Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:39:
Haha lineaire games zijn luiheid van de developer. Die had ik nog niet gehoord. Ik vind de gemiddelde open wereld game meer luiheid, copy paste- en zwak acteerwerk bevatten dan een goede lineaire game. Ieder jaar een nieuwe AC game uitpoepen, dat is pas lui. Doe mij dan maar een lineaire game waar 4/5 jaar met hart en ziel aan gewerkt is.
Qua techniek, qua gameplay en qua verhaal vertellen zijn veel lineaire games inderdaad heel lui. Vooral qua design zijn een boel games nog steeds gelijk aan wat we in 2000 kregen voorgeschoteld. Vergelijk een Medal of Honor Allied Assault met de nieuwe COD en qua gameplay en verhaal vertellen zijn we weinig opgeschoten. Het aantal remakes en remasters vliegen ons om de oren en ze worden opgegeten alsof het een hele nieuwe game betreft.
TLOU doet qua gameplay weinig anders dan games van 5 jaar geleden daarvoor, maar is vanwege de nieuwe setting en personages ineens revolutionair. Dat een verhaal volwassener is, maakt hem niet meteen een betere game. Ik heb het echt over de gameplay, niet over wat mooie cinematics tussendoor. Cinematics volgen gewoon wat de filmindustrie verder doet en bieden weinig extra's in de context van games. Button bashen met quicktime events in Spiderman en Detroit of helemaal je controller laten liggen bij Red Dead, daar is verder weinig nieuws aan.
Voxalizer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:38:
Ik ben ook zo iemand die maar weinig positiefs over AC kan melden. Vooral de verhaallijn is in mijn ogen gewoon echt compleet pulp, hersenloos en tegen het kinderachtige aan qua niveau.
En waarom dat zo jammer is? Omdat als het allemaal wat meer doordacht en volwassener zou zijn het een erg leuk en interessante serie zou zijn geweest. Maar nee... Ubisoft kiest voor een cheesy, politiek correct verhaal dat zo veilig en generiek in elkaar steekt dat het gewoon te voorspelbaar voor woorden is. Waarschijnlijk zijn ze als de dood dat ze bepaalde groepen tegen het verkeerde been stoten als ze wat volwassenere thema’s zouden gebruiken in hun games.

Farcry 5 is hier ook een mooi voorbeeld van. De eerste tien minuten van die game waren zo gruwelijk goed. Ze hadden goud in handen om daar een lekker rauwe dosis maatschappij kritiek in te gooien van heb ik jou daar... Vervolgens maken ze er gewoon een volkomen politiek correcte luchtige redneck comedy van. Dat is Ubisoft ten voete uit. Helaas zeg ik erbij, want verder vond ik het een dijk van een game.

Oh, en vooral niet vergeten om voor elke game een disclaimer te plaatsen dat het product toch echt wel door een multicultureel en uit alle mogelijke gendercombinaties bestaand team is gemaakt. Yeah, relevant.
Als je politiek incorrecte verhalen wilt, moet je niet bij (AAA of AA) gaming gaan kijken. Die zijn met een te groot budget bezig wat ze niet zomaar op het spel kunnen zetten. Sommige devs hebben inmiddels de naam mee dat ze wat meer kunnen (noem een Rockstar bv), maar een Ubisoft of EA heeft dat gewoon niet. Daarbij gaat het niet alleen om mensen niet tegen het hoofd te stoten, maar ook om rechtszaken te vermijden en te zorgen dat de game een bepaalde leeftijdsrating krijgt, zodat ie massaal verkocht kan worden.

Verder heb ik het idee dat jij (en anderen hier) smaak met feiten verwarren. Dat enkele dialogen wat luchtiger zijn, maakt een verhaal niet kinderachtig.

spoiler: AC Odyssey
Een man/vrouw die als klein kind van een berg gevallen is nadat ze vermoord zou worden om voor de zonden te boeten, die vervolgens als huurling opgroeit, zich laat betalen om politieke invloed uit te oefenen, hele garnizoenen bruut weet uit te moorden en uiteindelijk weer in contact komt met zijn/haar biologische ouders welke mentaal of politiek klem zitten of haar broer/zus weer ziet welke haar grootste vijand blijkt te zijn, etc. Dat kun je toch geen kinderachtig verhaal noemen? Wellicht de manier van vertellen of de presentatie je soms tegen staat, maar qua verhaal is het zo serieus als het maar zijn kan. Zijmissies zijn wellicht met wat meer humor, maar dat kan gewoon prima.

spoiler: AC Origins
Een man wiens vrouw en kinderen worden vermoord, om vervolgens door heel Egypte wraak te nemen, etc. Dat is toch ook geen kinderachtig verhaal?

Prima dat het verhaal of karakters of dialogen je niet liggen, maar dat maakt het niet meteen slecht. Mening != feit.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Martinspire schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:51:
[...]

Een man wiens vrouw en kinderen worden vermoord, om vervolgens door heel Egypte wraak te nemen, etc. Dat is toch ook geen kinderachtig verhaal?
Maar 1 kind vermoord en zijn vrouw leefde gewoon nog ;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

@Bas170

Klopt helemaal wat je zegt. Zo kan ik het ook herinneren. Vorig jaar uitgespeeld en ik ben al bijna 44 inplaats van 14 zoals de meeste hier dachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:14
@Martinspire Heftige momenten of niet zijn voor mij niet bepalend of de game kinderachtig is of niet. Maar de manier waarom zeker wel. AC is wat mij betreft echt het beste voorbeeld ervan. Mooie wereld maar infantiel verteld verhaal, extreem slechte dialogen en stompzinnige quest. In al die drie elementen zit geen diepere laag, geen nuance en al helemaal geen kwaliteit. Ik noem dat kinderachtig, kan ook slecht woord zijn hoor, wellicht is infantiel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:51:
[...]
Qua techniek, qua gameplay en qua verhaal vertellen zijn veel lineaire games inderdaad heel lui. Vooral qua design zijn een boel games nog steeds gelijk aan wat we in 2000 kregen voorgeschoteld. Vergelijk een Medal of Honor Allied Assault met de nieuwe COD en qua gameplay en verhaal vertellen zijn we weinig opgeschoten. Het aantal remakes en remasters vliegen ons om de oren en ze worden opgegeten alsof het een hele nieuwe game betreft.
TLOU doet qua gameplay weinig anders dan games van 5 jaar geleden, maar is vanwege de nieuwe setting en personages ineens revolutionair. Dat een verhaal volwassener is, maakt hem niet meteen een betere game. Ik heb het echt over de gameplay, niet over wat mooie cinematics tussendoor. Cinematics volgen gewoon wat de filmindustrie verder doet en bieden weinig extra's in de context van games. Button bashen met quicktime events in Spiderman en Detroit of helemaal je controller laten liggen bij Red Dead, daar is verder weinig nieuws aan.
TLoU komt uit 2013 en is dus 6 jaar oud, dus hoezo is er qua gameplay weinig anders aan dan games van 5 jaar geleden? Sowieso ken ik vrij weinig vergelijkbare games qua gameplay. Kun je er een paar noemen? Ik vind het bijvoorbeeld totaal niet op Uncharted lijken, mocht je die in je hoofd hebben. De setting is ook helemaal niet nieuw, maar het niveau waarop geacteerd wordt, de manier waarop het verhaal verteld wordt en de soundtrack maken het voor mij een regelrechte klassieker. Dat de game ook nog eens bijzonder leuk en soepel speelt (vind ik persoonlijk) is de kers op de taart. Niet alles hoeft opnieuw uitgevonden te worden.

Maar inderdaad: singleplayers als CoD zijn lui binnen het lineaire genre. Net als dat ik de zoveelste Assassins Creed lui vind binnen het open wereld genre. Maar er zijn genoeg lineaire games die niet lui zijn.

De gebeurtenissen in AC zijn verder wel volwassen ja, maar hoe het verhaal vervolgens verteld wordt is gewoon niveautje pulp. Juist door die gebeurtenissen neemt de game zichzelf veel te serieus en als je dan vervolgens de voice acting in-game hoort waardoor het lijkt of je naar de muppets kijkt, dan ontwricht dat mijn insziens meteen de hele boel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
giantgiantus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:55:
@Martinspire Heftige momenten of niet zijn voor mij niet bepalend of de game kinderachtig is of niet. Maar de manier waarom zeker wel. AC is wat mij betreft echt het beste voorbeeld ervan. Mooie wereld maar infantiel verteld verhaal, extreem slechte dialogen en stompzinnige quest. In al die drie elementen zit geen diepere laag, geen nuance en al helemaal geen kwaliteit. Ik noem dat kinderachtig, kan ook slecht woord zijn hoor, wellicht is infantiel beter.
Kom dan eens met voorbeelden? En dan niet 1 maar een aantal waaraan af te leiden is dat het zo infantiel is. Want ik geloof er werkelijk geen snars van. Of je moet alles wat westerse ontwikkelaars en westerse media maken infantiel vinden...
bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 16:58:
[...]

