EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | Oost 3x375 Jinko Solar 2x325W Technaxx | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100L QH Boiler
Wilde hem net posten maar inderdaad, bizar. koop gewoon geen LG meer.TFX77 schreef op maandag 7 september 2026 @ 02:07:
216,000,000 Spy TVs | The LG Smart TV Problem
Toch maar op zoek naar een ander merk.
Blijkbaar koop je ook geen tv maar doneer je geld en je privacy aan LG.
[ Voor 11% gewijzigd door Palindrome op 07-09-2026 02:56 ]
Dit is 100x erger dan wat audio drops.TFX77 schreef op maandag 7 september 2026 @ 02:07:
Denk maar een goede streamer kopen en de LG voortaan als dom paneel gebruiken..
Ik zag dit net ook en nu ik zie al langer reclame over dingen die ik met mijn vrouw besprak, zonder het op te zoeken op een apparaat zien we toch reclames terug over dingen die een apparaat alleen maar via audio opgenomen kan hebben...TFX77 schreef op maandag 7 september 2026 @ 02:07:
Goed dat je geen internet nodig hebt op een tv, als je een externe speler hebtREDSD schreef op maandag 7 september 2026 @ 07:00:
[...]
Ik zag dit net ook en nu ik zie al langer reclame over dingen die ik met mijn vrouw besprak, zonder het op te zoeken op een apparaat zien we toch reclames terug over dingen die een apparaat alleen maar via audio opgenomen kan hebben...
Maar aan de andere kant, het gene wat jij noemt, doen smartphones al jaren. Zeker apps zoals facebook en google maken daar ook gebruik. hoe vaak ik het met iemand ergens over hebt, poef reclame daar over.
En zo zullen er wel meer zijn.
Is voor mij de eerste, maar ook de laatste LG, maar de vraag is, doen andere merken het ook? Want bijna allemaal hebben nu wel reclame in hun schermen volgens mij. Samsung iig.
LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Heb je nog een korte samenvatting waar dit over gaat en waarom we specifiek dit filmpje zouden moeten kijken? Zo is het niet meer dan een linkdrop (die verwijderen we normaal) en je kunt niet verwachten dat iedereen het filmpje gaat kijken om te zien wat het voor filmpje is.TFX77 schreef op maandag 7 september 2026 @ 02:07:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb ooit de LG gekozen vanwege prijs en Airplay. Wat zijn mijn opties als ik AirPlay wil behouden en mijn privacy beter wil beschermen?
Update: ik ga voor een Apple TV. Die vervangt dan de Delta mediabox (dus geen extra kabels) en neemt de mediaserver functies van mijn Synology NAS over, en uiteraard de slimme tv-functies.
Alleen de Apple TV is alweer uit 2022..,
[ Voor 30% gewijzigd door Boeryepes op 07-09-2026 13:57 ]
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Dit onderzoek van Gamers Nexus gaat diep in op de ingrijpende gegevensverzameling en beveiligingsproblemen van moderne LG Smart TV’s. Het team besteedde meer dan $70.000 en 500 uur aan het testen van deze televisies om bloot te leggen hoe ze functioneren als zogenaamde ‘spy TV’s’ (0:00:00-0:07:10).
Belangrijkste bevindingen:
* Automatic Content Recognition (ACR): LG gebruikt ACR-technologie om audio- en beeldgegevens van je televisie te verzamelen. Hiermee wordt als het ware een digitale vingerafdruk van je kijkgedrag opgebouwd (0:04:32, 0:13:19). Deze gegevens worden onder andere gebruikt om gebruikersprofielen op te bouwen en gerichte advertenties te tonen. Niet alleen op de televisie zelf, maar mogelijk ook op andere apparaten binnen hetzelfde huishouden (0:10:06-0:14:19).
* Netwerkscans: De televisies voeren voortdurend netwerkdetectie uit en scannen het lokale netwerk (LAN) naar andere aangesloten apparaten, waaronder printers, smartphones en computers (0:17:08-0:18:00).
* Beveiligingslekken: Het team ontdekte ernstige beveiligingsproblemen waardoor de televisies potentieel misbruikt kunnen worden als verborgen afluisterapparaat, zelfs wanneer het lijkt alsof de televisie uitgeschakeld is (0:34:16, 0:51:19).
