat de band bijna eraan is.

Alternatief is trouwens dat teams foto maken van aan de pitwall. IIRC was het Spanje 2016 al dat RBR aangaf dat ze zagen dat de banden nog goed genoeg waren? En daarnaast dan Spanje 2018 na de lichte touche van Verstappen op Stroll dat de boordradio werd uitgezonden van "can you take a picture on the straight?". Teams hebben dus wel degelijk om een goed beeld (ook foto/camera) van de banden te krijgen.
Op infrarood zou je ook verschil moeten kunnen zien, andere temperatuur op de loopvlakken. Wij mogen aannemen dat de teams daar prima statistieken van hebben gemaakt over de jaren en vanuit ervaring die dit jaar toe kunnen passen op de huidige banden.

Foto's is overigens iets wat ik eigenlijk alleen bij het team van RBR vaker hoor (ook op de radio), niet bij andere teams. Zelfs een keer gezien dat Newey zelfs een A1/A2 afdruk voor zijn neus kreeg aan de pitwall van een foto, om zo een probleem te kunnen vinden (heerlijk zo'n analoog figuur, maar hij is wel goed!!).

• Darkasantion
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 18-10 11:40

Darkasantion

2x Iron Man :O

quote:
Suicyder schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:18:
[...]

Op infrarood zou je ook verschil moeten kunnen zien, andere temperatuur op de loopvlakken. Wij mogen aannemen dat de teams daar prima statistieken van hebben gemaakt over de jaren en vanuit ervaring die dit jaar toe kunnen passen op de huidige banden.

Foto's is overigens iets wat ik eigenlijk alleen bij het team van RBR vaker hoor (ook op de radio), niet bij andere teams. Zelfs een keer gezien dat Newey zelfs een A1/A2 afdruk voor zijn neus kreeg aan de pitwall van een foto, om zo een probleem te kunnen vinden (heerlijk zo'n analoog figuur, maar hij is wel goed!!).
Dat was in Brazilie dacht ik, weet niet meer welk jaar, maar dat moment was inderdaad hilarisch.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

• iichel
quote:
[...]

Alternatief is trouwens dat teams foto maken van aan de pitwall. IIRC was het Spanje 2016 al dat RBR aangaf dat ze zagen dat de banden nog goed genoeg waren? En daarnaast dan Spanje 2018 na de lichte touche van Verstappen op Stroll dat de boordradio werd uitgezonden van "can you take a picture on the straight?". Teams hebben dus wel degelijk om een goed beeld (ook foto/camera) van de banden te krijgen.
Ik ben een beetje hardop aan het denken en speculeren.
Verstappen in Barcelona '18 ging over de voorvleugel? Dacht ik?

Grip is iets wat ze kunnen kwantificeren.
In de push/pullrods kunnen ze de 'loads' meten, de downforce die de auto heeft (+gewicht) + de dynamische krachten die erop werken door beweging (roll in de bochten, yaw in een bocht en pitch door remmen/accelereren). Dus ze weten in principe de druk die op zo'n band werkt.

Daarnaast hebben ze ook wel accelerometers en gyroscopen in die auto zitten, om te meten hoe hard die van richting verandert. Hoe snel draait ie, hoe snel remt ie, hoe snel accelereert ie.

Ze hebben vast wel ergens een tire model liggen dat een bepaalde relatie tussen slijtage, performance en load kan leggen. Een band die op 70% van z'n levensduur is kan zo en zo hard door een bocht (zoveel hoeksnelheid, zoveel acceleratie, zoveel load). Vergeet niet de terabytes aan telemetrie die ze naar de pitwall sturen.

Als die banden echt 'op' waren hadden ze de grip wel zien afnemen (of van Lance zelf gehoord, die klaagt wel gok ik zo) en als hij echt een dikke flatspot had dan zien ze ook wel vibraties op de data.

F1 is een wetenschap geworden die steeds meer data driven is. Ik denk dat ze veel dingen kunnen zien (of iig toegang tot hebben) voordat de coureur het doorheeft. Regelmatig hoor je een coureur een probleem melden en dan is het al 'we see it on the data'.

