Smaken verschillen kennelijk, had hier (als uber casual gamer) geen last van. Maar misschien zijn de controls makkelijker als je net als wij al een paar biertjes op hadTwixie schreef op maandag 11 maart 2019 @ 17:31:
[...]
HFF is een game dat mijn zoon van 8 eens wou hebben. Ik vind dat je een behoorlijke masochist moet zijn om van dat spel te genieten. De controls en physics zijn gewoon enorm irritant en frustrerend. Soms had ik gewoon zin om met mijn controller te gooien.
Ik zou persoonlijk wel voor Overcooked 2 gaan. Die vond ik een stuk uitdagender, chaotischer en leuker dan deel 1.Exorcist schreef op maandag 11 maart 2019 @ 14:07:
Gang Beasts en Overcooked it is, dank
Overcooked is dacht ik ook op disc gereleased, ga ik daar naar op zoek
Verwijderd
Lijkt echt wel een topper te worden! Door Sekiro filmpjes ben ik weer een Bloodborne run aan het doen. Art direction van het Japanse thema ziet er ook geweldig uit. Moet nog even kijken of ik de game voor de hoofdprijs ga halen.bram1984 schreef op maandag 11 maart 2019 @ 19:43:
[...]
Ik zal t.z.t. wel de OT op ResetERA overnemen zoals ik destijds ook met Bloodborne heb gedaan. Denk wel dat ik deze meteen op release haal. Altijd wel mooi om vanaf het begin met de community alles te ontdekken in dit soort games.
Geen idee of deze vraag hier mag (ik zie hem niet specifiek uitgesloten in de 'let op').
Ik gebruik mijn PS4 nu al 2 jaar niet meer. Ik koop nog wel steeds games, maar die blijven in seal in de kast liggen. Met andere woorden: volgens mij kan hij wel weg. Ik heb zo'n 8 games fysiek en 8 games digitaal. Ik heb geen intentie om een PS4 pro te gaan kopen - ik heb geen multiplayer games - ik heb geen PS vrienden - en mijn in het verleden behaalde trophies maken me niets uit.
Oftewel het account kan mij ook gestolen (of meegeleverd aan evt. koper) worden. Het lijkt mij vooral zo zonde dat deze digitaal aangeschafte games totaal -weg- zijn.
Ik lees veel zaken over dat digitale games wél doorverkocht mogen worden volgens het Europees hof, maar accounts overdragen vindt Sony niet leuk. Is hier al eens jurisprudentie over naar voren gekomen?
Ik gebruik mijn PS4 nu al 2 jaar niet meer. Ik koop nog wel steeds games, maar die blijven in seal in de kast liggen. Met andere woorden: volgens mij kan hij wel weg. Ik heb zo'n 8 games fysiek en 8 games digitaal. Ik heb geen intentie om een PS4 pro te gaan kopen - ik heb geen multiplayer games - ik heb geen PS vrienden - en mijn in het verleden behaalde trophies maken me niets uit.
Oftewel het account kan mij ook gestolen (of meegeleverd aan evt. koper) worden. Het lijkt mij vooral zo zonde dat deze digitaal aangeschafte games totaal -weg- zijn.
Ik lees veel zaken over dat digitale games wél doorverkocht mogen worden volgens het Europees hof, maar accounts overdragen vindt Sony niet leuk. Is hier al eens jurisprudentie over naar voren gekomen?
[ Voor 5% gewijzigd door X-Kiwi op 12-03-2019 00:31 ]
Kiwi !
Het doorverkopen van je account is volgens Sony gewoon not done..X-Kiwi schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 00:30:
Geen idee of deze vraag hier mag (ik zie hem niet specifiek uitgesloten in de 'let op').
De speler maakt uiteindelijk de keuze om een game fysiek of digitaal aan te schaffen..
Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Wel een heel extreem voorbeeld wat je hier geeft, maar ik mag ervan uit gaan dat een bedrijf als sony dit prima heeft verwerkt in hun voorwaarde?Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 08:01:
@Schuimpje
En wat als iemand overleden is? Kun je dat account met geld erop dan weggooien?
Sony kan veel roepen dat het not done is, maar als hij gewoon zijn PS4 verkoopt met account en er nooit meer naar omkijkt, zal Sony er ook nooit achter komen, zullen er vast niet wakker van liggen.
Wat eerder niet done is, is met gestolen CC digitale games kopen en die accounts doorverkopen, begrijpelijk dat Sony daar een probleem mee heeft.
Wat eerder niet done is, is met gestolen CC digitale games kopen en die accounts doorverkopen, begrijpelijk dat Sony daar een probleem mee heeft.
Hebben jullie nog aanraders qua games voor de PS4? Ik heb recent een PS4 Pro gekocht en inmiddels God of War, God of War 3 Remastered (gewoon opgegroeid met de serie
) en Spider-Man gespeeld.
The Last of Us Remastered heb ik bekeken, maar de gameplay is toch niet helemaal mijn ding denk ik. Red Dead Redemption 2 heb ik bekeken, maar de veel gehoorde klacht dat het zo traag is en lange dialogen weerhouden mij er toch een beetje van het spel aan te schaffen.
The Last of Us Remastered heb ik bekeken, maar de gameplay is toch niet helemaal mijn ding denk ik. Red Dead Redemption 2 heb ik bekeken, maar de veel gehoorde klacht dat het zo traag is en lange dialogen weerhouden mij er toch een beetje van het spel aan te schaffen.
Horizon zero dawn!!vinom schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:14:
Hebben jullie nog aanraders qua games voor de PS4? Ik heb recent een PS4 Pro gekocht en inmiddels God of War, God of War 3 Remastered (gewoon opgegroeid met de serie) en Spider-Man gespeeld.
The Last of Us gewoon een keer meepakken in de aanbieding.. Hij is elke prijs waard imho. Puur het verhaal alleen al, gameplay is ook top en niet zo heel erg uitgebreid qua resources grinden..vinom schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:14:
Hebben jullie nog aanraders qua games voor de PS4? Ik heb recent een PS4 Pro gekocht en inmiddels God of War, God of War 3 Remastered (gewoon opgegroeid met de serie) en Spider-Man gespeeld.
Horizon: Zero Dawn is inderdaad ook een hele goeie.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
is AC Odyssey uit de store gehaald? of kan ik hem niet vinden?
[ Voor 27% gewijzigd door Farabi op 12-03-2019 11:24 ]
Uncharted (alle delen)vinom schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:14:
Horizon en the last of us al genoemd en ook echt aanraders.
Nee?Hamazaki schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:24:
is AC Odyssey uit de store gehaald? of kan ik hem niet vinden?
https://store.playstation...09303_00-GAME000000000000
PSN: LinQ-NL
ahh assassin'S< dus en niet op assassins zoeken
vreemd dat alle andere delen wel kwamen overigens...
[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 12-03-2019 11:57 ]
The Last of Us vind ik persoonlijk een van de beste games ooit gemaakt, dus die zou ik hoe dan ook aanraden.vinom schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:14:
En ook Bloodborne schaar ik daar onder, dus die zou ik ook eens proberen. Gameplay en een ongekend gevoel van progressie/beter worden in hun puurste vorm, gecombineerd met briljant leveldesign.
Verder de Uncharted serie en inderdaad Horizon. Verder zou ik de Metro games aanraden en ook Detroit.
Sekiro ziet er wel veelbelovend uit!
Ik vrees alleen dat deze game weer niets voor mij gaat zijn, net als BB en de Souls games.
Sekiro zal wel weer hoge scores krijgen
Ik vrees alleen dat deze game weer niets voor mij gaat zijn, net als BB en de Souls games.
Nier automata en resident evil 2 zijn absoluut must haves.
Ik ben nog maar pas begonnen met RDR2 (ongeveer 20 uur onderweg) en moet zeggen dat de traagheid voor mij juist een pluspunt is, ik vind het heerlijk ontspannend om te spelen na een drukke werkdag.vinom schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 11:14:
Red Dead Redemption 2 heb ik bekeken, maar de veel gehoorde klacht dat het zo traag is en lange dialogen weerhouden mij er toch een beetje van het spel aan te schaffen.
Persoonlijk verkies is RE7 boven RE2:Remake.Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:20:
Nier automata en resident evil 2 zijn absoluut must haves.
[ Voor 18% gewijzigd door SD5k op 12-03-2019 12:23 ]
Het schijnt moeilijker te zijn dan Bloodborne en Dark Souls. Dark Souls is trouwens ook niet echt mijn ding. Heb deel 2 en 3 geprobeerd, maar ben halverwege of daarvoor nog afgehaakt. Sekiro lijkt gelukkig qua combat een stuk meer op Bloodborne.Anton.net schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:01:
Sekiro ziet er wel veelbelovend uit!
