• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Dit LG nieuws komt toch wel ff binnen. Nu wist ik wel dat het met LG qua privacy niet al te best was maar dit is next level shit.

Ik heb ooit de LG gekozen vanwege prijs en Airplay. Wat zijn mijn opties als ik AirPlay wil behouden en mijn privacy beter wil beschermen?

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:50
TLDW:

Dit onderzoek van Gamers Nexus gaat diep in op de ingrijpende gegevensverzameling en beveiligingsproblemen van moderne LG Smart TV’s. Het team besteedde meer dan $70.000 en 500 uur aan het testen van deze televisies om bloot te leggen hoe ze functioneren als zogenaamde ‘spy TV’s’ (0:00:00-0:07:10).

Belangrijkste bevindingen:
* Automatic Content Recognition (ACR): LG gebruikt ACR-technologie om audio- en beeldgegevens van je televisie te verzamelen. Hiermee wordt als het ware een digitale vingerafdruk van je kijkgedrag opgebouwd (0:04:32, 0:13:19). Deze gegevens worden onder andere gebruikt om gebruikersprofielen op te bouwen en gerichte advertenties te tonen. Niet alleen op de televisie zelf, maar mogelijk ook op andere apparaten binnen hetzelfde huishouden (0:10:06-0:14:19).
* Netwerkscans: De televisies voeren voortdurend netwerkdetectie uit en scannen het lokale netwerk (LAN) naar andere aangesloten apparaten, waaronder printers, smartphones en computers (0:17:08-0:18:00).
* Beveiligingslekken: Het team ontdekte ernstige beveiligingsproblemen waardoor de televisies potentieel misbruikt kunnen worden als verborgen afluisterapparaat, zelfs wanneer het lijkt alsof de televisie uitgeschakeld is (0:34:16, 0:51:19).
* Verregaande gebruikersvoorwaarden: LG verplicht gebruikers akkoord te gaan met lange en complexe voorwaarden die het verzamelen van grote hoeveelheden gegevens toestaan. Problematische bepalingen zitten daarbij vaak diep in de voorwaarden verborgen (0:10:25, 1:02:46).

Aanbevelingen:
De onderzoekers adviseren met klem om LG Smart TV’s volledig van het internet los te koppelen (2:14:44). Wil je de televisie puur als beeldscherm gebruiken, dan raden ze aan om de smartfuncties niet te gebruiken en de televisie offline te houden. Zo voorkom je dat de TV zelfstandig gegevens naar externe servers verstuurt, oftewel ‘naar huis belt’ (0:26:08, 0:28:42).

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Chris12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:09
Ik gebruik onderstaande adlists binnen pi-hole om wat zaken van LG te blocken zonder dat dit bv. de updates in de weg zit:
https://github.com/hagezi/dns-blocklists/blob/main/adblock/native.lgwebos.txt

https://cdn.jsdelivr.net/gh/hagezi/dns-blocklists@latest/wildcard/native.lgwebos.txt

https://raw.githubusercontent.com/Perflyst/PiHoleBlocklist/master/SmartTV.txt

https://perflyst.github.io/PiHoleBlocklist/regex.list

wellicht dat dit bovenstaand issue wat verminderd?

[ Voor 42% gewijzigd door Chris12 op 07-09-2026 09:09 ]

Mijn PVOutput

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:24
Rivanov schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:37:
TLDW:

Dit onderzoek van Gamers Nexus gaat diep in op de ingrijpende gegevensverzameling en beveiligingsproblemen van moderne LG Smart TV’s.
Er zullen vast interesante stukken inzitten, maar als je 2 minuten kunt lullen dat je ISP op basis van de dns request kan ziem naar welk IPTV kanaal je aan het kijken bent en dat als een super groot privacy risico ziet ( en ook nog eens in vendor context schetst) dan verlies je wel veel van de focus op de echte problemen IMHO.

Dus blij met je opsomming van de highlights.

P.s. uiteraardbis het wel slim om (op webos26) onder Support > privacy & terms >

User Agreements > Alleen de algmene gebruiksvoorwaarden

Advertisement > Limit Ad tracking en Reset AD ID

CMP Settings > alle niet relevante functies te weigeren en voor alle Always ON gewoon de IAB en Google Vendors allemaal te rejecten als je het qua instellingen dichter wilt zetten.

[ Voor 22% gewijzigd door Mirx_NL op 07-09-2026 09:24 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Rivanov schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:37:
TLDW:

Dit onderzoek van Gamers Nexus gaat diep in op de ingrijpende gegevensverzameling en beveiligingsproblemen van moderne LG Smart TV’s. Het team besteedde meer dan $70.000 en 500 uur aan het testen van deze televisies om bloot te leggen hoe ze functioneren als zogenaamde ‘spy TV’s’ (0:00:00-0:07:10).

Belangrijkste bevindingen:
* Automatic Content Recognition (ACR): LG gebruikt ACR-technologie om audio- en beeldgegevens van je televisie te verzamelen. Hiermee wordt als het ware een digitale vingerafdruk van je kijkgedrag opgebouwd (0:04:32, 0:13:19). Deze gegevens worden onder andere gebruikt om gebruikersprofielen op te bouwen en gerichte advertenties te tonen. Niet alleen op de televisie zelf, maar mogelijk ook op andere apparaten binnen hetzelfde huishouden (0:10:06-0:14:19).
* Netwerkscans: De televisies voeren voortdurend netwerkdetectie uit en scannen het lokale netwerk (LAN) naar andere aangesloten apparaten, waaronder printers, smartphones en computers (0:17:08-0:18:00).
* Beveiligingslekken: Het team ontdekte ernstige beveiligingsproblemen waardoor de televisies potentieel misbruikt kunnen worden als verborgen afluisterapparaat, zelfs wanneer het lijkt alsof de televisie uitgeschakeld is (0:34:16, 0:51:19).
* Verregaande gebruikersvoorwaarden: LG verplicht gebruikers akkoord te gaan met lange en complexe voorwaarden die het verzamelen van grote hoeveelheden gegevens toestaan. Problematische bepalingen zitten daarbij vaak diep in de voorwaarden verborgen (0:10:25, 1:02:46).

