Hier getest met een ps4 pro en ipad pro op 720p , gaat prima geen haperend beeld of geluid. Enige minpunt is dat je bediening alleen via scherm kan doen, dus niet met een comtroller.Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:46:
[...]
Zojuist de update geïnstalleerd en remote verbonden met mijn ipad. Helaas kan hij geen normale verbinding opzetten. Settings staat op standaard framerate en 540p maar het beeld hapert en geluid ook. Het kan net om inderdaad even wat updates aan te zetten maar gamen gaat hem niet worden
Ik heb hem ingesteld op 1080/High fps op mijn iPhone X. Maargoed, Sommige games kunnen prima met touch controls, maar niet alles. Hopelijk binnenkort dan ook DS4 ondersteuning die ook aanwezig is in de Windows, Mac versie.Verwijderd schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:46:
[...]
Zojuist de update geïnstalleerd en remote verbonden met mijn ipad. Helaas kan hij geen normale verbinding opzetten. Settings staat op standaard framerate en 540p maar het beeld hapert en geluid ook. Het kan net om inderdaad even wat updates aan te zetten maar gamen gaat hem niet worden
E3 wordt lekker kaal dit jaar, iedereen dropt die persconferenties 
https://www.ea.com/nl-nl/news/announcing-ea-play-2019
Hoeveel van die cons en shows hebben we nu al? PAX, E3, Blizzcon, Tokyo Gameshow, Gamescom, Playstation show, EA event...DigitalError schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:57:
E3 wordt lekker kaal dit jaar, iedereen dropt die persconferenties
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dat EA event was ook altijd gewoon op de E3 maar nu doen ze dus geen grote persconferentie meer maar alleen dat Play Event met livestreams gedurende de week.Vrijdag schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:04:
[...]
Hoeveel van die cons en shows hebben we nu al? PAX, E3, Blizzcon, Tokyo Gameshow, Gamescom, Playstation show, EA event...
DigitalError schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:06:
[...]
Dat EA event was ook altijd gewoon op de E3 maar nu doen ze dus geen grote persconferentie meer maar alleen dat Play Event met livestreams gedurende de week.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Toegankelijkheid settings.Twixie schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:31:
[...]
Hoe swap je momenteel dan buttons ?
Ik vermoed dat het ergens voor de Aziatische markt bedoeld is. Ik herinner me alleszins nog van PS1 en PS2 games dat ik daar games had waar O confirm was, en X cancel/back. Behoorlijk vervelend. Maar anderzijds, als dan in-game de 2 ook omgewisseld zijn, kan dat dan weer verwarrend zijn, denk ik.
Nee werkt in zowel games als menu. Je console denkt gewoon dat je X indrukt terwijl je O indrukt.YakuzA schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:32:
[...]
Button swap was toch alleen als je in een game zat?
Denk dat je nu dus ook iets met X en O kan wisselen in het OS zelf on games te starten etc.
Meer mensen waar update 6.50 bijna niet download? Ligt niet aan m'n internet.. Dat werkt allemaal prima. Servers op PSN?
Geen problemen hier, vlot geinstalleerd.Casual_T schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:58:
Meer mensen waar update 6.50 bijna niet download? Ligt niet aan m'n internet.. Dat werkt allemaal prima. Servers op PSN?
Ben benieuwd of Bethesda er staat
Normaal hebben die het wel al gemeld. Maarja na die Fallout 76 blunder kan ik best begrijpen dat ze even een jaar overslaan.
Die hebben zichzelf vorig jaar al verbrand door te vroeg teasers van Starfield en ES6 te tonen.NukaWorldNL schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 22:31:
Ben benieuwd of Bethesda er staatNormaal hebben die het wel al gemeld. Maarja na die Fallout 76 blunder kan ik best begrijpen dat ze even een jaar overslaan.
Ik denk dat ze vierkant worden uitgelachen als ze die games dit jaar opnieuw tonen, na F76
Misschien gaat Arkane Studios iets tonen?
Doom Eternal en die 2 Wolfenstein Spinoffs moeten ook nog een release date krijgen...
Hopelijk kan Microsoft deze E3 wat nieuwe games tonen.
Het beste wat zou kunnen gebeuren is dat Cyberpunk een release date krijgt
Was blijkbaar een momentopname. Na 15 minuten ging het opeens ook hier vlot!
Wel raar, dan zijn mijn ideeen ook opbram1984 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:10:
[...]
Toegankelijkheid settings.
[...]
Nee werkt in zowel games als menu. Je console denkt gewoon dat je X indrukt terwijl je O indrukt.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik denk dat je gewoon kunt kiezen om de "enter" toets te wijzigen van X naar O. In Japan vinden ze dat vooral leuk denk ik.

Stukje logica in de Playstation Store
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Wanneer zouden we die kunnen verwachten?Verwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:41:
Battlefield V Battle Royale mode:
[YouTube: LEAKED FIRESTORM TUTORIAL *SPOILERS* BATTLEFIELD 5 BATTLE ROYAL]
Ik ga deze mode wel even checken als die uitkomt.
Verwijderd
Speciaal voor de vrouwen in dit topic:
https://store.playstation...01501_00-INTWOMENSDAY2019
Internationale vrouwendag 2019 - Dynamisch thema
Ik ben geen vrouw maar ga hem stiekem toch 'aanschaffen'... niks tegen Sony zeggen hoorVerwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:06:
[Afbeelding]
Toen BFV uitkwam werd er gezegd maart maar of dat nu nog steeds het geval is weet niemand nog
AloyVerwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 09:06:
[Afbeelding]

Interessante video dit. Je kan dus geen punten meer pompen in zaken als strength en skill en dus zo kunstmatig de moeilijkheidsgraad omlaag krikken, maar echt alleen je skilltree upgraden. Je moet het dus echt helemaal zelf doen.