TLoU komt uit 2013 en is dus 6 jaar oud, dus hoezo is er qua gameplay weinig anders aan dan games van 5 jaar geleden? Sowieso ken ik vrij weinig vergelijkbare games qua gameplay. Kun je er een paar noemen? Ik vind het bijvoorbeeld totaal niet op Uncharted lijken, mocht je die in je hoofd hebben. De setting is ook helemaal niet nieuw, maar het niveau waarop geacteerd wordt, de manier waarop het verhaal verteld wordt en de soundtrack maken het voor mij een regelrechte klassieker. Dat de game ook nog eens bijzonder leuk en soepel speelt (vind ik persoonlijk) is de kers op de taart. Niet alles hoeft opnieuw uitgevonden te worden.
De game is inderdaad niet 1 op 1 een kloon van een andere titel, maar je kunt goed zien dat ze gewoon spelelementen uit andere games bij elkaar hebben gekoppeld. Uncharted was een belangrijke voorloper en ook die was bij lange na niet origineel an sich, maar alleen als geheel. De manier waarop je door een level sluipt deed mij denken aan een mix tussen Metal Gear Solid, Splinter Cell en een aantal zombie games. Hell, je kunt Assasins Creed (de eerste paar) er nog wel bij betrekken. Craften kunnen we ook een dozijn voorbeelden noemen en dat er een AI bij je in de buurt blijft, is ook niet bepaald origineel, Half Life 2 deed dat ook al prima. En die laatste is ook een voorbeeld over hoe 2 personages bij elkaar blijven en met elkaar moeten zien te overleven. De keuze voor een klein meisje is wel gewaagd, maar niet meer dan een plotdevice. Ik ben het met je eens dat het een mooie game is, maar ik zet even het plaatje los van hoe het werkelijk speelt en wat de mogelijkheden zijn. En daar is een open sandbox echt een stuk lastiger. Alleen al een stad levendig laten zijn met AI die er door beweegt, mensen die hun dingen doen en daarbinnen logische objectives hebben die ook weer allerlei gameplay componenten bevatten, dat is gewoon van een ander niveau dan een gemiddeld TLOU level wat een vast begin en eind heeft, ergens vaak een cutscene met iets wat de map verandert en verder wat random spawns van vijanden. Metal Gear Solid deed in 1998 niet veel anders. En in die zin bedoel ik dat veel lineaire games weinig veranderd zijn in de afgelopen jaren. Battlefield 3 is een mooi voorbeeld van hoe animaties zijn verbeterd rond 2011. En zo nog wel meer voorbeelden waaruit ik kan aantonen dat het op zich niets nieuws is wat de game deed, al was de setting, gameplay en personages wellicht nog niet eerder zo samengebracht.

Ik moet overigens bekennen dat de game me tot op 70% oid (bij dat ene moment in het verhaal) prima vermaakte, maar daarna viel voor mij het doek omdat ik het niet eens was met de keuzes die het verhaal maakte om verder te gaan. Wellicht dat ik daardoor er anders naar kijk, zonder een enorm nostalgisch gevoel op te roepen. En hoewel ik met met AC games altijd prima vermaak, wil ik ook niet zeggen dat het de beste games ooit zijn, maar qua verhaal heb ik ze nooit als groot probleem ervaren. En die stijl is al wel veel games hetzelfde, waardoor ik me niet kan vinden in de kritiek omdat die ook niet bij de 8 eerdere delen zo ter sprake kwam.
De gebeurtenissen in AC zijn verder wel volwassen ja, maar hoe het verhaal vervolgens verteld wordt is gewoon niveautje pulp. Juist door die gebeurtenissen neemt de game zichzelf veel te serieus en als je dan vervolgens de voice acting in-game hoort waardoor het lijkt of je naar de muppets kijkt, dan ontwricht dat mijn insziens meteen de hele boel.
Kom maar eens met voorbeelden, en dan met name het hoofdverhaal waar het volgens jou door de mand valt.

[ Voor 73% gewijzigd door Martinspire op 22-02-2019 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
@Martinspire de laatste alinea in de post van Bram is spot-on. Precies dat gevoel krijg ik bij die game. Noem het pulp, infantiel of whatever. Ik denk dat het punt wel duidelijk is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
giantgiantus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:09:
@Martinspire de laatste aline in de post van Bram is spot-on. Precies dat gevoel krijg ik bij die game. Noem het pulp, infantiel of whatever. Ik denk dat het punt wel duidelijk is toch?
Ik ga zonder voorbeelden niet meer verder, want tot die tijd blijft het aannames. Prima als het je ding niet is, maar ik blijf het onzin vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Martinspire schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:11:
[...]

Ik ga zonder voorbeelden niet meer verder, want tot die tijd blijft het aannames. Prima als het je ding niet is, maar ik blijf het onzin vinden.
Het is ook maar mijn mening. Infantiel is niet een feit dat meetbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-10 10:16

Voxalizer

Quicksilver Bullets

@Martinspire Naar mijn mening hoef ik niet in elk zinnetje te vermelden dat ik slechts mijn bescheiden mening verkondig en dat het hierbij niet om feiten gaat. Naar mijn mening is het verder zo dat mensen over het algemeen intelligent genoeg zijn dat ze ook zonder constant expliciet te hoeven vermelden dat iets slechts een mening is begrijpen dat het om een mening gaat.

Verder is het naar mijn mening vrij lastig discussiëren wanneer je dingen zo letterlijk opvat. Wanneer ik zeg dat verhalen naar mijn mening te veilig of te politiek correct zijn betekent dat feitelijk natuurlijk niet direct dat ik enkel en alleen maar op zoek ben naar niet politiek correcte content.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vampyr is nu maar 24,95 in de store! Aanrader als je weer eens wat anders wil!

:Y

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 17:11:
[...]

Aannames? Ik heb de game toch echt zelf gespeeld en ergerde me er kapot aan. Ik kon de game niet serieus nemen en de game nam mij ook niet echt serieus. Dat jij dat niet vindt is verder hartstikke prima. Ik hoef jou niet te overtuigen toch? Smaken en meningen verschillen nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 19:46:
[...]

Aannames? Ik heb de game toch echt zelf gespeeld en ergerde me er kapot aan. Ik kon de game niet serieus nemen en de game nam mij ook niet echt serieus. Dat jij dat niet vindt is verder hartstikke prima. Ik hoef jou niet te overtuigen toch? Smaken en meningen verschillen nu eenmaal.
Je komt met behoorlijke aantijgingen waarom een deel van de game werkelijk volkomen kut is en kunt geen enkel voorbeeld noemen of artikelen linken waar men dat bewijst? Als het echt zo'n probleem was, konden we hier vele artikelen van vinden en zou het in elke review staan, maar dat is niet dus je praat gewoon onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Martinspire schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:43:
[...]

Je komt met behoorlijke aantijgingen waarom een deel van de game werkelijk volkomen kut is en kunt geen enkel voorbeeld noemen of artikelen linken waar men dat bewijst? Als het echt zo'n probleem was, konden we hier vele artikelen van vinden en zou het in elke review staan, maar dat is niet dus je praat gewoon onzin.
Je vliegt nu echt uit de bocht. Bram, ikzelf en anderen vinden deze game infantiel. Bram verwoord het het mooi. De game valt voor mij niet serieus te nemen en de game neemt mij als speler niet serieus. Ik snap werkelijkwaar niet wat reviews, artikelen of video’s zouden doen in deze discussie. Het is gewoon een mening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 20:43:
[...]

