• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
LLEEDD schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:05:
Door de recente pricedrop wil ik toch eindelijk een PS4 gaan kopen en eigenlijk meteen een PRO maar deze lijkt tegen die actieprijs overal uitverkocht, of heeft iemand nog een adresje of een idee wanneer de PRO weer goed leverbaar is?
De actie prijs was tot 27 december, dus vandaag. Of wachten tot pricedrop ergens volgend jaar of nu halen.

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Gummiebeer schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:24:
[...]

De actie prijs was tot 27 december, dus vandaag. Of wachten tot pricedrop ergens volgend jaar of nu halen.
t/m 28 december dus t/m morgen zie ik staan op de site van Wehkamp alleen wel uitverkocht de ps4 pro...

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:08

dano_nl

Meh

LLEEDD schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:30:
[...]

t/m 28 december dus t/m morgen zie ik staan op de site van Wehkamp alleen wel uitverkocht de ps4 pro...
Hmmm ik kom hem vooral tegen voor rond de 415. Wat was de actieprijs?

Meh

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
dano_nl schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:35:
[...]

Hmmm ik kom hem vooral tegen voor rond de 415. Wat was de actieprijs?
299 scheelt dus behoorlijk

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-10 12:59
Net een Seagate Game Drive for PS4 gekocht als uitbreiding van de opslag, correct aangesloten, geformatteerd, maar wat is deze traag! Just Cause 4 installeren duurt 4u! Is dit normaal? De reacties op bol zeggen dat het een snelle hd is. Bij mijn weten zijn de beide usb poorten 3.0 dus dit zou toch veel sneller moeten gaan?

Verwijderd

@Sjarel81

Hoe probeer je Just Cause 4 te installeren? Disc?

• Sjarel81
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-10 12:59
Via disc ja, de volle 44,568GB

Verwijderd

@Sjarel81

Via disc duurt het langer dan met snelle download.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 15:11
Sjarel81 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:54:
Net een Seagate Game Drive for PS4 gekocht als uitbreiding van de opslag, correct aangesloten, geformatteerd, maar wat is deze traag! Just Cause 4 installeren duurt 4u! Is dit normaal? De reacties op bol zeggen dat het een snelle hd is. Bij mijn weten zijn de beide usb poorten 3.0 dus dit zou toch veel sneller moeten gaan?
Hier geen klachten en werkt in combinatie met mijn digitale games perfect!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Sjarel81 schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:54:
Hangt van je PS4 af, de Pro heeft wel usb3 idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:04

MaDLiVe

.-Observer-.

YakuzA schreef op donderdag 27 december 2018 @ 19:32:
[...]

Hangt van je PS4 af, de Pro heeft wel usb3 idd.
Afaik hebben alle versies van de ps4 gewoon usb 3.0. Het zou niet zo lang moeten duren maar soms heeft de ps4 zijn issues als het gaat om data transfers.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nieuwevolger schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:51:
Beste game van de generatie tot en met 29 januari ;)
Heb er ook zin in :) Ook al heb ik slechts de eerste Kingdom Hearts gespeeld. Toevallig kreeg ik gisteren mijn IRL gaming lootbox binnen. Zat een leuk item in!

KH3

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:54

OMX2000

By any means necessary...

Vaag. Ik krijg het niet meer voorelkaar om een psn card te redeemen voor mij US account. Blijft hangen bij verificatie van adres... Anderen hier last van?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 08:54
Is de ps4 pro series slecht leverbaar momenteel. overal uitverkocht?

Let op de topicwarning aub.

[ Voor 24% gewijzigd door Sagat op 29-12-2018 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
P33R schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:36:
Is de ps4 pro series slecht leverbaar momenteel. overal uitverkocht?[
zal komen doordat hij in de aanbieding was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P33R
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 08:54
gold dat voor iedere winkel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P33R schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:00:
gold dat voor iedere winkel dan?
Is meestal landelijk heeft met de wet te maken dacht ik. Een winkel mag maar een aantal procent afwijken van de adviesprijs die Sony bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:09
Vraagje. Ik weet niet helemaal zeker of het legaal is of niet maar afgaande van PlayStation instructies zou het moeten mogen en dat is het delen van mijn psn plus met een maat van me.
Weet iemand hoe dit precies werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:55:
Vraagje. Ik weet niet helemaal zeker of het legaal is of niet maar afgaande van PlayStation instructies zou het moeten mogen en dat is het delen van mijn psn plus met een maat van me.
Weet iemand hoe dit precies werkt?
Naar mijn idee is de enige manier om dat te doen door je account gewoon te delen. Maar dat zou betekenen dat je maat niet kan inloggen als jij al online bent en visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 02:19:
[...]

Naar mijn idee is de enige manier om dat te doen door je account gewoon te delen. Maar dat zou betekenen dat je maat niet kan inloggen als jij al online bent en visa versa.
Zoiets begreep ik ook maar haal dat hier niet echt uit of ik lees eroverheen.
https://www.playstation.c...-friend-on-playstation-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schumi2004 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 02:49:
[...]

Zoiets begreep ik ook maar haal dat hier niet echt uit of ik lees eroverheen.
https://www.playstation.c...-friend-on-playstation-4/
Als ik het goed begrijp moet je een gebruiker lokaal aanmaken op je PlayStation en dan inloggen met zijn PSN dan zou je dus de functies die ze aangeven onder zijn naam kunnen gebruiken. Maar denk dat dat vervalt wanneer hij thuis weer inlogt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 22:11
@schumi2004 @Verwijderd Je kan je PS+ delen door jouw account op zijn PS4 de primary console te maken. OP de primary console van een account met PS+ (en games in de library) kan iedereen op die console daar gebruik van maken.

