Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EternalSunshine
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 16:14
Hi all,

Ik heb een beetje een aparte vraag en ben zeer benieuwd of dit mogelijk is:

Ik heb 2 Playstation 4's en een paar dubbele games. Nu wil ik het liefst de 2 Playstation 4's offline tegen elkaar laten racen/schieten op 2 verschillende beeldschermen. Nu zag ik dat Black Ops 3 wel LAN ondersteund maar bijvoorbeeld Gran Turismo VR niet. Is er als nog een mogelijkheid om de 2 Playstation 4's aan elkaar te knopen, op een router/splitter, zodat je dan tegen elkaar kan? En moet dit dan via internet of kan het echt offline offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EternalSunshine schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:53:
Hi all,

Ik heb een beetje een aparte vraag en ben zeer benieuwd of dit mogelijk is:

Ik heb 2 Playstation 4's en een paar dubbele games. Nu wil ik het liefst de 2 Playstation 4's offline tegen elkaar laten racen/schieten op 2 verschillende beeldschermen. Nu zag ik dat Black Ops 3 wel LAN ondersteund maar bijvoorbeeld Gran Turismo VR niet. Is er als nog een mogelijkheid om de 2 Playstation 4's aan elkaar te knopen, op een router/splitter, zodat je dan tegen elkaar kan? En moet dit dan via internet of kan het echt offline offline?
Offline volgens mij niet. Online kun je een private lobby starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-10 16:07
Zorian schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:48:
Zijn er hier nog wat mensen die ik mag adden om wat games samen mee te doen?
Heb momenteel basically 0 vrienden op PSN en alleen is ook maar zo alleen. :+
De lijst met games die ik heb:

[...]

En nog een berg indie games. :+ No clue welke je precies samen kan doen. En ben niet te beroerd om eventueel een spel erbij te halen als die leuk is. Anthem ziet er tof uit bijvoorbeeld. :9
Ben overigens een ramp met shooters op de console, tenzij aim assist. :p

Ohja, mijn PSN is Zulake1.
Er bestaat een Tweakers Community op PSN. Weet alleen de link even niet meer :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jasphur schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Er bestaat een Tweakers Community op PSN. Weet alleen de link even niet meer :P
Ja daar wordt nog een hoop mee gedaan volgens mij. :P

Edit: Iemand deze al gecheckt? Ziet er wel vet uit. Hotline Miami met moderne graphics waarbij alles kapot kan.

[ Voor 29% gewijzigd door bram1984 op 23-01-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10 01:06
Trouwens ook mensen hier die Jump Force al in de preorder hebben staan?

ook een game waar ik erg naar uitkijk omdat er toch altijd wel een beetje een weeb in me achterblijft :P

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:30
bram1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 13:59:
[...]

Edit: Iemand deze al gecheckt? Ziet er wel vet uit. Hotline Miami met moderne graphics waarbij alles kapot kan.

[YouTube: The Hong Kong Massacre | Release Trailer | PS4]
Zag er laatst ook een filmpje van. Schijnt gisteren al te zijn uitgekomen. Ziet er erg tof uit. Toevallig twee weken geleden Hotline Miami platina gehaald, dus deze wil ik ook wel proberen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steefje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:31:
[...]

Zag er laatst ook een filmpje van. Schijnt gisteren al te zijn uitgekomen. Ziet er erg tof uit. Toevallig twee weken geleden Hotline Miami platina gehaald, dus deze wil ik ook wel proberen.
Ja hij is ook maar € 16,99. Wel tof voor tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:39:
@Verwijderd Ik kan wel even proberen mijn Bose aan de TV te hangen en dan een game te spelen, hoe dat gaat. Via het KPN TV kastje TV kijken levert in ieder geval vertraging op. Plex vanaf mijn laptop of de Netflix app van mijn TV levert geen vertraging op.
En?? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
bram1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 16:35:
[...]

Ja hij is ook maar € 16,99. Wel tof voor tussendoor.
Ben hem nu aan het downloaden. Kan zo maar beperkt spelen, maar zal mijn eerste indruk wel even delen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:12
steefje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 17:56:
[...]

Ben hem nu aan het downloaden. Kan zo maar beperkt spelen, maar zal mijn eerste indruk wel even delen
Zag dit spel ook voorbij komen en twijfel.. ben benieuwd wat je er van vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02
[...]

Ziet er inderdaad goed uit! Ik ben alleen bang dat het eentonig wordt na verloop van tijd.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
steefje schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:59:
Snap sowieso niet dat je cijfers kunt geven aan zoiets, het is zo persoonlijk en subjectief. Vooral als een cijfer een 8,3 is....hoe dan!!!

Gewoon toffe game, meesterlijke game, aardige game of ruk game is ook duidelijk.
“Tof”, “meesterlijk”, “aardig” en “ruk” zijn anders precies net zo persoonlijk en subjectief :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PlayStation Europe

PlayStation Now is rolling out to more countries soon! We have all the details of where and how to sign up for the beta on PS Blog:

https://blog.eu.playstati...d-and-sweden/#sf206440906

Hier om je hiervoor in te schrijven:

https://beta.software.eu.....com/en-gb/ps-now-19-beta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 21:56
Launch Trailer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:09
Wel om in de gaten te houden ;

Calling players from Spain, Italy, Portugal, Norway, Denmark, Finland and Sweden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinobi-vs-Gast
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:22
[...]

Daar had ik een tijdje geleden nog een trailer over gepost, maar het bleef angstvallig stil rondom deze game. En dan zie ik dat deze nu vanuit het niets alsnog is uitgebracht. :*)

Shikata ga nai.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 10:28
Wow ziet er tof uit die Hong Kong Massacre!
Doet me beetje denken aan good old GTA _/-\o_
Kan je ook auto's jatten O-)

En ik las hier ergens wat over die nieuwe "game" Dreams.
Man man man ook weer zoiets tofs!!

