PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Verwijderd
https://store.playstation...AGrand%20Theft%20Auto%20V
Nu €14,99 voor Grand Theft Auto V en we hadden het er laatst nog over in dit topic dat het spel bijna niet goedkoper wordt.
Verwijderd
https://www.google.nl/sea...0j33i22i29i30.orBOp3ZsAMUB-Real schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:43:
Domme vraag misschien, maar GTA V heb ik telkens van mijn broertje geleend als ik hem nu online aanschaf dan kan ik neem ik aan gewoon verder met mijn safe game?
Lijkt te kunnen als je dezelfde regio hebt van disc en digital.
En de savegame even in de Cloud zetten.
https://gamer.nl/artikele...in-een-wereld-vol-zombies
Vooral dit maakt mij enthousiast en hier hoopte ik ook op.
Je hebt echt het gevoel dat je in een soort The Walking Dead leeft; je maakt deel uit van een wereld die al jaren gebukt gaat onder de ‘zombies’ en waar diverse sterke mensen een manier hebben gevonden om te overleven
Ik lees het op de site van sony wel, maar als ik het het als betaalmiddel wil toevoegen zie ik het weer niet
Verwijderd
Op mijn PS4 Pro zelf betaal ik al een tijdje zonder problemen met iDEAL in de PS Store.
Hoe dat dan? Zijn regelmatig van die aanbiedingen van paar euro. Beetje irritant om dan eerst card aan te schaffen en dan je codes weer in te wisselenVerwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:00:
@G.Scholtens
Op mijn PS4 Pro zelf betaal ik al een tijdje zonder problemen met iDEAL in de PS Store.
Verwijderd
Je gaat op de PS4 naar de PS Store en zoekt het spel dat je hebben wil op, dan doe je het spel in de winkelwagen en daarna kan je als betalingsoptie iDEAL kiezen en voila je hebt de game.
Of je vult gewoon je portemonnee met voldoende cash voor dit soort gevallen. Of gewoon een credit card?G.Scholtens schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:01:
[...]
Hoe dat dan? Zijn regelmatig van die aanbiedingen van paar euro. Beetje irritant om dan eerst card aan te schaffen en dan je codes weer in te wisselen
Verwijderd
Ik vul al jaren mijn portemonnee niet meer aan en betaal per spel met iDEAL.
Werkt ook prima.
Voordeel is dat je dan ook alleen het bedrag van het spel kwijt bent en niet bijvoorbeeld 10 euro tegoed moet kopen om een spel van 4,99 te kunnen betalen. Met IDEAL betaal je dan gewoon 4,99.Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:17:
@bram1984
Werkt ook prima.
Dat is eigenlijk veel makkelijker. Ik zit nu bijvoorbeeld met €0,15 in mijn PS wallet. Geen flauw idee wat ik dáár nou mee moet doenVerwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:17:
@bram1984
Werkt ook prima.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
De meeste previews zijn redelijk positief, maar de bottomline is meestal ook dat het uiteindelijk niet veel bijzonders is.
Eigenlijk doet deze game hetzelfde als HZD en Spiderman: een typische open world game met typische quests. Het verschil is dat HZD en Spderman er nog uitsprongen omdat ze die hoge Sony kwaliteit hebben. Dat lijkt bij Days Gone veel minder het geval.
Ik las bijvoorbeeld dat de AI lachwekkend slecht is.
De game lijkt wel stabiel te lopen, dus dat is al mooi.
Ik weet niet welke previews je hebt gelezen, maar ik lees juist dat die typische Sony polish wel aanwezig is.Anton.net schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:41:
Ik heb ook wat previews gekeken en Days Gone ziet er wel okay uit.
De meeste previews zijn redelijk positief, maar de bottomline is meestal ook dat het uiteindelijk niet veel bijzonders is.
Eigenlijk doet deze game hetzelfde als HZD en Spiderman: een typische open world game met typische quests. Het verschil is dat HZD en Spderman er nog uitsprongen omdat ze die hoge Sony kwaliteit hebben. Dat lijkt bij Days Gone veel minder het geval.
Ik las bijvoorbeeld dat de AI lachwekkend slecht is.
De game lijkt wel stabiel te lopen, dus dat is al mooi.