De account met PS+ zelf kan inloggen op een andere console en daar spelen. Zo kan je alles delen van een account. Let wel op dat wanneer je niet kan inloggen door geen internet of serverproblemen je geen spellen kan spelen die gebonden zijn aan je account, ook niet offline. Op de primary console kan dat wel.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SCARfaceE oké dan heb ik het toch verkeerd begrepen. Het zou mij zelf niet erg handig lijken betaal dan liever zelf die paar tientjes per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCARfaceE
  • Laatst online: 07-10 22:11
@Verwijderd Ligt een beetje aan de situatie en met wie je deelt. Op deze manier kan je spellen in de PS Store in principe voor de halve prijs halen.

PSN ID: Beest41

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@SCARfaceE Dat is wel weer zo. Maar er gaat niks boven een ouderwets schijfje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 03:36:
Helemaal mee eens, ik ben helemaal niet van het downloaden van games maar voor online kunnen spelen wil Ik het best delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
SCARfaceE schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 03:31:
@schumi2004 @Verwijderd Je kan je PS+ delen door jouw account op zijn PS4 de primary console te maken. OP de primary console van een account met PS+ (en games in de library) kan iedereen op die console daar gebruik van maken.

De account met PS+ zelf kan inloggen op een andere console en daar spelen. Zo kan je alles delen van een account. Let wel op dat wanneer je niet kan inloggen door geen internet of serverproblemen je geen spellen kan spelen die gebonden zijn aan je account, ook niet offline. Op de primary console kan dat wel.
Maar als mijn account primary is op zijn console dan kan ik zelf niets meer of nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:51
schumi2004 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 03:50:
[...]

Maar als mijn account primary is op zijn console dan kan ik zelf niets meer of nog wel?
Als je niet online kunt met jouw PS4 dan kun je niks meer in die situatie. Zolang je wel online kunt dan kun je met jouw account op elke willekeurige PS4 inloggen en heb je wel toegang tot alles in jouw account.

Zelf een tijd hetzelfde trucje gedaan op een Xbox waar het hetzelfde werkt en kwam maar heel zelden voor dat het even niet werkte vanwege internet of server problemen. Voor alleen ps+ is het de vraag of het de moeite waard is (hoewel je als je niet online kunt dus ook weinig aan ps+ hebt, je kunt dan toch ook niet online gamen, alleen de ps+ games blijven dan over), maar je kunt zo bv ook digitale games delen. Jij koopt ze en beiden kunnen dan spelen. Als je maat jouw PS4 dan primair maakt voor zijn account dan kunnen jullie bv om de beurt een game kopen en zo de kosten delen. Als internet of ps+ dan down is dan kun je op dat moment alleen de games spelen die op het account van je maat gekocht zijn (met het account dat primair is op de PS4 waar je op dat moment speelt).
Dit werkt uiteraard alleen voor digitale games, niet voor discs.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 01:29:
[...]

Is meestal landelijk heeft met de wet te maken dacht ik. Een winkel mag maar een aantal procent afwijken van de adviesprijs die Sony bepaald.
Dat klopt volgens mij niet, de wet zegt volgens mij juist dat het niet toegestaan is om dat soort prijsafspraken te maken. Zie bv artikel van een paar dagen geleden: nieuws: ACM onderzoekt prijsafspraken fabrikanten en winkeliers consumentengo...

Maar er was wel net een actie vanuit Sony om de pro in de sale te doen wat in bijna alle winkels doorwerkte.

Overigens staat er ook nog steeds een topic warning over dit onderwerp...

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 03:36:
Er gaat niets boven iedere game direct kunnen starten zonder het schijfje te moeten omwisselen.

Ik koop eigenlijk alleen nog schijfjes vanwege de prijs en doorverkopen, maar games onder de € 30,- haal ik vrijwel altijd digitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

OMX2000 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:28:
Vaag. Ik krijg het niet meer voorelkaar om een psn card te redeemen voor mij US account. Blijft hangen bij verificatie van adres... Anderen hier last van?
Inmiddels opgelost. Ik was een beetje javascript aan het debuggen en zag dat ze verwachten dat het adres van je account “residential” is. Die van mij gaf “unknown” terug omdat ik het adres van een walmart had genomen. Dus heb ik een adres gekozen van een gewoon woonhuis en het ging goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

OMX2000 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 09:24:
[...]

Inmiddels opgelost. Ik was een beetje javascript aan het debuggen en zag dat ze verwachten dat het adres van je account “residential” is. Die van mij gaf “unknown” terug omdat ik het adres van een walmart had genomen. Dus heb ik een adres gekozen van een gewoon woonhuis en het ging goed.
Ik heb het adres van het kantoor van Nintendo ingevuld, nooit problemen mee gehad. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:40
@SD5k Microsoft store hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 14:56

Pat-Juh

Patrick

P33R schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 20:36:
Is de ps4 pro series slecht leverbaar momenteel. overal uitverkocht?[
Na zowat dag twee van de aanbieding (die tot gisteren geldig was) kon ik nergens een Ps4 Pro vinden voor +/- €299. Overal was het uitverkocht. Als na het weekend overal weer veel stock is klinkt het als een “lokkertje”

Reserveren voor de aanvieding prijs was volgens een aantal shops ook niet mogelijk. Heb dus geen PS4 Pro gekocht of kunnen kopen :X :+ ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 08:09:
[...]

Er gaat niets boven iedere game direct kunnen starten zonder het schijfje te moeten omwisselen.

Ik koop eigenlijk alleen nog schijfjes vanwege de prijs en doorverkopen, maar games onder de € 30,- haal ik vrijwel altijd digitaal.
Ook onder de 30,- prefereer ik nog steeds discs boven downloads ... O-)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

-SaveMe- schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:33:
[...]

Het doorverkopen en een kast vol met spelletjes om mee te pronken zijn de enige reden om fysiek te preferen boven digitaal.