Word tijd dat mn kinderen naar school gaan :P

[ Voor 0% gewijzigd door Stef120 op 23-01-2019 21:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:38

Zorian

What the fox?

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 18:40:
PlayStation Europe

PlayStation Now is rolling out to more countries soon! We have all the details of where and how to sign up for the beta on PS Blog:

https://blog.eu.playstati...d-and-sweden/#sf206440906

Hier om je hiervoor in te schrijven:

https://beta.software.eu.....com/en-gb/ps-now-19-beta
Huh? :p
Ik heb die app by default op de PS4 staan en kan ook gewoon een subscription afsluiten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
Ik heb Hong Kong Massacre nog niet heel lang kunnen spelen, slechts paar levels.
Ik ben altijd wel gecharmeerd van topdown shooters en met Hotline Miami heb ik me zeer vermaakt.
Deze game heeft er veel van weg, maar speelt echt totaal anders. Het grijpt me nog niet zo als ik had gehoopt. Het spel geeft weinig ruimte voor fouten (erg snel dood) en de besturing voelt ietsjes stroperig, het bewegen van je poppetje gaat ook niet erg vloeiend. Als je gameplay filmpjes bekijkt lijkt het net of de framerate inkakt, al heb ik meer het idee dat dit een design keuze is.

Het meest lastige vind ik niet altijd zichtbaar is wat een deur is en wat een raam. Door topdown view is dit lastig te zien. Vijanden kunnen jou ook raken door ramen en doordat dit niet altijd duidelijk is, betekent dit vaak game-over.

Nu klinkt dit allemaal best negatief. Het knallen, de bullet-time, sfeer, gfx en kill-cam maken dan weer een hoop goed. Ik heb pas slechts anderhalf uur gespeeld, dus wellicht stel ik mijn mening nog bij. Soms moet je ook even inkomen in een game.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Verwijderd Ik merk niet echt vertraging, alhoewel ik me wel afvraag of ik nu het surround geluid heb dat ik via mijn Platinum wireless hoor. Volgens mij niet. Het zal ook per TV en headset verschillen denk ik, dus er zit niets anders op dan proberen.

@steefje Ik heb vanochtend een paar levels Hong Kong gedaan en ik vind het echt briljant. De eerste 2-3 levels klikte het nog niet echt, maar zodra ik actief de slomo en de dodge ben gaan gebruiken, voelt het zo vet. Ik heb de eerste chapter inclusief boss gedaan. Het is Hotline Miami, maar dan veel vetter door de realistische graphics en alles wat aan flarden geschoten wordt. Ook het feit dat je slomo hebt en onkwetsbaar bent als je dodged helpt echt mee om de gameplay vetter te maken dan Hotline Miami. Bij die laatste game moest je soms echt perfect spelen. Bij HKM kun je lekker gewoon door de levels rollen en alles aan gort knallen.

Eigenlijk vind ik het wel vrij duidelijk wat ramen zijn. Misschien even de brightness omhoog schroeven? Die standaard erg donker namelijk.

Ik heb wat gameplay opgenomen van een vrij lekkere run (vooral op het einde). Geen geluid alleen (geen idee waarom, maar ach).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
bram1984 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 08:48:

@steefje Ik heb vanochtend een paar levels Hong Kong gedaan en ik vind het echt briljant. De eerste 2-3 levels klikte het nog niet echt, maar zodra ik actief de slomo en de dodge ben gaan gebruiken, voelt het zo vet. Ik heb de eerste chapter inclusief boss gedaan. Het is Hotline Miami, maar dan veel vetter door de realistische graphics en alles wat aan flarden geschoten wordt. Ook het feit dat je slomo hebt en onkwetsbaar bent als je dodged helpt echt mee om de gameplay vetter te maken dan Hotline Miami. Bij die laatste game moest je soms echt perfect spelen. Bij HKM kun je lekker gewoon door de levels rollen en alles aan gort knallen.

Eigenlijk vind ik het wel vrij duidelijk wat ramen zijn. Misschien even de brightness omhoog schroeven? Die standaard erg donker namelijk.

Ik heb wat gameplay opgenomen van een vrij lekkere run (vooral op het einde). Geen geluid alleen (geen idee waarom, maar ach).

[YouTube: The Hong Kong Massacre clip]
Doe je netjes, jij speelt iig wat geduldiger dan ik doe:) Ik zal mijn brightness eens tunen, wellicht helpt dit.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
steefje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 10:51:
[...]

Doe je netjes, jij speelt iig wat geduldiger dan ik doe:) Ik zal mijn brightness eens tunen, wellicht helpt dit.
Ja, maar als je al die sterren wilt clearen, dan moet je wel rushen. Volgens mij lukt het never nooit om ze alle 3 tegelijk te doen. Een voor een is beter, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:38

Zorian

What the fox?

Nice, heb toegang tot de VIP beta van Anthem. :9 Ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Zorian schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:03:
Nice, heb toegang tot de VIP beta van Anthem. :9 Ben erg benieuwd.
kom gezellig bij ons buurten :P lekker op de hypetrain

[Multi] Anthem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:18

Wel een Franse voice over van de developer.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

Daarvoor wordt er ook zo een topic aangemaakt lijkt mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakmans
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:11
Iemand Vane al gespeeld, nieuwe game die sinds deze maand in de store staat?
Lijkt wel 'n lekker donker sfeertje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:53

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Modbreak:Reacties KH3 verplaatst, de game heeft een eigen topic dus daar graag posten aub.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 24-01-2019 23:56 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tweakmans schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:41:
Iemand Vane al gespeeld, nieuwe game die sinds deze maand in de store staat?
Ziet er wel goed uit. Doet me een beetje denken aan Rime.