En ik weet niet of je de menselijke gevechten in HZD nog kan herinneren, maar zo slecht ziet de AI er hier gelukkig niet uit.
There I fixed that for youB-Real schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:50:
Ik zat laatst ook keurig klaar met mn creditcard en toen kwam ik erachter dat iDEAL ook gewoon kon, ideal.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Als je met iDEAL gaat betalen de volgende keer gaat PSN uitrekenen wat je nog via iDEAL nodig hebt voor het spel. Op die manier raak je ook die 15 cent nuttig kwijt. Zo kwam ik ook van mijn paar centen die nog op mijn wallet stonden af.Vrijdag schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:30:
[...]
Dat is eigenlijk veel makkelijker. Ik zit nu bijvoorbeeld met €0,15 in mijn PS wallet. Geen flauw idee wat ik dáár nou mee moet doen
Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:15:
[...]
Als je met iDEAL gaat betalen de volgende keer gaat PSN uitrekenen wat je nog via iDEAL nodig hebt voor het spel. Op die manier raak je ook die 15 cent nuttig kwijt. Zo kwam ik ook van mijn paar centen die nog op mijn wallet stonden af.
Kan dit alleen via de PS4 zelf, of ook op een of andere manier via de site? Ik zie alleen een creditcard of PayPal optie.Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:04:
@G.Scholtens
Je gaat op de PS4 naar de PS Store en zoekt het spel dat je hebben wil op, dan doe je het spel in de winkelwagen en daarna kan je als betalingsoptie iDEAL kiezen en voila je hebt de game.
Een bedrag aan de wallet toevoegen lijkt wel te kunnen, maar daar heb ik geen zin in.
Verwijderd
Ik doe het betalen via iDEAL alleen op de PS4 zelf, dus ik weet niet of het ook via de app/site kan.
Maar als je het eenmaal op de PS4 gedaan hebt wil je niet meer anders. Het gaat snel en makkelijk.
En nu net bij alleen die functie kan je iDeal gebruiken.Yukidaruma schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:30:
[...]
Kan dit alleen via de PS4 zelf, of ook op een of andere manier via de site? Ik zie alleen een creditcard of PayPal optie.
Een bedrag aan de wallet toevoegen lijkt wel te kunnen, maar daar heb ik geen zin in.
PSN: breminem
Toen heb ik mijn CC benaderd en die heeft dat terug gehaald. Een groot voordeel tov iDeal betalingen naar mijn mening. Belangrijk om even in acht te nemen voor iedereen IDeal instelt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Groot nadeel is dat Sony door dit soort acties nog wel eens accounts bant.Donstil schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:04:
Ik had eens een niet geautoriseerde betaling vanuit de PSN store. Sony vond dat automatische vernieuwing aanstond voor Ps+ terwijl dit niet het geval was. Schade: Een jaar Ps+ afgeschreven.
Toen heb ik mijn CC benaderd en die heeft dat terug gehaald. Een groot voordeel tov iDeal betalingen naar mijn mening. Belangrijk om even in acht te nemen voor iedereen IDeal instelt.
Terecht of onterecht: hoe dan ook dan wel jouw probleem.
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Geloof ik graag. Ik gebruik eigenlijk alleen PayPal voor alles wat niet iDeal ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:42:
@Yukidaruma
Ik doe het betalen via iDEAL alleen op de PS4 zelf, dus ik weet niet of het ook via de app/site kan.
Maar als je het eenmaal op de PS4 gedaan hebt wil je niet meer anders. Het gaat snel en makkelijk.
Dat is dan weer jammer. Vraag me af waarom de site niet gewoon dezelfde functionaliteit biedt als de store in de PS4 zelf.breminem schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:51:
[...]
En nu net bij alleen die functie kan je iDeal gebruiken.
Sony was het in dit geval al aan het uitzoeken. Dus toen terug getrokken. Niets van gehoord ook overigens.Gregory76 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:07:
Groot nadeel is dat Sony door dit soort acties nog wel eens accounts bant.
Terecht of onterecht: hoe dan ook dan wel jouw probleem.
