• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 20:44
Matched: stekker
Man het is echt even wennen zeg, al die Xbox One games met resoluties zoals 720p, 900p en zelfs 1080p. Al die games zijn gewoon minder scherp dan ze waren op mijn 55 inch full HD EC930. Maar ja, kleiner scherm en hoefde niet te upscalen naar 4K. Het is eigenlijk logisch.

Heb besloten de tv flink wat verder van mij af te zetten. Zo'n 3.2m zit ik nu van de 65 incher af en al die non 4K games zien er al een stuk beter uit gelijk. Games blijven nog wel die "softe" look hebben maar ja, nog even doorbijten tot die One X console er is. :) en dan gaat het monster ook meteen weer dichterbij gezet worden.

Vanmiddag was het wel even schrikken. Ik had de televisie op HDMI 2 gezet waar niks op is aangesloten zodat na een paar seconden die screensaver aan gaat. Na een tijdje gaat de tv vanzelf op standby. Toen ik terugkwam en de tv weer aanzette kreeg ik een zwart scherm met de cursor en verder kon ik niks doen. Dus ik drukte de tv weer op standby en daarna ging hij helemaal niet meer aan. Stekker eruit/erin fixte het gelukkig.

[ Voor 3% gewijzigd door devilsnight op 21-06-2017 17:31 ]

Verwijderd

devilsnight schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 17:30:
Man het is echt even wennen zeg, al die Xbox One games met resoluties zoals 720p, 900p en zelfs 1080p. Al die games zijn gewoon minder scherp dan ze waren op mijn 55 inch full HD EC930. Maar ja, kleiner scherm en hoefde niet te upscalen naar 4K. Het is eigenlijk logisch.

Heb besloten de tv flink wat verder van mij af te zetten. Zo'n 3.2m zit ik nu van de 65 incher af en al die non 4K games zien er al een stuk beter uit gelijk. Games blijven nog wel die "softe" look hebben maar ja, nog even doorbijten tot die One X console er is. :) en dan gaat het monster ook meteen weer dichterbij gezet worden.

Vanmiddag was het wel even schrikken. Ik had de televisie op HDMI 2 gezet waar niks op is aangesloten zodat na een paar seconden die screensaver aan gaat. Na een tijdje gaat de tv vanzelf op standby. Toen ik terugkwam en de tv weer aanzette kreeg ik een zwart scherm met de cursor en verder kon ik niks doen. Dus ik drukte de tv weer op standby en daarna ging hij helemaal niet meer aan. Stekker eruit/erin fixte het gelukkig.
3,2 meter op een 65 inch vind ik nog veel te weinig. Ik zit op 4 meter met een 55 inch. Hoe kan je nu normaal tv kijken/gamen en het hele scherm bekijken als je bijvoorbeeld op 2 meter gaat zitten? Krijg je hetzelfde effect als in de bioscoop op de eerste rij en vermoeiend hele tijd je ogen van links/rechts en omgekeerd. Maar ieder zijn ding natuurlijk.

• devilsnight
Begint nu wel goed irritant te worden zeg. Vandaag wederom rare issues. Vanmiddag was ik met de rechter settings balk bezig en die bleef gewoon ineens vast zitten. Kon niks meer doen behalve de tv uitzetten maar toen werd het alleen maar erger. Het rode led lampje op de tv bleef branden en ik kreeg de tv niet eens meer aan.

Stekker eruit/erin fixte het. En nu net weer, dit keer bleef de normale settings balk helemaal vast zitten. Uitgezet en ja hoor, rode ledje ging weer niet uit. Dit schiet echt niet op zo zeg.

• THX
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

THX

nodog schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:57:
Nou zet ik vanavond weer een aflevering van Planet Earth op om vrienden te imponeren en gaat het weer mis. Veel haperingen bij "snelle" panning beelden. Lijkt erop alsof er net niet voldoende gebufferd wordt en de data niet snel genoeg binnenkomt. Het zou echter ook een judder probleem kunnen zijn, ik weet het echt niet meer.

Een moderne USB 3.0 HD moet toch gewoon genoeg leessnelheid hebben om hoge 4K bitrates aan te kunnen of heb ik het mis? Het is dan wel een 5400rpm HD maar dan nog... Als het geen bandbreedteprobleem is dan zouden het weer instellingen op de Shield of de B6 moeten wezen maar ondertussen leken die toch goed te staan. Ik wor gek!!!!
Mijn ervaring: als je teveel instellingen probeert, bijvoorbeeld TruMotion, dan gaat het soms mis. Enige manier is soms om de tv uit te zetten (wacht even op de extra tik na uitzetten), vervolgens helemaal spanningsloos te maken (stekker uit de muur!) en weer aansluiten en inschakelen. 55C7 in mijn geval.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 01:16

Puck

EINDBAAS.org

THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:01:
[...]

Mijn ervaring: als je teveel instellingen probeert, bijvoorbeeld TruMotion, dan gaat het soms mis. Enige manier is soms om de tv uit te zetten (wacht even op de extra tik na uitzetten), vervolgens helemaal spanningsloos te maken (stekker uit de muur!) en weer aansluiten en inschakelen. 55C7 in mijn geval.
Dit. En zorgen dat je apps na gebruik ook echt afsluit want die blijven oneindig open staan.

Arrived anxious, left bored

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01-04 13:04
THX schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 00:01:
Ding dong. Hey THX! Daar zijn we. Welke film gaan we kijken?

THX: "Ja moment mannen, even mijn tv uit zetten en van de spanning halen, dan kunnen we beginnen!"

Is toch werkelijk bizar. Dat een UHD tv niet gewoon even zo hoppa alles moeiteloos afspeelt, anno 2017.

Nickname does not reflect reality

• devilsnight
Ah fuck zeg, ik dacht echt dat de crashing issues verholpen waren na de Russische firmware. Maar helaas net liep Netflix volledig last en daarna de tv zelf ook. In standby gezet en toen kreeg ik hem niet meer aan. Stekker moest eruit. De menu's lopen verder niet meer vast. Misschien moet ik er maar gewoon aan geloven en maandag de winkel bellen.

Hoe sluit je apps volledig af trouwens?
Mogelijk dat hij het moeilijk krijgt omdat YouTube nog aan staat ofzo? . Het is ook echt alleen maar YouTube en Netflix die ik gebruik, maar ja.

[ Voor 18% gewijzigd door devilsnight op 25-06-2017 00:45 ]

• nodog
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Mensen met ARC problemen, probeer eens de TV langdurig van de stroom te halen (dus ook stekker uit stopcontact). Bij mij waren ARC problemen verholpen toen m'n panel werd vervangen. Reset van software zou niet nodig hoeven zijn. Instellingen waren gewoon onthouden. Er wordt gezegd "even van de stroom af" maar een paar minuten was bij mij duidelijk niet genoeg (had ik eerder geprobeerd).

(Oja, voor de zekerheid ook tijdens stroomloze periode HDMI kabels verwijderen, wie weet helpt het)

[ Voor 11% gewijzigd door nodog op 29-06-2017 11:25 ]

• BMTN
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
brtkpr schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:41:
Ik ben zojuist in her bezit van een oled55b6v. Wat een schitterend apparaat en dat beeld zeg, ongelooflijk.

Nu wil ik hem vlak ophangen en hoeft dus niet gedraaid te worden maar wat zijn die beugels duur zeg! De originele is al 100 euro en de vogel's in de maat 40x60 zijn al helemaal onbetaaldbaar ....

Voorlopig maar even op t pootje houden😇
Zowel bij de Mediamarkt als bij Cool Blue heb je beugels voor ca. 30 euro. Zelf heb ik zelf een All for One. Redelijk plat tegen de muur.

Achteraf had ik liever één gehad die je van de muur af kunt draaien als je eens een keer een kabel wilt wisselen ofzo. Voorlopig zoveel mogelijk kabels bevestigd zodat er geen noodzaak is om de TV weer helemaal los te moeten halen.

Totaal 9 kabels, vereist wel wat kabelmanagement voordat je hem bevestigd.

4x HDMI (vd Action 3 euro per stuk)
Netwerkkabel
Coax
Audiokabel voor koptelefoon
Optische kabel
Stroomkabel

Gebruik zoveel mogelijk haakse stekkers voor coax, audio en optische kabel. Voor netwerkabel kon ik helaas geen haakse vinden.

• BobbLeeSwaggr
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-03 15:19
devilsnight schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:33:
Waarmee maken jullie trouwens een OLED scherm mee schoon? Ik weet dat zaken van die spuitbusjes verkopen maar ik ga dat echt niet doen, ik vind dat idee helemaal niets. Gewoon met een fleece doekje voorzichtig stof wegwerken en vingerafdrukken wegvegen?
Uit de handleiding
http://www.lg.com/nl/onde...ED55C7V&pageVisibleFlag=2

• Als u het product en de bijbehorende onderdelen wilt reinigen,
haalt u de stekker uit het stopcontact en veegt u het schoon met een
zachte doek. Als u te hard drukt, kunnen krassen of verkleuringen
ontstaan. Spuit geen vloeistof en gebruik geen vochtige doek.
Gebruik nooit glasreiniger, luchtverfrisser, insecticide, smeermiddel,
was (auto, industrieel), schurende middelen, thinner, benzeen,
alcohol enz. Deze kunnen de producten en het scherm beschadigen.
Als u deze instructie negeert, kan dit leiden tot elektrische schokken
of beschadiging van het product (vervorming, roestvorming of
breukschade)

Steam/Origin: BobbLeeSwaggr BF V stats

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-03 12:24

Rudios

Lost in space?

