Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:25
Sefaex schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:35:
Days gone gaat geen metascore van +90 halen. Maar dat hoeft ook niet perse. En ook al haalt de game geen Naughty Dog niveau. Dan kan het alsnog een uitstekende game zijn.

In de gaming industry wordt vaak alles onder de 85-90 gezien als mehhh. Er zijn genoeg vette games met een iets lagere metascore. Cijfers zeggen niet alles!

Days Gone is geen titel die ik op day one ga halen. Maar kijk er wel erg naar uit. Zal hem denk ik iets later halen.
Precies. Ik lees eigenlijk bijna nooit een review meer. Vooral dat verheerlijken van bepaalde gameseries vind ik echt verschrikkelijk. Heb me best goed vermaakt met The Legend of Zelda en Super Mario Odyssey op de Switch, maar dat dit soort games door journalisten met een perfecte score worden beoordeeld is simpelweg lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-10 13:06

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

bram1984 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:01:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat niemand op het niveau van Naughty Dog zit. Alleen Santa Monica komt erbij in de buurt en dat is ook pas sinds de laatste God of War. En ook Horizon Zero Dawn is pas de titel die Guerilla echt toegang tot de spreekwoordelijke champions league heeft gegeven. Eens moet de eerste keer zijn. Voor Bend kan dit deze titel zijn. Quantic Dream zit ook hoog qua polish, maar die maken hele specifieke titels. Mogelijk zijn die weer slecht in open wereld games. Een Ready at Dawn had ook weinig ervaring tot aan The Order. En die titel scoorde niet heel hoog, maar was wel van een erg hoog niveau qua graphics en polish. Weinig inhoud alleen, maar ik vond het meer waard dan het MC cijfer dat er nu aan hangt.

Als Days Gone een solide 8 haalt gemiddeld, ben ik al meer dan tevreden.

[...]

Ik vind de vibe juist allesbehalve dood aanvoelen. Er zitten bijvoorbeeld ook geïnfecteerde dieren in. Welke game heeft dat nu. Ook hebben de freakers (of zombies) ook een echte cyclus van eten, drinken en slapen en bepaalde momenten dat ze naar buiten komen).

En om even wat leuke facts uit die eerdere post te vermelden:

Meerdere eindes
Morele RPG keuzes
Geen laadtijden
99% van de gebouwen kun je binnengaan
6 regios's met bossen, sneeuw en andere settings
Dynamische dag- en nacht cyclus met dynamisch weer
1200 dynamische events
Geen Ubisoft torens systeem
Veel collectibles en loot
Diepe upgrade mogelijkheden voor je motor
Veel exploring

Dat klinkt voor mij als de ultieme Walking Dead simulator. Als in ieder geval de gameplay goed is, is een goed verhaal voor mij een bonus. Het enige waar ik me zorgen om maak is hoe de performance zal zijn als er 300 of meer van die gasten achter je aan zit.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun je een fantastische game toe. Een goed verhaal is voor mij overigens essentieel en niet bijzaak, en vooral in een openwereld game. Die 300 zombies achter me aan laten komen en met bommetjes en granaten opblazen is juist wat ik er niet zo tof aan vind. Het voelt voor mij aan als: grote groep zombies in een gat -> plaatsen explosieven op vooraf strategisch plaatsen -> laat ze achter je aankomen -> guns blazin -> stukkie rijden -> repeat

Misschien oordeel ik wat vroeg. Ik ga er in ieder geval niet snel aan beginnen. Wordt de game na release nog steeds erg bejubeld dan moet ik mijn mening wellicht bijstellen. Overigens vind ik het wel tof dat Sony zijn aanhang beloond met weer een grote game.
NotSoSteady schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Precies. Ik lees eigenlijk bijna nooit een review meer. Vooral dat verheerlijken van bepaalde gameseries vind ik echt verschrikkelijk. Heb me best goed vermaakt met The Legend of Zelda en Super Mario Odyssey op de Switch, maar dat dit soort games door journalisten met een perfecte score worden beoordeeld is simpelweg lachwekkend.
Bij Nintendo gebeurd dat bijna bij elke first party titel. Erger mij er mateloos aan. Vooral als ze weer eens een Wii-U titel oppoetsen voor de switch. Zijn nog steeds leuke games dan, maar zo overdreven positief allemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door Chrosser op 21-01-2019 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:50
RDR2 is nog zo een geval.
De mentaliteit van de reviewwereld zit gewoon helemaal verkeerd :P
Ik had er nog eens iets over gelezen (ging over IGN dacht ik). Het ging over het feit dat games als Fifa en CoD altijd zo hoog scoren. Reden daarvoor is dat ze de game objectief op zichzelf willen bekijken. Dus geen rekening houden met het feit dat het al 15 jaar dezelfde games zijn. Op die manier kunnen ze een zo correct mogelijk beeld schetsen voor een neutrale consument, die bijvoorbeeld nog nooit Fifa heeft gespeeld.
Ik begrijp dat dit in principe wel eerlijk is, maar zo werk je luiheid van ontwikkelaars toch wel in de hand.

Tegenwoordig worden ook geen echt slechte games meer gemaakt, zoals 15 jaar terug. Toen had je nog wrakken van games, met gigantische bugs of level design om van te huilen.
Gevolg is nu dat 7,5 heel laag is en een 10 niet eens zo uitzonderlijk.
Dat klopt natuurlijk niet, de schaal loopt van 1-10, niet van 7,5-10.

Enkel games als Fallout 76 krijgen een echt lage score. Maar dat is eerder een protestscore en veel te laag ivm de meeste andere games imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sefaex schreef op maandag 21 januari 2019 @ 14:35:
Days gone gaat geen metascore van +90 halen. Maar dat hoeft ook niet perse. En ook al haalt de game geen Naughty Dog niveau. Dan kan het alsnog een uitstekende game zijn.

In de gaming industry wordt vaak alles onder de 85-90 gezien als mehhh. Er zijn genoeg vette games met een iets lagere metascore. Cijfers zeggen niet alles!

Days Gone is geen titel die ik op day one ga halen. Maar kijk er wel erg naar uit. Zal hem denk ik iets later halen.

P.S. Review embargo van RE2 verloopt trouwens morgen om 17:00. Ben erg benieuwd!
Heb in het spoiler topic gekeken op reset (heb het origineel toch al tig keer uitgespeeld). En vind het wel jammer dat er bepaalde enemies uit het origineel niet in de remake zitten. Maar verder zijn de reacties wel ERG positief. Ik verwacht wel goede scores.
Precies. Wat mij betreft is een 7,5 of hoger geslaagd, tenzij zaken als performance en besturing/gameplay een punt (of meer) aftrek betekenen.

Met games die tussen de 8 en 9 scoren heb ik doorgaans meer plezier dan sommige games die een 9 of hoger scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 21:56
Kan me ook nog herinneren dat sommige mensen hun pre-order wilden cancelen. Omdat HZD een 89/100 haalde. Maar geen +90 score. Dan is er echt iets mis in je bovenkamer.

Daarom check ik vaak alleen de reviews van:

Skill Up en ACG
YouTube: Skill Up
YouTube: ACG

Gewoon inhoudelijk goede reviews zonder score. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:01
Sefaex schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:25:
Daarom check ik vaak alleen de reviews van:
Daarom kijk ik gewoon streams en/of gameplay en bepaal voor mezelf of ik een game leuk vind of niet.
Een game is (net als films en muziek overigens) entertainment, dus als het mij vermaakt heeft het zijn doel bereikt. Dan zal het mij echt een zorg zijn of het een 90 of een 60 scoort.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
bram1984 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:17:
[...]