Dit wordt verder gewoon weer een typische FROM game met honderdduizend geheimen die allemaal ontdekt en online gedeeld gaan worden en met een verhaallijn die iedereen anders interpreteert. Dat maakt het juist ook zo vet.
Ik ben benieuwd of de level interconnectiviteit weer terug is. Dat je na 20 uur spelen ineens een deur opent en weer helemaal op het begin bent.
Ik vind het wel een interessant onderwerp eerlijk gezegd zeker met de uitspraak van het Europees Hof in het achterhoofd dat het gewoon toegestaan is.Albinoraptor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:52:
Sony kan veel roepen dat het not done is, maar als hij gewoon zijn PS4 verkoopt met account en er nooit meer naar omkijkt, zal Sony er ook nooit achter komen, zullen er vast niet wakker van liggen.
Digitale content in geval van Sony is gebonden aan een account met mailadres.
Echter is dat mijn hoofd mailadres en deze ga ik niet afstaan of weggeven om van mijn digitale games/content af te komen. Hoe zou je zoiets aan pakken dan?
"Gewoon" een ander e-mailadres aanmaken, dat PSN account erop koppelen en overdragen?schumi2004 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:26:
[...]
Ik vind het wel een interessant onderwerp eerlijk gezegd zeker met de uitspraak van het Europees Hof in het achterhoofd dat het gewoon toegestaan is.
Digitale content in geval van Sony is gebonden aan een account met mailadres.
Echter is dat mijn hoofd mailadres en deze ga ik niet afstaan of weggeven om van mijn digitale games/content af te komen. Hoe zou je zoiets aan pakken dan?
Het rollen en je achter een schild schuil houden zit er volgens mij niet meer in Sekiro. Volgens mij is getimed parry'en nu erg belangrijk. wat mij een stuk moeilijker lijkt.
Je hebt geloof ik 3 moves: de parry, een soort van dodge sprong over bijvoorbeeld een zwaard heen, en gewoon de standaard dodge een bepaalde richting op. Bij iedere succesvolle parry/dodge vult er ook een meter bij de tegenstander en als die vol zit, kan je een finisher doen.Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:39:
Het rollen en je achter een schild schuil houden zit er volgens mij niet meer in Sekiro. Volgens mij is getimed parry'en nu erg belangrijk. wat mij een stuk moeilijker lijkt.
Levelen zit er niet meer qua stats, maar er zijn 3 skilltrees die je kunt vullen. Wel benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Nou lijkt dit wat op 'dit is het antwoord wat ik graag wil horen' maar dit is dus eigenlijk wel mijn punt.Albinoraptor schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 10:52:
...
Ik kan via PSN mijn e-mailadres, echte naam, wachtwoord en zelfs geslacht wijzigen.
Het kan misschien de koper wel risico opleveren..geen idee eigenlijk. Misschien laat ik het account maar gewoon vervallen, zo boeiend zijn de digitale games (DragonAge 3, Rayman, Twisted Metal, Need for Speed, Child of Light, Odin Sphere) nou ook weer niet.
Kiwi !
Maar waarom koop je nog games als je al weet dat je ze niet meer speelt?
Your Friendly Neighborhood Moderator
Wil je dan per se van je account af of zo?X-Kiwi schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:51:
[...]
Nou lijkt dit wat op 'dit is het antwoord wat ik graag wil horen' maar dit is dus eigenlijk wel mijn punt.
Ik kan via PSN mijn e-mailadres, echte naam, wachtwoord en zelfs geslacht wijzigen.
Het kan misschien de koper wel risico opleveren..geen idee eigenlijk. Misschien laat ik het account maar gewoon vervallen, zo boeiend zijn de digitale games (DragonAge 3, Rayman, Twisted Metal, Need for Speed, Child of Light, Odin Sphere) nou ook weer niet.
Titanfall 2 was in de aanbieding bij iBood. Goede verhalen over gehoord dus maar besteld. Zit nog in de verpakking..nooit aan begonnen.Jorgen schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:52:
Maar waarom koop je nog games als je al weet dat je ze niet meer speelt?
Agents of Mayhem lag in de aanbiedingsbak bij de Intertoys. Meegenomen, half uurtje getest...meh, niet mijn ding dat schieten/richten op een PS4. Dat kan veel handiger met een muis.
Gran Turismo 1 en 2 helemaal grijs gespeeld vroeger. Uit nostalgie blijf ik de vervolgen maar kopen - ik heb volgens mij alle delen nog in de kast liggen en heb dus ook GT Sport gekocht toen hij in de winkel kwam. En eigenlijk valt alles na deel 2 mij tegen. Maar dat heb ik ook met oa de Tekken-serie en MetalGear-serie.
Ni No Kuni 2 is (iets minder dan deel 1) gebaseerd op de Ghibli wereld. Groot fan van Ghibli + de hoop dat het een beetje speelt als de Tales of - serie. Dus ook maar gekocht en een uurtje getest...meh.
Maar ik heb vaak gewoon geen zin om mijn vrouw bij de tv weg te jagen. Ik zit dan liever met de gaming laptop of iPad wat te klooien, hoewel ik daar ook geen games meer op speel. Ik begin misschien te oud te worden, maar het is mij tegenwoordig wat teveel gedoe

[ Voor 9% gewijzigd door X-Kiwi op 12-03-2019 13:05 ]
Kiwi !
Als je er geen gebruik meer van maakt, heeft het toch geen meerwaarde meer?Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 12:56:
[...]
Wil je dan per se van je account af of zo?
En mocht ik ook de 2025 Playstation Vita 2 of de PS6 kopen...dan kun je toch gewoon een nieuw account erbij nemen?
Kiwi !
Dezelfde meerwaarde als het account te verwijderen.X-Kiwi schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:03:
[...]
Als je er geen gebruik meer van maakt, heeft het toch geen meerwaarde meer?
En mocht ik ook de 2025 Playstation Vita 2 of de PS6 kopen...dan kun je toch gewoon een nieuw account erbij nemen?
Het account verwijderen -> 'PS4 te koop met 2 controllers en 8 games'Nieuwevolger schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:07:
[...]
Dezelfde meerwaarde als het account te verwijderen.
Het account wijzigen en overdragen -> 'PS4 te koop met 2 controllers en 16 games'
Denk dat die tweede het beter doet qua verkoop. Maar het gaat niet eens om het geld, het is verder gewoon zonde dat die digitale games verdwijnen. En ja, dat is het risico met iets kopen op PSN - maar ik was gewoon benieuwd hoe men er hier tegenaan kijkt.
Kiwi !
@X-Kiwi Die games zijn amper iets waard en niet echt interessant. Ik zou de moeite niet doen om jouw gegevens op een grijze manier door te verkopen.
Persoonlijk zou ik niet eens open staan om iemand anders zijn psn over te nemen
Tip, koop geen games meer.X-Kiwi schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:02:
[...]
Titanfall 2 was in de aanbieding bij iBood. Goede verhalen over gehoord dus maar besteld. Zit nog in de verpakking..nooit aan begonnen.
Agents of Mayhem lag in de aanbiedingsbak bij de Intertoys. Meegenomen, half uurtje getest...meh, niet mijn ding dat schieten/richten op een PS4. Dat kan veel handiger met een muis.
Gran Turismo 1 en 2 helemaal grijs gespeeld vroeger. Uit nostalgie blijf ik de vervolgen maar kopen - ik heb volgens mij alle delen nog in de kast liggen en heb dus ook GT Sport gekocht toen hij in de winkel kwam. En eigenlijk valt alles na deel 2 mij tegen. Maar dat heb ik ook met oa de Tekken-serie en MetalGear-serie.
Ni No Kuni 2 is (iets minder dan deel 1) gebaseerd op de Ghibli wereld. Groot fan van Ghibli + de hoop dat het een beetje speelt als de Tales of - serie. Dus ook maar gekocht en een uurtje getest...meh.
Maar ik heb vaak gewoon geen zin om mijn vrouw bij de tv weg te jagen. Ik zit dan liever met de gaming laptop of iPad wat te klooien, hoewel ik daar ook geen games meer op speel. Ik begin misschien te oud te worden, maar het is mij tegenwoordig wat teveel gedoe
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Volgens mij starten we een eerdere discussie zo weer opnieuw maar was het niet zo dat Sony niet toe wil naar een PSN only distributie systeem?Anton.net schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:14:
@X-Kiwi Die games zijn amper iets waard en niet echt interessant. Ik zou de moeite niet doen om jouw gegevens op een grijze manier door te verkopen.