Ik vind dat Sony en Microsoft wat moeten verzinnen wat ervoor zorgt dat je niet steeds een disc hoeft te gebruiken als bewijs dat je het spel hebt, maar toch fysiek iets kunt doorvekopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:37:
[...]
Ik vind dat Sony en Microsoft wat moeten verzinnen wat ervoor zorgt dat je niet steeds een disc hoeft te gebruiken als bewijs dat je het spel hebt, maar toch fysiek iets kunt doorvekopen.
Gaat nooit gebeuren. Dan zou met 1 disc in theorie de hele wereld kunnen spelen ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 15:55
En hoeveel bezoekers trekt jou collectie op jaarbasis? ;)

Mijn ervaring is dat dat doorverkopen teveel moeite was en ik op het eind van de generatie met spellen zonder waarde zat.

Gisteren kwam ik ineens de optie tegen om regio te wisselen op de PlayStation. Wist niet dat dat al live was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
[...]

Het doorverkopen en een kast vol met spelletjes om mee te pronken zijn de enige reden om fysiek te preferen boven digitaal.

Is nu puur gedaan dat je niet een game koopt, installeert en daarna retour sturen en blijven gamen. 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
[...]

Dat is onder andere waar Microsoft's plannen voor de launch voor waren, maar aangezien ze daar gigantisch voor afgestraft zijn (dus als ik mijn Xbox de rimboe in wil nemen waar ik drie weken geen internet heb dan kan ik niet gamen?!?!?!!11!11oneone) zijn ze daar vanaf gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Dames en heren, even een friendly reminder aan deze regels in de TW:
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
&
De PS4 Pro is al een tijd slecht leverbaar, dit is in het topic meerdere keren besproken maar het blijft speculeren over de oorzaak. Er zit niets anders op dan een exemplaar te reserveren of goed te zoeken. Winkels krijgen regelmatig kleine batches binnen.

Graag hier op letten.

[ Voor 41% gewijzigd door Sagat op 29-12-2018 12:30 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-SaveMe- schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 10:33:
[...]

Dat kan. Die leveren echter vrij weinig op bij doorverkoop. Dus dan heb ik ze liever digitaal. Scheelt ook nog een berg ruimte in de kast.

En er is vast wel iets te verzinnen op doorverkoop zonder disc. Je zit de licentie via 2FA kunnen loskoppelen van je account zodat de koper de sleutel weer opnieuw kan invoeren bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:40
Marvel’s Spider-Man Digital Deluxe Edition Zoe ik in store staan is dat nou inclusief die DLC pakketten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Je vergeet een andere belangrijke reden: het over ** jaar nogmaals/weer/alsnog spelen zonder afhankelijkheden zoals online/digitale beschikbaarheid.

Los van het feit dat ik verzamel (niet alleen voor de PS4 maar iedere denkbare console) is dar voor mij de hoofdreden om alles fysiek te hebben. Zo speel ik nog gerust m'n NES en SNES games, zomaar door de fysieke media in het fysieke apparaat te stoppen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Amdwarrior schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 13:59:
Marvel’s Spider-Man Digital Deluxe Edition Zoe ik in store staan is dat nou inclusief die DLC pakketten?
JA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Thx ik bedoel alle DLC pakketten?

En is maar 7 euro duurder koopje dus

[ Voor 7% gewijzigd door Amdwarrior op 29-12-2018 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Amdwarrior schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:16:
[...]

Thx ik bedoel alle DLC pakketten?

En is maar 7 euro duurder koopje dus
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
Mooi kopen dus :P Alleen twijfel nog om kingdom come deliverance erbij te kopen lijkt me ook leuk vooral om middeleeuwen tijdperk en realisme alleen ik heb een basis PS4 of zijn er door vele updates nu stuk beter speelbaar geworden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Gisteren Spyro opgepikt uit de sale, die game ziet er echt fantastisch uit en speelt prima. Het is qua gameplay gewoon ouderwets dingen verzamelen, maar dit soort games speel ik altijd samen met m'n vriendin, gewoon ontspannen vermaak.

Zo hebben we ons ook prima vermaakt met Yooka Laylee, dat was ondanks de lauwe reviews naar ons idee toch wel een erg leuke game.

[ Voor 28% gewijzigd door SD5k op 29-12-2018 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
Exorcist schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:10:
[...]

Je vergeet een andere belangrijke reden: het over ** jaar nogmaals/weer/alsnog spelen zonder afhankelijkheden zoals online/digitale beschikbaarheid.

Los van het feit dat ik verzamel (niet alleen voor de PS4 maar iedere denkbare console) is dar voor mij de hoofdreden om alles fysiek te hebben. Zo speel ik nog gerust m'n NES en SNES games, zomaar door de fysieke media in het fysieke apparaat te stoppen :P
Helaas is dat door patches tegenwoordig wel iets minder van toepassing... Die NES en SNES games die moesten goed getest zijn als ze de cartridge op gingen. Zaten soms wel bugs in, maar die hoorden dan gewoon bij de game. Games van tegenwoordig speel je nu met alle patches er overheen, maar als je ze over 20 jaar nog eens wil spelen als de servers niet meer online zijn dan krijg je de versie zoals die op de schijf staat. En in veel gevallen is het maar de vraag of je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Finraziel schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 16:23:
[...]

Helaas is dat door patches tegenwoordig wel iets minder van toepassing... Die NES en SNES games die moesten goed getest zijn als ze de cartridge op gingen. Zaten soms wel bugs in, maar die hoorden dan gewoon bij de game. Games van tegenwoordig speel je nu met alle patches er overheen, maar als je ze over 20 jaar nog eens wil spelen als de servers niet meer online zijn dan krijg je de versie zoals die op de schijf staat. En in veel gevallen is het maar de vraag of je dat wil.
Valide punt, zeker. Nu is niet alles direct onspeelbaar zonder day 1 patch (of meer) (ik noem even geen Tony Hawk) maar het is een risico van deze - en de vorige - generatie.

Geldt overigens ook voor spellen die een deel op disc hebben en de rest vrolijk downloaden, die mijd ik waar mogelijk hoe dan ook. TellTale was daar ook een ster in. Kreeg vandaag The Council binnen en ook daar stond op de voorzijde een melding dat het spel nog *wat dan ook* zal gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 14:10:
[...]

