[F1 2018] Race 9 - GP van Oostenrijk Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste
Acties:
  • 90.355 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:02:
[...]

Ik had bij beide coureurs het idee dat de bak kapot ging ipv de PU.
Hamilton is volgens hem zelf fuel pressure:
He subsequently pitted and rejoined in fourth, which is where he ran when he lost fuel pressure late on and was forced to retire.
https://www.motorsport.co...lure-lost-points-1054413/

Verder nog kudos voor Vettel om met een Red Bull blikje het podium op te komen ;)

/edit:
Horner also revealed that Ricciardo's retirement from the race was caused by an exhaust problem.

"We started to see an exhaust leak where temps were going through the roof, but we thought we will keep going in the hope we can try do things to cool it down," he said. "But that is ultimately what has caused his failure."

[ Voor 41% gewijzigd door YakuzA op 01-07-2018 18:56 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 08:22
TrekDr0p schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:14:
Geinig om het hele topic terug te lezen, als je net de race hebt gezien.

Wat een passie en wat een kampen :+
Ik had mijn PC verlaten even voor de race, maar wel deze pagina open gelaten. Dat waren vanaf toen tot nu net 1250 posts.

Dit topic gaat echt roken met zo'n spannende wedstrijd. Ik ken overigens iemand die vroeg of we op Whatsapp stil wilden zijn want hij kon de race niet live zien. Die heeft ook wat gemist. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Volgens Horner was Max enorm aan het liften tijdens bochten 9 en 10 en hield hij zowaar zijn linker achterband koeler dan zijn rechter. Dit terwijl normaal gesproken die linker het zwaarder heeft vanwege de kerbs. :o
https://www.motorsport.co...d-verstappen-win-1054411/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:27

Spotmatic

Ken sent me

ik zal Max geen veren in z'n reet steken, die heeft hij vandaag al genoeg gehad. ;)

Wat mij van deze race vooral opviel was dat we dit keer vooral acties van de top 6 hebben gezien. De regie vond de strijd in het midden- en achterveld niet zo interessant. Wat mij betreft meer meer meer van dit soort races! d:)b

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:05:
ik zal Max geen veren in z'n reet steken, die heeft hij vandaag al genoeg gehad. ;)

Wat mij van deze race vooral opviel was dat we dit keer vooral acties van de top 6 hebben gezien. De regie vond de strijd in het midden- en achterveld niet zo interessant. Wat mij betreft meer meer meer van dit soort races! d:)b
In andere races zijn DIE acties vaak interessanter
VER is nagenoeg niet in beeld geweest, alleen de 2 tm 6 waren interessant vandaag

Andere races rijden ze op hun 'standaard' plekjes, en is het stuivertje wisselen tussen de top3
Dan zijn juist de plekken achter nr 6 om de punten.
Zoals een HAAS, die vandaag gewoon beide auto's omhoog stuwt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

HAM had dus gewoon gelijk over z’n ‘loss of power’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:22

Edd

Iemand trouwens enig idee waarom Vandoorne is uitgevallen? Want dat heb ik even totaal gemist.

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Eigenlijk vind ik dat wel jammer. Alonso die van de pitstraat naar P8 ging hebben we ook niet gezien. De beide Haas auto's hebben we niet gezien. De totale afgang van Renault hebben we ook niet gezien, net zoals Gasly. Verder gewoon twee Saubers in de punten, en alle zes de Ferrari PU's gefinisht in de punten. :P

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-07-2018 19:11 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Voor wat betreft race wins is de stand nu 3-3-3. RBR, MER en FER hebben alle driemaal een race gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Dj-sannieboy schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:09:
[...]

HAM had dus gewoon gelijk over z’n ‘loss of power’?
Toen hij stilstond naast de baan wel. Verder valt dat niet te zeggen, maar 20 rondjes Ferrari pace rijd je niet met brandstofdruk issues.
Edd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:10:
Iemand trouwens enig idee waarom Vandoorne is uitgevallen? Want dat heb ik even totaal gemist.
Waarschijnlijk om gratis een gearbox te mogen wisselen.

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 01-07-2018 19:12 ]

PSN

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:20
Dit is verdomme al de derde keer dat ie het flikt terwijl ik in een vliegtuig zit :). Maar als ie maar wint.

Nu het slechte nieuws: ik ga in november pas weer vliegen....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:27

Pierre

Van nature lui!

autje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:12:
Dit is verdomme al de derde keer dat ie het flikt terwijl ik in een vliegtuig zit :). Maar als ie maar wint.

Ik neem graag je stokje over wbt het vliegen, volgende week zondag zit ik om 15.30 in het vliegtuig. Dus dan maar Silverstone winnen _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:57

TinusTegengas

Formula Racing

Persconferentie na de race
[YouTube: https://youtu.be/hZjJN1IE2AY]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

autje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:12:

Misschien een gofundme ofzo opzetten om wat extra tickets voor je te boeken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-06 20:00
Dat zijn echt de beste links...die ziggo filmpjes geblocked voor het buitenland. :X

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:20
mark-k schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:24:
[...]

Misschien een gofundme ofzo opzetten om wat extra tickets voor je te boeken :+
Het probleem wordt de extra vakantiedagen :D.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter

Wut? Kennelijk kan ik zelfs Ziggo YT filmpjes embedden.
* DaniëlWW2 heeft de html rechten voor modjes echt ontdekt hoor. :+

Maar dit is het interview met Olav en Marko gisteren. Het zeker waard om te zien. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wat minstens zo mooi is als een overwinning van Max is de kop van Toto als het bij hun niet loopt zoals gehoopt\verwacht. Was weer genieten vanmiddag >:) *O* :)F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

autje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:33:
[...]

Het probleem wordt de extra vakantiedagen :D.
Je kunt best elke zondagmiddag 2 uur boven Schiphol cirkelen hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wut? Alonso reed met een vleugel van de auto van vorig seizoen? :>
Zou het lek bij McLaren dan toch boven zijn? Gewoon de voorvleugels van vorig seizoen pakken. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-06 14:27
pjlgt schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:38:
Wat minstens zo mooi is als een overwinning van Max is de kop van Toto als het bij hun niet loopt zoals gehoopt\verwacht. Was weer genieten vanmiddag >:) *O* :)F
Die moeten zeker voor volgende week weer een keer langs de IKEA. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Ik dacht altijd dat een neusvleugel uit 1 stuk bestond. Vanaf 12:20 is te zien van niet. nooit geweten O-) :P

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:43

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 19:41:
[...]