Aantijgingen of gewoon mijn mening? Ik heb jou helemaal niks te bewijzen Martin, dus als je vindt dat ik onzin praat dan is dat helemaal prima. Ik zit nu bier te drinken bij een maat, dus ik heb echt geen zin om speciaal voor jou op YouTube te gaan zoeken naar filmpjes van Assassin's Creed Odyssey waarin Kassandra (of Alexios) met een boot de zee (lees: een uit de kluiten getrokken sloot waarvan je moet geloven dat het een zee is) over vaart en zich zonder enige moeite tot aan een compleet onbewaakte Romeinse (of Spartaanse, ik weet het niet eens meer) generaal lult (die blijkbaar ook haar vader is) en hem vervolgens op haar dooie gemak vermoordt en lachend wegrent. Of die zieke familie die je redt van een executie en die vervolgens verderop springend staan te juichen alsof hun favoriete team en doelpunt heeft gemaakt. Heel geloofwaardig ja. Of al die mercenaries die toen blijkbaar al WhatsApp hadden en in de groepschat doorgeven waar jij bent zodat ze je met z'n allen tegelijk kunnen bezighouden met een gevecht waar eigenlijk geen einde aan komt.

Die tijd was rauw en keihard en Ubisoft maakt er een soort cartoon van. Niks mis mee, maar ik vind het daardoor niks. Niks mis mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
giantgiantus schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:27:
[...]

Je vliegt nu echt uit de bocht. Bram, ikzelf en anderen vinden deze game infantiel. Bram verwoord het het mooi. De game valt voor mij niet serieus te nemen en de game neemt mij als speler niet serieus. Ik snap werkelijkwaar niet wat reviews, artikelen of video’s zouden doen in deze discussie. Het is gewoon een mening.
3 Tweakers vs de hele gamepers. Nee, erg geloofwaardig...
bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Kassandra (of Alexios) met een boot de zee (lees: een uit de kluiten getrokken sloot waarvan je moet geloven dat het een zee is) over vaart
Want stel je voor dat ze Griekenland niet op schaal uitwerken maar werkelijk 130 vierkante kilometer doen en in daarvan dus niet een afstand van 20 kilometer, maar 1 kilometer tussen een paar eilanden hebben. Nee, inderdaad heel kwalijk.
en zich zonder enige moeite tot aan een compleet onbewaakte Romeinse (of Spartaanse, ik weet het niet eens meer)
Bij mij stonden er gewoon mensen bij dat strand, maar die waren niet heel behulpzaam richting mercenaries en daarbij hadden ze net een grote zeeslag en grote veldslag gehad.
spoiler:
generaal lult (die blijkbaar ook haar vader is) en hem vervolgens op haar dooie gemak vermoordt en lachend wegrent
Dan heb je duidelijk de verkeerde keuze gemaakt en meteen ook de beste uitkomst van het einde van het spel om zeep geholpen.
spoiler:
Of je moet hem niet vermoord hebben, maar alleen zo laten lijken en dan lijkt het me niet heel raar dat je daar niet rauwig om bent
Of die zieke familie die je redt van een executie en die vervolgens verderop springend staan te juichen alsof hun favoriete team en doelpunt heeft gemaakt.
Vond ik ook raar, maar om nou te zeggen dat het een groot probleem was, nee. Volgens mij was dat ook nog een tutorialmissie als ik het goed begrijp?
Heel geloofwaardig ja. Of al die mercenaries die toen blijkbaar al WhatsApp hadden en in de groepschat doorgeven waar jij bent zodat ze je met z'n allen tegelijk kunnen bezighouden met een gevecht waar eigenlijk geen einde aan komt.
Volgens mij heeft bijna elke game wel dat als je ergens alarm af laat gaan (of iemand aanvalt) dat het hele spul op je af komt, maar ik kon volgens mij overal prima zonder problemen aan de ene kant iemand killen als ze dachten dat ik elders was . Echt niet iedereen komt, maar er zit een bepaalde radius aan vast.
Die tijd was rauw en keihard en Ubisoft maakt er een soort cartoon van. Niks mis mee, maar ik vind het daardoor niks. Niks mis mee.
Dus dat is voor jou al een cartoon? Op 200+ missies was de flow niet helemaal correct? Pff, jij moet wel weinig films/series kijken als je je al zo snel stoort. Verder zie ik niet hoe dit infantiel zou zijn. Maar veel plezier bij je vriend. Hopelijk kan die wel begrijpen wat infantiel betekent. Op de man is niet nodig.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2019 22:49 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet te ademen tussen het posten door. Dat scheelt bloedruk voor jullie en leesplezier voor anderen. On-topic en respectvol weer aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bas170 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 14:39:
Aangezien ik al jaren iedereen over The Witcher 3 hoor, deze zojuist maar ff aangeschaft in de aanbieding (GOTY edition voor €15,- *O* ).

Dan ben ik de komende tijd weer ff zoet. Ben benieuwd :)
Als je een beetje side missions doet ben je zo 150 uur verder. Veel plezier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Laat het olie nou van het vuur.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2019 23:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Martinspire schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:23:
[...]

3 Tweakers vs de hele gamepers. Nee, erg geloofwaardig...

[...]
Want stel je voor dat ze Griekenland niet op schaal uitwerken maar werkelijk 130 vierkante kilometer doen en in daarvan dus niet een afstand van 20 kilometer, maar 1 kilometer tussen een paar eilanden hebben. Nee, inderdaad heel kwalijk.

[...]
Bij mij stonden er gewoon mensen bij dat strand, maar die waren niet heel behulpzaam richting mercenaries en daarbij hadden ze net een grote zeeslag en grote veldslag gehad.

[...]
Dan heb je duidelijk de verkeerde keuze gemaakt en meteen ook de beste uitkomst van het einde van het spel om zeep geholpen.
spoiler:
Of je moet hem niet vermoord hebben, maar alleen zo laten lijken en dan lijkt het me niet heel raar dat je daar niet rauwig om bent

[...]
Vond ik ook raar, maar om nou te zeggen dat het een groot probleem was, nee. Volgens mij was dat ook nog een tutorialmissie als ik het goed begrijp?

[...]
Volgens mij heeft bijna elke game wel dat als je ergens alarm af laat gaan (of iemand aanvalt) dat het hele spul op je af komt, maar ik kon volgens mij overal prima zonder problemen aan de ene kant iemand killen als ze dachten dat ik elders was . Echt niet iedereen komt, maar er zit een bepaalde radius aan vast.

[...]
Dus dat is voor jou al een cartoon? Op 200+ missies was de flow niet helemaal correct? Pff, jij moet wel weinig films/series kijken als je je al zo snel stoort. Verder zie ik niet hoe dit infantiel zou zijn. Maar veel plezier bij je vriend. Hopelijk kan die wel begrijpen wat infantiel betekent. [mbr]Op de man is niet nodig.[/mbr]
Mwah in principe heb ik meer vertrouwen in deze 3 (eigenlijk 2, ok) Tweakers dan de gemiddelde gamepers. Tot nu toe klopt het ook wel aardig. :)

En ik zeg toch niet dat ze de gehele schaal van Griekenland moeten kopiëren. Hoe kan dat nou? Je hebt een gevoel voor schaal en die kan goed zijn of waardeloos. Ik vind het gevoel van schaal in Odyssey echt volkomen nep, terwijl ik die van Origins eigenlijk wel prima vind. Het gevoel van schaal in bijvoorbeeld Arkham Knight, Dying Light, Uncharted 4, The Last of Us, Metro Exodus, RDR2 en Wolfentstein vind ik ook beter dan in Odyssey, ook al zijn al die games qua oppervlakte een stuk kleiner. Daarom heet het ook "gevoel".

Ze stonden bij jou aan het strand? Mannetje of 10, denk ik zo? Je realiseert je dat dit een heel leger voor moet stellen, of niet? Doei immersie.

En wellicht heb ik de verkeerde keuze gemaakt ja. Het boeide me ook echt geen ene hol meer op dat moment en dat al zo vroeg in het verhaal. Het was gewoon cheesy en mijn tenen gingen er krom van staan. Prima dat jij dat goed vindt, nogmaals, maar ik vind het waardeloos.

Die familie is geen groot probleem, maar je vroeg toch om voorbeelden? Dit was er een van de velen.

Ja er zal wel een bepaalde "radius" aan vast zitten, maar ik vond het waardeloos. In Origins zaten die figuren ook, maar daar was het een stuk beter geregeld. Een van de redenen dat ik in die game wel 120 uur heb gepompt. Het lijkt wel alsof die game door een compleet ander team is gemaakt (is misschien ook zo? geen idee).

En yep, Odyssey voelt voor mij als een cartoon. Een van de meest kinderachtige games vol volwassenen deze generatie wat mij betreft. Ik heb vanzelfsprekend niet 200+ missies gedaan want het begon na 20 uur als werk te voelen, dus nee dank je. Ik snap verder niet dat je je blijkbaar aangevallen voelt door het feit dat ik Odyssey pure middelmaat vind. Je hebt de game toch niet ontworpen of zo? Maak je niet druk man. Ga lekker die game spelen als je dat leuk vindt, prima toch. Ik oordeel verder niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
Misschien kan deze discussie verhuizen naar [Multi] Assassin's Creed: Odyssey ?