Kwestie van Bloodborne skins introduceren bij PUBG, Fortnite, Black Ops 4 en Apex legends.Ambition88 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:36:
https://wccftech.com/fromsoftware-battle-royale-game/
BR game in een bloodborne jasje, ik zeg doen.
Profit!
Zoveel zin in deze gamebram1984 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:57:
Interessante video dit. Je kan dus geen punten meer pompen in zaken als strength en skill en dus zo kunstmatig de moeilijkheidsgraad omlaag krikken, maar echt alleen je skilltree upgraden. Je moet het dus echt helemaal zelf doen.
[YouTube: The First Five Hours of Sekiro: Shadows Die Twice]
Zou ik pas doen als je hem uitgespeeld hebt. Duur geintje andersthe_virus26 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:19:
[...]
Zoveel zin in deze gamega deze echt helemaal uit elkaar trekken.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
scherp hahaBas170 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 15:24:
[...]
Zou ik pas doen als je hem uitgespeeld hebt. Duur geintje anders
Jammer dat de screenshot zo klein is. Ben nu wel verplicht om het theme te installeren om te kijken of ze scheel kijkt

Ben zeer benieuwd. Lijkt me weer echt een geweldige ervaring wordenbram1984 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:57:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ziet er geweldig uit en ik hou ook wel erg van games waar je beetje samurai/ninja sfeer hebt, maar qua gameplay ben ik echt niet geintereseerd om die game te spelen.bram1984 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 14:57:
Kijk ik eerder uit naar Ghost of Tsushima.
Albinoraptor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:01:
[...]
Ziet er geweldig uit en ik hou ook wel erg van games waar je beetje samurai/ninja sfeer hebt, maar qua gameplay ben ik echt niet geintereseerd om die game te spelen.
Kijk ik eerder uit naar Ghost of Tsushima.
FROM games draaien juist 100% om de gameplay. De gameplay en hoe de rest daarmee samenkomt is juist de ster en uniek in hun titels.
Verwijderd
"Internationale vrouwendag 2019 - Dynamisch thema"
Ik herken die hele vrouwelijke android niet uit de game Detroit (of zoals ik het graag noem DTR-IT)
Ik herken die hele vrouwelijke android niet uit de game Detroit (of zoals ik het graag noem DTR-IT)
Denk dat de stijl van gameplay van de From games gewoon niet 'klikt' met wat ie wil 
Zelfde heb ik met de DMC serie
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
Verwijderd
Oh wacht het is natuurlijk de au pair, herinner ik me nuVerwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:06:
"Internationale vrouwendag 2019 - Dynamisch thema"
Juist, ook Bloodborne aantal keer geprobeerd, maar gameplay stijl is idd niet waar ik kan van genieten.BlackEyedAngel schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 16:07:
Denk dat de stijl van gameplay van de From games gewoon niet 'klikt' met wat ie wil
En al trekt echt het Feudal Japan me echt enorm en wil ik het graag spelen, maar ik weet dat ik er na 15min geen plezier meer in ga hebben.
Waarschijnlijk kan je voor de spellen uit Azie waar en X en O omgedraaid zijn met deze optie de knoppen omdraaien (in-game).
Dit kon voorheen al door je button assignments te draaien maar dan verander je dat ook voor de playstation zelf.
Sinds maandag weer een PlayStation na jaren exclusief Xbox te hebben gespeeld. Laatste PlayStation was een 3, die ik toen naast de 360 had. Nu de Pro naast de One X.
Wat me op is gevallen so far:
- ik vind accu’s in de controller lang niet zo fijn als eneloop penlites. Als controller toch ineens leeg is moet je bekabelen. Met penlites snel ff wisselen en geen omkijken meer naar (heb altijd penlites in de lader zitten).
- De Pro maakt meer herrie dan de X in idle
- Pro is erg zuinig in rest mode. Geklokt op 3.5-4W. Netjes!!
- Ik had verwacht dat hij wat minder restricted zou zijn qua devices op een of andere manier. Dacht dat ik mijn Sennheiser Momentum 2 wel zou kunnen pairen, maar nope. Dus maar een extra headset (die platinum) erbij gehaald, waar me ook de accutijd beetje van tegenvalt moet ik zeggen. Wel top geluid! Beter dan de Turtlebeach Stealth 700 die ik voor de X heb.
- Vind het menu van de PS erg cluttered en balen dat je er zo weinig aan kunt customizen
Zomaar wat eerst bevindingen, verder geen oordeel.
Dan een vraag, waar ik denk ik het antwoord al op weet, maar ik heb nog hoop.
Als iemand een multiplayer doet met headset (dus met chat), zie ik geen enkele manier om dat geluid ook op de receiver te krijgen. Het is of headset of receiver. Ben gewend van Xbox dat dat wel kan. Das namelijk erg relaxed als iemand mee kijkt. De meekijker hoort ook alles, en de speler heeft positional geluid en chat.
Zeg asjeblieft dat ik een optie over het hoofd zie. Meekijken met mijn zoon is erg leuk en ik wil graag horen wat chat ook zegt.
Wat me op is gevallen so far:
- ik vind accu’s in de controller lang niet zo fijn als eneloop penlites. Als controller toch ineens leeg is moet je bekabelen. Met penlites snel ff wisselen en geen omkijken meer naar (heb altijd penlites in de lader zitten).
