Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +4Henk 'm!

• caesar1000
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 22-11 16:59
Mede-auteurs:
  • Razorbite
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 05-12 12:02

Razorbite

• DigitalError
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 23:26

DigitalError

Platform & Release
5 oktober 2018 voor PC, PS4 en Xbox One
https://store.ubi.com/nl/assassins-creed-odyssey.html
Korte Introductie
De nieuwe Assassin's Creed Odyssey zal zich af spelen in het oude Griekenland. De game speelt zich af rond het jaartal 431 BCE waarmee deze titel zich voor de gebeurtenissen van de voorloper, Assassin's Creed Origins, af speelt. Als nazaat van de bekende Spartaanse koning Leonidas zal de speler bij het begin van de game de optie krijgen om te kiezen voor een personage. Odyssey kan namelijk met Alexios of Kassandra gespeeld worden. Daarmee is dit de eerste Assassin's Creed met deze optie.

Tijdens het verhaal kan er in de dialogen gekozen worden voor verschillende opties en maken de gevechten met een eigen schip een terugkeer. De speler kan met zijn of haar eigen schip de Egeïsche Zee verkennen en aan land gaan op de velen eilanden die de kaart kent. Hiermee lijkt ook deze titel zich net als Origins meer te focussen op RPG-elementen.
Hands On
http://www.ign.com/articl...y-is-a-massive-action-rpg
Edities

Video's

Screenshots
Links
Fan Kit: https://assassinscreed.ub...s/detail.aspx?news=327808

Cosplay Guides: https://assassinscreed.ub...s/detail.aspx?news=327807

Playstation Store: https://store.playstation...09303_00-PREORDERSTANDARD

Xbox Store: https://www.microsoft.com...shfxs4?cid=msft_web_chart

Steam: https://store.steampowere.../Assassins_Creed_Odyssey/

Razorbite wijzigde deze reactie 13-06-2018 12:43 (117%)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 05-12 14:14

Player1S

Formerly known as L1nt

Ik zit even te kijken maar kans is volgens mij best groot dat deze voor AC: Origins af speelt. Tenzij ze de laatste periode pakken maar dan zit het land al onder Romeins bestuur.
Wikipedia: Oude Griekenland

Benieuwd hoe ze het dan doen want AC:Origins leert ons eigenlijk dat Brotherhood daar word opgericht. Hoewel er natuurlijk ook wel andere varianten waren volgens mij.

Player1S: Mixer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Who Am I?
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:45
quote:
L1nt schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:11:
Ik zit even te kijken maar kans is volgens mij best groot dat deze voor AC: Origins af speelt. Tenzij ze de laatste periode pakken maar dan zit het land al onder Romeins bestuur.
Wikipedia: Oude Griekenland

Benieuwd hoe ze het dan doen want AC:Origins leert ons eigenlijk dat Brotherhood daar word opgericht. Hoewel er natuurlijk ook wel andere varianten waren volgens mij.
Kan mij niet voorstellen dat het zich voor AC: Origins af speelt. Precies om de reden die jij noemt, waarom de moeite nemen om in AC: Origins de Brotherhood op te zetten om vervolgens een prequel daarvan te maken. Ik denk dat het zich gewoon na AC: Origins af speelt, misschien zelfs met Bayek. Ezio ging tenslotte ook naar Istanbul, dus dat is helemaal niet gek. Dat ze het over de 'Griekse Oudheid' hebben zegt mij niet zo veel in relatie tot de Romeinen. Het Egypte waar AC: Origins zich af speelt is ook al bijna niet meer het 'Oude Egypte' te noemen. Het oude Egypte was toen echt al lang en breed op zijn retour. Die transitie periodes zijn echter wel de meest interessante. Er gebeurt veel als zich een nieuwe samenleving vormt.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze niet naar Jordanië zijn gegaan. Al had het een DLC voor AC: Origins geweest, dan had ik al heel blij geweest.

Ik gok overigens dat er grafisch niet heel veel zal veranderen in Odyssey, Om tijd te besparen zullen ze gewoon de zelfde engine gebruiken. Daar is niets mis mee, zo lang ze maar bepaalde bugs er uit halen.

Who Am I? wijzigde deze reactie 01-06-2018 09:42 (7%)

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razorbite

Dit is een massive leak. M'n interesse is in ieder geval meer gewekt dan hoe het er eerst uit zou zien. Neem deze 'source' wel met een flinke korrel zout.

Razorbite wijzigde deze reactie 03-06-2018 19:44 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 03-12 07:30
Heel gaaf, kijk uit naar deze nieuwe AC titel!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik deed vroeger ook aan collectors edities, maar uiteindelijk staat dat vooral stof te vangen. Ben al blij met main game + season pass.

Niet vergeten, -20% op de uplay store

Acties:
  • +2Henk 'm!

• thechib12
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 01-12 18:34

thechib12

aka ChiB

Er zijn al wat mooie screenshots geleaked die al veel zeggen over hoe het spel in elkaar zit!

https://gematsu.com/2018/...dyssey-screenshots-leaked

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YdieresiS
  • Laatst online: 05-12 12:15
Ik hoop wel dat de gameplay zich niet te veel richt op zeeslagen en dergelijke. Ik vond dat niet het sterkste punt in Origins. Black Flag was goed uitgewerkt en het was leuk omdat het eens anders was, maar de zeeslagen maken het voor mij geen geslaagde AC, dus ik hoop dat ik meer lol kan halen uit bepaalde assassination contracts.

"Waar een wil is, ben ik weg!"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razorbite
https://www.facebook.com/.../videos/2167072269983305/

OOPS, grote leak. Eerste interview had vast nog niet geplaatst mogen worden.

Release date 5 oktober 2018

Razorbite wijzigde deze reactie 11-06-2018 14:04 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigitalError
quote:
Hulleman schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:46:
[...]

Gameplay technisch is origins echt een leuke game om te spelen. Ik zou em een kans geven voor een mooi prijsje. Ik vond alle voorgaande AC’s maar een beetje meh. Vaak behoorlijk eentonige missies waar je jezelf door moest sleuren. De hoofdmissies/assassis missies waren leuk, maar alles erom heen vond ik altijd zo cheap. Origins is echt verfrissend en een leuke open wereld game met veel content en heeft voor mij nooit eentonig aangevoeld.

Odyssey laat ik denk ik voor wat het is. Dat lijkt mij gewoon een AC Origins 2.0 te worden.
Heb hem 3 dagen geleden in de sale opgepikt en het is inderdaad erg leuk ;)

PSN: rubensaurus // www.twitch.tv/rubensaurus

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Razorbite

Razorbite wijzigde deze reactie 11-06-2018 23:25 (34%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• caesar1000
Een aantal interessante video's! Heel veel content tegelijk! :)

Nu nog het juiste eiland met de Collectors Edition vinden... :+ :D

caesar1000 wijzigde deze reactie 11-06-2018 23:41 (4%)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:45

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik weet niet meer precies wat ik voor de één na hoogste/duurste versie van Assassin's Creed Origins heb betaald (de duurste was tegen de 800 euro met een beeld van 73 cm hoog), maar het was zeker geen €239,99 zoals je die nu voor de Pantheon Edition neer mag leggen.

