Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +4Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 18:38
Mede-auteurs:
  • Razorbite
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:22

Razorbite

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 21:14

DigitalError

Platform & Release
5 oktober 2018 voor PC, PS4 en Xbox One
https://store.ubi.com/nl/assassins-creed-odyssey.html
Korte Introductie
De nieuwe Assassin's Creed Odyssey zal zich af spelen in het oude Griekenland. De game speelt zich af rond het jaartal 431 BCE waarmee deze titel zich voor de gebeurtenissen van de voorloper, Assassin's Creed Origins, af speelt. Als nazaat van de bekende Spartaanse koning Leonidas zal de speler bij het begin van de game de optie krijgen om te kiezen voor een personage. Odyssey kan namelijk met Alexios of Kassandra gespeeld worden. Daarmee is dit de eerste Assassin's Creed met deze optie.

Tijdens het verhaal kan er in de dialogen gekozen worden voor verschillende opties en maken de gevechten met een eigen schip een terugkeer. De speler kan met zijn of haar eigen schip de Egeïsche Zee verkennen en aan land gaan op de velen eilanden die de kaart kent. Hiermee lijkt ook deze titel zich net als Origins meer te focussen op RPG-elementen.
Hands On
http://www.ign.com/articl...y-is-a-massive-action-rpg
Edities

Video's

Screenshots
Links
Fan Kit: https://assassinscreed.ub...s/detail.aspx?news=327808

Cosplay Guides: https://assassinscreed.ub...s/detail.aspx?news=327807

Playstation Store: https://store.playstation...09303_00-PREORDERSTANDARD

Xbox Store: https://www.microsoft.com...shfxs4?cid=msft_web_chart

Steam: https://store.steampowere.../Assassins_Creed_Odyssey/

Razorbite wijzigde deze reactie 13-06-2018 12:43 (117%)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• L1nt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 20:11

L1nt

Skills? what skills?

Ik zit even te kijken maar kans is volgens mij best groot dat deze voor AC: Origins af speelt. Tenzij ze de laatste periode pakken maar dan zit het land al onder Romeins bestuur.
Wikipedia: Oude Griekenland

Benieuwd hoe ze het dan doen want AC:Origins leert ons eigenlijk dat Brotherhood daar word opgericht. Hoewel er natuurlijk ook wel andere varianten waren volgens mij.

Player1S: Mixer

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
L1nt schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:11:
Ik zit even te kijken maar kans is volgens mij best groot dat deze voor AC: Origins af speelt. Tenzij ze de laatste periode pakken maar dan zit het land al onder Romeins bestuur.

Benieuwd hoe ze het dan doen want AC:Origins leert ons eigenlijk dat Brotherhood daar word opgericht. Hoewel er natuurlijk ook wel andere varianten waren volgens mij.
We weten van 'leaks' al dat het 100 jaar na Origins speelt.

WoTLabs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
quote:

Kan mij niet voorstellen dat het zich voor AC: Origins af speelt. Precies om de reden die jij noemt, waarom de moeite nemen om in AC: Origins de Brotherhood op te zetten om vervolgens een prequel daarvan te maken. Ik denk dat het zich gewoon na AC: Origins af speelt, misschien zelfs met Bayek. Ezio ging tenslotte ook naar Istanbul, dus dat is helemaal niet gek. Dat ze het over de 'Griekse Oudheid' hebben zegt mij niet zo veel in relatie tot de Romeinen. Het Egypte waar AC: Origins zich af speelt is ook al bijna niet meer het 'Oude Egypte' te noemen. Het oude Egypte was toen echt al lang en breed op zijn retour. Die transitie periodes zijn echter wel de meest interessante. Er gebeurt veel als zich een nieuwe samenleving vormt.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze niet naar Jordanië zijn gegaan. Al had het een DLC voor AC: Origins geweest, dan had ik al heel blij geweest.

Ik gok overigens dat er grafisch niet heel veel zal veranderen in Odyssey, Om tijd te besparen zullen ze gewoon de zelfde engine gebruiken. Daar is niets mis mee, zo lang ze maar bepaalde bugs er uit halen.

Who Am I? wijzigde deze reactie 01-06-2018 09:42 (7%)

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0Henk 'm!
ik hoop wel dat het wat minder zanderig wordt dan Origins. Na de main game en alle dlc ben ik wel weer klaar met de zandbak. Ik ben wel heel benieuwd naar wat we precies gaan zien op de E3. Ik hoop op wat gameplay.

"Waar een wil is, ben ik weg!"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 18:47
Heel vette setting, maar hoe kan dit chronologisch een sequel zijn? Het oude Griekenland speelde zich af voor het tijdperk in AC: Origins. Op het moment van Origins is Griekenland al zo’n 2 eeuwen onderdeel van het Romeinse Rijk.
Edit: te snel gepost, al opgemerkt door andere Tweakers hierboven :)

Steven030 wijzigde deze reactie 01-06-2018 11:03 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Desutoroiya
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17:43
quote:

Zo ver ik begreep uit Origins was dat hier de eerste Creed was, dus het zal raar zijn dat het ervoor zal afspelen.

https://discord.gg/HCQxJaU || Steam: Desutoroiya

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 17-08 18:10
my feelings at this moment:
Watched this video hoped it wasn't true: YouTube: Assassin's Creed Odyssey Merchandise Leak? (AC Odyssey Keychain?)
Watched this video an hour later: YouTube: Assassin's Creed Odyssey Teaser/Announcement - My Thoughts
feelings are hurt, Ubisoft back on track and going to releas yearly again. NOT GOOD :(

waarom ubisoft, WAAROM ;) ik had zo gehoopt dat ze weer terug gingen naar releases om de zoveel jaar zodat games beter kunnen worden met veel nieuwe componenten. dit gaat gewoon een 2de origins worden (gok uiteraard)

wat vinden jullie ervan?

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

prutser001

Origin - Silence81

Kan best zijn dat ze Odyssey al aan het maken waren tijdens Origins?

