Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
Ja, daar werd vorig jaar ook al over gesproken. Toen zou het gaan om Batman: Arkham Universe.
  • Title: DC's Arkham Universe
  • Release Date: Fall 2019
  • Current Gen: XB1/1X/PS4/PS4Pro/PC
  • Single player/Co-op/Multiplayer(specific modes)
  • Characters include the entire Batfamily: Batman, Robin(Tim), Nightwing, Batgirl, Batwoman, Catwoman, Red Hood
  • Gotham is about 1.5x the size of AK. Districts and neighborhoods have gone through complete overhaul.
  • Gotham is now a "living, breathing city"
  • Set Time of Day/Weather(Rain,Overcast,Snow)
  • There are random crimes such as car chases, bank robberies, muggings, and so forth.
  • Main Villain: Court of Owls
  • Story takes inspiration from the different Court of Owls storylines.
  • Every character is available in free roam.
  • Batman has a redesigned Batmobile(transport only) and the other characters have their cycles
  • Batcave serves as main hub for upgrades, character swaps, new missions, game modes
  • Game plays similar to past Arkham games, but there are new options for co-op: Dual takedowns in combat/stealth.
  • Stealth segments make you work together
  • Parkour has been expanded. Characters move a lot quicker and more fluid.
  • Main gadgets are the same except for a couple new additions.
  • New enemy types include Talons and Pilots(enemies that hover the battlefield, you have to either use a gadget or dual takedown to get them down)
  • Talons are the same as the ninja types from Arkham Knight. They can counter your counters and also have their own gadgets(knife, throwing knife)
  • Game takes place in the Arkhamverse, obviously
  • This is supposed to be Rocksteady's true "last hoorah" of Batman games.
https://www.resetera.com/...18-hint-its-batman.72767/
https://www.techtastic.nl...-one-playstation-4-en-pc/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:01
Twixie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:05:
[...]

Als hij als child account onder dat ander account valt, vermoed ik dat hij zijn echte geboortedatum opgegeven heeft. In dat geval is het onmogelijk om van dat sub account een master account te maken.

Zelf vond ik Parental Control wel nuttig, maar de beperking op online gebruik bij kind-accounts is een afknapper van jewelste die totaal niet te omzeilen is. Mijn zoon van 8 bleef gewoon tegen die beperkingen aan lopen (basically niets online kunnen spelen), dat we uiteindelijk voor hem een nieuw account aangemaakt hebben met een fake geboortedatum (jaartal-10). Wel een beetje zonde aangezien hij al 100+ trophies had op zijn origineel account. Ook is het daardoor nu een Master Account die dus niet langer onder Parental Controls valt. Er is wel geen Credit Card aan gekoppeld, dus in principe kan er op vlak van uitgaven al niets gebeuren. Let er wel op dat je zeer goed bijhoudt wat die fake geboortedatum is, want op het Internet staan een hoop verhalen van mensen die later eens hun account moesten recoveren, en dit onmogelijk was omdat ze aan Sony niet de geregistreerde geboortedatum konden opgeven.
Bedankt voor je uitleg!
Ik vermoed dat mijn broertje inderdaad zijn eigen geboortedatum heeft ingevuld, in het begin stadium van een nieuwe gebruiker aanmaken. Daarna vroeg hij pas om hulp. Er zit dus niks anders op dan voor hem een nieuw account aan te maken met een fake geboortedatum?

Mijn oudste broertje heeft destijds ook een nieuw account aangemaakt en hij heeft wel toegang tot online etc. Destijds hebben we automatisch verlengen en de betaalmethoden ook beveiligd zodat hij zelf geen aankopen kan doen. Ik begrijp hieruit dat het niet mogelijk is om de opgegeven geboortedatum terug te vinden?

Erg zuur voor je zoon dat hij het account van alle trophies heeft moeten opgeven door de beperking vanuit Sony! Ik zal dan maar weer een nieuwe PSN ID gaan verzinnen voor de jongste ;) thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gefeliciteerd! Ik hoop oprecht dat hij aan je verwachtingen zal voldoen :)

=============

v.w.b. ssd in ps4, voor 90% van mijn games vind ik het laden niet tot nauwelijks merken, street fighter 5 is wel verschrikkelijk traag. Wat dat betreft zou ik bijna mijn pc gaan updaten om die wat sneller te kunnen spelen.
Maar het hele spel is sowieso veel minder mijn ding dan street fighter 4, dus ik zing het nog wel even uit tot de ps5 met hopelijk een betere (zowel technisch als gameplay :Y ) street fighter 6.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeeleNL schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:16:
[...]
Mijn oudste broertje heeft destijds ook een nieuw account aangemaakt en hij heeft wel toegang tot online etc.
Hoe oud is hij ? Het is me na al die tijd nog altijd niet duidelijk wat de minimum leeftijd is voor online. Ik heb in elk geval al meldingen gezien van mensen wiens kind al 13 was, en ook nog altijd niet online kon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
NotSoSteady schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Ja, daar werd vorig jaar ook al over gesproken. Toen zou het gaan om Batman: Arkham Universe.
  • Characters include the entire Batfamily: Batman, Robin(Tim), Nightwing, Batgirl, Batwoman, Catwoman, Red Hood
  • Gotham is about 1.5x the size of AK. Districts and neighborhoods have gone through complete overhaul.
  • There are random crimes such as car chases, bank robberies, muggings, and so forth.
  • Batman has a redesigned Batmobile(transport only) and the other characters have their cycles
  • Batcave serves as main hub for upgrades, character swaps, new missions, game modes
  • Game plays similar to past Arkham games, but there are new options for co-op: Dual takedowns in combat/stealth.
  • New enemy types include Talons and Pilots(enemies that hover the battlefield, you have to either use a gadget or dual takedown to get them down)
  • Talons are the same as the ninja types from Arkham Knight. They can counter your counters and also have their own gadgets(knife, throwing knife)
Zou vet zijn. Arkham Knight is toch wel een van mijn favo games van deze generatie.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
Op zich niet verkeerd. Veel dergelijke controllers hebben vierkantje te dicht bij touchpad zitten (met veel games heb je last dat als je moet bashen dat je dan menu's gaat openen e.d.), maar die prijs van 170 euro is wel belachelijk

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Maar waarom de xbox lay-out? Ik vind juist de symmetrie van de ds erg fijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

Anderen juist weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heel fet, mis mijn Xbox One Elite controller nog elke dag. (Zowel in look and feel als in plaatsing van de knoppen)

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 30-01-2019 10:19 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10 01:06
[...]

Ze Liegen! ik mis BatCow! :+

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:18:
[...]

Heel fet, mis mijn Xbox One Elite controller nog elke dag. (Zowel in look and feel als in plaatsing van de knoppen)
Belachelijke prijs alleen. En die gare asymmetrische stick plaatsing zal ik nooit snappen. Het feit dat je in heel veel games juist de linker stick gebruikt om te lopen en deze in die gevallen dus een groot gedeelte van de tijd omhoog duwt, maakt het totaal onlogisch om 'm zo hoog te plaatsen. Je moet dan extra veel afstand afleggen en strekken.

Ik houd het lekker bij mijn Strike Pack van een paar tientjes. Dan maar een snoertje.

[ Voor 5% gewijzigd door bram1984 op 30-01-2019 10:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:25:
[...]

Belachelijke prijs alleen. En die gare asymmetrische stick plaatsing zal ik nooit snappen. Het feit dat je in heel veel games juist de linker stick gebruikt om te lopen en deze in die gevallen dus een groot gedeelte van de tijd omhoog geduwd moet worden, maakt het totaal onlogisch om 'm zo hoog te plaatsen. Maar dat is slechts mijn mening.

