Ook voor de G4 zie ik.Van der Berg schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 00:56:
Ter info voor de bezitters van een LG OLED B4: er is zojuist een software-update beschikbaar gesteld.[Afbeelding]
- Versie: 33.31.25
- Grootte: 1561 MB
Ik denk er aan om een LG 77G5 aan te schaffen. Echter twee twijfelpuntjes:
- Ik wil hem ophangen maar niet frezen en weer stukadoren enz. Dus zal dan met kabelgootje worden. Maar krijg je alle HDMI + internet- en stroomkabel wel mooi naar het midden? De uitsparing op de achterkant is alleen voor de beugel geloof ik namelijk...
- We hebben nu 65", dus is 77" niet te groot? Zal vast snel wennen, we zitten nu iets dichterbij dan jaren terug door een andere opstelling. Ik schat nu op 3,5 meter en wellicht in de toekomst wel weer op 4,5-5 meter.
@remzor netwerkkabel heb je niet nodig. Is toch maar 100mbps. Via Wifi heb je meer bandbreedte.
Het is niet volgens ontwerp maar je kan er een normale HDMI wel naast proppen door het midden. De stroomkabel zit al in het midden. Het gootje “hoort” eigenlijk aan de linkerkant bij dit model.
Met normale HDMI bedoel ik een 2.1 gecertificeerde van een tientje. Niet zo’n oplichters ding als van Monster die kunstmatig veel te dik en niet flexibel is gemaakt.
77” voelt alleen de eerste week als groot. Daarna is het kijkgevoel redelijk gelijk aan 65”. Je gaat toch uiteindelijk op in de film/serie.
Het kan altijd groter.
Het is niet volgens ontwerp maar je kan er een normale HDMI wel naast proppen door het midden. De stroomkabel zit al in het midden. Het gootje “hoort” eigenlijk aan de linkerkant bij dit model.
Met normale HDMI bedoel ik een 2.1 gecertificeerde van een tientje. Niet zo’n oplichters ding als van Monster die kunstmatig veel te dik en niet flexibel is gemaakt.
77” voelt alleen de eerste week als groot. Daarna is het kijkgevoel redelijk gelijk aan 65”. Je gaat toch uiteindelijk op in de film/serie.
Het kan altijd groter.
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 16-05-2026 10:26 ]
YouTube: LG G6 OLED Review: New Firmware Changes Everythingbhartman schreef op zondag 29 maart 2026 @ 10:47:
De gereviewde G6 TV’s gebruikten een development firmware waar nog een bug inzat:
YouTube: LG G6 OLED First Test — Something Didn't Look Quite Right…
Update met nieuwe firmware
What HIFI heeft ook al een nieuw exemplaar staat met nieuwe firmware en gaat de review aan de hand daarvan updaten. https://www.whathifi.com/tv-home-cinema/televisions/lg-has-asked-us-to-re-test-the-four-star-flagship-g6-oled-tv-heres-why
Ik heb de G6 83inch in bestelling gezet bij Smits nadat ik er een C3 83inch inruiler had gekocht welke verticale witte lijnen in beeld had bij een specifieke grijs tint. CE repair aan huis geweest maar de monteur had het al eerder gezien en de klacht kon met een nieuw paneel niet verholpen worden.
[ Voor 20% gewijzigd door hdtracer op 16-05-2026 12:11 ]
Dus je wilt niet vrezen dat je moet frezen?remzor schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:08:
Ik denk er aan om een LG 77G5 aan te schaffen. Echter twee twijfelpuntjes:
- Ik wil hem ophangen maar niet vrezen en weer stukadoren enz.
Zodra streamingdiensten daadwerkelijk hoge bitrates gaan leveren zal ik wifi overwegen voor mijn apparaten, tot die tijd is de kabel toch altijd de meest stabiele optie.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 10:15:
@remzor netwerkkabel heb je niet nodig. Is toch maar 100mbps. Via Wifi heb je meer bandbreedte.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, maar om je G-serie zonder freeswerk strak aan de muur te krijgen zal je iets van concessies moeten doen qua aantal en dikte van je kabels. In dat kader is een netwerkkabel minder essentieel dan voeding en HDMI.Gonadan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:40:
[...]
Zodra streamingdiensten daadwerkelijk hoge bitrates gaan leveren zal ik wifi overwegen voor mijn apparaten, tot die tijd is de kabel toch altijd de meest stabiele optie.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 18-05-2026 11:52 ]
Bij voorkeur doe je helemaal geen concessies maar het lijkt er inderdaad op dat die 77 weer anders is qua gootjes? Waarom zou je überhaupt die smalle zig/zag gebruiken die naar het midden loopt. Je kunt toch alles gewoon door die brede goot laten lopen? Dan heb je ruimte zat zou ik denken.CyBeRSPiN schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:50:
[...]
Klopt, maar om je G-serie zonder freeswerk strak aan de muur te krijgen zal je iets van concessies moeten doen qua aantal en dikte van je kabels. In dat kader is een netwerkkabel minder essentieel dan voeding en HDMI.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die zigzag heb je nodig als je de voeding via de brede goot aan de linkerkant wilt laten lopen.Gonadan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:04:
[...]
Bij voorkeur doe je helemaal geen concessies maar het lijkt er inderdaad op dat die 77 weer anders is qua gootjes? Waarom zou je überhaupt die smalle zig/zag gebruiken die naar het midden loopt. Je kunt toch alles gewoon door die brede goot laten lopen? Dan heb je ruimte zat zou ik denken.
Zo te zien is de zigzag alleen voor de stroomkabel en komt in het midden uit. Maar daar hoef je de stroom niet door te doen toch? Je kunt die toch ook gewoon bij je HDMI-kabel door een goot leiden?CyBeRSPiN schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:07:
[...]
Die zigzag heb je nodig als je de voeding via de brede goot aan de linkerkant wilt laten lopen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klopt, als je de goot mooi symmetrisch in het midden wilt, maar dan moet je de HDMI dus bij de zigzag frotten die eigenlijk enkel voor de voeding bedoeld was.Gonadan schreef op maandag 18 mei 2026 @ 12:21:
[...]
Zo te zien is de zigzag alleen voor de stroomkabel en komt in het midden uit. Maar daar hoef je de stroom niet door te doen toch? Je kunt die toch ook gewoon bij je HDMI-kabel door een goot leiden?
Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.
🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic
Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.
Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"