Assassin's Creed: Odyssey - Pantheon Edition

Dikgedrukt de dingen die je meer krijgt ten opzichte van de vorige editie.
  • Speel Eerder vanaf 2 Oktober (PC Digital only)
  • Het Nemesis Diorama
  • De Assassin’s Creed Odyssey Game
  • Het Assassin’s Creed Odyssey Steelbook
  • Het Art Book van de game met 64 pagina’s
  • Een exclusieve Lithografie
  • De wereldkaart
  • De Soundtrack van de game
  • De Season Pass
  • Een extra missie: De blinde koning
  • Het Digital Deluxe pack
  • Voor de eerste 10.000 pre-orders: een Alexios Medaille
Zo te zien is het qua inhoud gelijk aan de Spartan Edition, alleen heeft de Pantheon Edition een ander (groter) beeld (en dus grotere doos).

Mogelijk dat ik nu dan maar een stapje minder doe en €159,99 uitgeef voor de Assassin's Creed: Odyssey - Spartan Edition.

Dikgedrukt de dingen die je meer krijgt ten opzichte van de vorige editie.
  • Speel Eerder vanaf 2 Oktober (PC Digital only)
  • Het Spartan Leap standbeeld
  • Het Assassin’s Creed Odyssey Steelbook
  • Een exclusieve Lithografie
  • De wereldkaart
  • De Season Pass
  • Het Digital Deluxe pack

Al is de Assassin's Creed: Odyssey - Medusa Edition van €109,99 mogelijk ook voldoende.

• Het Fallen Gorgon standbeeld
  • De wereldkaart
  • Het Kronos-pakket

Het gaat er mij nu voornamelijk om het compleet houden van de reeks van de versies met een beeldje. Origins heb ik nog niet eens uitgespeeld. De game zit zeker goed in elkaar maar het is mij wat te veel RPG met craften, jagen, levellen van character/gear en dergelijke. Al hangt het ook zeker van de hoeveelheid af. Far Cry 5 speel ik met veel plezier, Horizon Zero Dawn was dan weer way too much RPG. Wellicht hang ik nog te veel in de hele Assassin's Creed II vibe, dat was toch wel de beste uit de serie naar mijn mening. Maar als ik dan nieuws: Assassin's Creed: Odyssey krijgt meer rpg-elementen en komt op 5 okto... zie dan moet ik misschien Assassin's Creed: Odyssey maar laten liggen...

FeaR wijzigde deze reactie 12-06-2018 02:26 (71%)

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:32
quote:
YdieresiS schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 10:08:
Ja en daarbij dat je eigenlijk nog een beetje "genaaid" werd omdat er ook content uitkwam die je niet in de season pass had zitten en dus moest gaan aanschaffen als je deze wilde hebben. Vorige keer met statue was de keuze voor mij vrij simpel. Deze keer moet ik er toch nog wat langer over nadenken omdat ik de statues niet zo aansprekend vind, als het er dan één wordt dan zou het de Medusa versie worden. Keuzes inderdaad |:(
Ik ben gezwicht :$

#zwak

Aan de andere kant; ik rook niet, ik drink niet; ik vind het wel goed zo :+

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YdieresiS
@Notna Ik ben gezwicht voor de Gold Edition :9

De figurines spraken me toch niet genoeg aan, het enige waar ik dan nog voor zou gaan is de extra missie die je erbij krijgt, maar dit was me het verschil niet waard. Wel wil ik graag de grote DLC spelen, dus maar de Gold Edition gekozen.

Nu wachten tot de game komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YdieresiS
@Piet_Piraat7 Je kunt 100 ubipoints inleveren (of hoe ze ook heten) in de Ubi Club en dan krijg je een code voor 20% korting. Dus ja, dat kan :)

Hier nog een wat langer filmpje van Polygon, ik vond het wel mooi om veel van de eerder getoonde dingen in één video te zien:

YdieresiS wijzigde deze reactie 12-06-2018 10:59 (39%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:37
quote:
YdieresiS schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:10:
[...]

Schijnbaar geeft een Senior producer van de game dit aan. Ik weet het zelf ook niet, zou voor mijn speelstijl wel mooi zijn als het er wel in zit. En als het volgens de geschiedenis kan, zou ik het tof vinden als het er wel in zit. Er zitten ook meer dingen in die niet helemaal passen, dus wat dat betreft is er nog wel ruimte. Ik houd wat meer van de sneaky aanpak, maar die lijkt minder aanwezig te zijn in deze AC.
Ik ga er vanuit dat dit een key item zal worden in het verloop van het spel. Het er niet in stoppen als ze in eigen verhaal de optie wel geven zou dit een gemiste kans zijn. Wellicht als final weapon als hidden blade versie van het bijzondere mes wat ze nu tonen 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin
:$

RPG's zijn normaal niet mijn type spel maar Origins beviel me wel, hopelijk Odyssey dan ook :+.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 05-12 16:21
quote:
Notna schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:41:
[...]

Daar gaat dan nog 20 euro vanaf als je voor 100 punten die 20% korting voucher inwisselt :Y Nog steeds een bak geld uiteraard :X :+
Heb hem toch gekocht, de golden editie :) wat mij overhaalde waren geruchten dat de DLC uitbreidingen erg groot zouden zijn. Al is dat nu nog wel een gok.. maarja. Heb er volle vertrouwen in dat ik dit grijs ga spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigitalError
@caesar1000 en @Razorbite misschien tijd om de startpost aan te passen met nieuwe info?
zou eventueel wel toegevoegd kunnen worden als mede TS, dan help ik een handje ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 03-12 16:55
quote:
DigitalError schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:28:
@caesar1000 en @Razorbite misschien tijd om de startpost aan te passen met nieuwe info?
zou eventueel wel toegevoegd kunnen worden als mede TS, dan help ik een handje ;)
Lijkt mij een puik plan. Bedankt alvast.

Release is ook al redelijk dichtbij, dus een mooie startpost is dan wel sjiek :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YdieresiS
De startpost is al weer mooi bijgewerkt. Goed werk mensen _/-\o_

---edit---
Onderstaand trouwens nog het interview dat te vroeg uitlekte en offline werd gehaald.

Deze vertelt nu misschien niet zo heel veel nieuws meer, maar toch leuk om nog eens te kijken.

En nog een "developer" interview, wat eigenlijk gewoon een interview is met de Creative Director van deze game.

En als laatste dan nog een stukje analyse van de scenes die gezien zijn van de twee hoofdpersonages (om aan te tonen dat het personage alleen het verschil is en niet het verhaal).

YdieresiS wijzigde deze reactie 13-06-2018 07:53 (106%)
Reden: Filmpje toegevoegd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razorbite
quote:
DigitalError schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:28:
Dank! Ik had nog niet echt de tijd gevonden om de startpost op te leuken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razorbite
quote:
gamerboy schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:43:
Persoonlijk ben ik totaal geen fan van deze "AC" game. hoe ik het zie is dat dit een hele goeie game is die er goed en netjes uit ziet (zover als dat de gameplay me heeft laten inzien) maar het is niet een echte AC-game.

origins is het ontstaan van de Creed en dit spel komt hiervoor. het gaat hier over mercenaries welke als huurmoordenaars gezien kunnen worden maar er in de geschiedenis niet echt om bekend stonden als mensen welke in de schaduw handelden. persoonlijk dus geen fan. ik vindt deze https://www.youtube.com/watch?v=03IdZOad0mU het goed beschrijven (6 minuten aanrader om een perspectief te zien van iemand die de serie al vanaf het begin volgt)

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden? wat denken jullie van het feit dat ubisoft weer terug lijkt te gaan naar jaarlijkse releases?

ik ben erg benieuwd :)
Mooi kan ik je AC karma afpakken :9

Ik denk dat we even moeten wachten met wat wél en wat níet een AC game is.