BobbLeeSwaggr schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:07:
[...]

Uit de handleiding
http://www.lg.com/nl/onde...ED55C7V&pageVisibleFlag=2

• Als u het product en de bijbehorende onderdelen wilt reinigen,
haalt u de stekker uit het stopcontact en veegt u het schoon met een
zachte doek. Als u te hard drukt, kunnen krassen of verkleuringen
ontstaan. Spuit geen vloeistof en gebruik geen vochtige doek.
Gebruik nooit glasreiniger, luchtverfrisser, insecticide, smeermiddel,
was (auto, industrieel), schurende middelen, thinner, benzeen,
alcohol enz. Deze kunnen de producten en het scherm beschadigen.
Als u deze instructie negeert, kan dit leiden tot elektrische schokken
of beschadiging van het product (vervorming, roestvorming of
breukschade)
Ik snap dat ze het er allemaal bijzetten, dit om zich in te dekken, mocht er daadwerkelijk iets gebeuren. Maar ik maak mijn hele leven al de tv schoon gemaakt met een héél licht vochtige - al dan niet glassex - doekje en nooit geen problemen gehad. Als er echt vet op zit werkt dat voor mij het beste met een brillen doekje blijf ik anders aan het wrijven. >:)

Whole lot of stars ***

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

El_V schreef op maandag 31 juli 2017 @ 17:26:
[...]

bij mijn 55c7 heeft ARC gewoon netjes gewerkt met Onkyo maar is het laatst spontaan er mee opgehouden. Ik krijg het ook met geen mogelijkheid meer aan de praat.. heel erg jammer. Meerdere kabels geprobeerd die ik nog thuis had maar binnenkort toch nog maar een keer met een gloednieuwe proberen.

Erg zonde want wil netflix graag via receiver laten gaan. En bovendien mijn receiver met lg remote bedienen.
Mocht het echt niet werken dan maar via optische kabel/toslink. Alleen dan kan ik mijn ps4 niet meer rechtstreeks naar receiver laten sturen :(

Vooral frustrerend omdat het gewoon gewerkt heeft..
Exact hetzelfde gehad.
Stekker eruit trekken van beide.
Dus stroom en hdmi.
Dan de tv erin en aanzetten. Dan de onkyo hdmi er in en dan de stroom. En ploep hij deed het weer (effe in menu van tv cec aan zetten evt.). Herhaal indien niet gewenste resultaat.
Ik heb dit nu 2x meegemaakt.
Vooral omdat de tv te lang op pauze staat (bijv netflix) en dan de versterker in standby gaat.

Hdmi is zijn handshake kwijt.

Hier 55b6 met onkyo 656

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 13:10
ApC_IcE schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:30:
[...]

Exact hetzelfde gehad.
Stekker eruit trekken van beide.
Dus stroom en hdmi.
Dan de tv erin en aanzetten. Dan de onkyo hdmi er in en dan de stroom. En ploep hij deed het weer (effe in menu van tv cec aan zetten evt.). Herhaal indien niet gewenste resultaat.
Ik heb dit nu 2x meegemaakt.
Vooral omdat de tv te lang op pauze staat (bijv netflix) en dan de versterker in standby gaat.

Hdmi is zijn handshake kwijt.

Hier 55b6 met onkyo 656
Thanks voor de tip. Helaas al tot 4 keer toe geprobeerd zonder resultaat. Net nog de onkyo gereset zonder resultaat. Morgen nog een keet met gloednieuwe kabel proberen. Ik heb het idee dat het allemaal wel heel gevoel is. De volgende stap is de tv resetten. Alleen geen zin om daarna weer alles opnieuw in te stellen.

• nodog
  • Laatst online: 19-12-2025
El_V schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Thanks voor de tip. Helaas al tot 4 keer toe geprobeerd zonder resultaat. Net nog de onkyo gereset zonder resultaat. Morgen nog een keet met gloednieuwe kabel proberen. Ik heb het idee dat het allemaal wel heel gevoel is. De volgende stap is de tv resetten. Alleen geen zin om daarna weer alles opnieuw in te stellen.
Hou de tv eens langdurig (tenminste een uurtje maar hele nacht kan zeker geen kwaad) van de stroom, en dan bedoel ik stekker uit het stopkontakt. Dat heeft bij mij geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door nodog op 31-07-2017 20:46 ]

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-04 13:10
nodog schreef op maandag 31 juli 2017 @ 20:45:
[...]

Hou de tv eens langdurig (tenminste een uurtje maar hele nacht kan zeker geen kwaad) van de stroom, en dan bedoel ik stekker uit het stopkontakt. Dat heeft bij mij geholpen.
geprobeerd (afgelopen nacht) maar helaas. resetten van TV ook geen oplossing.
Laatste stap is gloednieuwe kabel + alles nogmaals resetten. Daarna geef ik het op.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
@lowskilled-ftw Daar had/heb ik last van sinds ik naar de nieuwste 'Russische beta' firmware heb geflashed. Als ik op het tandwiel druk, laden de quick options aan de rechterzijde. Als ik vervolgens naar het echte instellingen menu wil blijft de TV hangen en gebeurt er niks. Hij blijft echt 1 tot 2 minuten proberen de instellingen te laden en stopt er na een tijdje mee; de andere keer blijft hij eeuwig laden. Heb het zelf opgelost door de stekker 1 min uit het stopcontact te halen, werkt nu weer naar behoren hier al laden de instellingen niet altijd even snel helaas. Voor het flashen van de firmware heb ik deze bug nooit gehad, dus bij mij lijkt het firmware related te zijn.

Edit: dit was op een 55B6

[ Voor 16% gewijzigd door stin00 op 25-08-2017 11:26 ]

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 11:51
Op mijn 55B6V heb ik regelmatig dat Netflix/Youtube/XPlay er uit klapt, ook wel eens gehad dat ik maar een kwart van de (4K) content te zien kreeg. Even Netflix/Youtoube/Xplay afsluiten (home knop ingedrukt houden) en daarna ging het wel weer maar stoor me toch redelijk aan het zomaar afsluiten van de apps.

Ik heb LG support al gecontact en die meldde de stekker 10 minuten er uit te halen en hoewel dit wel iets lijkt te helpen (TV herstart niet meer sinds dien) maar veel apps lijken nog steeds zomaar af te sluiten.
Meer mensen met deze ervaring?

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Tovenaar schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:26:
Op mijn 55B6V heb ik regelmatig dat Netflix/Youtube/XPlay er uit klapt, ook wel eens gehad dat ik maar een kwart van de (4K) content te zien kreeg. Even Netflix/Youtoube/Xplay afsluiten (home knop ingedrukt houden) en daarna ging het wel weer maar stoor me toch redelijk aan het zomaar afsluiten van de apps.

Ik heb LG support al gecontact en die meldde de stekker 10 minuten er uit te halen en hoewel dit wel iets lijkt te helpen (TV herstart niet meer sinds dien) maar veel apps lijken nog steeds zomaar af te sluiten.
Meer mensen met deze ervaring?
Ik gebruik vooral XPlay uit dit rijtje, de andere apps niet/weinig, maar die is werkelijk nog nooit gecrashed en ik gebruik het al meer dan een jaar. 55B6V.

Edit:
Probeer het eens met QuickStart+ uit. Deze zorgt dat de tv allerlei zaken in memory houdt maar doet meer kwaad dan goed. Heb ik standaard uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Puck op 04-09-2017 17:04 ]

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Phusebox schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:51:
[...]

Echt kwijt of duurde het gewoon een minuut?

Want dat heb ik elke keer met aanzetten, dan duurt het minimaal 10 tot maximaal 90 (ongeveer) seconden tot ik van zender kan wisselen. De lijst is dan ook leeg.
Voor zeker 30 minuten no signal. En ja hij stond op live tv. Paar keer aan uit en stekker eruit deed niks. Nu is automatisch zoeken met 3 min klaar dus geen groot probleem

• Tovenaar
Rivanov schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:44:
Bijzonder dat er sommige zo'n problemen ervaren met de Netflix app. Ikzelf heb er dus 0,0 issues mee op m'n 55B6V verbonden met 5Ghz WiFi.
Ik had eerder ook regelmatig problemen met de Netflix app, toonde maar een kwart van het beeld, app klapte er uit, zelf de TV resette zich soms...
Naar aanleiding van LG support 10 minuten de stekker er uit gehad en nu aanzienlijk minder problemen, klapt er nog wel af en toe uit, daarvoor staat nu een afspraak met de monteur... Ben benieuwd..