Just my 2 cents. :)

• RobertMe
quote:
[...]

Alternatief is trouwens dat teams foto maken van aan de pitwall. IIRC was het Spanje 2016 al dat RBR aangaf dat ze zagen dat de banden nog goed genoeg waren? En daarnaast dan Spanje 2018 na de lichte touche van Verstappen op Stroll dat de boordradio werd uitgezonden van "can you take a picture on the straight?". Teams hebben dus wel degelijk de middelen om een goed beeld (ook foto/camera) van de banden te krijgen.
Ter aanvulling op mijn eigen post :P

Je zou dan ook verwachten dat RBR geweten moet hebben van de defecte voorvleugel bij RIC. Nu was het ze als ik het goed begrepen heb pas opgevallen bij de pitstop. Alhoewel het ook kan zijn dat het ze op de foto's van op start/finish niet direct is opgevallen, maar ze na het zien van de schade op basis van de foto's hebben teruggezocht dat het van 2 ronden ervoor was.
Maakt het alleen een raar verhaal dat ze het niet op de telemetrie zagen. Als hij blijkbaar zoveel downforce verloor dat z'n ronde tijden er hard op achteruit gingen dan hadden ze dat toch ook moeten zien in de data.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
quote:
Darkasantion schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:20:
[...]

Dat was in Brazilie dacht ik, weet niet meer welk jaar, maar dat moment was inderdaad hilarisch.
Brazilie 2012, Vettel z'n laatste spannende WDC. Na een spin in bocht 3 in de 1e ronde.
Alonso won de race, vettel had P5 ofzo nodig voor WDC.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Zucht

Blijf het toch wel bijzonder vinden dat Vettel maar 5 sec straf krijgt, ze meten nog steeds met 2 maten daar bij de FIA ;w

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • +4Henk 'm!

• basvn
quote:
Darkasantion schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:20:
[...]

kan alleen dit vinden

was Brazil 2012

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online
quote:
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:21:
[...]

Je zou dan ook verwachten dat RBR geweten moet hebben van de defecte voorvleugel bij RIC. Nu was het ze als ik het goed begrepen heb pas opgevallen bij de pitstop. Alhoewel het ook kan zijn dat het ze op de foto's van op start/finish niet direct is opgevallen, maar ze na het zien van de schade op basis van de foto's hebben teruggezocht dat het van 2 ronden ervoor was.
Maakt het alleen een raar verhaal dat ze het niet op de telemetrie zagen. Als hij blijkbaar zoveel downforce verloor dat z'n ronde tijden er hard op achteruit gingen dan hadden ze dat toch ook moeten zien in de data.
Als ik het goed begreep waren ze op de hoogte van de 1e schade, maar was het tijdverlies toen nog niet groot genoeg om de hele vleugel te vervangen. Het ging pas echt fout toen het 2e stuk afbrak.

edit: Volgens mij reed Ric z'n quali ook met maximale voorvleugel, daar konden ze dus ook niets meer mee corrigeren.

Robertdj wijzigde deze reactie 25-06-2018 10:34 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
quote:
Naja, prima race?! De nummers 1 en 2 reden de race met twee vingers in de neus. Vettel en Bottas deden gewoon wat ze moesten doen, na de crash met hun Ferrari en de Mercedes alle rotzooi voor hun inhalen. Zeker geen prestatie. De eerste 10 minuten kijken en de laatste 5 was genoeg geweest. Verder gewoon boring, boring, zoals steeds meer races.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 21:56
@iichel Max zei zelf in de nieuwe Exact reclame dat er 400GB aan data (ik neem aan per coureur) per race wordt verzameld. Dus inderdaad lijkt mij dat ze genoeg informatie hebben om het een en ander goed door te kunnen rekenen. Bij andere teams, ook Williams zou dat genoeg moeten zijn om het een en ander te bepalen. Maar als de feedback van de coureur(s) slecht is, is het ook lastig inschattingen maken vanuit de bureaustoel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jasphur
quote:
Heppieboeddah schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Naja, prima race?! De nummers 1 en 2 reden de race met twee vingers in de neus. Vettel en Bottas deden gewoon wat ze moesten doen, na de crash met hun Ferrari en de Mercedes alle rotzooi voor hun inhalen. Zeker geen prestatie. De erste 10 minuten kijken en de laatste was genoeg geweest. Verder gewoon boring, boring, zoals steeds meer races.
Er zijn meer rijders dan de top 6 he ;)
Leclerc heeft een goede race gereden en Magnussen mag er ook zijn. Live timing laat vaak een spannendere race zien dan dat de regie op tv doet.