Kijk naar BF. Voor mij hét hoogtepunt uit de serie qua vermaak. Wat heb ik me geweldig vermaakt met die game zeg!! Is het classic AC? Nee zeker niet. Het begin is té cringe hoe hij aan z'n pak en z'n messen komt en vanuit het niets alle Assassin skills heeft (echt superslecht gedaan). Maar past het binnen de serie? Zeker wel! De strijd tussen "order" en "freedom"
is wat mij betreft de basis voor de game.

Het klopt dat in deze game geen Creed en geen Assassins zitten, maar verdiep je in de lore van de game en je zult merken dat dit wel echt AC is.

Ik heb het vermoeden dat ze 3 goals hebben met deze game:

1 - full blown RPG van maken voor volgende titles
2 - Lore uitdiepen, Juno verhaal in MD afronden
3 - Herdefiniëren van de core principals van de Animus, DNA sequenties etc. om zo meer ruimte te creëren voor volgende games in de serie.

Persoonlijk vind ik sinds Origins het stealth aspect té afwezig (ook niet echt in BF aanwezig natuurlijk). Alleen het gemis van hidden blades vraag ik me af of ik over heen ga komen. Alleen denk ik dat (zoals eerder in dit topic door mij aangegeven) er wel ruimte is om de hidden blade te introduceren, maar dat ze dat achter houden om niet te spoileren.

Razorbite wijzigde deze reactie 13-06-2018 13:55 (9%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Nightspark
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:58
Interessante discussie, is dit een echte AC game of niet. Ik denk het niet want er is geen Creed en er zijn geen Assassin's. Echter, hij past wel heel erg goed in de lore. Een lore die eigenlijk een boost en kickstart heeft gekregen vanaf AC 2.

Namelijk het overkoepelende verhaal van de 1st Civilization. De modern day gameplay. Lore die voor mij al sinds AC1 een verbindende schakel is geweest tussen de verschillende games. Lore die voor mij de reden was om de Animus in te gaan, want we hadden iets nodig uit die herinneringen. (ik zit dus ook heel zwaar in het 'Pro Modern Day - kamp').

En ik voor mij is dat waar heel Assassin's Creed, de hele franchise, over gaat. De invloed van de 1st Civilization in onze tijd, vanaf de oude Grieken tot aan nu. Vanaf het moment dat zij de Scepter zwaaiden tot de kleine rimpelingen die de Relics nog uitoefenen.

Origins was het beginpunt van de Brotherhood. Odyssey wordt het beginpunt van het verhaal, de reis, van de invloed van de 1st Civilization. Las ik namelijk niet ergens dat we de ware identiteit van de Goden gaan leren kennen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gamerboy
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 04-12 21:57
quote:
DigitalError schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:21:
ik had alleen echt super graag co-op gehad, mijn vriendin is namelijk ook super enthousiast en dan hadden we het leuk samen kunnen doen :P
haha wie weet net als bij The division dat je met 4 mensen een team kan vormen.

dat zou echt awesome zijn 4-player co-op !

ik heb wel goeie ideeën als ik eigenlijk moet werken ;)

gamerboy wijzigde deze reactie 13-06-2018 14:25 (7%)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razorbite
quote:
caesar1000 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:17:
[...]

@DigitalError en ik hebben de TS een grondige update gegeven. Extra materiaal kun je altijd toevoegen. ;)

[...]

Misschien dat ze in de volgende Assassin's Creed wel co-op toevoegen om de trilogie af te maken? :)

Wat vinden we van de nieuwe map? :D

[afbeelding]
Ja ik heb een overzicht van de verschillende editites toegevoegd!

De map is HUUUUUGE! 1,6 keer die van origins.... Wel met veel zee, maar dan nog _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• YdieresiS
Ik ben nog een beetje huiverig voor de zee combat, ik vond dat in Origins niet zo goed uitgewerkt, ben benieuwd hoe dat hier gaat bevallen. Verder ben ik het met @Nightspark eens dat ik wel heel benieuwd ben naar het verhaal en het ontstaan van de 1st Civilization en meer verhaal erachter wie het zijn. En ik ben ook pro-modern day en dus ook heel benieuwd of hier een connectie tussen komt.

Verder heb ik alleen gehoor dat ze voor Origins AC een jaartje wilden overslaan, ik heb nergens gelezen dat ze dat na Origins ook weer zouden doen. Ik ben wel klaar voor een nieuwe AC, al ben ik bang dat de omgeving me iets te veel doet denken aan Origins.

Ongeacht of ik het vind passen in de reeks, of dat het fijn speelt, wil ik hem toch wel spelen en dat ga ik dan dus ook zeker doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vosss
quote:
HellStorm666 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:48:
[...]

Dacht ik eerst ook.... totdat ik haar Russische accent hoorde 8)7
Ze hadden haar zo een lief Belgisch accent moeten geven hhmmm O+ :P

• caesar1000
quote:
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:55:
Zouden er wezens uit de Griekse mythologie in voor gaan komen? Hope so
Het einde van deze video lijkt daar wel naar te verwijzen. ;)

In AC: Origins waren er de gevechten met de goden in de Trails of the Gods en de Curse of the Pharaohs DLC, dus er is een grote kans dat we ook de Griekse mythologie in Odyssey gaan meemaken.

• YdieresiS
quote:
caesar1000 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:07:
[...]

Het einde van deze video lijkt daar wel naar te verwijzen. ;)

In AC: Origins waren er de gevechten met de goden in de Trail of the Gods en de Curse of the Pharaohs DLC, dus er is een grote kans dat we ook de Griekse mythologie in Odyssey gaan meemaken.

[video]

[afbeelding]
Thanks, naar aanleiding van het Kotaku stuk was ik op zoek naar dit deel van de video, maar dat kwam nog iets later dan ik dacht :+ Ik dacht dat hij stopte toen de vogel op de arm lande, dus ik snapte het al niet.

Ik ben wel heel benieuwd naar de aanwezigheid van de Mythologie in Odyssey, maar het kan bijna niet dat dit er niet op één of andere manier in verwerkt zit. Ik zou zelf inderdaad ook een soort Trial of the Myths verwachten, of een soort Witcher contracts, waarbij je de Mythologische wezens moet afslachten (dat zou wel erg tof zijn).

• DigitalError
Iemand die het gelukt is die zooi hier te claimen?

https://assassinscreed.ub...lusive-gift-from-the-gods

• janvanmil
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 22:54
quote:
Ja, in één keer met m'n Ubisoft account

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:08

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Wel interessant dat veel mensen hier de rode lijn missen. Ik ben niet een hardcore fan en heb maar een paar AC games gespeeld maar vond het hele animus verhaal zo enorm kunstmatig erop geplakt.

De games etaleren vooral historische, levende steden. Het was prima mogelijk geweest om in de serie elke keer een andere beroemde Assassin te volgen en daar een reeks van te maken.

Dat gezegd hebbende vind ik Odyssey vanwege de omgeving en geschiedenis weer een game die me flink doet twijfelen om weer een keer een account op te pakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nightspark
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20:58
quote:
Lt. Marx schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:25:
Wel interessant dat veel mensen hier de rode lijn missen. Ik ben niet een hardcore fan en heb maar een paar AC games gespeeld maar vond het hele animus verhaal zo enorm kunstmatig erop geplakt.