Precies. Wat mij betreft is een 7,5 of hoger geslaagd, tenzij zaken als performance en besturing/gameplay een punt (of meer) aftrek betekenen.

Met games die tussen de 8 en 9 scoren heb ik doorgaans meer plezier dan sommige games die een 9 of hoger scoren.
Inderdaad, ik was vroeger op school ook tevreden met een 7 of een 7,5. Dat is ruim voldoende. Beoordeel goede games gewoon met een dergelijke score en gebruik een 8 of hoger voor de echte klassiekers die eens in de zoveel tijd verschijnen. Helaas zal dat nooit gebeuren, kijk alleen al naar de stortvloed van kritiek op Tweakers toen Super Mario Odyssey niet met de perfecte score werd beoordeeld. ;w

Acties:
  • +4 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:36:
[...]

Inderdaad, ik was vroeger op school ook tevreden met een 7 of een 7,5. Dat is ruim voldoende. Beoordeel goede games gewoon met een dergelijke score en gebruik een 8 of hoger voor de echte klassiekers die eens in de zoveel tijd verschijnen. Helaas zal dat nooit gebeuren, kijk alleen al naar de stortvloed van kritiek op Tweakers toen Super Mario Odyssey niet met de perfecte score werd beoordeeld. ;w
RDR2 is wat dat betreft ook een schoolvoorbeeld. Goede game, fantastische open wereld, maar qua controls en missie structuur had 'ie net zo goed 2 punten lager mogen scoren. Ik heb de game uitgespeeld, maar ik kan zo 10 games noemen met een lagere score waar ik aanzienlijk meer lol mee heb gehad. Media gaan ook vaak mee in de hype en als de rook is weggetrokken, zien we pas de tekortkomingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dat is allemaal zo subjectief, je ziet het ook hier op Tweakers, altijd gezeur om de cijfers omdat iemand een nadeel uit de review niet erg vindt en daarom het cijfer niet klopt.

Zo heb ik me onwijs vermaakt met the Witcher, maar sommigen vonden de game te makkelijk waardoor zij het een 7 gaven en ik een 10.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07
Gt sport kreeg ook net 7tjes enz. Maar voor mij is beste racer op moment zonder twijfel.
En vermaak me er stukken beter mee dan de forzas die altijd hoog scoren maar na een week wegleg en klaar..
Reviews slaan echt nergens meer op tegenwoordig. Je leest nu ook echt veel rdr2 dat het eigenlijk allemaal geen top is enz. Ik had dat idee al gelijk bij eerste trailer. En mede daardoor nooit gehaald. Rdr1 hellemaal kapot gespeeld maar zag hier geen echte opvolger in.
Haal hem ooit wel eens voor 10tje ofzo, geen haast. Of remasterd op ps5/xb2.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefaex
En ik heb me kostelijk vermaak met No Man's Sky. In eerste instantie helaas niet de game die was beloofd. Maar met +100 uur op de teller en alle trophies (Base Game + DLC). Kan ik moeilijk zeggen dat het een miskoop was. Ook al heb ik hem op day one gekocht voor de volle pond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
Over smaak valt dan ook niet te twisten. Ik had ook weinig met RDR2. Dat ze ook nog eens bewust hun klanten bedonderden door te doen alsof hun game in HDR was heeft ze wat mij betreft echt geen goed gedaan. Ze gingen zover dat je televisie zelfs denkt dat je in HDR zit te gamen. Dan ben je echt heel, heel arrogant.

Maar goed, ik heb zelf genoeg games die ik fantastisch vind en die een score van 8 ofzo hebben. In deze tijd is niets onder de 9.0 het waard voor veel gamers. Zonde, want de smaakfactor telt niet mee bij reviews. Ik vond Until Dawn echt fantastisch, daar heb ik van genoten. Maar die scoorde volgens mij niet heel bijzonder?

Days Gone is een Sony exclusive en daar zit een verwachtingspatroon bij. De kans dat die game het niveau van TloU of God of War gaat halen of zelfs benaderen is best klein voor zover uiteraard kan beoordelen op dit moment. Ik verwacht een leuke game, maar niet van het niveau van de Sony exclusives van de laatste tijd. En dat zou nog weleens het probleem voor de game kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:55
Sefaex schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:13:
En ik heb me kostelijk vermaak met No Man's Sky. In eerste instantie helaas niet de game die was beloofd. Maar met +100 uur op de teller en alle trophies (Base Game + DLC). Kan ik moeilijk zeggen dat het een miskoop was. Ook al heb ik hem op day one gekocht voor de volle pond.
Als ik heel eerlijk ben, heb ik meer plezier gehad van No Man's Sky dan van RDR2. :D
En ik heb die game nog wel voor volle pond gekocht toen hij uit kwam.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist toegang gekregen tot de Dreams beta. Na het zien van de vele toffe creaties kan ik niet wachten om zelf iets te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 19:51:
Zojuist toegang gekregen tot de Dreams beta. Na het zien van de vele toffe creaties kan ik niet wachten om zelf iets te bouwen.
Ja zag een filmpje waarin ze PT hadden nagemaakt in Dreams. Erg vette game gaat dit worden.

EDIT 2:
Nu je het zegt, ik heb ook een invite gekregen haha.
De email van mijn Amerikaanse PSN account gebruik ik nooit.
Dus was het helemaal vergeten te checken.

Mail had ik op 14 jan al ontvangen. Bij de BETA Key staat wel "Code Expires: 11/09/2021" :/
Mag hopen dat het spel wel voor 2021 uitkomt.

Straks maar meteen downloaden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas geen invite gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anton.net schreef op zondag 20 januari 2019 @ 22:11:
[...]

Kijk naar het typenummer: CUH70/71/72.
CUH72xxx is de nieuwste, met de kleine aansluiting voor de voeding.
Waar heb je de Pro gekocht?
Net gecheckt: ik heb de 7216B. Het nieuwste model dus met de kleine aansluiting.
Raar hoor dat ze reppen over de 8 kant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:22:
[...]

Net gecheckt: ik heb de 7216B. Het nieuwste model dus met de kleine aansluiting.
Raar hoor dat ze reppen over de 8 kant..
Het is ook geen achthoek he, het heeft de vorm van een 8 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Anton.net schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:29:
[...]

Het is ook geen achthoek he, het heeft de vorm van een 8 8)7
Silly me :$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Days Gone lijkt me geweldig. De setting, het lekker kunnen rondlopen in een post-apocalyptische wereld, infected neerknallen en lekker in de regen op de motor rondscheuren. Misschien dat ik er nog wel een dagje vrij voor neem ook :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:53
Gisteren vol enthousiasme mijn PS4 Pro uitgepakt. Het laatste model, dus dat viel mij mee gelukkig. Ding aangesloten, aangezet, zwart beeld. Beetje lopen freubelen met de kabels, wel beeld maar flikkerend en af en toe viel het weg. In de video output settings lopen klooien en tot de conclusie gekomen dat de RGB mode dus niet goed werkt in combinatie met mijn receiver (die alles vlekkeloos zou moeten aankunnen en doorgeven). De kabel is goed, want als ik hem de receiver ertussen uit laat en hem aanslsuit als Playstation>TV pakt ie RGB wel goed. Met de receiver ertussen is YUV420 het maximale. Gelukkig werkt HDR daar ook gewoon mee. Maargoed, in theorie zou RGB het ook gewoon moeten doen en dat ie terugschakelt naar YUV422 als het nodig is, maar dat werkt dus niet.