Je stelt iDeal niet in. Je geeft bij het aanschaffen van een spel aan dat je die wilt afrekenen met iDeal. Dat geldt dan ook alleen voor die ene keer. Dus het is niet zo dat iDeal dan je standaard betaalwijze wordt. Je wordt dan doorverwezen naar een iDeal betaalpagina via de browser op de PS4 en daarin reken je je bestelling dan af. Zoals al eerder hier vermeld, worden eventuele tegoeden op je account hier eerst in verrekend en het restant bedrag reken je af. Ik doe dit echt al zeker 2 jaar zo en wil echt mijn creditcard of paypal niet eens meer koppelen aan mijn PS account omdat het betalen via iDeal prima werkt.Donstil schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:04:
Ik had eens een niet geautoriseerde betaling vanuit de PSN store. Sony vond dat automatische vernieuwing aanstond voor Ps+ terwijl dit niet het geval was. Schade: Een jaar Ps+ afgeschreven.
Mag ik iedereen dan aanraden om deze aan te schaffen:Verwijderd schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:10:
Mijn persoonlijke tip voor een super spel:
Nu €14,99 voor Grand Theft Auto V en we hadden het er laatst nog over in dit topic dat het spel bijna niet goedkoper wordt.
Voor hetzelfde geld maar dan met de Criminal Enterprise Starter Pack erbij!
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Ooh per keer, dat maakt het bruikbaarderhostje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:16:
[...]
Je stelt iDeal niet in. Je geeft bij het aanschaffen van een spel aan dat je die wilt afrekenen met iDeal. Dat geldt dan ook alleen voor die ene keer. Dus het is niet zo dat iDeal dan je standaard betaalwijze wordt. Je wordt dan doorverwezen naar een iDeal betaalpagina via de browser op de PS4 en daarin reken je je bestelling dan af. Zoals al eerder hier vermeld, worden eventuele tegoeden op je account hier eerst in verrekend en het restant bedrag reken je af. Ik doe dit echt al zeker 2 jaar zo en wil echt mijn creditcard of paypal niet eens meer koppelen aan mijn PS account omdat het betalen via iDeal prima werkt.
Geeft verder geen voordeel tov andere betaal diensten zover ik kan zien maar zeker handig voor mensen die dat willen of moeten gebruiken.
Meer dan 2 jaar geen post geweest. Goeie tip man!
Schiet natuurlijk ook niet op, op deze manier.Donstil schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:18:
[...]
Precies, dichtgooien die Lagacy. Gaat prima zo.
Eigenlijk wel leuk, zo elke maand wel een of andere sale
Zeer nuttige site is trouwens www.psprices.com voor wie deze nog niet zou kennen. Kun je ook 'watches' toevoegen zodat je mail notificaties krijgt als een game terug discounted is.
Weer verschillende games uit mijn wishlist voor een appel en een ei. Kent iemand trouwens Ultimate Chicken Horse ? Mijn zoontje kwam daar ineens mee af, wellicht gezien op YouTube. Ziet er nog best geinig uit en krijgt vrij goede reviews. Lijkt me wel fun met de kids.
Het voordeel is o.a. dat ik geen creditcard als standaard betaalwijze aan mijn account wil koppelen. Heb weliswaar 2-staps authenticatie aanstaan, maar als mijn account alsnog wordt gehackt of de creditcard gegevens worden gehackt bij Sony (wat een aantal jaren geleden het geval was) dan hoef ik niet meteen mijn creditcard te laten blokkeren. Nu betaal ik gewoon per aanschaf en reken af met iDeal. Simpeler kan het niet.Donstil schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:18:
[...]
Ooh per keer, dat maakt het bruikbaarder.
Geeft verder geen voordeel tov andere betaal diensten zover ik kan zien maar zeker handig voor mensen die dat willen of moeten gebruiken.
Tja ik vind iDeal niet zo een heel boeiend onderwerp, net als dat mensen bij sommige onderwerpen direct linkjes naar corresponderende game topics plaatsen.Donstil schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:20:
[...]
Precies, dichtgooien die Lagacy. Gaat prima zo.
Ik vind iDeal met controller een stuk minder lekker werken dan met muis en toetsenbord.bram1984 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:30:
[...]