De games etaleren vooral historische, levende steden. Het was prima mogelijk geweest om in de serie elke keer een andere beroemde Assassin te volgen en daar een reeks van te maken.

Dat gezegd hebbende vind ik Odyssey vanwege de omgeving en geschiedenis weer een game die me flink doet twijfelen om weer een keer een account op te pakken.
Zeker interessant. Jouw reactie toont namelijk precies de tweedeling aan binnen de AC fanbase/enthousiastelingen/sympathisanten ( :P ). Zij die wél houden van de Animus en modern-day en zij die gaan voor de historie en níet gaan voor de Animus.

Wat voor jou de rode lijn is, die ik mis? (wil je eens toelichten wat voor jou de rode lijn is, dan kan ik het begrijpen en dat komt een mogelijke discussie ten goede), is dat mogelijk voor mij niet. Voor mij is de rode lijn altijd de modern-day geweest. Dat is mijn rode lijn, die jij in mijn ogen mist O-)

Nightspark wijzigde deze reactie 15-06-2018 11:02 (3%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

quote:
Nightspark schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 10:58:
[...]

Zeker interessant. Jouw reactie toont namelijk precies de tweedeling aan binnen de AC fanbase/enthousiastelingen/sympathisanten ( :P ). Zij die wél houden van de Animus en modern-day en zij die gaan voor de historie en níet gaan voor de Animus.

Wat voor jou de rode lijn is, die ik mis? (wil je eens toelichten wat voor jou de rode lijn is, dan kan ik het begrijpen en dat komt een mogelijke discussie ten goede), is dat voor mij de modern-day altijd geweest. Dat is mijn rode lijn, die jij in mijn ogen mist O-)
Ik heb mijn zin niet erg handig gekozen hierboven lees ik nu. Ik dacht in dit topic begrepen te hebben dat het animus verhaal niet in AC:Odyssey zit en dat sommige fans daar van balen.

Ik heb onder andere de eerste AC gespeeld en die eindigde dacht ik met het animus verhaal. Dat voelde ongeveer zoals het einde van de lost serie of de Dexter serie. Een enorm letdown en misvatting waarom mensen het spel kochten, haha.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YdieresiS
quote:
Nightspark schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 11:22:
[...]

Juist andersom, dit deel gaat weer meer Animus verhaal bevatten. En een deel bejubeld dat (waaronder een aantal in dit topic) en een deel zal het niets boeien. Overigens gaat dat Animus verhaal van deel 1 door tot en met AC 3. Daarna zijn er nog wel referenties en dat soort zaken, totdat het in AC Origins weer wordt opgepakt. Hetzij in een wat vernieuwende vorm. Zo herleef je niet de herinneringen van een bloedverwant, maar kun je gewoon 'DNA inprikken'.

[...]
Daarnaast werd er verteld dat in dit deel het Animus verhaal meer optioneel is. Geen idee hoe ze dat gaan uitwerken, maar dit is bedoeld om de twee kampen tegemoet te komen. Diegenen die het willen spelen (waaronder ik) de kans geven om dit verhaal te kunnen volgen en diegenen die het niets boeit de kans geven om het over te slaan. Ik ben echt heel benieuwd hoe ze dit uitwerken, ik zou het in ieder geval niet per ongeluk willen missen tijdens de playthrough.

Vooral deze vraag uit het eerder gelinkte Kotaku artikel spreekt hierover:
quote:
And what of the modern day story featuring Layla Hassan? It’s unusual enough to hear Ubisoft developers talking about the modern day part of their next Assassin’s Creed prior to release, but could we get more info? MacCoubrey confirmed that it’s largely optional for the people who aren’t into it. And for the people who are? Dumont: “I think we have enough twists and turns in there to satisfy our more hardcore fans that like the modern day story and where it leads you. I’m kind of excited for what we have.” And is it as substantial as what was in Origins? “Oh,” he said. “It’s bigger.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DigitalError
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

21 Juni is er een AMA op reddit met de creative director van Odyssey. Ben benieuwd wat voor antwoorden we daar krijgen op vragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vosss
quote:
DigitalError schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 12:09:
https://www.reddit.com/r/...utm_source=reddit-android

21 Juni is er een AMA op reddit met de creative director van Odyssey. Ben benieuwd wat voor antwoorden we daar krijgen op vragen.
Dat zal denk ik voornamelijk van de vragen afhangen; niet waar? :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DigitalError
quote:
vosss schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 00:41:
[...]

Dat zal denk ik voornamelijk van de vragen afhangen; niet waar? :P
dat is zo, maar gelukkig zie ik in de suggesties al zat goede vragen voorbijkomen over de First Civ, customization en meer.

https://www.reddit.com/r/...sassins_creed_odyssey_in/

Hier iemand die bij ubisoft al 8 uur heeft gespeeld als onderdeel van een Mentors Guide Program, geeft al een redelijk beeld van wat we kunnen verwachten.

DigitalError wijzigde deze reactie 16-06-2018 00:55 (30%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 05-12 10:24
Ik ben wel gehyped voor de nieuwe AC. De gameplay van Origins is namelijk erg goed.
Wat ik alleen nog niet helemaal duidelijk heb is waar het verhaal om draait.

Ik ben vanaf deel I een enorme AC fan. Alle games wel gespeeld en zelfs nog in de lore verdiept. Het hele ''de geschiedenis is net iets anders dan je denkt'' aspect vind ik fantastisch. Het hele goed (Assassins) tegen slecht (Templars) vind ik in het echte leven ook super interessant. Dat hele aspect verloren ze uit het oog, heb ik het idee. Syndicate was een vermakelijke game, met geen boeiend verhaal.

Dat vond ik juist zo leuk aan Origins. Ik wilde het begin van de Assassins zien. En wat mij betreft hadden ze er nog veel meer in mogen duiken dan wat ze nu gedaan hebben. Daarom ben ik benieuwd waar deze game om draait.

Of is het een RPG met een Assassins Creed sausje?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• perryvdbosch
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 03-12 06:46
Toch maar een preorder geplaatst... (Ben toch wel beetje hyped :9~ )

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DigitalError
quote:
Dubrillion schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 13:43:
YouTube: Assassin's Creed Odyssey Stealth Gameplay, Legacy Outfit Info &a...

Goed filmpje, wat me nog meer hyped !!!

We zijn allemaal fan van Assassins, maar uiteindelijk was Black Flag ook 1 van mijn favoriete. Terwijl je daar niet een full-time Assassin was!
Na het zien van het filmpje ook hier nog meer zin in dit nieuwe deel van de serie.
Ziet er toch allemaal wel veelbelovend uit, en al die droeftoeters maar schreeuwen dat het geen echte AC is want je hebt geen hidden blade :P

DigitalError wijzigde deze reactie 20-06-2018 15:12 (5%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DigitalError
quote:
bram1984 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:30:
[...]

Ben er even doorheen geskipped, maar dit is toch bijna exact Origins? Wat is er precies veelbelovend volgens jou? Ik word na ca. 120 uur Origins al moe als ik naar dit filmpje kijk.
Ja het zal wel iets persoonlijks zijn, maar ik had echt helemaal niks met die Bayek :P Waar ik dan wel weer veel meer mee heb is de Griekse oudheid en daarom spreekt me dit sowieso al meer aan. Verder zag ik een paar mooie outfits voorbijkomen (altijd fijn :+ ) en ben ik blij dat je ook met een vrouwelijk character kunt spelen als hoofdpersonage. Misschien niet veelbelovend voor anderen, maar voor mij genoeg ;)
Veelbelovend is hier dus: veel speelplezier voor mijzelf ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 22:25
quote:
DigitalError schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:35:
[...]