Asus z97 Sabretooth, Intel 4770K, GTX1080, 32GB DDR3 2133, Samsung Evo 850 500GB+1000GB, 4 x 4TB HGST, CM 550 - Uplay - TRS.SilencE

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:27
quote:
prutser001 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:09:
Kan best zijn dat ze Odyssey al aan het maken waren tijdens Origins?
Nee, games worden altijd op 1 jaar gemaakt :p

Natuurlijk waren ze er al aan bezig, een AAA game is gemiddeld 3 jaar in de maak. Het is niet één team dat alle games maakt, dat is altijd een samenwerking tussen de vele studios die ubisoft heeft.

de datum wete we op 11 juni

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online
quote:
gamerboy schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:03:
my feelings at this moment:
Watched this video hoped it wasn't true: YouTube: Assassin's Creed Odyssey Merchandise Leak? (AC Odyssey Keychain?)
Watched this video an hour later: YouTube: Assassin's Creed Odyssey Teaser/Announcement - My Thoughts
feelings are hurt, Ubisoft back on track and going to releas yearly again. NOT GOOD :(

waarom ubisoft, WAAROM ;) ik had zo gehoopt dat ze weer terug gingen naar releases om de zoveel jaar zodat games beter kunnen worden met veel nieuwe componenten. dit gaat gewoon een 2de origins worden (gok uiteraard)

wat vinden jullie ervan?
Is er al bevestigd dat Odyssey dit jaar gaat uitkomen? Kan ook zomaar volgend jaar zijn, lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gamerboy
@bram1984 zijn verschillende redenen waarom het dit jaar of 1ste kwartaal 2019 zal worden. wat zelfs dan nog "erg" dichtbij een jaarlijkse release wordt

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:53
Schaamteloze crosspost van de FP van mij:

Ik zie Griekenland wel zitten in 4K op mn Xbox One X. :)

60 euro uitgeven voor de game en je bespaart er een hele vakantie naar Griekenland mee uit.

Tussen het spelen door gewoon even Thuisbezorgd.nl en wat bij de Griek bestellen. Ouzootje erbij en gaan met die banaan. 8-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14:39
Assasins creed unity, syndyicate en origin hadden allemaal verschillende hoofd teams eraan werken. Daarnaast heeft Ubisoft nog een heel leger aan ondersteuning studio's. Ik neem aan dat deze assasins creed wordt gemaakt door het team achter Unity (Origin werd gemaakt door het team achter Black flag), maar ik las op resetEra ook al dat deze AC gemaakt werkt door het syndicate team, maar ik kan daar geen bevestiging op terug vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
quote:
Nieuwevolger schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:53:
Assasins creed unity, syndyicate en origin hadden allemaal verschillende hoofd teams werken eraan werken. Daarnaast heeft Ubisoft nog een heel leger aan ondersteuning studio's. Ik neem aan dat deze assasins creed wordt gemaakt door het team achter Unity (Origin werd gemaakt door het team achter Black flag), maar ik las op resetEra ook al dat deze AC gemaakt werkt door het syndicate team, maar ik kan daar geen bevestiging op terug vinden.
Dat maakt denk ik niet zo heel veel uit welk team het maakt. De nieuwe ingeslagen filosofie zegmaar met Origins gooien ze echt niet de volgende titel ineens weer overboord.

Althans dat hoop ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 14:39
Kotaku bevestigde al dat dit nieuwe deel weer meer op een RPG ging lijken net zoals Origin. Dus dit lijkt mij gewoon AC origin 1.5 te worden in Griekeland. Niks mis mee voor mij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bram1984
  • Nu online
quote:
vosss schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:52:
Schaamteloze crosspost van de FP van mij:

Ik zie Griekenland wel zitten in 4K op mn Xbox One X. :)

60 euro uitgeven voor de game en je bespaart er een hele vakantie naar Griekenland mee uit.

Tussen het spelen door gewoon even Thuisbezorgd.nl en wat bij de Griek bestellen. Ouzootje erbij en gaan met die banaan. 8-)
Kleine kans. Origins doet op X en Pro al een dynamische resolutie waarbij 2160p op geen van beide wordt gehaald.

Los daarvan ziet die game er sowieso fantastisch uit, maar dat komt voornamelijk door de bijzonder goede HDR implementatie. Ik heb daar echt vaak in stil gestaan om naar de zonsop-/ondergang te kijken.
quote:
Nieuwevolger schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 13:03:
Kotaku bevestigde al dat dit nieuwe deel weer meer op een RPG ging lijken net zoals Origin. Dus dit lijkt mij gewoon AC origin 1.5 te worden in Griekeland. Niks mis mee voor mij.
Ik zou het ook wel vreemd vinden als ze weer terug zouden vallen op de oude mechanics. Origins is een groot succes en een goede game. Logisch dat ze daarop voort borduren. Ik hoop alleen niet dat het qua gameplay weer exact hetzelfde wordt, want dan sla ik 'm over. De Origins DLC heb ik ook links laten liggen. Na 100 uur had ik echt niet de behoefte aan nog meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vosss
Checkerboard dan of dynamic resolution of hoe het allemaal mag heten. Waar blijft mijn ouzo? :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gamerboy
Is wat leak informatie vrij gekomen. zou het niet al te serieus nemen want is nog niks bevestigd:

Nieuwe analyse op de 5 seconden trailer:

gamerboy wijzigde deze reactie 03-06-2018 12:13 (24%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

Dit is een massive leak. M'n interesse is in ieder geval meer gewekt dan hoe het er eerst uit zou zien. Neem deze 'source' wel met een flinke korrel zout.

Razorbite wijzigde deze reactie 03-06-2018 19:44 (12%)

WoTLabs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gamerboy
quote:
Razorbite schreef op zondag 3 juni 2018 @ 19:42:

Dit is een massive leak. M'n interesse is in ieder geval meer gewekt dan hoe het er eerst uit zou zien. Neem deze 'source' wel met een flinke korrel zout.
Veel informatie Nice man 👍

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zit inderdaad interessante informatie bij, ik hoop dat de meeste dingen waar zijn, maar dat zullen we moeten afwachten. Ik kan bijna niet wachten tot de E3, dan krijgen we wat meer informatie met hopelijk ook een release datum waar we naartoe kunnen leven :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Op reddit wordt er toch aardig getwijfeld aan die informatie.

Ik denk dat we wel met zekerheid kunnen zeggen dat er een stevige link met Sparta zal zijn. Het logo van de assassins is omgezet in het logo van Sparta ;)

WoTLabs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gamerboy
er is nu een ubisoft store E3 sale gaande. dus wilde je nog een game kopen is het handig om even te checken (dacht is toch handig om hier te plaatsen):

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DigitalError
Egypte spreekt me niet heel erg aan en heb origins niet gespeeld, maar toen ik deze teaser zag had ik er meteen helemaal zin in. Ben benieuwd wat we volgende week te zien krijgen.