Aanbevelingen:
De onderzoekers adviseren met klem om LG Smart TV’s volledig van het internet los te koppelen (2:14:44). Wil je de televisie puur als beeldscherm gebruiken, dan raden ze aan om de smartfuncties niet te gebruiken en de televisie offline te houden. Zo voorkom je dat de TV zelfstandig gegevens naar externe servers verstuurt, oftewel ‘naar huis belt’ (0:26:08, 0:28:42).
Dit ziet er verdacht veel uit als één of andere AI samenvatting. Ik ben dan nog steeds benieuwd waarom de poster dit filmpje het kijken waard vindt, want in jouw opsomming zie ik niets wat we hier niet allang weten. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zeker weten doe je het niet. Je kan ook alles blocken en het even 5 minuten openzetten als je een update wilt downloaden.
Ik ga hier nu wel werk van maken. Ik heb al die aanvullende voorwaarden over spraak- en contentanalyse (dat LG meekijkt wat je doet en dan mogelijk doorverkoopt voor advertenties) nooit geaccepteerd, maar geen idee of dat dan betekent dat de tv dat dan echt niet doet.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Wanneer je het tijdelijk open zet worden de gegevens alsnog geüpload, dat wordt gewoon gecached op de TV. Wil je dit soort dingen niet dan gebruik je gewoon een externe streamer, in mijn optiek word je daar sowieso al blijer van.

Het enige waar je op moet blijven letten is of je nog wel updates via USB kunt krijgen. Zodra LG daarmee stopt wordt het écht tijd voor een ander merk. Als zij echter die kant op gaan dan vrees ik dat er weinig merken zijn die nog wel heel privacy vriendelijk zijn en ook top panelen hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Gonadan schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:32:
Wanneer je het tijdelijk open zet worden de gegevens alsnog geüpload, dat wordt gewoon gecached op de TV. Wil je dit soort dingen niet dan gebruik je gewoon een externe streamer, in mijn optiek word je daar sowieso al blijer van.

Het enige waar je op moet blijven letten is of je nog wel updates via USB kunt krijgen. Zodra LG daarmee stopt wordt het écht tijd voor een ander merk. Als zij echter die kant op gaan dan vrees ik dat er weinig merken zijn die nog wel heel privacy vriendelijk zijn en ook top panelen hebben.
Reclame en spam is overal een plaag.
Google, Facebook enz leven hiervan.
Een oplossing is inderdaad je TV loskoppelen en updates handmatig via USB te installeren.
Kost je iets meer moeite maar het resultaat is hetzelfde.

Mijn C9 heeft overigens nergens last van.
Ik zie nooit reclames op mijn TV maar een C9 is ook wat ouder en heeft ook het eeuwige leven niet. Bij het vervangen van deze C9 zal ik er ook mee te maken krijgen.

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10:46
Gonadan schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:32:

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe TV ter vervanging van een 14 jaar oude samsung.
De Samsung heb ik, i.c.m. een mediaspeler en NAS, altijd als een domme TV gebruikt en zal dit met een nieuwe ook gaan doen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een C6 en het verzamelen van gegevens en de reclame van LG verontrust mij wel.
Goed om te lezen dat updates ook via een USB stick uitgevoerd kunnen worden zodat ik de C6 niet aan het internet hoef te hangen.
Nu even afwachten wat de Black Friday aanbiedingen gaan worden.
Pagina: 1 ... 582 583 Laatste

Let op:
Welkom in het LG OLED Ervaringen & Discussie Topic.

In dit topic bespreken we de laatste stand van de techniek rondom deze LG televisies; de beste instellingen voor het mooiste beeld; de ideale manier van aansluiten en je ervaringen met jouw televisie, inclusief defecten en problemen. De meeste andere zijdelings gerelateerde zaken (zoals aankoopadvies, korting en garantie) zijn hier off topic. Hoe beter we de onderwerpen op het forum gesorteerd houden, hoe makkelijker jij relevante informatie kan terugvinden.

Vragen over welk bericht nu waar hoort? Lees Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Vragen over inbranden of stekkers, lichtinval en verschillen tussen OLED en andere technieken? Deze onderwerpen zijn al regelmatig besproken. Gebruik de zoekfunctie!

🔎 Inbranden: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Stekkers: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Lichtinval: [LG OLED] Ervaringen & Discussie
🔎 Verschil OLED met...: [LG OLED] Ervaringen & Discussie (vul de zoekopdracht aan met jouw zoekterm)

Alsnog wat vragen daarover? Doe dat op de goede plaats en lees eerst het topic goed door. Zie ook Jorgen in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"

Goede aanbieding gezien of nodig? Check OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic
Vragen/opmerkingen over de LG Cashback Actie? Daarvoor kan je terecht in [LG OLED] Cashback - Ervaringen & Discussie
Garantieafhandeling bespreken? Shopping forum

Discussies over welke (HDMI)-kabels te gebruiken kan in Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

Wil je graag iemand helpen, maar hoort diens vraag hier eigenlijk niet? Dan hoort het antwoord ook niet in dit topic.
Iemand post iets op een verkeerde manier? Gebruik de rapporteer-knop.