[ Voor 26% gewijzigd door Tovenaar op 08-09-2017 15:08 ]

• Tovenaar
Rub3s schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:54:
Over de Netflix problemen:

Op mijn B6v heb ik al een geruime tijd last van dat hij de films/series af en toe start in een gecropte versie. Het is dan ingezoomed, zodat er sommige dingen wegvallen in het scherm. Dan moet ik eerst even een andere film starten, en dan weer teruggaan naar de film/serie die ik wilde kijken.

Hebben meer mensen daar last van?
Yep, gebeurt mij ook regelmatig, ook klapt bij mij Netflix er regelmatig uit. Wat helpt volgens support van LG is even de stekker er tien minuten uit halen, daarna gaat het bij mij inderdaad beter. Helaas na enige tijd weer last en nu komt er een monteur van LG er naar kijken...

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-03 17:08

Rub3s

+3 , omdat het kan

Tovenaar schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:41:
[...]

Yep, gebeurt mij ook regelmatig, ook klapt bij mij Netflix er regelmatig uit. Wat helpt volgens support van LG is even de stekker er tien minuten uit halen, daarna gaat het bij mij inderdaad beter. Helaas na enige tijd weer last en nu komt er een monteur van LG er naar kijken...
Mij lukt het opzich wel om dat croppen te fixen door even een andere film te kiezen. Echt handig is het niet en het zou ook fijn zijn als ze die bug eruit halen...

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-10-2025
Hier ook maar eens een mail gestuurd naar LG ivm Netflix perikelen. Raden doodleuk het stekker eruit 15 min wachten aan. :( schiet niet op zo. Netflix reageerde helemaal niet. Maar eens zeuren vanavond aan de telefoon.

Overigens las ik meldingen dat Netflix maar 15 mb/s gebruikt in 4K. Zelfs dat is volgens mij niet ok. YouTube 4K HDR trekt makkelijk tegen de 80 mb/s. Dat zijn bitrates die je mag verwachten. Misschien dat Netflix iets betere compressie gebruikt maar dan nog zou een HDR 4K stream naar mijn mening zeker ongeveer het dusbbele gebruiken rond de 25 mb/s. Ik weet bijna zeker ook dit de minimale snelheid moet zijn die aangeraden wordt. WiFi had bij mij veel problemen. Daarom bedraad aangesloten. Toen ik WiFi problemen had kreeg ik 4K niet aan de gang zolang ik onder de 25 mb/s zat. Vaag die perikelen rondom Netflix.

[ Voor 62% gewijzigd door WvB22 op 14-09-2017 10:32 ]

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:41
rajackar schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:09:
[...]

Ik zie overigens een duidelijk patroon. Het lijkt bijna een soort ruis maar dat is het niet omdat het een vast patroon is dat zich herhaalt. Niet alle pixels staan dus aan. Ik kan het niet op een foto vastleggen omdat mijn kamer niet donker genoeg kan worden.
Het onrustige zwart (bij full black) is niet nieuw. Dat hadden de vorige firmware(s) ook al.
WvB22 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:27:
Hier ook maar eens een mail gestuurd naar LG ivm Netflix perikelen. Raden doodleuk het stekker eruit 15 min wachten aan. :( schiet niet op zo. Netflix reageerde helemaal niet. Maar eens zeuren vanavond aan de telefoon.

Overigens las ik meldingen dat Netflix maar 15 mb/s gebruikt in 4K. Zelfs dat is volgens mij niet ok. YouTube 4K HDR trekt makkelijk tegen de 80 mb/s. Dat zijn bitrates die je mag verwachten. Misschien dat Netflix iets betere compressie gebruikt maar dan nog zou een HDR 4K stream naar mijn mening zeker ongeveer het dusbbele gebruiken rond de 25 mb/s. Ik weet bijna zeker ook dit de minimale snelheid moet zijn die aangeraden wordt. WiFi had bij mij veel problemen. Daarom bedraad aangesloten. Toen ik WiFi problemen had kreeg ik 4K niet aan de gang zolang ik onder de 25 mb/s zat. Vaag die perikelen rondom Netflix.
15mbit voor netflix 4k klopt prima, want dat is gewoon de stream :)

ze gebruiken hevc die is vrij efficient.

[ Voor 18% gewijzigd door Adlermann op 14-09-2017 10:48 ]

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Puck schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:02:
[...]
@Slux: Je hebt je tv wel altijd 'snachts enzo op standby laten staan, voor de panel cycles?
Yep ik zet het toestel altijd op standby ik zet hem nooit helemaal uit door de stekker eruit te halen.

Die shift screen optie werkt ook niet echt, en dit is pas na 8 maanden een paar uur per dag naar een zender kijken.

Ik heb dit trouwens ook nooit op mijn plasma scherm gehad, daar zag ik soms wel iets als ik naar een andere zender switchte, maar trok altijd vrij snel weg was meestal de ondertiteling wat je nog even zag

• CHKYBSTRD
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-03 20:38
Slux schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:15:
[...]

Yep ik zet het toestel altijd op standby ik zet hem nooit helemaal uit door de stekker eruit te halen.

Die shift screen optie werkt ook niet echt, en dit is pas na 8 maanden een paar uur per dag naar een zender kijken.

Ik heb dit trouwens ook nooit op mijn plasma scherm gehad, daar zag ik soms wel iets als ik naar een andere zender switchte, maar trok altijd vrij snel weg was meestal de ondertiteling wat je nog even zag
Das niet best, heb jij toevallig RTL 4 wel is op pauze staan?

Stay hungry, stay foolish!

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

[...]

Je bent niet de eerste hier, ik heb hier zeker nog 1 ander geval gezien en dat was ook het RTL logo. Is ook zeker geen toeval, dat logo is gewoon niet best voor OLED. Zouden ze gewoon wit moeten maken. Ik kijk gelukkig nooit RTL.

Valt me wel op dat je blijkbaar tv kijkt via een PC? Weet niet of dat er iets mee te maken heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Puck op 18-09-2017 20:38 ]

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
[...]

Dat herken ik wel: mijn 55E6 had ook een RTL 4 logo ingebrand. Na een maandje of 6-8. Dan hoopt de 'slijtage' zich langzaam op en er ontstaat een inbrandingsvlekje in de vorm van een 4. Dat gebeurt inderdaad met vooral geel of fel oranje logo's. Er is een monteur geweest en die zag het ook, Toestel altijd in standby, pixel shift aan en ook veel andere zenders gekeken. De monteur vond het ook vreemd maar merkte wel fijntjes op dat ik zeker niet uniek was. Ik heb een nieuw panel gekregen overigens en tegenwoordig zoom ik uit omdat in het nieuwe panel ook lichtjes de 4 te zien werd.

Ik had zelf ook niet verwacht dat oled zo snel zou inbranden.
Er is verder weinig aan te doen, behalve stoppen met RTL 4 kijken en hopen dat het ooit langzaam wegtrekt. Tja.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

• Tovenaar
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2017 @ 18:53:
[...]

Ik heb af en toe als ik het menu aanroep dat de tv blijft hangen op een zwart beeld en daarna iets van een reset doet en terug gaat naar het beeld. Als ik daarna menu aanroep is het geen probleem. Vaag.
Ik had ditzelfde issue, stekker er uit voor 10 min hielp dan even maar daarna kwam het probleem toch terug. Ook apps (Netflix, XPlay en Youtube) klapte er regelmatig uit. Aangemeld bij LG support en ze hebben het moederbord vervangen, de monteur kon ook zien in de logs dat de TV uitviel door CPU problemen.
Ik zou LG support inschakelen...

Verwijderd

Tovenaar schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:40:
[...]

Ik had ditzelfde issue, stekker er uit voor 10 min hielp dan even maar daarna kwam het probleem toch terug. Ook apps (Netflix, XPlay en Youtube) klapte er regelmatig uit. Aangemeld bij LG support en ze hebben het moederbord vervangen, de monteur kon ook zien in de logs dat de TV uitviel door CPU problemen.
Ik zou LG support inschakelen...
Tnkx! Dat is dan de vierde tv op rij (3 Pana's plasma's hiervoor) in 3,5 jaar tijd waar ik problemen mee heb. Er wordt tegenwoordig gewoon geen kwaliteit meer gebouwd in deze weggooi maatschappij. :X
Slux schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:35:
[...]

Dat klopt maar zij kunnen hem niet maken dus schakelen ze de fabrikant in zo ver ik weet gebeurt dat met alles zo.

Je bent ook sneller zo met de afhandeling, stel je receiver gaat stuk jij levert hem in bij de winkel, die stuurt met weer door, dan kan je net zo goed zelf direct naar de fabrikant sturen scheelt je een paar dagen.

Ze waren erg snel bij plattetv niks op aan te merken verder, alleen als een fabrikant zegt dat het normaal is kan de winkel er verder ook niks aan doen lijkt mij toch?