PSN: rubensaurus

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 03-08 09:35
Heel gaaf, kijk uit naar deze nieuwe AC titel!

• gamerboy
Gaan er keuzes komen in odyssey die de games story line gaan beïnvloeden OMG;

• EdwardK123
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 12-08 09:31
So far niet zo heel veel bijzonders, maar als dit net zo goed is als Origins, dan ben ik verkocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gamerboy
quote:
EdwardK123 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 15:35:
So far niet zo heel veel bijzonders, maar als dit net zo goed is als Origins, dan ben ik verkocht.
Ik hoop eerlijk waar dat de game flopt. Zodat Ubisoft een keer een klap in het gezicht krijgt en ze gaan nadenken wat ze doen met deze serie. Als het waar is dat dit voor origins afspeelt wordt het misschien een goeie game maar geen goeie AC-game. Het is niet voor niets dat het ORIGINS heet.

Maarja we will see

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Nu online
Gemixte gevoelens. Origins was voor mijn smaak (lees: OCD achtig alles willen clearen :+ ) té. Teveel sidemissions, teveel verzamelen etc.

Odyssey heeft, als ik de Twitter leak moet geloven, zo te zien weer een leuke naval combat system ala Black Flag en daarbij ook wat meet gepopuleerde steden c.q gebieden. Dat trekt mij dan wel weer enorm, maar wellicht dat dit de eerste versie sinds het begin van de franchise wordt die ik niet pre-order met de collectors edition (met de figurine, Season Pass etc.)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AntiChrist7
Ik deed vroeger ook aan collectors edities, maar uiteindelijk staat dat vooral stof te vangen. Ben al blij met main game + season pass.

Niet vergeten, -20% op de uplay store

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12:30

thechib12

aka ChiB

Er zijn al wat mooie screenshots geleaked die al veel zeggen over hoe het spel in elkaar zit!

https://gematsu.com/2018/...dyssey-screenshots-leaked

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:34
Die screenns lijken wel heel erg veel op Origins. Die boten, die vuurschalen, de havik, etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caesar1000
quote:
carpebios schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:49:
Die screenns lijken wel heel erg veel op Origins. Die boten, die vuurschalen, de havik, etc.
Maar het lijkt er ook op dat ze de gameplay/experience hebben veranderd zodat het niet te veel lijkt op zijn voorloper (Origins). Zo lijkt Odyssey zich meer te focussen op de gameplay met een schip (en vloot) en eigen crew zoals in AC IV: Black Flag, meer keuzes tijdens de verhaallijn/quests en wordt er misschien nog meer nadruk gelegd op de mytische gedeeltes en vaardigheden. De kaart speelt daarin ook een grotere rol vanwege de hoeveelheid eilanden en water. ;)

caesar1000 wijzigde deze reactie 10-06-2018 15:09 (6%)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik hoop wel dat de gameplay zich niet te veel richt op zeeslagen en dergelijke. Ik vond dat niet het sterkste punt in Origins. Black Flag was goed uitgewerkt en het was leuk omdat het eens anders was, maar de zeeslagen maken het voor mij geen geslaagde AC, dus ik hoop dat ik meer lol kan halen uit bepaalde assassination contracts.

Het schijnt een cross-over tussen BF en Origins te worden. Het enteren uit BF is er uit gehaald.

WoTLabs

Ik wacht de Ubisoft pressconference van vanavond nog even af :) Staat gepland op vanavond 22:00. Ik hoop dat we daarna wat meer weten en kunnen zien van de nieuwe AC. Ik hoop dan ook beter een beeld te kunen vormen of de game wat voor mij gaat worden of niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
https://www.facebook.com/.../videos/2167072269983305/

OOPS, grote leak. Eerste interview had vast nog niet geplaatst mogen worden.

Release date 5 oktober 2018

Razorbite wijzigde deze reactie 11-06-2018 14:04 (9%)

WoTLabs

• Sir_Lion
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 18:11
Dus setting 431 BC, Benieuwd hoe ze dat gaan rijmen met Origins dat circa 40 BC is.

• Who Am I?
  • Nu online
quote:
Razorbite schreef op maandag 11 juni 2018 @ 13:59:
https://www.facebook.com/.../videos/2167072269983305/

OOPS, grote leak. Eerste interview had vast nog niet geplaatst mogen worden.

Release date 5 oktober 2018
Pagina is inmiddels helaas offline...

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

quote:
Who Am I? schreef op maandag 11 juni 2018 @ 14:43:
[...]

Pagina is inmiddels helaas offline...
Filmpje zal vanavond wel weer online komen (als zal er vast ook ergens een back-up zijn). Het ging om een interview met Ubisoft waarbij details over de game werden vrijgegeven. Grote kans dat die na de aankondiging op de E3 vanavond weer online staat.

• bram1984
  • Nu online
Staat gewoon op YT. Zie E3 topic. Niks spannends te zien overigens. Origins met een andere skin.
quote:
bram1984 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:19:
Staat gewoon op YT. Zie E3 topic. Niks spannends te zien overigens. Origins met een andere skin.
Die is ook al offline gehaald wegens een auteursrechten kwestie. Ubisoft heeft hem offline laten halen omdat hij nog niet online mocht.

quote:
bram1984 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:19:
Dan heb je toch het echte punt gemist |:(

WoTLabs

• bram1984
  • Nu online
quote:
Razorbite schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Dan heb je toch het echte punt gemist |:(
Ik denk het.

Het echte punt waarvan eigenlijk?
quote:
bram1984 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:40:
[...]

Ik denk het.

Het echte punt waarvan eigenlijk?
Het punt van het filmpje. We gaan veel meer focus op modern day en de overarching story zien. De hoofdpersoon (wie je ook kiest) zijn directe afstammelingen van de first civ. _/-\o_

WoTLabs

• bram1984
  • Nu online
quote:
Razorbite schreef op maandag 11 juni 2018 @ 15:59:
[...]

Het punt van het filmpje. We gaan veel meer focus op modern day en de overarching story zien. De hoofdpersoon (wie je ook kiest) zijn directe afstammelingen van de first civ. _/-\o_
Nog een reden om deze over te slaan dus. Al die present day shit kan ik persoonlijk echt missen als kiespijn. Volgens mij is daar juist ook heel veel kritiek op, dus verrassend dat ze daar weer meer focus op gaan houden.

Ik heb het filmpje verder zonder geluid even doorgeskipped, vandaar. Het was me al snel duidelijk.