Tja ik vind iDeal niet zo een heel boeiend onderwerp, net als dat mensen bij sommige onderwerpen direct linkjes naar corresponderende game topics plaatsen.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Was verouderde versie, aangepast.Donstil schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:18:
(nou ja in de topic warning dan, neem aan dat @bram1984 hem daar vandaag geplukt had
[ Voor 19% gewijzigd door Sagat op 06-03-2019 15:42 ]
10 second ninja DONE
Kijk eens goed naar de gezichten van de AI in HZD....vooral de stand van de ogenbram1984 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 13:47:
[...]
Ik weet niet welke previews je hebt gelezen, maar ik lees juist dat die typische Sony polish wel aanwezig is.
En ik weet niet of je de menselijke gevechten in HZD nog kan herinneren, maar zo slecht ziet de AI er hier gelukkig niet uit.

Geintje natuurlijk
True story.Voxalizer schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:40:
[...]
Ik vind iDeal met controller een stuk minder lekker werken dan met muis en toetsenbord.
ik heb zonet de star wars battlefront (deel 1) season pass gratis gekocht. Maar lijkt nu alweer gefixed te zijn, is nl weer 5 euro.
Hier werkt het juist beter met controllerVoxalizer schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:40:
[...]
Ik vind iDeal met controller een stuk minder lekker werken dan met muis en toetsenbord.
Aankoop doen in de ps store, ING app openen op telefoon, QR code op tv scannen en hoppa, betaald. Binnen 1 minuut is ie aan het downloaden.
Niks geen geklooi met gebruikersnamen / wachtwoorden invoeren. M’n vingerafdruk is voldoende
https://www.gamebyte.com/...e-has-been-leaked-online/
Echt een aanrader om couch multiplayer met je kinderen te spelen ! Lekker chaotisch en vaak hilarisch. Ook leuk dat er een handicap systeem in zit waarmee je elke speler trager of sneller punten kunt laten verdienen.Twixie schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:26:
[...]Ultimate Chicken Horse
FYI die site is niet zo fijn op een android browser.Schuimpje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:05:
Map van days gone is gelekt:
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Niet echt gelekt want hij is in diverse preview video's te zien.Schuimpje schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:05:
Map van days gone is gelekt:
Ik hoop eigenlijk alleen maar dat het lekker divers is en dan hoeft het echt niet heel groot te zijn.
Gisteren wat Sekiro previews gelezen. Game schijnt pittiger te zijn dan FROM's voorgaande titels. Dat belooft wat.
[ Voor 9% gewijzigd door bram1984 op 07-03-2019 09:21 ]
Verwijderd
:: Release Notes
Main features in version 6.50 update
You can now enjoy Remote Play on iOS devices. You can use(PS4 Remote Play) to connect to your PS4 system from devices such as smartphones and tablets. Download(PS4 Remote Play) from the App Store.
Other features in version 6.50
You can now choose 720p when you broadcast using Niconico Live.This service is available only in certain countries and regions.
You can now change the button assignment to perform "Enter" operations from thebutton to thebutton. Select(Settings) > [System], and then select the checkbox for [UseButton for Enter].This option is available only for specific countries and regions.
Geen performance en stability fixes?Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:00:
PS4 System Software 6.50 released
You can now enjoy Remote Play on iOS devices. You can use(PS4 Remote Play) to connect to your PS4 system from devices such as smartphones and tablets. Download(PS4 Remote Play) from the App Store.
You can now choose 720p when you broadcast using Niconico Live.This service is available only in certain countries and regions.
You can now change the button assignment to perform "Enter" operations from thebutton to thebutton. Select(Settings) > [System], and then select the checkbox for [UseButton for Enter].This option is available only for specific countries and regions.

Verwijderd
Dat zit er altijd in. Ik had meer verwacht van de 6.50 update, bijvoorbeeld PSN naamsverandering.
Maar beter 1 update dan geen update.
Ah okeeVerwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:06:
@Vrijdag
Dat zit er altijd in. Ik had meer verwacht van de 6.50 update, bijvoorbeeld PSN naamsverandering.
Maar beter 1 update dan geen update.
Ohja, was naamsverandering niet iets wat ze zouden doen binnenkort, of heb ik me daar nou in vergist? Dacht dat het wel in de planning stond namelijk.
Verwijderd
Er was sinds december vorig jaar een system software beta waarmee je je PSN naam wel kon veranderen.
