Er zijn momenteel Days Gone preview events gaande. Het embargo eindigt op 6 maart. Ik ben benieuwd.
Een QLED is ook niet ideaal voor HDR, daarvoor moet je echt een OLED bekijken. Sowieso is HDR zelden erg goed geïmplementeerd bij games tot op heden.v8power67 schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 15:02:
[...]
Reflecties van de autos. Belichting etc. Als ze zoals metro bv hun global illumination op ray tracing draaien.
Plus je vergeet replays en fotomodus die al geniaal is in gt sport maar met ray tracing nog veel mooier.
Ik zie dit liever dan 4k.. maar ik ben dan ook echt niet overtuigd met 4k hdr.. speel op pc op 1200p( 1920x1200) en dan alles ultra is mooier dan wat ik gezien heb op mn mijn broer zijn 4k hdr qled tv met ps4 pro. Ik ben niet zo resolutie geil.
Geef mij maar alles op 1080p/60 met ultra settings( eventueel ray tracing).
Native 4K 60fps 10bit RGB met HDR gaat ook voor de nieuwe generatie console niet lukken voor de complexe games. Daarvoor is de hardware gewoon nog te prijzig om in een console te krijgen voor +/- € 500,00.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Gisteren kom ik thuis na een dag hard werken, en wilde ik met dochters verder op onze dual wizards in diablo 3 eternal, blijkt het spel uit zichzelf? uninstalled te zijn. Na wat googlen blijkt dat meer mensen last hebben van digitale spellen die zichzelf deinstalleren...
Een van jullie wel eens meegemaakt? En een oplossing voor handen wellicht? 62.7 gb installeren voordat je wilt spelen iedere keer is not fun.
Een van jullie wel eens meegemaakt? En een oplossing voor handen wellicht? 62.7 gb installeren voordat je wilt spelen iedere keer is not fun.
Heeft er iemand ervaring met het kopen van content uit andere EU landen?
Ze hebben nu een leuke aanbieding in de duitse store, zie hier
Volgens een nieuwsbericht in december 2018 staat dat de keuze van je store nu te veranderen is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Mag/kan ik duitsland kiezen, game kopen en dan weer terug voor NL gaan?
Volgens een nieuwsbericht in december 2018 staat dat de keuze van je store nu te veranderen is.
Heeft iemand hier ervaring mee? Mag/kan ik duitsland kiezen, game kopen en dan weer terug voor NL gaan?
Pizza!
De duitse store is de EU store, als ik in de NL store kijk zie ik namelijk precies dezelfde aanbiedingThaimaster schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:07:
15,-? Dat kost 'ie hier toch ook gewoon, of mis ik iets? Is gewoon de EU store.Thaimaster schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:07:
Je hebt gelijk, ik zocht in de store in NL op GTA en dan vind je deze dus niet, dan vind je alleen het pack voor 20 euro.bram1984 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:11:
[...]
15,-? Dat kost 'ie hier toch ook gewoon, of mis ik iets? Is gewoon de EU store.
Pizza!
Wellicht omdat het spel officieel ook geen GTA heet, maar Grand Theft Auto. Als je zoekt op grand theft auto v, dan vind je hem meteen.Thaimaster schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:29:
[...]
Je hebt gelijk, ik zocht in de store in NL op GTA en dan vind je deze dus niet, dan vind je alleen het pack voor 20 euro.
wtf?Rob SOS schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:42:
Gisteren kom ik thuis na een dag hard werken, en wilde ik met dochters verder op onze dual wizards in diablo 3 eternal, blijkt het spel uit zichzelf? uninstalled te zijn. Na wat googlen blijkt dat meer mensen last hebben van digitale spellen die zichzelf deinstalleren...
Ik heb dit nog niet meegemaakt, en 90% misschien wel 95% van mijn ps4 games is digitaal (maar diablo 3 net niet
10 second ninja DONE
Heeft dat niet te maken met dat de hardeschijf vol raakt en hij dus zelf dingen mag wissen die bv langst niet gebruikt is. Is volgens mij een optie ergens.Rob SOS schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:42:
Zet je hem in rest mode ? En is je schijf dus bijna vol ?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Toevallig heb ik er net 1TB extra extern aan gehangen. Diablo 3 was het 2e spel dat op de extra ruimte geinstalleerd is, na Hitman. Hitman kon ik gisteren gewoon nog spelen. Mijn normale schijf is zo goed als vol, de extra niet, en Diablo heb ik het weekend best veel gespeeld dus daar zou het niet aan kunnen liggen lijkt me. Ik zet hem inderdaad in rest mode vaak om de controllers op te laden.v8power67 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:30:
[...]
Heeft dat niet te maken met dat de hardeschijf vol raakt en hij dus zelf dingen mag wissen die bv langst niet gebruikt is. Is volgens mij een optie ergens.
Zet je hem in rest mode ? En is je schijf dus bijna vol ?
Geen antwoord op je vraag maar zag deze langskomen. Wellicht interessant: vraag&aanbodThaimaster schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:07:
Bedankt Stef! Dat is mijn spel, ik had een hard copy maar heb vanmorgen de 15 euro bundel gekocht.Stef120 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:10:
[...]
Geen antwoord op je vraag maar zag deze langskomen. Wellicht interessant: vraag&aanbod
Pizza!
Blijkbaar kun je bij Bol tegenwoordig ook gemodificeerde controllers kopen.
https://www.bol.com/nl/p/...Q0eDxIdg.1.2.ProductTitle
Wel apart dat ze voor X en O hebben gekozen. Vierkantje gebruik je in veel games eigenlijk veel meer voor bijvoorbeeld reloaden of het oppakken/triggeren van zaken.
Overigens zou ik voor dit prijsverschil altijd digitaal gaan. Doorverkoop is toch niet interessant meer op dit prijspunt.
https://www.bol.com/nl/p/...Q0eDxIdg.1.2.ProductTitle
Wel apart dat ze voor X en O hebben gekozen. Vierkantje gebruik je in veel games eigenlijk veel meer voor bijvoorbeeld reloaden of het oppakken/triggeren van zaken.
Het antwoord op zijn vraag is dan ook al gegeven.Stef120 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:10:
[...]
Geen antwoord op je vraag maar zag deze langskomen. Wellicht interessant: vraag&aanbod
Overigens zou ik voor dit prijsverschil altijd digitaal gaan. Doorverkoop is toch niet interessant meer op dit prijspunt.
[ Voor 36% gewijzigd door bram1984 op 20-02-2019 12:56 ]
nvm
[ Voor 102% gewijzigd door Alexknl op 20-02-2019 15:02 ]
Of € 398,- bij de MM en dan garantie lekker via de winkel, ik zou het wel weten voor die paar tientjes extra.Alexknl schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 13:09:
PS4 Pro nu tijdelijk weer iets gezakt, 367 op Amazon.de
Of 340 euro bij Amazon.de maar dan met beschadigde doos
Pizza!
of jullie stoppen nu met deze discussie..
[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 20-02-2019 14:27 ]
Maar het gaat over een ps4 dus het is ontopicHamazaki schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:23:
of jullie stoppen nu met deze discussie en gaan on-topic..
[ Voor 8% gewijzigd door RubenSaurus op 20-02-2019 14:26 ]
.DigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 14:26:
[...]
Maar het gaat over een ps4 dus het is ontopicof heb je het liever over headsets?
oke, speciaal aangepast voor jou alstublieft
@DigitalError Of het staat in het roze gedeelte boven de quick reply met een verwijzing naar het topic waar aanbiedingen gepost mogen worden.
Weet dat er mensen zijn die ook al is er genoeg ruimte op de interne hdd hij soms niet meer wil updaten enz.Rob SOS schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:23:
[...]
Toevallig heb ik er net 1TB extra extern aan gehangen. Diablo 3 was het 2e spel dat op de extra ruimte geinstalleerd is, na Hitman. Hitman kon ik gisteren gewoon nog spelen. Mijn normale schijf is zo goed als vol, de extra niet, en Diablo heb ik het weekend best veel gespeeld dus daar zou het niet aan kunnen liggen lijkt me. Ik zet hem inderdaad in rest mode vaak om de controllers op te laden.