Beetje spijt van die extra garantie voor 100 euro want kan niet echt vinden wat het precies inhoudt bij plattetv, dode pixels en 3 jaar garantie ipv 2 meer niet volgens mij.
Ik vind het knap als mensen dode pixels zien op een 65ich OLED tv, die dingen zijn zo klein, zelfs met een vergrootglas erop gezeten om ze te zoeken :+
Zou ik dus nooit doen. Ik heb met de winkel een overeenkomst, niet met de fabrikant. Trekt de fabrikant zijn handen eraf dan ga ik in discussie met de winkel. Een beetje goede winkel wil geen ontevreden klanten en slechte naam. ;) Kom je er niet uit stel ik de winkel aansprakelijk en niet de fabrikant. Dat is ook de wettelijke weg.

Maar laten we hiermee dit topic niet vervuilen. 8)
giantgiantus schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:58:
[...]

Ja opzich kijk ik ook nooit naar die rtl4 troep, maar vind het natuurlijk wel onacceptabel dat je dat niet kan kijken omdat de tv dat niet aankan.
Ander risico is natuurlijk dat de OLED’s nog maar net op de markt zijn. Ergens heb ik het gevoel dat de levensduur wel eens kort kan zijn.
Kan wel. Hier wordt regelmatig naar die pulpzender gekeken. Geen centje pijn. Wellicht helpt het dat ik het scherm max op 40 Oledlight heb staan en niet op standje zonnebril op. 8) Wat betreft levensduur....mijn laatste Pana Plasma was helemaal een drama. Laatste is nog geen 3/4 kwart jaar meegegegaan en plasma bestond toch al een tijd. Onderdelen mogen gewoon niets meer kosten en marges zijn flinterdun in deze branche.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2017 12:30 ]

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik ben van plan de C7 aan te schaffen, maar stuit op een klein probleem. Het vaste netsnoer; is dit geaard? Zo ja, dan krijg ik deze met geen mogelijkheid door de doorvoer bij wandopstelling.
Nu zie ik dat dit snoer achterop de tv achter een klepje zit, is hier de aansluiting of verdwijnt hij naar binnen in de tv?
Anders zit er niets andeers op de stekker af te knippen en een nieuwe te monteren. (Wat ik liever niet doe)
Iemand hier antwoord op, met name achter dat klepje?

[ Voor 0% gewijzigd door Sa.Tan op 09-10-2017 11:05 . Reden: typfout ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Sa.Tan schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:21:
Ik ben van plan de C7 aan te schaffen, maar stuit op een klein probleem. Het vaste netsnoer; is dit geaard? Zo ja, dan krijg ik deze met geen mogelijkheid door de doorvoer bij wandopstelling.
Nu zie ik dat dit snoer achterop de tv achter een klepje zit, is hier de aansluiting of verdwijnt hij naar binnen in de tv?
Anders zit er niets andeers op de stekker af te knippen en een nieuwe te monteren. (Wat ik liever niet doe)
Iemand hier antwoord op, met name achter dat klepje?
Ik heb een B6 die (volgens mij) dezelfde stekker constructie heeft als de C7. Het netsnoer lijkt vast te zitten maar verdwijnt inderdaad achter een klepje dat los kan. Je moet 1 schroef eruit draaien en vervolgens het plastic klepje eruit wippen. Let op: het kostte bij mij lomp veel kracht om het klepje los te wippen. Ik probeerde het zo voorzichtig mogelijk te doen aangezien de TV prijzig is, maar uiteindelijk met veel kracht losgewipt. Daarachter zit een 3-polige stekker die je los kan klikken door de zijkanten in te drukken (zie de foto hieronder).

Ik vind het een lompe en vooral niet klantvriendelijke oplossing van LG om een dikke stekker te gebruiken waarvan de kabel ook nog eens in de tv zelf verdwijnt en dus niet makkelijk los gaat. Consumenten die een dikke OLED aanschaffen zijn vaak juist heel erg van het inrichten van een deftige TV hoek met vaak een wall-mount en strak cablemanagement. Maargoed, dit hoef je maar 1 keer te doen hopelijk en zoveel werk/moeite is het ook weer niet :)

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/fb9c9eabe969599c68d61b98c4bfbfeb69bbcb12/?url=http%3A%2F%2Fs32.postimg.org%2Fi5jfxr17p%2F20160714_115647.jpg

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026 - 09-03-2026 Officieel 🪦🪦🪦

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Is bij mij gelukkig niet te kort, stekkerblok vlak onder waar de stekker van de tv in kan, maar als ik dat blokje van de aansluiting in de tv bekijk moet het lukken deze los te wurmen en een langer snoer te monteren. Het lijkt mij op een soort klemverbinding in dat blok.
Het gaat mij er om de onderdelen zo origineel te laten zonder kroonsteentjes of losse stekkers.

• peet1965
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06-2025
Vraagje, ik heb de E6V en regelmatig moet ik het wifi wachtwoord opnieuw invoeren. Het schijnt zo te zijn dat hij hem weer vergeet. Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben?
Of is daar iets aan te doen? Stekker wordt er niet uitgetrokken staat altijd uit op standby.

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-03 22:11

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Ik zou graag een oude Wii via 2 audio en video RCA ("tulp") stekkers willen aansluiten op een 55c7v (ik weet het: het is een belediging voor deze fantastische TV ;) ), maar zie dat die niet aanwezig zijn. Ik meen tijdens mijn uitgebreide zoektocht naar reviews/specs van deze TV ergens gezien te hebben dat er een kabel bestaat waarmee dit toch kan, maar afgezien dat ik hem niet (meer) kan vinden, zie ik ook geen connector aan de achterzijde die dit zou ondersteunen.

Alternatief is een Wii -> HDMI kabel, maar dan kom ik weer een HDMI input tekort...

[ Voor 6% gewijzigd door Joepla op 29-10-2017 18:54 ]

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Joepla schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:51:
Ik zou graag een oude Wii via 2 audio en video RCA ("tulp") stekkers willen aansluiten op een 55c7v (ik weet het: het is een belediging voor deze fantastische TV ;) ), maar zie dat die niet aanwezig zijn. Ik meen tijdens mijn uitgebreide zoektocht naar reviews/specs van deze TV ergens gezien te hebben dat er een kabel bestaat waarmee dit toch kan, maar afgezien dat ik hem niet (meer) kan vinden, zie ik ook geen connector aan de achterzijde die dit zou ondersteunen.

Alternatief is een Wii -> HDMI kabel, maar dan kom ik weer een HDMI input tekort...
Bij mijn OLED werden een groen en gele tulp geleverd met daaraan 3 vertakkingen..Deze moet je achter in je tv stoppen en dan vervolgens de audio en video van de wii of ieder andere console op aansluiten.

Verwijderd

Heeft de LG C7 nou een platte c7 euro stekker of is het rond C13. Want dat laatste past niet in mijn kabelgoot.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2017 @ 20:53:
Heeft de LG C7 nou een platte c7 euro stekker of is het rond C13. Want dat laatste past niet in mijn kabelgoot.
Gebogen C7.

• Rudios
  • Laatst online: 06-03 12:24

Rudios

Lost in space?

@Verwijderd ik had het zelfde probleem, kreeg de stekker niet door de kabelgoot. Heb het simpel opgelost. Ik heb de platte stekker achter uit de tv gehaald. Eerst moet je even een klepje open maken en dan zit daar een kleine platte stekker, deze door de kabelgoot getrokken en weer in de tv geplugged. Problem solved ;)

Whole lot of stars ***

Verwijderd

Rudios schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:16:
@Verwijderd ik had het zelfde probleem, kreeg de stekker niet door de kabelgoot. Heb het simpel opgelost. Ik heb de platte stekker achter uit de tv gehaald. Eerst moet je even een klepje open maken en dan zit daar een kleine platte stekker, deze door de kabelgoot getrokken en weer in de tv geplugged. Problem solved ;)
Ow je kunt het loskoppelen? Dacht dat het vast zat, nee dan moet het lukken. Dus die witte kabel kun je dus los krijgen?
Afbeeldingslocatie: http://a3.images.reviewed.com/image/fetch/s--PD4LBEP8--/b_white,c_limit,cs_srgb,f_auto,fl_progressive.strip_profile,g_center,q_jpegmini,w_972/https://reviewed-production.s3.amazonaws.com/attachment/30d8f2ac4cf04167/LG-C7-Back.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2017 21:24 ]

• racquemis
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01 13:58
Sinds gisteren in het bezit van een 55 inch C7. Prachtige tv.
Helaas kan ik melden dat de tv niet goed overweg lijkt te kunnen met een Onkyo TX-SR444 receiver.
HDMI ARC / CEC is onbruikbaar, zodra de tv verbinding maakt met de receiver loopt de onkyo compleet vast. De receiver reageert niet meer op de afstandbediening en moet fysiek de stekker eruit halen om deze weer te laten werken.

Bij mijn vorige TV, ook van LG, werkt de HDMI ARC en CEC perfect.