Wut? Alonso reed met een vleugel van de auto van vorig seizoen? :>
Zou het lek bij McLaren dan toch boven zijn? Gewoon de voorvleugels van vorig seizoen pakken. :P
Realistisch gesproken zouden HAM BOT RIC en wellicht HUL gewoon voor ALO geeindigd zijn en dan was 'ie P12 dus ik gok niet dat dat het lek is :P

Ik hoorde dat ze een achtervleugel van een MP4-4B gaan proberen in Silverstone overigens. Geruchtje.

[ Voor 10% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 19:58 ]

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:02
Wanneer komt de board radio samenvatting altijd online?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

BasvanS schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:03:
Wanneer komt de board radio samenvatting altijd online?
In de komende dagen (veel nauwkeuriger durf ik het niet te doen)

---

Gasly had de hele race schade aan z'n vloer en ophanging

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/0PWHVVlmWYKv5FWV7X1cSn7IAyfh1QBuKw_ROLh4LPM.jpg?w=373&s=f5f72a02fe6031d3ca0e5d552301146b

---

strafje voor stroll wegens blue flags

https://www.racefans.net/...ue-flags-for-a-whole-lap/

[ Voor 44% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 20:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ah, heeft Connelly toch nog iemand een flinke straf kunnen uitdelen. :P
Maar @iichel. Was het genoeg chaos of? :P

[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-07-2018 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:05
DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 18:59:
Volgens Horner was Max enorm aan het liften tijdens bochten 9 en 10 en hield hij zowaar zijn linker achterband koeler hield dan zijn rechter. Dit terwijl normaal gesproken die linker het zwaarder heeft vanwege de kerbs. :o
https://www.motorsport.co...d-verstappen-win-1054411/
Wat een held is het toch. En dan in z'n interview in het vierkantje tegen Jack zeggen dat ie door banden management niet helemaal voluit kon gaan :D Zo makkelijk hoe hij er dan over praat, alsof het niets is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Raikkonen star of managing his tires? WTF TED ?! Gimme something of what you've been using plx :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:12:
Ah, heeft Connelly toch nog iemand een flinke straf kunnen uitdelen. :P
Maar @iichel. Was het genoeg chaos of? :P
Ik vond het prachtig. Spanning, chaos, drama *O*

GRO P4, ALO P8 en RAI voor VET. *O* *O*

Alleen jammer dat BOT eruit ging, maar die heeft dit seizoen geen pech. -O-

En gewoon een goeie race voor VER, ook erg prettig om te zien. :Y :Y
redfoxert schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:16:
[...]

Raikkonen master of managing his tires? WTF TED ?! Gimme something of what you've been using plx :)
Huh? Er waren aardig wat coureurs die blisters hadden. De Red Bulls en Ferraris hadden tegelijkertijd de soft erop geschroefd, HAM zelfs later. De bulls hadden beide blisters, HAM ook, de banden van de Ferraris zagen er het beste uit.

[ Voor 32% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 20:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Eens kijken of ze in Engeland eens niet tegen de Toro Rosso's kunnen beuken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

official F1 race highlights

[ Voor 3% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 20:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Dit is dus een powertrack. Alleen in de kwalificatie dan, want FER en MER konden absoluut niet glimlachend een extra blik met power opentrekken. RBR zit er nu gewoon al beter bij dan in 2017.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hulde voor Verstappen.

Wat ik alleen niet snap in de reacties hier dat ik ineens heel veel mensen de suggestie zie maken dat Verstappen zijn rijstijl zou hebben aangepast en hij ineens heel “volwassen” zou hebben gereden. Alsof dat eerder niet zo was.

Heb net nog maar een keer de samenvatting terug gekeken en ook daar wordt gewoon weer gezegd dat toen hij in begin Raikkonen inhaalde, hij dat deed op een plek waar dat “eigenlijk niet kon” en er was daar ook gewoon een touché. Alleen dit keer viel het kwartje de goede kant op.

Volgens mij heeft verstappen dus helemaal niets aangepast en heeft hij juist gewonnen omdat hij vasthoudt aan zijn agressieve rijstijl als hij anderen voorbij moet. Terecht dat het hem dit keer een overwinning heeft opgeleverd i.p.v. allemaal mensen die van de kant roepen dat hij minder risico moet nemen. Daarmee heeft hij gewoon een paar keer pech gehad (en dat zal hij ook vaker hebben dan anderen, simpelweg omdat hij meer risico neemt dan anderen).

Just my two cents 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mark-k schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:17:
Eens kijken of ze in Engeland eens niet tegen de Toro Rosso's kunnen beuken.
ja die 2 hebben echt pech :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:28:
Hulde voor Verstappen.

Wat ik alleen niet snap in de reacties hier dat ik ineens heel veel mensen de suggestie zie maken dat Verstappen zijn rijstijl zou hebben aangepast en hij ineens heel “volwassen” zou hebben gereden. Alsof dat eerder niet zo was.

Heb net nog maar een keer de samenvatting terug gekeken en ook daar wordt gewoon weer gezegd dat toen hij in begin Raikkonen inhaalde, hij dat deed op een plek waar dat “eigenlijk niet kon” en er was daar ook gewoon een touché. Alleen dit keer viel het kwartje de goede kant op.

Volgens mij heeft verstappen dus helemaal niets aangepast en heeft hij juist gewonnen omdat hij vasthoudt aan zijn agressieve rijstijl als hij anderen voorbij moet. Terecht dat het hem dit keer een overwinning heeft opgeleverd i.p.v. allemaal mensen die van de kant roepen dat hij minder risico moet nemen. Daarmee heeft hij gewoon een paar keer pech gehad (en dat zal hij ook vaker hebben dan anderen, simpelweg omdat hij meer risico neemt dan anderen).