Dus dan gaat ie misschien toch opschonen? Misschien even zorgen dat je interne hdd stuk leger is.( Dus meer op externe zetten). Verder zou ik ook niet weten waar het aan ligt. Raar gedoe, anders sony effe mailen erover. Je weet maar nooit.
Anthem gaat ook lekker.
TechRadar: 3/5
Boomstick Gaming: 6.9/10
CGMagazine: 7/10
Flickering Myth: 5.5/10
Destructoid: 7/10
@v8power67 Zou het wel gek vinden als het ding uit zichzelf spul weg gaat gooien. Ik heb ook wel eens een volle schijf gehad en dat gaf 'ie gewoon keurig aan toen ik er een nieuwe game in stopte. Er werd bij mij niks verwijderd in ieder geval.
@v8power67 Zou het wel gek vinden als het ding uit zichzelf spul weg gaat gooien. Ik heb ook wel eens een volle schijf gehad en dat gaf 'ie gewoon keurig aan toen ik er een nieuwe game in stopte. Er werd bij mij niks verwijderd in ieder geval.
Het is ook ontzettend dom dat EA mensen early access geeft zonder die day one patch uit te rollen, die day one patch komt pas vrijdag uit en verhelpt een heleboel problemen die nu spelen.bram1984 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:01:
Anthem gaat ook lekker.
Op MetaCritic staat ie nu op een 7: https://www.metacritic.com/game/pc/anthem
Hier alvast een beginnetje van de fixes die vrijdag komen:
https://www.reddit.com/r/...d/day_one_update_details/
[ Voor 13% gewijzigd door RubenSaurus op 20-02-2019 16:07 ]
Is het spel echt verwijderd? Bij mij gooit de ps4 games die ik weinig speel in de bibliotheek omdat er maar een x aantal op het beginscherm passen. Ik heb nu alle games in mappen ingedeeld dan gaan ze niet in de bieb.Rob SOS schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 11:23:
[...]
Toevallig heb ik er net 1TB extra extern aan gehangen. Diablo 3 was het 2e spel dat op de extra ruimte geinstalleerd is, na Hitman. Hitman kon ik gisteren gewoon nog spelen. Mijn normale schijf is zo goed als vol, de extra niet, en Diablo heb ik het weekend best veel gespeeld dus daar zou het niet aan kunnen liggen lijkt me. Ik zet hem inderdaad in rest mode vaak om de controllers op te laden.
Dat is inderdaad irritant.maukoo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:07:
[...]
Is het spel echt verwijderd? Bij mij gooit de ps4 games die ik weinig speel in de bibliotheek omdat er maar een x aantal op het beginscherm passen. Ik heb nu alle games in mappen ingedeeld dan gaan ze niet in de bieb.
Daarnaast zou ik wel een optie willen om het startscherm te kunnen sorteren (liefst handmatig).
Sorteren op "laatst gespeeld", wat de PS4 nu doet, heeft voor mij persoonlijk weinig meerwaarde.
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Al zullen daarin vooral technische en een paar oppervlakkige/balancing punten aangepast worden. De game wordt dan wel een stukje beter maar ik lees naast de bugs vooral negativiteit over eentonigheid, oppervlakkigheid en weinig connectie met de wereld en missies. Ik vind de wereld er wel super vet uitzien maar als het gewoon oppervlakkige gameplay blijft hoeft t van mij niet (of goedkoop).DigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:05:
[...]
Het is ook ontzettend dom dat EA mensen early access geeft zonder die day one patch uit te rollen, die day one patch komt pas vrijdag uit en verhelpt een heleboel problemen die nu spelen.
Dat kan door folders aan te maken.Bas170 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:09:
[...]
Dat is inderdaad irritant.
Daarnaast zou ik wel een optie willen om het startscherm te kunnen sorteren (liefst handmatig).
Sorteren op "laatst gespeeld", wat de PS4 nu doet, heeft voor mij persoonlijk weinig meerwaarde.
Zoals @Sluw ook al zegt: de grootste kritiek wordt daar niet echt weggenomen. Ja het maakt het wat beter speelbaar en lootbox aan het einde van bepaalde missies zal voldoening geven, maar dat veranderd weinig aan de gameplay, spelwereld of het verhaal. En juist dat lijkt een hit or miss te zijn, veelal smaakafhankelijk.DigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:05:
[...]
Het is ook ontzettend dom dat EA mensen early access geeft zonder die day one patch uit te rollen, die day one patch komt pas vrijdag uit en verhelpt een heleboel problemen die nu spelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 20-02-2019 16:26 ]
Er gaat nog vanalles toegevoegd worden de komende maand beginnend in Maart (zie de roadmap in het Anthem topic [Multi] Anthem).Sluw schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:21:
[...]
Al zullen daarin vooral technische en een paar oppervlakkige/balancing punten aangepast worden. De game wordt dan wel een stukje beter maar ik lees naast de bugs vooral negativiteit over eentonigheid, oppervlakkigheid en weinig connectie met de wereld en missies. Ik vind de wereld er wel super vet uitzien maar als het gewoon oppervlakkige gameplay blijft hoeft t van mij niet (of goedkoop).
Ben vooral benieuwd welk cijfer deze website gaat geven met z'n altijd super objectieve reviews
Heb net even gekeken en ze gaven Destiny 2 bijvoorbeeld een 9 terwijl de begincontent daar ook om te janken was dus ben ik wel benieuwd of ze dat hier als argument gaan geven en welk cijfer ze daar aan hangen
Dat snap ik, maar is dat niet met elke game zo? het moet maar net je eigen smaak zijn natuurlijk.Martinspire schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:26:
[...]
Zoals @Sluw ook al zegt: de grootste kritiek wordt daar niet echt weggenomen. Ja het maakt het wat beter speelbaar en lootbox aan het einde van bepaalde missies zal voldoening geven, maar dat veranderd weinig aan de gameplay, spelwereld of het verhaal. En juist dat lijkt een hit or miss te zijn, veelal smaakafhankelijk.
[ Voor 21% gewijzigd door RubenSaurus op 20-02-2019 16:27 ]
Eens, maar er zijn ook mensen die bv een game niet kunnen updaten met nog 30gb vrij en update is 1gb.. er zitten soms wat bugs nog in ps4 os.bram1984 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:01:
Anthem gaat ook lekker.
Maar verder zou ik ook echt niet weten hoe een game foetsie kan raken.. vaag.
Dat komt omdat Sony het nodig vind dat je perse die game moet kopiërenv8power67 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:27:
[...]
Eens, maar er zijn ook mensen die bv een game niet kunnen updaten met nog 30gb vrij en update is 1gb.. er zitten soms wat bugs nog in ps4 os.

Ah ja dat dus. Bizar...DigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:29:
[...]
Dat komt omdat Sony het nodig vind dat je perse die game moet kopiërenen dan heb je dus voor die game van 50GB ineens 100GB vrije ruimte nodig om een update van 1GB te installeren.
Snap ik, maar ik wil het op de spellen zélf kunnen toepassen, zonder ze in folders te hoeven stoppen.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Die bug had ik gisteren met de update van COD BO4 update van 11GB. Ik had nog 50GB vrij maar kon de update niet downloaden. Zwaar irritantv8power67 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:27:
[...]
Eens, maar er zijn ook mensen die bv een game niet kunnen updaten met nog 30gb vrij en update is 1gb.. er zitten soms wat bugs nog in ps4 os.
Ik snap waar je op doeltBas170 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:31:[...]
Snap ik, maar ik wil het op de spellen zélf kunnen toepassen, zonder ze in folders te hoeven stoppen.
[ Voor 20% gewijzigd door dm-dutchman op 20-02-2019 16:32 ]
Sja, we zullen zien, Destiny 2 is ook alweer bijna 2 jaar oud... (edit: ok, ok, 1,5 jaarDigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:26:
[...]
Er gaat nog vanalles toegevoegd worden de komende maand beginnend in Maart (zie de roadmap in het Anthem topic [Multi] Anthem).
Ben vooral benieuwd welk cijfer deze website gaat geven met z'n altijd super objectieve reviews![]()
Heb net even gekeken en ze gaven Destiny 2 bijvoorbeeld een 9 terwijl de begincontent daar ook om te janken was dus ben ik wel benieuwd of ze dat hier als argument gaan geven en welk cijfer ze daar aan hangen
[...]