* Verregaande gebruikersvoorwaarden: LG verplicht gebruikers akkoord te gaan met lange en complexe voorwaarden die het verzamelen van grote hoeveelheden gegevens toestaan. Problematische bepalingen zitten daarbij vaak diep in de voorwaarden verborgen (0:10:25, 1:02:46).
Aanbevelingen:
De onderzoekers adviseren met klem om LG Smart TV’s volledig van het internet los te koppelen (2:14:44). Wil je de televisie puur als beeldscherm gebruiken, dan raden ze aan om de smartfuncties niet te gebruiken en de televisie offline te houden. Zo voorkom je dat de TV zelfstandig gegevens naar externe servers verstuurt, oftewel ‘naar huis belt’ (0:26:08, 0:28:42).
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
https://github.com/hagezi/dns-blocklists/blob/main/adblock/native.lgwebos.txt
https://cdn.jsdelivr.net/gh/hagezi/dns-blocklists@latest/wildcard/native.lgwebos.txt
https://raw.githubusercontent.com/Perflyst/PiHoleBlocklist/master/SmartTV.txt
https://perflyst.github.io/PiHoleBlocklist/regex.list
wellicht dat dit bovenstaand issue wat verminderd?
[ Voor 42% gewijzigd door Chris12 op 07-09-2026 09:09 ]
Er zullen vast interesante stukken inzitten, maar als je 2 minuten kunt lullen dat je ISP op basis van de dns request kan ziem naar welk IPTV kanaal je aan het kijken bent en dat als een super groot privacy risico ziet ( en ook nog eens in vendor context schetst) dan verlies je wel veel van de focus op de echte problemen IMHO.Rivanov schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:37:
TLDW:
Dit onderzoek van Gamers Nexus gaat diep in op de ingrijpende gegevensverzameling en beveiligingsproblemen van moderne LG Smart TV’s.
Dus blij met je opsomming van de highlights.
P.s. uiteraardbis het wel slim om (op webos26) onder Support > privacy & terms >
User Agreements > Alleen de algmene gebruiksvoorwaarden
Advertisement > Limit Ad tracking en Reset AD ID
CMP Settings > alle niet relevante functies te weigeren en voor alle Always ON gewoon de IAB en Google Vendors allemaal te rejecten als je het qua instellingen dichter wilt zetten.
[ Voor 22% gewijzigd door Mirx_NL op 07-09-2026 09:24 ]
Dit ziet er verdacht veel uit als één of andere AI samenvatting. Ik ben dan nog steeds benieuwd waarom de poster dit filmpje het kijken waard vindt, want in jouw opsomming zie ik niets wat we hier niet allang weten.Rivanov schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:37:
TLDW:
Dit onderzoek van Gamers Nexus gaat diep in op de ingrijpende gegevensverzameling en beveiligingsproblemen van moderne LG Smart TV’s. Het team besteedde meer dan $70.000 en 500 uur aan het testen van deze televisies om bloot te leggen hoe ze functioneren als zogenaamde ‘spy TV’s’ (0:00:00-0:07:10).
Belangrijkste bevindingen:
* Automatic Content Recognition (ACR): LG gebruikt ACR-technologie om audio- en beeldgegevens van je televisie te verzamelen. Hiermee wordt als het ware een digitale vingerafdruk van je kijkgedrag opgebouwd (0:04:32, 0:13:19). Deze gegevens worden onder andere gebruikt om gebruikersprofielen op te bouwen en gerichte advertenties te tonen. Niet alleen op de televisie zelf, maar mogelijk ook op andere apparaten binnen hetzelfde huishouden (0:10:06-0:14:19).
* Netwerkscans: De televisies voeren voortdurend netwerkdetectie uit en scannen het lokale netwerk (LAN) naar andere aangesloten apparaten, waaronder printers, smartphones en computers (0:17:08-0:18:00).
* Beveiligingslekken: Het team ontdekte ernstige beveiligingsproblemen waardoor de televisies potentieel misbruikt kunnen worden als verborgen afluisterapparaat, zelfs wanneer het lijkt alsof de televisie uitgeschakeld is (0:34:16, 0:51:19).