De reviews zijn echter blijkbaar behoorlijk negatief. Technisch ondermaats en een totaal gebrek aan lijn in het verhaal waardoor je vaak clueless bent wat je moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik mag wel opschieten met Metro trouwens. Zit nu tegen het einde van 2033 aan en daarna door naar Last Light. Dan moet ik net op tijd voor Exodus zijn. Ik weet echt amper nog wat van die game (Last Light), dus das mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukidaruma
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:57
Twixie schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Ziet er wel goed uit. Doet me een beetje denken aan Rime.

De reviews zijn echter blijkbaar behoorlijk negatief. Technisch ondermaats en een totaal gebrek aan lijn in het verhaal waardoor je vaak clueless bent wat je moet doen.
Gemaakt door dezelfde mensen die ook aan Last Guardian hebben gewerkt.Het wereldje en de muziek zijn mooi, maar de besturing is weer ondermaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
bram1984 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:39:
Ik mag wel opschieten met Metro trouwens. Zit nu tegen het einde van 2033 aan en daarna door naar Last Light. Dan moet ik net op tijd voor Exodus zijn. Ik weet echt amper nog wat van die game (Last Light), dus das mooi.
Ik moet eigenlijk nog beginnen met 2033 op de PS4. Had het spel ook al op de pc maar ben op de PS4 echt nét aangekomen in het eerste metrostation.

Naja, ik heb vanwege het wisselen van baan straks drie weken vakantie. Dus dan maar full-time gamen :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrijdag schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:54:
[...]

Ik moet eigenlijk nog beginnen met 2033 op de PS4. Had het spel ook al op de pc maar ben op de PS4 echt nét aangekomen in het eerste metrostation.

Naja, ik heb vanwege het wisselen van baan straks drie weken vakantie. Dus dan maar full-time gamen :9
Echt de moeite waard. Grafisch kan het nog allemaal prima mee en de pacing is echt uitstekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Damn!
RE2 is goed.
Heel, heeeeeeel erg goed.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
rajackar schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:19:
Damn!
RE2 is goed.
Heel, heeeeeeel erg goed.
Had je de demo ook gespeeld toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Cyrax0508 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:22:
[...]

Had je de demo ook gespeeld toevallig?
Absoluut.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
Okay, was ik even benieuwd naar. Die vond ik namelijk ook al gruwelijk goed. De hele game smaakt dus naar meer. Kan niet wachten tot vanavond in elk geval. Nice

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Cyrax0508 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 14:27:
[...]

Okay, was ik even benieuwd naar. Die vond ik namelijk ook al gruwelijk goed. De hele game smaakt dus naar meer. Kan niet wachten tot vanavond in elk geval. Nice
Ja, dat vond ik ook.
Zelfs de hele intro is al geweldig.
Helemaal nieuw en op zichzelf staand fantastisch en toch ook vol met fan service.
Ik baal er bijna van dat ik het verhaal al ken ;-)
Wat me vooral opvalt is hoe intens en in your face alles is. Dit is echt geen simpele remake maar een game die echt op zichzelf staand bijzonder goed is in deze tijd.
Ik zou zeggen een must play voor iedereen :-)

[ Voor 13% gewijzigd door rajackar op 25-01-2019 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 21:56
Ik wou pas vanavond met RE2 beginnen (zulke games hoor je in de nacht spelen).
Maar kon gewoon niet wachten :P

En man, die graphics zijn echt next level hoor. Gewoon Naughty Dog niveau.
Originele soundtrack is ook genieten. Kost €3 in de PS Store. Als je het origineel hebt gespeeld, kan ik de ost zeker aanraden. Geeft mij weer die 90s vibes.

Straks even verder. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
Eerste paar uurtjes res2 zitten er op. Vanavond speel ik nog wel ff verder in het donker...
Vind het wel jammer dat er geen optie is om de deuren net zo open te doen als vroeger. Duurde ff, super spannend

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:57
Gustavo Santaolalla (de muziekproducer van TLoU) heeft vandaag tijdens een concert gezegd dat TLoU II 'very soon' komt.
Een paar dagen terug postte hij ook al op Instagram een foto terwijl hij muziek was aan het opnemen voor de game.

Het zal wel niet veel betekenen, maar hoop doet leven :P
Sommigen kunnen bijna beginnen aan hun KH, ik moet nog even wachten op 'mijn' game :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Anthem demo doet het ook voor geen meter, dit is toch wel weer hele pijnlijk reclame voor EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 11:57:
De Anthem demo doet het ook voor geen meter, dit is toch wel weer hele pijnlijk reclame voor EA.
Wat doet 'ie niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Of je kan niet verbinden met de server of je zit vast in een laad scherm. Dus eigenlijk doet niks het voor de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Nieuwevolger schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 12:18:
[...]

