• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:11
vdr01 schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:18:
[...]

Gezien al u problemen vind ik het opmerkelijk dat u nog voor LG blijft gaan. Keur het niet af maar kan me ook voorstellen dat na alle problemen met LG dit merk als opvolger uit beeld is verdwenen.
Ik snap je reactie niet zo goed. Dat is toch ook precies wat ik zei? Ik kocht in 2019 de C9 en in 2020 de CX. Toen had ik nog nul problemen. Die problemen met de C9 kwamen pas in 2021, een jaar nadat ik de CX had gekocht dus.

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

benchMarc schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 17:20:
[...]

Ik snap je reactie niet zo goed. Dat is toch ook precies wat ik zei? Ik kocht in 2019 de C9 en in 2020 de CX. Toen had ik nog nul problemen. Die problemen met de C9 kwamen pas in 2021, een jaar nadat ik de CX had gekocht dus.
Het zal de hitte geweest zijn. Mijn excuses.

GT7 ID: ONYX_PdeG69

• rickb23
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-08 15:32
Hallo,

Ik ben ook aan het rondkijken op het internet voor een nieuwe tv voor mijn zoon.

We komen uit op een 48 inch de rest is veel te groot voor zijn kamer en zit hij echt te dicht op het beeldscherm

Hij kijkt veel sport en wil hem gaan gebruiken in combinatie met een ps5. Deze moet nog gekocht worden maar ja de GTA hype is actief haha

Misschien heb ik het internet teveel aan het afstruinen geweest en dingen gelezen.

Oog is gevallen op de LG 48 inch C6 oled ( 2026 )

Maar nou lees ik ( misschien ook omdat LG meest verkocht wordt ) best wel veel problemen met deze oleds moet ik zeggen, Vooral voedingen die kapot gaan, niet juist geplaatste panelen waardoor er strepen komen, bij laatste modellen ook veel uniformity / dirty screen issues en dan lees ik ook nog eens dat ze zomaar kunnen uitschakelen bij opeens een heel helder beeld of explosies. Veel problemen die na 5jr optreden bij LG

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Was ook aan kijken naar Samsung maar ja daar is de motion weer een negatief punt wat ik overal lees, En motion vind ik wel belangrijkste bij tv

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:13
rickb23 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:42:
Hallo,

Ik ben ook aan het rondkijken op het internet voor een nieuwe tv voor mijn zoon.

We komen uit op een 48 inch de rest is veel te groot voor zijn kamer en zit hij echt te dicht op het beeldscherm

Hij kijkt veel sport en wil hem gaan gebruiken in combinatie met een ps5. Deze moet nog gekocht worden maar ja de GTA hype is actief haha

Misschien heb ik het internet teveel aan het afstruinen geweest en dingen gelezen.

Maar nou lees ik ( misschien ook omdat LG meest verkocht wordt ) best wel veel problemen met deze oleds moet ik zeggen, Vooral voedingen die kapot gaan, niet juist geplaatste panelen waardoor er strepen komen, bij laatste modellen ook veel uniformity / dirty screen issues en dan lees ik ook nog eens dat ze zomaar kunnen uitschakelen bij opeens een heel helder beeld of explosies. Veel problemen die na 5jr optreden bij LG

Was ook aan kijken naar Samsung maar ja daar is de motion weer een negatief punt wat ik overal lees, En motion vind ik wel belangrijkste bij tv
Hoi,

Als je zoekt naar Samsung modellen zal je ongetwijfeld ook genoeg problemen en treurigheid tegenkomen :) Als men klaagt laat men het horen, zijn ze tevreden dan zijn ze stil.

