• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ik zit eens in mijn Asus router in de Traffic Analyer te kijken en zie 2 LG devices:
  • LGWebOSTV: lijkt me duidelijk en heb ik het Internet voor geblokkeerd
  • LG Innotek. Als ik google zou dat de netwerkinterface van de LG TV zijn, maar wat verschilt deze dan van LGWebOSTV?

[ Voor 5% gewijzigd door JPS op 14-09-2026 19:08 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:23

Wildfire

Joy to the world!

JPS schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:05:
Ik zit eens in mijn Asus router in de Traffic Analyer te kijken en zie 2 LG devices:
  • LGWebOSTV: lijkt me duidelijk en heb ik het Internet voor geblokkeerd
  • LG Innotek. Als ik google zou dat de netwerkinterface van de LG TV zijn, maar wat verschilt deze dan van LGWebOSTV?
LG Innotek zal een ander device zijn, niet je TV.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• JPS
  • Niet online

JPS

Wildfire schreef op maandag 14 september 2026 @ 19:47:
[...]

LG Innotek zal een ander device zijn, niet je TV.
Ik zie wel netflix en youtube verkeer op beide interfaces en heb alleen een TV van LG.

Maar ik denk dat ik het al weet, want de TV is wireless en bedraad aangesloten. Ik gok dat beide interfaces elkaar gewoon afwisselen. Beetje verwarrende hostnames.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

JPS schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:01:
[...]

Ik zie wel netflix en youtube verkeer op beide interfaces en heb alleen een TV van LG.

Maar ik denk dat ik het al weet, want de TV is wireless en bedraad aangesloten. Ik gok dat beide interfaces elkaar gewoon afwisselen. Beetje verwarrende hostnames.
Ah, dat zou kunnen ja. Wifi op mijn LG TV's is altijd uitgeschakeld geweest omdat ze bekabeld zijn aangesloten.

Als je een ondersteunde ASUS router hebt en nog geen ASUSWRT-Merlin draait, goede tip om naar die firmware over te stappen. Eén groot voordeel daarin is de DNS Director. Je kunt je TV via de DNS Director forceren een bepaalde DNS server te gebruiken, verkeer voor DNS op poort 53 wordt dan geforceerd doorgezet naar de door jou ingestelde DNS server. Bij mij is dat mijn PiHole.

• JPS
  • Niet online

JPS

Wireless NIC staat nu uit.
Ja ik heb Merlin draaien maar nog niet de DNS Director geconfigureerd. Wel Skynet en Diversion om veel rotzooi weg te filteren. Heeft DNS director dan nog zin?

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:23

ParaWM

Pro Prutser

Dat "we own the glass" was toch wel het meest opvallende voor me in deze video. LG beschouwt de hardware en het scherm als hun eigendom. Jij koopt de fysieke TV, maar zij zijn eigenaar van wat er digitaal op en door het scherm passeert. Verder zijn de kleine lettertjes zo breed opgesteld dat LG zichzelf het recht geeft om vrijwel alle verzamelde data (HDMI-fingerprints, netwerkscans, omgevingsdata) te verwerken, op te slaan en te delen met derden of overheden. Niet alleen bij strafrechtelijke / wettige verzoeken, maar ook bij simpele "inquiries". Absoluut geen bewijs voor wat er, of dat het gebeurd, maar dat de hardware lokaal veel kan en de voorwaarden ze vrij spel geven is toch wel opvallend.

[ Voor 7% gewijzigd door ParaWM op 14-09-2026 21:59 ]

Sinterklaas wil bier !

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

JPS schreef op maandag 14 september 2026 @ 20:31:
Wireless NIC staat nu uit.
Ja ik heb Merlin draaien maar nog niet de DNS Director geconfigureerd. Wel Skynet en Diversion om veel rotzooi weg te filteren. Heeft DNS director dan nog zin?
Als de TV voor sommige dingen een intern geconfigureerde DNS server gebruikt dan wordt op die momenten jouw eigen ingestelde DNS server dus genegeerd. Met de DNS Director gaat het DNS verkeer van de TV in dit soort gevallen toch naar de door jou ingestelde DNS server (traffic voor poort 53 wordt dan geredirect naar wat jij hebt ingesteld dus).

• JPS
  • Niet online

JPS

Ah top. Ik heb een clientspecifieke rule voor LGWebOSTV toegevoegd (Adguard).

[ Voor 7% gewijzigd door JPS op 14-09-2026 22:58 ]

Pagina: 1 2 Laatste