Just my two cents 😜
De mensen die verkondigen zijn dan ook dezelfde die steeds zeiden dat dit moest gebeuren. Die kunnen natuurlijk niet toegeven dat Max helemaal niks heeft veranderd en ze totale onzin uitkraamde. Zeker niet nadat Max ze zo overduidelijk uitdaagde na de race in Frankrijk. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Nu online
Joster schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:16:
[...]

Wat een held is het toch. En dan in z'n interview in het vierkantje tegen Jack zeggen dat ie door banden management niet helemaal voluit kon gaan :D Zo makkelijk hoe hij er dan over praat, alsof het niets is..
De boordradio van Verstappen over de staat van de banden bij de anderen was ook lekker droog. Gewoon heel kalmpjes aangeven dat het allemaal prima gaat.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 20:00

Harrie

NederVlaming

Spotmatic schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:26:
Dit is dus een powertrack. Alleen in de kwalificatie dan, want FER en MER konden absoluut niet glimlachend een extra blik met power opentrekken. RBR zit er nu gewoon al beter bij dan in 2017.
In de race zit je met je hoeveelheid brandstof, en bandenslijtage die je beperkt moet houden, als je niet elke 15 ronden wilt stoppen. En dan nog een PU die 7? races mee moet gaan.
Dus dat is wel een beetje een equalizer natuurlijk. De wagens rijden gewoon niet meer op full power.

[ Voor 4% gewijzigd door Harrie op 01-07-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 23:09

epo

Poeh toch jammer, max had China gewoon moeten winnen en Monaco ook en had gewoon aan de leiding gestaan. Volgend jaar dan maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Laatst online: 18-06 20:00

Harrie

NederVlaming

*oeps, dubbelpost*

[ Voor 95% gewijzigd door Harrie op 01-07-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:16:
[...]
Huh? Er waren aardig wat coureurs die blisters hadden. De Red Bulls en Ferraris hadden tegelijkertijd de soft erop geschroefd, HAM zelfs later. De bulls hadden beide blisters, HAM ook, de banden van de Ferraris zagen er het beste uit.
Toch vond ik dat Max het beter deed, alleen al vanwege de winst en het kunnen managen van zn bandjes zonder dat ze ploften.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

redfoxert schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:37:
[...]

Toch vond ik dat Max het beter deed, alleen al vanwege de winst en het kunnen managen van zn bandjes zonder dat ze ploften.
Waarom deed hij het beter? Kimi had geen blisters en kon op het einde nog even de snelste ronde neerzetten. En die had ook geen plofje. Ik vind dat Max het goed gedaan heeft hoor, op de goede momenten de banden ontlasten, maar persoonlijk vind ik dat de Ferraris beter met hun banden om gingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[YouTube: https://youtu.be/ag3hnnlY2zo]

[ Voor 16% gewijzigd door Paulus07 op 01-07-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:38:
[...]

Waarom deed hij het beter? Kimi had geen blisters en kon op het einde nog even de snelste ronde neerzetten. En die had ook geen plofje. Ik vind dat Max het goed gedaan heeft hoor, op de goede momenten de banden ontlasten, maar persoonlijk vind ik dat de Ferraris beter met hun banden om gingen.
Ik denk dat Max meer te werken had aan de banden om ze goed (genoeg) te houden als ik Horner zo hoor. Daarnaast, dan hebben de Ferrari's juist te weinig gevraagd van hun banden en zijn ze te laat gas gaan geven als ze aan het einde nog zo goed waren ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Wel jammer dat we vanalles en nog wat hebben gemist. LEC door de grindbak in lap 1 bv is niet eens een herhaling van geweest wat daar precies gebeurde.
[...]

Verstappen heeft het maximale uit de banden gehaald, Kimi niet :P Kwam in dit topic ook ergens langs (net hele topic bij gelezen, dus geen idee van wie/...) dat Ferrari zelf aangaf dat ze harder had kunnen/moeten rijden en dus iets minder banden sparen. Leuk dat Ferrari nu nog banden heeft die eruit zien als nieuw, maar daar heb je niks aan.

Toevoeging:
Om een vergelijking te maken. "Coureur X heeft het beste benzine gespaard want had nog de meeste liters over", dan heeft hij dus of teveel benzine meegenomen bij de start of had hij harder kunnen/moeten rijden.

[ Voor 8% gewijzigd door RobertMe op 01-07-2018 20:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Joster schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:44:
[...]

Ik denk dat Max meer te werken had aan de banden om ze goed (genoeg) te houden als ik Horner zo hoor. Daarnaast, dan hebben de Ferrari's juist te weinig gevraagd van hun banden en zijn ze te laat gas gaan geven als ze aan het einde nog zo goed waren ;)
Yep Max moest aan het eind nog onhouden (las bocht 9 en 10 niet vol gas geven) om de schade aan de bestaande blisters beperkt te houden. Waarvoor credits.

HAM had al delaminatie en moest echt pitten. Maar de Ferraris zijn een seconde of 5 (RAI) tot 10 (VET) ingelopen gedurende de stint, zonder blisters. Te hard pushen = hoge temperaturen = blisters. Dan vind ik dat de laatst genoemden het beter doen.

Maar het ging erom dat @redfoxert het statement "RAI was goed voor z'n banden geweest" vond komen van iemand die wat gesnoven had. Daar kon ik me totaal niet in vinden.
RobertMe schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:46:
[...]

Verstappen heeft het maximale uit de banden gehaald, Kimi niet :P Kwam in dit topic ook ergens langs (net hele topic bij gelezen, dus geen idee van wie/...) dat Ferrari zelf aangaf dat ze harder had kunnen/moeten rijden en dus iets minder banden sparen. Leuk dat Ferrari nu nog banden heeft die eruit zien als nieuw, maar daar heb je niks aan.
VER had met nog 15-20 ronden te gaan blisters. Da's slecht bandenmanagement :P Dan moest hij de rest van de race (letterlijk) op de blaren zitten omdat hij ze in de eerste helft van de stint overbelast had. Daarna heeft hij er wel weer erg goed voor gezorgd.

De banden van Kimi en VET waren ook een rondje of 55 oud, die hebben ook wel slijtage gehad, maar geen ongelijkmatige (blisters, flatspots, graining) en ze konden tot de streep pushen. Wie doet het dan beter? :)

[ Voor 32% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 20:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• fredkroket
  • Niet online
Blijft toch mooi om te zien dat in de sport (welke dan ook) oranje fans er altijd zo massaal zijn en er eigenlijk nooit mot is (alleen maar feest).