- De Pro maakt meer herrie dan de X in idle
- Pro is erg zuinig in rest mode. Geklokt op 3.5-4W. Netjes!!
- Ik had verwacht dat hij wat minder restricted zou zijn qua devices op een of andere manier. Dacht dat ik mijn Sennheiser Momentum 2 wel zou kunnen pairen, maar nope. Dus maar een extra headset (die platinum) erbij gehaald, waar me ook de accutijd beetje van tegenvalt moet ik zeggen. Wel top geluid! Beter dan de Turtlebeach Stealth 700 die ik voor de X heb.
- Vind het menu van de PS erg cluttered en balen dat je er zo weinig aan kunt customizen
Zomaar wat eerst bevindingen, verder geen oordeel.
Dan een vraag, waar ik denk ik het antwoord al op weet, maar ik heb nog hoop.
Als iemand een multiplayer doet met headset (dus met chat), zie ik geen enkele manier om dat geluid ook op de receiver te krijgen. Het is of headset of receiver. Ben gewend van Xbox dat dat wel kan. Das namelijk erg relaxed als iemand mee kijkt. De meekijker hoort ook alles, en de speler heeft positional geluid en chat.
Zeg asjeblieft dat ik een optie over het hoofd zie. Meekijken met mijn zoon is erg leuk en ik wil graag horen wat chat ook zegt.
Begin de wereld van Horizon Zero Dawn wel een beetje te missen hoor nu ik hier veel over Aloy lees. Man 2x helemaal uigespeeld. Het is echt een heel tof spel. Zeg al een tijdje dat ik geen games meer op dag 1 koop, maar deel 2 van HZD zou dat zomaar wel kunnen zijn als die uitkomt.
Is gewoon een kwestie van na je speelsessie de controller weer in te pluggen. Zijn ook handige laadstations voor, zodat het ook nog netjes staat.UltraSub schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:13:
Wat bedoel je met Idle ? Mijn Pro maakt echt helemaal niets van lawaai in idle (bvb menu).- De Pro maakt meer herrie dan de X in idle
Dit zou ik eigenlijk ook wel willen weten. Mijn zoontje speelt nu al paar keer met headset, en behalve dat ik hem hoor roepen om anderen te commanderenZeg asjeblieft dat ik een optie over het hoofd zie. Meekijken met mijn zoon is erg leuk en ik wil graag horen wat chat ook zegt.
@UltraSub Ik heb een oplaadstation voor mijn dualshocks. Moet er niet aan denken steeds batterijen om te moeten wisselen.
@UltraSub Heb je geen powerbank oid? Die heb ik naast mij liggen op tafeltje en als controller leeg is daar even insteken, hoeft die kabel iig niet in PS.
Kan, maar daar moet je iedere keer maar aan denken en met kabel is meer rommeltje dan gewoon terug leggen op console. En voelt een beetje als je telefoon, die je iedere avond moet laden.Twixie schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:00:
[...]
Is gewoon een kwestie van na je speelsessie de controller weer in te pluggen. Zijn ook handige laadstations voor, zodat het ook nog netjes staat.
Als ik iets heb geleerd van al mijn consoles en tijd op internet is het wel dat geluid super subjectief is. Laat ik het anders zeggen, mijn X hoor ik totaal niet als idle is (dus menu bijv). Mijn PS4 Pro hoor ik de fan als ik op 4m afstand zit, en vind die behoorlijk storend. Zelfde als de Xbox One (dus niet de X). Maar inderdaad totaal niet te vergelijken met de X360[...]
Wat bedoel je met Idle ? Mijn Pro maakt echt helemaal niets van lawaai in idle (bvb menu).
Is maar wat je gewend bent.
Precies. En zeker met Apex wil ik toch wel graag luisteren wat er gezegd wordt. Plus dat het gewoon fijner mee kijken is als je zelf ook geluid hebt. Zit je ook way meer in de game.[...]
Dit zou ik eigenlijk ook wel willen weten. Mijn zoontje speelt nu al paar keer met headset, en behalve dat ik hem hoor roepen om anderen te commanderenweet ik natuurlijk helemaal niet wat ze terug zeggen.
Een oplaadstation moet ik ook weer ergens neerzetten, ipv de controller na spelen gewoon bovenop console leggen. (En zelfs dat wordt een zooitje met 4x Xbox controller, 2 headsets, een PS4 controller en straks nog een scuf of razer). Over die batterijen. Voor je perspectief; die eneloops die in de lader in de meterkast zitten gaan zeker 15 uur mee op Xbox. Als ik een low warning krijg, dan sta ik ff op tussen sessies/lobbies en wissel ff in 10 sec twee penlites. De lege druk ik in de lader. Done. Geen kabels voor de komende 15 uur. Is gewoon erg relaxed. Die bekabelde opties zijn er ook op xbox, maar die heb ik alleen gehad ten tijde van de 360, en daarna over gestapt op Eneloops en nooit meer terug gekeken.bram1984 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:03:
@UltraSub Ik heb een oplaadstation voor mijn dualshocks. Moet er niet aan denken steeds batterijen om te moeten wisselen.
Die hoorde ik ook van een collega. Best goeie tip, maar jammer dat die kabel dan toch nog nodig is.Albinoraptor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:16:
@UltraSub Heb je geen powerbank oid? Die heb ik naast mij liggen op tafeltje en als controller leeg is daar even insteken, hoeft die kabel iig niet in PS.
Wil absoluut geen oordelen doen hier, als console wars, maar valt me gewoon op als bevindingen. En die zijn natuurlijk altijd persoonlijk en wat je gewend bent.
Dat snap ik heel goed.Albinoraptor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:01:
[...]