Voor nu is het wellicht niet zo boeiend maar wat als het straks werkelijkheid wordt, dan zou niemand meer zijn games kunnen doorverkopen om welke reden dan ook.
Ik vind mijn account "doorgeven" ook geen prettig idee zeker omdat het zo'n rompslomp is hem zo kaal mogelijk te maken wat identity gegevens betreft (en waar deze mogelijk allemaal aan gelinkt is) maar ik snap X-Kiwi wel, het is gewoon zonde om zomaar weg te gooien.
[ Voor 0% gewijzigd door schumi2004 op 12-03-2019 14:21 . Reden: Typo ]
Dat is zeker een goede tip
Dank voor de reacties. Blijft wel een boeiend vraagstuk inderdaad waar de wetgeving naartoe gaat als het aandeel fysieke games naar 0% gaat.
Kiwi !
Gaat een keer komen en dat vind ik best jammer. Als ik zie hoeveel games ik op marktplaats voor € 25 oppik en weer voor € 20 verkoop, dan is gamen helemaal niet zo duur.schumi2004 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 13:46:
[...]
Volgens mij starten we een eerdere discussie zo weer opnieuw maar was het niet zo dat Sony niet toe wil naar een PSN only distributie systeem?
Voor nu is het wellicht niet zo boeiend maar wat als het straks werkelijkheid wordt, dan zou niemand meer zijn games kunnen doorverkopen om welke reden dan ook.
Als de tweedehands markt de nek om gedraaid wordt dan moet Sony wat gaat doen met die exorbitante PSN store prijzen.... al vrees ik voor het tegenovergestelde, omdat Sony dan geen concurrerende distributiekanalen heeft. Of zullen uitgevers digitale stores voor consoles gaan beginnen, zoals je dat bij Windows ook steeds meer ziet?
Edit: wat @X-Kiwi, zegt. Wellicht een mooi juridisch vraagstuk ook. Consumenten moeten hierin beschermd worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 12-03-2019 15:52 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Welnee moeten juist ophouden met de consument continu beschermen, tenzij het allemaal hersenloze, willoze wezens zijn. En die zijn het niet waard om te beschermen.Hulleman schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 15:51:
[...]
Gaat een keer komen en dat vind ik best jammer. Als ik zie hoeveel games ik op marktplaats voor € 25 oppik en weer voor € 20 verkoop, dan is gamen helemaal niet zo duur.
Als de tweedehands markt de nek om gedraaid wordt dan moet Sony wat gaat doen met die exorbitante PSN store prijzen.... al vrees ik voor het tegenovergestelde, omdat Sony dan geen concurrerende distributiekanalen heeft. Of zullen uitgevers digitale stores voor consoles gaan beginnen, zoals je dat bij Windows ook steeds meer ziet?
Edit: wat @X-Kiwi, zegt. Wellicht een mooi juridisch vraagstuk ook. Consumenten moeten hierin beschermd worden.
Als spellen zo duur zouden worden dat ik het het niet meer waard vind dan koop ik ze niet meer, of stap over van platform, of stop met gamen. Redelijk simpel.
Enige juiste signaal naar een Sony of wie dan ook is gewoon niet meer geld aan ze uitgeven.
Niet nog meer prutsregeltjes verzinnen om die arme domme weerloze consument te beschermen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Ruimte vrij: 112.4Gb
"Kan BLOPS 4 niet updaten want te weinig ruimte"

Echt, daar moeten ze wat aan gaan doen hoor... Maar eens kijken wat ik nu dan maar weer weg moet gooien...

Echt, daar moeten ze wat aan gaan doen hoor... Maar eens kijken wat ik nu dan maar weer weg moet gooien...
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
tip: BLOPS4 zou ik weggooien, blijkbaar neemt dat spel nogal veel ruimte in beslag van je schijfVrijdag schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:56:
Ruimte vrij: 112.4Gb
![]()
You don't say?DigitalError schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:59:
[...]
tip: BLOPS4 zou ik weggooien, blijkbaar neemt dat spel nogal veel ruimte in beslag van je schijf
Warframe en MW:R er maar afgeknikkerd
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Als je veel single player games speelt is het die 75 eu wel echt waard. Ik speel voornamelijk BO4 en merk gewoon dat het menu wat sneller is en ook het laden van de map. Ook het kopieren van patches gaat nu veel rapper. Laat staan hoe dit met SP's gaat.Sagat schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 10:30:
[...]
goede grap, heb er zelf ook wel is overnagedacht, maar gezien de games die ik speel en mijn game tijd in het algemeen vind ik het het geld niet waard. Mocht een van de fancy next gen games me toch echt grijpen dan ga ik misschien ook nog wel is overstag![]()
(voor sf5 zou het wel een zegen zijn, mocht je die game toevallig hebben ben ik benieuwd naar je bevindingen!)
Zie quote hierboven. SP games heb ik nog niet getest.R0y. schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 18:22:
[...]
Ik zit ook te denken om m'n pro te upgraden met een SSD. Hoeveel verschil merk je met laadtijden van games? Kan me voorstellen dat het ook wel iets veranderd qua warmte en geluid.
Voor mij weinig waard als single player speler. Negen van de tien keer start ik mij game vanuit rest mode. Patches worden binnengehaald als ik niet aan het spelen ben.
Ik ben niet per se tegen regulering, maar het moet ook niet doorslaan...Flagg schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 19:05:
[...]
Welnee moeten juist ophouden met de consument continu beschermen, tenzij het allemaal hersenloze, willoze wezens zijn. En die zijn het niet waard om te beschermen.
Als spellen zo duur zouden worden dat ik het het niet meer waard vind dan koop ik ze niet meer, of stap over van platform, of stop met gamen. Redelijk simpel.
Enige juiste signaal naar een Sony of wie dan ook is gewoon niet meer geld aan ze uitgeven.
Niet nog meer prutsregeltjes verzinnen om die arme domme weerloze consument te beschermen.
Het probleem met digitale software doorverkoop toestaan is dat er geen enkel verschil meer is tussen tweedehands en nieuw. Bij een game op schijf heb je nog het risico dat het schijfje beschadigd kan zijn, het doosje ziet er wellicht niet echt meer nieuw uit en het simpele feit dat je het ding fysiek bij de nieuwe eigenaar moet krijgen (verzendkosten en rompslomp). Allemaal kleine dingetjes die mensen toch naar nieuw kopen kunnen sturen.
Als je je digitale game door kan verkopen dan is het enige dat overblijft dat je de verkoper moet vertrouwen... Maar zelfs dat is vrij simpel op te lossen door een service te bouwen waarbij geld en game gelijk oversteken.
Klinkt allemaal geweldig voor de consument... Behalve dan dat op die manier waarschijnlijk veel meer mensen tweedehands gaan kopen en de uitgever minder inkomsten heeft. Dat betekent dan weer dat ofwel de prijzen omhoog moeten, of we nog agressievere microtransacties krijgen... Of er is gewoon minder geld beschikbaar voor de ontwikkeling van nieuwe games.
Ik ben zeker niet van de 'boehoe oh arme uitgevers ze verdienen te weinig geld', maar je moet ook niet de andere kant op gaan.
Gamertag: FinrazielNL
Even een vraagje..
Wie van jullie is er na het completen van de GoW 2018 story line nog doorgegaan met de valkyrie's en het verder completen van de game?
Hoe erg ik ook heb genoten van de game, ik heb deze na het completen van de story line niet meer aangeraakt en kan de motivatie ook niet echt vinden om de rest van de content te completen ...
Zo ook met HZD, heb destijds de complete bundle aangeschaft. Heb HZD uitgespeeld maar kan de motivatie niet vinden om nog verder te gaan in Frozen Wilds ..
Wie van jullie is er na het completen van de GoW 2018 story line nog doorgegaan met de valkyrie's en het verder completen van de game?
Hoe erg ik ook heb genoten van de game, ik heb deze na het completen van de story line niet meer aangeraakt en kan de motivatie ook niet echt vinden om de rest van de content te completen ...
Zo ook met HZD, heb destijds de complete bundle aangeschaft. Heb HZD uitgespeeld maar kan de motivatie niet vinden om nog verder te gaan in Frozen Wilds ..
[ Voor 18% gewijzigd door Schuimpje op 13-03-2019 08:40 ]
god of war heb ik in 1 ruk op platinum gezet, bijzonder van genoten. Horizon hetzelfde verhaal, maar aangezien de uitbreiding een stuk later uit kwam heb ik die niet meer gekocht.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:38:
Even een vraagje..
Time is never wasted when you're wasted all the time.