Ik ga er vanuit dat we de komende generaties backwards compatible consoles krijgen, dus daar ben ik echt niet bang voor. Die servers blijven de komende 30 jaar (en waarschijnlijk langer) wel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Korte vraag voor de PS4-experts:

Als ik mijn PS4 (pro) inschakel, dan gaat mijn TV (LG OLED C8) vanzelf aan. Dit is fijn.

Maar, als ik mijn TV inschakel, gaat mijn PS4 ook vanzelf aan. Hier ben ik minder van gecharmeerd.

Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen om wél de PS4 mijn TV te laten inschakelen, maar niet andersom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:27
bram1984 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:45:
[...]

Ik ga er vanuit dat we de komende generaties backwards compatible consoles krijgen
Dat dacht ik ook over de PS4 toen ik nog op de 3 speelde ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

dvdkiwi schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:41:
[...]

Dat ligt nu wel anders, ik verwacht niet dat ze weer van x86 af gaan stappen. Maar 30 jaar lijkt me wel erg optimistisch, misschien bestaan Sony dan wel niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
dvdkiwi schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:41:
[...]

Dat was dan alleen niet echt een goed onderbouwde gedachte, no offense. De PS3 had een erg ingewikkelde architectuur en backwards compatibility had eigenlijk alleen mogelijk geweest als ze bij diezelfde architectuur gebleven waren.
Bovendien is het bij de concurrent echt zeer onwaarschijnlijk dat ze daar geen backwards compatibility hebben. Als Sony dan niet meedoet dan hebben ze een fors nadeel aan het begin van de nieuwe generatie als er nog niet veel games voor het nieuwe platform uit zijn. En inderdaad, waarschijnlijk blijven ze bij x86 en dan is het relatief gezien kinderspel om games van de vorige generatie te blijven ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:27
Duidelijk verhaal.
Toen ik op de PS2 en PS3 speelde wist ik nog helemaal niets van architectuur en dergelijke. Nu nog steeds niet echt, maar het is al wel iets duidelijker ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
mace schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:38:

Als ik mijn PS4 (pro) inschakel, dan gaat mijn TV (LG OLED C8) vanzelf aan. Dit is fijn.

Maar, als ik mijn TV inschakel, gaat mijn PS4 ook vanzelf aan. Hier ben ik minder van gecharmeerd.

Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen om wél de PS4 mijn TV te laten inschakelen, maar niet andersom?
Ik heb dezelfde tv maar hier totaal geen last van, misschien hier even vragen:

[LG OLED] Ervaringen & Discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 13-10 23:52
mace schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 19:38:

Ik heb dezelfde tv en ook de Ps4 Pro en had hetzelfde issue. Kreeg het niet verholpen, dus heb Hdmi CEC op zowel de tv als de Ps4 maar uitgezet. Nu start ik ze dus beiden apart op. Mocht je een oplossing hebben gevonden, dan hoor ik het graag want mijn zoektocht heeft naar niets geleid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
@mace en @hostje dat de PS4 aan gaat als je de tv aanzet komt omdat de tv op de input van de PS4 staat, eigenlijk zou je voor je de tv uit zet van input moeten veranderen om dit te voorkomen, en als ik me niet vergis kun je in het service menu je opstart input instellen i.p.v. opstarten met de laatst gebruikte input.... dat maakt het nog makkelijker

[ Voor 29% gewijzigd door Cardwizard op 30-12-2018 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Cardwizard schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:59:
@mace en @hostje dat de PS4 aan gaat als je de tv aanzet komt omdat de tv op de input van de PS4 staat, eigenlijk zou je voor je de tv uit zet van input moeten veranderen om dit te voorkomen
Ah goeie, dat ga ik proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mace en @hostje dat de PS4 aan gaat als je de tv aanzet komt omdat de tv op de input van de PS4 staat, eigenlijk zou je voor je de tv uit zet van input moeten veranderen om dit te voorkomen, en als ik me niet vergis kun je in het service menu je opstart input instellen i.p.v. opstarten met de laatst gebruikte input.... dat maakt het nog makkelijker
Zou niet nodig moeten zijn. Ik heb ook een OLED en heb hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:22
bram1984 schreef op zondag 30 december 2018 @ 07:33:
[...]

Zou niet nodig moeten zijn. Ik heb ook een OLED en heb hier geen last van.
Heeft niks met je soort paneel te gebruiken maar met de HDMI aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aenea
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2021
[...]

Er is nog een reden en dat is voor mij toch echt wel de belangrijkste: prijs.
Fysiek is altijd goedkoper behalve als er aanbiedingen zijn. Koop dus zelden uit de PSN store, alleen als het een goede aanbieding is OF als er geen fysieke variant is. Ohja, en VR games koop ik altijd 'digitaal' daar wisselen van schijfje met dat ding op je hoofd niet zo soepel gaat :)
Oh, en sommige games waarvan ik weet dat ik 'm veel speel en dan vooral tussendoor andere single player games zoals Destiny 2 ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 16:35
Aenea schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:51:
[...]

Fysiek is altijd goedkoper behalve als er aanbiedingen zijn. Koop dus zelden uit de PSN store, alleen als het een goede aanbieding is OF als er geen fysieke variant is.
Dit, zelfs retail games die op release dag 59.99 moeten kosten zijn 69.99 in de Store, enerzijds betaal je die 10 euro taks ook wel voor het gemak van de store en gewoon om middernacht downloaden maar voor mij zijn games al duur genoeg aan 59.99 of 50, zeker zoals nu de komende 3 maanden dat er toch weer een stuk of 4-5 uitkomen die voor mij ''hebben hebben'' erop hebben staan.
Je staat er dan niet snel bij stil maar dat is toch maar weer ff 200-250 aan ''gewoon'' games.

Plus dat fysiek vaker sales heeft, je kan op buy and sell eens een copy overkopen aan 50% van de prijs, of je kan ze zelf doorverkopen aan iemand na het uit te spelen.
Niks mis met digitaal ofc maar ik voel geen behoefte om 100% digital te gaan en hoop ook niet dat dit snel gaat gebeurden, of fysiek moet verdwijnen en de store prijzen moeten ook naar 55-60 ipv 70.