Juist, ook Bloodborne aantal keer geprobeerd, maar gameplay stijl is idd niet waar ik kan van genieten.
Zowel Dark Souls, Bloodborne en Nioh zijn erg leuke games maar het met 2 klappen dood zijn en poging na poging spenderen om voorbij een baas te komen moet je liggen.
Dat iemand dan liever voor een toegankelijkere action-adventure game gaat begrijp ik volkomen.
Zo twijfel ik of ik zo snel na Nioh al zin heb in weer zo'n game (Sekiro). Wellicht eerst even iets luchtigs tussendoor.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Ik heb 2 controllers. Altijd 1 op het laad systeem. Altijd een volle draadloze controller beschikbaarAlbinoraptor schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 19:16:
@UltraSub Ja en die oplader voor die batterijen moet je toch ook ergens neerzetten..?
Ik kan je verzekeren dat jij echt een stuk meer moeite moet doen dan ik hoor. Die lader staat dus ook nog in de meterkast? Dat is echt de moeilijkste oplossing die ik kan bedenken naast een batterijlader op zolder of bij de buren.
Ik draai me letterlijk zittend op de bank om en klik het ding in een van de 2 laadpoorten. Lijkt mij iets relaxter dan naar de meterkast lopen, batterijen uit een lader trekken, batterijen uit mijn controller trekken, batterijen weer in de lader doen, batterijen weer in de controller doen. Maar hey, als het voor jou lekker werkt zo, prima.
Ik kan je verzekeren dat jij echt een stuk meer moeite moet doen dan ik hoor. Die lader staat dus ook nog in de meterkast? Dat is echt de moeilijkste oplossing die ik kan bedenken naast een batterijlader op zolder of bij de buren.
Ik draai me letterlijk zittend op de bank om en klik het ding in een van de 2 laadpoorten. Lijkt mij iets relaxter dan naar de meterkast lopen, batterijen uit een lader trekken, batterijen uit mijn controller trekken, batterijen weer in de lader doen, batterijen weer in de controller doen. Maar hey, als het voor jou lekker werkt zo, prima.
[ Voor 37% gewijzigd door bram1984 op 08-03-2019 21:20 ]
Ik deel je mening.NukaWorldNL schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:45:
Begin de wereld van Horizon Zero Dawn wel een beetje te missen hoor nu ik hier veel over Aloy lees. Man 2x helemaal uigespeeld. Het is echt een heel tof spel. Zeg al een tijdje dat ik geen games meer op dag 1 koop, maar deel 2 van HZD zou dat zomaar wel kunnen zijn als die uitkomt.
En dan moet ik de expansion nog doen maar oh man wat heb ik genoten van die game!
Tuurlijk, het zal heus iets te maken hebben met het Nederlandse tintje maar daarnaast is het ook gewoon een dijk van een game
Punt!
Het is inderdaad allemaal persoonlijk... maar met een kabeltje spelen vind ik zelf ook best irritant hoor, ongeacht waar het andere uiteinde naar toe gaat.bram1984 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:14:
@UltraSub Ja en die oplader voor die batterijen moet je toch ook ergens neerzetten..?
Maar goed, ik heb ook twee controllers waardoor de wat beperkte accuduur van de DS4 niet echt een probleem is. Moet alleen even opletten als er iemand komt voor wat coop actie dat ze wel allebei opgeladen zijn
Gamertag: FinrazielNL
Ik houd zeker van een uitdaging, speel meeste spelen ook op hoogste moeilijkheidsgraad (Snel van terug gekomen bij GoWdvdkiwi schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:17:
[...]
Dat snap ik heel goed.
Zowel Dark Souls, Bloodborne en Nioh zijn erg leuke games maar het met 2 klappen dood zijn en poging na poging spenderen om voorbij een baas te komen moet je liggen.
Dat iemand dan liever voor een toegankelijkere action-adventure game gaat begrijp ik volkomen.
Zo twijfel ik of ik zo snel na Nioh al zin heb in weer zo'n game (Sekiro). Wellicht eerst even iets luchtigs tussendoor.
Of zoiets als Ninja Gaiden daar heb ik me ook goed mee vermaakt en is vaak ook niet makkelijkste. Het is meer de stijl van combat en dat samen met 2 slagen dood gaan waar ik niet van kan genieten.
En bijvoorbeeld met game als Hitman / Dishonored kan ik wel poging na poging doen om level perfect stealthy of zonder iemand te doden spelen, vrienden spelen Hitman level uit in 15 min, ik ben na 2 uur nog rond aan het kruipen om maar de beste weg te vinden.
Maar goed zo is het natuurlijk met alle games, sommige mensen kunnen hun geluk/plezier halen uit wat andere als een verschrikking zien.
Het verschil is natuurlijk wel dat die Eneloop batterijen wel een week tot een paar weken meegaan (en daar heb je waarschijnlijk een extra paar van achter de hand zodat je altijd volle hebt) waar de DS4 controller na een speelsessie wel in de oplader moet. Ik moest er ook aan wennen toen ik een Pro naast mijn X aangeschaft had. Natuurlijk geen ramp ofzo, maar het viel inderdaad wel opbram1984 schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 21:14:
@Finraziel In mijn geval komen er geen kabeltjes van pas tenzij ik met mijn Strikepack speel, maar dat heeft niks met een lege controller te maken.
@Steven030 Geen idee hoe lang jouw speelsessies zijn, maar mijn controllers zijn niet na één keer al leeg. Maar mijn sessies zijn ook niet extreem lang. En sowieso zijn ze nooit leeg omdat ik ze altijd op het station zet als we klaar zijn.