Ik houd het lekker bij mijn Strike Pack van een paar tientjes. Dan maar een snoertje.
Ik zal nooit snappen waarom de stick plaatsing zo belangrijk is, ik wissel vaak tussen mijn ps4/3 en x360/one controllers en heb er nooit problemen mee? (wel ben ik geen fan van de ps3 controller, ik vind wat dat betreft het verschil tussen die en de DS4 dan eigenlijk ergelijker als ik mijn ps3 nog is gebruik).

Maar na de n64 controller is alles een verbetering natuurlijk :+

oh en schijnbaar zit het in mijn genen, mijn zoon is van fifa op ps4 geswitched naar xb1 en die heb ik ook nog nooit horen klagen, maar zal het is dubbelchecken :P

[ Voor 8% gewijzigd door Sagat op 30-01-2019 10:30 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Belachelijke prijs alleen. En die gare asymmetrische stick plaatsing zal ik nooit snappen. Het feit dat je in heel veel games juist de linker stick gebruikt om te lopen en deze in die gevallen dus een groot gedeelte van de tijd omhoog duwt, maakt het totaal onlogisch om 'm zo hoog te plaatsen. Je moet dan extra veel afstand afleggen en strekken.

Ik vind die lay-out juist erg fijn dus dat scheelt alvast :)
De prijs is verder wat stevig maar als ik er een paar jaar mee doe kan mij dat eigenlijk ook niet echt bekoren.

Wel zou ik graag willen weten of hij het ook op de ps5 gaat doen voor ik hem aanschaf, die komt er natuurlijk aan en wil niet volgend jaar met een verouderde controller zitten.

Draad vind ik geen optie trouwens, daarmee kan je de Xbox one elite ook aansluiten enz maar daar kan ik niet aan wennen. Vind het tijdens het opladen al irritant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Nu online
Sagat schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Ik zal nooit snappen waarom de stick plaatsing zo belangrijk is, ik wissel vaak tussen mijn ps4/3 en x360/one controllers en heb er nooit problemen mee? (wel ben ik geen fan van de ps3 controller, ik vind wat dat betreft het verschil tussen die en de DS4 dan eigenlijk ergelijker als ik mijn ps3 nog is gebruik).

Maar na de n64 controller is alles een verbetering natuurlijk :+

oh en schijnbaar zit het in mijn genen, mijn zoon is van fifa op ps4 geswitched naar xb1 en die heb ik ook nog nooit horen klagen, maar zal het is dubbelchecken :P
Hier net zo. Ik had er zelfs nog nooit over nagedacht. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:22
humblebundle.com heeft een ps4 indie bundel in de aanbieding voor de liefhebber ;)

EDIT: @iscara bedankt voor de info, ik had daar nog niet op gelet 8)7 weer wat geleerd.

https://support.humblebun...-us/articles/360016327334

[ Voor 49% gewijzigd door dm-dutchman op 30-01-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
een ander account is zo gemaakt, en je kan de games dan nog steeds spelen met je standaard nl account, ik vond persoonlijk de selectie games niet zo heel boeiend, maar dat is natuurlijk totaal subjectief.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:30:
[...]

Ik vind die lay-out juist erg fijn dus dat scheelt alvast :)
De prijs is verder wat stevig maar als ik er een paar jaar mee doe kan mij dat eigenlijk ook niet echt bekoren.

Wel zou ik graag willen weten of hij het ook op de ps5 gaat doen voor ik hem aanschaf, die komt er natuurlijk aan en wil niet volgend jaar met een verouderde controller zitten.

Draad vind ik geen optie trouwens, daarmee kan je de Xbox one elite ook aansluiten enz maar daar kan ik niet aan wennen. Vind het tijdens het opladen al irritant 8)7
Wennen? Je hoef het draad niet vast te houden met je handen ofzo, hoor. :+

Ik merk er eigenlijk vrij weinig van. Er hangt een verlengkabel van 4 meter aan en die ligt over het salonmeubel heen. Gaat eigenlijk prima.

Strike Pack (en dus de paddles) gebruik ik eigenlijk alleen bij third en first person titels met shooter mechanics. Vooral fijn voor reloaden/springen/interactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Ik merk er eigenlijk vrij weinig van. Er hangt een verlengkabel van 4 meter aan en die ligt over het salonmeubel heen. Gaat eigenlijk prima.

Strike Pack (en dus de paddles) gebruik ik eigenlijk alleen bij third en first person titels met shooter mechanics. Vooral fijn voor reloaden/springen/interactie.
En dit ben ik wel met je eens. Mis de draden niet, en ik moet toegeven dat ik gister geen zin had om met mijn bekabelde controller te spelen omdat ik dan dichter bij de tv moest zitten op een stoel vs comfy zittend ok liggend :P op de bank.

Maar bij retro systemen heb ik er geen enkele moeite mee, sterker nog, ik vind het dan vaak fijn als het bekabeld is, omdat het dan gewoon plug and play is, en niet eerst moeten plannen zodat je controllers opgeladen zijn of batterijen klaar hebben liggen .

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:50:
[...]

Ach ja, nou ik ben blij voor je hoor dat het jou niet kan storen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Sagat Ja daar heb ik dan weer geen last van. Mijn snoer is lang genoeg om gewoon op de bank te blijven hangen. Met VR moet ik wel op een stoel voor de TV gaan zitten. Daar is mijn bank net ff te ver voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds Black Ops 4 uit is een USB kabel van 3 meter aan mijn standaard leger camo DS4 V2 controller hangen. Geen opladen meer en ik heb ook nog een licht voordeel van 1ms qua reactie snelheid. Ik wil nu niks anders meer.

Een paar jaar geleden zo'n Razer Raiju controller van 170 Euro geprobeerd, maar dat was niks voor mij.
Snel verkocht op Marktplaats met weinig verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:10:
Ik heb sinds Black Ops 4 uit is een USB kabel van 3 meter aan mijn standaard leger camo DS4 V2 controller hangen. Geen opladen meer en ik heb ook nog een licht voordeel van 1ms qua reactie snelheid. Ik wil nu niks anders meer.

Een paar jaar geleden zo'n Razer Raiju controller van 170 Euro geprobeerd, maar dat was niks voor mij.
Ben voor mijn xbox stiekum nog wel geintresseerd in zo'n elite controller, maar ik vind 125 al een belachlijk bedrag, laat staan 170. En (dit geld ook voor de ds4) ik vind de standaard controller al fijn genoeg. Maar ik vind het wel fijn dat de keuze er is, dat als je iets anders zoekt, dat er wel opties zijn.......snap alleen echt niet hoe ze aan zo'n bedrag komen.

Ik heb zelf ook nooit last gehad van input lag met draadloze controllers en toch aardig wat twitch/arcade games gespeeld met mijn ds4. Maar aan de andere kant, als je die kabel toch al hebt liggen, ja dan zou ik het ook gebruiken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +17 Henk 'm!

Ah deel 2 in de saga "Dennis die liggend in zijn tentje 1ms inputlag opmerkt".

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/DM9n9fNry8tq0/giphy.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:39
[...]
Iets heel anders maar wel enigszins gerelateerd:
Komt jouw nickname voort uit wantrouwen tegenover Rocksteady?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
DualShock4 data overdracht gaat altijd via bt toch? Ook als je de kabel inprikt om te laden?
Had ik wel eens begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dm-dutchman
Donstil schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:36:
[...]

DualShock4 data overdracht gaat altijd via bt toch? Ook als je de kabel inprikt om te laden?
Had ik wel eens begrepen.
Je kunt de instellingen voor de controle aanpassen waardoor de overdracht via de kabel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dm-dutchman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:39:
[...]