[ Voor 4% gewijzigd door Katmi op 30-12-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij is die prijs in de store zo hoog van nieuwe games omdat sommige retailers in europe prijzen hanteren boven de 60 euro. Zoals game mania of de free record shop. Ik weet alleen niet of 70 euro de officiele advies prijs is van games in Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Katmi schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:43:
[...]

Dit, zelfs retail games die op release dag 59.99 moeten kosten zijn 69.99 in de Store, enerzijds betaal je die 10 euro taks ook wel voor het gemak van de store en gewoon om middernacht downloaden maar voor mij zijn games al duur genoeg aan 59.99 of 50, zeker zoals nu de komende 3 maanden dat er toch weer een stuk of 4-5 uitkomen die voor mij ''hebben hebben'' erop hebben staan.
Je staat er dan niet snel bij stil maar dat is toch maar weer ff 200-250 aan ''gewoon'' games.

Plus dat fysiek vaker sales heeft, je kan op buy and sell eens een copy overkopen aan 50% van de prijs, of je kan ze zelf doorverkopen aan iemand na het uit te spelen.
Niks mis met digitaal ofc maar ik voel geen behoefte om 100% digital te gaan en hoop ook niet dat dit snel gaat gebeurden, of fysiek moet verdwijnen en de store prijzen moeten ook naar 55-60 ipv 70.
Grootste nadeel van de PSN store is dat het te makkelijk is...

* Flagg heeft zojuist God of war aangeschaft terwijl het spel me eigenlijk niet zo boeiend lijkt.

Maar sommige mensen hier zijn zo lyrisch dat ik het voor 27€ wel wil proberen. Mocht ik het toch niks vinden zie ik graag financiële compensatie van de mensen die het zo opgehemeld hebben. You know who you are. }:|

:P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 03-10 16:35
Nieuwevolger schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:47:
Volgens mij is die prijs in de store zo hoog van nieuwe games omdat sommige retailers in europe prijzen hanteren boven de 60 euro. Zoals game mania of de free record shop. Ik weet alleen niet of 70 euro de officiele advies prijs is van games in Europa.
Ik geloof dat de prijs hoger is omdat Sony de retailers niet wilt schimpen, als je ook maar 59.99 vraagt zoals de adviesprijs voor retail games dan koopt iedereen gewoon online want je moet je zetel niet uit of op je pakket wachten en het is toch maar even duur dan een fysiek exemplaar dat aan full retail verkocht raakt.

Game mania moet altijd speciaal doen door vaak 64.98 te vragen maar dat moeten zij weten :P
Daarom kom ik er ook niet voor nieuwe games, tenzij het iets is als Spyro of crash remakes wat toch overal 39.99 is.
Maar zover ik weet is de fysieke retailprijs nog altijd officieel 60 euro voor een game, op youtube is er een kanaal met allerlei videos en daar is ook een video van '' why do games cost 60 dollars ? ''
Wie boven de 60 gaat wilt gewoon weer hebberig doen ( looking at you GM :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Finraziel schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:12:
Als het een andere hobby was dan was hij gedreven, passievol! Maar omdat het gamen is, is het ziek...
Ik ben het hier wel mee eens hoor. Heel goed dat mensen hobbies hebben, maar extreem tijdverdrijf is 1 van de ziektes van onze tijd...

Moet je nagaan wat voor goeds je had kunnen doen met die tijd, wat voor kennis je had kunnen opdoen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:41
Als digitaal en fysiek even duur zijn, kies ik nog steeds fysiek. Denk dat er nog wel mensen zijn die zo denken.

Reden waarom PS store zo duur is, is omdat Sony een monopolie heeft.
Stel je voor dat we rechtstreeks games konden downloaden van servers van Mediamarkt, Amazon etc. Dan zouden de prijzen van digitaal serieus omlaag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hostje
  • Laatst online: 13-10 23:52
Dat is het inderdaad! Net even getest. Als ik de tv op een andere input source zet (dus niet op de ps4 input laat) voordat ik hem uit zet dan start de ps4 niet vanzelf op als ik de eerstvolgende keer de tv aan zet. Maar ik ga het de kids echt niet kunnen uitleggen dat ze dat moeten doen als ze klaar zijn met gamen. Dat vergeten zij (en ik trouwens ook) toch 9 van de 10 keer. En een default input source (die dus niet de ps4 is) instellen op die OLED schijnt niet te kunnen. De tv start standaard op met de laatst gebruikte source. Dat zou het anders inderdaad een stuk makkelijker maken. HDMI CEC staat weer uit nu. We hebben ons het truukje inmiddels wel aangeleerd om tv en ps4 apart op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@hostje je kunt wel een opstart input kiezen, maar dat moet via het service menu, kan alleen met een service remote of app op een Android toestel die voorzien is van ir blaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Anton.net schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:14:
Als digitaal en fysiek even duur zijn, kies ik nog steeds fysiek. Denk dat er nog wel mensen zijn die zo denken.

Reden waarom PS store zo duur is, is omdat Sony een monopolie heeft.
Stel je voor dat we rechtstreeks games konden downloaden van servers van Mediamarkt, Amazon etc. Dan zouden de prijzen van digitaal serieus omlaag gaan.
De reden dat PSN Store duurder is met release games is omdat ze retailers niet pissig willen maken. Want die hebben ze nog steeds nodig om consoles en accesoires te verkopen, en aanwezig zijn in een winkel heeft ook veel marketing waarde.

En je kunt met een beetje gedoe ook release games goedkoper digitaal kopen. Bijvoorbeeld door te shoppen in US store of Indonesische. Maar da’s hier al tig keer langsgekomen.