Daarom doe ik ook altijd eerst alle side content voordat ik de story afmaak. Zo ook hierbij.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:38:
Even een vraagje..
Ja ik zeg het altijd voor ik aan een game begin zo ook met GoW bijvoorbeeld..bram1984 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:58:
[...]
Daarom doe ik ook altijd eerst alle side content voordat ik de story afmaak. Zo ook hierbij.
Werd zo in het verhaal meegezogen en voordat ik het wist zag ik de aftiteling..
Gisteren begonnen met RDR2 en ik ga me er nu toch echt is aan houden om alle side content eerst te completen haha!
Wedden van niet.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:10:
[...]
RDR2, alle side content eerst te completen haha!

Daar wens ik je dan veel succes mee. Bij die game heb ik op een gegeven moment alle side content genegeerd.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:10:
[...]
Ja ik zeg het altijd voor ik aan een game begin zo ook met GoW bijvoorbeeld..
Werd zo in het verhaal meegezogen en voordat ik het wist zag ik de aftiteling..
Gisteren begonnen met RDR2 en ik ga me er nu toch echt is aan houden om alle side content eerst te completen haha!
Is het zo erg ja haha?bram1984 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:50:
[...]
Daar wens ik je dan veel succes mee. Bij die game heb ik op een gegeven moment alle side content genegeerd.
Afhankelijk welke single player games.....ik hou van arcade games, 2d fighters......die hebben over het algemeen weinig laad tijden (behalve sf 5Ari Gold schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 21:56:
[...]
Als je veel single player games speelt is het die 75 eu wel echt waard. Ik speel voornamelijk BO4 en merk gewoon dat het menu wat sneller is en ook het laden van de map. Ook het kopieren van patches gaat nu veel rapper. Laat staan hoe dit met SP's gaat.
[...]
Zie quote hierboven. SP games heb ik nog niet getest.
Maar buiten sf5 kan ik me zo geen enkel spel voor de geest halen waar ik me ergerde aan de laadtijden (tijdje terug met trackmania.....maar die speelde ik op mijn xb1-sje, daar had ik veel meer laad tijd dan op mijn pro....? verder eigenlijk geen noticeble andere laadtijden op die console voor mij en dat is ook ot verder )
Dus ja, daarom op dit moment vind ik het niet interresant. Als je wel zo een paar games kan noemen waar je je ergert, of je favo game die je dag en nacht speelt moet vaak laden, dan ben ik het helemaal eens en 'moet' je idd wel die upgrade doen, weing geld voor hoop comfort dan
10 second ninja DONE
Ik vind van wel. Een groot deel is langdradig en saai en neemt gewoon veel tijd in beslag waarbij het uiteindelijk heel weinig toevoegt. De controls helpen daarbij niet mee. Daarbij is een ander deel onmogelijk om te doen zonder guide.
Er zit wel heel veel side content in inderdaad.
Succes met o.a.:
- Alle dieren vinden (bestuderen, tracken, villen, etc)
- Alle planten vinden (bestuderen, eten, koken etc)
- Alle dino botten vinden
- Alle kaarten van sigarettenpakjes vinden
- Alle vissen (bestuderen, vangen, villen, versturen etc)
- Voldoen aan de wensen van tig personen om dingen voor hun te zoeken/vinden en naar ze te brengen/sturen
- etc etc etc
Sommige dingen kun je ook niet doen zonder ook de verhaallijn te volgen.
Nee, er zit echt heel veel side content in. Flinke uitdaging om dat allemaal te verzamelen/uit te voeren, maar zorgt er ook voor dat (als je wel uitsluitende de verhaallijn volgt) je soms ook ongemerkt heel veel tijd spendeert aan van alles en nog wat in de omgeving. Dat maakt het spel wel leuk naar mijn mening
Succes met o.a.:
- Alle dieren vinden (bestuderen, tracken, villen, etc)
- Alle planten vinden (bestuderen, eten, koken etc)
- Alle dino botten vinden
- Alle kaarten van sigarettenpakjes vinden
- Alle vissen (bestuderen, vangen, villen, versturen etc)
- Voldoen aan de wensen van tig personen om dingen voor hun te zoeken/vinden en naar ze te brengen/sturen
- etc etc etc
Sommige dingen kun je ook niet doen zonder ook de verhaallijn te volgen.
Nee, er zit echt heel veel side content in. Flinke uitdaging om dat allemaal te verzamelen/uit te voeren, maar zorgt er ook voor dat (als je wel uitsluitende de verhaallijn volgt) je soms ook ongemerkt heel veel tijd spendeert aan van alles en nog wat in de omgeving. Dat maakt het spel wel leuk naar mijn mening
Ik was het wel van plan want ik heb ontzettend genoten van GoW. Maar nadat ik de story uit had ben ik begonnen met RDR2 met het idee dat ik dan tussendoor die valkyrie's 'even' zou doen.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:38:
Even een vraagje..
Kwam natuurlijk niks van
Het ontgaat me sowieso waarom je al die dieren zou willen analyseren in RDR2. Dit is puur iets voor trophy hunters, en zelfs die doen het waarschijnlijk met tegenzin.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Dat heb ik ook. Onlangs de main story uitgespeeld en wat rest zijn nog een stuk of zeven Valkyries, een paar collectibles en die speciale armour.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:38:
Even een vraagje..
Eigenlijk had ik net als @bram1984 moeten doen en dat eerst "afvinken". Nu heb ik er eigenlijk geen zin meer in. Het hoofdverhaal heb ik nu uit, de historische panelen ook al gevonden en wat dus nog open staat voelt me teveel als "werk"
HZD heb ik trouwens wél in één keer helemaal geplatinumd. Er zijn her en der nog wat tablets die ik mis maar dat vind ik niet zo erg, alle (sub)verhaallijnen heb ik inmiddels compleet. Als The Frozen Wilds weer in de sale is koop ik die nog wel.
Deze spellen laat ik trouwens wel gewoon geïnstalleerd staan, net als TLOU:R.
Ik denk dat het bij GOW en Uncharted bijvoorbeeld wel wat zou uitmaken. Ik vond de laadtijden daar wel lang op hdd.Sagat schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 09:56:
[...]
Afhankelijk welke single player games.....ik hou van arcade games, 2d fighters......die hebben over het algemeen weinig laad tijden (behalve sf 5maar goed dat zit wsl ook voor een groot gedeelte in online intergratie)
Maar buiten sf5 kan ik me zo geen enkel spel voor de geest halen waar ik me ergerde aan de laadtijden (tijdje terug met trackmania.....maar die speelde ik op mijn xb1-sje, daar had ik veel meer laad tijd dan op mijn pro....? verder eigenlijk geen noticeble andere laadtijden op die console voor mij en dat is ook ot verder )
Dus ja, daarom op dit moment vind ik het niet interresant. Als je wel zo een paar games kan noemen waar je je ergert, of je favo game die je dag en nacht speelt moet vaak laden, dan ben ik het helemaal eens en 'moet' je idd wel die upgrade doen, weing geld voor hoop comfort dan
Ik ben meestal wel van het helemaal uitspelen van ene game + trophies...of tenminste de poging daartoe. Met GOW ben ik bij de valkyrie's al afgehaakt. Had daar echt geen geduld voor. De beste armor zou daar veel bij helpen, maar de moeite die je daarvoor moest doen.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:38:
Even een vraagje..

[ Voor 29% gewijzigd door Ari Gold op 13-03-2019 10:51 ]
Same here. Probeer in games altijd steeds zoveel mogelijk te doen voordat ik weer verder ga met het verhaal.bram1984 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:58:
[...]
Daarom doe ik ook altijd eerst alle side content voordat ik de story afmaak. Zo ook hierbij.
Bij RDR2 ook geprobeerd, maar de vele collectibles voelen daar aan als werk, erger nog als een taakstraf. Dus dat heb ik op een gegeven moment maar laten zitten ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
Klopt, maar zo zitten er wel meer dingen in voor de echte die-hards.Voxalizer schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:32:
Het ontgaat me sowieso waarom je al die dieren zou willen analyseren in RDR2. Dit is puur iets voor trophy hunters, en zelfs die doen het waarschijnlijk met tegenzin.
Ik kan me in RDR2 best even vermaken door geen missies te doen maar even jagen op wat beesten/planten. Zeker als je net in een nieuw gebied zit valt er nog wel wat te ontdekken.
Ik vind het ideaal, gisterenavond moesten we op visite en had ik nog even 30 minuten het rijk alleen voordat we weg moesten. Te kort, in mijn ogen, om wat missies te doen dus dan maar wat rondhobbelen op het paard en beesten verzamelen.