Klopt. De BETA 6.10 was dat, mocht iemand hierin geïnteresseerd zijn.Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:09:
@Vrijdag
Er was sinds december vorig jaar een system software beta waarmee je je PSN naam wel kon veranderen.
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Was dat al niet heel lang geleden ingevoerd? Mocht ik dat mis hebben, zou het dan nog een bewussie zijn ivm concurentie? (maakt sony uberhaupt nog serieus telefoons? Het is lang geleden dat ik ze zag in flagship vergelijkingen......maar volg het phone nieuws ook niet bepaald heel nauwgezet......lees niet )v8power67 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:32:
Remote play op ios... waar is remote play op niet sony android telefoons...
10 second ninja DONE
Als ik dat soort dingen lees moet ik altijd denken aan "engste film van het jaar" of "mensen liepen kotsend de zaal uit" clickbait koppen.bram1984 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 09:19:
[...]
Gisteren wat Sekiro previews gelezen. Game schijnt pittiger te zijn dan FROM's voorgaande titels. Dat belooft wat.
Ik bedoel, wie hebben die previews geschreven? Lui die normaal nooit dit soort games spelen of lui die weten hoe je zo'n game moet spelen? Dat scheelt nogal natuurlijk.
Maar de game komt er sowieso, of het nu bij launch is of over een half jaar.
Nu nog volop in Nioh (wát een toffe game!) dus eerst die maar eens afmaken
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Toevallig net nog de app opgezocht en werkt niet met mijn telefoon.. dus idd is sony telefoons exclusieve. En nee ze maken niet veel meer maar komen wel.met een nieuwe geloof ik..Sagat schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:37:
[...]
Was dat al niet heel lang geleden ingevoerd? Mocht ik dat mis hebben, zou het dan nog een bewussie zijn ivm concurentie? (maakt sony uberhaupt nog serieus telefoons? Het is lang geleden dat ik ze zag in flagship vergelijkingen......maar volg het phone nieuws ook niet bepaald heel nauwgezet......lees niet )
Belachelijke keuze en mag hopen dat met ps5 dit gewoon alle android telefoons betreft.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Dit komt van VaatiVidya. Die kun je wel serieus nemen als het om dit soort games gaat.dvdkiwi schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:49:
[...]
Als ik dat soort dingen lees moet ik altijd denken aan "engste film van het jaar" of "mensen liepen kotsend de zaal uit" clickbait koppen.
Ik bedoel, wie hebben die previews geschreven? Lui die normaal nooit dit soort games spelen of lui die weten hoe je zo'n game moet spelen? Dat scheelt nogal natuurlijk.
Maar de game komt er sowieso, of het nu bij launch is of over een half jaar.
Nu nog volop in Nioh (wát een toffe game!) dus eerst die maar eens afmaken
Oooh, zeg dat dan
Die man is een koning als het gaat om de From games, al is het maar als de meest prachtige verhalenverteller
Haha, ja dat dus.dvdkiwi schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:55:
[...]
Oooh, zeg dat dan![]()
Die man is een koning als het gaat om de From games, al is het maar als de meest prachtige verhalenverteller
er schijnt wel een modded apk te zijn, maar het is diep triest dat dat nodig isv8power67 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:49:
[...]
Toevallig net nog de app opgezocht en werkt niet met mijn telefoon.. dus idd is sony telefoons exclusieve. En nee ze maken niet veel meer maar komen wel.met een nieuwe geloof ik..
Belachelijke keuze en mag hopen dat met ps5 dit gewoon alle android telefoons betreft.
https://android.gadgethac...y-android-device-0162622/
(heb zelf een iphone 8 dus geen idee of het ook echt werkt)
Voor al jullie 'from fans' wsl zwaar redundant omdat jullie de games al hebben, maar was het al bekend dat er een darksouls collection gaat komen? Helemaal als dat allemaal de goty's met alle dlc worden wil ik die vanuit verzamel aspect nog zeker hebbendvdkiwi schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:55:
[...]
Oooh, zeg dat dan![]()
[ Voor 29% gewijzigd door Sagat op 07-03-2019 11:02 ]
10 second ninja DONE
Ik zag het al ja, prima collectieSagat schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:00:
[...]