Of je kan niet verbinden met de server of je zit vast in een laad scherm. Dus eigenlijk doet niks het voor de meeste mensen.
Maar er kunnen ook een hoop mensen wel spelen :P
Ja het connecten was een drama maar als je eenmaal aan het spelen bent is het echt een onwijs toffe game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zooooooooooo vet :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10 14:01
Vrijdag aan Nioh begonnen. Stond al even op mijn lijstje en nu toch maar eens aangeschaft. De combinatie van Souls achtige combat met een Diablo achtig lootsysteem in een Japanse samurai setting pakt goed uit; game speelt heel lekker en soepel weg.
Dat het wederom een lange, moeilijke weg gaat worden bewijst mijn ontmoeting met de eerste baas:
[YouTube: Nioh | Onryoki bossfight | first playthrough]
Ik kan voorlopig wel weer even vooruit :P

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 26-01-2019 15:18 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2 levels van Anthem gespeeld, het is eigenlijk gewoon een third person destiny met een iron man suit. De gameplay is vrij goed verder, in dat opzicht prima aan te raden. Frame rate op de pro zakt wel steeds in wanneer het druk wordt op het scherm. De Hub vind ik verder ook niks toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dvdkiwi Toevallig vorige maand begonnnen met nioh, prima game, duurt alleen wel erg lang om uit te spelen, ben halve wege maar gestopt omdat ik het wel een beetje gezien had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:53
vinom schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:19:
Gisteren vol enthousiasme mijn PS4 Pro uitgepakt. Het laatste model, dus dat viel mij mee gelukkig. Ding aangesloten, aangezet, zwart beeld. Beetje lopen freubelen met de kabels, wel beeld maar flikkerend en af en toe viel het weg. In de video output settings lopen klooien en tot de conclusie gekomen dat de RGB mode dus niet goed werkt in combinatie met mijn receiver (die alles vlekkeloos zou moeten aankunnen en doorgeven). De kabel is goed, want als ik hem de receiver ertussen uit laat en hem aanslsuit als Playstation>TV pakt ie RGB wel goed. Met de receiver ertussen is YUV420 het maximale. Gelukkig werkt HDR daar ook gewoon mee. Maargoed, in theorie zou RGB het ook gewoon moeten doen en dat ie terugschakelt naar YUV422 als het nodig is, maar dat werkt dus niet.
Om hier nog even op terug te komen. Waarschijnlijk is het wel de HDMI kabel die van de receiver naar de tv gaat. Ik heb de verpakking eens opgezocht en ondanks dat het een high speed with ethernet is (en dus 18gbps aan zou moeten kunnen) staat er max 10 gbps op. Waarschijnlijk omdat de kabel ook 7,5 meter is dat de bandbreedte beperkt is. Dan red je het dus niet qua bandbreedte op RGB en HDR erbij. Het was ook geen dure kabel en ik ben niet van plan hem op dit moment te vervangen, dus ik wacht wel op een betaalbare, lange HDMI 2.1 kabel.

Zo'n straf is het niet om op YUV420 te spelen want het ziet er nog steeds fantastisch uit.

God of War begin ik goed in te komen, echt een top spel. Spiderman vanmiddag even opgestart en de eerste missie gedaan en dat lijkt ook veelbelovend

[ Voor 4% gewijzigd door vinom op 26-01-2019 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
dvdkiwi schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:17:
Vrijdag aan Nioh begonnen. Stond al even op mijn lijstje en nu toch maar eens aangeschaft. De combinatie van Souls achtige combat met een Diablo achtig lootsysteem in een Japanse samurai setting pakt goed uit; game speelt heel lekker en soepel weg.
Dat het wederom een lange, moeilijke weg gaat worden bewijst mijn ontmoeting met de eerste baas:
Pfff ik krijg al hartkloppingen alleen van het kijken naar jouw video :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 10:28
Ziet er erg goed uit!
Maar valt ie qua moeilijkheidsgraad ook echt onder de Souls games?
Dan is er voor mij geen plekje voor deze game.

[ Voor 48% gewijzigd door Stef120 op 26-01-2019 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Stef120 schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:23:
[...]
Maar valt ie qua moeilijkheidsgraad ook echt onder de Souls games?
Ik denk dat ie redelijk on par is.
Als ik op google zoek naar Is Nioh as hard as Dark Souls geeft de eerste hit 'Nioh' Vs 'Dark Souls' And 'BloodBorne:' Here's What You Need To Know de verschillen goed aan.
Ik heb enkel het eerste level en de eerste boss gehad en kan niet zeggen dat het makkelijker is ;)
Scrisissszzz schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:53:
[...]
Deel nog maar wat bossfights komende tijd :P
Haha zal ik doen! Maar dan in het Nioh topic d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 27-01-2019 00:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Je gaat zeker nog vaak vloeken ;) maar Nioh is een erg toffe game. Toevallig laatst een een 3e run begonnen :)

Deel nog maar wat bossfights komende tijd :P

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterMichel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-09 10:19
dvdkiwi schreef op zondag 27 januari 2019 @ 00:52:
[...]

Ik heb enkel het eerste level en de eerste boss gehad en kan niet zeggen dat het makkelijker is ;)

[...]
Succes met de tweede boss. Daar heb ik me echt flink op stukgebeten. De eerste boss is een makkie vergeleken met de tweede.

PSN ID: MrMichel_75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Toevallig kwam ik dit tegen op Resetera:
2019 will be another solid year for the platform due to the large install base, growing network sales, strong third party software, first party software and back catalog. Lineup for the first half of the year is set but second half is still in flux. Sony also has a couple of unannounced games (already existing IP) with PS4 in mind but I'm conscious that there have been discussions around making them cross gen/next gen titles. In general, most of the focus for Sony 1P is on PS5 right now. It is still early to talk about next gen but I imagine we'll hear some whispers come out of GDC.
Overall there is a push to further invest in PSN and focus on expanding the services ecosystem around the PlayStation brand. I'm not sure if much of it will be realised this year, but there is definitely a lot in the pipeline for next gen. Overall there isn't much to talk about right now. But when there is I'll update this post.