* Verregaande gebruikersvoorwaarden: LG verplicht gebruikers akkoord te gaan met lange en complexe voorwaarden die het verzamelen van grote hoeveelheden gegevens toestaan. Problematische bepalingen zitten daarbij vaak diep in de voorwaarden verborgen (0:10:25, 1:02:46).
Aanbevelingen:
De onderzoekers adviseren met klem om LG Smart TV’s volledig van het internet los te koppelen (2:14:44). Wil je de televisie puur als beeldscherm gebruiken, dan raden ze aan om de smartfuncties niet te gebruiken en de televisie offline te houden. Zo voorkom je dat de TV zelfstandig gegevens naar externe servers verstuurt, oftewel ‘naar huis belt’ (0:26:08, 0:28:42).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zeker weten doe je het niet. Je kan ook alles blocken en het even 5 minuten openzetten als je een update wilt downloaden.Chris12 schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:55:
Ik gebruik onderstaande adlists binnen pi-hole om wat zaken van LG te blocken zonder dat dit bv. de updates in de weg zit:
https://github.com/hagezi/dns-blocklists/blob/main/adblock/native.lgwebos.txt
https://cdn.jsdelivr.net/gh/hagezi/dns-blocklists@latest/wildcard/native.lgwebos.txt
https://raw.githubusercontent.com/Perflyst/PiHoleBlocklist/master/SmartTV.txt
https://perflyst.github.io/PiHoleBlocklist/regex.list
wellicht dat dit bovenstaand issue wat verminderd?
Ik ga hier nu wel werk van maken. Ik heb al die aanvullende voorwaarden over spraak- en contentanalyse (dat LG meekijkt wat je doet en dan mogelijk doorverkoopt voor advertenties) nooit geaccepteerd, maar geen idee of dat dan betekent dat de tv dat dan echt niet doet.
Het enige waar je op moet blijven letten is of je nog wel updates via USB kunt krijgen. Zodra LG daarmee stopt wordt het écht tijd voor een ander merk. Als zij echter die kant op gaan dan vrees ik dat er weinig merken zijn die nog wel heel privacy vriendelijk zijn en ook top panelen hebben.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Reclame en spam is overal een plaag.Gonadan schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:32:
Wanneer je het tijdelijk open zet worden de gegevens alsnog geüpload, dat wordt gewoon gecached op de TV. Wil je dit soort dingen niet dan gebruik je gewoon een externe streamer, in mijn optiek word je daar sowieso al blijer van.
Het enige waar je op moet blijven letten is of je nog wel updates via USB kunt krijgen. Zodra LG daarmee stopt wordt het écht tijd voor een ander merk. Als zij echter die kant op gaan dan vrees ik dat er weinig merken zijn die nog wel heel privacy vriendelijk zijn en ook top panelen hebben.
Google, Facebook enz leven hiervan.
Een oplossing is inderdaad je TV loskoppelen en updates handmatig via USB te installeren.
Kost je iets meer moeite maar het resultaat is hetzelfde.
Mijn C9 heeft overigens nergens last van.
Ik zie nooit reclames op mijn TV maar een C9 is ook wat ouder en heeft ook het eeuwige leven niet. Bij het vervangen van deze C9 zal ik er ook mee te maken krijgen.
Ik ben aan het kijken naar een nieuwe TV ter vervanging van een 14 jaar oude samsung.Gonadan schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:32:
Wanneer je het tijdelijk open zet worden de gegevens alsnog geüpload, dat wordt gewoon gecached op de TV. Wil je dit soort dingen niet dan gebruik je gewoon een externe streamer, in mijn optiek word je daar sowieso al blijer van.
De Samsung heb ik, i.c.m. een mediaspeler en NAS, altijd als een domme TV gebruikt en zal dit met een nieuwe ook gaan doen.
Ik heb mijn oog laten vallen op een C6 en het verzamelen van gegevens en de reclame van LG verontrust mij wel.
Goed om te lezen dat updates ook via een USB stick uitgevoerd kunnen worden zodat ik de C6 niet aan het internet hoef te hangen.
Nu even afwachten wat de Black Friday aanbiedingen gaan worden.