Het is toch wel een kleine domper. Ik heb nu de tv met een optische kabel met de receiver moeten verbinden. Maar dit betekent natuurlijk ook de dolby atmos passthrough niet functioneert.

Op internet lees één verhaal over het exact zelfde probleem. Maar nog geen oplossing.
Misschien maar overwegen een andere receiver te kopen.

Verwijderd

Roodaap schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 10:03:
[...]

Bij de B6 in ieder geval wel. Een schroefje losdraaien en je kunt erbij. Snap ook niet dat ze hier voor gekozen hebben...
Toch maar besloten om het anders aan te pakken, verlengkabel kopen (vrouwelijke kant doorknippen), door de kabelgoot plaatsen, contra stekker erop plaatsen en de stroomkabel van de tv daarop aansluiten. En dat op de bovenkant (dikke gedeelte van de oled tv leggen). Mocht mijn volgende oled van een ander merk zijn, knip ik gewoon de kabel weer door zodat het uit de kabelgoot kan.
Deze zou moeten passen toch?
https://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=1018603

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2017 11:48 ]

• fonsmeister
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-04-2024

fonsmeister

The Fonz

racquemis schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:06:
Sinds gisteren in het bezit van een 55 inch C7. Prachtige tv.
Helaas kan ik melden dat de tv niet goed overweg lijkt te kunnen met een Onkyo TX-SR444 receiver.
HDMI ARC / CEC is onbruikbaar, zodra de tv verbinding maakt met de receiver loopt de onkyo compleet vast. De receiver reageert niet meer op de afstandbediening en moet fysiek de stekker eruit halen om deze weer te laten werken.

Bij mijn vorige TV, ook van LG, werkt de HDMI ARC en CEC perfect.

Het is toch wel een kleine domper. Ik heb nu de tv met een optische kabel met de receiver moeten verbinden. Maar dit betekent natuurlijk ook de dolby atmos passthrough niet functioneert.

Op internet lees één verhaal over het exact zelfde probleem. Maar nog geen oplossing.
Misschien maar overwegen een andere receiver te kopen.
Is het niet op te lossen door HDMI CEC uit te zetten?

PSN: fonsmeister

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:19:
Van het weekend een 55 e7 besteld! Ben erg benieuwd!! Weet iemand welke muurbeugel fijn en goed is voor dit type? Ik wil het scherm zo plat mogelijk tegen de muur.
Hou er wel rekening mee, mocht je een kabelgoot in de muur hebben dat de stekker eigenlijk niet los kan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:27:
[...]

Hou er wel rekening mee, mocht je een kabelgoot in de muur hebben dat de stekker eigenlijk niet los kan.
Het snoer van de 55C7 kan wel degelijk losgemaakt worden.
De monteur van Foka die bij bij ons de tv kwam ophangen had het in no-tme geregeld.
Hij maakte achter het witte klepje het snoer los en na het snoer naar ons opgehangen tv-meubel geleid te hebben maakte hij het snoer weer vast achter het klepje. Bij ons paste de stekker ook niet door de goot waar de snoeren door lopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:43:
[...]

Het snoer van de 55C7 kan wel degelijk losgemaakt worden.
De monteur van Foka die bij bij ons de tv kwam ophangen had het in no-tme geregeld.
Hij maakte achter het witte klepje het snoer los en na het snoer naar ons opgehangen tv-meubel geleid te hebben maakte hij het snoer weer vast achter het klepje. Bij ons paste de stekker ook niet door de goot waar de snoeren door lopen.
Daarom zeg ik ook "eigenlijk" want mag niet volgens LG maar het kan wel ;). Ik ga het trouwens anders doen, middels een verlengsnoer (vrouwelijke kant afknippen) contrastekker erop zetten en dan kan het wel door de kabelgoot.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2017 12:55 ]

• -SambaL-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-03 09:48
Jorgen schreef op woensdag 22 november 2017 @ 00:48:
[...]

Mijn tv geluid gaat via de s/pdif / toslink naar de receiver. Hoop dat het op die manier ook doorgeven wordt.
Helaas is optisch niet geschikt voor hi-res audio formaten die vaak door Blu-Ray gebruikt worden zoals Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. Sorry.
Optisch is echter wel stukken beter dan tulp stekkers, dat dan weer wel. Is het alleen voor kabel TV dan is het meer dan prima.

[ Voor 5% gewijzigd door -SambaL- op 22-11-2017 02:39 ]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

-SambaL- schreef op woensdag 22 november 2017 @ 02:33:
[...]

Helaas is optisch niet geschikt voor hi-res audio formaten die vaak door Blu-Ray gebruikt worden zoals Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. Sorry.
Optisch is echter wel stukken beter dan tulp stekkers, dat dan weer wel. Is het alleen voor kabel TV dan is het meer dan prima.
Ik snap eigenlijk niet waarom. Over die optische verbinding zou werkelijk elk signaal moeten kunnen worden doorgegeven; Dolby TrueHD incluis.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-03 18:21
Bij mijn 55b6 werkte alles fantastisch met de cec en simplink icm mijn onkyo receiver totdat mijn vriendin het leuk leek om overal stekkers van eruit te trekken en in verlengsnoeren te prikken omdat de kerstverlichting aan moest...nu reageerd de onkyo receiver wel op volume harder zetten met de afstandsbediening, maar springt ie niet meer naar tv/cd bron wanneer ik netflix wil kijken en krijg ik ook geen geluid als ik dat handmatig doe behalve als ik ‘m op tvspeaker zet en daarnaast springt de receiver ook niet meer automatisch uit als ik de tv uitschakel...kortom, denk dat ik moet wachten tot de boom weer buiten staat en de receiver direct zit aangesloten op het stopcontact ipv het verlengsnoer

• P.A.T.R.I.C.K
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
BugBoy schreef op maandag 11 december 2017 @ 16:21:
Ik overweeg de aanschaf van de LG OLED 65C7V, maar tot mijn verbazing zie ik dat de aansluitingen naar achteren zijn gericht:
Op de 55E7 zitten tenminste alle 3 usb en alle 4 hdmi aansluitingen op de zijkant
en zit de hoofdtelefoon en optische toslink rechts van de LAN, dat is handiger met haakse stekkers.

De E7 zal sowiezo nooit echt tegen de muur komen, aangezien de soundbar aan de achterkant 1cm uitsteekt.
Benieuw of uberhaupt nog ruimte is met de ophangbeugel die ik heb gekozen om alle kabels hier nog achterdoor te krijgen. 11 stuks in totaal: stroom, utp, coax, hooftelefoon, 3x usb, 4x hdmi

Alle backsides van OLEDs op internet zien er anders uit, hilarische.

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
P.A.T.R.I.C.K schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:29:
[...]

Op de 55E7 zitten tenminste alle 3 usb en alle 4 hdmi aansluitingen op de zijkant
en zit de hoofdtelefoon en optische toslink rechts van de LAN, dat is handiger met haakse stekkers.

De E7 zal sowiezo nooit echt tegen de muur komen, aangezien de soundbar aan de achterkant 1cm uitsteekt.
Benieuw of uberhaupt nog ruimte is met de ophangbeugel die ik heb gekozen om alle kabels hier nog achterdoor te krijgen. 11 stuks in totaal: stroom, utp, coax, hooftelefoon, 3x usb, 4x hdmi

Alle backsides van OLEDs op internet zien er anders uit, hilarische.
En dan wordt deze steeds belachelijk gemaakt O-) (blijft natuurlijk wel dat ie op z'n dichtst 10cm van de muur zit maar kan me niet voorstellen dat een LG met een coax kabel eraan dichter zit? Dikte van een A1 is 6.7cm en C7 5cm, al heb je natuurlijk nog de ruimte van de beugel om die coax aansluiting te compenseren en die kan ook nog haaks natuurlijk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/D4egoHByIhz1EVJrd52wJ6BI/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door apis29 op 11-12-2017 22:15 ]

• BoltYes
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-03 12:01

BoltYes

This is the Way

Vandaag m'n 55C7 opgehangen aan de muur met een 10mm dikke muurbeugel. Van te voren even gemeten of dit zou lukken en de stekker van de coax kabel. En dit was niet het geval.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KavXstG.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KMA3OUr.jpg
Met een F-connector en een 90 graden koppeling kwam ik uiteindelijk op 7 mm achter de tv, perfect dus :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TUsmt27.jpg

Staat stukken beter dan meteen op het meubel. Hoogte is nu op 1/2 schermhoogte = ooghoogte, ga het even aankijken of dit prettig kijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door BoltYes op 16-12-2017 15:01 ]

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

abe26 schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:43:
[...]

Las inderdaad net op een andere forum dat er in het menu een pixel refresher is.
Duurt een uur en de tv moet dan uit dus doe dat morgenochtend wel even en als dat niet werkt dan maar even bellen.