Ja het zal wel iets persoonlijks zijn, maar ik had echt helemaal niks met die Bayek :P Waar ik dan wel weer veel meer mee heb is de Griekse oudheid en daarom spreekt me dit sowieso al meer aan. Verder zag ik een paar mooie outfits voorbijkomen (altijd fijn :+ ) en ben ik blij dat je ook met een vrouwelijk character kunt spelen als hoofdpersonage. Misschien niet veelbelovend voor anderen, maar voor mij genoeg ;)
Veelbelovend is hier dus: veel speelplezier voor mijzelf ;)
Ik vond Bayek juist wel cool. Ook Egypte vond ik een stuk interessanter met haar piramides en mythologische bouwwerken en geheimzinnige grotten. Een stuk mysterieuzer dan Griekenland, in mijn beleving.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DigitalError
voor iedereen met een US PSN account, er is een gratis thema beschikbaar in de store, alleen weer niet in de EU 8)7

https://www.reddit.com/r/..._creed_odyssey_ps4_theme/

Edit: https://twitter.com/Acces...tatus/1009422709170819072
''As you can see it seems to depict a First Civilization temple that might appear in the game.''

DigitalError wijzigde deze reactie 20-06-2018 21:05 (57%)

• Piet_Piraat7
Ben groot fan van AC en ook hier de gold editie gekocht, maar kon toch lachen om dit plaatje :')

• gamerboy
@Piet_Piraat7 geweldig en correct (vind ik althans haha)

voor mensen die toch nog twijfelen over pre-orderen check deze even en denk er eerst goed over na ;)

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• DigitalError
quote:
gamerboy schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 15:31:
@Piet_Piraat7 geweldig en correct (vind ik althans haha)

voor mensen die toch nog twijfelen over pre-orderen check deze even en denk er eerst goed over na ;)
[video]
waarom zou iemand uberhaupt twijfelen? :+ ziet er gewoon allemaal retestrak uit :P

• gamerboy
@DigitalError blijf het zeggen copy past ;)

• DigitalError
Om 19.00 uur begint de AMA op reddit met de Creative Director van AC

ow wacht, 7PM GMT is 20.00 uur hier :P

en dan nog even iets anders.. https://twinfinite.net/20...ore-heres-what-they-said/

hier de AMA: https://www.reddit.com/r/...ive_director_of/?sort=new

Even een greep uit de antwoorden voor de mensen die geen zin hebben om alles te lezen:

- You can Pet and tame many animals. But there are no cats (Only big cats :))

- Modern day is not optional, everyone will experience modern day in their playthroughs and because of the narrative choices players can make in the game, there will be opportunities to experience more present day for players who want to.

- We have a fully dynamic weather system to fit perfectly with our dynamic world, and the weather we have in game is spectacular. Sailing can really be a challenge in a storm!

- What you saw at E3 was still early footage of the game. We are working hard to ensure that Odyssey is the best it can be by release.

- There will be many different opportunities for romancing characters throughout your journey, which you can opt out of at any time. Romancing plays just as much of a part in the choices during your odyssey as other decisions.

- Q: Many people are asking for reversible covers, can this be done to PS4 game icons as well? and will there be avatars of Alexios and Kassandra availble at or after the launch of the game?
A: It's like you read our minds! We were hoping to have it ready to show it today, but it still needs a little fine tuning. So we will share it soon! All physical copies of Assassin's Creed Odyssey will have reversible covers, featuring Alexios on one side and Kassandra on the other.

- We visited Greece to see the country first-hand, understand the topography and get a feel for the culture. We studied up on archaeological research and read ancient and contemporary authors of the classical period. We also hired on a historical specialist of Ancient Greece, Stephanie-Anne Ruatta, who has been instrumental in helping us recreate Ancient Greece and who we run our decisions past to make sure they are as historically accurate as possible.

- you will have a full quest log. Also many of our systems have individual progress trackers like our mercenary system (and other systems we want to keep as surprises).

- Spartans did use shields, but our Hero is a mercenary, not a Spartan soldier. Our gameplay is much more versatile than that of Origins and a shield was not suited to it, so we replaced shields with dodging, rolling and parrying mechanics. The parry mechanics gives a bit more of feel of old school AC Fight of counter attack, while still retaining fight mechanics of Origins. I can't speak for the future of the franchise for social stealth and parkour.

- Since you select the abilities you want to use, you can adapt your playstyle to suit your level of realism. You can be a pretty epic over the top warrior or a down to earth Assassin if you wish. We have showcased in our material so far more spectacular abilities, but there are some more subtle ones too.

- We are absolutely an AC game. AC games are about experiencing a key moment in history, a place and time that were host to major historical events. In AC Odyssey players will visit Ancient Greece during the Peloponnesian War, meeting historical characters like Socrates and Hippocrates. With our new dialogue system, players will be able to truly interact with history, which is something we’re really excited about. So get ready to debate with Socrates!

From a lore perspective, we wanted to tell the story of how First Civ artifacts created what would become the Templars vs Assassins story, which took place long before the Brotherhood.

Also, AC Odyssey is a continuation of the modern day story from Layla, so players will pick-up right after Origins.

- you cannot customize the features of your character, but you can customise the clothing - Not with dyes, but you can mix and match gear sets with five different gear slots, and your hood will match the colour of your chest piece.

- You will acquire a certain amount of ability points as you play, but you will need to choose where you spend your points. But you can Re-Spec at any time and unlock the ones you want to try them out.

- Ships and naval have a strong place in our game, but they're less the core element of the experience than in Black Flag. Gameplay is also different from BF as we have a more accessible and arcade approach, focusing on the immediate fun. We are true to the era, so no cannon but we have arrows, javelins and more emphasis on cleaving and ramming. Nothing better than cleave a ship in half to see her crew devoured by sharks! But of course there is also a progression and recruitable crew for players that want to go deeper.

- You can climb most environments in the game :) we also made some tweaks and polish to parkour.

- over je schip: You can upgrade your weapons, hull and ramming device through progression. Crew can recruited through the world to bring specific perks to your ship and cosmetic elements can also be applied to your ship and crew.

DigitalError wijzigde deze reactie 21-06-2018 22:24 (176%)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gamerboy
er zijn gister nog wat vragen beantwoord:
Q: Will there be progress tracker?
A: Players will have a full quest log. in addition to that many of our systems have individual progress trackers. (E.G. mercenary systems).

Q: will there be a dynamic weather system?
A: We have a fully dynamic weather system to fit perfectly with our dynamic world. sailing can really be a challenge in a storm!

Q: Will there be a definitive canon story
A:Yes there will be a canon represented in the novel featuring kassandra and her journey. but in the game you decide your path. there is no richt or wrong way.

Q: Does the game contain more than any other Pieces of Eden [than the Broken Spear of Leonidas]?
A: Yes there are other pieces of eden. but i won't say more as i want you to discover it first-hand when playing the game.

Q: Will the color palette and overall aesthetic of the map change as you move around?
A: Oh yeah for sure(night time looks awesome btw) we have 7 types of biomes and many subregions will give a different vibe and feel.