Piet91 in "[LG OLED] Ervaringen & Discussie"
Inderdaad.Piet91 schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:23:
Ik snap niet waarom men nu zo geschokt is. Dit is al jaren bekend, het hele ACR gebeuren was al lang bekend en ruim 3 jaar geleden postte ik al dit bericht dat LG volop hierop wilde richten:
Ik zie dat ik 3 jaar geleden ook op jouw bericht gereageerd had.
Misschien komt de commotie nu vanwege de WebOS updates en het besef dat het meer is dan het tonen van een enkele reclame tussendoor.
Los daarvan vind ik dat je ZELF de volledige zeggenschap over je TV moet hebben.
Je hebt een product gekocht om TV te kijken geen “Facebook/Google” dienst waar je in ruil voor het gratis gebruik reclame voorgeschoteld krijgt.
In de eerdere verhalen werd de indruk gewekt dat dit alles uit staat, wanneer de TV op een basis-wijze* gebruikt wordt. Hier lijkt dat, tenminste in de US, niet het geval.Piet91 schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:23:
Ik snap niet waarom men nu zo geschokt is. Dit is al jaren bekend, het hele ACR gebeuren was al lang bekend en ruim 3 jaar geleden postte ik al dit bericht dat LG volop hierop wilde richten:
*Dus zonder LG-Channels, voice control en dergelijke diensten die elk hun eigen aanvullende all-your-data-belongs-to-us gebruiksvoorwaarden hebben. Maar wel met smart functionaliteit aan voor het gebruik van streaming apps. (Dus met het verplichte LG account.)
Punt is, dat dat al lang de realiteit was/is.HoppyF schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:30:
Je hebt een product gekocht om TV te kijken geen “Facebook/Google” dienst waar je in ruil voor het gratis gebruik reclame voorgeschoteld krijgt.
(OLED) TV's zijn in de jaren enorm in prijs gedaald. Kun je deels toeschrijven aan het feit produceren goedkoper kan, maar het is vooral omdat ze dus aan bijvoorbeeld advertenties verdienen.
En waarom denk je dat alle TV remotes vaste knoppen voor Netflix e.d. hebben?
(hint; TV fabrikanten worden daarvoor betaald).
Waarom is de markt van streaming box/sticks zo klein en komt er bijna geen innovatie of nieuwe producten voor uit?
Omdat die puur worden gebruikt voor streaming apps en die werken op de simpelste/goedkoopste sticks/box dus uitmelken die goedkope dingen. Aan de verkoop van de hardware verdienen ze niets.
Elke ISP biedt TV nu via IPTV aan. Eigen apparatuur (als in; opnemen) is nergens meer mogelijk. Alleen in de cloud (voor een meerprijs) en opnames zijn beperkt (worden na max. 1 jaar verwijderd) en doorspoelen e.d. is niet meer mogelijk zonder reclame te kijken. Het feit dat met IPTV je ISP ook allerlei data binnenkrijgt en ads kan serveren is geen extra; dat was het uitgangspunt.
Het stadium van dat je een product koopt en je enige interactie daarna met de fabrikant eventuele garantie-afhandeling is, zijn we al lang voorbij. Het verkopen van je product is aan de consument is juist de eerste stap naar onttrekking van data en reclame inkomsten voor de gehele levensduur van het apparaat dat ze zojuist aan je verkocht hebben.
Elk product dat aan het internet hangt is tegenwoordig alleen maar een gateway voor toekomstige datavergaring en ad revenue.
Sorry voor de rant...
Gelukkig kan je zonder account en internetverbinding de tv’s ook gewoon prima gebruiken.
De boetes voor GDRP / AVG overtredingen zijn niet mals. Als er geen duidelijke consent voor verwerking en opslag van persoonlijke data is dan is dat een groot probleem voor LG.
Je zou ook een AVG verzoek kunnen doen om LG te vragen om al jouw data te overhandigen, iemand al ervaring mee?
Gelukkig hebben ze een nieuws berichtGonadan schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:25:
[...]