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Gaan we nou iedere week weer een nieuwe game uitzoeken om over te zeiken?

Wanneer dringt het nou tot die botte hersens door dat sommige mensen een spel niet/wel leuk vinden en daar hun eigen volledig geldende redenen voor hebben?

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Flagg

Straks slaan ze elkaar de hersens nog in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
Flagg schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:41:
Gaan we nou iedere week weer een nieuwe game uitzoeken om over te zeiken?

Wanneer dringt het nou tot die botte hersens door dat sommige mensen een spel niet/wel leuk vinden en daar hun eigen volledig geldende redenen voor hebben?
Met jouw naam zou ik denken dat je dat soort chaos juist aanmoedigt :+

(Ik neem tenminste aan dat het van Randall afkomstig is)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 00:49:
[...]

Mwah in principe heb ik meer vertrouwen in deze 3 (eigenlijk 2, ok) Tweakers dan de gemiddelde gamepers. Tot nu toe klopt het ook wel aardig. :)
Prima, maar maakt je argumenten redelijk verwaarloosbaar in mijn ogen.
En ik zeg toch niet dat ze de gehele schaal van Griekenland moeten kopiëren. Hoe kan dat nou? Je hebt een gevoel voor schaal en die kan goed zijn of waardeloos. Ik vind het gevoel van schaal in Odyssey echt volkomen nep, terwijl ik die van Origins eigenlijk wel prima vind. Het gevoel van schaal in bijvoorbeeld Arkham Knight, Dying Light, Uncharted 4, The Last of Us, Metro Exodus, RDR2 en Wolfentstein vind ik ook beter dan in Odyssey, ook al zijn al die games qua oppervlakte een stuk kleiner. Daarom heet het ook "gevoel".
Leuk dat gevoel. En dan met games vergelijken die allemaal fictieve steden gebruiken en waar een deel niet eens open world is. Je zit bij een gebied nabouwen nou eenmaal met het probleem dat de verhoudingen wat uit elkaar gaan lopen, maar je ze niet helemaal weg kunt laten. Ze kunnen Athene niet ineens op een ander eiland zetten. Ze kunnen die zee niet zo enorm maken want dan heb je weer andere plekken die niet aansluiten.

Overigens heb je het niet eens over een zee, maar over dit stuk: https://www.google.nl/maps/@38.197808,21.2554626,9.83z
wat op enkele plekken niet meer dan 10 kilometer is en waar je dus prima de overkant kunt zien.
Ze stonden bij jou aan het strand? Mannetje of 10, denk ik zo? Je realiseert je dat dit een heel leger voor moet stellen, of niet? Doei immersion.
Waren het er weinig? Zeker, maar ik zag er een stuk of 30 langs het hele strand volgens mij. En vergeet niet dat ze voor het jaar 0 helemaal niet met duizenden mannen strijden. Bovendien lagen er maar een paar schepen en kan de rest prima zijn teruggevaren. Als dat jouw immersion sloopt, prima maar dan ligt dat gewoon aan jou. Ik heb je vaker zien klagen over dat dingen je immersion aantasten en volgens mij gebeurt dat bij jou (en een paar anderen hier) gewoon wat sneller dan bij anderen. Prima, maar dan moet je het wel zeggen wat er aan de hand is en dat doe je nu pas.
En wellicht heb ik de verkeerde keuze gemaakt ja. Het boeide me ook echt geen ene hol meer op dat moment en dat al zo vroeg in het verhaal. Het was gewoon cheesy en mijn tenen gingen er krom van staan. Prima dat jij dat goed vindt, nogmaals, maar ik vind het waardeloos.
Ik heb die keuze dus niet gemaakt en kan niet zeggen hoe het dan verder gaat. Maar ik zie op deze video geen raar gelach en ook geen rare dingen die niet matchen met de setting.
Die familie is geen groot probleem, maar je vroeg toch om voorbeelden? Dit was er een van de velen.
Ben nog niet overtuigd, maar iets zegt me dat je niet meer wilt zoeken...
En yep, Odyssey voelt voor mij als een cartoon. Een van de meest kinderachtige games vol volwassenen deze generatie wat mij betreft. Ik heb vanzelfsprekend niet 200+ missies gedaan want het begon na 20 uur als werk te voelen, dus nee dank je. Ik snap verder niet dat je je blijkbaar aangevallen voelt door het feit dat ik Odyssey pure middelmaat vind. Je hebt de game toch niet ontworpen of zo? Maak je niet druk man. Ga lekker die game spelen als je dat leuk vindt, prima toch. Ik oordeel verder niet.
Deze paragraaf is waarom ik juist aanstoot neem op je "argumenten". Je hebt met geen enkel voorbeeld aangetoond dat het kinderachtig is. Dat is namelijk best een grote aantijging op een franchise die al jaren bestaat en al best wat reviews heeft gehad waar dergelijke argumenten nooit naar voren komen. Dat het af en toe kinderlijk is, wellicht, maar kinderachtig gaat wat mij betreft een stuk verder en moet niet alleen komen door het breken van immersion. Dan moet dat in veel facetten van de game terug te vinden zijn, niet alleen het verhaal, ook de dialogen en locaties. Dan moet er veel niet kloppen en dat is gewoon niet waar.

Ik zal eens bij wat andere games stellen dat ik ze pure middelmaat vind en dan kijken hoe hier verder gereageerd wordt. Nee, dan ben ik ineens gek. Het is niet de beste gameserie in de wereld, maar jij vind het blijkbaar 1 van de slechtere. En komt dan met waardeloze argumenten waarom dat zo zou zijn. Daar heb ik gewoon een broertje dood aan. Daar hoef ik de game niet voor gemaakt te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Flinke discussie hier de laatste pagina's. En dat terwijl iedereen dezelfde interesse deelt: gamen. Ik kan net zo goed genieten van een Uncharted/God of War als ik van een AC/GTA kan genieten. Games die ik skip zijn de FIFA/BF/CoD/Fortnite/Apex type games. Daar ligt mijn interesse niet meer.

Vroeger kon ik maandenlang maar 1 spel spelen, daarbij hield geld me tegen om meerdere games tegelijkertijd in huis te halen. En ja dan kan het mij niet lang genoeg duren (denk RPG'S) of te herhalend zijn (ala Fifa/BF korte potjes) Tegenwoordig heb ik de luxe niet om zeeën van tijd te hebben, geld om meer games in huis te halen is dan weer geen probleem.

Dus nu geef ik de voorkeur aan korte maar toffe games ala Uncharted/God Of War. Zelfs Horizon Zero Dawn en RDR2 ben ik uren mee zoet omdat het verhaal mij aanspreekt. Maar ik heb nog een gigantische backlog aan AC games. De lol was er na Black Flag wel vanaf. Dus misschien dat ik gewoon de story missions moet checken op youtube. Hoef ik Unity/Syndicate/Origins en Odyssey niet op te starten :P Want tijd is beperkt en ik heb nog meer te doen dan gamen alleen.

Speaking of which... Tijd om het huishouden te doen en te genieten van de zon buiten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 18:12
De afgelopen dagen speel ik veel Apex legends, leuk spel! Mijn Grundig oled tv is daar helaas echt minder geschikt voor door de enorme input lag maar op mijn dell ips monitor is het goed te doen. Krijg vandaag zelfs een 1 ms tn monitor binnen zodat ik helemaal geen excuus meer heb om te verliezen. :)

Xiaomi pro 2 koptelefoon ook in bestelling, ik had eerst een piston v3 aangesloten op de ps4 controller wat best goed werkt voor voice chat. Hopelijk komt die nieuwe snrl binnen. (piston v3 is kwijt)

Als er mensen zin hebben samen te spelen, mijn psn id is warcow86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Joosie200 schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 12:25:
Dus misschien dat ik gewoon de story missions moet checken op youtube. Hoef ik Unity/Syndicate/Origins en Odyssey niet op te starten :P Want tijd is beperkt en ik heb nog meer te doen dan gamen alleen.