@Steven030 Geen idee hoe lang jouw speelsessies zijn, maar mijn controllers zijn niet na één keer al leeg. Maar mijn sessies zijn ook niet extreem lang. En sowieso zijn ze nooit leeg omdat ik ze altijd op het station zet als we klaar zijn.
Beetje hetzelfde als hier: Altijd twee op het laadstation en een derde die ik op dat moment gebruik. En ik gebruik ze letterlijk totdat ze uitvallen vanwege een lege batterij. nieuwe van de lader, oude erop. Nog geen 10s werkVerwijderd schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 20:19:
[...]
Ik heb 2 controllers. Altijd 1 op het laad systeem. Altijd een volle draadloze controller beschikbaar
GamiQ, de game notes app met game maps!
Verwijderd
Ik heb 1 army camo controller met 3 meter kabel:
Nooit opladen en ik kan de controller aan laten staan als ik even een pauze heb tussen het gamen door.
Ook handig met films van bluray of Netflix, want de controller staat altijd aan om de film te pauzeren en hervatten.
Nooit opladen en ik kan de controller aan laten staan als ik even een pauze heb tussen het gamen door.
Ook handig met films van bluray of Netflix, want de controller staat altijd aan om de film te pauzeren en hervatten.
Ik heb de strikepack op mijn controller, speel dus altijd met kabel. Heb ik verder geen last van want ik zit achter mijn bureau. Heb de PS aangesloten op mijn monitor.
@UltraSub heb niet veel te zeggen, behalve dat je ook een headset op je controller kan aansluiten met draad. Niet de makkelijkste of beste manier, want het trekt ook de controller sneller leeg maar scheelt je een extra headset kopen.
En je zou inderdaad kunnen kijken naar een ps4 opbergstation. Mocht je overwegen om ook vr te spelen, is dat zeker een optie om te bekijken, omdat je dan ook de vr headset en evt move controllers dan allemaal netjes hebt opgeborgen na het gamen en het wordt dan opgeladen.
Verder kan ik alleen maar zeggen geniet van alle games die je nog gaat spelen
En je zou inderdaad kunnen kijken naar een ps4 opbergstation. Mocht je overwegen om ook vr te spelen, is dat zeker een optie om te bekijken, omdat je dan ook de vr headset en evt move controllers dan allemaal netjes hebt opgeborgen na het gamen en het wordt dan opgeladen.
Verder kan ik alleen maar zeggen geniet van alle games die je nog gaat spelen
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
Hier ook 2 controllers, 1 aan de kabel, de andere spelen totdat ie uitvalt en dan wisselen. Werkt perfect en de batterij gaat in mijn ervaring heel wat uren mee 
Ben nog steeds bezig met Spider-Man, het begon me op een gegeven moment een stuk minder te boeien totdat het verhaal ineens helemaal loskwam en veel interessanter werd met invloeden op de hele kaart. Toch echt wel een A+ titel imo. Ben benieuwd hoe ver ik kom met de trophies dalijk, lijkt me geen hele moeilijke plat, maar heb er normaal gesproken niet zoveel zin in...
Ben nog steeds bezig met Spider-Man, het begon me op een gegeven moment een stuk minder te boeien totdat het verhaal ineens helemaal loskwam en veel interessanter werd met invloeden op de hele kaart. Toch echt wel een A+ titel imo. Ben benieuwd hoe ver ik kom met de trophies dalijk, lijkt me geen hele moeilijke plat, maar heb er normaal gesproken niet zoveel zin in...
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Ik heb net de campaign van CoD MW remastered uitgespeeld. Het was wel de moeite. Die game kan nog steeds mee, ook al is ie al zo oud.
Toevallig heb ik 2 weken geleden de campaign van CoD WWII ook gespeeld, omdat ik er goede dingen over had gehoord. Die was eigenlijk ook het spelen waard.
Normaal speel ik echt nooit CoD games, maar nu dus 2 achter elkaar
The Witness heb ik ook even geprobeerd, maar dat is niet mijn ding
Toevallig heb ik 2 weken geleden de campaign van CoD WWII ook gespeeld, omdat ik er goede dingen over had gehoord. Die was eigenlijk ook het spelen waard.
Normaal speel ik echt nooit CoD games, maar nu dus 2 achter elkaar

Ja had hem ook gedownload en eerste missies gedaan! Net alsof je een film speelt hahahaAnton.net schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 16:38:
Ik heb net de campaign van CoD MW remastered uitgespeeld. Het was wel de moeite. Die game kan nog steeds mee, ook al is ie al zo oud.
Normaal speel ik echt nooit CoD games, maar nu dus 2 achter elkaar![]()
Gisteren begonnen aan Nier automata.
2-3 uur erin zitten. En kan zeggen dat het me nu al redelijk opzuigt. Zelfs in de korte tijd dat ik gespeeld raak je echt in een flow. Heerlijke muziek die je echt meeneemt.
2-3 uur erin zitten. En kan zeggen dat het me nu al redelijk opzuigt. Zelfs in de korte tijd dat ik gespeeld raak je echt in een flow. Heerlijke muziek die je echt meeneemt.
Ik schiet al veel te traag op de training, laat staan dat ik het oefenparcours af kan lopen op tijdAight! schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:43:
[...]
Ja had hem ook gedownload en eerste missies gedaan! Net alsof je een film speelt hahaha
Exact dit dus.Steven030 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 00:36:
[...]