Voor de rest even God of War opgestart, want ik was mijn enthousiasme al helemaal kwijt na al dat gekloot en dat is gelukkig weer ouderwets genieten. Wel even geswitched naar performance mode, omdat ik toch wat moeite had met de lage framerate in resolution mode. Dan maar 1080P upscaled maar wel vloeiender ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinom schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:19:
Gisteren vol enthousiasme mijn PS4 Pro uitgepakt. Het laatste model, dus dat viel mij mee gelukkig. Ding aangesloten, aangezet, zwart beeld. Beetje lopen freubelen met de kabels, wel beeld maar flikkerend en af en toe viel het weg. In de video output settings lopen klooien en tot de conclusie gekomen dat de RGB mode dus niet goed werkt in combinatie met mijn receiver (die alles vlekkeloos zou moeten aankunnen en doorgeven). De kabel is goed, want als ik hem de receiver ertussen uit laat en hem aanslsuit als Playstation>TV pakt ie RGB wel goed. Met de receiver ertussen is YUV420 het maximale. Gelukkig werkt HDR daar ook gewoon mee. Maargoed, in theorie zou RGB het ook gewoon moeten doen en dat ie terugschakelt naar YUV422 als het nodig is, maar dat werkt dus niet.

Voor de rest even God of War opgestart, want ik was mijn enthousiasme al helemaal kwijt na al dat gekloot en dat is gelukkig weer ouderwets genieten. Wel even geswitched naar performance mode, omdat ik toch wat moeite had met de lage framerate in resolution mode. Dan maar 1080P upscaled maar wel vloeiender ieder geval.
Typisch handshake probleem. Wellicht het geluid gewoon via ARC laten lopen?

En God of War is juist niet vloeiend in de performance mode. De framerate is unlocked en echt all over the place. Resolution mode is 'ie gewoon behoorlijk steady 30fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:08
v8power67 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 15:59:
Gt sport kreeg ook net 7tjes enz. Maar voor mij is beste racer op moment zonder twijfel.
En vermaak me er stukken beter mee dan de forzas die altijd hoog scoren maar na een week wegleg en klaar..
Reviews slaan echt nergens meer op tegenwoordig. Je leest nu ook echt veel rdr2 dat het eigenlijk allemaal geen top is enz. Ik had dat idee al gelijk bij eerste trailer. En mede daardoor nooit gehaald. Rdr1 hellemaal kapot gespeeld maar zag hier geen echte opvolger in.
Haal hem ooit wel eens voor 10tje ofzo, geen haast. Of remasterd op ps5/xb2.
Nu is er ook wel veel veranderd natuurlijk in GTS t.o.v. die 7 die hij in het begin kreeg, eigenlijk zou hij opnieuw gereviewed moeten worden.

RDR2 heb ik voor weinig en meer voor de heb/hype, had eigenlijk best kunnen wachten ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
bram1984 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:33:
[...]

Typisch handshake probleem. Wellicht het geluid gewoon via ARC laten lopen?

En God of War is juist niet vloeiend in de performance mode. De framerate is unlocked en echt all over the place. Resolution mode is 'ie gewoon behoorlijk steady 30fps.
De handshake gebeurd doormiddel van HDCP zover ik weet en ook daar heb ik mee lopen klieren. In safe mode op HDCP 1.4 gezet, of zelfs uit in de settings, maar helaas helpt dat ook niet.

Voor het testen kon ik hem wel direct even testen zonder receiver, maar om permanent de PS4 aan te sluiten op de tv is niet echt een optie, doormiddel van de kabelgoten die er liggen enzo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefaex
Dreams is echt next level stuff hoor mensen.
Dit gaat gewoon de youtube voor games worden.

Heb het even geprobeerd. Maar snap er nog niet zoveel van. Maar wel al creaties van andere mensen gezien. En sommige waren best mindblowing. En het waren niet zomaar een aantal minigames.

Sommige games gemaakt in dreams zijn ook gewoon erg verslavend om te spelen.
Ga me er de komende dagen wat meer in verdiepen.

Deze ziet er ook goed uit.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6B9yTgg.gif

_/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Om 17:00 reviews van RE2, ik heb hoge verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:06
schumi2004 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 08:43:
[...]

Nu is er ook wel veel veranderd natuurlijk in GTS t.o.v. die 7 die hij in het begin kreeg, eigenlijk zou hij opnieuw gereviewed moeten worden.

RDR2 heb ik voor weinig en meer voor de heb/hype, had eigenlijk best kunnen wachten ermee.
Sowieso zijn de race games van Sony zelf te laag gewaardeerd. Eerst al Driveclub, wat later echt een complete top game was. Daarna met Gran Turismo Sport eigenlijk hetzelfde verhaal. Beide games hadden eigenlijk te weinig content bij de release.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een zijweggetje gauw tussendoor:

Kan ik zonder problemen mijn bluetooth koptelefoon (géén headset dus) aansluiten via de TV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:32:
Even een zijweggetje gauw tussendoor:

Kan ik zonder problemen mijn bluetooth koptelefoon (géén headset dus) aansluiten via de TV?
Probeer het? Als het werkt: ja. En als het niet werkt: nee.

Als je TV bluetooth ondersteunt en niet te ver weg staat, go for it. Ik betwijfel alleen of je virtual surround geluid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:42:
[...]

Probeer het? Als het werkt: ja. En als het niet werkt: nee.

Als je TV bluetooth ondersteunt en niet te ver weg staat, go for it. Ik betwijfel alleen of je virtual surround geluid krijgt.
Nou, eigenlijk moet de headphone nog aangeschaft worden.

Bedoel; ontstaat er op die manier van aansluiten geen vertraging? Enkel voor racesgames trouwens, mocht dat van belang zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:47:
[...]

Bedoel; ontstaat er op die manier van aansluiten geen vertraging? Enkel voor racesgames trouwens, mocht dat van belang zijn.
Waarom koop je dan niet gewoon een echte PS4 headset? Of wil je 'm ook buiten gamen om gebruiken?

Edit: En het zou best kunnen dat er vertraging. Dat is van tevoren moeilijk te zeggen. Geluid uit je PS4 sturen is zwartwit gezien sneller dan het geluid eerst naar de TV brengen, daar laten decoderen en vervolgens naar je headset sturen.

Ik heb een Bose QC35 II en dat geluid is ook aanzienlijk minder dan mijn dedicated PS4 headset, ondanks dat die veel duurder is.