Dit ziet er verdacht veel uit als één of andere AI samenvatting. Ik ben dan nog steeds benieuwd waarom de poster dit filmpje het kijken waard vindt, want in jouw opsomming zie ik niets wat we hier niet allang weten.
nieuws: LG-smart-tv's lijken gebruikers af te luisteren en netwerken te scannen
LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Wat een onzin. Mensen kopen deze TV om de apps daarop te gebruiken. Als je hem van het internet af haalt dan werkt de TV niet zoals deze geadverteerd is. Ook wordt er nog steeds data verzameld en zelfs verzonden via open WiFi hotspots. Dus niet aan het internet hangen lost niet het probleem op.Minimalist1 schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:55:
Het is eigenlijk zoals met alles in tech….. als er niet verdiend kan worden aan de hardware dan wordt de gebruiksdata vaak het product. En de tv business is voor LG vaak de slechtst presterende divisie.
Gelukkig kan je zonder account en internetverbinding de tv’s ook gewoon prima gebruiken.
Ik ken persoonlijk niemand die zijn TV niet aan het internet heeft verbonden. Behalve misschien een of twee IoT Tweaker(s) die niets aan het internet hangt maar die "ken" ik niet.
EV VW ID.4 77 kWh | EV VW e-UP! 32kWh | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | Oost 3x375 Jinko Solar 2x325W Technaxx | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100L QH Boiler
Ik had hem er ook niet aan hangen, omdat ij het niet gebruik, maar voor firmware updates is het wel handig, al is dat gelukkig niet verplicht, omdat ze online te downloaden zijn.TFX77 schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:13:
[...]
Wat een onzin. Mensen kopen deze TV om de apps daarop te gebruiken. Als je hem van het internet af haalt dan werkt de TV niet zoals deze geadverteerd is. Ook wordt er nog steeds data verzameld en zelfs verzonden via open WiFi hotspots. Dus niet aan het internet hangen lost niet het probleem op.
Ik ken persoonlijk niemand die zijn TV niet aan het internet heeft verbonden. Behalve misschien een of twee IoT Tweaker(s) die niets aan het internet hangt maar die "ken" ik niet.
Vanavond haal ik hem iig van het netwerk af. De rest stond al uit, en als ze de gesprekken alsnog opnemen tegen mijn katten, veel plezier XD
[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 07-09-2026 12:33 ]
Heb je hier bewijs of bronnen voor? Vind dat nogal een aantijging namelijkTFX77 schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:13:
[...]
Wat een onzin. Mensen kopen deze TV om de apps daarop te gebruiken. Als je hem van het internet af haalt dan werkt de TV niet zoals deze geadverteerd is. Ook wordt er nog steeds data verzameld en zelfs verzonden via open WiFi hotspots. Dus niet aan het internet hangen lost niet het probleem op.
Zin weggehaald welke op de man speeldeTFX77 schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:13:
[...]
Persoonlijk ken ik alleen maar mensen die hun tv niet op internet hebben, die gebruiken allemaal een fatsoenlijke mediaspeler of een settop box van hun tv provider.
Maar daar gaat het ook helemaal niet om. De harde realiteit is gewoon dat tegenwoordig de hardware vaak het middel is om geld te verdienen met andere dingen, zoals gebruiksgegevens en advertenties. Niets nieuws onder de zon dat gebeurt al jaren.
En als je dat niet wilt dan koppel je tv dus los. Werkt daarna nog prima als fraai beeldscherm, en voor een klein aanvullend bedrag zijn je gegevens dan “veilig”. Hoewel je je ook kan afvragen wat nou echt het probleem is als er wat profielen worden opgebouwd mede op basis van je kijkgedrag. Denk je dat al die diensten achter je smart tv apps dat anders doen?
[ Voor 5% gewijzigd door dmantione op 07-09-2026 13:47 ]
Persoonlijk ken ik wel meer mensen die hem niet aan het internet hebben, zo uitzonderlijk is dat niet, maar ik denk dat het gros van de standaard consumenten het wel gewoon doet. Het smart-TV deel is voor veel kopers toch een belangrijk onderdeel, en die zullen dat dan ook wel willen gebruiken.TFX77 schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:13:
[...]
Wat we eigenlijk zoeken is een OLED monitor, maar vind die maar eens in 55 inch of groter. En als dat al lukt kost hij heel veel meer dan een TV.