En dan kom je onverwachts toch weer een stranger tegen, die je toch maar besluit te helpen. Even een gejatte wagen terughalen en als beloning krijg je een of ander receptje die weer nuttig kan zijn op een later moment.
Ik speel het spel absoluut niet dagelijks, maar ik vind het heerlijk dat je in het spel uren met van alles en nog wat bezig kunt zijn maar ook gewoon even een half uurtje kunt "niksen".
Arme @Schuimpje, is de moed je al in de schoenen gezakt? 
Maar ik dacht al als je bij HZD al collectables probleem vond (1 van weinige games waar ik het juist zonder probleem heb gehaald), dat je het bij RDR2 het zeker niet gaat redden.
Maar ik dacht al als je bij HZD al collectables probleem vond (1 van weinige games waar ik het juist zonder probleem heb gehaald), dat je het bij RDR2 het zeker niet gaat redden.
Haha ik denk dat ik de woorden die ik eerder zei terugneem en het maar gewoon bij de storyline ga houden hahaAlbinoraptor schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:10:
Arme @Schuimpje, is de moed je al in de schoenen gezakt?

Houd er wel rekening mee dat de hoofdmissies zo lineair zijn als je gulp. Dus het verhaal kun je eigenlijk ook prima op YouTube bekijken.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:11:
[...]
Haha ik denk dat ik de woorden die ik eerder zei terugneem en het maar gewoon bij de storyline ga houden haha
GoW nog niet genoeg gespeeld om een mening te hebben over laad tijden.....misschien ook goed om te vermelden dat ik een 2TB schijf in mijn ps4 heb gestopt, in mijn ervaring zijn de stock disken van sony altijd wat traag, dus dat helpt natuurlijk ook al iets.Ari Gold schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:46:
[...]
Ik denk dat het bij GOW en Uncharted bijvoorbeeld wel wat zou uitmaken. Ik vond de laadtijden daar wel lang op hdd.
[...]
Ik ben meestal wel van het helemaal uitspelen van ene game + trophies...of tenminste de poging daartoe. Met GOW ben ik bij de valkyrie's al afgehaakt. Had daar echt geen geduld voor. De beste armor zou daar veel bij helpen, maar de moeite die je daarvoor moest doen.
uncharted 1 (remake/master ps4 dan he) had ik weining last van laadtijen, maar je bedoeld wsl de wat recentere delen
Ik moest lachen, maar snap echt wat je bedoeld. ik vind het leuk om voor trophies of achievements te gaan, maar als het alleen het uitrekken van de game betreft haak ik al snel af. Sowieso heb ik een aandachtspanne van.....-SaveMe- schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 10:52:
[...]
Same here. Probeer in games altijd steeds zoveel mogelijk te doen voordat ik weer verder ga met het verhaal.
Bij RDR2 ook geprobeerd, maar de vele collectibles voelen daar aan als werk, erger nog als een taakstraf. Dus dat heb ik op een gegeven moment maar laten zitten ...
Iets over headsets anyone?
10 second ninja DONE
Net als Bram heb ik veel side missies al tussen het verhaal door gedaan, tijdens het exploren. Na het uitspelen van de story waren er nog maar een paar dingen te doen, waaronder de Valkyries. Vond het geen straf om de game 100% te completen.Schuimpje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 08:38:
Even een vraagje..
Sterker nog, in ng+ ben ik naast de story mode wederom alle side missies aan het doen en het bevalt nog steeds prima
God of War is vanaf de start van de game één lange cutscene, kan me niet herinneren ergens laadtijden te hebben gezien.Sagat schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:30:
[...]
GoW nog niet genoeg gespeeld om een mening te hebben over laad tijden.....
Oké, bij het reizen naar een andere realm via de boom maar daar krijg je tijdens het wachten wel een mooie animatie te zien .
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Klinkt goed, verder moeten we denk ik niet vergeten dat laden natuurlijk ook enorm subjectief is (uhm nou ja bij stock ps4's zou het verschil niet te groot mogen zijn, maar de mate van storen eraan, zal per persoon verschillen).dvdkiwi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:16:
[...]
Net als Bram heb ik veel side missies al tussen het verhaal door gedaan, tijdens het exploren. Na het uitspelen van de story waren er nog maar een paar dingen te doen, waaronder de Valkyries. Vond het geen straf om de game 100% te completen.
Sterker nog, in ng+ ben ik naast de story mode wederom alle side missies aan het doen en het bevalt nog steeds prima![]()
[...]
God of War is vanaf de start van de game één lange cutscene, kan me niet herinneren ergens laadtijden te hebben gezien.
Oké, bij het reizen naar een andere realm via de boom maar daar krijg je tijdens het wachten wel een mooie animatie te zien .
Zo heb ik zelf normaliter ook weinig last van 30fps/60fps en screen tearing.....anyways, laten we hopen dat de ps5 de optie voor het wisselen van een hd vasthoudt. ik ben er erg tevreden over de keuze vrijheid. Aan de andere kant, via usb is natuurlijk ook voor vele mensen een prima optie.
10 second ninja DONE
Heel toevallig: de voorbije 3 dagen ben ik teruggekeerd naar GoW om de platinum te halen. Ik had de game bij release gekocht. Toen heb ik de game in 7 dagen uitgespeeld, ongeveer de helft van de side content gedaan. Daarna de game nooit meer aangeraakt tot nu.
De collectables waren de vervelendste grind, Niflheim en Helheim vond ik wel leuk om te doen
@dvdkiwi De game heeft wel laadtijden als je gaat fast travellen. Santa Monica heeft dat proberen te verdoezelen door je tijdelijk te teleporteren naar die 'tussenruimte' waar je kan rondlopen
Platinum van RDR2 zou blijkbaar EXTREEM moeilijk zijn. Ik dacht dat je gold moet halen op alle (?) missies.
De collectables waren de vervelendste grind, Niflheim en Helheim vond ik wel leuk om te doen
@dvdkiwi De game heeft wel laadtijden als je gaat fast travellen. Santa Monica heeft dat proberen te verdoezelen door je tijdelijk te teleporteren naar die 'tussenruimte' waar je kan rondlopen
Platinum van RDR2 zou blijkbaar EXTREEM moeilijk zijn. Ik dacht dat je gold moet halen op alle (?) missies.
[ Voor 17% gewijzigd door Anton.net op 13-03-2019 12:48 ]
RDR2 op 100% zetten klinkt net zo uitdagend als GTA V, dat was ook behoorlijk wat werk 
Mocht je er voor gaan heb je in elk geval wel dubbeldik waar voor je geld.
Al heb ik tijdens mijn eerste playthrough exact nul keer gebruik gemaakt van fast travel.
Een co-op functie in GoW zou ik ook wel zien zitten, lekker met z'n tweeën de Valkyries, Muspelheim en Niflheim challenges doen.
Heb vorige week Nioh uitgespeeld en ben sindsdien eigenlijk alleen maar (vreemde) mensen aan het helplen. Fantastisch leuk
Ah ja, dat stukje in niemandsland. Was ik even vergeten inderdaadAnton.net schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:44:
Al heb ik tijdens mijn eerste playthrough exact nul keer gebruik gemaakt van fast travel.
Een co-op functie in GoW zou ik ook wel zien zitten, lekker met z'n tweeën de Valkyries, Muspelheim en Niflheim challenges doen.
Heb vorige week Nioh uitgespeeld en ben sindsdien eigenlijk alleen maar (vreemde) mensen aan het helplen. Fantastisch leuk
[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 13-03-2019 12:56 ]
Volgens mij moet je zelfs een paar keer fast travelen om verder te komen in het verhaal.dvdkiwi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:53:
RDR2 op 100% zetten klinkt net zo uitdagend als GTA V, dat was ook behoorlijk wat werk
[...]
Ah ja, dat stukje in niemandsland. Was ik even vergeten inderdaad
Los daarvan heb ik het wel regelmatig gebruikt. Had niet altijd zin om al die stukken weer met dat bootje te moeten varen.
Je hoeft 'maar' 70 gold medals te halen. En voor zover ik begreep zijn er 108 missies.Anton.net schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:44:
Zelf ben ik enkele dagen geleden begonnen aan RDR2. Ben aangekomen in chapter 2 en op dit moment geniet ik van de rust.
Wel een flink 'oeps' momentje gehad: Ik moest iemand even een 'lesje' leren. De bedoeling was door hem een klap te verkopen. Druk ik per ongeluk op R2. Aangezien ik op dat moment met een boog rondliep, kreeg die persoon dus een pijl door z'n kop.

Toen kwam ik erachter dat er dus getuigen kunnen zijn en even later zag ik de wet op me afkomen - einde missie.