Ik koop nu fysiek als ik twijfel of ik het spel wel wil houden, en ik het dus kan doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
OMX2000 schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:16:
[...]
De reden dat PSN Store duurder is met release games is omdat ze retailers niet pissig willen maken. Want die hebben ze nog steeds nodig om consoles en accesoires te verkopen, en aanwezig zijn in een winkel heeft ook veel marketing waarde.
Meh, allemaal mooie praat van Sony zeker, kan je wel een korrel zout nemen. Je doet net alsof Sony het slachtoffer is, alsof ze geen andere keuze hebben. Denk dat retailers eerder moeten vrezen dat Sony niet meer met hen wil werken, dan andersom
Kan me niet voorstellen dat een online of fysieke winkel plots gaat stoppen met games/consoles te verkopen, enkel en alleen omdat de games even duur zijn in de ps store.
Playstation is hot. Iedere retailer wilt Playstation verkopen want het trekt volk en verkoopt sowieso goed.

Uiteindelijk gaat Sony toch maar lekker met de centen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 08:25
Ik heb een PS4 Pro. Sinds kort heb ik een probleem met mijn upload: 249 kbps (download is 108 Mbps)

Dit is via de switch, maar ook met kabel direct ad modem.

Via wifi haal ik 2.6 Mbps upload op de PS4.

Heb alles al meerdere keren uit en aan gezet, de DNS instelling naar google geprobeerd, niks helpt.

Met Party Chat in Destiny Raid hoort de helft van mijn party members mij niet/stotterend, de andere helft dan weer kraak helder.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:17
@Xecuter NL ooit geklooid met de MTU van je netwerk instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hostje schreef op zondag 30 december 2018 @ 12:40:
[...]
Dat is het inderdaad! Net even getest. Als ik de tv op een andere input source zet (dus niet op de ps4 input laat) voordat ik hem uit zet dan start de ps4 niet vanzelf op als ik de eerstvolgende keer de tv aan zet. Maar ik ga het de kids echt niet kunnen uitleggen dat ze dat moeten doen als ze klaar zijn met gamen. Dat vergeten zij (en ik trouwens ook) toch 9 van de 10 keer. En een default input source (die dus niet de ps4 is) instellen op die OLED schijnt niet te kunnen. De tv start standaard op met de laatst gebruikte source. Dat zou het anders inderdaad een stuk makkelijker maken. HDMI CEC staat weer uit nu. We hebben ons het truukje inmiddels wel aangeleerd om tv en ps4 apart op te starten.
Nochtans lijkt me dat niet echt normaal. Bij CEC hoort het toch echt dat het ofwel is TV uit -> device uit, of device aan -> TV aan, en geen andere combinaties.
Wat je ook zou kunnen checken is of de TV aan kan met discrete input IR commandos. Maar dan heb je wel een universele afstandsbediening zoals een Harmony nodig, en daar kan je dan juist weer HDMI CEC sowieso uitzetten.

Zelf gebruik ik overigens CEC wél maar voor een andere reden. CEC geeft ook andere commando's door zoals Play, Pause, FFWD etc...Daardoor kan ik de PS4 perfect gebruiken voor DVDs via IR commando's naar de TV. Moet er wel bij vertellen dat het een Sony TV is, dus misschien daarmee dat het best goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Laatst online: 13-10 12:28
Aenea schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:51:
[...]

Fysiek is altijd goedkoper behalve als er aanbiedingen zijn.i
Ligt eraan, ik heb account sharing met mijn broertje dan is digitaal goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Twixie we gaan wel erg off-topic zo, maar aangezien het PS4 gerelateerd is toch nog een laatste reactie hier op, dit gedrag is zoals het hoort, tenminste bij deze tv’s, is hetzelfde gedrag als ik een input selecteer als de tv aan staat, input PS4 dan gaat de PS4 aan, schakel ik naar bv de input van de Apple TV dan gaat die ook netjes aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Anton.net schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:02:
[...]

Meh, allemaal mooie praat van Sony zeker, kan je wel een korrel zout nemen. Je doet net alsof Sony het slachtoffer is, alsof ze geen andere keuze hebben. Denk dat retailers eerder moeten vrezen dat Sony niet meer met hen wil werken, dan andersom
Kan me niet voorstellen dat een online of fysieke winkel plots gaat stoppen met games/consoles te verkopen, enkel en alleen omdat de games even duur zijn in de ps store.
Playstation is hot. Iedere retailer wilt Playstation verkopen want het trekt volk en verkoopt sowieso goed.

Nee dat is retail 101.

Er is geen enkele importeur of producent die vanaf hun eigen website direct sales naar consument doen tenzij ze enkel de adviesprijs hanteren (lees: hoger dan retail). Dat is echt niks bijzonders en redelijk standaard.

Uitgezonderd als er natuurlijk helemaal geen retailers zijn.

Al is het natuurlijk leuker om boos te doen naar multinationals, da's hip tegenwoordig.

God of war krijgt overigens een voldoende so far, Ik hoop wel dat scenery nog wat afwisselender wordt en het niet het standaard; "vijanden worden net zo snel sterker naar mate ik sterker word" want dan ben ik ook wel vrij snel klaar. Verhaal is tot nu redelijk cliché maar niet vervelend.

[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 30-12-2018 17:09 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
ik spreek geen Persona taal
Is dit DLC, spinoff..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:59
[...]

Hoe kom je erbij? Dit is niks van enkel Sony maar van alle console bouwers. Een winkel gooit de producten eruit als deze ze amper of niet meer kan verkopen omdat een Sony of Microsoft het zelf aanbied voor een prijs die klanten bij ze weghaalt. Waarom zou je dan winkelruimte reserveren dat geld kost en waarom zouden de consolemakers hun plek en reclame in de winkels opgeven?
Doe mij maar fysiek btw, geen zin om Microsoft (die het het hardst probeerd tot nu toe) of Sony een monopolie te geven op de handel. Ik zie de prijzen al gaan in zo'n geval. De klant heeft dan toch geen keuze meer.
MS heeft al een console zonder drive aangekondigd, ze willen totale controle. Hebben ze met de x1 al geprobeerd en is afgebrand gelukkig. Gaat dit lukken zal Sony ook volgen. Geen vooruitgang als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Eh dat klopt gewoon hoor. Of kan jij een andere reden bedenken dat digitaal (zonder fysieke media, zonder inpakken, zonder distributie etc.) bijna altijd duurder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
bram1984 schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:18:
[...]