Het is geschreven door ZhugeEx. Ik ben niet zo actief of Resetera, dus ik ken zijn werk niet echt. Hij is blijkbaar een admin van Resetera, die ook als respectabele analist van de gaming wereld werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Wat is de mimiek van Chloe in Uncharted Lost Legacy ongelovelijk goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anton.net schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:57:
Toevallig kwam ik dit tegen op Resetera:
2019 will be another solid year for the platform due to the large install base, growing network sales, strong third party software, first party software and back catalog. Lineup for the first half of the year is set but second half is still in flux. Sony also has a couple of unannounced games (already existing IP) with PS4 in mind but I'm conscious that there have been discussions around making them cross gen/next gen titles. In general, most of the focus for Sony 1P is on PS5 right now. It is still early to talk about next gen but I imagine we'll hear some whispers come out of GDC.
Overall there is a push to further invest in PSN and focus on expanding the services ecosystem around the PlayStation brand. I'm not sure if much of it will be realised this year, but there is definitely a lot in the pipeline for next gen. Overall there isn't much to talk about right now. But when there is I'll update this post.

Het is geschreven door ZhugeEx. Ik ben niet zo actief of Resetera, dus ik ken zijn werk niet echt. Hij is blijkbaar een admin van Resetera, die ook als respectabele analist van de gaming wereld werkt.
Aan de games die het eerste half jaar uitkomen gaat het in ieder geval niet liggen voor de ps4. Hele lading belovende games van zowel westerse als oosterse makelarij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ben ik ff in de war: werd er nou wel of geen voucher meegeleverd met 4 weken gratis PS Plus?

Ik had vandaag iets geks; 2x ging tijdens het spelen van GT Sport het beeld voor enkele seconden op zwart. De game loopt wel door, getuige de crashes in de bandenstapel.
Echt compleet van alles naar 0. Ligt dan de internetverbinding eruit? (Speel offline maar wel verbonden met PSN)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Standaard wordt geen ps+ geleverd bij een console.
Wel kan je 14 dagen trial activeren met een nieuw ps account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 14-10 20:23

Dxue

PSN:EvilDrunk

Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:36:
Nu ben ik ff in de war: werd er nou wel of geen voucher meegeleverd met 4 weken gratis PS Plus?

Ik had vandaag iets geks; 2x ging tijdens het spelen van GT Sport het beeld voor enkele seconden op zwart. De game loopt wel door, getuige de crashes in de bandenstapel.
Echt compleet van alles naar 0. Ligt dan de internetverbinding eruit? (Speel offline maar wel verbonden met PSN)
het ligt dus niet aan mij. ik heb ook af en toe dat het beeld ineens zwart wordt en geluid stopt. maar de game loopt wel door inderdaad. ps knop indrukken en wachten tot het beeld weer terug is. ik heb het alleen met de nieuwste ps4 pro, mijn vorige versie had ik daar geen problemen mee.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dxue schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:56:
[...]

het ligt dus niet aan mij. ik heb ook af en toe dat het beeld ineens zwart wordt en geluid stopt. maar de game loopt wel door inderdaad. ps knop indrukken en wachten tot het beeld weer terug is. ik heb het alleen met de nieuwste ps4 pro, mijn vorige versie had ik daar geen problemen mee.
Precies! Behalve het indrukken van de ps knop, na een seconde of 5 is er weer beeld en geluid.
Heb jij ook een brakke internetverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:10

SD5k

>4&X

[...]

Ik heb dit ook heel af en toe, ook met een recente PS4 Pro uit de Gamemania omruilactie. Ik dacht zelf dat het aan mijn HDMI switch lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gelukkig hebben jullie weer garantie :D :+
(Ik heb er overigens (nog) geen last van met mijn nieuwe Pro via Gamemania)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Niet online
Hebben jullie niet gewoon HDMI-handshakeproblemen? HDMI in combinatie met de HDCP-beveiliging is berucht om dit soort problemen.

Misschien dat opnieuw inpluggen of een andere kabel helpt. Of de volgorde waarin je je apparatuur inschakelt wijzigen en eventueel HDMI-CEC uitzetten/opnieuw inschakelen. Als je een 4K-tv hebt, helpt het wijzigen van HDR-instellingen/colour space mogelijk.

Ik verdenk mijn tv van het veroorzaken van het probleem, vooral als deze tussendoor even uit is geweest of dat er even kabel-tv is gekeken. Het gebeurt bij mij overigens alleen als de receiver tussen tv en consoles ingeschakeld is.
Als de verbinding verloren gaat, gaan op de receiver de HDMI In en Out symbolen als een bezetene knipperen, net zoals bij het inschakelen van de tv. Ook al komt het beeld weer vanzelf terug, meestal is dit slechts tijdelijk en blijft het beeld steeds wegvallen. Het enige wat dan werkt is de tv en receiver uit- en weer aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori0546
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-06 17:17
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:33:
[...]

Precies! Behalve het indrukken van de ps knop, na een seconde of 5 is er weer beeld en geluid.
Dit probleem heb ik ook sinds de pro i.c.m. een 4k tv.
Met mijn oude PS4 nooit last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:42
Alright, medegamers op de ps4. Ik heb bij een flinke marathon spelen op mijn ps4 kramp in mijn handen. Dit heeft met name te maken met dat de ps4 controller gewoon te klein is. Ik vind ze wel lekker spelen, maar kan dus niet te lang. Ik ben op zoek gegaan naar een goede vervanger en heb net de Nacon Pro 2 weer retour gestuurd, omdat deze niet significant groter is.

Wil eigenlijk geen controller kopen van 120+ euro.

Nu zag ik deze extenders, maar kan deze niet vinden hier, maar het lijkt me eigenlijk best een interessante oplossing. Is er niet iets van een clip-on die de controller breder maakt?