(...) maar was het al bekend dat er een darksouls collection gaat komen?
Maar omdat deel één en twee al vrij oud zijn en je dat vaak toch wel merkt in de controls, graphics en gameplay laat ik de collectie liggen.
Kritische noot aan mezelf: Ik had ze toen gewoon moeten spelen. Zelfde als met bv TLOU.
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 07-03-2019 11:10 ]
Ik ben retro fan, dus normaliter zou ik over de slechte(re) gfx heen moeten kunnen stappen, controls.....kan dingetje worden. Deze verzameling komt er bij mij dan ook wel een keer (ik heb alleen maar ds1 op x360, ooit was die gratis voor een of andere reden?) , maar heb er geen haast mee, genoeg te spelen.dvdkiwi schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:09:
[...]
Ik zag het al ja, prima collectie![]()
Maar omdat deel één en twee al vrij oud zijn en je dat vaak toch wel merkt in de controls, graphics en gameplay laat ik de collectie liggen.
Kritische noot aan mezelf: Ik had ze toen gewoon moeten spelen. Zelfde als met bv TLOU.
Meer in mijn straatje (want oldskool en 2d) celeste en hollow knight bijvoorbeeld.
10 second ninja DONE
Nee, werkt niet (meer).Sagat schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 11:00:
er schijnt wel een modded apk te zijn, maar het is diep triest dat dat nodig is
https://android.gadgethac...y-android-device-0162622/
(heb zelf een iphone 8 dus geen idee of het ook echt werkt)
Werkte eerder wel (ook via XDA), maar tegenwoordig krijg je na de installatie van de .apk de melding dat je Remote Play moet updaten. En de ontwikkelaar die de modded .apk had gemaakt is gestopt met de ontwikkeling ervan. Tot mijn grote spijt.
Ik heb het even voor je gegoogled: niet. Het werkt via touch screen. De DS wordt nog niet ondersteund.Twixie schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:33:
Hoe werkt die remote play dan qua controller ? Met de PC kan ik de DS4 gewoon via USB kabel gebruiken, maar hoe zit dat dan met een iPad ? Of kan je die via Bluetooth pairen ?
Heeft verder natuurlijk niets met de PS4 te maken, maar wel vaag dat de Apple App Store zo brak werkt.
Viel me ook op ja. Wel matig dat er geen DS ondersteuning is.Twixie schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:50:
Ook wel bizar in IOS/App Store. Zoek ik in de store op "PS4 Remote Play" dan krijg ik de app helemaal niet te zien. Wel een hoop gerelateerde apps, waaronder Second Screen (wat ik al had). Klik ik echter op Second Screen om dan naar de app uitgever (PlayStation Mobile Inc.) dan staat die Remote Play wel mooi bovenaan te blinken klaar voor download.
Heeft verder natuurlijk niets met de PS4 te maken, maar wel vaag dat de Apple App Store zo brak werkt.
Dit is wel fijn! Met remote play kan ik eindelijk vanaf de bank beneden kijken hoe ver mijn game-update is en loop ik niet voor niets 4x naar boven toe omdat een update van 7Gb weer een dik uur duurt..Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:00:
PS4 System Software 6.50 released
Verwijderd
Op zoek naar een MFI controller met L3/R3 support, of misschien dat in de nabije toekomst de DS4 beschikbaar komt als controller.bram1984 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 12:55:
[...]
Viel me ook op ja. Wel matig dat er geen DS ondersteuning is.
Ik denk dat die ondersteuning nog wel gewoon komt.Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:44:
[...]
Op zoek naar een MFI controller met L3/R3 support, of misschien dat in de nabije toekomst de DS4 beschikbaar komt als controller.
Als dit geen gevalletje eerste wereld problemen is, dan weet ik het niet. Maar inderdaad prettig is het wel.endless schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:07:
[...]
Dit is wel fijn! Met remote play kan ik eindelijk vanaf de bank beneden kijken hoe ver mijn game-update is en loop ik niet voor niets 4x naar boven toe omdat een update van 7Gb weer een dik uur duurt..
Het was natuurlijk vooral een rant op dat de hash-check (kopieren) van de updates tegenwoordig zo achterlijk lang duurt maar ik ben serieus 'blij' dat ik dat irritatiepunt nu met remoteplay kan afdekken.ghstly schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:04:
[...]