Dat snap ik, maar is dat niet met elke game zo? het moet maar net je eigen smaak zijn natuurlijk.
Mja roadmap is leuk, maar net als met Destiny (en andere games) koop je daar nu weinig voor. Dan ben je alsnog in 20 uur (of whatever het is) door de content heen. Ik denk dat de meesten zo'n game halen om meteen lang mee bezig te zijn, zonder al te snel aan het grinden te raken. Vooralsnog moet ik het einde nog bereiken, maar mijn 10 uur zijn op. Al vraag ik me af hoe serieus je sommige reviews tegenwoordig moet nemen, daar een deel zich "journalist" noemt, er 1x doorheen spelen en vervolgens alles gaan afkraken of aanbidden afhankelijk van wie de dev is, wie het uitgeeft en hoe groot de titel is.DigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:26:
[...]
Er gaat nog vanalles toegevoegd worden de komende maand beginnend in Maart (zie de roadmap in het Anthem topic [Multi] Anthem).
Ben vooral benieuwd welk cijfer deze website gaat geven met z'n altijd super objectieve reviews![]()
Mja maar het lijkt bij deze game wat minder geschikt te zijn voor een groter publiek. Vooralsnog vind ik dat er door een aantal mensen in de community vrij hard gehamerd wordt op het verhaal en dialogen, waarbij ik me afvraag wat hun verwachting dan was na de demo. En waarbij een kwestie van smaak wordt verward met het op waarde schatten van de kwaliteit van een productie. "Het is niet mijn soort humor" en dan negatief zijn over de dialogen vind ik bv nogal idioot. Prima, het is je humor niet maar dat maakt het niet meteen slecht.[...]
Dat snap ik, maar is dat niet met elke game zo? het moet maar net je eigen smaak zijn natuurlijk.
Precies, en die Youtubers die er voor alle content in 10 uur doorheen rossen en dan zeggen dat er te weinig te doen is maar echt complete dialogen en sidemissies niet gespeeld hebbenMartinspire schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:34:
[...]
Mja roadmap is leuk, maar net als met Destiny (en andere games) koop je daar nu weinig voor. Dan ben je alsnog in 20 uur (of whatever het is) door de content heen. Ik denk dat de meesten zo'n game halen om meteen lang mee bezig te zijn, zonder al te snel aan het grinden te raken. Vooralsnog moet ik het einde nog bereiken, maar mijn 10 uur zijn op. Al vraag ik me af hoe serieus je sommige reviews tegenwoordig moet nemen, daar een deel zich "journalist" noemt, er 1x doorheen spelen en vervolgens alles gaan afkraken of aanbidden afhankelijk van wie de dev is, wie het uitgeeft en hoe groot de titel is.
[...]
Mja maar het lijkt bij deze game wat minder geschikt te zijn voor een groter publiek. Vooralsnog vind ik dat er door een aantal mensen in de community vrij hard gehamerd wordt op het verhaal en dialogen, waarbij ik me afvraag wat hun verwachting dan was na de demo. En waarbij een kwestie van smaak wordt verward met het op waarde schatten van de kwaliteit van een productie. "Het is niet mijn soort humor" en dan negatief zijn over de dialogen vind ik bv nogal idioot. Prima, het is je humor niet maar dat maakt het niet meteen slecht.

En mensen op Reddit die zeggen dat het spel ruk is na 40 uur spelen, maar het was blijkbaar wel leuk genoeg om er uberhaupt eerst 40 uur in te steken? dan heb je al een betere investering gedaan dan een kaartje voor de bioscoop te kopen als we puur naar het financiële plaatje kijken
Tjah, alles is afhankelijk van de verwachtingen vooraf. Van een spel als Anthem verwacht je dat je er makkelijk 100+ uur in kan stoppen, dan is 40 uur gewoon weinig. Van een film weet je dat je na ~2 uur weer buiten staat. Als diezelfde film dan ineens halverwege ophoudt met de belofte dat er binnen een paar maanden weer een half uur te zien is, zou ik ook teleurgesteld zijn.DigitalError schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 16:39:
[...]
Precies, en die Youtubers die er voor alle content in 10 uur doorheen rossen en dan zeggen dat er te weinig te doen is maar echt complete dialogen en sidemissies niet gespeeld hebben![]()
En mensen op Reddit die zeggen dat het spel ruk is na 40 uur spelen, maar het was blijkbaar wel leuk genoeg om er uberhaupt eerst 40 uur in te steken? dan heb je al een betere investering gedaan dan een kaartje voor de bioscoop te kopen als we puur naar het financiële plaatje kijken
Vanaf de eerste trailer was ik geïnteresseerd in Anthem, maar hoe dichterbij de release kwam, hoe minder die interesse werd. Toch bang dat er hetzelfde probleem zou ontstaan als bij Destiny 2. Uiteindelijk toch besloten om het spel nog niet te kopen en het lijkt er voorlopig op dat het voor mij de juiste beslissing is.
*Gaat binnenkort maar eens Spider-Man uitspelen of toch beginnen aan Final Fantasy XV*
Weet iemad hier een oplossing voor: Oddworld new 'n'tasty is nu in de aanbieding, tot morgen. Als ik die wil kopen, moet ik een versie kiezen, in een popup. Maar bij elke keuze staat 'volledig spel' en 'gratis', maar geen enkele keuze kan ik aanklikken. How come?
Vind ik toch erg extreem, als je van te voren er al van uit gaat dat je 100 uur kwijt kan in een game, dan moet je wel heel erg van grinden houden.
vind ik niet extreem hoor, ik ga daar namelijk ook vanuit. en met alles wat er op de roadmap staat gok ik dat ik daar dik en dik overheen gaNieuwevolger schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:49:
Vind ik toch erg extreem, als je van te voren er al van uit gaat dat je 100 uur kwijt kan in een game, dan moet je wel heel erg van grinden houden.
https://blog.eu.playstati...rything-you-need-to-know/ Dreams early acces komt deze lente uit voor 30 euro.
Niet helemaal mee eens.Nieuwevolger schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:49:
Neem games als bv Bloodborne, GT Sport, Battlefield, GTA V, Trackmania, Street Fighter, Fifa, Skyrim etc. Games waar je zo 100+ uur in kwijt kunt zijn zonder te grinden.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik denk dat het uiteindelijk een service zal worden. Waar je maandelijks voor betaald.Nieuwevolger schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:06:
https://blog.eu.playstati...rything-you-need-to-know/ Dreams early acces komt deze lente uit voor 30 euro.
Denk dat dit uiteindelijk een beetje de youtube van het gamen gaat worden.
Maak het een service die inbegrepen zit bij PS+.
Als het later dit jaar op gang begint te komen hebben ze tegen de PS5 al een enorme bibliotheek van 'gratis' games in Dreams.
Dat zou een grote system seller voor de PS5 kunnen zijn
Als het later dit jaar op gang begint te komen hebben ze tegen de PS5 al een enorme bibliotheek van 'gratis' games in Dreams.
Dat zou een grote system seller voor de PS5 kunnen zijn
Media molecule kijkt wel naar de mogelijkheid of het mogelijk is voor content creators om geld te vragen voor een level, ik begrijp deze keuze wel, want er wordt aardig professionele content gecreëerd in de beta.
Nou ik heb ik Bloodborne aardig wat rondjes Forbidden Woods en Mensis gedaan hoor.dvdkiwi schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:19:
[...]
Niet helemaal mee eens.
Neem games als bv Bloodborne, GT Sport, Battlefield, GTA V, Trackmania, Street Fighter, Fifa, Skyrim etc. Games waar je zo 100+ uur in kwijt kunt zijn zonder te grinden.
Er zijn ook personen die 100+ uur in GT Sport of TrackMania gewoon grinden vinden...dvdkiwi schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 18:19:
[...]
Niet helemaal mee eens.
Dat gevoel heb ik bv bij FIFA en Street Fighter

Ziet eruit als een bug in de Store. Ik heb hetzelfde in alle browsers + app. Ik zou even Sony contacten in dit geval.retroguy schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:30:
Weet iemad hier een oplossing voor: Oddworld new 'n'tasty is nu in de aanbieding, tot morgen. Als ik die wil kopen, moet ik een versie kiezen, in een popup. Maar bij elke keuze staat 'volledig spel' en 'gratis', maar geen enkele keuze kan ik aanklikken. How come?