Het verschil is natuurlijk wel dat die Eneloop batterijen wel een week tot een paar weken meegaan (en daar heb je waarschijnlijk een extra paar van achter de hand zodat je altijd volle hebt) waar de DS4 controller na een speelsessie wel in de oplader moet. Ik moest er ook aan wennen toen ik een Pro naast mijn X aangeschaft had. Natuurlijk geen ramp ofzo, maar het viel inderdaad wel op
Vandaag DS4 sticks vervangen door Elite sticks die ik hier nog had liggen. Wat een verbetering. Lange stick als aimstick terug, en makkelijk magnetisch wisselen voor andere. Merkte dat ik na een kwartier moeite had om niet van de linkerstick te glijden door een zweetduimpje. Nu niet meer. Ook op te lossen met van die caps, maar dit is nog beter. 5 minuten werk. Mis nu alleen de paddles achterop, maar om er nu nog een bak geld tegenaan te smijten voor een Scuf.. eerst maar eens zien of ik de PS4 genoeg blijf gebruiken.
Bijzonder, ik vind juist de ps4 menu een zegen tov het xbox menu, wat een puinhoop is dat geworden.UltraSub schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 18:13:
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Zal een kwestie van smaak zijn... Ik vind het Xbox menu ook juist veel handiger.MeNTaL_TO schreef op zondag 10 maart 2019 @ 08:28:
[...]
Bijzonder, ik vind juist de ps4 menu een zegen tov het xbox menu, wat een puinhoop is dat geworden.
Uiteindelijk zit je bij allebei met een paar clicks in je game dus meestal maakt het uiteindelijk niet veel uit
@Anton.net Infinite Warfare is ook de moeite waard.
IW heeft een compleet andere setting dan MW1/2 .. je moet die fantasie maar net trekkenbram1984 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:35:

Yep, net als dat dat andersom ook geldt.Exorcist schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:59:
[...]
IW heeft een compleet andere setting dan MW1/2 .. je moet die fantasie maar net trekken
Tip, zet de helderheid van de lightbar op de laagste stand als je geen VR gebruikt.Steven030 schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 00:36:
[...]
waar de DS4 controller na een speelsessie wel in de oplader moet.
Ik merk dat dat aanzienlijk verschil uitmaakt.
zie topic warning
[ Voor 115% gewijzigd door Chaoss op 10-03-2019 21:01 ]
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Aah goeie tip, dat ga ik ook even proberen. DS4 batterij is hier namelijk ook helemaal ruk en de lightbar heb ik toch afgeplakt.Bas170 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 10:39:
[...]
Tip, zet de helderheid van de lightbar op de laagste stand als je geen VR gebruikt.
Ik merk dat dat aanzienlijk verschil uitmaakt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ben ook weer wens ouderwets van CoD:MW aan het genieten, ik herken echt alles nog. 
Enige waar ik me enorm aan irriteer net als bij orgineel, is de infinite enemy spawn zolang je niet langs een bepaalt stuk bent gelopen, op Veteran is het soms dan beter om gewoon op goed geluk stuk te sprinten ipv tactisch gevecht aan gaan.
Enige waar ik me enorm aan irriteer net als bij orgineel, is de infinite enemy spawn zolang je niet langs een bepaalt stuk bent gelopen, op Veteran is het soms dan beter om gewoon op goed geluk stuk te sprinten ipv tactisch gevecht aan gaan.
Alle COD Single Players zijn opzicht wel de moeite waard, zeker gezien ze vaak voor € 5,00 tot € 10,00 zijn op te pikken.bram1984 schreef op zondag 10 maart 2019 @ 09:35:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Na het afronden van Assassin's Creed Origins en Hellblade Senua's Sacrifice ben ik gisteravond begonnen aan Red Dead Redemption 2. Eerste missies afgesloten, derde of vierde missie ging mis omdat ik aan het klooien was met de controls. Arthur wilde maar niet in dekking. Ja, dan wordt 't dus kogels koppen.
Eerste indruk van RDR2: gave graphics, mooie verhaal vertelling en rustig-aan spel. Hopelijk dat ik de controls een beetje onder de knie ga krijgen maar ze voelen na een half uurtje spelen of zo nog zeker niet intuitief.
Eerste indruk na een half uurtje spelen. Ik verwacht zeker niet representatief voor het volledige spel.
Eerste indruk van RDR2: gave graphics, mooie verhaal vertelling en rustig-aan spel. Hopelijk dat ik de controls een beetje onder de knie ga krijgen maar ze voelen na een half uurtje spelen of zo nog zeker niet intuitief.
Eerste indruk na een half uurtje spelen. Ik verwacht zeker niet representatief voor het volledige spel.
PSN ID: MrMichel_75
Verwijderd
Ik heb nu Hitman 1 en 2 uitgespeeld op de PS4 Pro. Het is een leuk spel, maar zeker niet perfect. In het spel moet je veel improviseren en dat is een pluspunt. Het spel mist wel een beetje het realisme, wat best jammer is. Ik voel me nu wel een beetje een Hitman en ik kan nog missies herspelen om voor de 100% throphies te gaan.
Nu de game in de PS+ zit kan ik het spel wel aanraden.
Nu de game in de PS+ zit kan ik het spel wel aanraden.
Verwijderd
Probleem lag bij de Wifi chip van de original PS4. Ook verbinden met powerline adapter was drama. Nu een 5ghz wifi extender als cliënt ingesteld en met draad verbonden met PS4. 4x de download snelheid en stabiele verbinding met remote play. 👍Recon24 schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 18:55:
[...]
Ik heb hem ingesteld op 1080/High fps op mijn iPhone X. Maargoed, Sommige games kunnen prima met touch controls, maar niet alles. Hopelijk binnenkort dan ook DS4 ondersteuning die ook aanwezig is in de Windows, Mac versie.