Als dit geen gevalletje eerste wereld problemen is, dan weet ik het niet. Maar inderdaad prettig is het wel.
Ik weet of ik de enige hier ben maar als Call of Duty weer eens een update heeft zit ik gewoon ruim een uur te wachten vaak.. De download is altijd zo gedaan, maar het kopieren duurt eeuwig lang. En dat terwijl ik een SSHD heb, dat heeft helaas voor de snelheid van de updates niet geholpen.
Staat je console wel in rest mode dan? Als het goed is downloadt hij dit soort dingen gewoon overdag. Ik hoef in ieder geval nooit te wachten op een update. En al zeker geen uur.endless schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:33:
[...]
Het was natuurlijk vooral een rant op dat de hash-check (kopieren) van de updates tegenwoordig zo achterlijk lang duurt maar ik ben serieus 'blij' dat ik dat irritatiepunt nu met remoteplay kan afdekken.
Ik weet of ik de enige hier ben maar als Call of Duty weer eens een update heeft zit ik gewoon ruim een uur te wachten vaak.. De download is altijd zo gedaan, maar het kopieren duurt eeuwig lang. En dat terwijl ik een SSHD heb, dat heeft helaas voor de snelheid van de updates niet geholpen.
De updates van CoD BO komen meestal rond 19 uur uit, altijd net als ik wil gaan gamen..bram1984 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:36:
[...]
Staat je console wel in test mode dan? Als het goed is downloadt hij dit soort dingen gewoon overdag. Ik hoef in ieder geval nooit te wachten op een update. En al zeker geen uur.

Ik zit serieus altijd te wachten.
Als ze eerder zouden komen dan zou ik de PS inderdaad van zijn huidige 3-uur powersave optie afhalen zodat ie altijd kan downloaden.
Ah das lastig dan. Ja ik speel geen CoD en om 7 uur zit ik zelf ook niet vaak te gamen.endless schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:40:
[...]
De updates van CoD BO komen meestal rond 19 uur uit, altijd net als ik wil gaan gamen..![]()
Ik zit serieus altijd te wachten.
Als ze eerder zouden komen dan zou ik de PS inderdaad van zijn huidige 3-uur powersave optie afhalen zodat ie altijd kan downloaden.
...ongeveer 75gb...

Waarom is dat spel zo enorm groot? Ik heb namelijk ook nog de versie met Infinite Warfare en MW en daar was de totale installatie ongeveer net zo groot. En dit gaat dan alleen maar om Modern Warfare. Was Infinite Warfare dan zo bizar klein of wat?
Ter vergelijking, Black Ops 3 is 90gb, WW2 is 100gb en Black Ops 4 is ook 75gb. Dit zijn echter veel recentere spellen. Wat hebben ze in deze remaster gedaan dat het zo idioot groot moet zijn?
Shikata ga nai.
Verwijderd
Bij mij duurt een BO4 update een kwartier, inclusief kopieren, doordat ik een externe SSD heb.endless schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:33:
[...]
Ja klopt. Ik had ook voor de campaign gekozen, dat is inderdaad ongeveer 25gb.Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:50:
Volgens mij is het merendeel te wijten aan de multiplayer @Vrijdag. Als je kiest om als eerste de single-player te downloaden, dan is het maar iets van 23GB.
Als ik kijk naar de grootte van de andere recente CoD's vraag ik me af waarom de MP nou zoveel ruimte moet innemen. Zo groot zijn de mappen van MW namelijk niet
Wat wel een klein gemis is, is dat niet alle games geüpdatet worden, maar dit enkel gebeurt voor games die recent gespeeld zijn. Speel je dus een 'levende' titel pas na een maand terug opnieuw, dan heb je bijna zeker een update aan je been.
Ook helpt het niet dat je niet een globale check kan doen op updates, dus voor al je geïnstalleerde games, wat op de PS3 wel kan.
GamiQ, de game notes app met game maps!
Is dat überhaupt mogelijk ? Ik had maar 1 download. Vreemd was ook dat de Downloadlijst zegt dat het 40GB is, maar eens de download startte op mijn PS4, het dus ook 75GB was ineens. Wellicht dat de downloads gecomprimeerd zijn, en de progress bar de uncompressed size weergeeft.Shinobi-vs-Gast schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:50:
Als je kiest om als eerste de single-player te downloaden, dan is het maar iets van 23GB.