• YakuzA
  • Laatst online: 22:25

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

quote:
TommyGun schreef op maandag 25 juni 2018 @ 09:50:
[...]
Helemaal mee eens. De straf was dan ook zwaar genoeg (achteraan beginnen én 5 seconden penalty... gelukkig van laatstgenoemde geen last gehad uiteindelijk). De race was verder wel vermakelijk (vergeleken met Monaco en Canada althans, niet dat het echt spannend was of zo...). Eindelijk eens een fatsoenlijke strategie van Ferrari. Helaas reed Hamilton weer simpel weg, en zonder dat incident met Bottas was het wederom 1-2 geworden. Zucht... Wat dat betreft moet Ferrari echt aan de bak, anders wordt Hongarije een herhaling van vorig jaar...
Je zegt dat Ferrari aan de bak moet, omdat Ferrari anders een 1-2 scoort? :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
YakuzA schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:50:
[...]

Je zegt dat Ferrari aan de bak moet, omdat ze anders een 1-2 scoren? :+
Goed lezen ;)

Als Ferrari het (weer) laat liggen maakt het de weg vrij voor Mercedes om eenvoudig de races met een-tweetjes te winnen. En dan is daarachter een gevecht tussen Ferrari en RBR (en zoals het er nu uit ziet met RBR als 2e team...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: oktober 2019
  • Niet online
quote:
Jasphur schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:44:
[...]

Er zijn meer rijders dan de top 6 he ;)
Leclerc heeft een goede race gereden en Magnussen mag er ook zijn. Live timing laat vaak een spannendere race zien dan dat de regie op tv doet.
Daar heb je een punt. Ik persoonlijk vind die achterhoede gevechten van de mindere goden echter niet bijster spannend. Het gaat om de top. Daar wil ik strijd zien. En dat zien we echt te weinig.

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:04
Reden de auto's van Williams nu trouwens rond zonder Martini sponsoring? Ik dacht dat die pas vanaf volgend seizoen zouden stoppen als sponsor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
Arrne schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:54:
Reden de auto's van Williams nu trouwens rond zonder Martini sponsoring? Ik dacht dat die pas vanaf volgend seizoen zouden stoppen als sponsor?
Het is Frankrijk en daarom geen alcoholreclame op de wagens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
quote:
sjaool schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:54:
[...]

Yep, McLaren reed ook zonder Chandon erop.

• YakuzA

YakuzA

quote:
TommyGun schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:52:
[...]
Goed lezen ;)

Als Ferrari het (weer) laat liggen maakt het de weg vrij voor Mercedes om eenvoudig de races met een-tweetjes te winnen. En dan is daarachter een gevecht tussen Ferrari en RBR (en zoals het er nu uit ziet met RBR als 2e team...)
Ook na 3x doorlezen zie ik het niet.

Er staat nog steeds dat Ferrari hun best moet doen omdat als ze niet hun best doen hetzelfde resultaat als vorig jaar boeken in Hongarije.
Dus als Ferrari niet hun best doet wordt Ferrari 1-2.
Dus als Ferrari wel hun best doet wordt Mercedes 1-2.
Oid :?

PSN

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:07
quote:
[...]

Op een circuit dat vernoemd is naar een drankenfabrikant. Blijft leuk :)

• Arrne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:04
quote:
[...]

Ah, vandaar. Ik wist niet dat dat verboden was in Frankrijk, ik dacht alleen in een aantal Arabische landen.

De andere teams met sponsoring voor alcoholmerken (McLaren, Force India, ..?) zullen dat inderdaad ook wel aangepast hebben ja, maar bij Williams is de sponsoring prominenter aanwezig dus valt het ook meer op.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

quote:
YakuzA schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:57:
[...]

Ook na 3x doorlezen zie ik het niet.

Er staat nog steeds dat Ferrari hun best moet doen omdat als ze niet hun best doen hetzelfde resultaat als vorig jaar boeken in Hongarije.
Dus als Ferrari niet hun best doet wordt Ferrari 1-2.
Dus als Ferrari wel hun best doet wordt Mercedes 1-2.
Oid :?
Oh pardon, ik bedoelde Hongarije 2016.

Maar vorig jaar werd het ook steeds meer een gevecht tussen Ferrari en RBR. Vooral na de zomerstop meen ik. Dat moet Ferrari zien te voorkomen. Ze moeten met Mercedes vechten, niet met RBR.

Acties:
  • +14Henk 'm!

• akerssies
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:40
Iemand op reddit heeft een leuke edit gemaakt :+
Credits naar EpicDonutDude

https://streamable.com/0i6ii

akerssies wijzigde deze reactie 25-06-2018 11:04 (4%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

quote:
TommyGun schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:02:
[...]
Oh pardon, ik bedoelde Hongarije 2016.

Maar vorig jaar werd het ook steeds meer een gevecht tussen Ferrari en RBR. Vooral na de zomerstop meen ik. Dat moet Ferrari zien te voorkomen. Ze moeten met Mercedes vechten, niet met RBR.
Ah zo :) Duidelijk

Ik hoop vooral dat Max Daniel niet aanrijd (en andersom) dit jaar O-)
Verwacht wel een sterkere RB dit jaar, dus zal wel een mix zijn van de top6 binnen 2 tienden bij kwali.

PSN

• ThomasG
quote:
Arrne schreef op maandag 25 juni 2018 @ 11:01:
[...]

Ah, vandaar. Ik wist niet dat dat verboden was in Frankrijk, ik dacht alleen in een aantal Arabische landen.

De andere teams met sponsoring voor alcoholmerken (McLaren, Force India, ..?) zullen dat inderdaad ook wel aangepast hebben ja, maar bij Williams is de sponsoring prominenter aanwezig dus valt het ook meer op.
Ze hadden bij Williams natuurlijk ook de belijning aan kunen passen naar blauw wit rood, en zeggen dat het de Franse vlag was :+

Acties:
  • +5Henk 'm!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
RobertMe schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:21:
[...]

Aan de rondetijden is het niet te zien, die bleven tot aan de stop aardig constant, en ook na de stop eigenlijk. Wel is er, direct na de stop, te zien dat er linksvoor de 2 bovenste flappen missen van zijn voorvleugel.

[video still]

Vanaf ronde 41 gaan de ronde-tijden van Ricciardo omhoog, van Verstappen gaan ze wat omlaag. Tot aan ronde 41 waren ze voor beiden zowat gelijk. Mogelijk waren de banden van Ricciardo vanaf dat moment meer naar de gallemiezen dan van Verstappen.

[geleend plaatje]

hardware-lover wijzigde deze reactie 25-06-2018 16:21 (6%)

A smile a day....

• P.O. Box
  • Nu online
RIC heeft sowieso 1 bijna volledige ronde ontzettend veel last gehad van die twee Williams knakkers die het verschil tussen de blauwe lijnen en de blauwe vlaggen niet zagen. Dat was ook zo rond rondje 45-47.... daar heeft hij zeker 2 a 3 seconden verloren op RAI... dus ook op VER neem ik aan (aangezien VER in de grafiek staat)
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc. :)
-Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True