IK heb sowieso bedenktijd maar stuur hem liever niet terug, het is een 55 inch en dat weer goed en netjes verpakken en opsturen is ook een heel gedoe maar ik ken me zelf ook en nu ik weet waar het zit ga ik me er aan storen.
(OFFTOPIC)
Die verhalen over dode pixels zijn inderdaad een beetje doem verhalen. Die pixelrefresher functie schijnt dit inderdaad te voorkomen/ervoor te zorgen dat het niet mogelijk is dat pixels inbranden. Alleen de stekker uit het stopcontact halen zonder de tv eerst uit te zetten en even de tijd te geven kan het panel slopen.

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-04 11:30
Vanmorgen startte ik de E7 (npo1) op en kreeg direct beeld daarna schakelde ik naar rtl4 en alles op zwart maar wel geluid.
Toen weer terug naar npo1 en die bleef ook zwart net als alle andere kanalen.

Hierna de tv 2x aan/uit gedaan en dat gaf geen veranderiing, toen maar de stekker eruit en alle power via de AB verwijderd.
Laat dat nou de oplossing zijn...beetje vreemd maar alles werkt naar behoren!

• martijnt73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
All, ik heb zojuist bij Smits de LG 65C7 met een Volgels thin 505 opgehaald. In de muur heb ik een goot lopen waar helaas de geaarde stekker niet door gaat. Nu lijkt er genoeg ruimte tussen het scherm en de muur te komen ( gezien de dikke onderkant) om een verlengsnoer te maken. 1e geaarde contra en snoer door de muur en dan een stekker monteren. Zodoende hoef ik in de LG niets los te maken. Maar de vraag is nu of een stekker zo dicht tegen het scherm ( aan de achterkant dan) een nadelige invloed op het scherm kan hebben. Of is dat allemaal voldoende afgeschermd?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:27
martijnt73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:45:
All, ik heb zojuist bij Smits de LG 65C7 met een Volgels thin 505 opgehaald. In de muur heb ik een goot lopen waar helaas de geaarde stekker niet door gaat. Nu lijkt er genoeg ruimte tussen het scherm en de muur te komen ( gezien de dikke onderkant) om een verlengsnoer te maken. 1e geaarde contra en snoer door de muur en dan een stekker monteren. Zodoende hoef ik in de LG niets los te maken. Maar de vraag is nu of een stekker zo dicht tegen het scherm ( aan de achterkant dan) een nadelige invloed op het scherm kan hebben. Of is dat allemaal voldoende afgeschermd?
Maakt helemaal niks uit in dit geval. Als je het aandurft kan je ook vrij gemakkelijk een langer snoer aan de TV zelf monteren.

Some infinities are bigger than others.

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03 18:55
Ik heb het ook zo gedaan, verloop stekker gemaakt en gewoon achter de tv gelegd. Geeft geen probleem.

Verwijderd

martijnt73 schreef op donderdag 8 maart 2018 @ 16:45:
Dit heb ik zelf ook gedaan. En nee kan prima. Alhoewel ik liever had gehad dat LG niet voor zo'n belachelijke oplossing had gekozen door de stekker vast te zetten. Het kan dus.

Verwijderd

Cardwizard schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 23:17:
[...]

Met logo of iets is ingebrand?
LG klantenservice net gebeld. Ze vergoeden inbranden wel degelijk tegenwoordig! Ze kunnen wel doormeten hoevaak de stekker uit t stopcontact is geweest( snachts refresh de Oled) + aantal branduren.

Klopt! Was altijd zeer te spreken over hun, dit doet daar geen goed aan.

Zoals ik het begrijp moeten ze het vervangen voor een nieuw gelijkwaardig toestel, dus zal wel een B6 worden als die er nog staat, een C7 zal vast kunnen maar dan zal er wel bijbetaald moeten worden... (dat ga ik niet doen, zoveel verschil zit er niet tussen die 2 toch? buiten dat heb ik al bijna 3200 afgetikt 8)7 )

Had het liefste het geld terug gekregen zodat ik ergens anders wat kan gaan kopen.

Welke andere tv vind ik echt heel moeilijk, denk dat alles tegen gaat vallen na een oled (die ik toch echt met een reden kocht)

• 13art
  • Laatst online: 07:02

13art

Moderator Mobile
En als de stekker altijd in het stopcontact heeft gezeten dan is dat neem ik aan gunstig voor het eventueel vervangen bij inbranden?

Niet dat ik er last van heb, heb de C7 ook nog maar net, maar gewoon even om het duidelijk te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 21-03-2018 15:03 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:54
@l3art De stekker moet in het stopcontact blijven omdat de tv anders zijn schoonveeg cyclus niet kan doen na uitschakelen

• knny
  • Laatst online: 01-04 15:54
Kun je die stroomkabel uit de oled tv ook loshalen? Hij zou bij mij door een klein gat in de muur heen moeten waar geen volledige stekker doorheen past neem ik aan.

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

• Cardwizard
knny schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:48:
Kun je die stroomkabel uit de oled tv ook loshalen? Hij zou bij mij door een klein gat in de muur heen moeten waar geen volledige stekker doorheen past neem ik aan.
Nee kan niet, stekker afknippen en nieuwe monteren dan, viel me wel op dat de 2017 modellen een andere (kleinere) stekker hebben zonder aarde maar wel rond, daar kun je ook een stuk afhalen eventueel

• MvRtje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:53
knny schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 13:48:
Dit probleem had ik ook, je kunt de schroef uit het klepje draaien waar de kabel naar binnen gaat. Daar kun je eventueel de plug los klikken en uit de plug de kabel los klikken door de zilvere pinnetjes in te drukken met een kleine schroevendraaier. Maar de kabel blijft redelijk fors want er zit een soort van plug/bevestiging aan die de kabel vastzet aan de witte beugel die je los schroeft vanaf de TV.

Al bij al, ik zou hem los knippen (ergens aan het einde) en opnieuw aan elkaar maken met bijvoorbeeld een goed kroonsteentje en deze zelf even isoleren met tape. Ik moest namelijk ook door een gat van -+ 3/4 cm heen.

Gisteren mijn PS4 Pro aangesloten en eens Fifa 18 in HDR gespeeld. Wat een absurd mooi beeld op de C7! Ben er echt ontzettend blij mee! Ik was heel erg bang voor reflectie etc. maar ik vind het alles meevallen. Totaal geen last van!

[ Voor 3% gewijzigd door MvRtje op 23-03-2018 14:40 ]

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14-10-2025
Cardwizard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:00:
[...]

Nee kan niet, stekker afknippen en nieuwe monteren dan, viel me wel op dat de 2017 modellen een andere (kleinere) stekker hebben zonder aarde maar wel rond, daar kun je ook een stuk afhalen eventueel
Aan de achterkant van de TV kan de stroomkabel wel degelijk los gehaald worden. Er zit dan nog een soort van stekker achter een klepje. Die is platter dan de stekker voor de wandcontactdoos maar nog vrij fors. Knippen was de enige remedie bij mij. LG gaat waarschijnlijk wel moeilijk doen als ze de TV ooit zo aangeboden krijgen voor reparatie... Het is wel serieus super dom dat LG hier geen rekening mee houdt. Ik heb echt een forse kabelgoot maar daar kreeg ik 'm met geen mogelijkheid door.

[ Voor 9% gewijzigd door WvB22 op 23-03-2018 14:58 ]

• Cardwizard
i.p.v. een kroonsteentje is een andere stekker er op zetten de nettere/veiliger oplossing natuurlijk

• MvRtje
Cardwizard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:32:
i.p.v. een kroonsteentje is een andere stekker er op zetten de nettere/veiliger oplossing natuurlijk
Zeker waar, alleen is de kabel van de LG C7 zeker niet de langste..

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / SigenStor 17kW + 36kWh / Zeekr 7x AWD Privilege / Home Assistant / 2x Easee EV / Gardena Smart / Navimow H3000E-VF / Dreame X40 Ultra

• MvRtje
Cardwizard schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:06:
[...]

Lijkt mij ook ;) vraag me alleen wel af of ze flauw gaan doen met eventueel een garantie dingetje later
Tja lijkt mij sterk, het is alleen een stekker die eraf is. Misschien zijn de originele kabels zelfs wel online te krijgen?

• 13art

13art

Moderator Mobile
MvRtje schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 16:11:
[...]

Tja lijkt mij sterk, het is alleen een stekker die eraf is. Misschien zijn de originele kabels zelfs wel online te krijgen?
Ik heb vanmiddag LG een mail gestuurd of er langere kabels zijn. Meteen vermeld dat ik het een designfout vind dat ze zo'n kabel zo kort maken. Zeker gezien veel van dit soort tv's aan de muur worden gemonteerd waarbij geprobeerd wordt de kabels netjes weg te werken, maar wat met zo'n korte kabel lastig is.

• charrel
  • Laatst online: 21:21

charrel

Cortisol4life..

En toen stuurden ze een langere stekker? Ook een doorn in mijn oog met de B6, wat een prutsnoertje.....

• 13art

13art

Moderator Mobile
charrel schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:07:
En toen stuurden ze een langere stekker? Ook een doorn in mijn oog met de B6, wat een prutsnoertje.....
Nee dat was een vraag over iets anders. Over de kabel heb ik net gisteren gestuurd. Antwoord zal op zijn vroegst na het weekend zijn gok ik.