Ondertussen beginnen de controls me wel te wennen maar ik zit nog geregeld op de verkeerde knop te drukken. Met name map openen wil ik via het touchpad doen - omdat dat ook in zoveel andere games zo werkt.
PSN ID: MrMichel_75
Misschien moet het even in het RDR2 topic, maar zijn er eigenlijk nog mogelijkheden om van je bounty af te komen anders dan dit gewoon te betalen?
Ik probeer echt als een brave Hendrik door het spel te lopen, maar toch in een gebied $50,- bounty op mijn hoofd en in een ander gebied zelfs $250,- en soms dus bounty hunters in m'n nek als ik net weer een of ander groot beest probeer te vangen. Vervelend is dat
Ik probeer echt als een brave Hendrik door het spel te lopen, maar toch in een gebied $50,- bounty op mijn hoofd en in een ander gebied zelfs $250,- en soms dus bounty hunters in m'n nek als ik net weer een of ander groot beest probeer te vangen. Vervelend is dat
Het vervelende is alleen dat je van te voren de vereisten voor een gold medal niet weet (tenzij je met guide speelt uiteraard). En via mission replay start je met basis health, stamina etc. Dit maakt het via replay een stuk moeilijker om de missies goud te halen.MisterMichel schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:53:
[...]
Je hoeft 'maar' 70 gold medals te halen. En voor zover ik begreep zijn er 108 missies.
Ik heb de platinum trophy ook laten zitten. Kost me veel te veel tijd die ik liever in andere games stop. Plus dat ik totaal niet van multiplayer hou, dus die lvl 50 gaat me dan ook teveel moeite en tijd kosten.
Je kunt ze alleen afkopen bij een post office.B-Real schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 13:58:
Misschien moet het even in het RDR2 topic, maar zijn er eigenlijk nog mogelijkheden om van je bounty af te komen anders dan dit gewoon te betalen?
Als we het even houden bij de Single Player op 100% zetten dan is/was GTA V een eitje vergeleken met RDR2. Er is zoveel meer te collecten, inspecten en te completen in RDR2.dvdkiwi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 12:53:
Ik heb de SP van GTA V op zowel de PS3 als PS4 op 100% gedaan maar in RDR2 pieker ik er niet eens over, haha.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Haha ja maar dat geldt natuurlijk ook voor games als TLOU. Ieder zijn smaak. Ik heb me uitstekend vermaakt met GoW, maar voor mij persoonlijk mag die game niet eens in de schaduw staan van RDR2 (TLOU wel trouwens). Puur de SP van RDR2 gespeeldbram1984 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 11:24:
[...]
Houd er wel rekening mee dat de hoofdmissies zo lineair zijn als je gulp. Dus het verhaal kun je eigenlijk ook prima op YouTube bekijken.
[ Voor 3% gewijzigd door Steven030 op 13-03-2019 16:32 ]
The Last of Us is ook geen open wereld game. Dat gezegd hebbende heb je daar 100x meer vrijheid dan tijdens de hoofdmissies van Red Dead. Rockstar bepaalt zelfs voor je achter welke specifieke steen je cover moet nemen anders is het mission failed.Steven030 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:44:
[...]
Haha ja maar dat geldt natuurlijk ook voor games als TLOU. Ieder zijn smaak. Ik heb me uitstekend vermaakt met GoW, maar voor mij persoonlijk mag die game niet eens in de schaduw staan van RDR2 (TLOU wel trouwens)

Dan vind ik het wel heel apart dat ik dat geen enkel moment opgemerkt heb tijdens het spelen, dat hebben ze dan goed voor elkaar gekregen! Ik zie hier een hoop haat richting RDR2, maar ik wil alleen maar even aangeven dat niet iedereen die haat heeft. Ik heb er echt van genoten zoals weinig spellen dat bij mij hebben kunnen bewerkstelligen en het niveau van afwerking is ongeëvenaard. Nogmaals, ieder zijn smaak en jij mag het persoonlijk een kutspel vinden, maar dat betekend niet per definitie dat het dat ook isbram1984 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:49:
[...]
The Last of Us is ook geen open wereld game. Dat gezegd hebbende heb je daar 100x meer vrijheid dan tijdens de hoofdmissies van Red Dead. Rockstar bepaalt zelfs voor je achter welke specifieke steen je cover moet nemen anders is het mission failed.
Dan heb je de missies waarschijnlijk allemaal één op één gevolgd zoals Rockstar zegt dat je het moet doen, met grote focus op je mini map, zonder dat op een andere manier te proberen.Steven030 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Dan vind ik het wel heel apart dat ik dat geen enkel moment opgemerkt heb tijdens het spelen, dat hebben ze dan goed voor elkaar gekregen! Ik zie hier een hoop haat richting RDR2, maar ik wil alleen maar even aangeven dat niet iedereen die haat heeft. Ik heb er echt van genoten zoals weinig spellen dat bij mij hebben kunnen bewerkstelligen en het niveau van afwerking is ongeëvenaard. Nogmaals, ieder zijn smaak en jij mag het persoonlijk een kutspel vinden, maar dat betekend niet per definitie dat het dat ook is
Stealth of flanken levert vaak een mission failed op, omdat Rockstar vindt dat je een missie guns blazing moet voltooien.
Ah dat kan, dat klinkt in ieder geval wel als mijn favoriete speelstijl hahaRaem schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:06:
[...]
Dan heb je de missies waarschijnlijk allemaal één op één gevolgd zoals Rockstar zegt dat je het moet doen, met grote focus op je mini map, zonder dat op een andere manier te proberen.
Stealth of flanken levert vaak een mission failed op, omdat Rockstar vindt dat je een missie guns blazing moet voltooien.
Dan heb je of totaal niet op zitten letten of je hebt de game nog niet uitgespeeld. Het gebeurt zelfs meerdere malen dat je op specifieke punten cover moet nemen anders gebeurt er gewoon niks. Je hebt nul vrijheid om de dingen aan te pakken op je eigen manier. Alles wordt voor je bepaald. Zelfs welke wapens je bij je hebt. De missie structuur wordt overal op het internet echt enorm bekritiseerd. Het woord "kutspel" heb ik nergens gebruikt, dus geen idee waar je dat vandaan hebt. Zoals ik al vaker heb aangegeven hier, zijn de open wereld en de manier waarop het verhaal verteld wordt echt van absolute wereldklasse, net als het sound design. De rest (en eigenlijk de belangrijkste dingen: missies/gameplay/controls) vind ik middelmatig tot slecht, saai en niet bijzonder leuk om te spelen. Ik moest mezelf er tegen het einde echt toe dwingen.Steven030 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 15:56:
[...]
Dan vind ik het wel heel apart dat ik dat geen enkel moment opgemerkt heb tijdens het spelen, dat hebben ze dan goed voor elkaar gekregen! Ik zie hier een hoop haat richting RDR2, maar ik wil alleen maar even aangeven dat niet iedereen die haat heeft. Ik heb er echt van genoten zoals weinig spellen dat bij mij hebben kunnen bewerkstelligen en het niveau van afwerking is ongeëvenaard. Nogmaals, ieder zijn smaak en jij mag het persoonlijk een kutspel vinden, maar dat betekend niet dat het dat ook is
Kijk anders gerust even onderstaande video die alles haarfijn uitlegt. Inmiddels meer dan 3 miljoen views/21k reacties/182k duimpjes. Ik ben niet de enige.
Meen je dit? Het is toch veel vetter als een game tegen je zegt: hier heb je een vijandelijke basis, maak deze en deze dude af, steel deze plannen en kijk maar hoe je het doet?Steven030 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:07:
[...]
Ah dat kan, dat klinkt in ieder geval wel als mijn favoriete speelstijl haha
Kijk naar Far Cry. Daarin kun je echt de meest gekke shit bedenken om missies te voltooien (C4 op een kip plakken, een auto vol explosieven een basis in laten rijden etc.). Ik kom soms video's op YouTube tegen waarbij denk, hoe kom je erbij.
Daarbij is het vaak ook leuk om dingen op te lossen met je favoriete wapens. Ook dat kan niet in RDR2.
[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 13-03-2019 16:10 ]
Nu je het zegt kwam het wel voor bij de laatste missie met Arthur, maar ik heb me daar niet echt aan gestoord, al helemaal niet als je het opzet tegen alles wat het spel in mijn optiek goed doet. Dat woord heb je inderdaad niet gebruikt, maar je reageert er wel altijd uitermate negatief op. En tuurlijk ben je niet de enige, ieder zijn eigen smaak! En zo heb ik ook de mijne, en daar ben ik ook weer niet de enige in. Daarin zeggen bijv ook de metacritic user scores genoeg inbram1984 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:07:
[...]