Wie heeft heeft de oplossing al gevonden? Voordat ik controllers ga bestellen en terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10 13:08
jori0546 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:43:
[...]

Dit probleem heb ik ook sinds de pro i.c.m. een 4k tv.
Met mijn oude PS4 nooit last van gehad.
SD5k schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:08:
[...]

Ik heb dit ook heel af en toe, ook met een recente PS4 Pro uit de Gamemania omruilactie. Ik dacht zelf dat het aan mijn HDMI switch lag.
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 07:33:
[...]

[...]

Ik herken dit helemaal niet en maatje van me ook niet. Hij heeft een Launch PS4 en ik een nieuwe Pro maar totaal geen last van en we spelen samen vele uurtjes GTS

/edit:
Als reactie op @Verwijderd hier onder, ja ik gebruik de originele HDMI kabel.
Ik had nog een mooie korte HDMI van Ugreen liggen maar dat vond de PS4 niet zo tof, gaf knipperend beeld met groene streepjes dus de originele maar weer gebruikt.

[ Voor 8% gewijzigd door schumi2004 op 28-01-2019 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apart. Gebruiken jullie allemaal de meegeleverde hdmi kabel?
Ik ga vanavond eens een andere kabel proberen, eens zien of 'ie dan wel stabiel blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vrij zeker dat @MartijnS72 het bij het rechte eind heeft. Tijdje terug moest ik ook alles wat herschikken en her-aansluiten, en had toen een cheapo kabel van bij Action. Alhoewel hij 'High Speed' was, merkte ik in kleine letters dat het een 10Gbps kabel was. Eerst uitgebreid getest en alles leek ok. Dan maar alles mooi weggestopt, en toen kreeg ik ineens ook ongeveer eens per uur heel even een zwart scherm (was met een ander spel). Blijkbaar was die kabel dus niet meer 100% betrouwbaar als hij in de buurt van andere kabels liep. Erna dan een 18Gbps kabel gekocht, en geen problemen meer gehad.

Zie ook : Twixie in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Zo. Lost Legacy uitgespeeld. Top game. Punt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
LOL, ook een manier natuurlijk om goedkoop een PS4 te scoren :

https://www.hln.be/ihln/g...oenten-en-fruit~a52da0a9/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:48:
Apart. Gebruiken jullie allemaal de meegeleverde hdmi kabel?
Ik ga vanavond eens een andere kabel proberen, eens zien of 'ie dan wel stabiel blijft.
Ja, totdat ik in Destiny 2 en GTS problemen kreeg met de kleuren. Toen een kabel van € 16 eraan gehangen en nooit geen problemen meer.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Jorgen schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:04:
[...]

Ja, totdat ik in Destiny 2 en GTS problemen kreeg met de kleuren. Toen een kabel van € 16 eraan gehangen en nooit geen problemen meer.
Toch vervelend om met een kabel van €16 alleen nog maar problemen te hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CoiLive schreef op maandag 28 januari 2019 @ 18:12:
[...]

Toch vervelend om met een kabel van €16 alleen nog maar problemen te hebben :+
Jadajadajada... bijdehandje :+

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
schumi2004 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:24:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik herken dit helemaal niet en maatje van me ook niet. Hij heeft een Launch PS4 en ik een nieuwe Pro maar totaal geen last van en we spelen samen vele uurtjes GTS

/edit:
Als reactie op @Verwijderd hier onder, ja ik gebruik de originele HDMI kabel.
Ik had nog een mooie korte HDMI van Ugreen liggen maar dat vond de PS4 niet zo tof, gaf knipperend beeld met groene streepjes dus de originele maar weer gebruikt.
Ik herken dit dus wel, behoorlijk vervelend dat het beeld af en toe wegvalt, soms langer dan "normaal" (zo beschouw ik het inmiddels).

Heb namelijk al van alles geprobeerd om het op te lossen en krijg het niet voor elkaar.

Wat heb ik geprobeerd:

- andere PS4 Pro
- HDCP uitgezet
- originele HDMI kabel
- high speed kabel
- rechtstreeks op de TV aangesloten (verschillende HDMI ingangen)
- andere TV geprobeerd
- andere receiver geprobeerd

Ik weet het niet meer en heb het maar geaccepteerd (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Segafreak83 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:37:
[...]

Ik herken dit dus wel, behoorlijk vervelend dat het beeld af en toe wegvalt, soms langer dan "normaal" (zo beschouw ik het inmiddels).

Heb namelijk al van alles geprobeerd om het op te lossen en krijg het niet voor elkaar.

Wat heb ik geprobeerd:

- andere PS4 Pro
- HDCP uitgezet
- originele HDMI kabel
- high speed kabel
- rechtstreeks op de TV aangesloten (verschillende HDMI ingangen)
- andere TV geprobeerd
- andere receiver geprobeerd

Ik weet het niet meer en heb het maar geaccepteerd (helaas).
Ow das wel hardnekkige en als ik zo lees niet veel opties meer over.
HDMI CEC ook al disabled neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Xecuter NL schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:11:
Alright, medegamers op de ps4. Ik heb bij een flinke marathon spelen op mijn ps4 kramp in mijn handen. Dit heeft met name te maken met dat de ps4 controller gewoon te klein is. Ik vind ze wel lekker spelen, maar kan dus niet te lang. Ik ben op zoek gegaan naar een goede vervanger en heb net de Nacon Pro 2 weer retour gestuurd, omdat deze niet significant groter is.

Wil eigenlijk geen controller kopen van 120+ euro.