Speaking of which... Tijd om het huishouden te doen en te genieten van de zon buiten :+
Unity kun je prima overslaan. Syndicate is nog wel aardig, zeker als de periode je aanspreekt, Origins en Odyssey zijn gewoon prima games, maar zonder affiniteit met de Egyptenaren of Grieken ga je er wel wat anders in denk ik. Ze kosten wel aardig wat tijd om een eerste keer uit te spelen en dan heb je nog veel extra missies om te voltooien. Qua opbouw van de game en de mechanics vind ik Odyssey wel de betere van de 4 en je hoeft eigenlijk voor geen van allen echt de vorige games gespeeld te hebben om te snappen waar het over gaat. Zeker als je AC2 e.d. gespeeld hebt, dan is de rest prima te snappen, maar zelfs dat is niet echt nodig. Ergens vind ik het wel jammer dat ze weinig meer doen met een overkoepelend verhaal, maar ik denk ook dat ze zichzelf een beetje een hoek in geschreven hebben waar ze niet veel meer mee willen doen. Maakt de games niet meteen oninteressant, al voegt nu het modern day stuk minder toe. Je moet ze vooral spelen vanwege de gameplay, waarbij nu dus 3x een grote shift is geweest wbt. Je hebt de originele paar delen tot AC4, dan Unity en Syndicate met een iets andere movement, en dan weer een soort van reboot bij Origins. Unity was duidelijk een misser want die was echt nog niet klaar. Iets waar je bij Syndicate minder last van hebt. Het verhaal in elke titel is vooral om je wat belangrijke dingen mee te laten maken van die periode, met daarbij aardig wat karakters van die tijd om je door de missies te leiden. En blijkbaar doen ze dat heel erg kinderachtig of zo :+ Maarja, van AC weten we natuurlijk dat de insteek zo volwassen is als een gemiddelde Game of Thrones aflevering, gemixed met God of War storytelling... Want alleen dan zijn dingen volwassen. Of zoiets :>

[ Voor 35% gewijzigd door Martinspire op 23-02-2019 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:44:
[...]
Unity kun je prima overslaan. Syndicate is nog wel aardig, zeker als de periode je aanspreekt, Origins en Odyssey zijn gewoon prima games, maar zonder affiniteit met de Egyptenaren of Grieken ga je er wel wat anders in denk ik. Ze kosten wel aardig wat tijd om een eerste keer uit te spelen en dan heb je nog veel extra missies om te voltooien. Qua opbouw van de game en de mechanics vind ik Odyssey wel de betere van de 4 en je hoeft eigenlijk voor geen van allen echt de vorige games gespeeld te hebben om te snappen waar het over gaat. Zeker als je AC2 e.d. gespeeld hebt, dan is de rest prima te snappen, maar zelfs dat is niet echt nodig. Ergens vind ik het wel jammer dat ze weinig meer doen met een overkoepelend verhaal.
Ik heb een beginnetje met Unity en Syndicate gemaakt. En ik heb elk AC deel t/m BF gewoon gespeeld. Dus die voelen oud en vertrouwd. Egyptische/Griekse periode lijkt me juist tof in navolging van de Romeinse tijd met AC 2 t/m revelations. Sinds deeltje 3 is het moderne / anno nu verhaal wel om zeep geholpen. Dat vond ik in BF al weinig meer om handen hebben wat jammer is.

Wil eerst door Unity/Syndicate heen om de oude setup af te sluiten qua gameplay mechanics alvorens ik doorga met de andere twee. Maarja met zoveel toffe games sneeuwt het toch onder want AC games kunnen altijd nog gespeeld worden. Dat idee.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Martinspire schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:44:
[...]
Maarja, van AC weten we natuurlijk dat de insteek zo volwassen is als een gemiddelde Game of Thrones aflevering, gemixed met God of War storytelling... Want alleen dan zijn dingen volwassen. Of zoiets :>
Zucht, dude...

Het laatste wat ik erover zeg is dit:

Jij hebt gewoon een andere smaak en het is echt niet nodig om zo triggered in de verdediging te schieten wanneer iemand het niet met je eens is.
Ik zal 1 voorbeeld geven uit Odyssey waardoor ik persoonlijk vrij snel afhaak, zonder daarbij een waardeoordeel te geven op mensen die zoiets wel leuk vinden. Snap je? Mening, gebaseerd op mijn smaak.

In het begin van Odyssey doe je een paar quests voor zo'n koopman. Die quest waar je een paard krijgt enzo. Dat soort characters; van die luchtige, komische noten die half giechelend en met een hoog cartoony stemmetje totaal onserieus tegen je aan staan te praten trek ik gewoon niet. En ja, dat soort dingen noem ik "tegen het kinderachtige aan".
En dit soort type characters komt constant terug. Dan zal het verder best een prima game zijn die door veel mensen met veel plezier gespeeld wordt... Ik gun het ze van harte en ben oprecht blij voor ze.
Het enige dat ik zeg is dat het niet voor mij is, met de redenen waarom.

En nee, voordat je dit weer te letterlijk neemt en doorgaat dat dit toch geen reden is om vervolgens de hele game slecht te vinden... Dit is natuurlijk niet de enige reden dat ik niet zo'n fan ben van AC, want als ik de game verder leuk zou vinden zou ik wel kunnen leven met dit soort dingen.

Keep calm and game on.

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peeps! Ooit gehoord van Discord? :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:53
Over games met lange speelduur gesproken: ik zit volop in Nioh en het einde is nog niet in zicht, denk dat ik ongeveer op driekwart zit nu.
Speelduur tot nu toe: 76 uur 11 minuten :D
Nog geen seconde verveeld. Stond er zelf best wel van te kijken, had verwacht dat ik een uurtje of 30-40 onderweg was.

FYI, de death counter staat op 327 :P

[ Voor 16% gewijzigd door Superkiwi op 23-02-2019 18:09 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben halve wege afgehaakt met Nioh, had niet meer de zin om er nog een 25 uur in te stoppen, vond het wel mooi geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:13
Ik heb zelf iets van 133 uur in 'Nioh' gestopt op weg naar de Platinum en er volop van genoten. :*)

Shikata ga nai.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Ik vind Nioh maar een kindera...

:+

Geen idee hoeveel uur ik al in Nioh heb gestoken maar dit is er wel eentje uit mijn rijtje favoriete PS4 games. Ondergewaardeerde game.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heerlijk die reacties eronder.

Vooral "Fallout 76 goty edition" made me giggle. :)
Voxalizer schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:52:
Ik vind Nioh maar een kindera...

:+

Geen idee hoeveel uur ik al in Nioh heb gestoken maar dit is er wel eentje uit mijn rijtje favoriete PS4 games. Ondergewaardeerde game.
Oh nioh... Heb ik willen spelen maar de verpakking zat zo krom in elkaar dat ik het hele spel niks meer aan vond. Zo'n afknapper als ik uit de immersive gehaald wordt omdat de verpakking mij tegen staat. :P

Verhaal, gameplay, controls allemaal volledig ondergeschikt aan een puik hoesje wat mij betreft. 8)

[ Voor 48% gewijzigd door Flagg op 23-02-2019 21:58 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal ik dan nu ter vergelijk over een van de beste ps4 games van deze generatie? Gister eindelijk god of war is afgetrapt. En fantastische game maar....probleem 1 voor mij... het lettertype vind ik wat klein. Wsl combinatie van ogen die wat minder worden en het hd peasant zijn. En probleem 2 waren de controls. Vond ze niet intiutief! Wsl omdat ik ook weinig games in het genre speel. Maar als je de tips over je controls niet goed kan lezen helpt dat niet voor de immersie.

Uithuilen en binnenkort nog maar is proberen zelfs op mijn oude tv zag het er geweldig uit. Betere face animaties dan HZD ( disclaimer: waar ik ook niet bepaald ver mee ben :+ )

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Loop de menu's eens door. Text size kun je aanpassen en ook de controls. Al vond ik na de aanpassing de text nog steeds klein.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voxalizer

Voxalizer

Quicksilver Bullets

@Sagat Tip: Je kunt onder de toegankelijkheidsinstellingen van de PS4 een zoom functie aanzetten waarmee je door PS-knop + vierkantje in te drukken kan inzoomen op het scherm.

Ik heb zelf ook vrij slechte ogen en gebruik dit best vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:52

Major_ton

Shoot!

warcow schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 13:22:
De afgelopen dagen speel ik veel Apex legends, leuk spel! Mijn Grundig oled tv is daar helaas echt minder geschikt voor door de enorme input lag maar op mijn dell ips monitor is het goed te doen. Krijg vandaag zelfs een 1 ms tn monitor binnen zodat ik helemaal geen excuus meer heb om te verliezen. :)

...
Pixel response tijd (1ms) is heel wat anders dan inputlag.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Major_ton schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Klopt, wordt vaak met elkaar verward. Responsetijd wordt altijd weergegeven.. inputlag van een tv kun je nooit (of moeilijk) ergens terug vinden ;w

Wikipedia: Display lag

Edit: Hier kun je t checken :)

https://displaylag.com/display-database/

[ Voor 8% gewijzigd door poor Leno op 24-02-2019 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vinom schreef op zondag 24 februari 2019 @ 08:51:
Loop de menu's eens door. Text size kun je aanpassen en ook de controls. Al vond ik na de aanpassing de text nog steeds klein.
Was nog vergeten te vermelden dat ik idd nog niet heb gekeken naar menu settings. Goed dat het erin zit!