Dan heb je of totaal niet op zitten letten of je hebt de game nog niet uitgespeeld. Het gebeurt zelfs meerdere malen dat je op specifieke punten cover moet nemen anders gebeurt er gewoon niks. Je hebt nul vrijheid om de dingen aan te pakken op je eigen manier. Alles wordt voor je bepaald. Zelfs welke wapens je bij je hebt. De missie structuur wordt overal op het internet echt enorm bekritiseerd. Het woord "kutspel" heb ik nergens gebruikt, dus geen idee waar je dat vandaan hebt. Zoals ik al vaker heb aangegeven hier, zijn de open wereld en de manier waarop het verhaal verteld wordt echt van absolute wereldklasse, net als het sound design. De rest (en eigenlijk de belangrijkste dingen: missies/gameplay/controls) vind ik middelmatig tot slecht, saai en niet bijzonder leuk om te spelen. Ik moest mezelf er tegen het einde echt toe dwingen.
Kijk anders gerust even onderstaande video die alles haarfijn uitlegt. Inmiddels meer dan 3 miljoen views/21k reacties/182k duimpjes. Ik ben niet de enige.
[YouTube: Rockstar's Game Design is Outdated]
Edit na jouw edit: ook hierin; ieder zijn smaak. Ik zou jou ook nooit voor gek verklaren dat je een spel op een andere manier het liefste speelt. Lekker genieten van de spellen en de speelstel die je fijn vindt!
En dan is het trouwens inderdaad wel balen als Rockstar jouw favoriete speelstijl eruit gesloopt heeft en je niet de keuze geeft...
[ Voor 10% gewijzigd door Steven030 op 13-03-2019 16:38 ]
Oei oei oei...Mijn PS4 500 million krijgt moeite met het lezen en starten van disc games...Bol.com al mee gechat, die geven aan dat hij terug gestuurd kan worden, echter, als hij niet gemaakt kan worden krijg ik mijn geld terug...
Dat is dan weer niet helemaal de bedoeling. Krijg binnen 2 werkdagen een mail van de afdeling die hierover gaat...Anders Sony maar eens contacteren, wil natuurlijk wel gewoon mijn limited editie houden:)
Dat is dan weer niet helemaal de bedoeling. Krijg binnen 2 werkdagen een mail van de afdeling die hierover gaat...Anders Sony maar eens contacteren, wil natuurlijk wel gewoon mijn limited editie houden:)
MC user scores zijn 9 van de 10 keer review bombers die de game niet eens gespeeld hebben, hoewel de 79 voor RDR2 in dit geval wel meer in de buurt van mijn ervaring komt. Die 97 review score kan ik echter niet al te serieus nemen. Tal van games deze generatie die ik persoonlijk echt stukken beter en vooral leuker vind.Steven030 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 16:12:
[...]
Nu je het zegt kwam het wel voor bij de laatste missie met Arthur, maar ik heb me daar niet echt aan gestoord, al helemaal niet als je het opzet tegen alles wat het spel in mijn optiek goed doet. Dat woord heb je inderdaad niet gebruikt, maar je reageert er wel altijd uitermate negatief op. En tuurlijk ben je niet de enige, ieder zijn eigen smaak! En zo heb ik ook de mijne, en daar ben ik ook weer niet de enige in. Daarin zeggen bijv ook de metacritic user scores genoeg in
Edit na jouw edit: ook hierin; ieder zijn smaak. Ik zou jou ook nooit voor gek verklaren dat je een spel op een andere manier het liefste speelt. Lekker genieten van de spellen en de speelstel die je fijn vindt!. En inderdaad allemaal onze mening geven, maar onze meningen zijn geen feiten.
En dan is het trouwens inderdaad wel balen als Rockstar jouw favoriete speelstijl eruit gesloopt heeft en je niet de keuze geeft...
Ik had RDR2 nog op mijn lijstje staan maar jullie weten mijn interesse wel flink te temperen zeg

What?? Ik geloof er serieus niets van
@dvdkiwi RDR2 heeft gebreken, maar het is nog steeds een absolute must play
[ Voor 12% gewijzigd door Anton.net op 13-03-2019 19:00 ]
Gewoon spelen, is echt tofdvdkiwi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 18:51:
Ik had RDR2 nog op mijn lijstje staan maar jullie weten mijn interesse wel flink te temperen zeg
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Dat geloof ik graag! Het gaat mij meer om de 'Rockstar gestuurde' missies. Is het echt zo erg dat je vrijwel geen vrijheid hebt in het aanpakken van de missies?
Eerlijk gezegd kan ik me dit best voorstellen in de wereld van RDR2.dvdkiwi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:06:
Dat geloof ik graag! Het gaat mij meer om de 'Rockstar gestuurde' missies. Is het echt zo erg dat je vrijwel geen vrijheid hebt in het aanpakken van de missies?
Ik heb het gevoel dat dat zoveel extra code zou betekenen dat ze wellicht gedacht hebben in te leveren op de "vrijheid" die de speler heeft?
Zomaar een idee, nergens op gebaseerd.
Bij RDR2 zijn de missies inderdaad gestuurd, maar het is buiten de missies een open wereld met veel mogelijkheden, random gebeurtenissen en leven. Ook de volgorde en good guy/bad guy bepaal je grotendeels zelf.
Dat dat niet je ding is snap ik, maar The Last of Us (of Uncharted) is helemaal linear en scripted zonder enige vorm van vrijheid. Ik zou zeggen dat je dat dan ook niet aan moet spreken.
Ik vind het beide leuk. Overigens heb ik bij RDR2 ook niet erg het idee gehad dat het mij beperkt. Maar goed, wellicht ervaren anderen dat wel zo.
Dat dat niet je ding is snap ik, maar The Last of Us (of Uncharted) is helemaal linear en scripted zonder enige vorm van vrijheid. Ik zou zeggen dat je dat dan ook niet aan moet spreken.
Ik vind het beide leuk. Overigens heb ik bij RDR2 ook niet erg het idee gehad dat het mij beperkt. Maar goed, wellicht ervaren anderen dat wel zo.
euh wat...
https://www.marketwatch.c...ing-737-8-woes-2019-03-13
''Take-Two Interactive Software TTWO, +5.26% stock climbed 4.7% on rumors that Sony Corp. SNE, +0.89% “is in advanced board level discussions to acquire Take-Two Interactive in a mostly cash deal,” that would value the company at $130 share, according to Joel Kulina, head of technology and media trading at Wedbush Securities.''
https://www.marketwatch.c...ing-737-8-woes-2019-03-13
''Take-Two Interactive Software TTWO, +5.26% stock climbed 4.7% on rumors that Sony Corp. SNE, +0.89% “is in advanced board level discussions to acquire Take-Two Interactive in a mostly cash deal,” that would value the company at $130 share, according to Joel Kulina, head of technology and media trading at Wedbush Securities.''
Qua missies is het inderdaad vrij lineair. Ik vond dat zelf niet heel erg, omdat ik gewoon veel tijd nam buiten de missies om, om zo de wereld te verkennen. Ik kan me best voorstellen dat als mensen enkel en alleen missie na missie na missie spelen het een mindere ervaring vinden. Maar dat is ook niet waar RDR2 in excelleert. Het zijn de vele "wow" momentjes door een combinatie van de geweldige graphics, muziek en sfeer die RDR2 echt een topgame maakt. RDR2 online moet je trouwens lekker negeren.dvdkiwi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:06:
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
@Tom er is een verschil tussen scripted missies zoals in bv Uncharted en missies op een bepaalde manier moeten doen omdat anders de missie faalt.
GTA V had ook flink wat van zulke missies en het is toch wel vervelend om "mission failed" in beeld te zien terwijl je in jouw beleving gewoon bezig bent de missie te completen.
Dat soort missies hou ik niet van, doet een beetje afbreuk aan de vrijheid die je buiten de missies hebt. Het wel of niet leuk vinden van lineaire games staat daar compleet los van
GTA V had ook flink wat van zulke missies en het is toch wel vervelend om "mission failed" in beeld te zien terwijl je in jouw beleving gewoon bezig bent de missie te completen.