Gewoon uit nieuwsgierigheid: heeft iemand al games van >100GB ? Bij mij zal wellicht SW:BF2 de eerste zijn die die kaap rondt. Is momenteel 96GB. Ik heb een externe 4TB drive en die begint al stilaan vol te geraken

CoD WW2 is bij mij nu 101,4gb. Hier heb ik ook drie dlc pakketten van geïnstalleerd (de laatste heb ik niet want ik speel het nauwelijks nog). Black Ops 3 is 89,69gb. Ook al zo groot. Terwijl ik daar alleen de Nuketown bonusmap en de Awakening dlc van heb. Vermoed dat alle dlc al is meegedownload.Twixie schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:14:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid: heeft iemand al games van >100GB ?
[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 07-03-2019 16:21 ]
Ziet er zeker heel gaaf uit! Maar helaas ook niets voor mij..-SaveMe- schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:08:
Devil May Cry 5 is niet mijn game, maar het ziet er wel erg mooi en bruut uit! Mensen die hem spelen, gaan halen ?
Mijn volgende game die op de pre-order staat is Days Gone, tot die tijd nog wel even zoet met red dead
Dat is nuttige informatie!Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 15:53:
[...]
Bij mij duurt een BO4 update een kwartier, inclusief kopieren, doordat ik een externe SSD heb.
Bewaar je al je games op je externe SSD?
Ik heb weleens begrepen dat een SSD in een PS4 eigenlijk niet praktisch is vanwege het hoge aantal read/writes, heb je al SSD's afgeschreven?
Waarom zou een PS4 meer writes doen dan pakweg een PC ?endless schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:24:
[...]
Ik heb weleens begrepen dat een SSD in een PS4 eigenlijk niet praktisch is vanwege het hoge aantal read/writes, heb je al SSD's afgeschreven?
Huh wat, zit dat in die systeem update dan?bram1984 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:42:
Begrijpt iemand wat dat omwisselen van X met O inhoudt in die nieuwe update? Je kan in principe toch al buttons swappen?
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Verwijderd
Ik heb al mijn spellen die ik momenteel speel op de externe SSD staan.endless schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:24:
[...]
Dat is nuttige informatie!
Bewaar je al je games op je externe SSD?
Het laden van games gaat veel sneller en ik ben ook altijd als eerste
een specialist aan het kiezen in BO4.
Dit is mijn eerste externe SSD voor de PS4 Pro en ik doe er al ruim een half jaar van alles mee.
Over de writes op de SSD: ik heb ook al jaren SSD's voor mijn laptops gehad en ze werken allemaal nog.
Ziet er zo uit als goede combi van Farcry + chaos van Just Cause en af en toe lijken moves beetje invloed van Bulletstorm te hebben.bram1984 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:54:
Ziet er nog steeds uit als extreme fun.
[YouTube: RAGE 2 – Wasteland Superhero Trailer]
Hoe swap je momenteel dan buttons ?bram1984 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:42:
Begrijpt iemand wat dat omwisselen van X met O inhoudt in die nieuwe update? Je kan in principe toch al buttons swappen?
Ik vermoed dat het ergens voor de Aziatische markt bedoeld is. Ik herinner me alleszins nog van PS1 en PS2 games dat ik daar games had waar O confirm was, en X cancel/back. Behoorlijk vervelend. Maar anderzijds, als dan in-game de 2 ook omgewisseld zijn, kan dat dan weer verwarrend zijn, denk ik.
Button swap was toch alleen als je in een game zat?bram1984 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:42:
Denk dat je nu dus ook iets met X en O kan wisselen in het OS zelf on games te starten etc.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verwijderd
Zojuist de update geïnstalleerd en remote verbonden met mijn ipad. Helaas kan hij geen normale verbinding opzetten. Settings staat op standaard framerate en 540p maar het beeld hapert en geluid ook. Het kan net om inderdaad even wat updates aan te zetten maar gamen gaat hem niet wordenRecon24 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat die ondersteuning nog wel gewoon komt.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.