Ik vind het sowieso een beetje gek dat Remote Play binnenshuis niet gewoon draadloos werkt met de DS4. Die zit in principe toch gewoon aan je console verbonden? Dus je geeft gewoon de input door aan de console en die streamt alles gewoon door naar je telefoon/tablet/computer.
Ik zie nog weinig voordeel van Remote Play eigenlijk. Geinig/handig om de voortgang van een download/installatie bij te houden als de TV uit staat, maar verder?
Als ik met de PS4 aan de slag wil zet ik de TV + PS4 aan en pak ik de controller, werkt toch verreweg het makkelijkst?
Als ik met de PS4 aan de slag wil zet ik de TV + PS4 aan en pak ik de controller, werkt toch verreweg het makkelijkst?
Wat dacht je van het feit dat er vaak meer mensen van de TV gebruik willen maken en jij in dat geval dus verder kan spelen via Remote Play? Is niet heel ingewikkeld, denk ik.B-Real schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:40:
Ik zie nog weinig voordeel van Remote Play eigenlijk. Geinig/handig om de voortgang van een download/installatie bij te houden als de TV uit staat, maar verder?
Edit: Video over het menu van Days Gone. Best slick. En maakt gebruik van de swipe gestures op de touch pad.
[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 11-03-2019 09:44 ]
Zoals bram aangeeft heb je effectief ' gratis' een handheld. En remote play is ook nog is een keer niet gelimiteerd aan binnenshuis, mits je maar een goede internet verbinding hebt.......kan je op een regenachtige vakantie dag even een telltale game doen ofzo, en ik begrijp dat voor sommige mensen ze zelfs ook actie games konden spelen......bram1984 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:41:
[...]
Wat dacht je van het feit dat er vaak meer mensen van de TV gebruik willen maken en jij in dat geval dus verder kan spelen via Remote Play? Is niet heel ingewikkeld, denk ik.
10 second ninja DONE
Ik zit toch echt de helft van de tijd op de PC met de DS4 (via USB).B-Real schreef op maandag 11 maart 2019 @ 09:40:
Heb er zelf deels een pro voor aangeschaft (1080p remote play).
Vaak wil de vrouw TV kijken.. dan zit ik in de computerhoek.. gaat ze naar bed ga ik naadloos verder op de TV.
Hmm zou in theorie kunnen, maar gaat in mijn geval niet voorkomen. Als ik wil gamen dan doe ik dat op de bank en via de TV
Maar ik merk dat ik absoluut niet de maatstaaf ben, dus dan kan mijn vorige post vergeten worden
Maar ik merk dat ik absoluut niet de maatstaaf ben, dus dan kan mijn vorige post vergeten worden
Inclusief die zielige Last Stand en Martybom in de multiplayer....paar potjes online gedaan gisteren en ben ze helaas een aantal keer tegen gekomen.Albinoraptor schreef op zondag 10 maart 2019 @ 17:26:
Ben ook weer wens ouderwets van CoD:MW aan het genieten, ik herken echt alles nog.
PSN ID Binloading_nl
Tja door dit soort gameplay elementen in mp te introduceren is CoD afgegleden naar wat het vandaag is, althans in mijn ogen. Alle CoD's daarvoor enorm veel gespeeld, MW ook nog wel maar idd dat was het begin van irritaties van skill-loze elementen en kill-streak beloningen.steefje schreef op maandag 11 maart 2019 @ 10:30:
[...]
Inclusief die zielige Last Stand en Martybom in de multiplayer....paar potjes online gedaan gisteren en ben ze helaas een aantal keer tegen gekomen.
Martyrdom en Last Stand vind ik nog wel meevallen.
In CoD WW2 werd er gezegd "boots on the ground". Ik heb werkelijk nog nooit zoveel luchtgebaseerde streaks tegelijk gezien
In CoD WW2 werd er gezegd "boots on the ground". Ik heb werkelijk nog nooit zoveel luchtgebaseerde streaks tegelijk gezien
[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 11-03-2019 10:50 ]
A.s. weekend met wat gasten een huisje gehuurd, dus drie dagen lang gamen en bier drinken 
Gaan wat consoles mee en twee TVs, ook zijn er twee PS4's. Los van Mario Kart/Party en Super Smash Brothers dus nog wat vermaak op de PS4. Nog tips voor vier spelers?
Nemen iig Fifa, Trials, Broforce, 99 Vida's, Mother Russia Bleeds, Knowledge is Power/That's You, Horizon Chase, Rocket League mee. Verder wat CoD via LAN.
Gang Beasts lijkt me ook wel OK, iemand daar ervaring mee?
Gaan wat consoles mee en twee TVs, ook zijn er twee PS4's. Los van Mario Kart/Party en Super Smash Brothers dus nog wat vermaak op de PS4. Nog tips voor vier spelers?
Nemen iig Fifa, Trials, Broforce, 99 Vida's, Mother Russia Bleeds, Knowledge is Power/That's You, Horizon Chase, Rocket League mee. Verder wat CoD via LAN.
Gang Beasts is ontzettend leuk met vrienden vind ik.Exorcist schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:54:
A.s. weekend met wat gasten een huisje gehuurd, dus drie dagen lang gamen en bier drinken
Overcooked kan ik je aanraden. Zelfs met z'n 2-en is 't al een chaotisch spel. Je kunt 't ook met 4-en tegelijk spelen. Dan lijkt 't me helemaal lachen worden...Exorcist schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:54:
PSN ID: MrMichel_75
Gang Beasts en Overcooked it is, dank 
Overcooked is dacht ik ook op disc gereleased, ga ik daar naar op zoek
Sekiro launch trailer (let op, spoilers).