Dat soort missies hou ik niet van, doet een beetje afbreuk aan de vrijheid die je buiten de missies hebt. Het wel of niet leuk vinden van lineaire games staat daar compleet los van
Yep. Nul komma nul. Echt zonde. De wereld leent zich perfect om compleet los te gaan in hoe je missies wilt voltooien. Het is wat ik al zei: R* heeft letterlijk bepaald achter welke steen of muur je cover moet nemen om de missie verder te laten gaan, ze bepalen wanneer je stealth of guns blazing moet gaan en ze bepalen door welk raam je moet klimmen en welk wapen je bij je hebt. Zo niet, mission failed. De main story is volkomen on-rails en scripted. Verhaal en open wereld zijn magnifiek, maar qua gameplay mis je echt niks.dvdkiwi schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:06:
@Tom In Uncharted en vooral TLoU kun je anders prima zelf de aanpak kiezen: knallen, stealth, melee, snipen, vijanden weglokken of helemaal ontwijken; wat je maar wilt. De level structuur is weliswaar lineair, maar daarbinnen heb je qua gameplay (in geval van de encounters) veel en veel meer vrijheid om te gaan en staan waar je wilt en in welke volgorde je bepaalde scenario's aan wilt pakken.
@Take-Two gerucht. Dat zou wel heel bizar zijn. Kan me niet voorstellen dat het waar is. Zie je het al voor je: RDR3 en GTA 6 exclusief voor de PS5.
[ Voor 17% gewijzigd door bram1984 op 13-03-2019 20:17 ]
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 08:12
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Eensch, beste game van 2018.uchiha tijntje schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 19:04:
[...]
Gewoon spelen, is echt tofNog nooit zo'n mooie levende wereld gezien met zoveel detail.
Ik heb letterlijk GEEN EEN keer gehad dat een missie faalde omdat ik verkeerd covverde. Ik pakte altijd de boom/steen/muur die mij het beste uit kwam. Of ik heb dat heeeel toevallig precies goed gedaan, of de reacties over lineairiteit zijn wat overdreven.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
vond het ook al een raar verhaal, blijkt nu ook pure speculatie van de markt te zijn geweest:bram1984 schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:12:
[...]
@Take-Two gerucht. Dat zou wel heel bizar zijn. Kan me niet voorstellen dat het waar is. Zie je het al voor je: RDR3 en GTA 6 exclusief voor de PS5.
https://www.resetera.com/...-see-update-in-op.105143/
[ Voor 49% gewijzigd door RubenSaurus op 13-03-2019 20:54 ]
Als mensen eenmaal beginnen met klagen gaan ze het steeds vaker en feller doen.Chaoss schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:53:
[...]
Eensch, beste game van 2018.
Ik heb letterlijk GEEN EEN keer gehad dat een missie faalde omdat ik verkeerd covverde. Ik pakte altijd de boom/steen/muur die mij het beste uit kwam. Of ik heb dat heeeel toevallig precies goed gedaan, of de reacties over lineairiteit zijn wat overdreven.
Dezelfde reden dat mensen moeite hebben dat anderen hun favoriete spelletje niet leuk vinden, schijnen er minstens zoveel te zijn die er slecht tegen kunnen als iemand anders een spel wél leuk vind dat ze zelf niet leuk vinden.
En als jij het spel wél leuk vind dan snap je het gewoon niet!!!
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Meh. Qua gameplay mijn inziens mijlenver achter GoW, dus dat blijft mijn GOTY. Ook Spidey vond ik veel leuker om te doen.Chaoss schreef op woensdag 13 maart 2019 @ 20:53:
[...]
Eensch, beste game van 2018.
Mogelijk haal ik het falen van de missie in de war met een ander ding dat je moet doen tijdens een missie (wat het overigens niet minder belachelijk maakt), maar dan heb je het inderdaad toevallig precies goed gedaan in dat geval. Je kunt zelfs op de minimap (gele marker) zien waar je exact moet staan tijdens dat soort momenten. Ik weet nog goed dat ik op een gegeven moment niet snapte waarom de dialoog en missie niet verder gingen en kwam er dus achter dat het kwam omdat ik achter de verkeerde steen zat.
Gefaalde missies heb ik in ieder geval meerdere malen gehad en dat was niet omdat ik zelf of een NPC doodging.
Oh, ook ik vind RDR2 tijdens missies echt net wat te scripted. Meer ook dan in GTA V. Als je even niet oplet en mist wat je volgens een NPC tijdens een missie moet doen en dus of een ander pad neemt of ergens net even te lang over doet is het al snel mission failed.
Verder vind ik het vrij jammer dat in missies waar je met iemand uit je gang bent (wat vaak zo is) je meestal gewoon meeloopt als een soort meeloper. Tja. En ja, dit zit ook wel in andere games maar hier vond ik het gewoon een lange trein rails (soms letterlijk) follow the NPC tijdens missies. En dit staat dan naar mijn mening in zo’n groot contrast met de rest van de game buiten missies waar alles lekker open is, traag gaat en over het algemeen best chill is om te spelen dat het me ontzettend opviel als negatief punt. Hoofdpersoon Arthur is een toffe dude en alles behalve een meeloper, dus het voelt gewoon weird.
Dan ook nog eens een compleet over de top lock-on auto aim. Het is gewoon bijna meer interactieve film dan een game. L2, rechterstick klein beetje omhoog, R2, headshot. Of je nu op een paard zit of bovenop een vuurtoren no-scope op honderd meter afstand van je doel staat. Elke keer weer.
En toch zou ik de game wel degelijk aanraden. Het verhaal is imo echt uitstekend en buiten de missies is er best veel te doen. De wereld is zowel qua graphics als qua sfeer echt prachtig en de setting is vrij uniek in videogames. En zoveel geinige kleine en grote details en eastereggs.
Qua voice acting en geluid in het algemeen is het ook echt next level indrukwekkend. Of je het nu hebt over characters die harder tegen je beginnen te praten wanneer je verder van ze af bent, de keiharde gunshots of gewoon de muziek in de game... Het is echt top.
Qua customization ook nog eens erg uitgebreid, kleding, paarden, etc.
En tja, de shooter gameplay is dus wat minder. Toch is de overige gameplay ook ergens wel weer vrij goed. De game is traaaaaaag, maar ook origineel en diepgaand. Het jagen en vissen werkt best geinig. Het craften van zo’n beetje alles van koffie tot vlees van een bison tot modded kogels tot... Cocaine bubblegum...? Het is totaal overbodig maar het kan.
Ik zal de game niet snel nog eens opnieuw spelen en ik zal zeker nooit voor 100% gaan... Maar een topgame is het wel. Gewoon doen @dvdkiwi
Verder vind ik het vrij jammer dat in missies waar je met iemand uit je gang bent (wat vaak zo is) je meestal gewoon meeloopt als een soort meeloper. Tja. En ja, dit zit ook wel in andere games maar hier vond ik het gewoon een lange trein rails (soms letterlijk) follow the NPC tijdens missies. En dit staat dan naar mijn mening in zo’n groot contrast met de rest van de game buiten missies waar alles lekker open is, traag gaat en over het algemeen best chill is om te spelen dat het me ontzettend opviel als negatief punt. Hoofdpersoon Arthur is een toffe dude en alles behalve een meeloper, dus het voelt gewoon weird.
Dan ook nog eens een compleet over de top lock-on auto aim. Het is gewoon bijna meer interactieve film dan een game. L2, rechterstick klein beetje omhoog, R2, headshot. Of je nu op een paard zit of bovenop een vuurtoren no-scope op honderd meter afstand van je doel staat. Elke keer weer.
En toch zou ik de game wel degelijk aanraden. Het verhaal is imo echt uitstekend en buiten de missies is er best veel te doen. De wereld is zowel qua graphics als qua sfeer echt prachtig en de setting is vrij uniek in videogames. En zoveel geinige kleine en grote details en eastereggs.
Qua voice acting en geluid in het algemeen is het ook echt next level indrukwekkend. Of je het nu hebt over characters die harder tegen je beginnen te praten wanneer je verder van ze af bent, de keiharde gunshots of gewoon de muziek in de game... Het is echt top.
Qua customization ook nog eens erg uitgebreid, kleding, paarden, etc.
En tja, de shooter gameplay is dus wat minder. Toch is de overige gameplay ook ergens wel weer vrij goed. De game is traaaaaaag, maar ook origineel en diepgaand. Het jagen en vissen werkt best geinig. Het craften van zo’n beetje alles van koffie tot vlees van een bison tot modded kogels tot... Cocaine bubblegum...? Het is totaal overbodig maar het kan.
Ik zal de game niet snel nog eens opnieuw spelen en ik zal zeker nooit voor 100% gaan... Maar een topgame is het wel. Gewoon doen @dvdkiwi
[ Voor 7% gewijzigd door Voxalizer op 13-03-2019 23:24 . Reden: Wall of text, motherfucker. ]
PlayStation Japan Returns with Another Great PS4 Games Lineup Video
http://www.pushsquare.com...at_ps4_games_lineup_video
http://www.pushsquare.com...at_ps4_games_lineup_video
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.