Van Origins heb ik echt heel erg genoten, maar na 100+ uur vond ik het wel mooi geweest en moest ik mezelf er de laatste uren doorheen slaan. Zoals Odyssey er nu uitziet, gaat dit nauwelijks anders aanvoelen.

• HellStorm666
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 16-08 12:04

HellStorm666

GSX-R 1000 L0 + A4 Avant B8

Is er al bekend hoelaat NL tijd de E3 livestream is van Ubi (meende 22:00 ergens te lezen)
En is er ook ene YT stream?

Ben nog vol op bezig met Origins (Nu net naar DLC1 overgegaan, dus DLC2 -welke veel groter is dan 1- moet ik nog) maar uiteraard ook enorm veel zin in Odyssey. Ancient Greece spreekt mij wel aan!
Hoop alleen wel dat het kopen van cafe's en bordelen er weer in zit, vond ik altijd leuk om ze allemaal te sparen en upgraden.
En verder hoop ik dat de puzzels en zoektochten wat moeilijker en meer zijn dan met Origins (wie weet voor het engraven van de wapens)

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666

• Who Am I?
  • Nu online
quote:
bram1984 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:04:
[...]

Nog een reden om deze over te slaan dus. Al die present day shit kan ik persoonlijk echt missen als kiespijn. Volgens mij is daar juist ook heel veel kritiek op, dus verrassend dat ze daar weer meer focus op gaan houden.
Klopt! Vooral kritiek dat er te weinig mee werd gedaan. Wat mij betreft was de laatste AC met Desmond de beste present day.

• bram1984
  • Nu online
quote:
Who Am I? schreef op maandag 11 juni 2018 @ 17:12:
[...]

Klopt! Vooral kritiek dat er te weinig mee werd gedaan. Wat mij betreft was de laatste AC met Desmond de beste present day.
Ik lees vooral dat er juist teveel mee gedaan wordt en dat deze meeste mensen het prima vinden als het er helemaal uit gesloopt wordt.

• DigitalError
quote:
bram1984 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 18:09:
[...]

Ik lees vooral dat er juist teveel mee gedaan wordt en dat deze meeste mensen het prima vinden als het er helemaal uit gesloopt wordt.
Ja ik vind daar echt geen reet aan, heb ze allemaal gespeeld en wat mij betreft mag het er uit.

@HellStorm666 om 22:00 idd, stream kun je hier volgen: YouTube: Ubisoft North America

Ik vind juist dat er wel weer focus op het modern day mag komen te liggen. Het was in de eerste delen een overkoepelend verhaal dat de serie bij elkaar hield en wat mij wel aansprak. Maar de meningen zijn er erg over verdeeld. Als hier weer meer story in modern day in zit, dan wordt het voor mij wel aantrekkelijker, dan speel ik wel door de zeeslagen heen :) Toch nog maar wachten wat Ubisoft er zelf allemaal over vrijgeeft. Het bewuste gelekte filmpje heb ik ook zonder geluid bekeken.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
quote:
DigitalError schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:15:
Egypte spreekt me niet heel erg aan en heb origins niet gespeeld, maar toen ik deze teaser zag had ik er meteen helemaal zin in. Ben benieuwd wat we volgende week te zien krijgen.
Gameplay technisch is origins echt een leuke game om te spelen. Ik zou em een kans geven voor een mooi prijsje. Ik vond alle voorgaande AC’s maar een beetje meh. Vaak behoorlijk eentonige missies waar je jezelf door moest sleuren. De hoofdmissies/assassis missies waren leuk, maar alles erom heen vond ik altijd zo cheap. Origins is echt verfrissend en een leuke open wereld game met veel content en heeft voor mij nooit eentonig aangevoeld.

Odyssey laat ik denk ik voor wat het is. Dat lijkt mij gewoon een AC Origins 2.0 te worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigitalError
quote:
Hulleman schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:46:
[...]

Gameplay technisch is origins echt een leuke game om te spelen. Ik zou em een kans geven voor een mooi prijsje. Ik vond alle voorgaande AC’s maar een beetje meh. Vaak behoorlijk eentonige missies waar je jezelf door moest sleuren. De hoofdmissies/assassis missies waren leuk, maar alles erom heen vond ik altijd zo cheap. Origins is echt verfrissend en een leuke open wereld game met veel content en heeft voor mij nooit eentonig aangevoeld.

Odyssey laat ik denk ik voor wat het is. Dat lijkt mij gewoon een AC Origins 2.0 te worden.
Heb hem 3 dagen geleden in de sale opgepikt en het is inderdaad erg leuk ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

Razorbite wijzigde deze reactie 11-06-2018 23:25 (34%)

WoTLabs

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-08 09:28
nu al zin in _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

psn: taker-mart

• DigitalError
Ja echt holy shit, Day one is dit!

• taker1987
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 16-08 09:28
quote:
DigitalError schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:34:
Ja echt holy shit, Day one is dit!
echt wel _/-\o_ _/-\o_

psn: taker-mart

Acties:
  • +1Henk 'm!

• caesar1000
Een aantal interessante video's! Heel veel content tegelijk! :)

Nu nog het juiste eiland met de Collectors Edition vinden... :+ :D

caesar1000 wijzigde deze reactie 11-06-2018 23:41 (4%)

• frank the tank
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 01-07 21:13
Hebben ze al iets vrijgegeven over wat dit deel met de andere verbind? Heb dat er niet uit kunnen halen (als het erin zat).

• AntiChrist7
Niet helemaal zeker wat ik ervan moet denken. De setting is natuurlijk één van de beste die ze konden kiezen, het ziet er geweldig uit, het lijkt heel soepel te spelen zoals Origins, en je kan zien dat ze hun research hebben gedaan.

Maar waar ik over twijfel is het hele RPG aspect en het verhaal met twee characters. Ik vond dat in Syndicate niet geslaagd. Wat me altijd heeft aangetrokken tot de serie is de geschiedenis die ze erin verweven, met een interessant metaverhaal over Templars en Assassins. Dat is gaandeweg meer naar de achtergrond verschoven, zeker na de dood van Desmond. Dat vond ik jammer, maar is niet overkomelijk.