Als je van twin stick shooters houdt is Alienation ook een leuke met 4 player coop.Exorcist schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:54:
En inderdaad, Gang Beasts ook heel wat mee afgelachen
Towerfall Ascension is de grootste hit bij mijn local coop avondjes dus die wil je aandwingenExorcist schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:54:
Verder Speedrunners, Blazerush en Stickbold (in die volgorde). Naast de eerder genoemde Overcooked en Gang Beasts natuurlijk
Zonde dat pummel party (nog) niet uit is op de PS4, want is echt de betere versie van Mario Party imo
In mindere mate (bij de rest ook) maar hou 'm in het hoofd, thanks!Finraziel schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:50:
[...]
Als je van twin stick shooters houdt is Alienation ook een leuke met 4 player coop.
En inderdaad, Gang Beasts ook heel wat mee afgelachen
Zie alleen dat Gang Beast in mei ook op disc komt..wel jammer van nu digitaal aanschaffen dan

Oh ja zeker, TA vaak gedaan met (andere) maten en daar veel lol mee gehad, ook weer installeren inderdaad. Stickbold vind ik persoonlijk minder maar Speedrunners is wel leuk. Blazerush heb ik volgens mij ooit aangeschaft dus die ga ik ook installeren op voorhandBeakzz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:01:
[...]
Towerfall Ascension is de grootste hit bij mijn local coop avondjes dus die wil je aandwingenNog meer dan de Mario games.
Verder Speedrunners, Blazerush en Stickbold (in die volgorde). Naast de eerder genoemde Overcooked en Gang Beasts natuurlijk![]()
Zonde dat pummel party (nog) niet uit is op de PS4, want is echt de betere versie van Mario Party imo
Bedenk me net dat ik FlatOut 4 en Micro Machines ook kan meenemen
[ Voor 49% gewijzigd door Exorcist op 11-03-2019 15:10 ]
De minigames van Flatout zijn top inderdaadExorcist schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:08:
[...]
Bedenk me net dat ik FlatOut 4 en Micro Machines ook kan meenemen
Wordt wel weer een game dit hoor.bram1984 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:11:
Sekiro launch trailer (let op, spoilers).
[YouTube: Sekiro™: Shadows Die Twice | Official Launch Trailer]
Heeft op dit forum (helaas) toch geen zin, ze blijven dit soort algemene topics vol spammenAmbition88 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:16:
[...]
Wordt wel weer een game dit hoor.verbaasd me dat er nog geen topic is voor dit spel.

Ik kan Human Fall Flat ook aanraden, heerlijk chaotisch als je dat met een grotere groep speeltBeakzz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:01:
[...]
Towerfall Ascension is de grootste hit bij mijn local coop avondjes dus die wil je aandwingenNog meer dan de Mario games.
Verder Speedrunners, Blazerush en Stickbold (in die volgorde). Naast de eerder genoemde Overcooked en Gang Beasts natuurlijk![]()
Jackbox is ook wel leuk om lekker laid-back met z'n allen te lachen. Quiplash bijvoorbeeld is zeer leuk om te doen om elkaar beetje in de maling te nemen met wat bakken bier opExorcist schreef op maandag 11 maart 2019 @ 13:54:
Inderdaad, plus het pass the controller principe is ergerlijk. Minigames zijn wel top ja, kan wel wat lang duren als je je beurt moet afwachten met vier man, maar inmiddels geïnstalleerdBeakzz schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:14:
[...]
De minigames van Flatout zijn top inderdaadJammer dat de game verder geen splitscreen support.
Jackbox! Heb 'm erbij gedaan, had ik op de plank staanRoybs schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:38:
[...]
Jackbox is ook wel leuk om lekker laid-back met z'n allen te lachen. Quiplash bijvoorbeeld is zeer leuk om te doen om elkaar beetje in de maling te nemen met wat bakken bier op
[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 11-03-2019 15:40 ]
HFF is een game dat mijn zoon van 8 eens wou hebben. Ik vind dat je een behoorlijke masochist moet zijn om van dat spel te genieten. De controls en physics zijn gewoon enorm irritant en frustrerend. Soms had ik gewoon zin om met mijn controller te gooien.Vlamonw schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:36:
[...]
Ik kan Human Fall Flat ook aanraden, heerlijk chaotisch als je dat met een grotere groep speelt
Dan is het laatste spel dat hij aan bracht wél een heerlijke local 4-player game: Ultimate Chicken Horse. Is een soort platformer waar je allemaal van Start naar Finish moet lopen. Echter, alle platformen, hulpmiddelen, obstakels, etc... worden door de spelers zélf gezet. Daardoor verandert een level gewoon bij elke ronde en is nooit 2x hetzelfde. Heel dikke fun !
Overcooked is echt geniaal! Zo een chaosExorcist schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:07:
Gang Beasts en Overcooked it is, dank
Je zou ook die Local play van Cod kunnen spelen toch?
Ow ik zie het al, dat doe je ook
[ Voor 5% gewijzigd door Aight! op 11-03-2019 17:46 ]
Ik zal t.z.t. wel de OT op ResetERA overnemen zoals ik destijds ook met Bloodborne heb gedaan. Denk wel dat ik deze meteen op release haal. Altijd wel mooi om vanaf het begin met de community alles te ontdekken in dit soort games.Ambition88 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 15:16:
[...]
Wordt wel weer een game dit hoor.verbaasd me dat er nog geen topic is voor dit spel.
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.