Q: will parkour tomb puzzles return
A: Yes parkour puzzles will return!

Q: Will the decisions that we’ll choose affect the end of the game?
A: Yes as for how dialogue choice will impact the game ending we dont want to give too much away. players will experience that for themselves but your actions and choices will leave to different endings

true for other quests too!

Q: Can the recruits you get be used outside of your ship?
A: Yes, we have an ability called "Call to arms" that sends your recruits to distact and fight NPCS.

hopelijk hebben jullie hier wat aan ;)

source: https://twitter.com/assas...tatus/1009902618028728320

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DigitalError

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DigitalError
Wat mij irriteert is dat de gold editie niet langer de inhoud van de deluxe editie bevat en je dan meteen de ultimate editie zou moeten nemen om alles te hebben.

Maargoed wie houd ik voor de gek? Die ultimate edition ging er natuurlijk sowieso al komen :P
Novel inmiddels ook in de pre-order bij Amazon, nu die andere 2 nog vinden.

DigitalError wijzigde deze reactie 25-06-2018 08:42 (35%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DigitalError
quote:
Piet_Piraat7 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 12:42:
[...]

Echt? Online zie ik staan bij de Gold Edition: "This version will include the title's deluxe content, season pass, and three days early access. Early access will begin October 2, 2018. There is a digital version and a physical version with a steelbook case."

Nevermind, op de website van Ubisoft zie ik inderdaad niks over Deluxe content bij de Gold editie. Maakt mij in ieder geval ook niet zoveel uit, zo'n Deluxe content pack is leuk maar geen must.
ja maar je wilt toch gewoon ALLES hebben :P

• gamerboy
een hele interessante post op reddit over de map. https://i.redditmedia.com...e5f9da87c834e73e335ad8ce0

mooie video over waarom (IMHO ook) odyssey niet echt gaan werken:

gamerboy wijzigde deze reactie 02-07-2018 23:34 (28%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Piet_Piraat7
quote:
gamerboy schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 11:41:
een hele interessante post op reddit over de map. https://i.redditmedia.com...e5f9da87c834e73e335ad8ce0

mooie video over waarom (IMHO ook) odyssey niet echt gaan werken:
Jammer, ik dacht wel echt wat interessante argumenten te gaan horen maar het komt neer op wat er al telkens gezegd wordt:

- AC Odyssey komt te snel na Origins
- AC Odyssey wordt een slap aftreksel van Origins
- In Origins zie je het onstaan van de Assassin's, waarom nog verder terug in de tijd gaan

Weerhoudt mij er in ieder geval niet van ontzettend naar deze game uit te kijken.

• YdieresiS
Laatst in besloten kring een stukje gameplay live ervaren van de nieuwe Assassin's Creed (vroege build). Hoewel er wel werd gezegd om dit niet te filmen en er niet te veel over te delen (niet echt een non-disclosure hoeven tekenen), wil ik toch kwijt dat het er wel weer erg vet uitziet en dat het stukje gameplay (geen nieuwe elementen gezien) me wel erg graag meer wil laten gamen. Hoewel ik eerst sceptisch was over de setting (meer van hetzelfde als in het noordwesten van Origins) is het toch wel heel anders en wat ik heb gezien smaakt naar meer, zelfs het zeegevecht wat we hebben gezien (terwijl ik dat in Black Flag niet echt het leukste onderdeel vond). Helaas mochten we de controller niet zelf hanteren, maar waarschijnlijk had ik daarna niet meer willen stoppen.

Lang wachten tot 5 oktober.

YdieresiS wijzigde deze reactie 26-07-2018 08:24 (4%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DigitalError
Interview met het team van AC Odyssey

DigitalError wijzigde deze reactie 27-07-2018 10:08 (18%)

• Piet_Piraat7
Ik heb er alle vertrouwen in dat het een toffe game wordt, ze hangt in ieder geval alvast boven mn pc :D

• Piet_Piraat7
quote:
DigitalError schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 01:42:
[...]

die van Geralt is ook erg vet zeg, waar laat je die maken of koop je die? :P
Displate :)

• YdieresiS
Nog een video die vorige week is vrijgegeven, hierin wordt meer ingezoomd op de zeeslagen en andere gameplay die met water te maken heeft:

Een functie uit het filmpje wat ook met de zeeslagen (bemanning) te maken heeft vond ik wel leuk om te zien (op 3:53):
spoiler:
Er wordt daar een vijand neergehaald, maar in plaats van hem te doden kun je hem recruiten. Blijkbaar kun je deze dan toevoegen aan de crew van je schip.

Zal wel weer wat uurtjes kosten om alles te ontdekken en te maximaliseren wat betreft je boot en je gear.

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Het ziet er zo waanzinnig mooi en sfeervol uit, ik ben zo bang dat het weer een ubi game wordt met een prachtige wereld maar zwakke en repetitieve gameplay.

• YdieresiS
quote:
Razorbite schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:40:
[...]

Helaas is het geen AC game. Dit is hakken tot je neervalt in griekenland.
Het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt, qua verhaal lijkt het er nu niet tussen te passen. Maar de engine en game moves zijn redelijk gelijk aan die van Origins, ze hebben er inderdaad zaken aan toegevoegd en ik vraag me af hoe die grote gevechten gaan uitpakken (niet direct mijn ding, ik ben meer van stealth), maar om te zeggen da het qua gameplay geen AC is, dat lijkt me niet (tenzij je Origins ook geen AC game vindt, dan kan ik er wel inkomen).

• Piet_Piraat7
Even een waarschuwing: op mijn Facebook timeline kwam iets voorbij van IGN over Odyssey met een flinke spoiler qua gevecht/boss in de game. Direct al in de titel en het plaatje. Wellicht handig die site even te vermijden als je echt nog niks verklapt wil hebben over tegen wie je vecht.
quote:
Razorbite schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:40:
[...]
Helaas is het geen AC game. Dit is hakken tot je neervalt in griekenland.
Vind dit een beetje voorbarig. Het gaat ongetwijfeld weer over assassin's en templars, ik vermoed dat je het gros van de vijanden stealth kan uitschakelen en er zit gameplay tussen van buiten de animus. De gameplay is veranderd ja, maar het helemaal geen AC-game meer noemen vind ik wat overdreven.
quote:
Rather than an all-new installment, Ubisoft will be focusing on extending Assassin's Creed Odyssey through DLC.
Aww yeah. Geen nieuwe AC game in 2019 maar wel veel aandacht voor goede DLC van Oddysey.

Piet_Piraat7 wijzigde deze reactie 23-08-2018 09:50 (59%)

• Razorbite
quote:
YdieresiS schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:30:
Dat in de spoilertags is wel goed om te weten.

spoiler:
Dat geeft toch net weer een andere dimensie als je meer voor het overkoepelende verhaal speelt en de canon goed wil volgen, al zal Ubisoft er wel wat aan hebben gedaan om het overal goed aan te laten sluiten ongeacht welk personage je kiest.

Is daar ook ergens meer informatie over te vinden? Ik wil me er nog iets verder op proberen in te lezen voor de release. Hoop daar wat tijd voor te hebben, want ik wil ook nog Horizon Zero Dawn door hebben gespeeld voor ik begin (daar zit ik nu bijna op 14 uur, dus ik heb nog wel even te gaan volgens mij).

Ik denk dat ik dan ook voor Kassandra ga kiezen.
Zie PM. Let op spoilers.