[ Voor 31% gewijzigd door bram1984 op 22-01-2019 12:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
[...]

ontstaat er op die manier van aansluiten geen vertraging? Enkel voor racegames trouwens, mocht dat van belang zijn.
Remmen is angst 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-10 20:23

Dxue

PSN:EvilDrunk

[...]

je zit daarvoor echt in de verkeerde topic te plaatsen. Wat jij vraagt heeft niks met de ps4 te maken en er zijn teveel combinaties om hier in 1 uur te kunnen uittypen als antwoord op jouw vraag. Probeer het in de topic voor de tv die je hebt of de topic voor de headset en anders een topic ervoor aanmaken?

edit: BT headset gaat sowieso NIET werken op de ps4, die functie is via de software gecrippled, geen uitzondering erop naar mijn weten (de ps4 headset heeft toch een aparte dongle?), dus zorg dat je zeker weet dat je tv het aankan. Je zou ook een draad tussen controller en headset kunnen gebruiken, dat werkt in mijn geval prima. nog geen racegame mee gespeeld, maar een game als god of war heeft er geen last van

[ Voor 25% gewijzigd door Dxue op 22-01-2019 13:00 ]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dxue schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:56:
[...]

je zit daarvoor echt in de verkeerde topic te plaatsen. Wat jij vraagt heeft niks met de ps4 te maken en er zijn teveel combinaties om hier in 1 uur te kunnen uittypen als antwoord op jouw vraag. Probeer het in de topic voor de tv die je hebt of de topic voor de headset en anders een topic ervoor aanmaken?

edit: BT headset gaat sowieso NIET werken op de ps4, die functie is via de software gecrippled, geen uitzondering erop naar mijn weten (de ps4 headset heeft toch een aparte dongle?), dus zorg dat je zeker weet dat je tv het aankan. Je zou ook een draad tussen controller en headset kunnen gebruiken, dat werkt in mijn geval prima. nog geen racegame mee gespeeld, maar een game als god of war heeft er geen last van
Hij zegt toch aansluiten op de TV en niet op de PS4. Ik kan mijn bluetooth headsets probleemloos koppelen aan mijn TV. Is gewoon universeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dxue schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 12:56:
[...]

Nou nou dat kan toch wel iets vriendelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Laatst online: 14-10 20:23

Dxue

PSN:EvilDrunk

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:19:
[...]

Nou nou dat kan toch wel iets vriendelijker?
daar kwam ik later ook achter, dat het nogal bot over kan komen, vandaar de edit ;), maar was gewoon bedoeld als het is moeilijk om erachter te komen of je tv het ondersteund of niet, zonder info over tv en waarschuwing dat je ps4 het hoe dan ook niet ondersteunt (waar ik erg teleurgesteld over ben, zou toch fijn zijn als ze hun eigen headset wel ondersteunen). Ik hoef geen 8 controllers aan te sturen en met ldac zouden ze in principe het moeten kunnen aansturen

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dxue schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:03:
[...]

daar kwam ik later ook achter, dat het nogal bot over kan komen, vandaar de edit ;), maar was gewoon bedoeld als het is moeilijk om erachter te komen of je tv het ondersteund of niet, zonder info over tv en waarschuwing dat je ps4 het hoe dan ook niet ondersteunt (waar ik erg teleurgesteld over ben, zou toch fijn zijn als ze hun eigen headset wel ondersteunen). Ik hoef geen 8 controllers aan te sturen en met ldac zouden ze in principe het moeten kunnen aansturen
Sportief (y)

De vraag was eigenlijk: kan ik (ja dat kan, mijn tv ondersteunt bluetooth) zonder problemen (lees: kwaliteitsverlies en/of vertraging) een bluetooth headphone via de tv aansluiten om daar het geluid van de PS4 Pro game over te laten lopen.

Het gaat om racegames, ik heb daarom geen behoefte aan een headset.
Tevens speel ik met een stuurwiel, geen controller dus daar inpluggen heeft geen zin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:43:
[...]

Sportief (y)

De vraag was eigenlijk: kan ik (ja dat kan, mijn tv ondersteunt bluetooth) zonder problemen (lees: kwaliteitsverlies en/of vertraging) een bluetooth headphone via de tv aansluiten om daar het geluid van de PS4 Pro game over te laten lopen.

Het gaat om racegames, ik heb daarom geen behoefte aan een headset.
Tevens speel ik met een stuurwiel, geen controller dus daar inpluggen heeft geen zin :P
Het probleem is dat dat volledig afhankelijk is van de TV en de headset. Er zijn praktisch lagvrije bluetooth verbindingen mogelijk, en in principe is het ook logisch dat een TV dat zou proberen te bereiken (want ook bij TV wil je geen vertraging in het geluid)... maar het kan ook prima dat ze het zien als een vinkje op de specsheet wat verder toch nooit iemand gebruikt dus boeien.
Voor ons in dit topic dus eigenlijk niet te beantwoorden.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Verwijderd Ik kan wel even proberen mijn Bose aan de TV te hangen en dan een game te spelen, hoe dat gaat. Via het KPN TV kastje TV kijken levert in ieder geval vertraging op. Plex vanaf mijn laptop of de Netflix app van mijn TV levert geen vertraging op.

Edit: hier zie je trouwens PT nagemaakt in Dreams.

https://www.resetera.com/...ecreated-in-dreams.94685/

Edit: Dead Space is ook gedaan. Laatste pagina.

[ Voor 26% gewijzigd door bram1984 op 22-01-2019 17:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sefaex
Mooie scores krijgt RE 2

Resident Evil 2
Next Gen Base - 10/10
Press Start Australia - 10/10
Gadgets 360: 10/10
GamingBolt - 10/10
App Trigger - 9.5/10
XGN - 9/10
Gamespot - 9/10
Easy Allies 9/10
Hardcore Gamer - 4.5/5
Push Square - 8/10

Metacritic score op dit moment een 91/100

Skill Up

[ Voor 48% gewijzigd door Sefaex op 22-01-2019 17:51 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Reviewers die een 10/10 geven neem ik al niet serieus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 15:30
DigitalError schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:15:
Kan je over discussiëren, maar op zich mee eens. Het iig wel dat dit een uiterst geslaagde remake is van een van mijn favoriete games. Zin in vrijdag

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton.net
Nog wat marketingmateriaal van Metro

Ik hou wel van weaponmods, dat vond ik ook een sterk punt van Fallout 4.
Deze trailer doet me eigenlijk wel denken aan Fallout. Zou zomaar Fallout 5 kunnen zijn..

Wat me niet zo aanspreekt zijn de enemies. Vooral zombies of statische mensen. Bij een pure shooter gaat dat misschien vervelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
DigitalError schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:15:
Als je letterlijk alles aan een game vet vind. Dan kan ik een 10 wel begrijpen.
Maar reviews zijn subjectief. Wat voor de een een 9 is, kan voor jou een 5 zijn.

Een 10 of 9 staat wel leuk. Maar je moet de meeste reviews sowieso niet zo serieus nemen.

Ik kijk liever naar een goede review zoals die van Skill Up bijv (zie mijn post hierboven). Geen score, maar gewoon een inhoudelijke goede review zonder spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
Sefaex schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:15:
[...]

Als je letterlijk alles aan een game vet vind. Dan kan ik een 10 wel begrijpen.
Maar reviews zijn subjectief. Wat voor de een een 9 is, kan voor jou een 5 zijn.

Een 10 of 9 staat wel leuk. Maar je moet de meeste reviews sowieso niet zo serieus nemen.