Maar hoe ga je over Assassins spreken als Bayek ze pas 400jaar later oprichtte? En hoeveel van je keuzes gaan invloed hebben op de actuele geschiedenis? Om maar een voorbeeld te geven: of Cesare Borgia nu stierf in strijdgewoel of van een muur werd gegooid door Ezio, is in feite een klein detail, dat hij stierf op die plek is het belangrijkste. Ik wil met Odessey niet de hele Peloponnesische oorlog herschrijven, of bijvoorbeeld Socrates van de gifbeker kunnen redden

Gaat het een vette game zijn die ik meteen binnenhaal? ongetwijfeld. Gaat het een echte Assassin's Creed zijn zoals we die kennen? dat durf ik niet zeggen.

En 6 oktober is veel vroeger dan ik had verwacht ook wel, maar dat betekent dat we nog veel content gaan zien die in zijn finale stage zit. Vond de hele Ubisoft show wel leuk trouwens

AntiChrist7 wijzigde deze reactie 11-06-2018 23:46 (8%)

• HellStorm666

HellStorm666

E3 trailers waren erg gaaf! Ziet er leuk uit.
Maar vraag me inderdaad af hoe ze dit gaan koppelen aan Origins.
Heb meer het gevoel dat dit gewoon compleet los er van staat en eigenlijk niet zo veel met de Assassin's Creed te maken heeft, maar gewoon met een man/vrouw dit als Hitman door Griekenland gaat.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:39

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik weet niet meer precies wat ik voor de één na hoogste/duurste versie van Assassin's Creed Origins heb betaald (de duurste was tegen de 800 euro met een beeld van 73 cm hoog), maar het was zeker geen ¤239,99 zoals je die nu voor de Pantheon Edition neer mag leggen.

Assassin's Creed: Odyssey - Pantheon Edition

Dikgedrukt de dingen die je meer krijgt ten opzichte van de vorige editie.
  • Speel Eerder vanaf 2 Oktober (PC Digital only)
  • Het Nemesis Diorama
  • De Assassin’s Creed Odyssey Game
  • Het Assassin’s Creed Odyssey Steelbook
  • Het Art Book van de game met 64 pagina’s
  • Een exclusieve Lithografie
  • De wereldkaart
  • De Soundtrack van de game
  • De Season Pass
  • Een extra missie: De blinde koning
  • Het Digital Deluxe pack
  • Voor de eerste 10.000 pre-orders: een Alexios Medaille
Zo te zien is het qua inhoud gelijk aan de Spartan Edition, alleen heeft de Pantheon Edition een ander (groter) beeld (en dus grotere doos).

Mogelijk dat ik nu dan maar een stapje minder doe en ¤159,99 uitgeef voor de Assassin's Creed: Odyssey - Spartan Edition.

• Het Spartan Leap standbeeld
  • De wereldkaart
  • De Season Pass

Al is de Assassin's Creed: Odyssey - Medusa Edition van ¤109,99 mogelijk ook voldoende.

• Het Fallen Gorgon standbeeld
  • De wereldkaart
  • Het Kronos-pakket

Het gaat er mij nu voornamelijk om het compleet houden van de reeks van de versies met een beeldje. Origins heb ik nog niet eens uitgespeeld. De game zit zeker goed in elkaar maar het is mij wat te veel RPG met craften, jagen, levellen van character/gear en dergelijke. Al hangt het ook zeker van de hoeveelheid af. Far Cry 5 speel ik met veel plezier, Horizon Zero Dawn was dan weer way too much RPG. Wellicht hang ik nog te veel in de hele Assassin's Creed II vibe, dat was toch wel de beste uit de serie naar mijn mening. Maar als ik dan nieuws: Assassin's Creed: Odyssey krijgt meer rpg-elementen en komt op 5 okto... zie dan moet ik misschien Assassin's Creed: Odyssey maar laten liggen...

FeaR wijzigde deze reactie 12-06-2018 02:26 (71%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

quote:
FeaR schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 01:00:
Ik weet niet meer precies wat ik voor de één na hoogste/duurste versie van Assassin's Creed Origins heb betaald (de duurste was tegen de 800 euro met een beeld van 73 cm hoog), maar het was zeker geen ¤239,99 zoals je die nu voor de Pantheon Edition neer mag leggen.
Dawn of the Creed was ¤ 150,-. Vooruit, min 20% met het inleveren van punten dus eigenlijk maar ¤ 120,-.

Ik maak mij meer zorgen om het verhaal dat mij moeilijk recht te breien lijkt qua tijdslijn. En het feit dat de game weer in een jaarlijke cyclus komt. En dat het lijkt dat ze er nutteloze RPG elementen aan toe gaan voegen. En dat het lijkt dat er weer iets met de present day gedaan gaat worden. En dat er weer zee-missies zijn.
Op gamersnet geven ze aan dat er geen hidden blades en geen assassin's in het spel zullen zitten. https://www.gamersnet.nl/..._assassins_creed_odyssey/

Het zou gaan om een huurling die allerlei dingen gaat doen, maar hoe ze dit gaan connecten is voor mij de grote vraag. De gameplay zag er goed uit en ook de reveal trailer sprak mij aan, ik heb nog mijn twijfels bij dialoog keuzes (ik vind het lastig om dan te bepalen wat een keuze is dat naar een voor mij goed einde leidt), maar ik ben nog niet direct geneigd om een pre-order te plaatsen. Dit had ik met Origins wel. Ik zal me dus nog even wat verder inlezen.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:38
Absolute must buy voor mij dit. Enorm genoten van Origins en volgens mij is deze gameplay erg vergelijkbaar. Daarbij ben ik groot fan van Griekse oudheid :D

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13:34

Blaat

Hardware fanaat!

Na alle info die naar buiten is gekomen lijken ze stapjes te gaan zetten om nog meer richting TW3 te gaan dan wat ze met origins deden.

Ik denk dat Odyssey prima als RPG te bestempelen gaat zijn ipv action adventure. :)

Asus Crosshair 7 Hero | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB G.Skill Trident Z 3600C15 | Asus ROG Strix Vega 64 8GB | Samsung 970 EVO 1TB NVME | MSI Optix MAG24C | Corsair HX1000i | Custom Loop

Na ingelezen te hebben, heb ik toch ook maar besloten om er een must-buy van te maken.

Zeeslagen op zee zijn zonder
spoiler:
Kanonnen, want die hadden ze in die tijd nog niet

Wat voor mij de zeeslagen dus wat minder irritant maakt, maar de precieze uitwerking is nog wel even afwachten (wachten op wat meer beelden).