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:12

BCGraaf

BC

Zelf ook een C7 aan de muur. Heb het klepje achter op de tv los gehaald. stekker uit de tv, kabel los gemaakt van het klepje. De stekker van de tv door de goot in de muur en weer terug geplaatst. De stekker welke in de TV zit is een stuk kleiner als de stekker welke aan het snoer zit.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• knny
  • Laatst online: 01-04 15:54
Ziggo ci+ werkt direct met tv uit Duitsland?
En heeft de 65b7 een platte stekker aan uiteinde of een dikkere stekker?

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Verwijderd

knny schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:29:
Gebruik de zoekfunctie in dit topic en je vindt zeker 1 antwoord.

• zojammerhe
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
knny schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:29:
Min 65b6 uit duitsland werkt gewoon met de Ziggo CI+. module.
Ik dacht een platte stekker, weet het niet meer zeker, heb hem eraf geknipt.....om te verlengen..

• henks1
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-03 22:00
mrnn schreef op maandag 9 april 2018 @ 14:22:
Sinds twee weken heb ik de 55C7 staan maar ik wil hem ophangen en heb de Vogels Thin 205 besteld.

Ik wil de kabels in de muur gaan frezen maar twijfel even waar ik het gat hiervoor positioneer. Dit met name omdat de aansluitingen zo erg aan de zijkant zitten.

Normaal zou ik zeggen midden onder de beugel naar de beugel zit zo laag dat dit denk ik lastig wordt.

Wie heeft er tips?
Hier dezelfde opstelling hangen, het gat achter de aansluitingen op de achterzijde van tv gemaakt Kunnen de stekkers recht achteruit en komen zeker dan niet tegen de muur. Had een dummy gemaakt vd tv op karton met de aansluitingen erop. Zo een idee hoe het gaat worden.

• marrek
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-02-2025
Goedemorgen.
Ik heb een raar probleem waar ik niet uit kom.
Ik kom van een B6 55inch model af en daar werkte de ARC/HDMI Sec (inschakelen receiver en uitschakelen, volume regeling met de remote van de TV) perfect.
Echter heb ik nu een aantal weken een C7 staan en daar werkt na een aantal keer de TV uitzetten de ARC /HDMI Cec functie totaal niet. Ik kan alle instellingen proberen maar niks reageert. Het enige wat dit probleem verhelpt is om de stekkers van het stopcontact te halen, opnieuw instellen alles en dan werkt het weer voor een aantal keer. Lijkt op een handshake probleem zo nu en dan.

TV; C7 55inch, up to date
Receiver: Onkyo TX-NR646

Zou een andere HDMI kabel de oplossing zijn?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 13:52
harrybeuker schreef op maandag 14 mei 2018 @ 10:45:
[...]

verlengkabel bedoel je? want als je de huidige stroomsnoer uit de tv haalt (achter het klepje) dan vervalt de garantie dacht ik. Ik heb ook de C8. Bevalt mij super goed. heb qua settings nog niets aangepast eigenlijk. Moet mij daar nog in verdiepen
Moet eerlijk zeggen dat ik het klepje nog niet geopend heb. Zit daar niet gewoon een stekker achter dan?
Laat maar ik zie het al:
https://www.avforums.com/...r-lg-power-cable.2045939/

Waarom zo'n kort kabeltje erin maken, terwijl de tv gemaakt is om op te hangen. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 14-05-2018 11:04 ]

• Smits360
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 30-03 10:00
marrek schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:06:
Goedemorgen.
Ik heb een raar probleem waar ik niet uit kom.
Ik kom van een B6 55inch model af en daar werkte de ARC/HDMI Sec (inschakelen receiver en uitschakelen, volume regeling met de remote van de TV) perfect.
Echter heb ik nu een aantal weken een C7 staan en daar werkt na een aantal keer de TV uitzetten de ARC /HDMI Cec functie totaal niet. Ik kan alle instellingen proberen maar niks reageert. Het enige wat dit probleem verhelpt is om de stekkers van het stopcontact te halen, opnieuw instellen alles en dan werkt het weer voor een aantal keer. Lijkt op een handshake probleem zo nu en dan.

TV; C7 55inch, up to date
Receiver: Onkyo TX-NR646

Zou een andere HDMI kabel de oplossing zijn?
Ik heb de voorloper van jouw versterker (636) en dezelfde tv. Zolang ik de versterker op de "tv/cd" ingang heb staan, werkt het goed en ik heb nog geen last gehad van wegvallen oid. Een andere HDMI kabel kun je proberen, maar het lijkt me dat dit wel of niet werkt, en niet soms wel en soms niet. Heb je HDMI CEC aangezet op de LG? Dat moet wel, want anders werkt het immers uberhaupt niet. Vreemd en irritant probleem zeg!

Edit: het is al vaker gezegd, maar een alternatief voor HDMI ARC is een optisch kabeltje. In mijn optiek minder fraai dan ARC, maar dan ben je in ieder geval verlost van dit soort handshake ellende.

[ Voor 7% gewijzigd door Smits360 op 14-05-2018 11:41 ]

• Smits360
Amaze86 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:19:
Halen jullie de tv helemaal van de stroom je op vakantie gaat? Zelf doe ik het altijd,alleen nu met Oled is het wel handig om te doen,of maakt het niet uit.
De OLED tv's hebben een ingebouwde pixel refresh die om de zoveel tijd draait om de pixels gelijk te houden en te resetten en dat doet ie juist doet wanneer de tv standby staat. Het helemaal van de stroom afhalen kan dit proces beïnvloeden en dit wordt om die reden afgeraden.

Maar zelf twijfel ik ook nog, want hij gaat dan toch niet de hele vakantie lang lopen refreshen? Kan ie alsnog doen zodra je thuis komt, de stekker erin steekt en gaat maffen, toch?

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:27
Smits360 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:37:
[...]

De OLED tv's hebben een ingebouwde pixel refresh die om de zoveel tijd draait om de pixels gelijk te houden en te resetten en dat doet ie juist doet wanneer de tv standby staat. Het helemaal van de stroom afhalen kan dit proces beïnvloeden en dit wordt om die reden afgeraden.

Maar zelf twijfel ik ook nog, want hij gaat dan toch niet de hele vakantie lang lopen refreshen? Kan ie alsnog doen zodra je thuis komt, de stekker erin steekt en gaat maffen, toch?
Lekker die stekker eruit als je op vakantie gaat. Dat maakt echt geen drol uit. Wat wordt het volgende? Aan de buren vragen of ze naast voor de kat ook voor je OLED TV gaan zorgen tijdens de vakantie? Elke ochtend en avond een half uurtje content spelen zonder statische logo's en menu's.

Some infinities are bigger than others.

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08-2025
Major_ton schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:46:
[...]

Lekker die stekker eruit als je op vakantie gaat. Dat maakt echt geen drol uit. Wat wordt het volgende? Aan de buren vragen of ze naast voor de kat ook voor je OLED TV gaan zorgen tijdens de vakantie? Elke ochtend en avond een half uurtje content spelen zonder statische logo's en menu's.
lol...misschien voor de zekerheid ook folie tegen het spaghettimonster...
https://www.kerkvanhetvliegendspaghettimonster.nl/... stel je voor dat draden spaghetti in je tv gaan zitten..... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• bonito069
  • Laatst online: 27-09-2025
Ik heb een LG OLED55B6V, 13 maanden oud, had op mijn oude paneel heel veel last van inburnplekken als gevolg van kijken naar Eurosport en Ziggo sport (4200 kijkuren).
Vandaag heb ik een nieuw paneel gekregen onder garatievoorwaarden, maar ik vraag mij af wat er gaat gebeuren zodra over een paar maanden het paneel weer last gaat krijgen, maar dat is speculeren.
Het nieuwe paneel is geproduceerd in 2018-05 (lekker nieuw dus).
Tevens een paar tips gekregen:
Zodra er sprake is van statische beelden (logo's, scores, etc.) om de 3 uur van kanaal wisselen, en nooit de stekker er uit halen na het TV kijken want dan vervalt je garantie.
Waarschijnlijk oud nieuws voor jullie Tweakers maar toch even vermelden voor de zekerheid.

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

bonito069 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:21:
... en nooit de stekker er uit halen na het TV kijken want dan vervalt je garantie.
Dus je mag nooit meer verhuizen? :+
Ruben0s schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:28:
Ik heb sinds vandaag ineens last van extreme vlekken op mijn LG Oled B7 van net een jaar oud.

Ben benieuwd waar het aan ligt en hoe LG dit gaat oplossen.

https://ibb.co/gkLsL8
Al een handmatige clear panel noise gedraaid? Staat je TV langdurig direct in de zon?