Ik kijk liever naar een goede review zoals die van Skill Up bijv (zie mijn post hierboven). Geen score, maar gewoon een inhoudelijke goede review zonder spoilers.
Ja precies, noem gewoon de goede en slechte punten op en hang daar geen cijfer aan want iedereen kan er dan z'n eigen waarde aan geven omdat sommige dingen voor de een meer tellen dan voor de ander.

maar het is hip (en soms ook betaald) om er een cijfer aan te hangen he :P

[ Voor 4% gewijzigd door RubenSaurus op 22-01-2019 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Overrated scores voor RE als je het mij vraagt...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Net wat reviews van RE2 gelezen en het is wel duidelijk dat Capcom er heel veel moeite in gestoken heeft om echt met iets moois te komen dat zowel de fans als nieuwe gamers aan spreekt. Ook de extra verhaallijnen en modussen zitter er weer in.
Toch wel heel tof aangezien er zoveel voorbeelden zijn van cash grabs, content locked in DLC of zeer matige "remasters".
Hier zou Konami wat van kunnen leren bijvoorbeeld.
Ook top dat de reviews ook een paar dagen voor de game verschijnen en dat er een demo was. Zo laat je zien dat je vertrouwen hebt in het product.
10/10 vind ik ook raar aangezien je dan eigenlijk zegt dat het niet meer beter kan maar ik heb verdomd veel zin in vrijdag.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:38:
Ben je nou serieus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
rajackar schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:04:
Net wat reviews van RE2 gelezen en het is wel duidelijk dat Capcom er heel veel moeite in gestoken heeft om echt met iets moois te komen dat zowel de fans als nieuwe gamers aan spreekt. Ook de extra verhaallijnen en modussen zitter er weer in.
Toch wel heel tof aangezien er zoveel voorbeelden zijn van cash grabs, content locked in DLC of zeer matige "remasters".
Hier zou Konami wat van kunnen leren bijvoorbeeld.
Ook top dat de reviews ook een paar dagen voor de game verschijnen en dat er een demo was. Zo laat je zien dat je vertrouwen hebt in het product.
10/10 vind ik ook raar aangezien je dan eigenlijk zegt dat het niet meer beter kan maar ik heb verdomd veel zin in vrijdag.
Het mooiste is nog dat de game hier op day one te koop is voor €44. In Amerika is de adviesprijs nog steeds $60.

Enige jammer vind ik wel dat de originele soundtrack niet gratis is. Hiervoor moet je de peperdure Digitale Deluxe Edition (€70) kopen of de Collector's Edition (€250). Snap dat niet echt. Ik weet dat je mensen met pre-order bonussen moet overhalen om je spel te kopen. Maar het blijft jammer. Zeker voor de old skool fans.

Ze gaan hem nog wel los aanbieden. Maar alsnog, klein minpuntje.

Voor de rest idd petje af voor Capcom. Ging een tijdje erg slecht met Capcom. Maar ze gaan weer de goede kant op.

Laat de remake van RE3 maar komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Sefaex schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 17:04:
Mooie scores krijgt RE 2

Resident Evil 2
Next Gen Base - 10/10
Press Start Australia - 10/10
Gadgets 360: 10/10
GamingBolt - 10/10
App Trigger - 9.5/10
XGN - 9/10
Gamespot - 9/10
Easy Allies 9/10
Hardcore Gamer - 4.5/5
Push Square - 8/10

Metacritic score op dit moment een 91/100

Skill Up
[YouTube: Resident Evil 2 - The Review (2019) [100% Spoiler Free] PC Gameplay]
We hadden het toevallig net over reviews en dit overzicht sluit daar goed bij aan. Een 10 voor een remaster. Ik zie best dat ze er veel aandacht aan hebben besteed, maar een 10 is gewoon lachwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
-SaveMe- schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 19:38:
Precies, oude wijn nieuwe zakken enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Jullie zijn zoals altijd weer erg negatief, kom we gaan weer over koptelefoons en ps4 pro serie nummers praten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RubenSaurus
NotSoSteady schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:22:
[...]

We hadden het toevallig net over reviews en dit overzicht sluit daar goed bij aan. Een 10 voor een remaster. Ik zie best dat ze er veel aandacht aan hebben besteed, maar een 10 is gewoon lachwekkend.
Precies, dan geef je een 10 omdat je er goede herinneringen aan hebt van vroeger, sentiment, dat heb ik niet met dat spel dus kom ik al nooit op een 10 uit.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:24:
Jullie zijn zoals altijd weer erg negatief, kom we gaan weer over koptelefoons en ps4 pro serie nummers praten.
moet jij je niet vast een week opsluiten in de kelder om je voor te bereiden op dat 'meesterwerk' van je? :P

[ Voor 26% gewijzigd door RubenSaurus op 22-01-2019 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefaex
NotSoSteady schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:22:
[...]

Het is een compleet vanaf de grond opgebouwde remake. Een remaster is gewoon een spel met een hd laagje.

Maar ja, zoals ik al eerder aangaf zijn reviews subjectief. Daarom kijk ik vaak alleen de reviews van Skill Up en ACG. Aangezien hun nooit scores geven.

Tegenwoordig heeft iedereen wel wat te zeiken. Als de remake allemaal 6-jes had gekregen. Had de massa hem laten liggen, en zaten we ook te klagen. Nu krijgt de game goede reviews is het ook niet goed.

Ik zeg: *** alle reviews.... Ga vrijdag nacht gewoon genieten als je een Survival-horror/Resident Evil fan bent.
En post hier je eigen review.

Dat is het belangrijkste lijkt me. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sefaex op 22-01-2019 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Sefaex schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:18:
[...]

Het mooiste is nog dat de game hier op day one te koop is voor €44. In Amerika is de adviesprijs nog steeds $60.

Enige jammer vind ik wel dat de originele soundtrack niet gratis is. Hiervoor moet je de peperdure Digitale Deluxe Edition (€70) kopen of de Collector's Edition (€250). Snap dat niet echt. Ik weet dat je mensen met pre-order bonussen moet overhalen om je spel te kopen. Maar het blijft jammer. Zeker voor de old skool fans.

Ze gaan hem nog wel los aanbieden. Maar alsnog, klein minpuntje.

Voor de rest idd petje af voor Capcom. Ging een tijdje erg slecht met Capcom. Maar ze gaan weer de goede kant op.

Laat de remake van RE3 maar komen.
Ja, dat van die collectors edition is jammer maar aangezien ze verder eigenlijk alles goed doen kijk ik hier wel overheen. Ik overweeg hem zelfs te kopen voor alleen die feature.

Zo te zien heeft Capcom er echt voor gezorgd dat de game echt relevant is in deze tijd dus vandaar dat ik de hoge cijfers wel begrijp. Deze game werkt zo te lezen ook echt voor iedereen die het origineel nooit gespeeld heeft.
Een 10 kan wat mij betreft ook echt niet maar die hoge cijfers snap ik wel.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrisissszzz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 21:53
Ik heb vroeger nooit Resident Evil 2 gespeeld. Maar de remaster heeft toch echt mijn interesse. Zeker omdat ik aan alle kanten lees dat het voor iedereen wat nieuws biedt. Ik ga m bestellen, zin in vrijdag!!

PSN: Scrisissszzz Xbox Live: ScrisissszzzNL | "...Beasts all over the shop... You'll be one of them, sooner or later..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Haha op gamefaqs denken een paar gasten dat het allemaal betaalde reviews zijn. Hoe triest kan je zijn man. Wil je dat Capcom een goede game aflevert. Ga je zeiken als de scores te hoog zijn. :P

Het origineel is één van de beste games ooit. Als de Remake goed in elkaar zit, kun je deze cijfers verwachten.

Zelfde geldt voor Shadow of the Colossus. Dat was ook een klassieker op de PS2. De remake van vorig jaar kreeg ook een paar tienen. Daar hoorde je destijds niemand over.

Maar ja, ik hou er over op :)

Weet iemand wanneer de review embargo van Kingdom Hearts 3 verloopt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks bekend over het review embargo van kh3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Sefaex schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:48:
Haha op gamefaqs denken een paar gasten dat het allemaal betaalde reviews zijn. Hoe triest kan je zijn man. Wil je dat Capcom een goede game aflevert. Ga je zeiken als de scores te hoog zijn. :P

Het origineel is één van de beste games ooit. Als de Remake goed in elkaar zit, kun je deze cijfers verwachten.
Tja, iedereen heeft zelf de demo kunnen spelen dus je kan ook zelf al een inschatting maken.