Je kunt de instellingen voor de controle aanpassen waardoor de overdracht via de kabel gaat.
Aah oké, nou dan nog lijkt mij 1 ms merken wat typisch maar oké :)
(Zeker als je alles op easy speelt enz :+ )

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:28

Winkiller

De Mopperpot

bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:29:
[...]

Ah deel 2 in de saga "Dennis die liggend in zijn tentje 1ms inputlag opmerkt".

[Afbeelding]
Is dit nu nodig Bram ? zet er een smiley achter dan komt het minder direct over. :-(
Als ik reacties van van jou lees vraag ik me ook af of je wel volwassen bent vent. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:33
dm-dutchman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:39:
[...]

Wel alleen bij de v2 volgens mij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:02
Ik heb juist altijd gelezen dat wireless vreemd genoeg sneller is dan bedraad.
Het verschil zal alleszins heel klein zijn

Maar sowieso is het geen goed idee om een camo controller bedraad te gebruiken. Soms heeft de kabel namelijk moeite om die gecamoufleerde controller te vinden, zeker wanneer je speelt in natuurlijke gebieden of in een militaire basis.
Daardoor kan de verbinding soms wegvallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:01
Twixie schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Hoe oud is hij ? Het is me na al die tijd nog altijd niet duidelijk wat de minimum leeftijd is voor online. Ik heb in elk geval al meldingen gezien van mensen wiens kind al 13 was, en ook nog altijd niet online kon spelen.
Net 11, maar waarschijnlijk destijds dus een oudere leeftijd ingevuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Anton.net schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:07:
Soms heeft de kabel namelijk moeite om die gecamoufleerde controller te vinden, zeker wanneer je speelt in natuurlijke gebieden of in een militaire basis.
Zit je nu te fokken of ben je serieus ? :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:27

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

[...]

Je doet net alsof alle gebruikers van controllers met een asymmetrische stick plaatsing hun hele linkerhand los moeten maken van de controller om de thumbstick naar boven te drukken. Kom op man, zeiken om te kunnen zeiken. Ik weet niet wat voor lepra duimpje jij hebt, maar ik (en miljoenen meer) met mijn normale handen (niet te groot, niet te klein) heb er totaal geen moeite mee om de thumbstick naar voren te drukken. En ik speel 99% van mijn gametijd in FPS waar je dus idd veel moet lopen/vliegen door de linkerstick naar voren te drukken. Ja ik heb dagelijks spierpijn in mijn linkerduim, auw, auw, auw.... :')

En als je het over logica wil hebben ? Waar zit de logica in kruisje, rondje, vierkantje en driehoekje dan ? Dan is AB XY veel logischer toch ? Of geldt dat niet voor Xbox controllers en alleen maar voor Playstation controllers ? Of zou het misschien een kwestie van gewenning zijn ? Je aversie tegen het andere (gare) platform druipt er namelijk vanaf.

Om in te haken op die controller, wat ze goed doen is dat die rubbertjes op de thumbsticks afzonderlijke onderdelen zijn en dus makkelijker te vervangen als ze versleten zijn. Dat is bij de Elite controller nog wel een minpunt daar je daar de gehele stick moet vervangen à 16 euro. Okee, dan krijg je wel een geheel nieuwe set van 6 thumbsticks, maar 4 daarvan gebruik ik niet. Goed van Nacon dus om het zo aan te pakken want bij intensief gamen slijten de rubbertjes best wel snel. De zijkanten zijn bij de Elite controller namelijk van profiel voorzien, maar die zijn eigenlijk in een paar maanden compleet glad en dat merk je wel. Iig mooi voor PS gebruikers dat er ook een draadloze versie is nu van dit soort (elite) controllers.

[ Voor 19% gewijzigd door MRE-Inc op 30-01-2019 12:31 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-10 16:19

s0kkie

Cowabunga

MRE-Inc schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:26:
[...]En als je het over logica wil hebben ? Waar zit de logica in kruisje, rondje, vierkantje en driehoekje dan ? Dan is AB XY veel logischer toch ?
Daar is daadwerkelijk wel over nagedacht hoor :)
https://www.themarysue.co...ntroller-buttons-meaning/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Anton.net schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:07:
Ik heb juist altijd gelezen dat wireless vreemd genoeg sneller is dan bedraad.
Het verschil zal alleszins heel klein zijn

Maar sowieso is het geen goed idee om een camo controller bedraad te gebruiken. Soms heeft de kabel namelijk moeite om die gecamoufleerde controller te vinden, zeker wanneer je speelt in natuurlijke gebieden of in een militaire basis.
Hehe. :+
MRE-Inc schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:26:
[...]

Je doet net alsof alle gebruikers van controllers met een asymmetrische stick plaatsing hun hele linkerhand los moeten maken van de controller om de thumbstick naar boven te drukken. Kom op man, zeiken om te kunnen zeiken. Ik weet niet wat voor lepra duimpje jij hebt, maar ik (en miljoenen meer) met mijn normale handen (niet te groot, niet te klein) heb er totaal geen moeite mee om de thumbstick naar voren te drukken. En ik speel 99% van mijn gametijd in FPS waar je dus idd veel moet lopen/vliegen door de linkerstick naar voren te drukken. Ja ik heb dagelijks spierpijn in mijn linkerduim, auw, auw, auw.... :')

En als je het over logica wil hebben ? Waar zit de logica in kruisje, rondje, vierkantje en driehoekje dan ? Dan is AB XY veel logischer toch ? Of geldt dat niet voor Xbox controllers en alleen maar voor Playstation controllers ? Of zou het misschien een kwestie van gewenning zijn ? Je aversie tegen het andere (gare) platform druipt er namelijk vanaf.
Xbox? Aversie? We hebben het toch over een Nacon officiële PS4 controller, of mis ik iets? Het woord Xbox haal je er nu zelf bij. Dit klinkt wel heel onzeker. Ik zeg alleen dat ik de logica achter asymmetrische sticks niet snap en licht toe waarom. Of die sticks nu op een PS4 controller, een Nintendo controller of een Jungheinrich vorkheftruck zitten, is mij om het even. Een stick die je al heel vaak naar voren duwt hoger plaatsen waardoor je dus je grip moet aanpassen, die vat ik gewoon niet helemaal. Dat lijkt dubbel op. maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb de DS3 wel altijd fijner gevonden, als je dan toch per se weer een vergelijking wilt aanslingeren. Ondanks dat die wat kleiner was. Maar genoeg mensen die asymmetrie blijkbaar wel fijn vinden, wat prima is verder. Termen als "lepra duimpje" zijn nergens voor nodig.

Kruisje, rondje of A of B, allemaal prima. Dat is cosmetisch, dus die vergelijking volg ik niet helemaal. Daar voel je niks van. Dat heeft verder niks met plaatsing te maken.

Lees anders de quote van PSX designer Teiyu Goto even in het linkje van @s0kkie inderdaad. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:43:

Een stick die je al heel vaak naar voren duwt hoger plaatsen waardoor je dus je grip moet aanpassen, die vat ik gewoon niet helemaal.
Maar dat is nou juist het ding: je past je grip niet aan want je duim zit daar al. Meer naar de zijkant kost juist meer moeite. Als ik een Xbox controller vast pak, zit mijn duim heel natuurlijk boven de linker stick en de ABXY knoppen. Pak ik een DS4 controller vast, dan zitten mijn duimen boven D-Pad en de knoppen, niet boven de sticks. Nou zitten die sticks wel in het bereik van mijn duimen, maar ik moet ze wel bewegen. Als ik mijn duimen naar elkaar toe beweeg op de DS4 sticks dan raken ze elkaar trouwens.

Verder zitten mijn wijsvingers bij de DS4 tussen de L/R1 en L/R2 in, waarbij ze bij de Xbox controller op de triggers zitten.