Heeft geen zin meer, de prijs staat weer op 20 euri. Nou ja, komt wel weer een keer voorbij.bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 08:49:
[...]
Ziet eruit als een bug in de Store. Ik heb hetzelfde in alle browsers + app. Ik zou even Sony contacten in dit geval.
Vind ik vaak een plus punt, grootste deel van de games die ik speel zijn juist games waar je veel tijd in kwijt kunt zonder te grinden. Red Dead 2 afgerond, daarna (net) Dragon Quest XI en nu bezig met Divinity Original Sin 2. Die tikken allemaal de 100 met gemak aan. Heerlijk juist als de game leuk is. Mijn fav genre zijn RPGs en die zijn vrijwel altijd zo uitgebreid en ik houd er van om dan elk gaatje te ontdekken en alles te doen. Value for moneyNieuwevolger schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:49:
GamiQ, de game notes app met game maps!
Grappig. Ik merk dat ik games veel te lang vind tegenwoordig. Geef me iets van 10-20 uur, vind ik veel prettiger dan al die games vAn tegenwoordig met grote open werelden en quests die weinig toevoegen behalve speeldtijd.-SaveMe- schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:04:
[...]
Vind ik vaak een plus punt, grootste deel van de games die ik speel zijn juist games waar je veel tijd in kwijt kunt zonder te grinden. Red Dead 2 afgerond, daarna (net) Dragon Quest XI en nu bezig met Divinity Original Sin 2. Die tikken allemaal de 100 met gemak aan. Heerlijk juist als de game leuk is. Mijn fav genre zijn RPGs en die zijn vrijwel altijd zo uitgebreid en ik houd er van om dan elk gaatje te ontdekken en alles te doen. Value for money
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik een game te lang vond. Het tegenovergestelde wel, maar te lang? Man, als ik een game goed vind hoeft 'ie van mij nooit te eindigen.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Op een gegeven moment begint elke game voor mij repetitief te worden. Heb bv erg genoten van god of war. Maar na een uur of 20 was ik het zat. Je hebt dan alle bazen wel gezien, alle vijanden gehad en alle werelden gezien. Zelfde voor horizon zero dawn.Voxalizer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:02:
Ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ik een game te lang vond. Het tegenovergestelde wel, maar te lang? Man, als ik een game goed vind hoeft 'ie van mij nooit te eindigen.
Soms ben ik bang dat de gamewereld niet goed gaat. Er is een relatief kleine ultra vocale groep gamers op internet die erg sterke invloed heeft op de stemming rond een game. Deze groep is denk ik relatief vaak jong, heeft veel tijd en weinig geld waardoor de teneur tegenwoordig is dat games langer moeten worden. Ik hoor best vaak. Ben het spel na 40 uur al zat, zonde van m’n geld.......dan denk ik, hoeveel hobbies zijn zo belachelijk goedkoop.
Merk toch wel de laatste tijd dat qua RPG's ik toch wel anders ben geworden. Jaren geleden vond ik pure open wereld games zoals Fallout en The Elder Scrolls als enige leuk, omdat je daar echt je eigen character kan maken en zelf een beetje kan klooien in die wereld. Maar merk dat ik toch met de jaren de echte verhalende RPG's leuker vind om door te spelen. Ik bedoel daarmee dat je 9 van de 10x een vast character en echt cutscenes hebt etc. Ik blijf Fallout uiteraard nog steeds tof vinden als echte open wereld game waar je zelf een verhaal kan maken en jezelf in kan verliezen, maar tegenwoordig vind ik bijvoorbeeld Skyrim echt saai terwijl ik echt kan genieten van een Mass Effect, The Witcher 3 of Horizon Zero Dawn (helemaal uitgespeeld). Daar draait het toch echt meer om het verhaal met de keuzes die je gemaakt hebt.
Zal niemand boeien, maar wilde dit even kwijt haha.
Zal niemand boeien, maar wilde dit even kwijt haha.
Ik heb liever ook rond de 8 tot 10 uur max. in een SP game. Nog genoeg in plastic/op de plank wat ik "moet" spelen en kom er anders helemaal nooit meer aan toe.Voxalizer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:02:
Vorige week heb ik toevallig AC Odyssey eens opgestart.
(AC2 is de enige die ik fatsoenlijk hebt gespeeld. AC4, Syndicate en Origins heb ik allemaal eens 5 min gespeeld).
Deze Odyssey zag er best prima uit, maar ik kreeg meteen het gevoel alsof ik het al 5 keer had gezien en al weet wat er gaat gebeuren. Als ik dan op Howlongtobeat kijk en zie dat de game 40 uur duurt, dan zakt de moed me al helemaal in de schoenen.
Ben persoonlijk een beetje klaar met al die repetitieve games die 10 keer opnieuw worden uitgebracht met een ander sausje. (Of gewoon matige games in het algemeen)
Eigenlijk wil ik mijn tijd steeds meer gaan steken in echt goede games die iets extra of vernieuwend te bieden hebben. Vooral ook omdat ik merk dat ik die 'matige' games maar speel om ze gespeeld te hebben. Ik haal er vaak weinig waarde/plezier uit.
Onder de streep betekent dat waarschijnlijk een stuk minder gamen, maar die tijd kan voor andere dingen gebruikt worden
Natuurlijk is dat voor iedereen een persoonlijke beslissing en kan iedereen gewoon spelen wat hij/zij zelf wil
(AC2 is de enige die ik fatsoenlijk hebt gespeeld. AC4, Syndicate en Origins heb ik allemaal eens 5 min gespeeld).
Deze Odyssey zag er best prima uit, maar ik kreeg meteen het gevoel alsof ik het al 5 keer had gezien en al weet wat er gaat gebeuren. Als ik dan op Howlongtobeat kijk en zie dat de game 40 uur duurt, dan zakt de moed me al helemaal in de schoenen.

Ben persoonlijk een beetje klaar met al die repetitieve games die 10 keer opnieuw worden uitgebracht met een ander sausje. (Of gewoon matige games in het algemeen)
Eigenlijk wil ik mijn tijd steeds meer gaan steken in echt goede games die iets extra of vernieuwend te bieden hebben. Vooral ook omdat ik merk dat ik die 'matige' games maar speel om ze gespeeld te hebben. Ik haal er vaak weinig waarde/plezier uit.
Onder de streep betekent dat waarschijnlijk een stuk minder gamen, maar die tijd kan voor andere dingen gebruikt worden
Natuurlijk is dat voor iedereen een persoonlijke beslissing en kan iedereen gewoon spelen wat hij/zij zelf wil
Ik snap wel wat jullie bedoelen maar ik heb de afgelopen jaren door een hoop (in mijn ogen) matige en teleurstellende games gewoon zo'n specifieke en kritische smaak qua games gekregen dat games die ik wel goed vind ook daadwerkelijk zo goed zijn dat ik ze vrijwel eindeloos kan blijven (her)spelen.
Volgende week komt er bijvoorbeeld een GOTY versie van Nier: Automata uit waar ik me weer een tijdje in kan vastbijten, daarna ben ik van plan Sekiro te gaan spelen en vervolgens zal er wel weer een Dark Souls playthrough achteraan komen ofzoiets. God of War wil ik ook nog eens opnieuw spelen, er schijnt zelfs een NG+ mode te zijn toegevoegd.
Nier: Automata heb ik nog niet gespeeld, en met name de Soulsborne games zijn van die dingen waar ik altijd op kan terugvallen in afwachting van een nieuwe games.
Van die triple-AAA onzin zoals Far Cry of Assassin's Creed hou ik me verre. Ik kan me bij die games wel voorstellen dat iemand er na 8-10 uur wel klaar mee is. Niet alleen zijn die games van zichzelf al repetitief, er komt ook nog eens bij dat al die games bijna hetzelfde zijn. Dezelfde hersenloze verhalen, suffe gameplay elementen die steeds terugkomen, etc.
Om nog maar te zwijgen over die jaarlijks herhalende FIFA/COD/BF melkkoeien.