Aangezien je dus niet zoveel keuze hebt is loskoppelen van het internet dan wel een oplossing. Wellicht niet ideaal maar met een soldeerbout op pad om de juiste chips te saboteren vind ik ook weer een beetje te spannend.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Voor een deel heb je wel gelijk.Piet91 schreef op maandag 7 september 2026 @ 11:53:
[...]
Punt is, dat dat al lang de realiteit was/is.
(OLED) TV's zijn in de jaren enorm in prijs gedaald. Kun je deels toeschrijven aan het feit produceren goedkoper kan, maar het is vooral omdat ze dus aan bijvoorbeeld advertenties verdienen.
En waarom denk je dat alle TV remotes vaste knoppen voor Netflix e.d. hebben?
(hint; TV fabrikanten worden daarvoor betaald).
Waarom is de markt van streaming box/sticks zo klein en komt er bijna geen innovatie of nieuwe producten voor uit?
Omdat die puur worden gebruikt voor streaming apps en die werken op de simpelste/goedkoopste sticks/box dus uitmelken die goedkope dingen. Aan de verkoop van de hardware verdienen ze niets.
Elke ISP biedt TV nu via IPTV aan. Eigen apparatuur (als in; opnemen) is nergens meer mogelijk. Alleen in de cloud (voor een meerprijs) en opnames zijn beperkt (worden na max. 1 jaar verwijderd) en doorspoelen e.d. is niet meer mogelijk zonder reclame te kijken. Het feit dat met IPTV je ISP ook allerlei data binnenkrijgt en ads kan serveren is geen extra; dat was het uitgangspunt.
Het stadium van dat je een product koopt en je enige interactie daarna met de fabrikant eventuele garantie-afhandeling is, zijn we al lang voorbij. Het verkopen van je product is aan de consument is juist de eerste stap naar onttrekking van data en reclame inkomsten voor de gehele levensduur van het apparaat dat ze zojuist aan je verkocht hebben.
Elk product dat aan het internet hangt is tegenwoordig alleen maar een gateway voor toekomstige datavergaring en ad revenue.
Sorry voor de rant...
Echter OLEDs zijn nog steeds flink aan de prijs voor de meeste consumenten.
Er wordt door LG en anderen genoeg aan de hardware verdiend.
De onderlinge concurrentie is wel groot.
De Netflix knoppen enz op de afstandsbediening is een goed voorbeeld.
Helaas. Het zou niet nodig hoeven te zijn.
Je kind zelf ook Netflix wel vinden en een paar blanco (programmeerbare) knoppen lost veel op voor het gebruikersgemak.
Veel TVs hangen aan het internet, gewoon omdat het snel en handig is.
Zelf opnemen thuis is er niet meer maar online opnemen gaat wel goed en reclames kun je dan gewoon doorspoelen.
Nee dat wordt er helemaal niet….daarom is het aantal fabrikanten ook drastisch teruggelopen. Grote spelers uit het verleden zoals Philips, Panasonic en Sony zijn niet voor niets gestopt.HoppyF schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:40:
[...]
Er wordt door LG en anderen genoeg aan de hardware verdiend.
En tv’s in de huidige formaten zijn gewoon extreem goedkoop als je dat vergelijkt met prijzen uit het verleden. Daarom moet er op andere fronten geld verdiend worden, en dat is reclame en je data.
100% van de mensen die ik ken met netflix en een smart tv gebruiken gewoon de netflix knop op hun afstandsbediening die automatisch de netflix app van de tv opent.Minimalist1 schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:36:
[...]
Persoonlijk ken ik alleen maar mensen die hun tv niet op internet hebben, die gebruiken allemaal een fatsoenlijke mediaspeler of een settop box van hun tv provider.
volgens een google is het aardig geintegreerd en gebruikt 50% van de mensen uberhaupt primair de smart functies van hun smart tv
https://www.emerce.nl/nie...-tv-netflix-favoriete-appStreamingdiensten spelen een centrale rol in deze groei; ongeveer 50 procent van de smart-tv-bezitters gebruikt de televisie primair voor het bekijken van videodiensten.
[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 07-09-2026 15:35 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik begrijp dat er mensen zijn, ik ben zelf ook een Tweaker. Maar ik vind de kortzichtigheid naar de "gewone" consument wat hoog bij sommige mensen. Dit gaat om procenten van de LG gebruikers, als je 1% al red.Gonadan schreef op maandag 7 september 2026 @ 13:22:
[...]
