Qua techniek, qua gameplay en qua verhaal vertellen zijn veel lineaire games inderdaad heel lui. Vooral qua design zijn een boel games nog steeds gelijk aan wat we in 2000 kregen voorgeschoteld. Vergelijk een Medal of Honor Allied Assault met de nieuwe COD en qua gameplay en verhaal vertellen zijn we weinig opgeschoten. Het aantal remakes en remasters vliegen ons om de oren en ze worden opgegeten alsof het een hele nieuwe game betreft.bram1984 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:39:
Haha lineaire games zijn luiheid van de developer. Die had ik nog niet gehoord. Ik vind de gemiddelde open wereld game meer luiheid, copy paste- en zwak acteerwerk bevatten dan een goede lineaire game. Ieder jaar een nieuwe AC game uitpoepen, dat is pas lui. Doe mij dan maar een lineaire game waar 4/5 jaar met hart en ziel aan gewerkt is.
TLOU doet qua gameplay weinig anders dan games van 5 jaar geleden daarvoor, maar is vanwege de nieuwe setting en personages ineens revolutionair. Dat een verhaal volwassener is, maakt hem niet meteen een betere game. Ik heb het echt over de gameplay, niet over wat mooie cinematics tussendoor. Cinematics volgen gewoon wat de filmindustrie verder doet en bieden weinig extra's in de context van games. Button bashen met quicktime events in Spiderman en Detroit of helemaal je controller laten liggen bij Red Dead, daar is verder weinig nieuws aan.
Als je politiek incorrecte verhalen wilt, moet je niet bij (AAA of AA) gaming gaan kijken. Die zijn met een te groot budget bezig wat ze niet zomaar op het spel kunnen zetten. Sommige devs hebben inmiddels de naam mee dat ze wat meer kunnen (noem een Rockstar bv), maar een Ubisoft of EA heeft dat gewoon niet. Daarbij gaat het niet alleen om mensen niet tegen het hoofd te stoten, maar ook om rechtszaken te vermijden en te zorgen dat de game een bepaalde leeftijdsrating krijgt, zodat ie massaal verkocht kan worden.Voxalizer schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:38:
Ik ben ook zo iemand die maar weinig positiefs over AC kan melden. Vooral de verhaallijn is in mijn ogen gewoon echt compleet pulp, hersenloos en tegen het kinderachtige aan qua niveau.
En waarom dat zo jammer is? Omdat als het allemaal wat meer doordacht en volwassener zou zijn het een erg leuk en interessante serie zou zijn geweest. Maar nee... Ubisoft kiest voor een cheesy, politiek correct verhaal dat zo veilig en generiek in elkaar steekt dat het gewoon te voorspelbaar voor woorden is. Waarschijnlijk zijn ze als de dood dat ze bepaalde groepen tegen het verkeerde been stoten als ze wat volwassenere thema’s zouden gebruiken in hun games.
Farcry 5 is hier ook een mooi voorbeeld van. De eerste tien minuten van die game waren zo gruwelijk goed. Ze hadden goud in handen om daar een lekker rauwe dosis maatschappij kritiek in te gooien van heb ik jou daar... Vervolgens maken ze er gewoon een volkomen politiek correcte luchtige redneck comedy van. Dat is Ubisoft ten voete uit. Helaas zeg ik erbij, want verder vond ik het een dijk van een game.
Oh, en vooral niet vergeten om voor elke game een disclaimer te plaatsen dat het product toch echt wel door een multicultureel en uit alle mogelijke gendercombinaties bestaand team is gemaakt. Yeah, relevant.
Verder heb ik het idee dat jij (en anderen hier) smaak met feiten verwarren. Dat enkele dialogen wat luchtiger zijn, maakt een verhaal niet kinderachtig.
spoiler: AC Odyssey
Een man/vrouw die als klein kind van een berg gevallen is nadat ze vermoord zou worden om voor de zonden te boeten, die vervolgens als huurling opgroeit, zich laat betalen om politieke invloed uit te oefenen, hele garnizoenen bruut weet uit te moorden en uiteindelijk weer in contact komt met zijn/haar biologische ouders welke mentaal of politiek klem zitten of haar broer/zus weer ziet welke haar grootste vijand blijkt te zijn, etc. Dat kun je toch geen kinderachtig verhaal noemen? Wellicht de manier van vertellen of de presentatie je soms tegen staat, maar qua verhaal is het zo serieus als het maar zijn kan. Zijmissies zijn wellicht met wat meer humor, maar dat kan gewoon prima.
spoiler: AC Origins
Een man wiens vrouw en kinderen worden vermoord, om vervolgens door heel Egypte wraak te nemen, etc. Dat is toch ook geen kinderachtig verhaal?
Prima dat het verhaal of karakters of dialogen je niet liggen, maar dat maakt het niet meteen slecht. Mening != feit.