• Notna
Nice! AC III remastered er nog gratis bij ook. Niet dat ik die opnieuw wil spelen overigens :+

• Dubrillion
Goede DLC moet ik zeggen. Dan vind ik het niet erg om een Gold Edition aan te schaffen. Ja niet elke AC is even goed, maar Origins en Odessey heb ik weer eens ouderwets gepre-orderd.

Ik moet zeggen dat ik best heb genoten van deel III. Ja de game zelf was niet zo goed als deel II. Alleen de stap qua gameplay en graphics van II naar III was echt goed. Dus ik ga tijdens de komkommer tijd gewoon deeltje III nog eens spelen!

• DingK
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 18-10 08:14
Ik heb vanaf AC2 elk deel met veel plezier gespeeld, op Liberation en Rogue na (deze laatste ligt nog in de kast). Elk deel had wel z'n leuke en minder leuke kanten, maar ook in Origins heb ik door de woestijnen en oases gebanjerd en vijanden uitgeroeid.

Toch merk ik dat ik niet echt zit te wachten op Odyssey. Als in, ik tel niet af tot de releasedatum en volg het media coverage niet op de voet. Iets dat ik met vorige delen wel vaak deed.
AC-moeheid? Wellicht. Ik zie wel wat ik dit najaar doe; goede kans dat mijn vrouw hem alsnog haalt, en anders heb ik nog genoeg in de kast liggen dat nog niet uitgespeeld is (HZD, Witcher 3, GoW, momenteel bezig met Spider-Man)...

• -SaveMe-
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 05-12 14:24

-SaveMe-

-klik-

Ik had eerst ook zoiets van ik wacht wel ff. Zeker nadat ik pas onlangs de origins DLC heb uitgespeeld. Maar van wat ik van Oddysey heb gezien wordt het toch wel weer erg vet. Maar de game mag achter in de rij aansluiten:
Spider-Man, Tomb Raider, Dragon Quest XI, RDR2, Divinity OS 2 en dan mss ergens een keer Odyssey?

Fools! said I, You do not know, Silence like a cancer grows!

• Notna
DigitalError schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:14:
[...]

die kon je al claimen na de E3 :P
Dan gratis spul voor degene die het gemist hadden *O* :+

• Notna
#spannond
Hello Notna8310

Over een paar dagen is het zover: dan is de release van Assassin's Creed Odyssey! Onze teams bereiden nu al je bestelling voor.

Tijdens het wachten kun je hier het Assassin's Creed Odyssey -universum verkennen.

Met je aankoop heb je ook recht op een pre-orderbonus:

De blinde koning
Je ontvangt je pre-orderbonus De blinde koning op de dag van release per e-mail in de vorm van een activatiesleutel voor Xbox Live.

Een Alexios Medaille
Je pre-order bonus, Een Alexios Medaille, wordt apart verzonden.

Hoe en wanneer ontvang je het product dat je hebt gereserveerd?

Een paar dagen voor de release ontvang je per e-mail een verzendbevestiging met daarin een track & trace-nummer zodat je de voortgang van je bestelling kunt volgen. We willen dat je optimaal van je game kunt genieten en daarom streven we ernaar om je bestelling op de dag van release te bezorgen.
oOo

• Ambition88
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 01:25
DigitalError schreef op donderdag 20 september 2018 @ 19:56:
ruim 2 weken? :P 12 dagen gekkie dat is minder dan 2 weken :+
5 Oktober toch? dat is morgen over precies 2 weken(console:p)

Zin in!

• DigitalError
Ambition88 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:30:
[...]

5 Oktober toch? dat is morgen over precies 2 weken(console:p)

Zin in!
niet als je de Ultimate Edition hebt besteld, dan 2 Oktober ;)

• Desutoroiya
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 05-12 15:50
DigitalError schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:13:
[...]

Dat is gek, heb gewoon de ultimate edition op PS4 hier
Ik heb ook ultimate edition voor ps4, echter verschil wat ik zie, is dat ze bij bol.com ultimate edition noemen terwijl het de medusa edition is.

https://discord.gg/HCQxJaU || Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• gamerboy
rens-br schreef op maandag 24 september 2018 @ 14:32:
[...]

Dat stuk over het wordt waarschijnlijk een goede game, maar het heeft niet heel veel te maken met een Assassins Creed game?

Dat zou het voor mij niet heel veel uitmaken. Het lijkt tot nu toe op Origins, maar dan met een andere setting. Niet dat ik dat een grote ramp vind. Origins was een top game met een mooie setting en speelde goed weg.

Daarnaast waren bijvoorbeeld Black Flag en Rogue ook niet echt AC games en ze leken enorm op elkaar, maar ik heb ze beide toch met enorm veel plezier gespeeld.

Ik ben nu nog druk bezig met de DLC van Origins (was laatst in de aanbieding), maar ik denk dat Odyssey er toch gaat komen, gezien het feit ik deze kan oppikken voor 39 euro bij de ING.
Wat ik vernomen had is dat origins een echt verhaal had over hoe de creed is ontstaan. Deze game gaat er niks mee te maken hebben en veel mensen die al stukken hebben gespeeld zien geen relatie met de lore (iig. Heel veel minder dan in origins)

Ik haal hem voor deze reden nog niet misschien volgend jaar als die flink in de aanbieding is of als ik reviews heb gezien en ze me er onderwijs van overtuigen ;)

• bram1984
  • Registratie: oktober 2008
gamerboy schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:02:
[...]

Wat ik vernomen had is dat origins een echt verhaal had over hoe de creed is ontstaan. Deze game gaat er niks mee te maken hebben en veel mensen die al stukken hebben gespeeld zien geen relatie met de lore (iig. Heel veel minder dan in origins)

Ik haal hem voor deze reden nog niet misschien volgend jaar als die flink in de aanbieding is of als ik reviews heb gezien en ze me er onderwijs van overtuigen ;)
Als ik iets niet boeiend vind aan de gemiddelde AC game, dan is het wel het verhaal. Is voor mij doorgaans sowieso één grote brij.

Odyssey ziet er voor mij nog steeds uit als een Origins DLC en eerlijk gezegd ben ik niet een enorme fan van naval combat, eigenlijk. Dat is voor mij meer een reden om ermee te wachten (en wellicht helemaal niet te halen in verband met tijdgebrek).

• gamerboy
bram1984 schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:41:
[...]

Als ik iets niet boeiend vind aan de gemiddelde AC game, dan is het wel het verhaal. Is voor mij doorgaans sowieso één grote brij.

Odyssey ziet er voor mij nog steeds uit als een Origins DLC en eerlijk gezegd ben ik niet een enorme fan van naval combat, eigenlijk. Dat is voor mij meer een reden om ermee te wachten (en wellicht helemaal niet te halen in verband met tijdgebrek).
eingelijk wat ik al bijna een half jaar zeg over deze game :)
ik heb al vanaf het begin gezegd dat het veel te snel was na origins en dat ze wat ze nu beloven bij odyssey (namelijk langer support met ongoing stuff) bij origins hadden moeten doen. ik denk dat origins een veel betere game was om dat bij toe te passen. wordt weer een standaard yearly bug season :)

hopelijk gaat ubisoft ze strategie een keer aanpassen want van wat ze beloofd hebben is nu weinig te zien 8)7

• Metalbuster
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-11 18:18
Zou dit niet gewoon een DLC moeten zijn van Origins? Ja, ik koop hem wel omdat ik een enorme AC fan ben. Zoals het er nu uit ziet komt het op mij over alsof het even simpel geld verdienen is van Ubi.