Wat ik het knapste vind is dat ze de balans hebben weten te vinden tussen het gevoel en de sfeer van het origineel behouden en de game interessant maken voor deze tijd. Dat alleen is al een groot compliment waard.
En het leuke is dat je daarvoor niet op de reviews hoeft te leunen want in de demo was dat voor mij al snel duidelijk.
Natuurlijk is het echt niet voor iedereen maar zo te zien is het wel echt kwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
Tot 12 februari kan je gratis een level van Hitman spelen. Het is Hokkaido, een map van Hitman Season 1.
Eigenlijk is deze trail een kleine variant van de gewone Hokkaido map. De objective is iets simpeler en je moet iemand anders vermoorden. Echter heb je ook gewoon toegang tot de normale objective, dus een prima manier om dit spel te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:01
Sefaex schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 09:59:
Dreams is echt next level stuff hoor mensen.
Dit gaat gewoon de youtube voor games worden.

Heb het even geprobeerd. Maar snap er nog niet zoveel van. Maar wel al creaties van andere mensen gezien. En sommige waren best mindblowing. En het waren niet zomaar een aantal minigames.

Sommige games gemaakt in dreams zijn ook gewoon erg verslavend om te spelen.
Ga me er de komende dagen wat meer in verdiepen.
...
Ik heb er vanavond ook mee gespeeld, ik ben het met je eens, dit kon wel eens een game changer game gaan worden. Ik heb al van alles voorbij zien komen, van guitar hero tot RPG levels, van golf tot shooter levels. Grafisch kan het ook bizar veel. Voor de dream betatesters, open de dream experience genaamd: Metro maar eens, dat zijn toch wel enorm goede graphics.

Ik vermoed dat als dit eenmaal echt op de markt is dat we echt prachtige dingen gaan zien hierin. Zelf zie ik wel wat in het maken van een soort van escape room game. Daar ga ik me de komende weken eens mee bezig houden of ik wat van dat soort puzzels in een room kan maken en te kijken hoe ingewikkeld het is.

Maar eerste indruk is toch wel heel erg goed, dit gaat stukken verder dan little big planet kwa mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:24:
Inderdaad wat een gezeur zeg. Dat spel is ruim 20 jaar oud. Geen flauw idee waarom een remake (iets heel anders dan een remaster, maar dat blijft voor sommigen nogal lastig) geen hoge scores kan krijgen. Een 10 betekent niet meteen perfectie, maar gewoon een uitmuntend totaalpakket. The Last of Us en Bloodborne zijn ook verre van perfect, maar die geef ik zelf ook allebei een 10.

Wat ze bij RE2 hebben gedaan is ook niet simpelweg de game opnieuw exact hetzelfde opbouwen. Enemy placements en puzzels zijn ook veranderd. Het is gewoon een totaal nieuwe ervaring. Als dat goed is, is het goed. Prima.

Over horror games gesproken: vanmorgen kwam ik beneden, zaten de kids (3 en 6 jaar) een walkthrough van Outlast te kijken via de YouTube TV app. Ook iets om rekening mee te gaan houden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
@bram1984 Kan jij je nog herinneren op welk moment in het spel je de
spoiler:
Blades of Chaos

krijgt in God of War? Halverwege of ervoor al?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ongeveer halverwege, tijdens missie
spoiler:
The Sickness
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
Alright, ben nog niet zo'n fan van de Axe in het spel, dus ik vroeg mij af of het de moeite is om dat ding te gaan upgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
vinom schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:07:
(...) dus ik vroeg mij af of het de moeite is om dat ding te gaan upgraden.
Zeker wel!
Materialen heb je straks toch genoeg, dus je hoeft niet één van de twee te kiezen om te upgraden.

[ Voor 23% gewijzigd door Superkiwi op 23-01-2019 09:11 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Finraziel
bram1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:46:
[...]

Inderdaad wat een gezeur zeg. Dat spel is ruim 20 jaar oud. Geen flauw idee waarom een remake (iets heel anders dan een remaster, maar dat blijft voor sommigen nogal lastig) geen hoge scores kan krijgen. Een 10 betekent niet meteen perfectie, maar gewoon een uitmuntend totaalpakket. The Last of Us en Bloodborne zijn ook verre van perfect, maar die geef ik zelf ook allebei een 10.

Wat ze bij RE2 hebben gedaan is ook niet simpelweg de game opnieuw exact hetzelfde opbouwen. Enemy placements en puzzels zijn ook veranderd. Het is gewoon een totaal nieuwe ervaring. Als dat goed is, is het goed. Prima.

Over horror games gesproken: vanmorgen kwam ik beneden, zaten de kids (3 en 6 jaar) een walkthrough van Outlast te kijken via de YouTube TV app. Ook iets om rekening mee te gaan houden. :+
Ik vind zelf het idee dat je geen 10 kan geven want het is nooit perfect wat je vaak ziet nogal kortzichtig. Als je er zo naar kijkt dan doet de 10 dus eigenlijk niet mee en ben je aan het waarderen op een schaal tot 9 (of 9,5 of 9,9 afhankelijk van hoe precies je cijfers geeft). Op dat moment is de 9 echter het beste wat je kunt geven, dus is dat dan niet weer gereserveerd voor perfectie? Wat niet te behalen is? Dus die kun je ook niet geven en moet je eigenlijk niet verder gaan dan de 8, en zo verder tot elke game een 1 krijgt.

Oftewel je hebt gelijk, een hele goede game moet gewoon een 10 kunnen krijgen. Of dat voor deze game terecht is, geen idee, maar ik meende hier en daar in de reacties wat sentiment te proeven dat mensen om te beginnen al niet in tienen geloven en dan krijg je dus bovenstaand probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sefaex schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:48:

Zelfde geldt voor Shadow of the Colossus. Dat was ook een klassieker op de PS2. De remake van vorig jaar kreeg ook een paar tienen. Daar hoorde je destijds niemand over.

Maar ja, ik hou er over op :)

Weet iemand wanneer de review embargo van Kingdom Hearts 3 verloopt ?
Als ik het goed heb loopt het review embargo morgen om 16:00 af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

Finraziel schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:15:
[...]

Ik vind zelf het idee dat je geen 10 kan geven want het is nooit perfect wat je vaak ziet nogal kortzichtig. Als je er zo naar kijkt dan doet de 10 dus eigenlijk niet mee en ben je aan het waarderen op een schaal tot 9
En dat niet alleen, een 10 betekent helemaal niet ' perfect ' , een 10 betekent ' uitstekend' en dat is een score die een game (of een leerling, of ...etc) prima kan halen. Alleen zijn wij Nederlanders zulke kortzichtige zeikerds dat we een 10 als perfectie zien en dus beginnen met het gelul dat perfectie niet bestaat blabla.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

The Inquisitor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:28:
[...]