De link met de Assassin's zit in het feit dat er in Origins wordt gerefereerd aan
spoiler:
Zij die eerder waren

En in Odyssey gaan ze daar schijnbaar op door. Daarnaast zou er meer aandacht worden besteed aan het verhaal, wat mij zeker aanspreekt. De laatste tijd ben ik ook meer van de RPG's dus een focus meer op RPG elementen spreekt mij zeker wel aan.

Ik zit nu alleen te twijfelen of ik ga pre-orderen of dat ik de eerste reviews afwacht. Voor de statues hoef ik het niet te doen, want die vind ik in deze edities niet zo episch en ik heb de hele serie niet compleet, dus daarvoor hoef ik het niet perse te doen.

YdieresiS wijzigde deze reactie 12-06-2018 09:50 (8%)

• Notna
  • Nu online
quote:
FeaR schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 01:00:

Assassin's Creed: Odyssey - Pantheon Edition

[afbeelding]

• Het Nemesis Diorama
  • De wereldkaart
  • De Season Pass
Zo te zien is het qua inhoud gelijk aan de Spartan Edition, alleen heeft de Pantheon Edition een ander (groter) beeld (en dus grotere doos).

Mogelijk dat ik nu dan maar een stapje minder doe en ¤159,99 uitgeef voor de Assassin's Creed: Odyssey - Spartan Edition.

[afbeelding]

• Het Spartan Leap standbeeld
  • De wereldkaart
  • De Season Pass

Al is de Assassin's Creed: Odyssey - Medusa Edition van ¤109,99 mogelijk ook voldoende.

[afbeelding]
  • Het Fallen Gorgon standbeeld
  • De wereldkaart
  • Het Kronos-pakket

Het gaat er mij nu voornamelijk om het compleet houden van de reeks van de versies met een beeldje. Origins heb ik nog niet eens uitgespeeld. De game zit zeker goed in elkaar maar het is mij wat te veel RPG met craften, jagen, levellen van character/gear en dergelijke. Al hangt het ook zeker van de hoeveelheid af. Far Cry 5 speel ik met veel plezier, Horizon Zero Dawn was dan weer way too much RPG. Wellicht hang ik nog te veel in de hele Assassin's Creed II vibe, dat was toch wel de beste uit de serie naar mijn mening. Maar als ik dan nieuws: Assassin's Creed: Odyssey krijgt meer rpg-elementen en komt op 5 okto... zie dan moet ik misschien Assassin's Creed: Odyssey maar laten liggen...
Vergeet niet de 20% korting die je met Ubi punten kan verkrijgen zoals gewoonlijk. Da maakt de Medusa versie wel heel aantrekkelijk (of je gaat dus voor een versie 'hoger' tegen een veel schappelijkere prijs)

Ik geloof wel dat ze de versies door die 20% korting standaard wat duurder gemaakt hebben. Beetje MediaMarkt 'BTW weg ermee' taferelen :+

quote:
Notna schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:55:
[...]

Vergeet niet de 20% korting die je met Ubi punten kan verkrijgen zoals gewoonlijk. Da maakt de Medusa versie wel heel aantrekkelijk (of je gaat dus voor een versie 'hoger' tegen een veel schappelijkere prijs)

Ik geloof wel dat ze de versies door die 20% korting standaard wat duurder gemaakt hebben. Beetje MediaMarkt 'BTW weg ermee' taferelen :+
Als je alle content wil, mis je bij de Medusa versie wel de season pass. Als je aan de main game genoeg hebt, dan is dit wel een mooie versie met statue. Deze statue spreekt mij het meeste aan van de statues die erbij wordt geleverd, ik mis dan alleen de season pass, waarmee ik me bij Origins wel prima vermaakt heb (met de extra content).

• Notna
  • Nu online
quote:
YdieresiS schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:00:
[...]

Als je alle content wil, mis je bij de Medusa versie wel de season pass. Als je aan de main game genoeg hebt, dan is dit wel een mooie versie met statue. Deze statue spreekt mij het meeste aan van de statues die erbij wordt geleverd, ik mis dan alleen de season pass, waarmee ik me bij Origins wel prima vermaakt heb (met de extra content).
Aan de andere kant; we zagen aan de Season Pass van AC:O dat deze uiteindelijk duurder bleek te zijn dan de DLC's los.

Als ik uitga van de prijs van de vorige Season pass, dan is deze 40 USD. Als ik de Medusa versie koop met 20% korting ( dus 88 euro) dan kan ik later altijd nog voor de DLC gaan. (los of anderzijds). Temeer ook omdat de season pass voor de XBO in andere stores ook vaak wat goedkoper te halen valt.

Nadeel is dan wel dat je het niet bij launch hebt en die 'perks' misloopt.

Keuzes, keuzes :+

Ja en daarbij dat je eigenlijk nog een beetje "genaaid" werd omdat er ook content uitkwam die je niet in de season pass had zitten en dus moest gaan aanschaffen als je deze wilde hebben. Vorige keer met statue was de keuze voor mij vrij simpel. Deze keer moet ik er toch nog wat langer over nadenken omdat ik de statues niet zo aansprekend vind, als het er dan één wordt dan zou het de Medusa versie worden. Keuzes inderdaad |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Nu online
quote:
YdieresiS schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:08:
Ja en daarbij dat je eigenlijk nog een beetje "genaaid" werd omdat er ook content uitkwam die je niet in de season pass had zitten en dus moest gaan aanschaffen als je deze wilde hebben. Vorige keer met statue was de keuze voor mij vrij simpel. Deze keer moet ik er toch nog wat langer over nadenken omdat ik de statues niet zo aansprekend vind, als het er dan één wordt dan zou het de Medusa versie worden. Keuzes inderdaad |:(
Ik ben gezwicht :$

#zwak

Aan de andere kant; ik rook niet, ik drink niet; ik vind het wel goed zo :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Notna Ik ben gezwicht voor de Gold Edition :9

De figurines spraken me toch niet genoeg aan, het enige waar ik dan nog voor zou gaan is de extra missie die je erbij krijgt, maar dit was me het verschil niet waard. Wel wil ik graag de grote DLC spelen, dus maar de Gold Edition gekozen.

Nu wachten tot de game komt.