Grootste probleem is dat ik gewoon moet wennen aan de controls. Volgens mij niemand erover horen klagen dus het zal echt vooral aan mijn n00bheidsgehalte liggen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Sagat schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:16:
Was nog vergeten te vermelden dat ik idd nog niet heb gekeken naar menu settings. Goed dat het erin zit!

Grootste probleem is dat ik gewoon moet wennen aan de controls. Volgens mij niemand erover horen klagen dus het zal echt vooral aan mijn n00bheidsgehalte liggen.
Je kunt de grootte van het lettertype aanpassen, maar het maakt niet zo heel veel verschil, merkte ik.

Wat de controls betreft: elke keer als je een nieuwe skill 'koopt', is er een filmpje te zien van de nieuwe mogelijkheden en welke knoppencombinatie je ervoor moet gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:03
Gisteren eindelijk main story van God of War uitgespeeld. Blijkbaar hoefde ik nog maar één gevecht.

Had ik echt veel eerder moeten doen, moest weer in het verhaal en de controls komen. Wel een geweldig spel, hoewel ik denk ik niet snel nog de resterende dingen ga doen. De Valkyries en artifacten staan er nog een paar van open maar dat komt ooit nog wel eens. De trophies maken me niet zoveel uit.

Memo aan mezelf: verhalende SP spellen niet te lang laten liggen.

Nu maar verder met de Metro serie, TW3 en eens kjjken naar de uitbreiding van HZD.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:52

Major_ton

Shoot!

Vrijdag schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:07:
Gisteren eindelijk main story van God of War uitgespeeld. Blijkbaar hoefde ik nog maar één gevecht.

Had ik echt veel eerder moeten doen, moest weer in het verhaal en de controls komen. Wel een geweldig spel, hoewel ik denk ik niet snel nog de resterende dingen ga doen. De Valkyries en artifacten staan er nog een paar van open maar dat komt ooit nog wel eens. De trophies maken me niet zoveel uit.

Memo aan mezelf: verhalende SP spellen niet te lang laten liggen.

Nu maar verder met de Metro serie, TW3 en eens kjjken naar de uitbreiding van HZD.
De uitbreiding van HZD is echt heel erg de moeite waard. Veel mensen zijn nu op wintersport, dus is het ook een mooie tijd om de sneeuw van The Frozen Wild te betreden :-)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-10 18:12
Major_ton schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:42:
[...]

je hebt gelijk en zelfs dan had ik nog aanhalingstekens om de 1 ms kunnen zetten omdat het dat al niet eens is.

Wat ik beter hsd kunnen zeggen is dat ik een monitof heb gekocht die specifiek is onteorpen om goed op te kunnen gamen. (tot 75 hz refresh wat voor een ps4 dan weer meer dan genoeg is)

Merk eigenlijk niet veel verschil nog met de dell monitor die ik al had maar er is zo'n groot verschil tov mijn tv dat ik daar geen multiplayer spellen meer op ga spelen.

Nog geen invites helaas vanuit tweakers om apex legends te spelen. Gisternacht wel geteamed met 2 franse kerels, best leuk om met mic te spelen. Heb nu tijdelijk het standaard ps4 oortje+mic erop (chat audio only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:33

R.G

Hoezo? Argumenten ?? 😋
Zit te twijfelen hoe is de co op en de graphics met betrekking pro vs normal of same graphs maar meer fps? Laadtijden? Story , veel spelers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
R.G schreef op zondag 24 februari 2019 @ 19:40:
[...]

Hoezo? Argumenten ?? 😋
Zit te twijfelen hoe is de co op en de graphics met betrekking pro vs normal of same graphs maar meer fps? Laadtijden? Story , veel spelers?
Ik vond er gewoon geen zak aan en heb het na 3 uurtjes niet meer aangeraakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
[...]

Hoezo? Argumenten ?? 😋
Voor de coop zou ik hem niet halen, of je moet een maatje hebben die de game nog coop wil doen. Maar het verhaal is dikke prima en de stad met de gadgets die je hebt ook erg tof. Weet niet voor welke prijs je hem kunt halen met alle DLC erbij, maar een beetje aanbieding zou al een no-brainer zijn. Als het sfeertje uit de trailers e.d. je een beetje bevalt, dan zie ik geen reden om hem niet te halen (al weet ik niet wat je te besteden hebt natuurlijk ;) )

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 24-02-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

Martinspire schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:09:
[...]

Voor de coop zou ik hem niet halen, of je moet een maatje hebben die de game nog coop wil doen. Maar het verhaal is dikke prima en de stad met de gadgets die je hebt ook erg tof. Weet niet voor welke prijs je hem kunt halen met alle DLC erbij, maar een beetje aanbieding zou al een no-brainer zijn. Als het sfeertje uit de trailers e.d. je een beetje bevalt, dan zie ik geen reden om hem niet te halen (al weet ik niet wat je te besteden hebt natuurlijk ;) )
Thx gehaald i trust u guys

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hoezo? Argumenten ?? 😋
Ik heb de demo kort gedaan en vond er ook niet heel veel aan. Maar volgens mij is het best een aardig spel voor even tussendoor en als je.niet aan je Ubisoft tax zit.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-10 14:22
Gistermiddag ben ik begonnen aan Horizon Zero Dawn. Wat een fantastische game is dat _/-\o_ Rond 14:00 begonnen en de PS4 pas na 21:00 uitgezet.

[ Voor 3% gewijzigd door dm-dutchman op 25-02-2019 09:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
dm-dutchman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:10:
Gistermiddag ben ik begonnen aan Horizon Zero Dawn. Wat een fantastische game is dat _/-\o_ Rond 14:00 begonnen en de PS4 pas na 21:00 uitgezet.
Spoiler vrij: doe vooral de Vantage Points. Heel erg de moeite waard.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Vorige week RDR2 gekocht in de aanbieding (39eu) en er inmiddels wat uurtjes inzitten. Speelt lekker weg, maar is allemaal wel wat trager als in GTA. Logisch gezien de setting, maar ik weet nog niet of ik het helemaal top vind.

Spel, verhaal, beelden zijn gewoon top. Hier ga ik mij wel mee vermaken.

Enig nadeel is dat het 's nachts zo donker is dat ik echt vrijwel geen klap zie. Nog even spelen met de instellingen en hopen dat het beter te doen is. Wil de helderheid niet teveel omhoog schroeven omdat het juist overdag wel prima is.
Heb echter wel even gevloekt gisteren toen ik midden in de nacht een bounty poster ging ophalen, weer naar buiten liep op driehoekje drukt om op mijn paard te springen maar even gemist had dat de sheriff naast mijn paard stond en ik deze dus aanvloog en per ongeluk afmaakte. Gevolg was gelijk een hoop schietgrage lui achter mij aan, ik op mijn paard niet weg kon komen en in het pikkedonker niet uit een doodlopend steegje kwam :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B-Real schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:40:
Vorige week RDR2 gekocht in de aanbieding (39eu) en er inmiddels wat uurtjes inzitten. Speelt lekker weg, maar is allemaal wel wat trager als in GTA. Logisch gezien de setting, maar ik weet nog niet of ik het helemaal top vind.

Enig nadeel is dat het 's nachts zo donker is dat ik echt vrijwel geen klap zie. Nog even spelen met de instellingen en hopen dat het beter te doen is. Wil de helderheid niet teveel omhoog schroeven omdat het juist overdag wel prima is.
Heb echter wel even gevloekt gisteren toen ik midden in de nacht een bounty poster ging ophalen, weer naar buiten liep op driehoekje drukt om op mijn paard te springen maar even gemist had dat de sheriff naast mijn paard stond en ik deze dus aanvloog en per ongeluk afmaakte. Gevolg was gelijk een hoop schietgrage lui achter mij aan, ik op mijn paard niet weg kon komen en in het pikkedonker niet uit een doodlopend steegje kwam :(
Je zou wel wat moeten kunnen zien 's nachts hoor. Ik ken geen games die de nacht echt zo donker maken dat je niks meer ziet. Misschien toch de helderheid van je TV of in de game iets hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.G

R.G

B-Real schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:40:

Zo herkenbaar! 😂😂😂😂😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:10

SD5k

>4&X

bram1984 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:43:
[...]