En dat niet alleen, een 10 betekent helemaal niet ' perfect ' , een 10 betekent ' uitstekend' en dat is een score die een game (of een leerling, of ...etc) prima kan halen. Alleen zijn wij Nederlanders zulke kortzichtige zeikerds dat we een 10 als perfectie zien en dus beginnen met het gelul dat perfectie niet bestaat blabla.
Precies! Wil je dat aub aan mijn leidinggevenden uitleggen? Hierdoor krijg ik elk jaar weer een 4 ipv 5 op mijn eindbeoordeling, met elke keer dezelfde onzinreden.. begint nu wel vervelend te worden 8)7

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
Geëmmer over cijfers. Een spel is leuk, redelijk of niet leuk. Klaar :P

@bram1984 Ga ze dan maar gauw Bloodborne leren spelen. Leren ze om monsters in de pan te hakken zodat ze Outlast niet eng vinden 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Laatst online: 11:37

The Inquisitor

Greetings weaklings

Sp33dFr34k schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:37:
[...]

Precies! Wil je dat aub aan mijn leidinggevenden uitleggen? Hierdoor krijg ik elk jaar weer een 4 ipv 5 op mijn eindbeoordeling, met elke keer dezelfde onzinreden.. begint nu wel vervelend te worden 8)7
Wil het graag voor je proberen, maar uit ervaring kan ik zeggen dat ze het niet willen begrijpen ;(

" Punten ter verbetering: Geen
Beoordeling: 4/5, want perfectie bestaat niet "

:/

OT: Durf het hier bijna niet te zeggen, maar ben eindelijk eens begonnen met TLoU (remastered)

[ Voor 8% gewijzigd door The Inquisitor op 23-01-2019 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52

vhal

ಠ_ಠ

vinom schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:07:
Alright, ben nog niet zo'n fan van de Axe in het spel, dus ik vroeg mij af of het de moeite is om dat ding te gaan upgraden.
Je hebt beide nodig anders kom je later niet zo ver in het spel ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
The Inquisitor schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:40:
[...]

Wil het graag voor je proberen, maar uit ervaring kan ik zeggen dat ze het niet willen begrijpen ;(

" Punten ter verbetering: Geen
Beoordeling: 4/5, want perfectie bestaat niet "

:/

OT: Durf het hier bijna niet te zeggen, maar ben eindelijk eens begonnen met TLoU (remastered)
In het geval van een werkgever hebben ze natuurlijk ook een financiële prikkel om je niet te hoog te waarderen :+
En misschien moet ik dat ook weer eens een kans geven, tlou... Kwam er niet in vorige keer dat ik het probeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Vrijdag schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:39:
Geëmmer over cijfers. Een spel is leuk, redelijk of niet leuk. Klaar :P

@bram1984 Ga ze dan maar gauw Bloodborne leren spelen. Leren ze om monsters in de pan te hakken zodat ze Outlast niet eng vinden 8)
Ja heerlijk dat mensen zich op kunnen winden als andere mensen "hun spelletje" niet leuk vinden. Alsof ze vooral zichzelf aan het overtuigen zijn. :+

Soort voetbalsupporters die liever binnen blijven. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 23-01-2019 09:59 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Flagg schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:58:
[...]
Ja heerlijk dat mensen zich op kunnen winden als andere mensen "hun spelletje" niet leuk vinden. Alsof ze vooral zichzelf aan het overtuigen zijn. :+
Andersom zijn er ook mensen die zich opwinden als iemand een spel leuk vindt waar zij niets aan vinden.
En dan die anderen proberen te overtuigen waarom zij dat spel dan ook niet leuk zouden moeten vinden.
Want hoe kunnen anderen nu iets leuk vinden wat jij niet leuk vindt? Schande!
Ik vind het wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begrijp er niks van dat andere Kingdom Hearts niet leuk vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-10 16:07
Word er nog gegamed hier? Of zitten we alleen maar reviews te beoordelen :P

Ik ben tijdelijk even Assasins moe, dus ben weer bezig fijne ronde tijden neer te zetten in Gran Turismo Sport. Misschien aankomende zondag een begin maken met Uncharted Lost Legacy.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:21:
Ik geef Kingdom Hearts een 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jasphur schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:25:
Ik ben druk met Black Ops IIII, Hitman 2 en vrijdag met Resident Evil 2.
Ik ben de hele dagen aan het gamen en kom haast tijd te kort zoals altijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online
bram1984 schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Ik geef Kingdom Hearts een 1.
Ik geef deze review een 10/10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10 01:06

Ik ben tijdelijk even Assasins moe, dus ben weer bezig fijne ronde tijden neer te zetten in Gran Turismo Sport. Misschien aankomende zondag een begin maken met Uncharted Lost Legacy.
dan meld ik me over anderhalve week wel :P

Kijk echt uit naar Kingdom hearts 3 (Vindt het persoonlijk wel een leuk spel namelijk :+)
maar ook spiderman, uncharted 4, god of war en Bloodborne liggen nog op me te wachten.
Had misschien toch wel voor ik naar de UK zou gaan een ps4 moeten aanschaffen :P

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Nieuwevolger schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:21:
Toch even inhaken hierop. Ik denk dat je KH vanaf deel 1 hebt moeten spelen om te begrijpen waarom dingen zo zijn zoals ze zijn. Ik heb zelf alleen deel 1 gespeeld en die vond ik erg tof, maar ben daarna niet met de serie verder gegaan (geen idee waarom).

Als je dan nu kijkt naar hoe KH3 eruit ziet, dan kan ik mij voorstellen dat voor veel mensen die de vorige delen niet hebben gespeeld, de game aanvoelt een een soort medley-achtige game. En dat zou nieuwe starters voor deze reeks kunnen afschrikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-10 01:06
Jasphur schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:46:
[...]

Als je dan nu kijkt naar hoe KH3 eruit ziet, dan kan ik mij voorstellen dat voor veel mensen die de vorige delen niet hebben gespeeld, de game aanvoelt een een soort medley-achtige game. En dat zou nieuwe starters voor deze reeks kunnen afschrikken.
ze hebben gelukkig al wel hieraan gedacht, er komt een "gallery mode" waar ze het verhaal tot nu toe even samenvatten zodat ook nieuwe spelers snappen hoe en wat er is gebeurd(en returning players die de game al een poosje niet hebben gespeelt en/of het verhaal niet meer snappen :P).

Alsnog ben ik het wel met je eens, het is denk ik inderdaad wel echt een Medley achtige game die je echt van begin af aan gespeeld moet hebben.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ondertussen gaat IGN vrolijk door met het verneuken van reviews. :p

Die van Borderlands VR hebben ze ook al teruggetrokken.

https://www.resetera.com/...-chunk-of-the-game.95152/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
energydrank schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 10:50:
[...]

ze hebben gelukkig al wel hieraan gedacht, er komt een "gallery mode" waar ze het verhaal tot nu toe even samenvatten zodat ook nieuwe spelers snappen hoe en wat er is gebeurd(en returning players die de game al een poosje niet hebben gespeelt en/of het verhaal niet meer snappen :P).

Alsnog ben ik het wel met je eens, het is denk ik inderdaad wel echt een Medley achtige game die je echt van begin af aan gespeeld moet hebben.
Die gallery mode maakt het wel interessant. Misschien toch de game maar halen als ik weer toe ben aan een nieuwe game. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 15:30
Snap sowieso niet dat je cijfers kunt geven aan zoiets, het is zo persoonlijk en subjectief. Vooral als een cijfer een 8,3 is....hoe dan!!!

Gewoon toffe game, meesterlijke game, aardige game of ruk game is ook duidelijk.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:38

Gregory76

Sony PlayStation freak

[...]