• Piet_Piraat7
@YdieresiS is het mogelijk via Ubisoft weer 20% korting te krijgen? Dan ga ik ook voor de gold editie :) toen ook Far Cry 5 gekocht met 20% korting

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Piet_Piraat7 Je kunt 100 ubipoints inleveren (of hoe ze ook heten) in de Ubi Club en dan krijg je een code voor 20% korting. Dus ja, dat kan :)

Hier nog een wat langer filmpje van Polygon, ik vond het wel mooi om veel van de eerder getoonde dingen in één video te zien:

YdieresiS wijzigde deze reactie 12-06-2018 10:59 (39%)

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:36
quote:
YdieresiS schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 07:34:
Op gamersnet geven ze aan dat er geen hidden blades en geen assassin's in het spel zullen zitten. https://www.gamersnet.nl/..._assassins_creed_odyssey/
En waarom niet?
spoiler:
In de eigen Lore van Origins zou Xerxes 1 omgelegd zijn met een hidden blade. En die gebeurtenis dateert netjes tientallen jaren voor deze game
quote:
sjekneck schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:08:
[...]

En waarom niet?
spoiler:
In de eigen Lore van Origins zou Xerxes 1 omgelegd zijn met een hidden blade. En die gebeurtenis dateert netjes tientallen jaren voor deze game
Schijnbaar geeft een Senior producer van de game dit aan. Ik weet het zelf ook niet, zou voor mijn speelstijl wel mooi zijn als het er wel in zit. En als het volgens de geschiedenis kan, zou ik het tof vinden als het er wel in zit. Er zitten ook meer dingen in die niet helemaal passen, dus wat dat betreft is er nog wel ruimte. Ik houd wat meer van de sneaky aanpak, maar die lijkt minder aanwezig te zijn in deze AC.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 01:36
quote:
YdieresiS schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Schijnbaar geeft een Senior producer van de game dit aan. Ik weet het zelf ook niet, zou voor mijn speelstijl wel mooi zijn als het er wel in zit. En als het volgens de geschiedenis kan, zou ik het tof vinden als het er wel in zit. Er zitten ook meer dingen in die niet helemaal passen, dus wat dat betreft is er nog wel ruimte. Ik houd wat meer van de sneaky aanpak, maar die lijkt minder aanwezig te zijn in deze AC.
Ik ga er vanuit dat dit een key item zal worden in het verloop van het spel. Het er niet in stoppen als ze in eigen verhaal de optie wel geven zou dit een gemiste kans zijn. Wellicht als final weapon als hidden blade versie van het bijzondere mes wat ze nu tonen 8)
quote:
sjekneck schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:08:
[...]

En waarom niet?
spoiler:
spoiler:
485 BCE was dat, door Darius. dus de game begint 41 jaar later, 432 BCE. Grote kans dat dit een onderdeel van het spel gaat zijn ja. Ik vermoed zelfs dat we Darius te zien gaan krijgen. De tijd waarin de game speelt zijn er ook nog steeds veel links tussen Persië en de Grieken.

WoTLabs

• Piet_Piraat7
quote:
YdieresiS schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:38:
@Notna Ik ben gezwicht voor de Gold Edition :9

De figurines spraken me toch niet genoeg aan, het enige waar ik dan nog voor zou gaan is de extra missie die je erbij krijgt, maar dit was me het verschil niet waard. Wel wil ik graag de grote DLC spelen, dus maar de Gold Edition gekozen.

[afbeelding]

Nu wachten tot de game komt.
Op de Ubisoft store is de gold editie 99 euro... vind dat wel erg veel van het goede :\
Ik vind het er gaaf uit zien. Ik denk dat ik zomaar eens voor de vrouwelijke versie gaat deze keer.

Al vind ik het wel raar dat de Assassins in Origins worden opgestart... Wat heeft dit nog met Assassins te maken dan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:11

FlipFluitketel

Frontpage Admin
:$

RPG's zijn normaal niet mijn type spel maar Origins beviel me wel, hopelijk Odyssey dan ook :+.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Messje
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:00
Doe mij maar gewoon de deluxe edition voor 60 euro ofzo. Net als met Origins.

Wel weer tof hoor _O_

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
Dubrillion schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:29:
Ik vind het er gaaf uit zien. Ik denk dat ik zomaar eens voor de vrouwelijke versie gaat deze keer.

Al vind ik het wel raar dat de Assassins in Origins worden opgestart... Wat heeft dit nog met Assassins te maken dan?
Volgens mij heb ik dit al eens in het Origins topic gezegd, maar waarom zou dat moeten? Een "Assassin" is iets van alle tijden.

Definitie:
quote:
Assassination is the killing of a prominent person, either for political or religious reasons or for payment.
Er is een orde geweest die ook aan dat woord gekoppeld is, maar in de pure zin des woords zie ik geen reden waarom deze game geen "Assassin's Creed" zou mogen heten.

Zie ook:
Wikipedia: Assassin (disambiguation)

Asus Crosshair 7 Hero | AMD Ryzen 7 2700X | 16GB G.Skill Trident Z 3600C15 | Asus ROG Strix Vega 64 8GB | Samsung 970 EVO 1TB NVME | MSI Optix MAG24C | Corsair HX1000i | Custom Loop

• HellStorm666

HellStorm666

quote:
Blaat schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:14:
[...]

Volgens mij heb ik dit al eens in het Origins topic gezegd, maar waarom zou dat moeten? Een "Assassin" is iets van alle tijden.

Definitie:

[...]

Er is een orde geweest die ook aan dat woord gekoppeld is, maar in de pure zin des woords zie ik geen reden waarom deze game geen "Assassin's Creed" zou mogen heten.

Zie ook:
Wikipedia: Assassin (disambiguation)
Omdat Assassin's Creed letterlijk "Moordenaarsleer/Moordenaarsbelijdenis" betekend.
En van moordenaar (Assassin) is dan wel te spreken, maar niet van de Creed.
In Origins wordt juist het bestaan van die Creed verteld.

Ik had het logischer gevonden, zo vooraf met de info die er nu is, dat ze de game "First Assassin" of "Before the Assassin's Creed" hadden genoemd.

Opzich zou Odyssey ook als Pre Hitman game gezien kunnen worden.

Scientia Potentia Est

• Blaat

Blaat

Hardware fanaat!

quote:
HellStorm666 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:33:
[...]

Omdat Assassin's Creed letterlijk "Moordenaarsleer/Moordenaarsbelijdenis" betekend.
En van moordenaar (Assassin) is dan wel te spreken, maar niet van de Creed.
In Origins wordt juist het bestaan van die Creed verteld.

Ik had het logischer gevonden, zo vooraf met de info die er nu is, dat ze de game "First Assassin" of "Before the Assassin's Creed" hadden genoemd.