Nu zag ik deze extenders, maar kan deze niet vinden hier, maar het lijkt me eigenlijk best een interessante oplossing. Is er niet iets van een clip-on die de controller breder maakt?

Wie heeft heeft de oplossing al gevonden? Voordat ik controllers ga bestellen en terug sturen.
Koop een Cronusmax en sluit daar een Xbox One (S) controller bedraad op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
schumi2004 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:39:
[...]
Ow das wel hardnekkige en als ik zo lees niet veel opties meer over.
HDMI CEC ook al disabled neem ik aan?
Ja, die staat ook uit. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Segafreak83 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:43:
[...]

Ja, die staat ook uit. Dank je!
Heeft je TV speciale HDMI settings misschien?

Ik kan op mijn Philips kiezen voor UHD 4:2:0 of UHD Uit als de standaard UHD 4:4:4/4:2:2 moeilijk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
schumi2004 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 23:55:
[...]

Heeft je TV speciale HDMI settings misschien?

Ik kan op mijn Philips kiezen voor UHD 4:2:0 of UHD Uit als de standaard UHD 4:4:4/4:2:2 moeilijk doet.
Mijn Sony tv is nog full HD, 1080p van iets meer dan 3 jaar oud.

De problemen begonnen bij de PS4 Pro, met de gewone PS4 heb ik nergens last van gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-10 15:39
Kan iemand mij helpen met het volgende:
Mijn oudste broertje heeft een PSN account op de PS4 aangemaakt wat gekoppeld is aan het email en tel.nr van mijn vader, prima geregeld. Afgelopen weekend wilde mijn jongste broertje een account aanmelden en hij was in zijn enthousiasme alvast begonnen met invullen (gekoppeld aan mail en tel.nr. van zijn moeder). Na het voltooien blijkt dat hij onder het 'familiebeheer' van mijn oudste broertje valt! Dat is niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit aanpassen dat het een 'stand-alone' account wordt? Of moet ik gewoon dit account negeren en een nieuwe aanmaken met ander PSN-ID en email adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
Dat zwarte beeld heeft met hdcp te maken heb namelijk zelfde op mijn 1080p tv.
Gelukkig heb ik het altijd maar 1x per sessie en altijd binnen ong 2a3 min van opstarten.
Weet dat toen de ps4 pro lanceerde dit een heel ding was voor mensen met 1080p tv en de pro.
Heb zelf een onkyo reciever en een 9 jaar oude lg tv. Maar op 1 zwart beeld van denk 2sec na geen problemen.
Misschien even database rebuilden. Of controleren dat je op de juiste hdcp versie draait dus niet die voor 4k.
Geloof dat je dit kan wijzigen via safemode van de pro. Even powerknop vast houden en na 2x beep( eerste beep is meteen als je knop indrukt) loslaten en controller geloof direct verbinden met kabel anders werkt niet.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook af en toe dat mijn beeld 2 seconden op zwart gaat sinds ik een Pro heb.
Bij de gewone PS4 geen last van gehad en op de Pro kwam dat probleem na een update.

Het is weleens lastig tijdens multiplayer Black Ops 4, maar tot nu toe ben ik nog niet gekilled tijdens het zwarte beeld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
Bij m'n OG, Slim en 2 Pro's nooit last van gehad
Ik game wel op een monitor (1080p), dat zal het wel verklaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren wat dingen nagelopen en aangepast.

- Tv op gamemodus gezet (dacht dat ie dat al stond, niet dus).
- Hdmi kabel vervangen voor een ander high speed exemplaar.
- Internet bedraad aangesloten ipv wifi.

In 1,5 uur tijd geen gekke dingen gemerkt.
Alleen in positieve zin: de inputlag lijkt zo goed als verdwenen (...gamemodus) :9~

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Superkiwi
Knipperen jullie niet gewoon wat trager met je ogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:46:
Gisteren wat dingen nagelopen en aangepast.

- Tv op gamemodus gezet (dacht dat ie dat al stond, niet dus).
- Hdmi kabel vervangen voor een ander high speed exemplaar.
- Internet bedraad aangesloten ipv wifi.

In 1,5 uur tijd geen gekke dingen gemerkt.
Alleen in positieve zin: de inputlag lijkt zo goed als verdwenen (...gamemodus) :9~
Tof! Morgen krijg ik een andere nieuwe receiver, dus ik ga óók alles (opnieuw) nalopen ën aansluiten.

Benieuwd of het ook helpt. Zal mijn bevindingen hier posten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 14-10 20:23

Dxue

PSN:EvilDrunk

ik moet zeggen dat het beeld op zwart gaan een stuk minder is geworden toen ik het op rgb had gezet (blijkbaar is dat de 4:4:4 instelling?). ik had na 20 uur ofzo weer een zwart beeld moment en dag erna zag ik het hier voorbij komen in een post. mijn tv is een philips monitor, ben ff modelnummer kwijt, maar is de 43" monitor die hdr1000 compatible is. nou moet ik ook zeggen dat ik wel in de tussentijd heb zitten klooien met hdr instelling op de monitor doordat ik een xiaomi box eraan heb gehangen. Dus ik denk dat het bij mij ligt aan een hdr standaard op monitor en de ps4 pro

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
Verwijderd schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:31:
Ik heb het ook af en toe dat mijn beeld 2 seconden op zwart gaat sinds ik een Pro heb.
Bij de gewone PS4 geen last van gehad en op de Pro kwam dat probleem na een update.