Ik zoek naar pareltjes, en die mogen van mij dus heel erg lang duren.
Volgende week komt er bijvoorbeeld een GOTY versie van Nier: Automata uit waar ik me weer een tijdje in kan vastbijten, daarna ben ik van plan Sekiro te gaan spelen en vervolgens zal er wel weer een Dark Souls playthrough achteraan komen ofzoiets. God of War wil ik ook nog eens opnieuw spelen, er schijnt zelfs een NG+ mode te zijn toegevoegd.
Nier: Automata heb ik nog niet gespeeld, en met name de Soulsborne games zijn van die dingen waar ik altijd op kan terugvallen in afwachting van een nieuwe games.
Van die triple-AAA onzin zoals Far Cry of Assassin's Creed hou ik me verre. Ik kan me bij die games wel voorstellen dat iemand er na 8-10 uur wel klaar mee is. Niet alleen zijn die games van zichzelf al repetitief, er komt ook nog eens bij dat al die games bijna hetzelfde zijn. Dezelfde hersenloze verhalen, suffe gameplay elementen die steeds terugkomen, etc.
Om nog maar te zwijgen over die jaarlijks herhalende FIFA/COD/BF melkkoeien.
[ Voor 4% gewijzigd door Voxalizer op 21-02-2019 17:24 ]
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Ik heb dat zeer regelmatig. RDR2 en AC Origins zijn er bijvoorbeeld 2 die me zo te binnen schieten waarbij ik snakte naar het einde. Ik ben dan iemand die ook alle sidequests wilt doen. Ik heb ook niet zoveel tijd om te spelen als sommigen hier, waardoor ik soms een paar maanden met een open wereld game doe een dan is er alweer een nieuwe titel uit die ik graag wil spelen.Voxalizer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:02:
Wat mij betreft mag de volgende AC titel de helft minder groot zijn.
Hier net zo, ben er op een gegeven moment wel een keer klaar mee. Vooral als er nog amper nieuwe dingen worden geïntroduceerd.bram1984 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:30:
[...]
Ik heb dat zeer regelmatig. RDR2 en AC Origins zijn er bijvoorbeeld 2 die me zo te binnen schieten waarbij ik snakte naar het einde. Ik ben dan iemand die ook alle sidequests wilt doen. Ik heb ook niet zoveel tijd om te spelen als sommigen hier, waardoor ik soms een paar maanden met een open wereld game doe een dan is er alweer een nieuwe titel uit die ik graag wil spelen.
Wat mij betreft mag de volgende AC titel de helft minder groot zijn.
Nou, dan heb je straks een pareltje te pakken hoor! Fantastisch spelVoxalizer schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:22:
Volgende week komt er bijvoorbeeld een GOTY versie van Nier: Automata uit waar ik me weer een tijdje in kan vastbijten...
Ik vraag me wel eens af of de gameindustrie door heeft dat vee gamers begonnen zijn eind jaren 80 begin 90 en nu rond 35 zijn. Vind de industrie soms zo ongelooflijk gericht op 14 jarige. Zit daar nu echt het geld?
ja want die gaan nog langer meegiantgiantus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:29:
Ik vraag me wel eens af of de gameindustrie door heeft dat vee gamers begonnen zijn eind jaren 80 begin 90 en nu rond 35 zijn. Vind de industrie soms zo ongelooflijk gericht op 14 jarige. Zit daar nu echt het geld?
Make them depend on your product when they are young, and you own them forever ...giantgiantus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:29:
Helaas zie je dit ook buiten de gaming wereld. Een simpel voorbeeld zijn de collectibles bij supermarkten.
Er zijn genoeg mensen die speciaal voor hun kinderen dan in een specifieke winkel boodschappen gaan doen, zodat de kinderen die plaatjes kunnen sparen.
Die kinderen 'pushen' de ouders omdat ze anders er niet bij horen. Wie wilt dat als ouder nou voor z'n kind, toch?
Hoe bedoel je dat? Ik ben zelf 40 maar heb dat idee eigenlijk niet echt... Ja sommige dingen zijn gericht op pubers, maar zeker niet alles, of ook maar het meeste.giantgiantus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:29:
Wat betreft die push naar speelduur boven alles, naar mijn idee was die push het sterkste zo'n 10 tot 5 jaar geleden en is dat ondertussen juist weer genuanceerd. Ja sommige games doen dat nog, vooral Ubisoft heeft daar een handje van, maar er zijn zat games die in ieder geval ook gericht zijn op kwaliteit.
Wel is het zo dat games met een verhaal of campaign tegenwoordig gemiddeld een stuk langer mee gaan (voor je ze uitgespeeld hebt) dan 20 jaar geleden. Toen was het vrij normaal dat je in 5 uur door een game was en dat vond ik toen, maar vind ik nu nog steeds, te snel. Niet altijd, sommige games kunnen gewoon heel veel kwaliteit bieden geconcentreerd in een vrij korte duur, maar 20 jaar geleden was dat bij die games van 5 uur vaak ook niet het geval. Die boden gewoon eigenlijk een lager niveau van entertainment dan games vandaag de dag, maar waren óók nog eens veel korter en hadden nauwelijks replay waarde. Tuurlijk, toen ik student was deed dat nog wat meer pijn want ik had niet veel geld, maar dat zou ik nu ook nog steeds niet leuk vinden.
Ik weet overigens even geen specifieke voorbeelden te noemen want die korte niet indrukwekkende games blijven ook niet in je geheugen hangen, maar ik weet bijvoorbeeld wel dat toen Half-Life uit kwam we dat allemaal een hele lange game vonden (en er heel blij mee waren). Volgens HowLongToBeat.com ben je daar in 12 tot 14 uur doorheen.
Gamertag: FinrazielNL
Nogal stereotyperende uitspraak, wat zijn dan kenmerken van games die vooral gericht zijn op volwassenen en welke op jongeren? Daarnaast laten verkoopcijfers zien van games, dat games gericht op een bredere doelgroep in het algemeen ook veel beter verkopen.
Voor de fijnproevers. Dit weekend is er een open bèta van Trials Rising. Speelt weer lekker weg
PSN ID Binloading_nl
Ik vind bijvoorbeeld zo’n Assassins Creed Origin echt voor jonge mensen. Stompzinnig verhaal, tijdrovende quests, te serieus etc. Kan me moeilijk voorstellen als je een druk leven hebt dat je die game gaat uitspelen. Toen ik student was had ik het wel prima game gevonden.
stompzinning verhaal... te serieus? wat is het nou? vind dit eerder een reactie van een 14 jarige.giantgiantus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:46:
Ik vind bijvoorbeeld zo’n Assassins Creed Origin echt voor jonge mensen. Stompzinnig verhaal, tijdrovende quests, te serieus etc. Kan me moeilijk voorstellen als je een druk leven hebt dat je die game gaat uitspelen. Toen ik student was had ik het wel prima game gevonden.
Stompzinnig verhaal wat zich te serieus neemt. Hebben veel games last van overigens.DigitalError schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:48:
[...]
stompzinning verhaal... te serieus? wat is het nou? vind dit eerder een reactie van een 14 jarige.
Wat een onzin? Ik ben ruim boven de 35 en game al mijn hele leven. Er komen vandaag de dag meer games uit die ik leuk vind dan ik kan spelen. En alleen al als je naar de PS4 catalogue kijkt dan zit dat vol met spellen die niet op 14-jarigen zijn gericht....giantgiantus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:29:

Games zijn meer volwassen dan ooit. Kijk naar een The Last of Us en een God of War. Of de manier waarop het verhaal in Spider-Man en Arkham Knight verteld wordt. Uncharted 4 is nog een voorbeeld. Kijk naar het thema van Rime. Kijk naar het horror genre.
Ja er zijn ook games die in het infantiele blijven hangen zoals Assassin's Creed, maar ook die zijn vrij geweldig voor 14 jarigen.
Ja er zijn ook games die in het infantiele blijven hangen zoals Assassin's Creed, maar ook die zijn vrij geweldig voor 14 jarigen.