LG oled's worden veel verkocht en dan zal je ook wat meer online kunnen gaan vinden. Voor zover ik weet is er niks specifieks fout aan de C6 waar dat, zeker vroeger, bij andere modellen soms wel eens het geval is.
Hallo,

Zoals gewoon lees je over allerlei producten veel meer negatieve ervaringen dan positieve.
Dit komt omdat mensen nu eenmaal geneigd zijn eerder een negatieve dan een positieve ervaring van zich af te schrijven.
Dit geeft dus een sterk vertekend beeld van de werkelijkheid.
Dat wil niet zeggen dat er bij LG OLEDs niets stuk kan gaan want dat is wel zo.
Alles kan stuk ook een OLED.
Daar staat tegenover dat OLEDs nog steeds een geweldige kijkervaring bieden voor een redelijke prijs. Garantie is zoals vaker besproken zeker 6 jaar.
Je kunt de pech hebben dat nu net na 6 jaar je TV stuk gaat, dat wel.
Maar in feite is dit niet veel anders dan met een mobiele telefoon of een stofzuiger.
Zelf heb ik een C9 die veel gebruikt wordt en waar ik nog steeds blij mee ben.
Gaat deze stuk komt er zeker weer een OLED terug of er moet inmiddels een nieuwere betere techniek bestaan dan OLED èn in dezelfde prijs range vallen.

• rickb23
Wren schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 09:53:
[...]

Hoi,

Als je zoekt naar Samsung modellen zal je ongetwijfeld ook genoeg problemen en treurigheid tegenkomen :) Als men klaagt laat men het horen, zijn ze tevreden dan zijn ze stil.
Dat klopt inderdaad je ziet het bij Sony en Samsung enz

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:27
Hallo,

Tja, de perfecte TV bestaat helaas niet en elk merk/ model heeft zo zijn minpunten. Daarnaast moet je ook een beetje geluk hebben, en is het deels afhankelijk van hoe je de TV gebruikt.

In 48'' biedt de LG G5 de meeste geavanceerde paneel in dit formaat, en hiermee ook de meeste bang for the buck. Daarnaast krijg je vijf jaar garantie vanuit LG op het paneel, wellicht dat dit voor meer geruststelling zorgt.

• rickb23
Freshouttheoven schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 11:54:
[...]

Tja, de perfecte TV bestaat helaas niet en elk merk/ model heeft zo zijn minpunten. Daarnaast moet je ook een beetje geluk hebben, en is het deels afhankelijk van hoe je de TV gebruikt.

In 48'' biedt de LG G5 de meeste geavanceerde paneel in dit formaat, en hiermee ook de meeste bang for the buck. Daarnaast krijg je vijf jaar garantie vanuit LG op het paneel, wellicht dat dit voor meer geruststelling zorgt.
Ja ook al naar gekeken de G5, maar volgens mijn zoon heeft deze last van dithering. Dit moet veel beter zijn bij de c6 en g6 modellen en ook banding moet beter zijn.

We moeten zeker nog een keer naar winkel waar ze gewoon beeld laten zien op de tv van bijv Ziggo. Willen zeker weten dat het vloeiend is bij kijken voetbal en tennis ook. Geen grotere ergenis dan als dat niet het geval is

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:13
rickb23 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Ja ook al naar gekeken de G5, maar volgens mijn zoon heeft deze last van dithering. Dit moet veel beter zijn bij de c6 en g6 modellen en ook banding moet beter zijn.

We moeten zeker nog een keer naar winkel waar ze gewoon beeld laten zien op de tv van bijv Ziggo. Willen zeker weten dat het vloeiend is bij kijken voetbal en tennis ook. Geen grotere ergenis dan als dat niet het geval is
Daar heb je al eerder over gevraagd en zo te zien is daar al uitgebreid op ingegaan:

Dithering LG Oled

Ga gewoon eens kijken en dan is de kans ws. 99,9999999% dat jij en je zoon er niks van gaan zien.

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:27
rickb23 schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Dithering is in bepaalde settings en voor het kritische oog ook zichtbaar op de '26 modellen, weliswaar in mindere mate. Kleurengradatie is inderdaad verbeterd.

Het een en ander is natuurlijk afhankelijk van hoe kritisch je bent en of je het gaat zien, door alle ervaringen op fora's en reviews wordt je al vrij snel 'gek' gemaakt. De kans is dan ook groot dat jullie zaken zoals dithering niet eens gaan opmerken.
Pagina: 1 ... 580 581 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Alsnog wat vragen daarover? Zie ook S1NN3D in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.

Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de TR-knop.