Eh dat klopt gewoon hoor. Of kan jij een andere reden bedenken dat digitaal (zonder fysieke media, zonder inpakken, zonder distributie etc.) bijna altijd duurder is?
Ja, wat ik al de hele tijd zeg: monopolie. Producentensurplus vangen.
Stel dat de Mediamarkt de enige fysieke winkel zou zijn. Denk je dan dat ze bij release gaan stunten met games aan 50 euro? Nee, dan verkopen ze gewoon aan 70 euro.

Verder, who cares. De discussie begon met het feit dat digitaal vaak duurder is dan fysiek. Dan mag je de praktijken van Sony zoveel verbloemen als je wil; feit blijft wel dat 69.99 bij release veel geld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:34

Dxue

PSN:EvilDrunk

Xecuter NL schreef op zondag 30 december 2018 @ 14:16:
Ik heb een PS4 Pro. Sinds kort heb ik een probleem met mijn upload: 249 kbps (download is 108 Mbps)

Dit is via de switch, maar ook met kabel direct ad modem.

Via wifi haal ik 2.6 Mbps upload op de PS4.

Heb alles al meerdere keren uit en aan gezet, de DNS instelling naar google geprobeerd, niks helpt.

Met Party Chat in Destiny Raid hoort de helft van mijn party members mij niet/stotterend, de andere helft dan weer kraak helder.

Iemand tips?
Heb je al een speedtest gedaan op een gewone computer of telefoon? Misschien is je upload verbinding slecht? Is er een ander apparaat dat veel aan het uploaden is? Wat us je max upload? Als dat 10mbit is en je bent een grote map foto's aan het uploaden, kan dat invloed hebben op je upload op de ps4.

Verklaart nog niet waarom de ene helft je wel goed verstaat en de andere helft niet in 1 game, aangezien je maar 1x je stem upload en de rest diezelfde upload weer download en hoort, maw iedereen heeft dezelfde bron bestand. Er kan hier heeeeeel veel dingen de oorzaak zijn. Hopelijk is je probleem al opgelost als je dit leest.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anton.net schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:47:
[...]

Ja, wat ik al de hele tijd zeg: monopolie. Producentensurplus vangen.
Stel dat de Mediamarkt de enige fysieke winkel zou zijn. Denk je dan dat ze bij release gaan stunten met games aan 50 euro? Nee, dan verkopen ze gewoon aan 70 euro.

Verder, who cares. De discussie begon met het feit dat digitaal vaak duurder is dan fysiek. Dan mag je de praktijken van Sony zoveel verbloemen als je wil; feit blijft wel dat 69.99 bij release veel geld is.
Gewoon onzin. Digitaal is bij alle consoles duurder dan retail. Winkels zijn simpelweg nodig om je hardware te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Origins
  • Niet online
Anton.net schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:21:
ik spreek geen Persona taal
Is dit DLC, spinoff..?
Waarschijnlijk zal het een P5 versie zijn met extra story, characters, nieuwe omgevingen, beetje wat ze hebben gedaan met Persona 4 Golden tov Persona 4.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Voor het eerst een R* titel uitgespeeld zojuist. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :+

Nu maar eens beginnen met Odyssey.

[ Voor 13% gewijzigd door bram1984 op 31-12-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:07:
Voor het eerst een R* titel uitgespeeld zojuist. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. :+

Nu maar eens beginnen met Odyssey.
Ook de epiloog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja op mijn tandvlees, dat wel. Ik heb de credits zien rollen. Mijn verdict uit het RDR2 topic:
Verhaal - 9
Audio - 9,5 (vooral de muziek is heel sfeervol op momenten)
Graphics - 8,5 (half puntje aftrek voor geen HDR)
Open wereld/schaal - 10
Gameplay/missies - 6

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik geef het verhaal een 9,5 en de graphics ook. Gameplay is wel echt een beperking. Vanaf het begin wanneer je voor het eerst geschoten hebt tot het laatste schot is precies het zelfde. Missie design bestaat ook vooral uit waves van dezelfde mannetjes dood schieten. Vindt de missies dat je met heel je gang er op uit gaat wel weer heel vet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

[...]

Jarenlang ging de verkoop fysiek. Het zou veel kwaad bloed zetten als je dat van de één op de andere dag stopzet. Buiten het feit dat Sony zonder de fysieke winkels op dit moment ook een probleem zou hebben, ze moeten wel de hardware blijven verkopen. Ik denk dat zowel Sony als de fysieke winkels weten dat het meer richting digitaal gaat en het gewoon een geleidelijk proces is, net als met muziek en films. Ook de consument zal eraan moeten wennen.

Ik heb het idee dat die verandering ook al wel gaande is. Vroeger kocht ik nooit wat in de Store, weinig aanbod en duur. Dat is tegenwoordig wel anders. Er is vaak sale en in de sale zitten soms echt goede aanbiedingen. Die goede aanbiedingen begonnen ze met echt oude games, maar tegenwoordig zijn het steeds vaker ook vrij recente games die soms snel voor prima prijzen te koop zijn. Dan koop ik het wel. Met die geleidelijke strategie denk ik dat fysieke winkels niet echt merken dat ze verkopen mislopen. Nieuwe games zijn nog wel veel te duur, maar dat zal ook wel een kwestie van tijd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanre4l
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-08 10:05
Hamazaki schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 13:56:
[...]