[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 22-02-2019 06:46 ]
Ik heb mij anders met mijn 30+ heerlijk vermaakt met een game als TearAway Unfolded
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Zie je zelf niet in hoe dom je opmerking is? kom op manbram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 06:45:
Games zijn meer volwassen dan ooit. Kijk naar een The Last of Us en een God of War. Of de manier waarop het verhaal in Spider-Man en Arkham Knight verteld wordt. Uncharted 4 is nog een voorbeeld. Kijk naar het thema van Rime. Kijk naar het horror genre.
Ik mis wat onderbouwing in je post, dus dat maakt die van jou zo niet nog dommer. Ik weet niet wat je bedoelt, of quote je de verkeerde persoon?418O2 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 08:59:
[...]
Zie je zelf niet in hoe dom je opmerking is? kom op man
"Games die in het infantiele blijven hangen"bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:18:
[...]
Ik mis wat onderbouwing in je post, dus dat maakt die van jou zo niet nog dommer. Ik weet niet wat je bedoelt, of quote je de verkeerde persoon?
Ik speel die games ook niet, maar het is toch niet nodig om altijd zo te zeiken over zaken die niet in je straatje passen, of anderen te kleineren omdat ze andere games leuk vinden?
Of je vat dingen gewoon gewoon niet meteen negatief op? AC past niet in mijn straatje? Ik heb 120 uur in AC Origins zitten en een uur of 20/30 in Odyssey. En waar kleineer ik anderen precies? Je speelt de games niet eens, dus je weet überhaupt niet waar ik het over heb. En ja, AC voelt verre van volwassen. Dat is toch het onderwerp waar we het over hebben? Helemaal Odyssey behandelt zijn spelers (en mij dus ook) als totale idioten op sommige momenten, om nog maar te zwijgen over de corny voice acting en lachwekkende quests die je soms krijgt. De game is gewoon bijzonder kinderachtig op sommige punten, oftewel infantiel. Ik zie bij AC niet de groei die sommige andere franchises (zelfs sommigen van Ubisoft) hebben doorgemaakt. Integendeel zelfs; oudere AC delen voelen volwassener dan wat we nu krijgen.418O2 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:21:
[...]
"Games die in het infantiele blijven hangen"
Ik speel die games ook niet, maar het is toch niet nodig om altijd zo te zeiken over zaken die niet in je straatje passen, of anderen te kleineren omdat ze andere games leuk vinden?
Dat vind ik wel erg ver gaan voor die game serie. AC is vrij volwassen in hoe het omgaat met de geschiedenis en met name het nabouwen van de wereld van toen. Het is vooral een entertainmentproduct, maar ik zou niet echt zeggen dat het een kinderachtige serie is, daarvoor zou ik eerder wijzen naar games als Fortnite. Een Just Cause of Call of Duty (series die zichzelf niet echt serieus nemen) is dat wellicht ook. En beiden bevatten genoeg om het ook voor de oudere generaties interessant te houden.bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 06:45:
Of is iets al meteen (in jouw ogen) infantiel als het humor bevat (waar je van moet houden)?
Daarnaast is AC Origins of Odyssey meer game dan menig titel die je opnoemde waar het meer gaat om het verhaal. God of War en dergelijke draaien meer om scripted set pieces waar de gamer vrij beperkt wordt in wat wel of niet werkt. COD singleplayer blijft heftig tenzij je probeert een ander pad te kiezen, want dan loop je al snel tegen onzichtbare muren aan of delen van de map die niet verder zijn uitgewerkt.
Dat ben ik niet met je eens. De game is qua missies niet perfect, dat geef ik meteen toe en ook is soms het verhaal of de dialogen wat wisselvallig van kwaliteit, maar de game staat vooralsnog als een huis en biedt vooral een grote wereld aan met veel manieren om daar doorheen te gaan. De achtergrond is vrij serieus en de lijnen van het verhaal vrij volwassen. Dat sommige humor je niet bevalt is vooral een kwestie van smaak dan dat het infantiel zou zijn.bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:32:
[...]
Of je vat dingen gewoon gewoon niet meteen negatief op? AC past niet in mijn straatje? Ik heb 120 uur in AC Origins zitten en een uur of 20/30 in Odyssey. En waar kleineer ik anderen precies? Je speelt de games niet eens, dus je weet überhaupt niet waar ik het over heb. En ja, AC voelt verre van volwassen. Helemaal Odyssey behandelt zijn spelers (en mij dus ook) als totale idioten op sommige momenten, om nog maar te zwijgen over de corny voice acting en lachwekkende quests die je soms krijgt. De game is gewoon bijzonder kinderachtig op sommige punten, oftewel infantiel. Ik zie bij AC niet de groei die sommige andere franchises (zelfs sommigen van Ubisoft) hebben doorgemaakt. Integendeel zelfs; oudere AC delen voelen volwassener dan wat we nu krijgen.
Verder, en dat is misschien een dingetje voor sommigen, vind ik dat Assassins Creed meer een game is dan the Last of Us waarbij die laatste toch meer naar een interactieve film neigt. Prima als dat je ding is en prima dat er ook momenten zitten waarbij het wat meer open stelt, maar de game forceert je te vaak om een bepaalde speelstijl te hanteren en (net als Red Dead) straft je als je wat anders wil doen. Ik had bij die (en Red Dead) nooit het idee dat ik zelf met een strategie kon komen om mijn doelen te bereiken. Just Cause doet dat ook vaak prima waarbij je toch vooral zelf je tempo mag bepalen, zelf je strategie kiest en zelf de wapens kiest om dat mee te doen. Of dat nou een assault rifle, rocket launcher of minibus is, je kunt zelf je plan trekken en dat vind ik meer bij gaming passen dan dat we een film hebben waar af en toe wat gameplay tussen geplakt zit. Zeker ook omdat die film een stuk minder interessant wordt de 2e keer dat je hem speelt. Dat vasthouden van je hand om door een game te komen vind ik wat kinderachtiger dan een open spelwereld.
Wel of niet aan het handje genomen heeft m.i. niks met kinderachtigheid te maken. Dat is gewoon een verschil in speltype.
Ik vind The last of us of Odyssey allebei geen kinderachtige titels vanuit dat perspectief. Beiden hebben content waar je een kind van 6 niet aan bloot wil stellen.
Ik vind The last of us of Odyssey allebei geen kinderachtige titels vanuit dat perspectief. Beiden hebben content waar je een kind van 6 niet aan bloot wil stellen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
@Martinspire Oh ja, niets meer dan kudo's hoe ze met dingen als geschiedenis omgaan hoor. Alleen persoonlijk had ik de serie veel vetter gevonden als het allemaal wat minder ridicuul en "gamey" aan zou voelen. Het is ook allemaal veel te luchtig en de game probeert zich tegelijkertijd heel serieus te nemen. Dat werkt voor mij niet. Het waren keiharde tijden toen, maar dat komt bijna nooit in de game naar voren.
Verder een beetje kort door de bocht om een lineaire game meteen als interactieve film te bestempelen. Als je nu Detroit of Heavy Rain had genoemd, dan was ik het met je eens geweest. Niet alles hoeft open wereld te schreeuwen. Verder kun je TLoU stealth spelen, maar ook guns blazing. Je kan de game praktisch uitspelen zonder ook maar een kogel af te schieten. Wat dat betreft heeft die game meer keuzevrijheid qua situaties aanpakken dan menig ander lineaire titel. In AC kun je in feite ook maar kiezen tussen brawlen of stealth, dus qua aanpak zit er weinig verschil in.
En nogmaals: het ging hier om onderstaande quote waarop ik reageerde. Dus eigenlijk is het niet echt relevant wat we nu aan het bespreken zijn, realiseer ik me.
@Blaat Zeker. AC kan absoluut enorm gewelddadig zijn. Ik doelde ook niet specifiek daarop, maar meer op de mechanics zelf en dingen als de voice acting en eigenlijk de algehele feel van het spel.
Verder een beetje kort door de bocht om een lineaire game meteen als interactieve film te bestempelen. Als je nu Detroit of Heavy Rain had genoemd, dan was ik het met je eens geweest. Niet alles hoeft open wereld te schreeuwen. Verder kun je TLoU stealth spelen, maar ook guns blazing. Je kan de game praktisch uitspelen zonder ook maar een kogel af te schieten. Wat dat betreft heeft die game meer keuzevrijheid qua situaties aanpakken dan menig ander lineaire titel. In AC kun je in feite ook maar kiezen tussen brawlen of stealth, dus qua aanpak zit er weinig verschil in.