[ Voor 45% gewijzigd door Puck op 11-06-2018 21:32 ]

• harde_cynist
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-03 22:29
bonito069 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 20:21:
nooit de stekker er uit halen na het TV kijken want dan vervalt je garantie.
Hoezo dit? Met onweer trek ik ook de stekkers eruit. Mijn plasma tv is juist kapot gegaan door blikseminslag bij de achterburen.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

harde_cynist schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:54:
[...]
Hoezo dit? Met onweer trek ik ook de stekkers eruit. Mijn plasma tv is juist kapot gegaan door blikseminslag bij de achterburen.
Normaal gesproken, wordt er bedoelt.

Testing, one, two ...

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

Major_ton schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:00:
[...]

Die 100Mbps is soms alleen een bottleneck als je full size 4K HDR bestanden van 60GB of groter wilt streamen. Voor alle andere situaties is het méér dan voldoende. Ook 40GB BR rips spelend vloeiend. Ik heb mijn B6 ook alleen bekabeld aangesloten en ik loop echt nooit tegen problemen aan. Full blown 4K HDR films zet ik op een USB schijf en dan speelt dat ook probleemloos.
Is ook zeker voldoende voor het merendeel van content, bedoel meer te zeggen dat je er niet heel veel mee wint ethernet te gebruiken als je gewoon goed werkende WiFi hebt en je dus niet per see hoeft te gaan kloten met haakse ethernet stekkers :)

En ik ben zelf te lui om content op USB schijven te zetten :+

[ Voor 5% gewijzigd door Puck op 14-06-2018 11:51 ]

• Puck

Puck

EINDBAAS.org

bonito069 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:35:
Kleine vraag:
Wat doet die cycle eigenlijk precies, ik begreep iets van pxelverversing (sry if Im wrong), moet de TV daarvoor uitgezet worden, ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk?
Na elke 4 uur kijken en de TV uit staat (in standby, dus nooit stekker eruit halen), refresht de TV voor 15 minuten de pixels, zodat enige "slijtage" een soort van rechtgetrokken wordt. Een beetje als het defragmenteren van een harde schijf, kan het niet beter uitleggen :P

• bonito069
  • Laatst online: 27-09-2025
Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:37:
[...]

Na elke 4 uur kijken en de TV uit staat (in standby, dus nooit stekker eruit halen), refresht de TV voor 15 minuten de pixels, zodat enige "slijtage" een soort van rechtgetrokken wordt. Een beetje als het defragmenteren van een harde schijf, kan het niet beter uitleggen :P
Mooi verwoord, nu is het duidelijk dank je wel _/-\o_

• Smits360
Puck schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:37:
[...]
Idd mooi uitgelegd, haha. Hey maar wat dan als je moet verhuizen? ;)
Puck schreef op maandag 11 juni 2018 @ 21:31:
[...]
Dus je mag nooit meer verhuizen? :+
[...]
Ik ben, zoals anderen ook al eens hebben gevraagd, benieuwd naar de uiteindelijke levensduur en het verschil in beeldkwaliteit als gevolg van die pixel refresh. Mocht er al zichtbaar verschil zijn, dan zie je het verschil waarschijnlijk niet omdat het te geleidelijk gaat om op te merken, denk ik.

Volgens dit artikel (uit 2016) ligt de levensduur op zo'n 100.000 uur, wat neerkomt op zo'n 30 jaar. In die tijd gaan we dat wellicht nooit zien en merken en hebben we al lang een vervangend model, maar toch ben ik benieuwd.

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-03 20:02
Zo, mijn 65C8 hang tegen de muur! Bestaande muurbeugel gebruikt (4x M6 6,0x20mm schroeven gekocht - passen perfect in het toestel) en hangt nu superstrak tegen de muur. _/-\o_

Wel heb ik een haakse stekker voor de antenne en een haaks verloop voor de SPDIF gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/mvjn2p.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door -Muncky- op 21-06-2018 08:28 ]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-03 18:17
-Muncky- schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 08:24:
Zo, mijn 65C8 hang tegen de muur! Bestaande muurbeugel gebruikt (4x M6 6,0x20mm schroeven gekocht - passen perfect in het toestel) en hangt nu superstrak tegen de muur. _/-\o_

Wel heb ik een haakse stekker voor de antenne en een haaks verloop voor de SPDIF gebruikt :)

[afbeelding]
Shit, nu lijkt een 65-er dus toch weer klein.

PVO

Verwijderd

lazrambo schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 13:10:
Kan iemand mij de lengte van de stroomkabel doorgeven (LG 65C8)?
Na de zomervakantie wil ik de TV bestellen maar ben nu bezig met het frezen van de leidingen, niet dat ik straks tekort kom :D
daar ben ik dus ook mee bezig.... Las ergsn van de e7 1.5 meter. En ik vermoed een platte stekker ipv rond. Kan iemand dat beamen??

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:00:
[...]
daar ben ik dus ook mee bezig.... Las ergsn van de e7 1.5 meter. En ik vermoed een platte stekker ipv rond. Kan iemand dat beamen??
Ronde stekker maar zonder aarding. Overbodig plastiek zou je dus kunnen afsnijden...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Verwijderd

kretek1305 schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 17:07:
[...]

Ronde stekker maar zonder aarding. Overbodig plastiek zou je dus kunnen afsnijden...
Zit het snoer vast aan de tv..? Of los te vervangen voor een ander?
Niet dat je de tv moet liften om het snoer erin te proppen.

Reden Is de diepte van de goot. Die is 55 mm maar wil ik 40 a 45 mm maken.
.
Zou wat zijn as de stekker blijft hangen...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2018 18:20 ]

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 18:14:
[...]
Zit het snoer vast aan de tv..? Of los te vervangen voor een ander?
Niet dat je de tv moet liften om het snoer erin te proppen.

Reden Is de diepte van de goot. Die is 55 mm maar wil ik 40 a 45 mm maken.
.
Zou wat zijn as de stekker blijft hangen...
Het snoer zit wel vast aan de TV, MAAR: er is een klepje met een schroef. Het lijkt mij dus dat je dat kunt opendraaien en het snoer zo kunt vervangen, maar geen garanties...
Ik denk trouwens dit hier maanden geleden wel eens gelezen te hebben,iemand die dat zo had gedaan...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Verwijderd

Hi FLoppie ik moet de mijne nog binnenkrijgen (c8) maar even gebasseerd om mijn oude tv kun je proberen:

Stekker eruit. paar minuten wachten er weer in.
Mocht je beeld krijgen:
Schrijf je huidige instellingen even op.
Reset naar fabrieksinstellingen.
Update je tv zo ver je dat nog niet hebt gedaan.
En stel je instellingen opnieuw in

• Floppie
  • Laatst online: 01-04 13:22
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 13:34:
Hi FLoppie ik moet de mijne nog binnenkrijgen (c8) maar even gebasseerd om mijn oude tv kun je proberen:

Stekker eruit. paar minuten wachten er weer in.
Mocht je beeld krijgen:
Schrijf je huidige instellingen even op.
Reset naar fabrieksinstellingen.
Update je tv zo ver je dat nog niet hebt gedaan.
En stel je instellingen opnieuw in
Bedankt voor de tip. Het helpt helaas niet. :'(

Waarschijnlijk defecte powersupply/capacitor als ik de klachten zo op internet lees.
Toch een maandje plezier van gehad 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Floppie op 30-06-2018 16:49 ]

• road rebel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-04 13:38
Carbon schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:14:
[...]

"HDMI Control" staat aan.
De Denon heeft ook een optie om ARC te gebruiken zonder CEC, ook dat werkt niet,

[...]

Bij Denon werkt het (als het werkt) op dezelfde manier alleen de naam van de input is anders (TV Audio)

Als laatste poging heb ik op beide devices een factory reset gedaan, maar helaas.
Vooraleer een hdmi CEC/ARC functie verandert moet de handshake met hdmi did volledig overnieuw worden geïnitialiseerd (in mensentaal/ stekker uit stopcontact voor 30s na elke verandering van instelling). Mijn denon bleek er ook zeer gevoelig voor.

• Carbon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 09:12

Carbon

4800Wp + 5400Wp

road rebel schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 00:03:
[...]

Vooraleer een hdmi CEC/ARC functie verandert moet de handshake met hdmi did volledig overnieuw worden geïnitialiseerd (in mensentaal/ stekker uit stopcontact voor 30s na elke verandering van instelling). Mijn denon bleek er ook zeer gevoelig voor.
Zo staat het ook in de handleiding, maar ook dat maakt geen verschil.
Met een andere TV ook geen geluid via ARC, maw het probleem zit 'm in de receiver.
Daar video en ddc wel werken is de kans klein dat er sprake is van een defecte HDMI transceiver, ik denk eerder aan een slechte (soldeer)verbinding tussen HDMI pin 14/19 en de HDMI transceiver.

[ Voor 4% gewijzigd door Carbon op 20-07-2018 12:16 ]

Pagina: 1 2 ... 12

Let op:
Indien je vragen hebt over inbranden bij OLED televisies, gebruik dan eerst even de zoekfunctie. Dit onderwerp is namelijk al regelmatig uitgebreid besproken.
Zie ook D vd V in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie" Datzelfde geldt voor vragen over stekkers.

🔍 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] cashback topic

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6.