Jammer genoeg geen ja gezegd op deze trip, was een mooi feestje geweest.

Ook mooi dat toen RIC RAI passeerde alle VER fans stonden te juichen op de tribune.

Zoiets vind ik echt (oprecht) mooi. Ook de coverage in de buitenlandse media met alle oranje gekte is gewoon top. Ik geloof dat ‘we’ als oranje altijd wel graag geziene gasten zijn.

Bijzonder dat in de media men het heeft over 15.000 fans, 18.000 fans, 20.000 fans en 35.000 (http://www.dailymail.co.u...-repeat-win.html#lc-id-85) fans. Ik kan er een paar duizend naast zitten, maar blijkbaar ben ik niet de enige ☺.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04
iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:48:
[...]

Yep Max moest aan het eind nog onhouden (las bocht 9 en 10 niet vol gas geven) om de schade aan de bestaande blisters beperkt te houden. Waarvoor credits.

HAM had al delaminatie en moest echt pitten. Maar de Ferraris zijn een seconde of 5 (RAI) tot 10 (VET) ingelopen gedurende de stint, zonder blisters. Te hard pushen = hoge temperaturen = blisters. Dan vind ik dat de laatst genoemden het beter doen.

Maar het ging erom dat @redfoxert het statement "RAI was goed voor z'n banden geweest" vond komen van iemand die wat gesnoven had. Daar kon ik me totaal niet in vinden.

[...]

VER had met nog 15-20 ronden te gaan blisters. Da's slecht bandenmanagement :P Dan moest hij de rest van de race (letterlijk) op de blaren zitten omdat hij ze in de eerste helft van de stint overbelast had. Daarna heeft hij er wel weer erg goed voor gezorgd.

De banden van Kimi en VET waren ook een rondje of 55 oud, die hebben ook wel slijtage gehad, maar geen ongelijkmatige (blisters, flatspots, graining) en ze konden tot de streep pushen. Wie doet het dan beter? :)
Waarom hebben ze dan niet meer gepushed als hun banden nog zo goed waren?? Als ze geen last hadden, konden ze ook wel 10 rondjes eerder vol gas erop ;)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

[...]

Waarom deed hij het beter? Kimi had geen blisters en kon op het einde nog even de snelste ronde neerzetten.
Ehm. Als iemand eerder over de finish komt dan de ander heeft hij het over het algemeen beter gedaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:10
Je zult maar op die camping staan nu, zal wel een feestje gevierd worden! Al dat oranje, geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
[...]

Mja, ik bedoelde dus ook dat de Red Bulls als auto's zijnde het de banden lastiger aan het maken waren dan de Ferrari's, zonder perse harder te pushen. Wellicht mindere balans of iets dergelijks.

[...]

Max z'n banden waren op, die van RAI en VET nog niet, ze hebben dus niet hard genoeg gepusht :P Ze zijn eigenlijk te goed voor de banden geweest :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• epo
  • Laatst online: 23:09

epo

[...]

[...]

Ferrari was redelijk voorzichtig met de banden, maar wat Vettel ook netjes aangaf achteraf is het makkelijk oordelen.

Blijft wel een feit dat Ferrari met dit type band by far het minste degradatie heeft. Persoonlijk vind ik het jammer dat er een aangepaste band is gekomen waar dan Mercedes het meeste voordeel uithaalt.
Persoonlijk is dit een prestatie van Ferrari en net als dat Mercedes met hun PU toonaangevend is geweest en de andere teams dus beter hun best moeten doen moeten ze dat dan ook maar doen met de banden slijtage. Blijft een leuk spelletje zo met de banden en maakt de race ook veel spannender. Volgende race als de Mercedes niet gaan uitvallen verwacht ik wel een makkelijke overwinning van ze met die aangepaste band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Martinusz schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:55:
[...]

Waarom hebben ze dan niet meer gepushed als hun banden nog zo goed waren?? Als ze geen last hadden, konden ze ook wel 10 rondjes eerder vol gas erop ;)
De Ferraris hebben, vanaf dat ze de soft eronder hadden gewoon een laptime gereden hebben die ze tot het einde konden volhouden. Geen overmatige belasting van de banden. Vanaf de stop gepusht op een tempo dat vol te houden was. Van de laatste 30 ronden was Kimi 24 rondjes sneller dan Max.

http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Kimi%20Raikkonen
Joster schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:58:
[...]

Max z'n banden waren op, die van RAI en VET nog niet, ze hebben dus niet hard genoeg gepusht :P Ze zijn eigenlijk te goed voor de banden geweest :)
Dat laatste weet je niet. Aangeraden werd om in rondje 18 van US naar SS te gaan, dat deed Ferrari ook. Dus ze hebben gewoon de snelste strategie gepakt. Of de banden op waren, dat weten we niet. Ik denk van wel... Jij denkt van niet... maar dat zullen we noot weten. 53 rondes op SS en gewoon goeie rondetijden rijden, ik denk wel dat Ferrari er het maximale uit gehaald heeft zonder de band te slopen.
EddoH schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:56:
[...]

Ehm. Als iemand eerder over de finish komt dan de ander heeft hij het over het algemeen beter gedaan :+
Algemeen, ja, zeker akkoord.
Maar dit ging specifiek over bandenmanagement en daar vond ik Kimi vandaag beter. :P

[ Voor 44% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 21:04 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-06 15:13
Maar misschien hadden de Ferrari's niet genoeg benzine om lang te pushen?

Wat de reden ook is, het lijkt mij dat als Ferrari kon pushen dat ze dat ook wel zouden doen.

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

210667

[...]

Waarom deed hij het beter? Kimi had geen blisters en
Omdat VER won en niet RAI. Daarom dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:00:
[...]