En nogmaals: het ging hier om onderstaande quote waarop ik reageerde. Dus eigenlijk is het niet echt relevant wat we nu aan het bespreken zijn, realiseer ik me.
Overigens speel ik voor de fun ook liever AC dan Read Dead hoor, hoewel die laatste wel vele malen volwassener aanvoelt.giantgiantus schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:29:
@Blaat Zeker. AC kan absoluut enorm gewelddadig zijn. Ik doelde ook niet specifiek daarop, maar meer op de mechanics zelf en dingen als de voice acting en eigenlijk de algehele feel van het spel.
@bram1984 ik heb het idee dat je "gevoel van realisme" bedoelt met "volwassen".
Wederom is dat een keuze. Ik speel veel liever AC:O dan RDR2 omdat ik een casual gamer ben. En ik ben 30.
Mijn punt is, het is een kwestie van smaak. Niet nodig daar een waardeoordeel aan te hangen.
Wederom is dat een keuze. Ik speel veel liever AC:O dan RDR2 omdat ik een casual gamer ben. En ik ben 30.
Mijn punt is, het is een kwestie van smaak. Niet nodig daar een waardeoordeel aan te hangen.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
Nee ik bedoel geen realisme, tenzij je God of War realistisch vindt.Blaat schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:59:
@bram1984 ik heb het idee dat je "gevoel van realisme" bedoelt met "volwassen".
Ik denk dat ze bewust die zaken niet toevoegen. Ook kun je geen slavenhandel beginnen en op grote schaal vrouwen of kinderen misbruiken. Er moet ergens een punt zijn waarop ze zeggen "dit voegen we toe en daar ligt de lijn". Ik vind hem nu prima en hoef niet meer realisme. Bovendien is het nog altijd een simulatie op basis van DNA waarbij de speler een wereld schept op basis van dat DNA maar spreken ze bv ook Engels omdat dat is wat de speler kent. Op die manier kun je je ook wat meer permitteren.bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:54:
@Martinspire Oh ja, niets meer dan kudo's hoe ze met dingen als geschiedenis omgaan hoor. Alleen persoonlijk had ik de serie veel vetter gevonden als het allemaal wat minder ridicuul en "gamey" aan zou voelen. Het is ook allemaal veel te luchtig en de game probeert zich tegelijkertijd heel serieus te nemen. Dat werkt voor mij niet. Het waren keiharde tijden toen, maar dat komt bijna nooit in de game naar voren.
Ik denk dat je als voorbeeld dus beter Far Cry of Fortnite had kunnen pakken dan Assassins Creed.
Agree to disagree. Een lineaire game blijf ik luiheid van de developer vinden welke ook veel makkelijker sfeer en emotie kan toepassen omdat het simpelweg minder variabelen heeft. Zelfde met hoe bepaalde games hun moeilijkheidsgraad implementeren. Een grotere healthbar van enemies en een kleinere van mij vind ik geen moeilijkheidsgraad. Dat is een handicap en een slechte/luie ook. Enemies die alleen te pakken zijn als jij patronen uit je hoofd leert, vind ik ook luiheid. Dat is geen AI, dat is if/else statements. Ook zie je vaak dat er maar genoeg enemies gespawned worden om iets onmogelijk te maken. Dat soort shit moeten we anno 2019 echt niet meer aanmoedigen. Op het gebied van AI staan we al jaren stil imo.Verder een beetje kort door de bocht om een lineaire game meteen als interactieve film te bestempelen. Als je nu Detroit of Heavy Rain had genoemd, dan was ik het met je eens geweest. Niet alles hoeft open wereld te schreeuwen.
Mja maar toch heeft AC meer variatie in wat je kunt doen. Binnen stealth zijn er vrij veel manieren van aanval mogelijk, maar ook "guns blazing" (voor zover mogelijk met zwaarden en boog) kan op veel manieren. Ik kan ook even weg gaan en wat anders doen, waarbij TLOU je forceert om een missie af te maken. En dan heb je nog de mogelijkheid om abilities te kiezen die vrij veel van elkaar verschillen. Ik kan in AC OD ervoor kiezen om ergens een lijk neer te leggen en alle bewakers weg te lokken en mijn missie te volbrengen. Ik kan bepaalde objectives halen en ervoor zorgen dat er in een locatie minder enemies zijn. Dat vind ik toch vrij volwassen gameplay die zich leent voor meer nadenken en meer vrijheid.Verder kun je TLoU stealth spelen, maar ook guns blazing. Je kan de game praktisch uitspelen zonder ook maar een kogel af te schieten. Wat dat betreft heeft die game meer keuzevrijheid qua situaties aanpakken dan menig ander lineaire titel. In AC kun je in feite ook maar kiezen tussen brawlen of stealth, dus qua aanpak zit er weinig verschil in.
Lineaire games lui? Zullen we dan films ook maar lui gaan noemen? En boeken?
Beetje nuance mag ook wel zeg.
Die excelleren gewoon in andere zaken dan open wereld games. Het blijft altijd een balans, het een gaat ten koste van het andere en vice versa. Dat is de reden waarom TW3 zo sterk aanvoelt, omdat de balans daar goed op orde is.
Beetje nuance mag ook wel zeg.

Die excelleren gewoon in andere zaken dan open wereld games. Het blijft altijd een balans, het een gaat ten koste van het andere en vice versa. Dat is de reden waarom TW3 zo sterk aanvoelt, omdat de balans daar goed op orde is.
Haha lineaire games zijn luiheid van de developer. Die had ik nog niet gehoord. Ik vind de gemiddelde open wereld game meer luiheid, copy paste- en zwak acteerwerk bevatten dan een goede lineaire game. Ieder jaar een nieuwe AC game uitpoepen, dat is pas lui. Doe mij dan maar een lineaire game waar 4/5 jaar met hart en ziel aan gewerkt is.
Is ook totaal niet wat ik bedoel, maar oké.Martinspire schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:11:
[...]
Ik denk dat ze bewust die zaken niet toevoegen. Ook kun je geen slavenhandel beginnen en op grote schaal vrouwen of kinderen misbruiken. Er moet ergens een punt zijn waarop ze zeggen "dit voegen we toe en daar ligt de lijn". Ik vind hem nu prima en hoef niet meer realisme. Bovendien is het nog altijd een simulatie op basis van DNA waarbij de speler een wereld schept op basis van dat DNA maar spreken ze bv ook Engels omdat dat is wat de speler kent. Op die manier kun je je ook wat meer permitteren.
Ik denk dat je als voorbeeld dus beter Far Cry of Fortnite had kunnen pakken dan Assassins Creed.
[ Voor 3% gewijzigd door bram1984 op 22-02-2019 10:40 ]
Ik ben ook zo iemand die maar weinig positiefs over AC kan melden. Vooral de verhaallijn is in mijn ogen gewoon echt compleet pulp, hersenloos en tegen het kinderachtige aan qua niveau.
En waarom dat zo jammer is? Omdat als het allemaal wat meer doordacht en volwassener zou zijn het een erg leuk en interessante serie zou zijn geweest. Maar nee... Ubisoft kiest voor een cheesy, politiek correct verhaal dat zo veilig en generiek in elkaar steekt dat het gewoon te voorspelbaar voor woorden is. Waarschijnlijk zijn ze als de dood dat ze bepaalde groepen tegen het verkeerde been stoten als ze wat volwassenere thema’s zouden gebruiken in hun games.
Farcry 5 is hier ook een mooi voorbeeld van. De eerste tien minuten van die game waren zo gruwelijk goed. Ze hadden goud in handen om daar een lekker rauwe dosis maatschappij kritiek in te gooien van heb ik jou daar... Vervolgens maken ze er gewoon een volkomen politiek correcte luchtige redneck comedy van. Dat is Ubisoft ten voete uit. Helaas zeg ik erbij, want verder vond ik het een dijk van een game.
Oh, en vooral niet vergeten om voor elke game een disclaimer te plaatsen dat het product toch echt wel door een multicultureel en uit alle mogelijke gendercombinaties bestaand team is gemaakt. Yeah, relevant.
En waarom dat zo jammer is? Omdat als het allemaal wat meer doordacht en volwassener zou zijn het een erg leuk en interessante serie zou zijn geweest. Maar nee... Ubisoft kiest voor een cheesy, politiek correct verhaal dat zo veilig en generiek in elkaar steekt dat het gewoon te voorspelbaar voor woorden is. Waarschijnlijk zijn ze als de dood dat ze bepaalde groepen tegen het verkeerde been stoten als ze wat volwassenere thema’s zouden gebruiken in hun games.
Farcry 5 is hier ook een mooi voorbeeld van. De eerste tien minuten van die game waren zo gruwelijk goed. Ze hadden goud in handen om daar een lekker rauwe dosis maatschappij kritiek in te gooien van heb ik jou daar... Vervolgens maken ze er gewoon een volkomen politiek correcte luchtige redneck comedy van. Dat is Ubisoft ten voete uit. Helaas zeg ik erbij, want verder vond ik het een dijk van een game.
Oh, en vooral niet vergeten om voor elke game een disclaimer te plaatsen dat het product toch echt wel door een multicultureel en uit alle mogelijke gendercombinaties bestaand team is gemaakt. Yeah, relevant.
Dan ben jij simpelweg niet hun doelgroep.Voxalizer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:38:
Ik ben ook zo iemand die maar weinig positiefs over AC kan melden. Vooral de verhaallijn is in mijn ogen gewoon echt compleet pulp, hersenloos en tegen het kinderachtige aan qua niveau.
Als je mensen die het wel leuk vinden niet bestempelt als minderwaardig is er niks aan de hand imo.
Ook de mensen die het wel leuk vinden zouden die games waarschijnlijk nog beter vinden als ze een beter en/of gedurfder verhaal zouden hebben.Blaat schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:41:
[...]
Dan ben jij simpelweg niet hun doelgroep.
Als je mensen die het wel leuk vinden niet bestempelt als minderwaardig is er niks aan de hand imo.
Verder gun ik overigens iedereen zijn eigen smaak en noem ik nergens iemand minderwaardig. Ik ben gewoon kritisch omdat het gewoon zoveel beter kan en zou moeten.
Eerste gedeelte ben ik wel met je eens.Voxalizer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:46:
[...]
Ook de mensen die het wel leuk vinden zouden die games waarschijnlijk nog beter vinden als ze een beter en/of gedurfder verhaal zouden hebben.
Verder gun ik overigens iedereen zijn eigen smaak en noem ik nergens iemand minderwaardig. Ik ben gewoon kritisch omdat het gewoon zoveel beter kan en zou moeten.
Ik weet alleen niet of het altijd beter zou moeten, storywise dan. Ik heb simpelweg niet altijd zin in een historisch langdradig verhaal. Ik wil soms gewoon (virtueel uiteraard) messen in iemands keel steken zonder verveeld te worden met de mogelijke historische reden dat ik dat (moet) doe(n). Ik hou van verhalende games, maar niet bij elke game vind ik het even belangrijk.
Verder moeten we elkaars smaak niet proberen te betwisten denk ik zomaar. Ik hou van games, game al 35 jaar, maar ik heb mijn eigen afwegingen van wat ik bijvoorbeeld kinderachtig vind. Ik geef niet altijd heel veel om het verhaal, maar bij sommige games weer wel heel erg. Ik wil soms gewoon dom vermaak en soms vind ik het leuk om helemaal in het verhaal van een game te zitten (niet zoals bij MGS vroeger hoor, daar werd ik gek van
[ Voor 25% gewijzigd door Cyrax0508 op 22-02-2019 12:35 ]
De FC games speel ik primair niet voor het verhaal, meer voor de open wereld sandbox mechanics en lekker gunplay.
En laten we eerlijk zijn, games hoeven geen MacBeth te zijn qua verhaal. Het moet de game, gameplay en setting kunnen dragen en daarmee een leuke ervaring voor de speler beiden imho ... Fun is toch het toverwoord bij games en hoe je die fun krijgt kan op verschillende manieren ...
En laten we eerlijk zijn, games hoeven geen MacBeth te zijn qua verhaal. Het moet de game, gameplay en setting kunnen dragen en daarmee een leuke ervaring voor de speler beiden imho ... Fun is toch het toverwoord bij games en hoe je die fun krijgt kan op verschillende manieren ...
Soms is een slecht verhaal idd ook niet erg.
Ik vond Until Dawn een van de beste spellen van 2015, maar om nou te zeggen dat het een sterk verhaal was...
Until dawn deed echter iets wat vrij uniek was (en nog steeds is) in de gaming wereld. Je het idee geven dat je je playthrough onherstelbaar kan verpesten.
Ik vond Until Dawn een van de beste spellen van 2015, maar om nou te zeggen dat het een sterk verhaal was...
Until dawn deed echter iets wat vrij uniek was (en nog steeds is) in de gaming wereld. Je het idee geven dat je je playthrough onherstelbaar kan verpesten.
@Blaat toevallig Until Dawn net aangeschaft
nog even bezig met een tweede playthrough van Horizon: Zero Dawn inclusief DLC. Daarna aan Until Dawn beginnen, goed om te lezen dat die zo goed is.
Until Dawn is erg leuk inderdaad. Vond ik leuker dan DetroitPiet_Piraat7 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 13:10:
@Blaat toevallig Until Dawn net aangeschaftnog even bezig met een tweede playthrough van Horizon: Zero Dawn inclusief DLC. Daarna aan Until Dawn beginnen, goed om te lezen dat die zo goed is.
Ik ben het met jullie eens dat niet elke game een goed verhaal hoeft te hebben. Om het bij Ubisoft te houden, in Ghost Recon Wildlands stoor ik me totaal niet aan een slap verhaal als excuus om los te gaan in zo’n wereld.
Maar neem nu FarCry 5, wat naar mijn mening zowel audio/visueel als qua gameplay een erg goede game is. Stel je toch eens voor hoeveel beter zoiets zou zijn met het verhaal van een niveautje Rockstar of Naughty Dog.
En ik denk dat zo’n Until Dawn binnen zijn genre absoluut wel degelijk een tof verhaal heeft als je het bekijkt binnen de context van het genre film waar het op gebaseerd is. Daarover zul je me iig nooit horen klagen.
Maar neem nu FarCry 5, wat naar mijn mening zowel audio/visueel als qua gameplay een erg goede game is. Stel je toch eens voor hoeveel beter zoiets zou zijn met het verhaal van een niveautje Rockstar of Naughty Dog.
En ik denk dat zo’n Until Dawn binnen zijn genre absoluut wel degelijk een tof verhaal heeft als je het bekijkt binnen de context van het genre film waar het op gebaseerd is. Daarover zul je me iig nooit horen klagen.
Aangezien ik al jaren iedereen over The Witcher 3 hoor, deze zojuist maar ff aangeschaft in de aanbieding (GOTY edition voor €15,-
).
Dan ben ik de komende tijd weer ff zoet. Ben benieuwd

Dan ben ik de komende tijd weer ff zoet. Ben benieuwd
Nee niet echt.R.G schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:07:
Bevalt of raden jullie aan watch dogs 2 gold editie?
Klopt, ik heb fun (toch het belangrijkste) met games die zowel een goed verhaal, een kutverhaal, als helemaal geen verhaal hebbenVoxalizer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:09:
Ik ben het met jullie eens dat niet elke game een goed verhaal hoeft te hebben. Om het bij Ubisoft te houden, in Ghost Recon Wildlands stoor ik me totaal niet aan een slap verhaal als excuus om los te gaan in zo’n wereld.
Al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd maar weinig single player games met een goede storyline heb gespeeld. Voornamelijk omdat ik nu in een fase zit met weinig tijd. Druk op het werk, 2 jonge kinderen, etc. Voordat ze in bad zijn geweest en op bed liggen, en we gegeten hebben is het gauw 20:00. En voor een game als bijvoorbeeld The Last of Us wil ik graag een paar uur uittrekken per sessie. Ik wil dat niet met een uur / anderhalf uur afkappen. Dan ben ik er weer uit en dat vind ik zonde.
Juist om die reden geef ik momenteel de voorkeur aan games als FIFA, BO4 en Apex. Games zonder verhaal, maar die je kort kan spelen zonder dat het een grote impact heeft op de ervaring.
Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.