totdat je het zolang mogelijk uitstelt en opeens te laat bent..
Dit is letterlijk mij overkomen dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel promotie werk retailers doen voor de consoles. Zoals bart smit die nog folders versturen naar de mensen thuis om wat te noemen. Daarnaast richten sommige retailers erg op het verkoop van playstation store te goed, die door het succes van fifa en fortnite erg populair zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwevolger schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:29:
Ik geef het verhaal een 9,5 en de graphics ook. Gameplay is wel echt een beperking. Vanaf het begin wanneer je voor het eerst geschoten hebt tot het laatste schot is precies het zelfde. Missie design bestaat ook vooral uit waves van dezelfde mannetjes dood schieten. Vindt de missies dat je met heel je gang er op uit gaat wel weer heel vet.
Epiloog had van mij niet echt gehoeven en in chapter 6 koos ik

spoiler:
Om de kist te gaan halen in de grot. Blijkbaar ging Arthur dat dood, totaal impactloos. Kwam er pas achter dat hij echt dood was toen Charles vertelde dat hij hem had begraven. Dooddoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08
Nieuwevolger schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:42:
Ik denk dat veel mensen onderschatten hoeveel promotie werk retailers doen voor de consoles. Zoals bart smit die nog folders versturen naar de mensen thuis om wat te noemen. Daarnaast richten sommige retailers erg op het verkoop van playstation store te goed, die door het succes van fifa en fortnite erg populair zijn.
Mja klopt, maar de vraag is in hoeverre die doelgroep in de toekomst al niet via andere kanalen bereikt wordt. TV doet ook aardig wat aan promotie en dat zien die mensen ook wel. En consoles moeten sowieso verkocht blijven worden, maar de content ervoor niet. Vroeger had je ook allerlei zaken die voor PC in de winkel werden verkocht, maar dat is nu ook vrijwel niks. Kijk maar eens bij Mediamarkt, je kunt er geen volledige pc samenstellen. Meeste winkels hebben geen losse kasten, moederborden en voedingen. Maar toch zijn er zat mensen met een zelfgebouwde PC van items die ze tegenwoordig via webshops moeten bestellen omdat er lokaal geen fatsoenlijke betaalbare PC-boer meer is.

Dus dat gat gaat heus wel overbrugd worden. Momenteel hanteert de store vooral de adviesprijzen van publishers en doet een Mediamarkt van hun eigen deel wat inleveren om wat meer schijfjes te verkopen. Op die aantallen kan dat prima, maar hoe meer mensen hun games digitaal aanschaffen, hoe lastiger ook dat model gaat. Als een game eenmaal een tijdje uit is, gaat ie bij Mediamarkt ook niet heel veel meer omlaag totdat ie echt in de budgetbakken terecht komt omdat ze de voorraad kwijt moeten.

Het is in ieder geval duidelijk dat Sony nu elk halfjaar een grote sale heeft (in Juni en in December) met nog een kleine sale rond Black Friday. Ik denk dat menig gamer daar wel mee vooruit kan om zo niet de hoofdprijs te hoeven betalen en toch digitaal kan gamen.

[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 31-12-2018 13:58 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk als fysiek op het punt dood gaat, retailers een hoger marche willen per verkochte console.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
Prima, die hoef je maar 1 keer te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Martinspire schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:55:
[...]

Mja klopt, maar de vraag is in hoeverre die doelgroep in de toekomst al niet via andere kanalen bereikt wordt. TV doet ook aardig wat aan promotie en dat zien die mensen ook wel. En consoles moeten sowieso verkocht blijven worden, maar de content ervoor niet. Vroeger had je ook allerlei zaken die voor PC in de winkel werden verkocht, maar dat is nu ook vrijwel niks. Kijk maar eens bij Mediamarkt, je kunt er geen volledige pc samenstellen. Meeste winkels hebben geen losse kasten, moederborden en voedingen. Maar toch zijn er zat mensen met een zelfgebouwde PC van items die ze tegenwoordig via webshops moeten bestellen omdat er lokaal geen fatsoenlijke betaalbare PC-boer meer is.

Dus dat gat gaat heus wel overbrugd worden. Momenteel hanteert de store vooral de adviesprijzen van publishers en doet een Mediamarkt van hun eigen deel wat inleveren om wat meer schijfjes te verkopen. Op die aantallen kan dat prima, maar hoe meer mensen hun games digitaal aanschaffen, hoe lastiger ook dat model gaat. Als een game eenmaal een tijdje uit is, gaat ie bij Mediamarkt ook niet heel veel meer omlaag totdat ie echt in de budgetbakken terecht komt omdat ze de voorraad kwijt moeten.

Het is in ieder geval duidelijk dat Sony nu elk halfjaar een grote sale heeft (in Juni en in December) met nog een kleine sale rond Black Friday. Ik denk dat menig gamer daar wel mee vooruit kan om zo niet de hoofdprijs te hoeven betalen en toch digitaal kan gamen.
MediaMarkt, Free Record Shop en dergelijke hadden hun eigen downloadwinkels voor muziek. Zo evolueren ze gewoon met de markt mee. Waar de één het niet redt, houdt de ander het langer vol.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Nieuwevolger schreef op maandag 31 december 2018 @ 15:29:
Ik denk als fysiek op het punt dood gaat, retailers een hoger marche willen per verkochte console.
Scheelt ook weer een hoop wandruimte en de daarbij horende m2 prijzen. En waarom gewoon niet je console online kopen?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Pagina: 1 ... 69 ... 180 Laatste

Let op:
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Alle PS5 discussie moet in: [PS5 / Playstation 5] Speculaties & Geruchten
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- [PS] Playstation Plus
- Voor PS5 kun je terecht in [PS5] (ZT) Het aanloop naar release topic en [PS5] Het pre-release kroeg topic.
- Voor aanbiedingen van games, de console en accesoires: Console Budget Gaming topic
- Bij technische issues met de PS4: Problemen en garantieafhandelingen
- Geen PS4 vs Xbox discussies.
- Geen aankoopadviesvragen over Slim vs Pro, gebruik de zoekfunctie.
- Geen discussies over tv's en monitoren, daar zijn andere subfora voor.
- Let op het gebruik van afkortingen; schrijf (minder bekende) titels voluit.