Je zou wel wat moeten kunnen zien 's nachts hoor. Ik ken geen games die de nacht echt zo donker maken dat je niks meer ziet. Misschien toch de helderheid van je TV of in de game iets hoger zetten.
Ik ben ook pas met RDR2 begonnen en ik herken dit eigenlijk ook wel, 's nachts moet ik de helderheid van mijn TV omhoog gooien maar omdat het overdag dan wat overbelicht oogt moet ik hem weer wat terugschroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:11
@B-Real Ik had 's nachts bijna altijd de lantaarn in de hand, dat help al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik moet idd even gaan spelen met de helderheid. Het is in-game ook echt maar een heel kort deel van de dag dat het te donker is.
Wat ook niet helpt is dat in de echte wereld het zonnig was en je op TV dan ook al wat minder ziet plus het feit dat ik persoonlijk altijd al een beetje een hekel heb aan nachtelijke scenes van films/series/games.

Bij Gran Turismo zet ik de helderheid ook een stuk omhoog bij nachtelijke races. Daar is het echter wat makkelijker te vinden in de instellingen, plus dat het daar wat meer zin heeft en de omstandigheden tijdens de race niet veranderen.

Anyway, komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:10

SD5k

>4&X

B-Real schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:05:
Ik moet idd even gaan spelen met de helderheid. Het is in-game ook echt maar een heel kort deel van de dag dat het te donker is.
Wat ook niet helpt is dat in de echte wereld het zonnig was en je op TV dan ook al wat minder ziet plus het feit dat ik persoonlijk altijd al een beetje een hekel heb aan nachtelijke scenes van films/series/games.

Bij Gran Turismo zet ik de helderheid ook een stuk omhoog bij nachtelijke races. Daar is het echter wat makkelijker te vinden in de instellingen, plus dat het daar wat meer zin heeft en de omstandigheden tijdens de race niet veranderen.

Bij GT Sport maar ook bij RE2 Remake stel je de helderheid in 2 stappen in, dat werkt op de een of andere manier altijd een stuk beter bij mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:00
dm-dutchman schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:10:
Top game :) ben er ook mee bezig plus de DLC. Vind het spel wel erg moeilijk. Vijanden gaan wel neer als je op de juiste onderdelen mikt, maar ze bewegen zo snel (ook in slomo) dat dat mikken erg lastig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Voor de Ubisoft fans: blijkbaar zijn er een aantal gerucht die zo goed als bevestigt zijn
Dit jaar komt Watch Dogs 3, speelt zich af in Londen.
Volgend jaar komt AC Legion, speelt zich af in Italië

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hopelijk is WatchDogs 3 beter dan 2, want die vond ik zwaar tegenvallen. Deel 1 vond ik wel leuk trouwens, ondanks de vele kritieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qua licht is RDR2 sowieso een apart geval. Bij mij overdag was het soms ook vrij donker. Als ik dan AC Origins/Odyssey ernaast zie, is het heel zonde hoezeer Rockstar dat onderdeel (HDR vooral) verneukt heeft.
Anton.net schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:56:
Voor de Ubisoft fans: blijkbaar zijn er een aantal gerucht die zo goed als bevestigt zijn
Dit jaar komt Watch Dogs 3, speelt zich af in Londen.
Volgend jaar komt AC Legion, speelt zich af in Italië
Las het al. AC schijnt cross gen te worden. Jammer dat ze niet weer wat zoals Unity doen, in een grote stad. Ik voorzie alweer dat dit net zo goed Odyssey had kunnen zijn qua hoe het eruit ziet.

Ik wil eigenlijk maar één ding van Ubi en dat is een nieuwe Far Cry die weer terug naar zijn roots gaat: een dikke dampende jungle op een eiland ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als Ubisoft ballen heeft laten ze watch dogs 3 gaan over de brexit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Nieuwevolger schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:10:
Als Ubisoft ballen heeft laten ze watch dogs 3 gaan over de brexit.
Ubisoft en ballen? Die studio heeft al 10 jaar geen vernieuwende game meer gemaakt :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat
  • Laatst online: 18-10 18:35

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Daar gaan we weer...

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:14:
[...]

Ubisoft en ballen? Die studio heeft al 10 jaar geen vernieuwende game meer gemaakt :')
Mwah valt wel mee toch. Wat ik gespeeld heb: Far Cry 5 vond ik aanzienlijk afwijken in hoe het hele ontdekken van de map werkte en AC Origins was ook een compleet nieuwe richting binnen de serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet best, Anthem verkoopt circa de helft van wat mass effect andromeda en fallout 76 deed in de uk retail. Terwijl het budget van Anthem torenhoog moet zijn geweest, de gaan koppen rollen bij bioware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Let wel dat er tegenwoordig heel wat mensen digitaal kopen; die worden vaak niet meegenomen bij de retail verkoopaantallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:31:
Niet best, Anthem verkoopt circa de helft van wat mass effect andromeda en fallout 76 deed in de uk retail. Terwijl het budget van Anthem torenhoog moet zijn geweest, de gaan koppen rollen bij bioware.
Bij de Media Markt in Duitsland ligt 'ie al in de budgetbak voor € 39,- zag ik. Wel triest, want de core gameplay is best leuk als ik het overal zo lees.
dvdkiwi schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:37:
Let wel dat er tegenwoordig heel wat mensen digitaal kopen; die worden vaak niet meegenomen bij de retail verkoopaantallen ;)
FO76 is nog niet zolang geleden uitgekomen, dus ik denk dat het wel meevalt ten opzichte van toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook leuk weetje, in Frankrijk en Spanje heeft Jump force beter verkocht dan far cry new dawn en metro exodus in z’n eerste week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:18
Heeft er al iemand de Trials Rising open beta gespeeld?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb nog steeds Trials Fusion die toen in de ps+ zat niet uitgespeeld, op een gegeven moment bakte ik er echt geen ene pannenkoek meer van zo lastig dat het werd :D
Dat blijft mijn enige en tevens laatste Trials game denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik ben weer bezig met Far Cry New Dawn omdat ik Metro Exodus heb uitgespeeld, en hij speelt weer lekker weg. Voorlopig ben ik weer even zoet.

Sowieso is het al een topspel omdat je een hondje kan recruiten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:18
dvdkiwi schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:15:
Ik heb nog steeds Trials Fusion die toen in de ps+ zat niet uitgespeeld, op een gegeven moment bakte ik er echt geen ene pannenkoek meer van zo lastig dat het werd :D
Dat blijft mijn enige en tevens laatste Trials game denk ik ;)
Ik heb het spel tot het moment gespeeld dat de levels niet meer leuk waren mbt moeilijkheid.
Mocht Trials Rising ooit weer een PS+ spel worden download ik hem zeker weer. Maar het is voor mij geen spel om geld aan uit te geven

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
Trials... Ik kwam volgens mij niet verder dan de derde baan ofzo :X Net als dat Dark Souls etc. niets voor mij zijn. Ik speel een spelletje ter ontspanning :P

Heb trouwens een tijd geleden die THQ Nordic bundel gekocht en ben nu bezig met Battle Chasers Nightwar. Speelt wel fijn, zo'n turn based. Weer eens wat anders dan het FPS geweld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:00
The Inquisitor schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:22:
Ik ben weer bezig met Far Cry New Dawn omdat ik Metro Exodus heb uitgespeeld, en hij speelt weer lekker weg. Voorlopig ben ik weer even zoet.

Sowieso is het al een topspel omdat je een hondje kan recruiten :D
Ben er ook net mee begonnen :) ook al is het veel herhaling en verandert de gameplay nauwelijks t.o.v. voorgaande delen.. ik vermaak me altijd goed met Far Cry. Voelde me alleen flink genaaid met de aanschaf van FC5 Gold Edition, de DLC was zó slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:03:
[...]

Ben er ook net mee begonnen :) ook al is het veel herhaling en verandert de gameplay nauwelijks t.o.v. voorgaande delen.. ik vermaak me altijd goed met Far Cry. Voelde me alleen flink genaaid met de aanschaf van FC5 Gold Edition, de DLC was zó slecht.
Idem, het speelt gewoon lekker, dus het maakt me weinig uit dat het niet zo anders is. Ik vind de map nog best leuk gedaan voor een reskin, half verwoeste gebouwen etc. en terugkerende (maar nu verouderde) characters van FC5.