Persoonlijk ken ik wel meer mensen die hem niet aan het internet hebben, zo uitzonderlijk is dat niet, maar ik denk dat het gros van de standaard consumenten het wel gewoon doet. Het smart-TV deel is voor veel kopers toch een belangrijk onderdeel, en die zullen dat dan ook wel willen gebruiken.
Wat we eigenlijk zoeken is een OLED monitor, maar vind die maar eens in 55 inch of groter. En als dat al lukt kost hij heel veel meer dan een TV.
Aangezien je dus niet zoveel keuze hebt is loskoppelen van het internet dan wel een oplossing. Wellicht niet ideaal maar met een soldeerbout op pad om de juiste chips te saboteren vind ik ook weer een beetje te spannend.
Ik heb PiHole die al heel veel blokkeert. Echter bleek LG dit ook te omzeilen door bijvoorbeeld een eigen DNS te gebruiken, hardcoded 1.1.1.1 en 8.8.8.8 en natuurlijk ook DNS-over-HTTPS. Waardoor het blokkeren van DNS traffic 53 ook niet werkt. Dan nog zou er direct gecommuniceerd kunnen worden naar IP-adressen als fallback.
Dus extra to-do list DNS poorten (53 en 853) blokkeren en alleen PiHole toestaan voor de LG TV. Waarschijnlijk ook wat extra blacklists toevoegen aan PiHole, gebruikte nu StevenBlack even kijken naar HaGeZi en Perflyst.
Voor diegene die het alleen over image capturing had en dat dat al bekend was, kijk even het YouTube filmpje, dat is lang niet het enige waar het over gaat.
Laat dat "je" maar weg. Als je alle nonsense als "hoe kan het dat ik de microfoon van mijn tv uit zet ik toch de externe usb microfoon kan benaderen" en alles wat je door setting logisch in te stellen al wel uitfiltert hou je misschien 15 minuten relevante content over.Voor diegene die het alleen over image capturing had en dat dat al bekend was, kijk even het YouTube filmpje, dat is lang niet het enige waar het over gaat.
![]()
Welke settings?Mirx_NL schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:19:
[...]
Laat dat "je" maar weg. Als je alle nonsense als "hoe kan het dat ik de microfoon van mijn tv uit zet ik toch de externe usb microfoon kan benaderen" en alles wat je door setting logisch in te stellen al wel uitfiltert hou je misschien 15 minuten relevante content over.
Om mezelf te quoten:
P.s. uiteraard is het wel slim om (op webos26) onder Support > privacy & terms >
User Agreements > Alleen de algemene gebruiksvoorwaarden
Advertisement > Limit Ad tracking en Reset AD ID
CMP Settings > alle niet relevante functies te weigeren en voor alle Always ON gewoon de IAB en Google Vendors allemaal te rejecten als je het qua instellingen dichter wilt zetten.
GT7 ID: ONYX_PdeG69
Dst die apple tv uit 2022 is nog niet zo ramp toch, mijn shield pro is van 2019, en is ook pas 1 a 2 jaar geleden nieuw gekocht, en wordt nog ondersteund.Boeryepes schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:35:
Dit LG nieuws komt toch wel ff binnen. Nu wist ik wel dat het met LG qua privacy niet al te best was maar dit is next level shit.
Ik heb ooit de LG gekozen vanwege prijs en Airplay. Wat zijn mijn opties als ik AirPlay wil behouden en mijn privacy beter wil beschermen?
Update: ik ga voor een Apple TV. Die vervangt dan de Delta mediabox (dus geen extra kabels) en neemt de mediaserver functies van mijn Synology NAS over, en uiteraard de slimme tv-functies.
Alleen de Apple TV is alweer uit 2022..,
Welke content?Mirx_NL schreef op maandag 7 september 2026 @ 14:19:
[...]
Laat dat "je" maar weg. Als je alle nonsense als "hoe kan het dat ik de microfoon van mijn tv uit zet ik toch de externe usb microfoon kan benaderen" en alles wat je door setting logisch in te stellen al wel uitfiltert hou je misschien 15 minuten relevante content over.