Dat laatste weet je niet. Aangeraden werd om in rondje 18 van US naar SS te gaan, dat deed Ferrari ook. Dus ze hebben gewoon de snelste strategie gepakt. Of de banden op waren, dat weten we niet. Ik denk van wel... Jij denkt van niet... maar dat zullen we noot weten. 53 rondes op SS en gewoon goeie rondetijden rijden, ik denk wel dat Ferrari er het maximale uit gehaald heeft zonder de band te slopen.
Ze gingen naar S ;) Dat laatste denk ik overigens ook wel want ik zette er niet voor niets een ":P" achter, maar de vraag is dan wie er als persoon beter aan banden management heeft gedaan en hoe dat komt. Ik denk dat de Ferraris van nature (op dit circuit, met deze compound, met hun balans > dus niet eens zozeer door de coureurs) veel minder degradatie op de banden veroorzaakt, dus dan is het van Max misschien wel knapper dat hij het er zoveel rondes op uitgehouden heeft :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Nu online

Chiron

Moderator Discord
Deze race was het ook een stuk onvoorspelbaarder omdat de temperatuur van het asfalt nog niet eerder zo hoog was. Dat had een behoorlijke impact op de levensduur. Surprise surprise :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Ted trouwens nog in zijn notebook m.b.t. de blistering is dat hij met die Mario ??? van Pirelli had gesproken. En hij gaf aan dat dat komt door de afstelling van de auto en het weer. Door de lage temperaturen van vrijdag trad graining op, daarop hebben de teams de afstelling aan te passen om de banden beter op temperatuur te krijgen/houden. Doordat de baantemperatuur nu 15 tot 20 graden warmer was kreeg je dus problemen aan de andere kant. Dit effect was daarbij het meest merkbaar bij de softs. Ik meen dat hij zei omdat deze beter opwarmen. Maar volgens mij is dat toch juist andersom? Hoe zachter de band hoe makkelijker op temperatuur te krijgen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

210667 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:09:
[...]

Omdat VER won en niet RAI. Daarom dus
Straks ga je me nog vertellen dat ie opzettelijk die blisters erin gereden heeft om daarna dusdanig het tempo te temperen om met 1.x seconde voorsprong over de streep te komen :D

Nee kom, even serieus. Max heeft 'm gewonnen. Netjes. Wil ik niks van af doen.

Maar het begint met deze:
redfoxert schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:16:
[...]

Raikkonen star of managing his tires? WTF TED ?! Gimme something of what you've been using plx :)
Hoezo heeft Kimi niet netjes op z'n banden gepast?
Data erbij: http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Kimi%20Raikkonen

VER RIC RAI VET pitten allemaal rondje 15 na VSC van BOT.

VER heeft daar een gat van 3.8 seconden op RAI (onder VSC)
Tussen rondje 15 en rondje 36 bouwt hij dit uit naar 7.3 seconden. Tot rondje 48 blijft het dit ongeveer.
Dan zien we ook dat VER in dit proces z'n banden geblisterd heeft. Hij heeft er dus te hard op gereden waardoor ze oververhit zijn geraakt en de compound gesmolten is en heeft losgelaten. HAM en RIC moesten hierdoor een extra pitstop maken.
redfoxert schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:37:
[...]

Dus VER blistert z'n banden en moet de laatste 20-25 rondjes inhouden om anders z'n banden ploffen, maar toch heeft ie het beter gemanaget? Nee, met dat specifieke statement ben ik het niet eens.

VER heeft een goeie tactiek gehad waardoor hij HAM pakte, hij heeft een enigszins risky manoeuvre in ronde 1 op Kimi uitgevoerd (Kimi maakte een foutje, VER dook het gaatje in, kleine maar onschuldige touche) en vanaf daar gewoon keurig uitgereden. Nogmaals, van z'n overwinning wil ik niks af doen. d:)b

Maar roepen dat VER een beter bandenmanagement had dan RAI. Nein. Hij heeft eerst te hard gepusht en daarna zich genoeg ingehouden om 'm veilig naar de streep te brengen. Dat inhouden op het einde was uit nood geboren en hij heeft precies genoeg overgehouden.

my 2 cents. Je mag er zelf van vinden wat je wilt. Maar IMO heeft Kimi beter op z'n banden gepast en tot het eind in leven gehouden. Net als VET.
RobertMe schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:23:
Wat Ted trouwens nog in zijn notebook m.b.t. de blistering is dat hij met die Mario ??? van Pirelli had gesproken. En hij gaf aan dat dat komt door de afstelling van de auto en het weer. Door de lage temperaturen van vrijdag trad graining op, daarop hebben de teams de afstelling aan te passen om de banden beter op temperatuur te krijgen/houden. Doordat de baantemperatuur nu 15 tot 20 graden warmer was kreeg je dus problemen aan de andere kant. Dit effect was daarbij het meest merkbaar bij de softs. Ik meen dat hij zei omdat deze beter opwarmen. Maar volgens mij is dat toch juist andersom? Hoe zachter de band hoe makkelijker op temperatuur te krijgen?
Dat laatste lijkt me correct. De zachtere compound is makkelijker op temperatuur te krijgen. Maar ze rijden langer op de soft, wellicht dat langere oververhitting tot blistering leidt, pas na een rondje of 20. Hoewel HAM al binnen 15 ronden blisters had. Heeft wellicht wat met de samenstelling van de compound te maken.

[ Voor 18% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
[...]

Of iets anders geslikt ;)

On topic: Als de bandjes nog zo goed waren, waarom zijn ze dan niet eerder gaan pushen?

Oh ik lees de helft weer eens niet ... allang aangehaald :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18-06 21:12
jorank schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:00:
Maar misschien hadden de Ferrari's niet genoeg benzine om lang te pushen?

Wat de reden ook is, het lijkt mij dat als Ferrari kon pushen dat ze dat ook wel zouden doen.
Op moment dat Hamilton slecht ging en er zelfs uit ging, was het voor Ferrari ook wel duidelijk dat vettel punten moest pakken. 1e 2e of 3e is dan een bijzaak. Rai had toen zeker meer kunnen aanvallen maar dat valt hele seizoen al tegen bij hem. Daarbij waren zij ook aan het knijpen over de bandjes. Hadden ze vol gas erop gedaan waren de banden ook gaan slijten. Ze hoopte nu waarschijnlijk langzaam in te lopen om de laatste ronden een aanval te kunnen doen. Uiteindelijk bleven ze te ver achter en gewoon eieren voor hun geld gekozen. Resultaat is Vettel weer bovenaan in het kampioenschap. Dat is hun echt wel de overwinning aan Red Bull waard. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 15:38

Martinspire

Awesomeness

Ik denk dat Verstappen vooral aan het pushen was om voor Hamilton te blijven en eventueel ook bij een nieuwe pitstop ervoor te blijven rijden. Dat was vrij goed mogelijk en dus had ie minder banden en minder brandstof voor het laatste stuk van de race. Daar kwam Raikkonen dichterbij. Echter erachter is 1 en er voorbij is 2. Zeker Raikkonen is niet meer de rijder die makkelijk mensen inhaalt. Dat zagen we al eerder dit jaar.

Ferrari was bezig met Verstappen en een mogelijk podium. Red Bull was bezig met de winst. Toch wel 2 verschillende strategiën en voor zowel Raikkonen als Verstappen alsook Vettel is wel wat te zeggen qua management. Maar we zagen in 2016 in Spanje al dat vooral de eerste 2 daar wel goed in waren.

Verder vergeten veel mensen volgens mij dat Mercedes sowieso veel last van bandenslijtage had in voorgaande races, dus een 2e stop was sowieso al een mogelijkheid. Ik denk dat zonder de problemen voor uitval van Bottas als Hamilton Verstappen deze wedstrijd ook gewonnen had, puur omdat ie maar 1 stop heeft hoeven maken en omdat ie een goede trackpositie had door de eerste ronde.

Oja en weer een GP waarbij Raikkonen geen plekje gewonnen heeft bij het eindigen van de eerste ronde :D

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 366118

Vergeet niet dat Verstappen na het uitvallen van RIC ook zijn motor op een lager standje heeft gezet, daarna liep de voorsprong terug van 7 naar 3 seconden en ging de motor de laatste 5 rondjes weer een standje hoger en bleef de afstand gelijk.

Op de longruns van vrijdag kon je al zien dat Ferrari veel zuiniger op de bandjes waren en daarom konden zij ook de snellere US gebruiken in de race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:27
Toch vind ik het meesterlijke banden management van Max, om zelfs met blisters het 23 rondjes mee te kunnen rijden. Wel iets langzamer dan de Ferrari's reden, maar toch nog op goed tempo. Als je zo lang op gevaarlijke banden (want kans op *plof*) kunt uithouden door het te managen, dan ben je mij betreft heel goed bezig geweest en mogeliijk beter dan wat de Ferrari's gedaan hebt.

Zeker als je in ogenschouw neemt dat de banden het zwaarder hebben gehad dan verwacht door de flink hogere temperaturen van de baan wat de afstelling van eerder het weekend. Dan had men misschien al kunnen verwachten. Dat het zo snel en zo rap zou kunnen, dat was denk ik niet verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:23:
Ik weet wel dat hardere banden een lagere bedrijfstemperatuur hebben.
Misschien werd daar mee bedoelen dat ze sneller op een te hoge temp konden komen daardoor icm hogere baan temps.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

epo schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:00:
[...]
Ferrari was redelijk voorzichtig met de banden, maar wat Vettel ook netjes aangaf achteraf is het makkelijk oordelen.

Blijft wel een feit dat Ferrari met dit type band by far het minste degradatie heeft. Persoonlijk vind ik het jammer dat er een aangepaste band is gekomen waar dan Mercedes het meeste voordeel uithaalt.
Persoonlijk is dit een prestatie van Ferrari en net als dat Mercedes met hun PU toonaangevend is geweest en de andere teams dus beter hun best moeten doen moeten ze dat dan ook maar doen met de banden slijtage. Blijft een leuk spelletje zo met de banden en maakt de race ook veel spannender. Volgende race als de Mercedes niet gaan uitvallen verwacht ik wel een makkelijke overwinning van ze met die aangepaste band.
Dat verhaal dat die aangepaste band beter is voor merc dan voor Ferrari is allang door Vettel gedebunked. :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 18-06 15:36
Anoniem: 366118 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:37:
Vergeet niet dat Verstappen na het uitvallen van RIC ook zijn motor op een lager standje heeft gezet
Dat heb ik even niet meegekregen. Heeft hij dat in een interview gezegd ergens?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
DJTimo schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:55:
[...]
https://nl.motorsport.com...vallen-ricciardo/3133522/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:35
DJTimo schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:55:
[...]
https://www.gpupdate.net/...d-na-uitvallen-ricciardo/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
DaniëlWW2 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:30:
[...]

De mensen die verkondigen zijn dan ook dezelfde die steeds zeiden dat dit moest gebeuren. Die kunnen natuurlijk niet toegeven dat Max helemaal niks heeft veranderd en ze totale onzin uitkraamde. Zeker niet nadat Max ze zo overduidelijk uitdaagde na de race in Frankrijk. ;)
Ik denk dat VER wel iets heeft veranderd. Vandaag, en ook in de afgelopen races zag je dat ie gewoon ietsje voorzichtiger was op sommige momenten. Dat was vandaag zichtbaar toen hij uiteindelijk na de eerste paar moves weer op P4 terecht kwam. Hij nam daar weinig risico, ondanks dat het positie kostte.

Uiteraard geen dag en nacht verschil, maar ik heb wel het idee dat hij met iets meer beleid en iets minder agressie rijdt op momenten dat het echt riskant is. Ofwel, iets minder onbezonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:07

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Max deed het beter omdat hij gewonnen heeft. Dat hij niet de snelste ronde reed was omdat hij net als HAM vorige race gewoon het gat aan het managen was. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Weet iemand trouwens hoe de autoverzameling van Frits van Eerd eruit ziet?
Doornbos had het erover dat "dit de indrukwekkenste van Europa is en misschien wel van de wereld."

Dan maak je mij wel nieuwsgierig. Krijg hier alleen niet veel over gevonden. :-(

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

sjaool schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:58:
[...]

Max deed het beter omdat hij gewonnen heeft. Dat hij niet de snelste ronde reed was omdat hij net als HAM vorige race gewoon het gat aan het managen was. ;)
Agree to disagree :)
Maar uiteindelijk gewoon puike overwinning. Dubbel zoet om dat het in een Red Bull op de Red Bull Ring was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
man met de zonnebril zegt iets en weg interview :P

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VlZIvxhz3so]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gekkenhuis schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:01:
Doornbos had het erover dat "dit de indrukwekkenste van Europa is en misschien wel van de wereld."

Dan maak je mij wel nieuwsgierig. Krijg hier alleen niet veel over gevonden. :-(
Lijkt me sterk dat die groter is dan die van Jay Leno ;)
Maar is verder niet echt F1 related.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Gekkenhuis schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:01:

Er stonden maar liefst 75 formule1 auto’s. Van Schumacher tot die van Senna, Mansel en vele andere grootheden, te veel om hier op te noemen. Het was gewoon overweldigend

Quote van een bezoeker uit 2016

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 21:26:

[...]

Hoezo heeft Kimi niet netjes op z'n banden gepast?
Data erbij: http://en.mclarenf-1.com/...ppen&dr2=Kimi%20Raikkonen

VER RIC RAI VET pitten allemaal rondje 15 na VSC van BOT.
RAI heeft ook goed op z'n banden gepast. Volgens eigen zeggen na de race te goed. Ze hebben te behoudend gereden en de banden hadden daardoor nog teveel over aan het eind van de race. Anders had hij ook nooit de snelste ronde kunnen zetten natuurlijk. Wat dat betreft kan ik me wel vinden in de analyse dat VER beter met z'n banden is omgegaan dan RAI.

Finishen met banden die nog de snelste ronde kunnen zetten en nauwelijks visuele slijtage vertonen, is als finishen met een halve tank brandstof en dan geprezen worden dat je zo goed brandstof hebt gespaard ;)
VER heeft daar een gat van 3.8 seconden op RAI (onder VSC)
Tussen rondje 15 en rondje 36 bouwt hij dit uit naar 7.3 seconden. Tot rondje 48 blijft het dit ongeveer.
Dan zien we ook dat VER in dit proces z'n banden geblisterd heeft. Hij heeft er dus te hard op gereden waardoor ze oververhit zijn geraakt en de compound gesmolten is en heeft losgelaten. HAM en RIC moesten hierdoor een extra pitstop maken.
Als je naar de beelden kijkt, zien zijn banden er juist erg netjes uit op het moment dat HAM en RIC blisters hebben. Hij heeft ze dus NIET te zwaar belast, pas aan het eind zag je hem afzakken in rondetijden en de Ferrari's dichterbij laten komen. Heel lang is dat gat met RAI constant gebleven. Kijk maar eens naar al die rondjes op de soft compound: VER rijdt continu 1:08.5 +/- 0.3s. Met push / charge rondjes is dat geen wonder, maar hij heeft echt niet lopen trappen, want dan zie je een heel ander verloop van rondetijden.
[...]

Dus VER blistert z'n banden en moet de laatste 20-25 rondjes inhouden om anders z'n banden ploffen, maar toch heeft ie het beter gemanaget? Nee, met dat specifieke statement ben ik het niet eens.
Zijn rondetijden in de laatste 10-15 rondjes zijn juist de snelste van de race. Hoezo inhouden? Ze zetten allebei in de laatste 2 rondjes hun snelste ronden, maar je kunt het VER nauwelijks kwalijk nemen dat hij geen 1:06.nogwat probeert neer te zetten zoals RAI: er valt voor hem met zo'n ronde niks te winnen, zeker niet als je bedenkt dat z'n teamgenoot uitgevallen is en die van RAI nog vrolijk rondjes rijdt.
VER heeft een goeie tactiek gehad waardoor hij HAM pakte, hij heeft een enigszins risky manoeuvre in ronde 1 op Kimi uitgevoerd (Kimi maakte een foutje, VER dook het gaatje in, kleine maar onschuldige touche) en vanaf daar gewoon keurig uitgereden. Nogmaals, van z'n overwinning wil ik niks af doen. d:)b

Maar roepen dat VER een beter bandenmanagement had dan RAI. Nein. Hij heeft eerst te hard gepusht en daarna zich genoeg ingehouden om 'm veilig naar de streep te brengen. Dat inhouden op het einde was uit nood geboren en hij heeft precies genoeg overgehouden.
Dat hebben we dan anders gezien :) Ik denk dat ik hierboven aantoon dat hij helemaal niet heeft ingehouden aan het eind, nogmaals: snelste ronde in rondje 70, Kimi zet z'n snelste ronde in ronde 71. Dan heb je allebei prima banden aan het eind van de race. En ik zei het al eerder: eindigen met banden die nog als nieuw zijn (ik chargeer) is niet goed gemanaged, maar gewoon te behoudend gereden. We zullen nooit weten hoe het ook had gekund, maar dat Ferrari er niet het maximale uitgehaald heeft, geven ze zelf ook toe.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paulus07 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:04:
man met de zonnebril zegt iets en weg interview :P

[video]
"Man met de zonnebril" is Mateo en is "de baas" over interviews en zo. Bij de pen zijn TV ploegen verdeeld in groepen, en mogen ook X aantal minuten per interview doen en zo. Hij houd daar toezicht op. Waarschijnlijk een dingetje van "er zijn meer TV ploegen, hij heeft gewonnen, iedereen wil hem spreken, en iedereen wil natuurlijk een reactie in programma hebben". Vandaar dat er nu neem ik aan ook wat stricter gekeken zal worden naar dat het niet te lang duurt.

Hij is ook degene die altijd bij de persconferenties in hoekje erbij staat en aanwijst wie als volgende vraag mag stellen en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Nou ja ik heb er wel genoeg over geschreven. Punt blijft, als iemand met 20 ronden te gaan blisters op z'n banden heeft en 't moet uitrijden, en daarbij moet inhouden in de snelle bochten 9 en 10, dan ben je niet de beste bandemanager van de race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 18-06 20:51
Mooi om al die onderonsjes tussen Vettel en Verstappen te zien tijdens de persconferentie. Die twee kunnen het overduidelijk goed met elkaar vinden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:50
Pos2007 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:06:
[...]