DLC voor FC5 heb ik niet gekocht omdat ik die verhalen had gehoord inderdaad... Erg jammer, want zombies in hope county leek me leuk (maar dat gebeurde dus ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek iets om te gamen samen met mijn zoontje van 5, heeft iemand ervaring met LEGO CITY Undercover? Ik zie dat hij nu in de aanbieding is in de store voor 17 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:41:
Ik zoek iets om te gamen samen met mijn zoontje van 5, heeft iemand ervaring met LEGO CITY Undercover? Ik zie dat hij nu in de aanbieding is in de store voor 17 euro.
jazeker, zoon van bijna 8 heeft er afgelopen twee jaren ronduit lol mee gehad, zit ook coop bij zodat je in het begin even kunt bijspringen indien nodig.

je kunt het wel zien als gta for kids, met een leuke verhaallijn.

hebben daarnaast ook Lego Worlds, maar dat is dikke ruk wat dat betreft

[ Voor 6% gewijzigd door HyperTrophy op 25-02-2019 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-10 15:09
Sagat schreef op zondag 24 februari 2019 @ 10:16:
[...]

Door een tip uit KindaFunnyGames heb ik rondje en kruisje omgedraaid waardoor kruisje 'actie' wordt. Dat vond ik wel logisch klinken - zijn argument was dat kruisje vaak als 'actie' wordt gebruikt in veel games - en ben zo dus ook begonnen. Wellicht helpt dat je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperTrophy schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:48:
[...]

jazeker, zoon van bijna 8 heeft er afgelopen twee jaren ronduit lol mee gehad, zit ook coop bij zodat je in het begin even kunt bijspringen indien nodig.

je kunt het wel zien als gta for kids, met een leuke verhaallijn.

hebben daarnaast ook Lego Worlds, maar dat is dikke ruk wat dat betreft
Ah ok, goed om te horen!
Ik heb laatst voor hem al de Hori PS4 controller gekocht, een model voor kinderen zeg maar. Lijkt hem wat beter in de hand te liggen, hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
de normale zijn inderdaad wat te groot voor hen, maar heeft eigenlijk nooit echt problemen opgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackaubrey
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:07
Top spel. De mijne zijn 4 en 8 en hebben de grootste lol ermee. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn kids vinden Knack 2 heel leuk, maar ook de Lego games en Rayman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nieuwevolger schreef op maandag 25 februari 2019 @ 12:31:
Ik snap je drang om de UK Retail verkopen te blijven plaatsen echt niet. Retail is sowieso een dalende lijn en fysieke game verkopen daalt ook al jaren. Verder lijkt het me duidelijk dat Anthem het slecht doet, daar hebben we geen verkooppraatje van een Engelse winkelketen voor nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
En ondertussen vermaak ik mij prima met Anthem en heb er sinds de launch al 26 uur in gestopt :+ (had alles vrij gehouden in de agenda, en dat was een hele fijne beslissing :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:34:
[...]

Ik snap je fobie om de UK Retail verkopen te blijven plaatsen echt niet. Retail is sowieso een dalende lijn en fysieke game verkopen daalt ook al jaren. Verder lijkt het me duidelijk dat Anthem het slecht doet, daar hebben we geen verkooppraatje van een Engelse winkelketen voor nodig...
Wat is dit nou weer voor onzin, de Engelse retail markt geeft zeker wel inzicht in de populairiteit van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Nieuwevolger schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Wat is dit nou weer voor onzin, de Engelse retail markt geeft zeker wel inzicht in de populairiteit van een game.
maar je roept ook altijd maar wat, plaats eens een bron zodat we het zelf ook kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Nieuwevolger schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:42:
[...]

Dat doet het niet eens voor Engeland, laat staan dat het representatief is voor de hele wereld of voor Nederland (afhankelijk van de reden van het plaatsen). En zoals ik al zeg: de fysieke markt neemt al jaren dermate af, dat je niet eens kunt stellen dat het een flop is. Nou is die kans nog steeds aanwezig, maar zo verdient Sony ook aan EA Access en Origin Access, waarmee mensen 10 uur of langer al gespeeld hebben voor een bepaalde prijs. Die ga je sowieso al niet terug zien bij Anthem. Crackdown 3 ga je ook niet terug zien, omdat de meesten die met Game Pass halen. En een Playstation voorbeeld is bijvoorbeeld Rocket League die gratis uit kwam en dus ook nergens fysiek hoog scoorde de eerste maand(en).

Kijk naar de val van Fysiek: https://www.statista.com/...les-in-the-us-since-2009/
Dat kun je dan toch nergens meer serieus nemen?

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 25-02-2019 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:34:
[...]

Ik snap je fobie om de UK Retail verkopen te blijven plaatsen echt niet. Retail is sowieso een dalende lijn en fysieke game verkopen daalt ook al jaren. Verder lijkt het me duidelijk dat Anthem het slecht doet, daar hebben we geen verkooppraatje van een Engelse winkelketen voor nodig...
Als hij er een fobie voor zou hebben, zou hij het juist niet plaatsen toch? O-)

Het is verder een vrij populaire thread op ResetERA met 250 posts binnen een dag, dus blijkbaar een hot item daar. Ik vind het wel een grappig weetje, gezien Andromeda ook niet heel lekker ging op het begin, los van de digitale sales. UK is een van de grootste (zo niet grootste) markten in Europa volgens mij.

https://www.resetera.com/...-andromedas.101776/unread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op maandag 25 februari 2019 @ 15:53:
[...]

Als hij er een fobie voor zou hebben, zou hij het juist niet plaatsen toch? O-)

Het is verder een vrij populaire thread op ResetERA met 250 posts binnen een dag, dus blijkbaar een hot item daar. Ik vind het wel een grappig weetje, gezien Andromeda ook niet heel lekker ging op het begin, los van de digitale sales. UK is een van de grootste (zo niet grootste) markten in Europa volgens mij.

https://www.resetera.com/...-andromedas.101776/unread
Mja maar zelfs die bron geeft aan dat er niet echt een conclusie uit te trekken valt
Without digital sales through EA's Origin service on PC, or download sales on PlayStation or Xbox, it's difficult to draw exact comparisons.
Opvallend verder dat ie dan alleen Anthem eruit pakt en niet ook Far Cry New Dawn. Die doet het volgens mij veel slechter en had geen early access, demos en EA abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anthem vergelijken met new dawn is pas schreef. Anthem is dik 6 jaar in ontwikkeling geweest en moest EA's next big thing worden, terwijl new dawn een snelle cash grab is die veel assests gebruikt van fc5. Daarnaast plaats ik notabene de vergelijking met fallout 76 erbij. Een game die ook erg slecht s ontvangen en online gefocust is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Wat ook niet helpt is dat in de echte wereld het zonnig was en je op TV dan ook al wat minder ziet.
Dit.

In mijn oneindige wijsheid vond ik het nodig om in de woonkamer een beige rolgordijn te plaatsen "zodat het toch nog licht is als hij naar beneden is".

Had ik nu maar een donkere genomen |:(

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Alle LEGO games zijn super tof om samen te doen, vooral omdat je constant van karakter kunt wisselen en je zo gemakkelijk iets kunt overnemen als het de kleine niet lukt. Eerste PlayStation game dat mijn zoontje speelde, was The LEGO Movie Videogame, die we van begin tot Platinum in co-op gespeeld hebben. Hij was toen 4.5 en alles was fantastisch (pun intended :)).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
Twixie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 16:49:
[...]

Alle LEGO games zijn super tof om samen te doen, vooral omdat je constant van karakter kunt wisselen en je zo gemakkelijk iets kunt overnemen als het de kleine niet lukt. Eerste PlayStation game dat mijn zoontje speelde, was The LEGO Movie Videogame, die we van begin tot Platinum in co-op gespeeld hebben. Hij was toen 4.5 en alles was fantastisch (pun intended :)).
..."als je deel bent van een team!"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Ik vind de spanningscurve van Lego worlds anders bizar laag...

Kort gezegd is het een eenvoudige sandbox-game met een prijskaartje van een top-game.

[ Voor 41% gewijzigd door HyperTrophy op 25-02-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Amy Henning zegt dat korte lineare games als de eerste Uncharted niet meerwerken heden daags.

https://gameranx.com/upda...-according-to-amy-hennig/

Ben het hier wel mee eens, het is lastig om een game die je binnen 10 uur uit hebt gespeeld te verkopen voor de volle prijs.
Pagina: 1 ... 86 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.