Opzich zou Odyssey ook als Pre Hitman game gezien kunnen worden.
Meh, ik ben nog niet overtuigd. Als er 1 volk was wat de leer van het moorden goed onder de knie had waren het de oude Grieken wel. :+

• HellStorm666

HellStorm666

quote:
Blaat schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:35:
[...]

Meh, ik ben nog niet overtuigd. Als er 1 volk was wat de leer van het moorden goed onder de knie had waren het de oude Grieken wel. :+
Hahaha, ja dat is zeker waar!

Scientia Potentia Est

• Notna
  • Nu online
quote:
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:24:
[...]

Op de Ubisoft store is de gold editie 99 euro... vind dat wel erg veel van het goede :\
Daar gaat dan nog 20 euro vanaf als je voor 100 punten die 20% korting voucher inwisselt :Y Nog steeds een bak geld uiteraard :X :+

Ik moet ruimte gaan zoeken voor die figurines inmiddels :Y

• DigitalError
Heb punten zat, maar je kunt helaas geen voucher krijgen voor de PS Store aangezien ik graag alles digitaal heb. Als ze dat nou eens toevoegen bij ubi :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
quote:
Notna schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:41:
[...]

Daar gaat dan nog 20 euro vanaf als je voor 100 punten die 20% korting voucher inwisselt :Y Nog steeds een bak geld uiteraard :X :+
Heb hem toch gekocht, de golden editie :) wat mij overhaalde waren geruchten dat de DLC uitbreidingen erg groot zouden zijn. Al is dat nu nog wel een gok.. maarja. Heb er volle vertrouwen in dat ik dit grijs ga spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigitalError
@caesar1000 en @Razorbite misschien tijd om de startpost aan te passen met nieuwe info?
zou eventueel wel toegevoegd kunnen worden als mede TS, dan help ik een handje ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vosss
quote:
DigitalError schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:28:
@caesar1000 en @Razorbite misschien tijd om de startpost aan te passen met nieuwe info?
zou eventueel wel toegevoegd kunnen worden als mede TS, dan help ik een handje ;)
Lijkt mij een puik plan. Bedankt alvast.

Release is ook al redelijk dichtbij, dus een mooie startpost is dan wel sjiek :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
De startpost is al weer mooi bijgewerkt. Goed werk mensen _/-\o_

---edit---
Onderstaand trouwens nog het interview dat te vroeg uitlekte en offline werd gehaald.

Deze vertelt nu misschien niet zo heel veel nieuws meer, maar toch leuk om nog eens te kijken.

En nog een "developer" interview, wat eigenlijk gewoon een interview is met de Creative Director van deze game.

En als laatste dan nog een stukje analyse van de scenes die gezien zijn van de twee hoofdpersonages (om aan te tonen dat het personage alleen het verschil is en niet het verhaal).

YdieresiS wijzigde deze reactie 13-06-2018 07:53 (106%)
Reden: Filmpje toegevoegd

Ziet er erg mooi uit, wel redelijk wat gelijkenis met Origins. Dat gedoe met boten hoeft van mij niet.
Ik moet Origins nog steeds uitspelen. Ben altijd wel fan van AC geweest en Origins heeft eindelijk weer eens wat vernieuwing, maar ik mis een beetje de zin om ermee verder te gaan of goed in het verhaal te komen. Het vechten ligt mij ook nog niet zo. Deze sla ik voorlopig even over, eerst mijzelf ertoe zetten om Origins uit te spelen (en hopelijk pakt het mij op een gegeven moment wel).

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

quote:
Tom schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 08:43:
Ziet er erg mooi uit, wel redelijk wat gelijkenis met Origins. Dat gedoe met boten hoeft van mij niet.
Ik moet Origins nog steeds uitspelen. Ben altijd wel fan van AC geweest en Origins heeft eindelijk weer eens wat vernieuwing, maar ik mis een beetje de zin om ermee verder te gaan of goed in het verhaal te komen. Het vechten ligt mij ook nog niet zo. Deze sla ik voorlopig even over, eerst mijzelf ertoe zetten om Origins uit te spelen (en hopelijk pakt het mij op een gegeven moment wel).
Bij Origins verzande ik een beetje in de side quests, waardoor ik minder focus op het verhaal had. Ik zou hem eigenlijk nog een keer gewoon door moeten spelen en me dan meer focussen moeten op het verhaal. Combat heb ik geen moeite mee, maar als je daar wel moeite mee hebt, dan lijkt Odyssey wel pittig te worden. In de filmpjes lijkt de combat moeilijker dan dat ik in de game heb ervaren.

Wel suf om twee keer een Assassin's Creed met een subtitel die begint met een O uit te brengen, Origins en Odyssey, nu kun je het niet lekker afkorten naar AC:O, want dan snapt niemand wat je bedoelt. Misschien moet het dan maar AC:Od worden ofzo 8)7

• n2theb
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 17-08 15:37

n2theb

Tweakers Abonnee

Leuk om te zien dat ik 2 weken geleden toevallig op Mykonos ben geweest en in Mykonos Town (zo heet het ook en geen Mykonos City) .. en dat ik toevallig afgelopen weekend nog de grap maakte... zal je net zien laten ze straks gameplay van AC zien op Mykonos.. en ja hoor wat gebeurt er ... gameplay precies op het eiland waar ik net van terug was haha. :D Overigens mis ik op het eiland nog de molens die ze daar hebben staan en de naamswijziging van de city wat town moet heten (a).

Moet zeggen ik ben behoorlijk hyped voor deze game. Ik had origins overgeslagen om te wachten tot die wat goedkoper was.. wellicht dat ik hem nu alsnog ga oppakken, maar wat wil ik dit spel spelen!!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
DigitalError schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:28:
Dank! Ik had nog niet echt de tijd gevonden om de startpost op te leuken.

WoTLabs

• vosss
@n2theb je hebt nog genoeg tijd om AC:O1 te spelen hoor. Puike game die je eigenlijk niet kan missen als je fan bent van de AC games :)

• DarthNeo
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 02-08 23:44
quote:
FlipFluitketel schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 12:34:
RPG's zijn normaal niet mijn type spel maar Origins beviel me wel, hopelijk Odyssey dan ook :+.
Ik vond het 2e beeldje van de Pantheon editie niet geweldig (en zeker niet voor ¤ 80,- extra), dus ik ben voor de Spartan editie gegaan :)

Maar ik heb er in ieder geval al mega zin in :)
Pagina: 1 2 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True