• YdieresiS
En de launch trailer is beschikbaar:

Nog een paar dagen wachten, ik heb er zin in 8)

• Desutoroiya
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 05-12 15:50
Mu.siQ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:47:
[...]

Het is maar hoe je het bekijkt hé...

Vorige AC game eens niet gepre-ordered maar eerste patches ed afgewacht. Dat is me prima bevallen, dus dat ga ik met deze ook doen. Hoewel ik Origins ook van A tot Z heb doorgespeeld, maar dan wat later op eigen tempo :)
Met deze preorder wou ik dus daadwerkelijk eerder beginnen, met vorige deel veel plezier gehad. Het is een dubbel gevoel, aangezien je uit kijkt naar het ene, maar ook het andere dat er nu bij is gekomen O-)

https://discord.gg/HCQxJaU || Steam: Desutoroiya || PSN: Kamikaza

• Piet_Piraat7
Nog 6 dagen oOo zin an
Desutoroiya schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:36:
En toen kwam mijn vriendin thuis met de mededing dat we 1 oktober op vakantie gaan.....
Daar gaat mijn release weekje
Dumpen die handel

• Notna
Stormtrooper schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:02:
He jammer, net UPS gemist. Vanavond maar ff ophalen. Ben benieuwd want ik heb 2 bestellingen gedaan voor mijn dochter: AC Odyssey speciale editie met pass en beeld en daarna los nog een ander beeld.
De game zelf is als het goed is nog niet verscheept, dus het zal het 2de wel zijn ;)

• Stormtrooper
  • Registratie: december 2001

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Notna schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:03:
[...]

De game zelf is als het goed is nog niet verscheept, dus het zal het 2de wel zijn ;)
Maakt niet uit, wordt ze ook blij van..

Death and carnage shall follow me like the rains follow a hurricane. It is inevitable. Stormtroopers toys: BMW R1200 GS Adventure 2013, Samsung Note 9, Asus G750 rammelbak.

• YdieresiS
Mijn statue van Alexios is bezorgd, erg blij met deze keuze, ik vond die statues met helm op niet mooi:

Past ook mooi naast Bayek:

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:22

FlipFluitketel

Frontpage Admin

Zat zojuist in de brievenbus :P

Als het goed is zou ie vandaag al gedownload moeten kunnen worden, ben benieuwd hoe laat het dan zal zijn.

FlipFluitketel wijzigde deze reactie 28-09-2018 11:59 (32%)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Notna
*O*

https://static2.cdn.ubi.com/FLAPS/SHOP/REFONTE_SERVICE/CONFIRMATION/SHIPPING/NL_02.jpg
Hallo Notna
Je pakketje is zojuist overgedragen aan de bezorgdienst.
Nog even geduld, dan heb je je langverwachte bestelling in handen en kan het feest beginnen!

Maar tot dat moment kun je neerploffen op je zitzak en de voortgang van je pakketje nauwlettend in de gaten houden:

• YdieresiS
Zojuist de bevestiging van verzending binnen gekregen. Het lijkt er dus op dat we morgen aan de slag kunnen.

• Piet_Piraat7
Ambition88 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:38:
[...]

huh?

Ik heb de gold edition besteld bij bol.com maar als ik inlog staat er gewoon ''wordt 5 oktober bezorgd''
ben je niet in de war met de ultimate edition, of geldt het alleen voor de digitale aanschaf van de gold edition?
Misschien dat bol.com pas op 5 oktober levert, zou wel kut zijn. Ik heb 'm via de Ubisoft online store digitaal gekocht en daar staat letterlijk "Speel eerder vanaf 2 oktober" bij de Gold Edition.

• Piet_Piraat7
@Ambition88 bij Ubisoft online store kreeg je voor inlevering van 100 coins (die heb je al snel) 20% korting op je aanschaf. Vind 100 euro inderdaad niet niks. De 80 euro die ik betaald heb ook niet :p

• YdieresiS
Ambition88 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Dat zou wel raar zijn toch, als je adverteert dat je 3 dagen eerder kan spelen met de gold edition, ik deze vervolgens bij bol.com bestel en hem alsnog 5 oktober geleverd krijg? 100 euro is geen kattenpis.

Misschien dat ik zo ffe contact leg met bol.com, nou moet ik eerlijk zeggen dat met de champions league + werk deze week, ik er waarschijnlijk toch pas vrijdag aan toe kom, maar toch.. wel vreemd. :9
Dat had ik niet duidelijk, ik dacht dat Bol.com daar niet mee geadverteerd had, maar dat komt ook omdat ik hem daar niet zelf besteld heb, ik bestel de games van Ubisoft vaak bij Ubisoft zelf omdat je daar 20% korting kan krijgen met je ubisoft points. Ik zou dan inderdaad even contact zoeken met Bol.com. Als ze er wel vanaf wijken, dan kan het nog zijn dat je in de loop van de middag/avond een verzendbevestiging krijgt en hem alsnog morgen geleverd krijgt, maar voor de zekerheid dus even vragen als 5 oktober ook in je dashboard staat daar.

• Notna
Ambition88 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:56:
[...]

Hehe dat is een goeie, maar dit geldt alleen voor de pc release toch of? ik koop hem namelijk voor de ps4. :)

[...]

Nee bol.com heeft er ook niet mee geadverteerd hoor, maar ik bedoel gold edition is gold edition toch? misschien zie ik het iets te zwart/wit. :) in mn dashboard staat inderdaad 5 oktober, ga nog wel ffe contact leggen en komt hij 5 oktober is het ook prima.

Of ik zou mn pre-order alsnog bij bol.com moeten cancellen en morgen in de game mania de gold edition ophalen. :P (zie net dat daar voor de gold edition ook nog 4 dagen wachten geldt, zal wel alleen voor ubi zelf gelden dan, vreemd.)
TBH, dit soort dingen moet je altijd gewoon direct bij Ubi kopen en niet via een andere vendor (tenzij je giftcards hebt die je heel graag wilt gebruiken)

Scheelt een hoop gedoe en het is next day delivery met Ubi ook.

• YdieresiS
De reviews komen online, zo ook die van Tweakers:
reviews: Assassin's Creed Odyssey - Prachtige trip naar Griekse Oudheid

Tot nu toe allemaal positief:
https://www.metacritic.co...4/assassins-creed-odyssey

YdieresiS wijzigde deze reactie 01-10-2018 13:09 (20%)

• Piet_Piraat7
8,5 op Tweakers en een 9,2 op IGN :) belooft veel goeds

• Willybubba
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 04-12 13:16

Willybubba

Nut up or shut up.

Nog geen verzendbevestiging hier... Spartan Edition op XBox One.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Dubrillion
Hahaha dat is zuur. Hoe ouder ik wordt hoe meer ik kan genieten van gamen in me eentje! Als de vrouw de deur uit is, TV aan en gaan!

• Nol_NL
  • Laatst online: 02:50
Dan zou ik mij niet gek laten maken en toch Origins nog een kans geven. Origins is gewoon een prima game. Waarom nu de hoofdprijs betalen voor nagenoeg dezelfde game, als je een haast niet gespeeld exemplaar thuis hebt liggen ? Zit je straks ook wat beter in het verhaal van Odyssey en is ie wellicht weer 30 euro goedkoper :)
Pagina: 1 2 3 4 5

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True