Het is weleens lastig tijdens multiplayer Black Ops 4, maar tot nu toe ben ik nog niet gekilled tijdens het zwarte beeld. :+
Dat is nou een échte Black Ops. Als je beeldscherm zwart wordt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:28

Gregory76

Sony PlayStation freak

Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen die een SSD of SSHD in hun PS4 (Pro) hebben gedaan? Wat zijn de bevindingen?
Ik wil de interne schijf graag gaan vervangen. Het gaat mij niet zozeer om opslagruimte (ik heb al een externe grote schijf), maar om snelheidwinst, met name in het menu. What's the best way to go momenteel?
Ik dacht eerst aan een Samsung 860 SSD, maar misschien is een Seagate Firecuda SSHD wel een betere keuze?

Zijn er hier überhaupt mensen die een SSD of SSHD intern gebruiken?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
Gregory76 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:08:
Zijn er hier misschien ervaringsdeskundigen die een SSD of SSHD in hun PS4 (Pro) hebben gedaan? Wat zijn de bevindingen?
Ik wil de interne schijf graag gaan vervangen. Het gaat mij niet zozeer om opslagruimte (ik heb al een externe grote schijf), maar om snelheidwinst, met name in het menu. What's the best way to go momenteel?
Ik dacht eerst aan een Samsung 860 SSD, maar misschien is een Seagate Firecuda SSHD wel een betere keuze?

Had eventjes een kingston a400 480gb in de pro. Maar deze ging binnen 24uur ineens kuren vertonen..
Maar toen hij het wel deed was verschil in laden van games en snelheid van menu hetgeen wat meteen heel erg opviel.
Helaas heb ik er te kort van kunnen genieten.
Ga zeker weer eens ssd scoren voor in de pro maar heb net pas geld terug van de oude dus ik neem even de tijd :P
Wat misschien ook een mooie combo is, is een ssd intern voor de meest laadgevoelige games, en een externe sshd gebruiken voor de rest.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
@Gregory76 SSD en SSHD zijn beiden sneller dan een gewone HDD.
Het snelheidsverschil bij een SSHD hangt een beetje af van je gebruik. Als je altijd maar 1-2 games tegelijk speelt, ga je zeker een verschil merken. Als je iemand bent die 10 verschillende games tegelijk speelt, gaat het verschil kleiner zijn. Dat komt een SSHD het flashgeheugen enkel gebruikt voor files die recent veel gebruikt zijn. Over het algemeen ligt de snelheid van een SSHD in het midden tussen HDD en SSD. Ik heb er zelf 1 en ben wel tevreden. Kijk eens wat videos op YT zou ik zeggen..
Prijs/snelheid --> SSHD
Pure snelheid --> SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Rocksteady werkt mogelijk aan Batman: Arkham Crisis:

Volgens geruchten werkt Rocksteady aan Batman: Arkham Crisis en zou de game later dit jaar al verschijnen.

Ik heb erg veel genoten van de Batman games en ik ben dan ook een fan.

@Gregory76

Ik heb een externe SSD en de games starten allemaal veel sneller.
Als je een interne SSD hebt is de PS en games sneller doordat de system software dan ook op de SSD staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Voor de volledigheid, het artikel van Gamer.nl:
Rocksteady werkt mogelijk aan Batman: Arkham Crisis

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeeleNL schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:03:
Mijn oudste broertje heeft een PSN account op de PS4 aangemaakt wat gekoppeld is aan het email en tel.nr van mijn vader, prima geregeld. Afgelopen weekend wilde mijn jongste broertje een account aanmelden en hij was in zijn enthousiasme alvast begonnen met invullen (gekoppeld aan mail en tel.nr. van zijn moeder). Na het voltooien blijkt dat hij onder het 'familiebeheer' van mijn oudste broertje valt! Dat is niet de bedoeling.

Hoe kan ik dit aanpassen dat het een 'stand-alone' account wordt? Of moet ik gewoon dit account negeren en een nieuwe aanmaken met ander PSN-ID en email adres?
Als hij als child account onder dat ander account valt, vermoed ik dat hij zijn echte geboortedatum opgegeven heeft. In dat geval is het onmogelijk om van dat sub account een master account te maken.

Zelf vond ik Parental Control wel nuttig, maar de beperking op online gebruik bij kind-accounts is een afknapper van jewelste die totaal niet te omzeilen is. Mijn zoon van 8 bleef gewoon tegen die beperkingen aan lopen (basically niets online kunnen spelen), dat we uiteindelijk voor hem een nieuw account aangemaakt hebben met een fake geboortedatum (jaartal-10). Wel een beetje zonde aangezien hij al 100+ trophies had op zijn origineel account. Ook is het daardoor nu een Master Account die dus niet langer onder Parental Controls valt. Er is wel geen Credit Card aan gekoppeld, dus in principe kan er op vlak van uitgaven al niets gebeuren. Let er wel op dat je zeer goed bijhoudt wat die fake geboortedatum is, want op het Internet staan een hoop verhalen van mensen die later eens hun account moesten recoveren, en dit onmogelijk was omdat ze aan Sony niet de geregistreerde geboortedatum konden opgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-10 13:54
Gregory76 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 22:08:

Ik heb er een Crucial MX500 in m'n Pro zitten. Voornaamste verschil is dat de UI een stuk soepeler loopt. Dus geen gestotter/korte vastlopers meer als je bijv. je vriendenlijst opent.

Games laden ook iets sneller, al is dit verschil minder groot als bij een PC met een SSD. Je zult dus alsnog wel echt laadschermen blijven zien maar dan iets korter. Ik vind het bijvoorbeeld wel chill bij The Witcher 3, als ik ga fast travelen gaat het wel erg snel. Maar de initiële laadmenu (dus als ik de PS4 Pro aan zet en het spel opstart) dat duurt alsnog wel een tijdje.

Al met al vind ik het een prima upgrade. :)
Pagina: 1 ... 78 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.