Er stonden maar liefst 75 formule1 auto’s. Van Schumacher tot die van Senna, Mansel en vele andere grootheden, te veel om hier op te noemen. Het was gewoon overweldigend

Quote van een bezoeker uit 2016
Een jaar of tien geleden heeft Paul Stoddart zijn collectie per veilig verkocht. Hij had een groot aantal Minardi, Tyrrell, Benetton en Arrows auto's uit recente geschiedenis (>1990) in bezit waarvan ik destijds begreep dat frits die heeft gekocht. Dan gaat voor relatief weinig geld de teller qua autao's ardig lopen natuurlijk. Ik heb er ooit beelden van gezien, mogelijk bij RTL GP maar weet niet meer precies wanneer dat was dus kan er niet makkelijk naar teruggrijpen in mijn archief.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:11:
[...]

Nou ja ik heb er wel genoeg over geschreven. Punt blijft, als iemand met 20 ronden te gaan blisters op z'n banden heeft en 't moet uitrijden, en daarbij moet inhouden in de snelle bochten 9 en 10, dan ben je niet de beste bandemanager van de race :P
Je draait hier alleen oorzaak en gevolg om :* Max had lange tijd geen blisters op z'n banden omdat hij in de snelle bochten liftte. Wanneer die blisters er wel waren weet ik niet precies meer, maar 20 rondjes voor het eind kan ik me haast niet voorstellen :)

Maar goed, RAI is het met me eens, dus ik vind het allemaal prima wat iedereen verder zegt ;) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Grrrrrene op 01-07-2018 22:19 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

iichel schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:01:
[...]

Agree to disagree :)
Maar uiteindelijk gewoon puike overwinning. Dubbel zoet om dat het in een Red Bull op de Red Bull Ring was.
Ik zit net de persconferentie na de race te kijken en Max zegt zelf ook dat de Ferrari's beter met de banden zijn omgegaan. Dus ja, wie ben ik dan om dat in twijfel te trekken. ;)

Verder is dit gewoon een erg mooie overwinning voor Max en Red Bull, zeker omdat deze op eigen kracht is gegaan en niet door pech van anderen. Het uitvallen en een slechte pitsstrategie zoals in deze race vind ik niet onder mazzel vallen maar puur onder het feit dat het iedereen inclusief Max kan overkomen. :)

Trouwens ook mooi om te zien hoe Max schakelt tussen Nederlands, Engels en Duits... Ik weet niet hoeveel talen hij spreekt en of er ook al Italiaans tussen zit. :P

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 01-07-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:27
Grrrrrene schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:18:
[...]

Je draait hier alleen oorzaak en gevolg om :* Max had lange tijd geen blisters op z'n banden omdat hij in de snelle bochten liftte. Wanneer die blisters er wel waren weet ik niet precies meer, maar 20 rondjes voor het eind kan ik me haast niet voorstellen :)

Maar goed, RAI is het met me eens, dus ik vind het allemaal prima wat iedereen verder zegt ;) :P
Zojuist had ik nog even de gehele GP teruggekeken voor de commentaar, welke ik compleet gemist hebt. Er waren al blijkbaar enige blisters op rondje 36/37.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Wat een gezever zeg over dat banden management :)

Correct me if i'm wrong maar was het niet zo dat Ferrari met hogere downforce reden dan RBR en dat ze daarom ook minder slijtage aan de banden hadden ?

Dacht dat zoiets of hier of op tv gemeld werd.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

[...]

Vanaf ronde 40 had hij ze zeker al.

edit: wat Sir_Leon dus zegt. I rest my case. Next subject please.

[ Voor 6% gewijzigd door iichel op 01-07-2018 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

Max ging niet zozeer van het gas af, maar hij nam de bochten veel ruimer dan de andere. Voor de bochten al vol over de buitenste curbs, waardoor de afstand weliswaar groter wordt, maar je hoeft minder scherp te sturen. En omdat de beeste bochten naar rechts zijn, spaar je daar de linker achterband mee.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Edd

Edd

Dat geneuzel over banden.... :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DhC4dOoXUAAC9T1.jpg:large

-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Inderdaad, dat gelul over dat rubber. Je kunt beter rubber om je lul hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 18:40

AzzKickah

06-CENSORED

JeroenTheStig schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:32:
[...]

Inderdaad, dat gelul over dat rubber. Je kunt beter rubber om je lul hebben.
Of juist niet :X

Max was de betere bandenmanager vandaag. @iichel Sorry :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Valt mij wel een beetje tegen dat the big boss Mr. Mateschitz himself dan weer niet in lederhosen gekleed is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Toch wel mooi om die ouwetjes zo te zien lachen. :D

Mateschitz met zijn jasje los over de schouders en een baardje van 1 dag. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Heb de race gemist dus ga 'm nu kijken. Had al gehoord dat onze Max gewonnen heeft en ik heb een filmpje van m'n collega die in Oostenrijk in de festiviteiten bier uit een klomp gedronken heeft :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

AzzKickah schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:32:
[...]

Of juist niet :X

Max was de betere bandenmanager vandaag. @iichel Sorry :P
Aldus degene met een Honda avatar :+

(just kidding)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

FastFred schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:35:
Heb de race gemist dus ga 'm nu kijken. Had al gehoord dat onze Max gewonnen heeft en ik heb een filmpje van m'n collega die in Oostenrijk in de festiviteiten bier uit een klomp gedronken heeft :D
Wooden shoey :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edd

Edd

sjaool schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:34:
[...]

Toch wel mooi om die ouwetjes zo te zien lachen. :D

Mateschitz met zijn jasje los over de schouders en een baardje van 1 dag. :P
Het was ook mooi te zien hoe Max en due oudjes met elkaar omgingen in een van de interviews.
Dat zit wel goed daar ;)

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Klompie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00

Saffie_time

Why use this? 42!

FastFred schreef op zondag 1 juli 2018 @ 22:35:
Dat er nog bier over is...
Had al lang op moeten zijn!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
edit: verkeerd topic 8)7

[ Voor 84% gewijzigd door JeroenTheStig op 01-07-2018 22:43 ]

Pagina: 1 ... 28 ... 31 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt, plaats dan ook wat de bron was zodat iedereen het begrijpt, bv Ziggo, Channel 4, Sky etc
  • Laat de reacties in de trant van Ziggo/Olav/Jack/etc is allemaal zo slecht, achterwegen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.