Ik heb een BT transmitter voor mijn Samsung TV gekocht, zodat ik mijn Beats (ja, sorry 8) ) via BT kan gebruiken met de PS4. Dat gaat hier prima. Geen merkbare vertraging.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kingdom hearts serie is absoluut een aanrader als je van actie games houdt. Het combat systeem is vrij goed en uitgebreid en sommige bosses zijn behoorlijk uitdagend. De orchestra muziek uit de serie is misschien wel de beste van welke game serie dan ook, de verhalen van de Disney werelden zijn vrijstaand en dus voor iedereen gemakkelijk om in te vallen. Daarnaast is er nog een overkoepelend Anime verhaal, het is wel allemaal erg vergezocht, maar ik vind het aardig goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik word gewoon niet zo laaiend enthousiast van RE, mag toch. Zeg ook niet dat het een slechte game zal zijn, maar de 9 en 10en lijken mij wat overdreven (op basis van wat ik aan beelden heb gezien). Komt vast ooit in de plus en dan zal ik het poging geven. En als het dan toch die 10 blijkt te zijn, kom ik hier ruiterlijk mijn ongelijk bekennen :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:18:
Kingdom hearts serie is absoluut een aanrader als je van actie games houdt. Het combat systeem is vrij goed en uitgebreid en sommige bosses zijn behoorlijk uitdagend. De orchestra muziek uit de serie is misschien wel de beste van welke game serie dan ook, de verhalen van de Disney werelden zijn vrijstaand en dus voor iedereen gemakkelijk om in te vallen. Daarnaast is er nog een overkoepelend Anime verhaal, het is wel allemaal erg vergezocht, maar ik vind het aardig goed.
Ja maar als ik de setting kut vind (Disney meuk met Goofy en Donald Duck), dan boeit de combat me eigenlijk meteen al niet. Ik trek games zonder serieuze ondertoon vrij slecht, tenzij ik co-op met mijn kids speel. Dan speel ik meer voor hen (Lego, Knack etc.).

Dat gezegd hebbende, gun ik je oprecht dat de game topscores gaat neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:59
Dat hele Kingdom Hearts is denk ik helemaal aan mij voorbij gegaan.. Ik zie wel dat mensen er ontzettend enthousiast van worden maar ik heb geen idee wat voor game het nu is. Misschien maar eens een review checken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je zou het kunnen zien als een Final Fantasy game die meer aantrekkelijk is gemaakt voor kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyrax0508
-SaveMe- schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:22:
Ik word gewoon niet zo laaiend enthousiast van RE, mag toch. Zeg ook niet dat het een slechte game zal zijn, maar de 9 en 10en lijken mij wat overdreven (op basis van wat ik aan beelden heb gezien). Komt vast ooit in de plus en dan zal ik het poging geven. En als het dan toch die 10 blijkt te zijn, kom ik hier ruiterlijk mijn ongelijk bekennen :p
Natuurlijk mag dat, het wordt zelfs gewaardeerd. Ik werd er ook niet enthousiast van bij het zien van de beelden. Ik vond het mooi, zeker. Maar ik was al te vaak getrapt in die val van oude games in een nieuw jasje.

En toen kwam de demo… En was ik om….. Ik vond het echt fantastisch. De game voelt niet als een oude game in een nieuw jasje. Het gaf me het gevoel dat ik vroeger had bij RE games. Constant bang dat je te weinig ammo hebt, kiezen of je schiet of rent, weten dat er iets gaat gebeuren maar op het moment dat je denkt dat het niet meer zo is, gebeurt het toch. Dat kreeg ik bij de demo en dat is een pluspunt.

Na het spelen van de demo gelijk de game in de pre-order gezet.

Ik heb niet veel met cijfers van sites, een 8 of een 9 boeit me niet. Ik vind het wel leuk dat een game waar ik blij mee ben ook vet hoog scoort. Niet omdat men het dan met me eens is, maar omdat je weet dat het dan een succes gaat worden en dat er dus meer van zelke shit gemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Cyrax0508 Type gameplay trekt me ook niet zo, maar dat is meer een kwestie van smaak. Maar ik heb voorlopig sowieso geen tijd voor nog meer games... begin 'achter' te lopen op de releases :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrax0508
-SaveMe- schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:51:
@Cyrax0508 Type gameplay trekt me ook niet zo, maar dat is meer een kwestie van smaak. Maar ik heb voorlopig sowieso geen tijd voor nog meer games... begin 'achter' te lopen op de releases :o
Snap ik hoor. Ik ga hem wel kopen, maar ik heb wel wat met het type gameplay. Ik heb ook eigenlijk geen tijd om te gamen, maar ik kan het bij sommige games niet laten ze toch te kopen. Zo moet ik nog beginnen aan Hitman 2 en heb ik 1 nog niet eens helemaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 11:22:
Aan de beelden zie je weinig af. Het toffe aan RE is gewoon het geheel. Het leveldesign in combinatie met de puzzels en sfeer. Als dat samen met de pacing en verhaalvertelling goed is, dan heb je een goede game.

Aan RE7 (de enige die ik tot nu toe heb uitgespeeld) zie je ook weinig af op basis van wat beeldflarden, behalve de setting. Maar eenmaal uitgespeeld, is het toch wel een erg puik spelletje dat heel goed in elkaar zit met wat goede hersenkrakende gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
**dubbel**

[ Voor 99% gewijzigd door Sefaex op 23-01-2019 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Mensen die nog nooit RE2 hebben gespeeld moeten sowieso niet verwachten dat het een actie game is a la RE4,RE5 en RE6.

RE2 is toch echt meer een survival horror puzzle game. Waarbij je eigenlijk zo min mogelijk wil schieten. Omdat ammo zo schaars is als ik weet niet wat.

Had mijn pre-order in eerste instantie gecanceld, aangezien ik het origineel toch al veel heb gespeeld en ik bezig ben mijn backlog weg te werken.

Maar na de reviews van gisteren begint het toch een beetje te kriebelen. Misschien dat ik hem vrijdag toch nog even meepak. :D

EDIT:
De Platinum trophy kan best pittig worden. Maar heb er zin in _/-\o_

Frugalist
Complete the game without using a recovery item.

Minimalist
Clear the game without opening the item box.

A Small Carbon Footprint
Take 14000 steps or fewer in one playthrough.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:38

Zorian

What the fox?

Zijn er hier nog wat mensen die ik mag adden om wat games samen mee te doen?
Heb momenteel basically 0 vrienden op PSN en alleen is ook maar zo alleen. :+
De lijst met games die ik heb:
Grand Theft Auto V
Red Dead Redemption 2
Call of Duty Black Ops 3, Zombies Chronicles Edition
The Last Of Us Remastered
Detroit Become Human
Battlefield 1 Deluxe + Premium Pass + DLC
Titanfall 2 Deluxe Edition
Horizon Zero Dawn, Complete Edition
STEEP
Driveclub
Rocket League
Fortnite
Watch_Dogs 2
Call of Duty Ghosts
Ratchet & Clank
Destiny + Expansions
Magicka 2
God of War 3 Remastered
Worms Battlegrounds
Hustlekings
Minecraft
Monopoly Plus
Dead or Alive 5 Final Round
War Thunder
Pure Pool
Far Cry 4
Need For Speed Rivals Complete Edition
Need For Speed Deluxe Edition
Need For Speed Payback Deluxe Edition
En nog een berg indie games. :+ No clue welke je precies samen kan doen. En ben niet te beroerd om eventueel een spel erbij te halen als die leuk is. Anthem ziet er tof uit bijvoorbeeld. :9
Ben overigens een ramp met shooters op de console, tenzij aim assist. :p

Ohja, mijn PSN is Zulake1.
Pagina: 1 ... 77 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.