Nou moet ik voor beide controllers dus mijn duimen verplaatsen om de rechter stick te gebruiken, maar veel games hebben dan ook de knoppen als primaire doel voor je rechter-duim. Ik vind het wel jammer dat er geen elite-controller is om aan de rechterkant ook nog dingen om te wisselen, maar links ben ik vrij tevreden met de Xbox layout. Het is alleen irritant dat veel PS4 controllers de touchpad zo dicht tegen de knoppen hebben zitten, waardoor je te vaak die touchpad indrukt. Zeker als vierkantje belangrijk is, bij games zoals Spiderman.

Op de Xbox-layout hou je dus zo je handen:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.vox-cdn.com/thumbor/szfRfAu6S9HtjhIq0MEgxSqUmcs=/2000x0/filters:no_upscale()/cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/2736656/xbox-one-controller-theverge-9_1020.1369176322.jpg

Hoop dat het zo duidelijk is. Pak vanavond je controller maar eens vast en kijk hoe je je duimen natuurlijk laat rusten. Voor je rechterhand is het wat minder belangrijk omdat die redelijk vaak nog naar de knoppen gaat om bv granaten te gooien of wapens te wisselen, maar je andere duim hou je toch regelmatig lange tijden vast in een houding die voor velen niet natuurlijk aanvoelt.

Verder slaat die verklaring als een tang op een varken:
I gave each symbol a meaning and a color. The triangle refers to viewpoint; I had it represent one’s head or direction and made it green.
Mijn hoofd is ook zo groen als het maar zijn kan natuurlijk. En wegwijzers zijn ook altijd groen van kleur
Square refers to a piece of paper; I had it represent menus or documents and made it pink.
Ah ja, roze voor papier. Makes so much sense.
The circle and X represent ‘yes’ or ‘no’ decision-making and I made them red and blue respectively.
Ah ja, want waarom groen en rood gebruiken wat we werkelijk overal al doen. Of streepje en rondje zoals elke aan/uit switch sinds de jaren 60 heeft.
People thought those colors were mixed up, and I had to reinforce to management that that’s what I wanted.
Ik denk dat dit wel genoeg zegt: niemand die dat erachter gezocht had dus.

Ja de vormen zijn goed van elkaar te onderscheiden en ook universeel, maar de kleuren zijn werkelijk onzin.

Begrijp me niet verkeerd, ieder zijn voorkeur, maar ik snap wel waarom een groot deel van de gaming community de Xbox controllers prefereert. En dan heb ik het nog niet eens over rumble in de triggers gehad.

[ Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 30-01-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:58:
[...]

Maar dat is nou juist het ding: je past je grip niet aan want je duim zit daar al. Meer naar de zijkant kost juist meer moeite. Als ik een Xbox controller vast pak, zit mijn duim heel natuurlijk boven de linker stick en de ABXY knoppen. Pak ik een DS4 controller vast, dan zitten mijn duimen boven D-Pad en de knoppen, niet boven de sticks. Nou zitten die sticks wel in het bereik van mijn duimen, maar ik moet ze wel bewegen. Als ik mijn duimen naar elkaar toe beweeg op de DS4 sticks dan raken ze elkaar trouwens.

Verder zitten mijn wijsvingers bij de DS4 tussen de L/R1 en L/R2 in, waarbij ze bij de Xbox controller op de triggers zitten.

Nou moet ik voor beide controllers dus mijn duimen verplaatsen om de rechter stick te gebruiken, maar veel games hebben dan ook de knoppen als primaire doel voor je rechter-duim. Ik vind het wel jammer dat er geen elite-controller is om aan de rechterkant ook nog dingen om te wisselen, maar links ben ik vrij tevreden met de Xbox layout. Het is alleen irritant dat veel PS4 controllers de touchpad zo dicht tegen de knoppen hebben zitten, waardoor je te vaak die touchpad indrukt. Zeker als vierkantje belangrijk is, bij games zoals Spiderman.

[Afbeelding]

Hoop dat het zo duidelijk is. Pak vanavond je controller maar eens vast en kijk hoe je je duimen natuurlijk laat rusten. Voor je rechterhand is het wat minder belangrijk omdat die redelijk vaak nog naar de knoppen gaat om bv granaten te gooien of wapens te wisselen, maar je andere duim hou je toch regelmatig lange tijden vast in een houding die voor velen niet natuurlijk aanvoelt.
Goed punt inderdaad in geval van de Xbox controller. Ik vraag me af in hoeverre die Nacon afwijkt (of niet). Ik moet zeggen dat ik in geen jaren meer een Xbox controller heb vastgehouden, maar ik weet dat ik het destijds niet fijn vond. Ik heb zo te zien ook een stuk kleinere handen dan de dude op het plaatje, dus kan daar aan liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:06:
[...]

Goed punt inderdaad in geval van de Xbox controller. Ik vraag me af in hoeverre die Nacon afwijkt (of niet). Ik moet zeggen dat ik in geen jaren meer een Xbox controller heb vastgehouden, maar ik weet dat ik het destijds niet fijn vond. Ik heb zo te zien ook een stuk kleinere handen dan de dude op het plaatje, dus kan daar aan liggen.
Loop een gamewinkel, mediamarkt of iets binnen en je kunt vast een demo-booth vinden ;)

Zoals meerderen hier heb ik inderdaad grote klauwen en daarom vind ik de DS1, 2 en 3 nooit fijn nog afgezien van de layout

[ Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 30-01-2019 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Martinspire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:08:
[...]

Loop een gamewinkel, mediamarkt of iets binnen en je kunt vast een demo-booth vinden ;)
Ja hoor, @bram1984 Bram is gewoon heel erg Pro PS4, ook ik vind de Xbox controller met de asymmetrische stick beter dan de PS4 controller maar het is natuurlijk ook een beetje gewenning. Ik heb ooit een bedraade asymmetrische PS4 controller gekocht (niet met camouflage want dan ziet de draad hem niet) maar dat was geen succes door de triggers, dat waren aan en uit schakelaars zonder het, zeg maar dim effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martinspire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:08:
[...]

Zoals meerderen hier heb ik inderdaad grote klauwen en daarom vind ik de DS1, 2 en 3 nooit fijn nog afgezien van de layout
Kan, maar ik heb weinig interesse in die Nacon. Misschien als die een keer onder de € 100,- duik dat ik 'm wel wil proberen, maar voor € 169,- koop je bijna een PS4 Slim tijdens een actie. Dat zou dan voornamelijk voor de 4 paddles zijn. Ik heb nu 2 paddles, maar 4 is natuurlijk nog beter. Dan hoef je nooit meer de face buttons te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23
Martinspire schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

Verder slaat die verklaring als een tang op een varken:

[...]
Mijn hoofd is ook zo groen als het maar zijn kan natuurlijk. En wegwijzers zijn ook altijd groen van kleur

[...]
Ah ja, roze voor papier. Makes so much sense.

[...]
Ah ja, want waarom groen en rood gebruiken wat we werkelijk overal al doen. Of streepje en rondje zoals elke aan/uit switch sinds de jaren 60 heeft.

[...]
Ik denk dat dit wel genoeg zegt: niemand die dat erachter gezocht had dus.

Ja de vormen zijn goed van elkaar te onderscheiden en ook universeel, maar de kleuren zijn werkelijk onzin.

Begrijp me niet verkeerd, ieder zijn voorkeur, maar ik snap wel waarom een groot deel van de gaming community de Xbox controllers prefereert. En dan heb ik het nog niet eens over rumble in de triggers gehad.
Ik denk dat het wel los loopt. Voor jouw zal de Xbox controller wellicht beter aanvoelen maar voor mij juist weer niet en dit zal ook per spel varieren.
Persoonlijk vind ik de Xbox controller juist te dik/groot om vast te houden maar als ik kijk naar hoe de positie van de vingers is op beide controllers vind ik het wel meevallen en lijkt het me vooral een persoonlijke voorkeur.
Er is vast wel over nagedacht lijkt me ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:43:

Xbox? Aversie? We hebben het toch over een Nacon officiële PS4 controller, of mis ik iets? Het woord Xbox haal je er nu zelf bij. Dit klinkt wel heel onzeker. Ik zeg alleen dat ik de logica achter asymmetrische sticks niet snap en licht toe waarom. Of die sticks nu op een PS4 controller, een Nintendo controller of een Jungheinrich vorkheftruck zitten, is mij om het even. Een stick die je al heel vaak naar voren duwt hoger plaatsen waardoor je dus je grip moet aanpassen, die vat ik gewoon niet helemaal. Dat lijkt dubbel op. maar dat zal wel aan mij liggen. Ik heb de DS3 wel altijd fijner gevonden, als je dan toch per se weer een vergelijking wilt aanslingeren. Ondanks dat die wat kleiner was. Maar genoeg mensen die asymmetrie blijkbaar wel fijn vinden, wat prima is verder. Termen als "lepra duimpje" zijn nergens voor nodig.

Kruisje, rondje of A of B, allemaal prima. Dat is cosmetisch, dus die vergelijking volg ik niet helemaal. Daar voel je niks van. Dat heeft verder niks met plaatsing te maken.

Lees anders de quote van PSX designer Teiyu Goto even in het linkje van @s0kkie inderdaad. :)
Ja klopt, we hebben het over de Nacon, met Xbox layout (al heeft Nintendo dit volgens mij ook en die waren nog veel eerder). Maar het woordtje "gare" in je zin komt over alsof alle controllers die niet een symmetrische layout hebben of personen die het liever zo hebben, raar, stom of wat dan ook zijn. Had je dat woordje weggelaten, dan was iig mijn interpretatie totaal anders geweest.

Verder hoef je helemaal niet je grip aan te passen. Dat is iets wat totaal niet waar is. Pak gewoon eens een controller beet met assymmetrische layout en je zult zien, precies zoals @Martinspire al schrijft, dat de natuurlijke positie van je duim niet naar buiten is, maar gewoon omhoog, parallel aan je andere vingers. Hoe jij er dan bij komt dat je je grip moet aanpassen....tja, dan ligt het idd aan jou.

Termen als lepra duimpje komen voort uit jouw onkunde mbt de assymmetrische layout waar je blijkbaar dus geen ervaring mee hebt anders had je geweten dat je op controllers met asymmetrische layout helemaal je grip niet hoeft aan te passen. Jouw logica gaat dus totaal niet op. Overigens had ik ook kunnen schrijven of je een kootje mist in je linker duim, maar goed, dat zal ik in het vervolg dan wel doen.

Mbt kruisje, rondje, vierkantje, driehoekje..... Je hebt het over logica, maar als er niet iets logisch is, dan is het de benaming van de PS knoppen. Ook na het artikel gelezen te hebben die @s0kkie aanhaalt. Het is dat hij het beschrijft, maar anders had nooit iemand geraden waar de tekens voor stonden.

Nogmaals, dit is puur gewenning, maar na vele uren op de PS4, kan ik er iig nog steeds niet aan wennen, daar waar de ABXY layout voor mij binnen 2 minuten in mijn hoofd zat. Waarom ?

Als ik het alphabet opschrijf dat is dat A, B, C, D, E etc. en zo zitten de knoppen op de xbox controller ook. A naast B waar B rechts zit van A en niet andersom (zoals volgens mij op een van de nintendo controllers vroeger). Dat is logisch dus. Het zelfde geldt voor X en Y. Die zitten ook zoals je het op zou schrijven. Dan zitten X en Y ook hoger in het alphabet dan A en B en daarom ook boven/hoger geplaatst op de controller. Tot zover begrijp je me nog wel toch ? Al met al volkomen logisch.

Ga je dan kijken, zonder het artikel van @s0kkie gelezen te hebben, naar kruisje, rondje, vierkantje, driehoekje, dan is dat voor mij iig volkomen onlogisch. Waar wordt gedefinieerd dat vierkantje links van driehoekje moet staan en rondje boven kruisje ? Er is namelijk geen icoontjes alphabet toch ?

Bovenstaande is overigens voor ieder persoonlijk en wederom een kwestie van gewenning. Maar ik denk toch dat je wel inziet dat ABXY toch net wat logischer in elkaar steekt dan de uitleg over kruisje rondje vierkantje driehoekje in het genoemde artikel. Daarvan had ik echt zoiets van: Tja..... Rondje had ook een wieletje kunnen zijn en driehoekje een piramide.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dm-dutchman
Wat een ontzettend interessante discussie :+ word er naast het klagen ook nog gegamed? ;)

Zelf ben ik nog steeds bezig met Dishonored Death of the Outsider en natuurlijk Black Ops 4 en Gran Turismo Sports

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MRE-Inc Ik betwijfel of dat in het algemeen meer logisch is. Ik heb geen bron, maar volgens mij zijn de meeste mensen visueel ingesteld. Een gekleurd symbool is makkelijker te onthouden dan een letter (los van het feit dat de PS symbolen ook voor marketing doeleinden gebruikt wordt; als je denkt aan kruisje, vierkantje, driehoekje en rondje, denk je vaak snel aan PS). Ik heb bijvoorbeeld nog steeds meer moeite met QTE's waarbij ik R1/2 en L1/2 moet gebruiken dan QTE's waarbij ik de face buttons moet gebruiken. Een mooi voorbeeld is een DJ die uit een tas met 50 platen feilloos op basis van het uiterlijk van de hoes de juiste tracks weet te vinden. Geen enkele DJ leest de letters op zijn platenhoezen. Hetzelfde met mensen die je bekend voor komen, maar de naam niet meer weet. Dus dat jij ABCD makkelijker vindt, dat kan, maar dat geldt lang niet voor iedereen.

Sommige PS games (bijvoorbeeld Spy Chameleon) gebruiken ook kleuren prompts. Nog beter. Blauw = kruisje, roze = vierkantje, groen = driehoekje en rood = rondje.

@dm-dutchman Wellicht vanavond. :+

Metro Last Light staat op de planning. Ik heb nog 2 weken tot Exodus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:29
MRE-Inc schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:26:
[...]

...Controller Lay-out verhaal..
Ik heb beide consoles en heb echt nul moeite met de indeling op beide controllers. Dit omdat het feitelijk gewoon vierpunt toetsen zijn (heb geen betere omschrijving) Dus voor mij is het gewoon links, boven, rechts, onder. Dat dit bij Sony Vierkantje, Driehoekje, Rondje, Kruisje is en bij Xbox weer een letter merk ik echt niets van.

Bij de Switch is dit weer anders. Waar bij zowel Sony/MS de onderste knop (kruisje of A) altijd bevestigen is, is dit bij e Switch juist weer het rechterknopje...daar kon ik niet aan wennen

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:43:
@MRE-Inc Ik betwijfel of dat in het algemeen meer logisch is. Ik heb geen bron, maar volgens mij zijn de meeste mensen visueel ingesteld. Een gekleurd symbool is makkelijker te onthouden dan een letter (los van het feit dat de PS symbolen ook voor marketing doeleinden gebruikt wordt; als je denkt aan kruisje, vierkantje, driehoekje en rondje, denk je vaak snel aan PS). Ik heb bijvoorbeeld nog steeds meer moeite met QTE's waarbij ik R1/2 en L1/2 moet gebruiken dan QTE's waarbij ik de face buttons moet gebruiken. Een mooi voorbeeld is een DJ die uit een tas met 50 platen feilloos op basis van het uiterlijk van de hoes de juiste tracks weet te vinden. Geen enkele DJ leest de letters op zijn platenhoezen. Hetzelfde met mensen die je bekend voor komen, maar de naam niet meer weet. Dus dat jij ABCD makkelijker vindt, dat kan, maar dat geldt lang niet voor iedereen.

Sommige PS games (bijvoorbeeld Spy Chameleon) gebruiken ook kleuren prompts. Nog beter. Blauw = kruisje, roze = vierkantje, groen = driehoekje en rood = rondje.
Je kan toch moeilijk ontkennen dat mijn uitleg over ABXY niet logisch is ? Duidelijker kan het niet.

Of mensen visueel ingesteld zijn of niet hangt van de situatie af en de persoon. Mannen zijn op het gebied van sex idd vaker visueel ingesteld (als in krijgen makkelijk een erectie bij het zien van een naakte vrouw). OP ander vlak hoeft dat dan niet zo te zijn. Janje die in de klas naar buiten kijkt, kan net zo goed de stof in zich opnemen als Pietje die aandachtig de docent zit aan te kijken.

Een gekleurd symbool is ook niet altijd makkelijk te onthouden. Ja is vaak groen, Nee is vaak rood. Draai die 2 eens om, maak Ja rood met een rood kruisje en Nee, groen, met een groen vinkje.... Wedden dat veel mensen de verkeerde knop in drukken ? Verder zijn letters 9/10x makkelijker te onthouden. Dat is waarom we systemen hebben als DNS en naambellen. 0800-Dominos is makkelijker te onthouden dan 0800-532719

QTE op de PS4 gaan bij mij pas na 3x goed. Op de Xbox doe ik het blind in 1x omdat ik op de PS4 altijd moet kijken waar welke knop zit. Ja als je het vaak genoeg doet, dan weet je het uiteindelijk wel, maar op de Xbox hoefde ik maar 1x te kijken en daarna nooit meer waar ABXY zitten en waarop ik moet drukken tijdens een QTE.

Nogmaals, het is en blijft persoonlijk.

EDIT: Leuk om te lezen: http://gangles.ca/2008/09/16/a-brief-history-of-a-b/

en https://www.quora.com/Wha...ontroller-buttons-A-B-X-Y

Afbeeldingslocatie: http://gangles.ca/images/playstationboomerang.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door MRE-Inc op 30-01-2019 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-10 15:18
Als je dan toch geld uit wilt geven aan een controller, misschien is de nieuwe controller van Astro ook wel wat:
https://www.astrogaming.com/c40-tr-gaming-controller/

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:23

dano_nl

Meh

Hm ik zoek een langere hdmi kabel voor m'n ps 4 pro. 3 meter maar waar moet ik op letten en heeft iemand ervaring met goede betaalbare kabels?

Meh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandrioni
  • Laatst online: 20:33
dano_nl schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:04:
Hm ik zoek een langere hdmi kabel voor m'n ps 4 pro. 3 meter maar waar moet ik op letten en heeft iemand ervaring met goede betaalbare kabels?
Naar mijn weten zijn alle 'duurdere' HDMI kabels klinkklare onzin. Nulletjes en eentjes blijven nulletjes en eentjes. Dat was bij analoog anders, maar ik zou voor een cheap-ass kabeltje kiezen van AlieExpress of de Action of zo.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=49325&sid=44923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Wanneer worden de PS plus games van februari aangekondigd? Het is bijna zover en nog niks te vinden.

Laat maar: zoals het schijnt, Knack en Rime deze maand!

[ Voor 22% gewijzigd door Chrosser op 30-01-2019 14:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Chrosser schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:06:
Wanneer worden de PS plus games van februari aangekondigd? Het is bijna zover en nog niks te vinden.
Is altijd later op de namiddag. Ik denk rond een uur of 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandrioni schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Naar mijn weten zijn alle 'duurdere' HDMI kabels klinkklare onzin. Nulletjes en eentjes blijven nulletjes en eentjes. Dat was bij analoog anders, maar ik zou voor een cheap-ass kabeltje kiezen van AlieExpress of de Action of zo.
Is niet helemaal waar. Ik lees vaak zat gedonder met een Pro dat bijvoorbeeld HDR niet door komt bij dat soort kabeltjes. Ik heb zelf een StarTech 4K kabel en die doet het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Jackal131 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:02:
[...]

Als je dan toch geld uit wilt geven aan een controller, misschien is de nieuwe controller van Astro ook wel wat:
https://www.astrogaming.com/c40-tr-gaming-controller/
Dat is een mooie controller die je idd symmetrisch als asymmetrisch kunt maken. Kunnen @bram1984 en ik samen spelen met 1 controller :D

Alleen ik snap nog steeds niet dat ze micro usb gebruiken. WIl je in alle haast je controller inpluggen, moet je nog gaan kijken of je het stekkertje goed plaatst ook anno 2019. USB-C mensen.....wanneer leren ze het nou.

Laatste minpuntje is dat de knoppen aan de onderkant op een vaste plek zitten. Op de Xbox Elite controller heb je 4 paddles die je kan instellen. Twee lange en twee korte die onderling verwisselbaar zijn. Dus als net jouw middelvinger continu op de grote paddle ligt, dan kun je dus de kleine gebruiken om dat te ontwijken. Dat is net iets fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Dan nog liever een Scuf Vantage maar die is hier nog niet te krijgen :P
En zoveel ga ik niet betalen voor een controller :+

[ Voor 27% gewijzigd door RubenSaurus op 30-01-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Laatst online: 15-10 15:18
Alleen die prijs van 199 euro...

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dm-dutchman
Chrosser schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:06:

Laat maar: zoals het schijnt, Knack en Rime deze maand!
Knack en Rime waren in de PS plus in februari 2018 ;) de games voor februari 2019 worden na 17:00 bekend gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dm-dutchman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Knack en Rime waren in de PS plus in februari 2018 ;) de games voor februari 2019 worden na 17:00 bekend gemaakt
Wilde al zeggen. Die komen me wel heul bekend voor.

Ik hoop stiekem op Nioh of NieR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:17:
[...]

Wilde al zeggen. Die komen me wel heul bekend voor.

Ik hoop stiekem op Nioh of NieR.
Division 2 dan maar als we mogen kiezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
Sandrioni schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Eerst die van de Action o.i.d. maar eens proberen? Voor die paar euro kun je je er geen buil aan vallen.

Mijn vader heeft een afstand van +/- 10 meter overbrugt met een lange (volgens mij 2) HDMI kabels van de Action. Ging niet om een PS4, maar om de Horizonbox in de woonkamer te kunnen laten staan en op de TV in de keuken ook gewoon de functionaliteiten te kunnen gebruiken.

Ik had er een hard hoofd in dat dit goed ging, maar dat doet het inmiddels al meer dan een jaar. Kortom, ik begin tegenwoordig met goedkope kabels, upgraden kan altijd nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
En laatste keer dat er PS3 en Vita games bij de Plus games zitten. Benieuwd of ze dat met een knal afsluiten met een paar mooie titels.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Raem schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:30:
En laatste keer dat er PS3 en Vita games bij de Plus games zitten. Benieuwd of ze dat met een knal afsluiten met een paar mooie titels.
Ja gewoon alles wat ze nog niet gehad hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop voor jullie dat kh1,5+2.5 in de plus zit. Dan kan je meteen kennis maken met de beste actie game serie ooit en daarna meteen aan deel 3 beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:09
B-Real schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:28:
[...]

Eerst die van de Action o.i.d. maar eens proberen? Voor die paar euro kun je je er geen buil aan vallen.

Mijn vader heeft een afstand van +/- 10 meter overbrugt met een lange (volgens mij 2) HDMI kabels van de Action. Ging niet om een PS4, maar om de Horizonbox in de woonkamer te kunnen laten staan en op de TV in de keuken ook gewoon de functionaliteiten te kunnen gebruiken.

Ik had er een hard hoofd in dat dit goed ging, maar dat doet het inmiddels al meer dan een jaar. Kortom, ik begin tegenwoordig met goedkope kabels, upgraden kan altijd nog. :)
Ik heb de 7,5 meter HDMI kabel van de Action en dan ben je dus beperkt qua bandbreedte :)
Zie een eerdere post van mij:
vinom in "[PS4] PlayStation 4 - Deel 10"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:39:
Ik hoop voor jullie dat kh1,5+2.5 in de plus zit. Dan kan je meteen kennis maken met de beste actie game serie ooit en daarna meteen aan deel 3 beginnen.
Ik hoop het niet. Die ga ik niet eens downloaden. ;)

Zag dat de performance wel gaar is op beide premium consoles. Totaal geen locked 60fps, vooral niet op de Pro. Waarom dan niet gewoon strak 30fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Waarbij alle actie game series die beter scoren niet bij de actie games horen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Ik hoop het niet. Die ga ik niet eens downloaden. ;)

Zag dat de performance wel gaar is op beide premium consoles. Totaal geen locked 60fps, vooral niet op de Pro. Waarom dan niet gewoon strak 30fps.
Je kan hem ook lokken op 30fps, maar volgens mij heeft de base ps4 dan last van frame pacing (ps4 pro volgens mij minder), je kan de ps4 pro ook op 1080p zetten, dan heb je een frame rate van 50-60 fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Ik hoop voor jullie dat kh1,5+2.5 in de plus zit.
KH ? wil je dat voor mij even voluit schrijven zoals in topic warning staat ? thx bro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Winkiller schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:50:
[...]

KH ? wil je dat voor mij even voluit schrijven zoals in topic warning staat ? thx bro ;)
Kingdom hearts

Het nieuwe deel heeft een 88 op metacritic, daardoor één van de beste actie games van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Alsjeblieft niet zeg, dan ga ik ze niet eens 'kopen'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klor
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Winkiller schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:50:
[...]

Kom kom, de beste actiegameserie allertijden behoor je toch wel te kennen hoor. Zeker met van die funkietitels als 1.5 en 2.8, dan blijven toch alleen maar die gekke Japanners gecombineerd met Disney over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Morgen is het trouwens donderdag en de afgelopen 2 donderdagen gooide Sony een nieuwe Days Gone trailer online. Benieuwd of we morgen weer iets nieuws mogen verwachten. Ik ben vooral benieuwd naar wat langere gameplay uit de nieuwe build. De PAX demo schijnt een oudere build geweest te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

Klor schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Kom kom, de beste actiegameserie allertijden behoor je toch wel te kennen hoor. Zeker met van die funkietitels als 1.5 en 2.8, dan blijven toch alleen maar die gekke Japanners gecombineerd met Disney over.
KH is voor mij bv. ook een belangrijke waterwaarde voor ons aquarium en daarnaast is niet iedereen op de hoogte van alle game titels en hun afkortingen, ook is het een kleine moeite om het voluit te schrijven. :)

Ik ken Kingdom Hearts niet, maar nu wel, ik zag Donald Duck om een zeer bekend iemand te noemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

dm-dutchman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 10:33:
humblebundle.com heeft een ps4 indie bundel in de aanbieding voor de liefhebber ;)

EDIT: @iscara bedankt voor de info, ik had daar nog niet op gelet 8)7 weer wat geleerd.

https://support.humblebun...-us/articles/360016327334
Dat Innerspace doet me een beetje denken aan Subnautica x Zelda BotW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MRE-Inc XY boven AB? Da's niet logisch, want we lezen toch van boven naar beneden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Winkiller schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:02:
[...]

KH is voor mij bv. ook een belangrijke waterwaarde voor ons aquarium en daarnaast is niet iedereen op de hoogte van alle game titels en hun afkortingen, ook is het een kleine moeite om het voluit te schrijven. :)

Ik ken Kingdom Hearts niet, maar nu wel, ik zag Donald Duck om een zeer bekend iemand te noemen. :+
Kingdom hearts is best leuk, voor de mensen die ermee bekend zijn en misschien af en toe erover door blijven gaan en volhouden dat het DE BESTE is.(waar ze beter kunnen zeggen dat het een van de betere is want het is puur gebonden aan smaak)

als starter in Kingdom hearts is het wel een beetje Eng(om het zo maar even te noemen) omdat het misschien ook wel bekend staat als "de game met een super complex verhaal" maar dat is eigenlijk niet helemaal waar.

het is ook maar net wat je ligt, ik hou totaal niet van al die disney films op Toy Story en Monsters inc. na dan maar omdat ik vroeger Kingdom hearts extreem veel heb gespeeld en het verhaal heel goed ken is het voor mij echt een verlossing om na 13/14 jaar eindelijk een einde te hebben aan de saga (ook al moet ik nog een paar dagen wachten om eindelijk te kunnen spelen :P)

maar dit lijkt me meer een discussie om niet verder over verder te gaan tenminste in het PS4 Topic aangezien er ook een heel Kingdom hearts 3 topic is op GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

@energydrank ; het verhaal boeit me nooit zoveel als het speelplezier maar de aankoop prijs rechtvaardigt. Een voorbeeld is Knack, koste mij vorig jaar helemaal niets (PSPLUS GAME) en was zo grappig om te doen dat ik deel 2 gekocht heb en ook die was verrassend leuk om te spelen, het verhaaltje erachter boeide me echt niet. Ik ben wel een Disney fan en als de besturing lijkt op die van KNACK (Camera loopt mee) dan wil ik wel een poging wagen met Kingdom Hearts via PSPLUS (als het beschikbaar komt) en wie weet koop ik deel 3 dan ook nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23
MRE-Inc schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:56:
[...]

Je kan toch moeilijk ontkennen dat mijn uitleg over ABXY niet logisch is ? Duidelijker kan het niet.
Je uitleg klinkt opzich logisch maar waarom en voor wie dan?
Al stond er in random order aap noot mies wim op, maak mij niets uit. Als er maar iets op staat, legt wat makkelijker uit in handleidingen enzo en wat je eerder al zei is het gewoon gewenning. De meeste zullen de knop functies ook nog eens aanpassen dus wat boeit het wat er op staat, gewoon vierpunts knoppen wat @steefje zei ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dm-dutchman schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 13:38:
Wat een ontzettend interessante discussie :+ word er naast het klagen ook nog gegamed? ;)

Zelf ben ik nog steeds bezig met Dishonored Death of the Outsider en natuurlijk Black Ops 4 en Gran Turismo Sports
Nou als je hier op het forum zit sowieso niet toch :+

Maar om antwoord op je vraag te geven :)
The Hong Long Massacre. Wat een toffe shit zeg _/-\o_
Winkiller schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Ja en je kan met de princes uit Frozen spelen (toch?). Vandaar dat er allemaal volwassen mannen helemaal gek gaan op die game.

Iets met doelgroepen enz.
bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:56:
Morgen is het trouwens donderdag en de afgelopen 2 donderdagen gooide Sony een nieuwe Days Gone trailer online. Benieuwd of we morgen weer iets nieuws mogen verwachten. Ik ben vooral benieuwd naar wat langere gameplay uit de nieuwe build. De PAX demo schijnt een oudere build geweest te zijn.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Op een of andere manier weet ik het niet zo met die game, ben een liefhebber van dat soort games maar dit zou wel eens een enorme tegenvaller kunnen worden.

Ik heb hem wel in pre-order dus zie het vanzelf :)

[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 30-01-2019 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
Winkiller schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:30:
@energydrank ; het verhaal boeit me nooit zoveel als het speelplezier maar de aankoop prijs rechtvaardigt. Een voorbeeld is Knack, koste mij vorig jaar helemaal niets (PSPLUS GAME) en was zo grappig om te doen dat ik deel 2 gekocht heb en ook die was verrassend leuk om te spelen, het verhaaltje erachter boeide me echt niet. Ik ben wel een Disney fan en als de besturing lijkt op die van KNACK (Camera loopt mee) dan wil ik wel een poging wagen met Kingdom Hearts via PSPLUS (als het beschikbaar komt) en wie weet koop ik deel 3 dan ook nog.
dan moet ik je helaas met Deel 1 al een beetje telleurstellen, camera daar is echt een verschrikking.
Kingdom hearts is ook een game wat best heel erg is gefocust op het verhaal en kwa besturing is Deel 1 een beetje kut. Deel 2 is dan wel weer goed kwa besturing en camera. (geen idee of het ook zoals Knack is nog nooit gespeeld) maar Kingdom hearts moet je eigenlijk echt spelen om het verhaal. en ik denk dat iedereen in het kingdom hearts topic op GOT het wel met me eens is.

daarnaast is het wel heel leuk om rond te lopen in de Disney werelden met je favoriete disney Characters (als die in een van de games hebben gezeten) :P

[ Voor 6% gewijzigd door energydrank op 30-01-2019 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkiller

Winkiller

De Mopperpot

energydrank schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:38:
[...]

dan moet ik je helaas met Deel 1 al een beetje telleurstellen, camera daar is echt een verschrikking.
Kingdom hearts is ook een game wat best heel erg is gefocust op het verhaal en kwa besturing is Deel 1 een beetje kut. Deel 2 is dan wel weer goed kwa besturing en camera. (geen idee of het ook zoals Knack is nog nooit gespeeld) maar Kingdom hearts moet je eigenlijk echt spelen om het verhaal. en ik denk dat iedereen in het kingdom hearts topic op GOT het wel met me eens is.

daarnaast is het wel heel leuk om rond te lopen in de Disney werelden met je favoriete disney Characters (als die in een van de games hebben gezeten) :P
Daarom is er ook veel keuze. :) :Y *O*
Donstil schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 15:36:
[...]
Ja en je kan met de princes uit Frozen spelen (toch?). Vandaar dat er allemaal volwassen mannen helemaal gek gaan op die game.
Ik val niet op BLOND, maar ze is zeker het aanzien waard. :+

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1DkvfRpXXXXbuaFXXq6xXFXXXZ/8x8FT-Reine-Elsa-Princesse-Flocons-De-Neige-Cristal-Palais-Ch-teau-Montagne-Personnalis-Photo-Milieux-Studio.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Winkiller op 30-01-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Donstil Ja dat is uiteraard waar iedereen voor vreest. Als het doet wat het belooft, wordt het heel vet. Maar het kan zomaar erg tegenvallen. Ik hoop dat het een sleeper hit wordt. De game is wel redelijk geanticipeerd, gezien de vele YouTube views.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
dano_nl schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:04:
ik heb zelfs een 15m lange hdmi kabel, werkt prima ook met CEC. Merk moet ik je op dit moment even schuldig blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Laatst online: 18:55
Weet iemand de de plek waar Sony zijn berichten plaats omtrend aankomende maand ps plus games? Ik weet dat het vandaag komt. En kan wel regelmatig googlen maar een officiele centrale plek lijkt mij een beter idee als random googlen en naar de update tijd kijken😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• energydrank
loki504 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:00:
Weet iemand de de plek waar Sony zijn berichten plaats omtrend aankomende maand ps plus games? Ik weet dat het vandaag komt. En kan wel regelmatig googlen maar een officiele centrale plek lijkt mij een beter idee als random googlen en naar de update tijd kijken😀
[PS] Playstation Plus

Hier^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renall
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17:26
loki504 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:00:
ik kijk altijd hier https://blog.eu.playstation.com O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Thx daar kwam ik net ook al ja via de link van @energydrank .

Hou ik die gewoon in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hellblade, dat zou ook een mooie voor PS Plus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
loki504 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:05:
[...]

Thx daar kwam ik net ook al ja via de link van @energydrank .

Hou ik die gewoon in de gaten...
meestal tussen 16.30 en 17.00 uur dus nog heeeeeel even wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
DigitalError schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:18:
[...]

meestal tussen 16.30 en 17.00 uur dus nog heeeeeel even wachten :P
😀 nog even wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik snap het even niet met Steep. Ik heb destijds de versie met de Olympische Winterspelen gekocht. Volgens mij was dat een Gold + Olympic Games editie. Als ik nu in de store de Steep X Games Gold Edition aanklik, mag ik die niet kopen, want de season pass is reeds in bezit.

Als ik de losse season pass aanklik, zegt hij ook dat die niet beschikbaar is, want de season pass bonus is reeds in bezit.

Dus kennelijk bezit ik X Games (ik kan rare spelletjes met omhoogschietende stootzakken en zo doen), de Olympic Games en de normale season pass. Als ik echter klik op X Games DLC (alleen X Games) of X Games Pass (X Games, Rocket Wing & 90's) dan kan ik die beide wel kopen.

Snap ik niet...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 16-10 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

bram1984 schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:14:
Hellblade, dat zou ook een mooie voor PS Plus zijn.
Nee, die moet je gewoon kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:16
Hoop 1 van deze games te zien in de PS+ van Feb:
Dying Light, Yoku's Island Express of Night in the Woods.
Games die al een tijdje op mijn lijstje staan. Maar die ik vanwege mijn backlog nog niet heb gekocht.

Ben niet veeleisend. Het hoeven voor mij niet altijd triple A games te zijn. Een goede Indie kan ik ook waarderen.

Maar achteraf valt het meestal wat tegen. Aangezien ik de meeste goede PS+ games toch al heb gespeeld.

Maar goed, we gaan het zien. ;)

Vaak wordt het rond 17:00 - 17:30 bekend gemaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Sefaex op 30-01-2019 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Backlog enzo hè.
Sefaex schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 16:27:
Hoop 1 van deze games te zien in de PS+ van Feb:
Dying Light, Yoku's Island Express of Night in the Woods.
Games die al een tijdje op mijn lijstje staan. Maar die ik vanwege mijn backlog nog niet heb gekocht.

Ben niet veeleisend. Het hoeven voor mij niet altijd triple A games te zijn. Een goede Indie kan ik ook waarderen.

Maar achteraf valt het meestal wat tegen. Aangezien ik de meeste goede PS+ games toch al heb gespeeld.

Maar goed, we gaan het zien. ;)

Vaak wordt het rond 17:00 - 17:30 bekend gemaakt.
Dying Light zou vet zijn. Helaas al dik uitgespeeld. Die had je op de release moeten kopen met die wormhole in de US store. Als je de DLC bestelde voor 15 dollar, kon je de full game downloaden. :+

Zijn er al mensen met Hong Kong Massacre begonnen? Ik zit bijna op het einde volgens mij. Je waant je in John Woo-achtige Matrix shootouts. Echt heel vet gedaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
For Honor en Hitman Season 1 zijn de maandelijkse games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Anton.net schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 17:32:
For Honor en Hitman Season 1 zijn de maandelijkse games
Niet helemaal wat ik had verwacht van deze maand. Maar we gaan For Honor een kans geven. En Hitman S1 zal vast vet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mgs 4 is de ultieme game om het ps3 tijdperk aftesluiten voor ps plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigF25
  • Nu online
Laten we even niet vergeten te melden dat de cloud storage geupgrade wordt van 10 naar -> 100gb :)
Pagina: 1 ... 79 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.