Ik kan prima zonder 'gratis' nonsense, maar 't ding moet gewoon streamen. En inderdaad: wat een lang, warrig verhaal, die film. Wat is nu echt relevant (hier)? En wat eraan te doen (qua firewall)?
De video is belachelijk lang om wat interessant te doen (ironisch genoeg voor advertentie inkomsten voor Gamers Nexus zelf) maar noemt in feite niet echt iets nieuws.
Dat ze een netwerk scannen, is gek, maar is zoiets niet nodig voor bepaalde screen mirroring technieken ofzoiets? Lijkt me ook weinig nuttig voor LG of andere partijen om te zien dat een consument is voorzien van wel of geen printer. Er is geen enkel bewijs geleverd dat LG of derden die data ook echt gebruikt.
En zoals talloze IoT devices is de boel zo lek als een mandje. Tja.
En dan gaan we als oplossing met zn allen nu een ander smart tv kastje kopen, zoals een Google TV ofzo
Nou drie keer raden wat er dan met je data gebeurt. En als je oplossing tegen een lek IoT device is om nog een IoT device in huis te halen, dan heb je het niet helemaal begrepen haha.
Als je hier problemen mee hebt, sluit je TV (van welk merk dan ook) dan gewoon niet aan op het internet.
"Ja maar dan kan ik deze smart tv apps ook niet gebruiken!"
Ja, dat is correct. Maar dat is linksom of rechtsom toch een beetje het vervelende aan alle digitale mooie streamingsdiensten en apps.
Al is het maar omdat 99% van de mensen het geen hol interesseert. Vrijwel niemand leest algemene voorwaarden, vrijwel iedereen klikt direct op het vinkje. Daarom gebeurt dit ook. Het is nobel je er tegen te verzetten, maar dit ga je toch verliezen.
Over twee weken heeft Gamers Nexus een paar miljoen views omdat allerlei media het linkdroppen, dus een mooi verdienmodel. Verder is dan iedereen het weer vergeten, en verkoopt LG gewoon weer nieuwe OLEDs. Tja.
[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 07-09-2026 20:54 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Wat denk je van al die TV's die op Google TV draaien, als je dan ziet wat er allemaal in de achtergrond actief is.
Dus hier heeft de TV geen internet, updates zijn er niet volgens de TV via online mogelijkheid,
Maar op verschillende fora worden gewoon updates gedeeld die de TV niet ziet en ja ik download ze bij de fabrikant en niet bij een vaag forum.
De Apple TV heeft gewoon recente software en Apps, dus ik deel mijn data wel met Apple
Verder heeft Gamers Nexus best wel goede onderzoek videos, maar dit is wel 1 van de mindere imho.
[ Voor 9% gewijzigd door djmuggs op 07-09-2026 21:00 ]
ICE ICE Baby
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Niet alleen bij TV’s, denk maar aan de Google Nest rookmelders die een microfoon hebben. Werd eerst ook niet gemeld en zou per ongeluk vergeten zijn te melden.
Kijk naar de elektrische auto’s. Die registreren ook van alles. Mijn aanname is ook dat de Chinese auto’s vol met sensoren zitten die communiceren met de servers in China. Maar denk ook bij Europese en Amerikaanse auto’s.
Zat van de week naar een kinder Smartwatch voor de kids aan het kijken. Eentje van TLC. Staat er in de voorwaarden dat de gebruikersnaam en wachtwoord van je modem ten aller tijde wordt doorgestuurd naar een server in China.
Ik heb een INKBIRD bbq thermometer. Moet je die eens in gebruik nemen, zie je dat deze alle netwerken en Bluetooth apparaten in een actieradius van 4 straten vindt en laat zien.
Als ik met mijn vrouw heb over nieuwe gordijnen, krijg ik de volgende dag op mijn mobiel of iPad reclame van gordijnen. We hebben er alleen maar over gepraat.
En ga zo maar verder. Iedereen weet toch alles van je en het is niet tegen te houden. Het enige wat ik wel graag wil is een domme Oled scherm. Je zou bijna zelf een bedrijf willen beginnen in domme schermen. Ik denk dat er een flinke markt voor is op dit moment 😂
Sinterklaas wil bier !
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp